Så gjorde man bort sig... igen....

Jaha, då har man gjort bort sig igen !

Det är så pass illa att jag knappt vet om jag ska våga mig till butiken i byn när Covid tillåter

Det är ju så att vi får varor hemkörda från butiken

Man skriver sin handlelista och mailar till butiken och dagen efter kommer varorna. Utan att det kostar något extra för leveransen.

Jag är en flitig beställare !

Dottern i Lund skickade mig en träningsapp som lät himla bra. Typ 10 minuters intensiv träning för att förbränna.

 

Jag blev så taggad att jag drog igång direkt efter morgonkaffet.

Jag var nere på knä och gjorde ”sparkande åsnan”, för kung och fosterland – när mobilen ringde.

En snabb titt – inget nummer jag kände igen så jag tryckte bort samtalet.

Och sen fortsatte jag stånkande och högljutt pustade  och flåsande , min träning.

Och när den var avslutad och jag andades djupt så fick jag till min fasa se att jag inte alls tryckt bort samtalet som jag trodde… det var fortfarande igång  och nu  tryckte jag bort det ordentligt.😱

Panik.. är bara förnamnet.😳

Jag kollade upp telefonnumret och mycket riktigt – det var från butiken ! De ville väl kolla om de kunde ersätta en beställd vara med en annan.

Skulle jag ringa dit och förklara att de märkliga  ljuden  som aldrig tog slut berodde på att jag tränade ? Men det  skulle ju också bli konstigt.

Så mycket pust & stånk & flås !

Sparkande åsnan är  att leka med kan jag säga.

 

 

 

 

Jag bestämde mig för att inte göra nånting alls.

Jag vet inte hur ni gjort ?


Men förmodligen hade nog ingen av er ens  försatt sig i en sån märkligt situation😂

Tur att man kan skratta åt sig själv.. och om någon undrar, ja, då får de väl fråga !

Kram och kärlek

1 Agnes:

skriven

Kan gissa på att du nog bidrog till att personalen i affären fick en glad start på dagen!
Grattis till din nya träningsapp! *stort leende*

Håll i hatten o håll ut, ärade Bloggfamilj! ;0}
Kram!

Svar: Ja jag kan riktigt känna hur uppringaren skiftade till högtalare och sammankallade hela personalstyrkan !! Här hålls det ut bäst det går i alla fall... tar inga risker... vore snopet alla fall på målsnöret... kram :)
Esmaralda

2 Anneli:

skriven

🤣🤣🤣
Tack för att jag fick vakna till med ett skratt denna morgon! 😅 och tack för att du kan bjuda på dig själv 🙂 inte alla som kan minsann!

Kram!

Svar: Tänker att om jag delar med mig av mina tillkortakommanden och små "olyckor" så kan andra se på sitt eget bortgörande mer med ett leende också :) Kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker ju jag ganska bestämt igår mot B kvinna. Så hoppas hon förstår oavsett är hon ledsen. Men förbättras sig och följa efter vad jag önskar mig...

Så annars är det inte bättre... får hon går...

Kan hon blir förbättras att var aktiv i social med mig och följa efter vad jag önskar mig...

Ha det bra

Svar: Ni är nog ganska olika så du ska inte ha för mycket förhoppningar, kram :)
Esmaralda

4 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Tack för ett gott skratt Tur man kan skratta efteråt då något sådant händer.

Kommer killen jag är intresserad av bli redo för ett förhållande? Kommer han kontakta mig igen? Så jag ska vänta på honom. Kram

Svar: Ja tur att man kan skratta åt sig själv ! Jag föreslår att du tar dig ett stort steg vidare... finns en lite möjlighet att han hör av sig men gå inte och vänta... lev aktivt... kram :)
Esmaralda

5 Läroliv:

skriven

Inte så farligt tycker jag och om någon undrar så tänker att du haft en extra trevlig intim stund som kan bli avis på, vem vet eller så kan ju butiken ha "ringt fel" hehe.

Kram

Svar: Ja, en intim stund är ok.. men att trycka på "svara" och låta uppringaren lyssna... det känns lite kinky !! :) Kram :)
Esmaralda

6 sus:

skriven

Hej
bra att du tränar.....
va va de för app....
dom la nog på....
behöver possitiv förstärkning....
love sus

Svar: https://loseweightforwomen.page.link/share, heter appen !! Kram :)
Esmaralda

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte vad jag vill att gör med B kvinna mer. I februari ska vi ses igen. Det är bara slösa bort på tid. Jag har väl säger allt så vad jag vill att gör.

Det känns tråkigt. Jag hoppas inget mer.

Bara om hon förbättra och följa efter vad jag önskar mig... är det lättare...

Vad kan jag gör när jag träffas henne?

Ha det bra

Svar: Känn av när du träffar henne och ha inga stora förhoppningar, kram :)
Esmaralda

8 smulan:

skriven

Du är för härlig :)
Jag hade nog låtsats som ingenting.

Svar: Ja, känns nog bäst så :) kram )
Esmaralda

9 Lilian:

skriven

Hej E,

Jag befinner mig i en dipp i livet, allt känns tungt och jag är på bristningsgränsen och vill gråta hela tiden. Blir livet bättre snart?

Varma hälsningar

Lilian

Svar: Det kommer vända, ge dig inte, kram :)
Esmaralda

10 Huldamaräng:

skriven

Gomorron!
Min man pratade häromdagen om efterhängsen telefonförsäljare och vad man skulle göra åt dem. 'Lyft luren och flåsa som en snuskgubbe', sa jag. Han trodde inte det var riktigt lagligt, men jag försäkrade att det är olagligt att ringa TILL någon och flåsa, men att flåsa när någon ringer är helt i sin ordning. Jag vet dock inte om han provat, men det har ju du! Haha, din inxident komer jag att skratta åt hela dan!!

Ha en fin dag!!

Svar: Synd att det inte var en försäljare i anda änden här.. kram )
Esmaralda

11 Pot pat:

skriven

Jag hade ringt och sagt att det var GW som var på besök.

😀

Svar: Ha ha ha :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Ibland är det nog bäst att inte säga något eller försöka förklara...😂
Kommer A och jag få några lugna veckor nu tillsammans ?
Känns som det behövs nu efter nyår.
Det som oroar är om han snart kommer få ett utbrott på P ? Känns som de kommer ses snart fast A inte vill det.
Ser du mig och A som ett par i sommar ?
Kram
💕💕💕

Svar: Det kan vackla mellan er men finns en chans att ni reder ut det och hittar en bra väg som känns stabilare, kram )
Esmaralda

13 Linda :

skriven

Hahaha 😂 tack för ett gott skratt på morgonen 🤩

Jag undrar om du tror att min fina fjäril jobbar för mej än? 💓 eller känns hon trött? Kram och ha en fin dag!

Svar: Hon är lite trött men det finns liv i henne fortfarande och hon kämpar för dig, kram :)
Esmaralda

14 <3:

skriven

Kommer jag bli nöjd hos kliniken i kristianstad?

15 f:

skriven

hahaha godmorgon det var ett roligt blogg inlägg må jag säga,

jag har själv äntligen kommit igång med mitt tränande känns fantastiskt bra.

tänkte passa på att fråga om du ser om jag bör vara uppmärksam för något ?? kram

Svar: Ingenting särskilt kommer till mig, kram :)
Esmaralda

16 SOL:

skriven

Esmaralda :-))))))))))))))

Først gjorde du den butikkansattes dag litt morsommere og nå min.

Ønsker deg også en morsom dag.

Svar: Tackar :)
Esmaralda

17 Jossan :

skriven

Fick Mail från prefekten igår.. Han sa det om jag inte hade intyg på dyslexin kan jag inte få gå ifrån ordinarie saker från kursen. Jag svarade att jag hade det...

Hoppas verkligen jag får rätt och kan få min lärarlegitimation innan sommaren....

Hatar detta..

Varför drömmer jag om J? Är det för han tänker på mig?

Kram

18 Jen. :

skriven

Förstår han att jag har det jobbigt?
Gör jag bäst i att dra mig undan lite eller att förklara mera hur det känns?

Svar: Ge en förklaring och se hur reaktionen blir, annars så dra dig undan, kram :)
Esmaralda

19 Helena Ir:

skriven

Sånt som händer..tänker jag :) Men vad hade jag gjort?, om jag förstått vad det var för nummer..så kanske..kanske jag ringt och sagt att jag missat på grund av jympapass :) eller låtsas som ingenting..och frågar när varorna kommer. Eller? Hade jag det? Grattis till träningen, Es! Jag försöker själv, men inte är det som på gymmet för mig.

Ha det så bra :)

Kram


Svar: Nej det krävs en hel del att träna hemma.. ja har ju en tendens att skjuta upp passen.. och sen ha dagen gått och det blir för sent... en får ta sig själv kragen liksom... kram :)
Esmaralda

20 Solen ☀️:

skriven

Ja jösses så fel det kan bli! Men du får väl bara bjuda på den helt enkelt.

Tufft av dig att ligga i med träningen i alla fall. Här tränar jag också och tycker jag har ont lite överallt mest hela tiden. Jag tycker att det borde lägga sig lite och att man borde bli mer van...men det är kanske åldern som börjar ta ut sin rätt - och kanske övergångsåldern är på gång?
Och kanske jag får brist på både det ena och andra ämnet eftersom jag har det som jag har det...

Blir jag snart opererad och av med detta tro och att jag förhoppningsvis blir lite mer som vanlig igen? Hoppas! Vill gärna bli klar till i sommar så att jag inte ska bli hindrad av en massa sår som ska läka då.

Huga det lät lite gnälligt.
Jag och vi får muntra upp oss med att dagarna har blivit 1 timma och 20 min längre än vid jul. Så härligt när det går mot vår!
Kram Solen ☀️

Svar: Ja, man märker ju att det är ljust längre om kvällarna nu... härligt :) Kram :)
Esmaralda

21 Eva:

skriven

😂😂 Ja du är rolig du!

22 En Ängel med Stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

Det var det roligaste jag hört på länge 🤣😂👏💪👍🤩

Hoppas allt väl med dig🌹

Fråga

Kl 0808 vaknar jag efter nåt mycket märkligt jag pratar med nån o frågar när blir jag egentligen frisk? Då får jag ett kvitto från en sån där kvittorulle man hade för några år sedan slutet på den där det står med det stil MEDGES EJ! Samt lite siffror o bokstäver men annars ganska tomt?! Jag minns att jag säger VA HAR JAG FÖRBRUKAT ALLT? Sedan vaknar jag då bankar det tre ggr o andra gången går jag upp o kikar men det är inte nån vid nån av ingångarna?! Efter en stund larmar det från ovanvåningen o det har pågått från o till i tre dar nu!! Jag får känslan att nån är frustrerad över att jag inte förstår o det känns som en man men vad?
Vad ska jag förstå o vad menades det med det sorgsna kvittot jag fick i handen precis innan jag vaknar??


Hoppas så på ett svar ifrån mig speciellt vad kvitto betyder!

Kramisar i massor kära Es🤗✊🍀❤️🌹

Svar: Jag ser inte exakt vad kvittot betyder man jag ser att det INTE handlar om något negativt utan tvärtom, och påfallande ofta är det så.. att drömmen känns mörk och negativ men ska tolkas tvärtom, kram :)
Esmaralda

23 TjejenO:

skriven

Hahaha😂😂😂 humor på hög nivå. Såå kul! Man kan ju också vända på det hela och ställa sig frågan VARFÖR de inte lade på på andra sidan?!.. 🤣
Vi har en manlig granne på andra sidan som genom ”dimmiga badrumsglas” nu 2 grr på raken gjort saker på egen hand som man kanske inte villat andra ska se om man säger så 😂men han är FÖRHOPPNINGSVIS lyckligt ovetandes om att det syns... hoppas det iallafall!🙈😅

I mars kommer sonen, blir det kjejsarsnitt (som jag fått inplanerat pga av tidigare förlossningstrauma) eller vaginal förlossning? Sååå kluven (fortfarande alltså) försöker lyssna på rösten inom mig men fortfarande inget kristallklart svar 😬

Önskar er alla en fin dag!😍🌟🙌

Ps - en sådan app som du använder nu Es gjorde mig på riktigt superfit efter min första graviditet - så Keep up the good work!🙌👏

Svar: Hrm, antar att de fann det hela intressant och sammankallade all personal i butiken.. och högtalare på... herreguuuuud ! Vad roligt att sonen kommer med våren och du kommer fatta ditt beslut kring förlossningen ! Kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Härligt Es ;D, du är för skön. Ingen ide' att förklara sig, kanske om nån frågar ;). Du förgyller definitivt ens vardag :)!!

Bilen skulle på service idag o till ny adress. Kom mig upp i tid o körde iväg. Hittade byggnaden men ingenstans fanns det nån skylt om var de da fscto höll till. Kollade upp numret o ringdr, flera gånger, ahaa jag var ute en timme för tidigt... Nåja, bara att vänta o till slut blev klockan över nio o jag sökte upp det gamla numret, voila' man svarade o jsg fick äntligen lämna över bilen. Det hade varit en massa mankemang hos dem o det fortsätter tydligen med telefoner som inte fungerar etc. Vilken början på morgonen o nu blev det tilläggskostnader för delar som måste bytas, håller inte länge till. Nåja, så är det att ha bil, bara utgifter ;). Undrar om vi i framtiden kommer att ha egna bilar eller en gemensam med mannen, vad tror du Es? Hoppas ju att han är händig, med ett o annat ;)...

Dsgs att kavla upp ärmarna...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nej, oavsett vad jag skulle förklara.. så hade det känts konstigt ! Ja, det där med bilar är ett elände, jag köpte ju en sprillans ny för några år sedan, minsta modellen Kia, så jag har klarat mig från några omkostnader, till och med däckbyte och service är fortfarande gratis och jag blir lika glad varenda gång! Din tillkommande har inte tummen mitt i näven, den saken är klar, kram :)
Esmaralda

25 Mg:

skriven

Hej!
Haha du är alltid med om knasiga saker😊😊

Es, kommer min arbetsgivare höra av sig nästa vecka och erbjuda mig jobb? ((Enligt en annan spådam kommer dem enligt henne ringa mig nästa vecka))
Kram!

Svar: Ja, jag undrar varför alla konstigheter händer mej !! Kanske inte nästa vecka men det kommer... kram :)
Esmaralda

26 Lotta:

skriven

Butiken la nog på när dom märkte att ingen pratade. Kanske blev det en mix av ljud från rörelser och svårt att definiera för mottagaren 😂. Du får väl säga till dom i butiken att din mobil hade blivit stulen om dom frågar 😉.

Undrar...ser du om jag slipper arbetslöshetsprogram på arbetsförmedlingen och att jag får jobb innan???? Skäms så över att jag inte har lyckats.

Kram L

Svar: Känn inte som om det ska dröja så länge innan du är i arbete.. och du har absolut ingenting att skämmas över...kram :)
Esmaralda

27 Mikael:

skriven

Allt som händer har en mening sägs det, kanske var det en kvinna i andra änden av luren, som kom av sig i sina jobbsysslor och glömde bort att hon var på jobbet och tog sig för intima aktiviteter, Es möter senare i butiken en, kvinna, från personalen som tittar på henne med glittrande ögon som säger att det finns en fin restaurang i närheten, ifall hon är ledig på kvällen, för det måste finnas en mening med att Es inte lät bli svara eller klickade bort samtalet, vem vet vad som hände i andra änden av luren :)

När jag fick syn på den häromdagen så tänkte jag skriva att jag vet varför Es inte svarar förrän vid kl.10, hon sover inte utan kör en lite mer avancerade variant än morgongympan som de har på TV, mycket riktigt :)

När hon tycker den där appen är för lätt så byter hon till denna och skickar till dottern och säger att prova denna jag klarar till 3 min in, såhär långt :)

https://youtu.be/SZCxKjgReQ4


Kram
Mikael




Svar: Herregud, säger jag bara..... tänk att ha sådan kontroll över sin kropp ! När jag byter till denna app så lovar jag att bjuda dig hem på middag :) Kram :)
Esmaralda

28 Solstjärnan:

skriven

Oj oj oj då😳
Nu blev du nog kändis i butiken..

För antar att den som ringde dig,endera lyssnade eller "slängde på luren" efter att ropat sig hes( hallooo, hallooo hör du mig)
Nepp ,hörde gjorde du ju naturligtvis inte..mitt i flåset och telefonen bortlagd.

Tur i oturen är väl nog nu att det är hemleverans tider för dig😊
Nu återstår att se hur glad personen som levererar er mat är.
Är hens leende mycket brett och konstant ,ja då vet du att du har varit dagens kaffepaus samtalsämne..

Men träningen är igång nu😊👍 med eller utan åhörare,och det är ju bra😊

Jag skulle nog inte ringa och förklara mig,inte nu eftersom man inte behöver visa upp sig i butiken just nu .

Jag brukar och så göra bort mig,mer eller mindre 😊
Borsta tänderna med skyddsfodral på..( utan glasögon ser man ej)
Gå i en butiks glasdörr ( inga glasögon här heller)
Benämna någon person med fel namn( dåligt namn minne)..numera låter jag bli att använda namnet om jag är osäker.osv osv😊

Ha en bra onsdag 😊
Kram Solstjärnan ⭐




Svar: Ja jag kan ju säga att mannen som kom med leveransen HADE ett brett leende, så det kan vara hur som helst ! Kram :)
Esmaralda

29 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tur att dom där på servicen är trevliga o jag o vissa karlar, vi bara passar samman ;). Varför vet jag inte. O han där borta ser inte alls dum ut heller ;). Kanske de kunde anställa mig som assistent ;)?
Kram Skorpan

Svar: Du får fråga :) Kram
Esmaralda

30 Lina :

skriven

Nu fick jag mig ett leende på läpparna 😅 Ibland kan det verkligen bli tokigt.

Kommer jag bli sjukskriven igen eller kommer orsaken till allt att komma fram innan?

Kram❤

Svar: Orsaken kommer, känns inte så långt bort, kram :)
Esmaralda

31 Jeanette:

skriven

Jag skulle inte ha gjort något. Personalen fick sig nog ett gott skratt.

Jag har en fin arbetskamrat som fick strålning pga bröstcancer för många år sedan. Men, hon fick problem med en arm pga strålningen som nu smärtar o domnar bort. Ingen dr kommer på vad hon ska göra för att det ska bli bättre. Hon har fått medicin, gått hos kiropraktiker, varit sjukskriven o jobbar nu 50 %.

Har du något tips?

Önskar dig en fin dag!

Svar: Det känns tyvärr som om hon får leva med det här problemet.. men det verkar bli bättre i perioder... kram :)
Esmaralda

32 Månskenet:

skriven

😂 så kan det gå med teknikens under!
Som när mobiltelefonen var ny - herreguuud så gammal man är 😂😱 - jag gick på personaltoan, hörde en kollega i toan intill pratade i telefon. Hörde mummel inte vad som sades så jag vet inte om det var privat eller jobbsamtal. Ok. Jag var klar. Vad göra, spola eller "glömma", eller vänta ut hennes samtal 🤔 Väntade en stund - och spolade sen 😙 och gick...🙈 det var ju hennes plåga om hon pratade med nån "höjdare" och det hördes toaspol i bakgrunden 😂😂😂

Svar: Ha ha ha :) Ja så mycket tok det kan bli :) Kram :)
Esmaralda

33 Birgitta:

skriven

Hej 🙂

Så det kan gå 😅😅 ..
jag hade inte gjort något...hade någon undrat så hade jag sagt att jag var på gymmet.

Ska kolla in ditt träningsprogram har gått upp i vikt efter att ha opererat bägge knäna.. säkert 20 år sedan jag vägde så här mycket o jag tänker INTE köpa större kläder där går gränsen😂😂.

Jag har fått problem med min sömn..vaknar flera ggr varje natt efter 1-1,5tim... jag är inte trött under dagen..ser du nått kring sömnen är orolig för hur det ska fungera när jag börjar jobba igen efter sjukskrivningen.

Kram Birgitta

Svar: Du går lätt ner i vikt igen om du går in för det.Du kommer in i ett bra flöde med sömnen igen.. oroa dig inte
Kram :)
Esmaralda

34 Anki:

skriven

Go´förmiddag Es
Haha Tack för morgonens skratt ! Det behövdes !
Vad duktig du är som tränar hemma ! Du inspirerar och glädjer oss <3 En annan har ju inte ens gått lång P i ishalkan , ska nog dra fram gåbandet ;-)

Bekantingen ligger kvar på sös med knäckt näsben och bruten nacke ! Hoppas han nu inser sitt festandes baksida.

Här vaknades det tidigt och somnades om med drömmar om butiker och köer till dessa...jag känner mig priviligerad att kunna somna om och sova länge ..önskar bara att kroppen inte tog så lång tid på sig att komma igång ..halva dan har ju gått :-)

Kram Anki med flock

Svar: Gåband är ju bra !! Vilket tok det blev för din bekanting... nu lär han ju ta det försiktigt med kröken framöver, när han vet hur illa det kan gå. Skönt att det är fler än jag som kan sova länge :) Annars verkar det som om de flesta i min ålder är uppe före tuppen ! Kram :)
Esmaralda

35 Luna:

skriven

Oh noooo! Hahaha! Undra vad de tänkte😆 Du är fantastisk och tack för att du bjuder på dig själv!

Glad onsdag önskas!

Rätta mig såklart om jag har fel Es men tycker mig minnas att du för ett tag sen berättade att du fyller 65 nu i Februari. Har du planer på att minska på jobbuppdragen och luta dig tillbaka lite eller tänker du köra på ett tag till?
Hur gick det förresten med kryssningen? Får ni ny möjlighet att åka när det går?

Vad är anledningen till att A fortfarande tänker på mig? Kram

Svar: Jodå, jag fyller 65 nu i februari... men har inga planer på att gå i pension... om hälsan håller så är tanken att köra på ett par år till.. kan liksom inte fatta att jag faktiskt blir 65 ! Nej kryssningen har gått i stå verkar det som... få se om det kan bli av längre fram... kram :)
Esmaralda

36 <3:

skriven

Hej kära Esmeralda, börjar moder inse att jag tycker hon är jobbig ? Jag blir så stressad av henne. Känns som hon vill veta vart enda steg jag går. Känner mig så kvävd av henne.
Tider och vart jag ska. Hon verkar inte ens vara glad att jag och A ses igen.
Ser du ngt nytt boende för mig snart ? Behöver hitta ngt där jag trivs. Behöver det där hemmet jag längtar så mycket efter.
Kram

Svar: Ja, du ska fokus på ett boende där du trivs.. det är viktigt... mamma får du ta med en nypa salt.. hon menar ju inte illa men det kan bli för mycket, låt det rinna av dej.. kram :)
Esmaralda

37 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tror bestämt att jag skulle passa in där ;D. Kanske lära mig nåt på kuppen...
Kram Skorpan

38 Helena Ir:

skriven

Känner igen det där att det är lätt att skjuta upp det,när jag är hemma. Men jag har en ryggträning på 3 övningar som hjälper mig mycket.

Sen till det här att skratta åt andra som "gör bort sig":) tänk att jag är lite konstig där.. gör det nästan aldrig.. utan istället lever jag mig in i det och kan känna medkänsla.. sån är jag :)

Kram

39 Tuss:

skriven

Hej,
Ser jag ut att kunna få ut nånting av att fortsätta där?
Kram

40 <3:

skriven

Kommer jag bli nöjd hos kliniken i kristianstad?

41 Mandarin:

skriven

Hej Esmaralda det var roligt att läsa! Jag hade nog gjort som dig... skulle också tycka det vore pinsamt att ringa upp 🙂 Ser du något positivt för mig inom det närmaste? Jag väntar på att ’bli hel igen’ vad kan jag göra själv? Blir galen av denna situation som jag befinner mig i. Har provat det mesta... får du till dig något tips gällande detta? Tack på förhand!

Svar: Ta ett steg vidare, gör upp en bra plan, en ny plan och med fokus på glädje och ta dina steg på den vägen.. tiden arbetar för dig på ett positivt sätt, kram :)
Esmaralda

42 Cecilia:

skriven

Haha åh tack för dagens skratt. Jag hade levt i förnekelse och intalat mig själv att personen på andra luren bara trodde att du hade mobilen i fickan och det var endast ljudet från fickan och inget annat. Skönt att du tar lätt på såna grejer, ibland blir det bara tokigt. Fast helt ärligt Ez så verkar det hända dig väldigt ofta haha, nästan så att du kan skriva en bok. Nejdå, jag bara skojar hoppas du inte tar illa upp. Tycker det är superkul att du bjuder på dig själv, det uppskattas!


Kontaktade postnord angående ett paket som verkar ha försvunnit. Kommer det lösa sig? Sålde en kursbok till en student och vet hur jobbigt det är att vara utan bok, samt att jag skulle behöva dem där extra pengarna nu. Kramar

Svar: Jomen jag vet, det händer tokigheter här titt som tätt, men jag är van :) Jag begriper inte vart paketet kan ha tagit vägen men det finns en chans att det hittas, kram :)
Esmaralda

43 Alie:

skriven

😅 inte så farligt.. den får du bjussa på till den som ringde, vi behöver skratta i dessa tider.

Snart dags för mina nattpass.., blir det bra där? Hoppas på vägledande o trevliga kollegor 🙏
Kram :)

Svar: Jadå, jag tror absolut att det kommer bli bra, kram :)
Esmaralda

44 Dunegull:

skriven

Hahahah tack för dagens skratt!
Tänk positivt-du har säkert roat en hel hög av människor och det är ju inte fel i dessa tider 😉

Hur blir min sommar? Ser du ngt kring den?

Kram

Svar: Din sommaren ser ut att bli bra... men det är viktigt att du planerar den så den innehåller det du vill... det finns goda förutsättningar.. kram :)
Esmaralda

45 tcremz:

skriven

hej esmeralda, hur mår du och mår du bra? Jag har haft att göra med honungsbin nyligen och jag har en bikupa, jag funderar på att producera och sälja honung, vad ser du om det?
jag älskar dig tack

Svar: Det tycker jag är en bra tanke !! Hitta ett bra forum där du kan sälja och det kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

46 Naturvän:

skriven

Godmiddag!

Du är för rolig, härligt att få sig ett skratt och det blev nog likadant för personalen i butiken!

Ja visst är det skönt nu när man märker det blir ljusare o ljusare!

Ska inte tjata om coronan, men ser du om det blir fart på vaccinerandet snart i europa?

Nu en långpromenad!

Kram

Svar: Ja, det kommer igång inom kort med vaccinerandet, tack o lov, o sen får de som inte vill dra nytta av oss som blir vaccinerade och skapar en flockiummunitet :) Kram :)
Esmaralda

47 She:

skriven

Hej,
Ser det bra ut att flytta dit eller finns risk att jag ångrar mig?
Kram

Svar: Känn dig tydlig i ditt beslut och se inte tillbaka.. för ser du tillbaka finns risk att du minns det gamla i betydligt ljusare skimmer än det var... kram :)
Esmaralda

48 Skorpan:

skriven

Är det värt att planera nåt inför sommaren? Om detta elände fortsätter, menar jag.
Kram Skorpan

Svar: Ja, här har du en optimist.. jag har ju hyrt hus och bokat flyg till den 1 september... och litar helt kallt på att vaccinet ska ställa saker och ting tillrätta... det kommer inte vara perfekt i sommar.. men på rätt väg så något tycker jag absolut att du ska planera.. kram :)
Esmaralda

49 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Då litar jag på dig o om det går åt fanders så får du besök ;D..
Kram Skorpan

Svar: :) Kram :)
Esmaralda

50 Birgitta:

skriven

Hej igen 🙂

Tack för svaret Es...får koppla in det tjocka pannbenet så man kommer igång med träningen...har laddat ner din app..nu kaffe sen träning 💪.

Till Jeanette:
Kanske akupunktur skulle kunna hjälpa din vän kan vara värt ett försök.


Kram Birgitta

Svar: Heja dej och heja oss :) kram :)
Esmaralda

51 EPM :

skriven

Fniss 😂
Jag hade gjort som du, ignorerat

Nu ville mäklaren dra tillbaka annonsen, minska priset med 500 000 kr och försöka igen om några veckor. A är väldigt orolig över ekonomin nu och jag når inte att lugna.

Ser du nåt om detta innebär problem för oss mer än att det tar längre tid än vi tänkt?

Kram

Svar: Det kan ta lite tid men det blir en försäljning... objektet får ju inte ligga ute för länge åt gången... kram :)
Esmaralda

52 Luna:

skriven

Vad kul att du tänker jobba några år till och hälsan ska vara bra har jag bestämt. Du ser inte ut som 65 utan är en riktig puma!

Kom att minnas när jag gjorde en riktig fuling😁 Dejtade en kille som jobbade som chef och när en av hans anställda ringde så bad jag om att få luren för att busa lite. Och det jag hävde ur mig var "Nej han kan inte svara just nu för att han får mus". Och han i andra änden hävde chockat ur sig "Jamen åhh så trevligt. Då ska jag inte störa" Undra om de någon gång pratat om det😆

Krockade med Peter Jide på ICA. Båda iförda munskydd. Hoppas att du inte ser någon fara kring mig för vore ju jäkligt trist att kola nu på upploppet😬🙂

En mysig kväll med Mästerkockarna önskas. En jättekram till dig och en stor blöt puss till snutterumpan😁


Svar: Jodå, den incidenten har det pratats om och skrattats åt :) Bra att Jide använder sitt munskydd som man ska ! Ser inga tecken på fara runt dig... japp, ikväll blir det Mästerkockarna och lille mullerumpan hälsar och pussas :) kram
Esmaralda

53 Camilla:

skriven

Oj kära nån😂 Kan riktigt se framför mig hur hela matbutiken satt och lyssnade. Kanske tog sig en kaffe och en bulle 😃 Du är en fröjd att följa ska du veta😍 Jag hade låtsas som att det regnade.

Finns det känslor kvar?

Må så gott och ha en bra avslutning på onsdagen. Kram

Svar: Ja något känslomässigt finns det men räkna inte med att det är fullt ut, kram :)
Esmaralda

54 Ns:

skriven

Hej Esmaralda.

Haha oj ja sådant som händer...

Es, vill han verkligen vara med mig? Eller känner han sig bara typ tvingad till det?

Kram

55 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att gå bra om jag möter hans föräldrar?
Kram

56 Browallia:

skriven

Sååå pinsamt! Det skulle kunna hända mig också, jag lyckas också hamna i de mest pinsamma situationerna. Tack o för att jag har galghumor och kan skratta åt mig själv och bjuda andra på det! :)

Idag är en sån dag när det inte spelar någon roll hur mycket jag vill göra saker så kommer jag mig ändå inte för utan blir sittandes i soffan stirrandes ut i tomma intet. Jag tror inte ens det går att föreställa sig hur frustrerande det är för någon som inte själv upplevt det. En dag i taget...

Kram Browallia

Svar: Ja en dag i taget och i morgon är en ny och bättre dag :) kram
Esmaralda

57 F:

skriven

Undrar om du ser något roligt på gång i mitt liv kram

58 Jeanette:

skriven

Stackars hon 😔
Kram

59 Vitlilja :

skriven

Beslut om praktiken skulle tas nu i dagarna. Tror du det blir ett ja eller får jag vänta ytterligare? :)

Svar: Det kan dra ut lite på tiden... men håller tummarna.. kram :)
Esmaralda

60 Fråga:

skriven

Hej Esmaralda.

Vill han verkligen det här?
Kram

61 Luna:

skriven

Önskar att jag varit en fluga på väggen och kunnat se när de pratat. Bra att man kan bjuda på skratt😁 Jide skötte sig utmärkt. Mask och avstånd🙂 Puss tillbaka till mullerumpan☺

62 Tiss:

skriven

Jag skrev ett sms till en av mina samtalskontakter som jag träffade idag. Jag tror att det var bra, eller tycker hon att det var dumt?
Jag har aldrig ljugit för henne, jag glömmer bort saker om dom inte kommer påtal.Och vet väl inte alltid vad jag håller på med...

Mitt huvud sprängs snart av massa ologiska saker.Jag blir galen.

Jag hoppas att hon tycker att det är positivt med smset även om jag ångrar att jag skickade det.

63 Orolig:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du om min sons beteende om det finns en risk att det eskalerar och fortsätter tills han blir äldre? Eller kommer en förändring som kommer att bli bra för honom?
Kram

64 Dahlia:

skriven

Jadu sånt kan hända! Tror du gjorde butikspersonalens dag!

Något får mig oroa mig över min kollega J, ser du hur det står till med honom? Något som pågår där?

65 Dunegull:

skriven

Ser du om jag och hon jag hyrde stuga av kommer fortsätta vår kontakt? Kommer jag åka upp dit fler ggr? Skulle hon vilja det?
Kram

66 Bjork:

skriven

Hej kommer Minångest över att jag inte berättade om min bror tidigare försvinna med tiden?

Saknar min normala Görel

Kram

Svar: Ja, ta emot hjälp och ta dig vidare.. du har gjort så rätt.. och i detta ska du finna frid.. du kommer må bra.. kram :)
Esmaralda

67 Mandarin:

skriven

Stort tack Esmaralda! Kram <3

68 Nat:

skriven

Hej Esmaralda

Finns det utrymme för att hans känslor växer för mig?
Kram

69 Heli:

skriven

Stämmer min magkänsla angående sonens förskola? Blir det för honom att byta till annan förskola?

Svar: Så kan det bli, du har en bra magkänsla, kram ;)
Esmaralda

70 Månskenet:

skriven

...läser dagens kommentarer...

Till Jeanette: om din kompis som fick cancerbehandling och nu har armproblem - visst nog har ni i Sverige oxå nåt som heter lymfamassage? Bor själv inte i swe o har lite dålig koll nämligen. Här får de flesta i nåt skede, efter speciellt bröstcancerbehandl lymfamassage som lättar på trycket i armen o gör den mer rörlig. Kolla om det finns, kan förstås heta nåt annat hos er men det går ut på att normalisera flödet i lymfkärlen. Kram! 💕

71 Ant:

skriven

Hej!

Jag kom in på din blogg av en slump. Vet inte om det är okej att bara skriva en fråga men jag provar då jag ser att andra gjort det.

För ett tag sedan var jag hos ett medium som spådde mig, hon sa något väldigt negativt om min framtid som inte stämde med det jag kände och ville.

Ännu har det inte inträffat. Men det gnager i mig att inte veta om det kommer stämma eller inte och jag har svårt att släppa det.

Kan du hjälpa mig?

Ha det fint! Mvh

72 Mamman som varit med från början :

skriven

Hahahaha 😂😂😂😂😂 underbart!!!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: