Effekter av karantän...

 
Dag tre i karantän... allt kan hända !!
 
 
 
Dag 1-4 i karantän och det fortsätter hända...
 
 
 
Dag 5 - panik !!
 
😳
 
En annan är inne på typ en vecka av karantänen och det suger... men alternativet är ju ännu värre så det är bara att hålla ut !
 
Långa promenader varje dag   - jobb hemifrån och onödigt städande, som i morgon när jag ska storstäda klädkammaren.   Igen.
 
 
Lite utmattad efter storhealingen så något mer intelligent kunde jag inte komma på att skriva om idag !
Kämpa på därute i stugorna... livet  blir så småningom normalt igen !
 
Kram & massa kärlek
💖
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Idag ställer jag inget fråga och det är ju min födeldedag idag så jag fyller 25 år. Tänker bara positiv, jhar kul. Sprida med glädje, kärlek och positiv! 😊❤

Ha en fin dag idag för alla här på lääsare och du också ezmarala!

2 JT:

skriven

Se du om min lady fortfarande är vid liv? Ska jag bada henne i salt tro?

3 Mikael:

skriven

Haha!!!!!

En bild eller video kan säga tusen ord så det är väl bra nog :)

Man skulle kunna säga att jag börjar kunna det här med karantän så 6 månader till ska väl funka...

Här är ett album, som möjligen inte finns på Spotify, med en ung Es på omslaget :)

https://youtu.be/9XykqVKHIT0

Sadhguru säger till Indierna, eller hela världen, att det är allvar i 6-8 månader till, för överlevnad, han brukar ha koll.

En man filmar från NY medans han skakar och ber till Gud.

”Det här är på riktigt”, ”ta det på allvar ” och ”stanna hemma”.

https://www.aftonbladet.se/a/2GxGbB?refpartner=link_copy_app_share

Kram
Mikael

4 <3:

skriven

Hoppas också att allt blir normalt snart igen och att man klarar sig från att få hemska Covid 19. Vill inte förlora någon i min familj.
Låtsas M gilla mig min vännina S killkompis ? Han är alltid väldigt artig och snäll när vi ses med S. Han berättade förut att T en skrytsam kärring vilöe snacka skit om mig till honom.
Kram

5 Lilla m:

skriven

Hej, känns Mehdi som en bra man? Kan det lyckas med honom?

6 Snödroppen:

skriven

Godmorgon!

Kan bli farliga effekter efter karantän livet, Jesus!! Tänk också vilken babyboom det blir i slutet av året😱
Du, jag tycker du tar dej en filmdag på soffan istället för klädkammaren, gosa ner dej ordentligt och bara vila.
Tror tusan healingen gav effekt, en dejt fick jag till med flingen, blir det fler?
Idag är jag trött, har sovit skitkonstigt inatt, hoppas dan går fort. Verkar bli en fin dag i alla fall. Önskar dej en fin dag🌞

7 Carina F:

skriven

Kul med dessa videos, lite befriande att få skratta 🤪
Kram

8 Ghostwriter :

skriven

Tack för hoppet ❤️ sänder lite energi tillbaka 🌟

Jag söker jobb i 5 olika orter som är de lösbara gällande pendling. Jag söker nästan allt. Söker varje dag, håller utkik.

Fick ett meddelande av arbetsgivare men som helt plötsligt inte kunde erbjuda intervju. Tycker det var märkligt att ta kontakt, om man inte tänker något jobb även framöver.

Gör jag allt? Har jag gjort cvt/personliga brev bättre nu?


Kram

9 Tingeling :

skriven

Hahahaha tack för ett gott skratt såhär på morgonen! 😁

Effekten av healingen har nog kickat in, jag får i alla fall infall av saker och ting.. dock är jag väldigt trött och nyser... Jag vill inte bli sjuk IGEN. Så har inte kommit längre än till en tanke. Något jag bestämt mig för att göra när allt blivit "normal" vardag igen är att börja läsa. Jag älskar att läsa, har alltid gjort det sen jag var liten, men har inte gjort det på några år. Så ska nog lite smått börja leta böcker som kan vara bra att börja med.

Trevlig tisdag! Trots att det blev vinter igen, -8 grader här! Hua.

Kram!

10 ängeln:

skriven

Tack för healingen, kunde känna värmen och en känsla av att vara vid havet. Ja det är psykiskt påfrestande av att vara isolerad, det mår man inte bra av. Många fixar i trädgården och städar alla skrymslen nu. Känner mig utpekad även fast jag säger till mig själv varje dag att jag har handlat precis som jag ska och inte gjort något medvetet. Just nu är det tungt och jag blev ledsen av hennes kommentar igår. I dessa tider är det viktigt att hålla ihop för att orka leva vidare. Kram till er alla.

11 Helena Ir:

skriven

Jag sätter mig själv mer också i karantän..måhända att jag är i hyfsat bra form,men inte säkert det där viruset känner igen min ålder..Så gymmet har jag avstått att besöka..försöker träna på min yoga matta hemma..och det får allt bli långpromenader här också. Just nu är det-8 ute..men det ska bli varmare om någon timme..Igår mitt på dagen fick vi både hagel och snö..jisses! Mycket tokigt just nu!

Hur mycket det hjälper att jag undviker alltför mycket folk vet jag inte,eftersom dottern bor här och jobbar på förskola..gör det jag kan,ändå..Om jag är orolig? Från och till..

Rätt pigg är jag ändå..kanske healingen som slagit in :) Hoppas att även du blir piggare,förstår att den tar på dina krafter..

Ha en fin dag!

Kram


Svar: Hua med hagel och snö.. här var det minusgrader också i natt.. men nu lyser solen så det blir snart promenad:) Jag får mycket energi av healingen men det tar på krafterna på ett annat sätt... men jag är van och snart kan jag njuta enbart av de positiva krafterna som healingen genererar.. kram :)
Esmaralda

12 Familjehjälten :

skriven

Godmorgon

I dessa tider är det viktig att balansera och inte förbruka energi på det vi inte kan förändra. Njuta av ledigt, njuta av solen och njuta av förmånen att vi kommer att komma förbi denna tiden. För att balansera är det viktigt att respektera dem som faktiskt har det svårt, att hjälpa med det man kan och visa kärlek där den som mest behövs.

Det öppnar sig en möjlighet, och min fråga är om det är för mig? Jag känner mig lite ensam och undrar om någon finns där. Tacksam för vad du kan se, om något.

Kram, kärlek och hälsa!
/Fh

Svar: Precis, att vara lite ödmjuk, att se dom som behöver hjälp och att ge den hjälpen är värdefullt.Någon speciell kommer in i ditt liv.. kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Ibland behöver man ta det lugnt o inte fylla upp med så mycket :). Lycka till med städningen, igen ;).

Distansjobb här o måste nog säga att en ledig dag skulle göra susen. Har några dagar att ta ut, men får väl se när jag verkligen behöver dem. Nu skulle jag behöva lite fysio för min högra arm, kan du Es se vad som fattas den? Den tycks ogilla sitt läge ;).

Ha en bra dag, karantän eller inte!
Kram Skorpan

14 Carina ST :

skriven

Här hos mig är det nästan som vanligt. Förutom att det är väldigt folktomt utomhus och i stan. Jag arbetstränar och det fortsätter även nu. Umgänge och aktiviteter ligger ju nere och mina tjejer pluggar hemifrån.

En extra kram till dig Ez och en önskan om att livet snart får återgå till det normala.

Det känns som om allt står på paus just nu samtidigt som det är nu som det ska ske förändringar för mig kring arbetsträning och yrkesliv. Undrar om du ser något kring det? Kommer fortsättningen bli jobb eller utbildning tror du? Eller blir det oförändrat en tid till?

Stor kram till hela bloggfamiljen.

Carina ST

Svar: Jag ser båda delar, både jobb och utbildning men inte i vilken ordning det kommer.. kram
Esmaralda

15 Tildis :

skriven

Godmorgon😊💚

Hur ser påsken ut att bli för min del? Hade egentligen planerat att åka hem och hälsa på familj och vänner men det blir nog inte av i och med alla restriktioner. Hoppas påsken blir någorlunda bra ändå🐥💖

Svar: Ja påsken blir inte som planerat för de flesta av oss och det är bra om man stannar hemma just nu... kram :)
Esmaralda

16 Undran:

skriven

Godmorgon!

Blir det någon spontan spådom snart?

Kram

Svar: Jadå, den kommer snart :) kram
Esmaralda

17 Ninis:

skriven

Ja om ett tag blir det normalt igen..🙏🙏.. och livet blir inte som förr för alla😳.
Idag skriver jag och en kompis vårat jägarexamen.. så jag hoppas verkligen att klara av detta idag, har läst och läst.. tycker allt bara snurrar runt just nu😬. Bara att ha is i magen och ta det lugnt. Vad tror du? Kram

Svar: Ja ha is i magen, det blir bra... kram :)
Esmaralda

18 Bjork:

skriven

Hej

Händer det något kul för mig snart?

Kommer jag få umgås med Görel på helgerna i framtiden?

Kram

19 Alexandra:

skriven


Hello Es,

Hoppas du och alla i bloggfamiljen håller sig friska!


Jag tänker dagligen på all sjukvårdspersonal som riskerar sina liv dagligen, nu.

Andra nationer har varit tvungna att gå ut i krig.


Så , att sitta inne, begränsa sitt umgänge och sin utegång är peanuts i jämförelse.

Stay home , stay safe!

Svar: Exakt och så måste man se det... men vi är vana att allt går på räls...kram :)
Esmaralda

20 Mentor :

skriven

Jag är så glad att jag valde att bli ”mentor”. Jag är dock lite rädd att jag ska tjabbla bort det, säga något fel. Säga för mycket. För lite.

Tror du jag gör detta bra? Att jag bara ska vara mig själv? Förstårs försöker jag känna av läget också.



Kram

Svar: Var dig själv och det blir bra.. kram
Esmaralda

21 Huldamaräng:

skriven

Godmorgon!
Kan du se om mor och far tar sig gestalt som kråkor ibland? Var det de som hälsade på mig igår??
Ha en fin dag!

Svar: Ja det kan det mycket väl ha varit, jag kan känna att de nyss varit nära dig.. kram :)
Esmaralda

22 Bjork:

skriven

Kommer min mamma kunna komma i helgen?

Vet Ella och Agnes att jag finns för dom för alltid?

Kram

23 Tess:

skriven

Gomorgon Ez
Hoppas verkligen att virus ger ned sig och att samhället kan återgå till det normala snart.
Jag skrev i en annan fråga och berätta att lss boendet jag arbetar på ska bli privat. Dök upp en möjlighet för mig att ta tjänstledigt och arbeta på ett annat ny öppnat boende på ett långvik 100% för min nuvarande chef vilket jag behöver. Är det rätt beslut och kommer jag bli kvar där ? Eller kommer gå tillbaka tulls årskiftet och bli privat?
Önskar dig en härlig dag trots karantänen kram

24 Dalkulla :

skriven

Jag vet att vi ska var mer än försiktiga hur vi beblandar oss i folksamlingar osv men, snart skriker jag rakt ut. Överallt är det bara ordet Corona man ser, bokstäver stora som det värsta höghus, det kablas ut skräckpropaganda som jag ser det. Människor som var rädda innan, blir helt vettskrämda av allt som kablas ut dagligen/stundligen.

Min äldste son som bor i närheten av där jag själv bor har förbjudit mig att att vistas i affärer jag brukar handla i. Jag förstår honom och numera håller jag mig därifrån. Coop har endast två handlande personer när jag var där sist. Finns de som handlar åt mig.

Igår fick jag ny kyl/frys installerad, var nojig när de kom men det är personal från där jag hyr min lgh, och ingen hade något som antyder till detta virus.
Jag vet att jag stryker med om jag får det. Men idag ska jag gå ut en runda, blir tokig i hela huvudet om jag ska sitta inne resten av vår/sommar.

Tänk om det som kablas ut i nyheter kunde var mer förnuftigt och resonabelt, nej istället är det rena skräcken som vi får tar del av. Vi som är sjuttio och mer ska helst försvinna från jordens yta, då kan resten göra likadant för alla kan vi dör och smitta andra. Så jävla trött på det här nu, inte för att det var med tilltalande nyhetslänkar innan detta började härja men, hellre de nyheter som var förr än detta fruktansvärda malande i tid och otid.

Strax ska jag ut i solskenet och titta till mina små änder.

Har det bar Esmaralda! :)

Svar: Gå ut får man göra.. promenera och vistas utomhus och det är dessutom viktigt ! Jag håller med att det är mycket skrämselpropaganda och just nu verkar det som om det inte finns andra problem i världen än Corona. Men man ska vara lite sunt rädd och försiktig. Kram o hälsa änderna :)
Esmaralda

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Sessan är helt återställd ! Äter dricker och låter som vanligt igen.Jag grät av glädje när han krävde få sitt godis vid datorn med en uppfodrande tass på armen och hundarna ville trösta mig dom trodde jag var ledsen..Fick plocka en fästing på Maja igår Vilket jag inte gjort på många år ! Förmodligen har hon fått ta över Sessans roll nu när han varit dålig att hålla koll på tomtgränsen och varit utanför staketet där fästingarna (rådjuren) finns .

Återigen Tack Es och MG <3
Glädjen jag känner visar inga gränser !
Så solsken på detta ...kan det vara bättre

Kram Anki med flock

Svar: Vad roligt att höra att fina Sessan är återställd ! Ni är ni en frisk och glad flock och kan ta hand om varann. Kram :)
Esmaralda

26 Kristin:

skriven

Ja, kjære Esmaralda. Denne karantenesituasjonen kjennes noe merkelig, men en får gjøre det beste ut av det og tenke på at alternativet kan være verre.
Lo meg nesten skakk av video nr 2. Likte spesielt mannen med "gassdiskoteket" :).
Den dagen coronasyken blir avblåst, skal jeg love deg at her skal det bli en heidundrende fest!!!
Håper virkelig at du får din energi tilbake fort etter healingen. Om din bloggfamilie kan hjelpe til, må du bare si i fra.
KRAM!!!

Svar: Ja, fest kommer det att bli här också när faran är över !! Jag blir alltid lite trött efter en storhealing, det är många att besök och jag vill inte skynda på och fuska utan alla måste få sin tid... men efter ett par dagar har jag bara positiva sviter efter healingen :) Kram :)
Esmaralda

27 Rebecca:

skriven

Ja det är jobbiga tider just nu, säkert för många. Jag klättrar på väggarna. Samtidigt VILL jag inte gå ut heller. Så ja..magont varje dag :( Vill återgå till det normala snart :) Hade ju precis börjat jobba mig fram i livet liksom. Haft social fobi som blivit bättre t.ex. Så hoppas inte den förvärras nu igen, men ska försöka tänka positivt. Jag lever ju i alla fall och är frisk . Kram till alla.

Svar: Ja, ha positivt fokus.. saker och ting blir normala igen så försök förhåll dig.. kram :)
Esmaralda

28 Katten:

skriven

God förmiddag!

Strålande solsken och någon minusgrad, verkar dock ganska blåsigt så det känns nog kallare än vad det är. Det märks på pälsklingarna att vädret inte är så skönt som det ser ut genom fönstret, de har bara ätit frukost och nu har de dragit sig tillbaka igen utan något som helst intresse av vad som finns utanför husets väggar.

Jag är sååå besviken på mig själv, fattar inte hur jag kunde glömma att anmäla mig till storhealingen, jag hade ju t o m mantrat klart.

Tacksam är jag dock att min situation tillåter mig att vara i karantän. Ibland tänker jag att jag är överdrivet nojig, men när jag läser om folk som insjuknat så inser jag att jag, som faktiskt tillhör riskgrupp, SKA vara försiktig.

Igår skedde ett under som jag också är väldigt tacksam för: Jag fick igenom en order av livsmedel för hemleverans, och leveransen ska komma i eftermiddag! Detta efter otaliga försök att konkurrera om de få leveranstillfällen som finns, och efter att ha nödgats överge min tidigare leverantör som nu tar emot beställningar för leverans en vecka senare, och som vid leveranstillfället visar sig ha slut på det mesta som beställts.

Ha det gott och var rädda om er!

Kram

Katten

Svar: Ja, du SKA vara försiktig och du ska leva isolerat just nu.. det är viktigt så tänk inte annat ! Jag får också hemleverans idag från Mathem.se men vår lilla butik i byn levererar också och det är guld värt ! Ta hand om dej.. kram :)
Esmaralda

29 Dunegull:

skriven

Hahah-man får se det positiva i det negativa men alla dessa fantastiskt roliga klipp älskar jag. Man måste verkligen försöka hålla huvudet uppe annars kommer det bli Mass depression oxå.

Känner mig faktiskt deppig-gjort ett bra tag faktiskt. Försöker göra det bästa av det men för mig har det varit väldigt tunga år och jag trodde verkligen 2020 skulle bli min vändning. Hur ser det ut framåt för mig E? Något positivt som du kan få in som är på g?

Kram

30 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Igår kom beskedet att skolorna hålls stängda till åtminstone den 13 maj, troligtvis hela vårterminen. Jag känner mig ledsen och upprörd, jag tycker inte det är rätt
beslut.

Regeringen bara stänger ner hela samhället utan att försöka hjälpa alla som drabbas. Jo, de försöker hjälpa småföretagarna, men resten skiter de i. Att många barn far oerhört illa hemma, att barnmisshandeln ökar markant, folk dricker mera, etc etc. vem tänker på dessa barn nu?

Regeringen bestämmer att stänga ner utan att ta itu med att försöka lösa de problem och konsekvenser som uppstår för folk.

Alko, alltså motsvarande Systembolaget, hålls nog öppet minsann! För att det vore tydligen en katastrof att stänga ner den skiten. Då skulle det drabba fyllon och folk skulle få abstinens, vilket tydligen kan vara farligt!

Jag märker att jag ganska ofta känner mig arg nuförtiden. Arg och frustrerad och upprörd. Över denna situation. Har försökt gå på långa promenader för att stilla sinnet och lugna ner mig men jag kan inte, känner hur ilskan liksom växer inom mig.

Vad ska jag göra för att bli av med denna ilska?
kram

Svar: Man blir lätt arg över situationen men får försöka ta sig förbi den känslan... det är som det är och det får vi acceptera och även om det smärtar måste vi göra det så bra för oss som vi kan.. i situationen... kanske du ska börja ägna dig åt något nytt, något som du inte brukar, något kreativt... kram :)
Esmaralda

31 Ma:

skriven

Hej esmaralda.

Såg bra träning på tv hemma träning sådant gillar jag.

Hur länge till är jag själv?
Kram

32 Pia1:

skriven

Inne på tredje veckan isolering pga symtom här, men problemet kvarstår efteråt för man vet ju inte vad man haft eller om man får det igen. Dubbel ångest, blir man smittad, kan man smitta någon. Känns som det borde gått över nu utöver efterverkningarna, men. Jag behöver träffa min läkare nästa vecka, riskerar jag att smitta hen fast jag mår bättre?? (Eller någon efter vägen.)

Svar: Exakt, det där är svårt i och med att man inte kan testa sig... känner du tvekan så skjut på läkarbesöket.. kram
Esmaralda

33 Elin:

skriven

Finns det hopp om lite flirt igen mellan oss när jag är tillbaka?
Varit borta ett tag. Hur stor är chansen?
Kram

34 Nenna:

skriven

Hej Es,

Funderingar i dessa Corona-tider.
Kommer många saker att bli skjuten på tidsmässigt. Hur ser det ut med min kommande kärlek?

Kram 🤗

35 AnnaK:

skriven

Vad skönt ändå att ha möjlighet att jobba hemifrån. Måste ju till jobbet och sen går man och nojar och känner efter huruvida man är sjuk eller inte. Jobbar som städtant på skola och förskola.

Idag är jag hemma för att jag inte vet om jag eventuellt håller på att bli sjuk. Kostar pengar. Har ont i nacke och lite i huvudet så tror väl egentligen inte det men vill inte smitta någon.

Ser det ut som att jag håller på att bli sjuk?

Kram 🤗

Svar: Ja en släng av sjuka kan jag se men det känns inte som något allvarligt.. kram
Esmaralda

36 Michaela:

skriven

Vi kämpar på! Inte lätt för någon av oss just nu och hoppas att det vänder så småningom!
Förstår att du är trött efter healingen så ta igen dig nu. Själv har jag varit pigg som en mört :)

Ser du något om mitt och min soulmates liv tillsammans och vad sjutton kommer han falla för hos mig? :)

Kram och hälsa la familia!

37 Therese C :

skriven

Hej Es!
Jag trodde att jag hade suttit i karantän i två veckor nu men när jag kollade efter var det bara en 😂. Alla dagar känns dubbelt så långa 😳.

Till MISSTJEJEN : Grattis på födelsedagen 🎉.


Kram ThereseC


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: