Den destruktiva relationen...

Hur går man vidare från ett dåligt förhållande ?

Första steget är att inse ATT  förhållandet suger och sedan gäller det att tänka med hjärnan och inte  med hjärtat

VAD är dåligt i förhållandet ?  Beter sig din partner på ett sätt som får dig att må dåligt ? Kan ni inte mötas i samtal ?  Känner du dig oälskad och obekräftad ?  Trycker hen på dina sämsta knappar så du blir den  bitch som du inte är van vid att vara  ?

Tro aldrig att du kan förändra någon annan – det är en omöjlighet.

Din partner har den personlighet hen har och det är bara att hacka i sig.

Ställer den personligheten till med problem – då får du inse att  bättre än så här blir det inte. Och då behöver du ta dig vidare.

Har man en låg självkänsla- då finns risken att man står ut med er än man borde och  behöver. Rannsaka alltså inte bara din partner  utan också dig själv.

 

Att stanna i ett dåligt förhållande för att man är rädd att bli ensam eller rädd att man inte ska träffa någon annan… är ett big nono.

Känner du så – då ska du inse att det bara blir värre och den lilla självkänsla du har förvinner helt och hållet

Ledordet, det allra viktigaste i ett förhållande är respekt och då menar jag inte bara respekt gentemot varann utan också egenrespekt.

Känner du att du måste ändra dig för att förhållandet ska kunna bli bra – då är detta en varningsflagg.  Adapterar du din partners åsikter, värderingar, klädstil osv, då är du illa ute.

Känner du ansvar för din partners lycka – och om din partner blir ledsen eller arg så tycker du att det är ditt fel. Vad du än gör så blir det inte rätt. Du börjar tassa kring din partner…. då är det stor varning.

Känner du dig kontrollerad eller själv är den som kontrollerar ? Inte bra alls.

 

Ta ett snack med dig själv och kan du konstatera att din relation inte får dig att må bra… att alla försök till att få den bättre har misslyckats så här långt.. då ska du inse att det inte  heller kommer att lyckas i framtiden

Och då är det dags att du räddar dig själv och lämnar förhållandet.

Och när du lämnar ska du göra det tydligt.. både för din partner och dig själv

Hota aldrig att lämna… utan meddela att du ska lämna  bara när du verkligen gör det.

Bor ni inte tillsammans är det ju praktiskt så mycket lättare

Bor ni tillsammans så ser ju de faktiska omständigheterna olika ut.. tex vem som äger bostaden osv.

En tumregel är att det ALLTID ska ske så fort som möjligt… att den som ska flytta ut verkligen flyttar ut snarast möjligt.

Läkande  kan inte börja förrän ni är fysiskt isär.

Låt dig inte luras av  en falsk saknad och gå tillbaka

Massor gör det och det blir aldrig bra utan slutar bara i en ny separation som tenderar att bli ännu mer bitter

 

Sörj ditt förhållande.. det är naturligt även om förhållandet spårade ur  så måste  måste få ha en tid av sorg

Prata med människor du litar på och tycker om men tjata inte ihjäl dem

Ge dig själv nytt fokus.. var aktiv.. hitta på saker och ting och gör något nytt.. skapa förändring.

Rätt som det är har du tagit dig steget vidare… det gamla har läkt och du får ett nytänk.

 

 

Kram & kärlek

 

P.s. Idag mår jag betydligt bättre.. medicinen har kickat in… tack & lov !

1 EPM :

skriven

Skönt att höra att du mår bättre. 😊
Apropå dåliga relationer så fick jag igår en lång ursäkt från en bekant som insett att det är J som är den fula fisken...
Kändes väldigt skönt!

Igår var jag och barnen på en gammal herrgård, jättefint men jag ville bara därifrån... När vi gick tillbaka till bilen fick jag känslan av att vara iakttagen, att någon smög i skogen för att kontrollera att jag verkligen åkte. Jag såg en stor varelse, Björn eller en väldigt bred och kort man, häva sig upp över stenmuren precis intill mig men det var ju självklart ingen där när jag vände mig om. Vad hände? Har jag nån relation till det där huset?

Kram

Svar: Ja, här är ett hus där du en gång råkat illa ut... för länge sedan.. i ett gammalt liv... kram :)
Esmaralda

2 Mikael:

skriven

För att kunna ha ett dåligt förhållande måste man först ha ett förhållande..., luxus.

Ska inte fråga när kvinnan kommer, så länge småmyser jag med ex...

inte tränat på två dagar.., se om det blir 3.

Skönt medicinen verkar.

Kram
Mikael

Svar: Ja, ha bara ett öppet sinne och ta emot det som kommer... kram :)
Esmaralda

3 Tingeling :

skriven

Detta känner jag igen mig i med mitt ex! Och tänker aldrig hamna där igen, tänker inte nöja mig och tänker inte ignorera magkänslan! Jag ska ha någon som stämmer in på mina "krav". För som du säger det går inte att förändra någon och man ska inte behöva det heller. Vår relation idag fungerar ok. Vi hörs bara om nödvändigt och vi hjälper varandra med dottern.

Det verkar sticka i ögonen på vissa att vi ställer upp för varandra när det gäller dottern, men det är ju för hennes skull. Vissa verkar också ha problem med att jag klarar mig ekonomiskt trots ensamstående mamma. Får ibland pikar. Jag lånar ALDRIG pengar utan jag PLANERAR mina köp. Avundsjuka?

Skönt att du mår bättre!

Kram!

Svar: Ja lite avundsjuka finns nog... du är bra på att ta hand om dig själv.. och du ger ett starkt intryck... vilket de flesta tycker om men en och annan kan bli lite avundsjuk.. kram:)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Skönt att medicinen kickat in.
Blev bjuden utomlands på måndag. Så skönt att komma till solen igen.
Bör jag stanna hemma denna gång ?
Kram

5 <3:

skriven

Hej Es, Ulrika som la till mig som vän ville hon snoka info om mig på fb ? Hon såg inte ut som en trevlig och snäll person.
Kram

Svar: Nej jag tror inte hon snokar.. kram
Esmaralda

6 Extra anonym idag:

skriven

Så skönt att du mår bättre.

Har en fråga om OK. Ett tag efter att snällaste grannen ofrivilligt skrämde mig rejält, (inte hans fel, var på helspänn då.) kom han förbi. Kändes som han ville säkerställa att jag mådde bra, vet att han bryr sig, och ville känna av så att jag inte far illa inom äktenskapet. Han är läkare och har nog anmälningsplikt om han ser något. Undrar om du kan se något om detta? Var det därför han kom, eller är jag "ute och cyklar"?

Kram

Svar: Ja, jag tror han kände att han ville titta till dig... kram :)
Esmaralda

7 Nenna:

skriven

Hej Es,

Skönt att höra att du är bättre.

Kan se något runt mig? Ser du fortfarande en man i antågande? 💕

Kram 🤗

Svar: Ja, någon kommer definitivt din väg.. kram :)
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Så intressent med såna förhållande...

Men känner mig igen i viss som du skriva . Har uppleva såns med vissa personer men inte i förhållande utan vanligt relation.

Jag vet inte hur ska jag undvika av såna sitautionen.

Det är jobbigt att jag behöver uppleva såna. Exempel att han J skryta och gärna ger opassand kommenterar.

Det känner jag igen i.

Men hur ska jag undvika av såna sitautionen och gör mig mår bättre. Inte jag ska blir påverkar av såna och jag vet inte bara hur ska jag står ut med det...

Det borde finns en lösningen att blir bättre igen...

Ha det bra

Svar: Man får rannsaka också sig själv och försöka förstå varför man accepterar mer än man borde.... kram :)
Esmaralda

9 Kristin:

skriven

Jeg veldig glad for at du er bedre, kjære Esmaralda.

Det du skriver om i bloggen i dag er så rett.
Det finnes så mange som holder sammen, som de sier, for barna, økonomi mm.
Barn har ikke godt av å gå i et disharmonisk forhold. De er veldig sensible, og man lurer ikke et barn. Dette vil bare skape utrygghet.
Det er ingen som har godt av å gå i et dårlig forhold.
Kanskje ikke like enkelt med økonomi til en hver tid, men det meste ordner seg som regel.
Det er viktig at man blir akseptert og gir aksept for den man er. Jeg kjenner nok av forhold, hvor den ene nærmest er "hjernevasket" og går lidende for husfredens skyld. Det blir ikke noe godt liv av slik.

Nå vil jeg ønske deg en fortsatt god bedring.

Sender deg en god Kram

Svar: Exakt, barn kan man inte lura och det är en tug börda med föräldrar som håller ihop för deras skull. Och att hela tiden vika sig för husfridens skull.. är ingen bra lösning ! Tack för hälsning... mår mkt bättre nu.. kram :)
Esmaralda

10 Frågvis:

skriven

Hej esmaralda.
Tack för ditt inlägg.
Men man får inte glömma att ingen är perfekt och det blir vad man fokuserar på, fokuserar man mycket på sin partners dåliga sidor då kan man tycka att förhållandet är dåligt fast det gäller att fokusera på det som är bra.
Ha inte för höga förväntningar av en relation det är då det tar slut och man får lära sig en läxa.

Självklart ska man inte stanna i något som är destruktivt och rent utav skadligt för en!

Skönt att höra att du mår bättre!

Ser det ut som om han kommer ta steget och flytta ihop med oss? Eller kommer det fortsätta som det varit bara? Att han kommer tycka det är bra som det är?
Kram

Svar: Kan man acceptera partnerns dåliga sidor och inte må dåligt av dem... då är det helt i sin ordning.. det finns möjligheten att han tycker det är bra som det är.. kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

Skönt att du mår bättre ❤️ Hopps det håller sig så !

Han är utomlands med familjen och berättade lite smått om mig, mamman verkade ändå ta det helt okej. Kommer hon vela träffa mig eller hon kommer bli arg när hon ser att jag inte är från samma land?

12 Skorpan:

skriven

Mycket kloka ord men inte alltid lätta att följa. Mycket som stämde in på mig o det känns illa att läsa om... Det är historia sen flera år tillbaka o jag hoppas att jag i nästa förhållande är mycket mera "hel". Har kanske lärt mig nåt under vägen ;)..

Men hur ser det ut nu, är det rätta förhållandet långt bort ännu, några känningar på min "karlafront" Es? Skulle verkligen vara läge för honom nu ;)...

Festen är över o alla nöjda o idag fick man sova ut lite. Måndagen knackar på känns det som..
Bra att du känner dig bättre Es! O vilken karl du har till att ställa upp!
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, du lär dig och jag önskar alla kunde göra detsamma.. det är så lätt att man själv upprepar sina misstag ! Jag ser dig i ett gott och bra förhållande och tror du har insett hur du vill ha det och hur du själv kan påverka i den riktningen... kram :)
Esmaralda

13 Smöla:

skriven

Och detta är Såå jag!
Jag vill verkligen bli fri från exet... kommer jag bli fri från honom innan året är slut?

14 Flytt:

skriven

Hej esmaralda.
Kan du se att jag flyttar tillbaka till staden jag bodde i förut några år? Kan du se att vi bygger upp vårat liv där med jobb, förskola osv?
Och blir den flytten av under nästa år?

Kram


15 Hon:

skriven

God morgon,
Skönt att du mår bättre. Jag vill säga att jag kände av healingen häromdagen, kände mig mer tuff och inte alls så nedstämd som jag var innan, en sån skön känsla! Hoppas jag kan hålla den kvar eller jobba på det bättre nu. Så tack så mycket!
Ser du om jag kommer att träffa nån i höst? Borde jag satsa på nätdejting eller försöka träffa nån irl? Tillvaron vore ju roligare med lite romantik..
Kram

Svar: Ja, försök tänk in känslan då och då så du fortsätter bära den med dig.. kram :)
Esmaralda

16 AnnaK:

skriven

Skönt att du mår bättre 🙂

Är jäkligt svårt det där att lämna!

Varför drömmer jag varje natt drömmar där jag får ömhetsbetygelser? Önskedrömmar eller betyder de annat?

Kram 🤗

Svar: Drömmarna förbereder dig för att du ska öppna upp och se dina möjligheter... kram
Esmaralda

17 Jossan :

skriven

God morgon!

Inatt sov jag 11,5 timme! Helt slut! Det är 3e natten i rad som jag somnar vid halv 9-9. Jag förstår inte varför jag somnar så tidigt.

Jag har varit i ett sånt förhållande i 4år... jag gjorde allt för att vi skulle kunna träffas. Jag försökte hitta alla lösningar men ändå vände han allt mot mig när jag blev ledsen för att han aldrig hade tid för mig. Jag var så dum som inte kunde se detta. Sen kontakta J mig för 1 år sen och helt plötsligt kunde jag lämna honom. Men sen gick jag och J skilda vägar. Så i 1 år har jag varit singel...

Jag är ändå rädd att träffa någon av just anledningen att jag ska få det på samma sätt igen... han den nye kärleken är kanske likadan...

Idag ska jag på kalas. Ska få träffa lilla bebis L! Känns jobbigt att bara ha en dags helg. Så är det när man är van att jobba 5 dagar i veckan...

Skönt att du mår bättre :)

Kram

Svar: Alla är inte likadana och ser du möjliga partners med klara ögon...så gör du inte samma misstag igen.. ha det så bra på kalaset.. kram :)
Esmaralda

18 Cecilia:

skriven

Godmorgon! Vad bra att du mår bättre idag. Hoppas du slipper urinvägsinfektionen snart!

Min hund verkar så himla nedstämd. Hon har löpt och jag tror att det har något med det att göra, men min bror har även sagt att hon varit lite nere sen jag och killen flyttade. Har bett brorsan hålla lite koll och om hon inte blir bättre snart så får han kolla upp med veterinären. Vad tror du det beror på? Beror detta på löpningen, saknad eller något helt annat? Kramar

Svar: Det kan vara en kombination.. men piggnar hon inte på sig snart så låt en veterinär kolla henne.. kram
Esmaralda

19 Mt:

skriven

Hej!
Krya på dig Ez!

När sker förändringen på mitt jobb? Dvs att jag får en ny tjänst.
Kram!

Svar: Du måste själv aktivt ta tag i detta... ju mer aktiv du är desto o fortare går det ... kram
Esmaralda

20 Ia:

skriven

Hej
Jag tycker att man ska kämpa i ett förhållande om man har barn, prata med varandra och inte bara ge upp, har man gjort allt och det inte blir bättre då kan man gå vidare.

Nu är det kallt ute! Vintern är när, vaknade upp en morgon och det hade snöat lite under natten, lite tidigt. Tack och lov försvann snön under dagen. Hoppas det dröjer någon månad till innan snön kommer för vintern.
Jag vill ut och resa till något varmare land men inte själv, helst med min soulmate 🤗 Eller en vän
Ser du om jag kommer iväg på någon resa i år?

Krya på dig!
Kram

Svar: Javisst sa man kämpa för sitt förhållande.. men det gäller att försöka se problemen med friska ögon så man kan åtgärda på rätt sätt !! Vilket inte alltid är det lättaste. Här hos mig vaknade jag till frost på gräsmattan! Antingen reser du i år eller i början av nästa år... kram :)
Esmaralda

21 Mimis:

skriven

Godmorgon!

Bra att du mår bättre. Du har lidit nog nu tycker jag.

Kommer jag att kunna förändra mitt liv till det bättre snart? Ska försöka kämpa att kämpa trots att det känns tungt.

Kram


Svar: Ja kämpa men ha en plan och ta dig från A til B till C... du kommer klara det fint.. kram
Esmaralda

22 Lotta S:

skriven

Fint att höra att du kryat på dig igen!
Jobbet som ligger ute idag låter intressant, till viss del riktigt intressant och till viss del lite väl mycket administration. Samtidigt har jag det jättebra med roliga uppgifter för tillfället och skulle inte vilja bryta där i förtid. Problemet med det nuvarande är ju att det inte är fast, till stor del samma uppdrag ännu nästa läsår men framtiden är öppen. Har jag ens chans eller är jag lite för icke-kommunikativ, introvert?

Svar: Visst har du en chans.. men tänk efter noga först om det är detta du vill... kram
Esmaralda

23 Sus:

skriven

Hej
Bra råd.....
Skönt att du är piggare....
Hur ska jag göra
Love sus

24 Orolig:

skriven

Hej!

Har hänt en del överfall och övergrepp i min stad. Känner mig orolig när jag går ut vågar nästan inte gå ut ensam. Kan jag känna mig trygg eller borde jag se upp??

Kram

Svar: Var lite extra vaksam det skadar inte men jag ser inga tecken på att du blir utsatt.. kram :)
Esmaralda

25 Skrållann:

skriven

Hej!
Tydliga och handfasta råd, bra👍
Skönt att du mår bättre, fortsätt krya på dig;)
Jag tycker ju att mannen och jag har det bra nu men så drömmer jag värsta märkligaste drömmen inatt. I drömmen går vår granne och goda vän lite ”bananas” och börjar stöta på mig och bli otroligt närgången. Jag gör inte motstånd och vi blir rätt intima. Jag träffade honom igår på fotboll och nästa gång jag ser honom kommer jag ju tänka på drömmen😂 Varför drömde jag som jag gjorde, kan jag tyda den på något vis? Idag ska jag packa och imorgon far vi till Barcelona, det blir skoj;)

Kram❤️

Svar: Jag ser inte att drömmen har någon betydelse.. känslan bara spårade ut helt enkelt.... vad roligt med Barcelona i morgon :) Kram :)
Esmaralda

26 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så skönt att medecinen hjälper .

Idag värker fingrarna extra mycket ,man glömmer fort vad kylan gör för en..bara bita ihop .
Försöker få inspiration att ta itu med försäljning av skor som aldrig används Verkar gå att sälja via Fejjan men vill dom ta sig hit ut på landet tro...ja det kostar inget att prova

Ha en härlig söndag med familjen ,Kan tänka att en fyrbent är glad att mamma är hemma

Kram Anki med flock

Svar: Det kan bli lite svårsålt... kanske bättre o sälja flera åt gången.. då tycker folk det kan löna sig att ge sig ut på landet... och MG är lycklig... han pussar på mig stup i ett... kram till dej och flocken :)
Esmaralda

27 TILL KRISTIN:

skriven

Jag har läst innan om hundsjukan hos dig i Norge och undrar hur ni har det nu där borta ? Har det ebbat ut? Kram från Mimmi och Dante(tax)

28 <3:

skriven

Hej igen, biljetterna bara höjs o höjs. Har jag missat chansen till billiga flygbiljetter eller dyker det upp nåt ❤️

Svar: Det blir svårt att hitta en biljett under den här perioden till det pris du vill ha.. kram
Esmaralda

29 <3:

skriven

Hej igen, biljetterna bara höjs o höjs. Har jag missat chansen till billiga flygbiljetter eller dyker det upp nåt ❤️

30 Un:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om hans föräldrar tycker bra om mig? Eller ser du något negativt som om problem och dem tycker jag gör fel val?

Kommer jag att komma närmare hans familj?
Kram

31 <3:

skriven

Skönt att medicinen kickat in.
Blev bjuden utomlands på måndag. Så skönt att komma till solen igen.
Bör jag stanna hemma denna gång ? Eller ta chansen igen till sol 🌞
Kram

32 DD:

skriven

skönt att höra att du mår bättre!

Det finns en person som tycker om mig och är en väldigt bra kille, dock är det jag som inte har gett han en chans.. jag har inga känslor på de sättet varken för denna personen eller personen jag började dejta under sommaren. Alltså har jag inga känslor för två killar.

Jag vet att min magkänsla stämmer att de inte är rätt för mig.. dyker det upp någon annan?

Kram

Svar: Ja du ska lita till din magkänsla... bra grabbar men finns inte den rätta känslan där så ska du inte satsa. Avvakta och ha lite is i magen.. den som är rätt kommer.. kram :)
Esmaralda

33 Hej:

skriven

Hej esmaralda.
Kan du se att jag flyttar tillbaka till staden jag bodde i förut några år? Kan du se att vi bygger upp vårat liv där med jobb, förskola osv?
Och blir den flytten av under nästa år?

Kram

34 Lotta S:

skriven

Tack för svar!
Ser du perioder av dålig jobbsituation pga att jag inte söker det här jobbet?

35 Frågvis:

skriven

Hej esmaralda.

Om han kan tyckq det är bra som det är då finns alltså möjligheten att det inte blir någon förändring mellan oss? Att det inte blir så att vi flyttar ihop? Lutar det åt så?
Kram

36 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer jag att nå ända fram med det här?
Kram

37 MissMilla :

skriven

Allt det du skriver om , precis så har jag känt. Tills jag inte orkade längre o efter snart 2 o ett halvt år är det ännu svårt att ta sig ur allt när vi har barn tillsammans som mår dåligt o jag gör det själv med. Orken är slut, den eviga tröttheten är jag så trött på. Blir det bättre? Jobbar m psykolog nu men det är slut på det om tre v o får ej mer. Kommer det lösa sig med en annan psykolog?

Svar: Du har en stor inre styrka och du fixar detta... absolut... med eller utan psykolog.. kram :)
Esmaralda

38 Extra anonym idag:

skriven

Tack för ditt svar.

Kram

39 Bullen:

skriven

Borde min sambo byta jobb om han blir erbjuden tjänsten?

40 HS:

skriven

Mycket bra och handfasta råd om relationer. Höll på att bli galen på min f.d. sambo som tog mer än ett halvår på sig att flytta ut, trots att vi var överens om hur vi skulle göra bodelningen.

Skönt att medicinen börjar hjälpa. Hoppas du är helt frisk snart. Har haft många urinvägsinfektioner i mitt liv och när det varit som värst har jag suttit på toaletten och mått illa och kallsvettats för att det är en sån fruktansvärd smärta. Tack och lov varit fri från eländet sista åren.

Ser du någon kvinna på väg? Jag har slängt ut en hel del trådar men det går trögt. Ska jag söka i annat forum? Ta en paus och fokusera på annat en period?

Kram

Svar: Ta gärna en paus... det kan du behöva.. och sedan söker du på nytt och även i annat forum... du kommer hitta rätt.. kram :)
Esmaralda

41 Ghostwriter :

skriven

Härligt att du mår bättre!!
Levde med UVI som barn väldigt ofta och drack massa citron vatten.



Jag har en gammal väninna som jag tappade kontakten med 2016-2017. Vi har ett gammalt band i tidigare liv och jag saknar henne faktiskt för att jag vet att vi hade kunnat ha en annan relation idag. Men hon verkade (när jag tog kontakt) inte vilja ha kontakt för att det kändes som hon bara missförstod allt jag sa. Att jag skuldbelägger henne men samtidigt tycker jag att hon sårade mig när jag behövde henne som allra mest. Idag kan jag förlåta det men jag vill ju att hon ska förlåta mig med.


Tror du att hon tänker på mig alls eller vill hon inte vara delaktig någonsin igen i mitt liv?
Jag vill respektera henne om något. Men känns som en vacker vänskap är i tystnad helt i onödan.



Kramar

Svar: Hon tänker på dig ibland och saknar det ni hade... men jag får ändå en känsla av att det inte blir så lyckat om ni backar tiden tillbaka och försöker bygga en relation på nytt.. det blir känsligt och går lätt fel... kanske bättre att satsa på nya vänskapsrelationer... kram :)
Esmaralda

42 Michaela:

skriven

Härligt att du mår bättre! Vad hade man gjort utan medicin. Tack och lov att det finns!

Kloka ord och självklart ska man lämna ett dåligt förhållande. Nästa år är det 5 år sen jag hade ett riktigt förhållande. Kortare flingar efter det. Kom på att jag har alltid blivit lämnad. Varje gång. Inte klokt. Bara blivit dumpad. Hur kul är det liksom?! Är faktiskt en bra tjej och inte fulast i världen iaf!

Inatt har jag drömt om bröllop. Och det var faktiskt jag som skulle gifta mig. Härligt :) Någon betydelse eller "bara" en dröm?

Ha en lugn och skön söndag och vila upp dig så att du är redo för en ny vecka. Kraam!

43 Lydia💕:

skriven

Dåligt förhållande hade jag inte inte vad jag förstod iallafall då men tänker aldrig gå in för att ha det nästa man om jag nu träffar någon igen vill jag ha ett bra förhållande med en med skratt och tillit och ut och resa med se världen ha det skönt ihop med och det längtar jag efter
Skönt att du mår bättre fina du
Lydia💕

44 Therese:

skriven

Hej!
Ser det fortfarande ut som att jag kommer träffa den rätta eller har han försvunnit bort? Vad behöver jag uppnå/göra för att få träffa honom?
Kram

Svar: Nejdå, den rätte har inte försvunnit... han finns i din framtid, tydligt och klart men jag förstår att det är jobbigt att vänta.. kram
Esmaralda

45 Tingeling :

skriven

Du har rätt! Alla är inte negativa, och dem negativa brukar jag ignorera och brukar inte hävda mig eller försvara.

Mon dotter är så söt. Hon är kär för första gången. Hon har sagt det till pojken, vilket var väldigt modigt gjort! Men han svarade inte. Hon verkar dock inte så ledsen över det utan fortsätter att leka med honom 🙂 fick smått panik över när jag tänkte på att hon blir tonåring sen 😁 känns ändå som en väldigt rolig tid nu, lågstadiet, bra mitt emellan ålder.

Kram!

46 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer jag att nå ända fram med det här?
Kram

47 Un:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om hans familj gillar mig?

Kommer jag att komma närmare hans familj?
Kram

48 J:

skriven

Hej! Kommer min nästa graviditet gå bra? Är rädd att må lika dåligt som sist ❤

49 SUSAN:

skriven

Vilket bra inlägg, mycket tänkvärt, jag ska ta med mig detta när jag hamnar i en relation👍🏻

Vilken härlig söndag vi har, hoppas att alla tar till vara på den o njuter🤗

Kram

Svar: Ja, vilket väder !!!! Kram
Esmaralda

50 Nornan:

skriven

Skönt höra att du är bättre!

Jag tar åt mig av ditt inlägg, big time! Det finns en man i mitt liv sen en massa herrans år som jag haft ett till och från förhållande med. Han är snäll snygg hjälpsam och allt det där men allt är på hans villkor och det ärligt talat långsamt förstör mitt liv.
Jag har många gånger försökt avsluta men det är så svårt bryta helt då jag känner mig så ensam och han vet om det och vilka knappar han ska trycka på...

Det nästan jobbigaste är att jag inte har nån att prata med, ingen som kan stötta och pusha mig att lämna och det gör mig än mer ledsen och uppgiven. Dessutom börjar jag känna mig gammal, ful och förbrukad och tänker att ingen annan skulle ändå vilja ha mig nu...

Men nu har jag faktiskt tänkt lämna en gång för alla, det är jag skyldig mig själv!!!
Ser du hur det kommer gå?

Kramar!

Svar: Ja, du ska vara sann mot dig själv och snäll mot dig själv... när du väl bestämt dig så hittar du din inre styrka och gör det du vet du måste.. kram
Esmaralda

51 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Nä, usch och fy! Vilken otur du har i år med dina resor. I våras fick du åka hem pga cancern och nu detta. Skönt att medicinen har hjälpt! Krya på dig, Es! ❤️

En liten undran, du har nämnt en resa för min del att de kommer ske ganska snart. Ser du om de sker fortfarande i år eller sker de nästa år? Oavsett när de sker kommer jag hinna träffa den ev flirten och kommer han eller romansen följa med på resan eller kommer jag åka utan någon kärlek vid min sida? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Ja eller hur !! Jag som rest så mycket och ALDRIG fått avbryta... nu har det blivit två gånger i rad... hoppas det ska räcka nu ! Resan kan ske i år eller början på nästa år.. kram :)
Esmaralda

52 Skorpan:

skriven

Tack Es,!
Ännu finns det hopp då m a o ;).
Kram Skorpan

53 Lilla m:

skriven

Hej kan det bli något med Marcel?

54 Ghostwriter :

skriven

Åh vad sorgsen jag blev nu när jag läste att det vore bättre att satsa på andra vänskaper.... Jag som ser att man kan vara vänner eller bekanta, med de flesta oavsett olikheter. Jag har svårt att föreställa mig att hon och jag inte skulle vara vänner hela livet ut även i detta livet. Även om de bara skulle vara lite halvt😢 Kan du se varför det är såhär? Varför vi inte kan vara vänner? Är de något jag är som person som framkallar detta eller är de bara så det är i detta livet?


Tack snälla för svar. Det känns som en sorg jag får leva med.



Kram

Svar: Kan ni acceptera att en ny sorts vänskap byggs så kan det fungera... men att gå tillbaka till hur det varit, när det var som bäst.. det ser jag tyvärr inte... hoppas jag förklarade lite bättre den här gången :) Kram
Esmaralda

55 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.
Verkar det bli en flytt tillbaka till den staden?
Verkar det som om vi bygger upp vårt liv där med jobb och förskola?
Bosätter vi oss där?
Kram

56 Tiss:

skriven

Alltså jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Att må som jag gör nästan varje dag. Jag kämpar men det känns inte som att jag får något utav det. Jag går bara upp i vikt, en riktigt snygg jacka som min vän gav till mig i våras kan jag inte ha längre då jag ser ut som en uppstoppad korv, kanske inte så konstigt då jag gått upp sju jävla kg. Känslor och minnen spökar och då känns mörkret lite läskigt. Självhat. Vissa dagar är riktigt hemska och har väldigt jobbig ångest. En fd. psykolog till mig tycker att jag ska byta samtalskontakt till en riktig psykolog. Jag tycker han jag har är ok, men jag skulle nog aldrig kunna gråta inför honom. Lite svårt för honom att kanske förstå hur jag mår då. Jag har inte varit inlagd på slutenvården över 7 veckor och nu skulle jag inte kunna lägga in mig för det skulle kännas som ett stort misslyckande.
Alltså vad blir det av mig, ser du något speciellt?

ps. vad bra att det är bättre med dig!

Kramar

Svar: Jag tror att du hittar styrkan i dig själv och med annat fokus.. att du tar dig vidare och att det kommer bli bra.. kram
Esmaralda

57 Browallia:

skriven

Skönt att medicinen hjälper och att du redan känner dig bättre :)

Tack för ett intressant och tänkvärt ämne. Ju äldre jag blivit desto mer har jag insett att det viktigaste hos en livskamrat faktiskt är personligheten, att vi har samma värderingar och att han är lika vidsynt och jordnära som mig.

Sjukhuset ordnar föreläsningar för de som får den diagnos som jag fick tidigare i år. För mig som läst allt jag kunnat hitta om den så var det bara repetion av det jag redan vet. En för mig viktig del av diagnosen togs inte ens upp av föreläsaren, det sporrade mig ännu mer i mina tankar om vad jag vill ägna mig åt efter livet på soffan.

Håller mina tummar för att du fortsätter krya på dig! stor kram

Svar: Ja, jag ser ju att här kommer du att leva en dröm !! Kram :)
Esmaralda

58 Dunegull:

skriven

Mamma har en häst som egentligen bara hon kan rida på för han blir lite stressad annars men han gillar mig mycket och jag tänkte prova att rida på honom i veckan. Ser du hur han kommer tycka om det? Går det bra eller han blir stressad av mig oxå?
Kram

Svar: Bara du håller dig lugn och är tydlig i det du vill med honom så ser det ut att gå hyfsat bra .. kram :)
Esmaralda

59 d30:

skriven

Bra att du mår bättre!
Har inget förhållande just nu, så inget destruktivt för mig.
Min goe vän är rätt så introvert av sig, men jag vill jag spendera mer tid med honom på fritiden, blir han rädd / kommer han dra sig undan om jag säger det? Jag vill ha hans närhet, jag trivs så.

60 Alie:

skriven

Glädjande att du mår bättre, tack o lov för antibiotika 🙏

Njut av att solen visar sig och att jag har ledig dag, även om jag känner mig en smula ensam.
Det hör ju till, i mitt flackande i mitt jobb, men i land blir det mer kännbart.
I väntan på min soulmate hade det känts fint med en fling, fast det är en omöjlighet där jag befinner mig just nu, kanske höst/vinter kommer med en överraskning.. man kan ju hoppas! 💫✨
Stor kram :)

61 Anna Eriksson :

skriven

Kommer grannen intill oss att flytta snart?

62 Mer:

skriven

Hej Esmaralda.
Den här väldigt mörka killen med glas ögon.
Har hört att han är i ett förhållande som är destruktivt med en äldre kvinna som också verkar destruktiv.
Kommer den här relationen att hålla?
Ser du om det finns något intresse för mig och om han kontaktar mig igen?
Kram

63 Hon:

skriven

Hej,
försöker brainstorma lite men känns lite övermäktigt att påbörja studierna.. undrar om det vore bättre att vänta med att börja på innan man är helt säker, eller kanske det löser sig varefter man börjar på.. ser du något kring detta?
Kram

64 <3:

skriven

Känns som jag och Ann Marie kommit varandra mer nära som vänner. Är lätt att bestämma träff och vi gör roliga saker tillsammans. Hon är ingen bästis men kul att ses.
Kommer jag få någon bästis eller vad man säger igen som jag hade det med M D. Saknar den kontakt och go vi hade tillsammans.
Kram

65 Månflickan:

skriven

Bästa Es!

Krya på dig i raketfart! Hoppas att du mår bättre snart! ❤❤❤

66 Linda :

skriven

Hej kommer det någob kärlek till mig ?
Kram

67 Boudica:

skriven

Ja du, ett destruktivt förhållande är inget jag upplevt, och hoppas att slippa.
Jag känner att jag skulle vara stark nog att ta mig ur ett sådant, men sen om jag skulle råka hamna i ett sånt, då vet jag inte om jag riktigt skulle gjort det.

Det som fungerar destruktivt på mig just nu, och kanske inte så mycket bättre är att inte veta vart i står i relation till varandra. Vi har ju träffats två helger nu utanför jobbet, och jag är inget visare. Eftersom jag inte vill släppa detta så föreslog jag även nästa helg. Få se om det blir något. Vill inte vara för på, vill ju inte tappa honom! Men något ska jag försöka ta upp när vi väl möts.

Träffade hans inneboende igår, trevligt folk vad jag märkte. Tydligt nog hade han berättat om mig. Men nu är jag nyfiken på om du kan se vad han sagt om mig till dem ;) Kändes positivt alla fall.

Känner mig rätt frusen denna dag, ska hoppa in i duschen nu. och sen ta mig till affären för lite mat behövs med.

Skönt att du mår bättre med, för en UVI vill nog ingen dras med en längre tid! ;)

KRAM!

68 Nenna:

skriven

Hej Es,

Tack för svar. Jag får hoppas att det inte dröjer så länge. Jag vill att det ska hända något roligt.

Jag har lite svårt att släppa mannen jag träffade tidigare. Jag tror att det hade kunnat bli bra. Jag känner mig arg för att han inte gav oss en chans. Kan det vara han som kommer tillbaka?

Kram 🤗

69 Go:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag tycker det kan vara gosigt att mysa med honom.
Blir bara orolig också
Gillar han det med?
Ser det ut som om det blir så långt att vi flyttar ihop?
Eller kan det stanna på den här nivån?
Kram

70 FSHD Daniel:

skriven

Haha, gud vad jag skrattade när jag såg den första bilden med pennan och pennvässaren! Precis min humor! XD

Svar: :)
Esmaralda

71 Misstjejen:

skriven

Hej

Funderar på den 2012 den 18 april då blir jag överkörd av en bilen. Av anledningen som jag bad en vän som titta till en annan lärare...

Undrar hur kan min vänster foten överlever utan ger något skadad utan bara vinterskor var förstöra.

Är det skyddsängel som rädda mig eller något?

Ihågkomna en bild i huvudet när jag såg då jag skriker och blunda.

Är det skyddsängel som rädda mig eller någon annan?

Vill få vet för har haft den funderar i många år...

Undrar vem är person...

Ha det bra


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: