Boost för självkänslan....

 
Låg självkänsla: 
 
Du bryr sig alldeles för mycket om vad människor tycker och tänker
Du fokuserar ofta på  andra människor  och har en negativ uppfattning om dem vilket inte behöver har någonting med verkligheten att göra
 
Du säger aldrig ifrån 
Du har inga tydliga gränser, du knyter näven i fickan men kommer dig inte för att sätta ner foten och säga ifrån
 
Du visar fientlighet Det finns både dem som uttrycker sin osäkerhet genom att vara en kappvändare som alltid håller med personen de pratar med för stunden men de finns även dem som visar sin svaghet genom att trycka ner andra. Dessa människor kan tvärtemot kappvändarna sätta sig emot personer bara för att det får dem att känna sig lite “större”. Ofta kan de visa ett aggressivt beteende och vara väldigt svår att samarbete med.
 
 
-
Självkänslan är själva navet i hur vi uppfattar oss själva och hur vi väljer att leva våra liv.
Har du höga tankar om  dig själv och tycker om dig ,  då ger du dig sådant som är bra och som du behöver.
 
 
 
Gillar du inte dig själv - då straffar du dig hela tiden, även om det sker omedvetet och fär varje dag som går blir ditt liv allt tråkigare och tristare.
 
Så ta tag i självkänslan och låt dig utvecklas.. det kan alla göra.. och första steget är att vara medveten om var bristerna finns... då kan man åtgärda !
 
Kram & kärlek
 
1 Helena Ir:

skriven

Ja,hur har jag det med självkänslan? De senaste åren har jag nog inte knytit någon näve i fickan.slutat bita mig i tungan mm
Självkänslan räknar jag som helt okej,gillar nog mig själv..kan väl hjälpa till att jag får uppskattning som stärker mig också..vilket jag sällan fick som barn..Jag får väl helt enkelt säga jag försöker så gott jag kan :) tar hand om mig själv!!
Men även en person med hyfsat bra självkänsla kan ha skit dagar,det kommer man (jag) aldrig ifrån!

Försöker som bäst på att stärka en dotter med bättre självkänsla, med småsteg går det framåt. Och jag kan nästan känna en iver..så roligt!

Jag själv känner en förväntan..på vad? Vet inte..men det känns bra!

Känns som paraplyväder även idag..

Allt gott!

Kram :)

2 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Bra tips men det känns som om jag hundratals gånger försökt boosta min dåliga självkänsla och det bara misslyckas. Faller jämt tillbaka till mitt vanliga jag.

Känner nu en sådan oro kring min situation och hur allt ska bli. För ca 1 år sedan skrev du att det blir bra om jag tackar nej till Etiopienjobbet och stannar i hemlandet men det blev inte bra. Tvärtom blev allt mycket värre och har kämpat hårt sedan dess.

Nu undrar jag om denna arbetspraktik känns positiv och kan leda mig framåt till ett nytt riktigt jobb? Min stora rädsla är att jag arbetstränar 6 månader och sen hamnar tillbaka på ruta ett efter det. Vet inte vad jag ska ta mig till.

Ser du om det blir arbetsträning eller om situationen ännu går att lösa på det sätt som jag önskar och drömmen jag har kan förverkligas?
Kram
Jennifer

Svar: Du får tänka att Etiopienjobbet hade blivit sämre .. det fanns goda skäl att du tackade nej. Samtidigt som du arbetstränar bör du ha antennerna ute efter lediga jobb.. kram
Esmaralda

3 HuldaMaräng:

skriven

Gomorron!
Ja jag vet både vad mitt problem är och vad jag gör fel, men ack vad svårt det är att göra om!
Igår blev jag utsatt för en kollegas dåliga självkänsla. Hon sprider sitt arga gift runt sig och jag har fått känna på det förut, men nu trodde jag att hon börjat gilla mig. Det konstiga är, att folk tror henne hon hur absurda saker hon än häver ur sig.
Jag borde inte bli ledsen men det blev jag.

4 Skorpan:

skriven

Spot on även om jag nu inte direkt känner igen mig. O jag vet ju vad jag behöver jobba med,frågan är kanske bara hur...

Vad betyder det att man drömmer om skit, tror t om att jag lindade in en "korv" i papper o höll den i famnen, usch o fy. Drömde också om att en man blev påkörd o att jag tänkte,måste jag nu ringa 112? Platsen var i min hemstad.

Ute i periferin på jobb idag, kan vara uppiggande..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

5 Mg:

skriven

Hej!
När sker förändringen för mig på jobbet? Dvs att jag får en ny tjänst?
Kram!

6 Vinst:

skriven

Godmorgon esmeralda. Undrar om du kan se någon större vinst för mig framöver eller är det bara slöseri med tid och pengar? Eller blir det lite extra pengar till mina barn? Kram

Svar: Jag ser ingen vinst av betydelse de närmaste åren i alla fall... kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har tyvärr dåligt med självkänslan. Säga ifrån är jag sämst på och jag kan inte hellre skryta över hur bra jag är så har jag svårt för det. Det ska var andra ger positiva uppskattar till mig.

Men B kvinna har inte svar på mejla. Lät lite att hon är mysterier och hemlighetsfull... om jag uppfattande rätt. Väntas på att jag ska blir typ något som förväntas och hoppas på även skicka en nya meddelande.

Jag förstår det är något som pågår där... hon borde har något för mig...

Vill hon gärna har kontakt med mig och var kontaktperson?

Ha det bra

Svar: Att vara medveten om sina bra sidor och sin potential är inte skryt... det är hur man tänker om sig själv och vilket värde man ger sig själv- Jag tror dock blir någon annan du får som kontaktperson... kram
Esmaralda

8 Kulla:

skriven

Har en hög självkänsla .. och ger ut en massa positiv energi till min omgivning 🌟👌👍💪.
Undrar Om flirten har ☔️❄️Inne😂.. nej nu får han komma ut👌😁. Kram

9 Maria:

skriven

Hej Ez!
Känner igen mig.. jag har väldigt dålig självkänsla och bryr mig alldeles för mycket om vad folk tycker och tänker...

Jag är rädd Ez.... jag mår inte bra, har ont i kroppen och är ledsen... håller jag på att bli utbränd eller är det något annat...?

Kram 💕

Svar: Kolla din hälsa hos doktorn till att börja med.. kan vara att du behöver tillskott.. och när hälsan är klar ser du över ditt liv och om du får ut det du vill av livet... och sedan gör du upp bra planer...det låter enkelt men det är en process som tar sin tid.. kram :)
Esmaralda

10 EPM :

skriven

Godmorgon!

Min självkänslas yttrande varierar från situation till situation, men kärnan tänker jag är densamma- att jag inte har en låg självkänsla.
Jag kan ibland tro att den är låg men det är då andra vill få mig att känna så för att hävda sig själva, ofta kommer jag till insikt hyfsat snabbt.

Jag råkade svara igår när vakten ringde, så nu ska jag på dejt på måndag. Dålig på sånt... vet inte riktigt hur man gör.

Kram

Svar: Vad kul med dejten :) Var bara dig själv, då blir det bäst... kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

hejhej, kommer a höra av sig snart igen? och kommer jag få veta?

12 Monica:

skriven

En person med dålig självkänsla är inte medveten om sin självkänsla. Inte förrän de har fått bra självkänsla. Det är min egen erfarenhet. När man är inne i sitt psykiska kaos med allt vad det för med sig p g a bristande självkänsla så tror man att det fullt legitimt att andra personer sätter sig på en. Att man inte har något människovärde. Tack och lov så har min självkänsla blivit OK med tiden. Men det tog många år. Var långt över 50 år när jag förstod att det var andras elakhet som hade fördärvat mitt liv. Av utrymmes-skäl kan jag inte ta upp allting. Ursäkta att jag använder mig av ordet SJÄLVKÄNSLA gång på gång i det här blogg-inlägget men hittar ingen bra synonym.

Svar: Ja, insikt är ju alltid första steget.. och det tar tid att bygga upp en självkänsla.. och du har gjort ren beundransvärd resa... kram :)
Esmaralda

13 Se:

skriven

Hej Esmaralda.
Tack för bra råd.

Jag undrar kommer han att välja en väg tillsammans med mig?
Kram

14 Anonym:

skriven

Godmorgon kära Es har inte svarat något till M än.
Började skriva igår men sen raderade jag det.
Känner mig i efterhand sviken och anklagad och tror inte att det är något hon kan ta om jag skulle påpeka att hon faktiskt tog bort mig som vän på fb och blockerade mig. Hon tog bort allt för flera veckor sedan. Och skrev till mig. Att hon inte är arg på mig osv.
Men mognaden hos en 50 åring kvinna...
Person med dålig självkänsla.
Jag saknade henne väldigt mycket men konstigt nog känns det som vi aldrig träffats fast vi var så nära. Konstig känsla.
Vad råder du mig till ?
Kram

15 Susan:

skriven

Ooops, den tog... min självkänsla är låg, eller iallafall lägre än den borde va o jag hoppas den e på väg uppåt🤔någon bitterfitta vill man ju inte betraktas som😱 Skärpning m.a.o.

Kram

Svar: Och det betraktas du inte som.... ge dig själv vad du behöver... kram :)
Esmaralda

16 Människa i mängden..:

skriven

Hejsan goa Es.
Det är tyvärr extra tungt här just nu.. Sorg som vill upp till ytan, och jag tänker försöka tillåta det och ge utrymme vilket kräver nytänk, sårbarhet och prioriteringar som riktas om. Är så förbannat trött på att vara prestationsinriktad och stark jämt.. Skulle betyda så mycket om du såg något positivt under kalla månaderna till trots? Försöker verkligen att fylla på mellan varven.

Kram 💙

Svar: Positivt kommer, då och då så ta det till dig när det kommer...och du går mot tider då du är gladare... kram
Esmaralda

17 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Känner han alltid då jag är i närheten? Kan han känna min närvaro starkt? Kram

Svar: Han känner men jag tror inte han släpper fram känslorna.. och de minska allt eftersom.. kram
Esmaralda

18 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att han gläds åt det här? Positivt och spännande? Eller ser du något negativa tankar?
Kram

19 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, vad är det T gillar hos mig ?
Kram

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Forsatt regn och idag står tur mot stan igen ...dags för mammografi Vilket jag tacksamt gör då mamma fick bröstcancer..

trevlig Torsdag

Kram Anki med flock

Svar: Lycka till med mammografin... den är så oerhört viktig.. kram :)
Esmaralda

21 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Du såg särbo för oss iallafall ett tag till. Ser vi ut att bli sambo sedan?
Kram

22 Boudica:

skriven

Jadu just nu är min självkänsla i botten, efter allt med lagergrabben. Efter gårdagens prat så beter han sig som om inget hänt.

Försöker lite snabbt med gårdagens fråga. Ska ställa honom mot väggen idag. Min huvudfråga är ju om att jag förstår att han inte vill ha förhållande på jobbet, men vad hände med vänskapen? Det är just det som sårar mig mest.
Nu frågar jag dig varför han inte vill umgås med mig, är min känsla rätt att han har känslor för mig som han inte vill att de ska utvecklas?

Kram!

Svar: Jag tror inte du får det du vill.. bästa är om du helt kan släppa honom och ta ett stort steg vidare... kram :)
Esmaralda

23 Kristin:

skriven

Dette burde vært noe som ble debattert i skolen, så slipper så mange å gå rundt å føle seg så der, kjære Esmaralda. Dette er et viktig tema.
Jeg leser en del om kosthold for tiden. Noen steder står det at brød, korn,mm ikke er bra for kroppen. Andre steder står det at det er sundt. Det er mange som kjøper seg kostplaner. Vel, mange av disse er overvektige og jeg vil vel tro at det mest skadelige i dag er all ferdigmat og junkfood. Jeg tror også at når folk begynner å følge kostplaner, må de begynne å lage mat selv, og det i seg selv er vel noe av det som gjør at folk føler seg friskere og går ned i vekt? Våre foreldre lagde maten fra bunnen av. De spiste brød, kjøtt, fisk, grønnsaker, kort sagt hjemmelaget god mat. Jeg tror, at hvis overvektige i dag hadde kuttet all ferdigkjøpt mat,brus og kunstige ting, ville både helsa og vekt vært annerledes. Kanskje tar jeg feil? Uansett, ønsker deg en herlig dag. KRAM!!!

Svar: Ja, den viktigaste relationen har man med sig själv.. man ska ju leva med sig själv ett helt liv ! Jag håller med.. junkfood är de värsta.. processad mat är inte bra...! Att själv laga maten från grunden tror jag är det bästa. Nu gav du mig ett bloggtips:) Kram :)
Esmaralda

24 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, blev lite biomys igår i höstrusket.
Jag kommer hem igen till jul. Peter Jöbacks röst är så underbar.
Ser det ut att bli en trevlig fredag ? Vill så gärna att min väninna A ska få en trevlig kväll hon mår så dåligt nu vet inte riktigt hur jag ska kunna hjälpa henne.
Någon goding vi kommer stöta på och hålla utkik efter ?
Kram

Svar: Ja visst är Jöbacks röst fin ! Ser ut att bli en bra kväll ikväll... kram
Esmaralda

25 Nenna:

skriven

Hej Es,
Jag har inga problem med självkänslan i alla fall. Jag funderar inte så mycket på vad andra tycker. Jag vet att jag är bra som jag är. Jag försöker såklart att jobba med mig själv 🙂

Ser du något kring mannen jag jag konfronterade?

Kram 🤗

26 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Ännu en gång fick man en nyttig tankeställare...

I morse såg jag föräldrar till en skolkompis till min son gå in på möte. Jag vet att pappan sagt till sonen att han inte ska vara
med min son etc...
Han är också min sons rugbytränare o jag tycker han går lite extra hårt åt min son så jag sa till honom i Sön.

Det skulle vara så intressant om du ser om de pratar negativt om min son där? Eller är mötet bara angående deras son o de nämner ej min son.

Vet att jag frågat om läraren är attraherad av mig och du svarade nej men han tycker du ser bra ut. Han har öppnat upp och vi har pratat lite om semester etc.
Kan du se om han tycker jag är trevlig, konstigt etc? Vill stå på god fot för min sons skull då jag behöver hans hjälp.

Kram

Maja

Svar: Han tycker att du är trevlig... inte mer än så...men det räcker ju ! Din son kom nog upp i samtalet men jag ser ingen anledning till oro.. kram
Esmaralda

27 Bellagio:

skriven

Intressant inlägg. Jag tror jag har ett bra självförtroende. Jag vet att jag fixar ganska mycket och att jag är bra på det jag gör. På jobbet kan jag stå upp för mina tankar och har inget problem med att "gå mot strömmen". Men privat är det svårare, tankar om att jag inte duger som jag är. Det är jobbigt att "bara" vara Anna. Mycket lättare när jag får vara i min yrkesroll. Låter hemskt, men är nog sant...

Svar: Det här delar du med många.. i yrkesrollen är man ofta tydligare.. i privatlivet är det så mycket olika ting som vävs in.. kram
Esmaralda

28 Dalkulla :

skriven

Jag knyter inte näven i fickan utan lite undan för undan utan att ryta till alltför mycket på en gång.
Om det sedan fortgår det är då jag verkligen säger ifrån och, verkligen markera att det är inte acceptabelt.

Jag har alltid haft skinn på näsan och sagt ifrån. När det kommer till släkten höll jag ibland igen munnen då de jag konfronterades med inte kunde hantera s.k. konflikter utan helt enkelt vände mig ryggen och ovänskapen var där än en gång. Idag som idag är bryr jag mig inte längre. Det är tröttsamt för hjärnan att har med människor att göra som hugger som en kobra så fort det inte är på deras villkor. Därför vänder jag numera ryggen åt den sortens människor. Spilla energi på sådant är som sagt bara tröttsamt.

Finns en i syskonskaran som gärna trycker ner med bl.a. fula bitska kommentarer. Det är lätt att förstå varför den personen under många år agera som den gjort. Avundsjukan är första orsaken, andra orsaker är sådana som personen själv bygger upp så det till slut blir som ett helt höghus storlek. Inbillade saker som faktiskt endast existera i den personens hjärna.

Kram


29 Dalkulla :

skriven

Helena Ir: Tack för att du svarade. "Linea" har mycket fint. Var faktiskt på deras sida igår och tittade. Måste kika in igen och ser dom gardiner du köpt. :)

Kram

30 Vk:

skriven

Jag går in i din blogg med jämna mellanrum och efter många trauman speciellt det senaste så är jag 1 och 3, jag hatar verkligen allt med mig och kollar någon konstigt eller för länge så ger det mig sån ångest, vet inte hur jag får vidare men idag vaknade jag med en sån ångest i min kropp. Jag hade en operation som gick fel och i mitt huvud så ser jag nu ut som ett missfoster, min fråga är borde jag göra en ny operation och rätta felet, kan du se om det blir lyckat? Kram

Svar: Känns som du behöver lite mer distans till detta... få ett second opinion av en annan läkare.. kram
Esmaralda

31 Michaela:

skriven

Jobbar med detta och tycker att jag kommit en bit på vägen. Men när det kommer till män så är den inte på topp men det är ju för att jag alltid blivit bortvald. Var sjutton är han som ska älska mig och inte vilja vara utan mig? Kanske han har regnat bort i detta skitväder som är dag ut och dag in :)

Läste lite svar från dig från 2015/2016. Såå kul :) Ett av dem var "Du kommer bli riktigt gammal och inte drabbas av allvarliga sjukdomar" Hoppas att det fortfarande stämmer :)

Vet inte om jag hinner skriva innan du och syster far iväg i morgon så gör det nu. Ha det sååå kul och hoppas att det inte är alltför mycket folk men det är kanske önsketänkande :) Ät och drick gott. Glöm inte att Idol börjar kl 19.00! Kraam

Svar: Tack... men det kommer nog vara packat med folk... Idol ska jag se på lördag istället.. i morgon blir det ju bara att prata och sen prata ännu mer ) Kram
Esmaralda

32 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser flytten dit ut att bli av?
Kram

33 AnnaK:

skriven

Hur ska jag få ordning på ekonomin med alla nya utgifter? Måste ju ha råd med bil. Ser du nåt?

Kram 🤗

Svar: Gör en strikt planering.. en kalkyl , det är bästa chansen att fixa det.. kram
Esmaralda

34 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Om vi blir särbo en tid till med varandra. Ser det ut som om vi kommer bli sambo, flytta ihop sedan? Att det kommer att komma? Eller lutar det åt att det finns risk att det bara fortsätter som det är att det rinner ut i sanden? Eller kommer förändringen?
Kram

35 Temperamentsfull blondin :

skriven

Tackar och niger för dagens ämne!

Tränar en del på detta själv just nu, boosta mig själv med mer egenkärlek :)

Har egna date nights, terapi, bokat in lite massager etc!

Smått kontraproduktivt att fråga om extern kärlek efter detta kanske he he. Men jag har inte dejtat på flera månader nu och planerar att hålla i detta fram till årskiftet, eventuellt längre. Ändå nyfiken på nästkommande år gällande kärlek? Ser du något månne.

Kram ❤️

Svar: Något lär komma ganska snart.. kanske bara en fling eller mer... kram :)
Esmaralda

36 "Lina":

skriven

Hej Es,

Det där med självkänsla är inte lätt. Kämpar själv med dålig självkänsla & allt runt det. Jag försöker hoppas att det blir ljusare snart.

Kommer Magdalena att bli sårad av André & dom går skilda vägar?

Ha en fin dag ❤️
Kram

37 Jenny H.:

skriven

Hej, vantrivs ohyggligt på min arbetsplats och vill vidare. Dröjer det och blir det bättre på nästa ställe?

Svar: Det kan dröja.. men jag ser dig på annat arbete och jag ser trivsel.. kram
Esmaralda

38 Maja:

skriven

Tror du att han verkligen bryr sig om mig? Eller inbillar jag mig bara och överdriver och tror att han är självisk?

39 Lotta:

skriven

Så sant...jag har alltid haft svårt att säga ifrån med vissa personer, andra inte. Det har varit ett problem och jag vet inte vad det beror på. Något jag försöker jobba med medvetet.

Jag undrar vad M har för känslor för mig och om vi ses igen?????

Kram L

40 Camilla:

skriven

Ack så viktigt men inte alltid så lätt. Vi kämpar nog alla med detta mer eller mindre och det är aldrig försent att börja jobba med det.

Får önska dig en härlig Ullareds vistelse med fint sällskap , shopping och massa gott i mat och dryck. Ser fram emot rapport😊 Själv hoppas jag på en lugn och skön helg.

Tror du att han tar kontakt med henne igen? Snart gått 3 månader.

Kram



41 Stjärnöga:

skriven

Åh jag vet inte hur jag ska förhålla mig till den här situationen. Varför undviker han att träffa mig å samtidigt fortsätter hålla kontakten?

42 Therese C:

skriven

Hej Es!
Jag tänkte faktiskt på det där med självkänsla igår faktiskt. Det var något E hade sagt om att jag hade bra självkänsla men dåligt självförtroende och att för henne var det tvärtom.
Jag tycker inte att de tre kriterier du tar upp stämmer på mig, åtminstone inte så frekvent att det är ett problem för mig. Så kanske E har rätt när hon säger att jag har bra självkänsla. Men att hon inte skulle ha det förstår jag inte och jag glömde att fråga henne på vilket sätt hon har problem med det.

Efter varje gång jag och E har träffats slår det mig att jag återigen har pratat väldigt mycket om mig själv och att vi knappt har pratat någonting om henne. Hon sa vid något tillfälle att hon hade lätt för att få andra att prata om sig själva och att det hade varit så skönt under en period då hon inte ville berätta så mycket om sig själv.
Jag vill ju lära känna henne och tänker varje gång att nu ska jag fokusera på henne och inte babbla så mycket om mig. Men efter varje träff tvingas jag inse att jag återigen följt mitt gamla vanliga mönster. Går det ens att bryta? Vad händer?
Vill hon ha det så? Varför vill hon i så fall umgås om hon inte vill att jag ska lära känna henne?
Jag vet att hon blev väldigt sviken och lurad i en relation hon hade och så verkar det som om hon egentligen inte har några nära vänner (åtminstone ingen hon nämner). Den enda nära relation hon verkar ha är den till sin syster.
Är det så att hon inte vågar öppna sig? Eller tar jag över för mycket genom att bara prata om mig själv? Fast hon uppmuntrar det faktiskt och om hon gör det medvetet eller omedvetet vet jag inte.

Kram Therese C

Svar: Jag tror det är så att hon inte riktigt vågar öppna sig .. men det kommer... kram :)
Esmaralda

43 Helena Ir:

skriven

Dalkulla,ja,de har en del fint där..:) Borde väl rätta mig själv,det är fåglar i olika färger,och då även Domherrar..inte Domherrar i olika färger :) Blev så mycket Domherrar här på de där gardinerna för att mina döttrar pratade på om denna fågel..

Ha det så bra!
Kram :)

44 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Längtar såååååå efter att träffa en man! Ser du om jag snart möter en flirt?
Kram

45 Helena Ir:

skriven

Michaela (31) beklagar att du mår dåligt! Men jag tror på det du skriver,varenda karl har regnat eller blåst bort..nu vet jag! :)
Varför har ingen kommit på det här tidigare? Ingen av dom tål vare sig vatten eller lite vind..attans..shit!! :)
Hoppas du mår bättre snart!

Kram :)

46 <3:

skriven

Så lättad nu känns det som jag kan andas igen.
Vad ser T hos mig ?
Kram

47 Skorpan:

skriven

Ja det går väl upp o ner med självkånslan också, ibland ligger den mera på topp ån en annan, sämre dag. Det är väl det som kallas livet!? För tillfället rätt nöjd med mitt liv, har ju tagit några steg vidare sen min skilsmässa för flera år se o det är jag himla nöjd över :). Jag kan o jag vill! Nu skulle jag vilja slösa lite mys på nån, kan nån tänkas vara intresserad av nåt sånt, med mig? Snart?
Kram Skorpan

Svar: Du har tagit stora och bra steg framåt minsann och du ska vara himla stolt över dig själv.. kram :)
Esmaralda

48 HS:

skriven

Hej Es!

Hoppas att du får det trevligt i Ullared i helgen.

Jag är på väg hem från Fuerteventura nu. Något märkligt hände vid incheckningen. Damen frågade om vi var en eller två personer i sällskapet. En person svarade jag. Hon tittade frågande på mig och sa att nog hade vi varit två personer när vi flög ner från Stockholm? David? Nej, jag reser ensam sa jag lika förvånad som hon.

Var detta ett fel i systemet eller var det min skyddsängel som gav sig till känna? Jag vet ju att han alltid är med mig. Har funderat på vad han heter men inte fått fram hans namn.

Kram

Svar: Men nu har du fått namnet på din ängel :) kram :)
Esmaralda

49 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Han frågade om jag fortfarande har känslor för honom och jag var ärlig och berättade precis hur jag känner. Kommer detta att vara förödande för vår fortsatta relation? Kram

Svar: Nej, det tror jag inte. det fortsätter nog lite upp och ner som det brukar :) Kram :)
Esmaralda

50 F:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om han fortsätter en relation med henne?
Kram

51 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Ser du hur jag skulle kunna öka på inkomsten?

Kram 🤗

52 Jennifer:

skriven

Varmt tack för svaret fina Esmaralda! Jag får väl helt släppa tanken på hur livet hade blivit i Etiopien och hoppas att denna väg ska leda till något bättre än den.

Är bara så ensam i detta och det känns fruktansvärt tungt emellanåt.

Så det ser alltså inte ut att kunna lösa sig på det vis som jag hoppas på? Att jag ska kunna sluta på grund av andra orsaker?
Kram
Jennifer

Svar: Ja, den möjligheten finns hela tiden... kram :)
Esmaralda

53 Hmm:

skriven

Hej Esmaralda.

Du såg att vi kommer att vara särbo iallafall en tid till och så känns det ju som läget är nu.

Men ser du att vi kan komma att bli sambo sedan?
Kram

54 Michaela:

skriven

Varit på åtwrbesök hos tandläkareb och läkningen efter visdomstanden ser fint ut och de har tagit bort lite tandsten och fixat upp allt. Är nu i hamn som de sa efter 5 veckors kämpade och 10.000 kr fattigare så vi får hoppas på det. Hurra :)

Svar: Billigt är det inte... men viktigt... och skönt att det är över.. kram :)
Esmaralda

55 Jossan :

skriven

Åh torsdag kväll! Snart helg! Det ska bli så härligt! Även om helgen går i städets tecken.. sjukt tråkigt men snart är det advent och då ska jag ha ordning i lägenheten.

Jag känner mig så feg. Jag vågar inte ta de steget att ge mitt nummer till elevens mamma så hon kan ge det till farbrorn. Varje gång jag ska gå in på en dejting sida så vågar jag inte göra det.

Ja, var har jag att förlora? Jag är livrädd. Vill inte bli sårad igen...

Kram

56 Jongan:

skriven

Hej! Skulle vilja veta hur det ser ut med jobb den kommande framtiden? Kommer jag få något innan detta året är slut?

Svar: Var beredd på att det kan dröja tills inpå nya året. kram
Esmaralda

57 Boudica:

skriven

Min självkänsla har växt med åren, men ibland faller jag i gropar, speciellt i situationer när jag blir dissad av män.

Inte riktigt ett fan av att skriva flera gånger på en dag, men nu måste jag bara berätta. Så mycket har bara fallit på plats idag.
La mig igår med tankarna på att "allt löser sig imorgon, bättre än förväntat"
Och det fungerar även denna gång fruktansvärt bra, och oftast på sätt som jag inte tänkt på.
Pratade med lagergrabben idag, hade massa jag ville fråga, men blev helt blackout när han signalerade mig att komma och prata med han. Men vad gjorde det, han svarade på både mina toppfrågor utan att jag öppnade munnen. Nästan som om han läst vad jag skrivit ner.
Minns att efter första pratet då han "dumpade" mig frågade jag dig om jag läste rätt mellan raderna i det han sa, att han började få känslor för mig och fick kalla fötter och vände, isolerade sig från mig.
Förvånad att han faktiskt sa idag, att han blev rädd att det började bli känslor inblandade och därför drog han sig ut.

En annan sak, jag frågade dig tidigare i veckan om min plan denna fredag, och du sa att har god chans att leva den men kanske inte till hundra som jag tänkte mig. Min plan att ställa honom mot väggen över en lunch.
Vilket jag trodde inte stämde när han nu i veckan sa att jag inte ska ge honom en lunch, men fick till mig en lunch ändå efter dagens prat. Så, jag ställde honom mot väggen idag, och fick till mig en lunch imorgon. Så det stämde i alla fall.
Och nu undrar jag för mig själv, vad meningen med lunchen är. Men visst jag har fortfarande några frågor.

Och ja jag vet att jag borde glömma honom. Som han sa, "gjort är gjort, och det går inte ändra på, så nu är vi i denna situation"
Men vad jag idkat honom jag vill inte tappa vännen jag hittade i honom.

Finns mer jag vill skriva men blir nog för långt, smyger däremot in en liten fråga,
Du tror inte han ångrar sig lite att han gjorde fel val?

Imorgon sista dagen på arbetsveckan. måndag, tisdag onsdag, sista kursdagarna. Så skönt. Speciellt lite att få komma iväg från lagergrabben ett tag. Behövs, för att läka lite, styrka mig. Och hur han kommer sluta efter helgen, ångest och kaos säger min magkänsla. Som jag börjar lära mig att lita på nu ;)

Kram!



Svar: Nja, känns inte som han tänker just i de termerna att han ångra sig.... ta nu hand om dig och ha en kul helg :) kram
Esmaralda

58 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Tänker han alls på mina ord eller berör dom honom inte? Har han någonsin fått en sådan innerlig kärleksförklaring från någon? Kram

59 Jossan :

skriven

Åh torsdag kväll! Snart helg! Det ska bli så härligt! Även om helgen går i städets tecken.. sjukt tråkigt men snart är det advent och då ska jag ha ordning i lägenheten.

Jag känner mig så feg. Jag vågar inte ta de steget att ge mitt nummer till elevens mamma så hon kan ge det till farbrorn. Varje gång jag ska gå in på en dejting sida så vågar jag inte göra det.

Ja, var har jag att förlora? Jag är livrädd. Vill inte bli sårad igen...

Kram

60 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag är också stolt över mig själv, o nöjd ;).
Kram Skorpan

61 HS:

skriven

Tack snälla Es för svaret. Detta betyder mycket för mig, jag blir så glad och rörd. Jag ska försöka lita mer på min intuition och andlighet framöver så behöver jag inte fråga dig om allt ;)

Precis landat på Arlanda. Snart får jag krama om mina föräldrar och katten :)

Kram igen

62 HS:

skriven

David blir säkert trött på mig ibland för att jag är trög på att ta emot budskapen... Haha. Jag får jobba på det. ;)


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: