De oattraktiva männen.....

Man har gjort en rejäl enkätförfrågan om vad kvinnor finner mest oattraktivt hos män.

Håll i er nu !!

 Som nummer ett på listan  är män som utplånar sig själva för att vara snälla och vara till lags.  De män som gör det tappar sin maskulinitet.. och kvinnan tröttnar.

Kvinnor attraheras av män som har en egen integritet och som är snälla men som samtidigt står upp för sig själva.

Bättre att gräla ibland och att det finns  två viljor än att alltid få sin vilja igenom !

 

Så du  som vet med dig  att du  är en  riktig mespropp, du får helt enkelt boosta dig en aning !

En annan sak är att kvinnor har svårt för män som är förutsägbara

Kvinnor vill ha mer spontanitet och kreativitet  och är mannen åt det robotlika hållet ..så falnar känslorna.

Det kan vara så underbart att han har middagen klar när du kommer hem… han går ut i köket och gör det sista, serverar dig ett glas vin… ni äter och sedan slår ni er ner i soffan och tittar på TV.  

Detta kan ju vara härligt ibland men inte varje dag .  Lite mer spontanitet och impulsivitet vill kvinnor ha enligt denna enkät.

Likaså måste attraktionen matas för falnar den lågan och dör.. ja då dör kärleken med den. Och attraktion  kan ju  bäst  matas med lite fantasi och genom att vara innovativ.

Samt inte att  förglömma att man ska  PRATA om  sina känslor, sin behov och  sina önskemål.

När man vet vad motparten önskar, då ska man helt enkelt försöka att ge detta.. både som man och som  kvinna.

På tal om det här  så hade jag en granne en gång, Christer

Han såg bra ut och var lite  kaxig.  Kvinnorna kom och gick men så blev han kär på allvar.

Nu jäklar i min lilla låda, skulle det här bli seröst, berättade han för mig

Bara några veckor senare slokade karln betänkligt när jag träffade på honom.

 

 

Kvinnan hade talat om  för honom att han var bortskämd och att hon inte tänka serva honom… någon jättebebis ville hon inte ha.  Du måste försöka ändra dig, sa hon

Och då sa Kaxige Christer:

"Det är sådan här jag är. Take it or leave it."

And she left !  Redan samma kväll !

Nyckeln till det mesta är nog att kunna samtala, kunna lyssna på varann och förmågan att gå varandra till mötes.

Funkar inte detta, så är det bara att  acceptera att relation inte kommer funka heller.

Kram & kärlek

P:s.  Idag skickas de första talismanerna till sina nya ägare och det är upplopp bland dem.. alla vill ju åka på en enda gång...

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag kan ser vissa signalen hos B kvinna. Jag vet att jag är medvetenhet och försiktigt. Jag är bra på att har styra över mig själv. Jag har vänja det vid mig själv så många gånger jag har gjorde av samma sak.

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet att jag är bra på att döljer min känslor för varje personer som jag har haft. Jag tror också B kvinna kunde inte ser det och det har blir en vanesak för mig att var såna.

Även om det är lärdomat från tidigare livet så beror på vad jag har gjorde.

Jag vet att det är jobbigt för mig att behöver döljer känslor såhär. Det har pågår mer än två år just nu.

Jag tror att det är länge än vad jag väntar mig...

Jag är modigt att var tysta hela tiden. Något fördel med såna lärdomar då får jag väl en bättre kärlek i nästa livet.

Jag är ju duktigt på döljer min känslor 😊

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

N kvinna var envisa med att T kvinna ska var öppen mot mig om S killen och allt. Men T kvinna var vägrar.

Jag vet inte vad som händer med T kvinna efter jag behöver prata om S killen.

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Det kan inte alls pågår med C kvinna sedan lördags var hon besviken på mig för hennes konto blir hackad och raderas. Grund av jag trodde ju hon vill skoja med mig utan det är någon annan som inlogga på hennes konto och prata med mig.

Det var en misstaget av mig och jag vill ju förlåta henne. Det kan inte alls pågår av henne att var obesvarade och besviken på mig.

Vad kan jag gör åt det?





Ha det bra

5 Helena Ir:

skriven

Jag som inte ens vet vad jag vill ha, eller om jag vill längre :) Men jag har ett ex, som jag försökte få att tänka lite annorlunda i hur han klädde sig,han brydde sig inte mycket hur det såg ut, bara de kunde användas när han mekade med sina bilar. Så även han använde sig av något liknade " Det är sådan jag är" Jag ledsnade, men det satt ändå inte i kläderna..

Skickade healing till en här i bloggfamiljen, hoppas det nådde fram!? Sen vet jag inte var den lilla spralliga vit/svarta hunden kom ifrån. Om den ens har något med personen att göra. Som sagt hoppas den här personen fick lite vila ..kanske du kan se Es?

Kul att en del av Zanmikullen får resa till sina ägare :)redan..

Vaknade tidigt.. just nu är det som att jag knappt vill sova, kan det inte bli morgon snart.. vill gå upp till en ny dag :)

Önskar en bra dag!

Kram

6 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Vad det stämmer bra om män. Man vill ju inte ha nån mespropp men prata och visa känslor tycker jag är viktigt.

Jag undrar han jag träffar visar inga känslor för mig. Är han så som person eller är det något annat? Kram

Svar: Ja den som inte visar känslor ska du inte lägga ner för mycket energi på, kram :)
Esmaralda

7 Dunegull:

skriven

Intressant, jag sa alltid till mitt ex som jag träffade i gymnasiet att jag önskade att vi träffades typ när vi 25. Han va fantastisk snäll men tog aldrig några fighter. Jag körde helt enkelt över honom. Och tröttna, usch så tråkigt tänker jag idag. Men det var så det va. Han ville så väl till alla att han inte hade en egen åsikt. Så kan det vara.


Är på kurs nu. Här är en kille som jag dras till. Vi pratar mkt men han är upptagen så jag tänker inte att det skulle bli ngt så. Men vad tycker han om mig? Några speciella känslor? Man går verkligen in på djupet i denna kurs. Nästan kusligt att man öppnar upp sig såhär. Spännande!

Kram

Svar: Spännande kurs och killen känner en attraktion till dig men försöker hålla sig i skinnet, kram :)
Esmaralda

8 PiaS:

skriven

Hej Es,

Lyssna på och prata med och respektera varandra men även att kunna hantera konflikter. Ha en förståelse för varandras olikheter som också finns.

Längtar tills min Zanmi är här. Jag har pratat med henne även så här på avstånd, upplever att hon ger mig kraft och lugn.

Jag har inte helt gett upp om T. Önskar att T hör av sig och vi fick träffas och prata (på tal om kommunicera) och se vad som kommer fram då i det mötet. Nu har gamla triggers och rädslor lett till missförstånd och feltolkningar hos oss båda. Hoppas och önskar som sagt 🙏🏻.

Kram PiaS

Svar: Ja, din Zanmi är stark, hon tillhör dem som skickas idag och ligger ovanpå sitt kuvert som är adresserat till dig och inte rymmer hon inte för nu är hon ivrig på att få komma hem !! Framöver kommer det att finnas någon helt annan i ditt liv... kram :)
Esmaralda

9 Mikaela:

skriven

Hej Esmeraldra !

Jag har börjat plugga och vill verkligen göra mitt bästa och klara utb. Ser du något kring den ? Känslor sitter kvar sen gamla skoltiden att jag är dålig och inte kan. Att dom skrattade och att varje prov inlämning jag inte klarade.

Känns som det är så mycket och jag inte får in allt och jag är rädd att inte klara utb. Ser du om jag kommer klara mig fint till sommaren ?

Svar: Jag tror du klarar dig bra men kärvar det ska du ta hjälp direkt.. det dröjer ju en tid innan man får rutinerna om man inte har studievana.. kram :)
Esmaralda

10 <3:

skriven

Godmorgon Es, lite så är det ju.
Vad är det med honom just nu ? Känner han att jag varit lite less och tappat lite känslor ? Är det nyåret som spökar för honom igen ?
Kram

11 SarA:

skriven

Åh vad jag längtar efter min talisman.
Behöver henne mer än någonsin nu 🙏
Så tacksam för att det ville flytta in en hos mig.

Kära Esmaralda kan du se om det blir ett husköp för oss detta året?

Svar: Ja, detta året eller möjligen nästa ser det ut att bli.. kram :)
Esmaralda

12 Rebecca :

skriven

God morgon! Addade han min syster på Instagram med avsikten att jag skulle få veta det eller råkade han lägga till henne?

13 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har en gammal kollega som slutade på min arbetsplats för några år sedan, men som jag haft kontakt med då och då. Nu har hon inte svarat på mina meddelanden på jättelänge, fast jag ser att hon fått dem och läst dem.

Fattar inte vad som är fel? Varför svarar hon inte?

Kram

Svar: Hon verkar inte må så bra och drar sig undan kontakt, kram :)
Esmaralda

14 Heart:

skriven

Wow jag beundrar hur du varje dag skriver nåt intressant.

jag undrar verkligen hur jag kommer trivas på jobbet nu när det är ändrat, ser du mig jobba kvar och är det verkligen lönsamt att betala utbildning på 40k som jag tänker på? 😳

Svar: De r bara lönt om du 100% vet att det är detta du vill så tänk igenom en gång till och följ din inre känsla, kram :)
Esmaralda

15 sth:

skriven

Hej!
Har kontakt med en kille och vi ska ha dejt nu till veckan. Det känns så bra. Han verkar seriös och trevlig! Kan du se om det blir något seriöst?
Kram!

16 2021:

skriven

Ska vara på en udda praktikplats. Hade mardrömmar om det inatt men har ju själv önskat platsen.
Ser du mig jobba inom det området?

Kram

17 Moa:

skriven

Hej Esmaralda. Jag hittade din blogg via min syster som följt dig ett tag. Mycket trevlig läsning :)
Jag undrar om du kan se om något nytt jobb dyker upp för mig inom en snar framtid?

Svar: Välkommen till bloggfamiljen :) Ja, nytt jobb kommer.... sök allt som intresserar dig och jobbet kommer, kram :)
Esmaralda

18 Skorpan:

skriven

Intressant undersökning, i morgon kommer väl den undersökning som gäller vad karlar finner mest oattraktivt? Ska se hur många punkter jag uppfyller o lovar att rapportera ;D.

För mycket o för lite skämmer allt, visdomsord av min mams ;) o det kan jag nog hålla med om. Är middagen alltid färdig ja då blir det ju så att detta inte uppskattas till slut. O visst får karln vara en som står ;) för vad han vill o säger o står på sin kvinnas sida, gillar jag jo. Att kunna prata om allt o att kunna skratta tillsammans o göra saker tillsammans är nog det viktigaste för mig. Får se hur mycket av allt detta står, igen ;), att finnas hos karl får jag väl se om nåt år ;)... Flr knappast har han väl hittat sjumilastövlarna ännu o är nära mig??

Inte lätt med relationer o inte verkar du ha haft det lätt med talismanerna heller Es. Vad är det första du tänker göra då alla är hemskickade? Bara pusta ut? Det kan du säkert behöva :).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ha ha ha, ja när alla talismaner är hemskickade ska jag bara slappa o dessutom sova gott och länge... det är ju som ha en hel hoper bebisar som påkallar uppmärksamhet :) Kram :)
Esmaralda

19 Mg:

skriven

Hej!
Om 2veckor får jag reda på om jag blir erbjuden jobb, va tror du? Blir jag erbjuden?
Kram!

Svar: Chansen finns absolut, kram :)
Esmaralda

20 Me:

skriven

Hej esmaralda.
Det här med att få relationer att fungera är nog en konst. Och det kan ta lite tid som jag tror innan man kommer på. Medan andra verkar mogna redan från början att välja sig en partner och få det att funka . Man kan nog inte vara nöjd alltid i en relation. Eller det kan man men då får man nog räkna med att man är singel emellanåt om man gör slut för att man inte är nöjd.
Es, ser det ut som att vi får ett gemensamt boende som passar oss direkt? Jag tänker med liten ute plats och barn anpassat? Eller ser det mer ut som att vi kommer få ta en lägenhet som inte känns helt bra till en början?
Kram

Svar: Ni kommer hitta ert perfekta boende.. men det kan bi lägenhet först under en period, kram :)
Esmaralda

21 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Först Grattis Andreas !!!
Kan bara hålla med dig ang män . Samtala och vårda relationen är viktigt.Jag vill även att mannnen inte har tummen mitt i hand ;-)

Längtar efter min lilla ivriga vilda .Förstår att det är rörigt nu när alla vill iväg.Hoppas min håller sig i skinnet ;-) Så glad att en ville hit till skogen .Känner på mig att mötet blir mycket speciellt..
Utanför fönstret pågår revir och uppvaktning bland talgoxar och blåmesar Ska bli roligt att se vilka som flyttar in i holkarna.

Härlig Onsdag önskas

Kram Anki med flock

Svar: Ja, din talisman stoppas i kuvert idag och skickas i eftermiddag... hon ligger här på sin cirkel av röd sammet och väntar ivrigt... kram :)
Esmaralda

22 Anonym:

skriven

Vad ska jag göra med umgänget. Gå med på allt pappan vill och bortse från barnets bästa. För det hår han ju inte med på.. Eller måste jag ge över vårdnaden helt så att det blir lugnt för min del för nu orkar jag verkligen inte mera med detta

23 Syster:

skriven

Hej!
Håller så med i det du skriver om män :D
Min kompis har sökt den lediga tjänsten där jag arbetar som sjuksköterska.
Min chef drar på beslutet och jag skulle så gärna vilja fråga henne vad hon beslutat men vet att det förmodligen inte faller i god jord.
Kan du se om min väninna kommer att bli min nya kollega?
Kramar <3

24 Agnes:

skriven

Nä, fy fan för karlar. De kan få vara vad/hur/vem fan de vill, men över min tröskel kommer de inte igen. Orka serva en karl, orka vara ägd, drillad, bevakad, ifrågasatt, bedragen, etc,etc,etc...

Been there, done that, typ.

Sex? Bara att glömma o det har jag insett de senaste 3-4 åren. Fixar själv, helt enkelt Inte kysst en karl på typ 7 år(eller haft hudkontakt, dansat har jag ju gjort), varit skild singel 8 o innan det gift singel i typ 9 av 11 år. Mannen var sexmissbrukare, mytoman o ngt mellan narcissist/psykopat. Från Syrien o givetvis med falska papper, så han är officiellt 7 år yngre än faktiskt ålder.

Jag letar en danspartner/träningspartner. Inget annat. Tänker inte förstöra mitt liv igen, då det är först nu som jag känner mig fri som kvinna. Litar inte ett skit på en man. Varför ska jag göra det, när jag vet att de planerar skit bakom min rygg.

Upptäckt att jag inte alls begriper vad folk pratar om när det kommer till känsla för en person. För mig har det varit frågan om vilken nytta jag har haft av en karl med att umgås med honom. Har sett det som en plikt o ngt samhället ansett att det ska vara...man ska vara två, sköta hem o barn o sedan härda ut.

Har nu upptäckt att jag helt enkelt levt i ett bedrägeri...en lögn konstruerad av män, för män och för att samhällets maskineri inte ska rosta ihop o gå under.

Jag blir inte kr eller förälskad. Hyser varma känslor för barn o barnbarn som kan kallas kärlek, skulle gå genom eld, slänga mig i djupa vatten eller döda den jävel som bär hand på min avkomma...men för en man? Nope, för det är han inte värd, då han enkom är en man. Utbytbar. Krävande. En person som tror sig äga en kvinna.

Hur det går till blad samkönade par vet jag inte om, då jag inte har ngn erfarenhet av det...de kanske oxå mår piss i sina relationer, många av dem?

Har funderat o kommit fram till..."Vad fan är en relation"? Vad gör man mer än står ut? Anpassar sig?
Kommit fram till att jag inte tänker riskera mitt lv, min själ, mitt förstånd, min ekonomi för att ta reda på det.

De flesta män drivs av sin egoism...oavsett ålder vill de ha ngn kvinna som de kan visa up o dressera. Män i min ålder söker 20-15 år yngre. Fogliga kvinnor som stannar vid spisen o håller sig där. typ...

Vid 60 så är jag skild singel sedan 8 år tillbaka. Kommer att förbli singel livet ut, likt de flesta av mina släktingar varit på min mors sida. Är ytterst misstänksam mot män som närmar sig då jag inte vill ha dem runt mig. Tyvärr så dansar inte män o de vill inte heller träna eller göra sånt jag gillar, så då får det va. Jag gör själv, helt enkelt.

Som jag gjort i hela mitt liv, trots 2 längre äktenskap. Varit själv. Och tack Universum, att jag uppskattar mitt eget sällskap...annars hade jag nog blivit tokig!

Om kvinnor slutade upp med att vara en mans slav, o stod upp mer för sig själv, så hade nog män fattat bättre. Men flertalet kvinnor står ut o lider, då de tror att de inte kommer att klara sig själva. För att männen tutat i kvinnfolket att de inte kommer att klara sig utan en man...

Djizzes....

Stora kramen till er alla! ;0}

Svar: Och stora kramen tillbaka till dej :)
Esmaralda

25 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Hittade gamla foton igår som jag kollade igenom och wow så vacker och snygg jag var som yngre! Om man får säga så. Men ändå såg jag mig aldrig så själv, tvärtom.

Hur kommer det sig då att jag hela livet gått omkring och känt mig ful?
Och fortfarande känner mig ful.

Kram

Svar: Din självbild är lite fel och du kan gott börja jobba med den... du är och har alltid varit jättefin, kram :)
Esmaralda

26 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.
Känns det positivt om jag tar vikariatet på blomsteraffären?
Kram

Svar: Ja jag ser inget fel i alla fall, kram :)
Esmaralda

27 Sessan:

skriven

Har en eventuell hyresgäst som ska komma och titta i helgen. Ser du om det blir den?

28 Mercan :

skriven

Vi pratade igår med min far via telefonen Esmaralda 🤗 som du såg, inget allvarlikt hänt 🙂tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊

29 Jessica:

skriven

Hej Es

Är han intresserad av mig?
Kommer vi något träffas mer?

Kram :)

30 Xam:

skriven

Hej!
Det va en intressant enkät.Snäll är bra men inte så snäll att man utplånar sej själv.Män med stort ego är ju oxå väldigt ocharmigt.Jag tycker män kollar för mycket på utseendet,medan vi kvinnor tittar på inre kvalitéer.

Hoppas att mannen jag ska träffa tycker att jag är fin.Är han på väg in i mitt liv eller?

Kram

Svar: Jag, och någonstans måste de ju klicka också... det där lilla extra som man inte kan resonera sig fram till utan som bara behöver finnas där.. kram :)
Esmaralda

31 Tiss:

skriven

Hej Es!
Jag tänker inte på det så ofta längre, men lite mer nu på sistone.
Pizza budet... Jag har hört rykten om att han fått sparken för inte så längesen. Var det så att han fick sitt straff till slut, att restaurangen kom på honom?

32 Dalkulla:

skriven

Det måste faktiskt var ett mellanting av allt. För mycket och för litet åt alla håll och kanter, skämmer det mesta. Att en man är snäll är något jag höjer till skyarna, men, det får inte gå till överdrift, då blir det inte bra alls. En mes eller vad jag nu ska kalla en sådan man för, behöver nödvändigtvis inte var vad ordet i sig säger. Snällhet kan yttra sig på olika sätt, vi är som bekant födda lite olika och, det många ser som mesighet hos en man, kan för den mannen var helt normalt utifrån hans sida sett.

En man skall helt enkelt var en man, stå upp för sig själv, har integritet, inte passa upp en hjälplös kvinna som inte klara av någonting. Det finns den sortens kvinnor, som står hjälplösa och bara förlita sig till mannen de lever ihop med. Det skall var på lika villkor. Jag vill inte har en man som inte kan tar egna initiativ, inte vet åt vilket håll han skall vända sig om något händer där han snabbt måste reagera. Att stå handfallen inför det minsta lilla är en katastrof.

En man skall kunna prata om sina innersta känslor, inte var rädd för att öppna upp sig inför den dom lever med.
Att kunna sitta ner och prata, var tysta tillsammans, respekterar varandra är en ynnest hos få. Ett kontrollbehov, svartsjuka är ett reellt stort dilemma. Tror att det finns mycket av sådant, då kommer också en stor osäkerhet in i förhållandet.

Kram.

33 M:

skriven

Haha stackars Christer. Hoppas att det gick bra för honom ändå till slut.

Gud vilken rolig dag jag hade igår på den praktiska utbildningen! Fick högsta betyg av läraren i sprutteknik vilket gjorde mig glad då armen inte är bra efter smällen och behandlas fortfarande av ortoped. Kändes rätt direkt och träffat msssor av nya trevliga människor.  Klickade direkt med en tjej som jag bytte nr med. Det är mycket att lära. Allt från hur vaccinet ska blandas innan det ska ges. Hur det ska ges. Hur många ml. Hur länge det får användas efter att det dragits upp i sprutan. Och det är olika för alla  vaccin. Vilken dos (nr 1 eller 2) Hälsodeklaration så att man inte ger till någon som inte får ta. All dokumentation i journalsystemet. Hantering av eventuella allergiska reaktioner mm mm. Bara snurrade i huvudet men superkul och jag älskar att lära mig sånt här :) Nu är det lite teoretiska utbildningar kvar som jag gör via datorn hemma och sen första arbetspasset på senast på måndag. Och det är 70 + gruppen än så länge. Inte sista gruppen som jag trodde utan det dröjer. Så vi får hålla på året ut. Som högsta chefen sa "Det är en mäktig upplevelse att få vara med och bidra till att ta oss ur pandemin" och jag kan bara hålla med :)  Hoppas det går bra Es! Längtar iaf :)

PS: Såg ingen potensiell flirt som du anade men det kanske kommer. Hur det nu skulle uppstå attraktion med munskydd mm :)

KRAM och hoppas min Zanmi är en av dem som ska ut och resa :)

Svar: Det är minsann mycket att lära och inte bara spruta på, liksom ! Jag tror i alla fall att någon får korn på dig och har du ögonen med så upptäcker du nog vem, kram :)
Esmaralda

34 <3:

skriven

Godmorgon Es, lite så är det ju.
Vad är det med honom just nu ? Känner han att jag varit lite less och tappat lite känslor ? Är det nyåret som spökar för honom igen ?
Kram

35 Mig:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att hans familj gillar mig? Eller tycker dem fortfarande det bara är konstigt?
Kram

36 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron Es!

Jag skrev en fråga på inlägget om vinnaren Andreas när jag grattade honom svarar du på den där eller här?

Kramar 🤗☀️🙏🌺💞🌺❤️

Svar: Har inget svar kommit än så skriv gärna din fråga igen, här, kram :)
Esmaralda

37 She:

skriven

Hej,
Borde jag ta hjälp av min kollega med detta? Känns svårt och som att jag inte vet vad jag håller på med, men skulle inte vilja störa honom i onödan heller.. Kommer jag att kunna fixa det om jag försöker på egen hand ett tag till?
Kram

38 Rika:

skriven

Den är så välkommen till mig du är välkomnad Talisman ♥️

Svar: Hon säger tack, kram :)
Esmaralda

39 Fundersam:

skriven

Hej Esmeralda! Kan du se någon förbättring i min nuvarande relation? Kram

Svar: Det ser onekligen ganska tungt ut, ta tag i det du måste, kram :)
Esmaralda

40 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Åh äntligen! Här väntar jag och Brianna ivrigt på våran nya vän som är så välkommen!
Kram Zoey 💕

41 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Åh äntligen! Här väntar jag och Brianna ivrigt på våran nya vän som är så välkommen!
Kram Zoey 💕

42 Mimi:

skriven

Hej!

Ser det fortfarande ut som att det blir jobb detta år? Känner mig desperarat.

Kram

43 Browallia:

skriven

Relationer är så svårt. Jag valde nyligen att ge vänskapen med en väninna en ny chans efter att vi inte hörts av på många år. Det dröjde inte länge förrän vi hamnat i samma situation som en gång fick mig att dra mig undan henne. Hon har lätt för att ta på sig offerkoftan och trots att hon alltid har haft det mycket mer förspänt i livet än mig i livet så är det mig hon söker tröst hos när hennes liv rasat samman. Ex. Om hennes bil är trasig och hon måste ta buss till jobbet de dagar bilen är på verkstad så är det så synd om henne för det är så besvärligt och jobbigt att åka buss. Hon verkar inte ha en tanke på att trots att jag har kämpat så har jag aldrig haft möjlighet att ta körkort och ha egen bil och har inget annat val än att åka buss. För mig är det ett ”big no no” att gnälla inför någon som har det sämre än mig. Hur ska jag tänka i sådana här situationer?

Kram Browallia

44 Vitlilja :

skriven

Skickas min talisman idag? 🤩
Längtar!
Känns så positivt med min praktikplats, alla är så vänliga och vill hjälpa till. Är jag omtyckt?

Svar: Ja, din talisman skickas idag eller möjligen i morgon, beroende på hur hon svarar på sista riten vi ska gå igen, kram :)
Esmaralda

45 Smöla:

skriven

Är min själsfrände redo för mig? Undrar hur han ser ut när vi träffas..?

46 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Förstår inte hur du orkar med bebisar vid din ålder ;). Skulle inte jag orka med, näe. O kanske alla mina bebisar är utflugna då jag äntligen träffar karl, inga problem med att vara under samma tak då, eller hur Es, det är väl så det blir?
Hoppas du fick alla brev med dig till posten...
Kram Skorpan

Svar: Ja, man är inte van vid detta väsen om nätterna.. och somliga låter än andra... kram :)
Esmaralda

47 Lotta:

skriven

Alla kollar väl utseende i början och om det finns en attraktion. Sen visar det sig ju ganska snabbt om det är en bra person. Spännande att dejta trots allt. Jag har roligt nog kontakt med en riktigt gammal vän, min första kärlek faktiskt. Kommer vi ses igen och blir det ett bättre möte än sist isf?

Kram L

48 A:

skriven

Lägenheten jag tackade nej till ligger ute igen. Och nu vart jag nästan lite så att jag borde anmäla mig igen? Att jag faktiskt borde ta den?

Kram!

Svar: Bara om du verkligen känner att du vill, kram :)
Esmaralda

49 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Ser du möjligtvis om det går framåt med vårt projekt? Och om allt står rätt till?

50 Skytten 1:

skriven

Angående män,inte vill man ha en mes som inte tar intiativ och inte kommer med förslag . Vill ha en karl som gör sina egna saker. Spännande med talismanen, längtar tills jag får den. Tror den kommer hjälpa mig.

Svar: Ja, det tror jag också att hon kommer göra.. kram :)
Esmaralda

51 Alie:

skriven

Jag har nyligen träffat en man och vi klickar i mycket. Vi har båda sagt att dialog/kommunikation och ärlighet är a och o, och vi gör verkligen detta. Är själv förvånad över hur bra och fint detta känns. Sen har vi båda bagage med hans tyngre än mitt, men så är det ju.. jag vill verkligen detta ska funka.

Jag har ju även boka in mig på jobb i Norge i sommar ( hela 2 mån) och nu kommer vi vara i från varandra.. kommer jag verkligen att komma iväg ( med tanke på hela det här med covid) hur blir det mellan oss?
Känner mig både kluven och fast bestämd..
Kram :)

52 Ghostwriter:

skriven

Det fattas ju somligt, jag tror inte jag har behörigheterna som krävs men undrar om jag ska söka till höga utbildningen ändå, eller är det bara pinsamt att söka när jag inte är behörighet? Tänkte om man kanske finns chans att göra ett särskilt prov inför det. Högskoleprovet lär jag väl inte få bra betyg på?




Kram

53 Mamman:

skriven

Jag vaknade klockan i natt av att min Zanmi ropade högt på mig. Mycket verkligt var det. Jag är inte den som inbillar mig saker och ting annars. Kram

Svar: Vaknade du klockan 3 i natt så hände det på riktigt, hon väckte mig också just klockan 3, kram :)
Esmaralda

54 Nenna:

skriven

Hej Es,

Det är flera som har sagt att jag ska få välja mellan två stycken män. Ser du om det gäller fortfarande?
Kram 🤗

55 Mamman:

skriven

Ny ryser jag lite för klockan var 3.02 när jag vaknade av att min Zanmi ropade på mig. Det här är så spännande, på ett underbart sätt och jag känner mig så mycket gladare och starkare idag. Kram

56 Skorpan:

skriven

Oj, hur låter talismaner? Berätta, jag är nyfiken.
Tack Es!
Kram Skorpan

Svar: Som ett rejält skrik inne i huvudet... mitt alltså, inte talismanens såvitt jag vet... och samtidigt brukar den bli varm och hetta till rejält... kram :)
Esmaralda

57 <3:

skriven

Hej esmeralda, jag vill göra en operation, det är inget måste utan mer för jag vill och tror att jag hade sett bra ut i det.
Jag är dock väldigt små nojjig, Hade operationen gått bra/bliviit nöjd!?

58 Skorpan:

skriven

Grattis M, nu börjar det hända grejer i ditt liv. Håll sprutan högt så ska du se att karln "ljudar" till o det blir åka av för dig ;D... Vad det nu sen betyder ;).
Kram Skorpan

59 bella:

skriven

Heej😊 Nu börjar jag längta rejält efter ny miljö!! Kommer det bli en flytt utomlands för mig när corona lugnat sig lite/ när kan de bli av? 🍀🌸🌺

60 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Skickar frågan igen som du skrev♥

Godmorgon Es!

Jag har en fråga jag har ju berättat för dig om de fem duvorna som har följt mig var gång jag har rensat nåt hus. De har ju kommit tillbaka för ett tag sedan o strosar i parken utanför mitt hus. Men både igår o nu (orecisbsen) precis 30 min sitter en av de o ”pratar med mig” på sitt sätt duvors läte är ju inte så roligt att lyssna på för länge, åtminstone inte vid 05.45!! Detta höll på igår till 09.40 jag trodde jag skulle bli tokig det lät som om den grät och ville säga nåt till mig...

Jag har ju blivit sjuk igen på flera sätt proverna visar att nåt inte är bra läkarna rådgör med varandra men jag får inget svar🥺 o jag har ingen ork. Jag vet att vi inte får sia om sjukdom men min fråga är:
Håller duvan på så här för att (genmutations) ge mig nåt budskap? Om... vad för budskap, för jag blir stressad av det sorgsna lätet🥲 ser du vad mobilen skrev när jag skrev nåt helt annat? Genmutations! Orecipsen! ?????
Jag hoppas du ser varför duvan håller på så här, jag har ju svårt att somna om när mannen gått på jobb o duvan håller på så här...

Så innerligt tacksam för svar🙏❤️

Kram och Kärlek

Svar: Jag kan faktiskt inte se duvans budskap, får ingenting till mig, tyvärr... kram
Esmaralda

61 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda,kommer födelsedags mini -resan bli uppskattad och det blir en boost i förhållandet ? Lite tristess och Covid depp för mig. Man måste ju vårda det man har och se det som är positivt och som gör en glad 😉
Vad blir bäst tror du 1 eller 2 nätter?
Kram
💗💗💗

62 Ghostwriter:

skriven

Mitt liv känns meningslöst utan studier,
ser du mig lyckas komma in i sommar på en av linjerna på Universitetet?



Kram till dig

63 21:

skriven

Hej

Har Möte imorgon med banken. Kommer han bevilja mitt lån? Är det rätt val jag gör eller kommer det bli tufft?

64 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ihågkomna att C kvinna pratar om en tjej A som ska inflytta så bara kanske. Om det är stämmer och är det hon som ska dit som jag träffas för längesen?

Om det är så då behöver hon min närvaro och finns här? Oavsett vad är det...

Ha det bra

Svar: Ja så kan det vara att du behövs, kram :)
Esmaralda

65 Camilla:

skriven

Jo nog finns det många oattraktiva män därute. Jag håller mig undan då jag är så gammal. Nyss skrek en man på cykel när man blev rädd för att han kom bakifrån i en jävla fart. Vet inte om man hittar en bra man mer i detta liv😃

Så kul att talismanerna nu snart är hos sina första ägare. Hoppas på många blogginlägg om mirakel på olika sätt. Och unnar dig all lugn och ro efter denna pärs😃

Nå Es .... finns det någon liten saknad nu och/eller tanke på att ta kontakt?

Ikväll är det premiär för Småkockarna och jag som gillar matprogram ska självklart kolla. Må så gott. Kram


Svar: Det finna en del tankar... men om det leder till kontakt är tveksamt, kram :)
Esmaralda

66 AnnaK:

skriven

Min sambo är allt jag inte vill ha egentligen. Många väldigt oatraktiva sidor. Inte för att jag är någon 10-poängare heller men jag ligger ju inte som ett mähä i sängen hela dagarna iaf...

Tror du jag kommer ångra om jag lämnar? Känns som att tiden börjar vara inne. Vill inte missa hela livet. Kommer jag ens ha råd att leva själv.

Kram 🤗

Svar: OM du bestämmer dig och går in för det så kommer du klara dig fint på egen hand, kram :)
Esmaralda

67 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda,kommer födelsedags mini -resan bli uppskattad och det blir en boost i förhållandet ? Lite tristess och Covid depp för mig. Man måste ju vårda det man har och se det som är positivt och som gör en glad 😉
Vad blir bäst tror du 1 eller 2 nätter?
Kram
💗💗💗

Svar: Har ni ett trevligt "program" blir två nätter bra och ni hinner att " bara vara" lite mer också, kram :)
Esmaralda

68 G.H:

skriven

Hej Esmaralda:)

Jag har en känsla av att folk, speciellt på jobbet, tror att jag är äldre än vad jag egentligen är?
Ser jag så gammal ut 😂? ...eller vad beror det på?

Kram:)

Svar: Nej du ser inte gammal ut men du har en lugn aura som ger ett moget intryck, kram :)
Esmaralda

69 M:

skriven

Haha nej det är inte bara att spruta som det ser ut som utan det gäller att veta vad man gör. Sen är ju vissa spruträdda och en del svimmar så får vara beredd på det också. Hoppas att du håller dig på bena Es :)

Men vad roligt att någon kommer lägga märke till mig! Jag kommer ha ögonen öppna för detta vill jag inte missa :) Kommer han stirra på mig då eller något annat kännetecken?

Vår ena lärare igår i sprutteknik var rätt fin (dock upptagen) och han var väldigt pratglad men när det var dags för min eximination och han såg mig så blev han däremot väldigt samlad och jag undrar varför för det var så tydligt. Kanske du vet Es?

Hoppas att min Zanmi mår bra och längtar efter mig såsom jag längtar efter henne!

Jättekram & pussar till den fyrbenta!

70 Mirre:

skriven

Nää någon mes vill man inte ha! Eller killar som är osäkra.. där man får ta Alfa-positionen.. inte det mest attraktiva😅


Den andra killen som skulle träffa ser jag ut att ha träffat honom redan eller är han på ingång? En av dom har jag med 100% säkert träffat på.
Kram😊

71 Erika:

skriven

Hej! Tror du jag får jobbet jag sökt?

72 St:

skriven

Hej!
Kommer han komma på dejten imorgon?
Kram!

73 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har för jättelängesedan bestämt mig för att inte gå till frissan förrän jag mött en kärlek. Jag har redan långt hår ner till brösten.

Blir det något frisörbesök för mig överhuvudtaget? Eller får jag se ut som en fågelskrämma de närmaste åren

Kram

74 Till Skorpan:

skriven

Haha du är för skön! Sprutan är med och vi får se vad mannen gör :) Kram från M

75 Camilla:

skriven

Tackar för ditt svar men nu blev jag jätte förvirrad för du har sagt att han kommer att höra av sig igen men nu är det tveksamt till kontakt. Vad är det som gäller?🙂

Tack på förhand. Och kram.

Svar: Det handlar om att han velar hit och dit och just nu är velandet mer åt de negativa hållet men det kan säkert vända igen... kram :)
Esmaralda

76 mamma:

skriven

ja, precis så är det.

mitt ex var mr perfekt.
snäll, lång, social, lugn, empatisk, barnkär, snygg.. m m

men något saknades...

han var så sjukt tråkig, förutsägbar....

hade aldrig en tanke utanför boxen..

tillslut nådde vi en punkt där min skäl bara plågades och jag var tvungen att lämna honom..

nuförtiden drar jag mig undan hans typ automatiskt.. tack och lov ❤

77 She:

skriven

Hej,
finns möjlighet jag kommer att han vänner att umgås med eller nån romans under sommaren, trots att jag i nuläget knappt känner nån här?
Kram

78 Boudica:

skriven

Ooh ja jag håller med! Tycker det är väldigt oattraktivt med att få allt jag någonsin råkar nämna att jag önskar mig. Jag blir lite uttråkad utav det, behöver lite utmaning själv också. Men att överraska mig med lite trevligheter då och då är uppskattat. Även att de vågar gå sina egna vägar också är ett stort plus för mig. Måste ju ha egna tankar och intressen de kan ju inte lev mitt liv ;) och inte ska de leva bara för mig XD

Nu har det gått några dagar utan min fina kollega. Har han tänkt något på mig nu, finns det någon saknad? Vill ju fråga om fika men är det än för tidigt? Har han tänkt att höra av sig själv? Kanske är han som jag å väntar lite! Näh nu hoppas jag nog lite väl mycket.
Kanske han inte ens såg mig som vän :/

Kram!

Svar: Jodå, jag tror han såg dig som en vän och kommer uppskatta om du hör av dig... kram :)
Esmaralda

79 Fundera:

skriven

Hej Esmaralda.

Känns det som att jag bord svara kvar på mitt nuvarande jobb tills det blir dax för studier? Eller känns det som att jag borde ta jobbet med mera tid?
Kram

80 A:

skriven

När jag såg ditt svar dök ordet "nej" upp direkt. Så jag tog rätt beslut. Tack 🙂

Svar: Bra :) Kram .)
Esmaralda

81 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att vi kommer få det bra tillsammans?
Kram

82 Susanne :

skriven

Mår dåligt, gräl med dotter 17 år. Råkade säga att hon äter fel, och gått upp i vikt o det är mest pojkvännens osunda vanor som hon hänger på. Blir vi sams igen... så jobbigt varje gång. Nu vägrar hon bo här och ska åka iväg men jag undrar om pojkvännen verkligen är bra för henne och om det kommer att hålla.

Svar: Ja, ibland får man försöka bita ihop och inte säga sådant som man inte skulle säga till någon annan... och det kan vara svårt, man menar ju väl ! Det kommer blåsa över... kram :)
Esmaralda

83 A:

skriven

Jag har dubbelslag på hjärtat, händer oftast i vila när som helst. Försöker inte få panik, men går det inte över får jag söka vård. Jag tror att det är pga allt runt omkring som händer. Mycket på jobbet, och man förväntar mycket av mig, och jag får prestationsångest. Sa faktiskt ifrån idag när man ville lägga på ännu mer arbetsuppgifter. Plus en kollega är sjuk så gör en del av hennes jobb med.

För övrigt är mitt skoskåp på väg! Och nu har jag en robotdammsugare också, hur smidigt som helst, så nu dammsuger den varje dag, och jag tar den vanliga en gång i veckan. Så bra när man har katt! Min kisse gillar den inte, hon reser ragg mot den, men samtidigt följer hon efter den och håller koll. 🙂

nu smyger hon efter sin skugga 😆 hon är så självklar här hemma, djur är så underbara, en riktig familjemedlem. Vad tråkigt det skulle vara utan min kisses upptåg.

Kram!

Svar: Ja jag har funderat på just en robot dammsugare.... kram :)
Esmaralda

84 Vitlilja :

skriven

Har hon inte fått tag i honom eftersom hon inte hört av sig?

85 Miman:

skriven

Nåja ..vad är väl en bal på slottet .. suck .. :(
Har det väl gott ändå! :)

Kram


86 Till Skorpan:

skriven

Glömde att säga TACK! Mycket i hjärnkontoret nu :)

Kram
M

87 ullie:

skriven

ja men stackars lille gubben men visst hade han rätt faktiskt

spännande nu är de på väg

88 A:

skriven

Ja köp robotdammsugare! Skulle dock rekommendera en dyrare, som går tillbaka till sin plats, man kan välja klockslag på när den ska dammsuga och inte låter massor. Dem billigare klarar inte detta lika bra (Kan ha fel, men inte enligt mina erfarenheter).

Sen måste man döpa den också... 😁

Kram!

89 Skorpan:

skriven

M, inte behöver du tacka :), jag tror mig veta att du tycker om att få kommentarer gällande dina kommentarer, rätta mig om jag har fel ;).
Kram Skorpan


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: