En kärlek är hittad.....

Dagens gästbloggare är: Mia

Hej Ez och bloggfamilj

Nu har turen blivit min att berätta om hur min spådom om kärleken slog in.

Ez har spått mig flera gånga då jag haft olika funderingar men varje gång har jag ändå  frågat om den kommande kärleken och varje gång de senaste 9 åren har jag fått ungefär samma svar.

Kärleken är inte en man utan en kvinna

LITE förvånad blev jag kanske men inte helt.

Jag har nog alltid vetat att jag är bisexuell utan att jag levt ut det.

Jag har bara haft förhållanden med män, fram tills nu vill säga.

Jag fick också veta att kvinnan är mörk och brunögd och att hon har uniform i arbetet.

Hon är inte bi som jag utan all in lesbisk.

Vi skulle träffas  i en situation som inte  var så trevlig.

Det skulle börja med ett trauma.

Åren har ju gått och det är nio år sedan första spådomen kring detta.

Under tiden har jag varit sambo med världens mest bortskämda kille och valde singellivet tillbaka.

I somras  hade jag tagit mig till skärgården, bara för att ta en promenad, se lite nytt och försöka må så bra som möjligt i pandemin

När jag kom tillbaka hem var min dörr uppbruten, TV och dator och massa annat var borta.  Vilken chock jag fick.

 

 

Jag ringde polisen och man verkade inte ta så allvarligt på det hela men lovade skicka en konstapel så fort det var möjligt.

Tre timmar senare kom konstapeln som var det sötaste jag sett.

Mörk, brunögd, skrattgropar, vältränad och  professionell.

Jag  gillade henne direkt men inte mer.

Dagen efter skulle hon komma tillbaka fast det hade hon inte behövt och hon kom utan uniform dessutom.  Då blev det genast lite mer privat och jag bjöd på en kopp kaffe.

Eller kanske du hellre vill ha ett glas vin ? dristade jag mig till att fråga och det ville hon.

Vi pratade om allt möjligt, drack vårt vin och insåg sedan att vi var hungriga.  Vi beslöt oss för att gå till min kvarterskrog och hämta mat hem, som sagt, det var pandemi.

Vi åt och pratade och mitt i pratet och maten  fastnade jag med mina ögon i hennes. Det var just då som magin började hända, som Ez brukar säga.

 

 

Första veckan träffades vi två gånger, andra veckan tre gånger och från  tredje veckan sov vi över hos varann mest hela tiden.

Hon är inte perfekt och jag är inte perfekt men det spelar ingen roll alls, vi är ändå perfekta för varann och jag är mycket lycklig.

Vi har nu köpt en lägenhet tillsammans i innerstan och vi inreder för fullt. Här finns ett extra rum och om  fortsättningen på Ez spådom stämmer så kommer  vi att få ett barn men på lite annorlunda vägar.

Och så hoppas vi att det blir.

 

 

 

 

Jag vill säga tack till Ez för tålamod och spådomar. Ett tag tvekade jag och kände att nej, spådomarna stämmer inte, men det visade det sig att det stämde fullt ut.

Ge inte upp ni andra som väntar.

Kram på er alla från lyckliga  Mia

1 sus:

skriven

Hej Mia och Esmaralda! Vilken härlig läsning och plötsligt händer det att allt faller på plats.

Träffat en man där jag har mer känslor än honom så han har backat ett steg.Han är ganska nyseparerad och blivit lämnad så mår inte så bra heller. Finns det utrymme för att hans känslor växer för mig? Kram.

2 Mikael:

skriven

Där ser man och jag som sa att det kanske är en kvinna som har glittrande ögon för henne i där i butiken :)


Es, middag, är du säker på det :) nog för att jag går lätt(zero) på alkoholen men ändå är jag emellanåt lika sprallig i Hjärnkontoret som hon väntar på bussen där, och tjatar på farsan att man måste lägga i mynt i jukeboxen, för annars kanske så stannar den :)

https://youtu.be/NmWwEmKeSm0

Kram
Mikael

3 W:

skriven

Vilken vacker historia och varmt lycka till ni båda!

Kram

4 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Visst är det härligt när spådomar slår in. Härligt inlägg från dej lyckliga Mia. Plötsligt händer det och kärleken kommer. Är säker på att det inom kort även bor någon liten individ i erat fina hem💕
Snart helg och det gillas mycket, måste sova ikapp, helt slut! Vet inte om även jag har hittat kärleken Ez, mannen jag träffat verkar vara för bra för mej, han ser mej och lyssnar, men jag vågar inte tro...
Kram💕

5 smulan:

skriven

Grattis till kärleken

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Betyder jag har något fördelar med B henne som inte förstår fullt ut om vad jag säger. Så kan jag säger saker som jag önskar att få säger utan hon förstår.

Jag funderar på att vi firar alla hjärtans dag tillsammans med henne oavsett är det 14 feb eller 13 feb

Spelar inget roll ändå. Jag kan ju behandla henne hur jag vill och säger vad jag vill utan hon förstår?

Det är smart?

Ha det bra

7 Solstjärnan:

skriven

Härligt Mia😊
Så roligt att få läsa om när spådomar slår in och hur Es kan se tydliga detaljer kring det hela.😊
Inget vidare med inbrott och stulna saker men här kan man nog säga att det ledde till något verkligt bra.😊❤️
Önskar dig och din kära allt gott framöver och inför framtida familjeökning😊

Vi är många som önskar att mötet med den kommande kärleken ska ske,jag inräknat😊
Es,jag är ju redo , hoppas även min kommande SM är redo att möta mig.
Kan du se något kring detta just nu.

Kram Solstjärnan ⭐


8 Lotta:

skriven

Åh, så härligt. Stort lycka till.

Jag har väntat i tio år på riktiga kärleken om man säger så. Haft flörtar och kortare förhållanden men jag hoppas fortfarande. Nu i vår kanske?

Kram L

9 Lollo:

skriven

Bästa Esmaralda
Tack för alltid givande inlägg, jag har en liten fråga och det är om du kan se om jag kommer att komma med på utställningen
Allt gott och ha en fin dag

10 PiaS:

skriven

Hej Mia och Es,

Å, så härligt med kärleken, grattis ❤️. Och att spådomen slog in 😃.

Väntar fortfarande på att kärleken och på min soulmate/partner så som Es sett i spådomarna ska slå in.
Just nu verkar det som fördömt 😔. Trodde det kunde varit P, allt stämde in på det kommit fram i spådomarna men så verkar det inte utan 💔😢.

Så nu orkar jag inte mer utan slänger in handduken och bommar igen dörren till mitt hjärta😔.

Jag har kärleken till mina barn och vänner och vi är friska och tak över huvudet, och det är jag tacksam för 🙏🏻.

Kram PiaS

Svar: Rätt som det är så kommer bara kärleken, kram :)
Esmaralda

11 Läroliv:

skriven

Oh, vad roligt. VARMT GRATTIS till er båda.

Kram

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Härligt att du har hitta din kärlek. Hoppas ni är lyckligt tillsammans❤

Till Ezm
Men jag vet att det är svårt för mig så hitta en kärlek oavsett vilka... jag förväntar mig inget just nu. Jag hoppas bara på den som jag lyckas. Om jag förlora då får jag försöka på nytt med nästa person. Min kärlekslivet är inte lättare i här livet... för svårt som jag fick utmaningen i här livet... men jag vill inte hoppas för mycket än...

Ha det bra

Svar: Ja, det här med kärlek är inte lätt och ibland vill man för mycket och känslomässigt stannar kvar för länge hos en person.. istället för att ge sig fri och gå vidare... och hitta den man är ämnad för.. kram :)
Esmaralda

13 Linda :

skriven

Åh vad härlig läsning, tack för att du delar med dej 💓

14 Misstjejen:

skriven

Hej

Alla hjärtans dag är inte alltid lättare. Varför känns som om jag är förbjudet för det. Att får jag inte känna av kärlek.

Betyder här året är min första är firar alla hjärtans dag med henne. Jag har aldrig firar det med min viljan tillsammans med någon

Jag hoppas det kommer var en neutral bra minne för livet. Och så kommer jag kunde känna mig stolt också.

Första gång som är 25 år med någon som jag vill

Ha det bra

15 Susan:

skriven

Åh va härligt att läsa att kärleken hittat hem till dig Mia❤️

Själv väntar jag tålmodigt på min soulmate 🥰

Kram

Svar: Och du väntar inte förgäves :) kram :)
Esmaralda

16 Carina ST:

skriven

Grattis till dig som funnit kärleken! Så kul att läsa om hur allt stämde med seanserna. Lycka till framåt med ert liv ihop.

Det är tio år sedan jag fick första seansen och även i alla mina genom åren har det varit samma information ungefär när det kommer till kärleken. Än har vi inte mötts. Och det har nog egentligen varit bra. Tiden på egen hand har nog behövts. Men nu hoppas jag att det inte ska dröja tio år till :)

Kram, Carina ST

Svar: Ja, ofta behöver man ju vara "klar" med somligt innan man träffas och det gäller ju båda två.. men tio år till ska du verkligen inte behöva vänta :) Kram :)
Esmaralda

17 Barbro :

skriven

Hej Esmaralda!

Så härligt att spådomen blev sann för dej Mia. All lycka till er båda i framtiden.

För mej är det snart 10 år sedan jag fick min spådom om att kärleken skulle komma. Men ingen kärlek än tyvärr, så det känns lite hopplöst när det gäller det.

Och man har blivit lite knäpp av saknad och ensamhet. Har suttit hela Julen och tittat på dessa romantiska Julfilmer och blivit "kär" i dom nästan. Drömt och svärmat sig bort. Så känslorna har vaknat till liv i alla fall efter att ha varit helt döda länge. 😉

Kan bara hoppas att din spådom Esmaralda, om den stora kärleken även blir sann för mig en dag.

Kram Barbro

Svar: Jag tror absolut att kärleken kommer till dig också !! Kram :)
Esmaralda

18 Pia1:

skriven

Sån underbar historia till morgonkaffet, värsta Hollywood ju 💞

19 Huldamaräng:

skriven

Gomorron
Åh en sån rar morgonblogg!! Grattis grattis och varmt lycka till!!!

20 Skrållann:

skriven

Hej!
Åå, vilken härlig läsning.
Lycka till Mia❤️
Drömde inatt att jag var gravid. Vill det säga mig något?

Kram❤️

21 Maria:

skriven

Så underbart att höra! ❤️
Och alltid kul när jag läser att spådomar slår in!

Jag har fått spådom av Ez i 2 omgångar. Där jag egentligen inte frågat så mycket mer än om kärlek, och lite tips inför framtiden.
När det gäller jobbet så fick jag till mig att om jag börjar jobba med utsatta människor så kommer det bli jättebra och att jag inte skulle behöva plugga utan bara någon riktad kurs kanske!
Okej... tänkte jag, det låter ju spännande! Men som säljare och ganska vilsen i livet tänkte jag inte mer på det. Men i bakhuvudet fanns det lite ändå.. vadå utsatta? Ska jag söka jobb inom en stödorganisation? Så jag googlade runt för skojs skull. Det slutade med att jag började volontära på en ungdomsjour, vilket jag aldrig kommer ångra. Det är det bästa jag någonsin gjort och jag förstår precis vad jag ska jobba med när ”jag blir stor”.
Till just det ”jobbet” behövde jag inte plugga. Men det har lett mig in på att jag just nu börjat plugga beteendevetenskap för att till slut kunna jobba inom socialen, kanske med kvinnor som blir våldsutsatta eller med ungdomar som mår dåligt.
Jag är oerhört tacksam att jag tog till mig dessa tips av Ezmeralda! Det har lett mig in på en bana jag aldrig någonsin trodde jag skulle ❤️

Det blev en lång kommentar, men jag är så lycklig att jag bara vill skrika ut detta ❤️

Svar: Vad roligt att det blev bra och att du tog dig vidare... du är verkligen spot on när det gäller att arbeta med utsatta människor och du är 100% på rätt väg, kram :)
Esmaralda

22 Nenna:

skriven

Hej Es,

Så härligt att kärleken hittade till dig Mia ✨

Kan du se något om kärleken närmar sig för mig? Jag känner mig så redo för den 🧡

Kram 🤗

Svar: Kärleken kommer ju men var beredd på att det kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

23 Tuss:

skriven

Hej,
Tror du mer psykodynnamisk terapi än kognitiv kan hjälpa mig med min starka rädsla att visa vem jag är, och som lett till min starka scenskräck?
Kram

Svar: Båda kan faktiskt fungera, kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Åh så glad jag blir av att läsa dagens blogg. Grattis Mia till att ha hittat kärleken :)! O en småtting ska det också bli nåt skede, härligt. Skriv gärna igen då ni tagit "nästa steg".

Att läsa inlägg som detta är ju på nåt sätt hoppingivande, men måste nog säga att jag nog snart slutar tro på att jag ska träffa nån. Blir åtta år i sommar sen min "fling", som det tog onödigt länge att komma över, i jämförelse med hur länge vi "flingade". Nåt måste ju ha gått fel längs vägen,men vad, kan du se det Es o ge mig ens ett Liljeholmens i slutet av tunneln ;)? Han har ett stort utrymme att fylla...

Bilen servad o det fick jag räkning på iom att flytten till de nya utrymmena skett nyligen. Inte riktigt det jag hade tänkt mig, skulle ju ha mitt kreditkort att "sjunga" ;). Nåja, vi får väl se hur det blir.

Torsdag, hurra, o en trevlig karl på besök i officen ;). I like...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, det har dragit ut på tiden.. ibland blir det så... ni måste båda vara redo och därmed på samma plats i livet och ibland dröjer det lite innan det synkar... men det blir rätt, han kommer... kram :)
Esmaralda

25 Dunegull:

skriven

Fantastiskt! Grattis Mia 🥰

E! Ser du mig åka till hennes stuga igen? Kommer hon skicka om den biten. Har lagt bollen till henne.

Kram

Svar: Ja det är troligt att du åker dit igen, kram :)
Esmaralda

26 Zita :

skriven

Hej Esmaralda är min kärlek Sommar gotlänning kram ? 🌟🤩🤗

27 MN:

skriven

Grattis Mia! Jag fick min tredje spådom på milen igår och den var alltigenom positiv och ungefär som mina tidigare. :)
Jag ser också fram emot att möta min blivande livspartner.
Kram

Svar: Och det kommer du att göra, kram :)
Esmaralda

28 F:

skriven

Stort grattis Emma önskar er all lycka , själva har vi försökt ett bra tag att få fler barn , men det tar dig inte 😢 esmerslda känner du in om vi får fler barn kram 🥰

29 Lina:

skriven

Jag är en som väntar & hoppas att kärleken dyker upp för mig med snart 😊 Det har gått 9år sen min första seans & han kom på tal. Jag har tagit tokiga beslut, men nu är jag färdig med alla andra som inte var tänkt. Så jag blev så glad av all den kärleken som stod i dagens blogginlägg 😊

Så tack Mia för att du delar med dig av din fina kärleksupplevelse ❤

Kram & lycka till med allt ni har framför er 😊

Svar: Jag vet att kärleken kommer till dig också, kram :)
Esmaralda

30 Mam:

skriven

Hej!

Först och främst stort grattis så
Roligt!!

En lite orolig och ångestfylld mamma,
Ser du om min sons beteende om det finns en risk att det eskalerar och fortsätter tills han blir äldre? Eller kommer en förändring som kommer att bli bra för honom?

Det har även brustit för mig i stunder då jag skrikigt på honom tagit tag i honom och jag får sådan ångest direkt efter. Jag ska verkligen försöka att göra på annat sätt! Igår när sonen blev arg såg jag hur han kastade en dockvagn på mig och skrek och det var för att jag tog bort hans surfplatta.
Jag tänker att han kanske gör så för hur jag agerade mot honom när jag blev arg.
Har han tagit skada?
Kommer han växa upp till en fin individ?
Kram

31 Helena Ir:

skriven

Underbart och så roligt, grattis till kärleken Mia,och grattis till den kvinna som hittade dig :)
Jag önskar Er båda ett härligt liv!

Den där kärleken:) händer det så händer det.
Nu har jag pandemin att skylla på..

Hoppas mest på att Amors pilar träffar min yngsta dotter.

Ha det så gott, här ska det rullas köttbullar, med kryddpeppar i.

Kram




Svar: Kryddpeppar i köttbullarna... så gott... :) kram :)
Esmaralda

32 Mih:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag vet vad du sagt om honom och mig att du ser en annan man för mig såsmåningom.
Men om vi nu gör ett försök först som är sagt nu,

Finns det möjlighet för hans känslor att växa för mig?
Kram

33 2020:

skriven

Blir det Island?

Kram

34 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Tack för att du delar med dig Mia och önskar dig all lycka till med kärleken i framtiden!

I går träffade jag Läkare och fått tid för operation i början av feb! Jag är så lättad!

Är inte orolig och hoppas naturligtvis att jag snart är på banan igen och det blir full fart med allting.

Ser du om det äntligen blir möjligt att jag kan ha ett normalt samliv och kan njuta av sex igen?

Nu skall jag fortsätta med mina fönsterskydd, blir att ta fram hammare o spik!

Promenad skall det också bli, pulsträningen får tyvärr vänta ett tag till!

Ha en fin dag alla!




Svar: Skönt att operationen blir av och den ser ut att bli lyckad och bra... kram :)
Esmaralda

35 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut att bli av att vi träffar hans familj nästa helg? Hur ser det ut att gå? Kommer det att gå bra isåfall? Något för mig att tänka på?
Kram

36 Anneli:

skriven

Åh så fantastiskt! Tack för att du delar med dig. 🙂

Här är det tvätt hela dagen samt att jag får varor hemkört. Jag har nu köpt min soffa! Äntligen. Den kommer nästa vecka, så nu blir vardagsrummet snart komplett. Nu har jag ingen längtan härifrån, jag kollar på andra boenden men inget känns bra. Det får bli kolonilott istället eller sommarstuga. Jag har köpt sånt jag behövt länge men inte haft råd.

Och snart börjar jag jobba med covid vaccinering. Och har sökt två andra jobb som är administrativt och globala företag och som har med kundkontakt och människor att göra. Håll tummarna.... 🙂

Och det går framåt med resepengar. Har tre resor jag vill göra, alla lite dyrare och försöker få fram vilken jag ska välja för mig och dottern. Blir lättare att spara när man har ännu tydligare mål. Island/Kanada, kryssning i Karbibien eller Australien. Ska göra alla tre i livet men ska börja med någon av dem. 2022 planerar jag. Ser du nåt vilken vi ska välja? 😀

Jag är så tacksam. Efter att ha levt med princip 0 kr är det helt otroligt vad långt jag kommit. Drömmar slår in.

Trevlig torsdag!

Kram!

Svar: Du kommer göra dina resor och du ska välja den resa först som du intuitivt känner att du vill...dock ser det ut som om kryssningen kommer lite senare. Kram :)
Esmaralda

37 Till Mia:

skriven

Grattis till kärleken! :)

Din historia är ännu ett exempel på att det inte finns något ”bäst före” datum på spådomar och att när tiden är inne så kan mötet ske i vilken situation som helt. Jag gläds med er all lycka! Kram Browallia

38 Zello:

skriven

Jag fick också spådom som stämde med kärleken men det dröjde 11 år innan den kom. Men hellre vänta och att de blir rätt än att satsa fel. Kramar och lycka till

Svar: Ja, du har helt rätt.. kram :)
Esmaralda

39 Emma:

skriven

Jag blev spådd att träffa den rätte vid havet och det gjorde jag också för tre år sedan. Jag vet att det är min livskamrat. Kram.

Svar: Grattis :) kram:)
Esmaralda

40 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tack Mia för din fantastiska berättelse ! Den värmde ända in i hjärteroten <3 Jag blir så glad att Es spådommar infrias ..det ger hopp för en annan på glasberget <3

Gårdagens promma fick en slöja av sordi då luften fylldes av plast och oljeluktande rök. Man drog sig för att andas in och skyndade in . Då vinden ligger på kommer röken från den brinnande soptippen Det är en skandal att inget gjorts . Det är 2 mil från mig men när vinden blåser från det hållet luktar det rejält. Jag lider med de som bor nära .Hur står de ut ?..
Så faller snön igen Jag älskar snön men i dagsläget döljer den is ingen bra combo.

Gå säkert håll i håll ut !

Kram Anki med flock

41 Linda:

skriven

Så härligt att läsa! Grattis till kärleken <3

Blev också spådd av Ez för snart 7 år sedan att kärleken nog kommer, ännu har den inte dykt upp, och jag har nog tvivlat många gånger. Tänker att ifall det var felmagrinalen i spådomen, så får jag leva med det! Så därför är det extra härligt att läsa om de som är spådda att hitta kärleken också gör det!

Ha en fin dag alla fina!

Svar: Jag tror absolut att din kärlek kommer, den också, kram :)
Esmaralda

42 FruP:

skriven

Hej, jag blev spådd att inte träffa min soulmate och det är snart 15 år sen och det har också stämt. Alla kan inte träffa rätt. Jag hade det själv på känn att jag skulle leva som singel. Och det är okay.

Svar: Ja , jag känner att du är okey med detta.. och det finns ju så mycket annat positivt runt dig, kram :)
Esmaralda

43 She:

skriven

Tack för svaret!
Undrar ännu om du kan se något kring varför jag är rädd att visa vem jag är, vad det handlar om, eller är det något jag borde komma underfund med själv?
Kram

44 C:

skriven

Godmorgon!

Jag har hittills endast en spådom av Ezmaralda och jag går tillbaka till den då och då för att stämma av känslan av den. Hittills känns den i linje med vad som skett sedan dess.
Vad jag har lärt mig av detta och läst utifrån andras förhoppningar av spådomar att man ska alltid ha öppet sinne för att man aldrig ska förvänta sig att det man får veta är alltid bra, och att man ska ta råd som endast råd och inga exakta riktlinjer för hur man ska sköta sitt liv. Men med råden kan man få chans att rätta till sina planer till det bättre.
Jag lägger mycket kort och har börjat smått att även lägga kort åt andra. Det jag har tagit till mig och lärt mig en läxa av är att om man söker sig till medium och spådomar är: Har du redan klarlagt dina planer så sök då inte bekräftelse via korten att du gör rätt. Lita istället på din egna förmåga och bara gör. För vad kan egentligen hända? Egentligen?
Någon gång har jag lagt och korten har manat till försiktighet och klienten har istället gjort tvärtom for han/hon hade redan bestämt sig.
En annan gång kan man be om råd och man är står i ett vägskäl. Ta råden av korten men kom ihåg att det är alltid du som gör valet om vad som är bäst för dig och ingen annan.

Kram till er.

Svar: Ja, den egna förmågan ska man absolut förlita sig till.... kram :)
Esmaralda

45 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Och Mia, stort grattis till kärleken!

Fina Esmaralda, känns det som om mina planer nu för en gångs skull går i lås? Få undan praktiken under våren, och sen få ha en lång sommarsemester då jag kan resa?
Kram,
Jennifer

46 Anki:

skriven

Godmorgon Es igen
Ibland har man huvudet under armen..
Idag är det ingen vanlig dag ...idag är det lilla
mamman Miras födelsedag !

Mira fyller hela 10 år idag !!!

Skulle någon översköljas av givmilda födelsedagskänslor så önskar Mira ( ja eller matte ) att vi sänder en tanke till de hemlösa i kylan ... swish 123 173 29 32

Kram från födelsedags flocken

Svar: Stort grattis till Mira och MG stämmer in och hurra-skriker !! En swish blir det.. kram :)
Esmaralda

47 Hon:

skriven

Hej,
Kan mitt pianospelande hjälpa mig nåt sätt såsom att öppna upp mig själv och bli mer modig eller få mer positiv energi?
Kram

Svar: Absolut, kram :)
Esmaralda

48 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja så är det ju, men ändå såå drygt att vänta ;). Jo jag lever mitt liv fastän det kanske låter som om jag sitter i stugan o väntar... Rätt vill man ju att det ska bli, att satsa på nån som inte känns rätt är lite av bortkastad tid...

Äldsta har fått en varning om eventuell smitta, jag hoppas det inte leder till nån corona, håller tummar o tår...
Kram Skorpan

49 Browallia:

skriven

Tack för din kommentar igår, du hade så rätt idag är det en bättre dag! :)

I morse kom nyheten att några av de första som blev vaccinerade i mellandagarna ändå har blivit smittade av covid och testats positivt. Det finns en möjlighet att de smittats redan innan de fick sina sprutor. Jag hoppas att det visar sig att det är förklaringen, vore ju fruktansvärt om vaccinet inte fungerar och blev en falsk trygghet för de som redan har fått det.

Kramar Browallia

50 Zita :

skriven

Hej Esmaralda är min kärlek Sommar gotlänning kram ? 🌟🤩🤗

51 Bjork:

skriven

Hej har jag en vanlig förkyldning eller är det någon slags allergi?


Kram

52 Tiss:

skriven

Hon har läst smset. Blir det bättre eller sämre nu?
Jag har sån ångest och ångrar verkligen att jag skrev det.

53 Carolina :

skriven

Ser du nån varning för mig i år?

54 Luna:

skriven

Underbart att höra Mia! Stort grattis till kärleken💖 Och tack för hopp till oss som väntar!

Undrar hur mitt första möte kommer att bli. Ser du ngt Es?

Har högst oväntat blivit sugen på att resa igen och det har jag inte varit på typ 10 år då jag är övertygad om att jag kommer att dö om jag kliver in i ett flygplan🙂 Men jag vill uppleva saker och träffa nya människor. Kanske jag kommer iväg. Om jag har en kärleksfull hand att hålla i😊

Såg på TV från södra Sverige igår och du bor ju för underbart alltså Es. Strand och hav😁 Undra vart jag hamnar. Malmö? Lund? Hbg? Kristianstad? Eller kanske Småland? Spännande!😊 Kram

55 sus:

skriven

Hej Mia och Esmaralda! Vilken härlig läsning och plötsligt händer det att allt faller på plats.

Träffat en man där jag har mer känslor än honom så han har backat ett steg.Han är ganska nyseparerad och blivit lämnad så mår inte så bra heller. Finns det utrymme för att hans känslor växer för mig? Kram.

56 Makaon:

skriven

Så roligt att läsa, önskar dig lycka till.

57 Emma :

skriven

Vilken fin historia ❣
Ezmeralda, skulle vilja veta om min extrema längtan för att få barn nånsin kommer! Passerat 30 o känner hur min längtan rinner ut i sanden !

58 Vitlilja :

skriven

Tror du det vore ett bra alternativ att åka till mina föräldrar medan jag väntar på praktiken? :) för att hålla mig borta från honom?

59 Anonym:

skriven

Anders kommer han betala tillbaka ngt?
Finns det ngt jag kan göra åt det så han betalar?

Svar: Tveksamt om han betalar, i alla fall inte vad han är skyldig, kram
Esmaralda

60 SarA:

skriven

Åh vilken härlig historia. Blir tårögd. Idag är det en känslosam dag. Sonen var så ledsen imorse när jag lämnade honom på förskolan och det skar i mitt hjärta. Första gången jag grät efter en lämning. Dagen har varit tung sen dess, även om jag fått uppdatering att han var glad och lekte med kompisar.
Men huvudvärken smög sig på och känslorna har en riktig bergochdalbana.
Sökte nytt jobb i måndags, ena stunden känns det 100 % andra inte alls. Vad tror du om chanserna för denna tjänsten?
Kram

Svar: Chansen finns att du får tjänsten, och i morgon kommer du att känna dig lite piggare och gladare.. sonen har det jättebra på förskolan, kram :)
Esmaralda

61 Jen. :

skriven

Nu har svaret kommit. Hur agerar jag efter detta?

62 naturvän:

skriven

Godmiddag!

Tusen tack för svar, snälla Esmaralda.
Det känns verkligen som om mitt liv kommer att ta ett skutt i positiv inriktning efter op! Räknar timmarna dit!!

Storsta varmaste kramarna!

63 F:

skriven

Själva har vi försökt ett bra tag att få fler barn , men det tar dig inte 😢 esmerslda känner du in om vi får fler barn kram 🥰

64 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda tror du jag går ett jobb närmare snart kör fem mil om dagen har pratat med chefen

Svar: Det ser ut att komma ett jobb närmare... kram :)
Esmaralda

65 Mamma:

skriven

Hej Esmaralda.
Provar igen,
En lite orolig och ångestfylld mamma,
Ser du om min sons beteende om det finns en risk att det eskalerar och fortsätter tills han blir äldre? Eller kommer en förändring som kommer att bli bra för honom?

Det har även brustit för mig i stunder då jag skrikigt på honom tagit tag i honom och jag får sådan ångest direkt efter. Jag ska verkligen försöka att göra på annat sätt! Igår när sonen blev arg såg jag hur han kastade en dockvagn på mig och skrek och det var för att jag tog bort hans surfplatta.
Jag tänker att han kanske gör så för hur jag agerade mot honom när jag blev arg.
Har han tagit skada?
Kommer han växa upp till en fin individ?
Kram

Svar: Han kommer bli en fin vuxen man... men försök föregå med gott exempel, håll dig lugn och rinner det över.. gå på toa och andas... lös varje konflikt på ett klokt och lugnt sätt... prata gärna med någon på BVC om du känner att du behöver lite mer stöd, kram :)
Esmaralda

66 tcremz:

skriven

selam
Aşk bana ne zaman gelecek, daha ne kadar beklemek zorundayım
nasıl bir bayan görüyorsun :)

67 Mvp:

skriven

Va härligt att höra!! Så kul med såna historier.

Vad kan du se angående min kommande kärlek? Vart kommer detta inträffa.. kram!

68 Bbv:

skriven

Hej.

Kommer jag och R bli sams igen? :) Kram.. ha en fin dag!

69 Annette Nyberg :

skriven

Åhhhh så glad jag blir för din och etsb skull. Jag ryser och ler och det ger extra ljus till min dag.
Masss kramar och lycka till er

... men för min egen del har jag gett upp efter sista kärleken och jag varken kan eller vill känns såna känslor. Snart 60 och jag har levt och fortsätter leva utan kärlek och glädjer mig åt alla andra i stället
/Annette

Svar: Än är det inte för sent, vänta ska du få se... kram :)
Esmaralda

70 Hm:

skriven

Hej!
Fick min seans för 2 månader sen. Kan jag beställa nytt? Har både nya och samma frågor. Eller är det för tidigt?

Svar: Har du nya frågor också så går det fint och du är välkommen, kram :)
Esmaralda

71 Camilla:

skriven

Ett jättestort grattis till kärlek även Mia💕 Ez är ju så skicklig! Hoppas att spådomen om barn även stämmer. All lycka!

Jag har ju också blivit spådd att träffa kärlek efter ca 25 år som ensam efter skilsmässan som tog mig väldigt hårt och inte velat ha någon efter det. Därför väldigt förvånad över att du Ez har sagt att det kommer en kärlek. Fyller 71 i sommar så han får nog rappa på lite då för man är ju ingen ungdom precis😃

Hur går tankarna efter bilden/messet i helgen?

En fin dag önskas. Kram

Svar: Tankarna verkar inte riktigt tydliga, jag ser ingenting klart... kram :)
Esmaralda

72 Bbv:

skriven

Hej.

Kommer jag och R bli sams igen? :) Kram.. ha en fin dag!

73 HS:

skriven

Vad roligt att höra, stort grattis Mia till kärleken!

Es, vad tror om intervjun? Tacka ja eller nej? Behöver nog lämna besked imorgon. Vill börja nätverka mer och agera men samtidigt har jag varit sliten en period igen bland annat på grund av jobbet. Lite rädd att köra på för hårt och sen eventuellt få ta skit för det.

Kram

74 PiaS:

skriven

Hej igen,

Tack för svar 🙏🏻.
Just nu känns det som det vilar en förbannelse över mig, kärlek och förhållanden.

Idag på min lunchpromenad föll först en liten vit dunfjädrar framför mina fötter, inga fåglar i närheten.
En stund senare läser jag följande på en budbil:
”Kanske är vi i denna värld för att söka efter kärlek, finns den och förlora den, om och om igen. Med varje kärlek blir vi pånyttfödda, och med varje kärlek som tar slut samlar vi ett nytt sår. Jag är täckt av stolta ärr.” - Isabel Allende

Kram PiaS

75 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du Esmaralda om vi ska åka till Bulgarien i slutet av året och ska min bror shöpa lägenhet något i April han har födelsedag i 17 April 😊 eller ska han shöpa bil med vilken vi ska åka till Bulgarien 😊 du sa att det ska hända under året 🙂 och ska jag träffa nogån med gott hjärta i Bularien 🤔

76 Emma :

skriven

Vilken fin berättelse ❣

Till Ez!
Jag har en sån extrem längtan efter barn! De jag vill veta är om detta kommer att ske inom snar framtid? 🙏❣

77 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det något om jag shöper idag triss lott från 30 kr 😭 😭 😭

78 Jennifer:

skriven

Fina Esmaralda, känns det som om mina planer nu för en gångs skull går i lås? Få undan praktiken under våren, och sen få ha en lång sommarsemester då jag kan resa?
Kram,
Jennifer

Svar: Påverka aktivt det du kan och chansen ökar att det kommer bli bra.. kram :)
Esmaralda

79 TILL GÄSTBLOGGARE :

skriven

Vilken fin berättelse, det kändes verkligen magiskt. Tack för du delar med dig. Det påminde om serien "jane the virgin" lite grann i en scen, där tjejen möter en polis pga att någon ringt dit honom. Det uppstod kärlek.


Stort lycka till med boende och familj!

Kram Ghostwriter

80 Chatrine:

skriven

Åhhh, blir så glad av sånna här blogginlägg. Jag säger bara grattis, grattis, grattis!!!!

Ez: Jag undrar över när jag själv får ändra alla statusar på sociala medier från singel till i förhållande?

Kram Chatrine

81 Anki:

skriven

Mira tackar så mycket för bulldogshurra det hördes ända hit !! <3
Ge MG en puss på nosen från hela flocken

Matte tackar särskillt för swishen <3 å Miras vägnar <3
Kram <3

Svar: Kram :)
Esmaralda

82 ullie:

skriven

det är inte alltid kärleken är den man förväntar sej men kan ändå bli den bästa

83 Mamman som varit med från början :

skriven

Grattis! Så jättekul!❤️


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: