Du måste inte men kanske du kan.....

Känner du att du har andlig förmåga inom dig så MÅSTE du inte utveckla den men OM du vill… så har du möjlighet.

Försök att  känna in var din förmåga sitter. Är det healing ?  Är det en medial förmåga? Är det något annat ?

 

Du får helt enkelt pröva dig fram – men  du ska alltid börja med att öppna upp och jobba på att känna absolut tillit till universum.

Att du gör dig till ett redskap - där det inte är du som styr.

Är du orolig och lite rädd – då kommer universum dig till mötes på så sätt att ingen andlig utveckling sker, eftersom du helt enkelt inte är redo

Men är du trygg i dig själv, nyfiken och positiv och har tillit då är det bara att kapa förtöjningarna och  ge sig  ut på en  andlig resa – där du prövar dig fram.

En av mina gamla kunder kände att hon hade förmågor och hon började med healing men tyckte inte  att hon nådde hela vägen.

Hon prövade att sia framtid, att känna av sina medmänniskor men ingenting funkade riktigt

Tills hon prövade automatskrift.

Poff !

Då gick det som tåget och hon hade hittat hem.

Men även här fick hon pröva sig fram.

Det funkade inte att sitta vid datorn och vänta på att någon skulle ta över och skriva. Däremot funkade det 100%  när hon satte sig med block och penna.

 

 

Och det är precis så det är !

Ta aldrig efter någon annan utan hitta din egen väg.

Är det menat, så  hittar du vägen och kommer i mål.

Det finns massor av människor därute med riktigt starka förmågor men som inte har en aning om detta.

Kram & Kärlek💖

1 AnnaK:

skriven

Löser det sig? Kan inte må såhär. Antingen måste jag acceptera att det är såhär livet ska vara eller så göra något åt saken. Tänker att det kanske är något fel på mig som inte klarar att ta tag i saker.

Kram 🤗

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag känner mig ju att B kvinna är ofta bestämma över mig och försöka har makten över mig även styra över min humör. Hon missbrukar på den sätta mot mig

Det är inte alls kärlek utan en svartsjuka kontrollbehov.

Jag mår inte bra av det. Jag behöver en riktigt kärlek.

Jag vill har en äkta kärlek men mig och B kvinna är inte en kärlek relation... utan hon försöka styra allt... påverkar min mående...

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag känner mig ju att B kvinna är ofta bestämma över mig och försöka har makten över mig även styra över min humör. Hon missbrukar på den sätta mot mig

Det är inte alls kärlek utan en svartsjuka kontrollbehov.

Jag mår inte bra av det. Jag behöver en riktigt kärlek.

Jag vill har en äkta kärlek men mig och B kvinna är inte en kärlek relation... utan hon försöka styra allt... påverkar min mående...

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Undrar en sak om benjamin ingrosso... dom har alltid prata om ted gärdestad som har koppla till benjamin. Har benjamin leva som ted i tidigare livet?

Finns det en meningen för det?

Ha det bra

5 Mikael:

skriven

Är folk vaccinerad är det risk att de far omkring som virus :)

FHM om vaccinerade


Viktigt att tänka till

Inte heller att ett par som blivit vaccinerade bjuder hem en handfull andra vaccinerade personer från olika hushåll samtidigt är ett jättebra idé just nu, menar Sara Byfors.

– Om alla är vaccinerade är det väldigt låg risk att någon skulle bli allvarligt sjuk i en sådan konstellation. Men man ska ändå tänka ett extra varv eftersom vi ännu inte vet exakt hur vaccinet skyddar.

Risken är att någon bär på smittan och smittar de andra som sedan tar hem smittan till sina sammanhang, säger hon.

Sara Byfors menar att det är svårt för myndigheten att komma med tydliga och raka råd på individnivå för en mängd olika situationer.

– Men vi tycker att det är viktigt att du som är vaccinerad, äldre och kanske inte har träffat någon på ett år nu kan göra det och känna dig trygg.

Sedan om man kan ha middag för åtta eller tio personer tycker vi inte är lika intressant, säger hon.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fhm-trots-lattnaderna-fortfarande-viktigt-att-begransa-kontakterna

Såg något om att EU inte kommer förlänga kontrakten med JJ och AZ

Kram
Mikael

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ska inte bryr mig om hur hon B känner oavsett hon kan inte styra över min kärlek. Vem jag älskar och allt. Om jag berätta det så hon ska lära sig att inte valt åt mig.

Jag får älskar vem jag vill ändå... är hon inte nöjda så hon får gå vidare.

Ha det bra

7 Skorpan:

skriven

Alla har vi förmågor o jag mest oförmågor ;), känns det som. Intressant är det ju vad allt människor kan göra, är månne healing den vanligaste förmågan Es eller är det nåt annat? Vet vad automatskrift är, men hur använde sig din gamla kund av den, till vad?

Skulle minsann vara häftigt att känna av att nån annan tar över o börjar skriva :). Vilka förmågor finns det här på bloggen då, vad ser du Es? Nån som kan prata med djur t ex? O använder dessa bloggvänner sig av sina förmågor? Vore ett intressant blogginlägg...

En annan är befriad från såna "laster" vad gäller förmågor o ibland skulle det inte alls vara dumt att kunna nåt utöver det "normala" ;). Vet nu inte egentligen vad, men nåt ändå... Kanske jag är "något" för "någon" iaf ;).

Våren är kommen o det vore underbart om vårkänslorna äntligen skulle uppenbara sig, vill ju känna ett rus av lycka jag med. Kommer det månne att ta flera år innan denna känsla uppenbarar sig? Typ kär o galen, om inte i en karl så i livet :).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

8 Tildis:

skriven

God morgon Es!

Tror du vi kommer kunna åka hem i sommar på besök? Eller kommer det fortfarande vara lika stränga regler. Längtar så efter att få träffa familj och vänner igen.


Kram

9 J:

skriven

Gomorgon!
Jag fick för längesen höra att både sonen och jag hade någon medial förmåga. Jag har inte utforskat mer på det.
Kram

10 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda,härligt vårväder 🌞
Blir nog ett glas rosé 🥂🌹eller två på uteservering idag.
Blev A glad för överraskning?
Känner att jag ser fram emot lilla mini resan. Blir allt lyckat och det för oss närmare varandra.
Lite minnen att se tillbaka på sen.
Kram

11 Sus:

skriven

Hej
Spännande....
Här är det svårt....
Fattar ofta inget....
Ser inga tecken....
Love sus

12 Mt:

skriven

Hej!
Igår när jag fick min talisman så såg jag att det var ett litet hål på kuvertet och ett hål på pappret, är det något som du gjort för att den ska få luft?
Kram!

Svar: Nej, det har talismanen själv gjort, kram :)
Esmaralda

13 Naturvän:

skriven

Hej!

Känns som om jag har en andlig förmåga, men känner inte riktigt var den sitter. Skickar healing gör jag regelbundet, och till dig Esmaralda och dina knä.
Hoppas och tror det gör verkan.

Min intuition brukar jag lita på, den brukar ofta stämma.

Vilka områden jag kan utveckla mer vet jag inte, känns som om det är bara att träna på. Meditation är bra för mig, ger mig struktur och en fördjupad konentration, kanske kan det öppna upp min medialitet mer.

Underbart väder här idag, blir lång joggingtur idag. Minst 10 km, hoppas så klara en halvmara nästa år. Är en av mina drömmar, marathonlopp är inte realistiskt men en halv vill jag försöka...

En fråga, ser du om min soulmate också gillar musik? Snacka om att vara kärlekskrank, jag bara längtar så mkt.....

kram och ha en fin Lördag


Svar: Ja är så tacksam att du skickar healing... lyft gärna en bit och heala ländryggen för där sitter de värsta problemen! Tusen tack ! Du har mer att ge inom det mediala.. och jag tror det kommer visa sig inom vilket område... kram :)
Esmaralda

14 C:

skriven

Godmorgon 🍋☕
I min resa för god hälsa, dagliga omedvetna övningar att leva i nuet. Känna doft, kattens och hästens päls under handflatan och känna glädjen igen, så har mina andliga förmåga och ambitionen att utveckla fått sig en törn. Ligger högt uppe på en hylla.
Jag sörjer två saker idag: den försvunna livsglädjen till mitt hästliv, och andliga förmågan.
Så, jag kan, och jag vill. Dock är prioriteten en annan. Att återuppväcka livsglädjen är första som ligger till hands.
🍀
Zanmi kom igår, kuvertet är fortfarande oöppnad. Zanmi har försökt ta sig ut under resans gång, små, små hål i kuvertet. Zanmi får ligga kvar tills jag har mognat 💕🍀
Kram till er.

Svar: Den andliga förmågan kommer !! Ja, låt henne ligga kvar i kuvertet tills du känner dig redo, kram :)
Esmaralda

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag var tydligt mår inte bra med B kvinna. Hela tiden styra mot mig. Ska jag erkänna sanningen för E kvinna om min känslor och ber henne att inte berätta om den så bara avsluta med B kvinna.

Jag klarar inte av såna hemskt kärlek...

Det känns räcka nu och går bara för långt...

Ska E kvinna få vet om det och avsluta?

Jag mår inte bra...

Jag vill inte har såna makten i kärlek

Ha det bra

16 Misstjejen:

skriven

Hej

Är jag i beroendeställning kärlek?

Behöver jag avsluta det för det är mycket makt i den...

Jag var tydligt inte mår bra.

Ha det bra

Svar: Du ska själv känna in ... och följa din egen känsla, kram :)
Esmaralda

17 Dunegull:

skriven

Jag försöker lyssna på min magkänsla, ibland funkar det klockrent men är i långt ifrån i mål. Har insett att jag blir lurad av osäkerhet oxå så det är helt enkelt att fortsätta öva.

Kursen va så himla bra. Killen som jag fråga om bekräfta att han kände en attraktion men ville inte utveckla det mycket mer utan tog ett steg tillbaka och höll emot sina känslor uppfattade jag det som. Ser du fortsatt kontakt mellan oss, även som vän eller han kommer stänga av nu när kursen är slut? Han gav en kram innan han åkte och kände i hans kropp att han inte ville lämna så.

Kram

18 Willa:

skriven

Hejsan! Jag tror jag har förmågan men det finns en spärr som jag inte kan få bort. Jag har försökt så många gånger med meditation/ healing men jag lyckas aldrig känna eller se något, allt ör svart.
Jag vet att jag har det men hittar inte mitt sätt att öppna upp.
Finns det fler enkla tips hur man kan öppna upp

Svar: Nej, det är så olika från person till person... man måste själv hitta vägen och det tror jag du gör så småningom.... kram :)
Esmaralda

19 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Ser du om min största önskan går i uppfyllelse? Kram ❤️

20 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Ser du om min största önskan går i uppfyllelse? Kram ❤️

21 Bolla:

skriven

Skulle gjerne hatt litt klarsynte evner nå om dagen ja 😏

Min fetter/tante truer med å saksøke mamma fordi hun har fått smykker av sin mor. Er det bare tomme trusler eller kommer de faktisk til å gjøre det?

Av en eller annen grunn så tror de visst de har rett på å arve alt og at ingen andre fortjener å få noe.

Ha en fin dag!
Klem Bolla 😊


Svar: Känns som bara tomma hot, kram :)
Esmaralda

22 PisS:

skriven

Hej Es,

Min Zanmi kom igår 😊. Hon är så efterlängtad och välkommen, När jag gjorde völkomstceremonin och höll henne i min hand och sa mina önskningar, speciellt en så kände jag hur hon blev varm och det prirrade i handen ❤️.

Kram PiaS

Svar: Ja, hon talade om att hon är med dig, det är ni två nu, kram :)
Esmaralda

23 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ångrar mig att jag shöpte sigaretter med pengarna istället för triss till min brors födelsedag 😭 😭 😭 vad det vinst, såg du vinst om jag hade shöpt trissen Esmaralda 😪😪😪Du hade rätt Esmaralda 😫😫😫är det bra idee jag ska shöpa triss lott idag från hemshöp 😩 😩 😩 Esmaralda 😖😖😖

24 Heart:

skriven

Men usch hade sån obehaglig dröm om någon jag kände förr i tiden. Tänker personen på L fortfarande på mig eller vafan hade jag sån obehaglig dröm för?

25 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Åter igen har jag sovit bort hela fredagen sov halv 6-9 sen 22,30-9..

Ny kollega som blivit smittad. Idag ska jag testa mig igen.. vi blir uppmanade till det om vi varit mindre än 2m med personen i minst 15 minuter ska vi testa oss. Dock får vi jobba om vi inte har symptom enligt smittskydd..
T är ju så orolig över detta.. men han ska få vaccin snart! Hoppas det hjälper så vi kan umgås mer och han kan träffa min familj.

Pappa har äntligen fått brev om vaccin. Hoppas det går snabbt! Hörde att vi som är i grupp 4 ska bli vaccinerade i mitten av juli. Hoppas på att det går snabbare.

Hatar denna sjukdomen! Kan den inte bara typ försvinna?

Tur jag hann köpa godis innan jag fick veta om smittan för nu kommer jag inte göra annat än att vara hemma till resultatet har kommit!

Kram


Svar: Ja det gäller att hålla ut tills vaccinering men går nog rätt fort nu. Kram :)
Esmaralda

26 MalinS :

skriven

God morgon Ezmaralda och tack för talismanen som kom igår!

Spelar det någon roll vilken hand man ska ha den i när man ska aktivera den?

Räcker det att jag är helt ensam i ett rum när den aktiveras eller ska jag vara helt själv hemma?

Mannen va hemma hela dagen igår så det fanns ingen möjlighet att aktivera henne. Har inte berättat om henne. Hon fick ligga kvar i kuvertet inatt men sov vid min kudde iaf så hon slapp vara ensam :)

Kram



Svar: Du kan ha den i vilken hand du vill. Det räcker att du är ensam i rummet. Kram :)
Esmaralda

27 lilla m:

skriven

Hej Es, kan det bli nån liten fling med A? kram

28 Brittis:

skriven

Hej!
Jag tror att min förmåga är lite åt healinghållet.
Kommer jag att klara tenten nästa gång?
puss på nosen Mg
Kram <3

Svar: God chans att du klarar den - var påläst, kram:)
Esmaralda

29 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Känner att jag har en andlig förmåga men har haft det ganska rörigt runt omkring mig så har nog inte helt landat i att kunna utveckla den.

Jag har känt mig otroligt stressad sedan jag fick beslut att välja av att vara kvar på mitt gamla jobb eller ta det nya.

Om jag börjar på det andra jobbet ser det ut att kunna bli problem om jag kommer in på utbildningen?
Ser du något negativt? Eller att jag riskerar arbetslöshet?

Eller ser det ut att ändå vara mer troligt att jag kommer få söka igen dvs att jag inte kommer in första gången?
Kram

30 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Intressant ämne att läsa om till morgonkaffet. Ibland kan jag få känslan att känna av men det är ju långt ifrån vad andra kan. Är inte medial på nåt vis men jag känner in tecken när dom kommer till mej men har svårt att tolka budskapet. Visst är det spännande och väldigt intressant.
Skönt med sovmorgon idag ändå var jag vaken kl 7. Har svårt att glömma min gamla flört och min känsla säger att han tänker en del också...? Vi har ju sällskap båda två men ändå hörs vi av emellanåt. Kommer vi träffas snart igen...?
Önskar dej en härlig lördag i vårsolen☀️💞

31 Natt:

skriven

Hej Esmaralda.
Ser det ut som att det blir en flytt iväg för oss?
Kram

32 Lotta:

skriven

Finns nog en andlig förmåga hos alla mer eller mindre. För egen del är den inte så stor. Inte just nu. Den har varit men försvunnit helt. Jag brukade se olika sorters ljus när jag skulle sova som ingav en trygghet på något sätt. Helt borta nu och lite bortglömd känner jag mig. Fick svar ibland på saker men nu ingenting. Tror att man måste vara helt i balans med sig själv för att det ska funka. Jag vill så gärna bli mig själv igen. Nu är jag avskärmad för att överleva. Så patetiskt egentligen. Kommer mitt liv ordna upp sig?

Kram L

Svar: Ja det kommer rodna sig.. ta tag i en sak åt gången och fullfölj, kram :)
Esmaralda

33 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Det är inte lätt inte med det andliga..
Jag har intuiton när det gäller folk och min känsla är oftast rätt.Eller så styr min känsla och jag beter mig annorlunda haha När jag kännt nej nej nej ! så har personen oftast visat sig vara falsk och oärlig längre fram.
För övrigt med det andliga har det gått åt pipsvängen Har inte tilltron till mig själv och tålamodet. Är kanske inte meningen ;-)

Solen strålar ute och vi har arbetsdag på området . Så tvätten hängs inte ut idag ! Tror folk har en inneboende pyroman i sig för det eldas hej vilt .

Härlig Vårlik Lördag önskas !
Här går vi in i dimman ;-)

Kram Anki med flock

Svar: Nej somligt är inte ment to be, men god intuition är minsann inte fy skam ! Ja jäklar vad folk blir eldgalna nu....sonen som är brandman har att göra :) Kram :)
Esmaralda

34 Xam:

skriven

Hej!
Healing är min grej,men vet inte riktigt hur än.

Har jag några andra mediala förmågor ?

Kram

Svar: Ja, det tror jag faktiskt du har men du måste själv komma underfund med vilka, kram :)
Esmaralda

35 IB:

skriven

Hei 😊 er R interessert i meg?

36 Na:

skriven

Hej Esmaralda.
Jag har känt mig otroligt stressad sedan jag fick beslut att välja av att vara kvar på mitt gamla jobb eller ta det nya.

Om jag börjar på det andra jobbet ser det ut att kunna bli problem om jag kommer in på utbildningen?
Ser du något negativt? Eller att jag riskerar arbetslöshet?
Ser du några problem?
Kram

37 Anna:

skriven

God morgon ES!
Legat sömnlös inatt och känner mig uppgiven. Då jag ej hört något från mannen på 13 dgr så skrev jag ett sms i torsdags. Fick bara ett kort svar. Bad honom ringa. Inget svar.
Frågade om något hänt? Inget svar. Vi har trots att relationen ligger på is haft nästan daglig kontakt. Även när han har mått dåligt så har han förmedlat sig på något sätt, att han vill vara ifred, orkar ej prata osv..han har aldrig tystat ut mig. Så något är det ju.
Börjar tro att han är sur på mig?
Men förstår inte varför isåfall?
Har detta något att göra med väninnan som också helt plötsligt ignonerade mig? Dom har aldrig träffats, och låter säkert långsökt.
Men sammanträffandet känns märkligt. Vad är din känsla?

Kram

Svar: Jag tror inte det finns något samband.... får en känsla av att mannen vill vara för sig själv just, kram )
Esmaralda

38 <3:

skriven

Kommer behandling läka snart och mage bli fastare och det ger resultat ?
Dyra pengar...
Kram

39 Mirre:

skriven

Godmorgon Es,

Gör jag rätt i som säger nej till honom om att han vill komma hem till mig och laga mat? Hade en ganska obehaglig dröm imorse om en främling som inte ville lämna, kanske var det en varning om att jag inte ska ta hem honom till mig? Han är en ok kille verkar det som men ju mer han pushar desto mer backar jag.. sjukt jobbig när han håller på och bjuder in sig sådär😅


Förresten jag har mailat dig om zanmi, det är ganska viktigt så om du har tid får du gärna kolla, vågar inte börja aktivera förrän jag fått bekräftat ifrån dig.. kram💛

Svar: Känns som att det är dags att sätta ner foten... du är ju inte helt bekväm i det som sker.... kram :)
Esmaralda

40 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.
Menar han allvar med att han vill flytta ihop med mig?

Ser det ut att bli så?
Kram

41 Pia1:

skriven

Jag har försökt lära mig ta fram det jag har men nja, det gick inte så bra så det får fortsätta komma sådär random.

Läkaren som avslutat mig ringde upp på min begäran - han har ändrat sig, jag har ingen skada.
Och påstår att den andra som jag träffade också har ångrat skadan.
Dessa skador är en het potatis och tabu att erkänna så den biten är ingen överraskning men den läkaren som satt och visade mig exakt på skärmen vart det glider av, har han ångrat sig på riktigt???? Eller bara tvingad pga chefen?
Vi försöker få mig till honom på det andra stället han jobbar på men det är meningslöst om han har förbjudits att vara ärlig och göra rätt...

42 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska shöpa triss lott från 60 kr Esmaralda till min brors födelsedag 😔😔😔 blir det någonting Esmaralda 😓 😓 😓

43 Browallia:

skriven

Jag har ju berättat för dig om min lite märkliga förmåga att få till mig att en kändis är på väg att gå över till Alltet när jag ser dem i media. Jag känner inget behov av att utveckla den för jag kan ju ändå inte göra något åt det. Sedan är det där att jag känner på mig när sonen och x:et inte mår bra av någon anledning. Trots att jag inte längre är kär i x:et och det går allt längre tid i mellan vi hörs av så får jag ff till mig känslan att nåt inte är bra med honom. Det hände senast nu i veckan, jag testade att ignorera men det fortsatte pocka på att jag måste höra av mig. Så jag hörde av mig till slut och det visade sig att han hade fått en stroke och var på sjukhuset. Du har sett att vi har levt ett långt liv tillsammans i ett tidigare liv, är det pga det bandet som jag fortfarande har kvar förmågan att få till mig när nåt inte är bra med honom trots att vi knappt hörs av längre?

Jag ser mycket fram mot MG:s kommande Dogblogg! :D

Ikväll är det Let’s dance igen, vilket lyft programmet fick med de nya programledarna. :D

Kram Browallia

44 Smöla:

skriven

Min granne har en husvagn som hon ska sälja. Jag har alltid velat ha en husvagn, i alla mina år.. är detta ett rätt köp för mig? Eller ska jag avvakta nåt år till?

45 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, har jag en medial förmåga? Inom vilket område i så fall och kan jag heala mig själv? Kram och tack!

Svar: Detta är något som du själv måste undersöka....kram :)
Esmaralda

46 Smöla:

skriven

Jag tror inte att jag har hittat min rätta plats i det andliga.
Men jag vet att jag kan skicka healing. Och jag brukar ofta tarot och orakelkort, vet jag tycker är kul. Och det stämmer in i stort sett varje gång. Så tänker att det är något jag ska fortsätta med. Men jag vill ju även få en klarare kommunikation med guiderna.

47 Naturvän:

skriven

Hej!

Tusen tack , jag läste ditt svar på stranden och satte genast igång att skicka healing enl dina önskemål, jag ser dig alltid i en vit spetsklänning när jag skickar healing till dig, du ser så fin o vacker ut! Nu fortsätter fm med cykeltur, får se om jag träffar på ngn trevlig person!

Tusen kramar från Naturvän

48 Smöla:

skriven

Är det dags för mig att köpa husvagn nu, eller ska jag vänta något år till?

49 Vitlilja :

skriven

Ser du någon vänskap eller personer jag börjar umgås med snart? Känns lite ensamt ibland på helgerna. Saknar att ha människor att umgås med.

50 Skorpan:

skriven

Tack Gud för trevliga grannar. Fick mig en rejäl pratstund med grannfrun o nu känns livet mycket trevligare, tänk så lite det behövs för att man ska må bra :). Mera trevligt folk för mig tack ;). Hur var träffen med Nettan igår Es?
Kram Skorpan

Svar: Ja, det är härligt med trevligt folk... jag och Nettan hade det mysigt igår... började med en GT, sen blev det köttgryta och avslutningsvis citronmousse... kram :)
Esmaralda

51 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att jag gifter mig innan jag fyller 40?
Kram

52 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Menar han allvar med att han vill flytta ihop med mig?

Ser det ut att bli så?
Ser du en flytt iväg bort ?
Kram

53 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej Es!
Jag får säga att det var verkligen en livlig kull med talismaner. Trodde först bara de var mitt kuvert som hade ett litet hål i sig men läser ju att de väller in från andra som har upplevt samma sak som jag. De är ju inget vasst så de kan ju inte ha skavt sönder kuvertet utan dom som är så livliga.

Zanmi ligger hemma i mitt skåp i bokhyllan då jag skulle bort över helgen så jag hann inte göra ceremonin innan jag åkte, men det sa jag till henne. Så nu ligger hon vilande tills i morgon eller ev måndag. Sen ska vi äntligen träffas!

En liten undran, kan jag ha Zanmi tillsammans med en annan berlock, de är en sten som ska vara bra för att få bort negativa tankar, vilket även är en av mina önskningar jag hade eller vill Zanmi var själv på halsbandet? Kram Zoey 💕

Svar: Det ÄR en ovanligt ivrig kull och de vill ju bara komma hem så de kan börja bistå sina ägare ! Hon ser fram emot när ni ska träffas på riktigt ! De första veckorna bör du ha Zanmi helt ensam men sedan kan hon vara tillsammans med andra smycken och andra talismaner.. kram :)
Esmaralda

54 <3:

skriven

Kommer behandling läka snart och mage bli fastare och det ger resultat ?
Dyra pengar...
Kram

55 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Jag plussade igår med andra graviditeten, har en dotter på tre år redan 😊 självklart var detta planerat o vi vill utöka familjen. Blev glad igår såklart men varför känner jag mig så dyster idag helt plötsligt? Minns att jag blev lite såhär med första också, men denna gång är det ju inte ”lika nytt eller första gången..” borde väl vara lite mer ”normal”? Såklart oroar jag mig för missfall osv men känner mig bara så dyster idag, kan ej riktigt sätta fingret på allt.. vill utöka familjen men samtidigt rädd gå från en till två, super glad men samtidigt livrädd för missfall osv osv

Kram

56 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Har en fråga varför skakar mina händer så mycket? nu är jag så har huvudet också börjat skaka ibland är så otrevligt så ibland kan jag inte äta och dricka bland folk. kram

57 M:

skriven

Har jag någon andlig förmåga Es?

Har nästan tappat rösten. Att prata eller snarare halv skrika i 12 timmar med munskydd och visir bland massa andra fick rösten att ge upp. Aldrig hänt förut. Att vaccinera 150 st känns även det idag. 65 åringarna får ju nu sitt vaccin här i Sthlm. Hört något om ditt Es? Folk var överlyckliga. En kvinna grät och en man fotade sin spruta. Och dom bästa orden av dom alla "Tack för att Ni finns".  Underbart att få göra andra glada! Bra kollegor och hoppas att de är nöjda med mig. Nästa pass på måndag.

Även min Zanmi kom igår och precis som några andra skrev igår så är det små hål i kuvertet där hon sitter på andra sidan. Vad jag förstod så var det något positivt? Ska aktiviera henne när jag har tid. Älskade Zanmi :)

15 grader idag. Måste handla mm. Ha en bra dag! Kram

Svar: Jag har fått tid till torsdag men vet inte vilket vaccin...man är lite förvirrad kring detta ! Din Zanmi går bra i i sitt kuvert så känn ingen press i att aktivera.. kram :)
Esmaralda

58 Mercan :

skriven

Esmaralda hade du sett vinst på trissen som jag inte shöpte igår och shöpte sigaretter med pengarna istället från presbyrån 😫😫😫jag har shöpt triss lott från 60 kr Esmaralda idag från hemshöp med blommor till min bror, han har födelsedag i dag 😫 😫 😫 blir det någonting Esmaralda från trissen på kvällen 😥😥😥

59 SusanneAmalia:

skriven

God Lördag..
Solen lyser himlen är blå..snön gnistrar fåglarna sjunger.. Jag har skickat in betygen och allt är klart..
Våfflor med lemoncurd och grädde eller rabarbersylt med grädde mitt val i dag.. Till kvällen blir det fondue på älgfile.. Mmmm.. Dagar som denna är lätta att leva..
Älskar att leva.. 🧡

Önskar alla en riktigt underbar dag vårkramar 💥😎❣️



Svar: Härligt det låter... och gott... :) Här bli det kalvfile´ :) kram :)
Esmaralda

60 Fjäril:

skriven

Hej,
Det har alltid känts som att jag har nån typ av medial förmåga, eller iallafall en god intuition.. Känns som att jag kan skapa saker och ting.. I och för sig är ju alla människor skapare på ett eller annat sätt.. Minns jag hade stark energi som pulserade genom kroppen och starkt ut i händerna då jag var ung, särskilt om jag hade pirr i magen såsom vid förälskelse :) Men jag har nog inte känt av detta på många år nu.. Tror du jag har nån typ av medial förmåga jag kunde utveckla Es? Kanske healing från händerna?
Kram

Svar: Ja någonting lite extraordinärt har du helt klart och det kommer visa sig så småningom... kram :)
Esmaralda

61 Boudica:

skriven

Skrattade lite när jag läste detta, för tidigare idag så sa jag till min ängel, något i stil med, att ibland tvivlar jag på att han finns, men sen så finns det ju så mycket märkligt som sker som jag inte kan förklara.

Visst har jag förmågor, och de kommer lite av sig själva då och då, har inte riktigt utvecklad någon. Vet inte vilket område jag ska utveckla!
Enligt dig har jag ju gjort det mesta genom mina liv, så det är bara välja å vraka mellan dem.

Det händer att jag ibland bara vet saker, det hänt att jag ser bilder, healing har jag försökt mig på, jag dras till att hjälpa människor. Och framförallt jag känner av andra, deras känslor/tillstånd. Men än vet jag inte exakt hur!
Du tror ju även att jag kommer utveckla mina gåvor senare i livet.

Es, jag vet jag tjatat mycket om det på senaste, vet inte varför min självkänsla varit i botten på senaste, jag som trodde jag hade tagit mig upp där rätt bra.
Han levererar svar och positivt, men jag fortsätter se negativt i det, nu överlämnade jag till honom att bestämma dag och tid till fika, vilket känns som ett misstag, mitt kontrollbehov skriker! Han sa att han återkommer med tid, men gör han det, eller kommer jag behöva att "påminna" honom?

KRAM!

Svar: Ja du har en bred bakgrund genom dina liv ! Låt inte honom eller någon annan styra ditt mående... kram :)
Esmaralda

62 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har shöpt triss lott från 60 kr Esmaralda till min bror 😆 han har födelsedag i dag 😄kommer han att skrapa någonting Esmaralda på kvällen 😥 eller ska jag shöpa två triss lotter till från 40 kr bil triss lottar 😫😫😫

63 Alie:

skriven

Hej Es,
Min/vår Zanmi talisman har fortf inte kommit, skickade du alla i fösta kullen nu i Måndags? Oro att den kommit bort i posten..?

Är han och jag på samma våglängd, eller kanske jag måste vänta in honom mer?
Kram :)

Svar: Din Zanmi skickades lite senare så hon kommer säkert i veckan... du får nog försöka vänta in en aning mer.. kram :)
Esmaralda

64 <3:

skriven

Ser du nåt mer allvarligt kring min höft eller är det bara tillfälligt?♥️

65 Tjejgumman:

skriven

Hej!

Jag fick i går veta att min moster gått bort. Den sista i syskonskaran och den som stått mig närmast, trots att hon bott i Los Angeles i 60 år. Utgår från att hon är återförenad med sin far och syster nu. 👨‍👧‍👧 Har hon något meddelande till mig? 📞

Fick andra sprutan i onsdags, fick första just innan 65-årsdagen, och nu den andra. Så skönt att ha det avklarat! 💉💉

Ser med spänning fram mot Zanmis ankomst, har känt av henne sedan jag fick mejlet i söndags! Ingen tvekan om att hon påverkar mig stort, så snart jag tänker på henne!!! 🌷

Kram 💖 💖 💖

Svar: Moster är tillsamman med de sina och hon kommer att besöka dig och helt enkelt eftersom hon alltid haft ett gott öga till dig.. kram :)
Esmaralda

66 N:

skriven

Hej Esmaralda
Ser du problem om jag tar vikariatet och om jag kommer behöva säga upp mig?

Ser du en flytt iväg komma?
Kram

67 Bbv:

skriven

Hej E!
Något kommande tecken i kärlek hos mig? Något som kanske sker snart? :) Kram

68 Jossan :

skriven

Ja jag har iallafall testat mig nu.. rädslan är nu att jag faktiskt blivit smittad. Har ont i mina bihålor men är iallafall inte förkyld utan har bara ont. Hoppas det är mitt psyke som spelar mig ett spratt.. Får hoppas på ett negativt svar iallafall. Tänk om vi bara hade stängt skolan för denna veckan hade vi inte haft detta problemet. Men nä..

Nu ska jag vila en stund iallafall. Kanske inte har ont när jag vaknar.. sen blir det att rätta och planera för veckan...

Kram

69 Yvonne:

skriven

Hej. Test

70 EE:

skriven

Jag har vid några tillfällen mött andra sidan. Det är jag säker på.

Både i form av att någon satt sig vid min sängkant när jag legat och sovit, vaknat till av att sängen sjunker ner som att någon satt sig där. Känt en trygghet och värme så tror det varit någon jag känner. Tror det är min pappas mormor.

Och vid ett tillfälle på jobbet såg jag en skugga som smög på mig. Även här kände jag en trygghet men att det var någon som är lite busig. Även denna person tror jag att jag känner. Men vet inte riktigt vem det är.

Idag hade jag tänkte få gjort massor men det är en slö dag så då får det bli så.... en slö dag på soffan typ

Svar: Du har goda förmågor... kram :)
Esmaralda

71 Yvonne:

skriven

Hej.
Jag känner mig väldigt ledsen men vet att jag har saker att vara tacksam över. Med mina yngre söner har jag en väldigt bra relation. När det gäller min äldste son så är det aldrig han som hör av sig först och aldrig någonsin hans fru. De prioriterar alltid barnens mormor. Jag har accepterat det eftersom mormor på något vis har ett behov av att visa det. Nu fyllde den ena dottern år och jag frågade om det blir något litet kalas och det skulle det inte bli men ändå var ju mormor där och lade ut det på Facebook. Jag ringde och gratulerade och swishade men inget tack. Mitt barnbarn önskade sig pengar så hon kunde handla själv.
Jag känner att jag snart ger upp. Har alltid tänkt att det hänger på mig men det gör det inte har jag förstått. Mormorn är mycket speciell och kommer ofta med pikar.min son verkar inte bry sig. Känner mig så ledsen.

Svar: Du ska veta att du är älskad av din son... mormor är den som tar för sig... du är en en annan sort... men du är INTE mindre viktig... bjud du hem och håll kontakt... och det kommer kännas lättare... kram :)
Esmaralda

72 21:

skriven

Hej
Ser du mig köpa en egen lägenhet iår? :)

73 Helena Ir:

skriven

Idag har vi bekantat oss min Zanmi och jag, hon fick följa med mig ut på söder här i Stockholm, hittade mitt vaccinationsställe. Eller dit tänker jag ta mig när så det är dags, om planeringen håller med takten av vaccinerna. Hon är verkligen liten den här lilla Zanmi, för tillfället fastsatt med ett tunnare snöre runt mitt pekfinger, så kan hon peka ut det bästa för mig :)

Jag har ju en egen healing som jag blandar med färger, oftast med hjälp av de 7 chakran vår kropp är uppdelad i.Många gånger ser jag någon bild som kan höra ihop med den jag skickar till. Ibland även en röst..
Det roligaste var nog när jag skickade till sonhustrun och barnbarnen samtidigt, alla 3 blev plötsligt så varma att de fick ta av sig tröjor/koftor, och väldigt förvånade över vad som hände :)
Jag är så glad när det når fram!

Ha det så bra!

Kram

Svar: Jo hon är lite... men väldigt stark :) Du har fantastiska förmågor som du ska vara stolt över ! Vad roligt att det nådde fram till sonhustru och barnbarn...kram :)
Esmaralda

74 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Bara lite nyfiken fråga.

Undrar om hans familj vet om att vi ska flytta ihop?
Och vad dem tycker om det?

Känns det positivt ? Eller önskar de fortfarande att han var tillsammans med sin förra tjej?
Gillar de mig?
Kram

75 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Gör ett nytt försök... Hur stor chans är det att min största önskan går i uppfyllelse? Kram ❤️

76 Drömtydning?:

skriven

Hej Es

Inatt hade jag lite olika blandade drömmar med bråk,och utanförskap mm..Men i slutet i drömmen innan jag skulle vakna så satt jag och kolla på en låt på en skärm som var så vacker sjungit av en ung kvinna och lite sorglig med. Hon som sjung fick jag inte se?men jag såg en vacker brunett tjej med en vit vacker klänning som skulle möta eller släppa in någon ien stor lägenhet, det var som en sermoni med olika bilder på en tv skärm som jag såg,och låten var lite kort men så vacker och jag ville bara sjunga med, Och komma ihåg den,jag höjde lite på volymen så att de omkring mig skulle höra (folk jag inte kände)men de titta upp i slutet när låten nästan var över. I drömmen ville jag spela upp låten igen men tänkte det blir lite pinsamt kanske.När jag vakna kom jag ihåg lite av låten som var så fin,men nu är den borta helt från minnet:(

Hade denna dröm något budskap till mig Es?
Kram Mimmie

77 L:

skriven

Hej Esmaralda
Lever min framtida man i en relation nu?
Är han singel?
Har han ett bra jobb?
Har han god ekonomi?
Har han barn?

78 Tiss :

skriven

Hej Es!
Tror du att hon är tillbaka på onsdag?
Jag står snart inte ut mer.

79 Yvonne gammal kund :

skriven

Hej hej Esmaralda!

Idag har jag en fråga.

Jag mår så dåligt av min ME. Fruktansvärd värk och sover inte.
Det går i skov.

Tror du att jag kommer behöva hemtjänst så småningom, och tror du det blir bättre?

Kram

Yvonne

Svar: Jag är säker på att det vänder och du kommer må bättre även om skoven återkommer.... kram :)
Esmaralda

80 Camilla:

skriven

Jag tror inte att jag har något medial förmåga dessvärre men tycker att det är häftigt med sådana som har det. Tex du Es. Är någon mer i din familj medial eller är det bara du?

Fint vårväder här och har suttit och solat lite. Njuter. Har en liten undran till dig. Hur kommer det sig att han velar över en tjej som han inte har någon kontakt med? Då börjar man ju undra om han har svårt att släppa eller något. Vad ser du?

Önskar en fortsatt fin lördag och att du hinner njuta av lite ledighet också. Må så gott. Kram kram

81 Mt:

skriven

Hej!
Nu ser jag bland kommentarerna att flera har haft hål i sina kuvert när talismarnerna kom igår. Hur är det möjligt? Varför är dem så ivriga? Har alla fått hål i kuverten?
Kramar!

Svar: Kanske inte alls... men en del, de är ivriga att komma hem till sin nya ägare... kram :)
Esmaralda

82 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Gör ett nytt försök... Hur stor chans är det att min största önskan går i uppfyllelse? Kram ❤️

83 Skorpan:

skriven

Tack Es!
O vilka godsaker du lagar :).
Borde ge mig ut o göra min "hemläxa", så fint väder o i morgon passar det inte att vara för aktiv ;).
Härligt vårväder, blir ju riktigt glad...
Kram Skorpan

84 Yvonne gammal kund :

skriven

Tack för svar!

Trevlig helg!

Kram

Yvonne

85 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Gör ett nytt försök... Hur stor chans är det att min största önskan går i uppfyllelse? Kram ❤️

86 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Gör ett nytt försök... Hur stor chans är det att min största önskan går i uppfyllelse? Kram ❤️

87 Solstrålen:

skriven

Hej Es

Hur blir sommaren?
Kram

88 Mercan :

skriven

Esmaralda hade du sett vinst på trissen som jag borde shöpa i går från presbyrån 😫 😫 😫 du hade sagt shansen till vinst är inte stor men bättre än cigg😖😖😖😫😫😫Esmaralda jag har shöpt triss lott från 60 kr Esmaralda i dag från hemshöp 😩 😩 😩 kommer min bror skrapa någonting Esmaralda han har födelsedag i dag 😫😫😫❤️❤️❤️

89 M:

skriven

Ja hon får mysa lite där för nu är jag så trött och vill ge henne det bästa. Kanske hon verkar ändå lite .....

Ah på torsdag! Nu vet jag ju inte hur ni har det hos dig men på mitt jobb kör vi bara med Pheizer nu tills vi får andra direktiv. Flera var oroliga igår att det var Astras och frågade innan vi stack dem. Blev såklart väldigt lättade när de fick veta att det var Pheizers. Ha lätt tröja på dig när du går dit så du slipper krångla med knappar mm. En man knäppte upp skjortan redan i kön igår och han fick högsta betyg av mig :)

Har människan glömt mig än? Kram

90 Helena Ir:

skriven

Den här lilla Zanmi krabaten, vad hon skickar energier..känner i hela kroppen, från fingret och vidare. Jag är ju van att de andra jag haft, också haft den förmågan, men den här.. :)känner ända in i munnen. Jag får liksom säga åt henne att lugna sig lite, vi ska vara kompisar länge. Dessutom så blir jag nästan lite yr, vilken busig tjej :) I natt får hon sova på nattduksbordet, rädd för att hon ska slita sig..

Så tack Esmaralda, vad du kan :)

Kram

Svar: Hon har fantastiska energier !! Hon avger också energi så det är bra att du lugnar henne lite så du inte själv blir alldeles övertaggad !! Kram :)
Esmaralda

91 Anna:

skriven

Hejsan Es!
Jag skall på intervju för drömjobbet nästa vecka. Vill så otroligt gärna ha detta jobbet.
Dock så är jag lite i underläge då jag är oerfaren. Har jag någon chans? Får du någon känsla av tips du kan ge mig, för att öka mina chanser?

Stor kram

92 Fjäril:

skriven

Jag skulle kunna gå på tjejkväll men blev bjuden i lite sista sekunden samt har inte riktigt lust.. Men ser det ut att kunna bli några roliga tjejkvällar, fester eller liknande i vår/sommar? Känner liksombara 2 pers här som jag träffar nångång i året och lite svårt att få nya bekantskaper här, särskilt då allt går på distans och jag inte befinner mig i sociala situationer nästan nånsin längre..
Kram

93 AnnaK :

skriven

Löser det sig eller kommer min livsglädje helt ta slut? Eller löser jag det är väl mer rätt.

Kram 🤗

94 ???:

skriven

Nu ska du få höra Ez..
Inga märken eller håligheter i kuvertet alls när hon anlände (Tallis menar jag) som flera trådskriare berättat om.

Lade undan kuvertet men inte så hon kunde bli klämd eller så ..för senare aktivering.
Idag väldigt försiktigt tog jag ner kuvertet Då är där ett avtryck i kuvertet...har varit mycket noga att inte klämma eller så.

Tur hon inte fick vänta än längre för då hade hon kanske rymt!!?

Nu så är hon aktiverad :)och idag har vi gottat o solat min Tallis* & Jag

Ni har väl också sol o värme haft idag...det tycker MG om har jag för mig :)

Tack!






Svar: Ja, hon ville inte vänta längre utan försökte ta sig ur kuvertet, till dig ! Kram :)
Esmaralda

95 Lusse:

skriven

Hej Esmeralda!

jag har förmågor som jag använder då och då privat, det är en stark healingkraft som sprutar genom mina händer , eller ögon, eller genom mina tankar.

Det är en sådan kraft som drar i händerna som trådar.

HAr i mig även andra sorters mediala gåvor som blev nedtryckta i åratal av ekorrhjulets extrema varvantal likaså kärlekchanser .

LAndat och ser mig omkring, lätt är det inte, att se, men utvecklande .

Ser du någon lämplig partner åt mig? det vore något !

Kram.

96 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, har jag en medial förmåga? Inom vilket område i så fall och kan jag heala mig själv? Kram och tack!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: