Gästblogg....

Dagens gästbloggare är:  " Fembarnsmamman"

 

Hej bloggfamiljen

 

Jag tillhör dom som förr tjatade om när jag skulle träffa min stora kärlek

Ez har i seans sett att kärleken kommer och jag kommer  gifta mig en dag men att detta skulle ligga  en bra bit fram i tiden

Jag tänkte att hon kanske hade fel och hoppades att kärleken skulle dyka upp men nej, den gjorde ju inte det.  Min fertila tid började gå mot sitt slut och jag hade mer panik över att inte bli mamma än över att inte hitta kärleken.

Jag var rätt kaxig då för 10 år sedan.

 

Jag tänkte att om män är villiga och till och med drivande i att ha sex utan skydd, då får de skylla sig själva om jag skulle bli gravid. Jag lurade ingen och påstod aldrig att jag hade skydd.

Jag for till en badort på Bahamas och levde livet  just kring ägglossningstiden.

Jag hade samlag med två olika män under loppet av en vecka men skötte det  snyggt … jag var väldigt listig tyckte jag och jag skäms lite  idag när jag tänker efter hur jag smidde mina planer.

Ingen av dem anade oråd utan tg för sig.

Men fortfarande kan jag försvara mig med att allt de ville  ha var sex och de frågade inte om skydd.

Jag vet att det fanns risk för könssjukdomar och det här är ingenting jag rekommenderar

När jag kommit hem insåg jag ju att jag blivit gravid.

Ett verkligt efterlängtat barn och att vara singelmamma är ingenting jag kände mig tveksam till, inte det minsta.

Jag fick min dotter som är 10 år idag.

 
 

Är inte helt säker på vem pappan är men eftersom hon har bruna ögon och mörkt hår kan jag tänka att det var den mörke av männen.

Jag har talat om för min dotter precis som det är.. att jag inte kände hennes pappa, att vi drogs med i stunden och hade oskyddat sex.  Än så länge har hon helt accepterat detta.

En dag när hon är vuxen  kommer jag berätta hela sanningen.

Snabbt kände jag att jag ville ha ett barn till och nu fick det bli insemination.

Jag gick igenom 4 försök innan det lyckades.

Så småningom kom lillebror,  också han ett friskt barn.

Nu har jag mina två  fina barn och först nu, för ett år sedan träffade jag kärleken i mitt liv.

Han har tre barn som han har vårdnaden om och  därmed fick jag den stora familj som jag alltid drömt om.

 

Ungarna fungerar bra tillsammans. Tjafs blir det ibland men det är inget konstigt.

Var och en får göra på sitt sätt och  även om det finns en ovetande pappa därute någonstans så ångrar  jag ingenting.

Jag  känner att få barn på egen hand var något jag var tvungen att genomföra innan kärleken kom in i mitt liv.   Det var också i grevens tid för inte så långt efteråt kom  första tecknet på övergångsålder.

Med detta vill jag bara ha sagt att  ibland får man ta saken i egna händer och inte passivt sitta och vänta.

 

Jag ångrar mig inte en sekund även om det ur  etiskt perspektiv kan vara tveksamt.

Kram på er alla fina i bloggfamiljen

1 Misstjejen :

skriven

Hej

Jag såg ju en nummer imorse på min väckarklocka är 444 och jag känner på mig något är med den siffror... så jag googla att det betyder så universum har hörs min böner och det ska blir av. Det ger mig en starkt känsla

Jag undrar vad det handlar om? Jag har bara haft tankar om B kvinna än någon annan.


Vad det handlar om det?





Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför M man luras min mamma på när jag ska vaccinera och inte den datum när jag ska har vaccinera. Och L kvinna sagt en datum...

Jag vet inte om jag kan lita på dom...

Ha det bra

3 Maria:

skriven

God morgon 🙂
Ja det här med kärlek är lite komplicerat ☺️ . Jag har ”letat” länge nu tycker jag.
Har varit (är) inne på olika datingsidor, men det verkar hopplöst. Så nu undrar jag om du kanske någon ljusning på den fronten för mej😊❤️
Önskar dej en fin dag

4 Maja:

skriven

Godmorgon "Fembarnsmamma" och Esmaralda

Vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg, tycker att du har gjort helt rätt :-)
Kram på dig och hela din familj

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad ska jag gör på lördag. Jag ska ju träffas B kvinna. Det känns så konstigt... det är fel tillfälle att någon kunde inte var här för mig...

Ha det bra

6 Västerbottniskan:

skriven

Tack för gästblogg, fembarnsmamman! Ett tufft beslut att ta, att skaffa barn utan en mans vetskap. Men att längta efter barn och leva hela sitt liv utan måste vara ännu mer förödande för ens mående och resterande liv.

Jag läste spådomarna igår. Och min lägenhet HAR faktiskt två balkonger. Fast särskilt stor vet jag inte om den är. Men jag väljer att fortsätta drömma, spana och ta kontakt med folk jag tycker verkar trevliga.

Svar: Absolut spådomen kan ju faktiskt vara till dig, kram :)
Esmaralda

7 Lenafena :

skriven

Du gjorde helt rätt tycker jag! Men din dotter och son kanske längre fram i livet vill veta vilka som är pappor. Att få någon kunskap om vilka gener man bär på är viktigt också. Önskar dig all lycka i livet! Dina barn har en härlig och fin mamma!

8 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda,ser du mig och mamma utomlands i sommar bara vi två.
Vi båda är snart färdig vaccinerade.
Kram


Svar: Jag ser att det kommer en resa men inte riktigt när, kram :)
Esmaralda

9 Anonym :

skriven

Blev chansen ngt större med fonden efter gårdagen när de motvilligt lät den komma med ?
Helt sjukt att det tar fyra dagar innan ett brev kommer fram med postnord 😥

10 Läroliv:

skriven

Hej fembarnsmammam. Kan inte se något som helst fel med ditt sätt att skaffa barn och vill gratta dig för ditt mod och styrka att genomföra det. Härligt att du nu också har träffat din man och fått bonusbarn - den stora familj som också var din önskan. Önskar dig all lycka till med allt.

Ezmaralda, du hade rätt, det var allergi inte corona. Så glad.

Kram

Svar: Härligt besked :) kram :)
Esmaralda

11 Rädd:

skriven

Hej E!

Borde jag kämpa och kontakta jobbkontakter eller är det bättre att sitta lugnt i båten och vänta? Vet ju inte riktigt vad som leder mig rätt? Vad jag vill. Allt känns rörigt just nu :( Och så känns det som jag är trött men känns så ”olydigt” att ta det lugnt, men kanske det bäst jag kan göra.

Kram och kärlek.

Svar: Kanske du ska avvakta ett litet tag till och låta det sjunka in vad du verkligen vill, kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Igår jag bestämma mig att starta en Användnamn som heter Misstjejen på tiktok. Jag gör några video där och tycker det är roligt. Vet inte om jag har chans att mer syns där.

En nya hobby för mig men alla här är välkomna att titta dit...

Finns det chans?

Ha det bra

Svar: Jadå visst finns det chans, lycka till :) kram
Esmaralda

13 Molly:

skriven

Ez, de har varslat 30 personer på mitt jobb. Ser du om jag kommer få jobba kvar eller tvingas sluta?
Ska på intervju på ett annat jobb idag, vet inte hur jag ska göra om jag får det.
Kram Molly

14 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tack för att du delar med dig fembarnsmamman. Jag befinner mig i en liknande situation som du befann dig i - har inte mött kärleken och känner panik över att inte hinna få flera barn. Jag har en ljuvlig dotter men vill så gärna få flera barn, ge syskon åt mitt barn.

Finns inte en karl i sikte. Det är en mycket tung situation att befinna sig i. Jag har funderat över insemination men vid min ålder gör man bara ivf, inte endast insemination, vilket jag inte har råd med. Har försökt kolla på frivilliga donator sidor - det finns en hel del sådana där män frivilligt ställer upp som donator - men ännu inte fått napp. Har dock bestämt mig för att köra med öppna kort, kan inte lura någon att bli biologisk förälder mot sin vilja. Det känns inte rätt för mig. Hoppas nu att någon man dyker upp som kan tänkas donera till mig.

Ser du något Esmaralda? Dyker det snart upp någon man?

Kram

Svar: Möjligheten finns absolut, kram :)
Esmaralda

15 ängeln:

skriven

Tack för att du delar din historia, spännande läsning. Esmaralda, ser du någon ljusning i mitt och familjens liv i nära framtid? Nu är det väldigt mörkt och kämpigt. Jag känner starkt att zanmi jobbar för mig. Kram

Svar: Det kommer en ljusning absolut, och Zanmi är med dig, kram :)
Esmaralda

16 Skrållann :

skriven

Hej!
Oj, vilken berättelse. Modigt, fint och lite skrämmande samtidigt...all fortsatt lycka till dig🤗
Tjoho, snart har jag gjort de första tre veckorna på nya jobbet. Det funkar men jag tror inte jag kommer förlika mig med arbetsuppgifterna och känslan av att inte förstå de jag jobbar med. Kan du se något om min yrkesframtid? Ser det ut som om jag landar i äldreomsorgen nattetid?

Kram❤️

Svar: Du kommer så småningom söka dig till ett annat arbete.. men landar väl också i detta, kram :)
Esmaralda

17 Mts:

skriven

Hej!
Får jag jobb hos min gamla arbetsgivare?
Kram!

Svar: 70 % chans, kram :)
Esmaralda

18 Lotta:

skriven

Nämen wow.... tycker verkligen att du fembarnsmamman gjorde helt rätt och vad kul att du hittade kärleken till slut.

En fråga... Jag har inte hittat kärleken men känner att jag behöver ett jobb först. Är det jobb eller kärlek som kommer eller inget alls 😳

Kram L

Svar: Kan vara så att jobb kommer först, kram :)
Esmaralda

19 Pot pat:

skriven

Undrar om pappan hade velat veta om att han hade barn?

20 Skorpan:

skriven

Alla ska vi leva våra egna liv o göra som vi vill o vad andra sen tycker är oväsentligt. Kan tänka mig att det himlats gällande dina val, men det bjuder du väl på ;). Du är nöjd, barnen är nöjda, allt bra m a o :)!

Jag har själv flera barn o min mammas kommentar i tiderna var "är det ni som ska uppfylla jorden"... Tror inte jag svarade nåt på den kommentaren o idag tror jag inte hon har nåt emot att ha flera barnbarn, eller vad vet jag...

Dagen D har kommit, min tur att få vaccin. Vad tror du Es, blir det stark reaktion på sprutan eller klarar jag av att jobba som vanligt i morgon o fira helg frisk? Följande spruta först i slutet av juli, tills i augusti gäller det att vara försiktig då o då är ju semestern redan liden ;).

Skönt med torsdag, i morgon ensam igen...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Lycka till idag på dagen D !!! Kanske du kommer känna lite men jag ser inga tecken på att du blir sjuk, kram :)
Esmaralda

21 <3:

skriven

Visste A om att C skulle in på den andra avdelningen?
Chefen påstår att hon inte gjorde. Men jag hörde att hon gjorde.
Visst visste A om detta?

22 sth:

skriven

Hej!
Kommer M vilja träffas i helgen, vi hade bestämma våran första dejt nu till helgen och helt plötsligt har han blivit så kall. Varför? ska jag bara glömma han?
Kram!

23 A:

skriven

Tack för att du delade med dig!

Många här på jobbet pratar om sina bekymmer om allting, kommer till jobbet griniga, och allt är fel. Jag håller humöret uppe ändå, tänker inte dras ner. När dem frågar hur det är med mig så kan jag ärligt svara att jag mår bra. Dem nästan förväntar sig att jag ska klaga jag med över barn osv. Men Jag har inga bekymmer alls, livet leker för mig och dottern.

Och jag här inte dåligt samvete över det över huvud taget. Jag har haft det tufft i många år i perioder och även under uppväxten. Det är min tur nu att leva gott och ha det bra.

Med tanke på dagens inlägg, man har rätt att må bra i besluten man tar. Även om andra runt omkring är missnöjda med sina liv.

Kram!

Svar: Vilken sunt och bra förhållningssätt du har ! Det vinner du på. Kram :)
Esmaralda

24 Jen.:

skriven

Ser du ut som jag kommer att klara av att gå de två kurserna jag funderar på eller blir det kämpigt?

25 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så modigt och helt underbart ! Starkt gjort av dig att våga vilja vara själv Ensam gör en inte till sämre förälder ,Tvärtom .
Tack för att du delade med dig fembarnsmamman och
stort lycka till med familjen <3

En fråga Es
Gör jag rätt som vänder ryggen åt henne efter det kränkande samtalet på fyllan...känns som jag inte kan hjälpa henne mer utan att ta skada själv...

Trevlig Torsdag önskas ! Här ska det skuras i köksfläkt..sotaren kommer i morgon ;-)
Undrar hur mycket jag skulle städa om jag hade städhjälp haha

Kram Anki med flock

Svar: Jag tror du kommit till en gräns nu där du behöver sätta stopp.. man måste inse när det är dags att skydda sig själv. Kram :)
Esmaralda

26 Dina:

skriven

Va modig du är!

27 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Är vidare i en ansökningsprocess. Undrar om jobbet eventuellt skulle vara bra för mig eller om det bara skulle vara en upprepning av tidigare tjänst? Vad ser du?

28 Shenzi:

skriven

God förmiddag Es!
Jag tittar på nostalgi serien "Rederiet" och där fanns en som hette Esmaralda och var spådam. Lite komiskt! 😂😂😂🙈

En följdfråga gällande kärleken har jag innan jag lägger allt på is:

Du skrev gällande deras utseende: handlar de om att jag inte tror att vissa killar vill ha mig eller är det för att jag inte faller för vissa killar? Kram Shenzi 🌹

Svar: Nähä, menar du det !! Där ser man :) Jag tror det kan vara en kombo av detta, som svar på din fråga... kram :)
Esmaralda

29 Yvonne:

skriven

Hej. Jag tycker att du gjorde helt rätt. Jag hade gjort likadant. Vi kvinnor får ju inte vänta för länge.
Grattis till dig och din stora familj som du nu har fått.

30 zanmi:

skriven

Hej är min zanmi nöjd med att vara i det lilla boet jag gjort till henne? Insvept i stycke sidentyg i min bh. Trivs hon där?

Svar: Hon trivs storartat, kram :)
Esmaralda

31 Dunegull:

skriven

Ser du fortfarande henne bli bra igen? Kram

32 B:

skriven

Godmorgon😊 o tack för svar häromdagen.. Kan eller kommer det bli något mellan mig o gästen? Kram

33 Dunegull:

skriven

Tack för du delar. Förstår din känsla men tycker inte heller den är helt rätt. Tänker på att pappan kanske oxå vill ha barn och drömmer om detta, borde inte han fått veta och ta ställning? Bara en fundering. Önskar er oavsett lycka till framöver och kul att du även hittat kärleken.

Ser du ngn resa utomlands för mig i sommar, slutet? Åker jag med någon i så fall?
Kram

Svar: Ja någon resa ser det ut som om du snart planerar, kram :)
Esmaralda

34 Inte ok:

skriven

Ledsen men sånt där gör mig illamående och ledsen inte ok att göra som du gjorde. Fy. Inte rätt mot varken ditt barn eller den som är barnets pappa.
Hade blivit så ledsen om jag som vuxen fått höra att min mamma gjort så. Har velat veta vem min biologiska pappa är hela mitt liv. Äckligt och egoistiskt rent utav slampigt att åka på semester med detta i tanken att ragga upp män för att bli med barn. Barn har man inte bara rätt till.
Kommer säkert få skit på bloggen för denna kommentar men det får vara så.

Svar: Man har alltid rätt till sin åsikt oavsett !! Kram :)
Esmaralda

35 Louise:

skriven

Vilken berättelse.

Tidigt imorse hade vi 3 hela explosioner här på 30 minuter varav en utanför oss vid vår lilla livs. Jag vaknade av smällen för fönstret var öppet. Barnen sov sig igenom det. Helt otroligt.
Jag är så förbannat trött på att bo här nu. Att jag ska bo med en idiot till man och sen bo i ett område där de spränger affärer och byggnader.
Inte nog med det så vänder en av tjejerna i Izabellas klass en del tjejer mot henne. Denna tjej spottade ur sig att vi är fattiga och pratade skit om vår familj. Hon vet inget om vår familj. Vi har begränsat med pengar och så men vi är inte direkt fattiga. Jag väntar på besked från CSN och att jag snart får ett jobb.
Idag funderar jag på att skriva ett utkast till handläggaren på soc som jag hade för 2 år sedan ifall det nu skulle vara så att mannen gör sina "hot" verkliga. Då måste jag ju kunna ha någon som kan hjälpa mig.

CSN tar flera veckor på sig att ta beslut och jag har snart väntat i en månad på att de ska få tummen ur och ta ett beslut.Hinner för tusan bli klar med utbildningen innan de tar beslut.

Kommer jag få ut CSN snart och blir det jobb snart?

Ha en fin torsdag och tacksam för svar.
Kram


Svar: Det ser lite segt ut med CSN men jag ser inte varför.. sök allt i jobbväg och ge dig inte....styrkekram :)
Esmaralda

36 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag vet att du inte spår i sjukdomar, men tänkte ändå bara fråga ... ja har ju inget att förlora. Vaknade med halsont idag. Kan du se om de går över snabbt? Kram Zoey 💕

37 Anna:

skriven

God morgon ES!
Har en fundering.
Du skrev sist att min nära väninna fått något om bakfoten. Jag har försökt få kontakt med henne, men hon svarar ej. Hon ignonerar mig helt och jag vet verkligen inte varför.
Kan du få en känsla om vad det kan röra sig om? Känns tråkigt då jag inte har gjort något och verkligen inte har en aning.

Stor Kram

38 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att vi ska åka till Bulgarien i Augusti 😊Tack Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 Esmaralda ser du om jag ska träffa manen med gott hjärta som du såg där Esmaralda 😊

39 Bbv:

skriven

Hej e!

Ser du mig och r träffas eller prata någon gång igen? :)

40 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att vi ska åka till Bulgarien i Augusti 😊 Tack Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 Ser du Esmaralda om jag ska träffa manen med gott hjärta som du såg i Bularien 🙂kan det vara möjlighet Esmaralda 🙂

41 Anonym:

skriven

Varför tog Linnea bort mig som vän från fb ? Har hon börjat dejta mitt ex i Stockholm ?
Kändes så oväntat att hon gjort det.

42 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag hoppas du har rätt...
Kram Skorpan

43 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att vi ska åka till Bulgarien i Augusti 😊 Esmaralda kommer jag att träffa manen med gott hjärta i Bularien Esmaralda 🤗 du sa till mig att det kan bli så men ser inte säckert, det kan dröja lite längre 😊

44 blaebaer:

skriven

Udda fråga kanske men kan du se något kring djuret min sambo ibland ser påväg till jobbet? Det är alltid på avstånd så han hinner aldrig få någon bra bild på vad det riktigt är och det springer alltid över vägen på precis samma ställe. Vid en sjö med äng+hage+liten träddunge framför. Idag stannade han tom och gick ut för att kolla efter djuret eller spår men ingenting, bara poff borta spårlöst.

Så nu diskuterar vi om det ens är ett fysiskt djur av denna värld eller kanske något annat? Kan du möjligen vara hjälpsam och kanske se något mer konkret? Tack :)

45 Anki :

skriven

Tack Es för svar ❤

Glömde berätta att sonen är bara vanligt förkyld...phu 😊

Kram anki med flock

Svar: Vilken lättnad !!! Kram :)
Esmaralda

46 Millie:

skriven

Hej!

Jag har fått kontakt med en kille som jag tycker om. Men det något går otroligt långsamt med att utveckla relationen. Ska jag bara gå vidare? Är i en situation där jag vill att saker ska bli och vara tydligare när det kommer till kärleken.

Må väl!

Svar: Lyssna till din egen gräns... går det för långsamt så finns nog inte hans intresse fullt ut... kram :)
Esmaralda

47 Lotta S:

skriven

Håller jag på och nojar över min lönenivå de närmaste åren framöver, kommer de att placera mig så att jag tycker minskningen är ok?

48 M:

skriven

Jag hade inte kunnat göra såhär och tycker att både barn och det andra föräldern har rätt att veta om att de existerar och sedan få ta ett beslut om kontakt eller inte.

Blev en dålig natt efter sprutan. Känns som en fet häspspark men lättar efter några dagar. Fortsatt ösregn men måste iväg och posta kvitton till försäkringsbolaget. De betalar ju utgifterna då det är en arbetsskada. Ortopeden sa igår att det är inte optimalt jobb jag har nu för armen så hoppas att jag hittar det optimala så småningom.

Jag fick en fråga och svarade. Ställde samma tillbaka men fick inget svar. Varför vet jag inte :)

Lider med Tom Es och ni som är anhöriga! Styrkekram

49 AnnaK:

skriven

Provar igen med min trams-fråga. Glodde han på mig eller min bil?

Kram 🤗

50 Anna E:

skriven

Kärleken tycks få vänta om den ens dyker upp alls i dessa tider med virus, börjat ge upp hoppet, blir det att man vågar och får jag också den stora kärleken? Undra om jag nån gång kommer att gifta mig?

51 Till Fembarnsmamman:

skriven

Tack för att du berättar historian om hur du till slut fick din stora familj. Vilken rikedom med så många barn. Jag gläds med dig! :)

Kram Browallia

52 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda, ser du något positivt för mig? Behöver lite pepp <3 Kommer sommaren att bli bra för mig? Tack för att du har den här fina bloggen och att vi får ställa frågor dagligen som du svarar på. Fantastiskt! Kram och tack!

53 Helena Ir:

skriven

Att ta saken i egna händer har nog kvinnor gjort mer eller mindre i alla tider tider och lär göra. Men för det tycker jag inte att din kaxighet då för 10 år sedan var schysst mot vare sig männen eller din dotter. Men det är jag det. Tycker att det är sorgligt att det ska gå till på det sättet.. Inga applåder från mig.. dessutom behöver jag inte vara Anonym för att skriva det jag tycker.

54 TILL ZOEY:

skriven

Zoey, jag tycker det är respektlöst av dig att fråga om ditt halsont när du vet om att Esmaralda inte siar om sjukdomar. Om du vill veta vänd dig till sjukvården, ring 1177 och rådgör med dem istället. Gå och testa dig för Covid-19!! /Browallia

55 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag vet att du inte spår i sjukdomar, men tänkte ändå bara fråga ... ja har ju inget att förlora. Vaknade med halsont idag. Kan du se om de går över snabbt? Kram Zoey 💕

56 Skorpan:

skriven

Nåja, nu är jag "behandlad" med Pfizer o lyckades få en mycket trevlig sköterska som genast förstod mitt svar på frågan "har du fått", nej sa jag, inte på länge ;D. Tänk att jag fick en så trevlig människa i min väg. Karlar, näe ingen som direkt lade märke till mig ;). Så synd...
Kram Skorpan

57 SusanneAmalia:

skriven

God Eftermiddag..

Vilken tjej du är..
Femmbarsma.. en man.. Tja.. Jag älskar barn men har bara två. Hade 2 barn 1 karl 5 hundar och en katt bodde i ett hus på 450m2 en prunkande trädgård.. Livet var hektiskt..
Jag gjorde allt..

Skickade ut mannen en gång för att klippa gräs.. Han klippte gräset med en självgående gräsklippare med kaffe i ena ha den och tidningen i den andra..
Diagonala spår rakt över huller om buller.. Sedan tyckte han att det inte såg så bra ut.. Stannade gräsklipparen och gick in..
Barnen fixade så det blev fint..

Tack för svar i går sonen gick till psykolog..

Vet inte hur det går.. Men Jag har en plan.. Berättar för dig. Tack för hjälp och tack för stark kraft.. Stor kram.. 🧡


Svar: Du har en bra plan.. kram :)
Esmaralda

58 Millan:

skriven

Jag tycker inte heller att det är rätt varken mot barnet eller pappan. Egoistiskt tänk helt enkelt.

Vad ledsamt att höra om din väninna som ligger på sjukhus hon också på grund av Astra Z. Har hon fått proppar? I morgon ska sonen få sin första Pheizer och jag är nervös inför det men hoppas såklart att allt går bra. Vilken värld vi lever i.

Kanske finns lite i mannens tankar?

Var rädd om er alla. Kram


Svar: Känns som om det kommer gå bra för din son med vaccinet.... ja mannens tankar är på dig till och från.. kram :)
Esmaralda

59 Oro:

skriven

Hej.
Vad glad jag blir över att du delar med dig. Du gjorde helt rätt bara. Det blir ju inte alltid som man hade tänkt från början.

Es, jag måste fråga dig om du ser något kring detta.

Ser det ut som att jag kan lita på min nya arbetsgivare på
Det jobb jag valt att börja? Kan jag lita på henne att hon håller vad han hon lovar?
Kommer jag att trivas och bli bra där?
Kram

60 Fjäril:

skriven

Hej,
Vad tänker han om mig?
Kram

61 Maria:

skriven

God morgon 🙂
Ja det här med kärlek är lite komplicerat ☺️ . Jag har ”letat” länge nu tycker jag.
Har varit (är) inne på olika datingsidor, men det verkar hopplöst. Så nu undrar jag om du kanske någon ljusning på den fronten för mej😊❤️
Önskar dej en fin dag

62 Solstjärnan:

skriven

Tack fembarnsmamman😊för att du delade med dig och berättade lite om hur det gick för dig att bli mamma till 5😊
Ja,det stämmer, att man nog måste agera och göra,för att stega framåt på "livsvägen".
Du ville bli mamma och du tog tag i saken och förverkligade det😊
Härligt att du nu har både man och barn😊.
Du fick din stora familj😊
Önskar er allt gott framöver 😊

Es, undrar hur många barn min SM har?

Kram Solstjärnan ☀️

63 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar så om du ser,

Om flytten kan vara nära?
Verkar den bli till en annan stad ?

Blir mina och mannens planer av som vi planerat? Blir det så vi planerar?
Kram

64 Fjäril:

skriven

Hej,
har du tips på hur jag ska hantera obehaget av att min arbetsplats "spionerar" på mig? Syftet är ju att titta på min arbetsinsats och att se om jag gör det jag skall. Min intuition säger åtm till 100 % att de har gjort det via min hemdator och att de "i misstag" sett saker som de inte borde se.. Känns som att jag inte ens vågar prata i mitt hem längre, med risken att nån kan höra..
Kram

65 Mirre:

skriven

Tack för att du delar med dig fembarnsmamman.
Det är intressant att diskutera ur ett etiskt perspektiv om det är okej eller inte. Nu åkte du ju dit med målet att bli gravid med en man som skulle vara ovetandes om detta. Jag personligen tycker inte det är okej mot killen som inte visste om din riktiga avsikt med sexet och som nu inte vet om att han har ett barn.. men mest mot ditt eget barn som inte får lära känna/träffa sin biologiska pappa för jag antar utifrån din text att du inte tog några kontaktuppgifter från de båda. Jag tänker på hur det kommer att påverka din dotter under hennes uppväxt och liv, förhoppningsvis har hon alltid någon annan som kan agera som en fadersgestalt i hennes liv.
Detta beslutet påverkade många människor, inte bara dig själv och jag själv skulle inte gjort som du. Det känns väldigt egoistiskt. Jag har själv växt upp med en frånvarande pappa och vet hur viktigt det är med en fadersgestalt i ens liv och hur avsaknad av en sådan påverkar en som individ.
Hur kommer det sig att du valde att göra insemination andra gången men inte första? Varför valde du inte samma tillvägagångssätt som första gången?



Es,
Idag ska jag försöka vara modig om han är där.. och försöka inleda till en naturlig konversation. Hoppas det kan leda till något bra☺️ Känner han samma attraktion till mig som jag till honom? Våra blickar möts verkligen heeela tiden. Det börjar bli dags att iallafall säga något mer än hej till varandra haha..😂
Kram💛

66 Ghostwrtier :

skriven

Är det ödet att jag och soulmate ska mötas på mitt jobb?


Kram

67 Miltons Mamma:

skriven

Jag har en kaninunge just nu, eller jag har flera men just denna har jag funderingar angående.

Det är inte meningen att han ska bo kvar men jag har helt kärat ned mig. Fel färg, fel kön, allt är del fel men han ör ta mig tusen en av de godaste och mest sällskapliga jag haft ❤️ Clouddancer är sååå social, älskar verkligen att vara med mig och att kela.

När alla kaninungar smiter ur lekhagen och jag ropar så vänder han sig om och springer mot mig och vill att jag lyfter upp honom.

Jag får mer än och mer känslan av att han är återfödd. Han har varit kanin hos mig förut.

Är det Mouse, Cocos eller kanske Whats Up som jag tragiskt råkade trampa på. Den sistnämnda skickade en hälsning genom en fjäder från andra sidan.

Dör av nyfikenhet om han har reinkarnerat till mig och vem han tidigare var.


Kjam

68 Nenna:

skriven

Hej,

Till Fembarnsmamma:
Härligt att du fick dina barn och den familj du drömt om. Helt rätt att fixa det på egen hand.

Kram 🤗

69 Fembarnsmamman:

skriven

Tack för fina kommentarer och tack också för era kommentarer som är mer negativa.

Jag tänker att om männen väljer att inte skydda sig vid samlag, om de väljer att inte fråga om jag är skyddad så måste den normalbegåvade mannen vet att det kan bli en graviditet.

Hur många är inte de kvinnor genom åren som råkat bli gravida utan att vilja det och som ensamma tagit hand om oplanerade barn där mannen aldrig visat något intresse.

Jag anser att männen måste själva ta sitt ansvar och inte bara kvinnan.

Bryr de sig inte om skydd eller kolla om kvinnan har skydd, då är det samma sak som att det KAN bli ett barn... och nu blev det ett barn här.... men jag kan inte anse att jag har skyldigheter gentemot mannen som inte brydde sig.
Kram

70 Ghostwriter :

skriven

Är det ödet att jag och soulmate ska mötas på mitt jobb? På något plan där

Har killen på jobbet något intresse?
Kram

71 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du Esmaralda om jag ska träffa manen med gott hjärta i Bulgarien 😊 du såg att vi ska åka till Bulgarien i Augusti Esmaralda 😊Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊

72 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Försökte ringa honom ikväll men fick inget svar. Fick bara ett meddelande om han kunde ringa upp senare.

Ser du om han verkar ha någon otrohets affären på sidan om mig?
Kram

73 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Känns det som rätt beslut att jag sa upp mig för att börja på nya jobbet?
Eller har jag gjort ett fruktansvärt misstag?
Kram

Svar: Rätt beslut, det här behövde du göra... kram :)
Esmaralda

74 M:

skriven

Kom att fundera över om min kärlek är som jag och inte vill ha barn eller om han har någon/några sen tidigare🤔 Kram

Svar: Det ser jag faktiskt inte.... men jag ser inte heller några problem kring barn eller barntänk.. kram :)
Esmaralda

75 TILL BROWALLIA:

skriven

Ja, de håller jag med om att de kanske det var. Precis som när någon frågar om dom är gravida istället för att ta ett gravtest.
Dock fattar jag inte varför du behöver bli så upprörd av frågan. Ja, det är en öppen blogg och folk får kommentera öppet om sina åsikter men Jag tror dessutom att Esmaralda kan prata för sig själv och behöver inte få hjälp att säga till mig. De var som sagt kanske bara oron i mig som gjorde att jag ställde frågan, men jag ber Esmaralda och dig om ursäkt för min fråga. Imorgon ska Covid19 test göras och då får jag mitt svar. Så Es och Browallia jag ber om ursäkt för min fråga och hoppas ni godtar den! /Zoey 💕

76 Vitlilja :

skriven

Nu har jag aktiverat min andra talisman & gett henne ett namn för att skilja dem åt. Kan du se på vilket sätt den nya och gamla är olika i sin personlighet/egenskaper?

Svar: De jobbar båda för dig och med ditt bästa för ögonen men din Zanmi är mer eftertänksam och fundersam... kram :)
Esmaralda

77 Shenzi:

skriven

Oj, läste om inläggen gällande att det e vissa frågor du inte svarar på, Es. Det kanske e bra för en som e ny att veta vilka frågor du inte svarar på så man slipper få skäll från andra här på bloggen. De e ju inte så kul. Dessutom tycker ja väl att de e mer trevligare om man e trevliga mot varandra å kan säga till på ett bra sätt utan att vara otrevlig, men de e min åsikt. Sjukdomar kan ja väl förstå, men e de något annat, Es? Så man kan tänka sig för menar jag.

Jag frågade ju dig om du såg om jag blev smittad med Covid19 för några veckor sedan de var ju fel av mig å jag får be dig om ursäkt men ja visste ju inte.
Kram Shenzi 🌹

Svar: Vad det gäller sjukdomar så undviker jag helt dessa frågor av etiska skäl - jag har ju en felmarginal och det kan bli olycklig om det blir fel just krig sjukdom !! Annars svarar jag på allt efter bästa förmåga !
Självklart kan man inte veta sådant på förhand !! Kram och välkommen till bloggen :)
Esmaralda

78 anonym:

skriven

Till att börja med så får man skriva med vilket alias man vill

Så gitter man inte hitta på något annat så funkar det med både 'Anonym' & 'anonym ' så det så

Till dig 'anonym' som frågade om mensbekymmer var igår tror jag Du kan alltid kontakta din vårdcentral om du är orolig för något.

Till fembarnsmamman; tack för du ville dela med dig av din historia. Fast du berättar väl för ditt barn vem fadern är utifall hen skulle vilja kontakta han ..kan ju jag tänka då

Ez. Ser du möjligen någon tidspann när min önskning kan komma i fråga att gå i uppfyllelse?

Må väl :)

Kram

Å puss på lilla MG :)


79 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur ser det ut.
Ser flytten ut att ligga nära i tiden?

Sen undrar jag om planerna jag har med en man ser ut att bli så?
Kram

80 Bjork:

skriven

Hej kommer jag få börja jobba lite mer normala tider i höst?

Kram

81 Ghostwriter :

skriven

Är det ödet att jag och soulmate ska mötas på mitt jobb? På något plan där

Har killen på jobbet något intresse?
Kram

82 M:

skriven

Ingen fara Es. Du kan ju inte se allt :) Men skönt att det inte kommer att bli något problem. Låter som att det verkligen kommer att klicka mellan oss på alla plan. Kanske det som kallas true love :)

Hoppas att du har en bra kväll i vårt kalla land. Burr. Kram

83 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 du såg att vi ska åka till Bulgarien i Augusti 😊 och jag ska träffa nogån med gott hjärta 🙏 hoppas i Bularien 😚du sa att det kan bli så men ser inte säckert, att det kan dröja lite längre 😊 Ursäkta att jag frågade igen Esmaralda jag är nöjd 😊😊😊

84 Helena Ir:

skriven

Aha, är det så 78, anonym, som du skriver.. kanske det :) vill minnas att Esmaralda har skrivit att hon föredrar att man använder sig av samma nicknamn, hela tiden, blir liksom lite lättare för både henne och andra då.. Skojar med dig, gör vad du vill..så det så :) om du inte gitter annat! Det kanske är bäst så :)

Tack för rolig kommentar :)

85 Bara lilla jag:

skriven

Är det bara lite upp och ner just nu för mina hormoner (gravid)? Eller kommer det här alltid vara såhär.. känner mig förvirrad, jag var så säker på att d här var rätt... och är fortfarande innerst i inne. Men är det så eller är det bara jag som vill inbilla mig d?

Massa kramar
Och Ez, tack för din fantastiska blogg!

86 Anonym Isah :

skriven

Tror du killen på jobbet har intresse



Kram

87 Anonym Isah :

skriven

Tror du killen på jobbet har intresse



Kram

88 Browallia :

skriven

Det som gör bloggen unik och speciell är att det är högt i tak och att det är fritt att kommentera varandra. Jag kör med raka puckar och uppskattar när andra är rak med sina åsikter om mig för det ger mig möjlighet att rannsaka mig själv. Förmågan att rannsaka sig själv ger självinsikt i hur man uppfattas av sin omgivning och möjlighet att utvecklas som person. Det är så jag ser det men är ju upp till var och en hur man väljer att ta till sig kritik. Punkt slut.

89 TILL ZOEY:

skriven

Ta inte åt dig. Du har inte gjort något fel.

90 Dunegull:

skriven

Tack för du delar. Förstår din känsla men tycker inte heller den är helt rätt. Tänker på att pappan kanske oxå vill ha barn och drömmer om detta, borde inte han fått veta och ta ställning? Bara en fundering. Önskar er oavsett lycka till framöver och kul att du även hittat kärleken.

Ser du ngn resa utomlands för mig i sommar, slutet? Åker jag med någon i så fall?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: