Singel forever....

Dagens gästbloggare är : Naomi

Jag har inte hittat kärleken utan tvärtom och det är vad jag vill berätta för er.

Jag blev spådd av Esmaralda första gången för 21 år sedan. Då var jag 41 år gammal och nyskild.    En av mina frågor handlade om kärlek och jag fick veta att nej, den speciella kärleken kommer du inte att hitta.

Jag skulle få räkna med korta perioder av kärlek men ingenting som blev bestående.

Ingen trygghet på  ålderns höst då ?

Jo, en trygghet i att få vara frisk, ha pengar  och kunna ta hand om mig själv, skrev Es.

Ju mer tiden gick desto mer insåg jag att det stämde. Det var inte så att jag blev  påverkad av spådomen och valde bort kärlek. Faktiskt tvärtom.

Varje gång jag träffade någon ny så tänkte jag att NU är han den rätte. Nu kommer det bli bra och bestående.

Men det blev det aldrig.

Rekordet blev 4 år i en relation och resten kortare.

 

 

 

Jag är 62 år nu, frisk och aktiv. Jag arbetar fortfarande  som VD , jag har gott om pengar och jag tycker att jag är väl bibehållen min ålder till trots.

Jag har funnit god frid i min situation

Jag vet att jag lätt får manligt sällskap om jag vill och att jag inte möter den rätte känns helt okey. Det känns bra till och med.  Jag styr som ensam kapten på skutan, gör vad jag vill och  måste inte anpassa mig till någon.

Jag trivs med livet.

Hälsning till skickliga Esmaralda och till bloggfamiljen

Naomi

1 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du om den här affären löser sig på ett bra sätt för oss?
Tack!

2 <3:

skriven

Godmorgon kära Es,är min vännina M nöjd med kvällen igår?
Tycker hon om mig som person ?
Kram


Svar: Ja hon tycker om dig.. kram :)
Esmaralda

3 Tingeling :

skriven

Där är jag nu... Jag vill gärna träffa min kärlek men är inte desperat efter det. Vilket känns skönt! Han kommer! Eller hur 😊

Nu har jag ställt mig i kö på en 4:a här i stan, med uteplats. I ett område med mycket barn och barnvänligt. Jag gjorde det för ett tag sedan och stod rätt långt fram i kön. Sen fick jag dåligt samvete och tänkte att det är sån bostadsbrist att det finns andra som behöver en 4:a mer än jag.... Kanske det är min livsuppgift, att tänka mer själviskt och inte på alla andra hela tiden. Jag står kvar på den i alla fall.

Idag ska jag hem till en kompis och titta på mello. Vi ska ut och äta innan. Det ska bli roligt! Jag måste göra mer sånt! Komma ut lite.

Och så funderar jag på att åka iväg nånstans själv och sova på hotell. Behöver bara vara några mil bort. Inga krav utan bara vara. Ut och promenera. Jag är så trött jämt och behöver göra nåt åt det känner jag.

Trevlig lördag!!

Kram!

Svar: Han kommer när det är dags ! Bra tänk att du ger dig själv en liten minisemester.. kram :)
Esmaralda

4 Livet:

skriven

Godmorgon!

Jag trivs inte med livet. Allt är faktiskt riktigt hopplöst och jag ser ingen ljusning alls. vågar jag tro på att det blir bra/bättre??

Kram

Svar: Jag lovar, det blir så mycket bättre.. kram :)
Esmaralda

5 Fina:

skriven

Hej Es, är jag ett steg närmare att få honom (för ens ett ögonblick)? Något är förändrat mellan oss, vi har kommit närmare varandra. Kram

6 Intresse:

skriven

Varför kastar han långa blickar och verkar väldigt intresserad för att sedan inte titta åt mitt håll och verkar ointresserad? Blir förvirrad :)

7 Skorpan:

skriven

Härligt Naomi att du är nöjd med din tillvaro! O det är ju sant som du säger, du fri som en fågel att göra vad du vill o karlsr lär man få om man vill ;). Fortsätt njut...

Fast ja, att få en karl tycks nog vara svårt. Rör jag mig på fel ställen Es, eller vad är det som gör det så svårt? Okej att jag inte är Miss Hawaii, eller liknande, men jag har ju i alla fall charm ;D. O nåt annat ;), men ändå inte..

Får alltså förlusta mig själv idag också. Fint väder o en bil att använda, ut i periferin..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ha en härlig tur... jag ska också ut med mina lilla Debban... nya bilen.. kram :)
Esmaralda

8 Undrande:

skriven

God morgon!
Här lyser kärleken från en partner också med sin frånvaro. Tur att man har kärleken från sina barn att glädjas över iaf.❤️
Det har varit en vecka av kaos.
Jag fick mitt bankkort stulet och upptäckte det lite försent så sommarens semesterbuffert och min lön är borta. Surt!
Kommer jag att få ihop pengar så jag klarar mig till nästa lön? Hur?
En av mina amuletter som är väl undanstoppad utan egentliga möjligheter att ta sig därifrån för egen maskin har börjat rymma senaste dagarna! Varför?

Svar: Amuletten försöker på något vis hjälpa till vad det gäller de förlorade pengarna... men jag ser inte riktigt hur... jag får inte ihop det riktigt.. kram :)
Esmaralda

9 Tildis:

skriven

Godmorgon!
Härligt att du har hoppet uppe och trivs bra med livet trots den än så länge uteblivna kärleken💕
En fråga Es, är dom avundsjuka på mig eller varför beter dom sig alltid så konstigt så fort jag har nått roligt att berätta? Kram

Svar: Ja, lite avundsjuka finns det allt..kram :)
Esmaralda

10 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.
Vad härligt att du kan känna frid i dig själv.

En fråga,
Ser han ut att vara nöjd och känna frid över sitt beslut? Ser han nöjd ut?
Kram

11 Mo:

skriven

Hej Esmaralda.

Är alla här laddade inför melodifestivalen nu ikväll?!

Es,
Känns det som om jag bor kvar här när jag träffar kärleken?
Kram

Svar: Japp, superladdad här ! Jag ser tyvärr inte var du bor när kärleken kommer.. kram :)
Esmaralda

12 Jossan :

skriven

God morgon!

Igår somnade jag vid 8!!! Och sov till ca 8. Jag var så rädd att inte kunna sova hela natten men det lyckades jag med 💪🏼.

Jag mår helt kaose. Jag är trött och trött i kroppen. Trött i hjärtat. Trött på allt. Jag ska stänga in mig i lägenheten idag och plugga massa. Tentan är på fredag. Som jag längtar till kursen är klar och slut och godkänd.

L hörde av sig och vill inte slänga bort våra 4 år.. jag bara asså det är du som slängde bort mig..

Nä nu vill jag vara själv och vänta på han mr right.. han kommer ju snart...

Kram

Svar: Ta vara på din tid och förvalta den väl... kram :)
Esmaralda

13 Sus:

skriven

Hej
Tack för att du delar ....
Du verkar ha de fantastiskt....
Här blir jag inte klok vad vill han nu?
Love sus

14 Muminm:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer jag att få familj tillsammans med min kärlek?
Eller kan jag bli för gamal för att få familj tillsammans med kärleken?
Som verkar dröja än?
Hur ser det ut för mig?
Kram



Svar: Jag ser ju barn runt dig men inga detaljer.. kram :)
Esmaralda

15 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om jag bör ha mött en kärlek under dem närmaste två åren detta året eller under nästa år eller känns det som om det KAN dröja längre än så?
Kram

16 Jennifer:

skriven

Hej och godmorgon. Naomi, tack för att du delar med dig. Och tack att du påminner om att man kan ha ett meningsfullt och rikt liv även utan den stora kärleken.

På sätt och vis kan jag förstå dig, har själv varit ensam i cirka 20 år och försökt skapa ett meningsfullt liv utan kärlek i mitt liv. Visserligen har jag blivit spådd att möta den stora kärleken, men jag blev också spådd att träffa kärleken och bilda familj med honom vilket inte har skett och troligtvis inte kommer att ske eftersom det snart är försent för det.

Därför försöker jag också att acceptera att livet blev såhär och ändå fylla det med mening. Jag har ställt in mig på att leva livet ensam.

Fina Esmaralda, tror du att jag kommer att hitta eget boende till hösten? Hittar jag ett hem då? Blir det bra? Längtar så!

Kram,
Jennifer

Svar: Ja har du fokus på eget boende så hittar du... det är generellt så att om du verkligen vill och går in för något så når du hela vägen... kram :)
Esmaralda

17 Susan:

skriven

Härligt att läsa, att du njuter av vad livet har att ge, Naomi.
Ytterligare ett tecken på Ez hon kan hon😉
Här e det tvärtom, singel hela livet o ser framemot kärleken på ”gamla dar”🥰

kram

Svar: Och den kommer :) Kram :)
Esmaralda

18 Pia1:

skriven

Jag förstår faktiskt. För en del är andra saker viktigare och visst fantiserar jag om en flirt eller till och med hur det skulle kännas att få bära en brudklänning. Men om jag måste välja så tar jag hellre ett välmående och riktigt meningsfullt liv, jag har levt ensam största delen av livet och det är skönt att bestämma själv.

19 J:

skriven

Godmorgon, kommer vi att bo kvar eller blir det en gemensam flytt? Eller flyttar jag kanske ensam ?

Kram Jenny

20 EPM :

skriven

Tack Naomi!
själv är jag märklig; har en önskan om den stora kärleken men samtidigt vill jag vara själv... hoppas min soulmate förstår och accepterar det...

Min mysiga helg med kidsen blev lite ändrad. Jag fick 39 graders feber bara sådär, men världens sötaste barn som kollar till mig och servar mig med dricka, medicin och mat. ❤️ Jag har inte tid med detta, måtte det gå över snabbt!

Jag är lite nöjd med att en såpass mycket yngre man attraheras av mig... Väldigt trevligt! Hoppas vi ses igen.😋

Kram

Svar: Nu får du krya på dej... kram :)
Esmaralda

21 Fina:

skriven

Hej Es! Nu ser jag honom inte på ett bra tag. Längtar han efter mig? Finns jag i hans tankar? Kram

22 monja:

skriven

Hej alla! Läste just dagens inlägg! Stämmer på delar in på mej, utom den delen att jag inte VILL vara ensam. Åren går och jag inser att träffa någon jag klickar med knappast finns! Försöker se mej runt på alla vis , men näääääää....

Svar: Jodå. vänta bara ska du se... någon speciell dyker upp... kram :)
Esmaralda

23 Alba:

skriven

Undrar lite, om min stundande kärlek? <3

24 Maleficent:

skriven

Singel för evigt känns det som att jag är, men du har sett att jag möter en kvinna tillfälligt.
Kan du se något om henne? Hur ser hon ut, vad gör hon under dagarna, kommer vi bo ihoo ett tag?

25 AnnaK:

skriven

Inte fel det heller 😊

Es.... Verkar det fortfarande som att jag kommer gifta mig i framtiden? Känns som att jag kunde nöja mig med någon att hitta på grejer med ibland och såklart få den fysiska biten med. Svältfödd på den fronten 😬 Tänk om det dröjer 10 år innan man har sex eller ens Hånglar lite igen 😂🙈

Kram 🤗

Svar: Ja, du kommer gifta dig, det ser jag.. kram :)
Esmaralda

26 Se:

skriven

Hej Esmaralda.

Har dem ett förhållande ihop?
Ser det ut som om dem kommer att flytta ihop på riktigt?
Kram

27 Barbro:

skriven

Hej Esmaralda!

Vet inte hur jag skall göra med en väninna. I över 4 år så delade vi allt. Var varandras ventiler med våra sjuka föräldrar bla. Vi delade både glädje o sorg.

Men vi har aldrig träffats då det är mer än 60 mil mellan oss. Vi träffades via Facebook o vår kontakt blev via Messenger o telefon.

Men efter hennes semester i augusti så bara försvann hon. Svara inte när jag ringde o hörde inte av sig på något sätt. Efter några veckor skrev jag o frågade om jag gjort något. Fick då svaret att hon hade så mycket o orkade inte med riktigt.

Jag förstår att hon mått dåligt. Jag försöker skriva några rader varje helg till henne. Visst jag får svar men hon berättar inget om sig själv eller så vidare. Utan bara några artiga rader till svar.

Jag vet inte hur länge jag ska fortsätta kämpa att ha vänskapen kvar. Känns som jag tvingar mig på henne med mina meddelanden när hon själv inte skriver utan bara svarar.

Det gör också ont att ha förlorat en kär vän som jag delade allt med. Jag känner mig så ensam, har inte många riktiga vänner kvar numera. Dom har försvunnit under dom senaste åren en efter en. Känns som det är fel på mig..

Vad ska jag göra Esmeralda?
Kram


Svar: Jag får intryck av att hon inte mår bra och inte orkar med.... kanske du får vara nöjd med att ni gav varann mycket underlång tid när ni behövde det som mest.... och det verkar som hon "skrivit klart" på något sätt.... gå vidare, det finna andra vänner.. kram :)
Esmaralda

28 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du varför han jag dejtade har sluta hört av sig?
Känns det som om det här är slutet med honom?
Kram

29 fina:

skriven

Hej Es, är jag viktig för honom? Betyder jag något för honom? Kram

30 Maleficent:

skriven

Hur kommer jag känna mig i förhållandet med kvinnan som du sett mig möta?

Svar: Det blir lite euforiskt en period.. kram :)
Esmaralda

31 Sol:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han tänker på mig?
Verkar han känna för mig?
Verkar det kunna bli något mellan oss? Något tillfälligt eller en relation?
Kram

32 Fina:

skriven

Hej Es, längtar så efter att få beröra honom mera, det känns så underbart de stunder jag får krama honom och snudda vid honom. Finns chansen att det blir mera av det? Kram

33 <3:

skriven

Hej kära Es, hur är förhållandet mellan O och P ?
Kommer de gå skilda vägar ?
Kram

34 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som om dem har en riktig relation med varandra?
Är det dem två framöver?
Verkar det som om det blir mer seriöst mellan dem?
Kram

35 Livsturisten:

skriven

Önskar jag oxå kunde känna mig nöjd med livet som singel. Allt är ju bra utom just att inte hitta den rätta. Känns som jag just nu backar o tar avstånd från alla från ens tänkbara flirtar till helt olämpliga partners.
Känns just nu som jag vet exakt vem jag vill ha men det är ju ett felval igen såklart o kunde jag då välja nr 2 på min drömlista så vore jag lycklig tror jag...men inte ens det.
Å andra sidan kärlek Kan inte tvingas fram o kommer väl när den ska eller inte alls. Kramar!

36 Åsa:

skriven

Min man och jag har bråkat om pengar. Jag tycker han är en riktig slarver!!! El tycker...han är det! Han ligger borta på jobb,och stannade där över helgen pga jobb å träff med sonen skrev han och nu svarar han inte
Varför? Jobbar han? Är han sur? Vill han straffa mej? El funderar han helt enkelt på att lämna mej pga allt bråk kring pengar, boende mm?
Trevlig helg på dej och gästbloggerskan som mår bra i sitt eget sällskap. Härligt!❤

Svar: han vill nog straffa dig lite känns det som.. kram :)
Esmaralda

37 Linnea:

skriven

Hej Esmeralda

Jag vill så gärna bli gravid och få barn. Ser du om jag får barn med mannen som finns i mina tankar?

Kram

38 Juni:

skriven

Jag är också singel sedan en massa år tillbaka. Jag har fyllt livet med det jag vill ha och det jag vill göra 😘. Jag har verkligen njutit av det på alla sätt och vis ♥️! Tills nu egentligen. Jag har fått till mig från flera håll och från Es några gånger att jag kommer att träffa den rätte. Och nu har jag på något sätt stannat upp och väntar på honom... Känns som att slösa på tiden lite, han kommer ju liksom då han kommer... Jag försöker påverka situationen på alla vis, genom att hitta olika situationer och miljöer där han kan finnas men lyckas inte så bra 😭! Ha en skön lördag alla!

Svar: Ja, slösa inte med din tid genom att vänta... fortsätt lev fullt ut.. han kommer när han kommer och då kan du lika gärna ha roligt och ett meningsfullt liv under tiden :) Kram :)
Esmaralda

39 Michaels:

skriven

Härligt att du har funnit frid i din situation och det låter faktiskt som att du har det rätt bra :) All lycka i fortsättningen!

Jobbhelg för mig. Har känts bättre denna gång och trivs rätt bra så hoppas att det fortsätter :) Den här förändringen av positivt slag som du sett kring mig ... vet du vad den handlar om? Låter spännande i alla fall :)

Ha en fin lördag!
Kram!

40 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Tack Naomi för att du delar med dig även när kärleken till en karl inte finns med i Es spådom <3 Fortsätt njut av ditt härliga liv ! <3

Här gick det inte att sova i natt...somna efter 04.30...ska det nu börja igen ...

Ikväll mello och bara liite snacks såsom morötter och selleri att dippa i onyttig dipp...en gång är ingen gång sa alltid min pappa ;-)

Ha en go tur med Debban och lägg vänsterben åt sidan ;-)

Kram Anki med flock

Svar: Tackar.. nyss hemkommen efter en biltur... MG ville ha lite lördagsgodis och det var slut på sånt....men nu puttrar renben på spisen.. enligt honom ska de frysas och sedan ätas stockfrysta... är de färska och tinade gräver han ner dem direkt och sen gräver han upp och delar ut till kompisarna som kommer på besök ! Aldrig åt sig själv. Men ett fryst ben kan han pillra med i timmar !! Kram :)
Esmaralda

41 Jojo:

skriven

Hej Esmaralda.
Verkar han vara nöjd som han har det eller
Kan du se några tecken på att han saknar mig i sitt liv?
Kommer han isåfall att ta något intiativ åt det hållet?
Kram

42 Agnes:

skriven

Självklart så har man ett gott liv som singel! =)
Att som nu Naomi dessutom ha ett givande jobb o hygglig inkomst gör ju livet ännu bättre!

I mitt liv är ju kärlek ngt överskattat. Jag tror inte på den, har aldrig haft den o vet således inte hur det är att ha en relation där en man säger sig "älska" mig.
Jag vet ju hur det är att ha relationer där syftet är att jag ska utplåna mig för att mannen ska ha det bra.

Jag trivs bra själv...dessutom slipper jag att vara lurad, bedragen , utnyttjad o dumförklarad av en man som pockar på uppmärksamhet, service o utrymme.

Har dessutom så höga krav på hur en man ska vara o se ut. Är de inte som jag vill, så slocknar mitt intresse som ett ljus o jag känner mest att "rör mig inte, jag spyr".

Gillar ju inte yngre män då deras fokus ligger på att jaga poäng, liksom män äldre än mig själv, där fokus ligger på att just äga en kvinna...

Det där med att veta vad jag ska ha livet till, har jag fortfarande ingen som helst koll på...trampar på i mina spår o hoppas att min magkänsla leder mig. Har lite planer men om det skulle vara meningen med mitt liv, har jag ingen aning om.

Just nu så är ju reducering av mina saker en plan. Går knackigt, men ibland försvinner det en pryl, eller två, så på ngt vis går det framåt!

Har planen klar för jobbet. Är ju "rutinerad" på att vara förminskad som individ. Vet mitt eget värde o är stabil i det. De får väl jobba sig blåa i att tramsa runt så pillar jag med mitt!

Kram!




Svar: Ja, insikt och framförhållning av två av dina styrkor !! Kram :)
Esmaralda

43 Smöla:

skriven

Inatt drömde jag att jag va på ett bröllop. Därefter va de en ny vän som jag bara hade känt i ett par månader, Men han friade till mig, och jag sa Ja! Jag slängde mig ut i något å det kändes så bra även fast jag inte hade kontroll. Och vi hade inte ens lärt känna varann på djupet. Vad betyder denna drömmen?

44 Elsa:

skriven

Hej Es!
Läste ditt inlägg om healingen för Trump nyss och kom att tänka på att det hade varit väldigt intressant att läsa om ifall du kan se några särskilda händelser som kommer att hända i världen eller i Sverige den kommande tiden.
Vore jättespännande!
Kram

45 SusanneAmalia :

skriven

God Morgon...
Solen tittar fram och vi ska gå ut och njuta av naturen.. ELLABELLA och jag är taggade..

Tack Naomi för att du delade.. Man ska leva livet.. Det är så underbart att alla är olika.. Du har gjort karriär.. Jag avundas dig.. Relationer är inte alltid lätt och jag njuter nu av att äntligen få utbilda mig och bara tänka framåt.. Du ska vara så stolt över dig själv..
Önskar dig en underbar helg.. Kram

Har ägnat morgonen till att surfa runt bland annhörigföreningar för Borderline, manipulativa nacercistiska föräldrar trodde att jag skulle hitta andra som hade upplevt liknande uppväxt som jag men istället fastnade jag häpet i en förening som tog upp hur man som barn och vuxen anhörig minst skulle reta upp sina dysfunktionella anhöriga... Kraven var så många att vara anhöriga till dessa dysfunktionella att jag nästan mådde illa.. Fler läsare reagerade som jag.. Och hade gjort inlägg på sidan. Svaren de fick kom från de som kände sig kränkta.. De som hade psykiska dysfunktion. Man har startat en annhörigflrening för att få ytterligare ett sätt att manipulera sin situation var min tanke. Härregud..

Däremot fanns ett ordspråk i slutet av texten som jag gillade..

Att sorgens och bekymrens fåglar flyger över ditt huvud kan du inte ändra, men att de bygger bo i ditt hår kan du förhindra. (Kinesiskt ordspråk)

Jag har levt med en borderline och mycket nacercistisk förälder.. Att tro att personer ska bli friska från deras vanföreställningar eller bete sig med respekt till sin omgivning är utopiskt men att få hjälp och få ordning på sin inre kaos kan de absolut.

Men min erfarenhet är att plockar man ner himlen vill de ha universum.

Min mamma ville ha en båt och pappa köpte en båt med för och akterruff.. Först var den störst vid bryggan men efter några år var den en mellanstor båt.. Då vi skulle ha semester och lägga ut la sig mamma ner på bryggan och grät för vår båt var inte störst längre.. Hon vägrade att åka i denna ej så ståndsmäsdiga båt.. Hon förstörde tre veckors semester.. För att hon kände sig tom när hon inte ägde det finaste..
Alla limpor (smörgåsar) nöp hon bort den gräddade yta på för det tyckte hon om vi andra fick äta det torkade innandömnet.. Bara för att hon ville. Vi andra tassade runt.. Tysta och försynta.. Jag fick inte vara bättre än hennes släkt (jag var adopterad) hon ställde mig framför spegeln varje dag och talade om hur ful jag var och hur ointelligent jag var.. Allt som hon inte klarade av var oviktigt och klarade jag av det så fick jag ingen mat den dagen
Hon valde vilka jag fick umgås med och intelligenta barn var bannlysta..
Hon stod vid skolan på rasterna och såg till att jag inte umgicks med andra barn.. Min pappa lavpengar till mat på ett hemligt ställe så jag fick äta något..

Min mamma sa alltid att att de var mitt fel att hon mådde dåligt.. Men för någta månader sedan blev hon portad i en affär för hon blev så arg att de hade (enligt henne) hänt skylten fel så hon svimmade och ramlade på golvet.. Sedan sa hon titta vad ni har gjort mot mig.. Nu var jag tvungen att lägga mig ner på golvet.. För att ni ska göra som jag säger..
Så näe man blir inte bra men med hjälp bättre.. Eller har färre symtom..

Önskar alla på bloggen en underbar dag.. Kramar


Svar: Ja, det här är ju barnmisshandel på hög nivå ! Mot alla odds växte du upp till en fantastisk kvinna med förmåga att gå dina egna vägar. Din mamma kommer du aldrig att förstå... och alla sår har inte läkts... det tar tid.. men du har insikt och det är det viktigt.. kram :)
Esmaralda

46 Hopp:

skriven

Hej Esmaralda.
Kommer den här förändringen in i mitt liv där jag har en partner och blir sambo?
Sker det inom det närmaste året?
Kram

47 Tuff brud i skör förpackning:

skriven

Tusen tack för ett uppfriskande perspektiv i detta. Detta behövde jag få läsa idag.

Torsdag kväll tills nu har tillknäppta och ”nu-trycker-vi-undan-alla känslor-och-blickar-framåt jag” varit ett vrak. Rent ut sagt. Jag har konfronterat både mig själv och min mor:

Alla år kom ikapp mig och jag kunde omöjligt jobba igår då alla förtryckta känslor bara vällde ur mig. Nu har jag bokat tid hos en psykolog. Jag behöver göra upp med min uppväxt, med min pappa och med mina känslomässiga mönster som är så felinlärda.

Jag är beredd på en tuff tid, men också en viktig sådan. Kommer det gått ur detta, har jag möjlighet att få ett avslut och lära om detta med tiden? Så orolig att jag aldrig kommer kunna ha en nära manlig relation..

Kram 💖

Svar: Bra jobbat.. insikt är första steget och du inser att du behöver hjälp.. du kommer helt klart att ta dig vidare.. det här blir bra men det är ju en process som kommer ta sin tid.. kram :)
Esmaralda

48 SvartVitt:

skriven

Jag har en torka i min kärleksbrunn. Singel Forever är inget jag vill vara.
Bra att DU finner dig som det är.
Jag är ensam utan kärlek.
E. ser du vilket kön nästa person jag får till det med är? Jag tar vad jag än får nu.
Dröjer det länge innan jag träffar någon med lite kärlek?

Svar: Jag ser inte vem eller var men det bör inte dröja länge innan du i falla fall dejtar någon.. kram :)
Esmaralda

49 Lotta S:

skriven

Barbros fråga här ovanför påminner mig om ett liknande fall, en kvinna född här i närheten och som saknas djupt av en väninna på annan ort. Denna nya väninna frågar varje gång jag ser henne om jag nu vet vad som hänt kvinnan, som inte tycks gå att få tag på. Ser du Es om kvinnan lever, eller vad det kan vara fråga om? Hennes föräldrar bor kvar här på orten, men håller sig mycket på sitt håll, jag träffar dem aldrig så jag skulle kunna fråga av artighet hur alla i familjen har det.

50 Kram:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du en flytt till en annan stad för mig?
Ser du någon flytt snart eller dröjer det?
Kram

51 Milla:

skriven

Tack för att vi får läsa spådomar. Spännande. Även de spontana är väldigt bra. Jag är också skild. Men hoppas på kärlek
Jag ska sälja på loppis i morgon. Kommer det gå bättre den Hr gången

52 Lydia💕:

skriven

Vad härligt att du trivs med din tillvaro och att du blev också spådd i att leva ensam
Jag provar allt inte på krogen och letar det går inte så bra och jag vill så gärna träffa någon och dela mitt liv med har mycket kärlek och ge men det går trögt
Hoppas nu inte bara min mentor på mitt arbete har några tankar om att han är kär i mig ville ha honom som en god vän och arbetskompis bara kanske spela golf med vi kan skratta ihop men jag har inga kärleks tankar om honom ska man undvika honom så han inte tror något ?
Svårt och vara singel och ha kollar som vänner men det kanske går
Lydia💕

Svar: Mentorn är intresserad av dig som kvinna och inte bara som vän.... var tydlig mot honom när du märker av detta.. kram :)
Esmaralda

53 Fina:

skriven

Hej Es, har han tänkt på hur det vore att kyssa mig på sistone? Finns sådana tankar hos honom? Kram

Svar: Ja de tankarna har han tänkt.. kram
Esmaralda

54 Jossan :

skriven

Jag är mitt uppe i plugget men känner mig så hängig.. jag har så ont i kroppen, ont i huvudet och är hängig och fryser... kanske dragit på mig en influensa?

Mår lite dåligt över mitt svar till L men jag måste sätta stopp... annars kommer jag aldrig träffa han den rätte...

Jag kommer klara detta provet så länge de inte går in på skala 😂😂

Ser du något positivt snart?

Usch! Nä men måste plugga vidare!

Kram

55 Fina:

skriven

Hej Es, får vi flera egna stunder tillsammans? Får jag beröra honom igen? Kram

56 Sofia:

skriven

Så bra att ekonomin i det förlorande är bra, tråkig om du inte var den stora kärleken med lite pengar också, vad har du då då?

Jag har inget av detta, men ser först och främst på jobbet, för mig är det viktigast just nu. Kommer jag snart hitta ett jobb?

Svar: Ja, jag ser dig arbeta så ett jobb kommer.. kram :)
Esmaralda

57 Hedwig:

skriven

Naomi, kul att läsa din gästblogg. I likhet med dig så tycker jag att man inte behöver träffa den rätte eller ens ha en partner för att kunna må bra. Hälsa, trygghet och en bra ekonomi är mycket viktigare. Det är nog trygghet, även ekonomisk trygghet, som många dock söker i en partner. Själv längtar jag faktiskt allt oftare efter ´den rätte´ som enligt spådomarna skulle komma men det är faktiskt främst på grund av min brist på ekonomisk trygghet och saknad av att inte ha släkt och familj längre. Annars är jag gärna självständig och oberoende. En hälsning till dig och alla andra på bloggen härifrån.

58 Mirre:

skriven

Hej Ez!
Mina blåa energisten som jag brukar ha i Bh:n tappade jag i badrumsgolvet för någon dag sedan så att den gick sönder i två delar. Betyder det att den gjort sitt nu? Eller kan man limma ihop den haha..
Jag känner mig lite ensam och deppig idag.. Jag vet inte om det är min PMS som spökar, tror det nästan. Vad kan jag göra för att må bättre? Kram ☀

Svar: Limma du ihop den !!! Gör något kul...i det lilla... omgående.. kram :)
Esmaralda

59 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Nu måste det hända något i mitt liv snart. Nu har det trampat på såhär ett bra tag, det känns ändå som om jag försökt kämpa vidare men på något sätt ändå hamnat tillbaka inte kommit någonvart.
Ser du om någon förändring i min tillvaro händer eller är påväg ganska snart?
Kram

Svar: Ja, du fattar ett beslut som skakar om vardagen lite.. och skakar dig rätt.. det leder till positivt.. kram :)
Esmaralda

60 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Du trivs som det är Naomi..får bestämma och göra precis som du vill.😊
Inte illa att sällskapa och umgås med en man i kortare perioder.
Vi är dock alla så olika,jag hör till de som önskar ha en man vid min sida,någon att dela allt med,någon att ge kärlek till och åldras med..

Es,ser du något kring mannen med stort H.
Kommer han i mitt liv i vardagen på jobbet eller på resa?

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: Han kommer, det är ju ett som är säkert... jag tror inte han bor på din ort.. men var eller när... det ser jag inte.. kram :)
Esmaralda

61 Bumble bee:

skriven

Naomi, vad härligt att du njuter av livet ändå utan stora kärleken. Tack för att du delar med dig! ❤ En annan väntar tills man blir träffad av cupids pilar.

Ez, ser du om N tänker något på mig? Hoppas på svar! 🙏🙏🙏 Kram 🐝

Svar: Ja en och annan tanke men kanske inte så mycket som du skulle önska.. kram :)
Esmaralda

62 Alie:

skriven

Det viktigaste är att man själv funnit acceptans i det hela och att livet faktiskt kan bli förträffligt utan en stor kärlek vid sin sida..
Livet handlar ju inte om enbart den stora kärleken utan har så mycket mer att erbjuda.

Förkyld och trött, hoppas repad till onsdag o skrivning..
Finns risk för ringar på vattnet nu när personen slutar? Jag vet ju redan vart jag står, så mitt beslut känns iaf bra.
Kram :) 💫

Svar: Ditt beslut är rätt och bra - så känn dig trygg i detta.. kram :)
Esmaralda

63 Zita:

skriven

Hej Esmaralda Tror du jag hittade kärleken snartoch hur kommer jag träffa han ? 😃 Kram ☀️

64 Dina :

skriven

Hej Ez,
Fint och soligt ute,men jag orkar inte ta mig ut i solen. Tänker bara på R. Kommer han höra av sig snart?

Svar: Gå vidare med ditt liv och deppa inte ihop, det kan dröja innan han hör av sig... kram:)
Esmaralda

65 Anna E:

skriven

Varför blockar han mig och beter sig så konstigt mot mig?

66 Trädkramare:

skriven

Tjenare Es :)

Jag testar oxå en fråga idag. Tror du någon hyresrätt kan dyka upp framåt våren för mig? Tänkte söka aktivt men är ganska kräsen att det ska vara förstahand och sådana växer ju inte på träd direkt.

Kramen!

67 Smöla:

skriven

Vad betydde drömmen om frieriet? Kommer jag möta någon snart?

68 Soffan:

skriven

Naomi: härlig insikt, kärleken kommer ju verkligen inte bara i form av en ny man. You go girl 💪💕

Goa E: något att hyra som dyker upp om för lilla inredningsgalna jag? Nu har det shoppats hejvilt inne på Åhlens rea. Det finns så mycket fint! Kram :)

69 Smöla:

skriven

Vad har drömmen för betydelse? Den sätte sina spår i mig:)

70 <3:

skriven

Hej kära Es, hur är förhållandet mellan O och P ?
Kommer de gå skilda vägar ?
Kram

71 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser du om han tänker på mig eller har saknat mig idag eller en annan dag?
Kram

72 MoonShade:

skriven

Kommer jag få chansen till en inblick i hans umgängeskrets? Få vara med och lära känna denna kulturella skillnad?
Nyfiket, men känns lite som en risk med.

73 Fina:

skriven

Hej Es, får vi flera egna stunder tillsammans? Får jag beröra honom igen? Kram

74 Fina:

skriven

Hej Es! Har han fortfarande tankar på att kyssas? Då vi träffas? Tänker han på det då? Kram

75 A:

skriven

Mötet med T gick så bra förra veckan. Vi pratade i soffan, skrattade o råkade röra varandras händer lite. Han hade ett helt fantastiskt hus som han visade upp. Han va väldigt fin o gullig. Omtänksam. Vi verkar komma från liknande bakgrund.
Precis när jag tänkte säga att jag skulle köra hem igen så frågade han om han inte kunde få ge mig en puss ❤️
Jag sov över hos honom. Vi pratade hela natten nästan. Han låg o höll om mig o på morgonen så gjorde han frukost till mig.
Men sen har kontakten försvunnit ut. Från att ha skrivit till varandra nästan hela tiden till att jag kanske bara få något mess per dag.
Vill han inte ses mer? Han berättade för mig att jag gjorde honom så glad. Vi gav varandra fjärilar i magen. Men nu är jag mest orolig. Gillade vår kontakt. De få ggr jag har träffat nån efter separationen så försvinner dom efter första träffen 😭

Svar: Hur tråkigt det än är så tror jag inte han är den rätte för dig - utan mer ett möte längs vägen... jag kan ju ha fel... kram:)
Esmaralda

76 Enya:

skriven

Hej!
Ser du om jag kommer få tvillingar när jag blir gravid? Hoppas på svar! Kram Enya

77 Boudica:

skriven

Härligt att du har hittat ett förhållningssätt till ditt liv, som det är.
Jadu själv har jag varit singel lääänge nu!
Jag har rätt så lätt att falla för folk, jag är rätt så lätt omtyckt, men n är jag väl fattar ett intresse för någon så känns det som de blir livrädda, och allt går åt fel håll! Vad gör jag för fel? Vill bara ha lite ömsesidig kärlek och närhet!
Men Es har ju sett en livskamrat för mig, han får ta å skynda sig nu, tiden den går ju fort! Har mycket jag vill hinna med å göra med honom ;)

Här ska snart tränas, blivit lite åtsidolagt senaste dagarna för den otroliga tröttheten. Men idag kör vi igen ;)

Är lite orolig hur det ska gå med jobbet nu, har kursdagar nästa vecka och vet inte om jobbet riktigt är med på att jag är ledig då. Men... Jag håller mig till min tro att allt löser sig.

Men känslan av att något inte var ok mellan mig och D, nu inför dessa lediga dagar, känns lite inom mig, lite nedstämt.
Därför försöker jag igen med gårdagens fråga.
Kom på att eftersom det är så svårt att få ut det jag vill säga, pga språket, och ständigt övervakande av kollega. Så kom jag på tanken att jag kan skriva ner det på ett brev, som han får läsa. Inom mig så känns det att problemet är byggt på missförstånd, och detta vill jag förtydliga.
Skulle det vara en idé att göra detta, skulle han komma till någon insikt? Eller gör jag bara allt värre på detta sätt?
Mycket frågor igen, förlåt, men du vet nog att jag som vanligt vill bara veta vad du får till dig ;)

KRAM och ha en fortsatt härlig helg :)

Svar: Jag tror att du behöver, för din egen skull, ge din kollega tydlighet och klarhet och det går fint genom att skriva ett brev.Värre blir det inte.. finns en chans att det blir bättre men jag är inte helt säker.. kram :)
Esmaralda

78 Naomi:

skriven

Tack för hälsningar och kommentarer. Jag önskar er alla en fin lördagskväll. Kramar.

79 Smulan..:

skriven

Såg ett jättefint hus på nätet idag. Längtar tills vi får vår egen lilla täppa där barnen kan härja fritt. Kommer vi inom en snar framtid få tillfälle och råd att köpa något eget

Svar: Det kommer eget boende, helt klart men dröjer nog en tid till.. kram
Esmaralda

80 Tiss:

skriven

Hej Es!
Jag funderar... Jag och Johannes (ja jag har fått tag i honom) ska ses snart, hoppas jag! När vi väl ses kan det slå lite gnistor då, klarar han av att hantera det?

Svar: Ja, han hanterar på sitt sätt.. kram :)
Esmaralda

81 Skorpan:

skriven

Traskst hela dagen o fyndat o tillåtit mig att handla, det mesta åt andra, men det gör mig glad, attjag kan glädja mina barn :). Lever mitt liv o sitter ju inte hemma o väntar på mannen, även om jag längtar efter att träffa honom.. Synd att han dröjer, för jag är ju redo, på många plan ;).
Hoppas din körtur med nya bilen gick bra Es?!
Kram Skorpan

82 G.H:

skriven

Hej Esmaralda, undrar om och när det går vägen:)?

Kram:)

83 HJÄLPTE VÅR HEALING (TRUMP) :

skriven

Jag läste från en nyhetssida att den 28e Februari så valde Trump att ”gå ifrån” avtal med Kim i Nordkorea angående kärnvapennedrustning, något som Kim alltid fått igenom annars!

Om detta var innan eller efter vår healing vet jag inte. Jag såg detta snabbt. Däremot hatar och fruktar jag Nordkorea (ops, Kim). och hoppas med hela mitt hjärta att det blir över SNART så att dessa älskade människor får vara fria! Jag tror det kommer ske inom 5 år. Hoppas imorgon....

Jag vet att våran healing hjälpte även om han som du sa Esmeralda, bara försökte avfärda det. Han kanske ”glömmer” bort känslan men den kommer komma tillbaka och jag tror att våran positiva energi kommer smitta av sig.

Artikel:
https://www.gp.se/nyheter/världen/analys-trump-avbröt-toppmöte-kim-krävde-för-mycket-1.13758811

Kram!

Svar: Tack för den infon !!! Kram :)
Esmaralda

84 Agnes:

skriven

Insikt o framförhållning...2 av mina styrkor!

Så roligt att läsa att jag har detta!

Hittade Stefan Einhorns bok, "Konsten att vara snäll"...låg i lådan som stått i drygt 5 år i mitt kök med min mors efterlämnade böcker. Att hon tydligen inte läst den, märks...och varför skulle hon gjort det...då min mor påminner mkt till sättet att vara som "SussanneAmalias" mor är.

Skillnaden är att jag var biologiskt barn, men ändå känner igen mig. "Ful, fet o dum" fick jag höra till leda. Som tonåring fick jag heta "Du ditt jävla stycke" o senare"Du vet väl att männen bara vill ha dig att knulla med"...Hon beklagade att jag inte gjorde abort, o ansåg att jag gav henne dåligt rykte...jada-jada-jada...

Udda människa...orka tycka illa om, för nu är tantan dö...även om hon såg sig som både tidlös o odödlig...min styvfar sa när hon dött, att "Nu välkomnar Lucifer henne med att räcka fram gnidepinnarna o tacka för hjälpen med att hålla elden i Helvetet vid liv..."

Ska läsa boken i konsten att vara snäll...sen har jag en del tarotlekar att sälja...o en del böcker...på svenska denna gång, haha!

Kram!

Svar: Somliga skulle vara förbjudna att få barn.. men å andra sidan, då hade inte du funnits och världen hade därmed varit en aning tråkigare ! Tarotkortlekar o böcker på svenska skulle nog passa en hel del i bloggfamiljen. Kram :)
Esmaralda

85 HS:

skriven

Svar till (8):

Har du kollat med din bank? Samma sak hände med mig fast inte lika stort belopp. Jag gjorde en polisanmälan, sen gick jag till bankkontoret och fick fylla i en del papper, sen ersatte banken förlusten. De hade en försäkring för det.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: