Sommaren har kommit....

 
Sådärja, nu är nya uteplatsen klar !!
 
Med att tak som  har en "blippare" så man kan fälla  det ut och in som man behagar.
En gång tog jag fel på TV konrollen och takkontrollen och hann svära massa ramsor när TV:n inte startade !
 
En tant som jag ska inte ha alltför mycket tekniska prylar !
 
 
 
Solsängar och badet.. som är alldeles för varmt om sommaren
Jag fnular lite på om man inte kan sänka temperaturen rejält så man kan ta kallbad istället !!  Det får sonen ta tag i nästa gång han kommer hem !
 
 
 
 
Och här skymtar gäststugan.. som är fullbelamrad i sommar !!
 
Det har varit skolavslutningar. 
I år hade vi ingen student men 4 barnbarn som slutade sina klasser och det firades så klart !
 
 
 Lillvirus ( som inte är så  lite längre) och Ellisen
Storebror som går ut ettan i gymnasiet har redan börjat sitt sommarlov och for iväg med kompisar till Rhodos.
 
 
 
Högtidlig avslutning i Lunds Domkyrka.. och när man sjungit " Den blomstertid".. ja, då är sommaren här. På riktigt.
 
 
Sen blev det fest hos Ozzy.. med rosa champagne och massa gott !
 
 
Sommarblomster !!
 
 
Ozzy ville ha en lakrits och hallontårta och då skapade dottern detta underverk.
Gott var det också !
Den förmågan  att bara " svänga ihop nåt " har hon INTE fått efter sin mamma... det kan jag lova !
 
 
Och vad är det här för ett litet monster som sticker fram sitt lurviga huvud under bordet och äter tårta ?? Just det... MG !!  Och det är mamma som delr med sig !
 
MG är ett tårtmonster och tyckte att kombon med lakrits och hallon var alldeles perfekt
 
 
Men bäst av allt, sa MG, var att få leka med kompisen... som en av gästerna hade med sig !
Närmare bestämt, mitt ex och hans nya fru
Nå, hon är inte så ny.. de har varit ett par i över  30 år 😆
 
Bella är 1 år gammal och  hon och MG  träffades  i julas och partajade tillsammans och
glöden  fanns kvar.
Här på bilden tar de en liten andningspaus och sen är det på det igen... springa runt runt runt och så brottas lite !
Det är livet säger Mannabonne Glenn... plus lite tårta emellanåt !!
 
Nu känns det alltså som om sommaren kommit... ikväll grillar vi.. bubbel på kylning..   och gillar, det gör vi ju nästan alltid om bara vädret tillåter... lite vänner tittar in... och gäststugan kommer väl till pass !
 
Kram & massa kärlek 💖
 
1 Mikael:

skriven

Wow va fin uteplats!

Där var det minsann högt i tak !!!!
I kyrkan

Tänkte jag skulle jag vara lite flitig och kompisen få mer ro, hinner inte mer än in för att ordna till papper så fråga HR ska du inte ha semester? Eh? sluta med att det blir semester om möjligt hela sommaren ut :)

Sist jag tog ledigt från den firman skulle jag bara ta ledigt två veckor, blev tio veckor, fina vädret och tjejerna tog aldrig slut :) , en annan gång skulle jag ha semester 11 dagar , blev drygt 11 månader istället, får se hur det blir denna gång, på tal om sommarplaner...

Morsan är likadan när det kommer till TVn går den inte igång ja då blir det ett herrans liv! :)


Kram
Mikael

Svar: Tack :) Ja jag är nog som din mamma... om det tekniska strular går jag bärsärk direkt... kanske för att jag inte begriper mig på det :) Kram :)
Esmaralda

2 Tingeling :

skriven

Så fint det blev! Där ute kan man sitta länge om kvällarna 🙂 och skolavslutning är ju nåt alldeles speciellt, nästa år är det min dotters första, riktigt mysigt.

Trevlig lördag!
Pannkakor till frukost som vanligt här... 🙂

Kram!

Svar: Tack för tipset... det får bli american pancakes till frukost här i morgon... jag har ju en flaska lönnsirap i skåpet.. kram
Esmaralda

3 <3 🌸:

skriven

Gillas att MG blir lite matad under bordet.

Vad tror du mamma vill i midsommar ? Hon verkar inte vilja fira hos vännina fast jag sa att jag kunde följa med. Är lugnt och trevligt där inget party. Skulle passa mig den här midsommaren. Jag tror att hon vill vara med mig och min hund.
Bokade en liten överraskning att bo på ett slott i Stockholm över midsommar och har en annan grej på g lite närmare. Kostar en slant och mamma känner nog att jag inte ska bjuda henne igen som inte har det så bra nu ekonomiskt. Men vill göra det bästa för mamma på midsommar. Blir en Busnel kappa mindre och det är ju inte hela världen. Vad tror du blir bäst. Stockholm eller det närmre stället på G.
Kram

Svar: Jag tror din mamma föredrar den plats som är lugnast...och vad snäll du är som tänker på hennes bästa.. kram :)
Esmaralda

4 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda!
Befinner mig i en svår livssituation som stressar mig alldeles oerhört. Varje dag, varje vecka och varje månad som passerar gör att jag bara mår sämre ch sämre och stressen stiger och stiger. Kan inte sova. Kämpar för att få till stånd en förändring men ingenting händer.

Allt står bara stilla. Jag försöker allt jag bara kan komma på för att göra situationen bättre, för att livet och situationen ska förändras, men ingenting händer. Detta tär på mig så väldigt. Känns som att jag lever i en mardröm, oförmögen att vakna upp.

Och ja, jag fokuserar på det som är bra, men denna min situation är helt ohållbar och kommer snart att knäcka mig om ingenting händer.

Varför händer det ingenting? Varför sker inte den förändring som jag så ihärdigt kämpar för?
Vore så tacksam för svar.

Svar: Ge dig inte i att försöka skapa den förändring du vill ha ! Försök ha fokus på en sak åt gången.. påverka det du KAN påverka även om det bara känns som en liten påverkan... det brukar hjälpa i alla fall.. styrkekram
Esmaralda

5 Jossan :

skriven

God morgon..

Inatt har jag sovit såå sjukt dåligt. Sovit väldigt obekvämt också. Brukar inte tycka det är obekvämt att sova i soffan men det känns i ryggen idag..

Idag är det äntligen dags för babyshowern... ska bli skönt när den är över. Igår bakade jag och systersonen cupcakes men ja de blev lite konstiga... vi får nog öva mer på det.

Igår fick jag höra från flera håll av föräldrarna hur de var nöjda med mig som lärare till deras barn. Föräldern som säger de elaka sakerna ville ha en bild på mig och hennes barn. Sjukt ändå...

Nu är det bara 4 arbetsdagar kvar sen semester!! Äntligen!

Ska se om jag kan sova en stund till...

Åh tänk när jag har råd med mitt egna hus med pool!

Kram

Svar: Jag tror nog att det ni bakat uppskattas.. man blir lätt lite självkritisk. Ja, somliga föräldrar kan vara plågsamma...du får ta det negativa med en nypa salt.. kram :)
Esmaralda

6 sus:

skriven

hej
så fint ni har.....
härligt med just detta avslut.....
behöver verkligen förstå? vad är hennes problem?
love sus

7 Camilla:

skriven

Härliga sommarbilder önskar er en härlig sommar! KRAM

8 AnnaK:

skriven

Så fint du har det 😊 Ett verkligt drömboende! Det gör mig än mer motiverad att bo i hus. Tänk att kunna trava ut med sin kaffekopp på morgonen sommartid 🙌🏻 Nåja, bara att bita ihop och göra så det bästa av situationen som råder nu 😊

Idag blir det loppis så man kommer sig ut i det fina vädret! Har en envis huvudvärk dock som inte vill ge sig men den är bättre än igår iaf.

Kram 🤗

Svar: Ja, just morgonkaffet ute är himmelskt !! Då önskar jag dig happy hunting på loppis !! Kram :)
Esmaralda

9 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Hur länge tar det tid att jag blir fast anställd ? Kram Mojgan

10 Mojgan:

skriven

Hej Ez!
Hur länge tar det tid att jag blir fast anställd ? Kram Mojgan

Svar: Jag ser tyvärr inte detta.. kram :)
Esmaralda

11 Helena Ir:

skriven

Så fint det är fixat hos dig..och så trevligt att få se alla fina bilderna på dina barnbarn och avslutningar. Så nu är väl verkligen sommaren här :)

Och att MG får njuta så..är verkligen härligt..och det hoppas jag han får många,många år till..

Jag skulle behöva ta itu med mina fönster..ett är så stort att jag hanterar den inte själv..borde passa på när dottern är här. Men vad sjutton,går iväg och tränar..kanske ..kanske senare med fönstren..eller så inte alls..finns väl roligare!

Ha det så bra..bubbel ska man dricka mycket av under sitt liv :)

Kram :)


Svar: Ja ibland gitter man bara inte ta tag i det som behövs... och det är helt i sin ordning det också ! Ja, man ska ha sin beskärda del av bubbel, den saken är klar.. kram :)
Esmaralda

12 Extra anonym idag:

skriven

Oj vad vackert med nya uteplatsen, med möbler och allt. Så mysigt med skolavslutningar och glada träffar.
Lyckades samla ihop mig och skickade ett sms till dottern om att träffas och prata. Nu ligger bollen hos henne, och håller tummarna och undrar om du kan se om det blir av.

Kram

Svar: Hon kan dra lite på det men hon hör av sig... och ni kommer att prata... då gäller det att styra in samtalet rätt... kram :)
Esmaralda

13 Dunegull:

skriven

Vad fint det är hos er 😊

Kom att tänka på hundkillen. Kommer han höra av sig ngt mer eller vi kommer inte alls ses mer i sommar? Vet att han inte är den rätta för mig men en trevlig prick som jag saknar att ha kontakt med.
Kram

Svar: Han gillar dig men han verkar ha annat i tankarna... möjligheten att han hör av sig i sommar är 60 %... kram :)
Esmaralda

14 Susan:

skriven

Så fint du har det🤗 Drömmer om att få färdigt min altan, en pergola står överst på den listan...men innan jag kommer dit ska infarten fixas till o förhoppningsvis en carport o ett förråd komma på plats....pengar o ork är det enda som saknas😱
Men det positiva är att jag känner att jag blommat ut lite i vår...kan kanske kan behövas om Kingen o jag ska hitta kärleken tillsammans🥰

Kram o härlig helg på oss

Svar: Ja, ett hus blir ju aldrig färdigt.. man blir klar med ett och så dyker något annat upp ! Visst har du blommat ut och det ska du fortsätta med.... kram )
Esmaralda

15 Ior:

skriven

Vad härligt det ser ut!
Livskvalité ❤
Min fråga till dig är om jag snart kan få lite ro i själen efter alla tuffa år.
Vill kunna luta mig tillbaka och andas ut lite utan att behöva gå igenom kris efter kris.
Ser min närmare framtid bra ut?
Kram ❤

Svar: Ja, det har varit mycket för dig nu på sistone men det kommer lugna ner sig... kram
Esmaralda

16 Ma:

skriven

Hej Esmaralda
Vad mysigt ni ser ut att haft och dina fina barnbarn.

Man ser hur barnbarnen växer.

Ser du hur hans föräldrar kommer att ta det när de får veta om graviditeten?
Kommer det att bli mycket umgänge för mig med dem framåt?
Kram

Svar: Ja, herregud.. de växer så det knakar ! Jag ser inte reaktionen på hans föräldrar... men jag ser inte heller problem. Kram
Esmaralda

17 Kulla:

skriven

Men så himla mysigt du har det, där trivs du med ett 🍹🍷🥂i handen😄. Så fina barnbarn💕.
Undrar om flirten är på ingång? Snart årets mest romantiska helg😜.. finns han där bland myggen? Kram

Svar: Tack :) Ja jag lever ju min dröm vad det gäller boende.. hela livet ville jag komma till havet och nu är jag där :) Jag ser inget detaljerat.. men fliten kan dyka upp när som helst... kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så tjusigt du har det på altanen !
Man kan nog ställa ner tempen på badet !

Underbart med sommarlovets intåg med pompiga avslutningar Så duktig tårtkonstnär din dotter är
och så HÄRLIGT att MG orkar röja och ha roligt.

Njut nu ikväll av ditt fina hem och vänner.Här ska det sittas ute och med nya "maskinen" ska det bli myggfritt ...har sonen lovat vi får se :-)

Kram Anki med flock

Svar: Morron :) Ja, hade varit skönt med ett svalt bad att krypa ner i !! Hoppas maskinen o sonen håller vad de lovat... mygg är ett elände ju... som väl är har vi inte mycket av den sorten här men dottern i skogen, vid sjön, har desto mer.. kram :)
Esmaralda

19 G.H:

skriven

Underbart att se kort på din familj:)! Så fina alla är!
Och Gud vad mysigt med skolavslutning i kyrka och allt:)
Tårtan såg himmelsk ut och så fint MG slickar skeden:)

Hade jag vetat mitt eget bästa borde vi ju såklart skaffat barn tidigare så man fått en riktigt stor och härlig familj:)

Kram:)

Svar: Ja när det vankas tårta håller MG sig framme :) Kram :)
Esmaralda

20 Maj:

skriven

Hej Esmaralda.

Ni bor så fint, jag hade stormtrivts i en sådan miljö och natur
Jag hoppas verkligen att jag bor i hus vid naturen en dag.

Jag skulle bara önska att det kunde vara bra mellan oss.
Det har varit det.

Kommer det att lösa sig mellan oss två? Där vi får det bättre? Ser du känslor för mig?
Kram

Svar: Det känns svårlöst och de rätta känslorna tror jag inte riktigt finns med...tänk till ordentligt, var sann mot dig själv... kram :)
Esmaralda

21 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Vilken vacker och jättefin uteplats du har, Esmaralda! Och härligt att ni alltid firar skolavslutningarna med en fest. Det ska jag också göra då min dotter börjar i skolan.

Blev glad att höra att min dotter kommer att bli världsvan då hon blir stor. Vill uppfostra henne till en världsmedborgare och att hon får se och uppleva olika miljöer och kulturer.

Har en resa på kommande i juli men planerar samtidigt hösten och hoppas så att jag ska kunna göra en resa då också. Du har sett att det är ca 70 procent möjligt att det blir en resa då.

Känns det som att det lutar mest åt Oman eller Israel? Vill till något varmt land i oktober och då känns antingen Oman eller (södra) Israel som ett bra val. Ser du något kring detta?
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, det är roligt att markera skolavslutningen med en lite fest :) Både Oman och Israel känns bra... du kommer till båda dessa länder men jag ser inte vilket som kommer först. Oman blev jag själv lite kär i när jag var i Förenade Arabemiraten och passade på att ta båttur dit ! Jag lovade mig själv att till Oman ska jag komma. Det fanns getter precis överallt !! Kram
Esmaralda

22 L:

skriven

Ser det ut som det blir ett förhållande mellan mig och JP?
Eller ska jag släppa och gå vidare?
Han har varit/är mer intresserad än vad jag är men svårt att släppa.
Kram

23 Tekla:

skriven

MB är för underbar. Så roligt att läsa om honom. <3

Du skrev för någon dag sedan om att få meddelande av de som gått över. Jag stod min moster väldigt nära, hon dog för några månader sedan. Hon har inte hört av sig något, jag trodde kanske det. Hennes man visade sig i början då han dött i drömmar och min moster var närmare mig så tänkte att hon skulle ge sig till känna. Men inte en dröm. Varför är det så?

Hur upplevde hon sina sista timmar i livet?

Kramar

Svar: Sista timmarna i livet var tunga men det var glömt så snart hon gick över. Hon är med de sina och hon har det jättebra. Hon har försökt ge tecken.. men det är svårt.... dock kommer hon att lyckas och du kommer få höra av henne... kram :)
Esmaralda

24 Solen:

skriven

Wow er uteplats ser ut som en dröm! 😍
Härligt att du kan ha träffar där ditt ex är med och utan att ni river håret av varandra. Mitt ex träffar inte ens barnen och har inte gjort på över två år och det är ju för sorgligt. Kommer det någonsin att kunna bli annorlunda?
Kram ☀️

Svar: Jag kommer bra överens med exen som är pappa till mina barn. och deras nya respektive . Vi umgås ju inte på det sättet men träffas på födelsedagar och ibland om julen. Det är trist när barnen kommer i kläm. Det är ditt ex som drar kortaste strået i detta... det kommer en dag när han ångrar sig.. kram
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Så fint du har det där på altanen o överallt. Förstår att gästerna trivs hos er. O en massa avslutningar har du hunnit med också, wow.

Inte illa "att bara svänga ihop" en sån tårta, den såg god o fin ut. Alla hade något trevligt på kalaset, inte minst MG med sin kompis. Era sammankomster är helt underbara.. Det blir nog en sjuherrans sommar i år igen ;).

Tog sovmorgon fast det känns som om jag vore bakfull ;). Igår då jag kom till bilparkeringen o startade bilen gick radion igång, jag stänger alltid av den, o den började spela en låt på en kanal som jag nu inte så ofta lyssnar på. Vad som kom till mig var att det var ett tecken från min ängel pga sången!? Vad tror du Es?

Idag tar jag det kanske lugnt o ordnar upp lite efter resan. Det mindre kuliga är ju att det känns som om jag har fått blodad tand o skulle vilja resa, mest hela tiden ;). O det går nog inte då jag inte blivit spådd nån lottovinst ;). Det vore så kul att kunna åka iväg med barnen.. Får njuta av minnena...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag tog också sovmorgon i dag och kände mig rent bakis när jag vaknade 9.30... och nej, ingen alkohol igår... ! Ja jag tror du fick ett tecken från någon kär på andra sidan... kanske bara om kärlek.. men det är ju fullt tillräckligt. Resa är livet minsann... att se och uppleva och du kommer resa en hel del.... kram :)
Esmaralda

26 Ia:

skriven

Hej
Sommarlov har även kommit hit till norra Sverige även om inte vädret är på den bästa sidan.

Just nu är planen för sommaren bara vila. Ser du om det kommer att hända något mer, något roligt?

Kram

Svar: Jadå, lite roligt blir det allt, till och från i sommar.. kram :)
Esmaralda

27 MM:

skriven

God Morgon Sunshine 😃

Undrar om du ser nga stora varningar, eller små sådana runt mig. Något jag ska beakta?

Kramen 🌸

28 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Japp, sommaren har kommit! Första semestermorgonen... Jag som inte får ha målade naglar på jobbet har spenderat morgonen med att testa de flesta färger i lådan.. Nu har jag slut på borttagningsmedel så nu får naglarna vara ljusblå..
Den lille bäbisen är halt.. Fasen!!! Min fina kille, och veterinären kommer inte ut på helgen! Ser du om det är allvarligt??

Svar: Ljusblå naglar låter fint !! Det känns inte allvarligt med den lille... men släpper in hältan behövs veterinär.. kram :)
Esmaralda

29 Anna:

skriven

Hej!

Det var så bra mellan honom och mig när vi träffades i förra veckan. Kommer vi bli ihop?

Tacksam för svar, och önskar dig en härlig sommar! :)

30 AnDa:

skriven

Underbart med uteplats, gräsmatta, grill och sommar! Vilket kombo och ett pool att ha ett super avkoppling <3

Fira att sommaren är här, jag och min kompis åkte till Trollhättan över helgen. Hälsar på en kompis till henne.

På torsdag kommer dom operera mig och efter det kommer vi vara är bra att allt ok eller behöver jag operera bort brösten helt... Min mamma och syster bryr dig inte mycket om mig , men jag är så tacksam för mina nära fina vänner och min kära son.
Jag är fortfarande singel och önskar att hitta kärlek, vänskap, en MAN, livskamrat i 1 och samma man!
Däremot så intressant att 3 gamla flört inom av en vecka har dökt upp :)) er ngt av dom som jag ska beholla ;) eller bara för deras behov som behövs bekräftas?
KRAM / N

Svar: Ja du har verkligen fina vänner.. de bryr sig och själv är du ju en bra vän också. Jag kan inte se att du har rätt känslor för nån av de gamla flirtarna... någon ny kommer dyka upp så småningom.. kram:)
Esmaralda

31 Lotta:

skriven

Åh, så fint med utemöblerna och rosorna som blommar. Smakfullt, tycker jag.

Mina känslor är i en enda röra sen jag träffade vännen. Känner han som jag?

Ha en superhärlig lördag
Kram L

Svar: Han är berörd.. det ser jag... kram :)
Esmaralda

32 Vonsan:

skriven

Vilken fin uteplats. Jag har för mig att du hade en under tak men du har kanske flera uteplatser. Jag älskar mun uteplats men den är inte så stor, bor i ett kedjehus. Mysigt med skolavslutningar. Nu har jag varit på tre stycken. Vilken fin tårta din dotter så bara svängde ihop. Önskar jag hade sådana talanger.
Jag tycker inte jag känner mig tillfreds. Oroar mig för ett av mina barn. Tycker att han har alldeles för mycket omkring sig. Hoppas att allt ordnar sig till det bättre.
Kram

Svar: Ja jag en plats under tak med matbord... och så den här nya platsen med skjutbart tak.. jag börjar bli riktigt bortskämd ! En uteplats behöver inte vara stor... huvudsaken man grejar till det så att man trivs. Ja, dint son har mycket kring sig men det kommer lugna ner sig... kram
Esmaralda

33 Milla:

skriven

Vilken tårta att bara svänga i hop sådär. Skulle jag med vilja. Gärna svänga i hop mat så med.
Ska min kollega P förlova sig i midsommar, är min känsla rätt där?

34 Mii:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig vara själv en tid till eller ser något inom par förhållande ut att vara pågång?Kram


Svar: Kanske du blir själv en tid till.. men kärleken kommer.. kram
Esmaralda

35 Michaela:

skriven

Gud så fint du har det! Väldigt lik min "stil". Förstår att ni har det alldeles underbart där. Och jag hoppas att det går att få kallare vatten i badet för gud vad skönt när det är hett ute :)
Fina barnbarn och förstår att du är superstolt över dem. Och så tårt-grisen MG - som jag för övrigt drömde om i natt :)

Nått annat som också jag drömt mkt om är att jag träffat män som faktiskt varit intresserade av mig och passion. Är säkert bara drömmar eller KAN det vara så att något faktiskt är på ingång?

Fortsatt myggbiten som fan och indränkt i kortisonsalva! Akta er för myggen där på altanen i sommar!

Ikväll jobbar jag istället för en kollega som var på bröllop igår och ville ha kul hela natten utan att behöva tänka på jobb idag :)

Ha en supermysig lördag! Kram!

Svar: Ja MG är sannerligen en tårtgris... och drömmen om intresserade män... är inte bara en dröm.. det kommer att ske. Som tur är har vi inte mycket mygg här men jag hann bli biten när jag besökte dottern i skogen.. de bor ju granne med en skogssjö och där frodas myggeländena ! Kram :)
Esmaralda

36 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om han kommer att försöka med mig att få våran relation att fungera?
Har han tänkt tanken?
Ser det ut som att vi lyckas få till något bra?
Kram

37 EPM :

skriven

Gomorron Es!
Sommaren är här nu, bad och grill och lediga barn👌🏼

P gjorde mig orolig igen, han bara försvann. Är trött på detta nu. Ser du nåt om hur detta kommer sluta..?

Kram

Svar: Ta kontroll.. klart du är trött på beteendet... tänker efter om det är så du vill ha det.. kram:)
Esmaralda

38 Maria:

skriven

Åh så fint du/ni har det på er uteplats! Så avis jag blir:)....Jag längtar bort från innerstan där vi bor, ut till ett hus i utkanten av stan med en liten trädgård och trädäck:-)
Förrut drömde jag om denna bostad vi bor i nu ...men jag är trött på stadsbruset...

Hoppas vi hittar ett lugnare mer naturnära boende.

Ha en superfin dag!
Kram,
Maria

Svar: Jadå, ni kommer hitta ert boende och det kommer bli riktigt bra.. kram :
Esmaralda

39 Maa:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag vet ju att han är väldigt nära sin familj och träffar och umgås mycket med dem.

Ser du mycket umgänge för mig med hans familj framåt?
Kram

40 Milla:

skriven

Kommer fler spontana spådomar? De är så spännande att läsa

Svar: Jag försöker publicera en blogg i månaden med spontana spådomar.. kram :)
Esmaralda

41 Dunegull:

skriven

Tack för svar! Ser du fler mötet mellan oss och kontakt längre fram eller känns han som ett avslutat kapitel? Synd folk inte tar vara mer på vettiga personer i sin omgivning. Allt behöver inte vara förhållande bara för man har olika kön. Oerhört synd! Undrar mest vad du får in kring det.

42 <3:

skriven

Hej kära Es är G i stan ? Fick den känslan igår att han kommer hem från utlandet.
Kram

43 Linnean 🌸:

skriven

Vilken härlig uteplats! Så fint ni bor! Blir lyrisk av att höra om skolavslutning i Lunds Domkyrka, den är verkligen fantastisk. Tårta kunde jag lugnt suttit under bordet och slafsat i mig ihop med MG 😁 Lakrits/hallon, så underbart! Det där med teknik är kul men kan bli lite för mycket 🤔 Hos sonen klappas det i händerna på olika sätt för att lampor och maskiner ska starta, man snackar med en grej så börjar det spela musik och så sitter det kameror lite varstans. Sneglar misstänksamt tom när jag går på toa. 😁
Det där med åskan! Det KAN gå om jag konsumerat typ en flaska vin och har folk runt mig! Men är uppvuxen på landet där det sprutade eld ur kontakter, spis och telefon. Hade en hysteriskt rädd mor! Nu är jag inte så rädd MEN har en kropp som börjar reagera flera timmar innan åskan kommer. Någon halvtimma innan slår hjärtat dubbelslag tom. Oftast blir jag som om jag rökt på i flera dagar och det är ju bra! Så den här veckan har jag lyckats sova mig igenom två åskväder utan att märka minsta lilla men är jag vaken så mår jag inte bra alls. Det kryper i hela mig! I dag finns känslan åxå så det lär nog komma oväder!
Är rena barometern. Nu måste jag ta hand om det jag skjutit upp i ett par veckor...städning.
Det lär väl gå i snigeltakt med åskdrog i kroppen 😆 Njut av din underbara uteplats men sitt inte ute när det åskar, kvinna!
Blir ju helt fnoskig av att tänka på det! 😱
Kram.../Linnean 🌸

Svar: Ja nog är du en barometer alltid !! Och idag ska du städa.. inget man jublar över men det måste göras ! När jag var barn brukade vi sitta ute och titta på blixtarna.. särskilt om natten... det är kanske inte så sunt... men SKA ha respekt för vädrets makter !! Kram :)
Esmaralda

44 Hon:

skriven

Hej,
Ser det ut som att någon av kollegorna gillar mig, trots min blyghet?
Kram

Svar: Jadå visst gillar de dig och blygheten släpper allt eftersom du känner dig tryggare.. våga utmana den.. kram
Esmaralda

45 Solstjärnan :

skriven

Hej 😊

Vilken mysig och fin uteplats det blev!!
Där kommer ni garanterat att trivas.😊
Möblemanget är ju som gjort för platsen😊

Flera uteplatser är ju perfekt för er som har gäster som kommer och går såhär sommartid.
Jag har en glasad altan i mitt hem som jag älskar..den är något jag hade drömt om att nångång få ha och den drömmen blev sann!😊
Hur blir det i mitt kommande hem,blir det något liknande?

Bra jobbat MG!😊
Det gäller att varva med motion och ätning! Bra taktik att vara vän med både mamma och kompishunden för då blir det ju bästa feststämningen.

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ⭐

46 <3 🌸:

skriven

Hur stor är chansen att det löser sig med bokningen ?
Kram

47 Drutten :

skriven

Så fint du har det ❤️
Ja sommaren är kommen
här i norr också.
Ska klippa gräset idag och städa lite i växthuset. Är så tacksam över att få leva lantliv och vara hos min älskling ❤️

Ha det bäst!
Kram Drutten

48 Jennifer:

skriven

Tack så mycket för svar fina Esmaralda. Detta är ett i-landsproblem, men saken är den att jag varit i Oman och det är helt härligt där! Älskar också Oman och alla länderna vid Gulfen (utom Förenade Arabemiratet och Saudi) och skulle gärna åka dit med dottern. Hon vill också att vi reser dit.

Men sen är det ju dethär att jag har som mål att besöka varenda land i hela världen, vilket jag tror är fullt realistiskt. Men därför tvekar jag om Oman, borde jag inte varje gång välja ett nytt land för att en dag nå mitt mål? Eller kommer jag ändå att nå målet fastän jag då och då åker tillbaka till länder där jag varit förut?

Som sagt, bara något jag lite smått funderar på. Men en sak är säker och det är att jag en dag, i detta livet, ska ha besökt varenda land. Och då menar jag inte att jag brådstörtat stressar igenom länderna bara för att, utan jag vill se och uppleva varje land.
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, ska du nå ditt mål ska du helt klart välja ett land där du ännu inte varit.. och vet du, jag tror du når hela vägen en dag ! Kram:)
Esmaralda

49 Sessan:

skriven

Härligt med skolavslutning!

Jag har hittat en häst som jag funderar på. Blir det ett bra köp? Han bor långt härifrån och är svart.

50 Tingeling :

skriven

Kom hem till min pappa och det fanns ingen mat. Så ska åka och handla. Måste göra rent kylskåpet så skitigt. Ville nästan börja gråta. Sa till han att söka hjälp. Att sälja huset, det håller på att förfalla. Flytta till lägenhet istället. Inget går åt rätt håll. Han kommer hamna på hem om det inte vänder. Han klarar sig knappt. Tänk att det gick såhär långt. Alkoholen är farlig.

Nåja, nu helg och solen skiner så ska sola på balkongen och bara vara. Vila.

😊
Kram!

Svar: Prata med någon närstående så du inte står ensam i detta !!Din pappa behöver med all säkerhet professionell hjälp.. och du mår dåligt av att se hur allt förfaller och inte minst han.
Styrkekram
Esmaralda

51 Extra anonym idag:

skriven

Tack för svar. Blir så glad. Hoppas på att dottern ska öppna upp sig och berätta om hur hon ser på det nuvarande som sker och likaså det som har varit och att vi en gång för alla kan lösa upp knutarna på ett varligt sätt.

Kram

52 Agnes:

skriven

Ja, det är verkligen jättefint! Rottingmöbler är härliga, tycker jag!
Väldigt imponerad av att ni orkar hålla på o pula o fixa som ni gör! Och fint blir det ju oxå! =)

Själv är jag helt ointresserad av hus o tomt...ju äldre jag blir, desto mer nollställd blir jag. Min dröm är en lägenhet i Gamla Stan! Ensamboende o med oinskränkt rätt att sätta min egen prägel på lägenheten. Samtidigt vet jag ju att det aldrig kommer att ske, med tanke på de priser som dessa lägenheter ligger på, o att det knappt går att ställa bilen ngnstans. Men drömma går ju, haha, och varje dag kollar jag lghtsannonser, klickar o drömmer!

Lite odd, då jag kommer ihåg att du i min sista seans siade att jag skulle bo i hus med en man...hahahaha...jag, hus o man? Livegen och fjättrad? Jojo...en man behöver väl en kombo av piga, knullkompis o trädgårdsarbetare...helst gratis...ryser av obehag av att hamna i den fällan. Vet ju vad en man är, och nu är jag för gammal för att boosta en mans ego...

Härligt med skolavslutningar...dina barnbarn är så söta, och det var kul att se Lunds Domkyrka! I den är min syster döpt. En gång i tiden.

Nu blir det IKEA, då sonen "beställt" en hylla o en lampa, o då jag bor nära, o dessutom gärna tar en tur på IKEA, så är det självklart att jag fixar! Har ju egentligen inget eget liv, så för mig är det helt ok.

Fördel att vara singel! =)

Kram!

Svar: Man tackar :) Skulle jag bo i lägenhet hade fått bli gamla stan i Stockholm också för mig... och råd till det hade jag aldrig haft !! Fruktansvärda priser ju ! Roligt att du kan hjälpa sonen... jag tycker faktiskt Ikea är en rätt mysig affär... det tar sin tid när man flanerar runt... och fika kan man ta när man kommit halvvägs :) Kram :)
Esmaralda

53 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om han kommer att försöka med mig att få våran relation att fungera?

Har han tänkt tanken?
Ser det ut som att vi kan lyckas få till något bra?
Kram

54 Robin:

skriven

Hej,
undrar över en tjej jag gillade som gick en kurs som jag undervisade i för ett par år sedan. Försökte ta kontakt med henne efter kursen genom mail, men det gick trögt och du trodde det berodde på att hon inte visste hur hon skulle förhålla sig. Nu har det gått ett par år och vi har av en slump sprungit på varandra några gånger senaste tiden (dock inte pratat). Är det en bra idé att försöka kontakta henne igen? Eller skulle det bara bli en upprepning?

Svar: Risken är stort att det bara blir en upprepning.. jag föreslår att du går vidare...det finns någon annan för dig.. kram
Esmaralda

55 SysterNatt:

skriven

Åh vad fin altan. Ser supermysig ut!
Vi har haft det lite turbulent i vårt förhållande och jag är lite orolig över semestern som snart är här. Kommer vi att verkligen ta vara på ledigheten eller bara "klara av den" och fortsätta tjafsa? Kam vi komma vidare?

Svar: Prata om hur ni ska kunna förändra och ta semestern som en tid för just denna positiva förändring. Står ni bara på utan beslut så blir det ingen riktigt kul semester.. kram
Esmaralda

56 Fina:

skriven

Hej Es❤️Något måste jag väl betyda för honom då han jämt kommer tillbaka till mig? Kram

57 Boudica:

skriven

Ja sommaren är här, och jag som ovanligtvis vaknat upp med värdens förkylning, så här sitter man hemma och kurerar man sig! Jag är så ovan vid det så det är nästan en manflu här ;)
Men så går det när man väljer av att njuta av regnet som öser ner på en istället för att skynda sig till jobbet för skydd XD

Min gårdag var så blandad, känns igen som lagergrabben inte flyr, och jag känner på mig att vi tänkte likasinnade tankar vid det tillfället.

Men så var det ju tjafs också med en på jobbet, som jag tycker behandlar mig fel. Men eftersom jag lätt blir arg, när jag är irriterad och tappar ord och får inte sagt det jag vill, så funderar jag att ge det i skriftlig form till ansvarige, jag vill tro att jag har medhåll från flera medarbetare. Men vad säger du, är det en ide att göra det? Blir det bara värre om jag gör det? Ska jag kanske bara lägga ner tanken?

Kram!

58 linnea:

skriven

hej es, jag önskar veta hur stor chans det är att jag blir gravid under 2019?

59 Rose:

skriven

Så mysigt med fina uteplatsen ☺. Och vilken smarrig tårta!


60 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Har han tänkt tanken med att försöka med mig?

Ser det ut som att vi kan lyckas få till något bra?
Kram

61 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du det blir mycket umgänge för mig med hans familj framåt?
Kram

Svar: Känns inte riktigt så... kram
Esmaralda

62 Moonshade:

skriven

Jag vill tro att vi båda vill ha sex, men hur stor är chansen att vi lyckas få till det med varandra?

Svar: Strax under 50 % så chansen finns ju.. kram
Esmaralda

63 Mikael:

skriven

Jag gissar att du är snäppet under morsan när det gäller bli upprörd över tekniska saker för ve om du är minsta inblandad i något som inte fungerar, råka blanda mig in i en ny tv, den höll inte så länge och delar är det svårt få tag i, sluta med att en turkisk kollega fick be frun ta med delar från Turkiet för att lugna sinnet :)

Kram
Mikael

Svar: Din mamma är nog en nivå över mig där :) :) Men det är inte mycket som skiljer :) kram
Esmaralda

64 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du han hålla fast vid det han sagt nu?
Blir det så som jag tänkt?
Kram

65 Anonym denna gång :

skriven

Hm... tänkte jag. Scam?
Sen tänkte jag... det kanske ändå skulle vara okej? På sätt och vis?



Vad tror du? (Hoppas du kan se vad jag menar)




Kram

66 Tiss:

skriven

Jag har börjat få massa knottror eller utslag i ansiktet. Försvinner det snart?
Blir så nojig...

67 Anna:

skriven

Hej Esmaralda!

Testar en gång till, vore så kul att få svar. :)

Det var så bra mellan mig och mannen när vi träffades i förra veckan. Kommer vi bli ihop?

Önskar dig en härlig sommar!

Svar: Det finns en chans.. han tänker på dig...ska det bli något bör det ska inom det snaraste,, kram :)
Esmaralda

68 Browallia:

skriven

Vilka fina sommarbilder. Ovant att se Ozzy med så allvarlig min. Hallon-lakrits tårtan ser verkligen smarrig ut. Jag får ett sånt sug efter lakrits ibland så jag kan slå knut på mig själv, läkaren har avrått mig från att äta det pga mitt höga blodtryck. :(

Känner mig lite ensam och låg sådana här fina sommarkvällar och gruvar mig redan för att fira midsommarafton ensam, man vänjer sig liksom aldrig med ofrivillig ensamhet.

Önskar en skön kväll vid grillen och vännerna.

Kramar

Svar: Ozzy var nog tagen av stundens allvar :) Jag tror du kommer umgås en hel del i sommar... ta initiativ, det kommer löna sig.. kram
Esmaralda

69 A.D:

skriven

Vad tror du på för kön denna gång av graviditeten. Tack i förhand.

Kram

70 Anna:

skriven

Tack för ditt svar! :)

Finns lite hinder. Kan du se att de kommer försvinna och att det löser sig?

71 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Har precis gjort egen ost och skinksås otroligt lätt och gott. Men blev bön pasta för att vara nyttig till.

Är jag omtyckt bland dem?
Kommer jag att träffa dem igen och vara bland de mer än nu?
Kram

72 Ghostwriter :

skriven

Kommer jag hitta ny inneboende och att det löser sig? Känns som allt går emot mig nu, för jag får ju bara kämpa fast att jag hittar nya lösningar och vågar prova...



Kram

Svar: På något sätt ser det ut att lösa sig... ganska snart dessutom.. kram
Esmaralda

73 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att visa intresse för mig?

Kram

74 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Vacklar han i sina tankar?
Eller har han bestämt sig?
Tror du att vi blir tillsammans?
Kram

75 Fina:

skriven

Hej Es❤️Något måste jag väl betyda för honom då han jämt kommer tillbaka till mig? Kram

Svar: Han dras till dig... men det kan man göra även om man inte är förenliga... kram
Esmaralda

76 Mikael:

skriven

Så dina ungar leker med elden när de blandat sig i tekniska saker :), själv spelar det ingen roll i vilken del av världen jag är i, ifall jag haft något med saken att göra men så var leka med elden det bästa jag visste när jag var liten , jag kunde sitta där i timmar röra om i den :)

Kram
Mikael

77 linnea:

skriven

hej es, jag önskar veta hur stor chans det är att jag blir gravid under 2019?

78 Dunegull:

skriven

Ser du ändå möte och kontakt mellan oss?

79 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda
En möhippa är på gång för en tjej i min mans släkt som ska gifta sig. Ett gäng tjejer som ska överraska henne till Montenegro. Jag är så kluven om jag ska åka eller ej? Är ju extremt flygrädd o sen nojig att lämna lilla dottern. Samtidigt som en tjej resa är så kul o balsam för själen. Vad ser du?

80 Um:

skriven

Hej Esmaralda.

Det känns lite oroligt, tungt just nu.

Verkar det här sluta så som jag vill?
Kram

81 HS:

skriven

Jättefina bilder. Din uteplats ser helt fantastisk ut!

Är det värt att följa upp kontakten med M? Det här var ju rätt oväntat men jag har svårt att släppa honom i tanken. Sommarflirt eller bättre som vänner?

Kram

82 Browallia:

skriven

Tack för ditt svar som gjorde mig glad och samtidigt fick mig att inse att jag omedvetet lindat in mig i den där offerkoftan igen. Av med den och fokus på att ta eget intiativ till att umgås. Min sociala ångest ska få sig en match i sommar. Stor kram :)

83 Joanna:

skriven

Men vad härligt det ser ut.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: