Hemma igen.....

 
Så här vackert var det i morse när vi masat oss upp  för att starta färden hemåt.
Sen ni fågeln längst ute på udden ?
Där brukade han sitta och filosofera !
 
Hemresan gick fint och ju  närmare hemåt vi kom.. desto mildare blev vädret och av snön som föll i förra veckan  fanns det  inte ett spår .
 
Mannabonne Glenn skrek som en iller i säkert  fem minuter  när jag kom hem!
Han tappade faktiskt andan två gången... den tossige lille pälsklingen💖
 
Sen rusade han till sin matskålar och gapade och skrek efter mat.... fast han nyss fått av sin pappa!
Går det så går det !!
Han är en matglad liten rackare.
Och galet envis.
 
Det är ju fredag idag så  det blir en mjukstart på att komma  hem... blir  spabad med  drink och sen snabbfixad mat lagom till  Talang
 
Har beställt från mathem.se och då får man ju planera lite....  och  i kväll blir det :
 
Massa rostade rotfrukter... rödbeta/polkabeta/morot/potatis/gulbeta/ tomater/ lök   & med grillade revben och tzatziki.
 
 
Nu får ni alla ha en bra fredag och en mysig start på helgen
 
Kram & Kärlek
 
1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tänker på att en namnet mikaela dahlgren har dyker upp många gånger i min tankar. Men jag vet inte om jag har träffa henne förut eller inte. Jag tror att jag har hitta vem kan det vara i facebook och birthday.se

Finns det något anledningen hon dyker upp i min tanke?

Ha det bra

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför måste jag behålla B kvinna och det känns tvungen även om min intresserad har tappar varje gånger?

Jag vill har ju nya ansikte, nya utmaningar och allt

Hur ska jag får henne vilja sluta att umgås med mig...

Det är inte lika roligt...

Vill förlora henne något gång. Har du tips?

Snälla ger tipsar till mig eller har jag redan tipsar i tankar?

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför dom inte förstår att jag har tappar intresserad för B kvinna. Så varje gånger trodde jag något annat.

Det känns att inte lika roligt på länge att umgås med henne när hon tycker inte jag är viktigt eller någåt än bara bryr om sig om mig. Varför ska jag försöka att tror på henne

Jag vill ju sluta att umgås med henne...

Varför dom förstår inte...

Så snälla säger något så kan jag förlora henne för få nya och bättre...

Det borde finns något som fungerar att få henne sluta...

Ha det bra

4 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Välkomna hem!

Kommer det bli J och jag?

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag fattar inget att jag är förvirrar ibland och tveksam. Det finns vissa då ofta dom kan bad mig att tala för någon annan och gör den förstora problem. Exempel att få någon ut från kontorsrum.

Jag fattar inget att varför vissa som vill använda mig för prata med någon annan...

Ska jag säger nej eller inte?

Ha det bra

6 Kan det vara så:

skriven

Hejsan Es!

Så vacker bild förstår att ni haft det riktigt mysigt där o visst ser jag fågeln!

Idag har jag annat alias pga min fråga, men du ser ju vem jag är!

Kan du se om någon håller på elaka saker mot mig ”häxkonster” för nu är jag sjuk igen !! Hinner liksom inte bli frisk förrän nästa sjukdom kommer. Jag är så sjuk så jag orkar inte vara uppe, äta o knappt gå till toaletten! Har nån lagt en förbannelse över mig? Jag har ju en ganska nyinflyttad granne från annat land som burit sig väldigt illa åt o hans svenska fru berättade för mig att kunde sådana hemskheter. En dag när jag pratade med honom la jag märke till hans ögon kolsvarta elaka det var som om djävulen själv stod framför mig. Snälla jag behöver din hjälp kan du se nåt? Att leva så här är inte ett värdigt liv...
Känner mig sorgsen var dag!!

Kram o trevlig fredag

Ps. Hoppas att du kan se nåt!

Svar: Nej, någon förbannelse ser jag inte och det finns ingen - du har blivit sjuk av naturliga orsaker, kram :)
Esmaralda

7 SarA:

skriven

Härligt att ni kom hem ordentligt.

Igår fick jag samtal av en vän till min sambo. Han menade att min sambo flertalet gånger lånat pengar av honom och nu sist igår igen. Han ville kolla med mig så allt stod rätt till. Detta är utom min vetskap och tankarna började snurra.
Har han problem med spelandet eller varför låna pengar?
Visst vi har haft det knapert men inte så att vi behöver låna...
Är detta något jag behöver oroa mig för? Har inget nämnt till honom ännu men skall hålla lite koll på vår gemensamma kassa.
Trevlig helg och god fredag!
Kram

Svar: Du behöver ta ett snack med honom, det känns inte riktigt bra det här, kram :)
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Nu är sista fråga för mig men B kvinna har lämna en snuskigt boken hos mig och hon har aldrig hämta den boken tillbaka. Jag tänker inte påminna henne om det. Det är väl hennes problem?

Ha det bra

Svar: Ja, det är hennes problem, kram :)
Esmaralda

9 Lilian:

skriven

Hej E,

Vad tycker MN om mig? Ska jag satsa?

Varma kramar

Lilian

10 JustMe :

skriven

Hej Ez!

Välkommen hem!

Känslan av att jag får ett positivt samtal under denna månad håller i sig, jag hoppar till varje gång telefonen ringer, haha! Får du Kanske någon känsla kring vad samtalet handlar om?

Kram!

11 Jossan :

skriven

Godmorgon

Det där med drömmar.. igår natt drömde jag något med T samtidigt som det var S... Och tjejen S valde framför mig.. Som att T gjorde någon annan gravid och han valde mig men han umgicks med tjejen istället.

Jag vet inte varför man drömmer så konstiga saker.. säkert för jag satt och kolla på någon serie som utspelar sig på 1800-talet..

Men idag är det äntligen fredag och det blir en helg med T.. äntligen längtar efter den dagen vi pratar om att bo tillsammans och skaffa familj.. nästa vecka är det 5 månader sen vi börja träffas. Det är så sjukt för det känns som det är mycket längre..

Inatt hade jobbade han men han höll sig vaken bara för att ringa och väcka mig. Han är verkligen världens bästa kille 🥰

Dags att jobba! Ikväll blir det städa och sy!

Förresten stod vågen på -3 på 3 veckor! Jag är ändå nöjd!

Kram

Svar: Ja i drömmarna rör man ofta ihop allt möjligt.... grattis till - 3 :) Kram :)
Esmaralda

12 <3:

skriven

Men åhh lilla pälsklingen 🐶♥️ bästa välkomnandet hem ever.
A har återigen dragit upp och ältat nyåret.
Han sa igår att han vill lägga det bakom sig/ oss nu för gott och bli gladare igen.
Kommer han göra det tror du ?
Han frågar ofta om vi ska ses och verkar trivas allt mer och mer och vara med mig och min lilla skrutt.
🐶tycker om honom så mycket och blir som förtrollad av A. Ligger på hans mage och sover.
Kram

Svar: Det tar som regel tid för honom att lägga saker och ting bakom sig... kram :)
Esmaralda

13 Ghostwriter :

skriven

Har fått möjlighet att lämna intresse för en bostad där jag vill bo (inte i området men staden). Jag vet inte hur stor chansen är att jag får den, men jag undrar om jag tackar Ja att allting runt om löser sig? Jag är ju van att lösa saker snabbt.

Det känns som en bra möjlighet. Annars, dröjer det länge till nästa erbjudande? Eller är det en bra fot in?



Kram

Svar: Du bör ha en hyfsad plan kring allt runt en flytt.... kram :)
Esmaralda

14 Skrållann :

skriven

Hej!
Skönt att ni är hemma;)
På måndag ska min pappa in till sjukhuset för uppföljning av sin covid och se om de besvär han har kvar efter sjukdomen gör att han avråds köra bil.
Jag har en dålig magkänsla som säger mig att han blir fråntaget sitt körkort.
Vad får du till dig?

Kram❤️

Svar: Kan vara så att han får låta bli att köra en tid i alla fall... kram :)
Esmaralda

15 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Haha tokiga gulliga lilla hund vilket välkomnande.

Es, ser det ut som att vi kan nå ända fram i det här?
Kram

Svar: Chansen är god, kram :)
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

Vilken fin bild, andas lugn o ro... Skönt att ni kom lyckligt hem o möttes av en lycklig MG o en ännu lyckligare man, gissar jag ;). Fredag är en bra dag att varva ner, bara ta det lugnt Es o njut av mat o spa.

Sovit gruvligt dåligt igen, känns som om jag imte sovit alls :(. En massa konstiga drömmar har jag drömt, håller jag på att tappa greppet månne? Vet inte rintigt vad för naturpreparat jsg ska rikta in mig på, har nog ett i kikaren o undrar om det kunde hjälpa mig på ägen Es? Vill ju inte va en zombie då karln kommer med i rullorna ;). Nåja, det är ju länge tills det så ingen fara...

Inhandlade fikabröd till kollegan som fyller i morgon, blir inte fika förrän till em då det är möten som ska klaras av först. Hoppas gesten uppskattas?!

Fredag, skönt, vila i två dagar. Helst skulle jag ha fredagarna lediga, fyradagars vecka skulle sitta fint ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Vissa perioder är tunga vad det gäller sömnen.. men det vänder... det blir normalt igen... kollegan kommer verkligen att uppskatta din gest.. kram :)
Esmaralda

17 Dunegull:

skriven

Skönt resan gick bra och vad millen mysig fredag ni ska ha.

Fick ett sylvasst mail igår från en kollega. Ett Mail som inte var okej någon stans. Gick även till chefer. Blir det konsekvenser till han som skicka det. Man får verkligen inte göra så. Kommer han be om ursäkt. Jag blev verkligen ledsen och kände att han hade 0 belägg för all hans aggression. Sänkte mig totalt detta. Ska man bara släppa sånt här? Och bara ta det?

Kram och trevlig helg

Svar: Det handlar om hans egen frustration, ta inte åt dig utan släpp och gå vidare, det tjänar du mest på, kram :)
Esmaralda

18 Jen. :

skriven

Känns det som fallet läggs ner

19 F:

skriven

Godmorgon ser härligt, längtar själv att åka till värmen på semester, ser du om vi kommer iväg iår ? Kram 🥰

Svar: Ja, någon resa lär det bli, kram :)
Esmaralda

20 Mej:

skriven

Hej Esmaralda.

Skulle hans föräldrar ha något emot om vi blev ett par?
Kram

Svar: Nej inte om de känner att det är hans uppriktiga val, kram :)
Esmaralda

21 Kvinnan :

skriven

Träffade min mamma igår som var så ledsen , hon har vuxna som bor hemma men inget framsteg för dom , det är som att dom är i ruta ett hela tiden , när kommer dom börja jobba o skaffa familj ?

Svar: Hon måste helt enkelt putta dom ur boet !! Kram :)
Esmaralda

22 Mc bruden:

skriven

Vilken "åka-hem-vy"! 🥰

Vojne, vojne kring min egen resa imorse.. Snöslask och västkustblåst. Nu blir det varmchoklad som treat !!

Goa E, hur ser det ut om jag sammanför w och e, ett litet järngäng i sikte eller ser det ut som jag fortsätter att umgås med dem på tu-man-hand?

Kramis!

23 Helena Ir:

skriven

Vacker bild,där även fågeln finns.

Mannabonne G, såg till att få sina minuter :) skön grabb..

Jag känner att det varit allt för mycket för mig en längre tid, sånt som påverkar en inre stress.Hoppas på att komma ner i varv.. en gör så gott en kan! Men ibland så vore det skönt att få kliva av..

Hoppar över Talang i år..orkar inte riktigt med glättigheten från en viss deltagare.

Kram

Svar: Ibland kan det kanske bli lite för mycket... men jag är ju sån att jag inte brukar störa mej på folk... det ska mycket till :) Ja förösk varva ner, träna, vistas utomhus.. det är bra fr dig... kram :)
Esmaralda

24 Bjork:

skriven

Hej kommer sanna Helmersson och jag höras igen?

Kram

25 Anneli:

skriven

Välkomna hem! Mysig fredag ni ska ha 🙂 Vi tittar också på talang fast på lördagar då min dotter oftast inte orkar vara vaken så länge på fredagar. Idag blir det sushi, som vanligt på fredagar! Kanske jag beställer vårrullar också 🙂

Jag avsa mig att jobba i äldrevården. Och jag gör ingen praktik. En stor lättnad har kommit över mig. Har undrat hur jag ska göra med pengar, och då får jag meddelade om att jag betalt för mycket på en grej och får tillbaka 11.000 och sen fick jag brev från min chef att jag får pengar retroaktivt i februari på min lön sen april efter löneförhöjning. Kan inte fatta att det löste sig.

Så det jag ska göra nu är att simma, promenera, ligga på spikmatta, meditera, dansa till hög musik, rensa i hemmet.... så hoppas jag saker klarnar inom kort.... både med jobb och privat med familj/släkt. Det är mycket på en gång nu.

Jag tycker trots allt om mitt liv och är så tacksam för allt jag har.

Önskar en trevlig fredag med hög mysfaktor. Det ska vi ha här!

Kram!

Svar: Tänk , jag har aldrig gillat sushi men det är sonens absoluta favorit !! Ibland när man gör ett val hjälper universum till.. och pengar kom ju till dig ! Kram :)
Esmaralda

26 💕 Zoey 💕:

skriven

Välkommen hem Es!
Igår var en liten omtumlande dag. Jag lydde ditt råd och gick till läkarn gällande yrseln. Hade bokat en tid och kom in 8 igår morse. Dom kollade blodtryck, blodvärdet och blodsockret och allt såg bra ut. Min yrsel hade blivit bättre. Några timmar senare kände jag att ja blev så yr så jag gick och la mig och somnade en timme. När jag vaknade kändes de som om hela huvudet och ansiktet hade domnat av samt att de kändes som ja inte fick någon luft. Fick panik då ja aldrig hade känt så förut och ringde till mina föräldrar och pappa kom och körde mig till akuten. Där kollade dom återigen blodtrycket, tempen och syresättningen och allt såg bra ut. Troligtvis spänningshuvudvärk då jag även kände ett tryck i bakhuvudet, vilket jag aldrig haft förut. Så otäckt!

Nu har jag fortfarande yrsel och molande värk i bakhuvudet. Dom på akuten trodde stress då jag hade berättat hur tuft det har varit för mig. Es, ser du om detta försvinner snart? Kram Zoey 💕

Svar: Ja, det kan mycket väl vara stress.. gör upp en bra plan... se till så du har regelbundenhet i dina dagar , ha fokus på träning och bra mat, kram :)
Esmaralda

27 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
funderar på en kurs. Ser du om den gör skillnad för att sen få jobb som jag trivs med? Skulle det göra någon skillnad att ta kursen?

Svar: Känns som om kursen kan bli givande, och ju mer man har på fötterna desto större chans i jobb, kram :)
Esmaralda

28 Soffan:

skriven

Välkommen hem! 🤗 visst uppskattar man hemmaplan så mycket mer efter lite miljöombyte.. Jag undrar hur det skulle gå att sammanföra dessa två personer? Ser du något litet där.

/Soffan

Svar: Låt de själva känna sig fram och försök inte tillrättalägga, det kan gå bra , men det kan ta sin tid, kram :)
Esmaralda

29 Soffan:

skriven

Välkommen hem! 🤗 visst uppskattar man hemmaplan så mycket mer efter lite miljöombyte.. Jag undrar hur det skulle gå att sammanföra dessa två personer? Ser du något litet där.

/Soffan

30 A:

skriven

Vilken härlig vecka ni har haft. Skönt att ändå ha möjlighet att få göra lite saker i denna tid ❤️

Gjorde en dum sak i fredags o nu är jag rädd att jag kanske är gravid 🙄 tog ett dagen efter piller dagen efter.

Är så ledsen att min lillebror inte vill umgås längre. Kommer det nånsin bli bra igen? Menade han verkligen allt taskigt han skrev till mig?
Jag bröt ihop helt o min chef drog med mig till psyk.
Hade varit så skönt att slippa äta tabletter o känna sig nöjd o glad över sig själv. Inte se alla fel o misstag. Kanske få dela vardagen med en fin kille.

Trevlig fredag ❤️
Kram

Svar: Han skrev i affekt och jag tror inte att han menar det så illa som det blev, i alla fall inte när han får lite distans. Kram :)
Esmaralda

31 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda,
Känns det som att jag o min familj är utsatta för ngn sorts fara? känns som att ngn ibland rycker i vår dörr (bor i lägenhet) men kanske inbillar mig? blivit lite mer "rädd" nu när dotterns barnvagn stals i tisdags..
vad känner du?
kram <3

Svar: Jag ser inga varning runt er familj, kram :)
Esmaralda

32 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Borta bra men hemma bäst! Skönt att sova i egen säng och Mannabonnes skri kanske låter som bomull i öronen efter en vecka😁 Härligt att få prata med Nettan också, blev positivt överraskad och fick extra kärleksenergier...
Fredag igen och på jobbet är det full rulle, sömnbristen svider i ögonen men hinner inte känna efter som tur är. En sak är säker, soffan är ett säkert kort ikväll med ett glas rosé. Bara hjärtevännen saknas och undrar om vi ses snart igen?
Tänker han nåt på oss ihop?
Stor kram och trevlig helg❤️

Svar: Mysig kväll du ska ha och återhämtning behöver du !! Han tänker på er, det gör han , kram :)
Esmaralda

33 Lotta:

skriven

Så fint med fågeln som blickar ut över havet.

Idag har jag en tredje intervju för ytterligare ett jobb denna vecka. Nära skjuter ingen hare heter det ju, men ser du om jobb är nära nu????

Kram L

34 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kommer jag bli en ensam och fattig pensionär? Framtiden känns mörk och oviss för mig.

Kram

Svar: Nej det tror jag inte du blir, varken ensam eller fattig, kram :)
Esmaralda

35 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Välkommen hem kan tänka mig att MG var överlycklig .Vilken fin avskedsbild Kalmar gav er .
Njut av bad och hemmafrid .

Tur att inte MG bor här ..jag blir överlycklig nu när Moses skramlar med skålen. Han äter sin frukost middag och vill ha mellis ! I morse kl 05.30 sprang jag efter honom med kastrull i högsta hugg ,..tänkte vara duktig hundägare och ha med kissprov med till veterinären .

Ljuvlig fridfull Fredag önskas

Kram Anki med flock

Svar: Vad roligt att Moses äter och är på gång igen ! Kissprov är inte det lättaste... jag jobbade en kort period i min ungdom på djursjukhuset och det var alltid jag som fick ut och ta de där kissproverna :) Kram :)
Esmaralda

36 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Välkomna hem!

Kommer det bli J och jag?

37 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Jag hoppas det löser sig, med sömnen o allt :).
Kram Skorpan

Svar: Det gör det, kram :)
Esmaralda

38 💕 Zoey 💕:

skriven

Tack för ditt svar, Es!
Det ska jag absolut göra. Träning får bli promenader med tanke på att jag inte vill gå på gym nu när de är Covid19 och med tanke på yrseln. Jag hoppas bara detta försvinner snart. 🙏 Inte lätt att leva i vardagen annars.

39 Zita:

skriven

Hej Esmaralda
Var hos ögon läkaren i går
Då rekommenderade hon operation för att jag hade så stor skelning det har jag inte haft förut det har uppkommit under 1 års tid. Jag fick bestämma själv naturligtvis är väldigt orolig för vad som kan hända efteråt ser du mig blind? 😀
Kram ha en fin helg🌟

Svar: Jag ser dig inte som blind, kram :)
Esmaralda

40 Anneli:

skriven

Ja tänka sig... bara man följer sin magkänsla så ordnar det sig!

Gillar du inte sushi, det som är så gott 😁😉 men det finns nog inget mitt emellan, man gillar eller hatar det tror jag. Min syster tycker det smakar rutten fisk 😆

Kram!

Svar: Däremot gillar jag gravad lax.. och det är ju ändå LITE åt sushi hållet kanske :) Kram :)
Esmaralda

41 Tuss:

skriven

Hej,
Har blivit osäker på om det är rätt bana dethär för mej och om jag skulle klara av det.. Om jag föreställer mig att inte påbörja så känns det skönt och som att en sten skulle falla från mina axlar, för jag tror det skulle bli jobbigt, åminstone vissa skeden av det.. Men samtidigt kan det ju också vara bra att utmana sig för att växa.. Ser du nåt kring detta eller kunde det finnas andra, kanske mer roliga, vägar för mig att gå istället?
Kram

42 Hon:

skriven

Ser det bra ut att påbörja dendär kursen eller kan det bli mera knepigt?
Kram

43 Luna:

skriven

Men lilla skrutt MG som tappade andan😁 Påminner om när jag var liten och skrek så att jag tuppade av när jag inte fick godis i affären. Hör grannarna när han är igång?🙂

Välkommen hem och väldigt vacker men vill aldrig mer se snö och undrar hur långt ner i landet måste jag kära söderböna för att slippa?😁

Kollade igenom lite gamla svar igår och du har sagt att jag kommer ur denna period efter traumat och börjar må bra igen. Är det något som du fortfarande ser?😊

Kramens dag igår missades då du var ute på vägarna så skickar en KRAM idag istället. Åh vad jag längtar efter att få kramas igen🤗 Gärna med någon snygging😋

Svar: Jadå, visst hör grannarna honom... tur att de flesta grannar bara är sommargäster :) Ja, jag ser fortfarande att du kommer å bra.. sådant här tar ju tid och det får det lov att göra men du spårar helt rätt.. kram :)
Esmaralda

44 Tiss:

skriven

Jo jag har en känsla som jag funderar på om den stämmer.
Men är det så att H har svårt (är för stolt) för att erkänna när han på något sätt har fel?
Han är bra på att provocera mig i alla fall...

Svar: Ja det kommer sig inte naturligt för honom att erkänna sina fel, kram :)
Esmaralda

45 Jessica:

skriven

Hej Es,

Hur stor är chansen att han kommer bjuda ut mig på träff eller dejt snart?

Kram :)

46 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda. Gulligt välkomnande av MG! Säkert skönt att vara hemma igen!

Fina Esmaralda, har jag en chans att återse Saharamannen om jag väljer att återuppta kontakten med honom? Finns det en möjlighet att vi möts igen?
Kram,
Jennifer

Svar: Ja möjligheten finns, strax under 50 %, kram:)
Esmaralda

47 Lillan:

skriven

Vår 2 åring viftar på händerna när hon är exalterad och gjort det sedan var liten. hon är sen med talet vilket också hennes pappa var. Reagerar inte på sitt namn. Vi ska kolla hörseln, hon säger enkla ord.Umgås med barnen på dagis och leker tillsammans men hon är mer intresserade av leksaken i handen på lärarna än själva lärarna. Här hemma har hon bra ögonkontakt. Kommer det gå bra för vår dotter? Jobbigt att de vill utreda tycker jag. Ser det ut som talet kommer komma igång ordentligt mellan 2-3 år? Kram ifrån en orolig mamma

Svar: En utredning behöver inte vara fel, då vet ni sedan om det finns något extra som hon behöver stöd i och kan ge henne detta och likaså dagis/skola... en jättefin liten tjej är det !! Talet kommer. Kram :)
Esmaralda

48 Kvinnan :

skriven

Träffade min mamma igår som var så ledsen , hon har vuxna som bor hemma men inget framsteg för dom , det är som att dom är i ruta ett hela tiden , när kommer dom börja jobba o skaffa familj ?

49 Louise:

skriven

Läste att fallen minskar i covid och det är strålande nyheter.
Natten till igår drömde jag om jordens undergång. Har drömt om det innan men denna gången förlorade jag en anhörig. Jag blir så jäkla stressad av mannens pratande att nu när Biden blivit president så går det åt helvete. Hela världen kommer hamna i Kinas klor och att vi kommer att behöva vaccinpass för att komma in i affärer, att få jobba,för att kunna resa, att vi får sociala poäng så som det finns i Kina och jo de är galna där.
Att det snart blir ett tvång att man ska vaccineras osv.
Jag hör om detta dag in och dag ut så det kokade i mig totalt igår när han hade gått och gjorde ett tag efter jag lagt mig.
Jag tror på att mannen är ganska insatt om vad som händer i kulisserna men jag tror inte på allt han säger.
Om han fortsätter att snacka om detta varje timme så kommer det så småningom koka över och då blir det inte roligt. Mellansystern kallar honom domedagsprofet. han tycker själv det är obehagligt allt som händer men då kan han hålla det för sig själv och inte pracka på det på andra hela tiden...
vad betyder en dröm om världens undergång? Läste om att det handlade om rädslan om personlog utveckling eller något sådant.

Igår mejlade jag min lärare om attributen i satsanalysen och jag blev godkänd i språket och så la jag till bilder i min manualbeskrivning för att det hade jag inte gjort och den är godkänd den också. Så nu ska bara sista uppgiften kompletteras och skickas in i kväll eller imorgon eftermiddag efter intromötet för sista terminen.
Tänk att jag snart har läst 2 år av montessoripedagogiken. Så himla roligt.
Nu kan jag få en tjänst på en montessoriförskola tycker jag.
Väntar fortfarande på att CSN ska ta ett beslut och jag hoppas på ett positivt beslut.
Får spela på eurojackpott ikväll och hoppas vi vinner några mille.

Ha en fin fredag och tacksam för svar. Kramar

Svar: Ja det är inte konstigt att du fick mardröm efter allt " predikande" Själv får jag en känsla av att Biden blir en bra president.
Ja, när du är helt klar med din utbildning ökar dina chanser... kram :)
Esmaralda

50 Bjork:

skriven

Hej finns det en chans att jag sanna Helmersson kommer ses igen?


Kram

51 Camilla:

skriven

Välkommen hem från Kalmarresan. Skönt att hemfärden gick bra. MG är ju för mysig. Hundar är så trogna och underbara! Låter som en bra fredag hos er. Blir Talang här också. Finns inte så mycket annat att göra. Längtar efter ljusa varma sommarkvällar när man kan vara ute😊 Varför dröjer svar? En jättekram från mig.

Svar: Jag tror att svaret dröjer på grund av en viss tveksamhet, tror att det funderas mycket, kram :)
Esmaralda

52 Incognito:

skriven

Till er som brukar byta alias för att bloggfamiljen inte ska känna igen er som det alias ni använder i vanliga fall vill jag göra er uppmärksam på att det inte fungerar att bara byta namn för att ni ska vara anonym. Gamla rävar som har varit med i bloggfamiljen i åratal och som har för vana att läsa vad andra i familjen skriver om känner igen er på det personliga sätt som ni uttrycker er på när ni skriver och inte på vad ni heter....

/Sherlock Holmes


Svar: Se där, vi har en Sherlock Holmes i gänget :) Alla skriver ju under signatur och är ju anonyma oavsett... :) Kram :)
Esmaralda

53 Moms:

skriven

Hej E

Ser du ifall jag och M kommer att ses igen någon gång detta år?
Kram :))

54 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Välkomna hem!

Kommer det bli J och jag? han verkar så osäker vad han känner.

55 Pia1:

skriven

Jag har sånt lyckorus så jag får be om sömnpiller snart 😂
Nej det betyder inte operation... Den får jag nog slåss för.
Men det verkar som de vill utreda en gång för alla och de vet vad de gör!
Just nu är jag omgiven av bara jättefina läkare på alla håll som vill se det här sluta lyckligt
-och bara det är helt magiskt.
Äntligen ❤️🙏

Svar: ÄNTLIGEN !!!! Jag hålla alla tummar att detta ska tas hela vägen i mål ! Kram
Esmaralda

56 Camilla:

skriven

En liten följdfråga för att förstå. Vad handlar tveksamheten om och vad är det som det funderas över? Tacksam för svar. Oväder här nu. Blir att köpa en räkmacka på ICA för orkar inte bry mig om matlagning nu. Kram

Svar: Tyvärr ser jag ingenting mer detaljerat. En räkmacka är ju aldrig fel, kram :)
Esmaralda

57 N:

skriven

Hej Esmaralda
Känner mig lite orolig

Menar han allvar med att han vill vara med mig nu? Är det vad han vill?
Kram

58 Smiley:):

skriven

Välkommen hem Es:)

Undrar om du ser något kul som händer mig inom kort,vad som helst...:)
Kram

59 Silvertassen:

skriven

Välkommen hem Es!
Du såg ju något negativt som skulle ske men som gav med sig kvickt ser du de fortfarande eller är de något som sker just nu? Kram ❤️

60 <3:

skriven

Vill hon medvetet inte ge mig en löneförhöjning eller går hon efter reglerna?
Jag är så arg!!
Alla andra fick utom jag!

Svar: Usch så trist.. men på något sätt verkar hon ändå gå enligt reglerna men jag ser inte hur... kram :)
Esmaralda

61 Luna:

skriven

MG är ju kung i eran by😁 Tack för bekräftan. Ja detta har tagit tid men så var det rejält också. Försöker ibland "tvinga" att det ska gå snabbare men blir bara bakslag då.

Pratade med chefen på ortopedoperation som ville att jag skulle skicka in en ansökan till sommaren. Inte det jag vill syssla med men kanske kan vara kul under en period🙂

Förstår inte hur man kan känna att någon tänker på en när man inte är medial men det gör jag. Hade varit kul att spöka med grabben och typ säga "Ja jag vet att du tänker på mig" Men han blir väl arg för det ska ju inte få komma fram😆

Mys i badet och smaklig måltid. Såg jättegott ut😋 Kram


Svar: Förstår att det kan vara frestande att tala om att du vet.. fast det kommer ju inte att mottagas så väl, kram :)
Esmaralda

62 Helena Ir:

skriven

Tack Es :) visst är det så att egentligen så vet jag vad jag behöver..har jag tur så löser sig en del annat också..

Ingocnito (52) ja, vi gamla rävar känner igen det ändå :)handlar nog om sättet att skriva, även om det ändras en del. Jag skulle inte fixa det..undrar vad jag skulle heta också.. skojar lite :)

Kram

63 Helena Ir:

skriven

Vad roligt Pia1, så glad jag blir för din skull!!
Kram

64 Luna:

skriven

Nej nej skulle aldrig göra det utan bara tänker😁 Varför hade det inte mottagits så väl förresten? Känsligt? Kram och PUSS till skrikgrisen på 4 ben😍






65 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Välkomna hem!

kommer det bli vi. tycker så mycket om en kille. men han vet inte vad han vill. jag har lämnat honom ifred och nu skickar han och vet inte vad han vill med mig. vad vill han?

66 Tussie :

skriven

Hej Es

Hur ser året ut att bli för mig?
Kram

67 Susanne :

skriven

I dag blev jag så ledsen o less på jobbet. Två tjejer står o slänger blickar på varandra när jag ber den ena flytta sig. Jag försöker ignorera men de har sådan hemsk attityd. Vad ska jag göra.

68 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Du såg ju något negativt som skulle ske men som gav med sig kvickt ser du de fortfarande eller är de något som sker just nu? Kram ❤️

69 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Du såg ju något negativt som skulle ske men som gav med sig kvickt ser du de fortfarande eller är de något som sker just nu? Kram ❤️

70 N:

skriven

Hej Esmaralda
Känner mig lite orolig

Menar han allvar med att han vill vara med mig nu? Är det vad han vill?
Kram

71 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Menar han allvar med att han vill vara med mig nu? Är det vad han vill?
KraM

72 Rädd:

skriven

Jag är så under isen. Känns skit rent ut sagt. Kommer jag någonsin få ett jobb? Allt gå åt fel håll.

Kram och kärlek.

73 ullie:

skriven

nej men lilla pälskling ja de är så goa
han hade saknat dej

skönt ändå att komma hem igen borta bra hemma bäst

ha en fin kväll o start på helgen kram ullie

74 Läroliv:

skriven

(55) Pia 1, Håller tummar och tår att det blir precis som du vill och behöver. Har följt det du skriver och förstår hur hemskt du har det.

KRAM

75 Max:

skriven

Vilken vacker bild! Älskar att du fått med fågeln. Jag har ofta rovfåglar ”vid min sida”, framförallt en ormvråk som jag det nästan varje dag. Men nu det senaste året har även glador visat sig väldigt ofta.
Jag måste fråga dig om du kan se någon kärleksrelation för mig framöver? Har jag mött kärleken redan eller kommer det senare? Jag är så förvirrad av allt som sker omkring mig just nu.. kram

76 Moms:

skriven

Hej E

Ser du ifall jag och M kommer att ses igen någon gång detta år?
Kram :))

77 Zita :

skriven

Hej! Esmaralda
min kusins son gick plötsligt bort i en ovanlig sjukdom önskar att du kan sända henne styrka och kraft Hon mår väldigt dåligt! Kram ☀️

Svar: Jag sänder styrka och goda energier direkt, kram
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: