Andreas har ordet...

Dagens gästbloggare är: Andreas
 
Hej, Andreas här
 
Jag var ju med  och tävlade om en seans för min grannes räkning.
 
En gammal uteliggare och missbrukare som äntligen fått lägenhet fast kroppen är skröplig.
Han är en go gubbe  och  har lägenheten intill mig.
Han  stör ingen även om han är lite "egen".
 
 
Jag vann inte, trodde jag men så igår fick jag veta att jag vunnit i alla fall.
En i bloggfamiljen med stort hjärta  kontaktade Ez och ville betala en seans för min granne.
 
Man blir så infernaliskt glad.
Tack ska du ha okända mäniska, för du ville vara okänd.
 
Till helgen kommer granngubben hem till mig
 
Han har inte smartphone eller dator så han ska få låna min dator och skriva sin presentation och sina frågor för seans
 
Detta är ju något han önskat länge.
Hans morfar var seriöst medial.
 
 
Och när han kommer ska jag passa på att bjuda på taccos.
 
Det påstår han att han aldrig ätit men förstått att det är populärt och  han är nyfiken på hur det smakar.
 
Människor som ger utan egen vinning, får vinst i långa loppet och jag tror stenhårt på karma och hur det verkar.
 
Må du okända få allt det du önskar och vill ha
 
Stor kram till dig.
 
 
1 Maria:

skriven

Godmorgon Es!

Vilken fin historia Andreas! Det finns hopp om mänskligheten! 🙏🏼❤️
Jag är orolig för min son vars bästa kompis aldrig hör av sig längre.. Dom umgicks jämt tidigare.. Min son vet inte vad som har hänt.. Kan du se vad som har förändrats? Kommer dom att hitta tillbaka till varandra? Dom hade så roligt ihop..

Kram 💕

Svar: Det verkar som om han har en annan kompis också som just nu tar mer av hans tid...och din son kanske kan passa på att vara lite mer med andra just nu.. kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte hur ska jag tolka på rätt sätta för B kvinna. Så ju hon döljer för mycket framför mig.

Märks ju hon trodde ju ofta jag skojar eller kallas mig för tokiga.

Hon har inte inser att det är seriöst från min sida.

Men jag vet inte hur ska jag tolka henne för hon är svår för mig. Hon döljer för mycket framför mig. Så jag vet inte vad är sanningen från hennes sida

Ha det bra

3 Läroliv:

skriven

Oh vad fantastiskt Andreas, vilket vackert hjärta du har och du okända givare, att ge anonymt är den finaste gåva som man kan ge. Önskar er all världens lycka och allt det ni kan önska er för bara er själva. Önskar mottagaren stort lycka till med seansen.

STOR KRAM till er alla tre.

KRAM

4 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Har en ordentlig kris nu i livet. Det spretar åt alla möjliga håll. Kan du se om någon på andra sidan hör mig och kan stötta när jag är som mest nere? Ber ofta om hjälp.

Svar: Ja, du får stöd och kärlek och omtanke.. försök ta emot... healingkramar !!
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte hellre vilka sätta ska jag tolkas B kvinna för hon säker har att döljer för mycket framför mig.

Därför jag försöka ta bort några ämne som hon bruka prata med mig. Jag vill få henne börja fokus på oss.

Så jag säger bara att hon är för omöjlighet att tolkar.

Jag vet inte vad är sanningen



Ha det bra

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag visste ju jag har haft den känslor i hemlighet från ifjol till idag. Det krocka ofta min känslor av kärlek och vänskap.

Men jag vet att jag kommer aldrig att kunde erkänna det medan borde jag njuta av det som jag har så jag gör det.

Jag tänker inte ändå avslöjar för henne. Jag hoppas bara hon märks själv något gång...

Har behålla den hemlighet framför alla...


Ha det bra

7 Misstjejen:

skriven

Hej

En sak är jag märks att B kvinna är den mest blyga mot mig. Våga inte lika mycket som jag säger och gör. Det är väl normalt tänker jag.

Därför det är svår att tolka henne

Ha det bra

Svar: Ja du får försöka se de små tecknen, kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Godmorgon bästa
Får han åka med och jobba i norge v.2? och kan det bli nåt inann dess?

9 Kulla:

skriven

Blir ju alldeles 😢av detta inlägg. Tänk att han nu ska få en seans🔮🌟..
Håller med till 💯% att DU underbara medmänniska får allt du önskar och vill🙏.
Blir det en helgdate med M?❤️.
Kram

10 Jossan :

skriven

Godmorgon...

Idag är jag inte super pigg utan hade gärna sovit vidare. Men börjar halv 8 idag. Idag kommer även en kollegan som haft Corona tillbaka.. jag kommer hålla avstånd delux...

Inatt har jag sovit så dåligt. Tror jag vänt mig eller vridit mig för jag har så ont i mina ryggfileer. Och nu halsbränna på det!

Så då blev även vår bingokväll inställd. Jag hatar verkligen Corona!!!! Jag är så trött på det!!

Idag blir det en jobbig dag... samma som igår...

Känns som vi går på knäna nu...

Kram

Svar: Faran är inte hos den som haft corona utan hos de som inte haft det så var försiktig. Det är tungt men du fixar det, kram :)
Esmaralda

11 Hemliga H:

skriven

GodmorgonEs! Ser du snart i framtiden att jag pratar igen med C?

12 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Åh så fint gjort av den personen! Verkligen fint!

Esmaralda,
Tycker han så mycket om mig att han kommer att ta med mig hem till hans familj någon gång?
Kram

Svar: Känns tveksamt, håller det i sig och utvecklas så ja.. men chansen för god utveckling ser tyvärr inte stor ut.. kram :)
Esmaralda

13 Hej:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar någon ny kärlek vara pågång eller dröjer det?
Är något nytt inom kärlek pågång nu snart?
Kram

14 Gunilla i Oxd:

skriven

Såå himla fint av dig också Andreas! ♥️ Att du bryr dig och ser den här människan. ♥️

Tänk om alla vore som du!✨

Kram Gunilla i Oxd

15 Seanskunden Emma :

skriven

Hej Es!!

Tror du jag föder i början eller slutet på mars? Du hade så rätt om graviditeten :-)

Kram Emma

Svar: Det ser jag inte men får en go och fin känsla om att allt kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

16 <3:

skriven

Hoppas att ni får en mysig tacokväll Andreas och att din vän blir nöjd med sin seans.
🙏🙏

Gick jag på lite för hårt när jag funderade över fyllan i lördags och allt han pratade om till nio på morgonen.
Han vill ju så väl och tror inte att det är endast fyllesnack ? Och att han verkligen vill ha barn och ett tryggare liv kanske tillsammans med mig ? Vi båda kanske krånglar till det och tänker för mycket. Man har ju bara ett liv just nu och här.
Kram

Svar: Han vill mycket men frågan är om han fixar det på ett sätt som du tycker är okey.. här kan bara du själv fatta beslut... ni har båda en tendens att överanalysera lite... kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Vilken godhet det finns i vissa människor! Jag lyfter på hatten för er alla som gör gott för andra!! O för dig Andreas som hjälper din "goa gubbe" :).

Världen behöver goda människor o det är ju synd att jag inte kvalar i den gruppen. Gissar på dåligt karma senare då... Nåja, som mammam brukar säga, man får bara finna sig i det som sker o hänga med ;).

Nu känner jag bara inte för att hänga med. Trött o grinig, på dåligt humör o fet o ful, jag i ett nötskal. Dagarna bara går o jag får inget till stånd, ja allra minst det ;). Var är mannen som vill ta mig i sin famn o lyssna på mina svador Es? Har han inte tröttnat på singellivet redan? Menar ju inte att vi ska flytta ihop i övermorgon även om han skulle råka komma emot mig idag, måste ju provköra honom några varv före det, o han mig ;).

Kliver tillbaka i min dysterhetsbubbla o tar lite mera kaffe...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Inget till stånd "skratt" - men det kommer.. gör något kul, så gott det nu går i dessa tider.. kram :)
Esmaralda

18 Lotta:

skriven

Så himla fin gest av dig Andreas att hjälpa din granne och bry sig om på det sättet.

En fråga...jag funderar nu allvarligt på att helt ge upp jobbsökeriet. Ingen vill ju anställa mig. Det är alltid något dom tycker inte stämmer. Jag räcker helt enkelt inte till. Kanske inte samma värde som andra har och en personlighet som är svår. Usch så deppigt det här blev. Är det såhär livet ska vara?

Kram L

Svar: Nu ska du inte ge dig, fortsätt sök, det kommer bli rätt, kram :)
Esmaralda

19 Kristin:

skriven

Takk for dine gode ord, Andreas.
Jeg blir så glad og varm i hjertet av å tilhøre denne Bloggfamilien. Det er så enormt mange flotte mennesker her.
Vår alles kjære Esmaralda stiller så godt opp for oss, og har med sin væremåte fått oss til å gi vårt beste.
Tusen takk til Bloggfamiliens "Mor" Esmaralda, og til alle varme gode sjeler i denne Bloggen.
Ønsker Alle en god dag. KRAM!!!

Svar: Kram :)
Esmaralda

20 HuldaMaräng:

skriven

Godmorgon!!
Idag är dagen D. Dagen DÖD. Det gör så ont och jag kan nästan inte se på henne. Undrar om hon vet... Undrar om hon tycker det är okej... Hon får det bra sen. Sonen bröt ihop igår och jag lär göra det idag.
Igår fick jag också en obehaglig klarhet i min ekonomi. Jag får ta tag i det, men ser du hur det blir framöver? Hur tufft fortsätter det att vara ekonomiskt eller hur glidigt blir det för mig med pengar den närmsta tiden?
Kram

Svar: Det är en tuff tid och jag skickar en rejäl healingdust. Ekonomiskt blir det kännbart tufft.. men med planering kommer det sakta bli bättre... kram :)
Esmaralda

21 Anna:

skriven

Hejsan!

Så otroligt fint gjord! Skulle behöva ditt råd Es. Killen jag träffar har dragit sig undan efter en dispyt vi hade i telefon. Det var mitt fel:-(
Jag har skrivit flera sms och bett om ursäkt. Det har gått två veckor nu sedan jag skrev, och jag har inte fått svar, det har varit helt tyst. Kommer han att höra av sig snart? Eller borde jag höra av mig igen?

Stor kram

Svar: Du har gjort vad du kan och han "straffar" dig genom sin tystnad.. fundera över om du vill ha någon i din närhet med sådan personlighet.... kram :)
Esmaralda

22 Anki:

skriven

Godmorgon !

Åååh så glad jag blev ! Jag kan bara hålla med dig Andreas må du okända få allt du önskar dig .
Önskar detsamma till dig Andreas som öppnar ditt hem och ställer upp för de som behöver det mest <3

I morgon är det "lönedag" ( sjukpension ) för mig och som brukligt swishar jag 20 kr till Hemlösa .se
inte mycket men alla bäckar små...
De gör verkligen skillnad för hemlösa här i Stockholm gå in på hemsidan och se vad ängeln Kavian gör för de hemlösa .vill ni swisha en liten summa är nr 123 173 29 32

Trevlig solig Tisdag önskas !
Kram Anki med flock

Svar: Tack, nu ska jag swisha en liten slant direkt.... kram på dej och flocken :)
Esmaralda

23 Bbv:

skriven

Hej E

Förväntar han sig att jag ska höra av mig eller kommer han att göra det ? Kram :)

24 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda. Nu har min arbetsgivare gett mig ledigt två sista veckorna i januari. Finns möjligheten att jag då kommer någonstans utomlands eller ser det krasst ut?

Skulle vilja resa utomlands. Har coronaläget lite lugnat sig då?
Kram,
Jennifer

Svar: De kan skjutas upp lite.. du får helt enkelt se hur läget är.....kram :)
Esmaralda

25 Dunegull:

skriven

Fantastiskt Andreas!
Blir alldeles varm i hjärtat.

E- hur ser min närmsta tid ut. Finns det ens något positivt som kommer hända den närmsta tiden? Känns riktigt tungt nu och eftersom jag bor själv träffar jag nästan ingen heller.

Kram och trevlig tisdag

Svar: Det er ut som om du grejar lite på egen hand som känns positivt.. kram :)
Esmaralda

26 Ht:

skriven

Hej!
Härligt med människor som hjälper till❤

Es, har Per på jobbet lagt märke till mig? Va tycker han?
Kram!

Svar: Han tycker att du är söt, kram :)
Esmaralda

27 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Åh vilka vänliga människor det finns, önskar er en riktigt trevlig stund tillsammans och att din vän får ihop ett fint och bra mejl till ezmaralda.

Ez, det blev en träff precis som du sa och det gick bra och var riktigt trevligt. Känns det som det kan bli en fortsättning? Han verkade glad och höra av mej!
Kram💗

Svar: Känns positivt och har möjlighet att bli ny dejt, kram :)
Esmaralda

28 Tingeling :

skriven

Fint gjort! Både av dig och den anonyma.

Nu har stället som söker undersköterska hört av sig och vill att jag kommer och jobbar... så nu funderar jag på att ha två jobb ett tag, för där har jag chans att vara kvar, plus erfarenhet för framåt då jag vill när dottern är vuxen, jobba utomlands.

Borde jag tacka ja till denna vikarietjänst? Ser det positivt ut eller tveksamt?

Kram!

Svar: Jag tror du ångrar dig om du inte tar chansen.. kram :)
Esmaralda

29 C:

skriven

Godmorgon, typ!

När man hamnar i olika kriser så brukar jag hamna i ett tillstånd där jag säger till mig själv "Vad kan jag göra åt detta?" och dra i alla krokar jag förmår att kasta ut.

Fan vad jag känner mig bra självisk när jag läste dagens gästinlägg. Det finns alltid någon som har det värre och mina huvudbryn är förmodligen en piss i Mississippi jämfört vad andra lever i, eller t o m försöker överleva i.
Dock är det inte mer än mänskligt att man måste sätta gasmasken på sig själv först innan man kan hjälpa andra. Som man gör på flygplan.

Seans-vinsten gick till helt rätt person och det fanns en anledning till att den gick åt ett annat håll.

Min andra "livlina" var att i söndags skriva en lista vad jag behöver förändra (nymåneritual). Bl.a. skrev jag "Bättre ekonomi". Igår ringde jobbet och meddelade att vi är permitterade och kan "se fram emot" varsling igen. Och jag skrattade faktiskt gott åt det. Bring it on, Universum..

Universum och allt det där visar de mest märkliga vägar när man behöver som mest guidning..

Kram på er

Svar: Ja ibland tokar det till sig nåt hemskt.. men det kommer vända... mot det bättre... kram :)
Esmaralda

30 Cecilia:

skriven

Blir alldeles varm om hjärtat, det finns så fina människor. Tack till dig som ger bort seanser och tack till Andreas som genast tänker på sin granne, ni är helt underbara.

Ez, ser du vilket alternativ som blir bäst för katten när vi åker hem till föräldrarna över jul (hoppas innerligt att det kommer vara möjligt). Hitta kattpassning eller ta med honom på resan? Kramar

Svar: Vilket som blir bra, kram :)
Esmaralda

31 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, kommer min energi tillbaka ?
Vad är det som gör mig så trött ?
Kram

32 Hej:

skriven

Hej esmaralda.

Verkar någon ny kärlek vara pågång eller dröjer det?
Är något nytt inom kärlek pågång nu snart?
Kram

33 Mamman:

skriven

Hej Esmaralda.

Fick bara en känsla att det nu gått upp för hans mamma att hon är farmor till min dotter. Tror du min känsla är sann? Har hon nu fått klarhet att hon är farmor?
Känns inte som hon tagit till sig förut...
Eller är det fortfarande oklart
Kram

34 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad tråkigt att chansen för utveckling med honom inte är stor...
Kan man hoppas på det bästa att det ändå kan hända?
Ser du varför chansen ser så dålig ut för utveckling mellan oss?
Kram

35 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Frågan är ju vad en vågar göra i dessa tider då corona lurpassar på en i varje hörn, känns det som :(. Sicken en j*vel, kan inte säga annat, blahaj...
Kram Skorpan

36 SarA:

skriven

Idag är en sådan dag där allt känns motigt, negativt och bittert.
Har i allra högsta grad blivit lurad på en Healing och tarotläggning för drygt 1000kr och har redan ont om pengar sen innan så svider det såklart lite extra.
Jag var riktigt skeptisk till kontakten jag fick med utövaren innan men personen lyckades på något sätt övertala mig ändå. !!?
När presentationen kom så kändes det väldigt positivt och kände en enorm glädje för 2021 då läggningen var för detta. Men när jag tänker efter så skulle den passa in på vem som helst egentligen då det handlade om väldigt allmänna saker.
Jag blev lovad kontakt efter healingen och skulle få en kristall hemskickad.
Nu finns inte utövaren kvar och personen har bytt namn och utger sig vara en annan person med exakt samma ”erbjudande”. Jag har givetvis anmält personen.

Hur i hela friden har jag lyckats attrahera in det här ?! Och hur vänder jag på den här frekvensen/energin/attraktionen? 😢

37 Solstjärnan:

skriven

Så otroligt fint av dig Andreas att tänka på din granne vid en tävling som denna😊
Es seans är ju en verkligen fin gåva att ge.😊


Och snällt av blogg medlemmen som gjorde denna tävling möjlig😊

Es, jobb sökandet pågår..ser du mig jobba i min egen stad eller kommer jag att jobba längre borta i en annan stad/ kommun?


Ha en bra dag 😊
Kram Solstjärnan ⭐

38 Tingeling :

skriven

Tack! Då kör jag på det! Är ju vikarietjänst/timvikarie så kan ju faktiskt tacka nej sen om jag inte vill längre.

Förändringarnas tid för mig... igen... Har letat och sökt i flera år efter min rätta plats, och börjar känna att jag vill nå dit nu. Ha mitt jobb resten av livet, ha mitt fasta boende (flyttat 4 gånger i min 7 åriga dotters liv). Och jag börjar bli trött på sökandet nu och att aldrig känna mig nöjd utan hela tiden prova nya saker.

Jag tror dock ha hittat området jag vill bo i här i stan. Alltid nåt... kanske sker flytt 2021 eller 2022. Området är blandning av stad, skog, hav och åker/hage.

Kram!

39 Mej:

skriven

Hej esmaralda.

Ser någon ny i kärlek ut att vara påväg eller dröjer det?
Ser du mig i ett förhållande ?
Kram

40 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer han att flytta ihop med oss?
Kram

41 Michaela:

skriven

Vilken underbar historia Andreas! Godhjärtade människor både du och givaren!

När går maken förresten och lägger sig som går upp så tidigt på mornarna? Ni lever olika tider på dygnet :) I natt har jag sovit dåligt.

Ser du något om min 40 års dag i Januari? Fan vad gammal jag är Es! Antingen så är livet slut eller så är det nu det börjar :)

Ha en fin tisdag!
Kramiz

Svar: Japp, vi träffas nästan aldrig och därmed tröttnar vi inte heller på varann : ) :)Han lägger sig runt kl 22 och då har vi hunnit käka middag tillsammans och titta lite på TV eller serier :)
40 år är ingenting men det tyckte jag inte när jag fyllde 40.. firade min dag i Egypten.... och din 40 års dag bli bra.. kram :)
Esmaralda

42 ängeln:

skriven

Har jag rätt i mina misstankar mot henne? Känner mig så lurad och utfryst. Kommer hon att göra mig mer illa? Kram

43 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack Andreas för en äkta Solskenshistoria som går rakt in i hjärtat🙏❤️ Jag blir så glad när dessa så utsatta människor får det bra, en varm o go säng, tak över huvudet m.m. Och en fin granne som gör något vackert. En eloge till dig som ska ge seansen du vackra Medmänniska 🙏🌹
Vill du ge denne gamle man en varm kram från mig🤗🧡

Gomiddag kära Es!

Tack för ditt svar igår lugnande🙏🌹❤️
Inatt hade jag väldigt svårt att sova det kröp i fötter o ben o jag kunde inte ligga stilla. Efter lite hjälp somnade jag, men vaknade en stund efter 02.08 sen var det omöjligt att sova!! Som de andra dagarna hör jag mobilen ringa tar upp den men inatt såg jag inget nr o mannen hörde inget?!
Vem o varför blir jag väckt så?
Sov till klockan nästan var 10...
Men konstigt nog känner jag mig så lugn det här märkligt varje natt de sista nätterna...

Hoppas på din hjälp goa rara Es!
Kramp kärlek🤗❤️🙏✨🌹

Svar: Stäng din mobil helt och lägg den i ett annat rum när du sover... eliminera allt som kan vara störande.. jag ser ingenting negativt kring dig.. kram :)
Esmaralda

44 HS:

skriven

Blir alldeles varm och lätt i hjärtat. Så fint av dig Andreas att du bjuder grannen på middag och att han får den seans som han önskat länge.

Kram

45 SusanneAmalia :

skriven

God Tisdag..

Andreas
Vilken underbar själ du är..
Tack fina att du gör något som inte sammhället mäktar med nämligen empatisk hjälp..
Tack till dig som ger.. Livet är magiskt.. och mirakel sker..
Pengar bör omvandlas till så mycket glädje man bara kan få.. Livet ska innehålla så mycket glädje att man skrattar flera gånger om dagen tycker jag. Man måste kunna och våga leva.. Mirakel händer..

Min väninna följde med mig ut på prommenad.. (fast hon inte ville) hon känner sig deprimerad över att vara hemma och jobba hemmifrån.

Där satt vi i skogen och åt vår massäck.. Då kom det en man som var ute och träningscycklade han körde nästan över vår mat. Han Stannade och sa - oj! förlåt..
-ni satt inte här förrra varvet..

Vi skrattade väninnan bjöd honnom på kaffe.. Och nu pratar de i telefonen varje dag..

De har även träffats på prommenad i skogen.. Allt bara för att hon tog sig kraft att gå ut..

Magi sker..

Önskar er en underbar dag med kärlek och glädje..

Stor energikram till er alla..
EllaBella och Saga sände kärlek..

Esmaralda
Ibland fungerar det..
Mitt barnbarns mamma har fått hjälp och får nu behandling på psyk i 6veckor..hoppas att hon får fortsatt hjälp.. 💕

En kärleksfull dag önskar jag dig.. 💕




Svar: Javisst sker magi.. bara man bidrar lite själv som din väninna gjorde även om det var trögt att få henne med ut. Kram :)
Esmaralda

46 Katrin:

skriven

Detta inlägg har gjort att jag gått med ett leende på läpparna hela förmiddagen. Det finns hopp om framtiden. Fler borde inse värdet av att ge.

Svar: Exakt ! Kram :)
Esmaralda

47 Mirre:

skriven

Vad fint Andreas, jag hoppas att ni får en mysig och trevlig kväll tillsammans❤️


Kära Es, skulle vilja fråga dig om du också ser att det finns en chans mellan oss om han släpper sina rädslor och öppnar upp sina känslor för mig?
Mentalt har jag tagit några steg tillbaka nu och mitt mantra är ”kanske, kanske inte” gällande oss. Hade ändå varit skönt att få det bekräftat att det ändå är värt att hänga kvar lite eller om man ska släppa hela grejen.
Jag drömde faktiskt om honom inatt och det kändes väldigt verkligt, jag antar att vi båda tänkt på varandra.. eller så är det bara jag som manifesterade in honom i min dröm:)

Kram ☀️

Svar: Händer inget närmaste tiden så bör du nog släppa och gå vidare... kram :)
Esmaralda

48 MalinS :

skriven

Åh vad glad man blir av att läsa och påminnas av sånt här ❤️ Hoppas grannen blir riktigt nöjd med seansen.

Själv har jag fått ett litet bakslag Läkarna är förbryllade över vad mina andningssvårigheter kan bero på. Det är vare sig pga cancern, astman samt att corona testet va negativt. Som grädde på moset blev det något fel med cancer uppföljningsprovet så nu får jag ta om det. Att det aldrig kan flyta på. Men jag ska tänka positivt.

Hur går det för MG och hans rygg?

Kram

Svar: Jag tror man får kläm på vad dina besvär bottnar i. MG jobbar och står i som vanligt men är sämre i bakdelen och lite svajig men har inte ont.. tack o lov... kram :)
Esmaralda

49 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att finnas goda möjligheter att dem fortsätter med varandra in i framtiden?
Eller ser du möjlighet för oss att fortsätta med varandra framåt?
Kram

Svar: J det finns stor möjlighet att de fortsätter tillsammans och även om de inte gör det så ser jag en annan kärlek vid din sida så småningom.. kram :)
Esmaralda

50 Jen. :

skriven

Vad snällt av den som valde att betala och så snällt av dig Andreas att hjälpa mannen. Ni får säkert en riktigt trevlig stund tillsammans och tacos är ju så gott!

Ser du om jag och S. A. Har något gemensamt förflutet, typ i ett tidigare liv?

51 Fjäril:

skriven

Hej,
Finns chansen att han flyttar in här eller drar han bara ut på det så länge han kan?
Kram

52 Michaela:

skriven

Apropå grannar så har jag ju berättat om min granne som jag hade ett helvete med i flera år och som nu är tillbaka. Pratat med henne och hon bekräftade det jag misstänkt nämligen att hon är bipolär och blir psykotisk när hon är manisk. Även missbrukat amfetamin och cannabis. Legat inne sedan i Augusti. Tvångsvård och tvångsåtgärder som bältesläggning och tvångsmedicinering och detta får mig att hajja till som jobbar med detta och vet nivån på det hela för att bli tvångsmedicinerad tex. Och min egna misshandel väcks till liv och "oro" för att hon flippar ur här hemma nån gång. Hon har fått bra hjälp och är välmedicinerad samt motiverad så hoppas att det blir lugnt denna gång och att jag inte behöver larma. Kram

Svar: Kan ju kännas som lite för mycket med denna granne efter vad du gått igenom... och så småningom kan hon få "återfall" men jag får ingen känsla av att det kommer drabba dig.. kram :)
Esmaralda

53 Maria:

skriven

Tack för svar! 🙏🏼❤️

54 Maria F:

skriven

Så fint och det finns medmänsklighet ❤ Jag har faktiskt aldrig kommenterar tidigare men har en fundering, allt som hönder runt mig och min familj just nu, kommer det lägga sig och vi får en lugnare tid? Vad behöver A för att kunna må bra?

Kärlek!

Svar: Ja, det är tufft nu men det kommer lugna ner sig och det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

55 Camilla:

skriven

Man bara smälter av glädje när man läser detta. Så fantastiskt gjort av er båda och kan bara tänka hur glad gubben är! Godhet vinner alltid i längden🙂 Kram och all lycka till er!

Undrar karln vad fan det var som hände när det blev tyst? Träff igen?

En fortsatt fin dag önskas! Kram

56 Alexandra:

skriven




Till Andras , God bless you, fina själ!

En önskan; Gästblogga gärna oftare. :-)

Kram och kärlek till dig och alla i bloggfamiljen

57 Töntiga tanten:

skriven

Pms och lättrörd till trots; detta gjorde mig så varm :’)

Extra omtanke är behövligt att se just nu. Kram ni fina och tack för påminnelse! 💓

Ps till Es! Läste ikapp om mannabonne; vilken liten kämpe. Och så han gottar sig i livet! Underbart. Skickar min kärlek. Jag passar på att sticka in en fråga kring starten av nya året. Ser du något för mig?

Svar: MG tackar för omtanken :) Gör upp en plan inför nya året och något positivt sker.. kram :)
Esmaralda

58 Kickan:

skriven

Hej Ezmaralda. Höstens mörker ligger tungt över oss och coronavirus gör oss isolerade. Kan Du se om min dotter får en ny tjänst eller någon annan trevlig händelse kommer inom en snar framtid att förgylla min tillvaro. Tack snälla för svar

Svar: En ny tjänst kommer hon att få även om det kan dröja lite.. kram :)
Esmaralda

59 Pia1:

skriven

Såååå fint, blir glad av att läsa ❤️❤️❤️

60 Miltons Mamma :

skriven

Jag är en dålig förlorare men jag ÄLSKAR verkligen att inte vinna när det är någon som definitivt behöver vinsten mer än jag. 😃
Nu vann inte "grannen" men det värmer oerhört i mitt hjärta att "anonym" ånyo gav en gåva speciellt till denne person 😊
Jag har tappat hoppet om människor, totalt. Egoistiska, empatilösa som bara vill illa. Så ser jag på de flesta människor... Elaka, själviska och gud vet vad. Men så finns det guldkorn... Diamanter... Såsom "anonym". Du är helt fantastisk och jag önskar skicka en stor bamsekram till dig ❤️❤️❤️❤️❤️

Kjam

61 Jossan :

skriven

Hur kommer julen bli egentligen? Kommer man våga fira jul? :/
Kommer jag och T fira nyår tillsammans och kommer vi åka till hans hemstad vecka 8?

Kram.

62 Jossan :

skriven

Hur kommer julen bli egentligen? Kommer man våga fira jul? :/
Kommer jag och T fira nyår tillsammans och kommer vi åka till hans hemstad vecka 8?

Kram.

63 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Varför är min dotter inte värd att få syskon att älska?

Kram

Svar: Hon är värd allt men det hänger inte ihop... kram :)
Esmaralda

64 <3:

skriven

Vet H att A och jag ses ? Han säger att hon gillar mig.
Kram

65 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Innan en ny kärlek kommer kommer det att dröja för mig ser det så ut?
Eller är något pågång nu snart?
Kram

66 Michaela:

skriven

Haha! Perfekt förhållande :) Jag kommer inte befinna mig i Egypten men nått kul i alla fall hoppas jag :)

Ja detta blev liiite för mycket info för mig. Har precis pratat med en i styrelsen som var med "förra gången" om allt så känns bättre och skönt att höra att ev återfall inte kommer drabba mig. Då kan jag slappna av :)

Tycker mannen fortfarande att jag är söt och lite intressant? :)

Ha en gosig afton! Pussa MG! Kram

67 Anki:

skriven

Tack Es för swishen till hemlösa <3
Du har ett hjärta av guld <3

Kram Anki med flock

Svar: Kram :)
Esmaralda

68 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Om de fortsätter med varandra som du sagt att chansen är stor att de gör. Kommer det då vara för alltid eller flera år fram? Är det så det ser ut
Kram

69 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer B erbjuda mig en tjänst eller är det bara önsketänkande?

Blir det en fortsättning på det jag jobbat med sista veckan eller avslutas det uppdraget?

Kram och kärlek.

70 Lina:

skriven

Så otroligt fint gjort av både dig Andreas och "okänd" ❤ Man blir ju alldeles varm i hjärtat😊

71 Makaon:

skriven

Vad härligt att läsa detta, hoppas att han får en bra seans.
Så skönt att det finns folk som gör saker utan att kräva något tillbaka. Själv tycker jag ju att man skall kunna ge utan att kräva eller att alltid betala något.
Ser du om mina anhöriga kommer att bli glada för boken?

Svar: Ja absolut blir de glada, kram :)
Esmaralda

72 Solo:

skriven

Hej Esmaralda.

Finns det nån chans att det utvecklas kärlekslöshet mellan oss och förhållandemässigt?
Kram

73 Birgitta:

skriven

Hej Es,

Kommit hem från jobbet som jag varit på 3,5år...jag sliter hårt o jobbar på..men känner att jag inte längre trivs.. jag ger så mycket i mitt chefsskap..känner mig otillräcklig...jag kanske inte ska ha personalansvar (28personer i tre olika verksamheter)...känner att jag får så lite uppskattning trots att jag jobbar hårt för att hinna allt...

Es ser du något kring jobbet?

Kram från en trött o uppgiven Birgitta

Svar: Du sliter hårt ...men ska veta att det finns en hel del som uppskattar dig... kram :)
Esmaralda

74 AnnaK:

skriven

Vad roligt att han ska få sin seans 🙂

Nu mår jag halvkonstigt igen. Inte sjuk men som att jag är på väg att bli det. Så svårt veta om jag ska vara hemma för att jag kanske blir sjuk eller om jag bara är väldigt trött. Skulle vara "skönt" om det bröt ut något eller om jag fick vakna pigg och rask.

Den där Corona healingen vi hade... Är det något vi kan göra igen? Gjorde nog mycket gott för många. Vet ju hur bra svärmor mådde efter den också.

Kram 🤗

75 Fjärilen :

skriven

Så beundrasvärt gjort🙏 sitter jag helt själv på Julafton ?

76 Issa:

skriven

Jag har en son som förlagt sina två presentkort till samma butik och kan inte hitta dom någonstans. Vart kan dom vara.

Svar: Jag är inte bra på försvunna saker.. kanske någon annan i bloggfamiljen kan se ? Kram
Esmaralda

77 Citronfjäril:

skriven

Underbar och kärleksfull gest av givaren, och fint av Andreas att möjliggöra detta för goa grannen.

Fint också av den givmilda personen som gav sin årliga gåva häromdagen. Och fint av dig Esmaralda att möjliggöra allt detta genom din underbara blogg. I dessa tider värmer givmildheten extra mycket.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Kram:)
Esmaralda

78 Gitt:

skriven

Oh vad fin du är! Det går rakt igenom en :)

79 Kulla:

skriven

Blir ju alldeles 😢av detta inlägg. Tänk att han nu ska få en seans🔮🌟..
Håller med till 💯% att DU underbara medmänniska får allt du önskar och vill🙏.
Blir det en helgdate med M?❤️.
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: