Sjuk , knasig och ironisk....

Humorn mina vänner… den ser olika ut.

Jag gillar  lite sjuk och knasig humor, ironisk humor och är inte så road av slapsticks .

 

Jag vill ha lite finess i  det roliga .. gärna  något dubbelbottnat men å andra sidan  råflabbar jag åt det mesta. 

Till och med åt  rasistiska  oh sexistiska skämt minsann och man kan ju tycka att jag inte har någon skam i kroppen.

Jag tror helt enkelt att jag har rätt lätt till skratt och lägger inga värderingar i skämt .

Får man skämta om muslimer ? Om KlimatGreta? Om enbenta ? Om vita medelålders män? Om spågummor ?

 

Saken är ju den att det anses  helt i sin ordning att skratta åt människor/ grupper som är högt rankande. Däremot ses det inte med lika blida ögon om man skojar om och skrattar åt underdogen.

Men det kan man gott göra, tycker jag !!

Jag kan skratta hjärtligt åt mig själv och det tycker jag ger mig rätt att kunna skoja om det mesta !!

Ett gott skratt förlänger inte bara livet…  & man har också lite roligt under tiden  man lever.

Om Trumpen sjunger man: ”We shall overcomb” och det är i sin ordning

 

Följande skämt är svartlistade och inte okey :

”Invandrare har flera gånger klagat på att TV visar för lite invandrarrelaterade program.
TV-kanalerna beklagar detta och meddelar att de kommer sända mer kriminalprogram

 
 
 

En jude och en norrlänning satt i bastun då juden sa:
Jag ser att du också gjort en omskärelse.
Omskärelse, sa norrlänningen. I Norrland kallas det för slitage

·        😂

   En kille kom och ställde sig i ett led med bara tjejer och han slog en tjej på röven
och då sa dom andra ME TOO.

 

 Hur får man fyra bögar att sätta sig på en pall?
Man vänder den upp och ner!

😂

Muhammed till läkaren: ”Varje gång jag har sex med en dansk tjej får jag ont i ögnen”
Ja, säger läkaren, du är nog känslig mot pepparspray.

Vilken är den vanligaste presenten på mors dag i Turkiet?
Raklödder.

 

 

 

 

Nå, hur klarade ni detta ?

Överlevde ni med nöd och näppe eller blev dagen förstörd av dessa icke PK skämt ?

Kram & kärlek  och så utmanar jag er att dra en roliga historia på jobb idag !

💖

1 Ester:

skriven

Morning!
Jag bara älskar såna skämt.

Tack för svar i går. Kan det ändå bli bra även om det inte blir som tidigare? Trivs inte alls på nuvarande arbetsplats.
Kram Ester

Svar: Ja det kan bli bra i alla fall, absolut... kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte om dom är kul skämt men i min hjärna tycker dom är kul. Jag gillar mest sex skämta och grova skämta. Annat typ men kan tänkt mig skämta med andra. Vet inte om det är så bra ide. Det finns vissa kommer bara missförstått när jag säger men dom trodde ju jag menar som jag säger. Eller en gång i tid som jag skämta med någon efteråt någon gillar inte det och blir upprörd åt mig. Svårt att vet vad dom gillar hos mig. Känns som jag gör alltid något fel om jag säger något när det har gör med sex skämta.

Tänker fråga att jag kommer var viktigt för alla i framtiden när jag blir föreläsare men just nu är jag inte kanske så viktigt. Speicellt om facebook så kommer många vill väl var vän med mig.

Men kommer jag var en förebild och viktigt person inom föreläsare?

Hoppas det är snart ute i samhället av min föreläsning

Ha det bra

Ha det bra

Svar: Ja, alla gillar inte alla skämt, så är det vi är olika :) Du kommer göra bra ifrån dig och bli viktig för dem som lyssnar... kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Tack, inga problem alls att överleva ;). Har själv sjuk humor o det alra bästa är när man råkae påen liksinnad. Tack o lov för humor, den lättar på trycket... När som helst, var som helst :).

Idag ska fira jobbkompusen som fyller fyrtio. Kanske han bjuder på tårta? Annars blir det väl jobb i sedvanlig ordning o övertid, men det får jag ju ta ut sen nångång. Ser det ut att lyckas på jobbet för mig Es? Inte sysslat med dessa uppgifter förut så.. O viktigt att det hinns i tid. O blir dom nöjda?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ha bara fokus och framförhållning så ska du klara detta galant... kram :)
Esmaralda

4 Mikael:

skriven

Haha, humor bör man nog ha för att kunna leva längre :)

Bra nya kanaler kommer fram så man får höra folk, Sverige 2020


https://youtu.be/liyGWj2JcWo

Kram
Mikael




Svar: Tummen upp... kram :)
Esmaralda

5 Läroliv:

skriven

Hahahahaha...hahahahaha...hahahahaha, får hämta andan. Skrattar åt det mesta inklusive mig själv. Drar dock inga historier, är för dålig på det.

Kram

6 A:

skriven

Haha, alltid roligt att börja dagen med skratt 😂✌🏼

Tog ditt råd o bokade in sonen på något som hette första linjen o va via vårdcentralen, bup rek att börja där. Fick tid nu i februari o det känns bra.
Har själv börjat terapi via jobbet o det känns ok. Att berätta för läkaren att man bor i sin döda mammas hus o att man då o då går runt o pratar med henne gav en dock några allvarliga blickar 🙈😂
De ville dock att jag skulle börja med medicin, antidepressiva o det är jag väldigt orolig över 🙄 läste allt på bipacksedeln o blev orolig. O sen att man inte fick dricka alkohol under behandlingsperioden va ju tråkig 🙈 ett glas vin på helgen är ju aldrig fel o livar upp ibland 🙈
Nu har jag ändå haft en bra period när jag sovit bra o ätit regelbundet så känns mycket bättre med ångesten o oron.
På söndag fyller mamma år o det firas in som alltid på hennes dag med semlor ❤️
Tack för alla goda råd du ger ❤️ Kram

Svar: Pratar inte alla med sina döda nära och kära ? undrar jag !! Ibland kan antidepressiv medicin tillsammans med terapi ger en bra kick.. du får pröva dig fram men ska inte göra något mot din vilja..... vad mysigt at fira mammas födelsedag med semlor :) Kram
Esmaralda

7 Jossan :

skriven

God morgon!

Torsdag och jag är sååå trött... Jag har ont i kroppen och är så hängig. Men jag tänker att det är stressen.

Idag ska jag till sjukgymnasten med mitt knä och jag hoppas verkligen han hittar en lösning på det.. vill inte ha ont längre :/

Killen jag blev matchas ihop med.. verkar ändå inte va någon för mig. Han skrev till mig men svara inte på det jag svarade... Nä det eviga singellivet fortsätter...

Dags att gå upp.. orkar inte..

Kram

Svar: Försök ha något roligt att se fram emot, alltid !! Kram :)
Esmaralda

8 Maria:

skriven

Underbar start på dagen skulle jag säga 😂

9 EPM :

skriven

Nja, vissa var riktigt roliga men andra hade väl en lägre halt humor... för mig går gränsen vid att någon ska ta illa vid sig och må dåligt av ett skämt. Då är det inte värt det. Man kan finnas vara plump och provocerande men det är uppfattningar och åsikter snarare än tilltufsade känslor.
Sen finns de ju de som inte tycker man kan skämta om nåt, någonsin, de som inte fattar humorn som överlevnads och copingstrategi.

Lite pirr kring den där biblotekarien faktiskt... bra pirr. Balanserat pirr.😊

Kram

Svar: Och lite pirr är inte alls fel... kram :)
Esmaralda

10 Helena Ir:

skriven

Min typ av skämt.. :) norrlänningen måste slitit hårt :)

Det är väldigt befriande att kunna skratta..

Fy,vad dåligt jag sovit.. trotsar det och ger mig iväg..

Hoppas att en lampa jag beställt kan bli hämtad idag..småfixar här hemma,börjar bli mysigt. Det trodde jag aldrig när jag flyttade in här för snart 7 år sedan..det har tagit tid,men givetvis fick du rätt Es,det blir bra! Nästa renovering blir dessutom mitt vardagsrum,under det här året! Tyvärr bor jag inte på bottenplan,så den här tanten måste träna för att orka bära upp allt till sin lägenhet..Jag ska bli en gammal och seg tant! Det är bara att kämpa på..

Ha det så bra..fortsätt med din humor.. :)

Kram :)

Svar: Dålig sömn är jobbigt, det sliter. Visst blir det bra hos dig.. mysfaktorn ökar rejält ... kram :)
Esmaralda

11 Kulla:

skriven

😂😂.. har lika sjuk humor som du👌.. och bjuder till 💯på mig själv och mitt 😁. Humor gör en så glad.
Men skulle gärna ha någon att skratta och skämta med.. känner du om det är någon flirt på gång,? Kram

12 <3:

skriven

Oj oj Es 🤣

Tror du P börjar gilla mig ? Han verkar vara fascinerad av mitt utseende men samtidigt lära känna mig som person. Kan det vara så ?
Han ringde igår och vad lätt vi hade att prata.
Kram

13 Lotta:

skriven

Kul 😂. Att ha lätt för att skratta är ju det bästa. Det lättar upp livet helt klart.

Jag vet att du inte ser tid tydligt, men tror du det dröjer länge innan jag har ett stadigvarande jobb nu?

Kram L

Svar: Det bör inte dröja så värst länge... kram :)
Esmaralda

14 Carin:

skriven

Godmorgon 💕🍀
Efter en halvtimmes slösurfande efter att jag vaknat i lugn och ro så var jag JÄVLIGT glad att din blogg var på ”Crescendo”-punkt. Den som får avsluta slösurfandet med lite skratt, lite ”nää men vad i helvete” och fnitter och suck.
NU är jag redo att starta dagen 🍀💕

Svar: Härligt :) Kram :)
Esmaralda

15 Dunegull:

skriven

Hahahha jag älskar också humor och har samma som dig känner jag. Tycker man måste bjuda på sig själv också. Jag skämtar väldigt mycket på min egna bekostnad. Är kort och rödhårig sånt får man ju alltid pikar på. Men jag tycker det är kul. Nästan allt. Det är få människor som går över gränsen i mitt tycke och dem klickar man ändå inte med så där lägger jag inte för mkt energi.

Den killen som jag träffa på en pub snabbt innan nyår har skickat igen och vill ses. Jag sa att vi kunde göra det på söndag. Han åkte ju på semester så vi träffades aldrig och jag trodde faktiskt inte han skulle höra av sig igen och har inte heller brytt mig eller tänkt på honom. Vad är detta för typ tro? Ngt intressant? Med tanke på min bakgrund så är jag försiktig men tyckte till utseendet att han va söt.

Kram på dig

Svar: Räkna med att det kanske inte klickar fullt ut... men det kan vara trevligt i alla fall... kram :)
Esmaralda

16 Skrållann:

skriven

Hej!
Jag överlevde och fick mig ett gott skratt;)
Igår berättade mannen att han blivit erbjuden en annan tjänst. Han var superlycklig och skulle fundera lite men det lutar åt att han tackar ja och det är han verkligen värd. Sonen kom inte in på inriktningen han sökt men jag hoppas innerligt att han kommer in på den skola och program som han vill för då blir det ändå massa mera fotboll och det är ju det han vill. Dottern valde skola igår till högstadiet och nu får vi vänta och se om hon kommer in där hon helst önskar?! Många val och lång väntan. Jag väntar också på att höra något ang tjänsten jag sökte men tror det är kört och får fortsätta söka🤔 Verkar det som om det blir jobbyte eller studier för min del någon gång under 2020?

Kram❤️

Svar: Ja det är mycket val i din familj, somligt går vägen och annat halvvägs... studier blir det för dig... osäker om det blir i år men det kan det bli.. kram
Esmaralda

17 Celia:

skriven

Det är bra humor det där!

Börjar min förlorade vän att bli redo att återuppta kontakten?
Har det funnits i vännens tankar?

Min saknad är så stor!

18 Mirre:

skriven

Godmorgon Es,
Är osäker på mitt framtida val för det kommer att få stora konsekvenser för mig tror jag oavsett vad jag bestämmer mig för men tror att allt som hänt har med min personliga utveckling att göra. Lärdomar som jag ska lära mig.
Undrar bara om du kan se något budskap/meddelande från andra sidan eller min skyddsängel ang. detta? Kramar ☀️

Svar: Du kommer fatta rätt beslut... kram :)
Esmaralda

19 Jas:

skriven

Jag tycker i princip att man kan skämta om allt! Dock är såna här "roliga historier" inte min cup of tea... Minns en första dejt där en kille desperat försökte få mig att skratta genom att dra typ såna här, det gick inte så bra kan jag säga! 🤣 Det är bara inte min typ av humor, precis som buskis..💩

Kram

Svar: Vi skrattar åt s olika ting... och att ha ihop det med någon som inte har samma humor, det hade nog inte funkat så bra.. kram :)
Esmaralda

20 lilla M:

skriven

Hej, det blir ännu en ensam alla hjärtans dag, eller hur? 😞

Svar: Det kan det bli... kram
Esmaralda

21 Lenafena:

skriven

Det här gjorde min dag! Jag kontrar med att det satt två damer i bastun. Den ena hade mycket fasta bröst och den andra riktiga hängbröst. Hon med hängbrösten sa till den andra att ”mina bröst har blivit såhär för att min man älskar att krama dom”...den andra svarade då att ”det gör min man med mina också men vi ligger i samma rum”.....

Svar: Ha ha ha ha :) kram :)
Esmaralda

22 Elin:

skriven

Festen är på engelska. Kommer jag överleva det? Är såå dålig 😪 massa workshop och bordsplacering. Är nervös nu. Vill bara ha kul-behöver det.
Kram

Svar: Visst kommer du att fixa detta.. kram :)
Esmaralda

23 MalinS :

skriven

Igår fick jag av avliva min bästa vän. Han blev hela 16.5 år, blev hastigt sjuk. Visste ju att denna dag skulle komma men så fruktansvärt jobbigt ändå. Nu är han i doggo heaven. Kommer aldrig någonsin skaffa hund eller annan husdjur igen. Så hemskt gå igenom detta. Ingen bra start på året alls. Det får fan vara nog med hemskheter för vår del.
Ezmaralda ser du om det ljusnar för oss snart?

Kram

Svar: Jag vet hur hemskt det är ! Din vän har haft ett långt och fin jordeliv och nu är han hemma i Alltet så han finns ju fortfarande !! Ja, du kommer så småningom att skaffa djur igen. Kram
Esmaralda

24 Louise:

skriven

Vissa var ganska roliga. De fick mig att dra på smilbanden trots denna eländiga morgon. Man får inte skämta om muslimer för det kan vara farligt eller hets mot folkgrupp.

Igår kom vi ingenstans så vi ska prata ikväll igen och han säger att jag ska ta mitt beslut så fort som möjligt så han kan ta pengar ifrån mig. Om han gör det kan han lika gärna flytta. Mejlade CSN igår och frågade om skilsmässa är ett särskilt skäl att få studiemedel om jag inte får betyget i tid. Får se vad de svarar. Jag menar vad ska jag annars göra.

Prata med kuratorn idag. Jag hoppas att de inte gjort en orosanmälan för det är de tydligen glada för att göra på den skolan för skitsaker. Typ en bruten tumme eller arm. Ska i alla fall säg till kuratorn att visst vi bråkar men alla vuxna bråkar. Men det är löst och vi har bestämt att separera. Ser du om där finns någon orosanmälan till soc? Jag har verkligen inte ork eller lust till det.

Ha en fin dag och tacksam för svar. Kram

25 Gamla tjejen Emma:

skriven

Hello!

Ser det ut som att Joakim kommer att fria snart? Du sa att det inte ser så långt bort ut med graviditet och hitintills har du haft rätt med dina känningar och krafter :D

Kram
Emma

26 Browallia:

skriven

Vi har ju samma sorts humor du och jag så tack för att jag fick börja denna torsdag med att skratta högt för mig själv!! :D Jag har galghumor och jag vet inte hur jag skulle ha orkat kämpa vidare utan den när livet varit extra motigt.

Eftersom jag är långtidssjukskriven och inte har nåt jobb så bjuder jag dig på en ordvits istället

"I skogen är ett barr ett barr och en gren är en gren men i gymnastik är barr en gren" :D KRAM


Svar: Ha ha ha, den var riktigt bra :) Kram :)
Esmaralda

27 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hahaha mer skratt åt folket !!!
Jag tillhör skaran som skrattar hellre än blir pk !
Kan dock sakna Hasse o Tages dubbelbottnade skämt som både gav skratt och eftertanke eller Monty Pythons helgalna skämt..Älskar stand upp för sin fräckhet Så härligt att vi kan se så mycket roligt på play :-)

Klart kallt och sol ! älskar´t

Kram Anki med flock

Svar: Japp håller med.. både Hasse o Tage och Monty Phyton var genialiska.. och stand up är himla kul :) Kram :)
Esmaralda

28 Orolig:

skriven

Hej.

Blir det en bra vår med något positivt?

Kram

Svar: Ja det kommer positiva ting... kram :)
Esmaralda

29 Orolig:

skriven

Hej.

Blir det en bra vår med något positivt?

Kram

30 Lisa:

skriven

😂👌😂.. tack för morgonens skratt.. vin äger🍷är ju klockren😁.
Hur ser det ut på kärleksfronten❤️.. date snart?!? Kram

Svar: Date bör det bli rätt snart... kram :)
Esmaralda

31 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det här att lösa sig och ställas till rätta?
Kram

32 AnnaK:

skriven

Varför mår jag så konstigt? Trött, sur, virrig. Håller jag på att bli lite "utbränd" eller nåt?

Kram 🤗

33 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Har han äkta känslor för mig...?
Kram

34 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Ser du mig ensam på alla ❤️ dag i år också eller har jag hunnit träffa någon tills dess? Ser du någon flirt eller romans för mig i vår? Tacksam för svar! Kram 🐝

Svar: Känns inte som om du hinner möta någon innan alla hjärtans dag... kram :)
Esmaralda

35 Michaela:

skriven

Hur kul som helst! Älskar sånt :)

Då får jag önska barnbarnet grattis på 15 årsdagen :) Och jag fyller 39! Satan vad gammal jag är :) Livet är ju snart slut. Mitt år som 38 åring blev även det tufft. Hur ser mitt 39 åriga ut? Hoppas på lugnare och bättre! Har dock börjat med otur och födelsedagspresenten blev mens. Vet inte om jag ska skratta eller gråta :) Så får bli värktabletter, mjukisbyxor och inget firande mer än lite tårta hos mamma.

Ha en fin torsdag!
Kram

Svar: Grattis på din dag :) Att fira i mjukisbyxor med tårta.. är inte det sämsta minsann !! Kram :)
Esmaralda

36 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Tror du att det här kommer att lösa sig och ställas till rätta?
Kram

37 Se:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om relationen med K fortsätter under några år sen?
Kram

38 MissMilla :

skriven

Jag gillade det o gillar skämt o kan skoja om mig själv o andra. Man kan säga mkt genom skämt.
Är så trött, orkar inget, vad ör det mig?

39 Snödroppen:

skriven

Hallå hej hej...
Alltså din humor, man får ju garva på sej, precis min stil av humor. Är själv urusel på att berätta skämt och historier och får skratta själv då, skrattar bättre åt andra. Är bättre på roliga kommentarer och kanske inte alltid så rumsrena men dom verkar uppskattas ändå...😇🙈
Kommer jag få hjälpen jag behöver med att reda ut allt det ekonomiska? Blir livrädd bara av att höra ordet advokat och ser min plånbok gapa tom...
En skrattig torsdag önskar jag dej, kram🌞

Svar: Ja det ser ut som om du får behövlig hjälp... kram
Esmaralda

40 smulan:

skriven

Humor är bra,
Tittar ibland på sjuka videos på yutube.
sök på turkisk moped jättekul. om den ligger kvar

41 <3:

skriven

Oj oj Es 🤣

Tror du P börjar gilla mig ? Han verkar vara fascinerad av mitt utseende men samtidigt lära känna mig som person. Kan det vara så ?
Han ringde igår och vad lätt vi hade att prata.
Kram

42 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag gick en promenad i skogen igår och det kändes skönt och jag tog fina natur bilder, men jag gick till en annan skog som låg bredvid den skogen jag var i början, den brukar kallas för skalettskogen vet ej varför, men när jag skulle sova så kände det som att jag fick med något negativt energi från den skalettskogen, är det bara jag som inbillar mig eller är det verkligen så? För jag hade riktigt svårt att sova inatt liksom :o

Juste sen min andra fråga, hur lång tid kommer det att ta tills jag och min tjejkompis att få kontakt med varandra igen för det har liksom gått en vecka nu och inget ljud från henne?

Kram

Svar: Jag ser ingen negativ energi som kommer uteifrån.. det är nog din inre oro som kan spöka lite... det kan dröja ett bra tag innan du hör från henne... kram :)
Esmaralda

43 GHOSTWRITER :

skriven

vet inte hur jag ska formulera mig exakt men jag undrar om jag liksom faller ihop med mängden när jag söker jobb? Och inte står ut tillräckligt?

Delvis kan jag skriva ganska bra, har somliga erfarenheter de flesta inte har och har ett annorlunda namn man kan minnas.

Men är det något jag kan förbättra? Tycker dom att mitt cv är tomt? De känns som ärligt talat att de inte finner mig ”attraktiva” sedan jag började studera men den biten kan jag inte förändra. Har sökt jobb också på olika vis! Personligen, kontakter, ringt företag, mailat företag etc etc etc.



Kram! Hoppas du kan se något för jag vill verkligen öka chanserna!



Svar: Se över ditt personliga brev i dina ansökningar... det kan hjälpa... kram :)
Esmaralda

44 Jessica:

skriven

Hur tänker han Es?
Är smått förvirrad av hans plötsliga intresse men samtidiga hans rädsla när jag skriver ngt som kan missuppfattas som flört? Vad vill han?
Kram

Svar: Han har fattat intresse för dig.. kram
Esmaralda

45 Undra:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om det finns några äkta känslor för mig ?
Kram

46 Helena Ir:

skriven

LenaFena (21),älskar din historia! Mina egna bröst har förblivit små,länge sedan någon drog i dessa .. :) Verkar farligt med separata rum.. hahahaa

Vad det gäller stand up,så gillar jag Michael Mcintyre..sett några program med honom på tv;n..

Kram :)

Svar: Han är jättebra :) Kram :)
Esmaralda

47 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Försöker hålla mig steget före... Hoppas det lyckas.
Kram Skorpan

48 Smulan..:

skriven

Barnvakt i morgon då vi ska på galej.
Men är lite orolig då stora barnet är lite avig, går det bra eller får vi avbryta mitt i det roliga?

49 Smulan..:

skriven

Barnvakt i morgon då vi ska på galej.
Men är lite orolig då stora barnet är lite avig, går det bra eller får vi avbryta mitt i det roliga?

50 Miltons Mamma:

skriven

😂😂😂😂😂

My kind of humour

Garvat högt för mig själv sittandes på Enköpings Centralstation 😂

Man måste få skratta åt icke rumsrena skämt. Man kan inte gå omkring med en pinne i röva hela livet och bara bitter 😁

Kjam

Svar: Eller hur !! Kram :)
Esmaralda

51 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att bli en fortsatt relation med k för honom ?
Kram

52 Celia:

skriven

Förlåt försöker igen!

Ser det ut att min förlorade vän börjar bli redo att återuppta kontakten?
Har den tanken funnits hos vännen?

Min önskan att det ska bli bra igen är så stark!

53 Mamma C:

skriven

Hemkommen från en arbetsintervju nu. Kändes himla bra. Kommer jag få det? Kram

54 Camilla:

skriven

Helt klart min typ av humor😊

Min dotter fyller ju år idag och vattnet gick kl 01.00 och hon föddes kl 05.28. I natt vaknade jag vid 1 tiden och hade sedan väldigt svårt att somna om. Hur är det möjligt?😊 Kram och hoppas allt är bra med dig och familjen!

Svar: Jag tror att minnet finns väldigt levande inom dig... kram :)
Esmaralda

55 Mia:

skriven

Hej fina Es,

Jag känner en kemi mellan mig och honom på arbetsplatsen, det känns som att han känner samma kemi när vi pratar men jag är lite osäker på om det bara är attraktion. Eller inbillar jag mig i allt bara. Jag försöker att dra mig undan då jag inte vill gå in i något nu men jag ser honom varje dag och det blir inte lättare.

Kram!

56 I Wonder :

skriven

Hej!!

Haha så roliga :-)

Es, imorgon är det fest på nattklubb! Jag undrar hur kvällen blir, kommer J vara där?

Generellt undrar jag:
Kommer J och jag få ihop det igen och kanske med bättre utgång denna gång?

Mkt tacksam för svar ♥️

Kram

Svar: Kan bli något mellan dig och J men det ser ut att bli mer tillfälligt.. kram
Esmaralda

57 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, kul med skämt det får en att orka med dagen lättare. Jag behöver din hjälp, står inte ut längre på jobbet... hemma och sjuk rädd för att bli mera sjuk om jag stannar kvar... säga upp mig känns mer och mer som den enda utvägen men skulle behöva ett annat jobb lite snabbt. Vad är ditt råd? Tack och kram

Svar: Sök annat med ljus och lykta... det blir inte bättre än det är på nuvarande jobb... kram
Esmaralda

58 Mee:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad ska jag räkna med...
Kommer det här att lösas och ställas till rätta eller kommer det inte bli någon större förändring än såhär?

Kommer de att få sanningen och en förklaring?
Kram

Svar: Räkna inte med att det löser sig fullt ut.. kram
Esmaralda

59 N:

skriven

Hej esmaralda.

Känns väll inte som någon brådska att flytta ihop med någon i första taget som det ser ut nu. Jag menar vi har det ju bra och vill inte ställa till med någon oreda även om jag såklart vill och längtar efter att få dela ett hem med någon...

Hur ser chansen ut att jag får fast sällskap under det här året? Eller samboskap under det här året?
Kram

Svar: Stadigt sällskap, här finns chansen.. kram
Esmaralda

60 Läroliv:

skriven

Hahahaha, skrattar och fnissar fortfarande ssk. åt damerna med brösten och norrlänningen med slitage, hahaha.

Kram

Svar: :) :) :) kram
Esmaralda

61 Smulan..:

skriven

Försöker igen , blir det bra med barnvakten i morgon.

Svar: Jag tror jag har svarat på detta.... ja det känns som det blir bra... blir det trassel blir det nog när barnet ska sova och då kan barnvakten lova att det inte alls behöver sovas... ni är väl unnade kvällen i morgon.. kram :)
Esmaralda

62 Michaela:

skriven

Blev ingen tårta. Allt var slut och när jag skulle köpa kladdkaka med grädde så fanns det ingen grädde så jag tappade tålamodet och sket i allt :) Kram

Svar: Nåja, det var kanske nyttigast så... men inte roligast :) kram
Esmaralda

63 G.H:

skriven

Det var rätt roligt 😂 ... har lite torr humor och tycker den om “frozen stuff” var roligast :)

,,, drömde i natt att en kvinna gav mig bröd!! Drömmen var behaglig och det kändes meningsfullt:) vad betyder det egentligen?

Kram:)

Svar: Du kommer få en gåva av det mentala slaget.. ha ett öppet sinne, det här kan bli bra.. kram
Esmaralda

64 Bjork:

skriven

Hej kommer jag skaffa Quarterhäst?

Hoppas min bästa vän blir bra snart.

Kram

65 Undra:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar det finnas risk att det är jag som blir misstrodd?
Eller verkar det som att jag blir trodd på?
Kram

66 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Är nog ändå lite förvånad över att de inte visar mer intresse för det här barnbarnet.
Vet inte riktigt hur deras tankar går.
Men verkar det som om de misstror mig?
Kommer dem att få en bra kontakt till det här barnet?
Kram

Svar: De lyssnar till sin son... allt det här kommer ta lite tid... så småningom blir det dock kontakt.. kram
Esmaralda

67 Undra:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar det bli en fortsättning med kvinnan k för honom och hans liv?
Kram

68 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Du har sett både flirt och romans för mig, men var är dom? Känns som om jag har väntat i evigheter. Ser du något inom de närmaste månaderna? Kram Zoey 💕

Svar: Önskar jag kunde säga ett stort och rungande ja att det ser jag.. men jag måste fortsätta upprepa att jag ser flirt o romans och jag ser kärlek.. men kan inte sätta fingret på när det sker.. kram
Esmaralda

69 J:

skriven

Jag tycker det är roligt 😊

Och så vill jag berätta att jag är en av dem som skulle bli gravid i år. Är dock rädd för att må lika dåligt som sist men hoppas på en positiv revansch denna gång ❤

Svar: Ja, nog känns de som om det blir bättre denna gången.. kram
Esmaralda

70 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Fadern till mina barn han har det äldre barnet varannan helg.
Jag undrar nu med den här nyfödda minstingen om det ser det som om han kommer att börja ha henne regelbundet den också?
Det är ju för tidigt än men sen om några månader ser det ut som om han även kommer att ha henne regelbundet?

Är det jag som kommer att få kämpa för det isåfall att han ska ta ansvar även för henne? Eller ser det ut som om det kommer att bli så?
Kram

Svar: Var beredd att det kanske inte kommer lika självklart.. det kan ta tid men det kommer... kram :)
Esmaralda

71 Bjork:

skriven

Kommer jag få ha egentid med min bästa vän i sommar?

Kram

72 Tiss:

skriven

Tror du att gym skulle vara bra för mig eller borde jag vänta?

Svar: Du kan må bra av att vänta lite till... kram
Esmaralda

73 Mandarin:

skriven

Tack för svar Esmaralda :) Jag har ett annat jobb på gång (fått ett erbjudande sedan tidigare) men jag vet inte om jag kommer att trivas bra där? Is i magen?

74 Birgitta :

skriven

Kommer jag ur min depression snart? Hur blir våren för mig?’massa kramar från Skåne

Svar: Ja, när det ljusnar ute så ljusnar det också inom dig... men känns det segt ska du söka hjälp... gör upp bra planer... och lev dem... kram :)
Esmaralda

75 Ma:

skriven

Hej esmaralda.

Han ska ju även börja betala underhåll för det här nyfödda barnet nu.
Vet inte om jag orkar tjata på honom om det eller om jag bara ska låta det gå genom försäkringskassan. Det måste dock vara så att man inte fått pengar på 3 månader för att man ska få hjälp ifrån dem.

Vad tror du, kommer han börja betala underhåll även för det yngsta barnet nu på en gång? Eller kommer jag få räkna med att det dröjer några månader innan det kommer igång?
Kram

76 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar det finnas några äkta känslor för mig från hans sida?
Kram

77 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Känner mig sviken även utav dem.
Ser det ut som om hans föräldrar tycker något illa om mig? Eller tycker jag gjort något fel?
Kram

78 Undrar..:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar det bli en fortsättning med kvinnan k för honom och hans liv?
Kram

79 Smulan..:

skriven

Tack för svar. Då kan jag slappna av och njuta av kvällen.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: