Varningarna...

I dag  handlar bloggen kort & gott om två varningar till
två stycken i bloggfamiljen.
 
Ena varningen gäller  en kvinna i 60 års åldern som har planerat att besöka någon form av köpcenter i nästa vecka.
Jag vill bara säga att gör det inte !
 
Risken är stor att du blir smittad  av Covid och detta kan undvikas helt.
 
 
Andra varningen gäller en kvinna i 30 års åldern och handlar också om smitta men själv blir du inte så sjuk utan det är snarare en  äldre människa i din omgivning som kan bli smittad
och fara rejält illa.
Kännetecknet  på dig är att du  nyligen blivit singel efter ett samboförhållande och du har katt.
 
Känner du dig lite hängig eller förkyld - så testa dig direkt eller undvik de i din omgivning som är äldre.
 
💖
 
 
 
Lite glögg och en serie... det är sånt man får unna sig i dessa tider !!
När man inte har  GÅSAMIDDAG.. en helig middag i Skåne som egentligen infaller på Mårtensafton.
 
Nu blev det lite  fördröjt eftersom vi fick isolera oss pga sonens corona
Men i går kväll hände det !
 
Mamma anlände, gåsen anlände och allt enligt traditon... svartsoppa med cognac o en skvätt rödvin, gås med brysselkål, rödkål och alla tillbehör och som avslutning  äppelkaka och vanljsås.
Att man inte sprack !  Det var bra nära kan jag säga.
 
 
Samma mårtenspynt på bordet sedan jag var liten !!
 
Mamma hälsar och skickar kram och ser fram emot veckan i gäststugan !
 
 
Ta nu hand om er ordentligt💖
 
Kram & Kärlek
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har aldrig haft en extra eller överdriva mysigt tidigare. Så speciellt på lördag... jag ser emot fram det.

Som du sagt att det kan blir stelt. Medan jag hoppas att jag kan gör det mer avslappna och mjukare. Något som ska börja så är det?

Ha det bra

Svar: Ta det som det kommer och lyssna in stämningen, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag försöka ihågkomna att inte besvara på andras frågor om lördag under här vecka. Det kommer säker frågor och jag vet att var kan det leda till även kommer avslöjar någon. Så jag menar person som har fråga mig och skvaller för den...

Så jag ska var försiktigt med vad jag säger... när någon fråga då ska jag svaret privat eller något?

Jag ska var redo för det...

Kommer någon fråga... något tips? Så hur ska jag inte besvara personens fråga...

Ha det bra

3 Agnes:

skriven

Hälsa så gott tillbaka till din mor!

Största cyberkramarna till er alla "därnere" o alla i Bloggfamiljen!

Håll i hatten o må väl! =)


Svar: Och största kramen tillbax från oss alla :)
Esmaralda

4 Jas:

skriven

Hej!
Jag har haft corona och är frisk, känns det okej att åka till mina föräldrar..?

Kram❤

Svar: Ja, det bör du ju kunna men kolla med vården för säkerhets skull... kram :)
Esmaralda

5 En Ängel med Stort Hjärta:

skriven

Gomorron från mycket ledsna mig.
Nu blev jag riktigt orolig har inte varit nånstans mer än inom Flowerteam o köpte blommor till mitt mitt barn som fyllde år igår! Kvinnan kom ut o visade mig olika blommor men när jag skulle betala var jag tvungen att gå in till kassan!! Har fått hjälpa till lite inom familjen pga omständigheter på hemmaplan men även åkt färdtjänst till mina anhöriga o jag är lika rädd var gång. Har börjat känna mig konstig i men min hals men barnbarnet hostar o nyser 🤧. Jag har ju samma sjukdom som du kära Es, så jag är extra rädd! Är testad flera ggr senast för ett tag sedan o det var negativt. Är det mig du ser få det?
Jag hoppas du kan se vad vi går igenom idag o undrar om du kan se att det kommer att gå bra för oss?

Snälla skulle så gärna behöva ett svar! Världen har varit orättvis mot oss länge nog nu o utan anledning!

Kram o kärlek till dig fina Es!
🙏❤️😔🥺😢🍀🍀🍀


Svar: Jag undviker att se kring hälsa/sjukdom eftersom jag inte tycker det är riktigt etiskt, men är du orolig ska du testa dig och närmaste tiden bör du försöka undvika att åka någonstans alls.. risken för smitta är stor... kram :)
Esmaralda

6 <3:

skriven

Ser du henne vara en god vän eller lär hon bli svartsjuk som dom andra vännerna haft?

7 ängeln:

skriven

Så mysigt ni har det! Hoppas att varningarna når fram till rätt personer. Är så stressad just nu av allt i min tillvaro. Fick något slags ultimatum från jobbet igår och det stressar mig ännu mer. Idag opereras pappa och jag håller alla tummar för att allt går bra. Kan du se något hur jag ska tänka /göra med jobbet? Kram

8 Mikael:

skriven

Läser man Aftonbladet

Statsministerns tal till nationen var förmodligen det allvarligaste någon har hållit i fredstid.

så kan man tro att talet på tv igår såg ut såhär
fast med


Ställ in! Ställ in!! STÄLL IN! STÄLL IN!!!!! Corona gick alldeles nyss loss rejält! :)

https://youtu.be/btuf011u8lg


I en del länder öppnar man för att man ska få fängelse ifall man inte bär munskydd

Sadhguru säger att läget på jorden är så akut, inte av Corona utan av droger och läkemedel att han kommer öppna upp för livslånga program för att skapa människor av en ny sort, med hjälp av verktyg liknade de CIA har i något program, droger och läkemedel som skrivs ut kommer skapa kaos menar han, vilket redan har hänt

På Malou berättar de hur det ser ut när ni går till läkaren

https://youtu.be/uhJ7qqHf5d4

Själv mötte jag en som hade varit till läkaren, som hade stirrat på hans recept lista och sen på han och frågat ifall han tar det som står på listan? För i så fall hade du varit död nu, han hade inte hämtat ut alla recept så han levde :)

Kram
Mikael

Svar: Mediciner kan vara livsfarliga, man får ha egen koll och det är inte det lättaste, kram :)
Esmaralda

9 HS:

skriven

God morgon Es!

Mysigt med glögg och serier.

Jag funderar på om den spontana spådomen om kvinnan i 40-årsåldern som arbetar inom vården och ska gå en utbildning till hösten, kan vara riktad till mig. Jag är ju lite "vilse" efter min utmattning. Kommit fram till att jag nog vill fortsätta inom mitt yrke på något sätt men jag får inte rätt mental stimulans med det jag gör nu. Jag kommer bara inte på vad jag ska göra istället. Och om den var riktad till mig så har jag ingen aning om vilken utbildning det skulle handla om. Jag har ju funderat på att flytta utomlands och jobba ett tag bara för att byta miljö men av olika skäl vet jag inte om det är praktiskt möjligt. Har även funderat på att söka en utbildningstjänst inom ett helt annat område till exempel på Karolinska sjukhuset, men jag är inte så sugen på att gå tillbaka till regionen som arbetsgivare. Allting är så stelbent och gammaldags där.

En kompis ringde i helgen och då kom jag på en bra affärsidé kopplad till vårdarbete, och då säger hon att ja men är det inte det företaget du ska utveckla, inget är ju omöjligt hos dig? Tja, jag gillar ju att vara kreativ och hugga tag i projekt, jag hade bara inte tänkt i den banan riktigt...

Ser du något kring detta? Jag vet att du skrivit i seans att detta är en process som jag själv måste reda ut men det vore bara skönt att få en liten ledtråd om nånting. Känns som att jag står och stampar.

Kram

Svar: Din tanke att jobba utomlands en period tror jag är bra för din process, när det nu blir möjligt, kram :)
Esmaralda

10 MalinS :

skriven

Hoppas dom läser detta.
Vad skönt att din son mår bättre nu och hoppas han inte får återkommande jobbiga symptom som man hört vissa andra ha långt efter dom blivit sjuka.

Esmaralda kan du se detaljer kring försvunna människor?
Vet att det är kontroversiellt men om polisen inte hittar en person så skadar det väl inte kolla med ett medium. Man måste väl utforska alla vägar? Jag tänker just nu på Deniz yrkesmilitären som försvann över 10 dagar sedan. Så jäkla hemskt för hans familj usch.

Kram

Svar: Jag kan tyvärr inte känna in honom, i så fall behöver jag förbereda mig ett särskilt sätt, kram :)
Esmaralda

11 Rebecca :

skriven

Nämen va bra med varningar! Speciellt när det kan undvikas. Som tur är inte till mig men hade uppskattat det om det var till mig ⚘

En fråga, kommer Karl på jobbet prata med med mig eller vi så intresse framåt? Ha en bra vecka!

12 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Känslan av att jag alltid kommer att vara en singelmamma är så stark. Att jag kommer att vara en av dem som alltid lever ensam. Jag kan inte se att jag nånsin kommer att bo med någon man, eller ens vilja göra det.

Om jag möter en man, kommer han att vara okej med att vara särbo?

Kram

Svar: Jag tror inte att du kommer leva utan man, han kommer, och nog börjar ni som särbo men bara en period.. sedan blir ni sambo.. kram :)
Esmaralda

13 Snödroppen:

skriven

God morgon!

Vad rart av dej att gå ut med dessa varningar, hoppas nu att dessa 2 läser och tar till sej. Det är verkligen skarpt läge nu och Löfven himself gav verkligen ett varningens ord till svenska folket igår. Jag träffar ju bara mina arbetskamrater men sen vet man ju inte vem dom träffar i sin tur...
Jo, jag träffar ju min raring och det har ju blivit lite mer ofta på sistone, kommer vi fortsätta ses? han kanske ser mej som en av dom två som han får ha kontakt med? Man börjar undra nu hur det blir till slutet av året med alla högtider, lika bra att stänga ner Sverige tycker jag...
Ha nu en bra start på veckan och mys med mamma. Stay safe!
Kram


Svar: Ja det är ju så att man samtidigt som man träffar personer också träffar alla de som dessa personer varit i kontakt med sista dagarna och det kan ju bli en hel del sammantaget. Typ som en könssjukdom.. skratt :) Det blir en annorlunda jul för oss alla... men det fixar vi... kram :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Hoppas vederbörande läser bloggen idag!

Mysigt o säkert mycket gott :). Har aldrig ätit gås, men kanske det är som kalkon? Seriemys är verkligen på plats i dessa tider...

Reserverade en tid till test o det är nu gjort. Vet att du inte siar om sjukdom Es, men ser du nåt kring detta? Positiv/negativ? Kollegan är lite på mig gällande kalendrarna som ska skickas, de måste iväg det vet jsg också o iväg kommer de. Är hon nervös över att jag kan vara smittad? Hämtat datorn från jobbet o blir på distans må-ti, räknar med att återvända på pnsdag till jobbet, får se hur det går?

På väg hemåt o till lite frukost o kaffe, det hann jag inte med...

Ha en bra dag!
Hälsa mamma Es!
Kram Skorpan


Svar: INte riktigt som kalkon.. det är mörkt kött i gåsen... och himla gott ! Som väl är känner jag ingen gås personligen för då hade det blivit svårt att äta ! Det finns en liten risk att du är smittad, kram :)
Esmaralda

15 Skrållann:

skriven

Hej!
Så fint att du går ut med dessa varningar. Nu får vi hoppas att de som varningarna berör tar åt sig.
Jag börjar bli lite orolig när det kommer till jobbfronten. Kommer jag hitta något nytt arbete när verksamheten jag jobbar i nu snart avvecklar eller kommer jag bli arbetslös ett tag?

Kram❤️

Svar: Finns en risk att du blir utan arbete en kortare period, men det kommer lösa sig rätt kvickt, kram :)
Esmaralda

16 Naturvän:

skriven

Hej!

Vilken hemlängtan jag får , det ser så gott ut med gåsamiddag! Och det fina pyntet till, mysigt!

Delar gärna med mig av recept på en mkt god äppelkaka. Går lätt o snabbt att göra och har en knäckig smak. Vaniljsås därtill

1 liter äpple delas i bitar och kokas mjuka med 1,5-2 dl socker

150 gr smör och 75 gr socker röres
20 sötmandlar hackas
2 dl skorpmjöl, allt blandas

Hälften av degen i botten hälften ovanpå

30 min i ugn 200 gr
Smaklig spis!

Själv skall jag storhandla och gå promenad idag. Försöker inskränka alla inköp till en dag i veckan, känns bäst så.

Får sådan ro när jag bor i gästrummet och har äntligen kunnat börja läsa igen, för tillfället historia.

Får du en känsla av att jag levt i Danmark, har alltid älskat Danmark, språket, människorna. När jag jobbade i Helsingborg åkte jag ofta över med sundsbussarna och hela familjen har ofta varit där på semester. Cellminnen som börjar vakna till liv?

Kram och ha en fin start på veckan, alla!


Svar: Låter jättegott och ska prövas. tack så mycket :) Visst har du ett förflutet i Danmark, Kram
Esmaralda

17 <3:

skriven

Godmorgon, kommer moder flytta till lgn hon ska kolla på idag ? Känns lite panikartat detta.
Är hon verkligen redo att lämna huset ?
Tänker att hon nu i och med Covid bör bo kvar ett år till med sin mysiga uteplats.
Kram

Svar: Jo hon är i alla fall på god väg att bli redo, kram :)
Esmaralda

18 Kristin:

skriven

For et herlig måltid!! Ikke merkelig at dette smakte godt.
Du må hilse så my tilbake til din Mamma, kjære Esmaralda.
Når det gjelder dine varninger, jeg må levere tilbake noen støvletter i dag. Går med en gang de åpner kl.10, for da er butikken tom, og jegbenytter munnbind. Dette tar kort tid og her er det for tiden ingen ukontrollert corona, så jeg tror det går bra?
Jeg ønsker deg og din Mamma en hyggelig uke sammen.
Jeg må få si at jeg savner min Mor veldig mye.
Kram!!!

Svar: Jadå jag tror det går fint i butiken, du vet precis hur du ska skydda dej !! Snart drar mamma igång morgongympan i trädgården och jag har lovat delta !! Kram :)
Esmaralda

19 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Oooh vilken middag ! Mårtengås middag är fortfarande ngt jag måste prova på . Så roligt att den blev av för er <3 Härligt att få rå om mamma sin en hel vecka .

Här är det lite förkylt ,bara vanlig förkylning hoppas jag ,så den är över innan jobbarna kommer på Torsdag....

Ha en härlig start på veckan

Kram Anki med flock

Svar: Japp och det är en pigg mamma...så snart hon fått i sig baljan morgonkaffe, blir det gympa utomhus och jag har lovat delta !! Krya på dej, kram :)
Esmaralda

20 Fjärilen :

skriven

Tänkte åka till ett köpcentra idag , brukar vara lite folk tidigt på dagen men då hoppar jag det , det kan ju vara mig du menar.

Svar: Det kan vara så, kram :)
Esmaralda

21 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Dagens off topic fråga: var det skådisen Robert Pattinson jag såg i Thailand?? Antingen han eller hans enäggstvilling...?
Kram,
Jennifer

Svar: Visst var det han, kram :)
Esmaralda

22 Nenna:

skriven

Hej Es,

Hoppas varningarna når fram till rätt personer.

Vad ser du närmast för mig i kärleksväg? Det finns en man i mina tankar. Kan det bli han och jag? 💛

Kram 🤗

Svar: Det KAN det bli, men i så fall bara en tid, jag ser någon annan i din framtid, kram :)
Esmaralda

23 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Hoppas de ser varningarna som behöver dem.

Es, kände ändå en känsla. Tror du ändå något nytt kan vara pågång inom kärlek för mig?
Kommer den förändringen att jag blir med partner ?
Kram

24 Me:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du någon möjlighet att det kan utvecklas något mellan mig och M när vi ses framöver?
Kan han få upp några ögon för mig?
Kram

25 Ingela:

skriven

Jag blir lite ”avundsjuk” när jag ser din gulliga å pigga mamma, ni verkar ha så kul tillsammans.
Att, om hälsan tillåter, kunna vara så igång och intresserad av saker som hon verkar vara är ju verkligen ngt att sträva efter när man blir äldre, hoppas verkligen man lyckas med det å att kontakt med barn å ev barnbarn blir fortsatt bra! :)

Är nu arbetslös, mkt krångel har det varit kring det hela, håret har rasat av, förmodligen stressrelaterat...
Nu är nog det mesta krånglet avklarat, lite återstår, nu är det ”bara” dags för själva arbetssökandet...
Es, vet att du inte ser rent tidsmässigt, men kan du se om jag hamnar på ett nytt jobb utan allt för mycket krångel?
Har ju en bild av vad jag vill, ungefär, den har växt fram under några år, precis som du skrev i min senaste seans.
Vet dock inte riktigt hur jag tar mig dit...

Kram Ingela

Svar: Javisst kommer du att ha fin kontakt med de dina ! Det blir nytt jobb för dig, och det ser positivt ut, andas lugnt och känn frid i att det löser sig.. kram :)
Esmaralda

26 F:

skriven

Godmorgon ser du någon varning för mig o min familj kram.

27 Ghostwriter:

skriven

Kan denna nya kost jag ätit på senaste vara något bra för min kropp och viktnedgång? Jag är van vid fett från kött så kanske jag får tillägga fett på andra vis. Förutom allt godis och bak, det ska jag undvika.
***
Serie låter inte fel! Och bra spontana spådomar du gav till bloggen igår



Kram och ha en fin dag!

Svar: Nya kosten känns bra, håll dig till den en period och det ger resultat, kram :)
Esmaralda

28 Mt:

skriven

Hej!
Kommer han acceptera vägnfrågan?
Kram!

29 Dunegull:

skriven

Fantastiskt att du delger dig av detta oxå E! ❤️

Bjuder veckan på något positivt eller det blir som tidigare? Stiltje och tråkigt?

Kram

30 Linda:

skriven

Härligt med besök i dessa tider! Man börjar minsan känna av att man saknar ett normalt socialt liv, att man fritt kunde åka och hälsa på släkt och vänner, gå ut och ta en drink och dansa hela natten lång. Men bara att härda ut, förhoppningsvis blir det möjligt igen.

Hade träff med min söta granne igen i fredags, får väl nog erkänna att jag är lite förtjust, han verkar ju nog det också, men han känns lite knepig, kan inte riktigt läsa honom ordentligt. Men då vi är tillsammans så verkar han snäll och ganska genuin, men speciell :) Ett förhållande oss emellan skulle dock inte vara helt okomplicerat, men kanske värt ett försök ändå. Har han ett gott öga till mig, på samma sätt som jag har uppfattat det?

Ha en bra måndag alla fina!

31 sth:

skriven

Hej!
så orolig angående jobb, blev uppsagd från jobbet pga av Corona. dem har sagt att när världen ser bättre ut, så ska dem anställa tillbaka folk. får jag tillbaka min tjänst?
kram!

Svar: Chansen finns och är runt 65-70 % kram:)
Esmaralda

32 Bellagio:

skriven

Tittar på ett jobb, som chef inom kriminalvården. Det ser intressant ut, men kan det vara något för mig och är det ens värt att söka?

33 Anki:

skriven


Kavian som ÄR hemlösa.se på Malou efter 10 idag .

Kram anki med flock

Svar: Tack :)
Esmaralda

34 Jossan :

skriven

Ja den varningen om 30 åringen handlar inte om mig men jag tar avstånd för alla äldre ändå. Jag har sån ångest över hur denna veckan kommer bli. Vi har så många sjuka på jobbet.. vi som är friska lär bli utbrända innan terminen är slut...

Kommer det bli en jul med släkten i år och nyår med vännerna?

Kram

Svar: Nej det kommer bli lite annorlunda jul och nyår, kram :)
Esmaralda

35 Jag:

skriven

Hur kommer mötet, presentationen gå på onsdag?
Kram

Svar: Det kommer gå bra, kram :)
Esmaralda

36 <3:

skriven

Ser du henne vara en god vän eller lär hon bli svartsjuk som dom andra vännerna haft?

Svar: Hon har potential att bli en god vän, kram :)
Esmaralda

37 Skorpan:

skriven

Ou shit, hoppas du har fel denna gång Es :x.
Får vänta på att bli bjuden på gås då, här hos oss äter man det inte. Nåt att se framemot ;).
Tack Es!
Kram Skorpan, distanserad just nu...

38 Fjäril:

skriven

Fint att du meddelar två varningar, hoppas de når fram till dem det gäller 💕

Drömde lite konstigt inatt, min tidigare chef som varit så elak hade avsagt sig. Jag var där på besök och hade fått ett par ankelstrumpor av bra kvalitet av henne. Mina tidigare kollegor påpekade detta och jag såg att dom satte bra på mig. Jag hade konversationer med de gamla kollegorna varav den ena hade jag glömt namnet på vilket kändes lite pinsamt... Arbetsplatsen såg mera ut som en slags grotta eller fort.. Nån betydelse i detta? 😄
Kram

39 MH:

skriven

Hej!
Hoppas de som varningarna gäller ser dem.

Känner stress för prov,corona o singellivet ruttnar man på.
Finns det nått positivt som händer i livet snart?

Kram




40 Ingela:

skriven

Tack för svar Es, orden ”andas lugnt och känn frid i att det löser sig..” gjorde mig tårögd å lite varm i hjärtat å magen...:)

Kram Ingela

Svar: Kram goa Ingela :)
Esmaralda

41 Mam:

skriven

Hej Esmaralda

Planerar han en framtid med henne? Är det så han vill? Är det så det kommer se ut?
Kram

Svar: Ja det är troligt att det blir så, du får räkna med att den möjligheten finns och du bör släppa och gå vidare och inte bry dig om hans eventuella val.. kram :)
Esmaralda

42 Ma:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du en kommande flytt för mig?
Ser du någonting kring den?
Kram

43 Michaela:

skriven

Otäckt med varningar men verkligen tur att du kan hjälpa med din gåva Es. Hoppas bara att dessa personer ser detta!

Ahhh jag trodde att mamsen kom redan i fredags :) Vilken mysig kväll och att ni inte rullade efter all mat :) Härligt att hon stannar hela veckan!

Måndag och ny vecka. Vad kan tänkas hända. Hoppas på något skoj som vanligt men dåligt med det tyvärr :)

Undra varför det inte blev någon reaktion/svar på sms:et igår🤔

Ha en bra dag och hälsa mamsen! Kram

44 Nat:

skriven

Hej esmaralda
Verkar något nytt vara påväg inom kärlek för mig? Känns det så?
Kram

45 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Ser du om jag kommer fira jul med min familj eller kommer jag fira jul ensam? Kram Zoey 💕

46 sommarsol:

skriven

Hej
Jag är lite ledsen men mest förbannad.
Jag jobbar som vikarie och har tackat nej tre gånger pga att jag inte vill bli smittad av covid.
Chefen anser att jag inte är aktuell att ringa till längre.
Min fråga till dig
Kommer denna chef vara kvar länge till?
Får jag ett annat jobb?

Det här har tagit på humör minst sagt!

Svar: Det kommer andra möjligheter, kram :)
Esmaralda

47 SusanneAmalia :

skriven

GOD Måndag..
Vad härligt ni ser ut att ha det tillsammans.
Gåsmiddag.. Vilken lyx mys och ta hand om varandra..

Här har innförskaffats en ny våg.. OMG!!!! Ge mig tillbaka den gamla.. Vill inte ha med den nya pigga och frächa att göra..

Sköt nu om er alla på bloggen..


Svar: Ja en ny våg kan man få en chock av minsann :) Kram :)
Esmaralda

48 En Ängel med Stort Hjärta:

skriven

Kära Es!

Förlåt men jag spår inte heller om hälsa det får man inte, jag undrade bara om den första du varnade om ev. Kunde vara mig du menade.

Frågan som var viktigt för mig var det jag skrev sist om du kan se om det går bra för oss på mötet i em?
Blir det som vi önskar o hoppas?

Hoppas på svar från dig🙏👍🍀
Tidigare nr 5

Kram 🙏❤️


Svar: Ja, det kan vara du.. jag ser ju inte exakt vem.. bara någon som läser bloggen... men ta det till dig och var extra vaksam.. mötet ser ut att gå bra.. kram :)
Esmaralda

49 Jennifer:

skriven

Wow så häftigt! Är inget större Twilight fan men han var så himla himla snygg och vacker i verkligheten!! Vi fick ögonkontakt och han log brett och lite besvärat då han såg hur jag stirrade på honom, och så sade han hello med sin brittiska accent, men jag vågade inte gå fram och säga något.

Var det bara rena rama turen och slumpen att jag såg honom?
Kram,
Jennifer

Svar: Känns som om ni har något gemensamt från tidigare liv, kram :)
Esmaralda

50 <3:

skriven

Var det någon som märkte på festen att L tog min hand på slutet ? Vore hemskt om det misstolkades.
Det blev lite mycket dricka för oss alla.
Kram

51 Bbv:

skriven

Hej!

Hur kommer jag och min framtida pojkvän att träffas? :)

Kram:)

52 F:

skriven

ser du någon varning för mig o min familj kram.

53 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Tror du det Blir något dagtids jobb inom kort är ?
😃🤗☀️

54 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Igår fick jag upp en bild att min minsta lillasyster låg på sjukhuset och när jag fick upp den bilden i huvudet så blev jag rädd och började nästan gråta..

Jag hoppar verkligen inte att det lär stämma för jag tänker inte förlora henne också.. ;(

Jag vet bara inte varför jag fick upp den bilden i huvudet? Kan betyda att jag är verkligen rädd att något ska hända henne eller vad kan det bero på?

Kram och tack i förhand 🙏🏼

Svar: Det beror nog på den allmän oron och rädslan i dessa tider - jag se ringen akut fara kring din syster, kram :)
Esmaralda

55 Mvp:

skriven

Hej, kommer hon försöka frysa ut mig från våra andra vänner?

Svar: Jag tror inte vännerna accepterar något sådant, kram :)
Esmaralda

56 HS:

skriven

Tack för svar.

Är det dags under 2021 att finslipa mina språkkunskaper? Fräscha upp min spanska eller franska? Eller som en kompis föreslagit, läsa in ett helt nytt språk till exempel portugisiska? Har även varit sugen länge på arabiska eller tyska men känns som att jag måste välja strategi ;)

Engelskan kan jag väldigt bra redan, behöver lite snabb uppfräschning bara.

Kram

Svar: Att läsa ett språk känns rätt i tiden, välj det språk där du känner dig mest motiverad, kram :)
Esmaralda

57 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Känns det som om min mamma redan känner den man som kommer in i hennes liv?

Kram

58 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda från euro jackpott den här veckan eller månaden😭😭😭

59 Skorpan:

skriven

Det har gått framåt med budgeten fastän jag inget kan, så märkligt ;D. Kanske nån dag... Väntar på resultatet frånnidag men det låter vänta på sig..
Kram Skorpan

60 Camilla:

skriven

Vilken tur att du kan meddela dessa varningar och hoppas att de som är berörda läser detta. Fy vilken mörk tid det är nu☹️
Kul att mammadag är på besök och gås har jag aldrig smakat. Blir säkert massa mer gott under er vecka tillsammans 🙂

Förstår vad du menade häromdagen och gör absolut inget att det inte blir något utan bara skoj om det åtminstone finns tankar/funderingar och lite saknad🙂

Önskar en lugn och skön kväll för er i stugan. Kram kram

61 Michaela:

skriven

Gaah vad mycket strul idag tack vare idioter som inte sköter sitt jobb utan man får reda upp efter dem. Gör mig så förbannad! Beklagade mig för Fjäril när vi var ute på träningsrunda i solen och då fick jag mail från HR tjejen på Polisen. Tror väl inte att det betydde något så men kanske försökte Fjäril förmedla nånting. Jag har ju inte förmågan att tolka tyvärr :)

Nån reaktion hos A och kommer det svar?

Hälsa gänget och ha en mysig afton! Och som alltid pussar till bästa MG :) Kram

62 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Ser du om jag kommer fira jul med min familj eller kommer jag fira jul ensam? Kram Zoey 💕

63 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Ser du om jag kommer fira jul med min familj eller kommer jag fira jul ensam? Kram Zoey 💕

64 MalinS :

skriven

Detsamma Agnes och stor kram till din ubersuper coola mamma Esmaralda ❤️

65 Hej:

skriven

Hej esmaralda.

Kan något nytt inom kärlek vara påväg mot mig?
Kram

66 Månskenet:

skriven

Oj va härligt mycke mys ni har! Här firas inget mellan midsommar (då man bara super 😂 och lever på solsken o kärlek 🤭 ingen spec mat) och jul. Sen kommer fettisdag, påsk och midsommar igen 😊 Nämen Lillajul kommer också, men det firandet tror jag nästan vi i våran familj plockat från erat land.
Var via sjukhusets akutmottagning idag (mamma behövde kollas upp), intill entrén finns corona-test som drive-in men jösses vilken jämn ström med folk som kom dit 😱 Men lugn, jag finns i ett annat land, inte swe 😊
Ha det gott! 💕

67 Tiss:

skriven

Hej Es!

Mina julkänslor dog igår. Jag som efter nio år börjat känna att den inte är lika ångestfylld. Pyttsan också!
Min syster bokade tydligen en stuga för ett år sedan, till fjällen... Jag visste inte det. Hon menar att hon måste lyssna till sin familj. Jag ingår inte dit. Jag har firat julen hos henne i 9år. Sen mamma och pappa dog. Det hade varit en sak om hon berättat om stugan. Nu minns hon inte om hon sagt det eller inte. Det är ju inte hennes fel. Jag kan ju inte ta för givet, fast det hade varit bra att veta. Tur jag frågade nu. Men frågan till mig själv, vart tar jag vägen... En ensam jul, corona. En dag under täcket, gräva ner mig. Allt rasade. Även om dom blir hemma så känner jag mig inte riktigt välkommen, (även om jag får komma då). Hon vill ju fira med sin familj. Jag hör inte dit, bokstavligen (hon har sagt det förut).
Snälla Es, tror du att min jul blir bra? Törs jag leta efter någon eller blir min syster arg då? Blir jag ensam.

68 CA:

skriven

Hej
Idag känns det bättre. Jag tog med mig fjäril till jobbet, i fickan på jeansen. Det verkade som den inte hade något emot detta. Tänker att jag får upprepa detta ett tag nu.
Kram

69 <3:

skriven

Var det någon som märkte på festen att L tog min hand på slutet ? Vore hemskt om det misstolkades.
Det blev lite mycket dricka för oss alla.
Kram

70 💕 Zoey 💕:

skriven

Go kväll Es!
Ser du om någon tänker på mig? Kram Zoey 💕

71 💕 Zoey 💕:

skriven

Go kväll Es!
Ser du om någon tänker på mig? Kram Zoey 💕

72 Alie:

skriven

Å gåsamiddag.., så himla gott och trevligt ( när man får samlas) kan man ju göra i liten skara också.

Sicken dag jag haft.., stress stress o stress. Många sjuka o då läggs det på oss andra.
Längtar tills detta uppdrag är slut, kan tänka mig jobba nätter nästa period, ser du nåt kring det, eller jag kanske tar något norrut??
Kram :) 🍁💫🍂

73 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Såg något idag som jag tolkade som tecken men vet inte riktigt hur jag ska tolka det och vad själva meddelandet var så att säga. Ser du något mer om det? Tack!

74 Browallia :

skriven

Jag hoppas varningarna når fram till dem som det gäller 🙏🏻
Jag blev så himla lättad när jag i helgen upptäckte att det numer är möjligt att få receptbelagd medicin från apoteket hem till dörren helt gratis även i min stad. Nu behöver jag inte utsätta mig längre för risken att bli smittad för jag är tvungen att ta bussen till apoteket.

Jag har ställt in mig på en 3:e jul mol allena pga rådande omständigheter, det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen med livet i behåll.

Hälsa till din söta mamma! Kramar till er båda och ett gäng pussar till MG!!

75 Skorpan:

skriven

Gått som på nålar hela dagen o gluttat i mobilen stup i kvarten om svar gällande testet... O äntligen, negativt!! Så skönt... O negativ är jag väl annars också ;).
Kram Skorpan

76 Moonshade:

skriven

På tal om varningar,
läste en nyhetsartikel i helgen som väckte bilder i huvudet.
Dessa bilder var om en kollega, och jag såg de redan för ett år sedan men jag la bort dem för de är rätt otrevliga. Nu är de tillbaka bara sådär!

Nu undrar jag vad dessa bilder vill säga mig, för det jag ser är nästan motsatsen till det jag ser och uppfattat kollegan som!

Finns de någon sanning i de bilder jag fått upp eller är det något annat som jag inte fattar?

För jag vet ju att jag sett otrevliga bilder tidigare, som jag inte viljat tro på som blivit sanning. Och dessa är ihålliga som de andra.

Tack!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: