Kärlekskrank....

 Någon föreslog på bloggen igår vi kan  ha huskurer som tema.

Och  idag blir det så !

 

Min mormor väninna  var en rackarns  trollpacka och hade en hel del huskurer för sig.

Huruvida hon  nyttjade dem alla rent praktiskt vet jag  inte.

Man kan ju hoppas att hon inte  genomförde  ” bli kär och galen”  kuren !

Den gick ut på att om det finns en karl du vill fånga så ska  du se till att få ett av hans hårstrå och det bränner du upp. Sen ska du få honom att dricka något som du kissat i.

Jag vet, rätt äckligt !!

Det räcker med några droppar kiss.. i en kopp kaffe eller en öl eller nåt.

Bränna hårstråt och krydda drickan med urin måste ske samma dag… inom 24 timmar annars tappar det kraft.

Det var råd som mormor  väninna gav kärlekskranka töser  där föremålet för deras kärlek inte lagt märke till dem.

Tanten svor på att det fungerande !!

Efter den här  kuren skulle motparten bli häftigt förälskade  men man fick aldrig avslöja själva tillvägagångssättet  för dem -  för då gick det liksom i baklås och relationen fick ett snabbt slut.

Tror jag det !! 😂

Ett annat mer vardagligt tips när man drabbas av sjukt sötsug är att suga på citronklyftor… just i det akuta sötsugsögonblicket.  Jag tycker faktiskt det hjälper !!

Nu får ni dela med er av era bästa tips !

Kram & kärlek

1 EllaBella :

skriven

Godmorgon 😊. Jag vet inte om jag har något vardagligt tips, men det som hjälper mig mycket är att tänka på vad jag har för tankar och försöka styra dessa.

Har du något bra tips för hur Just jag ska träffa en partner? 💕

2 Fitnesskillen:

skriven

Godmorgon ez

Jag har gjort ett beslut att jag har blockerat henne på sociala medier och jag tog bort hennes nummer också, jag har inte precis något ångest, det ända jag ångrar är mest att jag inte sa till henne på skarpen i lördags.. Iaf ser du om hon lär ha ångest över hur hon betedde sig mot mig i lördags eller hon struntar i vilket?

Sen undrar jag, ser du om hon lär försöka få kontakt med mig? Jag vet att jag inte lär ta in henne i mitt liv igen om hon inte ber om ursäkt för hur hon var mot mig i lördags?

Kram

3 <3:

skriven

Det lät ju lite äckligt men allt för kärleken hihi kommer nog inte prova det.
Får kolla tillbaka på bloggen för minns ngt med rött stearinljus och lagerblad.
Tror även att killar vill bli lite uppvaktade med.
Testar och frågar igen om G i lördags förstod att jag träffar A nu ?
Han gick förbi oss och tittade surt även hans mindre trevliga kusin. Den kvinnan vill mig inte väl.
Sen jag fick min 🦋har A kommit in i mitt liv igen på nytt och med andra känslor.
Kram
💕💕💕💕

Svar: Ja det tror jag att G förstod, kram :)
Esmaralda

4 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha tur man inte blir såå kärlekskrank längre Det tipset står jag gärna över. Citrontipset däremot kan jag tänka mig .Ser fram emot att läsa dagens tips.

Så har det hänt sonens flickvän ligger sjuk i ngt som verkar vara corona...sonen själv är för tillfället frisk men handling denna vecka är inställd.Jag måste hämta ut ett paket och handlingen får bli hemkörning om nu inte mina cravings ställer till det och jag måste ha Nelli Delli..

Kram Anki med flock

Svar: Kör inte din närbutik hem varor ? Jag är lyckligt lottad för butiken här i byn kör hem gratis... kram
Esmaralda

5 Undrar:

skriven

Hej Esmaralda
Tack för alla dessa tips

Blir det något långvarigt med det här att han skriver? Och kan det leda till mer? Eller är det bara tillfälligt att han är lite framåt just nu och inte leder till något mer ?
Har han något seriöst intresse att det ska bli något mer?
Kram

6 Hej:

skriven

Hej Esmaralda
Litar hon på mig? Och gillar mig? Och är det okej när vi träffas alla att jag pratar lite med hennes kille? Har det känts okej för henne? Känns det okej för henne att jag små snackar lite även med honom?
Kram

7 My:

skriven

Hej Esmaralda
Killen jag mötte på
Festen i helgen vi smsade dagen igår men så skrev jag ett sms på kvällen som han fortfarande inte svarat på.
Tror du inte att han är intresserad längre?
Kram

Svar: Han är nog tveksam och det beror inte på dig... kram
Esmaralda

8 Rebecca :

skriven

Kommer jag och Tobias flytta ihop? 🙂

9 N:

skriven

Hej Esmaralda
Känns det som om han vill mer och att det ska utvecklas mellan oss den här gången? Eller kommer det återgå till det vanliga sen?
Kram

10 Linda:

skriven

Ugh, dricka kiss lät inte så angenämt kanske...tror jag litar på att om det är meningen att kärleken ska hitta hit, så gör den det utan kiss :)

Känns riktigt bra att vara tillbaka framför datorn, efter 4 veckors paus. Kanske semestern gjorde sitt i allafall!

Önskar er alla en fin dag!

Svar: Ja semestern var välbehövlig.. kram :)
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Hej igen Es

Vågar jag gå och ta ut paketet och handla tidigt i morgon tro ?

Kram Anki med änu frisk flock

Svar: Ja, bara du är försiktig... kram :)
Esmaralda

12 Skorpan:

skriven

Vilken tur att jag inte är kärlekskrank, stackars karl ;D. Har inga tips att komma med, det var väl uselt.

Tisdag o trött. Har en jäkla utbuktning på min vänstra underarm. Vet inte om jag har blivit biten av nåt eller är det en finne som inflammerats, nåt som du kan se Es? Behöver kanske visa upp den för doktorn, suck. O ta upp allt annat samtidigt ;).

Michaela, har du inte ens fyllt fyrtio, så ung du är ;). Karln lär nog komma, jag håller tummarna.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

13 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Citronomslag kring vristerna vid feber (drar ner febern), lökomslag vid lunginflammation (lägger det på bröstkorgen), lök mot hosta (skär lök i 4-5 delar, lägg i skål o häll kokande vatten på, lägg skålen tex vid sängen, lökångorna lindrar hosta), lökomslag vid öronvärk (finhackar lök, sätt tex i tunn ren strumpa, knyt om och ha mot örat, hålls på plats med mössa), kamomillte mot ögoninfektion (doppa ren bomullstuss i ljummet kamomillte och håll lätt mot ögat). Salviate mot hosta.

Jag hoppas kunna flytta i början av nästa år och undrar om du kan se hur länge jag kommer att bo i nya bostaden? Många år eller bara några?

Kram

Svar: Jag ser att du kommer flytta till större så småningom.....och det känns inte som om detta ska ta åratal.. kram:)
Esmaralda

14 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Bra huskurer är inte helt fel, hade dock behövt fler tips för en kärlekskrank själ..
Annars så vet jag att lins och morotssoppa är bra mot mensvärk, ät soppan en vecka innan mensen kommer. Kokt grötris med citron o lite buljong när man har magsjuka ja det är nog vad jag kommer på nu, men det står stilla i huvet. Igår pratade du cravings och jag vill ha allt fint vikt, även lakan men stört omöjligt att vika dra på lakan snyggt. Hittade klipp på Youtube så inatt har jag lärt mej vika lakan😅
Ser du nån dejt snart för denna kärlekskranka själ? När får han tummen ur??
Ha en varm och skön tisdag🌞

15 Mikael:

skriven


Kärlekskrank, innan man ger sig ut efter att gifta sig eller finna det ni kallar soulmate, eller rentav redan är gift kanske man ska kolla på denna kvinna, vid 23 min,
ska man skaffa barn så kan börja titta vid 19 min

https://youtu.be/dyr3_PYqVp4

Vid 26.30 min tar hon sig an utmaningen att förklara ifall det är en god idé att lära sitt barn den religion man själv är uppvuxen med

https://youtu.be/Y-OqMHxspaE


Vet inte hur många liv hon trasslat sig genom för att lära sig det där men jag skulle inte behöva ett hårstrå från henne,
innan
jag skulle nudda henne så skulle jag titta på henne och fråga ifall hon har dykarcertifikat för the sea of love är väldigt djupt :)

Hon är vacker både på utsidan och insidan :)

Kram
Mikael

16 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Nej,huskuren för kärlekskrank vågar jag mig inte på, det är för farligt. ..är nog bäst bara vara sig själv , det får räcka för min del.

Ngt som jag tycker funkar vid halsont är varmt honungsvatten och vid magont varmvattenflaska och gärna omslag med kamomill.

För att friska upp inomhusluften , en skål med ättika och ngra gurkskivor.

Apropå kärlek, känner mig bara förvirrad för tillfället. Vill gärna ha djupare kontakt med min nya vän, ser du om han kännner ngt liknande?


Idag blir det långpromenad och mkt fotografreande, spinning får avsluta dagen.
Måste skingra tankarna och då funkar det bäst med mycket sysselsättning . Grubblerier gör bara saker o ting värre.

Ha en fin augustidag!
Kram

Svar: Jag tror din vän behöver lite tid att tänka och känn efter.... håll dig sysselsatt, så rätt tänkt, kram :)
Esmaralda

17 Livsturisten:

skriven

Men så galet! Hur kärlekskrank jag än varit under perioder så skulle jag aldrig lura i nån mitt urin. Huvva. Måste finnas bättre knep. Haha.

O kärlekskrank är jag nog alltid mer eller mindre. På ett gott sätt. Som att vilja ha min kärlek hos mig de dagar vi inte kan ses...men jag tror mig se både förlovning o flytt inom inte alltför lång tid bort. Ingen stress dock. Tänker att den man jag umgås med är bra för mig o hans egenskaper precis vad jag behöver. Men en del dagar tänker jag nä jag tror jag tröttnar på lugnet ändå i längden. Så just därför ingen stress med större beslut än idag. Kramar!

18 Sus:

skriven

Hej
Tack för tipsen....
Ska prova....
Love sus

19 Dunegull:

skriven

Morning!
Finns jag redan nu med i tankarna hos cheferna om en bättre tjänst?
Vad ser du kring jobbbiten?
Tagit mkt ansvar i sommar. Får jag cred för det?
Kram

20 Hej:

skriven

Hej Esmaralda
Litar hon på mig? Och gillar mig? Och är det okej när vi träffas alla att jag pratar lite med hennes kille? Har det känts okej för henne? Känns det okej för henne att jag små snackar lite även med honom?
Kram

21 Moj:

skriven

Hej Esmaralda
Exet, blir det något långvarigt med det här att han skriver? Och kan det leda till mer? Eller är det bara tillfälligt att han är lite framåt just?

Har han några intentioner att det ska bli något mer mellan oss mer seriöst?
Kram

22 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag undrar över en sak, är det ett slut kapitel för mig och min tjejkompis nu eller lär detta bli som vanligt att vi går framåt och tillbaka till varandra? Jag menar nu har jag blockat henne på alla sociala medier och tagit bort hennes nummer, ser du om hon lär höra av sig till mig eller har hon förstått nu att jag inte orkar med henne längre? Kommer hon ångrar sig vad hon gjorde mot mig i lördags? För jag skulle egentligen passa hennes djur i två dagar nu mitten av augusti, så därav så undrar jag om hon lär inse att hon har gjort fel mot mig?

Kram

23 My:

skriven

Hej Esmaralda
Om killen från festen verkar tveksam till mig nu. Tänker att jag inväntar och ser om han hör av sig mer.. men verkar det som att det kan bli något mellan oss och utvecklas?
Kram

24 <3:

skriven

Är min känsla rätt att moder ogillar att jag träffar A igen?
Tycker det är otroligt dåligt av henne att få mig att må dåligt för att detta inte passar henne. Hon har betett sig illa för flera år sedan men vill inte erkänna det. Sen jag var barn har hon och pappa försökt styra mig och gett mig dåligt samvete för saker även om de verkligen älskat mig.
Man äger inte sina barn. Nu kommer tankarna igen att jag måste sätta gräns mot henne och säga ifrån.
Blev riktigt besviken på henne igår. Tror hon låtsades vara lite sjuk igår kväll för att hon förstod att jag inte tyckte det som hänt är ok. River upp gamla sår.

Svar: Exakt.. man äger inte sina barn utan de är sina egna !! Sätt dig över vad din mor tycker och tänker... hon vill dig väl och i somligt kan hon ha rätt.. men det spelar ingen roll.. man måste göra sina egna erfarenheter.. kram :)
Esmaralda

25 Jossan :

skriven

Godmorgon

Gud vad jag drömmer konstiga saker... inatt drömde jag om jag kanske fått böter på bilen.. Och för typ 3 veckor sen drömde jag om att jag hade fått böter... riktigt märkligt... Jag har aldrig ens fått böter..

Åkte till jobbet igår. Tror ni min dator kom igång? Näää då! Sen när jag väl kom in på den så skulle skrivaren såklart inte fungera.. men det löste sig tillslut ändå...

Igår blev jag klar med 1 års presenten. Skönt att få det gjort.

Imorgon ska jag till psykologen, bygga naglar och klippa mig!

Åh vad jag vill kramas med någon snart! Förstår inte varför det blir så segt med kärleken..

Kram

26 Tingeling :

skriven

Att få bort svåra fläckar från händerna, exempel karamellfärg, fungerar att skrubba med kaffesump. Likaså att få rent under på stekpannor - ta en sockerbit och blöt lite grann, och sen skrubba på stekpannan.

Nu sitter jag och fundrar och drömmer mig bort om hur jag vill leva. Bo litet och billigt och lägga pengar på annat som resor, eller bo som nu eller större och ha familjeliv. Jag har bestämt mig för det sistnämnda. Ha ett hem som känns som hemma, familjeliv, köpa husbil och resa runt med och då ta med kissekatten. Resa längre bort borde jag kunna få råd med ändå i framtiden?

Försöker visualisera att jag får titta på lägenheten jag ställt mig på. Har tyvärr ingen planritning konstigt nog. Men att bo där är näst bäst från radhus. Om inte, kommer annat boende inom kort?

Trevlig tisdag!
Kram!

27 Michaela:

skriven

Haha vilken grej! Jag har tyvärr inga tips. Det enda är väl att har man halsbränna så ska man dricka mjölk eller äta vaniljglass för det neutraliserar magsyran. Gav det tipset till Jossan en gång :)

Apropå kärlekskrank! Känns det som att min SM kan dyka upp "närsomhelst" eller är det mer "om några år"? Känns som att min Fjäril tycker att det är dags att jag ska få finna kärleken nu och kommer hjälpa oss att mötas. Eller så inbillar jag mig :)

Hoppas att MG vant sig vid tratten och mår bra igen! Ha en fin dag! Kram

Svar: Det ska ske vilken dag som helst men det kan också dröja.. MG hälsar att han hela tiden försöker skala av sig tratten genom att gnugga mot husväggen.. och ta mig tusan om det inte kan lyckas ! han får övervakas den lilla rackaren.. kram :)
Esmaralda

28 AnnaK:

skriven

Tror mer på citron mot sötsug än det första tipset 😀

Kram 🤗

Svar: I alla fall är det ju lite fräschare med citron... kram :)
Esmaralda

29 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Skulle verkligen behöva testa det där med att få någon intresserad men låter så väldigt komplicerat. Det finns en man som jag är intresserad av och som jag känner till genom jobbet men våra vägar korsas aldrig i det vardagliga livet. Han är också väldigt blyg har jag hört av en gemensam bekant. Vi blev nyligen vänner på facebook genom mitt initiativ. Kan du se vad som skulle hända om jag skickade ett meddelande och frågade om vi kan träffas? Är han intresserad eller skrämmer jag bort honom då?
Längtar så efter lite kärlek och en stabil man vilket jag tror att han är.
Kram Linda

30 ThereseC:

skriven

Hej Es!
Jag har en hel bok med massor av roliga huskurer 😁.

Här är skydd mot skvaller:
Om du vill täppa till munnen på skvalleraktiga människor kan du lägga roten av en Johannesört under duken. Ingen kommer att kunna säga ett ont ord om någon annan.
Har folk börjat prata om dig kan du få stopp på skvallret genom att bära en kryddnejlika på dig.

Kram Therese C ❤️

Svar: Kryddnejlika var det ja :) Kram :)
Esmaralda

31 Hej:

skriven

Hej Esmaralda
Exet verkar han vilja något mer nu eller vill han bara snacka lite? Kan detta leda till att han tar seriösa steg fullt ut?
Kram

32 Skorpan:

skriven

Fyller 40 i Januari. Ångest :)

Hoppas att det blir bättre med armen annars är det bäst att uppsöka vård.

Kram Michaela

33 GP:

skriven

Vilka huskurer, känns lite riskabelt 😅

ES, jag skickade in en spontanansökan till en arbetsplats i min hemstad, ser du om det blir något?



Kram! Ha en fin tisdag 😌

Svar: Kanske inte just dit.. men det finns ett annat arbete som du ser ut att få ganska snart.. kram
Esmaralda

34 Veronika:

skriven

Hej Esmaralda!

Håller min dotters nuvarande relation?
Om inte, löser sig hennes boende?

Kram, kram till er!!

35 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda

Tacksam för svar, har en liten depp ångest period med massa tankar och onödiga orostankar..

Ser det ut som att jag får vara kvar på mitt nuvarande jobb ett tag? Jobbat här nu 1 år och 3 månader..
menar mer om du ser om jag skulle bli avskedad eller ngt?

Kram

Svar: Det känns inte som något akut fara med jobbet... kram :)
Esmaralda

36 Lydia💕:

skriven

Det var ett annorlunda tips lite otäckt att dricka kiss🙈 måste finnas något annat bättre.
Nu har jag tillbringat 2 v med Matz jätte trevligt och kul men det blev ingen när kontakt och jag känner att jag vill ha det.
Det kanske inte är viktigt för alla men för mig är det viktigt han får helt enkelt bli min kill kompis känner jag och jag vet inte om han känner likadant som jag.
Min arbetsledare är bara ute för sex och det är ju inte heller bra om man är ute efter ett seriöst förhållande .
Det får bli min fjäril och jag som får hänga ihop och sen får jag helt enkelt lägga kärleken åt sidan .
Lydia💕

Svar: Ja kisskuren känns inte särskilt fräsch ! :) Kram
Esmaralda

37 Alie:

skriven

Tyvärr tror jag inte det finns några kärlekskurer i kärlek, inte om den ska bli bestående iaf. Däremot tror jag på rak och öppen kommunikation, säg spontant om vad du känner för någon, bjud in..
Attraktionslagen som vi nämnt innan här på bloggen är en annan femma, som man kan tänka på.
Ganska ofta är vi otydliga eller tvetydiga när det gäller kärlek till varandra. Om du själv vet vad du vill, go for it, du har inget att förlora 💘

Länge leve kärleken, den behöver vi alla! 🥰
Kram :)

Svar: Ja attraktionslagen påverkar på djupet !! Kram :)
Esmaralda

38 Maja:

skriven

God morgon kära Es!

Hahaha vågar nog inte prova det, är det menat att bli så är det tänker jag. Annars kanske han förvandlas till en groda.

Är det "etiskt" fel att be guider/änglarna om hjälp ekonomiskt i form av vinst som täcker enbart det jag behöver dem till? Eller brådskande jobb? Jag vill inte göra fel.

Kram

Svar: Du kan inte göra fel... du kan be dina guider om precis vad du vill och är det ment to be, så får du deras hjälp men du blir aldrig straffad för att du ber om "fel" saker... kram :)
Esmaralda

39 Anki:

skriven

Tack !
Superförsiktig
Kram <3

40 My:

skriven

Hej Esmaralda
Jag skulle ju inte säga att jag uppfattar honom som super intresserad. Han är liksom lite få ordig men ändå trevlig. Men det kanske är hans sätt att vara? Kan det leda vidare?
Kram

Svar: Ska det ta sig vidare bör något ske allra närmaste tiden.. kram :)
Esmaralda

41 Naturvän:

skriven

Godmiddag!

Tusen tack för svar, skönt med långpromenad, man tänker så bra då. Smärtsamt, men vet det kommer inte bli vi, lika bra inse och vara nöjd med den kontakt vi har idag, så länge det nu varar.

Känns ändå som om det kommer ngn annan så småningom och jag hoppas verkligen det är mitt livs kärlek som då slår ner med buller o bång ......

Kram



42 Vitlilja:

skriven

Ser du om det ljusnar i ekonomin?

43 Spo:

skriven

Hej

Blev O lite svartsjuk igår? Var det därför han la massa pikar som nog var riktade mot mig? :)
Kram!

44 Spo:

skriven

Hej

Blev O lite svartsjuk igår? Var det därför han la massa pikar som nog var riktade mot mig? :)
Kram!

45 Skorpan:

skriven

Lustiga medlemmar vi har. En äldre herre sa att han gärna ringer o talar med mig för att jag skrattar (o han tycker tydligen om mitt skratt) :D. Sånt blir jag ju glad av att höra förstås.

Antalet smittade ökar, huga, undrar hur mycket det ökar min risk att bli smittad? Tur att jag åtminstone kan cykla till jobbet...
Kram Skorpan

Svar: Ja, fler borde skratta.. jag älskar människor som skrattar och ska kanske börja ringa dig jag också !! :) Risken att bli smittad är inte akut stor för dig men du ska vara vaksam och försiktig.. kram :)
Esmaralda

46 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda från euro jackpott den här månaden 😣 vilken månad ser du något Esmaralda från euro jackpott 😕

47 Dunegull:

skriven

Finns jag redan nu med i tankarna hos cheferna om en bättre tjänst?
Vad ser du kring jobbbiten?
Tagit mkt ansvar i sommar. Får jag cred för det?
Kram

48 Michaela:

skriven

Varit många tårar senaste dygnet. Löser det sig inte med nytt jobb under hösten så måste jag i värsta fall hyra ut lägenheten och flytta till mamma. Gör mig så ledsen för jag älskar min lägenhet och vill inte lämna den! Allt för att man åkte på stryk på jobbet med diverse skador. Ska till ortopeden igen 25/8 men allt tyder på att skadorna i armen mer eller mindre är permanenta. Och det kommer påverka då jag är högerhänt så papper ska in till Färsäkringskassan mfl. Usch så ledsen man kan vara ibland Es men jag hoppas att det löser sig och jag hittar ett jobb som passar så att jag kan bo kvar i min älskade lägenhet tills jag en dag lämnar Sthlm som är målet. Kram

Svar: Det känns som att det kommer lösa sig.. att du hittar ett jobb som du kan utföra... dina änglar är med dig... kram :)
Esmaralda

49 Moms:

skriven

Hejsan
Kommer M gå med på att träffas om jag ställer frågan till honom? :)

50 <3:

skriven

Ser du någon flytt för mig snart från min lgn ?
Kommer flytt bli med kärlek eller ensam. Känns som jag bott här för länge nu och behöver ngt nytt för att må bättre.
Kram

51 Moms:

skriven

Hejsan
Kommer M gå med på att träffas om jag ställer frågan till honom? :)

52 Michaela:

skriven

Tack för svar! Vi får se hur när kärleken dimper ner och skönt att mina änglar är med mig! Tycker att det är min tur nu att få framgång efter så många år av motgångar.

Haha vilken buse MG är! Kan se framför mig hur han står där mot husväggen och försöker få bort tratten. Hur länge måste han ha den?
Kram

53 Yvonne gammal kund :

skriven

Skorpan och Esmaralda!
Jag vill också vara med och skratta🤣😁.

Kram

Yvonne

Svar: Klart du ska :) Kram
Esmaralda

54 Ghostwriter:

skriven

Nu har jag fått en till visning med kö 4, känns ju mer lovande, tror du att den kan bli min?
Jag har också sökt en nyproduktion i annan ort låååångt bort och har ju en tid sökt lägenheter där.
Vet dock inte än om jag får erbjudande o vilken kö.

Kruxet är med den att jag
1. har inflytt redan i september
2. Måste då hinna hitta ny hyresgäst till nuvarande då jag varken hinner eller vill säga upp den
3. Det är en dyr hyra men jag TROR jag skulle klara den om jag tänkt rätt.
4. Men till nästa sommar kommer jag vara klart med plugget och jag vet inte om jag kommer lyckas få jobb på den lilla by orten..?

Tacksam för råd.
Jag vet helt säkert att jag vill flytta, och nu vet jag helt säkert att jag helst bor på "landet"/lugn ort tills iallafall jag är klar med denna studiegång. Men resten har jag ingen aning om




Kram och ha en fin kväll

Svar: I detta ska du försöka tänka krasst ekonomiskt och ha en fungerande plan.. kram :)
Esmaralda

55 Skorpan:

skriven

Du är välkommen att ringa mig Es ;D. Ger dig gärna råd i medlemsfrågor också men du uppfyller tyvärr inte kriterierna för att kunna bli medlem hos oss, attans ;).

Michaela, hoppas det löser sig med din arm o du snart kan jobba igen. O i januari ska du fira med buller o bång, hurraa!!

Diverse krämpor här o där hos mig, men jag drar mig för att söka vård. Kanske dumt? Tur dock att virushotet inte är överhängande o jag "ser mig för", men gör andra det...

Ang cravings, surskorpor o smör ska finnas i mina skåp ;).
Kram Skorpan

56 Hon:

skriven

Tycker han faktiskt på riktigt att jag är en slut? Det kommer fram t ex vid gräl men även vid andra tillfällen. "En slut är alltid en slut" textade han mig en morgon bara för att han inte fick sin vilja igenom med nånting. Förstår inte hur jag ska hantera det då jag inte kan fatta att en man som väljer sin kvinna skulle vilja se henne som en slut, det är ju helt vidrigt. Och om han på riktigt skulle göra det, varför finner han inte nån annan då liksom som han inte skulle anse va en "slut", och lämna mig ifred så att jag kan finna en bättre passande för mig, för detta är så jävla oacceptabelt. Så jävla respektlöst, blir så jävla arg. Eller ser han mig som en slut sådär enkelt för att det är han själv som är opålitlig?
Kram

Svar: Han ska inte lämna dig ifred, det är du som ska göra klart och gå vidare... kram :)
Esmaralda

57 Susanne:

skriven

Har inga sådana tips men kolliodialt silver är bra att gurgla munnen med och en del dricker det för att förhindra Corona. Annars sägs det att med KS och MSM liksom kokosolja, om man borstar sina tänder med det blir de riktigt fina.

Kommer dottern klara körkort moped denna gång, det gäller teoridelen som hon misslyckats med två gånger? Är det ngn ide att hon gör en tredje gång eller ska vi lägga ner det projektet?

58 MissMilla:

skriven

Det vore roligt med kärlek men jag tänker nog inte prova det där sk receptet ändå.
Vet att jag har rensat kroppen från virus och bakterier med hjälp av en klok gubbe från Gnesta. Då drack jag bla sesamolja, solrosolja, majsolja var tionde dag och jag blev smalare, fick fin hy och massor av diarre den första veckan så det funkade. Blev piggare och hjärnan blev mkt bättre, ingen hjärndimma.

59 *:

skriven

Hej

Ser du om vi hittar ett boende utomlands framöver ?


Kram
*

Svar: Ja det gör ni, kram :)
Esmaralda

60 Hon:

skriven

Finns drt nån risk att han träffar andra tjejer så länge han är här?
Kram

61 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer jag att ha ett stort eller litet bröllop? Kommer min dotter att vara brudnäbb eller brudtärna?

Ser du något om mitt bröllop?

Kram

Svar: Ser ut att bli ett personligt och originellt bröllop och dottern kommer ha en roll.. kram )
Esmaralda

62 Sillen :

skriven

Hej
Har precis fått reda på att jag kommit in på högskolan.
Tyvärr ligger skolan 16 mil från där jag bor.
Kan du se om jag skulle fixa det?
Kram

Svar: Ja, det känns absolut som att du ska gå.. och jobbar du hårt på att lösa det så fixar du det... kram
Esmaralda

63 Vitlilja:

skriven

Ser du om saker kommer fixa sig och om det kommer in positiva ting i livet? :)

64 Hon:

skriven

Finns det nån möjlighet att han satt en kamera/mikrofon i min lägenhet? För konstigt nog vet han vad jag gör där, små detaljer t ex om jag gör låtsaskonversationer framför badrumsspegeln, vem jag har på besök, etc. Han har ju efter år erkänt att han klonat och följt min telefon då jag kom på han och gick inte att förneka. Har länge misstänkt han är med i nåt slags skum maffia liknande nätverk...
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: