Tre frågor för 100 kronor !!

Då har vi kommit fram till vår sista dag här på Fredagsön i Kalmar !
I morgon efter frukost far vi hemåt !
 
 
 
Men innan dess... i kväll...   har Nettan sitt  populära erbjudande om tre frågor för 100 kronor.
 
Tre korta konkreta frågor med tre korta konkreta svar.
 
Det går till så att du swishar henne 100 kronor  på nedanstående  mobilnummer och sedan ringer du på samma nummer:
 
070 889 87 33
 
Klockan 16-18 idag !!
 
Du  kan swisha när du vill och det går utmärkt om du swishar precis innan du ringer.
 
ALLA KOMMER FRAM OCH FÅR STÄLLA SINA FRÅGOR... är det upptaget så  bara ring igen.
 
Nettan hälsar er alla välkomna.
-
 
Vi har tagit förväl av vår fiskargubbe Lauritz.
 
I går  stötte vi på honom i trädgården precis här utanför.
Han lyfte handen till en  stram hälsning och vände sig om och gick... rakt in i dimman & försvann.
 
Så var det med den saken.
Inga sjåser här inte 😳
 
I dag är det Nettans födelsedag
och det firar vi med  tårta.... tusen tack till  bästa Susanne Amalia !!
Och till husvärden som handlat åt oss.
 
 
Vi skulle ju handlat en butelj champagne också men vågar oss inte till systemet
 
Istället  har Nettan bestämt att hon bjuder oss på  lunch  ute så snart pandemin tillåter.
 
Susanne Amalia, du är en pärla och du gör världen till en lite gladare plats
Nu får vi både tårta och en lunch ute att se fram emot 💖 Tusen tack🙏
 
 
Jag har smusslat med mig en liten present till Nettan också....
 
 
Hoprafsat med lite julpapper.. man tager vad man haver...
Innehållet kan jag ju inte avslöja än !!
 
Efter Tre frågor i eftermiddag.. då börjar vårt kalasfirande !
Men det får inte bli hur vilt som helst... i morgon förmiddag ska vi ju vara fit for driving !
 
Kram & kärlek 💖
 
P.s. Och nu fick Nettan en sen avbokning  av en kund som sliter med Coronapatienter och måste arbeta .. det har man full förståelse för !
 
Vill du ha tiden... mitt på dagen idag.. så maila Nettan snarast:
 
 
 
1 sussie:

skriven

Hej Esmaralda! Killen jag drömmer om hörde av sig igår via sms. Han är ju osäker vad han känner för mig och om han vill ha ett förhållande. varför hör han då av sig? vad vill han?

2 Carina ST:

skriven

Stort grattis till Nettan!! Önskar er en fin dag och ett härligt firande ikväll.

Kram, Carina ST

Svar: Tusen tack hälsar Nettan :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Nu visste jag att jag är inte viktigt i B kvinnas livet för hon valt den utomlands framför mig.

Då fick hon den dåligt konsekvens. Inget alls samvete, inget alls ångest, inget alls ångra sig, inget alls förlåt,
Inget alls att hon saknar mig.

Inget såna...

Varför ju? Hon är inte värde att behålla tycker jag...

Jag vill har någon som får mig känna viktigt i personens livet och tar mig som första prioritera...

Ha det bra

4 Jossan :

skriven

Ja.. igår somnade jag vid halv 5 och sov till halv 9... förstår inte varför jag är så trött.. sammanlagt blev det 11,5 timmes sömn inatt... så sjukt

Jag hade verkligen hoppats att kunna få en riktig vän av de som jag har i mitt arbetslag. Jag känner mig rätt så utanför i arbetslaget.. Tur jag har I men hon kommer kanske inte jobba mer då hon skulle slutat jobba för typ 6 år sen..

Kommer det komma en annan lärare i mitt arbetslag som jag kommer bli vän och nära kollega med?

Kram

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Hur ska bevisa om B kvinnas bryr sig om mig, gillar mig och känna viktigt.

Men hennes mammas ande typ var inte gillar mig och hon var negativ mot mig. Jag trodde ju hon ska ger råd till mig och allt om B kvinna. Hon fokusera på bara B kvinnas livet som andra är värde för henne.

Så Bs mamma ande avslöjar sanningen om det...

Hon har inte ju förlåta mig och ger råd till mig om B kvinna

Ha det bra

6 SusanneAmalia :

skriven

God morgon.. Och god onsdag.

Stort Grattis till Nettan 🍾🥂🍰💕...

Tack för att ni finns.. 💕 Tack för de fina orden..

Tack för vägledning nu kör vi.. Bara glädje.. 💕

Livet kommer att bli helt fantastiskt och det är det lilla i det stora som gör skillnad..

Älskar livet.. 💕


Ta habd om er alla på bloggen.. Nu bmir det skidor några dagar.. Bag har köot nya pjäxor och skidor..

Ser mig själv svicha ner för backen.. Ha ha.. Får väl se..

Gav mitt ex ett nytt racket i julklapp för några år sedan.. Han skrev nyårsrim och diktade Killarna kommer inte fatta ett smack när jag spöar dem med mitt nya rack.. Så kom han hem oxh sa -det var inte fel på mitt gamla rack.. Jag måste nog träna.. 😊

Snö och slalomkramar på er.. 💕 💗


Svar: Tack så mycket hälsa Nettan och stor kram från oss båda :)
Esmaralda

7 Pia1:

skriven

Stort grattis till Nettan och hälsa henne att igår slog hennes förra årets spådom in 💞🙏
Jag är äntligen diagnostiserad även i Sverige...
Bästa mötet någonsin och jag fick äntligen sitta med kirurg på hemmaplan och gå igenom bilder...
Och även titta på vad jag själv tycker är tveksamma saker.
Men på grund av tidigare misslyckanden vågar man inte operera eller ens remittera för det.
Dock är det inte över hoppas jag, han ville gärna göra klart utredning som inte gjorts på alla år och jag hoppas min egentliga kirurg är mer för operation, vi får se...
Fantastiskt äntligen (hopplöst att få det erkänt i Sverige...)
Men jag har ju inte gått igenom allt bara för att få diagnos och sen fortsätta ha ont!

Svar: Nettan hälsar och tackar. Vad roligt att du äntligen blivit diagnostiserad !! Kram
Esmaralda

8 <3:

skriven

Grattis på födelsedagen till Nettan 🎂🍾🎈
Är det efterdyningarna av Covid som jag känner av ? Har fortfarande sån huvudvärk, trötthet, kall och varm i och lite oro i kroppen. Känner mig ändå otroligt tacksam att det inte blev värre och med andningen.
Tror du jag kommer utveckla antikroppar?
Kram

Svar: Tackar så mycket säger Nettan :) Ja det kan mycket väl vara efterdyningar, kram :)
Esmaralda

9 SusanneAmalia :

skriven

Oj förlåt nu blev det många stavfel..

Ber om ursäkt för det hoppas att det inte gör någon irriteread. Det var för mörkt och jag gissade lite vart bokstäverna var.. Kram.. 💕

Svar: Det är aldrig något problem :) kram )
Esmaralda

10 Tiss:

skriven

Jag känner mig så dum så dum.. är jag det? Jag borde väl förstått själv. Fy vad fel och ångestfyllt det känns. Fan också. Undra om han släpper det. För det är frågan om jag kan det.

11 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Stort grattis till Nettan! 🥳

Här kommer en fråga: varför ska man överhuvudtaget bry sig om att försöka planera upp livet och försöka nå sina mål? Man (jag) lyckas ändå aldrig med det.

Livet blir inte alls som jag vill eller tänkt mig. Och har aldrig någonsin blivit det heller. Känns liksom onödigt och som bortkastad energi att försöka styra det åt det håll man vill, då det ändå inte lyckas. Kanske bäst att bara släppa allt och inse att det inte blir bättre än så här? Det är sannolikt meningen att det bara ska vara så här eftersom ingen förändring sker utan allt bara upprepar sig.

Varför ens försöka?

Kram

Svar: Jodå, du har potential att lyckas och det har de flesta av oss.. våra val påverkar ! Nettan hälsar och tackar, kram :)
Esmaralda

12 Helena Ir:

skriven

Stort grattis till Nettan idag! Hurra på din födelsedag!

Det blev inte så bra med sängen igår, fel säng levererades, sånt strul! Hoppas det löser sig snabbt.

Önskar er båda en trevlig dag med födelsedagsfirande.

Fint av Susanne Amalia, förgyller livet

Kram

Svar: Tack hälsar Nettan ! Kram :)
Esmaralda

13 Smulan :

skriven

Hipp hipp hurra för Nettan.
Är förbjuden att jobba, då jag hostar lite. Nolltolerans och det är ju dumt att chansa ska testa mig i morgon.

Svar: Ha det så mysigt du kan hemma idag, Nettan hälsar och tackar.. kram :)
Esmaralda

14 Mercan :

skriven

Esmaralda kommer jag att smitta min family, kommer jag förlora dem 😖 😖 😖 😫😫😫min näsa rinner, jag blev smittad 😫😫😫igår jag handlade lambi från öob men manen i kassan hostade jätte mycket och och han hade rinnande näsa 😕😕😕

15 Lilian:

skriven

Hej E,

Vad tycker MN om mig? Ska jag satsa?

Varma kramar

Lilian

16 <3:

skriven

Vad kostar spådom hos Nettan ?
Kram

Svar: Det kostar 450 kronor för en halvtimma på telefon.. är du intresserad så maila henne snarast på: [email protected]
Esmaralda

17 Anneli:

skriven

Grattis till Nettan!!! 🥳

Jag vet inte vad det är med mig. Är trött men vaknar flera gånger per natt, har oroskänsla i bröstet,, vaknade upp och grät idag, när jag sitter här så känns det som att mina armar domnat bort.

Skulle egentligen jobba på äldreboendet idag, men jag vill inte. Får svårt att andas när jag tänker på det. Jag vill bara lägga mig och dra täcket över huvudet och göra ingenting.

Jag känner inte igen mig själv.

Går detta över eller är detta något att ringa vårdcentralen för? Det kanske hjälper att bara vara i en vecka och göra "ingenting"? Bara ta en paus.

Kram!

Svar: Det går över men dröjer det för länge så kontakta VC, kram :)
Esmaralda

18 Kvinnan :

skriven

Vilken dag det var på jobbet igår , så mycket drama från alla olika håll, till slut fick jag ett utbrott på en kund , denna kunden har ställt till det för oss och jag har lovat mig själv och andra satt gör hon det igen så åker hon ut och jag fattar inte att hon inte har något samvete, hon sitter o gråter men är elak samtidigt o energin blir som utbytt , ibland undrar jag om hon inte är en häxa faktiskt!! Vad känner du i detta esmeralda?

Svar: Hon är arg och mår inte bra, kram :)
Esmaralda

19 W:

skriven

Varma gratulationer till Nettan idag! 🌺🍷🍾☕🍬🍰🎂🍨🍧

Kram

Svar: Nettan hälsar och tackar :)
Esmaralda

20 Misstjejen:

skriven

Hej

Blockera henne tills sista och är trött på hennes sätta som inte tar på allvarliga.

Så jag önskar ju att jag ska få en bättre och nya kontaktperson.

Kommer det väl nya?

Ha det bra

Svar: Ja det kommer en ny, kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Grattis Nettan!
Fira med måtta, bägge två ;).
Lauritz kanske dyker upp igen, ikväll vid firandet... Mystisk present, en blomkruka? Med jord o frön i som sen växer till chokladplattor, eller kanske champagneflaskor ;). Ni har alltså nåt att se framemot, en lunch är inte illa. Njut av sista dagen där!

Klarade mig undan stryk igår hos fysioterapeuten o fick ingen ny tid heller, ska väl klara mig på egen hand nu stora flickan ;). Får väl se om det ger med sig så småningom, behöver komma igen med yogan. O dit ska jag få sällskap bara jag föreslår några tider, trevligt :).

Det blev tal om att sova dåligt o det ena med det tredje o nu undrar jag om en börjar vara i klimakteriet o det är det som gör att jag sover så jvla dåligt, kanske du ser nåt kring detta Es? Finns det skäl att börja använda nåt preparat för att inte bli en total zombie? En blir ju lite utmattad pga det dåliga sovandet ;). O konstiga drömmar har jag också, bordet var dukat med mat som hann kallna för att det var så lång väg att hämta besticken :D, vilken dröm. Ska jag bli snuvad på konfekten kanske?

Tur det är onsdag...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nettan hälsar och tackar :) Det kan vara förklimakteriet som spöar, pröva gärna en naturprodukt mot detta och känn efter... kram :)
Esmaralda

22 Anki:

skriven

Godmorgon
Grattis Nettan ! <3
Njut nu av sista dagen .

Här töar det och Moses äter igen !

Kram Anki med flock som hurrar

Svar: Nettan hälsar och säger tack och vi är så glada att Moses äter igen ! Kram :)
Esmaralda

23 naturvän:

skriven

Godmorgon!

Hälsa Grattis till Nettan på födelsedagen och hoppas det blir ett trevligt avslut i stugan!

I dag skall jag försöka skapa ngra insynskydd för ett par smala fönster, har gott om tyg som bara ligger och tar plats.

Försöker fokusera på positiva ting, men tankarna malt hela natten över besvär som kommit tillbaka trots medicinbyte. Det här blockerar mig fullständigt. Ser du om jag trots allt får hjälp igen av läkaren?

kram


Svar: Tusen tack säger Nettan :) Ja, jag tror du kommer få hjälp, kram :)
Esmaralda

24 Agnes:

skriven

Stort Grattis till Nettan på hennes dag!

Fiskargubben var en trevlig besökare hos er!

Håll i hatten o håll ut, gott folk!

Kram!

Svar: Nettan hälsar och tackar :) Ja, nu gäller det att hålla ut... kram :)
Esmaralda

25 PiaS:

skriven

Hej,

Hipp hipp hurra för Nettan idag!! 🎉🥂🎂🌸🤗

Ps.tror att spådom håller på och slå in ❤️😊🙏🏻Ds

Kram 🤗 ❤️

PiaS

Svar: Tackar, säger Nettan, kram :)
Esmaralda

26 Mercan :

skriven

Grattis på födelsedagen till Nettan 😊♥️🤗 Önskar hälsa och lycka Esmaralda 🙂

Svar: Kram och tack säger Nettan :)
Esmaralda

27 B:

skriven

Godmorgon.. något tips på hur jag kan hålla fast vid den lugna och kärleksfulla känsla han ger mig? Jag känner mig ibland som ett stort sjunkande skepp med min svartsjuka och låga självkänsla.. även fast jag försöker att inte låta vattnet komma in.. kram

28 SarA:

skriven

Grattis till Nettan!! 🎉

Idag är en deppig dag här. Jag har en liten ledsam känsla i bröstet. Tjafsade med mannen imorse som alltid tar sig frihet till sovmorgon och jag får kämpa med barnen. Lilleman är snorig och nyser. Det är väl dagissnoret som kommer som ett brev på posten. Hoppas det går över fort så vi kan fortsätta inskolningen. Vill komma igång att jobba nu!
Idag blir det en innedag för oss för att kurera näsan på lilleman och jag vill bara dra täcket över huvudet.
Hoppas att ni får en fin sista dag och ett trevligt kalas ikväll.
Kram

Svar: Nettan hälsar och tackar :) Inskolningen kommer fixas och du kommer tillbaka till jobb ! Passa på o mys idag, kram :)
Esmaralda

29 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur känner hans föräldrar kring att vi kanske ska bli ett par igen? Känns det som att dem är emot det?
Tycker dem det känns märkligt att träffa mig?
Kommer jag att träffa dem och de löser sig?

Kram

30 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Fast bara potential räcker inte. Om jag tex vill byta jobb och söker men inte får något.. då spelar det väl ingen roll om det finns potential att lyckas. Det spelar ingen roll om man inte lyckas/når ända fram. Livet ändras ändå inte.

Samma med att möta kärleken. Om man går på dejt efter dejt utan att möta kärleken så är det ingen tröst att veta att det finns potential att möta kärleken.

Jag undrar om det någonsin kommer att ske något så som jag vill och önskar och hoppas?

Kram

31 sussie:

skriven

Hej Esmaralda! Grattis till Nettan.

Killen jag drömmer om hörde av sig igår via sms. Han är ju osäker vad han känner för mig och om han vill ha ett förhållande. varför hör han då av sig? vad vill han?

Svar: Nettan hälsa och tackar :) Han är nyfiken men det känns inte som om känslorna ska räcka till, kram :)
Esmaralda

32 Mimi:

skriven

Hej!

Grattis till Nettan!

Jag vet att du inte kan säga exakt när men tror du att det bli jobb innan hösten??

Kram

Svar: Tack säger Nettan :) Ja det kan bli jobb innan hösten, med 75 % möjlighet
Esmaralda

33 Karina:

skriven

Så mycket tack för spådomen Nettan som jag är mycket nöjd med och ha en fortsatt fin födelsedag. Kram och tack.

Svar: Nettan hälsa och skickar tack och kram :)
Esmaralda

34 Luna:

skriven

Hängde inte med vad "Susanne Amalia" har gjort😁 Och ett varmt jättegrattis till Nettan på sin dag. Hon är också vattuman😊 Gott med tårta och sen blir det väl Mästerkocken antar jag🙂

Drömt att jag var i Karibien och njöt i fulla drag😎 Sovit dåligt två nätter. Ger det med sig?

Plusgrader och snön smälter. Ljuvligt. Kräks på den här mörka tiden och vill ha ljus både i vädret och i mitt liv😊🙏

Stor kram till bästa spåtanterna🤗

Svar: Jo, eftersom det är Nettans födelsedag fick vi tårta och champagne av Susanne Amalia... husägaren köpte tårtan åt oss men till systemet vågade vi oss inte och istället använder vi pengarna till en god lunch ute när Covid tillåter ! Sömnen kommer bli bättre men går i vågor under en period, kram :)
Esmaralda

35 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Måste kolla upp vad som kunde hjälpa, är dock dålig med piller...
Kram Skorpan

36 Roberta:

skriven

Hej jag undrar om man kan betala 300 kr till Nettan och få ställa 9 stycken frågor ?

37 Yvonne gammal kund :

skriven

Grattis Nettan!!
Hipp hipp hurra!!

Esmaralda...en liten fråga.
Köpte en chromecast genom köp å sälj på fb. Den är skickad förra måndan, inte kommen ännu. Är jag lurad, eller är den sen?

Kram

Yvonne

Svar: Aj, det här var knivigt .. men får en känsla av att den verkligen fanns.. tror inte det är hittepå.. men vart den tagit vägen ser jag inte... Nettan hälsar och tacka.. kram :)
Esmaralda

38 en_mormor:):

skriven

GRATTIS till Nettan idag ! <3
Det ska jag fira med att gå till tandläkaren :O :D

KRAAM på er båda <3

Svar: Nettan hälsa och tackar :) kram :)
Esmaralda

39 Lotta S:

skriven

Grattis Nettan!
Men jättegrattis Pia1, beundrar dig verkligen i din kamp!

Svar: Tackar, hälsar Nettan :)
Esmaralda

40 F:

skriven

Grattis till nettan på födelsedagen hoppas att ni får en toppen dag 🌺🌸🌺

41 <3:

skriven

Ser du om några extra pengar är på väg till mig ?
Kram

Svar: Ja något smått kan komma, kram :)
Esmaralda

42 F:

skriven

Grattis till nettan på födelsedagen hoppas att ni får en toppen dag 🌺🌸🌺

Svar: Tack hälsar Nettan :)
Esmaralda

43 Sessan:

skriven

Stort Grattis till Nettan! :)
Må ni ha en lugn hemfärd imorgon.

Svar: Tackar så hjärtligt :)
Esmaralda

44 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det pågår för en processa om nya kontaktperson...

Imorgon prata jag med E kvinna om det och finns det möjlighet att blir en processa i året? För nya?

Jag tänker ju på min egen bästa... än försöka hela tiden och var envisa.

Fråga kommer det var processa för nya i året?

Ha det bra

45 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer det processa för nya kontaktperson i året? Har redan skicka en mejla till E kvinna och hoppas hon kontakta handläggare.

Ska prata med henne imorgon också.

Kan det blir en processa i året?

För min egen bästa... än var kämpiga och envisa. Viktig är jag mår bra också

Ha det bra

46 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda


Jag undrar om det någonsin kommer att ske något så som jag vill och önskar och hoppas?

Kram

47 Anna:

skriven

Kära Es!

Skulle behöva ditt goda råd.
Det går verkligen framåt med mannen jag dejtar.
Men..hans äldsta dotter som blir 18 år i Mars har flyttat in på övervåningen, allt har gått väldigt fort, och från att dom inte har haft kontakt på 1 år så bor hon där.
Jag är såklart glad för hans skull.
Kruxet är att hans ex har tutat i dottern att jag är orsaken till deras uppbrott.( Exet är inte dotterns mamma)Vilket såklart inte är sant.
Dom hade varit isär ett år, när vi började dejta i höstas. I helgen är tanken att jag skall komma över och träffa dottern. Känner mig både orolig och nervös. Kommer detta gå bra? Vill ju få en bra kontakt med henne. Finns det något jag kan göra för att öka chanserna att det går bra?

Stor kram

48 Camilla:

skriven

Ett stort grattis till Nettan! 🥳 Ni kommer få en bra dag tillsammans med god tårta. Ang igår så tyckte jag att du skrev att ni åkte både till Öland och Gotland och därför tänkte jag att hur i vida världen har ni tagit er till Gotland😃 Går jag och barnen mot bättre tider? Vi kämpar på. Kram

Svar: Tackar hälsar Nettan :) Ja du och barnen tar er framåt mot rätt håll, den saken är klar... kram :)
Esmaralda

49 tcremz:

skriven

Nettan'ın doğum günü için tebrikler🍹🍻🎂🌹

50 C:

skriven

Hej!
Myrsteg idag, första delmålet - kliva upp.
Check.
Klockan är 13.00 nu och man har faktiskt en hel eftermiddag på sig att göra det bästa av den.

Kram till er 💕🍀☕☕

Svar: Ja, ta vara på resten av dagen :) kram
Esmaralda

51 Bbv:

skriven

Hej !! Grattis till nettan!

Finns jag i R tankar fortfarande? Eller hur känner han?

Svar: Tack säger Nettan :) Ja, lite finns du i hans tankar men inte riktigt som det varit, kram :)
Esmaralda

52 Carina ST:

skriven

Tack så mycket Ez för seansen!! Den gav mig både glädje, nyfikenhet och lust för vad framtiden ska bära med sig och en skön känsla av lugn att saker kommer falla på plats för mina närmaste. Vissa saker gav speciell glädje att läsa, de som handlade om mina barn. Och jag fick bekräftelse på en hel del av det jag själv tänkt och funderat kring. Det känns som att seansen nu bidrar till att saker hamnar än mer på plats inombords. Tack!

Stor kram, Carina ST

Svar: Tack för din bekräftelse Carina :) Jag tror också det hamnar på bra plats nu för dig, kram :)
Esmaralda

53 Luna:

skriven

Ahh då förstår jag! Så fint gjort av dig "Susanne Amalia". Och golunch ute är ju något att se fram emot. Kan tänka mig att ni saknar Ullared också. Nettan fyller när min mormor Dora gick bort endast 57 år i lungcancer. Idag är det 40 år sen så pratar lite extra med henne. Hoppas att hon hör mig❤

Alla sover nog dåligt ibland. Kanske även du Es🙂 Jag är sådan som inte mår bra om jag inte får tillräckligt med sömn så viktigt för mig. Tack för hopp😊

Undra om min tystnad berör något .....? 

Kör försiktigt i morgon och kan bara tänka mig hur Herr Fralla kommer att skrika när han ser dig. Lär ju höras i hela Skåne😆 Sötrumpa! Kram

54 Snödroppen:

skriven

Hipp hipp hurra till Nettan🎉🥂
Önskar er en trevlig kväll men titta inte för djupt i glasen bara😉
Idag är det gråare än gråast här, spöregn och värsta blasket, och dessutom massa tråkiga möten! Nej nu vill jag hem till värmen och gosa ner mej framför teven. dyker det upp nåt trevligt snart? Min manliga vän brukar ju dyka upp som gubben i lådan, är chansen stor att han dyker upp snart?
Ha en trevlig kväll och kör försiktigt imorgon❤️

Svar: Tack säger Nettan :) Ja han bör dyka upp snart, ha det annars så mysigt i grådasket :) kram
Esmaralda

55 Anns:

skriven

Kära Es!
Skulle behöva ditt goda råd.
Det går framåt med mannen jag dejtar.
Hans äldsta dotter som är 17 åt har flyttat in på övervåningen, allt har gått väldigt fort, från att dom inte har haft kontakt på 1 år så bor hon där.
Jag är väldigt glad för hans skull.
Kruxet är att hans ex har tutat i dottern att jag är orsaken till deras uppbrott.( Exet är inte dotterns mamma)Vilket såklart inte är sant.
Dom hade varit isär ett år, när vi började dejta i höstas. I helgen är tanken att jag skall komma över och träffa dottern. Känner mig orolig/nervös. Kommer detta gå bra? Vill ju få en bra kontakt med henne. Finns det något jag kan göra för att öka chanserna att det går bra?

Stor kram

56 Tildis:

skriven

Hej, och stort grattis till Nettan🥳

Är loppet kört eller har han chans på jobbet? Kram

Svar: Chansen har minskat, kram :)
Esmaralda

57 <3:

skriven

Härligt med med guldpaket. Hoppas vi får se bild sen när Nettan öppnar det.
Vad tror du blir bäst för oss kära Esmeralda. Spa helg på trendiga Steam hotell eller mysiga Dalecarlia?
Tror du A bmir glad för en liten mini tripp ?
Känns som vi behöver komma bort lite och lämna nyåret bakom oss. Han är så generös mot mig så vill göra ngt för honom med.
Kram

58 Ghostwriter :

skriven

Grattis till Nettan!! 🥂

Jag undrar om mina betyg (två skolor) kommer räcka för utbildningen. Eller om jag ska satsa att söka nästa år? Då förhoppningsvis kunna göra HP provet och kanske hittat någon annan väg in också. Vill inte behöva ta massa ”genvägar” eftersom det är ju senvägar. Utbildningen är skit lång. Vill helst inte va över 30 innan jag är klar. Är inte lycklig på en vanlig arbetsplats, aldrig varit och kommer aldrig bli.



Kram

Svar: Tack säger Nettan :) Det finns en chans så sök.. och funkar det inte så plussa på vad du kan inför nästa antagning.. kram :)
Esmaralda

59 Mirre:

skriven

Grattis Nettan!

--
Es jag såg en så sjukt snygg lång(!) kille igår på gymmet?! Det var som om hela min kropp fick sig en chock, blev lite förvånad av mig själv där..
Jag som inte brukar reagera speciellt starkt på killar.

Jag blev så blyg så jag vågade inte ens kolla åt hans håll.. inte alls likt mig som i vanliga fall är ganska modig när det kommer till det andra könet, men när jag väl tycker någon ser riktigt bra ut (vilket inte händer särskilt ofta tyvärr haha) så kan det bli så.. tror du vi syns igen på gymmet kära Es?
Och tyckte han detsamma om mig?

Kram :)

Svar: Han gillade vad han såg men får en känsla av att det kan finnas en annan tjej i hans tankar, kram:)
Esmaralda

60 Razawa :

skriven

Hej bästa Esmaralda
Vad hände med min dotters barnvagn igår som försvann på förskolan? 😭

61 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Verkar förändring pågång för oss?
Kram

62 Me:

skriven

Hej Esmaralda.

Hur känner hans föräldrar kring att vi kanske ska bli ett par igen? Känns det som att dem är emot det?
Tycker dem det känns märkligt att träffa mig?

Kram

63 Misstjejen:

skriven

Hej

Det avslöjar väl jag är aldrig viktigt för B kvinna... hon vill något annat?


Ha det bra

64 Sher:

skriven

Hej Esmaralda!

Jag ska på arbetsintervju imorgon. Hur tror du det kommer gå? har du tips på något särskilt jag bör tänka/fokusera på?

Svar: Får en bra känsla, var avslappnad och var dig själv, kram :)
Esmaralda

65 Solstjärnan:

skriven

Grattis Nettan!😊

Ni ska njuta av prinsess tårtan och ha ett trevligt firande😊
Och som Es sa ni får inte fira så det blir klackarna i taket.
Men ni kan ju fira så ni "nästan har klackarna i taket"😃
Hur som helst,ha det kul!😃😊

Kram Solstjärnan ⭐

66 Fanny2:

skriven

Ett stort grattis till Nettan! 💜

Kram

67 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Har hans föräldrar något emot om vi skulle bli ett par igen?
Eller skulle de lösa sig?
Kram

68 Luna:

skriven

Känner du förresten till änglamediumet Birkan Tore Es? Tycker han är intressant att lyssna på och nog ser han även ut som en ängel med sitt hår😁 Han pratade om att vissa har en ängel medan andra har flera. Är det så? Ser du hur många jag har? En stackare som får slita järnet eller en hel trupp?😆  Hoppas att jag är bra skyddad😊 Gratta Nettan igen. Vräk i er godsaker och ha en mysig sista kväll i stugan. Bamsekram🤗

69 Kicki:

skriven

Hej, är det bara att swisha pengarna och ringa Nettan nu direkt ?

Svar: Ja exakt så och är det upptaget så bara ring igen.. välkommen hälsar Nettan
Esmaralda

70 Ns:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du förändring påväg?
Kram

71 Browallia:

skriven

Jag börjar med en hälsning till Nettan, Grattis på födelsedagen! och så vill vi tacka för den helt magiska healingen som Igge fick här om kvällen och som redan morgonen efter visade att det givit den effekt vi hade hoppats på. Vi är så nöjda och glada för det! :)

Så vill jag även tacka dig Es, för ditt svar igår om att jag inte behöver må dåligt över att jag inte var med när min pappa gick över till Alltet eftersom han vet om orsaken och förstår hur mycket jag hade velat vara vid hans sida i den stunden. Denna informationen har gett mig ett lugn så nu kan jag lägga detta bakom mig och fokusera på min och pappas speciella relation.

Ni är två helt underbara kvinnor som jag en dag hoppas få ge varsin stor bamsekram IRL. Skickar varsin cyberkram så länge...

Önskar en trevlig kväll med tårta och allt.

72 Jossan :

skriven

Känns som jag kommit i en period där jag inte orkar eller vill äta på kvällarna. Försöker få i mig soppor och liknande... måste få i mig mat för att kunna gå ner i vikt.. idag blev det iallafall soppa och champinjoner...

Vill nå min målvikt snabbt... det är bara ca 3 veckor jag ätit och räknat kalorier...

Kan det ske något positivt snart?

Kram

73 Jossan :

skriven

Känns som jag kommit i en period där jag inte orkar eller vill äta på kvällarna. Försöker få i mig soppor och liknande... måste få i mig mat för att kunna gå ner i vikt.. idag blev det iallafall soppa och champinjoner...

Vill nå min målvikt snabbt... det är bara ca 3 veckor jag ätit och räknat kalorier...

Kan det ske något positivt snart?

Kram

74 Anki:

skriven

Gokväll
Moses har även ätit kvällsmaten ! Då uppstår frågan om veterinärbesöket verkligen är nödvändigt..
Är ambivalent i frågan har ju dålig ekonomi men vore skönt med status på pojken...
Gör jag rätt som går till veterinären ändå ? Vet att det krigas om tiderna och får lite dåligt samvete .

Kram Anki med mycket friskare flock

75 Anki:

skriven

Gokväll
Moses har även ätit kvällsmaten ! Då uppstår frågan om veterinärbesöket verkligen är nödvändigt..
Är ambivalent i frågan har ju dålig ekonomi men vore skönt med status på pojken...
Gör jag rätt som går till veterinären ändå ? Vet att det krigas om tiderna och får lite dåligt samvete .

Kram Anki med mycket friskare flock

76 Vitlilja :

skriven

Hej. Det dök upp en möjlighet till sysselsättning inom en förening, mer administrativt men ensamt arbete. Det positiva är att det går att börja ganska direkt medan den andra platsen jag väntar på som är mer socialt, är mer tveksamt när jag kan börja. Vad tror du vore bättre? :)

77 JustMe :

skriven

Stort grattis Nettan på din dag!

Attans att jag missade detta erbjudande!

Ez- hur ser chansen ut om jag söker jobbet som enhetschef i N-Kommun?

Kör försiktigt när ni åker hemåt 💕

78 Bjork:

skriven

Hej

Kommer sanna h komma och hälsa på hos mig i framtiden?

Kram


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: