Frukosten.....

 
Den lille fyllehunden hälsar att han fortfarande uppskattar en kall god öl men vete tusan om inte rödvin är ett strål vassare !  I går blev det att slicka korken och njuta med ett par jordnötter därtill !
 
 
Lördag & söndagsmornar... nåja mornar och mornar, framemot kl 11 , så avnjuts här alltid en god långfrukost
 
I morse  blev det sill med tillbehör... och MG sade fifan, inte sill  tack,  men han hade korn på  den rökta korven och leverpastejen !
 
 
Som avslutning en rostad macka med  fikonmarmelad men observera brödkorgen.. här finns bara EN skiva vitt bröd bröd... just det, en annan försöker vara duktig och hoppa det onödiga i kaloriform !
 
I morgon börjar en ny vecka... så famna den....
 
Kram & Kärlek
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Finns det möjlighet att få fondmedel från kommunens fond ?
De brukar vara lite snåla. Har sökt och hoppas.
Kram

Svar: Chansen finns även om den inte är stor.. kram :)
Esmaralda

2 Kristin:

skriven

Herlig frokostbord, og en lykkelig MG som får nyte. Han har et godt liv.
Det burde alle ha 😃
Ønsker en herlig søndag kveld.
Kram fra meg og Pudlene til dere alle ❤

Svar: Pudlarna, säger MG och en hel flock... han skulle så gärna träffa dem.. han har ju en speciell kärlek till små vita hundar:) Kram :)
Esmaralda

3 Helena Ir:

skriven

En frukost kan vara ett av guldkornen i livet.. :)

Visst är det en ny vecka imorgon, och vad som helst kan hända, ytterligare ett guldkorn att glädjas av!
Jag förväntar mig inget annat :) enda in i kaklet!

Kram

4 Skopan:

skriven

Rött vin är definitivt bättre MG ;). Härligt med rejäl frukost som man har god tid på sig att ta in, gillas här också. O det hoppas jag att en viss person också gillar sen ;)?

Införskaffat lite nytt i klädväg, kanske motivationen att röra på sig ökar!? En kan ju alltid hoppas... Motivation behövs för att keep it going ;). Heja dig som har bara en skiva vitt bröd i din korg Es!

I morgon ny vecka nya möjligheter, undrar vad som kommer att hända.
Ha en fin kväll!
Kram Skorpan

5 M:

skriven

Din lille fyllerackare :) God frukost minus sillen då eftersom jag ogillar allt med fisk :) Duktig du är som håller koll på brödet men du är så fin som du är Es :) Ny vecka i morgon och får vi inte kortare pass så jobbet så kommer flera att sluta. 12 timmar är för långt och jag orkar inte heller det. Synd för trivs annars!

Äntligen fick jag en liten pratstund med snygga killen på ICA. Han som tog kontakt vid glutenfria hyllan och vi pratade om munskydd mm. Attans bara att jag såg "söndags förjävlig ut" :)

Ha en mysig kväll o pussa den där ursöta fyllehunden ifrån mig :) Kram!

6 Matilda:

skriven

Hej! Vilken härlig start. Mer långfrukostar åt folket. Hos mig blev det bara en skål fil. Skärpning här. Bäste e: Det hade varit fantastiskt om du såg något som lurar runt mitt nästa hörn?

Allt gott ✨

7 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda om min bror med min syster kommer att shöpa bil i Maj Juni 😊🤔

8 Contici :

skriven

Hej!
Härligt att följa din blogg! Lite rörigt här - Undrar om jag ska söka nytt jobb, eller stanna där jag är?
Kram

Svar: Så småningom kommer nytt, kanske inte riktigt än, kram :)
Esmaralda

9 Fjäril:

skriven

Hej,
ser jag ut att bli klar med projektuppgiften trots att jag med all sannolikhet behöver gå över tid?
Kram

10 Lulu:

skriven

Stämmer det Es att man endast har ca 2 % chans att bli gravid efter 40? 😥😢😢😢😢

Svar: Det är individuellt, kram )
Esmaralda

11 A:

skriven

Haha! Gullig MG är, sitter och blir serverad, han vet hur han ska göra 😁 underbart.

Jag gillar också långfrukostar, men det blir vid 8.00-8.30 här 😉

Idag var vi i hamnen och köpte glass. Så underbart väder, och känns som sommar, när man kan va i hamnen med en glass. Älskar våren.

Ska försöka omfamna veckan som kommer... Vill egentligen bara ligga i sängen... nu saknar jag skolan som jag hoppade av... det var en rolig utbildning. Nu börjar jag hamna i gamla spår, inte nöjd.. trött jämt.. ush.. kan ju ha med Corona och göra också förstårs... instängdheten.

Nu blir det skorpor!

Kram!

Svar: Ja, underbart väder !! Kram :)
Esmaralda

12 Dahlia:

skriven

Längesedan jag hade en riktig frukost, här dricks det bara kaffe på mornarna!

Känner mig extremt trött idag, hoppas inte på sjukdom!

Finns jag i tankarna tror du?

Svar: Bara kaffe här också om vardagarna... men när helgen kommer så smakar det med en sen frukost :) Jag lite finns du i tankarna i alla fall, kram :)
Esmaralda

13 M:

skriven

Varför har min Zanmi gjort hål i kuvertet?
Kram

Svar: Jag tror det beror på att han var ivrig att komma fram, kram :)
Esmaralda

14 Mathidla:

skriven

Hej!

Här har det varit underbart väder med strålande sol hela helgen. Skönt att våren äntligen är här!

Även om det kommer en del nytt nu framöver så har man hela tiden den här extrem längtan hem till familj och vänner i Sverige. Tror du det dröjer länge innan vi får komma på besök eller kommer de stränga reglerna vara kvar ut mot hösten?

Kram

Svar: Jag tror faktiskt inte det ska dröja så länge till nu... kram :)
Esmaralda

15 Mercan :

skriven

Esmaralda porträtten är klart och min bror tyckte mycket om den 😊jag började rita vas med blommor nu sedan blir det stora träd och andra mycket konst 🙂Esmaralda och jag har slutat röka, jag är bestämd😤jag ska göra min bror syster mor glada😊😊😊Tack för all stöd söta Esmaralda 🤗❤️🙂

16 Me:

skriven

Hej Esmaralda.
Kände bara att jag tycker det är väldigt synd om hans mamma/ familj inte skulle tycka om mig.

Vad ser du? Tänker de något negativt om mig? Eller vad tycker de om mig? Och om jag och deras son ska bli ett par?
Kram

17 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Mina tankar har bytts ut mot en del oro. Vet inte varför. Eller om jag oroar mig i onödan.

Ser det ut som att vi flyttar ihop som planerat?
Kan du se en flytt iväg för mig?
Står allt rätt till?
Kram

18 SusanneAmalia :

skriven

Mg är alltid en klok och nyfiken hund. Han måste få provsmaka så han vet hur det ska smaka..
På väg hem till Stockholm efter några magiska dagar.
Är lite kär i mitt liv.. Även fast det är uppochner som en berg-och-dalbana ..
Tur att vardagar kan vara helt magiska..
Kärlek och glädje.. Kramar

Svar: Ja det gäller hur man tar vara på sina dagar och det är du bra på... att ta tillvara :) Kram :)
Esmaralda

19 ullie:

skriven

oj men vilka frukostar
saknar frukosten med familjen men 3 tonåringar som sover till efter lunch ...

ha en fin start på veckan kramar & Kärlek

20 Bellagio:

skriven

Pappan till mina barn meddelade ikväll att min 14-åriga dotter inte vill bo växelvis längre. Utan enbart hos honom. Det är för mycket regler, tajat och bråk hos mig.. Jag är så ledsen. Är det såhär det kommer vara nu?

21 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.
Vet inte varför jag känner mig så orolig.

Har han tankarna på någon annan?
Är han i tankarna att bryta med mig?
Kram

22 Vitlilja :

skriven

Känner mig lite vilsen på något sätt. Kan du se varför?

23 mamma:

skriven

Ska jag vågs flirta med den nya mannen som kommit in i mitt liv? Vi känns rätt lika varandra.

24 anonym:

skriven

Långfrukost.. Sköna frukost-minnen :)

Minns helgfrukostarna på landet hos mor o far när de ännu levde. Hemma blir bara någon gång och mest sommartid annars ägnas ganska liten tid för frukost ..

Tumme upp för ägg o sill på rostbröd :)
Som fd västkustbo bara älskar kanske inte det mesta från havet.. dock väldigt mycket.. :) :)

MG ; du vet hur att fira helg du, det bra! hi hi
BlötPussar

25 Iréne:

skriven

God morgon Esmaralda
Snälla kan du hjälpa mig jag får sån panik ångest nu när jag ser att min plånbok e borta ...Kan jag har glömt den på willys eller nån annanstans.Eller e de någon som tagit den eller hittat den å lämnat in den.
Snälla hjälp mig

Tack på förhand


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: