Mannabonne Glenn kalasar.....

 
Den som väntar på något gott... säger Mannabonne Glenn.. kan vänta för länge !
Hans blick säger... ge mej tårtan för jösse namn. Nu.
 
Min lille bebis fyller 7 år och vi som inte trodde att han skulle överleva sin 6 års dag !
 
I april månad för 1 1/2 år sedan fick vi veta att han max hade 3 veckor kvar att leva.
Man upptäckte att han hade en cysta i ryggmärgen och neurlogen som är duktig och kvalificerad sade att max 3 veckor och sedan kommer han att bli  totalt förlamad.
 
Nu har det  alltså gått 1 1/2 år.. han firade sin 6 års dag och nu sin 7 års dag och jag är så tacksam över detta mirakel.
 
Madame i Paris sänder healing kontinuerligt och jag vet att en del av er också sänt healing och när jag berättade detta för neurologen som inte trodde sina öron när jag berättade att MG  inte bara lever.. han är inte förlamad.. lite trött i bakdelen men kan springa och hoppa och jobbar varje dag, har inga smärtor... äter och leker och är glad..... ja, då menade neurlogen att healing är stort. Att ett sant mirakel skett.
 
Och visst är healing stort !
 
 
7 ljus för att hedra födelsegrisen !!
Och ja.. det är en whiskypinne som skymtar i bakgrunden... som sig bör i vår familj när vi kalasar :)
 
 
Nu äntligen säger MG.. skär pappa upp en bit tårta åt mig... men låt den blir STOR... jättestor !
 
 
Det är så här  livet ska  levas... säger MG förnöjd och undrar varför man inte kan fylla år varje dag ? Eller i alla fall en dag i veckan ?
 
 
Av tradition är mormor med och firar och har gett ett rejält bidrag till pakethögen på bordet.. och nu stannar hon till på lördag.. då ska vi fira maken..  och alla barn  med respektive och barnbarn kommer....
 
 
Mitt på bordet finns presenthögen och hur frestande det än är så vet MG att först tårta och sen presenter... men han sneglar på paketen hela tiden !
 
 
Och så äntigen är det dags... att slita och dra och öppna !
Först öppnas allt som doftar gott... baconskivan, salamiskivan och favogodiset från mormor... sen leksakerna !
 
 
Det är en lycklig födelsehund vi har här !!
 
När alla paket är öppnade återgår han till de vanliga rutinerna.. noga med sådant som han är och då bulldogsskriker han åt pappa att nu ska de ut och gå. Nu är det dags för promenaden vid havet och att springa lös över sanddynerna. 
 
Han påminner alltid själv om kvällspromenaden och alltid mellan klockan 17-18.
Sen slår han sig till ro i soffan med oss och tittar på Idol eller vad det nu kan vara.
 
Nu hälsar han till er alla och skickar massa  blöta pussar
 
😍💖
 
 
 
 
1 JustMe :

skriven

Grattis på födelsedagen MG!❤

Ez, jag är lite orolig att jag tog ett överilat beslut om att köpa bilen. Jag bestämde mig igår och kontraktet kommer idag. Magkänslan är blandad. Var det rätt beslut att köpa bilen?

Kram!

Svar: Tack säger MG :) Nu är bilen köpt och du ska ha positivt fokus och tänka så mycket kul du kan ha tack vare bilen ! Kram
Esmaralda

2 <3:

skriven

Grattis underbara MG på din dag !
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🐶

Har sett fram emot den här kvällen länge. Känns sådär nu. Kan det bli en bra kväll trots allt ? Ska ut på lokal och äta skaldjursplaetu och dricka champagne med ett härligt gång. Bokat sen flera veckor tillbaka.
Något speciellt manligt möte ikväll så man blir lite uppiggad och rosig om kinderna ?
Sprang på T igår på affären i mys kläder tror aldrig han sett mig så. Hannah mig en kram på en gång.
Han triggar igång mig...😉
Kram

Svar: Tack säger MG :) Försök ha positivt fokus och kvällen kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

3 Mikael:

skriven

Grattis MG! :)

Energimedicin är sagt kommer 2020-2030, som tar över istället för piller och andra behandlingar, det är väl healing och har väl redan börjat

https://youtu.be/2Oy0yW5XQ80

Madde Stenberg berättar om när man inte vill att festen ska vara över, tror hon började med bantningspiller, medicin, sen gick det utför


https://www.svtplay.se/video/23370178/gokvall/go-kvall-18-sep-18-45-1?start=auto

coolt hon hade hela Hep Stars

https://youtu.be/8I10nTYEKF8

,tror jag det var, spelandes live i vardagsrummet när hon fyllde år, hennes föräldrar tänker likadant som mig :)

Kram
Mikael

Svar: Och MG säger tack... och jag tackar för tipsen :) kram
Esmaralda

4 I:

skriven

Åh vad fint! 😍

5 Läroliv:

skriven

Vilken glädje. Ja, healing ÄR STORT och så vackert att även veterinären instämmer. Kram och grattis till klimpen i efterskott och grattis till maken.

Kram

Svar: Ja healing ska aldrig underskattas !! Tack o kram tillbaka från både MG och maken.. :)
Esmaralda

6 Tingeling :

skriven

Men hur gulligt! Grattis MG 🎉 och till husse också såklart som verkar fylla i dagarna!


Kram!

Svar: Tack säger både MG och husse... kram :)
Esmaralda

7 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Har han positiva och varma känslor för mig? Vår relation fortsätter att fördjupas... Kram

8 sus:

skriven

Hej
Måste vara lyckligaste hunden.....
Härligt kalas.....
Undrar om de vänder snart....
love sus

Svar: Ja och vi är glada över att ha fått just MG :) Det kommer vända.. kram
Esmaralda

9 Yvonne (gammal kund ):

skriven

Grattis till MG på födelsedagen! Du är verkligen speciell!
Men så är du ju också fralla! Ha nu en riktigt bra dag MG!
Önskar dig många födelsedagar till!

Stor puss på nosen!

Yvonne

Svar: Tack snälla säger MG och skickar pussar tillbax.. kram :)
Esmaralda

10 AnnaK:

skriven

Grattis till lilla miraklet ❤

Visst spanade snyggingen lite....vände sig om iaf.

Kram 🤗

Svar: Tack säger MG och snyggingen tittade lite extra.. kram :)
Esmaralda

11 Linda N:

skriven

Grattis goa, underbara vovve! Nu ska jag också sålla mig till skaran som skickar varma tankar och healing (och en å annan busig idé)😘

Svar: Tack snälla... kram :)
Esmaralda

12 Jossan :

skriven

God morgon

Det verkade som min kommentar valde att ta sig någon annan stans igår.. aja sånt som händer 🤷🏼‍♀️

Äntligen fredag kan inte svara om veckan gått snabbt eller inte.

I helgen ska jag laga en massa mat och frosta av frysen. Sen ska jag få ordning på min lägenhet. Den har typ bara förfallit.
Idag ska jag även börja ta tag i min vikt. Det är dags nu att gå ner igen.

Snart oktober och ca 1 månad kvar till jag blir 28 år. Jag som trodde jag skulle vara gift och ha barn vid den här åldern. Men men... jag är redo för kärleken iallafall! Han är så välkommen!

Kram

Svar: 28 är ingen ålder... du kommer få familj och barn... även om det dröjer ännu en tid... kram :)
Esmaralda

13 Kiara :

skriven

Grattis på 7 årsdagen MG! 🎉🎁🎂🎈 Hoppas du får en toppen dag! Hoppas du får leva ett bra tag till! Kram Kiara ❤

Svar: Tack, säger MG :) Kram
Esmaralda

14 Helena Ir:

skriven

Grattis i efterskott fina MG..!! Vilket kalas!
Det är så underbart att du får vara så pass pigg ..healing hjälper! Önskar dig MG många,många fina födelsedagar!

Min äldsta dotter kände sig orolig över idag..någon föraning som hon inte kunde ta på. Frågade mig om jag kunde känna något..det kan jag inte..Sådana föraningar hade jag själv mer av som yngre..men inte i det här fallet. Nu vet jag att hon jobbar på ett sådant ställe där mer farliga personer finns..men vet inte hur mycket kontakt hon behöver ha. Får du någon känsla kring min dotter i detta?

Idol idag..spännande..det finns flera duktiga..kan inte riktigt bestämma mig för vem som borde vinna..

Ha det så bra!

Kram :)


Svar: Jag ser att det kan ske lite obehagligheter för din dotter men ingenting allvarlig. Får ingen känsla av akut stor fara.Ja, det blir spännande ikväll med idol... flera är jättebra och än har jag ingen tydlig favorit men allra bäst var när Christoffer sjöng Rosa himmel... det kändes ända ner i tårna !! Kram :)
Esmaralda

15 Ghostwriter:

skriven

Enda sedan din blogg har jag trott mer på healing och jag har använt mig av det väldigt mycket. Och både räddat mitt liv (tror jag) och bidragit med healing till både dig och lille vovven. Stort grattis till MB och till dig, som är så stark :)




Det finns en man som vill ses, men jag av någon backade då jag tyckte om hans personlighet men är 50/50 till om jag kommer finna han attraktiv i verkligheten (jag menar helheten). Vet inte hur jag ska säga på en snällt sätt att jag inte vill ses? Jag har ju inget emot honom.



Kram och ha en fin dag :)

Svar: Tack för all healing säger MG .. och jag ! Jag tror inte att detta är en man för dig - du får nog vara tydlig gentemot honom... kram :)
Esmaralda

16 Mt:

skriven

Hej!
När får jag besked om nya den nya tjänsten? Okt/nov?
Kram!

17 EPM :

skriven

Stort grattis fina MG!❤️🌹
Usch ja, minns hur dålig han var och hur prognosen såg ut... så härligt att se honom idag.😊Healing är kraftfullt!

Idag ska jag röntga foten, hallux valgus. Vill operera bort den, tappar känseln och det smärtat om vartannat. Men, hur fixar jag det med tanke på mitt jobb? Jag pendlar ju...
Kommer det bli bra?

Mina föräldrars katt går väldigt långt, irrar bort sig. Kommer hon lugna sig eller kommer något hända henne?

Kram

Svar: Ja, healing är stort ! Ja, det kommer bli bra med foten men det kan ta sin tid. Det känns som om katten är orolig....men också so matt hon kommer att lugna ner sig.. kram
Esmaralda

18 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda
Så härligt att höra om miraklet MG❤️ Grattis på födelsedagen MG!

Min lilla dotter är rädd för månen. Har tidigare frågat om det och då svarade du att det kommer från en av hennes tidigare liv. Nu verkar rädslan bli större, allra räddast är hon för fullmånen. Hon säger att hon drömmer mardrömmar om månen.

Finns det något jag kan göra för att hjälpa henne? Vi har pratat om månen, tittat i böcker och det är okej för henne. Men sen då hon får syn på månen i verkligheten blir hon så rädd så hon gråter.
Kram

Svar: Gör vad du kan för att avdramatisera.. försök visa henne att det bara är en planet och förklara med bilder varför månen lyser på natten. Just att VETA hur det förhåller sig och förstå varför månen lyser om natten.. är fakta som gör henne mindre rädd. Men det kommer blåsa över. Kram
Esmaralda

19 Nenna:

skriven

Hej Es,

Helt otroligt att höra MG historia.

Jag håller helt med MG. Tålamod är jobbigt och man får alltid vänta för länge. När ska nåt hända för mig. Kan du se något kring min situation? 💕

Kram 🤗

Svar: Jag ser att det kommer positiv förändring.. det kan ta sin tid och det är viktigt att själv ta dina steg framåt i den mån du kan.. kram
Esmaralda

20 Pia1:

skriven

Glenn, all kärlek och grattis på din dag 🎂❤ Helt otroligt vad tiden gått... Och du, jag skickar dig extra helande pussar, din syster i cystor i ryggmärgen som vet hur de rackarns spökena där inne kommer och går som gubben i lådan ❤❤❤

Svar: Glenn tackar och bugar... kram :)
Esmaralda

21 Camilla:

skriven

Kramar och nospussar åt MG på födelsedagen!!!
Önskar alla en trevlig helg, kram

Svar: Tack säger MG och pussar tillbax :)
Esmaralda

22 Fia-Lotta:

skriven

Underbara, underbara MG.. ❣️

Vilken blessing att han fått stanna i jordelivet å sprida glädje tycker även vi i bloggfamiljen..!

Helvetes vad sötsuget gick igång av den där tårtan..

En fråga i förbifarten.. Ser du något om relationer i höst.. Ska försöka satsa mer åt det hållet.. Familj å vänner framförallt men stänger inga dörrar.. Kanske lite nya kontakter också..

Kram på er..!

Svar: Prinsesstårta går inte av för hackor... förstår att sötsuget gick igång ! Bra, var öppen för nya kontakter.. det kommer löna sig.. kram :
Esmaralda

23 Rebecca:

skriven

Va häftigt med healingen, hoppas han får många år till och kan röra sig som han vill!

En fråga, kommer han visa något mer intresse?

24 W:

skriven

Grattis 🎉 till den lille sötisen.

När jag var barn firade vi också våra djur för de är ju familjemedlemmar. Det var en stor duk på golvet, porslinstallrikar, kaffekoppar med fat och en stor tårta 🎂 i mitten. Runt duken satt tre hundar och vi övriga i familjen. Ett trevligt och roligt minne från barndomen.

Är min kärlek på ingång eller vad pysslar han med nu?

Kram 💕

Svar: Javisst är det roligt att fira också de fyrbentas födelsedagar ! Din kärlek kommer men inte riktigt än.. kram
Esmaralda

25 Kulla:

skriven

Blir så 😁ända in i mitt ❤️att få se en sån glad🐶💕.. tänk att han är så pigg🤘.. healing is da shit👌. Grattis till mannen i förskott🍺🥂🎂.
Händer det något ❤️💕snart.. mys?!? Kram

Svar: Ja healing är stort !! Och lite mys ska komma i din väg snart... kram :)
Esmaralda

26 Jas:

skriven

Grattis sötaste MG!!🥳🥳🥳🥳🥳❤❤❤❤❤

Svar: Tack säger MG:)
Esmaralda

27 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda Och ett ett stort grattis till Manna Bonnie! 😃🎂🎈🌟Tror du det blir en bra fest vi ska Fira Mammma som fuller 75 år i dag! 50-tals tema! Tänkte sjunga för första gången i mitt liv! Jag ska måla hela världen lilla Mamnaoch sen dansa till leta twust again😂

Svar: Grattis till mamma ! Vad kul med 50 tals tema ! Vilken kul planer ni har... det kommer bli hur bra som helst :) kram
Esmaralda

28 Skorpan:

skriven

Mannabonne han har det bra o det har han ju gjort sig förtjänt av också :). Han kom så rätt den dagen pappa såg honom på annonsen o beslöt sig för att hämta hem Mannabonne. Ett lyckligt slut :)... Trevligt med hela gänget hemma ser det ut att bli för er del Es, myspys ;). Hela helgen...

Här är min dag between jobs o jag har lite att pyssla med hemma. Känns kanske lite som att ett ok har lyfts från mina axlar iom att jag nu slutat på det gamla jobbet. Lite besviken på att slutlönen inte alls blev sån som jag trodde, inte mycket pengar att satsa i bilen... Som jag borde snart hitta för att slippa släpa o dra hem allt på cykel. Kanske den står o väntar bakom hörnet, bilen, vad tror du Es?

Helg, städning står på agendan för att det sen om två veckor är konfirmation o då har man typ fredag kväll på sig att baka, dona o laga. Stress...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja tänka sig... sist var i kullen och utannonserad i tidningen ! Viken tur vi hade som fick en MG.. så klok och rolig som han är ! Bilen kommer... kram :)
Esmaralda

29 Maria:

skriven

Grattis Mannabonne!! <3 kram

Svar: Tack, säger MG :)
Esmaralda

30 Sessan:

skriven

Stort Grattis! Vov hälsar våra. Folk tyckte jag var dum som la ut mkt pengar på tandsanering på vår gamla hund istället för att köpa ny. Men han hänger med än.
Pigg o glad - (peppar peppar)

Svar: MG tackar och bugar :) Hundar är ju inte saker som man bara kan byta ut till en ny och jag tycker du gjorde helt rätt.. din fina hund mår så mycket bättre i munnen nu.. kram :)
Esmaralda

31 Snödroppen:

skriven

Det där är äkta kärlek till sina husdjur. MG är världens lyckligaste hund. Han är lyckligt lottad som har en sån husse och matte och mormor. Vilken härlig bulldog💙
Igår dök han äntligen upp, jag blev så glad att bara känna att han var i närheten, kände han likadant? Blir det fler gånger nu?
Önskar dej och dina kära en skön helg🌸

Svar: Och vi är lyckligt lottade som fått just MG :) Ja han kände sig glad men han är försiktig.. kram :)
Esmaralda

32 Fina:

skriven

Hej Es❤️Visst är det så att han inte riktigt kan sluta tänka på mig? Kram

33 Delfina:

skriven

Gratulere MG ❤️❤️❤️🌺🌹
Jeg er så glad for at du lever, - trives og skaper så mye glede rundt deg!
Stor puss!

Svar: Tack snälla säger MG :)
Esmaralda

34 Skorpan:

skriven

Ja ni är så rätta för varandra, allihop :)!
Grattis Mannabonne, fira loss ;D. Busa o ha drt bra o skriv dogblogg sen då du hinner..

Tack för svar igår kväll, trevligt att vara ihågkommen. Undrar vad det var med den krullhåriga fd kollegan, som skulle prata med mig? Jag valde dovk att gå därifrån då han stod med sin mobil..
Kram Skorpan

Svar: MG lovar att dogblogg ska komma !! Han säger tack för hälsningarna :) Kram
Esmaralda

35 Fina:

skriven

Hej Es❤️Visst är det så att han inte riktigt kan sluta tänka på mig? Kram

36 Anki:

skriven

Godmorgon ES
Grattis i efterskott finaste Mannabonne <3 Flocken stämmer upp i ett fyrstämmigt hurra och tittar avundskjukt på pakethögen .Tänk vad healing kan göra ! Men så är MG en mycket speciell och stilig hund som kan sitta så fint vid bordet utan minsta bulldogsprat .

Här missades Bilen med ngn timme ! Att jag inte får till det ...suck

Ha en härlig fredag och födelsedagshelg !

Kram Anki med flock

Svar: MG tackar och bugar och skickar massa pussar till hela flocken ! Ja healing är stort och kan göra skillnad på liv och död.
Vid bordet var han 100% fokuserad på tårta och paket och var helt stum och överväldigad :) Det kommer en annan bil.. kram :)
Esmaralda

37 Helena Ir:

skriven

Tack!
Ja,Christoffer var min favorit efter den låten..så har flera växt till sig.. :) Men håller nog tummen lite extra för C! Men så har vi Tusse..och Ellie..och han rockarn..glömt namnet på han.. :) som yngsta dottern träffat i något sammanhang tidigare..

Kram :)

Svar: Exakt,,, Tusse och Ellie gillar jag väldigt mycket också.. och rockarn är inte fel han heller !! Blir spännande ikväll. Vi ska ladda med pizza och en butelj rött :) Kram
Esmaralda

38 MissMilla :

skriven

Minns när du bloggade om hand sjukdom tidigare. Följde med i det o tur att det gått väl. Häxan i Paris verkar ha förmågor. Så intressant. Vill gärna höra mer om henne. Ska nu till doktorn med huvudvärken o hoppas få hjälp. Jämt trött också. Vad kan det vara?

Svar: Ja hon har förmågor och hon har lovat att bistå också med nästa kull talismaner.. men det dröjer innan de kommer.. kanske lite innan jul :) Jag kan inte känna in något allvarligt fel på dig... men tror att du får besked och tips.. kram
Esmaralda

39 <3:

skriven

OHH GRATTIS!!!!❤️❤️❤️
Hmm har du ett litet tips till mig bara ❤️ F gör mycket för mig och vill göra detsamma men jag undrar om det finns nåt han hade velat jag gjorde mer..?

Svar: Tack säger MG :) Jag tycker du gör bra och alldeles tillräckligt.. kram :)
Esmaralda

40 <3:

skriven

Har T fortfarande ett gott öga 👁till mig ?
Det känns så.
Vi kommer nog aldrig längre än flört och vetskapen vad vi skrev till varandra förut.
Han känns lite på g igen.
Kram

41 AnnaK:

skriven

Tack för svar! Så kul att någon så fin tittar på någon som mig 🙂

Kram 🤗

42 Maria:

skriven

Grattis Mannabonne!❤️😘
Så mysigt kalas!
Du har det så fint hos din familj, blöta pussar.
Ser du Ez om S och jag kommer bli ett par?❤️

Svar: Tack o puss från MG :) Det finns en möjlighet att ni kan bli ett par och i så fall bör det ske snart.. ju mer tiden går desto mindre blir chansen.. kram :)
Esmaralda

43 JustMe :

skriven

Tack för svar! Jag kan fortfarande backa på köpet eftersom jag inte skrivit på något köpeavtal än. Att utläsa från ditt svar kanske det är just vad jag borde göra? 😅

Kram!

Svar: Jag kan inte råda dig i detta... beslutet måste vara ditt... kram
Esmaralda

44 Hedwig:

skriven

Grattis lille vän! Så go och duktig du är! Många kramar och hundpussar härifrån!!

Svar: Mg blir glad och tackar och pussar massa tillbax :)
Esmaralda

45 Dunegull:

skriven

Grattis finaste killen på stora dagen!!! Njut nu ordentligt av att bli ompysslad 🎈❤️

Svar: Tack o puss från MG :)
Esmaralda

46 Catte:

skriven

Grattis till MG! <3 Det gör så gott och är härligt med en hund i livet och skönt att han inte påverkas mer av cystan än han gör. Han verkar vara en riktig personlighet och det är sånt som är så charmigt.

Har funderat en del och undrar om vad som hände i Altet. Vem bestämmer om man blir kvar, eller om det är dags att ta sig ann ett nytt liv? Blir en människa alltid människa igen och en hund en hund? Tror du skrev i dina spontanspådomar om en katt som ville komma tillbaka till sin familj. Vet styr sånt? Vore intressant om du kunde berätta mer om det.

Skulle min schäfergrabb kunna komma tillbaka till mig? Undrar om han mött mina andra hundar och om han har det bra... Det var ett år sen han lämnade mig i tisdags och jag saknar honom så fruktansvärt mycket fortfarande <3

Önskar alla en bra helg!

Kram Catte

Svar: Tack för hälsningen säger MG ! Ja, det är sann magi att hon mår så bra som han gör... INGEN hund överlever detta mer än en kortare tid... enligt neurologen på djursjukhuset ! I Alltet bestämmer du själv hur du ska stanna och om/när du ska återvända och du skissar lite hur ditt kommande jordeliv ska bli. I Alltet är våra sinnen öppna och vi förstår hur allting fungerar och samverkar. Din schäfer har mött dina andra hundar och trivs så bra med dem. De har det alla så bra. Schäfern kommer och besöker dig ibland och det finns så mycket kärlek i honom. Han kan komma att återfödas... jag är osäker på detta... kram :)
Esmaralda

47 Kristin:

skriven

Hipp hipp HURRA for MG <3 !!!
En STOR gratulasjon på din fødselsdag fra alle pudlene og meg!
Tusen takk for herlige bilder av en fornøyd MG.
Så glad for at det går bra med deg.
VOFF VOFF VOFF!!!

Svar: Nu blev MG lite upplivad och vill genast leka och busa med alla pudlarna.. han har en pudelkompis som han dyrkar ! Kram :)
Esmaralda

48 Merre:

skriven

Men vilken goding 😍 grattis grattis!! 🎉🎂
Ja healing ska verkligen inte underskattas, känns som att det kan göra mirakel så länge man innerligt tror på det.
Är det något jobb på ingång för mig som jag kommer trivas med eller hur ser det ut? Börjar nästan få lite panik snart....

Svar: Tackar säger MG :) Ja, det ser ut som om ett jobb som kan passa dig kommer snart.. kram
Esmaralda

49 Vb:

skriven

Köra goda Es! Ser du om det blir jag och han ? Kramar

50 Veronika:

skriven

Hej Esmaralda!
Grattis till födelsedagsvovven idag.
Ja må han leva uti hundrade år...!!!!!!!!!

Vi har två gamla bilar (en ärvd) som båda är 20 år gamla. Tänk om man kunde vinna en bil t ex på Bingo Lotto. En bättre begagnad vore också helt ok, men vi vill inte spendera sparpengarna som är till oförutsedda utgifter när man har en villa där mycket kan hända. I år byttes vår värmepanna ut mot bergvärme, ca 160.000 kostade det "kalaset".
Du har så många förmågor Esmaralda, men jag kan ju inte be dig att trolla. Finns det något du kan förmedla i detta fallet?
Kram till er alla.

Svar: Tack säger MG :) Nu ser jag ju inte att du vinner en bil så du för göra kloka beslut med det du har. Jag se en mindre begagnad bra liten bil för dig som inte gått långt... kram :)
Esmaralda

51 Alie:

skriven

Stort GRATTIS finaste MG 🥳🎂 Hoppas hälsan håller i sig länge länge.. 💫
Kram :)

Svar: Jättetack säger MG :)
Esmaralda

52 Mercan :

skriven

Gratis på födelsedagen MG 🤗😊😘♥️Önskar att ni är lyckliga med sötaste MG Esmaralda 🤗 😘 ❤️

Svar: Tack snälla :) kram
Esmaralda

53 Ghostwriter :

skriven

Påtal om rätt man.. det finns en man jag är ganska förtjust i. På ett naturligt sätt och det känns som det mesta kommer naturligt. Däremot har jag fått en delvis diss & det gjorde mig inte mycket. Men jag tänker på mannen ändå & känner ett mer intresse nu än innan. Jag tror han tycker jag är fin, men att personen inte orkar något seriöst. Tror du han tycker om att skriva med mig? Och att vi kanske ses framöver? Han dyker upp i mina drömmar också 😬 i drömmen skrev han att han tycker om mig och vill ses och jag trodde knappt på honom.



Kram & tack för svar!

54 Lydia💕:

skriven

Grattis söta MG❤️
Är det ok att få reda på att M gillade några bilder på lättklädda tjejer inte för han är otrogen utan just bara så ?
Lydia💕

Svar: Ja det känns ok.. men känner du dig obekväm i detta så ta ett snack... kram
Esmaralda

55 H:

skriven

Hej Es!

Grattis till fina MG!

Har mina guider eller någon annan något meddelande till mig?

Kram :)

Svar: Tack säger MG :) Dina guider säger tydligt att du ska göra upp en plan nu för att ha roligt.. kram :)
Esmaralda

56 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag kommer var mig själv och var ärligt i intervju idag...

Finns det något som jag borde tänkt på inför intervjua?

Ha det bra

Svar: Du ska vara dig själv... det vinner du mest på... kram o lycka till
Esmaralda

57 l:

skriven

Åh vilket kalas<3
Stor kram o grattis på födelsedagen:)

Svar: Tack o puss från MG :)
Esmaralda

58 Michaela:

skriven

Grattis på födelsedagen älskade MG❤ Det är verkligen ett mirakel att han lever och mår så bra som han gör och vi är nog alla tacksamma för det. Jag skulle själv behöva lite healing.
Och massa godsaker fick han till sin glädje. Massa pussar och kärlek till dig MG!

Fredag och antar att det blir Idol för er. Har du någon/några favoriter? Jag tycker vissa är bra men ingen som berör mig dessvärre.

Fick inget svar på sista sms:et så antar att det blir tyst nu🤔

Kraam!

Svar: Jättetack säger MG :) Ja här blir det idol.... jag älskade nr Christoffer sjön Rosa himmel ... men någon riktig favo har jag inte än ! Kram :)
Esmaralda

59 CR:

skriven

Grattis i efterskott fina MG. Så härliga bilder..
med din härliga.. familj.
Puss från mig

Svar: Tackar säger MG och pussas tillbax :)
Esmaralda

60 G.H:

skriven

Stort Grattis till MG ❤️🥳!
Vilket kalas:)

Nu blir det jobb i fyra dagar! Utvärdering med chefen idag 🙈 ... inte van att gå upp 5;) ,,, och drömde massa märkligt inatt bland annat var jag jagad av en brand, men tror att det gick bra:)

Trevlig helg!
Kram:)

Svar: Tack säger MG :) Jag tror att drömmen bottnade i dagens utvärdering... och det känns som om det kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

61 Dalkulla :

skriven

Så skulle alla hundar har det som MG. Åhh, så han trivs, vilket syns på långt håll. Har man djur ska man vara mån om dom och, göra allt för dom så länge de lever.

Grattis MG på din födelsedag! :)

Svar: Ja, djuren är helt beroende av oss och vi ska ge dem bra liv... annars får vi sannerligen dåligt karma.. ! MG tackar och bugar för hälsningen :)
Esmaralda

62 Funderaren:

skriven

Jag har en stor blandras som är 7 månader och allt med han är mycket jobbigare än jag trodde det skulle va. Med motion och allt. Jag funderar om jag ska avliva honom. En mindre hund hade passat mig bättre. Hälsningar till alla på bloggen

Svar: Ärligt talat tycker jag inte att du ska ha hund alls. Ever. Man avlivar inte en frisk 7 månaders valp bara för att det blir för jobbigt.
Lägg på ett extra kol och hitta en bra ny ägare åt honom som har förmåga att uppskatta hans kul sprallighet och goda hjärta.
Ska du ha hund framöver så passar det bäst med en leksakshund.
Kram
Esmaralda

63 Alie:

skriven

Es: jag tog nu steget och valde is i magen...
Det är inte alltid bara inkomsten utan även omgivningarna och det är DET jag väntar och hoppas på nu...
Kram 💫

Svar: Bra, känn dig nöjd med ditt beslut.. kram :)
Esmaralda

64 Ghostwriter:

skriven

Påtal om rätt man.. det finns en man jag är ganska förtjust i. På ett naturligt sätt och det känns som det mesta kommer naturligt. Däremot har jag fått en delvis diss & det gjorde mig inte mycket. Men jag tänker på mannen ändå & känner ett mer intresse nu än innan. Jag tror han tycker jag är fin, men att personen inte orkar något seriöst. Tror du han tycker om att skriva med mig? Och att vi kanske ses framöver? Han dyker upp i mina drömmar också 😬 i drömmen skrev han att han tycker om mig och vill ses och jag trodde knappt på honom.



Kram & tack för svar!

65 MissMilla :

skriven

Glömde säga grattis förut. Det kan ju vara artig. Ni verkar ha så skoj o kul i familjen.
Kan det vara ngt m min syn? Har försökt få tid vid optiker men de har tid så lång fram? Kan jag få ett återbud el ska jag välja en annan optiker?

Svar: MG säger tack för grattis :) Kolla med annan optiker och ta snabbaste tiden.. bra att du kollar allt... kram :)
Esmaralda

66 Fina:

skriven

Hej Es❤️ Har han positiva och varma känslor för mig? Vår relation fortsätter att fördjupas... Kram

67 Skorpan:

skriven

Är det inte typiskt säg, att man tror att allt varit klappat o klart o sen är det inte det!? På "gamla" jobbet.. Stackars min efterträdare, tekniken helt hopplös idag o sen oklarheter gällande mötesdeltagande o annat program. Suck, vsrför ska jsg jämnt behöva känna mig mindre lyckad??
Nåja, det reds upp av nuvarande kanslist..
Kram Skorpan

68 Helena Ir:

skriven

Funderaren (62) jag förstår så väl Es svar till dig idag!! Det är en levande varelse du har haft hos dig..lyd nu Es råd!!
Ingen slit och släng leksak!

69 Lilla m:

skriven

Voff, grattis MG❤️🐶

Blir det lite ragg ikväll (=sex)?

Svar: Vov och tack säger Mg tillbax :) God chans för ragg... kram :)
Esmaralda

70 Helenb:

skriven

Grattis MG , både du och din familj är ” blessed” att ha varandra. Healing är helt magiskt och jag försöker inbilla mig själv att jag är riktigt bra på det. Allt enligt Law of attraction, kanske det funkar?

Svar: Tack säger MG, Visst är du bra på healing.... kram :)
Esmaralda

71 Mig:

skriven

Hej,
Ser det värt ut att prova jobba där pga miljön osv fastän det är så dåligt betalt? Har också andra jobberbjudanden mn som ger bättre betalt men samtidigt vore det ju kul att prova lite på en annan bransch och kanske det vore bra för mitt välmående..
Kram

72 Linnean 🌸:

skriven

Jättegrattis till härligaste MG! 🎂🌭🍗🥩
Är så glad att han mår bra och hoppas att det får bestå vääldigt länge! 💖
Själv socialiserar jag en ny liten kattunge och den här gången innebär det en hel del slit. Har just sanerat efter att den lilla rackaren har grävt ut jord i halva soffan...en ljus soffa! Fuktig jord! Sånt är livet med små kattungar. Hon är underbar!
Har vunnit kampen med den hemska läkaren!! Hon blev plötsligt så medgörlig så jag fick en MR-röntgen! 👍
Det är jättebra...bara ett litet problem! Klaustrofobi! Måste in m skallen före i tuben iaf en halvtimme men kan få ta in benen först för nedre delen av ryggen. Detta ska ske nästa söndag. Kommer jag att fixa detta så inte jag själv sabbar denna us nu? Lugnande piller, hjälpte inte förra gången. Sköterskan föreslog tre GT 😁 Kanske inte helt fel. Har varit i tuben innan så jag vet hur äckligt det är. Kanske går det m en ögonbindel så jag inte ser hur trångt det är.
Ha en fin fredagskväll! Kram.../Linnean 🌸

Svar: MG säger tack ! Ja shit.. att köra in skallen i den där tuben är inte heller min grej... se till så du får dubbel dos lugnande.. och visualisera dig bort när du åker in i röret... kram :)
Esmaralda

73 Förtvivlad:

skriven

Hej!

Blir mer och mer förtvivlad. Känns som om jag inte orkar mer? Blir det någon bättring snart??

Kram

74 Miltons Mamma:

skriven

Åh GRATTIS på födelsedagen MG.❤️🥩

Ser att dagen inte kan bli så mycket bättre ❤️


Kjam

Svar: Ja MG är överlycklig och älskar sitt kalas... :) Kram
Esmaralda

75 Mimmie:

skriven

Grattis söta Mg😘Så fina bilder på familjen❤️

Undrar om du ser något speciellt om mig snart?
Kram🙂

Svar: Tack säger Mg :) Jag ser att något kul sker.. jag ser dig glad och sprallig.. kram :)
Esmaralda

76 Diana:

skriven

Leve länge MG!
Vad roligt att han har det bra! Och att han fick det bästa hemmet han någonsin kunde få!!!

Jag undrar om den nya mannen på mitt jobb är intresserad av mig? Han verkar flörta och visa intresse. Blir det något med honom då?
Kramar -till dig och bästa MG

Svar: Tack säger MG :) Jo han är intresserad men tveksamt om det blir något seriöst-- god chans dock till något mer tillfälligt.. kram :)
Esmaralda

77 Hjärter dam:

skriven

Stort grattis på födelsedagen MG! ❤️🎂🎁🎈

Es, när vänder det för mig? Trött, arbetslös och håller på att tappa hoppet snart.. hoppas du kan se nåt positivt framöver för mig..

Kramar till MG och dig. Och min lilla tjej skickar en blöt nospuss till snyggingen MG ❤️

Svar: Jättetack säger MG :) Du ska inte tappa hoppet.. tvärtom så tagga upp, tänk i lite nya banor och sök jobb aggressivt.... MG skickar massa blöta och glada pussar till lilla tjejen.. han älskar ju små barn ( och valpar) kram :)
Esmaralda

78 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill bara fråga så snabb och vill inte sitter att vänta på artikel...

Så kommer det inte idag eller imorgon utan en annan dag?

Ha det bra

79 Dahlia:

skriven

Grattis MG! En puss på nosen från mig :)

Ååh Es vad jag vill! Vet han om det? För vill det gör han väl också?
Kommer vi få chansen att få till det?
Du vet väl vad jag menar? ;)

Svar: Mg tackar så hjärtligt :) Ja, det finns en chans att ni får till det.. kram :)
Esmaralda

80 Hon:

skriven

Hej,
skulle detdär jobbet passa mig? Tänker att det kunde vara ett inte alltför svårt jobb och lite omväxlande..
Kram

81 SusanneAmalia:

skriven

Hej MG.. Stort Grattis på din dag från ELLABELLA... SAGA och mig.. 💕 💗 💝 💋 😘 😍 💘

Vill även tacka din matte... Tack snälla.. 💕 Fina underbara...
Vägledningen var helt magisk.. 💕

Svar: MG skickar massa pussar till Ellabella och Saga.... vad roligt att din seans var till nytta :) Kram :)
Esmaralda

82 Camilla:

skriven

Hipp hipp hurra för bästa MG❤️ Vilket mirakel han är och neurologen måste ju ifrågasätta sin kompetens🙂 Hoppas han får fortsätta att må bra! Vi behöver honom!

Hör personen av sig igen tro?

Kram och massa pussar till MG

Svar: Tackar säger MG :) Neurologen har nog rätt... han tänkte bara inte på vilken enorm makt healing kan ha ! Finns en chans att personen hör av sig igen.. kram :)
Esmaralda

83 Agnes:

skriven

Stort grattis till både Herr Fralla o din make!

Kram! =)

Svar: De tackar och bugar väluppfostrat båda två :) kram
Esmaralda

84 Drutten :

skriven

Grattis M-G🎂🎁🎈
Vilken härlig fest. Nu på väg till kärleken ❤️

Kram Drutten

Svar: Mg säger tack..... kram :)
Esmaralda

85 Lisa.A:

skriven


Grattis på födelsedagen lilla goa Mannabonne Glenn!
Så roligt att du fortfarande är så pigg.

Jag har skickat healing till dig då och då sedan matte skrev om din sjukdom förut. Och tänker fortsätta med det.

Kram och puss på nosen.

Svar: MG tackar för grattis och för healing.... vad snäll du är som skickar healing fortfarande och framöver... kram :)
Esmaralda

86 AnnaK:

skriven

Fixar jag att jobba i hemtjänsten eller finns det något mer lämpligt extrajobb åt mig? Räknar och räknar i huvet. Är många kronor jag behöver till allt.

Kram 🤗

87 Boudica:

skriven

Så gott med "Prins"-tårta till MG! Och Mannen? ;)
Roligt med presenter med!
Och vilken tur att han klarat sig så länge och klarar sig länge till tror jag ;)
Min tik blev ju rätt gammal för sin runda mage och ras, men ändå var vi tvungna att låta henne somna in. Ibland så ångrar man sig. Min hon hade dragit på sig en stor inflammation.
Men jag tror mycket på energi och dess kraft, allt är ju energi!
Och med tankens och viljans hjälp kan man nog göra under.
Men inte alltid lätt att tänka på rätt sätt!
Nu hör jag Lagergrabbens ord i bakhuvudet "Nej! det är bara för att du tänker så!"
Faktiskt uppskattat här med sådana kommentarer.

Lite förkyld har man allt blivit här, näh det ska ändras på!

Es, jag vet att jag tjatat rätt mycket om Lagergrabben på sistone, men kan du vara snäll och ge mig lite klarhet i vad han känner för mig. Oftast känns det så bra med honom som om jag nästan har honom i hamn, men ibland känns det som han drar sig undan, försöker undvika mig. Är det han eller är det min självkänsla som vacklar? Jag vill bara veta vad han vill när det gäller oss!

Kram och ha en trvlig kväll :)

Svar: MG tackar så hjärtligt för hälsningar ! När våra fyrbenta blir så pass sjuka att livet bara är ett lidande.. då ska vi vara så pass generösa att vi låter dem somna in. Lagergrabben vet inte vad han vill.. han velar lite hit och dit... något seriöst tror jag inte att det blir.. kram :)
Esmaralda

88 Mimmie:

skriven

Tack snälla för svaret Es kramar❤️

89 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Jaaa må han leeeva,jaaa må han leva i många hundår till!!
Grattis till din kära MG😊
Din fina ,mirakel "baby" som ger guldkant på vardagen med sin personlighet och sitt varande.

MG,du hade ett toppenkalas ser jag😊 med tårta och massor av roliga ,intressanta paket.

Förstår att du funderar på att föreslå att din födelsedag nog borde firas varje dag/ vecka eller ens varje kvartal och inte bara 1 gång i året.😊
Jobba på ditt önskemål ,man vet aldrig om du kanske lyckas...😊

Önskar dig många fina hundår ännu framöver för som farbror( kanske tant) doktorneurologen sa är du minsann inte stöpt i en form som andra utan du är nog utöver det,ett mirakel..

Es,dröjer det länge innan vi får lyckan att få en 4bent härlighet? En hund som vi skulle minsann älska?

Kram Solstjärnan ⭐

Svar: MG tackar och bugar !! Och en hund får du som blir din familjemedlem.. det kommer bli riktigt bra men än är det inte riktigt dags.. kram :)
Esmaralda

90 Browallia:

skriven

Åh en dog blogg! :)
Grattis MG! Du är en hund utöver det vanliga och din härliga personlighet går igenom skärmen. Du får mig alltid att le när du är med i bloggen. Jag skickar en massa pussar till dig 💋💋💋💋💋💋

Esmaralda: Bra rutet till ”funderaren” som funderar på att avliva valpen. Jag blev så illa berörd, sådana människor ska inte ha djur överhuvudtaget. Kram

Svar: MG skickar massa pussar tillbaka !! Att döda en familjemedlem för att man inte gitter... då måste man lära känna sig själv och inse att djur ska man inte ha ! Kram :)
Esmaralda

91 Smulan..:

skriven

Grattis på födelsedagen mg hoppas du haft en toppendag med tårta och mycket paket. Säg till matte att du behöver en slurk öl också

Svar: Tack säger MG och erkänner att lite besviken är han ändå... han har inte fått en enda droppe öl !
Esmaralda

92 H:

skriven

Hej Es

Vad får du för bild av min soulmate?
Kram

93 Agnes:

skriven

Funderaren: Hur vore det med en vandrande pinne? Kostar runt 5:an, vad jag vet o kan sitta i en krukväxt nära dig...om du nu har ngr krukväxter som inte suger lust o must ur din lekamen med att finnas till.

Vägglöss är annars ett alternativ, som jag kan tipsa om...gör inte så mkt väsen av sig, o är du nu inte för skitig, med tanke på hur jobbigt det är att duscha o byta kläder stup i kvarten, så nöjer de sg med att besöka dig när du sover...de är små o behöver varken motion eller omsorg.

Fästing är annars ett annat alternativ..."Satans husdjur" som min psykopat-mor brukade säga. Sköter sig självt i mångt o mycket.

Tvestjärtar...hur vore det med en tvestjärt? Diskreta, går sina egna vägar o kräver noll engagemang.

Silverfisk? Tycker själv att silverfiskar är charmiga med sina långa spröt som de vickar i takt med vibrationerna som blir när man stampar loss i en käck flamenco på badrumsgolvet! De lever på dina hudflagor så de är lättskötta.

Antar att du är ett troll, för så korkad som du framstår med ditt inlägg, kan ingen normal människa vara. Vem fan skaffar hund för att döda den när den fortfarande är en valp? Om man nu inte gillar att döda värnlösa varelser?

Tips: Skaffa dig för fan inga barn...gissa hur mkt motion de behöver. O dessutom...de växer!

Mupp!

Kram!

94 T:

skriven

Stort grattis till din lille kille! Så fin och glad han ser ut att vara! Kram T

95 Tjejgumman:

skriven

TACK för ditt svar till #62 Funderaren!!! Jag trodde inte mina ögon när jag läste frågan... Blev så fruktansvärt illa berörd!

Det finns söta hundar (och katter) med batteri och något som gör att ser ut som de andas där de ligger i en korg och "sover". En sån kan möjligen passa Funderaren när hen hittat ett nytt hem till sin valp på väg in i den riktigt jobbiga "slyngelåldern".
Hoppade till på en affär häromdagen, ibland har nån i personalen med sin hund som traskar omkring, men nu låg det en liten katt i en korg på disken. Jag trodde ju den var riktig...

Önskar #62 voffsingen en ny familj och ett fantastiskt hundliv!

Vet inte om detta kommer dubbelt, dyker upp igen. Känns så viktigt att jag klickar igen på att jag inte är en robothund.... Och Skicka.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: