Så gör jag när jag spår.....

På begäran – ska jag berätta om hur det går till när jag spår/håller seans.

Ni som skriver för seans… era mail  hamnar i en liten kö och min turordning är strikt.

  De som är gamla kunder och som fått seans förut – de hamnar i en egen kö och de som ska få sin seans för första gången hamnar i en ny kö.

Innan jag börjar med din seans – så förbereder jag mig.

Jag har ett samtal med mina andliga guider och det är två stycken som hjälper mig   när jag spår.

  Det har de alltid gjort.   Det har alltid varit samma två.

Jag ber alltid mina guider att samarbeta med kundens guide. 

Någon enstaka gång har det hänt att guiderna avrått från seans – och då har jag meddelat kunden detta.. att jag inte kan hålla deras seans och jag har returnerat pengarna.

Jag ser inte VARFÖR jag blir avrådd…  men troligtvis beror det på att personen ifråga  inte riktigt kan hantera en seans – att det inte skulle vara bra för hen.

Jag  pratar med guiderna om att jag håller seansen i ljus och positiv anda  - att  jag vill kunna ge kunden det som är viktigt  och som utvecklar och får hen att må väl.

Men att jag också tar emot det som är mindre bra – för själva livet är ju sådant.. det går upp och det går ner.

Jag går in i ett lugn tillsammans med guiderna – vi samtalar och brukar helt enkelt ha ett gott snack där kunden är i centrum.

Sedan öppnar jag mailet .. men jag läser det inte

Istället skriver jag först och främst ner det som spontant kommer till mig och det kan handla om kundens personlighet, om hur hen uppfattas, allmänna råd i vardagssituationer, utvecklingsmöjligheter… och i stort sett vad som helst.   Jag skriver helt enkelt ner det som guiderna presenterar först

Därefter läser jag igenom mailet.

Jag ber alla kunder att skriva en kort presentation.. då får jag ett hum om vem personen är… och kan lättare tolka informationen jag får.

Sitt namn behöver man däremot inte uppge om man inte vill.

Sedan sätter jag fokus på frågorna

Jag sluter ögonen… tar emot informationen från guiderna.. ibland ser jag bilder för mitt inre  kring personen jag spår.. jag kan se bilder som känns viktiga och starka men det kan vara svårt att tolka dem korrekt och då har jag hjälp av kundens presentation. Ibland ser jag bilderna som foton och ibland som en filmsnutt.

Tolkar jag fel brukar guiderna reagera och jag får börja om.

Ibland får jag börja om 7-8 gånger innan det blir rätt och på så sätt kan en seans ta väldigt långt tid.  Det varierar mycket.

Även om jag är noga så händer det att jag feltolkar… fast jag gissar aldrig eller bara drar till med något.  Och det är ju just det som är  den mänskliga faktorn. Informationen är korrekt, det är den alltid men tolkningen kan bli fel… även om det inte händer ofta.

Så betar jag av seansen.. fråga efter fråga.

Det svåra är de som  ställer massor av  detaljerade frågor… då tar det liksom bort det spontana som kommer till mig.

Detaljer kan vara svåra att se även om jag förstår att det kan vara av vikt för kunden.

-      Vad har jag för kläder när jag möter min soulmate?

-      Vad han  min soulmate för kläder ?

Alltså, den sortens frågor får jag ibland hoppa över… eftersom det tar energi från annan information som är viktigare för kunden.

OM kunden tex vill veta om kärlek..  då skriver jag ner ALLT som jag ser.. som som handlar om kärlek och relationer.. nuvarande och kommande.

ALLT jag ser under en seans skrivs ner – så noga som möjligt.

Därför  blir också en seans/spådom flera sidor lång.

 

När jag kommer till slutet av seansen – lägger jag alltid till healing. 

Den lägger jag till på så sätt att när kunden läst klart så kommer healingen som en pust extra energi.. och denna healing kan bara vara till gagn och glädje för kunden.

Det är mitt sätt att ge det lilla extra.

Slutligen stänger jag seansen.

Och det gör jag genom att tacka min och kundens guider  för samarbetet och jag släcker det ljus jag haft tänt och gör ett speciellt avslutande  tecken över datorskärmen innan jag  skickar kundens mail

Och när mailet är skickat – tar jag bort det från alla korgar på datorn.

Jag spar aldrig mail eller kunduppgifter eftersom jag tycker sekretessen är viktig.

Ja, så går det till !!

Ibland  kör jag fast och då kan en seans ta  massa timmar i anspråk.. jag får avsluta och göra något annat och sedan på det igen.

Oftast reder det ut sig.

I undantagsfall får jag helt enkelt kontakta kunden och säga att tyvärr, ingen information kommer till mig och jag kan inte hålla  din seans. 

  Jag returnerar pengarna till kunden. 

Och om detta sker så handlar det inte om  ond bråd död som många tror… utan det är bara så enkelt att man kör fast…och det har ingenting med kundens hälsa eller annat av vikt att göra.

När jag mailat en färdig seans… då måste jag ta en rejäl paus.

Jag kan inte bara gå från ena seansen till den andra.. då skulle det blir en galen röra.

Jag   behöver helst ett par timmars paus och att  göra något helt annat.

Sen är jag redo att ta mig an en ny kund och en ny seans.

 

Ja, så ser det ut stora drag när jag spår  och håller era seanser.

 

 

Och så vill jag  passa på att tacka er alla -  ni nya kunder och ni återkommande kunder… jag har faktiskt kunder som varit återkommande i  över  30 år !!  Det känns väldigt stort för  mig.

Men alla är ni lika välkomna.. nya som gamla

💖

Och det är viktigt att påpeka att jag ALDRIG lägger några värderingar i hur ni lever och vilka val ni gör.. och här har jag nog nytta av min psykologiutbildning och mitt arbete som  klassisk terapeut.   Just att inte lägga in egna värderingar i saker och ting.

Sedan finns det de som vänder sig till mig i egenskap av  den familjeterapeut jag också är... och det är såklart helt i sin ordning.

💖

Kram & kärlek

Trycker du på "gilla"knappen blir jag glad 😍

1 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, tack att du förklarar hur en seans går till.
Kommer E försöka bli en bättre vän?
Förstår hon att jag varit lite less?
Det kanske kvittar för henne om hon har kvar mig som vän eller inte.
Kram

2 sus:

skriven

hej
så spännande...
önskar jag hade lite guider....
skulle jag behöva....
lite puch...
love sus

Svar: Du har en andlig guide.. även om ni inte har en närmare kontakt just nu.. men det tror jag kommer... kram :)
Esmaralda

3 Fina:

skriven

Hej Es, vill han ha sex med mig? Kram

4 Cecilia:

skriven

Tusen tack Esmaralda för att du lägger ner din tid och själ för att hjälpa oss andra!

När rekommenderar du att man ber om en ny seans? Jag antar att samma tidsintervall inte gäller för alla, eller? Kramar och trevlig helg!

Svar: Det är så olika när man behöver ny seans... har man nya frågor och funderingar.. då kan det vara dagsDet är dock ingen mening att tätt efter varann beställa seanser och fråga om samma sak i hopp om att få veta mer detaljer.. då finns risken att man kan bli besviken.. kram :)
Esmaralda

5 Jossan :

skriven

God morgon

Äntligen fredag och min kropp skriker Aj! Jag är trött! Det har verkligen varit en sån intensiv tid och än är den inte slut! Igår hade jag 5 utvecklingssamtal och det blev rätt maffigt. Sen tentan i onsdags... nu hoppas jag bara salstentamen blir godkänd så jag kan lägga allt det bakom mig..

Idag ska jag ha ett samtal som jag tror kommer bli jobbigt men tur jag har min kollega med mig!

I helgen ska jag plugga och laga mat. Sätta mig och skriva min tenta. Hoppas jag blir klar på söndag. Nästa vecka ska jag till stoff och stil och köpa tyg till vår blivande bebis i umgänget. En liten pojke.

Längtar tills det är min tur!

När blir det min tur? :( längtar efter min blivande nu!

Kram

6 DD:

skriven

Du är grym!! 💕🌸

7 EPM :

skriven

Tack för inblicken Es!
Spännande och bra att få veta hur det går till.

Jag blev inbjuden på en aw,?via Facebook igår. Han som bjöd mig är en vän till en vän- men en trevlig prick och vi har en egen vänskapsrelation.
Jag vet inte varför men denna aw:n känns bra.
Det känns som om det är bra om jag går. Jag känner det starkt och jag vet inte varför... ser du varför?

Kram

Svar: Visst ska du gå... och du ska ha antennerna ute.. kram :)
Esmaralda

8 Alie:

skriven

Godmorgon,
Jag kan verkligen förstå att mycket kraft går åt till en seans, oj så mycket tid du lägger ner, fantastiskt!
Det kan inte vara helt lätt att tolka in allt det som kommer till dig, även om du har lång erfarenhet.

Kram och fin Fredag! :)

Svar: Varje seans är en utmaning... men en rolig utmaning :) Kram :)
Esmaralda

9 Johan:

skriven

Hej Esmaralda,
Tack för en intressant beskrivning av hur du arbetar! Kul att läsa om det avslutande healing-momentet i varje seans. Jag har själv tydligt känt positiva energier runt seanserna jag fått av dig. Stort tack :)

Ledsen att besvära med en trist fråga, men mina nya extra fönsterrutor blev inte så bra. Tanken var ju att de skulle dämpa ljuden utifrån, men jag tycker nästan att det bullrar MER nu än tidigare... Att det kanske inte blir hundra är ju en sak, men jag ”känner” själv att det kan (och måste) bli bättre än såhär.

Glasmästeriet har stor erfarenhet och kommer hit i nästa vecka för en översyn. Har något gått snett och kan något göras, tror du?

Kram och trevlig helg!
Johan


Svar: Kan vara så att du fått fel glas - det ska ju vara ljudreducerande glas... jag hoppas det ska lösa sig.. kram :)
Esmaralda

10 Willa:

skriven

God morgon!
Jag har fått många seanser av dig tror första seansen var 2012, alla dina seanser har varit jätte bra och stämt in så bra. Framförallt så har de alltid gett mig mycket energi kraft och hopp.
Läser bloggen varje dag och hoppas snart du kommer annonsera om att de är talismaner på gång.

Svar: Först ska jag nu vara i Toscana 6 veckor... men så fort jag kommer hem ska jag ta tag i talismanerna.. det tar ju lite tid att föda upp dem... kram :)
Esmaralda

11 Varis:

skriven

God morgon Ez!

Tusen tack för dagens inlägg. Så fint att få höra hur du arbetar med seanserna.
Av erfarenhet kan jag säga att det är ett riktigt bra upplägg och du skriver lättförståeligt och med kärlek.
En personlig seans Rekommenderas verkligen! Förresten Ez har du nånsin arbetat med gruppseanser?

Kram V

Svar: Ja, jag har försökt men är inte riktigt nöjd med resultatet så jag håller mig till individuella... kram :)
Esmaralda

12 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
De senaste dagarna har jag drömt om naturkatastrofer - jordbävning, vulkanutbrott, tsunamin ... you name it. Även om jag vaknar mitt i natten och somnar om så kommer nästa naturkatastrof. Jag klarar mig alltid därifrån levande. Varför drömmer jag om detta? Vad är det drömmarna vill säga till mig? Tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Drömmarna säger att även om det stormar runt dig kommer du att stå stadigt... kram :)
Esmaralda

13 Louise:

skriven

Spännande.
Fredag idag och den lilla har blivit lämnad på skolan. De stora ska till skolan sen och till simhallen. De har något som kallas elevens val. Två dagar där de får göra olika saker som bollspel,simning och andra saker.

Igår sökte jag två jobb. Men det ena börjar i augusti så det tror jag inte jag får. Men jag behöver ett jobb inom snar framtid. Jag börjar bli galen att gå hemma nu. Fattar inte varför de inte vill anställa mig varken som barnskötare,pedagog. Dom skriker efter folk här.
Jag tror det beror mycket på mina efterhängsna poäng.
Kan du se någon ljusning eller jag måste bli klar med utbildningen först?
Måste ha ett jobb.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kramar.

Svar: Som barnskötare har du större chans till jobb... som pedagog ökar chansen när du är klar med din utbildning.. kram :)
Esmaralda

14 Fina:

skriven

Hej Es, längtar han efter mig? Kram

Svar: Han tänker på dig emellanåt.. kram :)
Esmaralda

15 Skorpan:

skriven

Så nu vet vi hur det går till när du spår :). Är det lättare att spå personer som är mediala o öppna överlag elker har det någon som helst betydelse? Ändå kontroll freaks, som jag påstås vara, utgör de en större utmaning? De är ju inte på plats då du spår, men jag tänkte om kontrollbehovet "slår igenom" under seansen? Då kan det vara svårt att spå mig ;)..

Har tänkt söka ett jobb som assistent som "liknar" mig. Ser du om det finns nån chans på det jobbet Es? Det jag trodde jag ännu skulle uträtta på nuvarande jobb, den uppgiften gavs inte åt mig fastän jag själv föreslog att jag skulle sköta den uppgiften, varför? Ibland har jag himla svårt att förstå tankegångarna där... Nåja, det är kanske inte meningen.

Fredag, så skönt. Får se vad som finns på tapeten denna helg?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, människor med stort kontrollbehov kan ibland vara svårare... precis som de kan vara svårare att nå också i en healing. Ja, chans på det jobbet finns.. kram :)
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

Så spännande!
Häftigt att du besitter denna gåva även om jag förstår att även det kan ha sina jobbiga stunder.

Har en katt. Han bor hos mina föräldrar och har alltid gjort. Han är gammal nu och jag ville inte ta med honom till en lägenhet när jag flyttade hemifrån då han alltid varit van att vara ute. Och nu när jag bor i hus ville jag inte hämta hem honom då han har det så bra en katt kan ha där han bor. Vi har alltid haft ett starkt soulmate band mellan oss. Dock känner jag mig som en svikare sedan jag blev med hund. Ser du hur han tänker? Känner han att jag sviker honom? Känner mig lite otrogen men försöker ändå hälsa på honom par dagar i veckan och det kommer bli ännu mer nu när det blir varmare och man kan var ute med honom. Får du in något? Vill inte att han ska vara ledsen.
Kram

Svar: Nejdå, han känner sig inte sviken alls....han har det så bra och är nöjd i sitt liv så det finns ingen som helst anledning för dig att ha dåligt samvete.. kram :)
Esmaralda

17 Eve:

skriven

Hej Es, kommer min vilja och hårda arbete pay off? ser du något mer om mitt och R's förhållande? Jag kämpar för mig och honom.

Samt angående den dröm jag hade.. när jag satt ett köksbord och lyssnade på klassisk musik. Och jag var så lycklig, jag hade entligen min man. Han ser sjukt mycket ut som R... kan det vara han det handlar om?


Mvh Eve

Tack för att du delade med dig av denna information till oss!!

Svar: Jag tror att det finns någon annan i din framtid.. inte R.. en annan kärlek... kram :)
Esmaralda

18 *:

skriven

Hej

ibland känner jag att jag på nått vis får något till mig, vet inte om jag har någon typ av förmåga. Eller så är det att jag tror och funderar för mycket på saker och ting, vill gärna att allt har en mening. Jag är rätt så förlåtande över saker och ting, så länge ingen är taskig eller dum mot mig på riktigt.

Känner mig ofta inte riktigt till freds, och jag vill sååå mycket mer än vad det blir av. Vissa saker kan man ju bara drömma om för det krävs pengar som man inte har. Andra saker känner jag väl själv att jag måste ta tag i. Och jag har börjat nagga lite i kanten och i tanken i allafall. Lite smått pratat med min sambo om planerna för livet och framtiden. Och än så länge är han med, men han är gärna den som vill bestämma lite mer än jag.

Osäker på om han vill vara delaktig i mitt liv framöver på mitt sätt ??


Kram
*

Svar: Ni drar ofta iväg åt olika håll... kan ni prata er samma och ha samma planer inför framtiden så underlättar det.. kram :)
Esmaralda

19 smulan:

skriven

Bra inlägg det kan inte vara lätt att göra alla kunder nöjda. har inte alltid fått dom svaren jag velat i mina seanser men det har blivit rätt och bra ändå när bitarna faller på plats.
Överlag så har jag varit nöjd med dom jag fått.

Kan du se om vi får barnvakt över natten trots att vi bara bett om några timmar

Svar: Chansen är god vad det gäller barnvakten.. kram :)
Esmaralda

20 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Ska ringa upp det jobbet nu..
Kram Skorpan

Svar: Lycka-till-spark !!
Esmaralda

21 Svar från eve:

skriven

Men du sa att om jag vill att det ska fungera mellan mig och r så kan det allt vara kapabelt till det. Best regards Eve

22 Fina:

skriven

Hej Es, vill han ha sex med mig? Kram

23 Linda:

skriven

Jag fick behålla mitt jobb :) så lättad! Fattar inte varför jag alltid ororar mig så mycket. Nu kan man pusta ut igen en tid, tills nästa runda, för tyvärr är det så att i min branch är det ganska instabilt, och det kommer att komma uppsägningar förr eller senare igen. Men har bestämt mig för att inte oroa mig för det nu, istället satsa på att göra ett så bra jobb jag kan, och förhoppningsvis avancera lite i karriären så småningom! Inte hållas tillbaka av rädsla att bli uppsagd!

Det är fredag, och solen skiner :) Våren på kommande! Härligt härligt! ha en bra dag alla!

24 Läroliv:

skriven

Hej Esmaralda, har en fråga om OK. Av mina tre yngsta barnbarn i samma barnkull, har du bekräftat att både den äldsta och yngsta är mediala. Nu har jag börjat undra om inte det mellersta barnet också är medial. Deras far har gåvan och vår dotter, barnens mamma tror jag också har en känslighet för detta, hon kan känna in hur djur mår i alla fall. Undrar om du kan se något om detta?

Kram

Svar: Ja det kan mycket väl vara så att mellanbarnet har känsligheten.. absolut.. kram :)
Esmaralda

25 Helena Ir:

skriven

Jag har känt i mina seanser att det varit bra med din psykologibit..och det tackar jag för. Några seanser har det blivit..den första jag skickade till dig var nog den kortaste från mitt håll..men ack så viktig..där kunde jag känna av din healingkraft som mest! Den seansen lyfte!

Jag vet inte vad som händer riktigt med mig..igår kväll igen var jag som inne i stora healingkrafter igen. Wow
Mina önskningar är inte helt uppfyllda MEN..känslan av att en person har mig i tankarna finns..och ett fint samtal och så mycket kärlek i ett sms har jag fått från ett annat håll..
Jag får känslan av...Är det här på riktigt? :)

Trevlig fredag..Lets dance ikväll...

Kram :)

Svar: Härligt !! Själv ska jag på fest så det blir ingen Lets Dance för mig.. får titta i morgon på PLay istället:) Kram :)
Esmaralda

26 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Tack Es för beskrivningen angående hur du går tillväga när du gör en seans.😊
Intressant att få veta hur det går till överhuvudtaget.😊

Mycket jobb ligger bakom minsann.
De seanser jag fått av dig har varit innehållsrika och vägledande .
Dom har gett mig en trygghet,ett stöd för sådant jag grubblar/ grubblat på. Dom är välskrivna och din kompetens är mycket bra så jag kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd!!😊

Es kan min ihållande trötthet bero på att jag går omkring och är öppen eller..?
Har kollat upp både järn-och sockervärdena och de är bra.

Fredag idag!!!!!
Sååå skönt😊
Ha en bra dag!

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Ja, du kan behöva träna dig på att stänga ner... jag tror detta ger dig mer energi.. kram :)
Esmaralda

27 Kristin:

skriven

Jeg vet at du er veldig dyktig og seriøs i det du gjør, kjære Esmaralda. Men, at det ligger en så stor påkjenning for deg med dette, visste jeg ikke.

Jeg er i hvert fall veldig takknemlig for at du gir av din tid og hjelper så mange. Tusen takk <3


Nå vil jeg ønske deg en herlig weekend.


KRAM og takk fra Kristin

Svar: Ha du också en fin helg.. kram :)
Esmaralda

28 Dalkulla :

skriven

Intressant att exakt få veta hur du går tillväga när du spår. Inte skulle jag skriva något sådant som den kunden skrev, även om jag ännu inte sett till just den "man" du beskrev i en seans 1999. I stället finns det en annan man som jag är beredd att ger mitt liv åt, men som du vid något tillfälle skrev att det inte var den man du såg i min framtid utan det skulle komma en annan.

Som en annan spådam för ca ett år sedan skrev till mig, skulle jag om det kom en annan man som inte, stämde överens med den beskrivning jag fått i en seans ändå ger honom en chans så länge det kändes rätt, och inte helt förlitar sig till vad som skrivs i en seans, utan själv känna in vad som känns rätt, och det här känns så himla rätt och bra med den mannen.

Tiden får utvisa hur det blir, iallafall så är det om två månader 20 år sedan den senasen dök ner i min brevlåda. Jag funderade under många år på min f.d hemort om jag skulle träffa någon där men, tiden gick och inget hände. En dag beslutade jag mig för att flytta och ger mig själv ett annat och nytt liv, och här är jag ännu kvar och trivs med livet, med eller utan just den man du beskrev för mig.

Träffade den man jag nu skrev om för snart två år sedan men just då ingav det inte till någon relation men kärleken slog ned som en bomb mellan oss. Mannen ifråga var då upptagen, levde i en relation som inte bar speciellt mycket, vilket resulterade i ett uppbrott och, idag är det han och jag.

Mitt lilla synsätt på den seans du en gång skickade till mig. Som du ser så morrar jag inte eller är otrevlig, jag bara skriver hur jag tänker och resonerar kring det här.

Kram!





Svar: Man ska själv välja vem man vill satsa på .. och gå all in i sitt eget beslut.. det är viktigt. .kram :)
Esmaralda

29 Lisa:

skriven

Hej,
ser jag ut att kunna få jobba där fast för ett annat bolag?
Kram

30 Maleficent:

skriven

Vill beställa seans någon dag

Denna kvinna som du sett mig möta, är hon mer svensk eller utav utländsk härkomst?

31 Camilla:

skriven

Detta var intressant, har ju fått 3st spådomar redan av dig, i den senast var det en varning att jag kan bli påkörd av en bil denna tisdag, men som tur hände det inget sådant, fast jag var ut och gick...
Alltid har dina spådomar gett mig glädje och hopp om framtiden, en sak som återkommit i alla 3 är mannen du spått jag skall träffa, första gången 8 år sedan du skrev om honom, har väntat ivrigt på denna "uppenbart härliga man"...! KRAM och tack för allt!!

Svar: Och han kommer.. ingenting har förändrats i detta !! Jag tycker bara det är så trist att det ska dröja så himla länge.. kram :)
Esmaralda

32 Miltons Mamma:

skriven

Hehehe 😂😁
Mina seanser lär vara en pärs för stackars dig. 😁

Någon gång skulle jag vilja våga att bara skicka ett blankt mejl med bara ett par få raka frågor, inte krussidulliga, invecklade sådana. Det som kommer är ju menat att det SKA komma och kanske det kommer till dig på samma sätt ändå som när man skriver invecklade frågor. 😊 Kanske blir too much information som blir svårare att tolka. Bara en fundering, vad vet jag 😁

Jag har sparat alla mina seanser och går i genom dem när andan faller på. Även från andra medium.
Jag sparar de flesta svar här ifrån oxå. Särskilt när det gäller Milton ❤️😁

Kjam

Svar: Ja alltför mycket frågor detaljer kan röra till det... men somliga frågor är så viktiga för kunden att det måste bli detaljerat... kram :)
Esmaralda

33 Michaela:

skriven

Tack för att du berättade och tack för allt du gör för oss som undrar över det ena och det andra :) Nått på ingång i mitt liv?

Kram och ha en fin fredag!

Svar: Ja något kommer snart dyka upp.. något positivt.. så var beredd... kram :)
Esmaralda

34 Browallia:

skriven

Jag vill tillägga om man vill veta mer om dina seanser och lära känna dig bättre så ska man läsa din bok! Det var tackvare att jag fick Esmaraldas seanser i julklapp (samma år som den släpptes) av sonen som jag hittade dig och beställde en seans och följa bloggen. :D

Min katt har gjort flera framsteg de veckor han har bott hos mig och är inte lika skygg och rädd längre. Min känsla är att det är långt kvar till att han vågar lita på mig så mycket att jag får klappa honom. Skulle Nettans djurhealing hjälpa honom att få mer tillit till mig?

Stor kram


Svar: Ja, i boken står ju en hel del kring detta också ! Du har så fint tålamod med din katt och han bygger allt mer ett förtroende för dig.. men det tar tid. Jag tror att djurhealingen kan hjälpa... absolut... som ett steg på vägen.. kram :)
Esmaralda

35 AnnaK:

skriven

Jag kanske skulle våga mig på en ny seans! Men mitt liv står liksom still.....jag måste kliva iväg åt något håll så det börjar hända grejer. Har stampat runt i vägkorsningen nog länge.

Finns det någon liten myschans med spanet kvar?

Kram 🤗

Svar: Jodå det finns en chans.. men den minska ju mer tiden går , dessvärre.. kram :)
Esmaralda

36 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, tack att du förklarar hur en seans går till.
Kommer E försöka bli en bättre vän?
Förstår hon att jag varit lite less?
Det kanske kvittar för henne om hon har kvar mig som vän eller inte.
Kram

Svar: Hon tycker om dig och hoppas nog att er vänskap ska kunna fortsätta.. kram :)
Esmaralda

37 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Det är skönt att vara ledig nu i helgen fint väder☀️ Tror du helgen blir bra ?Något jag ska tänka på ? Kram 😃☀️

38 Solen:

skriven

Åhh hade varit spännande med en ny seans...men frågorna är ungefär de samma som tidigare så det är nog ingen större mening just nu. Men en dust med energi hade suttit fint! Men det ska nog komma nu med vårvärmen ändå.
Kom på nu när andra skrev om talismaner att min är på vift någonstans här i lägenheten. Men den har kanske inte kvar någon energi?

En annan fråga när vi nu är inne på lite utav varje - hur tänker du kring astrologi och tror du på planeters påverkan på oss människor?
Ha en skön fredag! ☀️

Svar: Jo, lite kraft finns det allt kvar i din talisman.. inte så mycket, men något och den sänder från sitt gömda ställe ! Ja jag tror att planeters påverkan har viss betydelse.. kram :)
Esmaralda

39 Fjäril:

skriven

Spännande att höra hur du går till väga. flytt? kommer jag träffa någon igen? Har inte hittat hem riktigt ännu.

Svar: Det blir båda delar och du kommer hitta rätt... kram :)
Esmaralda

40 Lisa:

skriven

Hej

Snart är det dags att återigen beställa en seans, har många funderingar och frågor. Förra gången var för tre år sedan snart och jag blev mycket nöjd. En sak du skrev i den seansen var att min guide skulle visa sitt namn själv, en dag för några veckor sedan stod ett namn helt klart och tydligt i imman på badrumsspegeln, tog bort imman och dagen därpå kom samma namn fram igen. Namnet var på tre bokstäver, kan det varit min guide ?

Kram Lisa

Svar: Ja absolut, visst kan det vara din guide.. kram :)
Esmaralda

41 Dunegull:

skriven

Tack för svaret angående katten! Känns tryggt att veta =)

Hur har mitt ex det med sitt missbruk. Har han fått någon insikt tro eller lever han på i sin flykt?

Kram och Trevlig Helg!

42 Lydia💕:

skriven

Du är bäst 💕💕💕💕
Ser du om han kommer hit i helgen ?
Lydia💕

43 Elisa:

skriven

Hej,
Känner att jag trivs inte riktigt här på jobbet.. ser det bra ut att söka annat istället till sommaren, t.ex. i Norge?
Kram

Svar: Ja du kommer söka dig vidare.. kram :)
Esmaralda

44 Åsa:

skriven

Hej,

är mannen jag är intresserad av i en relation?

45 Mikael:

skriven

Märkte du något annorlunda före eller runt dagarna vid 9/11, åka tunnelbana dagen efter var klart annorlunda.

Kram
Mikael

Svar: Jag sov inte natten innan... det var så mycket som fladdrade förbi.. förklaringen fick jag ju nästa dag.. jag var i NY kort tid efter .. och det VAR annorlunda... kram :)
Esmaralda

46 Alie:

skriven

Hej igen,
Jag har tappat min Harri.. 😩 brukar ha honom i min bh men hittar inte honom nu... finns han i min lägenhet eller är han förlorad? 😟
Kram

Svar: Han verkar finns i bostaden.. kram :)
Esmaralda

47 Mikael:

skriven

Nu har du väl inte så många kunder som bor i NY som du hade kontakt med just innan men medier borde få in lite annorlunda saker i sitt arbete dagarna runt sådana händelser kan jag tycka då det ger märkbart avtryck i världen.

Kram
Mikael

Svar: Ja, när stora ting händer kan de bli skrikigt och mycket i skallen... jag försöker stänga av.... kram :)
Esmaralda

48 Psych:

skriven

Vad tycker han om mig? Vill han ha lite mys med mig? Eller är han mer för män?

49 Läroliv:

skriven

Tack för ditt svar/ Kram

50 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer jag och småläningen ses igen ?
Kram

51 Helena Ir:

skriven

Vad roligt med fest..sånt hoppas jag få gå på med mannen som ska komma :)
Hoppas du får gott i glaset..:)

Kram :)

52 Skorpan:

skriven

Tack Es för lyckosparken! Dessvärre fick jag inget svar, ringt tre gånger idag. Börjar tro att det inte är ment to be... Ännu finns det tid att ringa förstås. Suck, trist när man inte når fram.
Trevlig fredagskväll!
Kram Skorpan

53 <3:

skriven

Hej kära Es, härligt vårväder idag 🌸🌸
Min kontakt på banken ringde igen och tyckte att jag inte skulle byta till Swedbank? Vad blir bäst för mitt sparande tror du ?
Kram

54 Pia1:

skriven

De spådomarna är magiska och utan dem hade jag aldrig överlevt. Det är fortfarande olöst och så tungt som ingen kan förstå men spådomarna är mitt hopp. Jag vet inte om jag vågar dra ett glädjetjut för sonen ännu, men om så är det din och Madames förtjänst, det hände ett mirakel och jag är inte säker på att det håller hela vägen fram till ett möte, det beror på deras kunskaper. Respekten för vad jag kan var det minsann inget fel på!
Jag skickade en egenremiss för honom med frågeställning efter vad jag såg på bilderna, han har ju haft bekymmer sedan födseln. De tog det på allvar men lyckades INTE se de enkla (i mina ögon) tecknen.
Efter healingen valde de ÄNDÅ att gå vidare med min frågeställning 😳😳😳 och neurokirurgerna ska ha haft ett möte som jag inte vet svaret på ännu. Om vi bara fick träffa dem skulle det vara så mycket enklare att förklara om det är så att de inte har den erfarenheten... Vi hoppas så för bådas skull 💕

55 Jeanette:

skriven

Har fått förfrågan att leda en kurs trots att jag inte har lic men kunskapen. Jag tvekar det är väl självförtroendet som vinglar till lite. Jag vill ju att allt ska bli bra o att företaget får bra feedback. Ska jag ta mig an uppgiften?

Trevlig helg!

56 Maleficent:

skriven

Vad är det du vill veta i en presentation egentligen? Typ ålder, jobb, kön, eller mer om hur man är som person vad man brukar göra å så?

Den här kvinnan du sett mig möta, tillfälligt men intensivt då det varar. Kommer vi utveckla starkare känslor som kärlek? Kommer känslan infinnas hos någon av oss att ta steget vidare till något mer seriöst?

57 Ghostwriter :

skriven

Jag vill gärna lära känna MisterWow mer, men jag är så behov av bekräftelse just nu och därför övertolkar en del. Jag tycker det är tråkigt när han inte skriver lika mycket med mig. Bör jag säga det eller ska jag bara slappna av?



Kram

58 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Förstår att chansen minskar. Vet inte hur jag ska ”snärja” fanskapet bara. Kan ju inte fråga om han vill hångla eller nåt 😂 Eller?? Usel på sånt här!

Kram 🤗

59 HS:

skriven

Hej Es!

Vad intressant att läsa om hur du arbetar. Den där healingpusten känner jag alltid av från dina seanser. Tack för allt du gör!

Trevlig helg!

Kram

60 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur blir det nu efter psykologi idag? Kommer det finns något fortfarande med habiliteringen eller något?

Så otydligt idag var för mig

Ha det bra

61 Virrhönan:

skriven

Alltid intressant att få veta hur det går till när du spår. Håller på att läsa din bok nu, jättebra! Ser redan fram emot uppföljaren😉
Idag känner jag mej så ledsen, blir min goding glad om jag hör av mej och försöker reda ut vår situation, tänker han också på det som blivit? Önskar allt reder ut sej och vi träffas igen...
Kram och trevlig helg💕

62 Dunegull:

skriven

Min kollega skicka precis om vi ska träffas imorgon. Jag sa JA. Hmmm...lite pirrigt ändå. Blir det en trevlig kväll eller kommer det kännas helt fel?

Kram

63 Alie:

skriven

Tack! Hittad! 🙏💫
Han låg inkilad under ett stolsben.. nu håller jag hårt i honom! ✨
Jag tror han verkar fortfarande...
Kram :)

64 Fina:

skriven

Hej Es, vill han ha sex med mig? Kram

65 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar om min kusin L kommer få ett till barn eller är dom nöjda med deras tre pojkar? Kommer L fortsätta som dagmamma även när deras yngsta son M börjar skolan eller kommer hon börja som förskolelärare igen? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

66 Kiara:

skriven

Hejsan Es!
Jag undrar om min kusin L kommer få ett till barn eller är dom nöjda med deras tre pojkar? Kommer L fortsätta som dagmamma även när deras yngsta son M börjar skolan eller kommer hon börja som förskolelärare igen? Tack i förhand! Kram Kiara ❤

67 Tiss:

skriven

Jag har beställt hem journalkopior och fick dom idag. Jag var noga med att jag skulle ha både av läkare och övrig personal, men jag fick bara från läkaren. Varför blir det så, det har blivit det förut också i ett annat ärende. Varför blir det så, fattar dom som fixar det hela inte eller är det information som jag inte borde läsa? Det är ju jättekonstigt kan jag tycka.

68 Undris?:

skriven

Hej Es

Jag undrar om det finns någon hälsning till mig?
Kram❤️

69 Fina:

skriven

Hej Es, hur reagerar han om jag kysser honom? Kysser han mig tillbaka? Kram

70 Maria:

skriven

Hej!
Fredriks lögner kom ikapp honom till sist.. hans tjej kontaktade mig o jag berättade allt, nja det mesta. Ville inte såra för mycket. Han körde dubbelspel och var otrogen mot oss bägge. Fick blockera honom och inte haft kontakt på 7 månader. Skönt! Ja fy det har tagit sin törn på en. Han blev elak och kontaktade t om min dotter. Tjejen lämnade visst honom. Jag undrar såklart hur det ser ut för honom? Kommer han till insikt eller köra samma race med nästa?
Kram

71 Utbränd?:

skriven

Känner mig aldrig utvilad. Ser du någon risk att jag bränner ut mig börja bli orolig

72 Nettan59:

skriven

Hej
Jätteintressant, har många gånger undrat hur du bär dig åt. Detta med healingbiten har jag inte vetat om men sanningen o säga så tror jag mig kännt av, antingen när du börjat med mitt mail eller i slutet. Sedan känns det alltid som healing när man läser sitt seansmail, man känner sig upplyft och väldigt glad. Väldigt bra kombo med att vara spåkärring o familjeterapeut, du har hjälpt mig många ggr genom det. Blev sugen på en ny seans nu när
jag skriver detta.

Kommer vi iväg på vår resa tror du nu? Vår pälskling har opererat bort lite tänder o det blev tyvärr komplikationer, men nu ser det ut att vända.

Kramar

73 Fina:

skriven

Hej Es, han sa att han saknar mig och att det är tomt på jobbet utan mig. Känner han lite pirr då han tänker på mig? Kram

74 MM:

skriven

Hej
Blir det några fler biologiska barn för mig? 😊
Kram

75 Fina:

skriven

Hej Es, skulle han vara intresserad av lite hångel och sex? Kram

76 Fanny2:

skriven

Det är intressant att läsa om hur det går till... Jag läste min seans nyligen och fick intrycket av att det ibland blir mycket information på en gång. Den mänskliga faktorn kommer man aldrig undan men jag tänker att det kanske inte är meningen att vi ska kunna få svar på allt. Det skulle vara lite som att leva med facit om det var möjligt och vad lär man sig av det... På sätt och vis är det bra att du inte ser hur min tillkommande ser ut för tänk om man själv skulle börja leta aktivt efter personer som passar in på beskrivningen? Och så visar det sig att det är fel person... 😱

Jag fick min seans för lite mindre än två år sen och allt har inte gått i uppfyllelse än. Inte för att jag förväntade mig det då jag förstår att vissa saker tar mer tid och att annat är upp till mig och hur jag tolkar dina svar. Nu i efterhand vet jag t.ex. att jag inte hade varit redo för att träffa min soulmate när jag fick min seans. Det hade gått åt helvete direkt. 😌 Sen känns det bara dumt att försöka inleda ett förhållande med killar som jag vet är fel för mig... Jag har alltså aktivt valt att inte söka kärleken och på så sätt bestämt att det får ta den tid det tar innan jag träffar någon. Inte är jag missnöjd med min seans för det just för att jag vet att mycket har att göra med mina val... Man har alltid flera val och det önskar jag att fler förstod innan de attackerar dig, Es. Du har skrivit om att göra kloka val många gånger, det vet jag...

Nu blev mitt svar lite långt... Tack för svar häromdagen. 💜 Jag mår bäst utan min pappa...

Kram

77 MM:

skriven

Hej
Blir det några fler biologiska barn för mig? 😊
Kram

78 Mirabelle:

skriven

Hejsan! Finns det något min guide önskar förmedla till mig? Några uppmuntrande ord kanske, tips, råd.
Kramar

79 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser fu om den här förhöjda kroppstemperaturen kommer ge sig av sig själv? Eller tvingas jag söka hjälp? Vill veta vad jag har att förbered mig på.

Kram och kärlek

80 Smiley🙂:

skriven

Hej Es

Hur ser min framtida man ut och hur kommer vi träffas?
Kram

81 Milla:

skriven

Vad härligt att få höra om seanser o hur du gör. Vill gärna ha en men måste spara. Tycker min närmaste kollega att jag gör ett bra jobb, den yngre mannen alltså. Jag gillar honom som vän o värderar honom högt men klassen är svår.

82 Boudica:

skriven

Ja du här fortsätter huvudvärken, stannade hemma idag från jobbet, vet inte om det riktigt var bra det, sån ångest att bara sitta å inte göra något vettigt, riktigt usel på det ;) jag är sån som hellre plågar mig igenom en arbetsdag. Men nu tänkte jag det är dags att leva som jag lär, att lyssna på kroppen. Men gud vad tråkigt det är!

Dagens blogg inspirerade mig att läsa igenom gamla seanser, insåg att det blivit en hel del genom 8-9 år som jag blivit råd och spådd av dig.

Min stil är mer att väva in presentationen med frågorna, eller tvärtom, du kanske inte gillar det? Det kanske ger dig för mycket info? Har många gånger bara försökt göra ett med uppradade frågor men det har jag inte lyckats med än!

Läste ditt svar om på Mikaels kommentar om 9/11 och det fick mig minnas att jag drömde om stora flodvågor några gånger samma år som tsunamin i thailand (2004?), vad jag inte kunde minnas tidigare var om det var innan eller efter, men min känsla var att det faktiskt var innan.

Ok, förlåt att jag tjatar, men nu blev jag ju lite orolig, kommer D att se mig med nya ögon efter brevet? Kommer allt vara bra mellan oss, eller kommer han unvika mig nu? förhoppningsvis inte!
Hoppas däremot att han kommer tänka på det över helgen ;)

KRAM!

83 Annika:

skriven

Hej! Har spått mig några gånger hos dig tidigare och känner att det är dags igen! Har du lång kö? Vad kostar det nu ?

/ kram Annika

84 Livsturisten:

skriven

Jag har som vanligt läst dina inlägg och från det ledsamma om människor som fått sin spådom och sen skällt ut dig till detta som beskriver hur du gör...då borde alla som "klagat" nu ta och rannsaka sig själva lite i sin ilska. Som du jobbar hårt för att göra en spådom och så många du har i kö hela tiden (antar jag) så HUR skulle det INTE gå "fel" nån gång då? du är ju en människa som alla andra, ingen himla maskin! Hejja dig säger jag, som aldrig fått en spådom men som fått svar på många frågor här i bloggen. Tänker mig att jag nån gång i framtiden kommer att be om en spådom men jag är inte där ännu.
Helt fantastisk gåva du har att kunna se vad som kan hända o ske i någons liv. Jag vet ju att jag har en släng av "åkomman" hahaha...men den är mikroskopisk i jämförelse med din.
SÅ en liten fråga då...kände en parfymdoft i hissen igår som genast tog fram minnen av en släkting. Min mormor brukar besöka mig - det vet jag, men denna parfym som för mig hör ihop med en annan släkting har aldrig besökt mig. Eller...var det just det som hände? för jag tyckte mig höra hennes röst och hon var så närvarande på nåt vis? och isåfall vad ville hon?
KRAM!

85 Anders:

skriven

Hej Ezmaralda,

Hur ofta är det man kan påverka utkomsten av det som blivit sagt?
Tex den ena får höra att ni "kommer hålla ihop och det blir bättre"
Och dess partner får höra typ samma sak men också "jag ser en ny man som ger dig passion och det behöver du".

Kan det va så att den "nya mannen" är den förändrade partnern som hamnar i ett nytt ljus från ens ögon och hjärta?
Att personen har jobbat så mycket med sig själv att den framstår som en ny man?

Mvh
Anders

86 Ghostwriter :

skriven

Kommer personen som låg där bli postitvt överraskad av ”presenten” jag la där? Eller kommer h*n missa den?




Kram

87 Å M K:

skriven

Vill bara ge upp.. 😢
Önskar så att healingen ska ha effekt. Inte märkt något än...
Kram ❤️

88 Johansson:

skriven

Hej Esmeralda,

stämmer min känsla att vi saaaaakta men säkert är på väg att utveckla en relation eller åtminstone utforska möjligheten till relation?

89 Åsa J:

skriven

Hej, har bett änglarna om hjälp för att få svar på en fråga som gnager i mig. Har de hört min önskan och kommer jag få den hjälpen inom kort?

Svar: Ja på ett eller annat sätt får du hjälp.. du är hörd.. kram :)
Esmaralda

90 Olycklig:

skriven

Ser du någon ljusning mellan Magnus o mig? Kommer jag någonsin upp från den botten jag är i nu?
Tack på förhand. Kram

91 Arbresha:

skriven

Hej fina Du:)
Kan du se hur min framtid ser ut? Fortfarande gift?
Har 3 barn men min yngsta är rätt så sen med språket hur blir det med hen?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: