Attrahera tur.....

Somliga människor grottar ner sig i sin egen otur  och  undrar uppgivet varför alla andra har sådan tur som får  så mycket och själv får man ingenting av det man vill.

Men saken är faktiskt den att tursamma personer ofta jobbar medvetet  för att nå sina drömmar.  Att sitta uppkrupen i soffhörnet insvept i sin offerkofta funkar inte.

Den som har ett bra jobb med bra lön… kanske har satsat på en rejäl utbildning,  jobbar hårt och målmedvetet och  trivs på sin arbetsplats. 

 

Det är alltså viktigt att förbereda sig och göra vad som krävs för att man ska nå sina mål.

Tycker man sig otursförföljd  så bör man byta strategi.  Man behöver förändra sättet som man ser på saker och ting  och hur man agerar.  Man måste veta hur man beter sig och identifiera rätt ögonblick för att byta väg….och inte grotta ner sig i gamla misslyckanden.  Det är viktig att vara innovativ

Man måste också ha en plan.   Seneca sade en gång ” Om man inte vet till vilken hamn man ska segla, är ingen vind till ens favör ”

Man måste alltså staka ut sin egen rutt och följer man den så attraherar man tur och lyckanden.

Inse det positiva som finns i ditt liv.  Det finns människor som just nu är döende i cancer, eller corona… och det är inte du.

Du har kanske barn, bostad, arbete, bra vänner , en fin katt osv… och detta ska du ta fasta på.  Famna det positiva som redan finns och se dig själv som en tursam person.

På sätt attraherar du mer  tur.

Ha tur i spel är en sak och ha tur i livet en helt annan .

Skiter det sig fullständigt i  kärlek och  du bara stöter på stolpskott,  men längtar efter den riktiga kärleken, ja då kanske du söker på fel sätt,  fastnar för fel typ av partners och kanske ger du själv ut negativt  genom din utstrålning och ditt sätt att vara

Rannsaka dig själv.

En avlägsen släkting sa en gång att hon kunde inte begripa hur grannens barn kunde bli så lyckade och inte hennes.

Grannens ungar hade alla tre studerat på högskolan och hade välbetalda jobb medan hennes två  vuxna barn satt  arbetslösa och spelade TV spel.

Hon tycker att grannens ungar hade tur och hennes egna otur.

Och så är det ju inte.

Tur har inte med saken att göra utan det är helt andra faktorer som spelar in

 

 

Eller kvinnor jag mött via kvinnojouren/terapin,  som  omigen hamnat i destruktiva relationer och fått fly hals över huvud, utan bostad och utan ekonomi.

 Ofta  har de jämfört sig med andra som haft ”tur” – som lever i stabila och kärleksfulla relationer och anser sig själva  vara otursförföljada.

Men inte heller detta handlar om tur och otur, det handlar om den livsväg man valt att följa och ens egen otur kan vända till tur om man omvärderar och byter väg.

Tur kan man alltså attrahera – genom att  ta ansvar för sitt liv och sina val.

Kram & kärlek

💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag få upplevelse, kärlek, gör många föreläsningar, resa till england och allt annat som jag kan tänkt mig efter coronatider?

Ha det bra

2 Birgitta:

skriven

Godmorgon😊

Tänkvärda ord...är väl själv den som känner att jag många ggr dejtat stolpskott... men nu har jag äntligen träffat en underbar man... o jag känner mig trygg med han... det går fort.. vi planerar redan vår framtid...

Jag som haft svårt att släppa mitt hus känner för första gången på 12 år att jag kan flytta var som helst bara jag o han får bo tillsammans 😊.

Es ser du om vi hittar ett gemensamt hus?

Kram Birgitta

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har inte får något feedback från alla och gillar dom min vlogg som jag gjorde igår? Vänta på att få något positiv om det

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

är den kontaktperson som du prata om förut att vi kommer kunde lita pä varandra och trygghet också.

Kommer det stärka våra relation? Finns det fördelar med våra relation?

Ha det bra

Svar: Ja det har förutsättningar att bli en ärlig och trygg relation men bästa vänner behöver ni inte bli för att det ska funka bra.. kram :)
Esmaralda

5 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Detta gick rakt in i hjärtat! Det gav mej mer energi att kämpa hårdare. Har det skittufft sen några månader tillbaka men är samtidigt så glad och tillfreds i situationen som jag är i nu. Jag väljer att se det positiva och känna glädjen inom mej istället för att grotta ner mej i allt det tråkiga som råder. Visst rasar jag ihop, senast igår då jag låg i sängen och stortjöt i en halvtimme men sen kände jag mej stark igen och full av jävlar anamma över att jag kan och får göra vad JAG vill. Jag vet att det jag mest av allt vill ha kommer till mej en dag...
Idag är det lite lillördag,kvasten får stå kvar i boa i år och jag tänker starta min tredagars ledighet med en räkmacka och gott vin... Flingen hinner nog inte göra mej sällskap, hoppas jag för mycket eller finns jag med i hans planer för påsk?
Ha en underbar skärtorsdag🐣
Kram🌞

Svar: Bra, fortsätt din väg på rätt sätt och stanna upp och stäm av emellanåt ! Kram :)
Esmaralda

6 Bjork:

skriven

Hej kommer det något positivt om Görel?

Kram

7 Tingeling :

skriven

Det här med att skriva upp och planera för sitt liv brukar jag göra. Jag brukar göra några veckor eller månader i taget för gör jag längre, typ ett år, så ändras det i alla fall. Sen kan man ha långsiktiga planer men inte specificera, exempel så vill jag resa, men inte specificerat när eller hur ännu. För nu kan man inte resa, och då lägger jag inte min energi där just nu.

Man måste bara acceptera och liksom se framåt, och samtidigt leva i nuet. Är svårt ibland då jag gärna vill att saker ska ha skett igår helst.

Sitter och letar ny soffa just nu. (Och vad mer jag ska fixa i vardagsrummet. Golvväxter till exempel) Jag väljer ut en soffa som jag vill ha men jag beställer den inte förrän jag vet om jag kan köpa den (när jag vet om jag kommer in på sommarkurserna eller ej), men då har jag min soffa "klar" och ibland brukar det räcka i tanken. Att planera, tänka positivt, tänka på soffan. Flummigt men brukar oftast funka. Gör det inte det, skjuter jag upp köpet och kollar igen på det till hösten.

Nu har jag blivit förkyld med halsont. Igen. Tredje gången på kort tid. Det är som att det aldrig går över, ligger latent, och bryter ut "ibland". Inte så mycket att göra.

Nu har jag tid att städa balkongen i alla fall! Och sen ställa ut möblerna så jag kan sitta i solen åtminstone.

Kram!

8 MissMilla:

skriven

Tror också man måste tänka om o vad man attraherar o drar till sig. Som jag, har alltid hjälpt andra o drar till mig hjälplösa.

I går var jag på hypnosterapi o jag upplevde dödsångest o att jag hade fått ngt i halsen vid ca 9 mån o jag höll på att dö. Aldrig hört talas om detta men känt hela livet att ngt måste ha hänt som jag har förträngt. Jag hade sådan kamp i går o upplevde allt igen o jag gav upp o då kom bollen loss igen som fastnat i halsen. Jag upplevde mig ensam o att ingen såg mig, gav upp , såg ett ljus. Har allt hänt på riktigt. Ofattbart men i hypnosterapi kan man ju inte ljuga.

9 Twin flame:

skriven

Igår kväll när jag skulle sova så bad jag mina änglar att visa min twin flame, huR han ser ut.och vem han är. När jag låg och halvsov såg jah då en person (som finns i min omgivnng) komma gående mot mig. Han verkligen såg igenom mig kändes det som, jag blev blyg i drömmen till och med. Betyder detta nått eller vae det bara en slump? 🙏

10 Dalkulla :

skriven

Naturligtvis handlar det om de livsval man gör i sitt liv. Vad man beslutar sig för att göra och inte göra. Att grannen eller någon släkting har mer tur, är absolut inget man ska jämföra sig själv med. Det är dom egna valen som har betydelser, inget annat.

Generellt har vi väl alla otur t.o.f. det är oundvikligt, livet för inte bara med sig tur från det vi föds tills vi vandra över en gång. Men, valen vi gör har stor betydelser. Jag har gjort dåliga val i mitt liv, det kan jag erkänna men, man lär sig av sina dumheter och försöker tänka rätt en annan gång.

Solen lyser utanför mina fönster. En dag med strålande solsken hela dagen, är utlovad, enligt väderkartan. Vaknade 05:45 ovanligt för att var jag. Den här dagen tänker jag tar tillvara på. Om jag inte går ut en runda så finns uteplatsen att tillbringa en del av dagen på.

Kram



Svar: Och jag vaknade totalt förvirrad kl 6.30 i morse... det händer typ aldrig !! Men jag har fått gjort en hel del nu under förmiddagen :) Kram :)
Esmaralda

11 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, ja lite som att ett ordnat liv hos en person attraherar mer än någon som har strul och kaos runt sig.

Vänninas bror ringde sent inatt tänkte först att jag svarar inte för det brukar ta sån tid och nu har han druckit. Blev ett samtal på flera timmar. Kunde jag hjälpa honom på ngt sätt med råd ? Han verkar vara lite i kris. J är en fin person med gott hjärta. Kan bli lite tokigt ibland då han kan bli en sån besservisser.
Han fick även in hur hans typ på tjej skulle vara. Gillar han mig lite?
Kram

12 |<3:

skriven

Håll tummarna kära Es att den klirrande lådan kommer fram idag. Hoppas hoppas att mamma blir glad och allt lyckat.
Kram

13 Susan:

skriven

Skulle behöva lite tur nu, en kund kräver skadestånd för att jag ska ha gett felaktig/bristande information men det känns som ett efterkonstruerat argument, jättejobbigt och jag är orolig för utgången av detta 😔 Samtidigt har en familjemedlem hamnat på sjukhus med svåra bensår och jag misstänker även en depression som underliggande problem till att hen mår jättedåligt.
Lite positiva besked om detta hade känts bra, det har varit lite för mycket kaos i mitt liv den senaste tiden

gladpåskkramar🥚🐥🐓

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jättebra inlägg, det bästa på länge!

Hur ska man tänka då man ännu inte mött någon man som det känns rätt med. Handlar det enbart om att man valt fel?

Då jag tänker på min egen situation så handlar det inte direkt om att jag valt fel män, eftersom jag känt att de varit fel och därmed valt att vara ensam framför att inleda något med nån som det inte känns rätt med. Jag har alltså valt bort dem.

Hur ska man tänka då? Jag lever ensam med min dotter fast jag önskar en större familj. Borde jag då helt enkelt välja vilken första bästa man som helst och skaffa barn med honom? För att få den familj jag önskar? Om allt handlar om hur man väljer.

Svar: Man får rannsaka sig själv och fundera varför man gjort de val man gjort kring män... och varför man inte valt någon som man kan och vill leva med... om man nu har den önskan. Man kan inte välja hursomhelst för valets egen skull... det är insikten som är viktigt.. insikt om sig själv... sina mål och vägen mot dessa mål... välja du första bästa och vem som helst.. ja, då kommer det ju troligtvis inte att hålla i alla fall... kram :)
Esmaralda

15 Agnes:

skriven

Har förstått att jag måste jobba på att få det som jag vill ha det. Under tiden så är jag glad över det jag har.
Tacksam för min säng. Bara det att ha en säng som är min, som jag kan använda när jag vill. Tacksam över att ha en dörr till ett boende som är mitt.

Glädjer mig över att för tillfället bo i Sverige. Glädjer mig över att kunna välja att köra bil till jobbet nu i Corona-tider.Hoppas att min son inte har Corona med tanke på hans konstiga anfall av andfåddhet. Under tiden glädjer jag mig åt att hans kroppsliga mående inte blir värre än vad det är.

Tycker en del människor är gnälliga o missnöjda över sina liv. De vill ha mer. Men inte jobba för det. Säger man något, så är man avundsjuk...suck.
Dessa människor ser i regel att det där med att ha tur, är kopplat till det materiella. De fattar inte ens att vara tacksam för de små sakerna i livet.

Helgen jag var inne på Mötesplatsen, så fick jag sura mail från män, som undrade va fan jag menade med att jag var tacksam för dagen som gått.(Inlägg i den sk. megafonen) Seriöst...de tyckte jag var dum i huvudet, o det var inte konstigt att jag var singel med sådana korkade megafon-inlägg.
Dessa män gjorde mig tacksam över att jag inte kände dem.

Är även tacksam o nöjd med att inte vilja ha en karl. Tacksam över att gilla mitt eget sällskap o vara nöjd med att vara singel.

Känner mig rätt nöjd med det lilla jag har...för det kunde vara värre. Det har varit värre, det har det. Nu är det rätt soft! =)

Krams!

Svar: Håller du kvar ditt tänk och din ärliga känsla i detta så kan du förflytta berg så småningom... nåja, kanske inte ordagrant men du kommer bygga den sortens liv du vill ha.. du har verkligen förutsättningar.. kram :)
Esmaralda

16 Helena Ir:

skriven

Ja,det där tror jag en hel del på..jag har nämligen i perioder i livet känt mig kunna det..t o m så att jag under några år hade en speciell månad jag kände det extra. Men okej,jag har säkert en hel del att lära också,jag föddes in i en familj som inte stärkte mig nämnvärt..så har jag därför också gått min egen väg rätt mycket. Men visst finns det också sånt i bagaget som jag skulle kunna kalla otur.. de där tankarna om att jag har det rätt bra ändå..mat,en varm lägenhet..de vinner nog just nu!
Räcker gott just nu! Coronaperioden kan bli ett uppvaknande!

Kram och ha en bra dag!

17 Skorpan:

skriven

Så sant så. Tur förknippar jag med pengar, inte med hur mitt liv ser ut. Jag har det bra, men jag tror att mitt liv skulle ha sett helt annorlunda ut om jag hade gjort andra val i mitt liv. Eller hade jag kunnat klättra på karriärstegen om jag vetat vad jag vill blir då jag blir stor Es? Det är nog mitt dilemma, att inte veta vad jag vill göra. Beundrar dem som vet o då kan jobba för att nå det målet! Just nu är jag glad att jag har ett jobb att gå till då jag följer med vad som händer på arbetsmarknaden, hemska tider. Några lyckade val har jag tydligen gjort...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Visst har du gjort bra val... och vi slutar ju aldrig välja och utvecklas ) Kram :)
Esmaralda

18 Elin:

skriven

Ser du fysisk kontakt mellan oss? Vad är chanser för det?

Svar: Runt 40 % möjligt.. kram :)
Esmaralda

19 Cattis :

skriven

Godmorgon!

Instämmer, men jag tänkte ofta förr att händelser berodde på tur men inser i efterhand att det nog var resultatet av uppsatta mål och arbetet som krävdes för att nå dit. Tex bestämde jag mig när jag gick på gymnasiet att jag ville arbeta på en specifik internationell firma med möjlighet att arbeta utomlands. När jag kontaktade dom visade det sig att det krävdes universitetsexamen, varpå jag läste in den. Fick sen jobbet efter studierna och stannade där endast fem år då det blev för krävande och slitsamt. Men jag fick många fina vänner från den tiden som jag fortfarande umgås med.

Kram!

Svar: Ja, man skapa sin lycka själv till 90 %... kram :)
Esmaralda

20 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda Jag är tacksam för mitt liv! Tacksam för att vi är friska! Fast de man sakna är kärleken. Tror du jag närmar mig kärleken snart? ! Bor han på fastlandet? 🤗😃🌞

Svar: Ja, han kan mycket väl bo på fastlandet, jag får den känslan.. kram
Esmaralda

21 Bjork:

skriven

Kommer Görel överaska mig med något kul i framtiden?

22 Lotta:

skriven

Nja, nu håller jag inte riktigt med för ovanlighetens skull. Att jobba för att livet ska bli toppen är en självklarhet. Om man latar sig blir ingenting någonting. Igår skrev jag att jag ofta har otur, men för mig är det inte lathet. Jag har universitetsurbildning, barn, hus, vänner men har svårt att hitta nytt jobb och man. Att söka och söka och inte kunna välja för det inte finns något att välja mellan är ju omöjligt. Om man på olika sätt försöker men ingenting blir som man tänkt, då tycker inte jag att det är för man gjort fel val. Yttre faktorer finns alltid som man inte kan påverka. Om jag går på en intervju kan ju inte jag välja om de gillar mig eller inte. Och om det inte dyker upp några partners går det inte heller att välja. Det kallar jag otur.

Soliga glada hälsningar från L

Svar: Ja på ett sätt har du rätt men samtidigt.. så kanske du försöka utvärdera dina intervjuer i efterhand, kanske kommer du på någonting som du tänka extra mycket på nästa gång... även om det inte känns så, så har man alltid en möjlighet att pverka och det måste inte vara i det stora för att det ska ge resultat.. kram :)
Esmaralda

23 ängeln:

skriven

Så sant som det är sagt. Jag tillhör nog de som har inre styrka när det gäller att kämpa i livet. Tror också att vi har olika förutsättningar i livet. Nu gäller det att försöka se positivt på tillvaron för att livet i coronatider inte ska bli för tungt. Önskar just nu att jag kunde få lite mod. Känner att Lady jobbar för mig för att jag ska bli bra igen. Är jag sjuk eller bara rädd? Kram

Svar: Ja vi har olika förutsättningar och olika önskningar... somliga är nöjda med att ha ett jobb och andra blir inte nöjda förrän de klättrat en bit på karriärstegen... vi är olika och inget är bättre eller eller sämre.. kram :)
Esmaralda

24 Hm:

skriven

Hej!
När kommer allt bli som vanligt igen på jobbet? Dvs att permittionen är slut..
Kram!

25 Mh:

skriven

Hej!
Kommer jag få min skatteåterbäring idag? Lite smått panik då jag är behov av pengar..
Kram!

26 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Du tar upp intressanta ämnen hela tiden men vissa fastnar lite extra för som ämnet i dag.

Ibland får jag mej en tankeställare o försöker tänka på detta och det hjälper. Ibland tar jag även på mej offerkoftan och sätter mej där i soffhörnan.

Nu undrar jag om jag borde göra ngt eller bara fortsätta att jobba hårt med min son? Är jag bara en oxe (stjärntecken) enveten sådan som kört fast men fortsätter att köra på i samma spår för jag är bekväm?
Det går verkligen upp o ned med sonen på skolan men samtidigt känns det enligt lärarna som det går sämre o sämre o lärarna är negativa till honom. Det som vore så bra för mej att veta är; kommer han mogna o kan han bryta mönstret? Litar inte på att de vill hans bästa. I alla fall inte har bästa metoderna. Ser du vad som kommer hända? Kram


Svar: Samarbeta med skolan... samarbeta med BUP för samtal där känns positivt.. det är viktigt att du själv ser till att få stöd i hur du ska agera.. kram :)
Esmaralda

27 Huldamaräng:

skriven

godmorgon!
Jag är en av dem... Inte för att jag ser illa på andra människors framgång, för de har kämpat! Petter Stordalen föddes inte som en rik krösus! Jag har också kämpat. Jag har kämpat mot rädslor och rädsla för att misslyckas och känt att jag är värd bättre än vad jag skapar, och ändå skapar jag samma sak för mig själv. Det är för att jag hela tiden gör samma val. Hmmm... Ibland är jag klok, minsann :D
Jag är en drömmare och jag vet att jag med lugn och tillförsikt kommer att locka till mig det livet jag vill ha. Det är bara det att jag har så lätt för att bli dämpad av andra, och särskilt min man. Han är en pessimistkonsult numera. Men du sa i förra veckan att mitt drömliv mycket väl kan bli sant och att jag skulle planera noga. Nåväl, det har jag gjort nu, och nu ligger planerna i skåpet och väntar på att bli uppfyllda. Fram till dess tänder jag ljus och önskar och hoppas att det blir snart.
Nu, leva i verkligheten.

Kram, ha en fin dag!

Svar: Du ÄR klok och du har massor av potential.. det gäller att göra upp planer som bär och lyfter... och det kan du.. kram
Esmaralda

28 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Kommer Corona perioden drabba mig o min man mycket ekonomiskt eller kommer den ”biten” rulla på lite som vanligt?

29 Linda:

skriven

Är stolt och lycklig över att ha en superfin unge, ett eget hem jag skaffat helt på egen hand, bra utbildning, goda vänner och jag har ingen allvarlig sjukdom.

Kärleken har jag inte lyckats så vidare med i mitt liv, och nu hänger oron över att bli av med jobbet över en. Men fokuserar på att inte falla i någon självömkan eller sätta på mig en offerkofta. Jobbet hoppas jag innerligt att jag får behålla, och kärleken kommer då den kommer, om den kommer.

I dessa tider, då allt känns lite upp och ner, borde vi alla försöka fokusera på vad som är bra i livet och världen trots allt!

Önskar er alla en härlig torsdag!

30 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så klokt skrivet ! Myntet har alltid två sidor...

Jag är otroligt tacksam att jag har mat på bordet tak över huvudet och naturen in på knuten .
Inga orkaner eller andra naturfenomen som härjar och förstör Vi bor bra vi som bor i sverige.

På tal om bo ...så har skatorna återigen fortsatt bobygget i granen utanför stugknuten ;-)

Flyg lugnt alla häxor mot blåkulla Här ställs flygturen in ;-)

Kram Anki med solnjutande flock

Svar: Skator är så himla fina ! I mitt förra hus ko en speciell skata in i köket och åt ur hundens skål.. det var en hetlevrad Kelpie men skatan klarade sig varenda gång och kom ständigt tillbaka :) Jag tar mig nog en liten Blåkullatur trots allt.. kram :)
Esmaralda

31 EPM :

skriven

Håller med!
Vi har mönster och redan upptrampade gångar som vi oftast går kvar på även när vi vet att de leder oss fel.
Kanske för att det är enklast och att det ligger nån trygghet i att veta utgången- även om den är dålig för oss.

Jag har alltid haft nån speciell dragning till Moa Martinssons person och verk, trots att jag endast läst litet av henne. Varför?

A:s dotter tjuvläste hans sms igår, var det nåt som blev fel eller blev det snarare bra , tänkte att hon fick lite koll på vem jag är och hur min relation till hennes pappa är?

Kram

32 Dunegull:

skriven

Väldigt bra inlägg idag. Så är det säkerligen. Tänker rent för mig själv. Har aldrig studerat till det jag jobbar med idag och har kämpar från dag ett för att ta mig framåt och det har verkligen varit en kämpig väg. Fick en kommentar från min mormor för ett tag sedan som sa. Gud vilken tur du har haft som fått ett sådan bra jobb med tjänstebil och allt. Trodde jag skulle trilla av stolen. Om hon bara visste hur mkt jag har kämpat och fortsätter kämpa dagligen. Jobbar säkerligen mer än de flesta vanliga svenssons. Men det förstår inte folk. Aja. Jag har alltid tänkt att hoppas han där uppe ser en så man får utdelning förr eller senare. Hittills har det fungerat för mig och jag hoppas min resa framåt fungerar.

Sen när det gäller det privata. Ja fy vad jag kan tycka livet är orättvis med tanke på vad jag behövt gå genom men förhoppningsvis har jag tagit lärdom och hittar till sist en fin människa med samma värderingar som mig. Man får inte sluta hoppas och drömma. Då ger man upp. Alla människor får motgångar förr eller senare, så är det bara. Man måste ta lärdom och försöka bryta mönstret. Så ser jag på det.

Ha nu en underbar påsk fina E!
❤️

Svar: Fördelen i din utveckling är att du kommer upptäcka den kärlek som passar dig och passera förbi en som inte alls är rätt.. kram :)
Esmaralda

33 Stolt mamma:

skriven

Glad Påsk, tack för din fina blogg <3. Jag undrar om du ser hur det går med försäljningen av vår lägenhet kommer vi få mer än utropspris och kommer vi att bygga ut huset som vi har köpt?
Stora påskkramar!

Svar: Ja lite mer kan ni få... fast det är tuffa tider just nu... jag ser ett nytt hus för er.. kram :)
Esmaralda

34 Katten:

skriven

God morgon!

Det du skriver är såååå sant! Jag har haft tur i perioder då nöden grinat mig och barnen i ansiktet och inget annat än att kavla upp ärmarna har funnits att göra. En tråkig biverkan har då varit att av offerkoftefolket bli anklagad, som om man vore skyldig dem något, om man genom hårt jobb lyckats förhindra en total katastrof. Då har det hetat att man glidit fram på räkmacka, eller som min mor brukade säga: "Ja, du är ju så jävla duktig, du."

Jag tror det var Stenmark som sa: "Det är konstigt, ju mer jag tränar desto mer tur får jag."

Glad Påsk och ta hand om er!

Kram

Katten

Svar: Klokt sagt av Stenmark för just så är det ju :) Och du ska högaktningsfullt på ren svenska skita i offerkoftefolket... och du ska vara stolt över att inte vara en av dem.. kram :)
Esmaralda

35 Hon:

skriven

God morgon,
är han med andra tjejer bakom min rygg?
Kram

36 Michaela:

skriven

Så sant! Jag har jobbat med att ändra mitt tankesätt och att ta hand om mig på ett sätt som jag inte gjort tidigare. Försöker att leva mitt liv och komma framåt. Hoppas att jag gör rätt och att det attraherar. Att jag är på rätt väg :)
Eller har du ngt råd?

Hoppas att alla mår bra och får en fin skärtorsdag! Kram

37 Pia1:

skriven

Ja om man inte ärligt försöker så är det ju så, men ibland verkar det inte vara meningen att något ska löna sig . Varje gång det ser ut som något är på väg att vända efter så lång kamp så kommer ett ännu större bakslag, så är det bara. Och det drabbar särskilt sonen nu. Förstår inte hur man kan tycka det är en bättre väg att vifta bort hans smärtor och ljuga för honom att han inte skulle ha sjukdomen när han testat positivt! Jag anser snarare att det är ett lugnande besked att det kan finnas en ofarlig (så länge man inte överanstränger muskler i ett skov) förklaring som man kan jobba med. Så vi kan inte vänta med att försöka på nytt tills coronan lagt sig, han mår så dåligt av att de säger att han inte "har ont", det kan vara värre än själva smärtan. Vi kommer verkligen ingenvart om inte min första läkare ger mig en annan läkare eftersom han själv inte vill. Önskar jag visste vad f-n som hänt egentligen, varför ska JAG få straffet för att en läkare glömmer och gömmer sig!! Får vara tacksam om de ens bemödat sig om att lägga in rapporten från Spanien. (Som kostade nästan 7000) Och påsken firar vi ensamma så långt det går, får väl skylla på egen sjukdom när folk inte fattar att man ska ge f-n att ordna middag med släkt från långtbortistan just nu 🐣🍭

Svar: Det är en tuff kamp ni genomgår just nu.. jag förstår inte riktigt.. har man bevisligen en positiv test... då ÄR det ju positivt och hur man tänker där. Begriper jag inte. Ni gör rätt i att leva isolerat just nu.. kram :)
Esmaralda

38 Linda :

skriven

Åh vilket bra inlägg! Tankeställare!! Fråga: kommer jag ha en sådan tur att drömjobbet dyker upp snart?!..obs: det var ett skämt ;) glad påsk Ezmeralda även om den blir annorlunda i år! Kram

Svar: En drömjobb kommer en dag... men först ett annat och bra jobb där du trivs.. kram
Esmaralda

39 lotta:

skriven

hur ser det ut med ekonomin om kommer in vinst oväntade pengar och vad händer i kärleken om kommer in nån man i mitt liv snart

40 B:

skriven

Hej!
Kan du se mig och R ”tillsammans” igen ?
Kram 🤗

41 Dunegull:

skriven

Ser du även mig i ledningsgruppen fram över?

42 Moms:

skriven

Tycker O om mig på riktigt ? Blev lite chockad när han sa det

Kram ! Ha en bra dag!

43 ThereseC :

skriven

Hej Es!

Jag skrev själv en text om just det här.
Jag var inne på samma spår som du.
Inatt drömde jag om en bekant till mig.Och nu tänker jag på henne igen i relation till din text. Hon har verkligen gjort det mesta och kämpat hårt för att ta sig vidare. Flera examen ifrån högre studier och ändå är hon fast i arbetslöshet som hon inte lyckas bryta. Hon går ett arbetsmarknadspolitiskt program där hon får lära sig sy och snickra fågelholkar. Hon är den mest välutbildade fågelholkssnickaren i hela Sverige tror jag. Jag klandrar henne inte för att hon har svårt att hålla modet uppe. Jag gissar att hon skulle känna sig ordentligt provocerad om hon läste dagens blogg. Hon skulle garanterat tro att hon inte har tillräckligt med kämpaglöd, men det är inte där skon klämmer i hennes fall. Det är något annat omgivningen fångar upp och som hon själv är blind för. Och nu är hon oftast väldigt tung till sinnes och det gör inte saken bättre.
Till viss del känner jag igen mig i henne men som tur är så är jag jag och ofta ser jag på saker på ett annat sätt än andra människor. På ett sätt som jag upplevt kan vara en styrka. Men det är något som växt fram med tiden och som fortsätter att öka. Jag har mer och mer tur men undviker att betrakta det som otur ifall saker går mig emot. Vedervärdiga saker händer alla någon gång. Att fråga sig "varför just jag" är det sämsta man kan göra. Har en bekant som alltid frågar sig det och som undrar om det är för att hon inte är värd bättre.
Ibland är det skönt att inse att man inte är centrum av universum.
Min strävan är att vara tacksam för sådant som är bra och bara stå ut och ta mig igenom det som är dåligt.

Kram ThereseC

44 SOL:

skriven

Takk for svar i går Ezmaralda. Jeg vet en stilling jeg skal søke på, selv om jeg ikke har rette utdanningen. En barneskole.
Ønsker deg en fin påske.

45 Alie:

skriven

Ja precis sådär är det..
Det gäller att förhålla sig positivt och faktiskt själv jobba på, att få det bra, vad det nu än kan handla om.
Jag jobbar hårt för att komma långt inom olika saker, vissa saker har landat som man först senare förstår , varför det tog tid. Jag är nöjd med min insats genom livet, men strävar fortfarande framåt åt mina mål... aldrig ge upp! 💕
Kram och fin dag! :)

46 Elin:

skriven

Hej, mycket trevlig blogg du har, det du skriver idag instämmer jag med. Är själv arbetslös sedan 2017 men har fortfarande tro på mig själv att finna ett arbete som kan försörja mig samt att jag tycker det är kul.
Såg faktiskt ett idag på en skola som ligger i närheten där jag bor och det ska jag söka,
Ser du om det leder till en anställning?
Trevlig påsk

47 Sus:

skriven

Hej
Hur vet man om det är bra eller dåligt?
Alla val anta gör som påverkar
Andra tycker man gör du liga val men för min g är det toppen...
Oj svår fråga...
Vad bör jag välja?
Love sus

Svar: Gör du egna val utan påverkan och har ett mål.. en anledning med dina val.. ja då brukar det vara rätt.. kram
Esmaralda

48 Rose:

skriven

Så sant som det är sagt!🌷

49 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Kan väl känna att jag tar åt mig lite i dagens inlägg även om den inte var riktad åt mig personligen, men jag känner igen mig av de du skrev, framför allt den första meningen. För mig handlar de mer om att jag är trött på att kämpa hela tiden, trött på uppförsbacken och längtar SÅ tills jag går en plan väg. Nej, jag tror inte att mitt liv kommer sluta vara full med negativitet och att jag kommer sluta kämpa och aldrig någonsin kommer gå upp för en annan uppförsbacke men vill bara gå en plan väg ett litet tag så man hinner pusta ut. Självklart kommer de nya uppförsbackar men förhoppningsvis inte lika jobbiga som den jag nu håller på att ta mig upp för. Min uppförsbacke har bara blivit högre varje gång jag har tittat på den, precis som om man ser en dörr en bit framför sig och trots att man springer till dörren så känns de som om dörren backar och man får springa längre och längre.

Kunde jag ha valt en annan väg i mitt liv? Ja, kanske. Att byta skola när jag blev mobbad såg jag inte som ett alternativ för då hade mobbarna vunnit. Varför skulle jag byta när jag inte hade gjort något? Jag valde att inte ge dom den glädjen. Tog mig igenom det efter mycket om och men. Konsekvenserna på de blev ju att jag hamnade efter i skolan så när jag kom till högstadiet fick jag kämpa som en blå för att klara mig så jag kom in på den linjen jag ville och jag klarade mig. När jag väl trodde jag kunde pusta ut kom nästa smäll ... min syster blev mobbad och misshandlad i skolan vilket var svårt att blunda för då hon blev självmordsbenägen och att välja och gå åt ett annat håll i detta läget kunde jag inte med. Jag visste ju hur hon kände sig efter att jag själv hade råkat ut för det några år innan. Det har tagit många år att komma tillbaka från det då det var jobbigt för hela familjen. När min syster fick den hjälpen hon behövde kunde jag känna hur jag själv mådde och det var inte bra då jag under denna tiden inte prioriterade mig själv utan de kom i efterhand. De har tagit lång tid att återhämta mig men jag ger inte upp. Får jag skylla mig själv att jag inte prioterade mig själv när min syster var så dålig? Ja, kanske. Blunda när en familjemedlem är sjuk är något jag inte gör för de är inte jag som person utan bryr mig mer om andra än mig själv. Det är inte alltid positivt att vara så omtänksam.

Jag har ändrats mycket som person och framförallt i mitt tänkande. Jag är inte samma person som jag var för 10 år sedan. Vissa gånger har det varit så att jag inte har valt att välja väg utan att bakslag har drabbat mig ändå utan att jag har kunnat göra något. Men ge upp är något jag aldrig någonsin kommer att göra. Jag kämpar för att nå mitt mål och jag kämpar för de jag vill ha.

Visst är jag glad och kan känna positivt att jag inte har corona men inte när de gäller cancer. När en i familjen drabbas av cancer så drabbas alla. 😔💔

Jag hoppas inte du känner att jag har klanka ner på dig, Es? För det var inte så jag menade utan jag ville bara skriva ner mina känslor. Jag längtar tills mitt liv blir ljusare som du har förutsett och att de inte ska dröja länge till men tills dess så kämpar jag tills jag kommer i mål.
Jag önskar dig, Es, en underbar dag med nära och kära! 💖
Kram Zoey 💕

50 Dunegull:

skriven

Hur stor är chansen att jag hamnar i ledningsgruppen?
Kram

51 Lina:

skriven

Tyvärr är jag en sån som verkar ha fastnat i livet och vill ta mig framåt, men vet inte hur...
Har aldrig haft läshuvud och känner att det inte fastnar i hjärnan det jag försöker lära mig eller att jag inte lär mig av mina misstag..

Känner mig osmart/ointelligent och som att jag stannat i tonåren🤔 Skäms över det..

En vilsen tjej som fastnat i en ond spiral. Men det finns absolut saker jag är tacksam över ändå😊

Hoppas ni får en fin skärtorsdag ❤️

Svar: Börja med att höj ditt egenvärde för dig själv... det är viktigt.. du är smart och klok och har massor av goda egenskper så försök se dem.. då kan du också börja använda dig av dem.. kram :)
Esmaralda

52 MN:

skriven

Vilket bra inlägg, jag håller helt med! Var och en har ansvar för sitt eget liv och ens mindset gör hela skillnaden. "Attraktionslagen" fungerar...! :)
Kram

53 Michaela:

skriven

Kom på lite saker! Jag är tacksam för mat på bordet. Att jag har en fin lägenhet och skön säng att sova i. Att jag har min familj. Saknar dock ett jobb men hoppas att det kommer när armen är bättre och Corona blåst över. Jag hoppas att en dag kunna lämna Sthlm och uppfylla min dröm att få bo mer på landet. Jag kommer inte ge mig i lag med en man igen om det inte är min soulmate. Klart med allt annat. Jag har vid 39 års ålder lärt mig att gråta och inte bara bita ihop och gråter en skvätt varje dag och försöker bearbeta allt tufft senaste åren. Hoppas att det är bra för mig. Känns bra i alla fall :) Kram igen!

54 MissMilla :

skriven

Försöker ändra mitt tankesätt men ibland inte så lätt. Lika attraherar lila. Var m om ngt på hypnosterapin i går. Dödsångest. Höll på att kvävas som barn. Olustigt. Kan du se att jag varit med om det

55 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, ja lite som att ett ordnat liv hos en person attraherar mer än någon som har strul och kaos runt sig.

Vänninas bror ringde sent inatt tänkte först att jag svarar inte för det brukar ta sån tid och när har han druckit. Blev ett samtal på flera timmar. Kunde jag hjälpa honom på ngt sätt med råd ? Han verkar vara lite i kris. J är en fin person med gott hjärta. Kan bli lite tokigt ibland då han kan bli en sån besservisser.
Han fick även in hur hans typ på tjej skulle vara. Gillar han mig lite? Var det det han ville hinta om.
Kram

Svar: Han har i alla fall förtroende för dig - och med all rätt... kram :)
Esmaralda

56 Fågel Grön:

skriven

Kloka tankar ifrån dig Es! Tror att mycket handlar om inställning, kommer ihåg ett ordspråk ifrån när jag var liten och gick i skolan: ”Pessimisten ser en svårighet i allt, optimisten ser en möjlighet.” Likaså de som väljer att se sig som ”offer” och att det är de själva det är synd om, istället för att ha självinsikt och fråga sig varför saker och relationer blir som de blir hela tiden. Min man har en släkting som är i 60-års åldern och som är bitter, avundsjuk, missunnsam och gränslös... Hon mår dåligt psykiskt och fysiskt och har knappt några vänner kvar eftersom ingen orkar med henne. Hon hamnar i konflikt med allt och alla... Men vem tror ni att det är fel på? Ja, absolut inte på henne, utan på alla andra som är ”stygga mot henne”, ja enligt henne själv då. Jag stod upp för mig och min familj för att skydda oss då hon tog sig allt större friheter och vi har sedan dess ingen kontakt. Men naturligtvis är det ju jag som är den ”stygga” enligt henne, eftersom hon inte har gjort någotfel. Ja, jag bryr mig inte utan tackar istället högre makter för att hon kom i min väg och skulle lära mig något, att sätta gränser och stå upp för mig själv och mina nära. Så det var en viktig lärdom.

57 Linda:

skriven

När kommer viruset sluta påverka Sverige?

58 Berg:

skriven

Klokt det du skriver, mycket av det som ger utdelning idag bygger på hårt slit för flera år sedan.

Du såg att vår bostadsförsäljning skulle lösa sig, och det har den gjort! Mycket skönt att kunna lämna den stressen bakom sig nu. Bara flytten som kvarstår... men det är i alla fall ett konkret jobb som ger positivt tillbaka.
Glad påsk!

Svar: Skönt att det löste.. kram :)
Esmaralda

59 Mikael:

skriven

Tur...

Itchy boots från Nederländerna är fast i Peru, polisen släpade henne sjukhuset, folk är nu arga på henne och rädda, hon är enda från Europa där, borgmästaren måste lägga sig i, hon är rädd hon ska råka illa ut.

Nu får jag åka och rädda henne haha, hon har tur jag såg henne :)

Så kan det gå som turist ute i världen när det är smitta på gång.

https://youtu.be/e5a76O_uAQ4

Kram
Mikael

Svar: Ja det kan gå hur fel som helst.. lite oroväckande när sådant sker tycker jag.. kram
Esmaralda

60 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda det var fint skrivet och tänkvärt! Jag brottas med magproblem, som jag antar kommer från oro och stress, hur blir jag av med dem? De har hållit på i flera veckor och jag blir tokig snart och har tappat energin :( Har försökt att tänka positivt och att slå bort negativa tankar när de kommer men... Har även fått medicin men den har inte hjälpt mig helt ännu. Kommer jag bli frisk snart? Har så mycket jag vill göra bara kraften kommer tillbaka! :) Stort tack för svar och en Glad Påsk önskar jag dig! Kram

Svar: Mår du inte bättre efter påskhelgen så ska du be din läkare om en utredning.. jag tycker alltid det är klokast att först utröna det kroppsliga och är allt i sin ordning.. tar man tag i det mentala.. kram :)
Esmaralda

61 Misstjejen:

skriven

Hej

Blåkulla finns på riktigt? Häxor och trollkarlar finns ju på riktigt? Tänker jag på väl harry potters värld finns på riktigt? Allt med kvast, trollstaven och allt såna. Borde kunde fly till den världen även om här världe kan inte gör något mer än bara stannar hemma. Vill gärna åka till harry potters värld och har bara kul!

Finns det på riktigt? Det har jag alltid tror på det...

Ha det bra

Svar: Häxor finns och trollkarlar men Harry Potters värld finns bara i huvudet på författaren .. fast visst kan somligt ibland kännas riktigt verkligt.. kram :)
Esmaralda

62 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag hoppas på att göra flera bra val i framtiden, kanske inte just nu i dessa tider för det känns inte som att det just nu finns några val att göra...
Kram Skorpan

Svar: Bra och nya val kommer... kram :)
Esmaralda

63 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Ser du något särskilt omkring mig o min familj närmsta tiden? Något jag bör tänka på eller ha i åtanke?
Kram

64 Helle:

skriven

Kloka ord.. kan inget annat än hålla med.. Rannsaka sig själv bör man göra.. men det kan vara lite tufft det med, man inser att man har ju inte varit något helgon direkt och måste bära toppluva för att dölja de små hornen 😁 Kram

Svar: Hornen sticker upp ibland... hos oss alla tror jag :) Det är i sin ordning... häng i en påskfjäder :) Kram :)
Esmaralda

65 <3:

skriven

Tror det blivit ngt tokigt med leveransen.
Hur stor är chansen att klirrande lådan kommer ikväll med bud ?
Kram

66 Ghostwriter:

skriven

Tror du att jag lyckas få ett jobb i "hålan" till hösten och tror du att den jag skriver med nu om bostad kan orka vänta på min inflytt till senare?





Kram och tack för all inspo!

Svar: Kanske inte planen helt går i lås men i så fall dyker annat upp... kram :)
Esmaralda

67 Solen ☀️:

skriven

Glad påsk Esmaralda!
Kram 🌿🐣🐣🐣🌿

Svar: Detsamma till dig.. kram :)
Esmaralda

68 Anonym Isah :

skriven

Jag mötte en person i helgen som misshandlade mig fysiskt och psykiskt under 2 års tid, jag var bara 19 år gammal. Tidigare varit så kall och oerhört rädd för honom sedan dess, och igår vågade jag äntligen bevisa för oss båda att jag är stark och jag har gått vidare. Att han inte längre kan styra mig! Vi hälsade på varandra och jag sa ett annat namn, jag såg att han kände igen mig. Jag hoppas han fick en stor fet klump i magen och att hans hemlighet om vad han gjorde mot mig, det är ingen hemlighet och om det mot förmodan är så att den nya tjejen inte vet vad han gjort - så är jag 99,9 % säker på att hon kommer få veta av egna upplevelser.

Vad kände han?
Och kommer han låta mig vara ifred om vi ses igen?



Känner mig så stark och modig

Kram

Svar: Ja du utstrålade styrka.. han har ingen som helst makt över dig lägre och det vet han nu.. kram :)
Esmaralda

69 Milla:

skriven

Håller helt med dig i detta! Jag har inte fått något gratis. Har idag ett jobb jag verkligen trivs med och tjänar bra. Visst kan man alltid tjäna mer men för mig är inte pengar allt. Dock har jag jobbat ordentligt för att komma dit jag vill. Jag har pluggat och haft många olika jobb innan detta. Det har varit slitigt emellanåt men det har också givit erfarenhet som jag inte vill vara utan. Jag tror dock inte att jag kan luta mig tillbaka och sola i glansen, nä jag måste fortsätta jobba för att behålla det jag har. Sedan finns det sådant jag saknar och vissa saker tynger mig i perioder. Men tycker ändå att jag är lycklig. Man har val att gå olika vägar i livet även om man inte är född med silversked i mun.
Kram

70 Anki:

skriven

Go´kväll Es
Haha det var en tuff skata ! Äta ur hundens skål och dessutom inne .
Det måste varit en syn för gudarna ;-)

Flyg försiktigt ;-)

Kram Anki med flock

Svar: Ligger i startgroparna nu och ska till att lyfta.. kram :)
Esmaralda

71 Gemini:

skriven

Gud vet att jag tagit tjuren i horn å levt ut ta mig fan varenda känsla, haft bollen i rullning träffat vänner och män både bra och dåliga. Haft både tur å otur. Men här är man singel som aldrig förr. Ensam ledsen å bitter. Avinstallerat tinder. Jag längtar efter något som inte kommer. Har skrivit ett långt genuint naket brev till P som ville ses å ta en ”kaffe” som jag vet hade blivit en ”kaffe med kuk” för passionen har varit vårt signum. Han träffar någon annan nu. Trots det vill han ses. Sicket svin. Ett vackert svin. Jag postade det brevet. Frimärken å allt. Poetiskt blev det. Han kommet inte undan mina ord. Ingen gör. När i H ska man få leva som alla andra i sin omgivning med en kärlek. Jag känner mig som ett UFO. Som att kärlek är nått jag kan betrakta på håll. Ååh. Så ledsen ikväll. :(:( kram.

72 Tingeling :

skriven

Tror du som Tegnell, att vi inte kommer kunna åka utomlands förrän nästa år, eller att det aldrig kommer bli som vanligt igen med utlandsresor?

Kram!

Svar: Jag tror det dröjer i alla fall tills nästa år innan resorna på allvar kommer igång igen... kram :)
Esmaralda

73 HS:

skriven

Tack för viktigt inlägg.

Har laddat mentalt i ett år för att klippa en kort frisyr. Göra upp med mitt förflutna en gång för alla.

Dragit ut på det men sen tänkte jag i helgen när håret ändå var katastrof att va fan, på't bara. Grät när jag tänkte tanken för att jag kände mig så otroligt stark. Stressade som sjutton sista dagen på jobbet idag för att hinna till frisören. Men jag tycker att hon missförstod mig, hon tyckte jag skulle ta det stegvis och klippa en page och menade på att hon har ju ändå klippt av en decimeter. Fick bra rådgivning med produkter så det var ju bra. Det blev en helt OK klippning men har haft page ett antal gånger och hade som sagt tänkt mig något mer radikalt.

Det här triggade igång gammalt negativt bagage om att ingen lyssnar på mig så nu gråter jag för det istället.

Nåväl. Jag ska smälta det här ett tag och sen bokar jag nog en ny klipptid. Kanske ska ta med mig bilder på olika korta frisyrer som exempel. Så får jag stå på mig mer nästa gång.

Kram

Svar: Låt det här trigga igång rätt känsla... bli lite arg på dig själv istället för att du inte stod på dig att håret skulle klippas exakt som du önskade... det är ditt hår och du bestämmer... punkt .... nästa gång blir du lite tuffare oavsett det handlar om håret eller något annat.. kram :)
Esmaralda

74 CA:

skriven

Hej
Skönt att höra, för jag tänkte också ta en tur till Blåkulla men på tv nyheterna säger dom att alla kvastar ska vara parkerade och att resor till Blåkulla är inställda.
Går vi med på det?? Nej!!
Kram och Glad påsk

Svar: klart vi inte går med på nåt sånt... snart flyger vi.. kram :)
Esmaralda

75 CM:

skriven

Min favorit-kollega är varslad, hur möjligt är det att vi träffas på fritiden om det går igenom?

Svar: Jag tror ni träffas... fatta beslut kring detta innan ni skils åt.. kram
Esmaralda

76 Lotta:

skriven

Hjälp, nu har mitt ex börjat bråka rejält och ska gå till rätten säger han och begära vårdnaden om sonen och anmäla mig för umgängessabotage. Han har hotat förrut, men jag blir lika rädd varje gång. Är det en tillfällig ilska eller gör han slag i saken.

Kram L

77 Elin:

skriven

Finns det lite tankar på mig i påsk från hans sida?
Kram

78 Eva:

skriven

Jag håller verkligen med dig om att offerkoftan inte är ett bra alternativ!!!! Jag blev ett maskrosbarn pga av min enormt svåra uppväxt med nästan dagliga olika sorters övergrepp. Jag var övertygad om att min pappa skulle döda mig varje gång. Ändå fram tills han dog var jag skräckslagen för honom. Jag har slitit med depressioner och dålig självkänsla genom hela mitt liv, trots 12 år på högskola och universitet, men utbildning kan dock inte läka en trasig själ. Ingen terapeut kan fatta att jag överlevde utan att bli schizofren.
Efter 30 år har jag nu fått kontakt med min ena syster, som nu sitter inne i fängelse, oskyldigt dömd...pga barndomen. Hon är också högutbildad.
Det visade sig i pappas bouppteckning, att han gjorde min syster nr 2 och mig helt arvslösa. Han och den nya frun som han gifte sig med precis när mamma dog,( pappa var då över 80 år), för att vi barn inte skulle kunna får ärva.Bouppteckningen är full av lögner och jag behöver en advokat men då jag lever sedan många år på existensminimum, har jag inte råd med en advokat. Kan jag be en advokat ställa upp för mig ändå, om han vinner målet så får han ju betalt ändå..med råge?

Jag skulle vilja skriva boken om min och min systers uppväxt som jag vill ska heta Systrarna från djävulens gräddhylla. Jag har den trista diagnosen ME som gör att jag är kroniskt trött och ständigt bl a lever med svår värk och hjärndimma.Jag vet att en sk spökskrivare tar enormt mycket betalt men det känns så viktigt för mig att få ut vad som skedde bakom fasaden i lyxvillan. Har du något tips åt mig hur jag ska kunna få hjälp med denna bok? Jag vill INTE att denna bok ska sluta med jämmer och elände, utan hur man med oförklarlig gudomlig hjälp ändå kan resa sig upp och hjälpa andra, för att ge andra olycksbarn hopp om att inget är omöjligt.

Igår dog en vacker svan helt oförklarligt. Han kunde plötsligt inte flyga längre och snurrade upp och ner i vattnet tills han drunknade. Hans partner försökte så gott hon kunde att hjälpa honom. Det var hemskt att se hennes förtvivlade försök. Varför dog denna svan så plötsligt, som bara ett par timmar tidigare hade flugit så stolt över mitt huvud tillsammans med sin fru? Var det gifter, någon metkrok, plast eller sjukdom?

Jag är mångmiljardär i min själ för jag bor på i mitt tycke, världens vackraste plats, ett litet fiskeläge, där hav och skog möts. Jag vet därför att inga pengar i världen kan göra mig så rik. Det är min kontakt med naturen som är min kyrka och källan till min livsglädje. Jag har det sååååååååå bra nu, förutom ME:n.

Kram och Glad Påsk till er alla.
Eva

Svar: Jag vet inte hur man gör rent praktiskt när man har en bok som verkligen skulle vara läsvärd, i huvudet ! Kanske kan någon annan här på bloggen hjälpa till ? Får en känsla av svanen var gammal och hans tid ute - men så sorgligt att se.. kram
Esmaralda

79 2020:

skriven

Blir tentan godkänd? Hade varit så skönt!!

Kram

80 Hon:

skriven

Hej,
Längtar efter närhet lite grann.. Ser det ut att dröja länge innan nåt sker på den fronten?
Kram

Svar: Det kommer men kan dröja ännu en tid. kram
Esmaralda

81 Ully :

skriven

Mycket kloka ord 😊
Är så trött på folk som säger att jag har tur när jag kämpar på.

Svar: Exakt.. du får rätta dem och förklara att tur har inte med saken att göra... kram :)
Esmaralda

82 HS:

skriven

Tack, ja jag sitter och tittar på bilder av korta frisyrer på nätet. Riktigt kort, och snyggt. Och känner mig arg på mig själv att jag gick i den gamla fällan. Fasiken vad svårt det är att tvätta ur en del gamla mönster... men de SKA bort och därmed basta.

Vad blir bäst, satsa på samma salong igen eller Björn Axén i närheten? Den är betydligt dyrare men har veganska produkter och en arbetskamrat är väldigt nöjd med dem.

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: