Alla kan jobba som Åsa !!!!!

Dagens gästbloggare är Åsa:
 

 
Detta att vara statist.
 
Jag berättade för Esmaralda för några dagar sedan att jag arbetar imellanåt som statist.i film o reklamfilmer.
 
-Åh svarade hon tillbaka.Det har jag också gjort.
Har du lust ? så gästblogga om det.
 
Blev så glad av frågan o ska nu berätta lite för er om hur det är o vilka härliga möten o händelser som jag varit med om.
 
Detta med att få vara med i reklamfilm är något som jag i många år gått o drömt om.
Tog kontakt med två st statistförmedlingar.
Sökte o sökte men INGET HÄNDE i flera år.!...Pust stön!
Tålamodet började tryta.
 
Men så i somras slog lyckan till när jag satt med mina barndomsvänner i Bovallstrand på västkusten o drack lite vin på en resturang.
 
Då piper det i mobilen .Ett sms!!!!!
 
 
Hälskost Life ville att jag skulle komma upp till Stockholm o dansa till deras Reklamfilm.
Jiiiipii!!! Kände jag o hoppade upp o tjoade till så alla gäster tittade upp o bara stirra.fniss.
 
Åkte upp veckan efter o kom till studion i mkt god tid. Jättenervös.
Då kom sminkösen fram o skulle sminka mig o fixa håret. så lyxigt o härligt att bli så ompysslad som en Drottning.
 
Försökte småkika på de övriga statisterna hur de gjorde men då viskade sminkösen Åsa !Släpp ! släpp! Du bara går upp sen o gör din grej spontant. 
öh okey svarade jag viskande tillbaks lite paff att hon såg detta..
 
Min stund kom o jag gick upp o drog igång i en snabb tempo till Lil-babs låt. Leva livet.!
Jesus!!! vad jag dansa.
Kameramännen bara gapa o sa att -oj vilket tempo du har .
Det är ingen som har orkat hålla rätt tempo i 40 min som du. Häfftigt!
-Nähe svarade jag tillbaks lite överraskande .
 
 
 
Efter 2 timmar senare kunde jag inte gå av träningsvärk fniss o då inte ligga i sängen. Jag snurrar runt mkt på nätterna men nu  jag va tvungen att ta en Treo o det gör jag aldrig annars fniss. En hel vecka  tog det att bli normal igen .
 
 Så nu går jag på gym så jag orkar om det skulle dyka upp något mer gympapass i framtiden.  fniss.
 
Ett annat jobb va för Viking Line Rosella båten .
Då skulle jag tillsammans med två äldre damer fnissa ihop.
Vi skulle ha klänningar från 80 talet.
Gud vad vi skratta. för vilka AXELVADDAR det va på den tiden .
Vi sa att - Hur kunde man bara gå igenom en dörr utan att fastna med axelvaddarna. så STORA. ha ha.
 
 
 
 Det som är så roligt med att vara statist är att man få möta så många olika människor. en var Byggmästare en annan var jurist o någon annan var städerska.
Alla vill få ur sig av sin lilla teaterapa i sig o det gillar jag.
Gott att det behövs lite statister också i filmer.
Prova ni också någon gång. så roligt.Jag lovar.
 
Man kanske inte blir miljonär men dessa underbara möten man får som kan även bli vänner för livet.
 
En glad överraskning blev det då det dök upp i min brevlåda en dag.
Det var en dagskryssningsbiljett på båten som en julklapp för man hade medverkat.
 
Så för 1 månad sedan reste jag på denna dagskryssning.
Medelåldern var 70 år samt två barn o så jag medelålder.
 
Fantastisk mat o jag tog mod till att fråga om jag fick komma upp till kapten som också var med i reklamfilmen. och säga ett litet hej! Det fick jag o det va jättekul. 
Efteråt gick jag ner till Danslokalen där dansbandet Rospiggarna spelade .
 
 
Även dom i 70 års åldern fniss.
 
Jag fick buggat med par gubbar och de var mkt bra på det.
 
Sen var jag tvungen o gå fram till orkestern o fråga om dom hade spelat på västkusten inte så långt ifrån där jag kommer ifrån - Jajamensan det har vi.
 
-Nämen då har jag dansat till er när jag var 15 år.svarade jag o skratta.
 
 Sen efter varje paus kom orkestern fram till mig för att prata lite. så roligt..
 
Tänk vad mkt som kan hända när man arbetar som statist. Jag älskar detta ! Prova på ni också någon gång.
 
Nu tackar jag för mig o  till dig goa Esmaralda för att jag fick gästblogga hos dig.
 
Kram Åsa
 
1 Tingeling :

skriven

Låter väldigt roligt, inget för mig dock.... däremot tror jag min dotter skulle gilla det 🙂

Måste bara säga om healingen igen att när du skrev kommentar i förra inlägget att jag skulle förvalta det väl och just orden "Jag vet att du klarar det" så hoppade hjärtat till och fick känslan av att en liten pil åkte in i hjärtat och liksom "spikades fast" och låste in det i hjärtat. Låter kanske flummigt men så var det och ville bara tacka igen 🙂

Kunde min dotter ta emot?

Trevlig måndag!

Kram!

Svar: Du tog till dig på rätt sätt !! Ja jag tror din dotter kunde ta emot.. kram :)
Esmaralda

2 <3:

skriven

Godmorgon kära Es och Åsa, något tips för att få T lite mer intresserad och att han ska våga ta nästa steg ?

Kram
🤗🤗🤗

3 EPM :

skriven

Det låter ju jätteroligt!!
Själv har jag bara högst oplanerat och alldeles för ofta vandrat rakt in i inspelningar av ”bron”. Jag tror de kände igen mig i slutet...

Hmm Es, så jag är redo för kärleken... ser du nåt mer om det, som när, var mm?😊

Kram

4 Cecilia:

skriven

Vad härligt Åsa! Tack för att du delade med dig.

Precis som många andra i bloggfamiljen kände jag redan under dagen att någonting var på gång. Tyvärr kunde jag inte gå in i avslappningläge fullt ut då, men jag låg och kramades om med min kille. Jag har haft en förkylning som kommit och gått och nu känner jag mig friskare. Jag tror att jag lyckades ta emot, även om det inte kändes så. Jag märkte även att min ena fågel som inte mår bra blev på lek humör igår. Tack Madame och tack till dig Ez. Vi ses ikväll, då ska jag försöka ta emot ännu mer. Kramar

Svar: Visst kunde du ta emot och det kunde din fågel också... ikväll tror jag också att du tar emot.. kram :)
Esmaralda

5 sus:

skriven

hej
ja så kul det verkar....
många möten kul...
händer det något här snart?
love sus

6 Jossan :

skriven

God morgon!

Idag känner jag mig överkörd. Jag har ont i hela kroppen efter gårdagens 45 minuters hiltpass på gymmet!

I helgen blev det pinchos med kollegorna, lördag blev det tvätta och städa hela dagen. Känns så härligt när det är nystädat. Igår åkte jag till stoff och stil. Jag ska sy ett babynest. Hjälp vad gav jag mig in på? Nästa vecka kan jag köpa om det ska vara grönt, vinrött eller aprikos till ytterfärg!
Längtar också till jag ska skaffa barn. Vill ha min lilla tjej! Har 2 namn men vill Inter berätta namnen för de är så ovanliga 🥰

Men lät väl inte hända på typ 2 år...

Nä tenta på onsdag och i helgen ska jag sitta med en annan tenta. Sen helgen efter ska jag sy nestet.

Dags att gå upp!
Kram

7 Susan:

skriven

Härligt Åsa👍🏼

Har varit på semester o missade healingen, men så kul att läsa om och lyckost er som fick va med!
Osäker på om jag är mottaglig för healingen för jag kan inte säga att jag kännt ngt speciellt när jag prövat tidigar, men det kanske bara är så att jag inte fattar😉

Dax att ta ett nytt ryck med motionen o maten, semesterfrosseriets resultat kring midjan måste minskas lite i allafall😱 Ögonoperation bokad o jag hoppas den öppnar ögonen även på ett annat plan, att kärlekens ögon äntligen ska öppnas på mig🤗

Kram

8 DD:

skriven

Godmorgon, min nackspärr vägrar släppa och på natten glömmer jag att jag har ont så när jag ska vända mig, ja då känns det rejält 😄

Ställde frågan om min dröm angången min kusin och husletandet, dagen efter va de på en visning och bestämde sig för att äntligen nöja sig. Ser du om vita huset blir deras?

Kram

9 Helena Ir:

skriven

Mycket roligt du varit med om Åsa :)

Jag tyckte jag fick så mycket healing igår,och avslappnad och pigg var jag efteråt..men healingen tog på sig att släppa. Och sen blev det jobbigt..jag kunde omöjligt sova! Orolig och lite ångestfylld blev jag också..den tid jag sovit har varit jobbig..vakentiden har jag varit irriterad och velat slänga av mig cpap..Fy,vilken tung natt..kanske var det så jag skulle reagera..eller var det inte healing?

Kram :)

Svar: Det känns som om det finns något som kommit upp till ytan.. något som du behöver ta till dig och bearbeta.. jag ser inte riktigt vad..men känn in.. och ta emot det som kommer... det här är övergående.. kram :)
Esmaralda

10 Louise:

skriven

Lät kul. Har funderat ibland på att göra röster i filmer men tänker att nej skånskan (ursäkta alla skåningar) är så ful. Haha.

Imorse innan jag vaknade drömde jag att jag skulle prata med chefen på förskolan jag var på och hon skulle ge mig omdöme. Det gör man inte till någon som vikarierar utan det är mer till praktikanter. Men hon var så negativ så jag ville inte höra mer och sprang iväg - naken. Men seriöst haha.
Drömmar är märkliga.

I fredags sökte jag jobb på en förskola som min syster skickade till mig. Visserligen bara vikariat i tre månader med chans till förlängning. Skickade en ansökan så nu är det väl bara och vänta. Intervjun i fredags kändes stel men jag fick inte jobbet.
Till och med arbetsförmedlare sa att skolan borde gett mig rätten att ge mig mina praktiker. Hon blev helt paff när jag berättade att jag var tvungen att söka om.

Blir det jobb på den förskolan jag sökte till eller det ska gå emot oss igen som innan? När ska det lossna för mig?

Ha en fin dag och tacksam för svar.
Kramar.

11 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Tusen tack för ditt svar igår! ❤️ En sak jag har funderat på är att ställa ut två av mina kaniner men vågar inte pga gulsoten som härjar. Dock ställer alla andra ut kaniner men dom har nog blivit vaccinerade. Om jag ställer ut dessa två, ser du om allt kommer gå bra med dom? Eller blir dom sjuka? Vill ju inte förlora dom och ja har inte råd till att vaccinera alla mina kaniner, men vill så gärna se vad dom får i poäng. Ser du något kring detta? Vill ju samtidigt para dessa två oxå innan hon fyller 2 år den 6 juni. Kram Zoey 💕

Svar: Ska du ställa ut bör du vaccinera.. känns tryggast så.-. kram :)
Esmaralda

12 Mims:

skriven

Godmorgon!

Blir det något nytt händelserikt eller rullar det på i samma hjulspår?? försöker att bryta mitt hopplösa enformiga liv.

Kram

Svar: Nu är det dags för nya initiativ.. förändring sker men du måste själv ta stegen.. kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Härligt Åsa, låter jättekul. Himla tålamodskrävande jobb är det. Fast säkert kul också, annars skulle väl ingen göra det ;).

Har provat på det en gång o där gick det åt flera timmar för en scen som togs två gånger o kanske tjugo minuter totalt. I den filmen kunde jag använda egna kläder, jösses, jag hade alltså inte gått framåt i min utveckling gällande kläder under de föregående årtiondena. Harmligt nog såg jag aldrig andra delen av filmen, glömde bort den, hade ju velat se hur jag tog mig ut som statist ;). Det var en film som baserade sig på en sann händelse och därför spelades den också in här hos "oss". Kanske jag ännu nån dag anmäler mig frivillig till nåt statistjobb., får väl se...

Ännu om healingen, jag kunde aldrig frammana nån bild av något djur, nåt fel på mig? Vad jag däremot upplevde, var att refrängen "fri som en fågel" började spela i mitt huvud, vilket jag tolkade som att fågel var mitt djur. Låter det här helt korkat Es? Inte ens ett djur kunde jag få fram, jäkla märkligt...

Nu hoppas jag på nån sjuhelsikes energi så jag får arbetsuppgifterna gjorda i rasande fart ;). O förstås hoppas jag på att healingen verkar enligt önskan... När kan man månne märka av den?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Tänk inte djur och försök inte få fram speciella bilder.. bara ta emot det som spontant kommer, då blir det som bäst.. men jag tycker du tolkar helt rätt... kram :)
Esmaralda

14 Maja:

skriven

Hej Åsa o Esmaralda,

Vad spännande situationer o miljöer man kan få uppleva som statist och för att inte prata om alla människor man får möta.

Kommer mötet på min sons skola gå bra eller kommer jag få ta till ”hårdhandskarna”? Äger detta möte rum för att jag ”kom på henne” att kanske inte vara snäll mot min son på lektionen? Hade detta möte ägt rum ändå eller var det mitt mejl som gjorde det?

Är riktigt irriterad då jag för två veckor sedan var inne hos hans lärare och pressade henne på om min son var ok i skolan fortfarande akademiskt o beteende. Det var ju koncentrationen men var inte allt för problematiskt o de jobbade på det.

Så är detta en slags konspiration eller vill de min son väl o verkligen hjälpa?

Har du några råd att ge mig?

Kram
Maja

Svar: Jag tror att de verkligen vill hjälpa även om det blir lite fel.. kram :)
Esmaralda

15 Rebecca:

skriven

Mår jag bättre snart? :) haft lite ångest från och till i några veckor.

Svar: Visst kommer du snart att må bättre... ta tag i det och jobba på att ta dig vidare... det hjälper... kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Skådespeleri är inget för mig inte ens som statist...roligt att få ta del av statistlivet dock ;-)
Tack Åsa för att du delar med dig !

Gårdagens healingupplevelse har satt sitt avtryck rejält Vaknade 06 att Sessan spydde rejält sen gick det inte att somna om Min handikappade katt Maja satt med igår mot slutet av sessionen .Moses formligen älskar denna katt ..lite för mycket.. han vill gärna "pussa" henne och det vill inte hon...Men igår satt de bredvid varandra så nära så nära ....Jag är fortfarande tagen av gårdagens upplevelser och ser fram emot ikväll !

Kram Anki med flock

Svar: J det var starkt igår... och minst lika starkt tror jag det blir ikväll.. du och hela flocken är välkomna :) kram
Esmaralda

17 Skrållann:

skriven

Hej!
Tänk vilka möjligheter som kan öppnas om man bara vågar lite;)
Själv hoppas jag att jag kan öppna upp lite mera under kvällens healing eftersom jag verkar varit helt avstängd igår. Jag hade barnen omkring mig och antar att dom inte heller kände av något?! Det märkliga var att jag vid mejlskrivandet till Madame såg och hörde en papegoja. Senare gick jag in för att kolla på olika Romsorter och då dök en flaska upp med just en papegoja på etiketten. Tog detta som ett gott tecken inför den stundande healingen men uppenbarligen var jag helstängt🙈

Kram❤️

Svar: Ja, du är på gång och det kan bli riktigt bra ikväll... håller tummarna.. kram :)
Esmaralda

18 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad roligt värt att tänka på att det finns detta alternativ.

Esmaralda,
Känns det som om jag kan möta mim kärlek från den här dejtingsajten och gå in i en seriös relation?
Kram

19 Maria:

skriven

Hej!
Känner en viss undran över framtiden här.. står inför att sälja bil..byta jobb.. flytta? Svårt när man är ensam och skulle behöva en livskamrat. Vad kommer att Ske ? Ordnar det sig för mig o barnen?❤️Kram

Svar: Jadå, visst ordnar det sig.. gör de val du vill göra och som känns bäst... så småningom kommer också din livskamrat.. kram :)
Esmaralda

20 Hoppas:

skriven

Hej!

Blir det någon positiv förändring när det gäller nya människor/vänner, jobb, ekonomi och boende??

Kram

21 <3:

skriven

Har f starka känslor för mig som jag har eller? Om inte varför är han då kvar hos mig?

22 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar han vara nöjd att ha det såhär?
Verkar han nöjd med att vi inte har så mycket kontakt och kommer ifrån varandra?
Är det vad han vill eller kommer han göra något åt det?
Kram

23 Dunegull:

skriven

Känner mig så redo för kärleken. Känns som jag bearbetat mitt ex färdigt även om det sånt hänt alltid kommer sitta djupt i mig. Hur ser det ut för mannen i mitt liv. är han redo? Vad gör han tro?
Kram

24 Lisa:

skriven

Hej

Min dotter har varit med i en Icareklam och i Monica Zetterlundfilmen, då jag också fick vara med bakom kulisserna så var det verkligen en rolig upplevelse !
Ez, vad är felet, jag är helt förvirrad, de säger att det finns hur mycket jobb som helst ändå ringer de aldrig, ringer jag själv om jag ser att ett pass är ledigt så ska de "återkomma" ?
Kram Lisa

25 Hon:

skriven

Hej,
Jag ville få honom att förstå situationen och att han inte kan stanna hur länge som helst, men tyckte jag skötte diskussionen lite illa och nu har jag dåligt samvete.. vill försöka reda upp det men hoppas samtidigt han inte tar det som att han kan stanna längre.. ser han ut att ha fattat?
Kram

26 Gemini:

skriven

Ang. Healingen: jag har känt pirr på handflatorna sen inlägget kom upp. Hon e speciell den där Madame. Jag har känt mig positiv kunnat visualisera mina frågor å under healingen kände jag som en värmevåg åkte in i min kropp. Efteråt dock kände jag mig enbart låg å sorgsen... fortsätter idag med:( noll lust till livet självt. Skiter i frågor å drömmar:(

Svar: Bara ta emot energin i kväll... kram :)
Esmaralda

27 Mimis:

skriven

Hej!

Har jag änglabeskydd när jag går ut idag?? Känns lite oroligt.

Kram

Svar: Jag ser inga varningar runt dig.. kram
Esmaralda

28 AnnaK:

skriven

Tack för svar igår! Ska förvänta mig absolut ingenting ikväll 😊

Måste fråga igen.... hoppas han fortfarande på att det ska bli nåt? Han är ju så mkt äldre än mig mm mm.

Kram 🤗

29 Muu:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig ha en partner och få familj eller ser det väldigt tveksamt ut?
Ser du en flytt/ förändring ligga nära i tiden?
Kram

30 B:

skriven

Godmorgon ☺️ ser det ut som jag kommer kunna få jobb snart?kram

31 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om det dröjer länge innan P är singel igen?
Ser du om han skulle vara intresserad utav att börja dejta mig? Komme vi att börja dejta?
Kram

32 Michaela:

skriven

Aldrig testat men kul att läsa!

Brukar vanligtvis vara halvdöd efter jobbet men inte igår. Var pigg som en mört och nästan flög hem :) Och en känsla av att vara kär. Det förstår jag dock inte. Ikväll kör vi igen :)

Kram och ha en bra start på veckan!

Svar: En positiv och euforisk känsla... healingen fungerade... vi ses ikväll.. kram :)
Esmaralda

33 *:

skriven

Kommer jag hitta ett nytt jobb innan sommaren ?

Och vi börjar så smått planera för flytt utomlands..men får vi till det bra ? Hus eller båt?

OM vi nu får till det....

Och gifter vi oss under nästa år ?


Kram

34 f:

skriven

idag vaknar jag av att ha kramp i vaderna och det snurrar i huvudet, och bara så trött och tung i kroppen, är det healingen som gjort mig så?

Svar: Nej det tror jag inte beror på healingen... kram
Esmaralda

35 Browallia:

skriven

Tack Åsa för att du berättar om hur det är att arbeta som statist. Kul! Jag önskar dig lycka till med kommande uppdrag :)

Hoppsan! Vad häftigt att jag kände precis det man vill uppnå efter healing :D Idag känner jag ett starkt förväntansfullt pirr i maggropen som på en födelsedag eller inför en första dejt. Känns märkligt för jag har varken födelsedag eller någon dejt :D

Vi ses ikvällens healing! :) Kram

Svar: Underbart... och vi ses ikväll.. kram :)
Esmaralda

36 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda
Det verkar kul att vara Statist som Åsa! man kanske kan få några tips hur man får sådana jobb kram
😃☀️ tror du min lediga dag blir bra ? Ser fram emot healing i kväll ☀️

Svar: Ja jag tror dagen blir bra - och välkommen ikväll.. kram :)
Esmaralda

37 Tilids:

skriven

Hej Es!

Vilken fantastik upplevelse det var att vara med på healingen igår. Det var första gången för mig och jag känner sådan glädje. Helt otroligt! Nu hoppas jag bara att min önskan slår in. Jag försökte i alla fall manifestera den så mycket det bara gick.

Kan du se om jag kommer höra från dem snart? Kram

38 Orolig:

skriven

Hej!

Inget alternativ för mig att vara statist. Vill absolut inte vara med på film eller tv.
Kan du se om det blir något annat jobb för mig under 2019??

Kram

Svar: Chansen är god.. kram :)
Esmaralda

39 <3:

skriven

Hej kära Es, ser min hund ut att må bra ? Saknar han något ? Har han något budskap till mig ?

Kram
<3

Svar: Han verkar må väl.. kram :)
Esmaralda

40 Dunegull:

skriven

Kommer det hända mer motgångar för min del eller är jag klar med allt skit tro? Vad får du in E? Orkar inte mer...galet alltså vad livet kan pröva en.

41 Mumin:

skriven

Hej Esmaralda.

Det har varit tufft. Det är tufft...

Ser det ut som om jag kommer att ha en partner och få familj framöver?

Ser du någon flytt eller förändring närmaste tiden?
Kram

42 Hoppfull:

skriven

Hej!

Händer det något bra som gör mig glad?? bara tråkigheter i mitt liv.

Kram

Svar: Det komma bra och positivt till dig... var öppen .. kram :)
Esmaralda

43 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar han vara nöjd att ha det såhär?
Verkar han nöjd med att vi inte har så mycket kontakt och kommer ifrån varandra?
Är det vad han vill eller kommer han göra något åt det?
Kram

44 <3:

skriven

Godmorgon kära Es och Åsa, något tips för att få T lite mer intresserad och att han ska våga ta nästa steg ?

Kram
🤗🤗🤗

45 Kvinnan:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag känner inte att jag mår väl.
Jag känner mig bort domnad som ett spöke. Allt blev värre sen jag blev arbetslös deltid.
Jag känner mig låst och fast.
Jobb och så söker jag. Jag sitter inte bara utan jag försöker.
Men sker något utanför min kontroll något bra positivt
Ser du någon förändring som händer i mitt liv ganska snart?

Ser du om det kommer dröja länge innan P är singel igen?
Skulle han vara intresserad utav att börja dejta mig?
Kan vi komma att börja dejta varandra?
Kram

Svar: Jag ser inte P i din framtid.. jag ser dig med en annan kärlek och det kommer bli riktigt bra.. kram:)
Esmaralda

46 S:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar någon utav mina två utav dessa önskningar ske i år?
En utav dem? Eller båda två i år?
Kram

47 *:

skriven

Hej

Får jag nytt jobb inom närmaste halvåret tro? Varit på 2 intervjuer men kom inte hela vägen.. trist

Och ser du oss på båt eller i his framöver, när vi flyttar utomlands alltså? :). Det är vår dröm iaf, om det nu går vägen.

Tänkte fria om ett år om inget annat händer. Vad tror du om det?

Kram

48 Helena Ir:

skriven

Minns nu att jag natten igenom hade någon som sa ord och korta meningar in i mitt huvud..upprepning med nya mantran..tror det var det som jag även blev lite störd av..men jag ser det nu som en del av healingen och mina önsningar..
Nu känns det hela mer positivt..

Kram :)

Svar: Ja, det är en helt naturlig del av healingen.. kram :)
Esmaralda

49 GP:

skriven

Hej Es,

Precis som du förutspådde så skulle jag få ett jobb inom och det stämde så väl. Jag var på intervju förra veckan i tisdags och blev uppringd dagen därpå. Lämnade låneanspråk och nu inväntar jag kontraktet samt samtal från chefen.

Är så otroligt nervös i och med att det är verkligen ett område och med en målgrupp som jag inte trodde jag skulle arbeta med, inte minst att ha det som mitt första jobb som socionom. Ser du hur det kommer gå för mig? Gjorde jag ett rätt val?


Passade även på att både maila och lämna ett meddelande idag om att jag tyvärr måste tacka nej till sommarvikariatet, som jag hade blivit erbjuden tidigare i en annan stad.


Kram

Svar: Ja du har gjort helt rätt... det blir ett bra första jobb.... så småningom söker du dig vidare och du kommer hitta din egen nisch.. men just nu är detta bra.. så finns frid i det här ! Kram :)
Esmaralda

50 AnnaK:

skriven

Provar väl igen då tjatig som jag är! Har han släppt tanken på att det skulle bli något annat än vänskap? Blir irriterad på mig själv att jag tycker han är lite intressant på något vis då jag har svårt att se att det skulle bli något. Han är så pass mycket äldre mm. Har dock aldrig träffat honom på riktigt men kanhända vi ses nån gång då jag ibland är på besök där han bor.

Kram 🤗

51 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du livskamrat och familjebildning framöver för mig?
Hinner jag och blir jag glad? Får leva de familjeliv jag vill? Eller ser det tveksamt ut?
Kram

52 Ghostwriter :

skriven

Jag förstår inte hur mitt X kunde lämna mig från ingenstans när man ändå valde att kämpa tillsammans. X var liksom illojal och tänkte bara på sina känslor. Jag medger att jag tillslut själv fastnade i problem, men jag var ju så trött på att hela tiden behöva säga ifrån, säga att man ska lyssna på varandra. Känns som att jag bara misslyckas i kärleksrelationer, fast att jag denna gång var 100% att X var min riktiga soulmate. Har aldrig varit så säker i hela mitt liv.

Och nu så har X kommit fram i ett annat ljus än jag kunde se innan. Inte det bästa ljuset.



Bryr X om mig som ”vän” och är ärlig i åtminstone det?
Känns som jag tappade min allra bästa vän. (Även om vi var i relation).

53 Lydia💕:

skriven

Vad kul med statist uppdrag vet inte om jag skulle våga mig på det skulle säkert tro att jag hade huvudrollen även om jag skulle stå i bakgrunden 🙈
Är lite febrig fortfarande sen i fredags känner mig lite svag fortfarande
Vet att du har sagt att dessa är inte min soulmate i mitt liv ska ut och prova att träffa killar men det går trögt med det
Hoppas på ikväll nu så det brakar om det det skulle jag behöva nu .
Hoppas på lite mer flirter nu till våren
Lydia💕

Svar: Ja när våren kommer på allvar så lättar det lite..kram :)
Esmaralda

54 Hemliga H:

skriven

Hej Es! Tror du han jag tänker på vill vara med mig i framtiden? Bruka han tänka på det?

55 Åsa:

skriven

Hejsan Statist Åsa här.
Vad glad jag blir av att ni tyckte om att jag delade med mig av att vara statist. Samt alla lycka till hälsningar ock att ni även delade med er av era erfarenheter inom branschen.

Louise. Alla dialekter behövs så sök du inom dubba filmer tex.

Skorpan. Javisst kan detbli lång väntan, men än så har det flödat på bra.

Zita Sök på statister medling att. Filmade o statist.se för roller. Lycka till!.

Kram Åsa

56 Åsa:

skriven

Hej E!
Jag drömde om att olika rum var fullt med mat. Pust. Har mått både väldigt illamående o pigghet. Dålig sömn även att jag drömde.jag hoppas mina önskningar slår in o är framemot ikväll. Vi ses o tack igen kram Åsa

Svar: Ja, vi ses ikväll igen :) kram
Esmaralda

57 Pia1:

skriven

Häftigt, jag behöver skaffa lite sådana talanger fast på ett annat sätt!!
Vårdcentralen idag, för att förlänga den obetalda sjukskrivningen. Damen som var ett arsle och dömde ut mig förra gången för att jag spanat in mina bilder... Var idag oerhört respektfull och förstående. Hehe, en får tacka Es och Madame 😁😍

Svar: Det var minsann på sin plats att hon ändrade beteende !! Kram :)
Esmaralda

58 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack snälla för svar från healingen,undrar över mormorsglasögonen jag såg igår,inhandlades på loppis i Landskrona en gång i tiden. Var det förra ägaren som ville skicka ngn hälsning eller ?

Fick råd o hjälp hos förstående ortoped idag, en av de övriga i personalen var inte så tillmötesgående o ifrågasatte mitt besök.Känner mig ledsen o illa bemött,skulle aldrig få för mig gå till doktorn om jag inte behöver! brukar kunna skaka av mig, men det här sitter liksom fast.Ska försöka bli av med missmodet innan kvällens uppföljning genom lång promenad i blåsten.En blå sten i fickan också.

Ha en fin dag!

kram från naturvän

59 Lotta:

skriven

Verkar kul Åsa. Det skulle jag också kunna tänka mig att göra helt klart. Jag älskar teater.

Nu har jag fått lite lätt feber och lite illamåendekänsla. Kan det ha någt samband med healingen igår? Jag brukar sällan vara sjuk.

Kram L

Svar: Nej, jag tror inte detta har samband.. det hade kommit i alla fall.. kram :)
Esmaralda

60 Anna E:

skriven

Jag undrar vem som ringde på min telefon, är det nån som ville berätta från andra sidan? Vårt nummer kom upp på min morbrors telefon också... Från andra sidan?

61 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ska försöka ta det som det kommer ;).
Snurrig i bollen idag, stress orsakad av jobbet, gissar jag..
Kram Skorpan

62 Mitons Mamma:

skriven

Detta år kommer bli spännande! :)
Jag har fortfarande inte kunnat släppa gårdagens healing och känner mig skumt positiv hela tiden. Jag är övertygad om att jag kommer gå framåt i livet med diverse saker det kommande året. Det var min grund tanke med mina önskningar. Att komma framåt.
Mycket spännande om Mr Right dyker upp detta år då det var en önskan. Det lixom känns som det är dags.

Har en app där man fyller i färg efter siffror. Igår efter healingen tänkte jag färglägga en bild. Ett litet sammanträffande att det blev en varg som började med färgen blå/lila och svart. Varg var mitt valda djur i healingen och färgerna dök upp i healingen. Känns som ett samband :)

2019 blir mitt år. I augusti är det 20 år sedan Milton föddes. Och i år blir det eventuellt tillökning och vem vet kanske är det Milton som kommer tillbaka. Men jag inte riktigt redo för det ännu. Men snart så :)

Sitter bara och svamlar nu känner jag. Brukar kunna uttrycka mig bättre och få ur mig mer läsvärt. Men nu blir det bara massa kackadoa. Hehe

Kjam

63 Dunegull:

skriven

Ser du fler motgångar för mig nu eller vänder det? Hur länge ska mitt liv vara såhär? Ska jag aldrig få bli lycklig?
Kram

Svar: Det kommer bli bra.. försök styra det du kan styra.. satsa på glädje.. kram:)
Esmaralda

64 Emelisan-fisan:

skriven

Om healingen igår:
Jag kände av den.
Först såg jag färger som var safirblå, sedan kom en färg som blandade in sig i det blåa som var ametistlila. Såg en massa bilder med men minns inte allt.
Det häftiga var att efter dessa färger så hörde jag henne skratta!, på riktigt. Inuti mitt vänstra öra hörde jag en bestämd kvinna skratta lite tyst med munnen stängd typ. Är nästan helt säker på att det var hon. Hon känns bestämd och kraftfull. Hoppas jag tog emot igår och gör det ikväll också, ska bli spännande.
Kramis

Svar: Ja jag tror absolut att du tar emot ikväll också.. kram :)
Esmaralda

65 Fredric:

skriven

Vad brukar ersättningen vara när man är statist ?

66 Lillemor:

skriven

Jag tror jag är för blyg. Är det inte nervöst och oroligt när man ska filmas ? Tänk om man gör fel ? Jag tycker du är modig. Kram

67 Åsa:

skriven

Statist Åsa här igen

Fredrik! Svar på din fråga ang lön. Det kan vara så olika. Från bio biljett ,350kr och uppåt.


Lillemor.
Jo det klart man är lite nervös men det tillhör liksom.
Blir det fel så tar man en ny tagning. Tack för komplimangen.
Kram Åsa

68 Helena Ir:

skriven

Tack Esmaralda..
Jag har en god vän sedan barndomen,som jag tycker väldigt mycket om..tänkte att jag behöver ringa henne..samtidigt så tänkte jag att jag ska nog slå på ljudet på mobilen,för hon ringer nog själv...vilket hon gjorde ca 5-10 min senare...tänk det här händer nästan varje gång..och då kan det gå veckor till vi hörs av..lite häftigt är det..vi är på samma frekvens en del :)

Kram :)

69 Maria:

skriven

Får man biljetten betalt till platsen där man ska spela in ? Är det bara en dag eller flera dagar det kan röra sig om ? Tack för svar. Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: