När sista spärren släpper......

 

I dag är ämnet obehagligt

Det absolut värsta.

Vad händer när sista spärren släpper ?

Filicid är ovanligt men det händer och  termen används när föräldrar dödar sina barn.

Man kan förstå folk som rånar och som skjuter varann…  och med lite god vilja kan man förstå det mesta men  filificid är en styggelse och så emot själva naturen.

När man blir förälder så utvecklar man som regel en beskyddarinstinkt och värsta brottet mot denna skulle vara att ta sitt eget barns liv.

Men det händer.

Både i Sverige och runtom i världen.

Det är vanligast att kvinnor  utför detta våldsbrott.

Det finns en  svensk studie som bygger på data från 1973 till 2008 och som visar  på 4-5 fall om året där föräldrar dödar sina barn.

Anledningen att varför  detta händer varierar från fall till fall men i många fall lider föräldern av en psykisk åkomma.

Förlossningspsykos tex ökar risken för filicid.

Psykosen innebär en förvanskning av verkligheten och världsbilden är så pass förvirrad att man tror att man gör barnet en tjänst när man tar dess liv.

Somliga hör röster – andra har djupa depressioner, missbruk och  personlighetsstörning….anledningarna varierar.

Och oavsett anledning så är detta det brott som är allra svårast att förstå.

När sista spärren släpper – händer katastrofer.

Kram & Kärlek

 

 

 

 

P.s. Browallia.. jag hittar inte din emailadress ....så snälla maila mig och jag skickar den vidare...

 

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer imorgon kväll blir bra med mig och B kvinna på chatta eller ska jag behöver tänker lite extra. Behöver hon hörs allt positiv från mig för jag är fulladdad och har mycket energi som är positiv.

Behöver hon det?

Ha det bra😊

2 Tingeling :

skriven

Tänk sen när man kommer ur psykosen, hur ska man då må, man blir ju aldrig densamme igen när man inser vad man gjort. Läste om lilla Esmeralda, gör så ont i hjärtat att veta, att det är många små barn som lever såhär. Jag har sett många orosanmälningar i mitt jobb, så jag vet. Man vänjer sig aldrig.

Har funderat mycket på min praktik. Den senaste jag var på, var ju helt kaos och fel! Det enda positiva var att jag lärde mig massor och att jag nu vet att jag inte vill jobba med det! 🙂 Att ha praktik på ett slott, skulle det bli bra? Där dem har bröllop, event, konferens, hotellrum, stå i reception med mera.

Jag tittade igår kväll på min dotter och lilla kissen som låg bredvid henne och sov. Vilken kärlek jag kände. Som att inget annat betyder nåt. Vara här och nu och njuta. Allt ordnar sig, allt blir som det var tänkt. Bara följ med. Det var den känslan jag fick.

Trevlig söndag!
För oss blir det fika på Corona avstånd med släkt.

Kram!

Svar: Ja kan man stanna upp och leva mer i stunderna så är mycket vunnet och den inre glädjen växer.. kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Har B kvinna tänker på mig och saknar mig under dessa tre veckor så lika mycket som jag gör?

Kommer hon var glad att börja igen att ha kontakt med mig imorgon?

Ha det bra

Svar: Hon tycker det ska bli trevligt att träffa dig men försök att inte bli " för mycket".. kram :)
Esmaralda

4 Läroliv:

skriven

Ja hemskt ämne. Ibland har jag undrat om min monstermor hade tagit det klivet om hon vågat. Mina tankar vandrar i den riktningen därför att hon alltför ofta talade om för mig om mina totala 0 rättigheter att leva, inget existensberättigande för mig alls. Jag skulle inte ha varit född, osv.
Fast då hade hon ju inte haft någon att misshandla stackaren = min galghumor.

Ha en fortsatt fin söndag alla.

Kram

Svar: Jag tror faktisk inte om tänkte på mord.. men en störd personlighet finns ju.. kram
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad ser B kvinna inför mig? Så annars hon gillar inte när jag kallas mig själv barn och skämt om det...

Undrar vad hon ser inför mig... något annat än bara vän? Kan det vara syster, bästis? Eller något annat..

Ha det bra

6 Lotta S:

skriven

Folk var så oförsiktiga igår då vi var ute, finns visserligen väldigt lite smittade här, men det var svårt att hålla avstånd på det sätt jag skulle velat. Försökte vända oss bort och hålla det avstånd som gick, spritade händerna flera ggr och sa till om en som kom för nära. Ser du om det föreligger fara för någon av oss?

7 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hua dessa "tillstånd" är för mig otänkbara ändå händer det . ..
Sjuka människor är ju just sjuka...

Igår skulle jag fixa låset till dörren på baksidan och nu får jag inte tillbaka det pgav att det inte passar egentligen och man måste vara två när man gör det...så jo nog saknas sällskap alltid ;-)
Annars vilken underbar kväll/natt ljummen och spridda härliga ljud från ngr som hade kräftfest .
Just "festljud" har jag saknat denna sommar ...

Härlig Söndag !
Kram Anki med flock

Svar: Ja så mycket festljud blir det inte för mej heller i sommar... saknar brorsan extra mycket.. han och hans särbo bjöd ju alltid på kräftskiva.... kram :)
Esmaralda

8 Jossan :

skriven

Usch... Vaknade med en mardröm igen om de som köpte mamma o pappas hus....

Sen drömde jag om S... säkert bara för han gilla min bild igår... Jag tror han fortfarande tänker på mig...

Åh vad jag hatar drömmar!

Igår blev det gymmet och en heldag hos min syster. Idag får vi se vad som händer...

Kram

9 Skorpan:

skriven

Hemskt är bara ett kraftlöst ord arr beskriva detta med...

Kul o lyckad kväll igår, tack för svar igår Es o tack Michaela för din skål :). Kanhända får vi till en kräftskivetradition, eller så inte...

Trött idag, men ska ju inte bryta några berg så ;). Sonen ska iväg o titta på en lägenhet, ser det ut att bli "affär" av idag o han har nåt att bo i då studierna snart ska börjs Es?

Varmt o soligt, bara njuta, kanske...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Han har chans på lägenheten.. runt 80 %... kram :)
Esmaralda

10 Yvonne:

skriven

Hej.
Tycker att det känns som om något fattas mig. Känner mig lite nere trots underbart väder som jag verkligen njuter av med sol och bad. Har fina barn och barnbarn och också några vänner i alla fall.
Kommer där in någon ny kärlek snart även om jag egentligen inte känner för det?


Svar: Det kommer så småningom.. kanske inte just nu.... bejaka annat skoj så länge... kram :)
Esmaralda

11 Sus:

skriven

Hej
Så sorgligt....
Gränsen är hårfin.....
För vissa....
Fick han sig en tankeställare i går?
Love sus

Svar: Bara av light sort, kram :)
Esmaralda

12 Mamma C:

skriven

Godmorgon ! Ett otroligt viktigt o ofattbart ämne du skriver om idag. Många får utstå effekterna av psykiska ohälsa o försöka att fortsätta leva. Vilka kämpar barn ( o vuxna) är. Har själv kunnat rädda mig o mina barn ur effekterna av psykisk ohälsa o kunnat gå vidare nu. Nu till frågan. Sökt en massa olika arbeten under sommaren, kommer jag få ngt av dem? Stora kramar till dig E o alla som kämpar.

Svar: Du har runt 70 % chans att få ett av de sökta.. kram:)
Esmaralda

13 Snödroppen:

skriven

Godmorgon

Att detta ens kan hända är ofattbart, så grymt och hemskt. Det gör ont att tänka att barn blir utsatta för detta...
Vilken helg det har varit, fest, sol och värme och god mat och avkoppling. Har fått lägga fokus på annat än mina innersta problem. Idag blir det sol och bad igen, ska suga ut det sista av semestern för snart är det slut! Lite ledsen är jag för min flört verkar ha fokus åt annat håll 🤔 kommer han vilja träffa mej igen? Önskar dej en underbart härlig söndag, kram💕

Svar: Härligt... bara njut... och det känns som om det kommer en ny flirt för dig.. kram :)
Esmaralda

14 Elin:

skriven

Har han tänkt på mig något i sommar?

Svar: Ja det har han men kanske inte på samma sätt som du skulle önska.. kram
Esmaralda

15 67:

skriven

Hej i värmen.
Hade förberett mig på att njuta av sista veckan på semestern.
Skulle baka och fixa och då jag messade med min yngsta dotter igår och hon verkade rätt glad så kunde jag andas ut.
Sedan kom en skärmdump från min äldsta dotter som messat med sin syster igår.
Hon ville förbereda henne på att hon snart ska dö.
Ta sitt liv.
En kniv i hjärtat kunde inte göra mer ont och all kraft försvann.
Mina väninnor säger att hon gör så här för att få uppmärksamhet och att pga att jag är hennes mamma inte ser klart.
Hon har hjälp från psykiatrin som ringer varje dag.
Kör hon verkligen med mig?
Är jag så blind för detta?
Kommer jag att behöva begrava mitt barn?
Förstår om du inte vågar svara ja eller nej på en sådan tung fråga men ser du något som kan få mig att må lite bättre?
Märker hur detta påverkar även min man då jag ställer in saker vi ska göra när jag får sådana här meddelanden.
Kram ❤

Svar: Jag siar inte om sjukdom eller liv och död, eftersom jag inte tycker det är etiskt.. du får het enkelt känna frid i att din dotter får hjälp från psykiatrin och ibland har hon en tendens till drama... nu ska du göra trevligheter med din man och ha fokus på det positiva.. kram :)
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

Usch får rysningar! Känns som rena galenskapen.

Blir veckan på Gotland lyckad?
Kommer min kära hund njuta?

Kram

Svar: Ja det känns som att veckan blir bra och din hund ser ut att må väl.. kram
Esmaralda

17 Hedwig:

skriven

Å ena sidan går det nästan inte att förstå, å andra sidan kan människan, när hen tappar tråden ju göra vad som helst.
Jag mår inte så bra just nu. Jag känner mig mycket stressig även på grund av Coronarestriktionerna som har blivit värre igen här. Man påstår att flera har blivit smittade men det kan faktiskt bero på att flera helt enkelt blev testade. Sedan vet jag (av min vän som är läkare) att testet inte enbart testar på Corona utan på alla symtom som kan innebära att man faktist bara har en vanlig förkylning i kroppen... Jag är alltså orolig för min framtid här i Nederländerna, jag brukar hosta mycket på hösten/vintern, och skulle vilja flytta till Sverige där det i alla fall känns något tryggare (här håller man på med lagar som gör det möjligt för polisen att tvångsinta dig om man misstänker att du har Corona). De kommande 2-3 åren ser jag dock ingen möjlighet på grund av hälsan, ekonomi och utbildning att flytta till Sverige. Samtidigt är jag rädd att gränserna kommer att stängas helt i framtiden och att jag inte inte heller får en möjlighet att flytta till Sverige som jag så länge har velat. Känner du något kring det här och blir det även möjligt att boka en seans hos dig i september eller bara hos Nettan? Jag önskar alla en bra söndag (det blir 35 plusgrader hör pff)

Svar: I och med att vaccinet kommer så går livet sakta men säkert tillbaka till det vanliga.. gränserna kommer inte var stängda och du kommer flytta till Sverige så småningom.. kram :)
Esmaralda

18 Miltons Mamma:

skriven

Tack från djupet av mitt hjörta för svaret igår 😃❤️
Jag grät av lycka och glädje ❤️

Tankarna går genast till lilla Esmeralda vars föräldrar dödade henne. Ingen KAN ha missat det.
Hjärtat går i kras 💔
Fina tjejen 😢

Kjam

Svar: Ja det gjorde verkligen ont att läsa om lilla Esmeralda, kram
Esmaralda

19 Miltons Mamma:

skriven

I mångt och mkt är jag lntr för USA pga egna erfarenheter men de kan åtminstone ge straff som förövaren förtjänar.

Sveriges straff är helt knasiga och alldeles för mesiga.

Killen som sköt sitt barns mamma mitt i pannan och fick 6.5 år. Ute efter vad, 4..för en annans människas LIV 😠

Och Esmeraldas mamma som fick det enorma stragget ETT OCH ETT HALVT ÅR.

Eller snubben som våldtog en liten tjej.. Fick 18 mån men kom ut. Flera månader tidigare och gjorde om samma sak igen mot en 9 årig tjej.

Fasen... Jag går upp i atomer.

VARFÖR daltas det med förövare i detta land 👎🖕🏻

Kjam

Svar: Exakt, jag kunde inte sagt det bättre själv... i landet lagom ska det vara lagom straff...och alla ska ha en andra chans.. att utföra nya dåd... kram
Esmaralda

20 Jossan :

skriven

Jag förstår inte.. drömde om S och logga in på instagram.. Då har hans kompis kommenterat en av mina händelser...

Vad händer?

Är det något som är påväg att hända där?

Kram

21 Läroliv:

skriven

Tack för svar. Ja, något bra ändå då i det mörka.

Nä, ut i solen nu som skiner så fint och fortsätta med pysslet.

Kram

22 Michaela:

skriven

Så fruktansvärt hemskt! Jag som jobbat inom akutpsykiatrin i många år har sett många psykoser och dess följder. Minns att jag frågade dig en gång Es om detta skulle drabba mig men du sa "absolut inte" så litar på det :)

Jag drömmer om mitt ex som lämnade mig 2015 flera gånger i veckan och fattar ingenting. Jag har aldrig saknat honom då jag var olycklig i förhållandet och det var skönt att det tog slut. Han förlovade sig och skaffade barn med den han lämnade mig för men det sprack och nu har han förlovat sig med en annan. Bara drabbel. I drömmen i natt blev hans ena syster bra kompis med mig vilket inte var så irl. Snurrigt ... men varför drömmer jag om honom? Förstår du Es?

Ha en bra söndag! Såg att Skåne får 30+! Kram

Svar: Det verkar finns något annat i ditt liv nu som omedvetet triggar drömmarna om honom... men de är utan betydelse och som du vet så ska du bara vara glad att han är borta ur ditt liv.. kram :)
Esmaralda

23 Fisan:

skriven

Hej Ez!
Ser du om jag får nytt jobb snart? Har sökt olika jobb och väntar på svar. Får jag nåt av dessa? Ena ville anställa mg innan men jag valde ett annat då, det andra hade jag en praktik på tidigare. Så jag hoppas på något av dom. Står inte ut på min nuvarande arbetsplats. Känner mig utanför och att det snackas om mig. Säger upp mig på mitt nuvarande arbeta snart, står inte ut.
Kram

24 Linda :

skriven

Hej Esmaralda!
Här kramar vi ur det sista av semestern för under veckan så kör jobbet igång igen. Har varit en del omorganisation så jag undrar om du kan se något kring hur hösten blir? Jag är även intresserad av en man och jag undrar om du kan se om han är intresserad av mig eller om jag ska glömma honom.
Kram Linda

Svar: Kan bli lite stökigt initialt på jobb men det rättar till dig.... mannen är ett visst intresse av dig men inte riktigt på djupet.. kram :)
Esmaralda

25 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Kära Es tack för svar!
Detta du skriver om idag var väldigt ledsamt att läsa🥺😢🥺😢



Jag har en fråga kan du se om helgen slutar bra o om det går bra på måndag?

Hoppas du kan se svaren på mina frågor innerligt tacksam för svar.

Kram o trevlig söndag🙏🙏✊🍀✊❤️

Svar: Ja, det ser ut att gå bra... kanske inte 100 % men bra ändå.. kram :)
Esmaralda

26 Browallia:

skriven

Jag har nyss tittat på Nyhetsmorgon som avslutade programmet med en lite längre intervju med "GW" Persson om det tragiska fallet med "Lilla hjärtat". Jag blir så illa berörd att jag knappt klarar av att lyssna. Det är verkligen så emot naturens lagar att det inte på nåt sätt går att förstå oavsett vad som ligger bakom.

Nyhetsmorgon tog även upp att alla vill ha ett vaccin mot Covid-19 så snabbt som möjligt och påminde om de som hände vid vaccineringarna mot Svininfluensan och de barn som fick sitt liv förstört pga av Narkolepsi. De flesta har nog glömt dem vid det här laget medan de fortfarande är sjuka och kan inte leva ett vanligt liv. Dessutom har de trots att det gått 10 år inte fått den ersättning som utlovades. Bäst att tänka ett varv extra innan man rusar iväg efter ett vaccin som inte är ordentligt testat bara för att det ska gå snabbt...

Jag har mailat dig min mailadress, tack för hjälpen!! Kram

Svar: Ja, vaccin bär respekt med sig !!! Jag skickar din adress vidare :) Kram :)
Esmaralda

27 HS:

skriven

Ohyggligt, ja det måste väl till en svår psykisk störning för att kunna mörda sitt eget barn, huvva.

Begriper mig inte på vissa människor, F t.ex. som kontaktade mig via FB, skrev fint och verkade intresserad av ev. vänskap, sen när jag svarat så läser hon inte ens meddelandet? Har hon ännu större problem med anknytningen än vad jag har haft? Bli rädd, dra sig undan osv? Är hon mer traumatiserad än vad jag har varit? Fick en bra känsla av henne initialt.

Kram

Svar: Hon är inte riktigt i balans helt enkelt, kram :)
Esmaralda

28 Spo:

skriven

Hej
Försökte O prata med mig igår kväll men han vågade bara inte? Vill han bli sams?
Kram

Svar: Jag får inte till mig att han vill prata men jag kan ha fel, kram :)
Esmaralda

29 Cecilia :

skriven

Fy vad hemskt. Tänker på kvinnan som utnyttjat sina barn och barnen förstår inte att det hon gör är fel, blir så ledsen av tanken.

Är det en bättre idé om jag tar upp det imorgon eller ska jag ignorera det som tidigare? Kommer något av alternativen ställa till med problem? Kramar

30 Spo:

skriven

Hej
Försökte O prata med mig igår kväll men han vågade bara inte? Vill han bli sams?
Kram

31 Bb:

skriven

Hej E :)
ville M inte höra av sig till mig när han såg mitt namn ? kram :))

32 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Får se hur det går med lägenheten.
Trött o orkeslös, borde inte festa ;). Men helan gick så...
Kram Skorpan

33 Bb:

skriven

Hej E :)
ville M inte höra av sig till mig när han såg mitt namn ? kram :))

34 Tiss :

skriven

Senast jag pratade med min samtalskontakt så tog han bara upp massa saker jag har gjort dåligt. Jag kände mig ganska ledsen.
Jag funderade sen på om jag ens har gjort något bra, jag kommer inte fram till något. Är jag bara dålig?

Svar: Klart du inte är dålig - det finns massa bra kring dig... känn dig aldrig tveksam om detta... kram :)
Esmaralda

35 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, är ugglorna jag och A ser ett tecken på något ?
Det har liksom blivit en kärleksgrej på något sätt mellan oss.
Är så glad för den här helgen. Allt har varit så mysigt och bra. A gör allt för att jag ska ha det bra och trivas när vi går ut.
Vad mycket som ändrades sen 🦋kom till mig.
Kram

Svar: Ja Fjäril jobbar hårt för dig... kram :)
Esmaralda

36 Elin:

skriven

På vilket sätt har han tänkt på mig? Känner han fortfarande dragningskraften mellan oss? Övertag om att det aldrig blir ngt mer mellan oss men förvånas att tankekraften fortf är stark. Vad är det som gör det så? Vill heller inget men dras ändå till hans aura? Känns lite ibland som vi påminner om varandra. Kan det vara så? Eller hur tänker han om mig?
Kram

37 Lunora:

skriven

Hej!
Vilket underbart väder☀️
Jag har dejtat en man i en månad som jag tycker mycket om. Jag kände snabbt en samhörighet som jag inte ofta känner. Jag vet att han tycker om mig också, men han menar att han inte kan ge mig det jag behöver i fråga om tid och bekräftelse. Känns så ledsamt😢
Han är verkligen en människa som berör mig.
Varför är det så svårt för mig att hitta rätt?

Kram 💕

Svar: Det är inte bara du.. många har svårt att hitta rätt och långt ifrån alla lyckas.. men du kommer fixa det och det kommer en annan...... kram :)
Esmaralda

38 Louise:

skriven

ja det är hemskt när mammor eller förälder mördar sina barn. Usch. Tänker på den lilla som blev nerdrogad och allt hemskt en människa kan bli utsatt för - lilla hjärtat. Mammans dom var 1,5 år i fängelse. På riktigt. Helt sjukt.

Igår hade jag och mannen ett megabråk och han sa under fyllan att om jag lämnar honom så kommer han lägga ut alla filmer som vi har spelat in offentligt. Vilket fick mig återigen att rygga tillbaka. Jag kommer aldrig bli fri från honom. Antingen var det bara spriten som talade eller så menar han allvar.Sjukt är det i alla fall. Men jag vet i alla fall att sådant är olagligt och jag hade gjort en polisanmälan då.
Jag pantade och satte in på mitt konto och helt plötsligt igår så funkade inte kortet för mig när jag skulle betala. Och så klart så trodde jag det var han som jävlades men när jag kollade kontot hade ett jäkla företag dragit över 900 kr från mig. Och jag har inte beställt något. Blir banken och en polisanmälan. Är visserligen ett danskt företag men jag är nyfiken var de fick mina uppgifter ifrån.
Nu får jag gå och panta säckar igen så jag kan ha lite egna pengar så jag kan köpa mat till barnen.

I veckan ska jag till min kompis. Hon ska hjälpa mig med examensarbetet så det kommer in i slutet av augusti. Får vara där minst 2 gånger i veckan om hon har tid. Jag hoppas att det blir godkänt denna gången så jag faktiskt får CSN för kursen jag ska gå. Hoppas på jobb också.
Kommer jag att bli godkänd på examensarbetet denna gången eller bör jag bara ge upp?

Ha en fin dag i värmen. Jag ska tvätta lite handdukar och saker. Ingen rast ingen ro.
Tacksam för svar. Kramar.

Svar: Ge examensarbetet en sista chans... ger allt... och funkar det inte, ja då kan det vara dags att fundera på att ge upp. Och ta ingen skit av din man ! Kram :)
Esmaralda

39 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Kommer den jag blir i hop med. Kommer vi ha gemensams vänner? Kram? 😃🌞

40 Michaela:

skriven

Sååä glad! :) Kanske att jag är redo för nytt förhållande och med min SM denna gång för tänker mycket på det och vill :)

Träffade på mamma pappa barn ute i skogen och de letade efter utomhusbadet. Pratade bara med pappan och han tittade upp och ned över min kropp medans. Haha vad fan var det liksom?! Rätt snygg var han ändå :)

Kram!

41 Susanne :

skriven

Så hemska grejer, så mkt som påverkar en människas välmående,
Nu är semestern slut o jag känner mig inte utvilad, mkt jobb o slit här hemma. Sover dåligt, hur ska jag göra, är det klimakteriet? Önskar ett nytt jobb. Ser du ngt?

42 Camilla:

skriven

Fruktansvärt! Och allt med "lilla hjärtat" är en sån skandal att man baxnar! Rättsväsendet är ett skämt i detta land och tyvärr så kommer vi se liknande fall igen. Man vill bara flytta ut långt på landet med djur.

Personen hörde inte av sig som lovat så nu kan man väl säga med säkerhet att det är tyst för gott?😀

Hoppas allt är bra i värmen. Det är ju för hemskt detta. Kram

43 <3:

skriven

Ja fjäril jobbar hårt. Tacksam att hon ville till mig.
Är ugglorna jag och A ser ett tecken på något ?
Det har liksom blivit en kärleksgrej på något sätt mellan oss.
Är så glad för den här helgen. Allt har varit så mysigt och bra. A gör allt för att jag ska ha det bra och trivas när vi går ut.
Kram

44 Fisan:

skriven

Hej Ez!
Ser du om jag får nåt av de två kobben jag sökt i augusti?
Kram

45 CR:

skriven

Hej Ezmaralda,
Är så galet trött,
Ser du mig piggare snart?
Kram :)

46 Ghostwriter:

skriven

Du skrev igår att du inte tror det blir så seriöst med henne heller... men dom blev ju ihop fast att han inte var redo nyligen. och går ut offentligt ihop med allt....är helt i chock



Kram till dig och tack alltid.

Svar: Ja just nu är det nog bra... men det ser ut att krascha så småningom... kram
Esmaralda

47 HS:

skriven

Tack för svar. Jag avvaktar och ser om hon hör av sig. Jag tror att jag kan hjälpa henne en gnutta längs vägen men hon måste ju själv vara öppen för den typen av kontakt i så fall.

Kram

Svar: Exakt !! Du tänker helt rätt, kram :)
Esmaralda

48 C:

skriven

God eftermiddag 🍀🍀
Dagens ämne är verkligen vidrig. Och det är en vidrig tragedi som pågår mer än vad vi vill veta av.
En tragedi som jag på en gång kom att tänka på en man i USA som även hamnade i tabloiderna här i Sverige, Chris som mördade sin fru, sina två döttrar och den ofödda sonen som frun bar. Och nyhetsblänkarna som rullade med hur mannen tyckte så synd om sig själv... Filmklippen av intervjuerna och förhören som cirkulerade runt. Narcissistisk som få. Han erkände men det var synd om HONOM. Enligt honom alltså.
Så, han hade upptäckt att det var bättre utan familj. Och lösningen var det mest vidervärdiga..
****
Kingen har fräst och varit en surgubbe, inte så konstigt när allt fokus har bara blivit 75% 🤭
Gretchen har förstått att Kingen är ingen att försöka få igång att leka med 💕🍀
****
Fortsätta njuta av söndagskvällen med att måla 💕🍀


Svar: Kram :)
Esmaralda

49 Maa:

skriven

Hej esmaralda
Fy så hemskt otänkbart.

Man vet ju inte var man har honom.

Kommer han att leva tillsammans med mig och barnen? Har han tankar på det ? Seriösa tankar
Kommer det bli så?
Kram

50 MissMilla:

skriven

Vilka människor det finns att vilja skada andra. Finns ingen empati.
Har svårt att hitta glädje o energi. Kommer det att vända?

Svar: Ja absolut, det vänder.. kram :)
Esmaralda

51 Zuzeee :

skriven

Hej

Killen som kom igår kväll vad är hans menning med mig egentligen?? Är han seriös??? Han svarar inte på vad han vill direkt det e lite luddigt... jag e rädd för o bli sårad

Kram

Svar: Han vet inte vad han känner riktigt eller vad han vill... i alla fall inte just nu... kram
Esmaralda

52 Ann-Sofi :

skriven

Kommer det att bli bra mellan mig och min man?

53 Maria:

skriven

Hej!
Jag misstänker att jag är gravid. Ser du något? Kan nämligen inte testa med graviditetstest förren om minst 1 och en halv vecka.
Ser du något om ca vilken ålder jag samt min partner är?

Beroende på bda ovanstående frpgot, hur kommer saker utspela sig, det du kan få till dig då, så att säga?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: