När man överskattar....

Somliga suger ut så mycket som möjligt ur allting och sätter ett högt pris på sig och sitt… som inte alls är relevant.

Jag har en väninna som flyttade från hus till en mindre lägenhet. Hon försökte sälja av men det lyckades inte alls.. helt enkelt eftersom hon begärde överpris för precis allting.

Jag föreslog att sänk priset och får du ändå inte sålt… ge bort  gratis.

 

Hon blev väldigt irriterad på mig och menade att det är värdefulla saker och precis som nya så skulle hon bara skänka bort ? Gratis ? Aldrig i livet.

Jamen, en begagnad fåtölj från Ikea – hur värdefull kan den vara ?

En skitig matta från Mio ?  Eller repade plastburkar ?  Böcker som man säljer en hel kasse för – för tio kr på byns loppis ?

Det är inte så att hon har det illa ställt och behöver pengar

Tvärtom så är hon på ekonomisk grön kvist.

Och hon trodde uppriktigt att kartongerna med gamla barnkläder skulle generera fyrsiffriga belopp per  kartong.

” Det är både  Gant och Hillfiger”, sa hon  och det må så vara men de hade ärvts av minst två barn, tvättats massa gånger och  snittet var omodernt.

 

 

Det blev så att hon flyttade till sin lilla lägenhet med allt det där som skulle säljas och med kartonger staplande från golv till tak och med möbler typ ovanpå varann.

Och röran kom för att stanna.

Det har gått ett antal år nu.

Jag skulle bli galen.. och fort skulle det gå dessutom, om jag hade levt så.

Jag var själv i liknande situation  när jag sålt huset på 350 m2 och flyttade till betydligt mindre

Längs med en hel vägg på ovanvåningen hade jag bokhyllor från golv till tak och hur mycket böcker som helst.

 

 

När jag flyttade satte jag in annons…ta vilka böcker du vill för 1 krona boken och jag blev av med de flesta och  resten gick till loppis.

Någon möbel sålde jag  billigt och resten hämtades av byns loppis

Men så är jag inte heller särskilt fäst vid saker.

Och jag tycker om att göra rent hus ibland och börja om.

Jag har börjat förstå att mitt sätt att agera är nog lite udda.

Man känner sig själv bäst.. och att leva med massa grejor runt mig i kaos och röra..  då hade jag behövt en rejäl dos Bensodiazepiner  dagligen !

Somliga skulle må  dåligt av att ge bort.. och andra, som jag, skulle må dåligt av att INTE ge bort.

 

 

När jag gör av med något numera  brukar jag annonsera att ditten eller datten bortskänkes.. det står på garageuppfarten och är bara att komma och hämta. Och det gör folk.

  Allt försvinner och man gillar gratis ! Folk har  hämtat gamla fönster, en utsliten vask, begagnad mask till CPAP, udda koppar och tallrikar och precis vad som helst.

En gång hade  ett av barnen satt sin cykel i ” kom-och-hämta-högen” och den försvann den också.

Jag fick köpa en ny. 

Ibland går det kanske lite för fort !

I nästa vecka ska målaren komma och tapetsera om i mitt eget lilla rum… det som var rosa och shabby chic  och vitt… nu ska det bli som ett lyxigt hotellrum.

Jag vet, lite galen är jag allt !

Detta innebär att Fåtöljen med fotpall ska väck, skrivbordet, sängbordet, hyllorna…. och eftersom det är fräscht och fint kanske jag försöker få en liten slant för det… annars hamnar det på garageuppfarten !!

Kanske nån av barnen vill ha ?

Vi får se !

 

 

När mamma flyttade till sin nya lägenhet för 4 år sedan så satte hon sånt hon inte villa ha i källaren och skrev  små postitlappar  ” Jag söker nytt hem”  som hon klistrade på alla grejorna och det sa bara poff så var allt borta !

 

Kram & kärlek

1 Skorpan:

skriven

Förstår väninnan, försökte själv också få pengar ur saker o ting, men det ville sig inte o till slut var det bara att skänka bort. Har som tur inte en massa saker stående i vårt hem ändå ;).

Det är väl upp till var o en att göra den vill, som du nu Es, har du möjlighet att go all in o förändra, varför inte. Du har ju själv slitit ihop pengarna till det. O sen finns det förstås de som är avundsjuka på din möjlighet att "ständigt o jämt" göra om ;), eller hur? Kan bara säga ja, ja o suck...

En som slipper göra om är dotra som fick sig ett hyreskontrakt igår kväll. Den lägenhet vi såg på dagen var rent ut sagt förfärlig o vi hade inte så höga förhoppningar, men det var mycket fräscht o rymlig var den också, så det blev att skriva på där o då. Tur att det gick av där o då, annars skulle jag ha fått med mig en hispig dotter som ojade sig över att hon inte har nånstans att bo... Det vi förstås undrar är hur det kommer att bli ekonomiskt, vad kommer hon att få i stöd, hur mycket blir det över till mat eller blir det all nåt över till mat så att det blir att leva på lån? Ingen aning, men det visar väl sig på hösten :).

Idag är det hemfärd som gäller o det blir en del timmsr att sitta i bil. Tänk om man hade motorväg hela vägen hem ;), det skulle vara nåt. Hoppas resan går bra o allt ryms med...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, avundsjuka människor brukar jag inte bry mig om.. de tar bara massa energi ! Hemfärd idag så en får säga, välkommen hem :) Kra
Esmaralda

2 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Häromkring finns flera sidor på Facebook som heter Tage. Det handlar om att man kan annonsera om bortskänkessaker. Ibland behöver man och ibland får man. Man tar och ger. Det tråkiga som jag upplever är att många även vill ha gratis hemkörning.... Nnars en mycket bra sida, ofta med bra grejor!
Jag har en person i min närhet som har en annorlunda inställning, som din väninna.. Allt eget är svindyrt, man bjussar på inget, medan man gärna blir bjuden tillbaka. Nu är det ny partner med mycket pengar, då blir attityden mot mig tråkig.

3 Tingeling :

skriven

Du är inte ensam, jag är precis likadan! Jag älskar att rensa. Vill ha så lite saker som möjligt och bara sånt jag använder. Jag orkar heller inte hålla på med att lägga ut annonser, folk ska pruta och dyker inte upp osv. Jag skänker allt, barnkläder till kyrkan eller bvc som ger till behövande eller till loppisen eller stadsmissionen här i stan. Min dotter är en samlare... Och vill inte ge bort gamla leksaker. Men nu har vi börjat göra om i hennes rum och köpt nya hyllor och allt ska bort som hon inte använder. Tänker det är bra inför en framtida flytt också! Nästa projekt blir att rensa och städa vinden... igen! Är som en stor sten som lyfts från mina axlar när jag rensar och skänker.

Det jag dock har hur mycket som helst av är duschcremer, schampon och handtvålar och liknande. Har 10 olika duschcremer i duschen av nån anledning, medans andra har enbart en duschcreme har jag sett.... 😁

Uppdatering under tiden du gör om samt före- och efterbilder önskas på ditt rum 😀

Idag blir det regn. Härligt!

Kram!

Svar: Japp.. foton kommer så småningom :) Kram :)
Esmaralda

4 Jobb:

skriven

Godmorgon,
ser det bra ut att säga upp sig någon liten tid innan uppdraget egentligen skulle ha tagit slut? Orken och motivationen börjar sina känns det som..
Kram

5 <3:

skriven

Ska försöka rensa lite idag 🙈
Vad är det som gör M så off ? Förstår hon inte att det var ett misstag att hon togs bort som vän.
Bara att hon lägger till mig igen.

Är önskningar med 🦋hemliga ?
Kram

6 Läroliv:

skriven

Jag sorterar och ger bort, men har flera hobbies och gillar återbruk också, så samlar också på "bra att ha". Där kan det bli bättre ordning och det är också på gång. Gillar att ha flera projekt på gång samtidigt, så det kan bli lite rörigt här också. Projekten "inspireras" av varandra tycker jag. Är nog lite av bohem, skulle inte trivas i ett kalt "minimalt" inrett hem.

Ha en fin helg alla.

Kram

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Har alltid ogillar sommar. Så samma varje året som där känner jag mig mer ensam och må dåligt. Trodde någon ska förstår och få mig att var i en sällskapet med någon. Vad ska jag gör för få mig må bättre... så kul att andra har i min facebook men inte jag...

Alltid samma varje året är jag mest må dåligt och känna mig ensam.

Finns det något som jag kan gör åt? Jag vill ju var i sällskap...

Ha det bra

Svar: Kanske du ska bjuda hem dina vänner på en liten tjejfest ? Kram :)
Esmaralda

8 Cecilia:

skriven

Jag är nog också en sån som bara vill bli av med grejer. Känns energikrävande att inte bli av med grejer förrän man fått ett högt pris för dem, då vill jag hellre bara få undan det och gå vidare.

Visst är bara jag som är nojig och allt är som det ska? Kramar

9 Susanne:

skriven

Jag rensar, kastar, ger bort o säljer oxå men tar gärna en liten slant då jag inte är Joakim von Anka direkt o kidsen behöver nya saker. Orkar inte heller m röra o kaos som din väninna. Säljer på Tradera o olika Facebook-grupper men det kanske finns fler. Sellpy har inte så gott rykte då säljarna knappt får ut ngt. Bäst är väl att vara billig, antar jag, när jag sätter ut annonserna. Tanken är att det jag får in ska jag köpa små aktier för o med tiden hoppas jag att de stiger o då ska jag köpa en lägenhet. Ser du om jag lyckas? Ska jag fråga guider o änglarna om hjälp?

10 Undrande:

skriven

God morgon!
Är mitt uppe i en period där jag också ställer ut allt onödigt på uppfarten och låter någon annan glädjas över det.
Får panik när det börjar kännas som man bor i ett loppis av värsta sort. Har aldrig gillat det utan då ryker allt som är löst ibland och det är så befriande!
Jag har levt hela mitt vuxna liv utan någon riktig kärlek egentligen och har väl gett upp hoppet lite och lägger min energi på mig och mitt barn istället för att sörja kärlek.
Sen jag beställde fjärilen har det dock börjat dyka upp en mycket yngre man än mig i mina drömmar nästan varje natt.
Det var ingen av önskningarna till talismanen men betyder dom här drömmarna något och är det så att det är en yngre kärlek på väg in? Vet jag vem det är?
Kram

Svar: Kanske mer att det kommer bli en flirt för jag ser inte att din soulmate är betydligt yngre.. kram :)
Esmaralda

11 mht:

skriven

Hej Es!
Jag blev tyvärr uppsagd. detta har tagit mig väldigt hårt. I seansen såg du att jag fick stanna kvar, men vi alla kan ju se fel.
Hur kommer det nu gå för mig? kommer jag ändå få stanna kvar på denna arbetsplats?
Kram!

12 AnnaK:

skriven

Har lite för mycket grejer och det komplicerar till tillvaron lite 😂

Skulle behöva stå på loppis och sälja en del då jag hade behövt dryga ut semesterkassan men svårt med sånt i år.

Nåt tips på hur jag kan dra in lite extra? Tradera har funkat sådär. Får mindre betalt än andra för likadana prylar där 🤔

Kram 🤗

13 HS:

skriven

Exakt, ska man bli av med grejerna så får man sätta rimliga priser eller skänka bort. När jag sålde mitt hus för några år sedan och skulle flytta till lägenhet gjorde jag mig av med två tredjedelar av mina ägodelar. Det var skönt. TV, trädgårdsmaskiner och verktyg sålde snabbt till vettiga priser så jag fick ändå in några tusenlappar på det.

Fortfarande tinnitus, hade oturen att råka ut för en åskknall i tisdags vid ett möte utomhus, det var tur att åskan inte slog ned där vi stod för den var mycket nära, mitt vänstra öra som precis börjat repa sig från incidenten på jobbet protesterade igen. Men nu är det bättre igen och jag hoppas verkligen att Fjäril kan hjälpa mina öron till full återhämtning. Jag känner inte av Fjäril än men kommer säkert att känna när hon är på väg i posten.

Provat en ny träningsrutin i veckan. Har aldrig trott att morgonträning var min grej men HOPPSAN så pigg och alert jag har varit på jobbet när jag kört gympasset före jobbet. Dock igår kväll efter intensiv vecka på jobbet och tidiga mornar så däckade jag i soffan och sov 12 timmar, haha.

Måste få ordning på höften innan jag ska upp till fjällen i slutet av juli.

Känner mer och mer att jag måste ta tag i min fysiska rehab till hösten. Min kropp kräver så mycket träning för att jag ska vara i balans och ändå har jag ont och låsningar här och var. Intervallpasset på löpbandet igår var bra för psyket och luftrören men idag har jag ont i höften. Slarvat med yogan, problemet är ju att hinna jobba och träna så mycket och kanske hinna med nåt annat på fritiden också. Blir bra om jag kan komma ner i arbetstid till hösten.

Luftrören verkar bättre i alla fall sen jag börjat med honung i kvällsteet och tagit bort smörgåsar till frukost.

Haft otrolig tur med min kvinnliga handledare, kunde inte ha hittat en bättre. Min manliga handledare har stött på patrull när han skulle ansöka om att få vara handledare, ser det ut att lösa sig och tar det lång tid i så fall?

Kram

14 monika:

skriven

För att trivts med att leva ensam har en otäck känsla kommit över mej.Känner mej otäckt ensam fastän jag har barn o barnbarn, Får konstatera att livet blir inte bättre än så här.Hur får jag ändring på detta? Dansar inte och har prövat dejting - sidor .En trist ensam helg ligger framför!
Bra inlägg av dej i dag! Tack.

15 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Härlig känsla göra rent hus, jag brukar skänka bort grejor eller helt enkelt kasta.

Vad härligt målaren kommer så du snart kan inreda ditt rum!

Själv väntar jag bara på en offert till sedan skall min bod beställas. Allt verkar gå fortare än jag trodde och det glädjer jag mig åt!

Skall bli underbart få ett eget krypin med plats för allt som har med kreativitet att göra, mkt ljusinsläpp och fri utsikt!


Idag skall det bli god lax till middag, vitt vin och midsommartårta till dessert. En gråvädersdag så man får mysa till det inne!

Kram

16 Mimi:

skriven

Hej!

Blir hösten en förändringens tid eller blir det som vanligt?

Kram

Svar: Något nytt kommer nog in i ditt liv på ett eller annat sätt... kram
Esmaralda

17 SusanneAmalia :

skriven

God Morgon..
Haha.. Vilket inlägg.. Min mamma säger att när jag dör får du sälja mina saker på bukowskis.. Men sakerna duger bara yill lite loppis.. Jag är som dig. Saker är för att användas.. Den bästa saken jag har fått har jag ärvt av min mormor en handdriven ballongvisp.. Grädden blir fluffig och supergod.. Ni vet en sådan visp med en liten vev på skaftet.. Och den är jag rädd om..

Mammas soffa är från 1970 och är köppt på NK.. Stolarna från Ikea bordet är en tung marmorskiva stenful.. Och det andra bordet har min pappa byggt..
Stolar som min morfar gjorde och tallrikar från ikea. Glas från min alkoholiserade gamla släkting.. Ja ni ser.. Inget av värde..

Jag har gjort egna tallrikar i keramik.. Det är svårt att få dem platta och jämna men så kul. Så blev det egen dekor.. Jag har även gjort egna muggar.. Thekanna och skålar.. Så kul att duka med.. Så målar jag glas och mitt mål är även att blåsa egna glas.. Vill få ihop en hel service med handgjorda tallrikar skålar koppar och glas.. Tycker om funktion form och färg..

I dag ska jag åka till Söderköping och äta glass med mitt barnbarn..
Smultronstället.. Tjoohoo!!! Sommarbus..


Önskar alla en fin sommardag.. Med glass och bad..






Svar: Japp, en sån visp hade vi hemma när jag var barn :) Kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Håller med Gratis är bra . ratis kan ge överraksningar tillbaka som en flaska bubbel för en gisten soffa ;-) Böcker lämnar jag efter mycket vånda i affärens bokhylla på byn Där folk lämnar och hämtar böcker .Böckerna når så nya läsare vilket är toppen.

Så toppen är väl inte Lördagsvädret regn och lite rusk ,men vätan behövs Så regnkappan på och ut på dammfri prommenad :-)

Kram Anki med flock

Svar: Viket smart system att byta böcker !! Ja rusk är det här också och barnbarnet som konfirmeras idag !!! Kram
Esmaralda

19 MissMilla :

skriven

Tror du har skrivit om henne i dina spontana spådomar.
Min som sommarjobbar på Ica o jag har tänkt att han bara ska tjäna upp till 20 008 kr som man får göra helt utan att betala skatt. Dock lite svårt att räkna ut då vi precis fick veta grundlön men ingen obekväm arbetstid står där. Men det måste ha väk ha då han jobbar kvällar eller helger? Alternativ två är att be om skattejämkning då man jobbar mer men betalar lite i skatt. Ser du ngt?

20 Brittis:

skriven

Hej!
Ja en del vill ha mer än det behövs.
Jag tycker om att kunna hjälpa andra med det lilla jag har. Kan jag ge gratis gör jag det.

Kommer jag att köpa eget eller kommer jag hyra fortsättningsvis/ eller flyttar jag till någon?

Kram ha det gott <3

Svar: Så småningom köper du, och det kommer bli rätt och bra... kram :)
Esmaralda

21 Anna:

skriven

Hur länge finns frågor och svar kvar på din blogg?

Fick till min fasa se att min e-postadress var utskriven på en fråga och det har du ju lovat att den inte ska komma ut.

Vill ha kontakt med dig omgående beträffande detta känner mig grundlurad av dig

Svar: Jag beklagar verkligen... men det är upp till var och en om man vill lämna sin epostadress och skriver man in den så syns den... man ska alltså hoppa över rutan helt och inte skriva sin adress om man inte vill att den ska synas... i annat fall kommer den liksom automatiskt med när kommentaren publiceras. Mila mig på: [email protected] och tala om vilket blogginlägg det handlar om och vilket ditt alias är så ska jag ta bort...
Esmaralda

22 Bjørg (lilleba):

skriven

Hei ! Jeg kjenner meg såååå igjen i disse betraktninger. Når man skal krympe fra 150 m2 ned til 60 m2, så gjelder det å bli kvitt det meste. Erfaringen er at småting og redskap går fort, for en slant, mens bøker og retro bokhyller i teak er bare å gi bort. Har kjørt mye klær til organisasjonen Ny start i øst, til og med mammas kåpe i rykket mink ! Og min hvite treseters Ektorp sofa og stol som er like fin, og med ekstra trekk i rødt er det heller ingen som vil ha. Ikke om det er aldeles gratis. Jeg sier bare : kom og hent, aldeles gratis. Koster ingen ting om det bare kan glede noen..Det verste er å kjøre fine møbler og bøker på soptippen, synes jeg. Ønsker dere alle her inne en fin sommeehelg. Kram på er :)

Svar: Kram :)
Esmaralda

23 Bellagio:

skriven

Har flyttat många gånger, till olika storlekar på boenden. 200 kvm, 18 kvm, 85 kvm osv osv. Det enda som jag släpat med mig är mina böcker. De kan jag inte släppa, ibland nedpackade i lådor i bland i bokhyllor. Levde i en relation vid ett tillfälle, där varenda pryl i hennes hem var av vikt och hade en egen plats. Hemmet såg ut som ett utställningshem. Jag kunde inte hålla mig, utan flyttade ofta några kuddar lite "fel" eller drog en blomkruka snett, för att bryta det lite för perfekta..

Svar: Ha ha ha, ja jag förstår din lust att skapa lite sund oreda :) Kram
Esmaralda

24 Misstjejen:

skriven

Hej

Blir lite galen och må bättre medan jag sågs i nätet att J bor i min stad... medan han har en annat ställe också. Han jobbar här men finns det risk?...

Ha det bra

25 Lotta:

skriven

Ja, girighet kan vara jobbigt. Känslan av att skänka bort saker till second hand eller en välgörenhetsorganisation är toppen, tycker jag. Då vet man att grejerna kommer till användning och kanske att någon annan blir glad också. Då gör man ju en god gärning lite på något sätt. Rekommenderas 😊.

Tuffa tider nu ju. För mig med. Känns som allt ramlar ihop runt mig. Stångar liksom huvudet i väggen utan att något händer vare sig med jobb eller kärlek. Jag har verkligen försökt. Kommer det ordna sig för mig?

Kram L

Svar: Ja, ge dig inte... det kommer lösa sig.. kram
Esmaralda

26 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Idag är jag trött och hade kunnat sova ännu mer än vad jag gjorde. Var hemma vid halv 1 inatt och är nu på gymmet och ska dansa... Ska till syrran idag igen för att hjälpa henne med deras pooltak...

Imorgon blir det att städa lägenheten.. det måste man göra även om jag inte har orken... ska köpa en bänkdiskmaskin också. Orkar inte diska heller... Konstigt att så lätta saker kan ta så mycket energi från en...

Vad härligt att han killen kan komma nu när som! Är det någon stans jag ska ha ögonen extra öppna?

Kram

27 Nenna:

skriven

Hej Es,
Det är nog bra att göra som du och bli av med gamla prylar.

Närmar sig kärleken för mig? 💛
I väntan på kärleken har jag fått kontakt med en dansk man. Ser du nån varning kring honom?

Kram 🤗

Svar: Jag ser ingen varning men känns inte som om det klickar riktigt för dig... kram :)
Esmaralda

28 Bib:

skriven

Hej!
Kommer M vara ärlig om jag konfronterar honom ? :) kram!

29 Bib:

skriven

Hej!
Kommer M vara ärlig om jag konfronterar honom ? :) kram!

30 Helena Ir:

skriven

Ja,lite galen är du kanske :) nu igen :)! Fast samtidigt tror jag det underlättar att vara lite galen :) Kommer bli hur bra som helst..
Själv kan jag inte göra sånt..och det har nog med lite annat att göra också..jag får allt tåla mig..en dag kanske det händer något här också..simsalabim :)

Här städar vi,dottern och jag..sånt som kan vara bra att göra en sådan här grå och regnig dag.

Och senare under dagen öppnar vi mousserande för att fira att NU är det semester för dotter min! Och snart ligger hennes lägenhet ute för försäljning..det händer saker,även om det är myrsteg ibland..

Ha det så bra!

Kram

Svar: Härligt, skål till semestern :) kram
Esmaralda

31 Michaela:

skriven

Jag är pedant utav helvete och hatar massa saker. Har lagom och allt är rent och fräscht :) Brosan är likadan och har fjärkontrollerna i storleksordning haha. Är inte min SM likadan som jag så kommer vi att bli särbos :)

Ska bli så kul att se ditt nya rum sen! Kommer bli skitsnyggt :)

Fnular lite på om jag är helt glömd eller om jag finns lite i tankarna ibland? 🤔

Ha en härlig lördag!
Kram

Svar: Det finns lite tankar ibland.. kram :)
Esmaralda

32 Dunegull:

skriven

Nu har min sötnos fått vattensvans 🐕😪 Hon har varit en riktig olycksfågel med mkt inflammationer. Är bekymrad över henne. Ser du varför det blir såhär. Blir det bättre med tiden? Kram

Svar: Vilken otur, har aldrig hört talas om vattensvans,,, hon har lite otur men det ser ut som om det blir bättre.. kram
Esmaralda

33 M:

skriven

Hej Esmaralda.
Spännande! Då får du visa bilder på hur det ”nya” rummet blir när det blir klart. Minns bilder från shabby Chic Stilen.

Ser det ut som om det kommer en flytt tillsammans med honom?
Kan du se oss som par/ sambo?
Kram

34 Katrin:

skriven

Du har samma inställning som jag. När jag var tvungen avyttra mitt Pensionat gav jag bort allt med enda kravet att de måste hämta sakerna själva. Allt försvann med blixtens hastighet. Det jag ville ha kvar till mitt nya boende hade jag satt i ett eget rum.
Underbart att inte vara låst vid gamla saker. Mitt nästa projekt är att börja med bokhyllorna. Där tar det emot ngt att ge bort böcker.
Fint rum du håller på att inreda, mjukt behagligt.
Kram

Svar: Jag försöker numera hålla min bokhylla konstant.. köper jag nya böcker så åker några av de gamla ut.. kram :)
Esmaralda

35 Am:

skriven

Hej Esmaralda.

En gång så köpte jag en kassa med barnkläder från en nära vän för 300kr.
Men jag tyckte nog att det var lite överpris för den kassan när jag började kolla på kläderna var en del med lite små hål. Någon fläck. En del tvättat.
Jag hade nog inte tagit den summan för det och inte av en nära vän. Men vi är olika.

Ser det ut som om han kommer att börja ha våran gemensamma dotter sen hos sig regelbundet?

Ser du om han fortsätter den relation med henne eller om den tar slut?
Kram

36 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Här vi bor nu. Sonen är 4 år ser det ut som om han börjar skolan här eller ser du en flytt innan det?

Du har en gång sagt en flytt som blir en bit bort. Verkar det vara en annan stad? Verkar det bli med en kärlek?
Kram

Svar: En flytt ser det snart ut att bli... kram
Esmaralda

37 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda från euro jackpott dem här månaderna eller från någon ananstans komma in i familjen stor summa 🙂

38 Bengan:

skriven

Hej.
Undrar precis som Anna om mejladressen.. Det står ju när man kommenterar att mejladressen inte ska publiceras...

Svar: Ja, den ska inte synas och brukar inte synas... jag har inte hittat Annas inlägg.. är det fler som råkat ut för detta ? I så fall måste det anmälas direkt till Blogg.se för det här är ju utanför min kontroll....
Esmaralda

39 Solstrålen Hanna:

skriven

Hej Esmeralda!

Jag ser verkligen fram emot att fjärilen kommer hem!

Men vi ska ut och bila nästa vecka norr upp i landet. Jag känner mig lite orolig för att fjärilen ska komma hem och att min styvmor ska öppna eller liknande. Men jag hoppas att jag får hjälp så allt kommer gå bra och att jag inte behöver oroa mig.

Ha en trevlig helg, kram!

40 Louise:

skriven

Här får man aldrig något sålt ger heller aldrig bort.

I torsdags kväll var det en arbetsgivare som kontaktade mig att de behöver en barnskötare till deras nyöppnade förskola, men haken var att de ville anställa en person som har rätt till anställningsbidrag från arbetsförmedlingen och hela eftermiddagen igår försökte jag få tag på dem på arbetsförmedlingen utan resultat för att fråga hur man går till väga. Får hoppa på dem på måndag igen och höra och hoppas att dem fortfarande behöver en barnskötare.

Mannen är igång med att soc kommer ta barnen ifrån oss och jag är så trött på det. Han har minsann läst att de har tagit barn utan att kunna styrka att de farit illa. Jag börjar bli trött på att springa och prata med dem.Han ska i alla fall anmäla dem för förtal och ärekränkning. Tror inte att det kommer gå vidare men den personen som gjort detta är riktigt sjuk i huvudet. Och jag är så arg på denna personen också att denne inte kom till mig och pratade istället.

Just nu känns allt så himla jobbigt. Inget jobb, förstörd sommar på grund av en idiot.
Varför är just vi olycksförföljda?

Nåja regn idag och då får man passa på att städa.

Ha en fin dag. Kramar

41 Michaela:

skriven

Läste att barnbarnet konfirmeras idag. Vad synd att du inte kan vara på plats! Jäkla Corona! Antar att du hade gråtit som en bäbis som du brukar göra vid sådana tillställningar :)

Tack för svar. Det bekräftade min känsla. Finns det tankar så är man berörd på ett eller annat sätt och då kanske det stämmer som Lady fortfarande signalerar att han hör av sig för att "kolla läget". Det är även min känsla. Såååå ... vi får se :) Kraam

Svar: Ja jag hade bölat rejält ! Nu får vi följa via skype istället ! Kram
Esmaralda

42 linnea:

skriven

heej Ez😊😊😊😊 finns chansen än är den god att jah blir gravid i sommar???

43 Spo:

skriven

Hej! 😊

Ser du mig med någon man innan detta året är slut ? Kram!

44 <3:

skriven

Hej esmeralda 🥰
har hon fortfarande känslor kvar för honom? får verkligen se en sida av henne jag inte visste fanns

45 Mumien :

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du mig i en familj snart?
Kram

46 <3:

skriven

Min lilla skrutt skakar och ville sova på min axel inatt. Han har inte velat göra det sen han var liten valp. Känner han att han syster dog inatt?
De var på pricken lika till det yttre fast hon 1 kilo mindre. Kan jag hjälpa min älskade hund på ngt sätt?
🐶❤
Kram

Svar: Jag tror faktiskt hon kunde känna på sig att systern dog... en hel del av våra djur har förmågor. Du är en jättebra matte och jag ser inte att du kan göra något annorlunda... kram :)
Esmaralda

47 <3:

skriven

Hej esmeralda 🥰
har hon fortfarande känslor kvar för honom? får verkligen se en sida av henne jag inte visste fanns

48 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja resan är lite på hälft o det har regnat o att köra i regn är inget vidare. Tur man har en bra bil med bra däck..
Kram Skorpan

49 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Blir det en gemensam flytt tillsammans med honom?
Kan du se det?
Eller blir det med någon helt ny?
Kram

Svar: Det ser jag inte däremot.. bara att det blir en flytt.. kra
Esmaralda

50 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du giftemål för mig? Ser du om det blir medan jag är ganska ung?
Kram

Svar: Ett giftermål blir det absolut... kram
Esmaralda

51 linnea:

skriven

heej Ez😊😊😊😊 finns chansen än är den god att jah blir gravid i sommar???

Svar: Chansen finns, kram :)
Esmaralda

52 Emailadresser:

skriven

Såvitt jag kan se är inga mailadresser synliga. Skriver man däremot sin adress i kommentaren så är det klart att den syns men fyller man i fältet för epostadress så syns inte detta. Hälsar mamman

53 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

För en tid sedan så såg du två flyttar för mig och att den ena skulle bli med en kärlek.

Jag har iallafall gjort en flytt sedan dess och den gjorde jag ensam.
Tror du den andra kommer? Och blir den tillsammans med en kärlek?
Kram

Svar: Ja, det är troligt att det blir så... kram :)
Esmaralda

54 Tiss :

skriven

Om jag skulle åka in till psyk, skulle dom på avdelningen förstå om jag berättar om min fruktansvärda ångest, och varför jag har den. Helt enkelt om mina tankar. Skulle dom tycka/tro att jag är helt dum i huvudet?
Jag går sönder snart och min samtalskontakt är på semester.

Svar: Ingen tycker att du är dum i huvudet, ingen !! Du ska göra vad du måste göra.. klarar du det inte på egen hand ska du söka hjälp, kram :)
Esmaralda

55 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns hopp fortfarande kvar än har trodde det är försvinna. Känns som om jag har hitta något som finns sanningen på kärlek finns på något sätta... kommer vi ses?

Ha det bra

56 Michaela:

skriven

Tur att Skype finns!

Till Tiss!
Ingen inom psykiatrin tycker att någon är dum i huvudet och vi är vana att hantera ångest så klarar du inte detta själv så sök hjälp! Du ska inte behöva må sådär när det finns hjälp av få!

Kram

57 Camilla:

skriven

Jag är ingen samlare så även om vissa saker kan vara svåra att slänga. Behöver köpa en ny soffa och var på väg men så kom Coronan och som nybliven 70 åring så vill man ju inte åka runt och kolla efter en ny. Hoppas dock att det går i höst. Sonen beställde nyss en ny för 31000 kr men det tycker jag är för dyrt. Han är dock prylbög😄

Blir det kontakt så småningom?

Önskar alla en fin lördag. Regnar hos mig. Hoppas att du mår bra ses och inte stressar för mycket. Kramar

Svar: Ja just nu är det ju inte läge att fara runt och leta möbler.... soffan kommer stå dig bi ett tag till :)Ja, det ser ut att bli kontakt men kan dröja lite.. kram :)
Esmaralda

58 Ghostwriter :

skriven

Jag har typ 2 kartonger med saker jag försökt sälja. Det går men det blir ju säsonger också så de tar sin tid. Men under tiden försöker jag ändå ge bort saker mellanåt, helt enkelt för jag hellre ser det komma till användning än att slängas. Men jag tror iallafall att jag är ganska bra på prissättning ☺️ En gång sålde jag min stora fina soffa o en tjej försökte pruta ner den ännu mer (jag hade prutat ner 3.000 kr ca) och hon sa att butiken jag köpte den från hade sänkt pris, men det va ju inte ens min soffa. Och min soffa var större osv. Så jag sa att hon får köpa någon annan där då. Hon blev skitsur 😂 Jag fick den såld till någon annan dagen efter.
Jag försöker iallafall vara rimlig i pris och också tjäna på det för att jag behövt pengar. En gång sålde jag ett smycke för 15 kr, och det gjorde både mig och damen nöjda!





Kram :)

59 Ghostwriter :

skriven

Varför är jag så vilsen just nu? Det gör mig tom och jag känner ingen glädje riktigt på de viset. Jag kände ett starkt tecken på att jag behövde rensa saker i livet - både attityd från mitt håll och också människor som var mina allra allra bästavänner. Jag har gjort förändringar och jag vet helt enkelt inte vad som känns rätt när jag ska ta beslut. Förens efteråt typ. Tror aldrig jag känt så här innan.

Jag vill nästan flytta till den där mindre orten som jag bodde på som barn, för där vet jag vad jag har. Flyttar jag till annan stad så känns det som att jag kommer känna precis som här. Jag inser nu att jag måste själv göra så att jag trivs. Därför känns det lättare om man vet vad man har omkring sig.

Kommer en ny möjlighet till bostad komma till den lilla orten?




Kram!

Svar: Eftersom du inte vet ska du helst inte fatta några avgörande beslut just nu. Låt saker och ting sjunka in ordentligt först. Kram :)
Esmaralda

60 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser den relationen ut att fortsätta? Eller blir det ett avslut?
Kram

61 Helena Ir:

skriven

Jag hittade en e-mail adress i bloggen som går under namnet"Beställ din talisman nu..men undra sa flundra om det inte är så att den är skriven där vi skriver vårt nicknamn/namn..tror inte inte att det är något som blivit fel pga av dig Es!
Men såklart kan jag ju ha fel..behöver ju heller inte vara den som undrade över detta idag..så jag har inget sett :)

Kram

Svar: Tack för tipset.. som stämde .. personen ifråga hade skrivit sin emailadress i rutan för namn... och nu har jag tagit bort hennes kommentar helt... tack för hjälpen :) Kram
Esmaralda

62 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar det stå fortsatt still för mig inom kärlek? Eller ser något ut att hända?
Kram

Svar: Något kan ske snart... kram:)
Esmaralda

63 She:

skriven

Har du tips på vad jag kunde göra med min fritid för att jobba upp min glädje och självkänsla?
Kram

64 Elissa:

skriven

Hej Es

Ser du något bra som kommer till mig?
Kram

Svar: Ja, det kommer bra ting och det första ganska snart.. kram
Esmaralda

65 Boudica:

skriven

Är lite blandat när det kommer till att slänga ut saker, i vissa perioder så städar jag bort sånt jag inte behöver, och det händer oftast att det hamnar i förrådet, och sen när det är fullt så ringer jag min pappa för att ta hem några saker till sig alternativt att slänga. Böcker och kläder är jag dålig på att slänga. Funderat på att om jag någon gång ska rensa bokhyllan så kan jag lägga några böcker på busshålls-platsen, men om nån skulle vara intresserad av dem är ju annan fråga.

Min återhämtning har varit i botten senaste dagarna, hoppas det blir bättre! Känner mig helt utmattad!
Har en känsla av att det har något med tidpunkten på menscykeln, men kan också vara att jag testat smått med mjölkprodukter igen, som jag är känslig mot, efter lång tid utan. Eller blandning.

I går på morgonen såg jag ett rosblad på marken när jag var på väg till jobbet. Reagerade på det då, för det är rätt ovanligt att se ett ensamt rosblad på marken.
Sen när jag var på väg hem från jobbet, så säg jag på tåget vid sätes-kurer snett framför mig låg det flertal små rosblad på marken. Och även det ovanlig.
Och just att båda var på samma dag!
Tolkar det som ett tecken, men det är inte min ängels vanliga tecken. Betyder det något speciellt kanske? Vad säger du?

KRAM!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: