CORONARÄDDNINGEN....

I dessa tuffa tider när somliga av oss tvingas leva ensamma och isolerade – utvecklar man lätt en depression.

Det känns som om det normala livet  är långt bort i fjärran och att vänta på vaccin eller på att viruset ska bli ”snällare” – är en osäker väntan.

Människan fungerar så att  om man bara VET fakta… hur länge man behöver stå ut med någonting,  så blir det lättare.

Men just nu kan ingen ge de exakta svaren.

Inte vi mediala och inte våra myndigheter.  Vi lever i oviss isolering och särskilt den utsatta gruppen som är stor.

 

Hur ska vi då hantera detta ?

Jo, psykologen säger att  vi måste skapa  dagliga rutiner.

Det kan bli vår Coronaräddning.

De som arbetar borta eller hemifrån har redan rutiner och de behöver bara finslipa sin fritid.

Men  de andra – behöver ställa klockan i rimlig tid om morgonen.

Äta en god frukost – gå en rejäl promenad – måla en tavla – skriva på en bok – träna så gott det går – meditera – yoga -  dansa – eller vad man nu tycker är kul -  skypa eller facetima med släkt och vänner – planera en matsedel för en vecka åt gången och beställa från butik –  man kan göra långkok och prova nya maträtter och dela med sig till de som av olika anlendingar ingenting har -  att alltid äta en lagad måltid om dagen - titta på film/serier – städa  och ha det snyggt runt sig. 

Att sköta sitt hem och sin hygien är A och O men det är lätt att man slarvar när den ende man träffar är en själv.

 

Gör upp ett schema för  dina dagar och skaffa dig en ny rutin i detta.

Rutiner är bra !! De kan vara avgörande för ditt mående.

Min mamma tillexempel hon skypar med sin väninna  klockan 21 varje lördagskväll och då tar dom ett, två eller tre glas vin tillsammans och umgås minst en timme.. ibland två.

PLus massa andra rutiner som hon också har.

 

 

Spådamen säger:

Även om du är ensam i din bostad så är du det inte ! 

Du har hela tiden din ängel, din skyddsängel vid din sida. 

Han eller hon  sviker inte för en sekund.

Du måste inte vara en väldigt god människa för att ha en ängel vid din sida…och du kan prata med  hen och på precis vilket sätt du vill.

Bekvämast är ju nog att du pratar högt. 

 

 // Tänker du din ängel ungefär så här med vingar, så är det så //

 

 // Eller så här //
 
// Eller så här .. eller på massa andra sätt... änglarna ser lika olika ut som vi människor gör//

Prata som du skulle gjort till vem som helst - det krävs inga ceremonier eller konstigheter.

Dela ditt mående med din  ängel, dina tankar och dina drömmar.

Änglarna försöker alltid ge svar men dessa svar är inte lätta att upptäcka. Deras tecken är ofta väldigt subtila för det är svårt att meddela sig över dimensionerna.

Men om du försöker vara alert och se dig omkring, lyssna och ta in.. så har de allra flesta av oss möjligheten att se

Eller så kan vi känna in vår ängel inom oss, i hjärtat !

Våra kära på andra sidan besöker oss också och särskilt när vi behöver dem som bäst. 

 

Ingen är någonsin  helt ensam

Och ni som är ute i samhället och rör på er… gör något bra för era medmänniskor som måste sitta instängda.

Man måste inte förbinda sig att göra något regelbundet men  en vårblomma eller en påse påskgodis  som du sätter utanför  den isolerades dörr kan göra stor skillnad.

Små ting är ofta lika värdefulla som stora.

Ta hand om er och varann

 

Kram & kärlek

1 AnnaK:

skriven

En oviktig med ändå viktig fråga. Har "min" vaktis ihop det med min kollega? Skulle kännas väldigt obekvämt kan jag tycka 😬

Kram 🤗

2 Anne:

skriven

Är han otrogen mot mig?

3 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Nu sitter inte jag i karantän än, men jag går och väntar på minsta tecken att hamna där. Jag befinner mej nästan mitt i skiten och risken att bli smittad är relativt stor, frågan är när jag blir sjuk och hur sjuk jag blir...
Tror inte jag hade haft problem att sysselsätta mej fast nån rutinmänniska är jag inte...Tänk att detta händer hos oss i Sverige idag, ofattbart!
Trots att man ska undvika folk och fä och helst va för sej själv, tror du att det stoppar flingen från att vi träffas ändå?
Fredag igen, en blåsig sådan. Vaknade inatt och trodde att regnet och storm skulle piska sönder fönstren...
Kram kram🧡💐

Svar: Ja, det är lite ofattbart över det hela !! Just nu när det är som värst känns det inte som att du möter flingen, men det kommer.. kram :)
Esmaralda

4 Tingeling :

skriven

Tack.. behövdes nog en dag och tid som denna!

Jag gillar ju rutiner, och typ skriva upp saker som ska göras osv, schemalägga...planera.. Jag brukar inte kunna sova bort en hel dag utan vaknar alltid kl 06.00... nu har det blivit 05.00 och tycker det är lite för tidigt, ska försöka vända på det! Men är sååå trött på kvällen.

Men sen när praktiken är över och våren är här så ska jag promenera varje morgon efter lämnat dottern i skolan. Jag älskar mornarna på våren. Man behöver inte så mycket kläder. Fåglarna kvittrar, solen värmer, det är tyst och stilla och man möter bara nån enstaka bil och personer som är ute med hunden. Och ibland ingen alls.

Äntligen fredag!! Blir nog att köpa sushi idag igen (som förra fredagen), på min favorit restaurang, vill gynna den så den inte behöver läggas ner.

Och så ska jag och dottern pyssla påskkort och skicka till hela familjen. Kommer nog uppskattas hoppas jag.

Trevlig fredag!

Kram!

Svar: Vår och tidiga sommarmornar är underbart.. jag får väl då försöka masa mig upp i tid så jag får njuta av den tidiga solen :) Ja, viktigt att vi gynnar våra favobutiker/restauranger... påskkorten kommer verkligen att uppskattas.. kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har börja funderar på min egen framtiden om vad är som bäst för mig. Jag vill inte väl var oseriöst och oproffsigt. Försöka var mer seriöst och professionella för min framtiden. Vill ju lyckas ju min egen dröm karriär. Föreläsare och något mer säker. Jag försöka var bättre förebild. Jag försöka bara blir den bättre vision av mig själv.

Ha det bra

6 Huldamaräng:

skriven

Godmorgon!
Jag har ju funderat lite över det där med änglar och anhöriga på andra sidan. Du gav en gång tips på hur man kan se sin ängel i en fönsterruta på kvällen. Det gjorde jag och jag såg en person tydligt där. Det var en manhaftigt androgyn person. Det skulle kunna vara min mamma i mörk täckjacka, dragen fanns, men jag tror inte det. Den här personen var äldre på något vis, lite allvarligare. Dessutom så tror jag att min mamma skulle visa sig som hon såg ut när hon tyckte att hon var som snyggast, någon gång på 80-talet eller 60-talet :)

Jag trodde att de anhöriga på andra sidan var med oss jämt. Jag kan känna doften av dem hyfsat ofta. Häromdagen när jag frågade dig om kråkorna så svarade du att du kände att de varit nära mig nyligen. Hur menar du då? Är det så att de alltid är här men ibland visar sig som fåglar, sig själv eller gud vet vad? Eller är de inte alls här och kommer ibland?
Ha en fin dag!!

Svar: Nej hela tiden är de inte med oss.. de har sitt liv att leva i Alltet också.. men de besöker oss ofta. När de kommer på besök lämnar de ofta ett tecken på att de varit här... och detta tecken yttrar sig olika.. det kan vara fåglar och det kan vara något helt annat.. kram :)
Esmaralda

7 Orkeslös :

skriven

Kära Es!
Idag använder jag annan sign.

Hemma från sjukhus igen med en kraftig lunginflammation o vätska i lungorna o lite till. Febern har gått ner, men sänkan var 306 när jag kom in i ambulans o är nere på 176...! Jag känner inte hur jag än ber till min skyddsängel att hen lyssnar o jag är inte otacksam men vad händer jag som älskar Änglar?? Så fint önskar att jag med öppnade min dörr o det stod ett litet påskägg utanför min dörr i Påsk! Ska påbörja cancerbehandlingen igen på lördag o tar fortfarande antibiotika först i blodet o nu i kapslar! Det har slagit ut magen så nu får jag hjälp för det med.
Fråga
Ser du nån ljusning för mig snart?
Och mannen råkade tvätta örngottet med Lady i, han har dock inte tagit i den, men är kraften borta nu då? Skulle bli så glad för ett svar!
Kram o kärlek❤️🙏🍀

Svar: Även om det inte känns, så lyssnar din ängel och beskyddar dig. Lady är pigg och aktiv och tog ingen skada av badet.. strö några saltkorn på henne och låt ligga några timmar , för säkerhets skull.. kram
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Vilka lyx för vissa kan skypar, prata i telefon med sina vänner men inte för mig varje kvällarna. Har ju tråkigt.

Jag pratar med mig sjålv hela tiden. Analysera allt från gamla tider att försöka hitta egen lösningar att vad kan har blir fel typ personer, situationer och allt. Jag är min egen kurator.

Vem ska jag pratar med då... jag försöka alltid men inte ofta att lyckas jag.

Jag försöka ju svar på alla meddelande i facebook och såna

Vänta på ju någon som vill prata med mig på en hela kvällen. Ingen som vill gör det...

Jadå jag har tråkigt på varje kvällarna. Även om jag får delta på vissa LIVE på Instagram och såna.

Önskar ju att jag får möjligt att prata med någon i facebook...

Ha det bra

9 Solen ☀️:

skriven

Godmorgon!
Det var ett inlägg som träffade rätt.
Det är inte bara viruset utan också fem månaders halvisolering pga behandlingarna jag har gått igenom som nu gör att jag håller på att bli halvkocko. Jag trodde att efter det var klara skulle livet sätta igång igen och allt skulle bli lite mer som vanligt....men icke!
Vissa dagar går bättre...andra dagar känner jag mig ensam...suck!
Och känner man sig ensam och känner sig lite deppig börjar man tvivla på både det ena och det andra.
Nej idag får det målas en tavla innan man får spader!

Ha en fin dag!
Kram ☀️☀️☀️

Svar: Det ÄR tufft, på riktigt. Måla en tavla känns bra dock :) Kram :)
Esmaralda

10 Ullegull:

skriven

Får, tack o lov, fortfarande komma till jobbet. Mer än halva styrkan jobbar hemifrån så det är tomt.
Blivande ex-sambon verkar vilja ha ut mig så fort som möjligt ur huset men det är svårt att få tag i en hyresrätt. Hade varit enklare om jag hade haft möjlighet att köpa en borätt. Ser du om en bostad är påväg eller måste jag fortsätta leva i limbo? Mår skitdåligt av detta.

11 Fjärilen:

skriven

Hej E!

Jag undrar varför jag fortfarande jag tänker på honom. Kan du se om det kunde ha blivit något mellan oss förut om någon av oss tog kontakten. Jag har gått vidare men ändå dyker människan fram på ett eller annat sätt. Har han haft något intresse eller är det bara jag som förtjusat mig i något jag inte kan sätta fingret på? Snälla ser du något kring hans intresse förr ?

/ kram

12 EPM :

skriven

Godmorgon.

Ok, skiten träffade fläkten. En administratör har gett en extra behörighet till vissa studenter så de har sett min tenta innan den var ”öppen”.
Upptäckte detta igår...
nej, jag gör inte om tentan. Jag kör på nu. Jag säger nej till mer stress nu.

I samma veva som detta kom upp så fick jag ett Mail av en student. Han mår jättedåligt och har svårt att hålla ihop sig. Orsaken är att folk pratar om honom på ett vis som inte är vänligt. Både vänner och ovänner... vilket är det tuffaste...
Jag försöker trösta och stötta men det är svårt på Mail och sms...
Kommer han reda ut detta? Jag är orolig för att han ska ge upp livet...
Han är stark men han har inte hittat det i sig än.

Kram

Svar: Ge honom det stöd du kan och föreslå att han söker samtalshjälp.. jag får en oro för denna grabb.... kram :)
Esmaralda

13 Agnes:

skriven

Min morskusin skall få tulpaner! Hon sitter instängd i Eslöv, av alla ställen! =)
Var gång jag sänder blommor, så säger blombudet att, "Nu var det dax igen", vid leverans!

Styvfar sitter i sitt hus tillsammans med "hunnen"! "Systra" fixar med hemleverans av mat. Jag ringer då o då för att lyssna hur det är.

Tror personligen att vi får leva med restriktioner till i sommar. Minst. Grönan har ju ställt in sin premiär. Just nu vet de inte när de ska öppna.
Skansen har reducerade öppet-tider. Lill-Skansen håller stängt, däremot är Östersjöutställningen öppen.
Hörde att även politiker-veckan är inställd på Gotland.

Är tacksam över att bo i Sverige. Läser att omvärlden anser att Sverige inte fattar sitt eget bästa i Corona-tider. Men vad är det som säger, att andra länders Corona-agerande skulle vara det ultimata?
Även om jag inte vill, så börjar jag bli en smula hypokondrisk. Kallas numer för "Hälsoångest"!
Har börjat att när jag vaknar, bli glad över en ny dag! Och när jag lägger mig, så är jag tacksam för dagen som varit!

Kanske ska låta änglarna få en syl i vädret, haha! Pratar för jämnan, hemma...eller mumlar åtminstone.

Ett tips till er som nu trånar efter lite sällskap! Sett att "Mötesplatsen" kör sin gratishelg nu. Med början i dag vid 16 fram till söndag midnatt, så kan "alla" nu skriva till varandra utan att behöva betala ngt.
Så in o lägg upp en profil o jaga! Med tanke på Coronan, så är väl skype att föredra...
Våga fan dejta IRL i dagens läge...=)
Jag ser ju hur de där virusbollarna laddar från tårna...gahhhhh....

Krams!



Svar: Blommorna du skickar bli väldigt uppskattade !! Och vem behöver inte en blomma i dessa tider ? Jag tillhör ju dem som sitter helt isolerad.. och härom dagen kom ett "chokladbud" med en liten påse väldigt fin choklad och jag blev lyckligare än på julafton ! Dels älskar jag ju choklad.. och jag blev så rörd att någon tänkte på mig och tog sig besvären ! Bra med Mötesplatsen... kärlekstörstande kan ju få lite sysselsättning här om inte annat.... kram :)
Esmaralda

14 <3:

skriven

Skönt att höra 😇
Du, jag fick blandade feelings av den kvinnan som kollade på lägenheten. Stämmer det att hon försökte flörta lite med honom?

Svar: Det är nog mer så att hon har en flirtig approach rent generellt... kram :)
Esmaralda

15 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Fint inlägg, så sant! Ovissheten är verkligen hemsk. Jag tillhör dem som måste jobba ute i samhället och samtidigt försöka hinna med allt annat, känner mig ofta jättestressad och kan nästan lite avundas alla som "bara" får sitta hemma i lugn och ro. Fast jag förstår naturligtvis att det kan vara tungt också, att sitta helt isolerad.

Eftersom jag inte kan vara hemma och isolerad så känner jag att det bara är en tidsfråga innan jag blir smittad av corona. De flesta av oss kommer väl att få det oavsett, i något skede. Så smittsamt som det verkar vara.

Hur tror du jag klarar att bli sjuk i corona? Får jag det lindrigt eller blir jag svårt sjuk?
kram

Svar: Ja runt 60 % tror jag kommer drabbas innan vaccinet kommer. Jag ser dig inte allvarligt sjuk... kram :)
Esmaralda

16 Carina ST :

skriven

Tack för riktigt bra råd Ez. Jag tror också att rutiner av olika slag är bra för att känna en meningsfullhet. Ännu bättre är det om det dessutom finns med en del av sådant som vi tycker om som ger glädje.

Vi är ju inte helt isolerade än så länge, jag och min dotter, men socialt umgänge blir det inte något alls av just nu.

Min dotter går sista året på gymnasiet och har därför distansstudier. Hon har tidigare pendlat till skolan tio mil bort och har även vännerna där. Nu behöver hon ju stanna hemma. Hon har skapat rutiner för sig själv varje dag. Hon går till gymmet på morgonen, vi bor granne med det, och vid den tiden är det enbart en handfull människor där. Sedan har hon distansstudier under dagen. På "raster" och på kvällar skypear hon med vänner, spelar spel ihop över internet osv. När jag kommer hem från jobbet kollar vi på någon serie ihop som vi båda gillar.

Jag själv är en av de få som kommer till mitt arbete för arbetsträning varje dag. Ibland är vi tre personer där. När tjänstemännen arbetar hemma digitalt så arbetar vi också digitalt men måste vara på plats på grund av att försäkringskassan betalar för rehabiliteringen. Lite märkligt egentligen. Samtidigt är det ju skönt att komma iväg varje dag.

Ez tror du att vi kommer bli satta i karantän även i Sverige, som i andra länder?

Kram, Carina ST

Svar: Låter som om nu byggt upp en bra tillvaro med goda rutiner :) Det kan bli karantän här också men i så fall sker det ganska snart....men här föredrar man att lita till människors goda omdöme.. som ibland ÄR gott och ibland inte alls.. kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Japp, rutiner är viktiga för alla såväl barn som vuxna. Jobbar man hemifrån, som de flesta troligtvis gör här hos oss, ja då är det lätt att det går överstyr o blir bara jobb, jobb, jobb.

Själv har jag nu övergått till kontorsjobb o får väl se vad det leder till. Inte mycket folk som rör sig men aldrig vet man när ett litet virus slår till.. Ser risken ut att vara stor för min del att bli smittad Es? Lite i riskgruppen är jag nog. Nåja, det som sker det sker.

Idag är det iaf fredag o man får snart vila :).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag ser att du lär få en infektion men det kan lika gärna vara en vanlig förkylning.. ser ingen varning runt dig.. kram :)
Esmaralda

18 Elin:

skriven

Blir han glad när han ser mig på måndag? Lite pirrig i magen? Kan det vara lite flirtigt igen?

Svar: Han tycke rom att se dig.. men tveksamt om hur djupt det hela är.... kram :)
Esmaralda

19 J:

skriven

Godmorgon,
Jag hade tänkt idag överraska min mamma som sitter karantän med lite godis. Göra henne glad för uppmuntra henne.
Jag behöver själv bli glad så händer det något roligt idag eller under helgen som får mitt hjärta att le?
Kram

Svar: Mamma kommer bli glad :) Något positivt tror jag sker... i det lilla... ta vara på den goda känslan detta ger.. kram :)
Esmaralda

20 Helena Ir:

skriven

Det är skönt med rutiner,då mår jag som bäst,och just nu med detta virus..nästan lite som en extra trygghet!

Den senaste tiden har jag haft mycket känningar av kroppen som om någon rör vid mig,elektricitet,pirrningar..speciellt igår kväll..så jag tänker att jag har någon hos mig.

Vad med snö vi fått..vaknade tidigt och tittade ut..oj då,nu är det vinter! Blåser grymt också.. promenaden blir kortare idag!

Ha det så bra!

Kram

Svar: Ja visst har du besökare till och från:) Kärleksfulla besökare som tittat till dig. Snö... herregud ja... fast vi har haft storm och regn i natt... mina utemöbler har jag fått hämta upp runtom i trädgården !! Kram :)
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag välkomna alla att chatta med mig i kvällen kl 19:00-22:00 i min facebook. Hoppas någon som vill chatta med mig i kvällen. Läsa din inlägg och fick ide för det.

Tror du att det går och alla vill chatta med mig. Den tid är väl lagom för alla.

Hoppas någon vill prata med mig

Ha det bra

Svar: Härligt. Vill du att bloggfamiljen ska chatta med dig så får du lämna dina uppgifter annars blir du nog inte hittad.. kram :)
Esmaralda

22 <3:

skriven

Tyckte om statsministern tal igår att faran inte är över och man måste göra uppoffringar och inte tro att det är bra nu.
Legat och funderat fram och tillbaka inatt om jag ska boka av middag ute på lokal och träffa ett barn som är 6 år.Är riskpatient och hållit mig inne bara och endast träffat min familj. Får hjälp med Apotek och handling.
Känner lite nog big no när hon kommer från dagis. Vill inte göra henne besviken...
Blev förvånad att E mamman tyckte vi kunde gå ut idag.
Kram

Svar: Ja, kanske läge att boka av middag på lokal och inte träffa barn just nu. För din egen skull, kram :)
Esmaralda

23 Lotta:

skriven

Att få kontakt med sin ängel är fint och tryggt. En period tyckte jag att jag lyckades ganska bra, men inte nu. Kanske rättar det till sig. Nu är ju allt så rörigt.
Många jag känner lever som vanligt trots Corona. Åker till jobbet, ut och äter på lunchen, hälsar på gamla föräldrar. Vissa förstår inte och det är verkligen jättetråkigt. Då tar denna influensaperiod ännu längre tid.
Ekonomin går ju i kras fullständigt om det håller på hela året. Ser du mig i jobb detta år.

Ha en fin dag och härligt att dun mamma sitter och skypar. Kul!

Kram L

Svar: Exakt, somliga verkar inte begripa och de ställer till det för sina medmänniskor. Senare i år kan det bli lite jobb för dig men inte så som det hade kunnat vara utan corona.. men det kommer.. kram :)
Esmaralda

24 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda. Ja, nu lever vi sannerligen i en oviss och tung tid. Det gäller att ta en stund och en dag i taget. Tycker att det skulle vara så mycket lättare att klara av det om man visste hur länge det ska på pågå. Försöker att inte läsa om de rapporter och artiklar med forskare som påstår att detta kommer att pågå 1,5 - flera år.

Jag vet att det finns betydligt värre saker att oroa sig för, men jag undrar ändå om du kan se något om min semester på sommaren. Kommer jag att kunna resa då eller blir det bara till att stanna hemma? Kommer jag åtminstone att komma iväg senare på hösten eller vintern?

Visst KOMMER väl folk att kunna resa igen?
KRAM,
Jennifer

Svar: Jag tror vi får trösta oss med att när vaccinet kommer.. då är faran över ! Känns inte som om det blir läge för semester i sommar, tyvärr... du får nog skjuta lite på den. Ja, man kommer resa igen.. kram :)
Esmaralda

25 Läroliv:

skriven

Idag ska det bli spadag-skötaommigdag här hemma och ladda för lite städning i helgen så det blir fint nu i kommande påskvecka. Vi är ju i riskgrupp och det är ok och vi är ju också som tur är två i hushållet så vi slipper ensamheten som nog rätt många är drabbade av. Sköna promnader blir det också varvat med och lite god mat emellanåt.

Ha en fin helg alla.

Kram

Svar: Oh så mysigt med spadag :) Här ska det också städas. Känns som du får en fin påsk.. kram :)
Esmaralda

26 smulan:

skriven

Bra tips för dom som behöver.
Återigen en dag då det inte gick vägen på morgonen och barnet är hemma. Hoppas att skolan snart ska inse att extra stöd och resurs behövs innan det blir värre. Förstår dom snart?

Svar: Ha återkommande och tydlig kommunikation med dem, samarbete är viktigt.. kram :)
Esmaralda

27 Ghostwriter :

skriven

Tror du att jag får ett positivt besked från intervjun? Kram

Svar: 50 % chans.. kram :)
Esmaralda

28 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så glad jag blev över dina rader idag <3
Viktigt med rutiner !
Tröstande att tänka på sin / sina änglar .
Min har som vanligt fullt upp med att hålla mig på rätt köl ;-)

Man kan ta tag i de där lådorna man aldrig städar ur Eller skafferiet Jag hittade gamla gula ärtor hur gamla vågar jag inte ens tänka på ;-) Hade inte hjärta att slänga utan satte dem i jord och nu 1 v senare har jag de ljuvligaste ärtskott att äta !

Härlig Fredag !

Kram Anki med flock

Svar: Det tar mig tillbaka till 70-talet.. herregud vad man åt ärtskott :) Min tanke är att städa ur alla kökslådor .. få se om jag tar mig samman till detta projekt. Din ängel är alldeles underbart... han jobbar glatt för dig konstant.. kram :)
Esmaralda

29 Miltons Mamma:

skriven

God morgon 😃

Jag ÄLSKAR ju verkligen att få vara ifred och inte alltid vara 110% social hela tiden. Tycker om att finurla i min ensamhet men även att umgås med familj och vänner. Jag har inget stort behov av ytliga sociala kontakter eller att prata med kreti och pleti.

Men när man verkligen behöver den sociala kontakten och inte kan få den är det skit jobbigt (rent utsagt) så jag kan förstå hur "normalt sociala" människor lider nu.❤️

Läste att april skulle vara den stora "spridar månaden". Så inget himlastormande påsklov för sonen men om jag gör rätt så kan det bli roligt ändå. Spela fotboll, basket, baseball, spela spel (sonen ör dock en jäkligt dålig förlorare så det är inte så roligt alla ggr 🤣) måla ägg, äta liten påskmiddag. Sonen brukar vara nöjd och tacksam för små saker ❤️
Förra året till exempel då jag hade värsta "påskångesten". Allt ska vara så stort och pråligt hela tiden och har man noll energi, minus i motivation och tomt på kortet så pyser ångesten igång så fort ngn högtid, lov eller dyl närmar sig.
Jag struntade i påsken förra året. Vi var hemma och gjorde nada, till en början.
Detta gjorde sonen super ledsen så jag fick skaka om mig själv. Vi gjorde en liten påskmiddag med sill, potatis, prinskorv, köttbullar och ägg. Målade ägg, gömde påskägg ute.
Inte mycket men ändå ngt. Sonen var helt lyrisk och så tacksam. Han pratar fortfarande om det😊
Så allt behöver inte alltid vara så att mega pompigt.. Och det lärde jag mig förra året och en stor sten föll från axlarna 😃

Så vi kanske kan hjälpas åt att hitta på enkla, billiga saker som man kan göra hemma i påsk 😃 Bort från mobil, padda, PS4, dator och allt vad det kan vara. Jag gillar att spela sällskapsspel, och enkla saker som hänga gubbe, gömma nyckeln, smakleken mm. Sonen fick ett fotbollsspel i julklapp.. Jag klår honom varje gång och han blir aslack 🤣😁❤️

En undran jag har lver corona är att det sägs ha smittat från djur i Kina och sedan muterat för att "passa människan". Men så sägs det att människan INTE kan smitta djur... 🤔🤔🤔 Låter askonstigt tycker jag. Det kom ju från djur. Kan dey inte likväl ha anpassat sig till både djur och människor alternativt anpassa sig tillbaka till djur.
Läste oxå att Kina redan öppnat upp sina förskräckliga djur marknader igen. FY FAAAAN för dem!! Hundar och katter i små små små burar. Djuren blir skållade , flådda etc levande. Personlig åsikt men de människorna verkar totalt sinnesrubbade. 😠😠😠😠😠😠
Jag förstår att man kanske måste äta hund och katt för stt tillgången på mat är liten MEN sättet det görs på..Psykopater hela bunten, utan någon som helst empati. 👎🖕


Oj sicket långt inlägg hehe.. Lite fredags lektyr hehe.

Kjam på dig Es (och alla andra. Ber o. Ursäkt för argt avslut på ett inlägg som skulle vara trevligt 🤪😁❤️)

Svar: Exakt... det man gör måste inte vara stort... ibland kan det man gör i det lilla bli ännu mer värdefullt och uppskattat. Gömma ägg är kan man ju göra i påsk... ordna en liten påskmiddag bara med familjen....spela spel, ha tävlingar etc... Ja, i somliga kulturer har man inte samma respekt för djuren och det får mig också att må dåligt. Kram på dej tillbaka :)
Esmaralda

30 Lotta S:

skriven

Känns verkligen osäkert det där att inte heller mediala ser mer av detta.
Har haft någon typ av lågeffektivt virus i kroppen som inte går över snart två månader nu från och till och börjar tänka det är den underliggande oron för egna jobben, mammas sjukdom, utsatta barn, instängda åldringar, det omöjliga att världsekonomin ska kunna redas upp, ... i oändlighet som hela tiden finns där och påverkar immunsystemet.
Vet andra som tar tag i saker och försöker lyfta situationen så gott det går, men med svartsyn i grunden fastnar jag lätt i känslan av hur omöjligt det verkar och känner enorm trötthet.
Räddningen just nu är ändå min lilla familj, att min man och jag har det bättre än jag någonsin trodde vi skulle kunna ha det, nästan bästa någonsin!?

Svar: Ja, det ÄR en orolig tid.. och mer orolig här i Sverige har det väl inte varit sedan kriget ! I kriser brukar två saker hända i relationer... antingen knyts man närmare varann eller så glider man från varann... kram :)
Esmaralda

31 F:

skriven

Godmorgon hur blir sommaren för oss??

32 Dunegull:

skriven

Vad kände han för telefonsamtalet igår? Vad är din känsla?
Kram

33 kulla:

skriven

Med medmännsklighet kommer man långt, rutiner är ett måste i dagens läge..annars hammnar vi väl alla på "hispan" snart:).
Skulle ju va mysigt med en liten date snart..kommer det att ske? Eller är det fördröjt nu så här i Corona tider? kram

34 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du om utmaningarna som väntar är hälsomässiga eller av mer praktisk karaktär som jobb och dylikt?

Kram och kärlek.

35 Rebecca:

skriven

God morgon :D I dessa tuffa tider vore det kul att veta om du kan se något om min kommande kärlek. Vad som helst, utseende, personlighet, yrke, det som kommer spontant bara :) Det känns som att en ny kärlek är på ingång men jag är inte synsk (vad jag vet ;)) och kan inte förnimma mer än så.
Kram ha en bra dag.

36 Varis:

skriven

God morgon Ez,

Jag drömde innan jag vaknade idag något så verkligt. Känslan var så stark och som sagt verklig. Personen jag träffade är ingen jag känner men har aldrig känt mig tryggare än när hen kramade om mig. Jag vill väl mest veta om du kan känna in vad detta var.. bara en dröm kanske?

Kram

37 Jullisw:

skriven

Kommer vi få sålt spabadet snart?

Svar: Just nu vågar inte många shoppa så det är en svår tid att sälja i.. räkna med att det kan dröja lite.. kram :)
Esmaralda

38 2020:

skriven

kommer kommunen lyssna på mig och bli övertalade att personen inte är rätt för just min familjemedlem?

Kram

Svar: Finns en god chans.. kram
Esmaralda

39 Mercan :

skriven

Esmaralda jag är jätte rädd 😖 kommer min mor syster bror bli smittade av corona virusen 😥vad ser du 😞kommer vi att resa till Bulgarien framemot 😣igår svarade du" Nej, om det blir någon sjuk det blir inte på grund dıg "ska jag förstå Nej det blir inte hemskt 😣😣😣

Svar: Jag ser ingenting detaljerat kring om någon i din familj får Corona... och till Bulgarien reser ni men det kommer dröja innan den resan kan bli av.. kan inte säga exakt hur längre... följ alla regler och föreskrifter och det kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

40 Kristin:

skriven

Ja, denne Coronaen har satt hele verden på hodet.
Det er klart at situasjonen i samfunnet gjør noe med oss.
Det er så flotte ord du ga oss om det å leve nå, kjære Esmaralda. Tusen takk!
Rutiner har alltid vært viktig, men nå er det mer viktig enn noen gang.
Som pensjonist har jeg fått en viss trening i å organisere mitt liv på en annen måte enn da jeg var i arbeide, men, allikevel er det dager nå som kjennes tunge. Det er da det er viktig å sette i gang med noe.
Jeg har vasket huset, bakt, hundene bades noe oftere og vi går våre turer i skogen.
Jeg syr av og til bellyband til hunder (kiss skydd som man legger en bleie i, slik at de ikke markerer på ting inne i huset). En venninne av meg fant ut at hun kunne benytte dette, som er sydd i to lag av god bomull, som ansiktsmaske når hun går ut. Da fikk jeg ideen om å forsøke å sy de litt annerledes, slik at de kan være mer behagelige å ha på. Ja, noe må en jo finne på. :)
På mine skogsturer har jeg lange monologer som er rettet til min skyddsengel og til universum. Jeg takker veldig mye over at de er med meg og hjelper meg. Jeg kjenner faktisk at de er med meg, noe som gir ekstra trygghet og energi.

Jeg er jo så forsiktig jeg kan, for jeg har mine elskede hunder å ta vare på, og jeg må jo si at jeg håper å klare å holde meg frisk gjennom denne perioden.

Jeg ønsker deg og din familie, kjære Esmaralda, en frisk og god helg. Det samme ønsker jeg for hele Bloggfamilien.
KRAM!!!


Svar: Vilken bra idé att sy om och använda som ansiktsmask !! I krisen blommar kreativiteten och det är underbart ! Det ser annars tryggt ut runt dig.. fortsätt vara försiktigt... stor kram och fin helg till dig och dina fina fyrbenta.. kram :)
Esmaralda

41 Socionom som längtar ut:

skriven

Bilderna var verkligen spot on, sist jag såg min guide hade han jeans t.ex :)

Nu var det är bra tag sedan jag såg min guide, men jag känner av honom desto oftare.

Kära Es: mitt liv är just nu på paus med sjukskrivning etc. Det gör mig gott. Känner mig klar och olycklig på jobbet (och otacksam, då jag faktiskt har ett jobb..) Kikar längtansfullt efter arbete i organisation/utlandsarbete. Vill någon ens ha mig efter sjukskrivningen.. Ser du någon chans på nytt jobb för mig under detta år?

Kärlek 💕

Svar: Ja, det gäller att ha ett öppet sinne om hur våra änglar ser ut ! Visst kommer nytt jobb för dig.. det ser ut som om du kommer leva en dröm.. kram :)
Esmaralda

42 ängeln:

skriven

Hej, absolut det är jätteviktigt med rutiner för att må bra. Tyvärr är det nog så här många äldre och ensamma människor har det i sin vanliga vardag. Tror du att jag kan komma tillbaka till jobbet nästa vecka och behöver jag vara rädd för att bli smittad? Känner mig orolig. Kram

43 Hedwig:

skriven

Om alla isolerar sig, som i de flesta länderna, hur kan viruset 'dö ut' då? Då kommer det kanske tillbaka under hösten och blir mycket mer aggressiv än nu. Hur som helst kan ingen vara säker på att åtgärderna som man har tagit nu fungerar. Om man inte kan vara säker på det varför tas de då? De har ju dramatiska effekter på ekonomin och på befolkningens hälsa i övrigt. Hur kan man skapa vaccin om virus ändrar sig hela tiden förutom att vacciner ju kan ha mycket allvarliga biverkningar? Allt det här känns riktigt fel faktiskt. Den värsta tragedin efter andra världskriget som kunde leda till en världsdiktatur.

Svar: Egentligen tror jag inte att man tänker att viruset bara dör ut... snarare att det bromsar så inte alla bli smittade på en gång så det ska finnas intensivvård till de som behöver. Kram :)
Esmaralda

44 Kristin:

skriven

Når det gjelder Coronean, fant jeg på nettet for en tid tilbake en bok av Sylvia Brown, "The end of Days", skrevet i 2012, hvor hun blant annet skriver om det som skjer nå vedr. coronaen. Interessant dette.
Her skriver hun at det rundt 2020 oppstår en epidemi som angriper bronkier og lunger og at det ikke er medisiner mot det. Hun skriver også at det vil spre seg raskt over hele verden. Noe hun finner merkelig er at det plutselig forsvinner. Så vil det oppstå på nytt om 10år, for så å bli helt borte.
La oss håpe hun har rett i at det plutselig forsvinner.
KRAM!!!

https://www.indiatoday.in/trending-news/story/this-book-predicted-2020-coronavirus-outbreak-12-years-ago-trending-now-1652433-2020-03-04?fbclid=IwAR1ehohFiw9m8T8p1iGb_VLtey7AbSBngtqXxQ8XGYNjUOg9srVJSdC6aGM

Svar: Ja herregud ja, hoppas verkligen hon har rätt !! Tack för att du delar.. allt positivt behövs.. kram :)
Esmaralda

45 Mercan :

skriven

Esmaralda kommer vi att resa till Bulgarien framemot 😣 😣 😣 kommer min mor syster bror bli smittade av corona virusen 😥 😥 😥 Vad ser du 😞

46 Dalkulla :

skriven

Tänker berätta något när jag går ut. När jag sist var ute skrämde det mig oerhört, tanken om någon gick förbi och nyste, den tanken var hemsk.

Numera när jag går ut har jag Petrus-Paulus - änglar en vid vardera sidan som skyddar mig från att bli smittad. Med sin energi får de andra personer att hålla avstånd från mig utan att indirekt har vetskap om det, deras energier ökas upp vilket samtidigt blir att de håller ett lite avstånd från mig också, då deras fulla energi här nere på jorden skulle kunna till viss del, inte kännas bra.

Dom är alltså med mig när jag går ut, allt för att skydda mig från att bli smittad. Förstår om
en del i bloggen tycker detta jag skrivit är rena rappakaljan.Jag är tacksam för det änglarna jag har kontakt med, gör för mig.

Skapa rutiner i den isolerade tillvaron är bra, annars tenderar allt att bli till noll och ingenting. Ibland faller tårarna över situationen och allt som drabbat hela världen och vårt land.
Men en dag tar väl detta Corona-viruset sitt förnuft till fånga, lägger sig ner och dör ut, min önskan att det blir så.

Hur länge man måste var isolerad vet väl ingen.
En dag kan vi ser tillbaka på allt detta och var glada att vi överlevde, inte var en av dom som nu ligger under jord. Hemska tanke.

Kram




Svar: Ja, du SKA vara tacksam för dina änglar, kram :)
Esmaralda

47 Pia1:

skriven

Jag mår äntligen bättre i andningen men näsan droppar fortfarande och ont i kroppen... Så jag skjuter upp läkarbesök och hoppas verkligen jag får en ny tid snabbt. Pallat inte fundera på om jag smittade någon så den inte kan jobba eller blir svårt sjuk. Får ta ett krafttag att få in sonen i utredning också, han blev akut sämre i sina smärtor och få får jag veta hur hand andra närstående viftar bort när han gråter av snärta och bedyrar att han inte kan ha ont och absolut inte har någon sjukdom. (Var på tiden vi fick provsvar nu som tyvärr eller tack och lov kanske, var positivt.) Det stör mig nåt fruktansvärt att man misstror och viftar bort ett barns smärtor!!! Och tom tror att läkare är ute och cyklar som tagit gentest på honom. Nu får det f-n vara nog!! Men det är bara bita ihop och försöka inte hamna på dårhus medand man väntar ut viruset och böna och be att det går for så inåt h-ete, att se chanserna och även kanske läkaren flyga förbi kan vara bland det värsta jag varit med om. Har för ont för att hitta på något roligare under tiden och det gör så ont att fortsätta förstöra mitt barns barndom! Att han blir misstrodd gör det inte precis bättre och jag önskar senaste händelsen blir en väckarklocka för alla som viftar bort honom 😔 Tacksam att MIN läkare tror honom men vad hjälper det...

Svar: Stor styrkekram till er båda !!
Esmaralda

48 Läroliv:

skriven

Tack, och du med.

Kram

49 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Sköt om er..
Kram Skorpan

50 Dunegull:

skriven

Vad tyckte han om samtalet. Va det bra att jag berätta?

Svar: Ja jag tror det var bra.. kram
Esmaralda

51 Michaela:

skriven

Bra tip! Jag har rutiner och jag pratar med min ängel varje dag.

Hamnade i ett riktigt oväder när jag var på väg hem igår kväll. Ösregn, åska, blixt och vind på 25 m/sek. Värsta jag varit med om på länge! Riktigt obehagligt och var skakig ett tag efteråt och har sovit dåligt tror kag pga detta. Aldrig varit med om åska i April!! Är det inte Corona så är det galna klimatförändringar. Världen är helt klart upp och ned🙃

Fredag och kurator. Känns som att jag har gjort stora förändringar inom mig själv och utvecklats de senaste månaderna så hoppas att jag är på rätt väg. Och att man för guds skull inte blir allvarligt sjuk i Corona!!

Repris av Lets Dance ikväll🤔 Hoppas ni får en mysig afton och att ni är fortsatt friska! Kram och pussar till fredagsgrisen MG :)

Svar: Ja ingen vanlig Lets Dance inte.. så det blir serietittande för oss.... spagetti m köttfärssås o sallad.. lite rött men först spabad med en drink i näven :) Ha en fin kväll du med... kram :)
Esmaralda

52 Huldamaräng:

skriven

Hej igen :)
Jag läste att du svarade socionomen att hen kommer att .leva en dröm... Det får mig att undra, kommer även jag att börja leva min dröm inom någon slags snar framtid? :)
Ha en fin dag!

Svar: Det har du möjlighet att göra... planera noga.. kram :)
Esmaralda

53 F:

skriven

Hej Esmeralda undrar om du ser något nytt och spännande på väg in i mitt liv du kan berätta om

54 Hmm:

skriven

Skulle behöva goda nyheter till mig o min familj kram

55 F.u:

skriven

Finns det något budskap till mig kram

56 Mercan :

skriven

Tack för att du finns Esmaralda 😊😊😊

Svar: Kram :)
Esmaralda

57 Hon:

skriven

Hej,
tack för dessa tips!

Jag funderar ibland på en sak som du och två andra mediala personer tagit upp i seans... Det är att jag kommer att komma i kontakt med en äldre man som ska lära mig meditation och att han skulle hjälpa mig mycket och vara professionell, nästan som en fadersfigur.. Du skrev en gång att jag bör börja söka efter honom snarast för han kommer inte av sig själv.. Men har du tips på var jag kan hitta honom eller om du ser annat kring detta? De som finns i min omgivning så är inte sådana personer så tycker det känns lite svårt.. har sökt lite smått nu i ett års tid men inte riktigt kommit nån vart..

Kram

Svar: Känns som att han dyker upp vid ett ganska vanligt tillfälle... ni börjar prata allmänt och jag tror du förstår då att det är han... du missar inte honom. .kram :)
Esmaralda

58 Misstjejen:

skriven

Hej

Kanske facebook men jag tänker ju om det är bra ide så bara om du har en facebook som kan bildas en grupp för alla dina läsare från här bloggfamiljen. En grupp sida eller grupp chatta. Vi alla som kan var sociala med varandra utan ställa frågor om allt typ framtiden. Iställer för bara lära känna, prata om vardagar, intressent ämne och såna.

Vad säger du om det? Så blir inte alla är ensam och har tråkigt. Att få möjlighet umgås med alla varandra i facebook.

Skapa en grupp men det behöver inte den namnet utan annat så inte vi blir avslöjar utan mest något sätta som vi kan använda i facebook.

Du får vara admin för grupp och alla ska bara har kul där.

Ha det bra

Svar: Jag har tyvärr inte möjligheter till detta men om någon annan vill ta tag i det och ordna en Facebook där ni kan talas vid så är det fritt fram.. kram :)
Esmaralda

59 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag kan tänker mig också att ansvarig för grupp på facebook men om vi vill skapa en grupp för vi alla kan bara umgås, prata om vardagar, intresse ämne och allt att lära känna varandra utan ställa frågor om något typ spådom.

Det vore bra ide. Då det behöver bara att har en annan namnet under grupp.

En sätta är samla alla och få utvecklas en starkt band som vi alla kan hjälpa varandra även om någon är medial som kan ändå hjälpa oavsett vad är det. Så det behöver inte var du hela tiden.

Alla i grupp ska var ifrån här bloggfamiljen... en sätta att mindre så blir ensam också.

Så man hitta varandra

60 Hedwig:

skriven

Det verkar inte vara ett nytt virus i alla fall, enligt min vän som är läkare....I Nederländerna lär det finnas enbart 1100 intensivvårdplatser på 17 miljoner invånare. Stora nedskärningar i vården har lett till underkapacitet vid varje epidemi. Underkapaciteten beror alltså inte på Corona utan är ett problem varje år när många får influensa.

Svar: Normalt har vi 526 intensivvårdsplatser här i Sverige och det är liksom en piss i Mississippi !! Kram
Esmaralda

61 Marita:

skriven

Hej Es!

Har en oro för föräldrar nu i virustider.De är gamla o ligger illa till om de blir smittade.
Behöver jag va orolig eller kommer det att gå bra.

Kram

Svar: Följer de noga alla föreskrifter så så möjligheten stor att det går bra.. kram :)
Esmaralda

62 Michaela:

skriven

Lät hur gott som helst med spagetti och köttfärssås. Och spabad med drink funkar ju utmärkt när man är isolerad :)

Måste fråga om du ser någon fara kring mig eller ser det bra ut?

Kram!

Svar: I skrivande stund ser jag ingen fara runt dig.. kram :)
Esmaralda

63 Lina:

skriven

Hej! Har den senaste veckan börjat fundera på att skaffa en hund. Är dock singel och lite orolig att ja inte ska kunna fixa det. Ser du att ja kan skaffa en hund? ☺️

64 Sheri:

skriven

Hej Ez,

Ser du om praktiken blir av som del av kursen eller blir det en annan lösning nu pga Corona?

Kram

65 Kram:

skriven

Det är verkligen tid för att ta det lugnt, lyssn och känna in. Tror alla mår bra av det ibland.

Jag är ofta orolig över att jag får andra att må dåligt runt om kring mig, då jag kanske lite väl ofta säger vad jag tycker utan att mena illa.
Är det bara en känsla eller är det så?


Svar: En del kan liksom studsa till men bara man känner dig lite så vet man att du är en go tjej och inte alls menar illa.. kram
Esmaralda

66 Hedwig:

skriven

Det skrivs mycket om hur allvarligt Coronaviruset är medan symtomen är luddiga och siffrorna hitintills inte riktigt bevisar allvaret jämfört med vanliga influensavirus/en rad andra sjukdomar i världen. Det ges mycket information om hygien, hur man ska hålla avstånd men knappast något om hur man ska främja immunförsvaret vilket ju är livsviktigt vid alla sjukdomar. Det hela känns konstigt och ologiskt men det är nog jag som är ute och cyklar, fel gener kanske....

Svar: Immunförsvaret är väldigt viktigt... absolut.. kram
Esmaralda

67 Browallia:

skriven

Det är ju just det där med att få till det med fasta rutiner, planera och organisera som jag har så svårt för och som jag slitit med att få till under hela mitt vuxenliv utan att lyckas mer än några dagar innan jag tappar det igen, förhoppningsvis kommer jag få lättare för det när jag hittat rätt medicin och dos.

Sköterskan som hjälper mig att hitta rätt medicin ringde nyss och berättade att vi måste pausa min behandling eftersom sköterskorna på mottagningen blivit omplacerade till vårdavdelningar under tiden som Corona drar fram och det har jag full förståelse. Det enda som oroar mig just nu är att min sjukskrivning snart tar slut, ser du om den kommer förlängd? Kram Browallia

Svar: Ja medicinen kommer göra skillnad ! God chans att din sjukskrivning förlängs.. ta tag i det i tid.. kram
Esmaralda

68 Helena Ir:

skriven

Tack!

Det måste blåst mycket hos dig..upponedvända världen med det mesta just nu!

Tänker att det vore skönt om jag redan haft viruset..den milda sorten..men det vet man ju inte om själv.

Ha en skön kväll med serietittande :) Jag ser en serie om Romarriket på Netflix,skönt med något annat som omväxling.

Kram :)

Svar: Jag tittar på Better call Saul :) Kram :)
Esmaralda

69 Rädd:

skriven

Hej E!

Blir det en bra ny chef? Kommer jag jobba kvar eller hittar jag ett nytt jobb i höst?

Kram och kärlek.

Svar: Ser ut som om du söker och får ett nytt jobb ganska snart.. kram
Esmaralda

70 Moms:

skriven

Hej!

Känner att båda vill men båda är envisa.. kommer vi prata med varandra snart?

Kram!

71 Ghostwriter :

skriven

Tror du att det kommer dyka upp möjlig lägenhet i byn jag kikar i?
Eller MÅSTE jag vänta med flytt tills jag kommer in på utbildning? Är sjukt långt kvar...
Kram !

Svar: Något kan faktiskt dyka upp... ha koll... det finn en chans att en möjlighet kommer.. kram
Esmaralda

72 B:

skriven

Hej, har han gått vidare eller har han annat att tänka på ? Kram

73 M:

skriven

Hej Es

Hur blir våren för mig?
Kram

74 Michaela:

skriven

Tack för svar! Du har ju sett mig som gammal gunma så hoppas på det. Vill ju få uppleva allt det positiva som du sett :)

Skicka gärna bild på kvällens drink :)

Kram från blåsigt Sthlm!

Svar: Ska försöka komma ihåg en bild av drinken :) Kram
Esmaralda

75 Klara:

skriven

Tror också att rutiner är avgörande just nu.

76 Mia:

skriven

Hej
Efter stor healing har jag drömt om att jag möter en man, som jobbar som polis, inte att jag gjort något utan mer som en träff. Vad kan drömmen betyda? Är mannen jag ska möta polis?
Har aldrig före healingen drömt om någon speciell

Kram

77 Camilla:

skriven

Jag är ju pensionär så tillbringar dagarna med långa promenader och besök i mataffären. Undviker allt annat. Vad sött att din mamma skypar på kvällarna med väninnan😊 Hoppas att hennes käresta också är frisk!

Kommer jag att få uppleva min dotters bröllop? Skulle vara så underbart 😊

Ha en fin fredag!
Kram

Svar: Jadå, han är frisk och isolerar sig i sin sommarstuga som han jobbar på och fixar med så han är fullt sysselsatt :) Ja, visst kommer du att uppleva hennes bröllop... kram :)
Esmaralda

78 Catte:

skriven

Det är många som har fullt upp i normala fall och nu när man måste tänka till så får man tid till att göra saker för sig själv och ta det lugnare. Det gäller bara att hitta nya rutiner tills det lugnar sig.

Har haft några riktigt bra dagar, som både gjort mig glad och ledsen, och försöker smälta det och fokusera på det som var bra. Förstår han vad som hände och varför och att han kanske måste tänka till? Eller viftar han bort det och tycker jag är överkänslig och att det inte är hans problem? Hur upplevde han det när jag lämnade?
Vågar jag fråga honom om hur han tänker eller är det bäst att lämna honom ifred? Tror inte han kommer ta upp det senare utan det kommer rinna ut i sanden. Känner mig besviken för jag vill bara att det ska kännas normalt mellan oss, behövs inget mer, men nu känns det konstigt igen.

Kram Catte

79 AnnaK:

skriven

Provar igen.....verkar vaktis höras privat med någon av mina kollegor?

Kram 🤗

80 <3:

skriven

Hej es stämmer det att han som kom idag till jobbet är intresserad av mig? min kollega sa han kollar in mig ganska ofta

81 Sp:

skriven

Kommer jag flytta till eget i år?
Kram🌹

Svar: Möjligheten finns.. runt 60-70 %.. kram :)
Esmaralda

82 F.u:

skriven

Hej Esmeralda undrar om du får in något på mig kram

83 Undris?:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt skoj för mig igår?
Kram

84 Ghostwriter:

skriven

Eftersom jag inte vill ha fler flingar/flirtar utan bara är redo för seriöst... vad kan jag göra åt saken? Om den rätte inte blir redo på ett bra tag menar jag ... Känns som jag bara får sitta o vänta på han utan att något sker
kram

85 Miss Milla :

skriven

Handlade äpplen till min gamla granne idag.
Kommer min chef lyssna om jag berättar så jag får det bättre på jobbet, hög belastning.
Kan jag slippa betala tillbaka på bostad drag, har det jättetufft.

Svar: Du ska prata med din chef.. vad det gäller bostadsbidraget så går de enbart efter lag och bestämmelser.. kram :)
Esmaralda

86 A:

skriven

Hej Es

Hur blir 2020?
Kram

87 A:

skriven

Hej Es

Hur blir 2020?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: