Planeringen...

Gomorron, mina vänner !!
 
I går hade jag och Nettan en planeringskväll och det gick hur bra som helst.
Nu är typ ALLT planerat, klappat och klart inför Smålandvistelsen
 
 
Jag tycker det är så välkomnande när bordet är dukat när man kommer... och här ser ni  en extra fin duk.. som Nettans mormor sydde en gång för länge sedan !
 
 
Först avocado med  skagenröra och vi var överens om att gamla tiders förrätter är de allra bästa !!
 
 
Sen blev det varma mackor.. och denna utdöende konstform i köket är bara superb...
 
 
Och som genom ett trollslag försvann regnet precis när vi satte oss till bords...
 
 
Voila, lite rött till mackorna !
 
Sem började själva planeringen och den tror jag glädjer er alla.
 
Eftersom det är coronatider, oro , arbetslöshet  och osäker ekonomi för en hel del så har Nettan valt att erbjuda de lägsta priserna någonsin   såväl vad det gäller regression som spådom !
I morgon kommer alla detaljer och från  och med i morgon går det också bra att boka !
 
Kan tillägga att nej, någon Treo behövde inte i morse minann...  det blev vin med stor måtta i går 😁
 
Ha nu en fin torsdag
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker fråga om... undra om det stämmer som jag tänker igår kväll. Att alla kommer inte ändå förstår hur mycket jag saknar B kvinna. Även bara jag och hon förstår varandra så oavsett hur vi känner inför varandra.

Även om flest kommer trodde att jag saknar den jobbig killen. Men det gör jag inte alls.

Så det stämmer att alla kommer inte förstår hur mycket jag saknar henne, hur mycket hon betyder för mig och allt såna...

Ha det bra

Svar: Nej du får räkna med att dina känslor är dina och bara du äger dem.. oavsett.. och ingen kan någonsin förstå fullt ut och det är naturligt.. kram :)
Esmaralda

2 Dunegull:

skriven

Ser ut som nu haft det mysigt 🥰

Snälla E! Kan du skicka lite healing till min älskade hund idag som ska opereras. Är så orolig för henne.

Kramar en orolig matte

Svar: Jag sänder healing, absolut, kram :)
Esmaralda

3 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Då kanske man kan känna att man har råd att testa en sån resa i tiden. Jag hade iofs velat åka till när jag levde i förintelsen.

Igår kunde jag inte somna. Låg och tänkte på min mormor. Så jag typ skrev ett brev till henne på instagram.

Idag ska jag fixa bilen.. Tur man har kontakter med bilmekaniker..

Har precis pratat med någon som ska kolla på mina rör. Får stopp stup i kvarten och mina rör i köket är så gamla så jag kan inte få inkopplat min diskmaskin.. alltid ska det vara något.

Blev bjuden på kräftskiva i september. Ska bli kul även om jag inte äter något från havet.

Sen funderar jag på att ha halloweenfest i oktober. Men pga Corona vet jag inte..

Kan Corona försvinna snart....

Kram

Svar: Ja, du har god chans att besöka ditt gamla liv under förintelsen vid en regression... eftersom det var ett starkt liv som gjorde avtryck. Ja, det är annars som du säger, alltid är det något !! Kram :)
Esmaralda

4 Skorpan:

skriven

Herre jösses så gott det ser ut! Det stämmer nog att det är bland de "gamla godingarna" som de bästa godsakerna finns ;). Hade gärna suttit där med er o mumsat...

Bra erbjudanden, hmm, får väl se hur det blir om jag prövar på eller ej...

Hade själv hoppats på ett bra erbjudande idag men det hade dom inte. Det visade sig i morse, i nedförsbacken med åtföljande trafikljus, att bromsarna på cykeln inte var de bästa. Trampade vidare o som tur är finns det en cykelreparatör sådär halvvägs till jobbet, det var bara att svänga in dit o höra domen "här finns inget att bromsa med, typ", måste bytas bromsklossar o annat därtill hörande. Cykeln kanske färdig i morgon o jag måste ta tåget, så trist då jag äntligen kommit igång med cyklandet. Nåja, bajken är ju fit for fight då igen o ägaren visade sig vara på mycket bra humör denna gång, trevligt ;). Blir ju en del att prångla ut med igen... Bättre så än att råka illa ut även om jag är nog så försiktig, ibland ;). Hade det funnits nån risk för olycka Es?

Torsdag o ingen Treo här heller ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Bra att du få bromsarna fixade, annars hade en olycka faktiskt kunna ske... kram :)
Esmaralda

5 Sus:

skriven

Hej
Härlig dag....
Spännande med Småland....
Vad håller han på med nu?
Love sus

Svar: Han verkar ha svårt att bestämma sig.. kram :)
Esmaralda

6 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Du har någon gång spått att jag ännu kommer att studera, men ser det ut att bli så? Ser du fortsatta studier för mig?

Kram

Svar: Ja någon form av studier ser jag.. det kan vara en kurs.. något som ökar din kompetens .. kram :)
Esmaralda

7 HS:

skriven

Vad mysigt, hälsa Nettan! Och varma mackor, så gott, kanske skulle ta och göra sådana någon dag framöver.

Min älskade vän har inflammation i tandköttet och gommen. Veterinären säger att hon aldrig har sett detta på en äldre katt. Jag har en dålig magkänsla med det här. Jag ska behandla honom med smärtstillande och en antibakteriell gel på tandköttet i 3-4 v och blir det inte bättre av det så får de söva honom igen för en noggrannare undersökning. Har aldrig sett honom så tapper som vid detta besök, han dreglade enorma mängder och det gick att ta blodprover utan lugnande spruta före. Han kanske kände på sig att han behöver hjälp.

Kram

Svar: Ja han kände på sig att han fick hjälp.... och det här kommer nog gå bra... kram
Esmaralda

8 Veronica i Barcelona:

skriven

Hej Es!

Jag är väldigt nära att skriva på ett kontrakt för ett nytt jobb. Det är ett säljjobb, och känns inte bra ju mer jag tänker på det. Tror inte jag skulle trivas eller klara av att jobba med sälj i 8 timmar om dagen. Det är dessutom provisionsbaserat till stor del plus en prövotid på 2 månader. Jag vill å andra sidan bort från mitt nuvarande jobb, men nu känns det mer tryggt att behålla detta jobb.
Jag måste skriva på kontraktet idag och min magkänsla säger att jag inte ska :/

Svar: Nej det här känns inte som ett bra alternativ för dig, men känn in själv och fatta ditt beslut..... kram
Esmaralda

9 Miltons Mamma:

skriven

Åh... Har alltid velat prova regression. Hur går det till?
Och spådom?
Det kanske står på hennes sida. Har ju telefonfobi och socialångest så pallar inte över Skype. IRL skulle numer gå 😁 där har socialaångesten minskat.


I natt/tidigt imorse (vet ej säkert för jag tittade inte på klockan) så vaknade jag upp SKRÄCKSLAGEN. Jag låg i sängen och vågade knappt andas. Det kändes som en man huserade runt i köket. Jag var livrädd. Trodde jag glömt låsa dörren (det händer.. Måste kolla så jag verkligen gjort det nu 😮) och att något gått in. Personen kändes inte arg, utan lugn men någon som KAN skada om den blir pressad/känner sig fångad.

VEM 17 var det?
Det är första gången på mycket mycket, enormt länge jag vaknat upp så. Brukar inte känna skräck. Men yike... Låg ett tag och tankarna snurrade om det verkligen var någon riktig person ute i köket eller inte. Låg halvt paralyserad. Sedan tänkte jag att hundarna skäller inte och de, iaf Mumma, hade gått bananas. När jag väl somnade om så drömde jag bla om Milton ❤️.
Kan det ha varit en sömnparalys. 🤔 Eller en mild sådan.. Jag har en bekant som får fasansfulla sådana.. Brrr (ngt att skriva om i bloggen om det inte gjorts redan kanske 😊)

Men vem var det?
Kändes inte som den ville mig något men jag har kan ha fel.
Vad letade personen efter?

Kjam

Svar: I morgon på bloggen kommer all info och har du frågor då eller vill boka så mailar du Nettan ! Din upplevelse var ingenting som verkligen hände... jag ser inga tecken på att någon varit i din bostad så det är troligt att det varit en mild sömnparalys.. kram )
Esmaralda

10 Läroliv:

skriven

Verkligen en jättefin duk och så härligt att regnet försvann.
Hoppas att regnet håller sig borta även här. Ska ut och spraymåla några krukor och slipa och spackla en mindre dörr som ska bli till bordsskiva ovanpå ett gammalt symaskinsunderrede. Allt ska bli svart, en favoritfärg. Tror det blir fin kontrast mot blommor på bordet i olika färger nästa år.

Kram

Svar: Vad fint det kommer bli !!! Kram :)
Esmaralda

11 HuldaMaräng:

skriven

Gomorron!
Jo, nog råder det osäkerhet i ekonomin!! Men jag trampar på, försöker hålla humöret uppe och inte smittas av negativa känslor. Kan du se något? Nu är det väl ändå snart slut på dålig ekonomi????
Ha en fin dag!

Svar: Ja, det kommer vända och bli bättre... kram :)
Esmaralda

12 Hej:

skriven

Hej Esmaralda
Gott det ser ut. Advokado med Skagen enkelt och gott. Värt att lägga på minnet nästa gång man ska ha gäster.

Kommer det att kunna bli jag och han fullt ut? Som ett par på riktigt?
Kram

Svar: Det känns tveksamt... kram
Esmaralda

13 TjejenO:

skriven

Hej finaste Es!

Låter som en drömmig kväll för er båda! Kanske att man kan boka in något! Har länge velat träffa er båda!🙏🏼🌟

Kommer resan till Spanien bli bra? Åker nästa vecka ❤️

Stoooor kram!!

Svar: Ja, vi kommer ju inte att ta emot personliga besök den här gången pga corona utan det blir via Skype, Facetime eller telefon. Din resa ser bra ut.. kram :)
Esmaralda

14 Nat:

skriven

Hej Esmaralda
Vad snäll hon är nettan.

Nu börjar känna att det är dags att det händer något inom kärlek. Känns omöjligt ibland.

Jag saknar någon som är mån om mig.
Verkar något vara pågång? Ser du förändring för mig?
Kram

Svar: Det kommer ju någon och det kommer en förändring helt klart men jag kan inte se när... håller tummarna att det ska snart.. kram :)
Esmaralda

15 Skrållann:

skriven

Hej!
Åå så spännande det låter och härligt att ni fick en bra kväll;)
Själv vaknade jag på lite tråkigt humör men hoppas det ger med dig under dagen.
Träffade min gamla chef igår och det var så roligt. Det påminde mig också om att jag längtar efter att göra något annat och jag kände att jag har ju kompetens som verkligen inte nyttjas;)
Ser det ut att bli något nytt att syssla med under hösten och är det något särskilt (jobb med barn, gamla, djur, handel, service) jag ska gå på som kan passa?

Kram❤️

Svar: Jag ser inte vad men tänk brett och sök allt du kan tänka dig.. det kommer ett bra tillfälle... kram :)
Esmaralda

16 C:

skriven

God tidig förmiddag! 💕🍀
Alltså... Så förbannat gott med varma mackor i ugn med ett glas rött på det... Totalt underskattat! Kan tipsa om ett argentinskt vin, Trapiche. Väldigt gott!

Har nu under morgonen ringt HR på ett bolag som jag sökt jobb på. Kom inte vidare och har kontaktat dem för att få information vad som krävs i utbildning etc för att kunna söka liknande tjänst i framtiden och för att vara mer intressant i utsållningen. Det är ju lättare sagt än gjort *puh*.
Sökt på relevanta prd som ingår r i tjänsten men verkar inte finnas någon högskoleutbildning eller liknande som matchar med arbetsbeskrivningen.
Jag avvaktar lite till tills jag kontaktar mina egna kontakter på bolaget 😏
Frågat mina kort, fått svar att den känslan jag har för just ett sådant jobb är perfekt, dock verkar det vara någon (inte något) som sätter stopp för min utveckling. Kanske inte just detta bolag är det rätta just nu men fråga kan man ju alltid göra för att visa framfötterna.
Ska fortsätta leva i mitt överflöd och göra det jag anser är roligt just nu.
Kram 🍀💕

Svar: Ja, kanske det är ett annat bolag men det känns som du är på rätt tankespår... kram :)
Esmaralda

17 Mamman:

skriven

Jag har gjort regressioner två gånger med Nettan på Skype och det var starka upplevelser. Jag hoppas att jag hinner nappa åt mig tider i morgon. Vill gärna göra två till. Kramar.

Svar: Vad roligt... och bokar du i morgon hinner du säkert få tider... kram :)
Esmaralda

18 SolBritt:

skriven

Vad roligt att ni ändå ger er iväg och att vi får erbjudanden. Jag ska ta chansen och hoppas jag hinner få en tid. Jag skulle vilja ha regression om helgen, eller är ni lediga då? Kram från SolBritt

Svar: Nettan kommer ha tider under helgen eftersom hon tänker att många av er endast är lediga då... bokar du direkt i morgon kommer du säkert kunna få tider som passar dig... kram :)
Esmaralda

19 Skrållann:

skriven

Hej!
Åå så spännande det låter och härligt att ni fick en bra kväll;)
Själv vaknade jag på lite tråkigt humör men hoppas det ger med dig under dagen.
Träffade min gamla chef igår och det var så roligt. Det påminde mig också om att jag längtar efter att göra något annat och jag kände att jag har ju kompetens som verkligen inte nyttjas;)
Ser det ut att bli något nytt att syssla med under hösten och är det något särskilt (jobb med barn, gamla, djur, handel, service) jag ska gå på som kan passa?

Kram❤️

Svar: Ja, det ser ut som om något nytt och bra kommer din väg.. kram :)
Esmaralda

20 Andreas:

skriven

Jag har gjort en regression med Nettan och det gav mersmak. Jag kan verkligen rekommendera henne och via Facetime fungerar det alldeles utmärkt. Jag kommer boka. Ha en bra dag.

Svar: Och du är så välkommen att boka... kram :)
Esmaralda

21 Mam:

skriven

Hej Esmaralda
Har träffat lite vänner och haft två utekvällar och det har liksom blivit så att Jag har lite nyfunnen ytlig kontakt med tre olika killar men den ena har inte riktigt svarat mig än personlige än, han vet om mig. Han hade sagt till en vän att han tyckte jag såg bra ut och att jag tyckte han såg bra ut. Kommer han att svara? Och skulle han vara intresserad?

Kan det utvecklas med någon utav dessa killar?
Kram

22 Miltons Mamma:

skriven

Ja fick den känslan oxå. Aldrig varit "paralyserad" förut. Skönt att man kunde tänka klart iaf och tänka att hundarna var tysta = ingenting där.

Komiska är att tjejen som får dessa skräckparalyser fyller år idag. 😊

Kjam

23 Evig:

skriven

Så mysigt det såg ut!

Bra det där med varma mackor, alldeles för underskattat, men såååå gott. Min favorit är julskinka i småbitar och champinjonstuvning. Ser alltid till att frysa lite skivad julskinka just för detta.
Jag äter avocado varje dag, men tänk att jag har glömt bort att man kan ha skagenröra till. Mycket godare än den keso jag brukar ha. Så idag blir det till att inhandla skagenröra.

Ser fram emot att läsa om er planering.

Kram!

Svar: Skagen och avocado är en perfekt kombo.... kram :)
Esmaralda

24 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Ni smaskar och gottar er.. det gör ni rätt i, dom gamla klassikerna är dom bästa😋
Blir spännande och se vilka erbjudande som kommer.
Igår hamnade jag på krogen med en kollega helt spontant, lite vitt och lite räkor typ räkcocktail trodde vi, det kom in en pastarätt med jätteräkor, trodde det var fellevererat men nej, så vi åt och blev mätta!!
Jag är inne i en ensamperiod, känns deppigt. Vill så gärna ha nån och krama men när man pratat med nån eller träffat så är det som dom blir rädda och flyr undan, skrämmer jag männen eller vad?
Hade hoppats på en dejt med hjärtevännen men det ser mörkt ut eller?
Nu kommer solen så får väl deppa lite i solskenet...
Kram💕

Svar: Nej du skräms inte.. du har bara hittat fel män.... kram :)
Esmaralda

25 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Ja det ante mig att något hade kunnat ske... Ett litet varsel kanske? Min ängel är väl med mig, även om jag inte haft nån diskussion med honom på länge nu.. Skäms på mig :(.
Kram Skorpan

26 <3:

skriven

Vad mysigt ni haft det och 🥑med Skagen är en klassiker.

Börjar A känna sig tryggare med mig ?
Blir hans känslor starkare ?
Ser du oss bli ett par igen ?
Han är inte lätt som sagt.
Kram

27 CA :

skriven

Hej
Varma mackor är gott och enkelt att göra.
Jag har så ont i magen, nerverna är utanpå nu. Det verkar som om det är vattenläcka i väggarna från avloppsrören. Jag vet inte vem som kan fixa detta. Han som renoverar mitt badrum har inte visat något intresse för att laga detta. Hittar ingen rörmokare i staden här. Har frågat en person, han som ska sätta upp stuprännor. Fixar det sig, vad ska jag göra nu?
Kram

Svar: Har du en läcka måste den fixas omgående.. det finns avloppsjour.. företag som rycker ut akut... försök hitta en sådan.. kram
Esmaralda

28 Anonym:

skriven

Blex exet mer intresserad när han insåg att jag har någon miljon på banken ?
Han är ingen snål människa.

Svar: Han blev nog mest lite förvånad... kram :)
Esmaralda

29 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad mysigt ni hade igår och vad spännande att se hur ni lägger upp de hela. Kanske något för min plånbok. 😉

En sak jag har funderat lite på av ren nyfikenhet ... N:s fd flickvän L visste ju vem jag var och dan före julafton för några år sedan skrev hon följande till N:s mamma på Facebook som jag var/är vän med: "God Jul bästaste svärmor". Ville hon markera att hon var ihop med N och att hans mamma var hennes svärmor eftersom hon visste vem jag var eller var det bara en ren god jul hälsning? Ser du om hon hyste agg mot mig under tiden dom var ihop tills dom gjorde slut?
Kram Zoey 💕

30 Lotta S:

skriven

Skulle gärna ätit och druckit allt detta också, bland personliga favoriter!
Ser du om jag träffar nya väninnan under corona-tiden eller blir det inget innan det går att vara mer social igen?

Svar: Mötet med väninnan kan se när som helst nu... kram :)
Esmaralda

31 Susanne:

skriven

Du får jag nog kosta på mig en seans på distans! Det rimmar!

I dag skriver dottern upp för moped för tredje gången! Ser du ngt?

Kommer det lösa sig m parkeringsplats för sonen här? Böter 600 kr i går.

Svar: Hon har 75 % chans att klara det.. kram :)
Esmaralda

32 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Vilka fina bilder, vacker duk och det ser så gott ut!

Värmeböljan har kommit till oss och lär hålla i sig över en vecka.Underbart, bara passa på och njuta av sol och bad. Träning får bli i arla morgonstund, senare på dagen blir det för varmt.

Regressionen hos Nettan gjorde avtryck, jag behöver flera tillfällen, hoppas där blir en tid ledig.

Börjar komma fler och starkare bilder till mig, kan de sia ngt om framtiden eller är det bara inbillning och drömmar jag har?

Ha en fin sommardag alla!
Kram

Svar: Bilderna som kommer till dig tror jag du ska kunna ta på allvar... de säger något om framtiden... och välkommen till Nettan på regression !! Kram :)
Esmaralda

33 Ghostwriter :

skriven

Så spännande med vistelsen! Nu får tiden gå lite fortare haha.

Jag känner att jag inte mår bra mentalt, det har blivit för mycket under sommaren och jag har bokstavligt panik inför hösten. Jag vill gå i terapi igen men ärligt så måste jag först kontakta folk för att få gratis terapi. Sen vid studierna hinner jag ju knappt andas så vet inte hur jag ens har tid för terapi. Jag tycker att jag kämpar för det som ”livet” vill att jag ska bli, men inte har jag direkt flyt och därför undrar jag ens varför jag fortsätter min livsväg när jag uppenbarligen inte är som alla andra, jag kommer aldrig vara det. Press på vilken utbildning jag ska välja eftersom jag måste veta om 2 veckor! Annars går det inte att lägga upp en studieplan..... så sitter jag där nästa år utan rätt att söka den utbildning jag önskar. För att jag inte 100% vet vad jag ska välja. Jag vet vad jag vill göra men inte vad som är rätt linje. Går igenom allt i huvudet.

Hur ska man ens veta att man väljer rätt. Jag vet ju vad jag vill och vad jag kan, men jag vill ju blandade saker inte bara ha möjligheten att arbeta strikt med en uppgift. En sån linje finns nog inte.... gott och blandat-linjen..... jag vill ”vara” en person som kan göra och bestämma, ta action inte bara titta på. Inte vara begränsad. Jag vill förhöra och utreda, ”dektetiva”, vara ute i samhället och ha koll och finnas där, jag vill bestämma fall och utredningar. Jag vill ju vara både polis, kriminolog och domare. Jag vill göra allt som dom gör.... alla områden för mig är viktiga, liksom jag vill inte ”jobba mig upp” utan jag vill komma in direkt i jobbet. Sen tror jag att jag förstår att somligt får man jobba sig upp för men jag vill komma till nytta. Ha action helt enkelt... inte titta på, eller jobba i bakgrunden


Hoppas det var okej att skriva av sig, hade önskat att jag fick svaret direkt av dig. För jag tror inte att jag 100% vet för linje inom 2 veckor. Vilket jag måste annars står jag kanske där med ofullständiga betyg och måste fortsätta plugga komvux. Jag är redo för riktig utbildning nu

Kram!

Svar: Du måste försöka ta en sak åt gången.. fatta ett beslut åt gången... känn in.. och satsa på det som leder till en tydlig yrkesbefattning... kram :)
Esmaralda

34 Michaela:

skriven

Fina Nettan! Och gud så goda dom där mackorna såg ut. Mums! :) Ska bli så kul att följa er i de småländska skogarna. Det är ju så vackert där.

Apropå vackert så kom jag att tänka på mitt brölopp. Du har ju sagt att jag ska gifta mig vilket känns osannolikt men litar på dig :) Vill inte ha något stort utan bara med de närmaste så hoppas att det blir så :) Börjar fan jag med drömma sexuella drömmar då man saknar närhet haha.

Hoppas att något att det positiva som du sett är på G :)

Mulet idag och skönt inför helgens värmebölja *usch* Ut i skogen för i morgon blir det in till stan och magnetröntga knät.

Ha en fin torsdag!
Kraam

Svar: Bröllop blir det din del !! Bara vänta ska du få se ! Kram :)
Esmaralda

35 Skorpan och Naturvän:

skriven

Skorpan!
Du är ju purung :) Kommer garanterat att hitta din karln och jag tycker absolut att vi satsar på att du är med på mitt 40 års kalas :) Du är så välkommen!

Naturvän!
Förstår saknaden av att inte kunna löpträna men skönt att du kan köra annat i alla fall. Läkaren misstänker meniskskada så kan inte springa men promenerar fast det känns i knät. Simhallenr är stängd och öppnar igen 15/8 så då dyker jag ner i plurret :)

Kram till er båda!
Michaela

36 Nenna:

skriven

Hej Es,

Jag önskar göra en regression men jag har provat två gånger utan att lyckas. Har du tips på vad jag kan jag göra för att släppa på blockeringen jag har?

Ser du något kring kärlek för mig? 💛

Kram 🤗

Svar: Det är bra om du tränar på avslappning.. och att du sedan litar på de bilder som kommer till dig.. det känns nästan alltid som fantasier i början.. innan man landar... kram :)
Esmaralda

37 Maria :

skriven

Hey!
Blir det nån mer liten tripp eller skoj som sker under min semester som slutar nästa söndag? 😍
Kram 🥰

Svar: Ja något lite kan det bli.. kram
Esmaralda

38 Catte:

skriven

Åh vad gott det ser ut! Jag är svag för både varma mackor och klämda mackor. Vad kul att det blir av att ni kommer iväg och att det går att anpassa det efter tiderna som är nu. Ser fram emot morgondagens blogginlägg. :)

Senaste veckorna har jag sett vid flera tillfällen att en man i grannhuset stannar till och vänder sig om och tittar ganska ogenerat mot mig. Är han irriterad på något han ser mig göra eller är han nyfiken på mig?

Kram Catte

Svar: Ja det ska bli spännande att se hur det går när vi är iväg :) Jag har en väldigt god känsla. Mannen ser ut att vara mest nyfiken... kram :)
Esmaralda

39 AnnaK:

skriven

Oj vad sugen jag blev på avokado och skagen nu 😀

Ser du hur jag skulle kunna dra in någon tusenlapp annat än att sälja grejer. Ska ev sälja på loppis på måndag. Tradera har inte gått så bra trots fina grejer. Andra som sålt samma grejer har fått mycket mer så något fel gör jag där.

Kram 🤗

Svar: Se till så allt ser riktigt fräscht ut.. hur man tar fotona är viktigt... kram :)
Esmaralda

40 Ns:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han för avsikt att det ska bli något seriöst mellan oss?
Kram

41 Catte:

skriven

Har svårt att bestämma mig och nu blir det kryptiskt. Jag behöver tillfället som finns nästa vecka, men samtidigt tvekar jag eftersom det blev pannkaka av allt och massa tjafs efter förra gången. Känner mig fortafande sårad och besviken över det, så jag vill egentligen inte träffa honom, men jag behöver det som tillfället skulle ge mig.
Förväntar han sig att jag kommer? Hur känner han inför det?

Än så länge lutar det åt att det inte blir något, men skulle han fråga så skulle oddsen öka även om jag inte är helt säker på att jag skulle åka...

Kram Catte

42 Anki:

skriven

Godförmiddag Es
Hemkommen från lång p där vi hittade kantareller minsann! 😊 Härliga bortglömda rätter Varma smörgåsar var det länge sen jag åt ,Nettan kan hon !
Kan även jag rekommendera Nettans spådommar 💕

Härlig Torsdag på er alla !
Kram Anki med flock

Svar: Kram :)
Esmaralda

43 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Igår skrev jag och min tjejkompis och jag skrev vad jag tyckte och tänkte och att hon skulle se min synvinkel utav hela situationen och hon vill att jag ska fortfarande passa hennes djur i 2 nätter och jag skrev ja jag gör det för deras skull och sen slipper du mig helt, men sen när jag skrev vad jag tyckte och tänkte och då skrev att hon inte orkar att prata om det idag och jag svarade inte på de utan jag låter det vara, och juste jag skrev till hennes mamma att jag och min tjejkompis att vi har bråkat och det verkar som att det inte lär lösa sig och att dom inte ska vara arg på henne utan vara arg på mig och att jag ber om ursäkt för att jag gör dom besvikna.

Det jag undrar över, lär jag få min tjejkompis att förstå att hon också har gjort fel eller är så envis att hon tycker det är mitt fel alltihopa? Tror du att hennes mamma har pratat med henne eller vad ser du? Och kommer det bli att vi lär lösa detta och kunna komma bra överens?

Tack förhand och hoppas att ni får en fantastisk fin torsdag 😊

Kram

Svar: Känns lite märkligt att du blandar in hennes mamma... det här blir svårlöst... fixar det sig nu så kommer det blossa upp igen längre fram... kram :)
Esmaralda

44 Stjärnöga:

skriven

N - är han uppriktigt intresserad eller är han ute efter nå kortvarigt endast?
Är han min rätte ? Det känns så 🧡

45 Mind:

skriven

Åh nu blev jag sugen på rödvin och en bit rött kött :D

Det ser riktigt smaskens ut.

Kram
Micke

46 Agnes:

skriven

Skagenröra gillas skarpt av väninnan! Fast med bakad potatis till!

Är ju född med nedsatt hörsel, vilket innebär att jag egentligen skall ha hörapparat. Men då jag ser hörapparat som erotikdödare, så har jag undvikit detta hur länge som helst. Men med tanke på att jag nu är livstidssingel o dessutom inte längre en sexuell varelse i mäns ögon, eftersom jag nu passerat 45-års-strecket, så har jag insett...kanske bättre höra vad folk säger...?

Så idag ska jag hämta dessa apparater...får väl blinga de där bakom-örat-larverna med ngt tjusigt.Jo, de ser ut som ett par feta, nakna larver. De där sakerna.

Däremot har jag fått korn på vart jag ev vill flytta. Lite udda boende, men är billigt. O det passar mig ypperligt. Förhoppningsvis i slutet på 2022 el början på 2023. Då är nog mkt av de saker jag vill bli av med, sålt!
Börjar med soffan, så fort jag fått bort alla prylar som ligger i o runt den. Sedan bokhyllor o köksbord. Köksbordet är ju eg ett gammalt pelarbord...tung o otympligt men rätt så eftertraktat, tydligen!

För att göra det lite mer spännande, så har jag lovat mig själv att inte klippa mig förrän jag flyttat in i mitt nya boende. Kommer att blondera mig kontinuerligt, men det där med att klippa toppar skippar jag!

Er planering låter toppen, o jag ser fram mot morgondagens blogg!

Må väl, o sköt om er alla!

Kram!

Svar: Måste ändå kännas bra att kunna höra ordentligt.. och det finns ju fina små smycken som man kan pynta apparaterna med ! Bra att du vet var du vill bo - det underlättar med fokus och planering om man verkligen vet - och du har alla möjligheter att ta dig i mål ! Kram :)
Esmaralda

47 Mercan :

skriven

Söta Esmaralda ser du vilken månad blir det något från euro jackpott 🙂

48 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Jag har suttit och filat och filat och filat på min jobbansökan och den känns faktiskt riktigt bra nu! Har en god känsla!

Nu borde det inte dröja länge innan en arbetsgivare tycker så också, eller hur? Och ger mig en chans?
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, jag ser dig ju på jobb framöver så din tur kommer... kram :)
Esmaralda

49 Lilla jag :

skriven

Snälla Es,

Vad ser du? Kommer det lösa sig med pengarna vi satsat eller har vi förlorat dem?

Kram❤️

Svar: En del ser det ut som om ni får tillbaka... kram :)
Esmaralda

50 Louise:

skriven

Alltså jag sitter och river mitt hår. Min icke så smarta hälft fick för sig igår att vi skulle stänga ner vårt gemensamma konto för att jag inte ville ställa upp på hans dumma lekar. Ett fyllebeslut som han sa och det ångrar han idag. Problemet är att på kontot som han satte över pengarna på har han ett kontokort men ingen kod på det. Och nu gnäller han på det att vi minsann inte kan köpa mat till helgen. ja det är ju bull läge jag sa ju det men han ville inte lyssna som han aldrig gör.

Just nu står vi inför ett vägskäl och jag känner att jag vill inte fortsätta med honom och då kommer ju nästa problem- ekonomin. Utan jobb kan jag ju inte göra något. Just nu måste jag panta för att ens få råd att köpa mat till mig och barnen. Och sen måste vi bo tillsammans om vi tar detta beslutet jo men hur ska det gå. Jag orkar inte mer.
vad jag än bestämmer mig för så blir det inte bra.
Jag måste ha ett jobb nu och jag måste lämna honom för jag är värd så mycket bättre.
*Han säger att han inte kan klara sig utan mig och att han har växt ihop med mig. Men jag kan inte leva med honom och jag tycker att han bara ska ta och släppa mig. Han har aldrig brytt sig om sin familj utan det har alltid handlat om mig.
Så fort jag börjar bryta mig loss så kommer han igen och jag är fast.

Kommer jag att få jobb snart? Söker som barnskötare men det är inte så mycket jobb uppe just nu.
Kommer mannen och jag fortsätta tillsammans eller detta är slutet? 20 år är ganska länge.

Ha en fin dag i värmen och tacksam för svar. Kramar

Ps. Ingen här inne som bor i Malmö-Lundområdet som söker en ny kollega inom butik, förskola ? Jag är desperat. D.s

Svar: Du får jobb.. sök även sådant som du känner dig överkvalificerad till... och en separation ser ut att komma, när du är redo... kram :)
Esmaralda

51 <3:

skriven

Ser du honom få en löneförhöjning?

52 Browallia :

skriven

Vad säger du, är varma mackor på utdöende? Inte hemma hos mig i alla fall, det är ju bästa fattigmans maten, billigt, enkelt, snabbt och så gott! Jag brukar oftast göra med överbliven köttfärssås på mina. Mums! :)

Jag känner mig rätt mossig som lagar varma mackor och läser gammeldags böcker och dessutom älskar att brodera. Nettans duk är jättevacker! Det kanske inte så konstigt att jag är singel! ;D

Jag har nyss tittat på presskonferensen om dagsläget för Covid - 19, man blir ju inte direkt förvånad över att smittspridningen är störst i gruppen 20-29 år. Jag är så less på de journalister som fortfarande efter ett halvår ställer frågor till Anders Tegnell om sånt som han har upprepat 1000 ggr. De får det att låta som att myndigheterna infört restriktionerna bara för att jävlas med befolkningen. Suck...

Kram


Svar: Låt oss vara lite mossiga... det är helt i sin ordning och det draget kommer din tillkommande att tycka väldigt mycket om :) Kram :)
Esmaralda

53 Ma:

skriven

Hej Esmaralda
Min son har varit hos sin pappa under en lite längre period den här gången. Känner han sig sviken av mig? Som om det är jag som har fört bort honom på något sätt?
Kram

Svar: Nej det tror jag inte han gör, det ser ut att gå bra när han besöker sin pappa.. kram :)
Esmaralda

54 Camilla:

skriven

Vad snällt av Nettan att sänka priserna. Ni så givmilda och fina människor. Ska bli kul att följa erat äventyr i Småland. Varma mackor äter man alldeles för sällan🙂

Ser allt bra ut för mig och barnen såhär när vi börjar gå mot höst?

Ha en fin dag!
Kram från ett kvavt Stockholm

Svar: Ja, jag tycker det ser bra ut... här är det också kvavt som tusan.. lite åska hade varit mysigt:) Kram :)
Esmaralda

55 N:

skriven

Hej Esmaralda
Tror du att han har några seriösa avsikter med mig? Att det kan bli något mer och seriöst?
Kram

56 Sanna:

skriven

Det här ser jag fram emot. Min syster gjorde en regression hos Nettan på Facetime när ni var i Italien och var jättenöjd. Nu ska jag också boka. Vad roligt att se fram emot den resan bakåt i tiden. Kram på er alla.

Svar: Lycka till med din regression och ja, regression innebär häfta och intressanta resor bakåt i tiden och ofta har det väldigt mycket att ge... kram :)
Esmaralda

57 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det något från euro jackpott någon gång, Ser du Esmaralda vilken månad 😊

Svar: Jag ser inge storvinst närmaste tiden tyvärr, kram :)
Esmaralda

58 Susanne :

skriven

Min dotter klarade inte teori mopedkörkort denna gång heller fast det var tredje gången. Ska jag sälja mopeden eller vad är det med henne? Ska vi verkligen boka en fjärde gång?

Svar: Är hon motiverad bör hon försöka tills hon klarar det och inte ge upp ! Kram
Esmaralda

59 KW:

skriven

Jag ska boka direkt i morgon och det blir min sjunde regression. Genom regressionerna har jag förstått hur det gamla påverkar mig i detta livet och jag har kunnat gör mig helt fri och det är underbar känsla och bättre än någon terapi. Jag rekommenderar verkligen Nettans regressioner. Jag har gjort alla mina via Skype. Kramar

Svar: Ja, du är inte den första som känner på detta sättet... genom regressioner får man insikt.. och ofta hjälper dessa insikter till att lätta på de problem man har !! Kram :)
Esmaralda

60 Fitnesskillen:

skriven

Hej igen ez

Ja jag vet att det är lite konstigt från mig att blanda in hennes mamma, jag vet bara att hon lyssnar mycket bättre på sin mamma än mig när jag försöker lösa denna jobbiga situationen, även om detta blir en svårlös situation och att det skulle fixa sig sen, men lär hon lyssna på mig och förstå mig alltså min tjejkompis då? Kommer hon förstå hur jag kände mig när hon slänger massa skit på mig? Jag vill bara få detta löst och försöka komma överens om man ska gå skilda vägar eller ha en paus ifrån varandra..

Vad ser du ez? Hade varit tacksam om du kunde se hur det blir.. :/ tycker att detta är skit jobbigt..

Kram

Svar: Lyssnar hon inte så vill hon inte lyssna och det blir inte bättre oavsett vem som pratar med henne... problemet är ert och det försvinner inte... antingen fortsätter ni typ som det är.. eller så sätter nu ner foten och lägger i bromsen och går vidare helt utan henne.. kram :)
Esmaralda

61 Skorpan:

skriven

Ja då jag inte kunde cykla steg jag av en station tidigare o promenerade hem därifrån istället. Blev ju några steg o voila' så har jag fått min dagliga motion. Nu är det bara det dagliga brödet då ;).

Michaela, tack för att jag bjöd in mig till dig ;D.
Kram Skorpan

62 No:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att kunna ha eller få seriösa avsikter med mig?
Kram

63 N:

skriven

Hej Esmaralda

När han skriver till mig. Kan du se oss tillsammans? Har han seriösa avsikter eller kan bli?
Kram

64 MissMilla :

skriven

Hej!
Skulle vara kul med ngn form av seans. Jag kollar i morgon i bloggen.
För ett år sedan var jag o barnen på Mallis. Nu händer sällan ngt roligt. Jag vill köpa en sommarstuga. Kommer det bli så?

Svar: Ja, god chans att det kan bli stuga men köp ingenting i panik.. kram :)
Esmaralda

65 Lägenhet :

skriven

Hej!
Ser det bra ut att flytta till en annan lägenhet småningom, eller bränner det mest energi?
Kram

66 Bilsemester:

skriven

Så gott det ser ut🙂
Ser det bra ut att ta en 1-2 veckors "bilsemester" innan jag åker hem?
Kram

67 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för hjälpen 😊 🤗 😘 ♥️ 🙂

68 Michaela:

skriven

OMG!! Jag vet ju att det stämmer när du säger sådär haha. Jag som inte passar i klänning så hur fan ska jag kunna ha brudklänning. Kan man gifta sig i jeans? :) Tänk att jag ska få bli fru Michaela och ha en älskade make. Livet måste ändras rejält då och jag längtar :)

Kram

Svar: Du kommer med all säkerhet att ha en speciell klädsel.. som du passar jättefint i.. kram :)
Esmaralda

69 Fitnesskillen:

skriven

Hej 3 gången nu

Ja jo men går jag vidare utan henne så känns det som att hon lär höra av sig till mig typ längre fram, vet ej om det stämmer det jag känner, men jag känner så just nu, speciellt när hon vill att jag fortfarande passa hennes djur för hon skrev att hennes djur gillar mig speciellt hennes hund och därav så vill hon att jag ska passa hennes djur.

Alltså jag vet inte vad det är, men jag försöker få mig att bestämma mig vad jag vill och vad jag tror är att jag vet att hon mår dåligt innerst inne så vet inte om det kan bero på att jag vill stanna i hennes liv eller så är det att jag är så van vid att vi alltid har pratat eller vad det nu är..

Kram

70 CA :

skriven

Hej igen
Det är inte någon läcka. Utan vattnet kommer in från grannen på baksidan, så det behövs grävas ner en dräneringsslang i backen först.
Så nu har jag påtalat det för killen som känner den mannen som skulle cementerat på baksidan, att det först måste läggas en dräneringsslang där bak. Vet inte om dom kommer att hjälpa mig, hoppas det.
Jag vet inte vem som annars ska kunna hjälpa mig annars.
Kram

71 Kristin:

skriven

Jeg antar at dere to tjeier hadde en morsom kveld :) og det er slik det skal være.
Synd det er så langt til Småland fra meg, men det kan kanskje bli et nærmere sted med tiden.
Min lille øyensten Papay har hatt anfall igjen. Tror det er omtrent et halvt år siden jeg registrerte noe sist. Når han har disse anfallene, følger han hånda mi med blikket, så han er "til stede". Skal snakke mer med min veterinær om dette. Men, kjære Esmaralda, ser du noe om dette er noe som vil forkorte hans liv?
Er veldig takknemlig for et svar.
KRAM!!!

Svar: Det kan bli så att han behöver någon form av medicin.. jag ser ingen akut fara runt honom.... ja jag hoppas vi ska befinna oss någonstans dit du kan komma och besöka oss :) Fast i Småland tar vi inte emot personligen... blir samma för alla, via Skype eller Facetime :) kram
Esmaralda

72 Sofia :

skriven

Hej,
Är förtjust i en kille som heter Niklas. Kommer han höra av sig t mig? Vad tänker han om mig?
Tusen tack & kram

73 Lisa:

skriven

Hej!
Ser allting ut att vara ok med lägenheten då hon flyttat ut eller finns risk för för ostädat?
Kram

74 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för svar, ja det känns som om jag skall ta bilderna på allvar, tvekar inte sp mkt längre.

Till Michaela, eventuell menisksskada låter inte kul, men antar du får besked efter morgondagens röntgen. Härligt om du kan börja simma snart!

Ett ev bröllop låter ju inte så dumt det heller!
Hoppas du träffar honom med stort H snart, ja kärlek behöver vi alla.......själv längtar jag också.

Kram

75 J:

skriven

Åh vad gott med varma mackor, var många årsen jag åt.


Börjar bli orolig över att Corona ökar igen. Vi håller oss mest hemma eller utomhus med distans, men känns som att de flesta lever som vanligt, iallafall i min ålder.

Kan du se någon varning kring detta för min familj, snart förlossning på G.

Kram

Svar: Jag se ringa direkta hot kring dig eller dina närmaste... kram :)
Esmaralda

76 Anna.L:

skriven

Hejsan! Ser du om Ar.D skulle vara intresserad av mig? Isåfall hur skulle vi kunna mötas eller träffas, är det menat att ske i verkligheten. Via social media innan? För mig handlar det inte om prestationer, han är söt och verkar snäll. Men för att jag ska falla för någon krävs det mer än yttre attribut. Insidan räknas. Och hur man tillsammans skapar en relation. Som är positiv för båda

Kram!

77 Cecilia:

skriven

Funderar om jag verkligen orkar ställa upp. Har sagt att jag ska göra det, men vill inte göra någon besviken även om jag oftare måste prioritera mig själv. Är lite rädd att bli besviken som jag brukar för har oftast förväntningar om att det blir väldigt bra. Även om det är trevligt så känner jag oftast att det inte är värt det. Vad tror du, blir det bra eller kommer jag känna att jag slösar min tid? Känns lite läskigt att ge mig in i detta utan att riktigt känna någon.. Kramar

78 Mathilda:

skriven

Hej hej!

Nu är jag så fruktansvärt trött på Corona. Har inte kunnat träffa min familj på 8 månader på grund av karantänskraven mot Sverige. Det öppnas och stängs och jag kan inte se nått slut på detta här. Nu ska vi ner i alla fall för det börjar bli outhärdligt. Jag hoppas bara att vi kommer kunna resa utan att behöva isolera oss hemma efteråt. Ser det positivt ut för oss? Kramar

Svar: Det lär dröja ännu en tid innan man kan resa som förut... inte förrän det kommer vaccin... kram
Esmaralda

79 Anna E:

skriven

Håller grannarna på att flytta härifrån nu tro? De närmaste...

80 Mimi:

skriven

Hej!

Känns verkligen hopplöst. Kommer det att ordna sig med jobb inom en inte alltför avlägsen framtid?

Kram

Svar: Det kommer lösa sig... krokna inte utan sök så aktivt du kan och det ger utdelning.. kram
Esmaralda

81 Vitlilja:

skriven

Kommer det gå bra att ha hunden här hos mig ibland? :)

Svar: Ja, det tror jag allt, kram :)
Esmaralda

82 Michaela:

skriven

Klänning då med andra ord :) Du får viga oss Es :) Kram

Svar: Ha ha ha, ja det vore väl någonting eller så kan jag vara tärna i en fluffig rosa klänning.... och skrämma slag på alla gäster :) Kram
Esmaralda

83 Skorpan och Naturvän:

skriven

Skorpan!
Haha du är är ändå välkommen :)

Naturvän!
Röntgensvaret dröjer ca 2 veckor dessvärre. Fattar inte hur jag kunde springa mig till detta. Tog inte i mer än vanligt. Var försiktig så du inte hamnar i samma sits. Tack så mycket :) Hoppas också att HAN kommer snart och att du får träffa din speciella kärlek. Vi får längta så länge :)

Kram till Er och välkomna på bröllopet :)

84 Kristin:

skriven

Tusen, tusen takk for svar, kjære Esmaralda. Skal forsøke med CBD oljen først, så får jeg se etter hvert.
KRAM!!!

Svar: Ja, gör det... kram :)
Esmaralda

85 Michaela:

skriven

Jaaaaa tärna i rosa fluffig klänning blir det haha! Kram

86 Karin:

skriven

Hej

Ser du någon kring vårt kommande boende
utomlands ?
Hur det ser ut ungefär och kanske var ?

Och blir det giftermål snart ? Vi har ju bestämt att gifta oss men vi pratat inte så mkt om det..allt liksom tog av med corona o så.

Kram

87 Ullie:

skriven

Hej kära du
men va härligt att komma iväg lite hoppas ni får det jätte mysigt

känns "tomt" här ibland . har just inte känt någon från andra sidan . Är ingen här länge?

kram o ha en härlig fredag


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: