Kul eller elakt ?

 
 
Må hända man måste vara lite knäpp för att dra på munnen till Ola Aurell och jag kan tala om för er att jag är knäpp exakt på det sättet 😅
 
Lyssna och njut eller lyssna och förfasa er.
 
Mamma som invaderat min gäststuga tyckte inte alls det var kul utan bara elakt - medan maken  drog på munnen och Mannabonne Glenn var helt oberörd.
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Lenafena:

skriven

Galghumor är det som gäller för mig med. Vissa fenomen både i stan och på landet är mer än konstiga....Tack att du delar! Just nu drömmer jag mig bort till Tonga där tydligen Corona är okänt, tänk att få simma i havet. Fattar inte att rekommendationen är att 70plussare inte skall gå ut, är 66 och önskar faktiskt att jag bodde i ett hus på landet nu med en hund och en katta. Undrar just hur länge jag bor kvar här-är någon flytt i pipen?

Svar: Ja, så småningom kommer en flytt för dig och den blir riktigt bra.. kram :)
Esmaralda

2 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kan det vara så att du ibland kan förnimma och känna in personers önskningar och drömmar, och blanda det med det som spådom?

Låt mig förklara: jag blev spådd att möta stora kärleken och bilda familj med honom. 3 biologiska barn såg du, två skulle komma tätt. Jag har nu ett barn. Den stora kärleken har du också sett för mig. Bara inte när jag ska träffa honom.

Saken är nu den att jag börjar bli för gammal för att bli med barn, och mer och mer tvivlar jag på att min livspartner överhuvudtaget existerar. Dock har jag många år haft stark längtan och starka önskningar och drömmar om det, att möta honom och få en egen riktig familj. Men nu tappar jag verkligen hoppet känner jag.

Kan det alltså vara så att du helt enkelt misstagit min starkan önskan och sett det som en uppfyllande spådom? Är det möjligt?

kram

Svar: Eftersom mina förutsägelser stämmer till 80 % så är det 20% felmarginal... men jag tror inte jag känt in fel BÅDE med fler barn OCH kärlek. Något av det kommer i alla fall... och jag tror inte jag blandar samman det med din starka önskan.. kram
Esmaralda

3 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!
Först tyckte jag texten var riktigt elak, men jag tycker nog också att den ibland speglar stadsares syn på lantisar, och det säger ju ganska mycket om dem!!! Jag minns den gången Anna Kinberg Batra i en tv-intervju påstod att lantisar är dummare än stadsbor, varpå reportern satte i halsen och undrade om hon verkligen menade det där, men, Jo det gjorde hon minsann. Och om man bor väldigt avlägset utan intryck från omvärlden så hänger man ju inte med i andras utveckling, men därmed inte sagt att man är dum! Djupanalys.....

Hur som helst, vad tror du om min gula? Kan du känna in om hon är på bättringsvägen?
Stor kram!

Svar: Jag älskar ironi .. och tror mig ha en hyfsad självdistans och kan skratta åt mig själv också... ja, det känns som om hon ska vara på bättringsvägen.. kram :)
Esmaralda

4 Smulan..:

skriven

Panik kring storas sömn, sover inte alls eller väldigt lite och ingen anna får sova heller blir till att jaga läkare idag igen...
Ska ringa banken och se om vi får något lånelöfte. Får nog handla lite också om nu skola och dagis också stängs...
Hoppas på att allt blir bättrw snart känns som flytt till annat boende skulle lösa en stor del.

5 Läroliv:

skriven

Hahaha, absolut min typ av humor, hahahaha.

Kram

Svar: Härligt, då är vi två :) Kram :)
Esmaralda

6 Kulla:

skriven

😂😂.. då är nog jag lika knäpp..heja Landet!!👏. Måste ju få 😂så här i Corona tider🦠😷🦠🧼.
Blir det en träff med M?
Kram

Svar: Ja lite skratt är aldrig fel... med 60 % sannolikhet blir det en träff... kram
Esmaralda

7 She:

skriven

Hej,
Ser jag ut att få problem att klara mig ekonomiskt under våren pga corona situationen?
Kram

8 Skorpan:

skriven

Kul o elakt skulle jag säga ;), men det kan vi brhöva i dessa tider. Även om det inte är så snällt...

Jaha, här kommer beredskapslagen att ta i kraft o det ena med det tredje förbjuds. Bäst att foga sig o hoppas att dessa åtgärder hjälper ibekämpandet av viruset. Det känns så overkligt. En kompis berättade om permitteringar på sitt jobb o det kommer nog att bli tufft för berörda parter... Får se om jag kommer att drabbas, tror inte det, men man kan ju aldrig veta...Eller ser du nåt kring mitt jobb Es? Om drygt en vecka går min prövotid ut, så den tiden har de på sig att kicka mig ;).

Ny dag, nya omöjligheter ;).
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

9 Elisa:

skriven

God morgon,
Känner mig så kall och likgiltig inför det mesta, är dålig på att hålla kontakten med min familj etc och bryr mig inte riktigt.. Varför är jag så?
Kram

10 sus:

skriven

hej
lite drar man ju på munnen....
här är det som vanligt....
börjar inse att det är sex år nu....
kommer ingen förändring....
love sus

Svar: Och då behöver du förhålla dig till detta... fatta nya beslut... kram
Esmaralda

11 Jen:

skriven

Gomorgon !
Börjat träffa en man
så min fråga är vad tycker och känner A om mig ?
Kram

12 Browallia:

skriven

Jag har ju samma knäppa humor som dig och älskar finurliga texter så du får ett stort leende och tummen upp av mig! :D Kram

Svar: Det gläder mig att jag inte är ensam om min knashumor :) Kram :)
Esmaralda

13 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda ser du D i mitt liv igen ?
Var det på grund av att han såg mig på TV som han hörde av sig ?
Har inte svarat honom.
Blev så sårad och besviken på honom.
Men han är ändå någon som betytt mycket för mig i 20 år.
Kram

Svar: Jag tror inte han ändrats så mycket.. du gör rätt i att inte svara.. kram :)
Esmaralda

14 Mind:

skriven

Haha, den var faktiskt rolig :D

/Micke

Svar: Jag tvekade lite.. det är kanske lite "vågat" så glad att någon tyckte det var kul :) Kram :)
Esmaralda

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Har jag blir bättre på var professionella och dela på min yrkesroll och privatperson. Viss saker som jag pratar inte om för en del och en annat del.

Har jag blir mer seriöst?

Ha det bra

Svar: Ja, du har blivit bättre på att förstå var gränserna går.. kram
Esmaralda

16 Misstjejen:

skriven

Hej

Är dom seriöst att jag ska stannar hemma och inte gör något annat än såna. Tror inte väl jag är i riskgrupp...

Det är lite löjligt för jag kan väl chilla och netflix...

Skämta dom med mig?

Ha det bra

17 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer jag få firar födelsedag? Menar väl med familjen och en annan gång med B kvinna?

Ha det bra

Svar: Ja du firar men det blir i liten skala.. kram :)
Esmaralda

18 Maddelito:

skriven

Hej ez!
Jag kan inte glömma honom, jag försöker men badvakten dyker upp i mina tankar jämt.

Jag har dock inte sett honom på ett tag. Undviker han mig? Eller har han bara varit ledig?

Kram

Svar: Han verkar ha varit ledig en del.. kram
Esmaralda

19 Lina:

skriven

Hej,

Hur kommer det gå för R och hans nya dejt? Kommer det bli nått?

Kram❤️

20 Nenna:

skriven

Hej Es,

Man får göra det man kan för att hålla modet uppe.

Ser du några detaljer kring min själsfrände som jag väntar på? 💛

Kram 🤗

Svar: Inga detaljer mer än ett stort och gott hjärta.. kram :)
Esmaralda

21 Norrlänning i väst:

skriven

Ha ha, Mannebonne är av starkt virke som inte drar på smilbanden åt detta..!

Mona bland gårdagens kommentarer, hoppas allt gått fint..! Du är inte ensam.. 💖

Halsont och huvudvärk här, så det blir hemma för mig oxå..!

Vad tror du Es, kan jag och e bli viktiga och nära för varandra..?

Kram..!



Svar: Ja det finns potential... krya på dej nu.. kram :)
Esmaralda

22 Ullegull:

skriven

Jag har urusel humor dom inte många fattar. Men jag har kul!



Är orolig för min ekonomi efter den stundade separationen. Orolig över att inte få tillbaka insatsen vid försäljningen av huset (Corona påverkar ju bostadsmarknaden). Kvarskatt, billån & kostnader för barnens fritidsintressen stressar också. Hoppas på en högre lön genom jobbyte inom en snar framtid så jag kan bli lite mindre pressad. Trött på oro! Gör husförsäljningen att jag får möjlighet att köpa något eget i ett område där jag kommer trivas eller ser det mörkt ut?

Passar på att tacka för tidigare seanser och svar här i bloggen! Svaren har hjälpt mig att ta medvetna beslut och fått mig att inse att jag är tuffare än jag trodde.

23 Milla:

skriven

Hej!

Jag har ju nyligen bytt jobb till det jobb jag ville ha när jag utbildade mig, men av olika anledningar inte fått möjligheten. Det är tufft och jag har mycket att lära då det är ett tag sedan jag utbildade mig och en del har förändrats Ser du om det här jobbet verkligen passar mig och om jag blir bra på det?
Kram

24 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Kul !! Gillar´t verkligen !

Något mer jag gillar är Covid´s inverkan på vår jord ! Vilken miljöförbättring ! Wow ! Hoppas alla tänker till och vill ha så ren luft även framöver ...
Tänk om det faktiskt kommer ngt gott ur allt detta elände !!!

Onsdag och jag är redan hokked på nya Robinsson ...
Tur man har tv och alla serier ;-)

Glad onsdag i regnet !

Kram Anki med flock

Svar: Nja, jag vet inte om jag håller med... gillar inte tanken på en värld där bara rikt folk har råd att åka på semester och uppleva världen.. eller om man är känd som Greta T och gratis får ut och resa med katamaran. Men, det är väl fasen att Robinson bara vara en halvtimme.. man hinner ju knappt börja titta förrän det är över !! Kram :)
Esmaralda

25 Lotta S:

skriven

Svårt att se hur min dotter och andra unga ska kunna ha en bra framtid, du har sett det för hennes del, men med alla potentiella katastrofer och världsekonomin som körs i botten nu blir man ju mörkrädd för mindre. Redan innan detta hände har ju många unga klimatångest och allt möjligt annat illamående, nu kommer det ju vara ännu större brist på stödresurser i samhället.

Vill egentligen inte skriva detta för inget blir ju bättre av det, är nog ett försök att bearbeta egen ångest och få ihop det som ju både du och andra sett om både ljus och glädje, resor som fortsatta vattenhål, att livet inte ska vara lika tungt som det varit. Hur går det ihop?

Svar: Det blir annorlunda men faktum är att det kommer bli bra i alla fall i framtiden, kram :)
Esmaralda

26 Elin:

skriven

Haha du e för rolig!

Vad tycker han efter morgondagen? Får du någon känsla?

Kram

Svar: Tackar :) Min humor brukar vara lite odd :) Jag får en blandad känsla... kram :)
Esmaralda

27 Misstjejen:

skriven

Hej

Har dom förstår nu när jag var skitförbannad på dom och inte vilja lyssna på mig även respektera mig...

Ha det bra

28 Corona:

skriven

Hej, kommer man snart att hitta någon medicin eller ett vaccin som hjälper mot corona? Tänker hur många forskare nu kämpar med att försöka få fram NÅGOT som funkar... NÅGON måste ju hitta nåt?!?

Svar: Ja, det kommer men det dröjer... kram :)
Esmaralda

29 Bjork:

skriven

Hej

Kommer jag kunna gå tilljobbet på fredag?

Saknar min trogna vän Görel.

Kram

Svar: Tveksamt om det blir jobb på fredag.. kram :)
Esmaralda

30 Lilla blå:

skriven

Tjenis, tjenis!

Nu i corona tider börjar jag fundera på att ladda ner någon dejting app (uttråkad hemmasittare som en är just nu) vad tror du, skulle något extra kunna dyka upp där? 😁

Lugnande kramar bloggänget. Vi löser denna tid tillsammans!


Svar: Absolut skulle det vara positivt med en dejting app.... klart vi löser detta tillsammans.. kram :)
Esmaralda

31 Dunegull:

skriven

Om jag samlar info och presenterar för chefen det som ej fungerar. Vad är din känsla då? Får du positivt eller negativt att jag engagerar mig och försöker göra rätt.
Kram

Svar: Kanske lite svalt intresse men det kan växa allt eftersom.. kram
Esmaralda

32 Bjork:

skriven

Kommer jag få träffa Görel i sommar?

Kommer Görel drabbas av viruset?

Kram

33 Kristin:

skriven

Tusen takk for disse, kjære Esmaralda.
For en herlig type og vilken humor!!!
Dette ble en morgen med god latter :)
Fint å bo på landet :)
Mine naboer nedenfor meg har kjøpt hus og skal flytte 1.april. Ikke sikkert det er så lett å selge hus i disse coronatider, men jeg håper uansett at de som kommer til å kjøpe, vil være mennesker som er mer tålerante og positive enn de som nå flytter.
Kram og takk for en morsom start på dagen :)!!!

Svar: Då är jag inte ensam om min humor :) De som flyttar in ser ut att vara mer positivt inställda... kram :)
Esmaralda

34 Fråga:

skriven

Hej esmaralda.

Är deras relation seriös?
Kommer den att bli helt seriös?
Kram

35 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Skrämmande hur utvecklingen är i skolan. Ca halva skolan är borta! Även sjukt mycket personal som är borta..

Sover fortfarande så dålig men fick förslaget att rena rummet.. Får köpa in salvia men hörde även att jag skulle kunna ta lagerblad också...

Hoppas det blir bra snart!

Kram

Svar: Ta båda salvia och lagerblad.. så garderar du dig.. kram :)
Esmaralda

36 Ma:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om F kommer att vilja ha mig fullt ut någon gång?
Kram

37 EPM :

skriven

Hahaha! Tycker Aurell är kanonkul, även en bra musiker.

Så väldig dött på jobbet nu, jag ska ordna ny tentamensform i rappet pga att de inte får ha salstentor.
Kommer detta gå bra?

Vi jobbade hemma ihop igår, jättemysigt 😍❤️

Kram

Svar: Vad roligt att fler än jag kan skratta åt Aurell :) Ja dina planer ser ut att gå i lås :) Kram
Esmaralda

38 Bjork:

skriven

Kommer jag få höra i från min normala Görel i sommar?

Kram

39 Helena Ir:

skriven

Förfaras gör jag då inte..dessutom är luften bättre än inne i stan :)

Jag bor rätt nära stan, 12 min med t-banan..vad tror du Es kommer jag flytta från denna lägenhet någongång?..Nu vantrivs jag inte längre..men kanske något händer i framtiden?

Ha en skön humorrik dag!

Själv mår jag oförskämt bra..bäst att berätta,det vänder så snabbt ibland :)

Kram

Svar: Ja en dag kommer det en flytt... en bra flytt som du själv väljer.. men det dröjer nog.. kram :)
Esmaralda

40 Godis :

skriven

Varför slutade han höra av sig bara sådär igen!? Dumt av mig att ge han en andra chans och han fortfarande inte mognat.

Kram

41 Eva:

skriven

ha ha ha...sjukt kul sång!:)))

Svar: Då är jag inte ensam om min knashumor :) Kram :)
Esmaralda

42 Nat:

skriven

Hej esmaralda.

Hur ser det ut med kärleken för mig i år?
Ser det ensamt ut?
Eller förändras något? Någotsånär det stadigare
Kram

43 Um:

skriven

Hej esmaralda.
Kommer det att bli en förändring mellan dem? Att de går isär?
Kram

44 Mona:

skriven

Jag vet inte hur jag ska kunna tacka för all hjälp. Jag är nu på sjukhus och inlagd och har fått febernedsättande och vätskedropp eftersom jag var uttorkad. Jag är mycket sjuk fortfarande men nu finns en god chans att det går åt rätt håll. Tack för hjälpen som anlände direkt. Ersättning kommer. Kram

Svar: Jag är glad att kunna hjälpa och någon ersättning är det inte tal om... absolut inte. I kristider ska vi hjälpa varann när vi kan. Kram o krya på dig nu :)
Esmaralda

45 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda haft ett bra samtal med min läkare.
Han bryr sig verkligen om mig
🙌
Gör jag rätt som börjar med tuffa behandlingen nästa vecka ?
Avskyr sprutorna💉
De kommer även ge ett visst skydd om jag får Coronaviruset.
Kram

Svar: Ja, det känns som om du bör göra vad läkaren föreslagit.. kram
Esmaralda

46 Carin:

skriven

God förmiddag 💕🍀
Mina rutin är nu att se till att få till en kopp kaffe när jag har myst ner mig själsligt och känner mig redo att öppna din blogg för dagen. För vem vet vad som man kan komma läsas? 😄 Man kanske ler samtidigt som man smuttar på kaffet och/eller sätter kaffet i halsen? Vem vet?
Ta sig tid att lyssna på dessa klipp - härligt! Elakt? Njaejoo, kallas mer självdistans. Stereotyper som radades upp - igenkännlighet och kände man för dessa stereotyper som antingen brann upp eller har samma pappa som sin mamma? Lyckligtvis har jag ingen sån igenkännlighet att jag tar illa vid mig. Eller så talar självdistansen för sig själv 😉
Nattens dröm var den bästa någonsin - nästintill bekymmersfri och jag var FRI 💕 När jag vaknade kändes som att jag hade en riktig bakisminneslucka för ”hur i helvete kom jag hem hit så fort??” 😂
Att ta sig ifrån och distansera sig är nyckelorden just nu. Och jag njuter av tystnaden som jag längtat länge att få göra. När tankarna börjar snurra så pockar ändå en del av hjärnan på och påminner om drömmen jag hade. Nästintill BEKYMMERSFRI 💕💕🍀🍀
Kram

Svar: Känns som om du hittar en bra egen inre zon :) Kram :)
Esmaralda

47 Carola:

skriven

Hej, när jag fick min personliga seans i höstas så skrev du att jag skulle vara försiktig i början av året för det skulle komma en allvarlig smitta och nu har det hänt. Varför skrev du inte detta i din spådom inför nya året ? Kram

Svar: Jag har lite ångest inför att jag inte skrev detta... jag funderade och fattade beslutet att INTE skriva om det eftersom jag inte ville skrämma upp i onödan för tänk om jag hade fel !! Och så fanns det ju ingenting att göra åt det hela Kram
Esmaralda

48 Elin:

skriven

Vill du vara snäll och utveckla det med blandade känslor? Vad är blandat? På vilket sätt?

Svar: LIte tvekande.. men det ger sig snart.. och du kommer veta hur intresset är... kram
Esmaralda

49 Skorpan:

skriven

Skönt att höra mona!
Kram Skorpan

50 Bella:

skriven

Godmorgon😄 kommer det lösa sig med praktikplats/jobb inom kommunen? Är lite desperat gällande jobb el praktik nu.. kram

51 Lotta S:

skriven

Så fint med Mona!
Hur går det för dig, Pia1, skulle så unna dig att saker ordnar upp sig!

52 Alie:

skriven

Hej,
Ska jag hålla fast vid det kontraktet jag har fått till sommaren eller ska jag ta den andra byrån och skriva kontrakt med dem i stället? ( som jag arbetat med tidigare)
Kram

53 Marita:

skriven

Hej!
Underbart med knashumor.
Kommer jag klara mej ekonomiskt framåt?

Skönt att du fått hjälp Mona.Krya på dej.

Kram

54 Lotta:

skriven

Det är alltid bra med sånt som piggar upp, som galghumor :)))

Nu är äldste sonen distansstuderande. Är orolig för om det blir något studentfirande. Jag tycker det är idiotiskt att stänga skolorna. Inget högskoleprov heller ju. Kommer skolorna öppna snart så ungdomarna får betyg och kan ha studentfester och annat kul?

Kram L

55 Gemini:

skriven

Vaknade med ångest i bröstet. Parallellt med Corona hysterin så pågår mina personliga problem egoistiskt nog....Läser en bok som triggade igång min största rädsla: att förbli ensam å utan en egen familj. Jag har det väldigt bra jobbmässigt, socialt, hälsan i behåll men jag vill mer. Karaktären i boken tar upp kvinnans fertilitet å hur den sjunker drastiskt efter 35 år. (Gråter inombords nu.) tänk om jag inte hinner. Jag har inte valt att livet skulle bli såhär längtandes å trånades å manslöst, det bara blev, men åren går och man kan inte vinna över biologin ju. Du har spått att jag kommer att få tutto, allt. Men verkligen? Är nedslagen å känner enbart sorg, sorg över denna fråga. Ska jag inte få bli någons mamma. Ska jag inte få bli någons fru. Hur i H blev det såhär.
Kram!

Svar: Förstår din oro.. men än är inte loppet kört och det är god chans att allt reder ut sig till det bästa.. kram
Esmaralda

56 Michaela:

skriven

Gillar också galghumor :)

Hur hanterar familjen oron över Corona förresten? Vet ju att du är hur cool som helst så kan tänka mig att de övriga också är det :)

Ska till posten och hämta nya påslakanet från Ikea. Bättre att beställa än åka dit i dessa tider. Sen vidare till kuratorn. Dom här ljusa och bra tiderna som du sett .. är de långt borta?

Ha en fin onsdag!
Kram

Svar: Nja. sonen lever som vanligt, 28 år och frisk... medan mamma är orolig.. hon är ju ändå 87 år.. men frisk.. men lite oroligt är det.... de bra tiderna kommer sakta men säkert för dig.. kram
Esmaralda

57 Helena Ir:

skriven

Tack :)

Mona (44) Tänkt på dig,och vad skönt att du fick hjälpen så snabbt..! Underbart att Es kunde hjälpa till!

Kra

58 Michaela:

skriven

MONA! Skönt att höra att du är väl omhändertagen! Krya på dig! Kram

59 Oo:

skriven

Hej, kan du hjälpa mig ?
Behöver hjälp mår Inget vidare

60 Oo:

skriven

Hej, kan du hjälpa mig ?
Behöver hjälp mår Inget vidare

61 B:

skriven

Hej.

Blev han besviken över det jag sa igår eller förstår han mig?

62 Konvalj:

skriven

Bra att veta Mona. Nu får du rätt behandling och blir snart frisk. Allt gott önskar jag dig. Konvalj

63 Rebecca:

skriven

Inte nog med att jag mår tillräckligt dåligt över coronasituationen, samtidigt så pågår det bråk med min kille (som är mitt ex nu) och han beter sig SÅ illa mot mig. Kanske för att han är sårad men inte okej ändå. Senaste året har han återkommande sagt hur dålig jag är men får det att låta som att jag är den som är problemet, som gör allt fel och beter mig illa. Jag hade hoppats att vi skulle kunna vara snälla mot varandra.
Allt känns så himla hopplöst. Känner för att kasta in handduken. Finns det hopp om att jag kommer må bra igen? Kram

Svar: Du behöver ta en time out från honom helt och hållet och satsa på att läka dig själv. visst kommer du må bra igen.. kram
Esmaralda

64 Oo :

skriven

Hej behöver din hjälp..
kontakta mig om du kan

Svar: Är du intresserad av personlig seans/spådom så maila mig på: [email protected] och jag mailar info tillbaka till dig om hur det funkar.. kram :)
Esmaralda

65 Ghostwriter :

skriven

Ser du mig möta en seriös partner inom ”snart” (inte för snart men) som inte är via dejtingapp? Jag vill verkligen inte ha appen. Jag får ångest och är trött på att bli tagen för att vara en sexdocka (de flesta är ju skadade) så vill verkligen bespara mig från det där fjanteriet och vill kunna hitta någon utan att indirekt leta.


Kram

Svar: Ja, det kommer också från annan väg... du behöver inte anstränga dig mer än att du har ögonen öppna.. kram
Esmaralda

66 Victoria:

skriven

Hahaha! Helt klart roligt!

Svar: Kul att du tycker det :) Kram
Esmaralda

67 Himmel:

skriven

Oj vad mycket kärlek jag fick när han kom hem igen.. Var detta pågrund av att jag inte var lika tillgänglig som jag brukar. Eller det var helt enkelt bara ren saknad❤️

Svar: Det var nog ett kombo... kram :)
Esmaralda

68 Misstjejen:

skriven

Hej

Bryr B kvinna om hur jag mår och allt såna? Även komm vi pratar i kväll?

Önskar det var C kvinna men det går inte väl att få prata med henne...

Ha det bra

69 Smulan..:

skriven

Ska kontakta bänken för att se o vi får något lånelöfte, får vi det?

70 Misstjejen:

skriven

Hej

Visste inte väl jag är starkare än vad jag tror. Han är själv kickboxning men våga inte använda sina självförsvara.

Jag är för starkare för dom borde förstår... jag använda det när jag behöver...

Ha det bra

71 C🤓:

skriven

Hahaha ”Natten när Stockholm brann” var en höjdare.
Man måste gilla satir och ironi för att inse storheten i den 😂😂

Svar: Eller hur !!!! :) Kram :)
Esmaralda

72 Hon:

skriven

Hej,
Ser jag ut att vara smittad eller kommer jag att bli smittad av viruset?
Kram

73 Cecilia:

skriven

Blev uppringd av ett företag igår och hade en intervju imorse och blev erbjuden jobbet på en gång! Jag väntade på svar från ett annat företag, men har inte hört något på väldigt länge så jag kommer nog tacka ja till detta. Känns skönt att veta att man kan klara sig i sommar då många jobb har försvunnit pga corona viruset. Nu har ju skolan gått med på att det blir distans studier, så det ställer ju till det när vi i många kurser har laborationer. Men det löser sig nog.

Ser du om min kille får ett jobb i sommar? Han har varit på två intervjuer hittills som känts bra. Kramar

Svar: Vilken tur du har !! Och ja, det är god chans att killen får jobb i sommar.. kram
Esmaralda

74 ❤️ Anonym denna gången ❤️:

skriven

Kära Es!
Väljer vara anonym idag även om du vet vem jag är.

Inte min typ av humor riktigt. Jag menar jag vek mig inte av skratt men de var inte dåligt heller. 😊

För tillfället rinner näsan men hoppas bara de är en lättare förkylning eller pollen och inte början på Coronaviruset eller att jag får det.

En nyfiken undran, kommer jag lätt bli gravid när det väl är dags? Perioden strular lite nu och jag vet att de beror på min övervikt men kommer den ordna sig när jag går ner i vikt? Eller kommer jag få hormontabletter? Vad ser du?
Kram ❤️

Svar: Går du ner lite i vikt så kommer också en graviditet lättare.. kram :)
Esmaralda

75 AnneMi:

skriven

Igår då jag var i köket så startade min ugn av sig självt..vad var det som hände där riktigt? Kram

76 I wonder:

skriven

Hej
Så äntligen möttes vi upp. Jag och M. Vi hade så kul men råkade dricka för mkt. Dessvärre blev det alltså inte så ”på riktigt” som jag önskat. Allt är en blurr på slutet.. 🙄det var så spontant.
Men kul.

Vad tror du händer härnäst? Han är bortrest nu i flera veckor. Behöver jag kanske en hel spådom för detta?

Vill bara veta om det kommer bli en romans när han kommer tillbaka? Eller är han bara att glömma..?

Åh önskar lite att vi inte råkat dricka så mkt, jag minns liksom inte så tydligt som jag vill. Men men- yolo 😝

Svar: Jag tror helt enkelt inte att detta har förutsättningar att bli på ett sätt som blir bra för dig.. kram :)
Esmaralda

77 Anki:

skriven

Goéftermiddag Es

Oooh du måste missuppfattat mig ..Inte vill jag göra skillnad på vilka som ska resa inte !
Det jag önskar är att man kan få en aaha upplevelse om man bor i en smogstad och nu får uppleva frisk luft ! och att vi faktiskt reflekterar på hur mycket det gör att vi inte förflyttar oss .Jag reser ju inte alls nästan men om jag gjorde det skulle jag nog kunna tänka mig ta tåget om det gick för jag nu ser vilken skillnad det gör !

Mona Skönt att du fått hjälp !

Kram Anki med flock


Svar: Nej, jag bara tänkte steget längre... hur det hade kunnat bli om man inte ser upp :) Jag är ju lite restokig och vill unna alla nya upplevelser och miljöer.. att man satsar på att rena utan att dra ner på möjligheterna och utvecklingen... men det är ju jag :) Kram :)
Esmaralda

78 Henne:

skriven

Hej,
Kommer jag nånsin att bli gravid och få egna barn?
Kram

79 Kram:

skriven

Hej, sker det något på dejtingfronten snart?😊

Får jag napp🙂

80 Elin:

skriven

Får du positiva el negativa tankar på hur intresset utvecklar sig eller är det för tidigt att säga?
Kram

81 Tiss:

skriven

Ser det ut som att M:s man kommer att överleva?

82 Elisabeth:

skriven

Hej,
skulle jag kunna passa i detdär arbetet som skolcoach för ungdomar?
Kram

Svar: Ja det tror jag kan passa dig.. kram
Esmaralda

83 Lola:

skriven

Hej fina Es, önskar dig och dina nära allt gott.

Undrar om min nuvarande chef är intresserad av mig.
Får in vibbar att han försöker döljer det men jag kan ha fel, han kanske bara tycker om mig som vän.

Ser du något på den fronten?

Kram

84 N:

skriven

Hej esmaralda.

Ser det ut som om det kommer att bli en förändring mellan dem? Att det liksom tar slut mellan dem?
Kram

85 Läroliv:

skriven

Ja, vi verkar vara minst två med denna humor, hahaha. Gärna mer av den varan, tack.

Kram

Svar: Härligt... glad jag blev ) kram :)
Esmaralda

86 Moms:

skriven

Hej

Kommer jag träffa någon ny snart?
Kram

Svar: Det gör du men det kan dröja en tid.. kram
Esmaralda

87 Misstjejen:

skriven

Hej

Tar mig åt en hämnas och provocera mot M man så kommer han imorgon och ser papper... jag gör en hjärta med hans namnet och min namnet. Och skriva en ord för "jag saknar dig"

Kommer han förstår min skämta eller allvarligt. Han bore läea sig något gång mot mig.

Ha det bra

88 Skorpan:

skriven

Undrar om jag borde sluta följa med vad som händer i "coronabranschen", känner mig helt yr. Det vill bli lite för mycket av det goda. Tror dock inte att jag drabbats av nåt... Inte den som inbillar mig saker o ting i första hand ;). Fast vem vet, kan ju vara vanlig sjuka.
Kram Skorpan

Svar: Ja och man behöver ju inte bli särskilt sjuk av corona
Esmaralda

89 Kroppen :

skriven

Jag får lite panik, jag vet inte om jag går upp i vikt eller ner i vikt (har ingen våg) och kan inte riktigt avgöra på kläder/bilder.



Jag äter helt ok men funderar på om jag äter för lite fett? Jag vet att jag går ner på det, men har just nu bara kyckling, ris och wook hemma (all mat är strax slut och jag har inte råd med mer). Äter jag för mycket protein och för lite fett eller tror du att min kropp och vikt mår bra av kyckling bara också? Kanske dra ner på riset?
-----

Tänker försöka ha vatten-challenge där jag dricker minst 2liter vatten/dagen för tror det kan hjälpa en aning. Och så motion med träning.


Eftersom jag inte har råd med mat, så är jag inställd på svält, och är rädd att inte gå ner i vikt för jag måste göra det nu, för min hälsas skull. Vill inte få diabetes och gå runt och må dåligt i mig själv.

Kram Ghostwriter

Svar: Ärligt talat så känns det som att du behöver mer av balans i din kost.... träning är alltid bra men ska det funka så behöver din kropp en balanserad kost.. kram
Esmaralda

90 Anonym:

skriven

Hej käraste Es, har tänkt att barn inte är något för mig att jag kan vara nöjd utan egna biologiska barn. Börjar bli lite osäker nu.
Ser du mig som mamma och gravid i detta liv ?
Skrev till väninna igår att jag verkligen vill träffa någon seriöst nu. Hon verkar tycka att jag är ett hopplöst fall.
Kram

91 Jer:

skriven

Hej, Esmaralda.

Ser du om jag får komma på en arbetsintervju denna vår?

Svar: Det finns en chans för detta... kram
Esmaralda

92 M:

skriven

Hej Es

Ser du något speciellt skoj som händer mig?
Kram

93 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Jag undrar bara hur det ser ut för mig fram till mitten av april?

Sen har jag en till fråga, är det lång tid tills jag finner min kärlek? ☺️

Kram

94 Sp:

skriven

Hej. Han är väldigt orolig.. kommer något dåligt att hända honom?

95 Hanha:

skriven

Jag läste en kommentar om att du varnat en av dina kunder för viruset och att du gjort detta redan i höstas. Du borde talat om detta på bloggen så vi alla hade kunnat förbereda oss och handla hem allt vi behöver.

96 Anna E:

skriven

Har gumman det bra nu? Vem är hon hos nu tro? Ledsamt :(

97 Oo:

skriven

Har skickat mail nu

Mvh

98 Na:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer F någon gång att vilja ha mig fullt ut?
Finns det en möjlighet att det sker en förändring? Och blir seriöst mellan oss?
Kram



99 Undra:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer de att skaffa barn snart?
Kram

100 Yvonne gammal kund :

skriven

Hej hej!

Så himla förkyld! Segt och infekterat. Känns som det aldrig tar slut!

Tjoho! Det är inte klart än. Meb jag har vunbit i Förvaltningsrätten över FK!

Bu ska vi bara se om dom överklagar. Dom har två månader på sig. Men vunnit har jag!!

Jag har en fråga idag... tvp av mina vuxna barn är ovänner, blir dom vänner igen nån gång?

Så himla tråkigt!

Kram

Yvonne

101 F:

skriven

Hej esmaralda.

Kommer en förändring att ske mellan dem? Att det blir slut mellan de snart?
Kram

102 Dunegull:

skriven

Underbart att höra Mona! ❤️
Esmaralda-wow-vilken fantastiskt människa du är! ❤️

103 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tänk om man har vorona o inte är ordentligt sjuk o bara fortsätter jobba o går an o sprider smittan. Hemska tanke...

Jag bara äter o dricker o pöser ut som en jäsande bulladeg, inget annat o göra ;D.
Kram Skorpan

104 Elin:

skriven

Hur stor är chansen för positiv utveckling? Att vi får mer kontakt nu?

105 Elisa:

skriven

Hej,
undrar om det på nåt sätt var meningen att jag skulle komma hem i tid, innan gränserna stängdes... För det kändes på ett sätt som rätt val då under resan.. för nu har jag iallafall tid att bara fokusera på mig själv, och inte vara med honom... Ser du hur jag skulle kunna ta vara på denna tid bäst för att stärka mig själv?
Kram <3

106 Draken:

skriven

Hur skulle han reagera om jag hintar honom om vad jag vill? Finns det något konkret jag kan göra för att få honom haka på min önskan?

107 Tingeling :

skriven

Skönt att Mona fått hjälp!

Blir lite ledsen när jag läser här att vissa inte har råd med ordentligt med mat. Vet inte vart du bor men det måste finnas nånstans att gå och få mat. Kyrkan till exempel, där kan man få äta och fika till väldigt billig peng och säkert gratis också, eller få bidrag till mat.

Skulle handla toapapper och fanns inget kvar, wtf!? Inte i en enda affär. Enligt dem som jobbar i affären så kommer det folk från andra städer hit och handlar också. Betyder det att jag måste åka 10 mil bort för att köpa toapapper?

Skrev brevet, och när jag gjorde det så fick jag pirrande känsla i kroppen, nästan som jag ville gråta, men inte av att jag var ledsen, mer överväldigad. Kastade sen den i morse...knögglade inte ihop det utan vek ihop.

Nu Robinson!

Kram!

108 Naturvän:

skriven

Go kväll!

Tack för länken med Aurell, fick mig att börja dagen med ett skratt, o bra musiker är han också!

Ironi i sin rätta form är kul och jag anser mig ha ganska bra självdistans....

Behövs i dessa tunga tider.............men det vänder ju ngn gång, funderar mkt på hur läkemdelsindustrin kommer framåt ifrågan, kommer ett vaccin ut på marknaden, hur länge dröjer det. Sånt vi alla funderar på.

Ja nu gäller det bara hålla ihop o försöka hjälpa där man kan.

Allt gott till dig Mona, härligt höra du fått vård och hoppas du snart blir frisk. Tack för du delar med dig. Styrkekram!


Känns som ett I-lands problem i dessa tider, men saknar min vän/manlig, ser du om vi kommer träffas snart?

Kram !


Svar: Ja, så ser det ut... kram :)
Esmaralda

109 Cassandra :

skriven

Hej. Jag är sedan länge tillbaks ensam och har nu blivit arbetslös. Finns det någon ljusning för mig framöver?

Svar: Jadå, visst kommer det att ljusna.. kram
Esmaralda

110 Ozz:

skriven

Hej hej, har du sett din mail?
Det är lite akut faktiskt

Med vänlig hälsning,

111 Contici :

skriven

Hej Ez!

Så stökigt i levet återigen nu. Kämpigt på jobb-, hälsa- och familjenivå samtidigt. Ska det aldrig lugna sig?? Känns som att jag får erfara vad 4 människor, minst, får erfara under en hel livstid. Önskar så innerligt en lättnad inom det närmaste, åtminstone på något av områdena, annars vet jag inte hur jag ska klara ut det.

Är det läge att försöka starta eget i maj, i minimal skara, typ en dag per vecka, på min kompis kontor, fast i egen regi? Vill så gärna komma igång, och pröva vingarna, men osäkert...

Kram

112 Naiv eller kanske bra? :

skriven

Jag saknar verkligen inte platsen, men jag saknar min vän som är mer som en syster. Vill våga flytta dit, iallafall ett tag. Tror du att det kan bli möjligt? Och är rätt?

Du har sagt länge att jag kommer flytta pga studier, men jag vet inte specifikt vart jag hamnar och det är ju till nästa år kvar innan jag iallafall kan söka något.. Och vet inte om jag orkar bo kvar här så pass länge.

Vad tycker du? Ska jag våga flytta dit?



Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: