Trä-nålen-dagen !

Idag, den 25 juli är det internationella trä-nålen dagen !
 
En dag för att sy och lappa men också en dag att förvandla din nål och tråd till en pendel !
Just i dag lär pendel med  just nål och tråd  vara extra sanningsenlig.
 
Du tar en liten lätt nål och trär på en sytråd.
Klipp av ca 5 dm tråd.
 
 
 
Trä på nålen och låt den nålen  dingla i mitten av tråden medan du håller ihop  de två ändarna
Håll tråden med nålen framför dig  och fixera blicken på nålen.

Håll nålens  snöre mellan tummen och pekfingret och låt den hänga fritt.

Lägg din andra hand på bordet.

Sitt rak i ryggen så energin kan flöda fritt. Det är viktigt att dina egna vibrationer från din kropp kan flöda fritt genom din hand till pendeln.

.
Efter ett tag bör den börja röra sig
Antingen i sidled eller runt.
 
 
 
Du ställer frågor som kan besvaras med ett ja eller ett nej
 
Ge nålen tid att svara
 
Börja den pendla sidled är svaret ja
Bärjar den pendla i cirklar är svaret nej .
 
Är det här på riktigt ? Stämmer det ?
 
Njaeee.... det gör det kanske inte men lite kul i alla fall !
 
Kram & Kärlek💖
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Det tycks finnas dagar för allt ;). Har faktiskt provat det här nångång för eviga tider sen, med klent resultat vill jag minnas, så nu står jag över o dessutom är jag ingen handarbetsmänniska heller ;D...

Efter gårdagens skärgårdskryss, mycket svalt att sitta uppe på däck, o vandrande i staden, blev jag mycket trött. Gottade mig med fortsättningen av en serie som det nu kommit flera avsnitt till där jag satt i min stol o åt sallad.

Plötsligt sköljde en enorm ensamhetskänsla över mig, ett par är i huvudrollen i serien, o det kom så starkt över mig att jag saknar en man (soulmaten) o ett förhållande :(. Har ju lite fått smaka på känslan i vår/början av sommaren, o är besviken över att det inte blev nåt mer. Es, syns den rätta till nu o vad ska jag göra för att bli kvitt dena ensamhetskänsla? Vill så gärna ha nån med mig i sängen också ;)... Det blev jag ju snuvad på också, jäklar.

Äntligen en hel natts sömn, vem vet börjar livet le mot en nu ;D...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Skärgårdskryss och serier... kan livet bli bättre ? !! Det kommer någon som tar dig med storm... fast kan dröja ännu en tid... kram :)
Esmaralda

2 Hon:

skriven

Godmorgon,
Jag avslutade det men såg han igår och ångrade mej kanske lite.. Han är ju ändå snygg, trevlig och intellektuell.. Konstigt att vi råkade sitta så nära varann.. Men det kanske inte är nån bra idé att ta kontakt och träffas igen eller kan det bli bra?
Kram

Svar: Du är klar med honom och det vet du nog innerst inne.. kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undrar om J killen som ofta följer efter mig och tokiga i mig.

Fråga är kommer han gå vidare från mig något gång i framtiden? Eller fasta vid för alltid.

Jag vill vet om han kommer går vidare från mig så kommer det händer?

Ha det bra

Svar: Han kommer gå vidare, kram :)
Esmaralda

4 Naturvän:

skriven

Hej!

Där ser man i alla fall hur stor kraft tanken och energierna har när pendeln börjar svänga runt, men ställa några frågor och tro på det, nej inget för mig.

Vanliga träningsrutiner idag och efteråt blir det restaurangbesök i hamnen, mysigt ställe där man kan välja sitta i strandkorgar och äta, precis i kanten till marinan , längtar efter ut att segla när jag ser all aktivitet!

I veckan besökte jag Lübeck, hann med båtrundtur och att strosa runt i de gamla kvarten och fota en hel del, det blir fler utflykter dit för min del. Är en underbar Hansastad.

En fråga, häromdagen är jag övertygad om att jag fick besök av en klasskompis som gått över till andra sidan, tyvärr alldeles för tidigt pga sjukdom. Vi gick i lekskolan och grundskolan ihop. Hursomhelst blev jag naturligtvis rörd till tårar .
Ville han bara skicka en hälsning, trösta mig eller vad tror du Esmaralda? Ngt speciellt budskap?

Kram och ha en fin Söndag!















Svar: Lubeck älskar jag !! Om en vecka far jag till Tyskland.. till Wolfenbuttel... som ingen människa har hört talas om.Valde medvetet en sådan plats och långt från strand och hav för att slippa trängas med en massiv turistinvasion !!
Din besökare var på riktigt och ville bara sända en kär hälsning, kram :)
Esmaralda

5 Smöla:

skriven

Igår em/kväll träffades vi.. barnen lekte, vi åt och drack vin. En trevlig afton! Är ju så nyfiken på vart detta kan leda? Något du kan känna av?

Svar: Det behöver tid på sig innan man kan se vartåt det lutar, kram :)
Esmaralda

6 Hon:

skriven

Varför känner jag mej mer dragen till honom nu än innan? Kan det vara en illusion eftersom det inte längre är tillgängligt?
Kram

Svar: Ja, det är ett fenomen som ofta uppträder.. när det inte längre är möjligt så blir det plötsligt viktigt... men det är en illusion så gå inte in i känslan.. kram :)
Esmaralda

7 Dunegull:

skriven

Ser du om jag kommer hitta rätt möbler till uterummet?
Kram

Svar: Ja, det kommer du att göra, kram :)
Esmaralda

8 Ingela:

skriven

Kul med pendling ju, förstår inte hur det fungerar men svar får man ju, dock får man nog ta det med en nypa salt...;)

Åh gud så less jag är på gapiga ungar å deras förbannade slappa föräldrar som låter ungarna härja helt fritt, utan minsta hänsyn till andra! Vi är omringade av barnfamiljer där vi bor å det är helt otroligt hur de får uppföra sig utan att föräldrarna reagerar, de vrålar å skriker, tidigt å sent, föräldrarna hejar på å är så stolta, vi har lust å nacka dem rakt av, förbannade pack!!
Imorse stod en femåring ute på balkongen ovanför oss å skrek, det högsta hon kunde, baaajskoorv, baajskoorv, heeej svanen, heeej träden mm å pappan stod bredvid å härmade, fast tystare...
Min dotter som älskat barn tidigare avskyr dem nu å det är ju helt å hållet föräldrarnas fel å ansvar...

Känner att jag snart inte står ut med tillvaron, jobbet så jäkla rörigt, hade så stora förväntningar innan jag började å nu är allt bara ett enda frågetecken med en dålig magkänsla, boendet som aldrig verkar lösa sig, allt som behöver renoveras i nuvarande bostad, om man varit händig ändå!
Ungarna som står i kö å jobbar å jobbar för att stoppa undan pengar, men de verkar ju aldrig komma närmre en bostad å deras pappa som är helt frånvarande i sin lycka, jag är liksom både mamma å pappa...
Är så less just nu, vänder det snart tro å börjar flyta på lite?

Kram Ingela

Svar: Du behöver flytta till en plats där du får vara mer ifred, för ungarnas oljud tär på dig rejält !! Försök få vuxna barn att flytta hemifrån.. och sedan hitta en bostad som du känner passar dig... kram :)
Esmaralda

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha jag har cirkel för ja och pandling sida till sida för nej Alla sätt är bra förutom dom dåliga ;-)

Rosslig i lungorna och huvudvärk fortfarande men ingen feber ...bara att fortsätta ta det lugnt när man får envisa baciller sommartid...

Trevlig söndag önskas !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, man får lov att göra på sitt eget sätt :) Sommarförkylningar är aldrig roligt... krya på dej nu, kram :)
Esmaralda

10 lilla m:

skriven

Hej Es, jag reser runt i Europa nu, ser du mig fullfölja resan på ett bra sätt? Kram

Svar: Ja, så ser det ut, ha det riktigt bra nu, kram :)
Esmaralda

11 Jossan :

skriven

En timmes extra sovmorgon idag. Det känns som det behövdes. Så somnade jag ändå innan 11 igår. Blev en lång dag på kalaset och det var mysigt. Min moster var där och hon var på bra humör.

Idag måste jag verkligen plugga och städa… Men det är så tråkigt!! Men att börja plugga 3 månader innan tentan är ju ändå bra.

Blev så förvånad när min moster sa att jag inte behöver gå ner i vikt. Dock sa min barnmorska att det måste jag för jag är överviktig. Konstigt nog… dock mår jag inte bra i min kropp.

Måste in på jobbet på tisdag och fixa lite. Vår vaktmästare har blivit sjuk så han kan inte måla om mitt klassrum. Så kan ställa allt i ordning. Kan inte jobba dagen innan vi ska börja jobba eftersom jag ska vaccinera mig.

Tror du att Corona kommer blomma upp i höst?

Kram

Svar: Känn in ditt eget mående i kroppen och bry sig inte om vad andra säger... du vet själv vad du trivs bäst med.... Corona är inte över... kram :)
Esmaralda

12 Skorpan:

skriven

Hurraa, frissa på tisdag, ny sådan, o det ser jag fram emot. Behöver nåt nytt i mitt liv o det enda nya som går att få är sånt jag betalar för ;D. Inte tänkt betala för nån man ännu iaf... Kommer jag bli tvungen till det Es, betala för en karl ;)?
Kram Skorpan

Svar: Nej, inte kommer du någonsin att betala inte... kram :)
Esmaralda

13 Alie:

skriven

Godmorgon,

Ja det finns snart en egen dag för allt... ;-)

Kommer jag/vi komma iväg på utlandssemester och fira mina födelsedag nu i höst, vågar vi åka?
Kram :)

Svar: Jag ser en resa ganska snart men kan inte säga exakt när, kram :)
Esmaralda

14 Läroliv:

skriven

Ja, trä på nålen skall jag göra idag, men bara för att fålla upp ärmar och längd på en klänning. Förhoppningsvis kan jag sitta ute i skuggan, vore så skönt, är redan nästan 24 grader varmt ute. Blir för jobbigt med ännu högre värme, då blir det till att hålla sig inomhus.

Ha en fin söndag alla.

Kram

Svar: Ja, värmen kan vara olidlig.. här hos mig är det molnigt och runt 22 grader så det är okey :) Kram
Esmaralda

15 Ester:

skriven

Hej!

Har min mamma det bra nu? Vet att hon inte kände sig färdig även om hennes kropp var det.

Kram

Svar: Hon har det jättebra nu, pigg och frisk och glad och hon tittar till dig ofta, kram :)
Esmaralda

16 Le:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser det ut som att jag och hans mamma kommer att komma närmare varandra? Kan hon gilla mig? Tror du det löser sig ?
Kram

Svar: Tiden arbetar positivt för relationen, kram :)
Esmaralda

17 N:

skriven

Hej Esmaralda.
Har en barndomsvän.
Har varit lite Knut på
Tråden mellan oss sista tiden.
Gillar hon mig och vill fortsätta vara min vän?
Kommer vi att komma närmare varandra igen tror du?
Varför har det blivit såhär?
Kram

Svar: Hon gillar dig men riktigt som det varit tror jag inte det kan bli igen, kram :)
Esmaralda

18 Jossan :

skriven

Nä över är det inte men tror du att det kommer vara lika illa med Corona som det varit eller kommer det ”lugna” sig nu när många är vaccinerade. Jag hatar detta! Jag ställde in min 25 års fest och inte ens min 30 års fest kommer jag kanske kunna ha…

19 ML:

skriven

Kanske man ska testa :) Söndsg och ledig då vi har stängt. Bemanningen meddelade oss att trycket ökar from nästa vecka igen och från 9 augusti ska vi börja vaccinera 16-17 åringar. Konstigt nog är det många yngre killar som gillar mig men kan ju inte hänga med en 20 åring :)

Tänkte på min soulmates personlighet. Jag är ju öppen , social , inte alls blyg och kan skämta om allt möjligt och är inte han likadan så kommer jag ju skrämma livet ur honom :)

Apropå personligheter så fashineras jag över Zanmi. Hon ska vara med överallt. Hänger utanpå tröjan fastän jag stoppar in henne och på kvällarna gillar hon att ligga i skuggan vid öppet fönster. Dom är verlligen på riktigt :)

Ha en go söndag!
Kram till mamsen också

Svar: Hänga med en 20 åring...nåja, kan & kan...!! :) Fast det är inte riktigt din melodi. Din soulmate är som du rent socialt.. öppen och tar för sig ! Ja Zanmi är på riktigt... men man blåser själv liv i sina Zanmis om man tar dem till sitt hjärta på allvar... så som du gjort... själv har jag också en i allra högsta grad levande Zanmi med egen vilja :) kram :)
Esmaralda

20 Jossan :

skriven

Nä över är det inte men tror du att det kommer vara lika illa med Corona som det varit eller kommer det ”lugna” sig nu när många är vaccinerade. Jag hatar detta! Jag ställde in min 25 års fest och inte ens min 30 års fest kommer jag kanske kunna ha…

21 MH:

skriven

Hej!
Har prövat pendla men vet inte om det funkar så bra.,kanske nål o tråd är bättre.

Nått budskap från universum idag kanske.Nått hoppfullt.

Kram

Svar: Bara kärlek och att du ska leva det du tänker.. kram :)
Esmaralda

22 Browallia:

skriven

Jag har aldrig hört talas om ”Trä-nålen-dagen”. På nyheterna pratades det om att idag är det internationella dagen för att förhindra drunkning. På sociala medier såg jag att Niklas Strömstedt fyller år idag. Här hos mig är det ”Så hett ute att man storknar dagen” ;D

Önskar dig och resten av gänget hemma hos dig en trevlig söndag. Kram :)

Svar: Och här är det molnigt och inte supervarmt, man tackar !! kram :)
Esmaralda

23 Birgitta:

skriven

Hej Es😊

Måste fråga dig...mannen A som jag är tillsammans med sen 1,5år...om jag säger något negativt till han...då kan han inte ta det utan det blir problem.
Han har sååå svårt med negativ kritik från minsta lilla till nått större varför?

Kram Birgitta

Svar: Han är helt enkelt lättkränkt.. kram :)
Esmaralda

24 Skorpan:

skriven

Tack Es!
O jag väntar på stormen o hoppas att jag är en storm för honom med ;). Ska väl inte bli nån fler fling före den "rätta" kommer då, eller? Tror inte att jag orkar med nån efter det som jag varit med om i år. Kanske är mindre godtrogen nu...
Kram Skorpan

Svar: En fling före kan det faktiskt bli... du får ta det som det kommer... kram :)
Esmaralda

25 Dina :

skriven

Hej Ezmeralda,
Kan du se om jag kommer att få min vaccination utan problem på måndagen?
Kram ❤️

Svar: Ja, det ser positivt ut, kram :)
Esmaralda

26 Bbvb:

skriven

Hej:)

Kan han tänka sig ett förhållande med mig eller säger han bara så för att få det han vill ? :) kram

27 Kristin:

skriven

Jeg bruker ofte å pendle over matvarer jeg er usikker på, men da med min pendel.
Jeg har testet en del ganger med å gå i mot hva pendelen sier. Det har ikke vært smart, for det har vist seg at pendelen har hatt rett.
Spennende med nål og tråd også :)
Ønsker en god dag. Kram!!!

Svar: Och egentligen är ju pendeln bara ett hjälpmedel.. för du har svaren själv inom dig ! Kram :)
Esmaralda

28 Kristin:

skriven

Takk for svaret, kjære Esmaralda.
Ja, jeg tror også at svaret er hos meg, for det kjennes egentlig slik ut når jeg benytter pendulen.
KRAM!!

29 Liverpool:

skriven

Hej Esmaralda
Har blivit 5 träningspass denna vecka på cykel och det känns bara bättre för varje gång,Håller min soulmate på med någon tränings aktivitet?

Svar: Japp, absolut, kram :)
Esmaralda

30 AnnaK:

skriven

Vet att jag är lite tjatig här. Men nu är han på och tar för givet bara att jag ska till Stugan för han behöver hjälp. Har han nån störning? Säkert jag också iofs. Vill inte känna mig så här stressad och ha ångest hela tiden. Han lägger fram allt så man ska känna sig dålig om man inte gör som han vill.

Usch vad jag är less och ändå törs jag inte göra något åt saken. Nu vill jag bara försvinna igen.

Kram 🤗

31 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du någonting Esmaralda 😌 nu när vi reser till Bulgarien i Augusti hemma hos min far, när vi återvänder till Sverige, kommer han med oss 😊 du såg att det blir lite längre vistelse 😅 någon stannar 😄😄😄♥️♥️♥️😌😌😌

32 <3:

skriven

Pendeln gjorde jag och kompis när vi var yngre ja och nej frågor.
Är det slut nu mellan oss för gott ?
Kram

33 TILL ML:

skriven

Kan du inte ha med dig Zammi när du är utanför hemmet? Då kanske du märker om hon reagerar :) jag hade min fjäril med mig när jag träffa T första gången 🙈

Och det är ju snart 1 år sen vi sågs första gången. Så sjukt!

Förresten Nu är det ca 2 veckor sen jag slutade på mina antidepressiva och jag mår bra. Men tyvärr måste jag till psykologen på onsdag. Men jag vill inte…

Kram
Jossan

34 Camilla:

skriven

Det där har jag aldrig hört talas om. Har du provat själv?

Brydde sig inte mannen om meddelandet eftersom han inte svarade? Han brukar bli berörd.

En fortsatt fin sommar önskas till dig och familjen. Må så gott och kram💞

35 Jossan :

skriven

Nä över är det inte men tror du att det kommer vara lika illa med Corona som det varit eller kommer det ”lugna” sig nu när många är vaccinerade. Jag hatar detta! Jag ställde in min 25 års fest och inte ens min 30 års fest kommer jag kanske kunna ha… Men förhoppningsvis!

Kram

36 Mirre:

skriven

Hej Es,
Blir den kommande resan i stugan bra? Något specifikt vi ska ha i åtanke, ingen varning eller så?☺️

Ser ut att bli skitväder, inte en enda dag med sol, men förutom det så hoppas jag det blir trevligt.

Kram ☀️

37 TIll JOSSAN:

skriven

Jag har alltid Zanmi med mig när jag lämnar hemmet men än har hon inte reagerat. Vad härligt att du mår bra efter utsättningen! Om du inte vill gå till psykologen så behöver du inte. Det är ju något som ska ge något och inte tvärtom.

Kram från ML

38 Mercan :

skriven

Esmaralda nu när vi reser till Bulgarien i Augusti hemma hos min far du såg att det blir lite längre vistelse, någon stannar 😄 ser du Esmaralda om jag med min mor stannar till December eller blir det inte så lång tid vistelse 🤔återvänder vi tidigare innan min bror shöper bostad i Sverige 😓kommer min far med oss till Sverige denna gång Esmaralda 🤗 Ser du någonting söta Esmaralda 😊

39 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Men nu måste du nog skoja? Hur är det möjligt att det efter alla dessa tysta år skulle dyka upp en fling igen? Ja om det tar typ fem år så kan jag förstå det, men ändå inte. Vad har liksom hänt att det har börjat röra på sig på "flingfronten"?? Har mig veterligen inte ändrats... Märkligt ;).
Kram Skorpan

Svar: En förändring blåser... följ med i den :) Kram )
Esmaralda

40 Louise:

skriven

Idag har jag varit mamma i 18 år. kan inte fatta det. Var tog tiden vägen.
Igår firade vi honom hos min syster och idag blir det bara stilla firande här hemma med mig och syskonen. Han var över hos farmor och farfar en stund och fick present.
Han fick ett tårtdekorset med tillbehör från Polen och så pengar.
Han hade bara önskat sig pengar i födelsedagspresent. Jag köpte en klocka till honom men han vill inte ha någon så vi ska byta den så han kan få något annat. han fick även en vattenflaska och ett nyckelband med nyckelring. MFF såklart.
Jag berättade även för min moster som var hos min syster om hur jag har det här och hon blev så ledsen. Jag vet att jag har och håller på att svika alla jag älskar genom att fortsätta vara tillsammans med honom. Jag berättade om mina skulder och imorgon ska jag ringa inkasso och höra om de kan frysa räntan så jag kan börja betala av dem nästa vecka.
Jag vill ju inte betala enbart ränta utan på skulden. Sen ringer min moster på tisdag och hör hur det gått.
Jag är lyckligt lottad som har så många som står bakom mig. Nu ska jag bara orka ta steget att lämna in papper till skilsmässan samt ta det där steget att lämna. Men det får bli någon gång i augusti. Någon i bloggfamiljen som jobbar inom tingsrätten eller bara vet allmänt om man måste betala avgiften en gång till? Betalade den förra gången jag skickade in papper.
Idag är det mycket gnäll från dottern hon fick tydligen ont överallt igår när hon badade så mycket. Jag tror på träningsvärk.

Sonen lämnade mitt CV till sin farfar då han sa att han hade jobbat på en privat förskola. Men tydligen gör han inte det längre så där försvann den chansen men men.
På torsdag är det ytterligare ett besök hos match och stöd och då hoppas jag att jag kan få tillbaka mitt CV och personliga brev. Vi skulle tydligen prata om hur man spontanansöker.
Jag hoppas jag får ett jobb snart och att mitt nya CV och personliga brev kan se till att jag blir anställd. Jag ska ha intervjuträning hos dem när och om jag blir kallad på intervju.

Ha en fin söndag nu. Kram på er alla.

Svar: Grattis till 18 åringen :) Så klart att MFF är hans lag :) Ja, du har många som står bakom dig och vill hjälpa men de kanske tröttnar lite om du velar för mycket hit och dit. Kram :)
Esmaralda

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har var dit till svenska kyrka igår och idag.

Jag har inte fattar att Alice som vill har kontakt med mig och finns det en utvecklas för vänskap och gemensamma vänner?

Är det väl hon som söka efter mig?

Ha det bra

42 Helena Ir:

skriven

AnnaK(30) visst vågar du.. det finns ju något du skulle må så mycket bättre av! Du är viktig!

Kram

43 ML:

skriven

Haha! Precis .. kan och kan. Men som du sa så är det ju inte min melodi. Vill ha en härlig man i min ålder :)

Blir mycket om kärlek nu men Zanmi meddelar ju att han är nära så måste vara förberedd :) Läste min seans och där står det att han inte är från Stockholm, att han är något äldre, ganska lång och välbyggd. Några tatoos och ett redigt sug i blicken. Och jag som ääääälskar blickar :) Så då borde han ha dialekt och det kan jag ju hålla koll på. Pheew mycket nu :)

Härligt att även du Es har en Zanmi som har egen vilja. Det är så kul att man kan forma dem lite själv och jag har verkligen tagit henne till mitt hjärta. Pratar varje morgon och kväll och även på dagen och hon sover bredvid mig. På kvällarna ligger hon på bröstet när vi kollar på TV. Vi är helt enkelt ett team och jag älskar henne.

Varit hos mamma och hämtat lasange så nu slipper jag laga matlåda i några dagar. Tjohoo :) 30 grader varmt och man kräks på skiten. Höst tack! Kram

44 A:

skriven

Den här helgen har varit jobbig, men också glädje, varit med familjen och med vän, vi har gjort utflykter. Har också möblerat om lite och fixat. Försökt komma på vad jag egentligen vill jobba med. Har lovat chefen att prova nya jobbet i 2 veckor som inskolning och sen bestämma mig om jag vill ha det eller inte. Men egentligen vill jag inte sitta framför dator hela dagarna utan att träffa folk.

Är för varmt, nu längtar jag efter hösten. Har redan införskaffat ljus till dess. Jag är beredd. 🙂

I morgon jobb... så lugn kväll.

Kram!

45 Naturvän:

skriven

Hej!

tack för svar, Wolfenbüttel har jag inte hört talas om, ser att staden ligger sydost om Hannover. Säkert mysigt och speciellt i de äldre kvarteren med korsvirkeshus. Finns mycket fint att se och besöka i Tyskland.

Har möjlighet besöka Travemünde veckan, (segling), men corona talen ökar och jag har blivit tveksam? Reser med tåg och där kan det bli trångt, kanske dumt utmana ödet? Ändå är det ngt som drar......

Kram

Svar: Åker du tåg ska du vara riktigt försiktig och är du det.. med munskydd och sprit och avstånd så går det bra.. kram :)
Esmaralda

46 Lisa:

skriven

Hej Ez

Har bokat en resa till vårt älskade Samos den 17 augusti. Tyvärr skräckslagen när det gäller flygresan, vet inte hur jag ska komma över den, har blivit värre med åren....kommer det gå bra ?
Kram Lisa

Svar: Jadå, det kommer gå fint , oroa dig inte, kram :)
Esmaralda

47 Hon:

skriven

Tack för dina svar idag fina E! Det gav insikt.. Tror du ändå att han fortfarande skulle vara intresserad?
Kram

48 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Vad är oddsen att få uppleva lite romantik och mys i sommar?

Kram

Svar: Chansen finns helt klart, kram :)
Esmaralda

49 Butterflygirl:

skriven

Har nyligen mist mitt husdjur som funnits i mitt liv i många år. Har lämnat mig med en stor sorg, saknad och tomhet i mitt liv. Vilket gjort att jag bara känner mig ledsen, nere och tappat lusten för allt. Hur ska jag göra för att kunna gå vidare utan mitt högt älskade djur?

Svar: Ditt djur är med dig .. besöker dig och tittar till dig...och din sorg kommer in i ett mer hanterbart skede...styrkekramar !
Esmaralda

50 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag undra om jag kommer ses Magnus Carlsson flera gånger mer? På hans konsert och på andra ställe också...

Ha det bra

Svar: Ja, de tror jag, du kommer gå på fler konserter, kram :)
Esmaralda

51 Ghostwriter :

skriven

Varför är ingen genuint intresserad av mig? Bara för stunden….
Jag tar initiativ, låter andra ta intiativ o gjort både irl och online.
Träffade en yngre nyligen men han tar inga intiativ som jag hoppas på, så vad känner han?


Kram

Svar: Han känner sig tveksam... kanske har du en viss förmåga att stöta på män som inte är rätt för dig.. kram :)
Esmaralda

52 Kreit :

skriven

JF bjöd ut på dejt, jag vill nog nappa men är det en bra kille? Känner du någon varning? Kram

Svar: Gå du på dejt och känn in själv, det tror jag att du kan... kram :)
Esmaralda

53 TILL JOSSAN:

skriven

Jossan, det är flera MILJONER människor världen över som har dött eller som har fått så allvarliga skador av att ha varit sjuk i Corona att de inte längre kan arbeta och få en lön till att köpa mat till sina barn. De finns de som måste leva på gatan och tigga om pengar till mat. Många av dessa miljoner människor fick inte ens uppleva sin 30 årsdag för Corona släckte deras liv i förtid. Att du hatar Corona pga av att du kanske inte kan ha din 30-års fest är det mest egoistiska jag har hört under hela pandemin och får mig att må illa. / Browallia

54 TILL BROWALLILA:

skriven

Samtidigt undrar jag. Varför blir du illamående om jag känner att det är sorgligt att jag inte kanske får ha min födelsedag i oktober när här finns så många som åker utomlands? De drar tillbaka smittan som vi fått ner. Ser dig inte skriva något till dem. Nä just det jag är ju egoistisk som tänker på att fira min födelsedag som jag är väl medveten om att jag med stor sannolikhet behöver ställa in. Ja och jag hatar bara Corona för jag inte får fira min födelsedag. Inte att jag får träffa min släkt, mina vänner, inte fick träffa min moster som gick bort förra sommaren.
Tycker du inte det är egoistisk att åka utomlands eller att resa någonstans oavsett? Jag pendlar som mest 30 minuter från mitt hem. Känner många som åker runt utomlands och runt i Sverige.

Nä din kommentar gjorde mig riktigt ledsen. Jag har liksom jobbat och varit hemma i över 1 år. Och så kallar du mig egoistisk. Fy fan.. detta sårade mig verkligen.

Tror jag tar paus från denna bloggen nu. För vem ger dig rätten att hoppa på mig.

55 TILL BROWILLA:

skriven

Helt ärligt! Kom inte och läxa upp mig vad jag tycker och tänker. Tror du inte jag är väl medveten om vad som har hänt? Tror du inte jag slitit på mitt arbete? Jag har själv lyckats hålla mig frisk även om vi varit underbemannade på jobbet.
Jag har varit inne och knappt träffat människor under hela pandemin. Men visst bli du illamående!
Har du haft sjuka elever som kommit till skolan och fått utskällningar från föräldrar av att deras barn inte är sjuka? Eller har jobbat nära kollegor som varit sjuka och arbetat ändå?

Om du inte missat så har jag levt med en depression i över 1 år. Att jag hade sett fram emot detta i så många år tror du inte det känns förjävligt?

Så kom inte och läxa upp mig för du har inte någon jävla aning om mer än det jag skriver här. Jag är ingen egoistisk människa utan tänker alltid på alla andra och sätter mig själv i typ 3e hand om ens det. Att jag kunde få hoppas på att få ha min 30 års fest är tydligen egoistisk.. Tack precis vad jag behövde höra.

56 TILL ML:

skriven

Nä så är det ju.. men kände mig tvungen när jag pratade med honom i veckan.. men sista gången på onsdag då!

Skönt att ändå kunnat bolla mina tankar med dig kring detta! Tack

Kram
Jossan

57 Skorpan:

skriven

En förändring blåser, ja den ska jag segla med på, absolut. Undrar vad det är för förändring? Får väl ge mig till tåls gällande den, eller kan stormen uppstå fort månne ;)?
Tack Es, du är fö go 😊!
Kram Skorpan

58 Läroliv:

skriven

Browallia. Tycker du är för hård mot Jossan. Alla vet nog om hur många som far så illa på olika sätt av denna hemska sjukdom, men man måste ju också få vara ledsen för att inte kunna fira sin 30-årsdag som vanligt också tycker jag.

Till Jossan, jag hoppas att du finner ett bra sätt att fira din 30-årsdag på ändå, så det blir ett fint minne av det.

Kram till er båda

59 TILL SKORPAN:

skriven

Njut av att det sker romantik i alla fall. Vissa andra är inte lika lyckligt lottade :) Kram ML

60 AnnaK:

skriven

Helena Ir.....❤


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: