Dag 3......

 
Vaknade inte särskilt utvilad klockan  7.30  men wtf....en ny dag och nya äventyr !
 
Glömde fotografera frukosten... och min ursäkt är tiden... vilken hjärna funkar såpass tidigt?😳
 
 
Sista koppen kaffe tog  vi med ut i parken av avnjöt... sol och blå himmel ! YAY!
 
Sen for vi till Bilstaden  Wolfsburg.... och betade av  deras museum med gamla bilar - och särskilt VW..  som  jag är lite svag för !
 
 
Ett stort område med massor av olika museum och varenda gång vi ville in någonstans fick vi fylla i ett slags covid formulär.. med namn o adress och mobilnummer.. och så fick vi visa våra covidpass !
Det är tysk  ordnung   det !!
 
 
Blanetterna fick fyllas i  för att vi skulle få äta lunch okcså !
 
 
En sån här folkabuss har jag underbara minnen från.. när vi trängde in oss massa folk och for till Frankrike en sommar i ungdomen !
 
Själv hade jag en blå bubbla som jag fick av pappa när jag tog mitt körtkort 1974 💖
 
 
En gammal protoyp på en framtida Volkswagen.... riktigt läcker !
 
 Buratti ceprese till lunch ...
 
 
 
Här vid trädet på väg till parkeringen efter besöket...  står en söt ung tjej.. som måste ha gått över till Alltet alldeles för tidigt. Och ganska nyligen dessutom.
 
Röda flipflop, kort jeanskjol med knappar framtill, vit t-tröja och det blonda håret hastigt uppsatt i svans !
Vem kan se henne ?   Jag vet ju att någon kan !
 
Hon står där och studerar omgivningarna med en lite förbryllad min.
Kan hända att hon väntar på någon !
 
 
Av en händelse upptäckte vi ett slott  med konstutställning.
Flera konstnärer ställde ut... och vi betade av alltsammans.
 
Som alltid med konst så är det alltid  något som berör lite extra  och annat som inte gör det.
 
Vid ett tillfälle insåg vi att vi klampde in på en mer privat visning... och redan i dörren blev vi bjuda på bubbel och snittar... man tackar 😁
 
 
 
En hastig bild i ögonvrån av ett hästspann... en gammal bild och den blev aldrig riktigt tydlig.
Kan någon se ? Kanske till och med tydligare än jag kunde ?
 
På väg till hotellet stannade vi vid en Aldi butik.... och där kunde man minsann köpa
covid tester... för typ 7 kronor per kitt.
 
 
Och jag hittade en paket som lämpar sig för paketeleken i december.... alltså bilden nedan, inte covidkittet....
 
 
Man kan skriva välkomna och gästernas namn.. eller kvällens meny....en  lite kul och helt onödig grej :)
 
 
En glass vid " Lilla Venedig" som området med kanalerna kallas !
 
 
Stan är hur vacker som helst och ett besök rekommenderas verkligen !
 
Hem och vila en stund  och sedan intog vi middagen på vårt hotell... i den läckra biergarten !
 
 
 
 
 
Det blev Park hotellets  eget vin !
 
 
Lite  serietittande i sängen .. och maken kollade sitt favolag  HIF som spelade match !
I dag är sista dagen och i morgon far vi hemåt !
 
Kram & kärlek
 
 
 
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag märrks ofta är han M titta nere på mig. Jag förstår ju direkt det är något som pågår med honom.

Jag har alltid ignorera det och bryr mig inte om honom. Jag tror väl han kommer förstå så min intresse finns inte

Det är väl så?

Ha det bra

2 Skorpan:

skriven

Nej vems hjärna fungerar så tidigt på morgonen, om ens alls ;). Himla fina utflykter ni har gjort o vädrets makter har också varit på er sida. O maten o dryckerna måste absolut vara höjdpunkterna på era resor, eller? Skulle gärna själv gå till färdigdukat bord ;). Sista dagen där, vad skall ni se då? O nej, såg inget på bilderna :(.

Själv hade jag tänkt besöka en fin liten sommarstad idag, men det besöket blir inte av idag, för dålig natt o inte värt att sätta sig bakom ratten då. En annan gång o tror väl inte att jag missar något av värde även om namnet på staden ploppade hux flux upp i min hjärna ;).

Blir att testa sig igen. Har symtom som jag får då jag använder mask, o för att vara på den säkra, eller osäkra, sidan är det att bäst att gå o ta testet. Ser du nåt kring detta Es, positivt/negativt svar? Är vaccinerad två gånger...

Blir att ta det lugnt idag o kanske styra upp i köket, som mera liknar ett slagfält än ett kök som är mitt, när det visar upp sin bästa köksbänk ;). O äta frukost i lugn o ro o kolla min serie. Jösses vilket liv jag lever ;D.

Träffen med min kompis var trevlig o även han förundrades över min sommarfling ;). Ja ja, så kan det gå när man är blåögd, eller nåt...

ML, tack, ja många stolpar tycks ligga i vägen för kärleken, undrar vem som träffar sin soulmate först, du eller jag? Tror att det är du, eller hur Es ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Känns som om testet är negativt, men självklart ska man testa sig om man misstänker att man kan vara smittad ! Styra upp i köket kan minsann behövas ibland ! Kram :)
Esmaralda

3 Hej:

skriven

Hej

Jag känner mig ju längtar efter B kvinna. Betyder det något? Att vi kommer ses...

Ha det bra

Svar: Jag ser ju inte att hon finns i ditt liv framöver, det kommer finnas någon annan som du trivs med.. kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer F kvinna vill bli intervjua av mig för en artikel och hur kommer hon känna inför det? Det blir roligt om jag får ses med henne...

Ha det bra

5 Ghostwriter :

skriven

Du skrev att min dejt är försiktig på ett bra sätt och att vi absolut borde ses, för det kändes som dejten ville det. Känner dock att dejten inte varit så social sen vi sågs och de har bara gått 2 dagar men ändå. Det är tredje dagen nu så får se hur det känns

Hur går hans tankar?
Finns jag i hans eller finns det någon annan som tar upp tankarna?

Kram

Svar: Hör han inte av sig inom det snaraste så strunta i det... kram :)
Esmaralda

6 2021:

skriven

Han ger mig mixade signaler så frågan är om han verkligen är redo eller bara är osäker på vart allt detta ska leda till.

Kram

Svar: Han är lite osäker, kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Njut av sista dagarna på resan ser så mysigt ut.
Burrata är en favorit. Skulle kunna äta två stycken 🙈
Hur är J B som person ? Tror inte att han vet vem jag är.
Skulle han vilja ses om E pushade för det eller V. E säger att han träffar tjejer men inget blir varaktigt.
Kram

Svar: Burrata är himla gott :) Han verkar vara ganska upptagen med sig själv... okey att dejta men något mer seriös, nej, det är tveksamt, kram :)
Esmaralda

8 Läroliv:

skriven

Förstår ni trivs och vilken otroligt fin stad med alla gamla byggnader. Så vackert att nästan inte tror att är på riktigt. Mer som mycket vacker tavla, känns nästan som en saga. Underbart.

Kram

Svar: Ja, här är väldigt vackert och det är just det fina med Tyskland... det finns hur många städer som helst som är galet vackra !! Kram :)
Esmaralda

9 Naturvän:

skriven

Hej!

Tyvärr kan jag inte se varken flickan eller hästspannet, önskar jag kunde.

Stan ser ju hur mysig ut som helst, speciellt området som kallas "lilla Venedig".

Min seglats igår var bara helt underbar och vilken härlig känsla vara till sjöss igen, hoppas det blir mer av den varan framöver.

Imorgon sätter min windsurfingkurs igång och som vanligt känns det lite "pirrigt" när man skall prova ngt helt nytt. 5 dgr på raken och sedan ett kort teoritest.

Ser du om jag kommer "fixa det" och ser du om jag träffar ngn vän där eller rent av ngn date?

Kram och ha en riktigt fin sista dag i Wolfenbüttel.

kram

Svar: Ja, nog kommer du att segla mer.. vilken god energi du hämtar till sjöss !! Kram :)
Esmaralda

10 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Drömde om min barndomsvän Caspar som jag alltid känt en dragning till. Menar inte att försöka leva ut det men undrar om han känt samma slags dragning till mig då vi var yngre i tonåren och umgicks tätt i samma kretsar. Har han tänkt sexuella tankar om mig?

Kram

Svar: Ja, dragningen fanns från hans sida också på den tiden.. kram :)
Esmaralda

11 Sima:

skriven

Flickan ser jag tydligt. Har hon möjligen en slags flätad strandväska som tår bredvid mot trädstammen till ? Kram

Svar: Exakt ! Kram :)
Esmaralda

12 Kerstin:

skriven

Jag ser flickan väldigt tydligt och får en känsla av att hon nyligen har gått över och saknar någon i jordelivet. Kram på dig Ez och fortsätt njut och kram också på er alla.

Svar: Härligt.. kram :)
Esmaralda

13 Rebecca :

skriven

Kan det bli lyckosamt om jag nätdejtar?

Svar: Pröva och se... det kan bli bra.... möjligheten finns... kram :)
Esmaralda

14 Skrållann :

skriven

Hej!
Jag ser inget men jag har ju inte heller förmågan.
Drömde inatt att jag var på kryssning med min kompis och på vägen till baren skulle jag tillbaka till hytten då jag glömt något. Av någon anledning som var ett misstag klev jag av båten. Det var en smal passage och jag skulle ta kort och helt plötsligt puttrade fartyget iväg😳 Jag var helt själv och vilse och visste inte hur jag skulle ringa och berätta det för henne. Var längesedan jag drömde nu, vill drömmen säga mig något?

Kram❤️

Svar: Drömmen säger att även om du ibland känner dig ensam så fixar du det... kram :)
Esmaralda

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Jösses! Jag skriva den ord Hej på användnamn. Hur kommer det sig!!!!😱... jag var helt omedvetenhet av det

Jag borde skriva det som vanligt🤔😲 "misstjejen"... något som tydligt skyddad mig eller vad!

Jag är ju förvånar... jag minnas ju jag var glad eller något men hur!

Jag menar inte ju att jag ska skriva den...

Kan du ser något som vad händer med mig under den kommentarer. Jag minnas ju jag skriva det men inte hej...

Kan det var min änglar eller något som vill har min uppmärksamhet.

😅😅😅 så hur händer det.. men jag tror på dig att det kommer någon som jag trivas bra med.

Vem som skriva den Hej... är det jag eller min änglar eller något🙃...

Jag tror på dig att jag kommer få någon som jag trivas bra med och säker med min fokus på den då kommer jag glömma henne😁

Snälla hjälpa mig att hur kan jag skriva den? "Hej"

Kan du ser något runt där...

Ha det bra

Svar: Jag tror mest du var i lite andra tankar.. eller snarare att tankarna var före ditt skrivande... :) Kram :)
Esmaralda

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Wolfsburg har sonen varit i och betat av bilmuseet bilintresserad som han är . Så fina byggnader och lilla Venedig minsann ! Självklart ska du halka in på bubbel och snittar , Härligt !

Jag gillar ju att man är ordentlig så bra där Tyskland ! Inte ser jag ngt på bilderna ...men det gör inget så roligt att få ta del av er resa

Njut nu av sista dagen <3

Kram Anki med flock

Svar: Tackar :) I dag är himlen lite mörkare... jag och maken gjorde en deal.. blir det regn så blir det Arkad....och en hoppas att vädergudarna är på min sida... lite Arkad hade inte varit fel :) Kram :)
Esmaralda

17 Jeanette:

skriven

Om ni har vägarna norrut finns det ett stort bilmuseum i Härnösand.
https://harnosandsbilmuseum.se/

I morgon lämnar jag stugan efter tre veckor. Fredag den 13 börjar jag igen efter semestern.

Kör lugnt!

Svar: Där ser man !! Och för dig börjar vardagen och just fredagen den 13:e också !! Kram :)
Esmaralda

18 Smöla:

skriven

Ni har det så himla mysigt då jag blir såå avis:) gud så härligt!!

Kan jag göra något för honom så att han vill leva kvar? Han är på botten.. eller ser han bara en utväg?

Svar: Ja, här är hur mysigt som helst !!! Jag tror inte du kan göra så mycket.. inte mer än att finnas där.... kram :)
Esmaralda

19 Marie76:

skriven

Har varit singel ett bra tag nu. Har behövt lite tid för mig själv, men jag vill ju inte vara ensam för evigt. Samtidigt är jag rädd för att gå på samma minor som tidigare igen. Och man är ju inte lika ung, söt och smal som förut. Kommer jag att träffa någon igen?

Svar: Det finns en kärlek som är rätt för dig och som du tveklöst kommer att möta... kram :)
Esmaralda

20 Stefan:

skriven

Chockade mig själv genom att kunna se både tjejen och hästdroskan. Har aldrig hänt förut och lär nog aldrig ske igen.

Svar: Du har det i dig.. och om du vågar och vill .. så kommer du se mer och annat framöver... kram :)
Esmaralda

21 Träningstjej:

skriven

Det är så att det har funnits en kille, vill veta om du kan se om vi kommer återförenas, trots att våra kontaktuppgifter är borta. Kommer han komma tillbaka?
Kan du se ungefär när han kommer komma tillbaka isåfall? Förstår att tid kan va svårt att se men på ett ungefär
Finns det en chans för oss igen?

- Vad är ditt råd till mig om oss?

Svar: Jag ser inte om eller hur ni möts igen - men jag kan inte se att han finns i din framtid.Vill han ha tag på dig så vet han hur han ska hitta dig, kram :)
Esmaralda

22 Kristin:

skriven

Nok en gang, tusen takk for en hyggelig stund foran PC`n med dine vakre bilder og herlige beretning. Bildet av bilene av Volkswagen fra 60- 70tallet, vekket mange morsomme minner.
Ønsker dere en ny og fin dag. KRAM!!!

Svar: Javisst väcker gamla Volkswagnar gamla goa minnen :) Kram :)
Esmaralda

23 <3:

skriven

Hur stor är chansen att försäkringsbolaget hjälper mig med sakerna som gick sönder i fallet ?
Kram

Svar: Någon hjälp kan det bli men kanske inte fullt ut som du skulle önska, kram :)
Esmaralda

24 Fisan:

skriven

Hej Es!
Jag ser både flickan och hästspannet. Flickan står till höger om trädet och tittar bort.
Snart dags för flytt. Huset som talismanen och kanske turhealingen hjälpte oss att köpa. Vi får nycklarna sista Augusti. Det känns så konstigt att lämna vår lägenhet och vår trygghet. Ser du om min familj kommer trivas i huset. Om barnen kommer att trivas? Detta har alltid varit min dröm men nu när den uppfyllts känns det som är jag rädd för det ”nya”.
Kramis

Svar: Vad roligt att du ser båda delar !! Vad roligt med huset... stort lycka till nu ! Ser ut som om ni kommer trivas väl, kram :)
Esmaralda

25 ML:

skriven

Vilken säng Es! Lyckas ni sova ihop med din maskin? :) Frukost brukar ju serveras till kl 10.00 och jag hade också varit dödstrött. Vacker stad med en hel del att se. Vilken storstad är närmast? Tyvärr är jag inte medial så lyckades inte se flickan vid trädet.
Vilken storstad är ni närmast?

Bästa kollegan "Marianne Mörk" är tillbaka från semestern så nu ska "vi gnugga röv" som hon brukar säga :) Vi har samma sjuka humor and I love it :) Stackars patienter men de brukar faktiskt vara väldigt nöjda med oss :)

Nu när hösten kryper närmare så undrar jag om jag fortfarande går längs den rätta vägen? Kanske nytt och bra ting på den vägen :)

Kom att tänka på att jag inte vet hur jag ska agera om/när min soulmate dyker upp. Kanske tappar talförmågan eller blir helt tafatt vilket skulle vara totalt olikt mig :)

Ha en underbar sista dag och kör försiktigt i morgon! Kram

Svar: Jadå, maskinen är inte i vägen, den sköter sig :) Närmaste storstad är nog Hannover och det är typ 7-8 mil dit. Ni får ha det så trevligt när ni gnuggar röv :) Kan tänka mig att era patienter trivs ! Japp, du går längs rätt väg.. kram :)
Esmaralda

26 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomiddanköra Es!

Så roligt att få följa er resa mysigt det ser ut👍 För egen del blir det är ingen resa av det här året min kropp vill inte som jag längre pga cancermedicinen. Men mannen o jag har kört lite korta rundor o ätit god mat ute det är vad jag orkar just nu fast viljan finns där. Blodvärdet o järnvärdet är väldigt dåligt o jag ska snart in på en tuff undersökning… igen!

Jag brukar ju kunna se när det gäller den unga flickan men kan inte se henne vid trädet! Däremot ser jag något till höger om trädet i vattnet(ett huvud sticka upp) har hon drunknat? Måste säga att jag får en obehagskänsla o känner stor sorg😪🙏

Ska t läkaren nu önskar er en fortsatt fin o härlig semester tillsammans 🌞🤗♥️♥️

Kram o kärlek ♥️

Svar: Ja, jag känner ju av medicinen jag också men säkert inte lika mycket om du... jag KAN resa.. även om kroppen tar emot ibland. Man får göra det man vill och kan ! Ja, det kan mycket väl vara så att flickan drunknat... kram :)
Esmaralda

27 ML:

skriven

SKORPIS: Ja man kan konstatera att det inte är lätt att hitta trots att man som i mitt fall snart med kollegor vaccinerat 500.000 och endast två minuter med lite kemi :) Varför tror du att jag hittar min SM först? Du har ju mer blickar efter dig än jag :) Kram på dig!

28 Lotta:

skriven

Tyskland är fint men kanske lite för mycket ”ordnung” 😉

Jag undrar…jag har en granne som stör sig på ett träd jag har i min trädgård. Hon har burit sig riktigt illa åt och skvallrar och skyfflar trädgårdsavfall på min tomt eftersom jag vill ha kvar trädet. Det skräpar ner, tycker hon. Verkar inte som hon har några spärrar. Får hon gehör för sitt skitsnack om mig i vårt område? Känns så hemskt detta.

Kram L

Svar: Ibland är det bra med ordnung och ibland blir det för mycket...så är det :) Nej, jag tror inte att så många nappar på vad grannen har att säga... kram :)
Esmaralda

29 Tiss:

skriven

Jag är så arg, ledsen och frustrerad fortfarande sen igår. Men grejen är den att jag hatar att vara arg, för jag blir vanligtvis inte arg. Jag vill inte vara arg på någon, jag borde inte vara arg. Är det bra att vara arg? Alltså hur hanterar jag detta, varför är det såhär?

Svar: Känn in din arga känsla... det är inte fel att bli arg.. men när man levt känslan klart är det viktigt att kunna släppa den... kram :)
Esmaralda

30 Brittis:

skriven

Hej!
Vad det ser underbart ut på din resa. Passa på och njuta.
Kommer jag att klara min utbildning som jag har hoppat på. Är lite rädd för att jag har tagit vatten över huvudet då jag samtidigt jobbar.
Kram <3

Svar: Går du in för det och har fokus så lyckas du också, kram :)
Esmaralda

31 Hemliga H:

skriven

Hej Esmaralda !
Det var länge sen jag var här, hoppas allt är väl med dig?

Jag har tänkt på en sak och jag känner mig väldigt nervös. Jag ska flytta utomlands nu i oktober november har inte köpt biljetter än men har tänkt nån gång dom månader. Ser du att allt kommer att gå bra för mig? Är det något jag ska tänka på?

Kramar

32 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Vad trevligt ni har det! ❤️ Får önska er en försiktig resa hem imorgon!

Jag undrar om jag kommer hamna på samma förskola som min systerson går på när jag börjar arbetspröva eller blir det Någon annanstans? Kram Zoey 💕

33 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Hoppas du har rätt gällande testet o det känns nog så :).

Vad gäller köket är det långt ifrån "ordnung" där ännu ;D. Undrar om oordningen är det första min soulmate kommer att få bekanta sig med när han äntligen kommer hem till mig, vad tror du Es? Vill ju ge honom rätt bild av mig själv o det är ju att jag är "bekväm" ;)...

ML, du träffar din soulmate före för att han är redo för dig o han har redan varit nära dig :). Min å andra sidan är åratal bort, tyvärr...
Kram Skorpan

34 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Härligt att ni har det så bra. Njut utav sista dagen.

Es, ser han ut att ha någon annan tjej han har kontakt med? Ser du några otrohets tecken/ varningar?
Kram

35 blaebaer:

skriven

Ni har det fortsatt mysigt och trevligt, härligt det =)

..Tror du att K kommer börja höra av sig här under hösten? Vet inte om jag skulle orka med det men kanske det är universum vill, testa mig eller något..? Vi har inte haft kontakt på några år för det var enklast så, för mycket negatiivitet och annat jobbigt och tråkigt. Mådde inte alls bra. Och kunde varken prata eller försöka lösa situationen heller. Så avlägnsa sig/tystnad var enklast. Men saknar ändå förståelse och insikt. Till varför det blev som det blev och så. förhållningssätt.

Tack och ha en fortsatt fin dag =)

36 Helena Ir:

skriven

Ibland ser jag, men attans inte idag.. min förmåga av bilder är mest de som dyker upp utan förvarning i mitt huvud, många gånger är det människor som jag aldrig har sett.. knasigt! :)

Funderar på om min känsla av A är rätt.. lite för mycket beroende? Kanske du inget ser av detta :) är ju bara en känsla..

Men då, redan sista dagen för er.. det har ändå varit roligt att se allt fint du/ni bjuder på. Så tack!

Kram och ha en bra resa hem imorgon!

Svar: Tack o kram :)
Esmaralda

37 Tiss:

skriven

Tack för ditt svar Es! Det betyder mycket.
Har gråtit en del och låtit känslan komma, det var som en bomb. Känns bättre, inte helt bra men kan nog lämna den snart, tack igen för ditt råd!

38 ML:

skriven

Så bra! Då får ni båda sussa gott :) Jag var mycket i Tyskland när jag tävlade på elitnivå och gillar både landet och människorna. Minns en tysk kvinna som stod och skrek ut våra namn i mikrofonen på halv knacklig engelska :)

Känt mig trött och omotiverad de senaste två dagarna och fick natten förstörd av ett gäng ungdomar som gapade på vår gata. Somnade inte förrän 04.00. Har ju jobbat mycket i sommar och det är mycket möten som är hur kul som helst men det tar också energi att göra bedömningar av ca 250 patienter om dagen. Du vet ju Es hur det är. Men jag vaknar väl till liv igen :) Zanmi pirrar på kvällarna så undra om hon är morgontrött som jag :) Men börjar bli liiite ont om tid snart om jag och kärleken ska mötas på jobbet som hon markerar då vi avvecklar om några veckor.

Hoppas att MG o mamsen har det bra tillsammans :) Kramiz

Svar: Ja, nu är det ju inte långt kvar innan avvecklingen kommer... försök gör ditt allra bästa för att lyssna av Zanmi, kram :)
Esmaralda

39 IB:

skriven

Hva syns M om meg?

Svar: M gillar dig, men ser inte hur mycket...kram :)
Esmaralda

40 Louise:

skriven

Häromdagen fick jag reda på att jag fått mitt första samarbete på min blogg. Det är min agent som kommer fixa det men jag kommer få betalt. Helt galet.
Nåja det kommer bra till hands när jag ska påbörja avbetalning på mina skulder. Betalade av en summa hos ett inkassobolag idag så där är jag borta ifrån. Nu väntar jag bara på att folk ska komma tillbaka från semestern så jag får ett jobb också.
Har även varit i kontakt med CSN och ska börja betala av dem och hoppas jag kan få slippa räntan.
Haha jag har kollat för mycket på Lyxfällan. Är dock glad att jag inte sitter i deras sitsar.

! vecka kvar innan barnen börjar skolan. Det ska bli skönt att de börjar i skolan men samtidigt inte.
Jag vill inte gå hemma med mannen och hoppas jag får ett jobb i samma veva som skolorna börjar. Det är dags att börja bearbeta så jag slipper hans dumma lekar.

Kommer det ett jobb till mig nu i höst?

Ha en fortsatt fin semester och kör försiktigt hem imorgon och tacksam för svar. Kram

Svar: Grattis, så roligt :) Själv tjänar jag ingenting alls på min blogg :) Skönt när man kan börja betala och göra sig skuldfri. God chans att jobb av något slag kommer under hösten.... kram :)
Esmaralda

41 Bjork:

skriven

Hej har drömt massa återförenings drömmar förenas Görel och jag snart?

Kommer huset min syster och svåger bli bra till slut?

Kram

42 Vitlilja :

skriven

Tror du han upprepar samma mönster på sitt nya jobb eller blir det problemfritt?

Svar: Nja, helt problemfritt kan du nog inte räkna med att det blir, kram :)
Esmaralda

43 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag märks ju jag har var fokus på mig själv mest i sistone tider. Tänker på vad jag vill och allt för lyssna på mig själv. Inom mig själv som behöver det väl...

Det är något positiv. Det kommer väl att jag förändras med tid

Ha det bra😊

44 Lite Trög(.?):

skriven

Det finns somliga människor dom fattar lite trögt

Samtidigt som det finns andra som aldrig verkar göra det

Altså fattar!

Går bananas på detta elände snart ..

hut'Orka!

Svar: Så är det , med fattningsförmågan, och det kan bli frustrerande ibland.. kram :)
Esmaralda

45 Chatrine:

skriven

Vad fint och skönt ni har det. Ta vara på det goda nu när ni är ute på resande fot. 😃

Ez: Det känns som jag är påväg in i en turperiod. Något som kommer till dig? Några vinster i sikte?

Kram Chatrine

46 ML:

skriven

Jag lyssnar av Zanmi flera gånger på jobbet men har inte uppfattat något tecken från henne eller så kan jag inte tolka och då missar vi varandra :/

Däremot så pratade jag och kollegan länge med en kille som jobbade med larmutrustning och han fick höra om min misshandeln och ville höra mer om allt. Han tittade väldigt in i mina ögon och släppte inte riktigt blicken så jag visste inte riktigt hur jag skulle bete mig. Dock gift så stannade där :)

SKORPAN: Kan ju hoppas att han är redo och nära men kan lika gärna vara långt borta. Och jag hoppas att din dyker upp så fort som det går!

Tror jag åkt på magkatarr och hoppas att det ger med sig snart.

Ha en superfin sista afton Es! Kram

47 💕 Zoey 💕:

skriven

Go kväll Es!
Kör försiktigt hem imorgon! ❤️

Jag undrar om jag kommer hamna på samma förskola som min systerson går på när jag börjar arbetspröva eller blir det Någon annanstans? Kram Zoey 💕

48 Chatrine:

skriven

Åhh, glömde skriva att jag ser tjejen, lite highschool-känsla över henne. Jag tror inte hon var redo för att sluta sitt liv så snabbt. Nä, hon blir kvar bland oss levande ett tag till. Lite smått road över situationen ändå, att kunna iaktta utan att synas. Bilden med 4-spann och vacker svartlackerad droska med tak en höstdag. Jag hör att sotaren har gjort ett stort eller bra jobb med att få igång alla eldningsmöjligheter. Man räknar med att det kommer att bli en kall vinter. Antagligen har man lärt sig av tidigare vintrar att eldningen fungerar inte som den ska. Han som är ägare till vagnen sänder lyckokänslor som känns i nutid över området. Nu är ett stort bekymmer löst och vintern detta år kan få komma.

Kram Chatrine

Svar: Ja, du ser och känner så rätt.. du har en stark förmåga... kram :)
Esmaralda

49 Skorpan:

skriven

Testet tagit o resultatet kan man få vänta på i två dygn. Det var uselt, brukar komma inom tolv timmar...

Blev tvungen att gå ut på en promenad för att inte somna i förtid ikväll. Fick sällskap av kompisarnas granne en bit o kan ju hoppas att han var glad över sällskapet, vad tror du Es? Trött på mitt eget sällskap nuförtiden ;)...

Hoppas på en bättre natt o vem vet kanske jag kan göra min utflykt i morgon istället...
Kram Skorpan

50 Celinda:

skriven

Hej,
Har du tips på vad jag kan göra i denna situation?
Kram

51 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att min far stannar lite längre när vi reser till Bulgarien till min far hemma 😣kommer han under nästa år hos oss till Sverige Esmaralda 😫och Esmaralda du såg lite längre vistelse för oss 😊 Esmaralda är det jag med min mor 😔 min syster och bror måste återvända till Sverige till jobbet efter semestern 🤔 kommer vi att stanna till vintern December med min mor eller blir det inte så lång vistelse Esmaralda 🤔♥️♥️♥️

52 Lilla m:

skriven

Hej Es, verkar som att norrmannen bara stuckit efter 6 månader utan att meddela något, fy fan vad jag blir less. Så elakt. Tycker att jag är värd en förklaring, får jag det? Kram

Svar: Tveksamt, inte en ordentligt förklaring i alla fall... kram :)
Esmaralda

53 Hedwig:

skriven

Hej!

Kul att följa med er på er resa! Jag tittade på kartan och såg att ni är nära f.d. Östtyskland nu. Dit skulle jag vilja åka någon gång för naturen lär vara väldigt vacker där och sedan är det även mycket annat att titta på.
Jag tycker förresten att det är mycket mer än bara´tysk ordnung´ att kräva att man fyller i blanketter på typ varje ställe man besöker och sedan kräva vaccinpass också, usch! Så blir det på alltfler ställen här med och jag fruktar att det är bara början på en ny regim/polisstat. Så mycket tur ni har att ni bor i Sverige som har den mildaste Covidpolitiken i hela EU, utan att det leder till fler sjuka där....
Ha en fortsatt trevlig resa!

Svar: Jag har varit en del i forna öst också och det rekommenderas absolut ! Kram :)
Esmaralda

54 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför jag har svårt att sova inatt också. Något händelse kommer hänt i hösten och är wn förändras?

Ha det bra

55 Bella:

skriven

Godkväll.. Var tvungen att sjukanmäla mig för imorgon, jättedåligt samvete verkligen.. Valde dock att stanna kvar på jobbet istället för att säga upp mig o han blev jätteglad över det, tänker att de borde väga upp de hela?💐 Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: