Ewa gästbloggar....

Dagens gästbloggare är:  Ewa

 

Hej alla

 

 

" I går  kommenterade en person och undrade om turhealingen och då  kände jag att jag ville skriva en gästblogg och berätta hur det gick för mig.

Jag var  med på turhealingen och det var min syster också.

Vi skojade lite kring detta  och tog det med en nypa salt men ändå tillräckligt seriöst för att vara med.

När healingen var klar tänkte jag inte mer på den saken.

Två dagar senare ringer min syster och säger att  hennes  rika men vanligtvis  väldigt snåla svärföräldrar  plötsligt överraskade dem genom att bjuda med dem  på en resa till Bali. Så fort som det är möjligt för covid.

 

 

Vi enades om att  denna plötsliga och oväntade givmildhet hade sin grund i turhealingen.

Dagen därpå så  var jag på Coop och mathandlade. Jag packade ner mina varor och gick ut till bilen och där upptäckte jag att jag gått från min handväska. Jag rusar in igen och den står kvar precis där jag lämnat den. Tack turhealingen.

När jag kom hem låg det ett brev i brevlådan med inbjudan till kusinträff och äntligen skulle jag för första gången få träffa de kusiner som jag inte alls haft kontakt med. Tack turhealingen.

Senare samma dag  får jag ett textmeddelande om jag har lust att gå ut och ta ett glas öl. Meddelandet var från en kollega som jag har ett gott öga till men som jag var säker på inte ”upptäckt” mig.  Tack turhealingen.

Vi tog en öl.. och det var första dejten… vi har fortsätt träffas en gång i veckan  men jag tror inte jag klickar riktigt med honom. Hur som helst så var det i alla fall en dröm som blev verklig.

Turhealingen gav mig verkligen tur och jag är tacksam

Jag hoppas det snart ska  bli en ny turhealing och nästa gång kommer jag inte att skoja om den.

Ha det bra alla och särskilt du Ez, i  Tyskland.

Kram från Ewa "

 

💖

 

 

Jaha mina vänner.. då är jag på väg... mot Tyskland och Wolfenbutteln !

Ser att det blivit lovat svalt väder och regn hela veckan... regncapen är nerpackad och likaså en varm tröja !

Vädret får bli hur det vill....det sätter jag mig över... om jag så ska sitta i hällande ösregn helt allena på torget och dricka min öl.. så må det bli så !!

I dag kan jag inte besvara era frågor.

I morgon återkommer jag.. när jag är på plats och ger första rapporten 😁

Krm & kärlek 💖

1 Skorpan:

skriven

Tack Ewa för ditt blogginlägg. Vilken tur du hade, med mycket.

Om jag tänker på tur på det viset, ja då fick jag ju "ihop det" med min sommarfling o det om det ;). Med facit i hand kunde jag kanske kalla det "oturssommarfling" ;D.

Trevlig Tysklandsresa! Skit i vädret, det viktiga är ju att ni kommer er iväg :).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

2 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för du delade med dig Ewa, härligt med massa positiva händelser.

Till dig Anki m flock, det här låter hemskt, stenkastning på hundar m.m. Har du försökt prata med dem ? Eller rådfråga ngn, polisen kanske? Styrkekramar till dig, så här kan du ju inte ha det i längden.

Ja Skorpan, när längtan sätter in för full kraft är det jobbigt, så är det bara. Tack för omtanken.

Hoppas resan ner till Wolfenbüttel blir bra, skall bli kul ta del av dina upplevelser som alltid!

Kram



3 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Tack Ewa ! Såå roligt att läsa om er tur !
Stort lycka till i framtiden .

Önskar dig Es en trevlig resa .

Kram Anki med flock

4 Ghostwriter :

skriven

Vad roligt för dig Ewa och din syster. Det är ju fint att du kan se det som tur och att de var tack vare turhealingen, annars är det lätt att man bara tänker för stunden "jaha det här hände idag" utan att kanske riktigt uppskatta det på samma vis som denna gång.



Ha det så bra Esmaralda på din resa!



Kram

5 Linda Normark:

skriven

Var också med i den healingen och sedan dess har det hänt massa bra saker. Inga sådär jättestora grejer men ändå att jag vid massor av tillfällen tänkt ”men vilken tur jag hade nu” jag tackar också turhealingen och är definitivt också med om det blir igen 💕🍀

6 Therese C :

skriven

Hej!
Vad härligt att höra Ewa 👍😍.
Det låter jättefint ❤️

7 Linda Normark:

skriven

Var också med i den healingen och sedan dess har det hänt massa bra saker. Inga sådär jättestora grejer men ändå att jag vid massor av tillfällen tänkt ”men vilken tur jag hade nu” jag tackar också turhealingen och är definitivt också med om det blir igen 💕🍀

8 Artisten:

skriven

Jag fick en turskjuts utan dess like och skulle betala vad som helst för ytterligare en.

9 Krystyna:

skriven

Turhealingen fungerade. Jag vann 24.000 kronor två dagar efteråt.

10 ML :

skriven

Vad roligt att turhealingen kickade in för dig Eva. Och grattis till Krystyna som vann 24.000 kr!

Hoppas att resan har gått bra Es och exakt - skit i vädret :) Kram

11 ullie:

skriven

ja du men sånt där tror ja på

och Es ha så jätte skoj i tyskland va rädd om er och jo vi hoppas solen hittar hit men bara om du delar med dej utav den lite till mej :D
kram

12 Nina:

skriven

Måste bara få veta.. är Daniel rätt för mig?
Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: