Somliga lipar för allt.....

Jag är inte särskilt gråtig av mig och har aldrig varit.

Somliga lipar för allt och verkar kunna slå av och på kranen och ibland har  jag blivit lite avundsjuk.

Att gråta när jag blir arg ? Nej, det finns inte på kartan. Det händer aldrig. 

En gång kände jag mig sviken i kärlek och tyckte så synd om mig själv och fällde många tårar av självömkan men det var då det. 

 

 

Numera  gråter jag i stort sett bara när jag blir rörd.. och jag är väldigt lättrörd och bölar som en mistlur på barnbarnens luciatåg, när sonen fick sin militära utmärkelse, när MG leker så fint med små hundbebisar, när jag får presenter som jag önskat mig, när jag sitter på min strand och ser solen gå ner och känner mig som den mest lyckligt lottade människan i världen.  

Men varför gråter man egentligen ?

Vissa forskare hävdar att man genom att gråta gör sig av med onödiga kemikalier som samlats i kroppen när man är stressad. Gråt utlöser också hormoner som minskar smärta och gör dig gladare.

 

 

Ibland kan man tolka fel. Jag var på begravning  för en god vän och framför mig i bänken satt den dödes syster. Hon vände sig ideligen om och  hennes blick flög över människorna i kyrkan.  När jag träffade henne nästan gång visade det sig att hon hade koll på vilka som grät under ceremonin.

OM man grät, då var man äkta och brydde  sig och om man inte grät, ja då var man ytlig och falsk och hade inte alls tyckt om den döde.

WTF !!!??

Jag försökte förklara ett och annat för henne men hon lyssnade inte. Somliga är inte mottagliga och väljer sitt eget race, alltid.

Tårar har ofta ett förlåtande drag och får människor att mjukna. 

 

En gång i barndomen var vi några busungar som krossat fönster genom att kasta sten på dem.  Vi blev tagna till ”förhör” och en av kompisarna grät så tårarna sprutade och genast blev husägaren mest positivt inställd till henne eftersom hon ” visade sådan ånger” men i själva verket var hon bara livrädd för att få stryk av sin pappa om han fick veta.

Tårar kan vara ett vapen för att få sin vilja igenom

Gråt är ett sätt att få stöd och support från folk omkring oss.

Alltid kommer det någon som tröstar och undrar vad som hänt.

 

 

 

 

Gråt är ju också en känslomässig rensning som kan behövas då och då.

Så gott folk, bara böla på....

Kram & kärlek

1 <3:

skriven

Min mamma säger alltid att det är bra att gråta en stund sen blir du lugnare och det stämmer faktiskt.
Ser det ut att bli en fin Nationaldag. Någon fling ikväll eller någon som kommer titta lite extra på mig och ta kontakt. Är lite förväntansfull att komma ut ikväll.
Kram
🤗

Svar: Ja, gråt rensar ut på ett bra sätt ! Någon kommer nog att titta lite extra och du tål ju att tittas på.. kram :)
Esmaralda

2 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Tårar kan ju ibland kännas förklarande, och ibland riktigt jobbiga. Jag tycker mig ha blivit mer lättrörd med åren, men det går i perioder. Ibland ligger nerverna mer på ytan.

Jag undrar lite om ett barn som kommer hit ibland.. Han har helt plötsligt börjat stamma. Det har han inte gjort förut, och han har också blivit mer introvert mot oss vuxna.. I vanliga fall är detta en bekymmerslös pojke med otrolig livsglädje. Kan du se något?
Kram, ha en fin dag!

Svar: Han verkar ha funderingar och tunga tankar emellanåt men det verkar vara övergående.. kram :)
Esmaralda

3 Skorpan:

skriven

Gråtmild nu o då, då jag blir rörd, inte av ilska. Borde kanske skala lök lite oftare ;). Intressant teori hon hade om de som var närvarande på broderns begravning... Många är vi som inte vill visa offentligt att vi gråter o en kan ju undra varför... Skam?

Tidigt i morse hade jag känt skam om nån hade sett mig med blodet rinnande nerför benet. Ja det blev ju till en massa byk o första maskinen har varit färdig länge nu, jag har inte orkat upp o tömma den ännu. Blir o byka idag o i morgon, tur det ryms lite mera i nya maskin.

Senare idag tänker jag våga mig till frissan, en ny frissa för mig o jag hoppas att jag känner mig fräschare efter det :). Några känningar gällande mitt frissabesök idag Es? Kanske nån trevlig prick kommer emot mig under den resan ;). Frissan är belägen i ett köpcenter, men jag ska väl inte tillbringa alltför lång tid där, tror jag.

Morgonens väder förbyttes till rejält regnväder, behövligt, men i eftermiddag ska det torka upp lite iaf. Doftar så fräscht när det har regnat :).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Bra du har ny maskin :) Lycka till hos frissan, tror du blir nöjd ! Kram :)
Esmaralda

4 Lotta S:

skriven

Gråterska här, skulle helst inte vara det. Att vara arg och gråta tycker jag tar bort styrkan i ilskan, skulle hellre vara mer power!
Vad händer som gör det mer rätt i tiden småningom att syssla med vår lilla bisyssla i skogen? Är det först då vi är pensionärer?

Svar: Ja, det dröjer nog lite innan ni sysslar mer med bisysslan.. kram :)
Esmaralda

5 Suzie Q :

skriven

Jag har lätt för att gråta då min psykolog sa att jag tänker känslor istället för stt känns dem. Försöker känns istället o sen släppa.
Kommer vi hitta figuren min son kastat i skolan o vrf gjorde gan det på utflykten? Vi ska försöka leta i a för. Hoppas.

6 Maria:

skriven

Känner mig så orättvist betygsatt i franska-kursen. Bad om att en annan lärare skulle kolla igenom uppdragen, men de nekade. Har andra studenter haft liknande problem med denna lärare? Kommer jag att behöva stöta på henne igen i framtiden?

Svar: Jag tror du slipper denna lärare... häng inte upp dig på detta, ibland blir det fel.. hur trist det än är... kram :)
Esmaralda

7 Barbro:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag önskar då verkligen att jag kunde gråta. Jag lider av Sjögrens Syndrom och genom det har jag ingen tårproduktion. Så hur ledsen jag än är så inga tårar fäller.

När en väns dotter dog förra året bara 19 år gammal så lyckades jag fälla 3 tårar. Det kändes nästan som lycka mitt i sorgen.

När man inte kan gråta så känns det som att man aldrig får lätta på allt det som gör en så ledsen. Det gör så ont i en. Och det bara växer på liksom. Men vad kan man göra?

En killkompis sa till mej "Du har ju tårdroppar använd dom!!! Ibland får man lust att slå till någon med en stekpanna ;)

Så gråt alla ni som kan. Gråt av lycka och sorg och gläd er för att ni kan gråta och lätta på trycket.
Gråt åt mig med.

Kram
Torrisen Barbto

Svar: Det måste vara jobbigt att inte få uppleva den lättnad som gråten ger och tårdroppar eller skala lök är ju inte alls samma sak såklart.. kram :)
Esmaralda

8 Helena Ir:

skriven

Och i vissa länder,om det nu fortfarande är så..så har vi Gråterskor, de gråtande kvinnorna som högljutt gråter ut sin sorg, vid begravningar mm. Kanske inte så vanligt i Sverige..

Inte är det ofta jag gråter längre,gissar på att tårarna tagit slut. Eller det vet jag väl att de inte har gjort..kanske bara att livet har tagit en annan form. .eller har mitt skal blivit hårdare..
Ansiktet blir inte direkt vackert heller :)

Så har det regnat i stort sätt hela natten..men hur mycket gjorde det på torkan i skogen..så många skogsbränder som det redan fört med sig..

Trevlig Nationaldag :)

Kram

Svar: Ja, idag är det ju vår nationaldag, det hade jag nästan glömt ! Kram :)
Esmaralda

9 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Ja, periodvis gråter jag en hel del, en djup gråt som känns väldigt helande.

Ngt skall bara ut och jag vet inte vad det är, bryr mig inte om att analysera heller. Känns inte så viktigt.

Efteråt är det möjligt släppa in glädjen igen och jag känner mig mkt bättre.

Trevlig Lördag!
Kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

10 Solstjärnan:

skriven

Tackar för gårdagens hälsning!😊 Din mamma njuter o har det bra med er😊.
MG uppskattar ju också hennes besök.
Roligt att din man har planerat in program för er! 😊 Det blir omväxling för er. Hoppeligen får ni bra väder😊

Gråt,tårar,vara ledsen..jaa det kan jag nog..men är nog en mittemellan person .
Har varken lätt eller svårt att gråta.
Har ju fällt en och annan tår under pågående singeltid.
Önskar så att tvåsamheten var på intågande.

Nu vore det helt underbart att få mysa tillsammans under sommaren...
Han vore mer än välkommen 😊❤️

Ser du något kring honom ..

Ha en bra dag!
Kram Solstjärnan ☀️


Svar: Du är redo, vilket jag inte tror att mannen är riktigt än men han kan bli det när som helst.. och då möts... kan bara hoppas att det sker i sommar.. kram :)
Esmaralda

11 Monica:

skriven

Du berättar att du var på en väns begravning och systern som satt framför dig i kyrkan vände sig om för att se hur många som grät under begravningsceremonin. En person som verkligen sörjer har ju inte kapacitet till att ingående studera alla som inte gråter och därmed sörjer enligt henne. Vilken hycklerska denna syster. Alla gråter inte som reaktion på sorg. Jag själv grät ofta förr. Dagligen. Men det var som någon slags psykisk reningsarbete. Alla oförätter som kränkande särbehandling man har varit offer förr. Men idag då jag mår så mycket bättre är det mycket sällan jag gråter.

Svar: Eller hur !! Kram :)
Esmaralda

12 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

En fråga: är jag för kräsen?

Scenario ett: trevlig, snygg man som man träffat en gång förut. Nu på andra dejten. Trevlig kväll på restaurang. Sedan känner jag att jag vill åka hem och tackar för en trevlig kväll. Vill kanske gärna ses igen, men avsluta kvällen för den gången.

DÅ: mannen bönar och ber, upprepade gånger, MÅNGA gånger, att jag ska följa med honom hem. Trots att jag säger nej ger han sig inte, utan tjatar och tjatar, blir surare och surare.
JAG KÄNNER MIG EXTREMT OBEKVÄM OCH TYCKER DET ÄR AVTÄNDANDE BETEENDE AV HONOM.

Kvällen slutar med att jag åker hem, som jag meddelat från början, och han som försvinner iväg, surmulen.

ÄR JAG FÖR KRÄSEN I DENNA SITUATION?? Borde jag bara svälja hans beteende och fortsätta träffa honom? Med tanken att det finns inga perfekta män och jag vill inte vara singel för alltid?

Kram

Svar: Nej du är inte för kräsen.. tjat är direkt avtändande och hade man lite intresse från början så försvinner det kvickt Kram :)
Esmaralda

13 Camilla:

skriven

Jag med är sådan som är lättrörd, och gråter lätt av nåt som berör mig på nåt sätt.
Kära Es, jag är ledsen för att jag inte har vänner att göra saker med, nu får man åka på kryssningar igen, men har ingen att åka med, det bara skär i mitt hjärta av ensamhet just nu, det är redan några år sen jag kryssade med dottern till Stockholm, älskar ju att resa helst nåt kort, men men, ensam kommer absolut inte på fråga! Så vad kan jag göra?
KRAM

Svar: Odla medvetet nya bekantskaper... du är ju en himla go tjej och det är en ynnest att få vara din vän. Kanske du ska försöka med nån kompisapp, att hitta vänner som bor i närheten av dig. Kanske nån i bloggfamiljen vill ha kontakt ? kram :)
Esmaralda

14 Mikael:

skriven

Haha falsk eller inte på begravning, någon kanske sett det som plikt att närvara, med tvång typ, folk har så många saker för sig, skrattar än åt när mediumet sa att en av de vanligaste önskemålen hon får på telefon är, vänligen släpp inte fram svärmor ifall hon dyker upp, kan man ju undra vilka förmaningar och annat de förväntar sig att få höra från svärmor, ifall nu svärmor skulle dyka upp haha

Snälla inte svärmor :)


Kram
Mikael

Svar: Ja man kan aldrig veta.. jag har varit med om att gamla fiender dykt upp, människor man skytt som pesten....och också detta finns det säkert nån mening med.. det händer inte ofta... men i alla fall ! Jag har gillat alla svärmammor förutom en och den jag inte gillade har fortfarande inte kommit på besök och det är jag tacksam för ! Kram :)
Esmaralda

15 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Är jag för kräsen?

Scenario två: har fått match på tinder med en man som verkar jättetrevlig. Vi chattar ett tag, men sedan ber mannen att jag ska skicka ett foto på mig. Det gör jag, och han skickar ett foto på sig.

Fortsätter att chatta, men då ber mannen att jag ska skicka flera foton på mig. Känner mig smått irriterad, är ingen typisk ”jag har 100 selfies i min mobil” person. Skriver till mannen att han nu vet hur jag ser ut, och att jag istället vill lära känna honom lite mera. Vi chattar en liten stund, sedan börjar han tjata. Om att han vill se flera bilder på mig. Att han vill att jag skickar flera foton på mig. Han tjatar och tjatar, medan jag känner hur det intresse jag kände för honom långsamt börjar blekna.

Så har jag en lång chatdiskussion med honom om varför jag inte vill och inte tänker skicka flera foton till honom....

Känner mig bara störd och irriterad då vi slutligen avslutar chatten. Den lätta, roliga stämningen i början av chatten är borta.

Nu alltså: ska jag dissa honom eller försöka bortse från det enligt mig störande momentet att han gnällde och bad och höll på om fotona?! Han kan ju vara hur trevlig som helst, förutom detdär med gnället om fotona. Är jag för känslig? För kräsen? Dumpar jag på för lätta grunder?

Kram

Svar: Jag tror nog du redan vet att en sådan man skulle du inte stå ut med ens tio minuter... det är väldigt självcentrerat att tjata på det viset... kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Nog rensar gråt alltid.

Naturen har oxå rensat med sitt regn och luften blir så härligt "ren"
Nu ut innan regnet börjar igen

Ha en förträfflig Lördag !

Kram Anki med flock

Svar: Jag hyllar inte regnet alls... men inser ju att det behövs.... hoppas på fint väder i morgon när vi ska på utflykt... nu har vi suttit ute och ätit frukost.... för att mamma ska slippa sitta ensam i stugan och herregud vilka kalla vindar...kram :)
Esmaralda

17 Mila:

skriven

Hej
Ja gråter gör jag gärna vid "fel" tillfälle tex när jag är super arg, det sägs att dessa två centrum ligger nära varandra och därför lätt att blanda ihop.

Snart är det sommar och undrar om du ser något om min sommar? Något som kan hända? Nya bekantskaper? Resa?

Kram

Svar: Ja något bra kan ske som har med vänskap och glädje att göra... kram
Esmaralda

18 Hmm:

skriven

Hej esmaralda
Jag är också sådan som väldigt sällan gråter men när man väl gör det så är det ganska skönt.

Ser du egentligen varför han inte vill bli ett par, en familj med mig just nu? Iallafall så händer ju ingenting.
Och
Ser det ut som om detta kan komma att ändras att saker börjar hända?

Han kysste mig igår och jag undrar varför för tror han vet vad det är jag vill.
Menar han inte något allvar med sådant?
Kan saker börja gå framåt och hända?
Kram

Svar: Jag tror att du först behöver hitta din egen väg.. och blir det något seriöst mellan er så kommer det i så fall senare... kram
Esmaralda

19 Misstjejen:

skriven

Hej

Är B kvinna den rätta som kan hjälpa mig med bli den bättre person, mer erfarenhet, mer förståelse, mer gränsen och såna?

Ha det bra

Svar: Jag tror inte du ska tillskriva en person allt detta.. man behöver träffa olika människor och själv försätta sig i olika situationer för att lära sig.. kram :)
Esmaralda

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Har ont i axeln och lite rygg också. Vet inte om det beror på hur jag sova eller något annat. Kommer det blir bättre om några timmar? Eller i kväll?

Ha det bra

Svar: Ja, det känns som att det onda ger med sig.. kram :)
Esmaralda

21 Misstjejen:

skriven

Hej

På en tag att jag kommer försöka undvika visa min ansikte för mycket utan det ska handlar om annat också medan jag ska gör en vlogg om frihet på onsdag som jag har längtar efter att få gör och hoppas det blir klart av samma dag sen jag publicera det...

Ha det bra

22 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag blir lyckligt efter han utflyttar då jag mår bättre och mer medvetenhet och såna...

En hoppas jag på att blir lyckligt. Det får blir ändå cola på kväll den onsdag för min mående var nja... vill bara var lycklig

Ha det bra

23 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Jag gråter mycket, och ofta. Ser jag nåt känsligt på tv så gråter jag, jag kan nog gråta när som egentligen. Ibland kommer det bara över mej om jag tänker för mycket. Ibland om jag varit tvungen att hålla inne med gråten och får släppa loss när jag kommer hem, ja då bölar jag...men det är skönt och känns bra efteråt.
Idag tror jag t om att vädergudarna gråter, kolsvart ute och regnet vräker ner...
Sitter med mysfrukost och tänt ljus och känner mej faktiskt lite gråtig. Kommer jag få äta mysfrukost med ❤️-vännen snart? Saknar han mej och vill ses snart?
Hoppas ni får en bra dag och ta hand om mamsen💞

Svar: Mysfrukost så härligt ! Vi satt ute i piskande kalla vindar och jag bjöd mamma och maken på ägg o bacon.....alternativet var ju att mamma skulle äta ensam i gäststugan... och det kändes inte bra ! Känns om att han kommer vilja ses, kram :)
Esmaralda

24 Gemini :

skriven

Jag har ett komplicerat förhållande till just gråt. När jag var barn var jag en lipsill grät för allt. Omgivningens reaktion (föräldrar å syskon) var nu börjar hon igen. Jag var väldigt rädd för saker liksom, hade mkt separationsångest. Sen började jag skämmas över att jag grät å var rädd så jag slutade gråta. Än idag reagerar jag med grav ångest istället för att faktiskt gråta när jag blir sårad eller känner mig ledsen. Krävdes terapi för att inse detta. När jag beskrev mig själv som en lipsill som barn för terapeuten sa han du var nog bara ett känsligt barn. Så hade jag aldrig tänkt. Så hade jag inte uppfattats av mina föräldrar. Mest bara jobbig. Sorgligt va. Idag ska jag ha kalas för jag fyller år!!! Peppar mig själv men är aningens låg :/ kram!
KRAM!

Svar: Hipp hipp hurra hurra hurra, för dig idag på din dag.. idag ska du göra allt precis som du vill.... kram :)
Esmaralda

25 Jennifer:

skriven

Hej!

Finns det någon form av avendsjuka från min äldsta syster Susanna gentemot mig?

Tacksam för din hjälp!


Svar: Nej, ingenting allvarligt såvitt jag kan se.. kram :)
Esmaralda

26 Cecilia :

skriven

Dumt att avgöra vilka som är äkta och falska baserad på tårar. Själv har jag extremt nära till tårar och extra känsligt blir det när hormoner är inblandat. Minns när min bror skulle öva inför ett argumenterande tal och pratade om hur kaffebönderna hade det, började lipa och han visste inte vad han skulle ta sig till. Även Telia reklamen som går nu gråter jag, när äldre människor och familjer sjunger till varandra digitalt. Har nog bara lyckats hålla mig från att gråta en gång när jag ser reklamen.

Det har blivit lite tokigt med mitt avslutade abonnemang. De avslutade för tidigt och dessutom avslutade det helt istället för att göra om till kontantkort. Är väldigt stressad över situationen då jag mitt i allt var uppe i en sms konversation med min blivande chef. Så typiskt. Har hon sett mitt mejl? Ställer detta till saker nu? Kramar

Svar: Det verkar lösa sig bra... kram :)
Esmaralda

27 Solen ☀️:

skriven

Tyvärr är jag en riktigt lipsill!
Gråter av glädje, av sorg, när jag blir arg, när jag blir besviken och när jag blir rörd. Fina filmer - och jag gråter som bara den.
Värst är att gråta när jag blir arg för då vill jag ju absolut inte gråta utan få vara stark och få fram min mening...och det kan vara knepigt när tårarna rinner.
Tack och lov har det blivit lite bättre med åren...om det nu inte blir värre igen när man går in i övergångsåldern - suck!
Men det positiva är väl att lika lätt som jag har för att gråta..lika lätt kan jag också skratta. Och tack och lov skrattar jag mer än jag gråter!

Fråga..kommer det bli bra så småningom i huset vi bor i?
Är ju bästa och finaste stället, en dröm, men jag känner mig inte alltid helt hemma utan lite mer som inneboende precis som du varnade för. Men det har inte gått så lång tid än, så kan det bli bättre med tiden?

Ha en fin helg! ☀️🇸🇪☀️

Svar: Ja, ta för dig mer och sätt din egen prägel och då känns det mer som ditt... kram :)
Esmaralda

28 Ma:

skriven

Hej esmaralda.

Nu längtar jag sådär efter att göra saker tillsammans med en egen familj och partner som åka till kålmorden, Liseberg osv.

Kommer det att komma?
Blir det något i sommar?
Eller närmaste tiden?
Kram

Svar: Det blir familjeutflykter så småningom, helt klart... kram :)
Esmaralda

29 Kristin:

skriven

Interessante ord om gråt.
Jeg kan gråte når jeg ser noe vakkert, det kan være et nydelig uttrykk fra et menneske, vakre minner, mine hunder som er så hengivne, eller noe vakkert i naturen.
Jeg gråter ikke ofte, og når jeg gjør det, gråter jeg ikke lenge, men det høres.
Jeg vet at man skiller ut endorfiner ved gråt og latter, så det er helt sikkert nyttig,

Jeg håper nå at det blir en hanhund til meg. Om 14 dager vet jeg det.
Jeg snakket om dette i går til et menneske, og da ble det sagt til meg at "om det ikke blir noen hanhund nå, kanskje jeg skulle ta det som et tegn på at jeg ikke skulle ha noen ny valp". Dette gjorde meg trist, kjære Esmaralda.
Jeg vet jo at jeg har passert 71år, men jeg vil jo gjerne ha hunder i livet mitt. Jo da, jeg har hunder nå, men mange er gamle, og uten hund vil jeg ikke være framover. Kan hende det blir flere med tiden også?
Siden jeg kun har en bror og ingen annen familie, føler jeg viktigheten av å ha noen å føle kjærlighet for, og også få kjærlighet av.
Sender mine beste ønsker om en fin helg til deg, din mor, MG og din familie.
KRAM

Svar: Vilken spännande väntan och chansen är ju god att det blir en valp till dig ! Och blir det ingen, så är det inget tecken på att du inte ska ha valp. VERKLIGEN INTE. Då satsar du bara på nytt !! Kram :)
Esmaralda

30 Skrållann :

skriven

Hej!
Jag är så känslig och lättgråten och det har blivit värre med tiden men jag har svårt att visa det för folk. Försöker hålla masken och sväljer tårarna.
Efter att ha fixat gårdagen som var hektisk känns det underbart att vara ledig hela helgen. Det ser ut att ha ordnat dig för dottern och på måndag ska hon till nya skolan och träffa sina nya klasskamrater. Det känns bra att allt löser sig innan sommarlovet och jag hoppas det blir bra för henne;)
Pappa planeras hem till veckan och den febertopp som blossade upp i veckan dog snabbt ut med lite antibiotika och nu hoppas jag att han kommer få vara frisk ett tag. Det planeras för hemgång i veckan som kommer och han tycker själv han mår bättre för varje dag🙏 Igår var det sju veckor sedan han blev inlagd på sjukhus för sin covid-19, helt galet vad tiden går.
Önskar att vi nu börjar få en lugn tid framför oss så vi kan njuta av sommaren😊

Kram😍

Svar: Ja nu känns det som att det ska lugna ner sig men pappa har en bit kvar att ta sig efter sviterna.. kram :)
Esmaralda

31 Mg:

skriven

Hej!
Är permitterad och varit hemma ett bra tag nu, Jobbit.
Kan du se när jag får jobba igen?
Kram!

32 Dunegull:

skriven

Det jobbet som vi pratat om att jag ska då detta året på detta bolaget. Frågar dem mig om den nya tjänsten eller kommer jag behöva söka själv?
Kram

Svar: Du kan bli tillfrågad och om inte så ta tag i det och sök.. kram :)
Esmaralda

33 Elin:

skriven

Kommer han försöka ta mer kontakt igen? Känns som han tittar en hel del på mig när han kan men hur går hans tankar annars?
Kram

34 AnnaK:

skriven

Hatar att grina och kan inte sluta om jag börjar.

Drömt att jag hade massa ohyra inatt. Kröp överallt och dom hade ätit på kläder mm och jag visste inte hur jag skulle bli av med dem. Usch! Vad kan det betyda tro?

Tyckte han också att det var lite trevligt att prata en stund igår? Blev så glad att han kom och satt trots att det bara vara tråkiga jag där 😊

Kram 🤗

Svar: Det här kan vara en varning mot någon som är påträngande... kram :)
Esmaralda

35 <3:

skriven

Kan det vara bra att hålla Maria lite kort nu ?
Så hon får tänka till att vara rädd om mig som vän.
Hon kanske inte förstår och är för uppe i sitt ytliga.
Kram

Svar: Jag tror det är bättre du pratar med henne.. hon är nog inte medveten om sitt ytliga beteende.. kram :)
Esmaralda

36 Barbie:

skriven

Kära Es!
Kan du se om han bryr sig om mig och jämför mig med An..?elr han ser mig som dem andra kvinnorna kanske?
Kramar

37 Alie:

skriven

Det är bra att kunna gråta, släppa ut det som gör ont och inte stänga in det i själen. Visst, sen finns det dom som gråter för precis allt..
Samma sak med ilska egentligen, det ska ut i små portioner och måste hålla sig kontrollerat om inte, kan saker hända som man sedan ångrar, fysiskt eller verbalt.

Idag är det våran nationaldag 🇸🇪 Och det ska firas med vila o lugn, kanske en promenad ☀️
Kram 💫

Svar: Låter som en slapp och mysig dag.. ungefär så blir det här också... kram :)
Esmaralda

38 Vb:

skriven

Hej goda E.. bör avsluta innan han sårar mig påriktigt ...???hur ska man då göra liksom?.. ska jag begära hjälp? ...

Kramar

Svar: Du ska vara tydlig och klar med avslutet, ha någon med om du känner oro.. kram :)
Esmaralda

39 Suzie Q :

skriven

Jag gråter för många saker o könner ofta sorg. Är det fr tidigare luv kanske?
Hittar vi figuren som min son kastat i väg i skogen på utflykt?

Svar: Blir svårt att hitta.. runt 30 % att ni lyckas.. kram :)
Esmaralda

40 MH:

skriven

Hej!

Jag är en riktig lipsill.Gråter för allt.Har blivit värre med åren.

Undrar om jag är omtyckt på jobb?

Kram

Svar: Ja, det är du, man pratar gott om dig.. kram :)
Esmaralda

41 Suzie Q :

skriven

Grät i går t ex, ofta av trötthet, sorg, el orättvisa som nu när exmaken ordnat p-bot i mitt namn.
Gick ej m tjejerna på jobbet på avslutningsfest i går för känner mig utanför. Trist.

42 Michaela:

skriven

Det finns en sak som får mig att hulka av gråt och det är djur. Går ett program på Sjuan på måndagar som heter "Världens bästa veterinär". En underbar människa som gör allt för djuren och jag gråter mig igenom hela timmen.

Känslomässiga tårar när något har varit jobbigt har jag varit sämre på att våga släppa ut genom livet men det lärde jag mig nu efter misshandeln. Gråter en skvätt varje dag där jag bearbetar livet och mår mycket bättre av det än att stänga inne alla känslor.
Tårar är healing för mig.

Skorpan, vart i Finland kommer du ifrån?

Ha en fin lördag! Kram

Svar: Ja, djur som är sjuka eller ännu värre, misshandlade.. sånt bölar jag åt som en stucken gris.. varenda gång ! Numera undviker jag ! Kram :)
Esmaralda

43 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Finns en hel del uppfixning som borde göras gällande min lekamen, men tillika skulle jag inte vilja satsa så mycket på mig själv, ingen ide' liksom. Uselt är uselt ;).
Kram Skorpan

Svar: Men oavsett så mår man så mycket bättre om man fräschar till sig lite.. och du är en fin tjej.. ser inget uselt där inte..kram :)
Esmaralda

44 Till Andreas:

skriven

Svarade dig igår ifall du missade!

Kram, Michaela

45 CarinaF:

skriven

Gråter sällan men det skulle behövas. Har känt mig väldigt stressad och orolig, har svårt att få saker gjorda. Brukar få förhöjd stressnivå på vår/sommar men i år är den väldigt hög.
Håller på och river ut och slänger kläder och annat i min klädkammare. Ska till att måla och köpa nya garderober men ack vad det är förknippat med ångest.
Nu idag måste jag göra klart med vilka kläder som ska bort.
Det är nästans att jag gråter för att det så ångestladdat
Ha en bra helg
Kram

Svar: Och är du fixat allt o kläderna är borta och det är målat o nya garderober.. då kommer en stor inre frid och det blir en god belöning.. kram :)
Esmaralda

46 MissMilla :

skriven

Jag har alltid gråtit mkt redan dom barn. Kan gråta till sånger el filmer. Gråter till saker som har m barn att göra om de ör sjuka o dör, olyckor mm. Känner in för mkt kanske. Mitt liv känns dåligt nu. Kommer det in pengar o kan jag flytta? Orken börjar ta slut. Ska jag släppa i väg min dotter på gymnasium många mil härifrån

Svar: Du känner din dotter bäst själv och vet om du kan lita på henne...lite bättre blir det med ekonomin och en flytt kommer.. kram :)
Esmaralda

47 AnnaK:

skriven

Okej, tack! Var någon som var irriterande igår kväll. Kanske det drömmen syftade på. Dock inte påträngande.

Kram 🤗

Svar: Kan vara så, absolut.. ibland krävs inte så mycket .. kram :)
Esmaralda

48 Åsa:

skriven

Jag har blivit mycket mera känslosam sedan jag blev sjuk i nya viruset. Det är nog bara positivt. Antroposoferna säger att sjukdomar är utvecklande. Jag håller med dem. Såg det väldigt tydligt på ett av mina barn.
Har precis börjat ta kollodialt silver. Min fråga till dig är när jag blir frisk nog att börja jobba? Har varit hemm i över en månad nu. Det börjar ta mentalt.
Kram

Svar: Ja sjukdom kan vara utvecklande, det beror lite på var man själv står och vilken självinsikt man har. Du får nog räkna med i alla fall ett par veckor till innan du kan vara tillbaka på jobb.. kram :)
Esmaralda

49 Bumble bee:

skriven

Kära Es!
Jag undra lite över min mormor, hon har tre nycklar till sin lägenhet, en har hon själv och den andra har mina föräldrar fått ifall de är något och den tredje har legat i en låda i köket. Under en längre tid har nyckeln i köket varit försvunnen men helt plötsligt ligger den där i. Vissa saker byter plats från där dom låg innan och hon hittade en kompass som hon brukar ha i bokhyllan under en duk.

Så två frågor:
1. Är det hon som glömmer var hon lägger saker eller spökar det?
2. Hon anklagar min ena morbror för mycket som han gör mot henne, är det sant att han gör de hon anklagar honom för eller hittar hon på? Är det han som har tagit nyckeln och lagt tillbaka det utan att säga något till henne?
Hoppas på svar! 🙏 Kram 🐝

Svar: Jag ser inga detaljer men ibland glömmer mormor var hon lagt saker och ting.. kram :)
Esmaralda

50 Ugglan:

skriven

Hej,
Kommer håravfallet att avstanna av sig själv snart samt växa tillbaka? Vill ju inte bli halvt skallig i denhär åldern :(
Kram

51 Till Barbro:

skriven

Vad jobbigt att inte kunna gråta. Jag lovar att gråta för dig också :) Stor kram från Michaela

52 Lydia💕:

skriven

Jag hade lätt till gråt förr men nu gråter jag sällan har nog slut för tårar tror jag.
Träffade en kille som jag blev sittandes med igår kväll han ska skilja sig med sin fru dom har haft det dåligt sen dom fick sin pojke han är trevlig och lätt och prata med och han sa att han tänker ofta på mig
Han är mycket yngre än mig men charmig ska jag dra mig ur det och inte träffa honom något mer 🙈
Vi jobbar också ihop och jag vet att vi tittar mycket på varandra
Lydia💕

Svar: Du får göra som du känner.. får inte till mig att han är din soulmate dock.. kram :)
Esmaralda

53 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag hoppas du kan se något ... Som jag skrev förra veckan så kändes de konstigt i halsen efter jag åt en Snickers - det är en vecka och tre dagar sedan - och det känns fortfarande som om jag har något i halsen. Det känns som om jag har något som sitter fast i halsen och vissa stunder blir det värre och ibland känner jag knappt av det så mycket. Jag har ingen feber alls men känner mig trött. Näsan rinner och de är genomskinligt snor som kommer och det har jag haft sedan mitten av mars. Jag har isolerat mig hemma så gott jag kan och går bara ut och handlar men så fort jag kommer hem så tvättar jag händerna.
2018 fick jag en klump i halsen och det var pga stress och ibland kan jag tycka det liknar de men denna gången har jag ingen metallsmak i munnen som jag hade då.
Kära Es, vad ser du? Är det pollenallergi, lindrig sväng av covid19 eller stress som orsakar det jag känner i halsen? Hoppas på svar!
Kram en orolig Zoey 💕

Svar: Jag ser faktiskt inte alls vad det kan vara.. men tycker du bör boka läkarbesök och bli ordentlig kollad.. kram :)
Esmaralda

54 Hon:

skriven

Hej,
Senaste tiden har jag tänkt på ett gamla minnen som varit berydelsefulla, viktiga eller jobbiga i mitt liv samt gråtit över detta, ungefär som att man berättar det för en osynlig terapeut och så bryter man ihop.. Betyder nåt särskilt att allt detta nu kommit upp till ytan? Skönt dock att processa lite, bara det inte tar över för mycket :)
Kram

Svar: Ibland kan det vara bra att bearbeta gamla minnen som kommer upp.. kanske man inte var riktigt klar med dem.. men man får se upp så man inte börjar älta allt det gamla som man ändå inte kan påverka längre.. kram :)
Esmaralda

55 Louise:

skriven

Gråter när jag blir arg, när jag bara är lessen,. Jag bölade nästan när Rumplestiltskin(Robert Carlyle) offrade sitt hjärta och gav till Kapten Hook i Once upon a time. I sista avsnittet av Fuller house tjöt jag för att det var slut och sista avsnittet. Även i ett av de första avsnitten.
ja jag är känslig. Jag är ledsen för att jag inte får komma på barnens avslutning på grund av den där coronan.

Igår skickade jag in mitt arbete till min examinator så om två veckor drygt går jag upp och opponerar. Jag är äntligen klar med min uppsats.
Nu är det bara ett jobb som fattas.
Har ju bara dom där 12 hp i VFU kvar som jag ska lägga på hyllan nu ett tag framåt.
Har sökt en hel del jobb men bara fått negativa svar tillbaka.
Jag har börjat se The secret men har inte haft tid att se hela men ska testa attraktionslagen.

Kommer jag få ett jobb efter sommaren? Och blir jag Godkänd på examensarbetet?

Ha en fin nationaldag och tacksam för svar. Kramar.

Svar: Skönt att du är klar med uppsatsen och jag håller tummarna att opponeringen ska gå bra ! Minns när det var min tur.. väldigt nervöst ! Jag ser att det kommer jobb för dig, det dröjer lite men det kommer.. kanske inte direkt vad du är utbildad till men i alla fall, det är inom området... kram :)
Esmaralda

56 Katten:

skriven

Jag har precis gråtit en skvätt eftersom jag sett ett avsnitt av Spårlöst. Kom på att jag sett avsnittet förut, men återföreningen var ändå gripande.

Nu regnar det igen och mina pälsklingar har ätit lunch och gått och lagt sig. Den ena hann ut och reta gallfeber på några skator medan regnet höll uppe några timmar på förmiddagen. När jag hör skator högljutt och upprört kraxa "gå in med dig kattelände så att vi slipper se dig" så är det bara att öppna dörren eller ett fönster så vips kommer det en katt in. :)

Kram

Katten

Svar: Skator är smarta djur... när jag hade min förra hund, Kelpien Mimmi så låg hon och gnagde på ett färskt ben och gottade sig och plötsligt dök två skator upp.. den ena drog henne i svansen och när hon svängde runt mot angriparen så nappade den andra åt sig benet och flög iväg.. så dom samarbetar !! Kram ::)
Esmaralda

57 Moms:

skriven

Hej.

Saknar han att ha mig vid hans sida/vardag ? Kram

58 Vv:

skriven

Hejsan Esmaralda!

Kan du möjligtvis se om du ser en varning .. om jag fortsätter med M?
Kram

Svar: Ingen direkt varning, det är ingen "farlig" person men kanske inte rätt för dig.. du får själv känna in och lita på dina känsla.. kram :)
Esmaralda

59 Anna.L:

skriven

Ser du om jag kan åka och ta blodprov på måndag utan någon varning, verkan för min hälsa i dessa tider eller vår katt som är skadad/nyss varit hos veterinären.
Då blir han utan uppsikt ett tag.
Han går runt med tratt och jag känner en oro. Både för min hälsa och hans. Min mage är i olag.
Ser du något gällande oss?
Kram!

Svar: Den stunden det tar att lämna blodprov tror jag går bra... kram :)
Esmaralda

60 Lisa:

skriven

Hej

Ja, det är skönt att gråta och gör det ganska ofta, av olika orsaker.
En fråga har jag, är det S. eller A som inte vill mig väl ?

Kram Lisa

Svar: Jag ser ju inte att någon vill skada dig på allvar... men kanske du ska ta ett snack med S och försöka känna in vad det handlar om..... kram :)
Esmaralda

61 Mirre:

skriven

Ja tårar kan minsann vara ett vapen😅 för precis som du skriver så är det alltid någon som tycker synd om en.. Jag bölar lätt när jag blir ledsen, sårad eller tycker synd om mig själv haha. Dock aldrig när jag blir arg då vill jag helst slänga något i väggen om man säger så😂 Jag är en känslomänniska och har inte svårt för att visa mina känslor, av någon anledning har min pappa aldrig kunnat se mig gråta. Han får nästan panik haha..

Es, när jag vaknade idag såg jag en ryttare med cowboy-hatt rida på en häst i mina blommor. För några dagar sedan såg jag en människa som låg hukad på knä, i min hoodie som låg på golvet.
Har jag en livlig fantasi eller betyder dessa sakerna faktiskt någonting? Det händer titt som tätt att jag ser saker i andra föremål jag kan dock aldrig tolka vad det betyder. Vad kan ryttaren i blommorna betyda tex?
Kramar☺️

Svar: Jag tror att detta är hälsningar från någon av de dina i Alltet, någon med humor och kärlek.. kram :)
Esmaralda

62 Browallia:

skriven

Om tårar var av guld skulle jag kunna fylla ett kassavalv och bada i guldtårar precis som Joakim von Anka badar i guldpengar.
Jag har alltid varit känslosam och haft nära till hela känsloregistret och tårna börjar rinna vare sig jag vill eller inte när jag är ledsen, förbannad, frustrerad, besviken gapflabbar. Jag har svårt att dölja mina känslor och hålla tillbaka tårarna, det får mig att skämmas i situationer där det förväntas att man inte visar känslor.
Min erfarenhet är att mina tårar gör folk obekväma och skrämmer bort dem än att de försöker trösta. Min narcissistiska mamma snäste alltid åt mig att det var krokodiltårar när jag var ledsen som barn och att jag bara spelade för att få min vilja igenom, istället för tröst så fick jag en utskällning och hot om att hon skulle ge mig stryk. Jag har nog gråtit mer än jag har skrattat i mitt liv, tack o lov för att jag har galghumor och kan se det komiska i allt elände. Kram

Svar: Ja, den sortens humor är sannerligen guld värd !! Kram :)
Esmaralda

63 Rebecca:

skriven

Det är skönt att gråta ibland :)

Kommer det går bra imorgon? :)

Svar: Ja det ser ut att gå bra... kram :)
Esmaralda

64 Alie:

skriven

Jag har hittat min Lady!!!! 🙏
Det har gått en vecka sedan hon försvann. Jag var övertygad att jag tappat henne ute, men nej hon trillade plötsligt ner till golvet fr ett klädesplagg som jag gått igenom hundra gånger, alltså jag fattar inte....
Glad o lycklig är jag nu! 💫
Kram :)

Svar: Men oj vad roligt, grattis :) Jag tror hon jobbat hårt på att få komma tillbaka till dig.. kram :)
Esmaralda

65 Michaela:

skriven

Es ... brosan ringde nyss och berättade att han vaccinerat sig mot TBE inför årets fästingssäsong då han är en hel del i Sthlms skärgård. Tyckte att jag skulle göra det också fastän jag inte vistas där men jag vill inte då jag brukar reagera rätt rejält på själva vaccinet. Ser du ngn fara gällande detta ämne? Kram och hoppas att ni inte fryser ihjäl i dagens väder :)

Svar: Jag ser ingen fara om du vaccinerar dig även om det blir ett obehag ett tag men å andra sidan ser jag inga direkta fästingproblem för dig.. kram :)
Esmaralda

66 Ghostwriter :

skriven

Får du in något utseende eller situation där jag möter nästa kärlek? ☺️




När jag var liten behövde jag tvinga mig att gråta. Trodde jag skulle bli psykopat som vuxen. Jag grät inte för att när jag gjorde de så blev jag hotad istället. Blev jag slagen grät jag inte, fick jag en stor boll rätt i magen och tappade andan så försökte jag bara få tillbaka andan och låtsas som ingenting. Men sen började jag lära känna mina känslor och våga sätta ord, då kunde jag också gråta och det är healande så länge det är äkta.

Skulle aldrig gråta för att få som jag vill. Det räcker att ge en blick så är det mitt! Haha nejdå.




Kram och ha en fin nationaldag

Svar: Den där blicken går inte av för hackor :) Kram :)
Esmaralda

67 Citronfjäril:

skriven

Jag rekommenderar också videon som Mikael (14) pratar om idag och i gårdagens blogg.
https://www.youtube.com/watch?v=I7oJ67l_N_Q&t=997s

Jag kände nämligen igen beskrivningen av videon igår. Jag förstår inte riktigt allt på engelska, men har kollat flera gånger. Det där att man i alltet inte behöver umgås med sina fiender, tex svärmor. Det förklarade hon att människorna fanns på olika nivåer - som våningar i höghus. Jag förstår inte riktigt, men tänkte att det är kanske lite som i "Dantes helvete", men istället som himlen i olika nivåer. Att det ändå är positivt.

Och hon förklarar också att vi människor inte fattar hur det är efter döden och hur tiden är. Vi är för dumma helt enkelt - det skulle vara som att förklara algebra till hund, sa hon;)

Jag bölade i alla fall som en bebis när hon berättade om en seans om en kattunge.

Förresten menar du Esmaralda att gamla fiender har dykt upp i seanser eller IRL på begravningar?

Undrar hur din döda väns syster hade tolkat mig på morfars begravning. Jag var tonåring då och hade fastnat på en bild med världens bredaste leende:( Skämdes över det kommer jag ihåg.

68 Suzie Q :

skriven

Sonen letat efter figuren o hittade ej. Om jag åker till skogen, kommer jag hitta den? Tror du det?
Regn o rusk. Skenbart skolavslutning, ja, då gråter en del. Jag ör hsp o gråter lätt fast jag inte vill.

Svar: Chansen är inte stor att du hittar den. kram :)
Esmaralda

69 Skorpan:

skriven

Nåja, nu är jag åtminstone fin i håret. Synd att mannen inte träffade mig idag ;). Frissan gissade att jag är lärare till yrket, varifrån kom det? Eller polis, va? Rätt långt ifrån måste jag säga ;). Nu är det bara resten av "renoveringen" av mig kvar då... Rätt mycket alltså ;), men...
Kram Skorpan

Svar: Vad fin du blev i håret... och ja, en del skulle nog gissa på lärare trots allt.. kram :)
Esmaralda

70 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer allt lösa sig med försäljning av lägenheten och hittr vi nytt hus i tid? Min kropp kommer med nya stressymtomer varje dag, förstår att jag måste hitta något sätt att leva med ovissheten men vore så skönt med lite förhandsbesked :)

Kram och kärlek.

71 T:

skriven

Hej es! Vad säger du om våra grannar? Känns som att de styr över häcken? Ska vi låta dem hållas? Känns som att de är sådana pedanter att man liksom inte orkar ta striden. Samtidigt så känns det som att de liksom manövrerar ut en. Bör jag/ vi sätta ner foten??? Tack!

Svar: Dra din egen gräns för dig själv... ge inte igen för sakens egen skull utan lita dig tillbaka lite och var bekväm, det vinner du mest på.. och blir det alldeles tokigt och de passerar den inre gräns du satt upp.. ja då pekar du med hela armen.. kram :)
Esmaralda

72 Andreas:

skriven

Önskar en fin nationaldagskväll och lite extra hälsningar till Michaela. Är på väg ut för en middag med kollegor, vi som är singlar:)

73 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Lärare, ser jag ut som en sån :D? Wow, drt var nåt nytt. Flerbarnsmamma vid 25 hörde jag för många år sen ;) o då hade jag inte ett enda barn. Intressanta "gissningar" :).
Kram Skorpan

74 AnnaK:

skriven

Kram på dig Helena Ir....såg att du skrivit igår 🤗

75 Skorpan:

skriven

Här igen..
Michaela o Andreas, känner så positivt för er <3. En träff vore kanske ingen dum ide', eller vad säger du Es?
Kram Skorpan

76 Anonym:

skriven

Jag gråter när jag varit vansinnigt arg, de lugnar mig på nått sätt all ilska som finns kvar ”rinner” av med tårarna! Kan dock inte styra det men jag är ju en riktig känslomänniska! Det kan vara väldigt avstressande att gråta :)

Jag känner mig så vilsen... kluven i mina känslor till ”honom” ska jag släppa eller kommer de bli vi?

Vänliga hälsningar

77 Michaela:

skriven

Nej nej nej! Inga djur som far illa. Det klarar jag inte! Detta är bara ett vanligt veterinärprogram men det räcker för att jag ska bryta samman :)

Då skippar jag vaccinet och håller tummarna att jag inte blir fästingbiten!

Kraam

78 Till Andreas:

skriven

Tack för hälsningen :) Hoppas att ni får en trevlig afton ... och som singel borde du väl nappa på mig haha :) Kram / Michaela

79 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Angående drömtydning. Hade mardröm häromnatten om spöken, och hade svårt att somna om efter det. Vad kan de betyda?
Jag har vissa återkommande drömmar som handlar om spöken och som skrämmer mig väldigt.
En annan återkommande dröm handlar om att jag letar efter och hittar toalett som ofta är mycket smutsig.
Och även resor med flygplan drömmer jag ofta om (jag är väldigt flygrädd).
Skulle gärna gräva mer i detta och förstå vad allt betyder.
Har du någon bra tolkning eller tips om hur man kan fördjupa sig i det?
Tack!!

80 Anonym:

skriven

Jag gråter när jag varit vansinnigt arg, de lugnar mig på nått sätt all ilska som finns kvar ”rinner” av med tårarna! Kan dock inte styra det men jag är ju en riktig känslomänniska! Det kan vara väldigt avstressande att gråta :)

Jag känner mig så vilsen... kluven i mina känslor till ”honom” ska jag släppa eller kommer de bli vi?

Vänliga hälsningar

81 Skorpan:

skriven

Michaela, österbottning numera utvandrat till Nyland :). O du då, vilken del av landet har du tillbringat dina somrar i?
Kram Skorpan

82 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Vara undrar...

Verkar någon i kärlek vara påväg? Något nu i sommar eller kan det dröja något år till innan det blir något förhållande?
Kram

83 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att gifta mig och få ha ett bröllop som jag drömmer om?
Kram

84 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer jag att gifta mig och få ha ett bröllop som jag drömmer om?

Blir det dem närmaste 5 åren?sker det då?Kram

85 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du något kring vårt nästa boende? Kommer vi trivas? Blir det ett hus på landet?

Kram och kärlek.

86 Fågel Grön:

skriven

Hej på er! Som högkänslig ligger känslorna nära till hands. Det kan vara när jag känner feeling för en stark låt, när jag ser någon kramas, när jag ser en fin reklam osv... Var på bio på Rapunzel (Disney) när dottern var liten och som jag grät! Det var så vacker sång och musik och filmen grep tag i mig... När filmen var slut och lamporna tändes var det svårt att dölja mina rödgråtna ögon. Sååå pinsamt när en familj vars dotter gick på samma dagis som min också hade varit på bion och storögt och förvånat tittade på mina rödsprängda ögon och mascaran som befann sig i ansiktets nedre delar... Ja, ofta är känslorna all Over the place. Men, men, hellre det än motsatsen. Kramar till er alla!

87 Contici :

skriven

Hej kära Ez!

Hoppas du mår bra, tack för återigen bra läsning! Jag är lättrörd, gråter så det skvalar till film eller omtanke. Snopet bara att jag får snyta mig många, många gånger, liksom gråter från näsan😁. Låter ju när man snyter, och när servetterna tar slut o näsan fortsätter rinna som en mindre vårflod... Pinsamt... Fast efteråt är det ju skönt😉.

Mitt nya jobb - kommer jag in i det, och kommer jag få stanna där lite, och undvika göra bort mig??

Kram, och tack för bloggen!

88 Kristin :

skriven

Jag gråter i princip aldrig när någon annan ser. Men när jag är ensam kommer tårarna ofta. Ofta och mycket. Vet inte om det gör varken till eller från, men antar att det fyller någon sorts funktion.


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: