Intuition...

Intuition – har vi alla,  på olika sätt och i olika situationer och ibland bara vet man fast man egentligen inte har en aning.

Steve Jobs sade att ”intuition är väldigt kraftfullt, kraftfullare än intellektet”.

Och han hade inte fel.

Intuitiva personer har ett kraftfullt verktyg

 Till och med Albert Einstein sade: ”Det enda av sant värde är intuition.”

 

”Din tid är begränsad, så ödsla inte bort den på att leva någon annans liv. Fängslas inte av dogmer – vilket är att leva med resultaten av andras tänkande. Låt inte oväsendet från andras åsikter dränka din inre röst. Och viktigast av allt, ha modet att följa ditt hjärta och din intuition.  -Steve Jobs- "

-

Intuition är ditt undermedvetna som lagt pussel som ännu inte fullt  ut  kristalliserats i ditt medvetande.

Det handlar om gamla erfarenheter som kombineras med intryck du tar in i nuet. Dessa smälts samman till en känsla eller aning som är påtaglig men inte tillräckligt konkret för att uttryckas klart.

Motsatsen till intuitivt tänkande är analytiskt tänkande. Om du tänker analytiskt är du fullt medveten om vilka pusselbitarna är och vad du försöker använda dom till.

 

Alla personer använder en blandning av intuitivt och analytiskt tänkande men förhållandet mellan dom skiljer.

Telepati är en helt annan sak

Intuition är något vi alla har.. vi utvecklar den olika och vi lyssnar på den olika.. men vi har den alla.

Du kanske inte vet ifall du är så värst intuitiv, vilket i så fall kan bero på att du inte har så stor självkännedom.

 Meditationsövningar kan i sådana fall hjälpa dig med att väcka till liv din intuition samt hjälpa dig att lära känna dig själv bättre.

😁

 Lita på din magkänsla i  vardagen.

Locka fram den och gör nya beslut i det lilla.

Ska du cykla eller ta bussen till jobb ?

Ska du äta matlåda eller gå på lunchrestaurang ?

Ska du ringa en kompis eller inte ?

Ska du  gå på gym eller anmäla dig till danskurs ?

Det finns massor  i det lilla där man kan locka fram intuitionen och lära sig att lyssna av den

Övning ger färdighet, så är det !

MEN.. man ska passa sig för att blanda samman magkänsla/intuition  med önsketänkande för då kan det bli en riktig oreda.

En kompis magkänsla sa henne en gång i tiden att hennes två barn inte skulle besöka sin pappa, det var inte bra  för dem.. bla bla bla och bla.. hennes intuition hade talat....trodde hon.

Men det var inte magkänslan utan det var hennes hat till barnens pappa som talade - och så kan det också bli om man inte ser upp

 

Kram & kärlek

1 Skorpan:

skriven

Intressant. O jag borde ju vara intuitiv d, eftersom analytiskt tänkande inte trivs i mitt huvud ;),men tror inte riktigt på att jag är det. Kanske jag tror på det om nån bevidar mig motsatsen, vad tror du Es, mer I än A?

Torsdag o trött, önskar jag kunde få sova, men nej... Kanske i helgen då det ska vara regnigt.

Ha en bra dag!
Kram Dkorpan

Svar: Ja i helgen verkar det som om det blir sovväder !! Kram :)
Esmaralda

2 Mikael:

skriven

Jag vet inte om han bara använder olika data eller någon intuition men Juni ser ut att bli väldigt intensiv, möjligen så intensiv att han inte ville läsa ut allt haha

The Goddess of REVENGE Strikes in June 2020, Eclipses, Mercury Retrograde, a CRAZY Month

https://youtu.be/5pIN0t0rgCI

Juni har ju börjat bra, ifall de som demonstrerar och blir sjuka med IVA hur många fler får då inte vänta på sina operationer osv.

Kram
Mikael

3 AnnaK:

skriven

Har ju slutat snusa och gått upp 10 kg som verkar omöjliga att bli av med. Ser du nåt om hur jag kan gå ner lite iaf?

Kram 🤗

Svar: Duktig du är som slutat snusa... det kommer nog aldrig jag att lyckas med... har iof aldrig försökt..... dina kilo kommer du att gå er med träning, kost och envishet men det kräver en del, fast du har det i dig och du KAN... kram :)
Esmaralda

4 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda var läkaren hård igår för min skull ? Känns sådär idag. Han tjatade om nya medicinen med jobbiga sprutorna att det är ett måste nu för att jag är så dålig. Min magkänsla har sagt big no med dem. Istället för startperiod då man sätter ner immunförsvaret helt i botten så gör vi en kompromiss nu i Covid 19. Jag vill lita på min läkare. Men han kändes inte trevlig igår.
Kram

Svar: Jag kan inte uttala mig om detta, får får helt enkelt lita på din läkare... kram :)
Esmaralda

5 Agnes:

skriven

Magkänslan...ja, den, ja...var gång jag inte lyssnat på den, så har det skitigt sig.
Har nog varit den som gjort, att jag i dag kan skriva detta, med tanke på hur mitt liv såg ut i unga år. Kanske...

Som när jag klev ur en bil mitt på en motorväg när endast ugglorna var vakna, typ...den tjejkompis som var med, valde att åka med...jag promenerade i högklackat halva natten, hon överlevde i alla fall...

Nu har jag insett att magkänslan "vet" så jag agerar efter den. Då ggr jag har ignorerat den"för husfridens skull" så har det kostat mig en massa tjafs o loss av energi.

Ibland undrar jag om jag ÄR människa långt där inne? Med tanke på mina instinkter o nycker.
Känner mig som en besökare i en värld som inte riktigt är i fas med den jag är....

Kram!


Svar: Ja din magkänsla är sund och stark och böjer man sig för husfridens skull kommer ju inget gott ur detta men det vet du nu. Du är en speciell människa.. inte stöpt i samma form som alla andra... och det ska du vara stolt över ! Kram :)
Esmaralda

6 CA :

skriven

Hej
Intuition är stark ibland.
Jag tänker att jag åker till Portugal med bil nästa månad. Men mamma följer nog inte med. Vilket jag kan förstå men det känns som att jag kommer att fixa det
Kram

Svar: Visst fixar du det... kram :)
Esmaralda

7 Läroliv:

skriven

Intressant ämne. TROR jag har en bra intuition.

Har en fråga om ok. Känns inte som att vi kommer att kunna fira dotterns jämna födelsedag i slutet av månaden, och att det inte beror enbart på corona och pollensäsong. Undrar om jag har rätt i mina tankar och känsla och intuition, eller helt fel? Något känns inte helt rätt.

Kram

Svar: Ja det finns också en annan anledning och din intuition har rätt... kram :)
Esmaralda

8 Sessan:

skriven

Intuition... Äldsta barnet... Är något fel?
Något med min intuition "skaver" vad gäller äldsta.
Men kan inte sätta fingret på vad det är.

Svar: Det visar sig men jag tror inte det handlar om något allvarligt.. kram :)
Esmaralda

9 Helena Ir:

skriven

Ibland är det lite svajigt.att veta vilket tänkande som faller in..och så det här önsketänkandet som även kan förväxlas där!

Läser en väldigt bra bok,enligt mig då.."Att växa som vuxen! Nya perspektiv på dig själv och andra..Anders Engquist som författare. Olika terapier som varvas med sessioner i boken..Mycket aha upplevelser..Psykologi är intressant,det har jag alltid tyckt..gammal bok som håller än!

Ha det så bra..här ska jag smyga ner på Ica..

Kram

Svar: Tack för tips !! Lycka till på Ica :) kram
Esmaralda

10 Skrållann:

skriven

Hej!
Vilket intressant inlägg. Jag tycker mig ha en god intuition men använder den lite för sällan🤔
Igår var ingen vidare dag. Pappa fick feber igen och det visade sig vara en liten lunginflammation och antibiotikadropp sattes in. Det gör mig orolig. Har ju iof väntat på bakslag men nu kändes det riktigt onödigt och jag hoppas innerligt att han repar sig...han har gått i genom så mycket?!
Sedan fick vi ett oförändrat placeringsbesked från kommunen vilket innebär att dottern hamnar på den skolan som hon absolut inte vill gå på till hösten. Vi söker nu till en skola i grannkommunen som ligger lika nära som den hon fått plats på. Ser det ut att bli en långdragen process? Skulle så gärna vilja att hon får besked så hon sedan kan njuta av sitt sommarlov;)

Kram❤️

Svar: Jag sänder goda energier till pappa och håller med dig, han ju gått igenom så mycket nu ! Det kan ta lite tid innan ni får besked från andra skolan... kram :
Esmaralda

11 Hm:

skriven

Hej!
Helt plötsligt har M blivit kall mot mig i flera dagar, vi hade bestämt dejt till helgen, kommer han höra av sig mer?
Kram!

Svar: M känns inte rätt så du ska inte sörja om det inte blir en dej till helgen... kram :)
Esmaralda

12 Ledsen just nu:

skriven

Gomorron Es!

Idag använder jag en tillfällig sign av en speciell orsak!

Jag har en mycket god intution men någon som står mig nära blir illa behandlad hemma o ”förminskad” bara för att hon vill något med sitt Liv. Hon har jobbat hårt o nu pluggar hon hårt för ett yrke hon drömt om sen hon var liten! När min intuition säger mig nåt så får jag ett annat svar när det gäller min dotter. Hon berättar inte men jag känner på mig att hennes man inte är snäll mot henne. Han är manipulativ!! Jag undrar om du kan hjälpa mig se om min intuition ”är ute o reser” när det gäller detta? Får en obehagskänsla av att inte veta?!
Jag undrar också om du kan se om hon kommer in på linjen hon som hon har sökt ✊🍀🙏
Hoppas du kan hjälpa mig❤️
Jag vet inte ens om hon har kommit hem från igår, så natten har varit lång o ledsam.

Kramar🙅‍♀️

Svar: Hon måste själv komma till insikt och ett beslut mognar fram, det finns ingenting du kan göra i detta hur gärna du än skulle vilja- Hon har chans att komma in på sökta linjen.. kram :)
Esmaralda

13 Mej:

skriven

Hej esmaralda.

Bra o spännande med en bra intuition.

Ser det ut som om han har kärleks känslor för mig?
Kan det bli ett försök med han?
Kram

Svar: Nej, det känns inte så, kram :)
Esmaralda

14 Mam:

skriven

Hej esmarslda.

Skrev ett ganska hårt sms till honom. Gillar inte att vara arg eller oense.
Men ibland kanske man behöver sätta ner foten?
Tror du sms gav någon effekt?
Blir det någon skillnad och blir det bra eller dåligt?
Kram

Svar: Känns som om han kommer i försvar men du gjorde rätt, du var tvungen att sätta ner foten.. kram :)
Esmaralda

15 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Den där inre rösten trodde jag att jag kände.. Men jag har misstolkat den när det istället varit infall. Det känns som att jag var gång jag följer min intuition så blir det fel för mig, rent åt pipsvängen ibland. Min intuition kanske har humor, lite ironisk och funkar bakochfram, så om jag känner att jag går en känsla som känns som intuition kanske jag ska agera tvärtemot. Kanske är det då det blir bra?

Svar: Ja det är svårt att särskilja intuitionen och hålla den ren från annat som påverkar ! Du får pröva dig fram... kram :)
Esmaralda

16 F:

skriven

Godmorgon esmeralda hoppas allt är bra med dig, själv mår jag bra , förutom att min mens har blivit långdragen, är inne på min andra vecka nu? Kan du se om allt är ok med min hälsa. Kram

Svar: Jag kan inte känna in något men boka in läkarbesök om det fortsätter så här.. kram)
Esmaralda

17 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Kollade på SVT1,att rädda ett barn,vad är det för dårar som sitter med i BRY och denna man som var psykiatriproffesor som gav 250000 kr till mamman så hon kunde gömma sig.Han var ju tok kär i henne och därför tog ställning utan kolla fakta om hur det egentligen låg till.Denna stiftelse verkar ju helt korrupt.

Svar: Ja jag såg detta också.. det är sorgligt när det går så fel som det gjort här... kram
Esmaralda

18 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför har M han variation humör mot mig. Han kan inte var positiv mot mig varje dagar. Men han är väl bra på humör mot andra... inte mig. Hur ska jag gör? Ska jag ignorera och var försiktig mot honom?

Det är lite rädsla tycker jag...

Ha det bra

19 Linda:

skriven

Inbillar mig att jag har ganska bra intuitionsförmåga, ibland är det så att jag "känner på mig" saker som faktiskt sedan händer, också sånt som det egentligen inte finns någon chans att man annars kunde veta. Eller så är det bara slumpen, men tror inte det.

Min magkänsla är det däremot sämre med.... tror jag är född utan magkänsla :) eller så har jag inte lärt mig lyda den, för så många gånger har jag ställt till det för mig :) skämt å sido, men gör ibland mot bättre vetande, för att jag vill, men vet att det är fel. Kanske det finns en magkänsla, men huvudet har inte lärt sig lyssna....

20 Dunegull:

skriven

Bra inlägg. Tar nog lite tid att hitta sig själv oxå plus att man ibland faller tillbaka och inte riktigt vet vad man ska tro. På tal om intuition. Igår på fyllan råka jag berätta lite förmkt för en kollega vad som pågår under vår sida. Att det förmodligen pågår en utredning i det tysta. Kan jag lita på honom att det stannar där? Känner idag att jag berätta lite för mkt och har ångest även ifall han sagt par ggr nu att det stannar mellan oss. Tänker att kommer det ut innan allt är klart kan det bli förmkt konsekvenser. Får du in ngt?
Kram

Svar: Han känns pålitlig.. kram :)
Esmaralda

21 LottaS:

skriven

Du skrev det ser ut som rektorn slutar självmant, men ser du om det stör processen de närmaste kritiska åren eller lyckas vårt uppdrag?

Svar: Det skapar turbulens och viss förändring men följ med i detta och uppdraget har god chans att lyckas i alla fall.. kram
Esmaralda

22 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker skriva precis just nu för fråga att det kan blir glass och gamla bilar så den ställe som jag förslag på midsommar eller helt annat planera?

Ha det bra

Svar: Ja, hör dig för, möjligheten finns ju men verkar ha minskat ju mer dagarna gått... kram :)
Esmaralda

23 Smöla:

skriven

Jag tycker att jag har en väldigt god intuition.
Iaf när jag spelar kortspel, då Bara vet jag/känner jag vad jag har för kort utan att se på det. Och lika med den andre spelaren kan jag känna In va den har:)
Önskar att intuitionen va lika stark i tarotkort eller när de gäller budskap eller andra vardagliga saker.

Undrar om det kan bli något mellan mig och han som äger huset som jag ska hyra. Vi ska renovera tillsammans innan jag flyttar in. Jag har en bra intuition gällande honom, men vill gärna veta från dig och få en bekräftelse om det är så, och att de kanske kan bli något mellan oss.
Kram:)

Svar: Ja, det finns en möjlighet att det bli något mellan er... runt 65-70 %... kram :)
Esmaralda

24 xxai:

skriven

är ** uppriktig mot mig?

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Kloka ord När man inte följt sin magkänsla så visar det sig och man säger jag visste det jag kände det på mig...haha när ska man lära sig ;-)

Lära sig att man blivit äldre verkar oxå vara svårt .Igår hakade jag på en bekant jag mötte och prommenaden vart längre än jag tänkt mig Jag vill inte gärna inse att jag har blivit äldre och tunnhårigare !! Brände skalpen jag har inte tätt hårsvall längre när ska jag inse det ! Idag hatt på förövrigt har jag solskydd .

Härlig Torsdag på er

Kram Anki med flock

Svar: Ja, det krävs en viss konst att lyssna in sig magkänsla INNAN man beslutar sig :) Ajajaj, det gör ont att bränna skalpen så hatt är att rekommendera !! kram på dej och flocken :)
Esmaralda

26 MH:

skriven

Hej Es!

Min intuitions förmåga är usel.Tänker för mycket o för länge.Allt blir så utdraget o fel.

Kommer min bil att hålla framöver?
Har en ständig rädsla att den går sönder och jag inte kan ta mej till jobb.

Kram

Svar: Bilen ser ut att hålla ett bra tag till... kram :)
Esmaralda

27 Me:

skriven

Hej esmarslda.

Känner att jag längtar efter att bo vara på landet.

Ser du om jag kommer att ha sommarstuga eller bara bo i hus mer på landet?

Ligger ett hus med en partner långt fram i tiden?
Kram

Svar: Jag ser dig mer åt landet till, semestervistelser och så småningom ett boende.. kram :)
Esmaralda

28 Mam:

skriven

Hej esmarslda.

Ser chansen för ett 3:e barn positiv god ut?
Kram

29 Mercan :

skriven

Ser du Esmaralda att det kommer stor summa in i familjen den närmaste tiden eller i framtiden 🙂 ♥️ 🤗 😘 ❤️

30 Meh:

skriven

Hej esmarslda.

Har han några känslor för mig?
Kram

31 Moms:

skriven

Hej,

Kommer jag få tilllbaka arbetet som vanligt igen eller kommer det alltid varit såhär mycket arbetsbrist framöver?
Kram

Svar: Det blir mer som vanligt men inte fullt ut.. kram :)
Esmaralda

32 <3:

skriven

Tack för svar kära Es.
Ska lita på läkaren.
Även om det kändes jobbigt med samtalet igår med honom.
Tror egentligen han inte menade att vara otrevlig mot mig eller vad tror du ?
Kram

Svar: Nej han menade inte att vara otrevlig, han vill ditt bästa... kram :)
Esmaralda

33 Muu:

skriven

Hej esmarslda.

Ser du om det kommer bli att bo i hus de närmaste åren i mitt liv?
Kram

Svar: Hus lär de bli men ser inte när... kram :)
Esmaralda

34 Barbie:

skriven

Kära goda E! Får jag någon nära vän snart? Kramar

Svar: Ta själv initiativ och rör dig ute bland människor som är nya och du skapar kontakter... här finner du någon som blir en bra vän... kram :)
Esmaralda

35 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!
Tror jag har bra magkänsla eller intuition, inbillar jag mej i alla fall. Ibland har jag känt så väl men så har det gått åt helvete i alla fall. Min magkänsla den här gången är...tja säg det!! Jag tror mej känna att han kommer snart, har jag rätt? Min känsla säger att han har mej i tankarna?
Ha en skön torsdag, kram🌞❤️

Svar: Ja, lita till din känsla... kram :)
Esmaralda

36 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda att det kommer stor summa in i familjen i framtiden 🙂 från euro jackpott kanske 😊

Svar: Jag ser inga sådana tecken.. inte kring en stor och betydande summa... hoppas jag har fel :) Kram :)
Esmaralda

37 HS:

skriven

Intressant inlägg, lustigt då jag tänkte precis på detta igår kväll.

Var på anställningsintervju i förra veckan men svårt att säga hur det gick. Generellt sett gav jag nog ett bra intryck men det var ett par frågor där jag kände att jag var tvungen att svara helt ärligt. Och misstänker att de har svårt att veta hur de ska ställa sig till mina svar. Min intuition säger mig att jag är deras tredjehandsalternativ? Om kandidat 1 och 2 tackar nej så kan jag bli erbjuden tjänsten?

Kram

Svar: Jag tror du känner helt rätt.. det finns en chans men är ingen självklarhet... bra dock att du svarade ärligt.. kram :)
Esmaralda

38 <3:

skriven

Är det kanske dags att höra av sig till R i Stockholm?
B tror vi skulle passa ihop. Men han ogillar någon affär han blev erbjuden.

Ser du oss på dejt i sommar ?

Kram

39 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för hjälpen 😊 🤗 😘 ♥️ 🙂

40 Jen. :

skriven

Ser du om det finns chans att träffa någon man inom en snar framtid (för kortare eller längre tid) även om min situation gör mig mindre eftertraktad. Eller ska jag inte fokusera på sådant under denna period?

41 Undra..::

skriven

Hej esmarslda.

Ser det ut som om jag kommer att leva själv några år till? Eller ser det mer ut som om en partner kommer?

Ser du någon positiv förändring påväg?
Kram

Svar: Positivt är helt klart på väg... kram :)
Esmaralda

42 Alie:

skriven

Hej
Jag trodde det var samma sak faktiskt.. magkänsla och intuition.
Jag är nog båda delar även om jag inte förstår skillnaden.
Är tacksam att jag kan känna av lätt i olika situationer och litar fullt ut på min känsla 🙂
Kram o fin dag! ☀️

43 Erika:

skriven

Jag går alltid efter min magkänsla. Den har hjälpt mig mer än en gång. Hur konstigt det än låter ser jag vissa händelser i förväg långt innan det ev. kommer att hända. Det har fått mig att klara mig helskinnad ifrån otäcka händelser som annars skulle kunnat förstört hela mitt liv och, mig också.

Kram från ett soligt varmt Dalarna!

44 Tjejen:

skriven

Hej esmarslda.
Varför känns det som om han vill hålla mig men ändå inte ta steget fullt ut?
Tror du att han har känslor för mig?
Är jag viktig för honom?
Och tror du en dag han vill gå in i en relation fullt ut med mig?
Kram

45 DL:

skriven

Vi försöker starta om våran vänskap, På hennes bevågenhet. men hon svarar knappt. Kommer hon hitta tillbaka till oss?

46 Barbie:

skriven

Kära goda E!

Kan du möjligtvis se när jag träffar min kärlek? Kramar

47 Helena Ir:

skriven

Kom på att jag är rätt skarp när det gäller tid,jag kan undra över vad klockan är,och gissar då tiden..oftast diffar det inte många minuter..

Jag som haft en sådan bra känsla i kroppen, behövde en promenad i snabb takt..nog kan jag förstå att man upprörs av brutaliteten som pågår,men den där demonstrationen igår..för mycket!! Hål i huvudet på en del!! Om jag är upprörd? Försöker lugna mig..

Kram

48 Michaela:

skriven

Magkänsla och intution har jag alltid haft men mitt problem har varit att jag inte lyssnat på den alla gånger. Men det jobbar jag på nu.

Kom att tänka på när jag satt och pratade med Lady och Kingen igår att de kanske inte har något liv kvar i sig längre och så sitter jag här och babblar :) Är de aktiva eller har de somnat in?

Vädret ska bli sämre i helgen så då får du sova Skorpan :)

Ha en fin dag!
Kram

49 Lotta:

skriven

Javisst, jag tror jag är ganska intuitiv. Behöver däremot lyssna mer på magkänslan.

En undrar...något nervös inför morgondagens studentfirande. Kommer det bli bra för sonen trots väder och en annorlunda student?

Kram L

Svar: Ja, det blir bra i alla fall.. på sitt eget sätt... kram :)
Esmaralda

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Vill bara fräga att är det något som jag borde var förbereda som B kvinna vill något annat. Som är en omedvetenhet valt och ska gör det?

Det finns möjlighet att hon kommer men något annat som jag ska var förbereda?

Är det en ja eller en nej?

Ha det bra

Svar: Ja, det kan vara så.. kram :)
Esmaralda

51 C:

skriven

Hej!
Jag fullkomligt ÄLSKAR intuitionen!
Och det är på riktigt som jag menar det. När man ska besluta om något så finns det bara ett håll man kan vända sig åt. Det är därför man ofta är rädd för att lyssna på den för om intuitionen visar ett håll som är väldigt dunkel så finns det en anledning till varför magkänslan säger "GÅ DIT".
Det kallas att gå utanför sin comfort zone.
Stanna inte kvar hos en partner som gör dig orätt för att ekonomiskt sett så klarar du dig. Vad gör det om det finns någon form av missnöje ändå?
Ta ett annat jobb även om det rent ekonomiskt/status skulle vara "förödande".
Eftersom människan tänker för mycket så tenderar man att vela bara för att man inte vågar. Så bestäm dig bara 💕🍀

52 Hej:

skriven

Hej esmeralda, hade min dröm att orm och katt jagar mig nån varning/budskap?
Brukar sällan drömma så.

Svar: Jag ser ingen varning runt dig.. kram :)
Esmaralda

53 Mirre:

skriven

Intressant inlägg!
Jag har tidigare alltid trott att intuition varit något slags sjätte sinne, mer åt det andliga hållet men nu har jag fått en ny bild utav det. Jag tror att jag har ganska bra intuition, om inget annat så känner jag av folk ganska bra. Det känns som att jag ”smygkollar” på deras aura med min aura haha.

Igår satte jag ner foten till min pappa vilket kändes skönt, jag älskar honom otroligt mycket men kan inte tillåta att han behandlar mig såhär längre. Jag vill ha han i mitt liv som en engagerad pappa eller ingenting alls. Även om det sistnämnda hade varit väldigt svårt känslomässigt för mig. Hoppas han förstod mitt budskap, för idag verkar han låtsas som ingenting. Han känner nog skuld över vad han sa till mig på telefon också. Men nu har jag äntligen satt detta ultimatumet, efter alla år av brödsmulor som han kastat till mig har jag bara accepterat och varit glad för det lilla jag fått. Men inte längre. Nu får det räcka, allt eller inget. Annars går jag bara runt och hoppas på en relation som jag aldrig kommer få.

Kram ☀️


Svar: Ja, att vara ärlig mot själv i första hand är viktigt.. kram :)
Esmaralda

54 Browallia:

skriven

Det är faschinerande med initution, i en av mina seanser har du berättat om min intution men jag minns inte riktigt vad du skrev så när jag läst bloggen tog jag fram min ”Esmaralda mapp” för att kolla upp det men som vanligt när jag ska leta upp något i en text så spelar min dyslexi mig ett spratt och det spelar ingen roll hur många gånger jag skumläser så finns inte det stycke jag letar efter. Shit happens! ;D Det var iaf nåt om att min initution är stark och att jag ska förlita mig mer på den. När jag bläddrade igenom mina seanser la jag märkte till nåt helt annat. Första gången jag skrev till dig och beställde en seans var den 4 juni 2012. Alltså på dagen 8 år sen. Det ska jag fira med glass eller nåt annat smarrigt ikväll! :) Jag kan inte med ord säga hur oändligt tacksam jag är för allt som seanser, talismaner, healing och bloggen gett mig under alla dessa år. Jag tror det var skrivet i stjärnorna att din bok skulle leda till att jag skulle hitta dig!

Tacksamhet, kärlek och kramar
Browallia

Svar: Då säger vi grattis till varann på 8 års dagen :) Kram :)
Esmaralda

55 Mamman:

skriven

Hej esmaralda.

Undrar hur det ser ut för oss är ensamstående och bor i hyreslägenhet. Har inte jätte överskott av pengar varje månad att vi kan åka på stora semester resor vilket är synd.
Har dåligt samvete för mina barn som förvisso inte är jätte stora än.
Kommer mina barn att växa upp under inte jätte bra förutsättningar?
Kommer det en förändring under deras uppväxt?
Kram

Svar: Överflöd lär det inte bli men det kommer riktigt bra perioder och dina barn kommer må väl under sin uppväxt... kram :)
Esmaralda

56 Michaela:

skriven

Befann mig nyss på ett utegym här på Lidingö och en man stirrade så mycket att jag inte visste vad jag skulle göra så gick därifrån. Michaela i ett nötskal haha. Kram

Svar: Han gillade vad han såg... men förstår att det kan kännas knepigt ju.. kram :)
Esmaralda

57 Naturvän:

skriven

Godmiddag!

Intressant,känns som om jag har ganska bra intution, den har säkert hjälpt mig och hjälper mig många gånger.

Kan ju vara svårt veta ibland om det är rent önsketänkande förstås, men jag försöker skilja på begreppen så gott det går.

Min intuition känns oftast väldigt starkt och i de fall det bara är möjligt följer jag min intuition.

Min intution säger att jag måste ha tålamod , ännu är tiden inte där när jag kan ta steget och leva som jag vill, hoppas bara inte det dröjer alltför länge...

Kram

Svar: Du tolkar och lyssnar rätt... kram :)
Esmaralda

58 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
På torsdag nästa vecka ska ja träffa en läkare för ev förlängning på min sjukskrivning. Ser du om ja får förlängt några månader till? Kram Zoey 💕

59 Frasse:

skriven

Hej Esmeralda!
Min mans far är inlagd på sjukhus med hjärtbesvär och vätska i kroppen.
Hur ser prognosen ut?
Hittar dom nåt annat fel?

"Frasse"

60 Bekymmer:

skriven

Hej Esmaralda.

Fortfarande så har han inte erkänt sitt barn för sin familj.

Hur ser läget ut nu.
Tror de att dottern är hans eller börjat det tvivla på det? Tror dem på honom?
Kommer här lösa sig?
Kram

61 Hönan:

skriven

Tur att vi har vår intuition, annars hade det varit knepigt att ta sig igenom livet. Även om man ibland önskar att den skrek lite högre haha. Men är väl som du säger något man för öva sig på helt enkelt :)

Min intuition säger att idén från igår är något jag vill ha i mitt liv, men vet inte om det mer är i liten skala eller försöka göra det till något som ger en inkomst. Känner att det är dags att byta jobb, men frågan är om jag ska försöka hitta ett annat jobb eller satsa på detta eller något annat som jag själv driver. Vill ju vara så pass fri att jag kan arbeta vidare med det jag brinner för. Ser du något som kan guida mig i detta?

Kram

62 Mind:

skriven

Ja, jag brukar, eller iaf brukade, ha stark intuition om olika saker.

Två ovanliga saker hände mig.

Igår stod en kvinna med systemkamera och fotade mig när jag kom på vår ensliga skogsbilväg på väg hem.

Idag var jag tvungen visa leg när jag handlade på ICA, bara vanliga saker, ingen alkohol eller nåt sånt. Det har aldrig hänt mig förut, det stod så i systemet sa kassörskan, att hon var tvungen kolla leg.

Lätt att bli paranoid, men vem vet, kan vara oskyldiga saker också som pågår.

Kram / Micke

Svar: Lite märkligt är det.. men jag känner inte varning runt dig.. kram :)
Esmaralda

63 Camilla:

skriven

Magkänslan har alltid rätt så den ska man lyssna på men inte alltid så lätt alla gånger😊

Känslan har varit att han kanske saknar henne på något sätt. Vad tror du Es? Hör han av sig?

Hoppas att dagen flyter på fint. Kram från Stockholm

64 Läroliv:

skriven

Tack snälla du för svaret. Skönt att veta att jag känner rätt, att kunna lita på min intuition.

Kram

65 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Jag har så jobbiga sömnproblem, de har kommit tillbaka. Jag sover kanske max 3 timmar per natt och det är helt hemskt. Är så dödstrött. Somnar ca 23, vaknar ca kl 01 och sen är jag vaken tills ca 05.30
tiden då jag slumrar till nån timme.

Har sprängande huvudvärk och huvudet känns som sågspån, så otroligt trött. Att orka igenom dagen är bara så kämpigt.

Jag vet inte vad jag kan göra. Försöker äta hälsosamt, motionera, vara ute på dagen, slappna av och ta det lugnt på kvällen. Men det bara inte går. Försöker säga till min hjärna att ta det lugnt men känner hur stressen flödar i kroppen.

Är rädd att jag ska krascha i väggen totalt om det fortsätter såhär.

Är bara hemma på semestern och det känns också tungt, brukar samla krafter och energi då jag är på resa.

Ser du om det blir bättre snart? Försöker göra allt jag kan för att hålla mig flytande.
Kram,
Jennifer

Svar: Jag tror att du mest är psykiskt trött... försök fundera ut något som kan hjälpa mot detta.. jag vet att det inte är enkelt och det kommer ju så mycket bättre tider men viktigt att du försöker skaffa dig ett förhållningssätt i nuet.. kram :)
Esmaralda

66 Misstjejen:

skriven

Hej

Får en känsla att kan det vara B kvinna är tveksamt på mig för jag inte litar på henne som hon tror, var jag inte så ärligt, känns otrygg eller något...

Är rädd för det ska påverkar våra relation så länge...

Hur ska jag får henne känna sig säker? Prata så mycket med T kvinna om det.

Vi försöka ju för våra egen bästa att gör bra för mig och B kvinna...

Bara osäkert...

Ha det bra

67 Misstjejen:

skriven

Hej

Får en känsla att kan det vara B kvinna är tveksamt på mig för jag inte litar på henne som hon tror, var jag inte så ärligt, känns otrygg eller något...

Är rädd för det ska påverkar våra relation så länge...

Hur ska jag får henne känna sig säker? Prata så mycket med T kvinna om det.

Vi försöka ju för våra egen bästa att gör bra för mig och B kvinna...


Bara osäkert...


Ha det bra

68 Nenna:

skriven

Hej Es,

Kan du se något kring min äldsta son. Behöver jag känna oro?
Jag önskar att han kunde gå och prata med någon men då måste man vilja det själv.

Kram 🤗

Svar: Han mår inte så bra och skulle behöva stärkande samtal... mens om du säger, man kan inte tvinga något... du kan bara försöka prata för "varan"... kram :)
Esmaralda

69 Ghostwriter :

skriven

Inatt besökte jag ett gammalt ruckel, med massa dörrar och rum. Jag har varit där förut i drömmarna, jag verkar alltid besöka samma platser genom åren. Umgicks med senaste killen eller killen innan de, och vi pratade och hade det bra ihop. Som det var irl. Nu vet jag att han inte vill vara med mig längre och kände väl det i drömmen. Vi talade om saker och han skyddade mig vilket kändes starkt.

Helt plötsligt kommer det en man och hotar oss, han tvingar oss ta knark och han jagar oss genom hela huset. Killen jag dejtade försöker skydda mig från honom, och jag ser helt plötsligt min farmor (ska föreställa) och andra personer i huset. Som att det varit ett gammalt hotell. Jag rymmer iväg och vi båda försöker liksom lura undan mannen som jagar oss. Jag öppnar en dörr långt bort där är det tjejer som känns nästan fångatagna. Jag springer vidare och det är natt ute.


Vad betyder drömmen?

Nyss såg jag även irl, att mina ljusstakar förflyttas helt plötsligt. Katten som flyttat så myckrt?

Kram

70 Ghostwriter :

skriven

Inatt besökte jag ett gammalt ruckel, med massa dörrar och rum. Jag har varit där förut i drömmarna, jag verkar alltid besöka samma platser genom åren. Umgicks med senaste killen eller killen innan de, och vi pratade och hade det bra ihop. Som det var irl. Nu vet jag att han inte vill vara med mig längre och kände väl det i drömmen. Vi talade om saker och han skyddade mig vilket kändes starkt.

Helt plötsligt kommer det en man och hotar oss, han tvingar oss ta knark och han jagar oss genom hela huset. Killen jag dejtade försöker skydda mig från honom, och jag ser helt plötsligt min farmor (ska föreställa) och andra personer i huset. Som att det varit ett gammalt hotell. Jag rymmer iväg och vi båda försöker liksom lura undan mannen som jagar oss. Jag öppnar en dörr långt bort där är det tjejer som känns nästan fångatagna. Jag springer vidare och det är natt ute.


Vad betyder drömmen?

Nyss såg jag även irl, att mina ljusstakar förflyttas helt plötsligt. Katten som flyttat så myckrt?

Kram

71 Barbie:

skriven

Hej E!

Ser du om det bli något dramatiskt händer snart? Angående M?

Kramar

72 Fjärilen :

skriven

Har alltid tänkt med hjärtat och tagit bort vad magkänslan vill tala om för mig, nu mer försöker jag men inte alltid lätt att ta magkänslan före/ kram

73 Citronfjäril:

skriven

Hej Esmaralda

Ibland har jag väldigt stark intuition/magkänsla. Det kan vara att jag känner att jag bara måste skicka ett peppande meddelande till någon. och i efterhand fått veta att det betytt mycket. Jag blir också envis som en åsna och lyssnar inte på partnerns invändningar när hen anser min ide löjlig. Berättar inte alltid till partnern heller utan ibland gör jag det bara, för att slippa förlöjligandet;)

Gällande mig själv, struntade jag en gång stark intuition när jag skulle börja på ett tidigare jobb. Magkänslan sa att jag skulle tacka nej till jobberbjudandet, men så blev jag lite smickrad att dom ville ha mig och tackade till sist ja. Det visade sig att där träffade jag en person som påverkade mitt liv och synen på mig själv väldigt negativt.

Min känsla är att om jag valt tacka nej till jobbet, hade förvisso förändringar skett i mitt liv men mycket smidigare och utan svår depression. Och tyvärr jag har fått lite manshat på köpet:(

Ibland får jag intuition när jag drömmer. Eller det är kanske inte intuition utan undermedvetna som samlat ihop informationen och meddelar mig via drömmen.

Jag försöker lyssna till intuitionen bättre men svårt att veta ibland om det är annat som påverkar.

Kram:)

74 Evig:

skriven

Intressant inlägg och bra med lite förklaringar.
Har använt min intuition många gånger. Oftast är den spot-on.

Kram

75 Tingeling :

skriven

Jag är bra på det, utom när jag mår dåligt. Ibland måste man överväga och känslan är svagare. Ibland är den väldigt tydlig. Och då ska man följa den, hur galet det än låter.

Och ibland måste man vara fri innan man kan gå vidare. Min magkänsla säger mig att säga upp mig från jobbet. Jag fick chansen i våras. Och hade jag inte varit ensamstående med barn hade jag gjort det. Ibland kan man inte agera på en gång men då vet man vilken riktning man ska jobba mot.

Har promenerat mycket, "pratat" med mig själv. Plockat blommor och gått till kyrkogården. Promenerat runt där. Funderat. Och kom på vad jag ville.

Ringer CSN igen och det verkar ordna sig med sommarkursen helt plötsligt. Personen då säger nåt annat än dem första jag pratat med. Helt otroligt. När man väl bestämt sig så ordnar det sig. Så tacksam. Jag vet var jag vill göra mina praktiker i vinter sen. Har en positiv känsla kring det. Så har också bestämt mig för att fortsätta denna utbildning och inte byta i höst.

Och jag kommer ihåg den första seansen jag fick av dig för några år sedan. Jag minns inte exakt hur du skrev, men det hade nåt med kyrkan att göra, arbete eller stipendium eller liknande. Jag är inte kyrklig alls, och är inte uppväxt så, och tror inte Gud är en gubbe i himlen. Men i kombination med alla utbildningar jag gått, och vill ibland vara utomlands kan det vara värt att kolla upp längre fram i tiden. Där kan man göra skillnad.

Ha en fin kväll!

Kram!

76 Till Jennifer:

skriven

Blev berörd av ditt inlägg och ville bara skicka en hälsning att jag lider med dig och håller tummarna att du får sova snart! Det är tortyr med dålig sömn!

Styrkekramar från Michaela

77 Ghostwriter :

skriven

Oj vad konstigt min kommentar kom två gånger men jag skickade bara en gång!




Inatt besökte jag ett gammalt ruckel, med massa dörrar och rum. Jag har varit där förut i drömmarna, jag verkar alltid besöka samma platser genom åren. Umgicks med senaste killen eller killen innan de, och vi pratade och hade det bra ihop. Som det var irl. Nu vet jag att han inte vill vara med mig längre och kände väl det i drömmen. Vi talade om saker och han skyddade mig vilket kändes starkt.

Helt plötsligt kommer det en man och hotar oss, han tvingar oss ta knark och han jagar oss genom hela huset. Killen jag dejtade försöker skydda mig från honom, och jag ser helt plötsligt min farmor (ska föreställa) och andra personer i huset. Som att det varit ett gammalt hotell. Jag rymmer iväg och vi båda försöker liksom lura undan mannen som jagar oss. Jag öppnar en dörr långt bort där är det tjejer som känns nästan fångatagna. Jag springer vidare och det är natt ute.


Vad betyder drömmen?

Nyss såg jag även irl, att mina ljusstakar förflyttas helt plötsligt. Katten som flyttat så myckrt?

Kram

Svar: Egentligen tror jag att du jagar dig själv... att budskapet är att du ska stanna upp liter mer, känna in, hitta din styrka och vara sann mot dig själv.. det är en dröm med många bottnar... kram :)
Esmaralda

78 Skorpan:

skriven

Michaela, ja i helgen blir det att vila o ta det lugnt. Nästa vecka talar dom om att det ska bli rejält varmt o då ska jag träffa en kompis som jag inte träffat live på flera månader. Vem vet om det finns någon annan intressant människa ute också ;). Helst nån karl... Nåja, det lär väl knappast hända på flera år så...
Kram Skorpan

79 Rebecca:

skriven

Kommer vi ses i helgen? :)

80 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
På torsdag nästa vecka ska ja träffa en läkare för ev förlängning på min sjukskrivning. Ser du om ja får förlängt några månader till? Kram Zoey 💕

Svar: God chans att det blir så.. kram :)
Esmaralda

81 Carolina:

skriven

Har fått reda på att jag har diastas och hoppas att få göra en operation för att få må bättre vilket jag hoppas på för just har jag alltid ont i magen och få knappt behålla maten,kommer jag få göra operationen?

Svar: Ja, det är troligt att det blir en operation.. kram :)
Esmaralda

82 Mumin:

skriven

Hej esmarslda.

Kommer mina barn att enbart växa upp tillsammans med mig? Eller kommer de att få växa upp tillsammans med mig och en partner till mig som blir deras ”bonus pappa”?
Ser du något kring detta?
Kram

83 Suzie Q:

skriven

Jag följer min intuition i jobbet när det gäller andra men inte när det gäller mig själv så mkt. Har nu börjat mer m det. Tjejerna på jobbet pratar inte m mig längre. Du skrev att de är rädda för att jag är stark. På vilket sätt är det rädda för styrkan? Det blir ganska ensamt.

Svar: Närma dig dem.. prata om ditten och datten, visa intresse och nyfikenhet, använd humorn.. och det kommer lätta betydligt.. kram :)
Esmaralda

84 Mae:

skriven

Hej esmarslda.

Kommer mina barn få växa upp med en bonus pappa? Eller kommer mina barn få växa upp bara med mig?
Kram

Svar: Det kommer finnas en bonuspappa för dem så småningom.. kram :)
Esmaralda

85 EE:

skriven

Jag går mycket på magkänslan. Den har haft rätt för det mesta. Just nu när min man går på kbt så säger min magkänsla att vi kanske går skilda vägar efter detta. Och jag har nog landat i att det iaf är okej, vi har kämpat flera gånger och gett oss försök. Men nu vet jag inte längre, känslan säger att han kommer få insikter och dessa leder till det ena och det andra. Eller kanske är det jag som inte längre orkar? Detta eviga negativa och egoistiska som finns i honom. Det jag uppfattar som lathet men han säger är trötthet och orkeslöshet. Men samtidigt har vi något jag gillar. Det är förvirrande men stämmer känslan så är det okej även om det är tråkigt och ledsamt. På något sätt reder jag isf ut mitt liv så det blir bra.

Svar: Du är stark och kapabel och du kommer fatta dina beslut och reda ut ditt liv.. kram :)
Esmaralda

86 Michaela från Andreas:

skriven

Jag är sällan här och missar säkert massor men just nu saknade jag dig, vilket kanske låter märkligt. Tror du vi har något gammalt gemensamt ? Jag får nästan en känsla av det, utan att försöka vara smörig på något sätt. Hur som helst så hoppas jag du har en bra vecka och mår väl och inte drabbas av pandemin. Jag har en kollega som kämpar för sitt liv just nu på intensiven och som alltid varit kärnfrisk. Bär respekt med sig. Kram

87 Mumin:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer det att finnas en partner / bonus pappa under tiden de fortfarande är små?
Ser du år emellan eller kan det komma snart?
Kram

88 Till Skorpan:

skriven

Phew .. jag som inte gillar när det är för varmt. Max 20 grader. Vad kul att träffa kompis. Visst är du från Finland? Mina föräldrar är finlandsvenskar så jag har finskt blod men är född i Sverige. Kram på dig ... och håller med om män. Det är inte lätt :)

89 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Fortfarande så har han inte erkänt sitt barn för sin familj.

Hur ser läget ut nu.
Tror de att dottern är hans eller börjat det tvivla på det? Tror dem på honom?
Kommer här lösa sig?
Kram

90 Ma:

skriven

Esmaralda, såhär såg min fråga ut. Betyder det att det ser ut som om jag kommer att leva ensam under en stor del av deras uppväxt? Är det så det ser ut?

Mamman:
skriven för ungefär 9 timmar sedan
Hej esmaralda.

Undrar hur det ser ut för oss är ensamstående och bor i hyreslägenhet. Har inte jätte överskott av pengar varje månad att vi kan åka på stora semester resor vilket är synd.
Har dåligt samvete för mina barn som förvisso inte är jätte stora än.
Kommer mina barn att växa upp under inte jätte bra förutsättningar?
Kommer det en förändring under deras uppväxt?
Kram
Svar: Överflöd lär det inte bli men det kommer riktigt bra perioder och dina barn kommer må väl under sin uppväxt... kram :)
Esmaralda

91 🙏JP:

skriven

Hej

Jag undrar om du vet om jag har någon från andra sidan med mig?
Tycker jag ser någon sveps förbi och hör saker utan att det är någon där.

92 🙏JP:

skriven

Hej

Jag undrar om du vet om jag har någon från andra sidan med mig?
Tycker jag ser någon sveps förbi och hör saker utan att det är någon där.

93 DL:

skriven

Vi försöker starta om våran vänskap, På hennes bevågenhet. men hon svarar knappt. Kommer hon hitta tillbaka till oss?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: