Vaccinerad !!!

 
 
Första vaccindosen avklarad.... Pfizer... en till i början av juni och sen kan man börja leva ett mer normalt liv !!
Framförallt vad det gäller rädslan för smitta... den blir eliminerad även om man särskilt för de ovaccinerade.. fortsätter vara försiktig !
 
Jag är hur glad och tacksam som helst
 
Ha en fin kväll
 
Kram & Kärlek 💖
1 Skorpan:

skriven

Grattis, ett steg närmare det normala :)!!

Idag hade jag min groddag o såg allt som allt sju grodor o massor med grodyngel, har npg aödrog sett så många grodor i mitt liv. O nu vet jag också att de sysslar med orgier, tre tillsammans, o kan bara konstatera att t om grodorna har ett aktivare sexliv än jag ;D. Ser det ut att räcka länge tills mitt sexliv får sig ett rejält uppsving Es? Det är onekligen mycket dött på den fronten ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja, tänk att man ska behöva vara lite avis på grodlivet !! Men du kommer ju igång du också... bör inte dröja så länge.. kram :)
Esmaralda

2 Mikael:

skriven

Pyramiderna är på himlen nuförtiden och flyger in i haven :)

Blir kanske intressant se rapporten som kommer.

https://youtu.be/3OTaxiBE-TQ

Kram
Mikael

3 Helena Ir:

skriven

Vad bra :).. glad för din skull!

Kram

Svar: Tack :)
Esmaralda

4 Zuzeee :

skriven

Heejj

Smärtan i min rygg och alla känningar jag haft i mitt ben... är det något jag bör vara orolig för eller det kommer gå över ?

Kram

Svar: Du kan behöva sjukgymnastik.. går det inte snart så sök hjälp, kram :)
Esmaralda

5 Lilly:

skriven

Hej esmeralda grattis till vaccinet , undrar om
du se vart min dotter förlagt sitt bank kort och plånbok?

Svar: Tack och nej, tyvärr det ser jag inte.... kanske någon annan i bloggfamiljen kan se ?Kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Så skönt att du är vaccinera just nu och jag hoppas att jag fick pfizer som du fick.

Tar det lugnt och bara vila iallafall... det kan var något biverkningar att du ska få... men hoppas väl du får inte ändå av det...

Äntligen väl är det...

Gärna berätta lite mer om hur det går för dig om vaccition imorgon för en inlägget. Jag vill tänker på något annat. Jag är mer intressent av vaccin just nu...

Gärna berätta det mer imorgon också...

Ha det bra

Svar: De flesta i min ålder får ju inte några biverkningar av Pfizer men de lite yngre kan få ! Ska berätta i morgon ! Kram :)
Esmaralda

7 Naturvän:

skriven

Hej!

Fick Astra Zeneka, är lika glad och tacksam som du. Nästa vaccination för mig om 4-5 veckor....blir hur bra som helst hoppas jag.

Massa kramar

Svar: Ja så skönt att ha fått sitt vaccin... man känner att ett mer aktivt liv är på gång... kram :)
Esmaralda

8 Dunegull:

skriven

Härligt att höra-grattis eller vad säger man kring detta? 😊
Hur som ska jag oxå ta när det blir min tid även om det dröjer ett tag till.

Får du in ngt kring min närmaste tid? Något specifikt?
Kram

Svar: Tack :) Känns som om du ska träffa någon som du inte sett på ett bra tag och det kommer bli positivt och bra.. kram :)
Esmaralda

9 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja hoppas verkligen att sexlivet är på ingående, många ljus i adventsstaken får ren tändas ;D.
Kram Skorpan

10 Skorpan:

skriven

Har mannen också blivit vaccinerad?
Kram Skorpan

Svar: Japp, en timme efter mig och på en annan vårdcentral.. och han fick Astra.. och var nöjd med det. Yngsta dottern fick också vaccin idag.. Pfizer... hon jobbar ju som kurator i vården... sonen är vaccinerad sen innan...så nu är det bara äldsta dottern kvar... kram :)
Esmaralda

11 Mercan :

skriven

Glad för din skull Esmaralda 😊

Svar: Tack :) Kram :)
Esmaralda

12 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.
Grattis så bra till ditt vaccin.
Så roligt att du kan börja leva mer aktivt sen. Det gör ju så mycket!

Måste fråga om Martin haft något intresse för mig? Men tror inte det för vet att han är med en annan tjej nu.
Kommer det hålla med den tjejen eller blir han singel igen?
Tror du kanske han skulle vara intresserad av mig då?
Kram

Svar: Ja, underbart !! Jag tror han mest är intresserad av den tjej som finns i hans liv just nu, kram :)
Esmaralda

13 Natt:

skriven

Hej Esmaralda.

Undrar om du ser den där flytten för mig snart du sett tidigare? Ser du något kring det?

Sen undrar jag verkar kärlek och stabilt förhållande vara påväg?
Eller förblir jag singel en tid till?
Kram

14 ML:

skriven

Hurra!! :) Efter ca 2 veckor har du 92% beskydd. Vi har vaccinerat 2500 pers idag. Mör som fan men så skoj! Ingen man som tittat på mig. Har kollat :) Kram

Svar: Nja, en yngre kille i svart jacka har kollat in dig lite extra... kram :)
Esmaralda

15 Hm:

skriven

Hej Esmarslda.

Är hans hjärta kvar hos sin förra tjej?

Kommer han att vara med mig?
Eller kommer han att leta efter någon annan?
Kram

Svar: Ser inga detaljer men det känns osäkert.. försök att säkra dig själv och satsa inte på något som inte känns helt rätt.. kram :)
Esmaralda

16 ullie:

skriven

tycker att jag är lite i riskzon men är ju "bara" 52 men ingen aning om när det ommer typ när man är 65 här nu

klart du ska va glad

Svar: Från 65 år i min vaccinationsgrupp, vilket jag ju är.... sen blir det nästa grupp... så snart ska nog alla kunna få vaccin... kram :)
Esmaralda

17 <3:

skriven

Oh, hoppas du gäller dig frisk i alla dina år🥰
Är deras kärlek ömsesidig, är han lite av en narcissistist?

Svar: Tack :) Kärleken är nog ömsesidig men de är olika, kram :)
Esmaralda

18 SusanneAmalia :

skriven

Fantastiskt, ❣️💞 så glad för din skull.. 💕

Svar: Tusen tack :) kram
Esmaralda

19 Mirre:

skriven

Grattis till vaccin Es☺️ Skönt att det blev pfizer🙏🏼💛


Idag insåg jag hur ogärna jag vill ha en chef över mig, någon som styr var och hur jag ska arbeta..
Passar verkligen inte mig, drömmer om att starta eget i framtiden.

Ser du mig leva mitt drömliv yrkesmässigt? Eller iallafall självständigt.. där jag styr min egen inkomst och inte är beroende av någon annan. Kramar🥰

Svar: Tack ! Det kommer en dag när du lever dina drömmar på ett annat sätt än idag.. kram :)
Esmaralda

20 Lilla jag :

skriven

Grattis vad härligt!!

Svar: Yes !! :)
Esmaralda

21 anonym:

skriven

Gratulerar Ez! Varken Astra eller Jonsson's då vad jag förstår topp på det :)
Hoppas nu att inget strul blir.,
Själv ännu fundersam om vaccin el inte vaccin

Min tanke också till Tom som jag dagligen försökt sända healing

Fråga; Flingen, eller nåt för jag vet inte vad det är riktigt :) men tror du han skulle vara intresserad av att ses något tro





Svar: Tack.. känns bra med det vaccin jag fick :) Maken fick däremot Astra.. men det är han också nöjd med. Ja det finns en god chans att han är intr av att ses.. kram :)
Esmaralda

22 Livsturisten:

skriven

Grattis! Eller vad man ska säga. Min mamma fick oxå Pfizer o himla ont i armen första natten, småfebrig o huvudvärk dan efter sen ok.
Hoppas det går lika bra för dig!
En fråga, undanhåller han saker om ekonomin eller blundar han för läget han har? Kram

23 Rika:

skriven

A grattis till vaccinet för dig och mannen ♥️

Svar: Tack
Esmaralda

24 C:

skriven

God kväll 💕🍀
Ett steg i rätt riktning med fortsatt hänsyn, det är rätt!
Kommande helg bjuds på en slags kick-off på jobbet. Jag avböjde. De vill att jag närvarar på middagen. På restaurang... Min magkänsla säger "Nej, nej, NEJ"...
Så, gå ur comfort zone att göra andra till lags som istället missgynna min hälsa. Så jag har fram till lördag att tacka rätt och slätt nej.
Alltför många arbetsplatser lägger för stor vikt till att man ska delta på aktiviteter för att räknas in som "medspelare". Men kom igen, är det så viktigt nu? Man har ju redan drabbats av flera covid-fall på arbetet. De är visserligen friska nu, men jag tar mitt ansvar och tackar nej.
Jag är på bättringsvägen, stängde av telefonen tidigt imorse och vaknade... Utvilad. 💕
Ta hand om er 💕🍀
Kram

25 Lotta B:

skriven

Kan bara säga Grattis och välkommen ut i livet igen! Som du säger, med försiktighet med tanke på de som är ovaccinerade, men ändå, vilken lättnad.
Vet inte när jag får bli vaccinerad men det är ju en dröm på näthinnan nu.
Du har varit så försiktig och "duktig" också, så det blir väl härligt🌷
Kramar 💙💚💛💗

Svar: Tack... :)
Esmaralda

26 smulan:

skriven

Grattis till vacineringen, får glatt vänta ett tag till men gläds med dom som fått och snart ska få.

Svar: Tack :)
Esmaralda

27 Jeanette:

skriven

Härligt!
Du vet säkert att du kan bli smittad trots vaccination.

Jag har fått astras för ett bra tag sedan och nästa ska jag ta efter 16 v, men nu blir det inte astras. Går se vad andra blir.

Jag blev rejält dålig i ett dygn.

Trevlig helg!

Svar: Ja, men är 95 % skyddad så för egen del har jag bestämt mig att inte vara orolig men tar såklart hänsyn till andra ! Kram :)
Esmaralda

28 Skorpan:

skriven

Så bra att ni alla nästan är vaccinerade nu, det kommer att lätta på umgänget. Själv kanske jag kan få mitt vaccin i mitten på maj, om jag har tur. Får se sen hur jag reagerar på det!?
Kram Skorpan

29 Jeanette:

skriven

Var rädd om dig!
Kram ❤


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: