Sex ?

 
Hur har ni det med sexlivet mina damer och herrar ?
Handen på hjärtat så blir ju sex lite trist när man haft samma partner i typ 20 år.. om man inte livar upp det vill säga !  Och det kan behövas.
 
 
Ni som är till åren komna, som jag, ni minns säkert Kerstin  Thorvall.
 
Hon skrev en självutlämnande bok på 70 talet - och  Ulf Lundell gjorde detsamma,  boken Jack.
Hans bok blev hyllad och Kerstins hånad... hon var helt enkelt av fel kön och fel ålder.. på den tiden.
Men hon gav sig inte - fler böcker kom och hon var en kvinna som hela tiden tänjde på gränserna.
 
Numera får man lov att vara både kvinna och äldre och uppskatta sex...  och inte nån ( förhoppningsvis) lyfter på ögonbrynet.
 
 
Efter min terapiutbildning gick jag en kurs i sexologi  men det gav inte sådär jättemycket. Alla var väldigt ivriga att få prata sina egna sexliv och framhålla hur  kreativa  dessa var.
 
Verkligheten är sådan att när man har småbarn och jobb och hus och hem och massa praktiskt som ska göras - då varken hinner man med eller prioriterar sexet.
 
Så är det för väldigt många och det är helt normalt.
 
 
 
Eller så är man lite äldre... barnen har flugit ut och  man har det bra med sin partner men  mer som kompisar och den sexuella  dragningskraft som funnits... den har slocknat

Hur gör man då ?
 
Ja, antingen accepterar man hur det är eller så enas man om att friska upp sexlivet.
Och HUR man friskar upp det är individuellt - det beror ju på vilken sexsmak man har.
 
Somliga går igång på romantik och behöver en romantisk resa med sin partner och andra går igång på  annat... och då får man tillgodose detta.
 
Huvudsaken man kan prata med varann  och inte stoppar huvudet i sanden.
 
 
 
Man behöver inte känna sig som ett UFO för att man inte har sex.
Eller för att man har sex väldigt sällan.
Man är i gott sällskap - tro inte annat.
 
Och vill man sätta sprätt på sitt sexliv så SKA man göra det - man får helt enkelt vara mer aktiv, ta för sig mer,  ta initiativ och våga leva sina sexdrömmar så gott det går.
 
På sina egna villkor och dessa varierar ju från person till person.
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
 
 
1 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, ser du några tecken kring min soulmate? Börjar mötet närma sig.
Kram

2 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda
En stor del av mitt liv är att leva ensam och jag har klarat det ganska bra men jag önskar såklart att träffa min själsvän.
Därför undrar jag bara om du på något vis kan se om det dröjer länge eller vad denna person gör i sitt liv.
Jag känner att det borde vara dags att han dyker upp snart.
Ha den bästa måndag
Stor kram

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill har ju sex men fick ju vänta länge tills jag gör det. Hur orka jag spela med och låtsas som om jag har inte alls sexlust. Nej jag känner inget alls. Jag vet ju att jag gör det. Du sagt förut att jag ska få sex något gång med en person.

Jobbigt at få väntar så länge. Jag undrar ju vem ska jag få att gör det med.

Kommer jag få min sex under typ något gång under 25-50 år men vill inte typ det ska händer efter 50 år.

Idag ska jag träffa kurator för första gång. Så är personen som vi pratar om ibland att jag komme få känna tryggt och kan pratar om allt. Även vet inte vad ska jag tas upp idag. Hoppas det är personen som vi pratar om eller det är en annan i framtiden?

Ha det bra






Svar: Ta upp med kuratorn allt sådant som du funderar över...se henne som en professionell samtalspartner.. kram :)
Esmaralda

4 Mikael:

skriven

De små kan terrorisera en men man öppnar dörren varenda gång och gärna en gång extra :)

Gissar barnbarnen kommer terrorisera en som den här lilla tjejen kan

https://youtu.be/og-NPMkvXes

Huh, sex med samma i 20 år..., sex har alltid varit 100%, är det inte det så har livet sett till att det tagit slut fortare än kvickt så jag har inte behövt börja gå kurser eller annat, så jag har ingen direkt erfarenhet av sånt men det blir nog bra :)

Kram
Mikael

5 Orolig:

skriven

Hej esmaralda.

Sex känns viktigt. Men det krävs absolut att känna lust för att det ska bli så kul som man vill.

Esmaralda, jag är så besviken att jag inte vetat var jag ska ta vägen.
Han har vetat om i 9 månader att barnet är hans och han har inte verkat tveksam till det gentemot mig. Utan mer att han inte ville det i början.
Han har lovat mig i månader att berätta för sin familj. Sagt jag gör det nästa helg osv men sen inte gjort det.
Nu när jag fått höra att han sagt till sin mamma att barnet inte är hans blev jag så besviken att det krossade mitt hjärta. Jag har verkligen velat och försökt få honom att berätta och han har lovat mig.

Tror hans mamma på fullaste allvar att jag ljuger och att barnet inte är hans?
Kommer han att ställa allt till rätta och berätta hur det verkligen varit och är? Att han inte alls varit tveksam om barnet är hans eller inte?
Kommer det att lösas sig och ställas till rätta?Kram

Svar: Jag tror det är dags att du går vidare på egen hand - planera din framtid och ditt liv och inse att du inte kan lita på vad denne man säger.. det har han ju bevisat mer än en gång... och du är stark och kapabel, du fixar det mesta.... oh dessutom har du fått finaste gåvan, ett litet barn...kram :)
Esmaralda

6 Skorpan:

skriven

Det här kommer definitivt att bli en intressant vecka, sex ren på måndag ;D. Sex ja, va är det? Som singel är det torrare än torrt, för några kk:n har jag inte. Varför inte, ja jag försökte med en, men försöket föll inte väl ut, så det fick vara... O man kan leva utan en massa "saker", har jag märkt.

Klart att det blir trist med åren, sexet, o då är ju frågan vad man ska göra åt det. Acceptera eller agera? Själv hoppas jag på att fåett sjusärdeles bra sexliv som håller sig livet ut :). Men ja, ser det ut att ta länge tills det Es, o är det med min soulmate, eller är det nån annan som lyckas få "igång" mig ;)? Vem vet behövs det flera månader av dejtande innan det blir nåt sex ;).

Mer sex åt folket!
Kanske redan idag..
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja massa bra sex kommer du tveklöst att ha så småningom... kanske med en dejt innan du möter din soulmate eller så dyker soulmaten upp riktigt snart.. jag kan inte se vilket.. kram :)
Esmaralda

7 Hon:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att resa själv här?
Kram

8 Läroliv:

skriven

Tyvärr icke existerande. Sjukdom och ålder hos mannen kom emellan, så har fått nöja mig och avstå. Föreslog faktiskt att jag skulle få skaffa mig det vid sidan av, men det gillades inte och smussel vill jag inte vara delaktig av så fick och får acceptera, och fixa själv. Så från män får jag nöja mig med att bli uppskattad utseendemässigt och det blir jag ju trots min ålder och av män i alla åldrar och det är ju inte fy skam det heller.

Ha en fin vecka alla.

Kram

Svar: Så länge det känns rätt.. så länge ÄR det rätt... och visst blir du uppskattad.. du är en vacker kvinna som det lyser om.. kram :)
Esmaralda

9 Agnes:

skriven

Sexliv? Vad är det?

Har inte haft tvåsamt sex på drygt 6 år...mkt för att jag inte ligger med vad som helst. Tycker även att det är för mkt jobb som skall läggas ner på att få ngn i säng.
Att jag även tycker att det mest blir sex på mannens villkor, är ännu en anledning till att jag lever ett sexlöst liv, o antagligen kommer att göra intill dödagar.

Tycker att jag är för bra för att vara ett ligg, helt enkelt. Med tanke på hur dagens män ser ut, med skägg o lurv överallt, så blir det inga ligg. Blotta tanken på att vara intim med en luden man, gör att jag helt enkelt väljer bort tvåsamt sex.

Har solosex. En dildo behöver varken trams eller flams...behöver endast nya batterier då o då...gör det den ska, o sedan blir det byrålådan.

Mannen i byrålådan...

Kram!

10 Kulla:

skriven

Ja, nog minns man småbarnsåren och det sexlivet😉.Det gällde att ge och ta.

Nu hoppas jag att snart få mysa med någon man, nu singel och har ju världens chans.. var är han😁.. känns sexet långt bort?!!
Annars får man väl plocka fram mannen fr byrålådan 💪😆. Kram

Svar: Det ser ut att dyka upp en fling som det kan bli lite sex med... innan den rätte kommer.. kram :)
Esmaralda

11 Barbro:

skriven

Hej Esmaralda!

Var med om en konstig sak här om natten. Min hund här ont i ett framben o mår inte så bra just nu. Jag vaknade till på natten o tittade på henne som sov lugnt i sängen bredvid.

Då fick jag se två figurer som svävade ovanför henne, dom skimrande i olika färger. Hade som ett ovalt ansikte, ingen kropp utan sen två stumpar som typ ben nederst, kanske 30-40cm stora. Dom här figurerna var så glada o liksom dansade över henne. Kändes nästan som att dom lekte där ovanför henne. Jag kände ingen oro utan bara glädje o lugn.Så jag somnade lugnt om igen.

Jag har försökt ge henne healing o bett änglarna om helande krafter till henne. Var det dom som jag såg?

Ja vad var det som jag såg?
Har du någon aning Esmaralda?

Kram
Barbro

Svar: Javisst var det de du såg och du har en kraftfull förmåga till healing.. kram på dig och din hund :)
Esmaralda

12 Jojo:

skriven

Hej. Jag vill ha mera sex men det är svårt. Om inte attraktionen finns där får det vara. Oftast är det så att den jag vill ha och är attraherad av inte vill ha mej. Och de som vill ha mig är jag noll intresserade av.

Så det blir inget sex då, är hellre utan då.

Ser det ut att bli sex för mig snart?

Svar: Ja, det blir sex, helt klart så kommer det.. kram :)
Esmaralda

13 Jeanette:

skriven

Spännande!
KOmmer det gå bra för min äldsta dotter som har två små flickor och ligger i skilsmässa och ska flytta samhället där jag bor? Kram

Svar: En turbulent och jobbig tid för henne men hon landar väl och det kommer gå bra.... kram :)
Esmaralda

14 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.

Inte ens för om jag vet om jag vill det eller inte längre efter det här.

Men ser det ut som om han tänker komma något till oss dagarna nu efter att barnet är född?
Kram

Svar: Känns tveksamt... när du återhämtat dig lite ska du ha fokus på dig och göra de val som får dig att må bra och som gör att du känner sig trygg.. kram
Esmaralda

15 Helena Ir:

skriven

Sex,det var roligt och gav energi tidigare i mitt liv..varit singel många år..
Dyker det upp en bra kandidat så kanske jag vågar mig på det igen..men då ska det vara seriöst..one-night -stands har jag lagt bakom mig..

Kämpar lite mer just nu..

Ha en bra dag :)

Kram :)


Svar: Och du kämpar inte förgäves, det som är bra kommer... och inte bara kärleken...kram :)
Esmaralda

16 Ere:

skriven

Hej es!
Ska återgå till en utbildning som jag gick tidigare, men nu i en ny kull,klass. Min förra klass kommer att vara en termin före mig nu.Känner mig lite nere över att min val har lett mig tillbaka till samma utbildning men nu i en annan klass. Men ser det ut som att jag kommer trivas i denna nya klass, kommer jag hitta kompisar o känna trygghet? Ser denna terminen ut att bli bättre eller sämre än sist? Kram

Svar: Ja, ha bara positivt fokus, så kommer det gå hur bra som helst.. kram :)
Esmaralda

17 Mikael:

skriven

Som Kerstin sitter på pallen har jag nog bara sett en gång, en homeopat, tror jag hon var eller allmän hälsoexpert, som jag besökte, hon satt på en pall, benen åkte isär sådär mer och mer ju längre tiden gick, jag blev lite förvånad över att det typ gick sitta i spagat på en pall :)

Kram
Mikael

Svar: Eller hur !!! :) Kram :)
Esmaralda

18 💕 Zoey 💕:

skriven

God morgon Es!
Ja, här blir de inte så mycket sex då jag är singel men jag hoppas snart de vänder 😊😂🙈

Nu har jag ringt vct för att dom ska ringa upp mig så jag ska få prata med en där och boka tid för mina ögon (troligtvis ögoninflammation). Vad ser du, Es, kommer det försvinna efter dropparna/salvan jag får eller kommer de fortsätta? Hoppas verkligen de försvinner. 🙏 Blir väl hemma hela veckan så ja inte smittar andra på praktiken. Ha en bra dag! Kram Zoey 💕

Svar: Ja det ser ut som om det försvinner efter behandling... kram
Esmaralda

19 Michaela:

skriven

Var flera år sen😱 Minns knappt hur det är!

Nu är jag förvirrad. Har mått bättre ca 1 vecka med god sömn och ingen ångest. Trodde att jag var på rätt väg men nu har jag känt av det i natt igen och sovit dåligt. Vet inte om det är PMS som påverkar. Går det över igen?

Ha en bra start på veckan! Kram

Svar: Ha positivt fokus, rör dig utomhus, träna... och det vänder och blir bättre igen. Räkna med att det kan gå lite fram och tillbaka en tid och de bra perioderna blir starkare och fler hela tiden.. kram
Esmaralda

20 Dunegull:

skriven

Jag älskade sex tidigare. Men efter jag blev utbränd och mitt senaste förhållande har det försvunnit tyvärr. Jag hoppas det kommer tillbaka igen.
Har kärleken börjat närma sig? Kanske träffar honom till våren? Får du in ngt? Hoppas mitt sexliv blir bra igen. Saknar det!
Kram

Svar: Ja, du kommer tycka om sex igen men allt har sin tid. Kärleken kommer men jag ser inga detaljer.. kram :)
Esmaralda

21 Pilska tanten:

skriven

Uh, ett favoritämne :)

Jag försöker ha en lekfull approach till sex, det går i perioder vad en tycker är kul och lustfyllt!

Just nu är tantrasex på tapeten. Inte bara gruppsex och humbug minsann, utan en väldigt fin och spännande inställning till sexualitet och intimitet.

Det finns många bra poddar i ämnet om någon är nyfiken!

Fråga till goa Es: hur tror du E ser på vår vänskap, ser hon även potential till en nära vännina i mig?

Kramis 💕

Svar: Ja det gör hon, jag ser att hon är intresserad och nyfiken... kram :)
Esmaralda

22 Susan:

skriven

Sex... kan knappt minnas när😱 tragiskt, men som tråkig singel får jag väl skylla mig själv 😉 Tiden rusar iväg o hjärtat slår inga extraslag för någon ( o har inte gjort det på länge), men det vore väl fan om inte jag ska få till det snart...

Kram

Svar: Du får till det, med besked... kan dock inte säga exakt när.. kram :)
Esmaralda

23 Lilla m:

skriven

Hej Es, blir jag någonsin av med min acne?

Skulle den rosa leransiktsmasken hjälpa?

Svar: Det ser ut att gå lite fram och tillbaka... kanske du inte helt blir av med acnes.. men det ser ut som om den kommer att vara vilande i långa perioder... kram :)
Esmaralda

24 Jossan :

skriven

God morgon

Mina elever har idrott nu. De har gymnastik. Tro mig min kollega tycker det är jobbigt att jag är här med barnen då.. har ändå tränar det i många år..

Ja allt med sex.. Tycker det gått för tok för länge för mig nu... dröjer ju över länge innan jag kommer träffa någon så lär väl inte bli något med den saken innan dess!

Kommer det bli något trevligt med någon snart?

Kommer jag klara min NO tenta snart?

Kram

25 AnnaK:

skriven

Saknar sex men det kommer väl en tid för det igen med lite tur.

En liten fråga....visst var det henne han hade tänkt träffa och inte en kompis?

Kram 🤗

26 Skrållann:

skriven

Hej!
Haha, var nog många som fick morgonkaffet i fel strupe när de läste dagens inlägg😂
Och även om inte svaren på din fråga kommer här satte det säkert igång en funderare för många av oss😉
Skickade in en ansökan igår för jobbet som handledare i en second handbutik. Blev så himla nöjd med den och det blir spännande att se om jag får någon respons. Verkar det som om de blev lite nyfikna på mig och kanske rent av vill träffa mig?

Kram❤️

Svar: Ja, den möjligheten finns och är över 50 %... kram :)
Esmaralda

27 Smöla:

skriven

Behöver lite pepp idag... händer det nåt spännande i februari för mig?

28 Browallia:

skriven

Jag har nyligen brutit med min "kk" som jag har haft det helt underbart med i sängen under flera år. Det är ironiskt, innan hade jag ett förhållande i två år med en man som kändes helt rätt förutom att han var helt ointresserad av sex och löste hellre korsord i sängen. Med min galghumor kan jag bara skratta åt livets ironi. Du såg redan 2012 att jag kommer möta en man som det klickar rejält med och som blir min livskamrat men honom har jag inte sett röken av än men trots att det gått nästan åtta år så betyder det ju inte att det inte kommer slå in tänker jag...

I fredags fick jag äntligen kallelsen jag så länge väntat på, kände en enorm lättnad! :)

Kram


Svar: Det är alltid så trist när möten drar ut på tiden... men det kommer, du kommer möta den som är rätt för dig.. kram :)
Esmaralda

29 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han och hans familj att ta sig an det här barnet?

Kram

30 Elin:

skriven

Ser du oss få fysisk kontakt? Eller är det bara vilja?

31 Mia:

skriven

God morgon Es, hoppas att du får en fin vecka framför dig.

När/hur ska jag få hjärnan och hjärtat att hålla med varandra om att lämna honom eller stanna?

Hur jag än gör känns det som att jag sviker en del av mig själv. Lämnar jag, så lämnar jag alla "planer" och honom samt en del av mig som älskar honom.. Stannar jag så sviker jag den del av mig som ständigt undrar "är detta normalt" och mår dåligt över situationen.

Det är blivit destruktivt senaste månaderna. Särskilt han. Men varit underbart så länge. Förstår inte hur man kan vända så tvärt som person.
Jag vill verkligen inte gå runt med dessa tankar mer. Önskar allt kunde vara bra bara och att han inte ändrades så. Särskilt med tanke på att min familj är destruktiva mot mig, så är han mig närmst. Förlorar jag honom har jag förlorat en stor del av mitt liv. Jag vet att man bygger upp det igen, bara så svårt när jag tillåtit någon annan vara min trygghet och gett min tillit fullständigt. Hur ska man kunna lita på någon alltså efter att man känt den i flera år, snarare trott att man känt dem. Förstår att människor förändras, men hur man kan bli kapabel till vissa saker går inte in i mitt huvud. Ursäkta min roman här, behövde väl bara skriva av mig.

Men som sagt, det gör ont i hela min kropp och själ att tänka på detta och beslutet som jag måste fatta och tänka mig ett liv utan honom.

Och min fråga är hur gör man när hjärtat vill stanna och intalar mig i att det bara är en tuff period? och hjärnan säger gå, detta är inte bra? Finns det något gott råd du kan ge?
Ha en fin vecka,
kram

32 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hon är rolig hon Mia och slår huvudet på spiken .
För övrigt kan jag bara hålla med dig .

Härligt med sol även för MG <3 Hoppas på mer av den varan .
När förkylningen härjar försvinner alla "kostråd" och man behöver glass och juice för att glädjas och honung i the´t ,så är det bara .

Ny vecka nya möjligheter !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, Mia är hur bra som helst :) Krya nu på dej från förkylningen och frossa i glass och sånt du känner att du du behöver :) kram :)
Esmaralda

33 Snödroppen :

skriven

Godmorgon!
Bra!! Här drar vi igång veckan med sexsnack😜
Ja hur har vi det med sexet? Just nu katastrofalt. Har aldrig tyckt eller tänkt att det är speciellt viktigt men oj så fel jag har märker jag nu... Har inte fått nåt på ett bra tag och det känns om man säger så, så visst är det viktigt. Jag saknar närheten och intimiteten nåt grymt. Nu lever jag som singel men lever inte livet för det, vill ändå att det ska kännas bra och inte bara för sakens skull..
Så nu undrar jag om den mannen jag vill ha sex med, tänker han detsamma om mej så vi kan få ihop nåt snart? Jag väntar varje dag...
Ha en bra dag🌞

Svar: Han ser ut att vackla lite här, han kanske vill men något håller honom tillbaka... kram :)
Esmaralda

34 Mercan :

skriven

Hej Esmaralda 🤗 😘 ❤️ Blir det något i dag jag ska shöpa fem stycken triss från 30 kr kommer det att bli nogåt 😢

35 Jennifer:

skriven

Hej fina kära Esmaralda. När det gäller sex så finns det inget alls i mitt liv, det är svårt då jag lever själv. Är inte typen som har casual sex, behöver känslor, tillit och trygghet med någon för att kunna ha sex. Så det finns inte i mitt liv.

Fina Esmaralda, känslor av totalt misslyckande kommer smygande och växer sig allt starkare. Känslan av att det som är nu är så totalt bortkastat och meningslöst. Jag har inte lyckats uppnå något av de drömmar jag haft sedan jag var barn, drömmar som jag fram tills nyligen trott varit helt möjliga.

I synnerhet dethär med mitt arbete. Jag har alltid varit ambitiös, pluggade flitigt på universtetet och fick en bra examen. Kämpade hårt och fick fina och intressanta jobb som var fulla med utmaningar men samtidigt meningsfulla. Jag kände förut att jag var på rätt väg i livet - att ha ett meningsfullt arbete har alltid varit väldigt viktigt för mig. Men så, våren 2017 började jag ett nytt arbete som först kändes givande men som jag snabbt insåg att inte var för mig. För stressigt, krävande, tog all energi. Jag beslutade mig för att söka mig vidare. Men då började problemen med mina händer/armar på allvar. Drabbades också av en utmattningsdepression på grund av jobbuppgifterna och den hårda arbetstakten. Det ledde till långa sjukskrivningar, en del på obestämd tid. Och där befinner jag mig nu också. Har fått en diagnos som innebär att mina sjuka armar aldrig kommer att bli bättre. Med andra ord, jag måste bara försöka hitta ett arbete som jag kan göra trots min åkomma. Och jag vet ärligt talat inte ens var jag ska börja söka.

Allt känns som ett enda stort misslyckande. Och allt är mer eller mindre bortkastat, allt jag gjort, all min erfarenhet. Vad har det för värde om jag inte kan använda det?

Jag hade så ambitiösa planer, stora planer, såg en bra internationell karriär framför mig. Men nu börjar jag bara tappa allt hopp. Och allt detta känns ännu svårare då jag inte kan se någon mening med detta. Vad är meningen med att få sådana skador på armarna så jag inte mera kan använda dem. Känner mig så fruktansvärt nedslagen. Det är så smärtsamt.

Ser inte ljuset för det finns inget?
Kram
Jennifer

36 Tiss :

skriven

Jag berättade för en person idag hur rädd jag blev över att min vän hade gjort något väldigt dumt i i helgen (hon dog nästan för ett halvår sedan) och jag hade ångest över att det inte blev som bestämt.
Den här personen jag berättade för idag menade att min vän likaväl kunde ha bestämt sig för att hitta på någonting annat och att hon som jag berättade för inte skulle ha brytt sig om att min vän skulle hört av sig efter en timme men hörde av sig efter fyra. Jag både skrev och ringde till min vän men fick inget svar. Jag vet att hon inte har skyldighet till att höra av sig. Men jag blev jätterädd. Men det kändes som att personen jag berättade för förminskade mina känslor... Fast jag kanske överreagerade eller?

37 Lotta:

skriven

Eftersom jag inte har någon partner just nu blir det ju lite nunneliv helt klart, men det kanske ändrar sig, hoppas jag.

Jag undrar varför inte M svarar på meddelandena jag skickat. Förstår inte hur han tänker. Vill han ha kontakt och vad känner han för mig?

Kram L

38 Erika:

skriven

Hej! Känner mig trött och olycklig. Tror du att det kommer att bli bättre?

Svar: Javisst blir det bättre... gör upp en plan kring hur du ska ta hand om dig.. kram :)
Esmaralda

39 Louise:

skriven

Och sen ska det vara frivilligt och man ska få säga nej.
Sex för mig är inget vackert längre. Jag är klar med det för jag har tre barn och då anser jag att då är det inget måste.
Mannen däremot han MÅSTE ha det en gång i veckan. Hans fetish är ju annorlunda och jag vill inte det så nu har han börjat hota med igen att han kommer byta konto så jag inte kommer ha tillgång till det kontot. Jag kommer inte kunna betala räkningar utan jag måste på något sätt betala hyran själv och allt annat. Jo men för vilka pengar? CSN som inte tänkter betala ut ett öre förrän jag har minst 11 hp till. Väntar fortfarande på mina uppgifter från mina lärare och betyget och hoppas jag blir godkänd i denna sista delkurs så jag kan få CSN. Tror inte de beviljar det om jag nämner att jag och mannen kommer gå skilda vägar. Jag har dessutom sagt till honom att han är försörjngsskyldig så länge vi bor ihop och är gifta men det skiter han i utan han kommer byta konto för att jag inte ska kunna försörja mig. Han struntar i vad det står i lagen och säger att jag hittar på. Jag blir så arg på honom för det han kör mot mig just nu är ekonomisk misshandel.
Han behöver sitt trams men jag har sagt till honom att jag får ångest över det och nu sitter jag fast och vet inte vad jag ska göra. Jag har sagt att han ska flytta ut om vi går skilda vägar men det vill han inte.
Jag känner mig så himla maktlös just nu ekonomisk kris och jag vet inte alls vad jag ska göra om han drar in allt. Allt för att jag inte vill ställa upp. Han har gjort sex till ett tvång och något fult.

Dottern ville verkligen inte gå upp imorse. Hon sa att hon hade ont i magen och att hon inte ville ha matteprov idag. Jag sa att hon måste gå till skolan och se till att den där flickan inte påverkar henne och hon måste ha matteprov. Dessutom så kan hon inte vara borta och ha sig denna terminen när det är dags för nationella proven. Åh vad jag önskar att denna flicka slutar på skolan. Hon sa att hon skulle så vi får se vad som händer.

Dags för VFUseminarium imorgon och jag hoppas att min handledare kommer.
har även sökt tre jobb. Ett igår och två idag och så väntar jag på besked om jag blir anställd på förskolan jag var på intervju förra veckan.
Jag hoppas hoppas på det.

Hur stor är chansen att jag får jobbet där?

Ha nu en fin dag. Tacksam för svar. Kramar

Svar: Exakt, man ska inte gå med på sånt man inte vill , varken för husfridens skull eller för något annat ! Chansen till jobbet är runt 60 % ... kram :)
Esmaralda

40 Moms:

skriven

Hej

Finns det chans att det Kan det bli något mer mellan oss?

Svar: Ja chansen finns även om den inte är så stor.. kram :)
Esmaralda

41 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar, Es!
Gud vad skönt säger jag bara! 😊

42 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser han ut att ha känslor för henne?
Och ser en relation med henne ut att fortsätta år till? Eller iallafall fortsätta?
Kram

43 L:

skriven

Undrar om du ser om jag får jobbet jag intervjuades för på det stora medieföretaget?

Allt gott
L

Svar: Chansen är runt 45-50 %... håller tummarna.. kram :)
Esmaralda

44 Michaela:

skriven

Tack för svar! Följer dina råd ska du veta :) Och säger som "Susan" ... fan om jag inte får till sex jag med nån gång :) Kram!

45 LLainen :

skriven

Kära Es,
Ser du om jag har mött rätt man för mig än? Finns faktiskt två män som fångat mitt hjärta men på helt olika sätt och jag vet varken ut eller in.

Kram och tack på förhand

46 Läroliv:

skriven

TACK

KRAM

47 Ung:

skriven

Är osäker på om han är rätt för mig, och ska jag verkligen förlåta honom hela tiden?

Svar: Det ser ut som om du börjar få nog, lyssna på din egen känsla.. kram :)
Esmaralda

48 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag har en sista fråga angående om min tjejkompis som blockade mig, du sa att vi kommer att få kontakten igen, men då är min fråga, är där känslor som är inblandade tanke på att vi kommer att alltid komma tillbaka till varandra?

Jag försöker det med att jag ska ta ett steg vidare och fokusera på mig själv och min andra vänner, men kommer detta nya året för mig att gå bättre för mig med mitt mående och kärleksliv?

Kram

49 Helena Ir:

skriven

Tack <3

50 Orolig:

skriven

Hej!

Börjar det hända bra saker i mitt liv eller blir det händelselöst?


Kram

Svar: Det kommer bra ting men du behöver ta initiativ själv... kram :)
Esmaralda

51 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, ser du några tecken kring min soulmate? Börjar mötet närma sig.
Kram

52 Linda:

skriven

Kunde inte sluta le åt Agnes kommentar om lurv och skägg och hår överallt. Jag är precis likadan, gillar inte håriga män, nånstans :) gillar inte håriga tjejer heller för den delen, så håller mig hårfri själv också, ja förutom på huvudet då, gäller både killar och tjejer :)

Ibland har jag sex med en kille, händer inte jätteofta, önskar det vore oftare. Underhåller ju mig själv så att säga :) men det blir nog lite trist i längden. Vissa saker fattas liksom solosexet. Känns som att jag är inne i en period då jag kunde ha lite rajtan tajtan nästan varje dag, tråkigt att inte ha nån att vara det med då liksom!

Ha en bra början på veckan Ez och alla bloggläsare!

53 Ghostwriter :

skriven

Något tips för mig den här veckan? Som jag kan tänka på
Jag gråter varje dag och de är tufft.
Kram

54 Drutten :

skriven

Hej Ez!

Jo faktiskt så har vi ett fint och kärleksfullt sexliv,
Min kille och jag.
Vi är inte direkt purunga, men kämpar på med våra krämpor till trots.

Känner mig fortfarande nyförälskad fast vi hängt ihop i över 2 år. Ibland tar vi till hjälpmedel och i ibland funkar det superbra. Så än så länge flyter det på ❤️

Så visst går det att ha det mysigt men förstår att det inte alltid är lätt. Det gäller att ha årtån till varandra och försöka ta sig tid.

Men det finns inga rätt eller fel. Bara man respekterar varandra.

Kram Drutten



Svar: Ja, precis så !! Respekt för varann... och att inte finns rätt eller fel... kram :)
Esmaralda

55 Vitlilja:

skriven

Min pojkvän tycker sex sker för sällan och endast på mina intiativ. Jag börjar alltmer känna att det är nåt fel på mig pga att jag inte uppfyller hans behov. Vad kan jag göra?

Svar: Fel är det inte på dig men ni kan behöva prata med en terapeut inom område för att få bra råd.. kram :)
Esmaralda

56 Jennifer:

skriven

Hej igen fina Esmaralda, hänvisar till min kommentar tidigare idag och undrar om det är så att min karriär är slut och att det från och med nu enbart handlar om att traggla mig fram i arbetslivet till och från?
Kram
Jennifer

Svar: Nej, det ser ut att komma nya möjligheter för dig.. kram :)
Esmaralda

57 Skorpan:

skriven

Va, ska jag ännu dejta, näee :D. Soulmaten jo, men andra får nog vara. Får ta till den gummiaktiga typen då, som många andra ;). Trist att behöva göra det själv...
Tack för svar!
Kram Skorpan

Svar: Japp, men bättre tider kommer:) Kram :)
Esmaralda

58 <3:

skriven

Hejhej esmeralda, ser du om prickarna snart läker av sig själv?
😔vill inte behöva gå till doktorn!

Svar: Jag ser inte det... vänta inte för länge... kram :)
Esmaralda

59 Solstrålen Hanna:

skriven

Hej Es! Har du något tips eller råd till mig?

Kram!

60 MissMilla :

skriven

Minns att hon alltid stuckit ut m sina böcker. Häftigt. Är 50 år o har inte haft sex på länge, flera år. Sist jag hade var det bara en som tänkte på sig själv o vad han ville. Blev utnyttjad. Trött på det nu o trött oå karlar o på mitt jobb. Jobbar m två latmaskar o trött på att täcka upp o vara överallt utan uppskattning.
När jag frågar om hjälp på jobbet säger min kollega nej fast jag behövs överallt. Är jag noll respekterad o ska göra massa skitjobb? Nu har nog min andra kollega fått nytt jobb, hon som är vettig så då blir det väl tuffare. Vår chef verkar bara se männen. Ska jag söka biträde rektorsjobbet på en annan skola el är det inte dags att byta? Blir livet aldrig lättare?

Svar: Ja, det känns som om du ska ta dig vidare men var vaksam så det inte blir fel.. sök de tjänster du verkligen vill ha.. kram:)
Esmaralda

61 <3:

skriven

Hej Es, är det ngt speciellt jag ska tänka på när jag skriver till försäkringsbolaget och gör klart.
Äntligen fått rätt läkarintyg får hoppas att det går vägen nu.
Kram

Svar: Var tydlig när du skriver.. kram :)
Esmaralda

62 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Har min romans försvunnit upp i rök? Eller vart har han tagit vägen?

Finns han ens...? Kram

63 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag vet att du vill mig väl. Men jag undrar detta,

Ser det så ut att hans mamma inte tror att det är hans barn?
Verkar det som om hon tror på det att det inte är hans barn?

Har lagt ut en bild på flickebarnet är det ingen mer än jag som ser att hon är lik fadern och släktdragen i faderns släkt?
Kram

Svar: Hon är tveksam men väljer nog att tro på sin son som det ser ut just nu.. kram
Esmaralda

64 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag har en sista fråga angående om min tjejkompis som blockade mig, du sa att vi kommer att få kontakten igen, men då är min fråga, är där känslor som är inblandade tanke på att vi kommer att alltid komma tillbaka till varandra?

Jag försöker det med att jag ska ta ett steg vidare och fokusera på mig själv och min andra vänner, men kommer detta nya året för mig att gå bättre för mig med mitt mående och kärleksliv?

Kram

Svar: Jag tror du har andra känslor för tjejen än hon har för dig..... och har du positivt fokus och tar steget ut i livet.. då kommer det nya året med en hel del positivt.. kram :)
Esmaralda

65 Veronica i barcelona:

skriven

Hej Es,

Bör jag byta jobb till det jag har fått erbjudande om? det ä endast provision, en bra sådan. Skulle jag klara det? Kramar Veronica och Lady

Svar: Det är tufft med enbart provision, det sliter... tänk efter noga.. kram
Esmaralda

66 MissMilla :

skriven

Låter kul o spännande m sex men har tyvärr noll sexliv o har slutar hoppats på att det finns ngn för mig. En del har ju karlar, hur många som helst o byter ofta. Själv känns det som man bara jobbar o sliter, både hemma o borta.

67 Fitnesskillen:

skriven

Hej återigen ez

Ja jag vet att jag har känslor för henne, men hur kommer det sig att vi kommer att få kontakten igen tanke på att hon har blockat mig överallt? Är det så att hon lär höra av sig till mig eller vadå? :o

Kram

68 Hanna:

skriven

Hej!

Sex har jag sällan eftersom jag är dålig på att ta för mig, men det är något jag saknar emellanåt. När jag var yngre, i tjugoårsåldern, kan jag inte komma i håg att jag kände ett så stort behov av det. Nu när jag blivit lite äldre känns det plötsligt viktigare med beröring och närhet. Det sägs ju att kvinnans sexuella peak är vid fyrtioårsåldern och jag tror det stämmer faktiskt. När man som jag har varit singel länge blir det som om kroppen somnar av lite, man glömmer bort hur härligt sex kan vara.

Hur ser det ut för mig på sexfronten? Det vore ju trist om jag som gammal tant ser bakåt på mitt liv och ångrar att jag inte hade mer sex :)

69 Naturvän:

skriven

Hej!

Oh vilket viktigt ämne!
Saknar sex ngt oerhört, existerar inte i mitt äktenskap.Blir snart galen!

Ser du om jag snart får sex ? Får antagligen vara mer aktiv själv, vad tror du om dansställe, behöver ju inte vara fel.Börjar känna mig lite mer attraktiv Kroppen börjar äntligen ta form. Men blir jag uppbjuden? Nätdejting är inget för mig. Kan inte tänka leva mitt liv utan intimitet framöver

Vet att soulmaten ligger i framtiden......

Ha en trevlig kväll

Kram från Naturvän

70 DD:

skriven

Ser du mig varje kvar i Sveriges soligaste stad under sommaren för jobb eller bosätter jag mig i en annan stad tillfälligt under sommaren? Kan inte riktigt känna in då allt är nytt men det är ju läge för sommarjobb... man får nog vara ute i god tid för att få de jobben man vill.

Kram

71 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Har min romans försvunnit upp i rök? Eller vart har han tagit vägen?

Finns han ens...? Kram

Svar: Jomen han finns.. och han kommer.. kram )
Esmaralda

72 Lilla m:

skriven

Hej Es. Skriver lista på vad jag önskar sker 2020 samt vad jag kan göra varje månad/vecka/dag för att försöka uppnå det. Jag vill bli gravid snarast.

Vad kan jag göra för att det ska bli så? Något som jag inte redan gjort?

Vad ska jag ta mig till?

73 I wonder:

skriven

Hej

Jag ber dig, berätta ngt bra, kul, spännande som händer mig mkt snart?

Snälla sig att ngn flirt eller kärlek kommer

Suck

74 Boudica:

skriven

Ja här existerar det knappt, det var ett bra tag sen sist!Jag har den oturen eller förbannelse vilandes på mig att så fort det går bra med en man så vänder det plötsligt och allt går åt helvete. Hänt typ de senaste 3 styckna jag fastnat för.

Ja jag kommer ju hinna glömma vad det är innan jag får uppleva det igen! Och med dagens trötthet så blir det inget av det heller. Men det går över!

Jag är sån som behöver närhet, behöver även frihet. Får höra att jag har för höga krav, men det tycker jag inte, kravet att jag ska vara intresserad av personen, attraherad av personen, som helst är runt min ålder, är väl inte för högt? Annars skulle jag kunna ta vem som helst.

Någon gång innan jul, möjligen i november sa du att det var nära till lite mys, men jag har inte sett till någon, finns myset fortfarande där? Vart ska jag ha ögonen öppna för att hitta detta mys?

KRAM!

Svar: Du har inte för höga krav.. du har helt normala och bra krav... attraktion måste finnas, så är det ! Det dyker upp eventuella mys då och då... alla passar dig inte men någon bör ju göra det.. kram :)
Esmaralda

75 fjärilen:

skriven

Ser du något om mitt boende ?kommer jag bli kvar här en längre tid?

76 Hon:

skriven

Känns som att det lätt blir gräl och vi tycks inte vilja riktigt samma saker.. Hur ser det ut att bli om vi reser tillsammans resten av tiden?
Kram

Svar: Ni behöver båda vara lite mer ödmjuka och inkännande, så kan det bli okey.. kram :)
Esmaralda

77 Skorpan:

skriven

Här igen ;). Måste bara berätta om att jag var på kurs o världens energiknippe till karl satt bredvid mig o vi jobbade i par. Såg inte alls illa ut heller ;), hade underbar humor o det var så lätt att prata med honom. En sån karl vill jag ha!! Tyckte han också att det fungerade bra mellan oss? Nej inte på det planet, fast jag kunde def tänka mig att.. Han var sambo o hade ett ex o belyste lite sitt familjeliv på den korta tid vi satt där. Borde kanske jobba mer med människor ändå.. Sög i mig all energi jag kunde o nu är han säkert som en urvriden trasa ;). What a night.
Kram Skorpan

Svar: Han gillade dig och kände klicket.. men han ser inte ut att vara intresserad av någon fortsättning men visst visst är det en sådan här typ av man som du ska ha.. kram :)
Esmaralda

78 Moonshade:

skriven

Sex tackar man inte nej till! Inte får man chanser heller!

Får jag en chans att förföra honom? Skulle jag lyckas i så fall?

79 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag skrev till min tjejkompis och det bevisade sig att hon hade avblockerat mittnr så jag skrev att jag bad om ursäkt och att det var omoget av mig att ignorera henne när hon ringde många gånger och att jag skrev att jag inte tyckte det var okej att hon klickade mig och inte lät mig förklara av mig..

Skrev även att jag ville bli vän med henne igen och tänker inte låta mina känslor ta över mig och att jag vill så gärna reda ut och lösa det som hände i torsdag och att det inte behöver vara idag eller imorgon utan det kan vara när hon känner för det och vill de.

Vad det bra utav mig att skriva så till henne? Kommer vi ens att bli vänner igen? Vet att du har sagt att vi kommer få kontakt med varandra igen, men vill bara veta om hon ens kommer att höra av sig lite längre fram?

Kram

80 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Nej ingen fortsättning förstås,men super att råka på någon som är just åt det hållet i mansväg som jag vill ha :). O på denna kurs gick jag för att horoskopet sa att måndagen skulle innebära trevligt mingel o för en gångs skull hade det rätt ;D.
Kram från en energifylld Skorpa

81 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer min dotter att förbli ensambarn?

Kram

Svar: Det finns fortfarande chans för ett syskon.. kram
Esmaralda

82 Birgitta:

skriven

Hej 😊

Nu har jag fått svar från ortopeden i södra Sverige och om mitt landsting tar kostnaden så vill ortopeden operera båda mina knän samtidigt.
Jag känner mig lite rädd...är ju ensam...ingen andra halva som stöttar mig och finns vid min sida...men jag fick kämpa mig igenom bröstcancern till största del ensam så jag tänker att jag ska väl klara även detta...men sen tycker jag att det räcker med elände har ju även en hel del annat som du vet utifrån seanserna genom åren...
Ser du något kring operationen och hur det kommer att gå?

Kram Birgitta

Svar: Jag tror det kommer gå fint.. har du ingen hemma som kan hjälpa så kanske du ska insistera på ett lite längre boende inom vården.. jag vet inte hur man ordnar det... förr när sommarsol fanns här i byn så kunde folk remitteras hit.. min mamma bröt sin ankel för 20 år sedan och fick massa träning här på sommarsol under en månad, men nu är ju detta nedlagt......kolla upp vilken hjälp du kan få... båda knäna samtidigt är tufft men bra ser det ut att gå och då blir lite som ny igen.. kram :)
Esmaralda

83 Catte:

skriven

Härligt måndagsämne ;) Upplever det som att sex är väldigt olika viktigt för olika personer, men för mig är det viktigt och det har knappast avtagit även om jag börjar bli 'gammal'. Det funkar inte med one-night-stand för mig utan attraktionen bygger på trygghet och tillit till personen även om jag inte behöver ha några kärlekskänslor, så en vettig kk skulle funka bra. :)

Om någon skulle sakna lusten, men vilja ha den, så skulle jag rekommendera att kolla upp hormonnivåerna. Den där lusten finns inte bara i sinnet utan styrs mycket av hormoner. En period efter min operation och utan hormoner så blev jag så neutral i alla känsloyttringar (kunde varken vara glad eller arg utan kände bara 'jahapp' vad som än hände) och tanken på sex fick mig att rynka på näsan och tänka att det är en märklig aktivitet mellan vuxna människor, och jag fick definitivit inte ihop det hur man skulle vilja ha det. :)
Har man varit tillsammans i väldigt många år så tror jag det kan vara svårt att bara komma överens om att tända gnistan igen, men små beröringar och uppskattning i vardagen i långsam takt så det inte känns kravfyllt kanske kan vara en väg framåt och varför inte tänka på vad man gjorde i början när man träffades? Kanske kan ge en idé om vad man uppskattar och gillar. Göra småsaker för sig själv som gör att man mår bra är också en sak som gör att man själv känner sig mer attraktiv och lättare att bli sugen.
Det påverkar mig iallafall väldigt mycket, för även om suget finns, så löper jag inte linan ut om jag inte känner mig attraktiv...

Nu saknar jag det iallafall. Ser du Es om det blir något härligt sex innan jag träffar min soulmate eller kommer jag få vänta tills vi träffas? Han har inte bråttom än utan får gärna komma till hösten eller nästa år, men innan dess vore det härligt med kanske en 'sommarkatt' ;)

Kram Catte

Svar: Ja faktum är att jag inte tror det dröjer länge innan du ligger... kanske inte med din soulmate men med en härlig fling... kram :)
Esmaralda

84 Birgitta:

skriven

Hej😊

Tack för svar Es, återstår dock att se om mitt landsting betalar.... jo det blir tufft med bägge knäna men med tjockt pannben kommer man långt 😂😂 är i ganska hyfsad fysik o bättre ska jag vara innan operationen. Får bekosta resor o hotell själv men det får jag lösa på nått vis likaså hemresan vet ju inte om det är rullstol.

Kram Birgitta

85 Helena Ir:

skriven

Vad fint du skrev Catte (83)..och jag hoppas du träffar en sommarkatt,en härlig sådan :)

Kram :)

86 Catte:

skriven

Tack för svar och det gjorde mig glad och förväntansfull :)

87 Unni:

skriven

Hei Ezmaralda :-) Sex er en gave. Som singel er det et stort savn. Jeg er så takknemlig for min restart i livet etter skilsmissen. Men det er klart jeg savner en soulmate - en livslang kjærlighet med herlig sex, intimitet, respekt og støtte. Håper så inderlig han snart krysser min Livsvei. Kjære Eznaralda,får du opp noe om dette :-) Ønsker deg en vakker dag! KLem


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: