Mamma gästbloggar....

Dagens gästbloggare är: Min mamma !!

 

Hej alla i BLOGGFAMILJEN ja, nu är jag riktigt nervös.

Att skriva i en blogg har jag aldrig gjort tidigare. Att skriva i min dotters blogg, gör mig ännu mer nervös!

Jag skall göra ett försök.

Just ordet skriva har stått som ett mantra för mig under nästan hela mitt liv. I  4-5 års åldern lekte jag kontor och älskade att hantera alla slags skrivdon. Att mina välskrivningsböcker i skolan fylldes av underbart sirliga bokstäver kan ni nog förstå.

Naturligtvis valde jag att arbeta på kontor, som jag har gjort hela mitt vuxna liv men i olika former.

 

Som pensionär förändrades den dagliga tillvaron från den ena dagen till den andra. Plötsligt ägde jag alla dygnets 24 timmar och kunde göra precis vad jag ville!

Jag minns att jag funderade över detta några månader innan det skulle ske. Jag tänkte: ”Vad ska jag göra med all denna tid?” Att det skulle vara något meningsfullt, var jag helt klar över.

Jag funderade. Vad är det jag alltid har velat göra men som det inte har funnits plats för?

Jag började med en jorden runt resa.

Och sen kom jag fram till att jag ville studera, gärna på universitetsnivå. Det var en önskan som jag burit med mig ända från ungdomsåren.

I slutet av 1940-talet var det många arbetarbarn som inte hade någon möjlighet att studera vidare och jag var en bland dem. Pengarna fattades.

Vid denna tidpunkt var ”Jante” kung och jag fick känna på hans hårda nypor. Jag blev väldigt frustrerad men som glädjande var, det fanns yrkesskolor och jag kunde läsa in olika ämnen.

 

 

Jag tillhör den generation som har varit yrkesarbetande i ca 50 år. Under mina sista yrkesverksamma år läste jag tillsammans med ungdomar och lite mognare ungdomar på

Kom.Vux. på kvällarna och fick min studentexamen som nybliven pensionär.

Jag var överlycklig! Äntligen!

 

Jag åkte ner till Universitetet i Lund, träffade olika professorer och lade fram mina önskemål.  En av professorerna, med mörk destignerad röst, sade: ”Jag blir din handledare och Du är välkommen som forskare vid Lunds universitet.” Den glädje jag kände, var obeskrivlig.

Jag skulle få skriva!

Jag disputerade på fredagen som jag fyllde 75 år på måndagen. Lite nervöst men allt gick bra. Jag har skrivit 4 böcker, den senaste kom ut i somras och jag är fortfarande inskriven vid universitetet.

 

Det är i korthet vad jag som pensionär har använt dygnets 24 timmar till. Att jag skulle få en möjlighet att skriva, som har varit min önskan genom hela livet, är jag oerhört tacksam för. Skrivandet har varit en viktig och värdefull del av min tillvaro.

Jag är varken den som varit bäst inom mitt yrke eller är den bästa forskaren – men jag tror mig vara en bra blandning av allt. Jag tror också att det viktiga är vad vi väljer att fylla våra liv med, i stället för att räkna åren som gått.

 

Familjen har betytt mycket för mig under årens lopp, inte minst en liten fyrbent vän ”Mannabonne”.

Kärleken är ömsesidig.

Att se hans glädje när jag besöker honom är obetalbar, likaså hans omsorg om mig när vi är ute på våra promenader. Mannabonne tittar tillbaka för att förvissa sig om att jag verkligen hänger med. Vilken omsorg han har om mig!

Livets höjdpunkter har varit när min dotter föddes - när mina 3 barnbarn föddes, underbart att bli mormor - när mina 4 barnbarnsbarn föddes, underbart att bli Gamo ( gamlemormor)

 

Tack älskade dotter för att jag har fått möjligheten att SKRIVA i din blogg. Du har lärt mig vad äkta kärlek är, och få saker i världen kan mäta sig med det. Jag önskar Er alla ett gott och innehållsrikt liv

 

                  Kära hälsningar från ”En glad skrivare”.

1 <3:

skriven

Tack Es mamma för ditt inlägg 🙏

Blir det ngt speciellt möte ikväll?
Har lite förhoppningar att kvällen ska bli bra i kärleksväg.
Kommer jag och Anders mötas spontant i vimlet så jag bara ser lite hur han ser ut IRL. Någon varning inför kvällen ?
Kram

Svar: Tack hälsa mamma.... 50% chans att ni möts... men ha ögonen öppna också för annat... kram :)
Esmaralda

2 sus:

skriven

hej
så kul att få träffa sig...
inte illa...
lunds universitet....
love sus

Svar: Tackar, hälsar mamma :) kram
Esmaralda

3 Lotta:

skriven

Wow, vad kul att läsa detta. Fint skrivet dessutom. Det är alltså aldrig försent. Så härligt 😀

Kram L

Svar: Tack hälsar mamma :) Kram
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker på igår J han blir sjuk. Var det inte en smittorisk? Är det coronavirus... vill inte väl förlora min egen livet bara för det.

Bara var ärligt...

Ha det bra

5 Bjork:

skriven

Kommer min bästa vän görel be om ursäkt för sitt beteende som har har har haft de senaste?

Är så jobbigt att se henne må dåligt och ännu jobbigare när hon skriker och hittar på att hon inte är i en fas.

Älskar henne

Kram

Svar: Jag tror inte hon funderar över ursäkt.. inte än i alla fall... men du är viktig för henne.. kram :)
Esmaralda

6 Bjork:

skriven

Jag vet att de kommer bli bra och att Görel kommer bli normal men vägen dit är En berg o dal bana.

Kan du se någon lite skymt av den normala Görel att de går åt rätt håll iallafall ?
Kram

7 Huldamaräng:

skriven

Godmorgon!
En så fin gästblogg! Den berörde mig särskilt som äldre student.. I förra veckan talade en annan elev om en tjej i klassen, som faktiskt är lite ansträngande. Hur som helst, så frågade hon oss, två andra kvinnor, om vi hade en aaaning om hur gammal den här lite ansträngande tjejen är?! 'hon är FYRTIOFEM!!!! Kan ni förstå??! Hon är lika gammal som mina föräldrar och de skulle aldrig drömma om att sätta sig i skolbänken NU!!' Jag kunde ljusår inte riktigt hålla mig, utan svarade att det var sådana tankar jag också bar på innan jag sökte in som fyrtiofyraåring, men så kom jag att tänka på att jag har ju faktiskt halva mitt yrkesverksamma liv kvar!! Och vem ver vad som händer sen?? Jag har också alltid drömt om att skriva. Det ska jag också göra som pensionär!
Tack för en jättefin gästblogg, Ezmaralda-Mamma! Ditt sätt att skriva gjorde att jag läste varje ord, för det kändes som att du skrivit varje ord med eftertanke. Ha en fin dg!!

Svar: Tack så hjärtans hälsar mamma :) Kram
Esmaralda

8 GP:

skriven

Vilket underbart inlägg :)


Kram

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag drömmar om jag var i en annan världen och där finns en position på en universum som styra hela våra vintergatan. Det var fåtal människor där och dom har historisk människor som finns där. Även ska inte väck dom till livet och babblar.

Vad kan det vara?

Ha det bra

10 Lenafena:

skriven

Så fint att läsa! Känner verkligen kärlek här. Lycka till i ditt fantastiska liv!

Svar: Mamma hälsar och tackar :) Kram
Esmaralda

11 Erika:

skriven

Hej! Jag har bokat en resa till Egypten i april. Ser det ut att bli bra? Har fortfarande möjlighet att avboka den..

Svar: Ja, det ser ut att bli bra, jag ser inga varningar av betydelse.. kram :)
Esmaralda

12 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda och Esmaraldas mamma! Så fint och intressant skriver, det låter som om du Esmaraldas mamma har ett händelserikt och spännande liv. Jag älskar också att skriva och har en dröm om att skriva reportageböcker om intressanta ämnen från olika länder, men jag har en obotlig skada/sjukdom som gör att min högra hand är obrukbar, och sjukdomen har spridits till min vänstra hand också, dock inte lika illa (ännu) som den högra. Jag önskar dig Esmaraldas mamma allt gott!

Fina Esmaralda, igår fick jag ett tråkigt och ledsamt besked att min fina läkare har dött alldeles oväntat. Jag känner mig ledsen och chockad. Hon var en fin människa med ett holistiskt synsätt på människan. Hon hjälpte mig så mycket och förstod mig alltid så väl.

Jag sörjer henne och även av rent egoistiska skäl. Nu känner jag stor oro över vem som
ska bli min nästa läkare.

Min läkare var av den åsikten att det inte vore bra för mig att återvända till mitt nuvarande jobb, alls. Att det bara gör mig sjuk igen ( i utmattning som jag försöker ta mig ur nu). Jag skulle inte heller vilja återvända till jobbet, men blir kanske tvungen om jag inte får fortsatt sjukskrivning. Önskar så att jag snart skulle hitta min arbetspraktik. Ska försöka ta tag i det då jag kommer hem men jag har liksom inte kraften att söka 100 procent nytt jobb, på grund av utmattningen.

Tror du att jag lyckas hitta min arbetspraktik under våren? Det vore på många sätt alldeles nödvändigt, så jag skulle komma lite framåt i livet.
Kram
Jennifer

Svar: Tack säger mamma :) Ja, det var sorgligt med din läkare. Du får en ny men riktigt detsamma blir det kanske inte, även om det blir het okey. Kanske du får räkna med att byta en gång till innan det blir mer rätt. Känn dig för. God chans att hitta rätta praktik.. kram :)
Esmaralda

13 Augusti:

skriven

Hej!

Äntligen gästbloggade din mamma.
Hon verkar vara jättehärlig.

Söt,klok och rolig är mitt intryck av henne.

Svar: Jättetack hälsar mamma :) Kram
Esmaralda

14 Camilla:

skriven

Vad gulliga ni är, måste jag bara säga, så fina mänskor med så mycket kärlek att ge åt varandra!
KRAMAR åt er!!

Svar: Tack snälla, från både mej och mamma :) Kram
Esmaralda

15 Läroliv:

skriven

Tack för att du delade med dig, så fint att få läsa.

Allt Gott


Svar: Tack säger mamma :) Kram
Esmaralda

16 EPM :

skriven

Tack snälla för att du fortsatte skriva och kom hit till oss i bloggen🙏🏼
Jag är doktorand och jag kämpar med att få tid till att kunna producera artiklar. Din resa inspirerar och motiverar mig här!❤️

Hoppas du hade en fin kväll igår Es!
Känner A samma för mig som jag gör för honom, är vi på samma ”ställe”?

Kram

Svar: Ja, jag ser i alla fall att hans intresse finns... kram :)
Esmaralda

17 Kulla:

skriven

Underbara starka kvinna, blir så glad att läsa om din mamma, hon är en förebild för många.
Tänk att det aldrig är försent för något i livet..ut och ta för er kvinnor och män.
Hur blir det med mr M..tar han kontakt igen? kram





Svar: Ja jag tror du hör av honom igen men det kan dröja.. kram :)
Esmaralda

18 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Tack för att du delar med dig, härligt att kunna få sina drömmar uppfyllda,

All lycka i framtiden

Hälsningar från Naturvän

Svar: Mamma hälsar och tackar :)
Esmaralda

19 Solen:

skriven

Så spännande att få läsa din historia och att du gjorde en sådan satsning inför pensionen. Så tufft av dig! 👏🏻👏🏻👏🏻
Är alltid så härligt att höra om personer som tar tag i sina drömmar och gör lite oväntade saker - det ger energi, det är aldrig försent att ändra på tillvaron.
Och ni verkar ha en fantastisk levande blommig familj med mycket kärlek.
Kram Solen ☀️☀️☀️

Svar: Tack från mamma :) Kram
Esmaralda

20 Skorpan:

skriven

Tänk att redan vid 4-5 års ålder veta vad man vill, beundransvärt säger jag. Visserligen tog det en tid innan du kunde helhjärtat ägna dig åt skrivandet, men vad gör väl det då :). Bra skriver du också, en glädje att läsa är det! Ingen orsak alls att vara nervös för att skriva här på dotras blogg,vi är mestadels snälla ;). Lycka till med fortsatta skrivprojekt!

Dagens projekt är postning o att "sy ihop" diverse saker till en större helhet, sånt som egentligen inte är på mitt ansvar. Kan ju undra om det vore skäl att diskutera detta o löneförhöjning ;).

Skönt med fredag iaf. Inga planer, skönt å ena sidan,men lite trist är ju mitt liv nog. Rycka upp mig, ja det borde jag,men vet inte var jag ska ta i ;)? Nån dag kanske solen skiner.. Före det kanske talismanerna "levererar" nåt, ser du nåt kring dem Es?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, din talisman ligger i startgroparna så något lär ju ske... kram :)
Esmaralda

21 Skrållann :

skriven

Hej!
Åå så roligt🤗 Jag har ju önskat vid några tillfällen att ”mamma” skulle gästblogga och plötsligt händer det;)
Så inspirerande och ett levande bevis på att det mesta går om man bara bestämmer sig och tar tag i livet och sina drömmar och väljer själv vilka vägar man ska ta.
Tar åt mig alldeles extra mycket av det idag då hela veckan har varit en berg-och-dalbana av känslor och funderingar inför framtiden.
När man tänker lite för mycket på vilka konsekvenser ens val kan få för andra är det lätt att man inte väljer alls och blir kvar i ens missnöje och oförverkligade, och risk finns att bli bitter, och det vill man ju inte!

Kram❤️

Svar: Mamma hälsar och skickar tack och kram :)
Esmaralda

22 Rädd:

skriven

Hej E!

Ska jag samarbeta med personen jag träffade igår? Eller ska jag gå vidare? Kanske testa att göra något eget?

Kram och kärlek.

23 Solstjärnan :

skriven

Hej😊

Härligt att du är gästbloggare idag😊

Vi har ju lärt känna dig aningen genom att du dyker upp här o var i Es blogg.Så roligt att vi får en inblick i vem du är😊

Du verkar så glad och trevlig,så äkta helt enkelt.😊
Ni har ju ett härligt förhållande du o MG, ni tar hand om varandra o kan tänka mig att glädjen är stor varje gång ni träffas!😊

Du är en verkligt aktiv Gamo med både resande,skrivande o studerande.Så bra att du tagit tag i dina drömmar o förverkligat dom😊

Du har dessutom fått lära dig vad äkta kärlek är..så fint och så viktigt och så värdefullt !❤

Tack för att du var gästbloggare,trevligt att få veta aningen mer om dig.
Önskar dig allt gott!😊

Kram Solstjärnan 🌟


Svar: Tusen tack hälsar mamma :) Kram
Esmaralda

24 Anki:

skriven

Godmorgon !

Tack för ett synnerligen inspirerande blogginlägg
Esmaraldas mamma !

Det kom perfekt till "oranga" kuveret som besviket upplyste mig om att jag fyller 66 precis det året de inför 67 års regeln för att få "riktig" pension så jag får vänta på att kalla mig pensionär ,så tack för ditt inlägg som flyttade fokus :-)

Kram Anki med flock

Svar: Det blir som man gör det, hälsar mamma, så ha planering och fokus på vad du vill inför pensioneringen.. kram :)
Esmaralda

25 AnnaK:

skriven

Tack för gästbloggen 🤗

Köpte bil igår och hoppas vid gud att det är rätt bil! Är ändå mkt pengar det handlar om då man inte så mkt har.

Kram 🤗

Svar: Jag får en bra känsla... kram :)
Esmaralda

26 Kristin:

skriven

Så rørende å lese dette. Veldig inspirerende. For en vakker og ungdommelig mor du har, kjære Esmaralda.
Tusen takk til din Mamma for disse ord.❤
Kram

Svar: Stort tack hälsar mamma, kram :)
Esmaralda

27 Mimis:

skriven

Hej!

Vilken rar mamma du har.

Ursäkta mitt tjat men jag är panikslagen. Ser du fortfarande att jobb är på väg??

Kram

Svar: Ja det gör jag men du behöver själv vara på hugget och söka allt.. kram :)
Esmaralda

28 Bjork:

skriven

Skulle va kul o träffa Görel på semestern om hon är normal

Kram

29 Dunegull:

skriven

Fantastiskt!!!! Och du är så välkommen att skriva fler gånger-säger jag då 😉
Älskar att se era äventyr tillsammans och ni sprider sådan kärlek-fortsätt med det ❤️

E! Blir det en bra vår för mig?
Något kul som komma hända?

Kram och trevlig helg på er alla!

Svar: Ja lite kul ligger allt på lut... ta chanser som kommer... kram :)
Esmaralda

30 Skytten:

skriven

Hej!
Vad underbart att läsa ditt inlägg på dagens blogg. Både du och Esmeralda verkar alltid försöka göra det bästa av livet, även när det inte alltid går på räls. Måste vara väldigt värdefullt att ha den inställning till livet ni båda har!

Svar: Tusen tack säger mamma :) Kram
Esmaralda

31 Jossan :

skriven

Godmorgon

Kul att din mamma bloggar! Hon är ju riktigt cool med vad hon åstadkommit.

Min mormor var också riktigt cool fast kanske inte så som din. Mormor hade 4 jobb typ samtidigt. Hon ville spara pengar och valde att följa tågets spår för att komma hem. Min mormor var gift med en elak man. En dag blev mormor slagen och då kom min morfar till undsättning och rädda henne. Tänk min morfar var en hjälte egentligen. Men önskar jag hade fått träffa honom för han var tydligen en riktigt bra människa...

Sista dagen på lovet. Hade velat vara ledig en vecka till. Har så mycket jag behöver göra... Men om 42 dagar är det påsklov! Det går snabbt med dagarna.

Igår berättade jag faktiskt för syrran om S.. hon skrev att hon hoppas verkligen att han är den rätte för mig. Vilken jag också gör faktiskt. Men vi får se och ta en sak i taget. Men något säger mig att det är så och han är själv helt säker på att jag är den rätte för honom.
Du känns faktiskt lite mystisk kring svar om honom. :) det är lite kul!

Idag ska jag försöka bli klar med städandet.. som jag sagt hela veckan...

Ikväll ska jag träffa mina tjejkompisar. Ska bli kul och höra om de har frågor om S eller om de är så pass egocentriska och bara tänker på sitt egna...

Kram

Svar: Ha en härlig kväll med tjejkompisarna... vänner är så viktigt !! Kram :)
Esmaralda

32 N:

skriven

Hej!
Du ser så pigg och fräsch ut! Tack för att du bloggar och Esmaralda brukar nämna dig här i bloggen ibland.

Es, ligger tvåsamhet när till hands för mig?
Eller dröjer det?
Kram

Svar: Det blir tvåsamhet men kan dröja ännu en tid... kram :)
Esmaralda

33 Mii:

skriven

Hej esmaralda.

Undrar lite smått,

Är min tillkommande en pappa?
Har han redan barn sen innan?
Kram

Svar: 65-70% att han har barn sedan innan.. kram :)
Esmaralda

34 Hedwig:

skriven

Tack för din fina gästblogg. Så kul att läsa om ditt liv och så duktig du är/har varit! Verkligen underbart! Jag hoppas att du får njuta av livet och sprida din glädje ännu mer och önskar dig allt gott. Många hälsningar från Nederländerna!

Svar: Tusen tack hälsa mamma :) kram :)
Esmaralda

35 Fråga:

skriven

Hej!
Roligt höra dig blogga. Måste kännas kul att ha en dotter med denna förmåga

Är jag viktig för honom? Finns känslor för mig?
Kram

Svar: Han har känslor för dig men jag ser inte på vilket sätt... kram :)
Esmaralda

36 I wonder:

skriven

Wow! Disputera efter 70! Bra inspirationskälla ☺️


Vad kan du berätta om M.M för mig...?

Känns som att det kommer att bli starka känslor... dock vet jag inte vilka slags känslor..?

Vad KUL ATT NI KOMMER TILL Sthlm igen!!!!! Wiiiiiii :)

Ha en fin fredag!

Svar: Ja, det blir en del känslor men kanske ändå inte helt som du tänker dig... kram :)
Esmaralda

37 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es mamma!
Gud vad roligt och intressant att få läsa ett inlägg från dig. ❤️ Att resa jorden runt måste ha varit en upplevelse i sig? Jag älskar att vara ute och resa och få resa jorden runt hade verkligen varit en dröm.

Ja, lilla MG har nog tagit alla med storm, iaf här på bloggen. Och att ni får ha honom i ert liv förstår jag är en obeskrivlig välsignelse med jämsides obeskrivlig kärlek!

Jag får säga att du påminner så mycket om min mormor och då menar jag inte bara att du är en sån go och glad person utan allt där till. Jag hoppas du skriver flera gånger här på bloggen! Ta hand om dig nu! Kramar från mig! 💖💖💖

Es, jag hoppas du och ryska syster fick en underbar kväll igår. Dock fick jag ett brett leende när jag läste eran drinks namn. Heter drinken verkligen "Greyhound"? Gud vad fräckt isf, mina föräldrar har fyra Greyhounds och då menar jag naturligtvis hundar. Den såg god ut! Vad är det i den?

En nyfiken liten fråga, ser du om jag kommer till mitt drömresemål - Thailand och får göra dessa utflykter som jag drömmer om att få göra när jag är i Thailand? Besöka berömda stränder och öar? Ser du om de dröjer länge till innan jag kommer dit? Hoppas på svar! Kram Zoey 💕

Svar: Mamma hälsar och skickar tack :) Igår kväll hade jag och syster en sen och underbar kväll :) Drinken var god och innehåller vodka och massa grape.. pressad och juice och grapeskivor :) Du kommer till Thailand och du kommer uppleva en hel del där... kram :)
Esmaralda

38 Nenna:

skriven

Hej Es,

Va roligt med din mamma som gästbloggare. Häftigt att följa sin dröm. Hon visar att det aldrig är försent.

Kan du se nåt kring mig och kärlek. Finns han här snart? 💙

Kram 🤗


Svar: Ja han bör närma sig... kram :)
Esmaralda

39 Jessica:

skriven

Hej Es,
ser du om det kommer lösa sig med min mail utan problem?

Kram

Svar: Det löser sig men kan bli lite rörigt först.. kram :)
Esmaralda

40 Pengar:

skriven

Hejsan esmeralda jag undrar om jag alltid kommer vara fattig eller kommer jag någonsin vinna på trav? Kram

Svar: Några större vinster ser jag inte.. inte närmaste tiden i alla fall men det vänder.. du kommer ha mer pengar så småningom att röra dig med.. kram
Esmaralda

41 Maria:

skriven

Vad trevligt att höra av dig och en jättetrevlig blogg! Önskar dig detsamma :-) kram/Maria

Svar: Tack säger mamma :) kram
Esmaralda

42 Mikael:

skriven

Nervös? Vi yngre, som är vid tangenterna nu och då, kanske inte riktigt förstår hur det går till :)

Med gillandes att skriva så har du kanske skrivit på både på en Halda och en maskin från Facit, jag har varit i Åtvidaberg där huvudkontoret låg

Bolagets mest framgångsrika period följde efter andra världskriget med export världen över.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Facit_(f%C3%B6retag)

Jan Guillou hatar datorer, han skriver nog än idag sina böcker på några Halda och använder Tippex.

Fantastiskt bra tänkt av dig vid pensionen, jag har sett ett antal dö mer eller mindre på dagen vid 65, de klarade helt enkelt inte av stressen och förändringen av att gå i pension, efter ett helt yrkesliv på ex. en och samma arbetsplats.

MG är en rolig prick har man lärt sig i bloggen, han fick en dos kärlek av mig när han var krasslig i nacken.

Din dotter Es..., ja där tog det som lite stopp, en sak är säker i alla fall, hon hör inte till den vanliga sorten, om man så säger, på ett bra sätt, som inte växer på träd :) , jag menar bara en sån sak som hur många som är på semester kan ställa till med en spontan konstutställning på mindre än en minut som fångar en hel grupp glada japaner :)

Har du skrivit en gång så kan du skriva två gånger, det blir garanterat mindre nervöst nästa gång :)

Hoppas du får många roliga stunder med din dotter, MG och alla därtill.

Kram
Mikael

Svar: Mamma hälsar och tackar så hjärtligt.. kram :)
Esmaralda

43 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda!

Blir det något jobb till sommaren?

Kram

44 Michaela:

skriven

Hej Ez mamma och gud så kul att du ville skriva ett blogginlägg! :) Spännande att höra om ditt liv och du skall veta stt du har uppfostrat en fantastisk dotter som hjälper människor varje dag. Och MG är ju för härlig! Stor kram till dig och all lycka i framtiden!

Mensen strular lite men hoppas att inget är fel och att den kommer!

Undra om jag har något budskap från min ängel/änglar eller andevärlden🤔

Hoppas att du inte är alltför sliten idag Ez efter gårdagens bravader :) Kraam


Svar: En Treo på morgonkvisten och en balja vatten fixade tröttheten :) Andevärlden är med dig och särskilt ser jag en äldre kvinna som sista tiden kommit ofta och tittat till dig.. i stor kärlek och omtanke.. kram :)
Esmaralda

45 Mikael:

skriven

Tråkigt se Michaela, Linn mfl. här som inte får ersättning för något som man fick tidigare utan att blinka, FK har inte mycket pengar somhelst och ramar att hålla sig inom, så vad ska de göra annat än höja ribban för vad som ersätts?, det fuskas med assistansersättning, VAB och allt möjligt, någonstans måste ju pengar tas ifrån, invandrare skrattar åt hur lättlurade svenskar är, en dag drabbar det dem själva, när saker plockats bort en efter en, en dag kanske de behöver assistans, sjukpenning eller något annat, så finns det inte kvar.

Lika tråkigt är det att se den sociala degraderingen som UG visade på i veckan, så var det inte tidigare i det Sverige jag växte upp i.

Det fanns en svensk mentalitet, om nu inte Reinfeldt visste om det, man tar inte mer än man behöver, förr lämnade man hus, bil och annat olåst, det gjorde även de rika i kvarteren, sakerna fick vara ifred, då få gick i tankar om att stjäla saker, en sådan kultur växer förmodligen inte fram på en dag.

Förr så var det väl få svenskar som skulle komma på tanken att köra omkring med en förståndshandikappad, bara för att man kan och får mer betalt, man körde den handikappade dit den skulle och ingen annanstans, det behövdes inget tak för hur mycket färdtjänst en kunde tänkas använda, behövde någon 100 resor och någon annan 2 resor så var det så.

Är inte förvånande att en del som flyttat till Sverige under 60 70 80-talet, samt en del som flytt diktaturer och bomber, röstar på SD.

Med hur en del uppför sig i det nya landet så är det väl inte svårt tänka sig hur saker kan komma bli frammöver med våldsspiraler och allt möjligt annat

https://mobile.twitter.com/SamnyttSimon/status/1230140079949123589

Allt fler unga blir grovt utsatta

https://www.svd.se/ranoffret-lider-med-alla-andra-som-utsatts


Invandrare som skrattar idag kanske snart kommer sätta skrattet i halsen, när fiender från deras hemländer också flyttar hit, regimer letar rätt på dem här, eller de blir drabbade av IS eller andra, eller främmande makter, de tänker inte så långt eller något om det lugn som rådde här förr, det går fort nu och är väl inte mer än rätt, så vi slipper lida i tid och evighet, det finns väl inga garantier för vad som inte kommer hända, vore jag invandrare så skratta vore nog bland det sista jag skulle göra..., blir det krig här så kan en fundera på vem är den anfallande är och möjligen vilka i landet de skulle leta rätt på först, Linn mfl. kan se det som att det är en extra skatt ni betalar, för utvecklingen som sker i landet, när ni inte får ersättning för vad som var brukligt, möjligen kan ni fundera på hur ni röstar, händelsevis så har man i år den största försvarsövningen i Sverige på 30 år.

Krig är inte alltid av ondo och ibland nödvändigt, krigslagar och krigstillstånd är inga vanliga lagar eller tillstånd, att Sverige möjligen skulle tvingas liera sig med en främmande makt går väl sällan igenom en invandrares huvud, just nu, få av de från mellan östern och ex. Afrika har väl något alls om 2:a världskriget i huvudet, eller om krig, alls, på de här breddgraderna, fort skulle det nog gå upp ett ljus då, för en del av dem, och de skulle lämna Sverige fortare än fort, med en tanke om, fan vad bra vi hade det i Sverige, det var så dags komma på det då...

När man sitter vid förhandlingsbordet med ex. Putin gäller det vara snabb i huvudet och ha grepp om saker och ting, vad och vilka man ska beskydda, en får vara glad att varken Löfven eller Reinfeldt är med då.

Kram
Mikael

46 Nornan:

skriven

Vilken underbar inspiration du är och vilket liv du levt. Du är min idol! :) 💚

Es jag har en fråga, om ett par veckor står min dotter inför något väldigt jobbigt! Kan du se hur det går, hennes sinnesstämning efteråt?

Många kramar till dig och din mamma

Svar: Tack säger mamma :) Ja det blir tufft för dottern men måste göras och även om det kostar på så växer hon i detta och landar bra... kram :)
Esmaralda

47 Misstjejen:

skriven

Hej

När kommer jag träffa någon av min några viktigt personer?

Det känns ju längesen nu...

Ha det bra

Svar: Bör inte dröja så länge .. kram :)
Esmaralda

48 Birgitta:

skriven

Hej😊
Va härligt att du tog tag i din dröm o förverkligade 😊 inget är omöjligt trots att ungdomsåren passerat det är du ett bevis för 👏🏻.


Es när kommer det att bli bättre har så mycket motvind så snart far jag omkull...

Kram från en sliten krigare...

Svar: Mamma hälsar tack :) Motvinden ger med sig och vindarna vänder.. det börjar lite smått men du märker snabbt skillnaden.. kram :)
Esmaralda

49 Lisa.A:

skriven

Tack för att du ville dela med dig.
Känns som om du är en sådan härlig och klok kvinna på flera sätt.
Verkar ha levt ett innehållsrikt liv och gör det fortfarande.
Du tar för dig av livet. :)
Blir faktiskt riktigt rörd av det du skriver, speciellt det på slutet ang familjen.
Tänk om alla mammor tänkte så...

Må så gott och hoppas du får många härliga upplevelser resten av ditt liv.

KRAM
Lisa.A



Svar: Mamma hälsar och tackar så hjärtligt:) Kram :)
Esmaralda

50 Fanny2:

skriven

Du är en fantastisk mamma och person med en fantastisk familj. Inte undra på att Esmeralda är så underbar. Kärleken och värmen i familjen känns för någon utomstående... Dit räknar jag förstås Mannabonne vars gästinlägg har förgyllt mina dagar och lett till flera skratt. Jag har hängt med på bloggen sen år 2015, läst den dagligen och sett vilken motivation du är för andra när man själv tar för givet alla livets möjligheter. Det var en mörk tid för mig. De som säger att man kan om man har viljan har inte fel och det är fantastiskt att kunna disputera oavsett ålder. Jag märker att det finns negativt inställda människor som tycker att man kan vara för gammal för att studera. Blir man någonsin för gammal för att lära sig och följa sina drömmar? Jag hoppas att jag har samma driv och levnadsglädje dagen då jag blir pensionär. Idag kände jag mig mer motiverad till att kontakta min studieadministration av dagens gästinlägg. Det tackar jag för. :) Jag är alltid tacksam över att Esmeralda finns och för alla människor som har bidragit till att göra henne så klok och godhjärtad. Önskar dig fortsatt god hälsa och allt det bästa som livet har att erbjuda. :)


Till Es: Tack för svar igår... 💜 Ska följa det rådet.
Idag uppstod ett annat problem. Tror du att det löser sig med mitt ärende till studienämnden? Jag vill inte vänta mer. 😥


Kram 💜

Svar: Mamma hälsar och tackar så hjärtligt !! Och ja, det ser ut att lösa sig på något sätt med studienämnden.. kram :)
Esmaralda

51 Fågel Grön:

skriven

Åh, så fint och klokt skrivet av mamma! Heja dig! <3

Svar: Tack ska du ha, hälsar mamma :)
Esmaralda

52 Bjork:

skriven

Skulle va fint med ett tecken av något slag att Görel snart är min normala bästa vän?

Kram

53 W:

skriven

Underbart, livet ska levas även på ålders höst. Önskar att jag också får bli sådan.

Kram 💝

Svar: Tack säger mamma :) Kram
Esmaralda

54 Helena Ir:

skriven

Så roligt att läsa det du skrev,Esmaraldas mamma :)
Ni är allt en fin familj,så jag förstår att familjen betyder mycket för dig..att visa kärlek är ju så viktigt!
En fin och skön helg önskar jag dig,och allt gott på din fortsätta vandring på livets väg!

Kram och kärlek <3

Svar: Mamma tackar så hjärtligt :) Kram
Esmaralda

55 Vb:

skriven

Ska jag berätta till honom om att jag vet allt om han osv? Kram

56 Helena Ir:

skriven

V(från igår) det är så lätt att det blir knas när man skriver på mobilen! Tänkte nog att det måste vara mobilen som ändrat ord för dig..var inte ledsen! Ber om ursäkt om jag sårat dig!
Inte lätt att vara ensam mamma,jag vet!
Allt gott till dig och dina barn!

Kram

57 Catte:

skriven

Blir glad av att läsa din gästblogg och varför inte börja blogga själv när du älskar att skriva? Dela med dig av dina erfarenheter precis som din dotter gör! Fler starka, kloka, varma och omtsänksamma kvinnor behövs som delar med sig och får oss yngre (och dom som är mycket yngre än jag ;) ) att tänka, känna, bli starkare och klokare.

Es, hoppas du vidarebefodrar det här till din mamma <3

Kram Catte

Svar: Jajamän, jag har mamma på telefon och läser kommentarerna och hon hälsar så gott, skickar kram och tackar :)
Esmaralda

58 T:

skriven

Tack för din berättelse! Så spännande att som människa kunna få utvecklas hela livet!!! Önskar dig en fortsatt bra tid och en skön och trevlig helg! Mvh T

Svar: Mamma hälsar och tackar :) kram
Esmaralda

59 Tiss:

skriven

Under många många år har jag legat still och tyst när jag sovit (enligt andra), men sedan några månader tillbaka har jag börjat snarka och ligger inte alls lika still. Vad beror detta på? Det känns jobbigt...

60 Snödroppen:

skriven

Hej och så härligt att få ta del av en bit i ditt liv. Har ju förstått att det har varit en hel del forskning och skrivande genom åren. Du lever ett rikt liv med så många underbara människor i din närhet och så även en 4- bening som hänger med överallt. Underbart❤️

Vilken solig fredag vi har då, dock väldigt blåsigt. Har varit ute på stan och gjorde lite nya klädinköp, fick vårfeeling och pirr i magen, åh Ez, längtar han liiite efter mej åtminstone? Blir det dejt snart?
Kram kram🌻💛

Svar: Dejt blir det men ser inte med vem... kram o hälsningar från mamma också :)
Esmaralda

61 Undra..:

skriven

Hej esmaralda.
Blir faderskapet fastställt nu på bokade tiden?
Eller blir det först något problem eller svårighet?
Kram

62 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du någon möjlighet till en fortsatt relation mellan honom och mig?
Kram

63 Emra:

skriven

Hej Ez och Ez mamma! :) vad roligt att läsa om allt man kan göra när man blir pensionär. Att många saker aldrig är för sent som att resa tex😍. Min ångest handlar om att inte hinna få barn. Jag är så rädd att inte jag ska få uppleva denna underbara känsla, dessutom har jag blivit oändligt ensam sedan vännerna fick barn. En liksom glöms bort och saknar sammanhang som ”gammal” singel. Jag går igenom en kris och har gjort länge. Kollar på fb där alla lägger ut sina barn och festligheter. Jag har inte blivit inbjuden på flera år och har haft svårt att hitta nya vänner.
Många som har barn vill träffa andra med barn. Känner mig konstig som inte har barn. Ofta funderar jag på om jag gjort någonting fel? Är rädd för att berätta om min situation då jag vet att det finns personer som upplever att man slänger ångest på dom över att jag är ensamen och dom har så mycket att stå i. Är rädd att jag för evigt ska känna så här om jag inte hinner få barn. Så skönt att sätta ord på min situation iaf. Kanske finns det fler som känner så här? Kram!

Svar: Mamma hälsar och tackar. Försök ha annat fokus... gör sådant som du kan göra just för att du inte har brn.. försök fånga de positiv stunderna... kram :)
Esmaralda

64 Skorpan:

skriven

Tack för svar om startgroparna ;).
Kram till mamsen med :).
Från en Skorpa

Svar: Vi tackar :) kram o lycka till nu :)
Esmaralda

65 Sus:

skriven

Hej
Vill han hem nu?
Dum fråga men kan inte hålla mig, längtar han efter mig?
Love sus

66 Birgitta:

skriven

Tack för svaret Es 😊
Kram

67 Elin:

skriven

Blir han glad av att se mig på måndag? Vi har inte setts på par veckor nu. Tänkt på mig något?

68 Bjork:

skriven

Kommer jag någsing få tillbaka min bästa vän igen?

Känner mig så ensam utan henne vet att hon har de tufft men är så saknad av mig

Kram

69 <3:

skriven

Hej kära Es, kommer jag känna mig fin ikväll och utmärka mig positivt ?
Kram

Svar: Ja, du har alla förutsättningar att stråla positivt i kväll... kram :)
Esmaralda

70 Bolla:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som om den relationen kommer att bli helt seriös?
Kram

71 Mirre:

skriven

Wow vad inspirerande historia! Det visar bara på att det aldrig är försent att göra det man vill i livet :) verkligen jätteinspirerande☀️

Es, jag vill ju åka iväg på en resa men hon vill inte kompromissa riktigt utan vill ha det på sitt sätt.. samtidigt så tror jag inte att någon av mina andra vänner vill åka till just den staden. Om jag går med på hennes ”villkor” kan det ändå bli en bra resa för oss eller kommer det bli irritationsmoment?
Jag känner att jag verkligen vill resa iväg men samtidigt vill jag ju också vara med och bestämma för annars känns det som slöseri med pengar om jag inte blir nöjd. Kram💛

72 Lavena:

skriven

Hon är en underbar kvinna, din mor! Föregår med gott exempel. Hoppas att mina barn och eventuella barnbarn kan säga samma sak om mig.. Har blivit kallad till tingsrätt ang förre hyresvärden... Han har samlat på sig en massa ”bevis” och papper, medan jag i vanlig godtrogen anda inte sparar något.. Hur kommer det här sluta? Han hävdar även att en kvinna som hade hand om mitt ärende på socialen sagt att ... lever i en verklighet som ofta inte stämmer överens med någon annans verklighet... Fy fan, vad sårande, om hon har sagt så! Och FÅR de ens uttala sig på det sättet om en klient?!? Det är rent kränkande, tycker jag! Och det är inte sant, ens en gång! Jag blir upprörd och förbannad, när någon gör nåt som sårar mig och mina barn och jag säger vad jag tycker och tänker, och jag medger att jag kryddar mina argument, men jag är inte nån jäkla mytoman! Blir så ledsen... Kram❤️

Svar: Ja det här är skit, rent ut sagt, man får inte uttrycka sig hur som helst och i tjänsten ska man visa respekt för sina medmänniskor. Du kommer ta dig igenom detta... jag skickar en dust av healing och energi... stor kram
Esmaralda

73 Na:

skriven

Hej esmaralda.

Finns det någon möjlighet till en fortsatt seriös relation med honom?
Mellan honom o mig?
Kram

74 Jessica:

skriven

Hej Es

En till fråga, ser du några problem eller varningar för mig framöver?

Kram

75 Michaela:

skriven

Treo och vatten hjälper mot det mesta :) Undrar om den äldre kvinnan du sett från andevärlden är min mormor som dog 3 dagar innan jag föddes. Har av ngn konstig anledning tänkt och pratat med henne lite senaste tiden.

Varit på återbesök läkaren. Bättre får man leta efter. Så ödmjuk och mänsklig! Hon tycker att det går åt rätt håll för mig men att jag har utmattningssymtom som tex att jag tappar ord och röd tråd i meningar ibland. Att jag haft det otroligt tufft de senaste 8 åren och hoppas att jag nu ska få lite lugn och ro så att jag får återhämta mig. På jobbsidan tycker hon att jag ska jobba med positivt och lättare under en längre period och det är ju precis det jag också tänkt så vi var överrens! :)

Hoppas att Du får en lugn återhämtningskväll med Talang. Semifinalisterna ska utses. Kraam!

Svar: Ja det är mycket troligt att det är mormor som är med dig ! Kram :)
Esmaralda

76 B:

skriven

Hej

Finns det känslor hos han för mig kärleksmässigt ?

77 Camilla:

skriven

Härligt att läsa om ditt liv och man har ju förstått genom din dotter när hon berättat om dig att du är en underbar människa. Det är ni båda två och tack för den glädje och värme som ni sprider❤️

Jag fyller ju 70 i sommar och hoppas att jag har många år kvar och inte ena foten i graven 😃 Ex trodde ju tom att jag skulle komma till Maldiverna en dag😊

En fin helg önskar jag er! Kram

78 GHOSTWRITER:

skriven

Tycker h*n det är tråkigt att skriva med mig fast att vi är vänner? Eller tar jag åt mig bara i onödan? Ibland tar jag åt mig väldigt personligt, inte alltid, men ibland och då blir det väldigt personligt för mig. Vilket är jobbigt. Men jag vill ju inte känna mig tråkig ...



Vilket fint inlägg!! Skriva är livet.
Kram

Svar: Nej inte tråkigt men den här personen verkar inte vara så "skrivande av sig och då kan det ta emot.. kram :)
Esmaralda

79 Gumman:

skriven

😊Kan ej sluta le😊å vad underbart att få läsa! En sån kvinna😊Stor Kram. Du gjorde verkligen min dag🌹😊

Svar: Mamma hälsar och tackar :) kram
Esmaralda

80 Esset:

skriven

Vilken powerlady! 💪

Hälsningar från en inspirerad 27-åring som hoppas bli likadan själv :)

Ps! Vad tror du Es, börjar även jag bli viktig för min nyfunna vän i fiskens tecken?

Ikväll vankas festligheter. Det var ett tag sen klackarna åkte fram.

Kram och trevlig helg gänget!

Svar: Ha en riktigt din kväll nu.... och ja, din nyfunna vän gillar dig verkligen.. kram :)
Esmaralda

81 G.H:

skriven

Din mamma är såå cool!!! Något jag poängterat varje gång du nämnt henne:) Hon vet verkligen hur man lever!

Esmaralda, jag vet att du inte siar om sjukdom, men du har spått i en seans att jag inte kommer drabbas av allvarlig sjukdom;)
Jag har haft en del hjärtklappning på natten som alltid kommer i det ögonblicket jag somnar och kan fortgå i timmar och hålla mig vaken.
Jag har blandat en del natt och dag skift och haft ångest över sömnen och tänkte att det var stressrelaterat. Men det kom inatt igen, som en blixt från klar himmel. Känner mig inte stressad och undrar om det kan vara något annat som ligger bakom? Fortsätter det kommer jag såklart boka läkartid.

Kram:)

Svar: Ja boka läkartid.. när jag spådde dig såg jag ingen allvarlig sjukdom.. men det var just då... det kan förändras. Nu känns inte det här så allvarligt men boka läkartid för säkerhets skull.. kram :)
Esmaralda

82 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar både gällande drinken och på min fråga. Drinken ska absolut prövas!

Har dock en liten följdfråga: Ser du om det dröjer länge till innan jag reser till Thailand? Tusen tack i förhand! Kram Zoey 💕

Svar: Du kommer ju resa dit... och det behöver inte dröja så länge... gör dina planer.. kram :)
Esmaralda

83 Bjork:

skriven

Kommer jag följa med på resan med jobbet i maj?

Kommer Görel vet hur viktig hon är för mig när hon är normal?

Kram

84 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Fortsätter han en relation med henne? Och ser den ut att någon gång bli helt seriös?
Kram

85 Drutten :

skriven

Hej!

Vilken fantastisk mamma du har Ez. Fin blogg 😃 Nä livet är inte slutvid pension. Gillar att skriva av mig ibland. Har också gillat att läsa böcker, måste ta upp det igen.

Kommer jag ihåg rätt att hon var läkarsekreterare liksom jag?

I morse var det regn på väg til jobbet. Men nu lyser solen Då jag är på väg innåt landet, där snön finns.

Trevlig helg!

Kram Drutten




Svar: Japp, hon började som läkarsekreterare :) Snö, ja det har vi ju inte alls sett till någon här i Skåne i vinter.. kram :)
Esmaralda

86 Mikael:

skriven

Är det några här som möjligen flyttat till Sverige så kan jag, för att få en historisk inblick i var på jorden var på jorden ni befinner er och hur det sett ut, så kan jag rekommendera

Max Manus

https://youtu.be/WbK4WTQFf9U

Citronen och Flamman

https://youtu.be/WbK4WTQFf9U

Okänd soldat

https://youtu.be/NTYesNj_sBg

Kram
Mikael

87 Anonym idag:

skriven

Flera antyder att jag har mentala problem eller liknande. Ja jag kan vara arg ibland och ibland är jag helt energilös och lite åt det negativa hållet, men har jag verkligen mentala problem som de säger. Blir faktiskt ledsen när andra säger så. De nämner det men vågar inte säga vad de egentligen tycker när jag ber den vara ärliga. Vad ser du?

Svar: Jag tror inte du ska pressa människor att säga sådant som de inte är bekväma med att säga... känn efter själv, mår du inte bra och inte kan styra ditt beteende... då kanske du söka hjälp... men bara du kan veta hur du mår... kram :)
Esmaralda

88 Mikael:

skriven

Citronen och Flamman rättare

https://youtu.be/hfaY03KGyrU

Kram
Mikael

89 Moonshade:

skriven

Härligt med mamma som skriver :) och att hon visar att det är aldrig försent att studera och göra det man vill! Hoppas jag också gör det på ålderns höst! En god förebild för andra :)

Exet J, jag börjar allt mer tro på att det är slut med tjejen han lämnade mig för. Han har blivit allt mer på mig, och hittat tillbaka till sin omtänksamhet. Kan inte låta bli att smälta men samtidigt så vet jag hur sårad jag blev och vill inte uppleva det igen.

Hur tänker han där är vad jag undrar, finns det möjligen några känslor kvar där, eller är jag bara som en leksak som han tänker kasta iväg när han hittar något bättre?

Svar: Nja, tänk dig noga för... det är inte så bra för självkänslan att inte vara den som blev vald först.. kram :)
Esmaralda

90 Missmilla:

skriven

Det är aldrig för sent att börja m ngt. Skriva vill jag med.
Jag är trött på allt. På utv samtalet var sonen svår att nå. Ska jag söka till BUP?
På jobbet är jag varken sedd el bekräftad. Skitsnack är det om mig oxå. Speciellt av en tjej som heter L som jag har hjälpt jättemkt o det ångrar jag nu. Synd att jag gjorde det. Ska hjälpa mig själv i stället? Dessutom har hon blivit bundis m den nya kollegan o likadant m de flesta tjejer på jobbet att de är tighta. Bara jag är utanför känns det som.

91 Alexandra:

skriven


Tack finaste mamma till Es, jag blev lycklig av din gästblogg. Du skriver helt fantastiskt.
Delar med dig av perspektiv ,hopp och glädje.

Det är aldrig försent att börja på ny kula.
Det är aldrig försent att följa sitt hjärta.

Du är stark , modig och av rätt krut. Heja heja!

Hoppas du gästbloggar snart igen!!!

Du är en mästare på det svenska språket , det märks.
En ren fröjd att läsa det du skriver och hur du uttrycker dig, och Es brås nog på dig hon.

Bästa och varmaste kramarna till hela klanen, med Es mamma i spetsen.

I kärlek och glädje!


Svar: Vad glad mamma blev nu... kram :)
Esmaralda

92 AnnaK:

skriven

Tack för svar tidigare idag. Ja, jag tyckte också den kändes rätt.

Lite rädd nu att ge mig ut ensam och köra men jag måste ju det också.

Kram 🤗

Svar: Det kommer gå fint.. kram :)
Esmaralda

93 Rebecca:

skriven

Vilken fin gästblogg :) Intressant att läsa om passionen för skrivandet! En passion vi delar.

Passar på att fråga om du ser en vinst av betydelse för mig inom de närmsta 3 åren? (alltså behöver inte vara miljoner vi talar om utan en högre summa än 10,000 kanske :)) kram!

Svar: Nej det ser tveksamt ut... kram :)
Esmaralda

94 *:

skriven

Hej

Shiiit vad nervös jag är, det är ju skottdagen snart och jag har planerat att fria till min sambo.
Har köpt låtsasringar och funderar fram och tillbaka hur jag ska göra. Det blir hemma så mycket vet jag, kanske på morgonen....kanske att jag tar fram en ask med ringarna och frågar.

Ser du om det blir bra eller om jag blir livrädd och struntar i det..... och om han säger JA förstås. Inte så osäker på det egentligen, men jag vet att han tänker på en del praktiska saker också.

Kram

95 *:

skriven

Du sa tidigare att något skulle hända på mitt jobb så jag blir tveksam att stanna kvar eller inte.
Än så länge känns det superbra, och jag utvecklas och jag tror dom tycker om mig i allfall.

men går liksom och väntar på att något ska hända...tiden är ganska rätt nu för när du sa.

ser du något kring det. ?

Kram

Svar: Bara koppla av och njut av att allt fungerar.... det kan vara något som sker betydligt längre fram och det ska du inte oroa dig för nu... kram :)
Esmaralda

96 PiaS:

skriven

Hej Esmaralda och Esmaralda’s mamma,

Vilken underbart och fint blogginlägg! 😊❤️🤗.

Ha en skön fredagkväll!
🥂🤗

Kram PiaS

Svar: Tusen tack från oss :) Kram
Esmaralda

97 Hoppet:

skriven

När kommer jag träffa min rätta och bilda familj?
Kram

98 Hon:

skriven

Hej,
Det går inte så bra med oss på resan.. Grälar typ varje dag.. Vill inte känna mig ensam och ledsen i ett dysfunktionellt förhållande, särskilt då man befinner sig på ett sånthär vackert ställe.. Dessutom är det min födelsedag imorgon, vill inte vara ledsen den dagen..
Kram

Svar: Äg din situation istället gör... gör egna saker, för din egen skull... under den här resan har du något att lära så ta lärdomen till dig... kram :)
Esmaralda

99 Sandy:

skriven

Vad tycker den goe kollegan om mig? Känner han något för mig?

100 Bjork:

skriven

Tack för svaret om Görel att jag är viktig för henne:)

Kram

101 Barbie:

skriven

Kära goda Es!

Är han så dålig som det sägs av hans ex ? Eller bör jag fortfarande vara med honom och lita på han? Kram

Svar: Nu får tänka till och skapa dig en egen åsikt.. kram :)
Esmaralda

102 Carina ST :

skriven

Så härligt att få läsa ditt blogginlägg och ta del av den livsresa du har gjort. En inspiration!

Stor kram till dig.
Carina ST

Svar: Mamma hälsar och tackar... kram :)
Esmaralda

103 Makaon:

skriven

Fantastisk gjort av dig mamma. Härligt att du får skriva. Kram.

Svar: Tack hälsar mamma :)
Esmaralda

104 Mikael:

skriven

Den som vill kan vara med på fest och meditera med Sadhguru live, med några miljoner runtom i världen, Sadhguru live på youtube

Möjligen flest människor som mediterat samtidigt på jorden, någonsin, några hundra tusen är på plats.

Kram
Mikael

105 Vb:

skriven

Hej Es!!
Är han en narcissist som hon påstår? Ser du om han är det och vill bara ha kvinnors pengar? Vad ska jag göra!?
Kramar

106 Tingeling :

skriven

Roligt med gästblogg från din mamma! Hon skriver fint, kan inte förklara men det lästes med lätthet på nåt sätt.. ett flow. Inspirerande! Hoppas jag är lika pigg när jag blir pensionär!

Efter min dipp härom dagen blev det bättre. Men vet nu att det inte är där jag vill jobba. Ska fundera vidare. Jag tror fortfarande på inom Sverige faktiskt. Även om jag nu vill ut och resa. Jag längtar så! Önskar jag kunde få in massa extra pengar så jag kunde boka flera resor detta år. Ser extra pengar ut att vara på väg tro?

Kram!

107 I:

skriven

Vissa människor är bara så inspirerande och både du och ezmaralda tillhör den kategorin! 👍

108 Gitt:

skriven

Vilken förebild för alla kvinnor, stark och modig!
Bara älskar!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: