Vår dag....

 
Så for jag och ryska syster  till Ullared !
 
Same procedure as always... vi stannar & fikar där vi alltid stannar !
Typ halvvägs !
 
 
Taggade och redo !!!
 
 
INte förrän vi kommer fram inser vi att HILVITTE... det är den 27:e.. det är lönedags oh köerna ringlar sig sanslöst långa !!
 
Det är andra gången vi råkar pricka in  lönedag.... att man  aldrig lär sig !
 
Lite tur i oturen hade vi... vi fick rummet på hotellet  redan klockan 12.. så vi  fixade lite .. satte in bubblet i kylen... och sen gick vi  till Harrys och studerade kön på lite avstånd med kallt vitt vin i glasen....
 
 
Vi enades om att sämre kan man ha det.
 
Vidare till krogen för lunch.... fish and chips... och lite mer kallt vitt...
 
 
Nu plötsligt började det gå undan i kön...  och det tog oss 10 minuter av köande för att komma in !  Och det kan man stå ut med.
 
Shopping i två timmar... sen ölpaus i sportbaren....
 
 
.... och ett par timmars shopping till !
 
Man hittar ju inte allt man ska ha... och vid sminket var så mycket folk att jag valde att inte gå dit... men det mesta lyckades jag få med mig.
 
Jag var rätt ensam om att ha munskydd.. kände mig nästan som ett UFO !
 
Till hotellet..... ett glas bubbel och så till restaurangen för kvällens middag
 
 
Hotellrestaurangen är hur fin som helst !
Läckert salladsbord...  och buffé  med  lite allt möjligt
 
 
Och där fick jag nån  slags meltdown lagom till vår irish coffee  😂
 
Så drog vi oss tillbaka på rummet och pratade typ halva natten....det hör ju till !
 
När morgonen kom avnjöt vi  vår frukost och rundade av med nybakade våfflor.. och så gav oss hemåt.
 
Nu dröjer det innan det blir Ullared på nytt !!
 
Kram & Kärlek💖
 
P.s. Och nu krånglar blogg.se igen... suck !
 
 
 
 
1 Skorpan:

skriven

Yey, vilka dagar på "Ullis" ni hade. Utbudet av mat o drycker verkar tryggat där o shoppingen också ;). Att få prata av sig med en kompis är nog det bästa med en sån resa, men varför ska det ta lång tid innan nästa resa? Kretaresan kommer ju om en dryg månad förstås :)...

Två dagar med sena kvällar o tidiga morgnar, för min del, på kompisens stuga har kanske fyllt nån funktion denna semester ;). Trevligt jo, tröttsamt också, blir att sova ut ordentligt hemma nu för att jag ska orka med fortsättningen av semestern ;). Ser du Es nåt speciellt, nåt nytt, som kan tänkas ske inom de närmaste dagarna eller kan universum tänkas ha nåt budskap åt mig, nån varning kanske?

Detta dåliga sovande är ju inte speciellt bra, men det kanske fixar sig hemmavid. Kanske tar en annan rutt hemåt idag då jag har möjlighet, lite sightseeing...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

2 Läroliv:

skriven

Härligt.

Tusen tack för seansen. Den var precis vad jag behövde. Så nöjd, tack.

Kram

Svar: Vad roligt, kram o tack :)
Esmaralda

3 L:

skriven

Måste bara säga att man visst har tystnadsplikt vid covid vaccinering. Det gäller ju överallt i vården, spelar ingen roll om det är 1000 patienter i en vaccinationslokal eller 10 patienter i väntrummet på en vårdcentral eller 2 patienter i väntrummet på psykakuten.

Bara för att patienter ser varandra har personalen ändå tystnadsplikt.

4 Mikael:

skriven

Jag klurade på varför det tar så länge för Es att shoppa och fann att det kanske finns en restaurang därinne och Es hinner med typ 110 tallrikar när hon shoppar, som den här kvinnan, vete tusan hur det går till :)


https://youtu.be/CQpxJhN16pM


USA nyhetskanaler är förtjusta i deras No.1 medium, han som inte skulle bli medium men vid en seans dök hans mormor upp och sa att han ska bli medium :) han beskriver hur det går till när han gör seanser


Många har problem med deras avlidna ser en när han jobbar, själv är jag för

Live and let die :)

https://youtu.be/b07Z_qfchFk

Favoritlåten sen jag var liten, annars blir det lätt outhärdligt, med alla som ska dö före en själv, Bondbrudar kan en springa på i Torekov :)

Kram
Mikael

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Det är planera att jag ska dit till cafe skrubban nästa vecka om det är klart. Kommer jag hitta personen där?

Ha det bra

6 Stjärnöga :

skriven

Vet inte varför jag gör såhär. ?
Har jag nu sjabblat bort allt? 😢😔

7 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Vilka mysiga dagar ni ser ut att haft.

Jag undrar om mannen jag börjat träffa igen. Älskar han mig lika mycket som jag älskar honom? Är han fortfarande rädd? iså fall för vad? Kramar

8 sus:

skriven

Hej
så trevligt....
mycket folk....
Esmeralda jag vet att jag tjatat men jag är orolig...
vad har hänt?
Love sus

9 Camilla:

skriven

Haha så roligt jag fick av dagsens blogginlägg, det piggade verkligen opp mig! Tur jag får snart börja min arbetsverksamhet igen, för mår dåligt av detta hemmaliv. KRAM

10 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Oj så trevligt ni haft.

Es, är han glad och lycklig i vår familj?
Kram

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför det är ingen som förstår min mående. Varje dagar mår jag ännu mer dåligt. Jag har prata med den Emma men hon fattar ingenting ju och skylla på mig av vad jag gjorde för fel.

Jag är så vilse och jag känner mig så ensam. Jag ogillar ju min livet.

Ingenting bryr sig om mig. Men inte på den sätta som hur jag mår inom mig själv

Ha det bra

Svar: Kanske du ska prata med en professionell person om ditt mående och få lite verktyg som du kan använda dig av, kram :)
Esmaralda

12 .:

skriven

Hej Es!

Imorgon ska jag, min farmor och min bästa vän åka till farmors stuga över dagen. Min vän har aldrig träffat min farmor. Min faster och min vän har jobbat tillsammans. Min vän lider av psykisk ohälsa, men jag har aldrig pratat om det med min farmor och faster även om min faster har hintat om det, som att hon har velat prata om det (varför vet jag inte), så jag vet inte vad/om hon har pratat om min vän med min farmor. Om det är så (det behöver ju inte vara så), kommer min farmor hålla tyst om det då? Kommer det att bli trevligt? Jag är jättenervös p.g.a. detta då jag aldrig sagt något som sagt, skulle aldrig göra. Jag har aldrig åkt med farmor på detta sätt heller, jag hoppas att det går bra.

Svar: Gör inge grej av det hela... ta det lättsamt... och det kommer gå bra... kram :)
Esmaralda

13 M:

skriven

Hej Esmaralda

Irish coffie är en favorit för mig.

Es, kan det hålla för alltid mellan oss?
Kram

Svar: Det kan hålla.. potential finns men det kommer ge sig ganska snart hur det blir... kram :)
Esmaralda

14 Celinda:

skriven

Hej,
jag bestämde träff med honom för att jag inte kunde sluta tänka på honom.. hur ser det ut att gå? Borde jag akta mig på nåt sätt eller kan jag mer känna in och kanske berätta om hur jag känner? Vet inte alls vad han känner inför mig, om det är mer positivt eller negativt och om det är ärligt eller fejk...
Kram

Svar: Träffa honom och känn av och var ärlig mot dig själv i det du tycker och känner... kram :)
Esmaralda

15 Lotta:

skriven

Så kul 😊. Hotellet ser riktigt fint ut.

En fråga…nu har jag fått ytterligare ett nej tack efter en intervju. Gick inte vidare till nästa intervju, som vanligt ramlar jag på snöret. Varför är det så här? Har sökt så länge nu. Ser du mig jobba på något jobb nu i höst? (Svår ångest för detta med jobbsituationen)

Kram L

Svar: Visst är det irriterande... men du har inte missat något jättebra... det kommer falla på plats och jag ser dig i nytt jobb... kram :)
Esmaralda

16 Dunegull:

skriven

Ser ut som ni som vanligt haft en härlig vistelse 💃

E! Sista tiden har jag känt mig lite låg. Vet inte riktigt varför men ibland funderar jag om jag inte riktigt passas in i samhället. Tycker alla i min utgivning, mest kompisar är så utseendefixerade och har massa åsikter om allt och alla. Jag vill bara va, lägger inte så mkt tid på andra utan vill hitta min inre lycka och skiter på allvar om folk väger 3 kg för mkt el för lite. Hur dem ser ut osv. Vad är det som gör att samhället är såhär? Folk mår ju inte bra av detta men när jag säger till mina kompisar att sluta fokusera på andra. Så tycker dem mest jag är dryg. Men på allvar, ska folk i 20 års göra botox-tycker inte det är vettigt. Folk med stora bröst ska göra den ännu större osv. Känns som vi är på olika stadie rent intellekt. Jätte tråkigt, men så är det nästan överallt osvsett ålder. Blir ledsen för jag har roligare med mig själv än andra. Är jag inne i en känslig period eller är det såhär det kommer vara?

Kram

Svar: Förstår din frustration.. men du kommer knyta an till nya vänner som är mer som du... kram :)
Esmaralda

17 Linda:

skriven

Hej Esmaralda!
Jag har precis fått ett nytt jobb och där finns en man. Är han intresserad av mig? Eller ska jag hoppas på att mannen jag haft ett av och på förhållande med i tio år bestämmer sig för mig snart?
Kram Linda

Svar: Intresse finns hos mannen på nya jobbet..... men jag ser att det blir någon helt annan som du ännu inte mött... kram )
Esmaralda

18 Solstjärnan:

skriven

THE same like last year..😊 tradition shopping 😊 i bästa sällskapet😊 med mat dryck och mycket skratt och prat😊

Roligt med traditioner som återkommer och man får se framemot 😊och minnas med glädje 😊
Kanske du köpte någon julklapp redan.
Jag har redan inhandlat sådant som blir julklappar 😊

Es,ska ju vidare till ett nytt/ annat jobb. Undrar nu om min SM eller det kommande jobbet kommer först?

Ha en bra dag 😊
Nu får du återhämta dig från äventyret.

Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Ja goa återkommande traditioner är härligt :) Båda delar kommer ju men svårt att säga vilket som kommer först, kram :)
Esmaralda

19 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron Es!

Så trevligt ni verkar ha haft det är ju det som är meningen med Livet!
Vi var faktiskt ute o körde vid ditt häromdan men så mkt turister!

Fråga

Jag har inte haft Facebook så länge knappt ett år. Jag gick med i några grupper som intresserar mig! En fin väninna till mig tyckte jag skulle gå med i en viss grupp som handlar om Medialitet som jag brinner för! Så många jag hjälpte genom avläsning bl.a. och vilken Kärleksfull feedback jag fick av alla både på sidan o i Messenger. Så ställde jag en fråga om något som en av de s.k. ”Godkända” skrev på sidan jag skrev till admin i Messenger. De berömde mig ofta men dan efter jag ställt frågan så kom jag inte inte in på sidan??? Admin o hans fru hade tagit bort sig som vänner (man var tvungen att ha de som vänner om man skulle gå med i gruppen)?! Admin svarade att han var tvungen att ta bort 20 på sin ”väntelista” han menade nog vänlista… Jag frågade var jag med bland de 20 då. Fick inget svar mer än att han lämnat över ansvaret till nån annan. All kontakt bröts utan anledning????
Jag kan säga att jag var efterfrågad o jag älskar att hjälpa människor o brinner för min gåva!

Väninnan som tipsat mig kunde gå in på sidan o ALLT som jag skrivit, all feedback var borta och mitt namn hade de tagit bort från ”godkändalistan” ??!

Snälla kan du se varför? För hur jag än vrider o vänder på mina tankar så förstår jag ingenting! Däremot blev jag väldigt ledsen o besviken o kan inte släppa det! Har bett om en förklaring men den uteblir.

Kram o Kärlek o trevlig Torsdag 🙏♥️🌸🦋🌸🌞🧡

Svar: Jag kan faktiskt inte se vad som hänt här.... försök acceptera och bry dig inte.. kram :)
Esmaralda

20 Erika:

skriven

Hej! Ska jag utbilda mig till yogalärare?

21 Pia1:

skriven

Idag är den sorgliga årsdagen för mordet på min vän för ett år sedan 💔
Anade inte att det skulle slå så hårt med denna dag men det lär vara ännu värre för barnen 😭
Och ja det får mig verkligen att tänka efter att försöka få saker sagda innan det är försent.
Jag hade planerat så också att säga några försiktiga men för mig viktiga meningar till någon nu inför avskedet men så ville inte universum, allt och lite till kom i vägen.
Är det försent nu eller kommer det upp något finare avslut liksom? 😒
Förstår han att det behövs, han skulle boka ny tid men det var lite luddigt med orsaken så jag vet inte om det är möjligt.
❤️

22 Maddelito:

skriven

Hej ez!
Hoppas allt är bra med dig?


Känner att jag har otur i allt kärlek pengar jobb utbildning m.m
Och just nu söker jag nytt jobb och jag går på massa intervjuer. Det känns bra men jag får alltid nej. Varför?

Kommer där inte ett nytt jobb snart? Jag har sån ångest att behöva gå tillbaka till mitt nuvarande jobb och har svårt att sova om nätterna, vilket är jobbigt då jag har 1,5 vecka kvar av semestern.

Kan du se om jag får ett nytt jobb innan årsskiftet?

Ha en bra dag!

23 M:

skriven

Välkommen hem och det är alltid lika roligt att läsa om dina äventyr! En underbar vänskap verkar ni ha :) Jag känner många men har ingen bästis. Att ni kan koncentrera er på shopping efter alkoholintaget är en konst :)

Själv har jag bara jobbat förutom en välbehövlig sväng till kiropraktorm igår. Brakade efter att ha vaccinerat 261 pers på en dag. Pust!

Träffade en granne igår som äntligen träffat en bra kille och hon frågade varför jag fortfarande är singel. Ja du sa jag ... jag har inte tur i kärlek helt enkelt. Ingen SM har dykt upp och jag har haft ögonen med mig så antingen har jag missat honom eller så har han inte dykt upp. Inte heller träffat honom med magin. Dött som i graven :)

Undra om A tänker på det jag skrev för ett tag sen🤔

Ha en go dag! Kram


Svar: Ja, jag kan nog säga utan tvekan att ryska syster är min allra bästa vän :) Ja, lite tror jag att A tänkte.. kram :)
Esmaralda

24 TjejenO :

skriven

Älskade Es,

Jag vill bara säga att jag tycker att du är så otroligt inspirerande! Har alltid tyckt det!
Älskar att du alltid hittar på saker. Äter gott, reser, dricker vin och lever livet! 😍👌🏻Samtidigt som du har en stor och härlig familj som du minst sagt värnar om.❤️

Försöker leva ett liknande liv så gott det går med en snart 5-åring och en bebis 😍👌🏻Självklart med småbarnen som prio - men de är vana vid att hänga på vid resor, ungås med vuxna som älskar dem- precis lika mycket som att leka med andra barn och att leka och tex bada. Älskar kombon! 😍👌🏻Och det känns som barnen utvecklas av det!

Håller tummarna för att jag får uppleva ett mer självständigt liv sen när barnen blivit större! Vore en dröm!❤️😍

Önskar er alla en (snart) fin kommande helg ❤️😍🥰

Svar: Tack snälla :) I ditt liv kommer alltid ske en hel del positivt och utvecklande... helt enkelt eftersom du har den personligheten.. kram :)
Esmaralda

25 Bbv:

skriven

Hej e
Hoppas du har haft det bra!

Kommer det hålla mellan mig och M? Allting verkade gå bra tills han kom tillbaka hem och tog lite avstånd ish, något ja behöver oroa mig för?


Kram:)

26 TILL L :

skriven

Om du inte jobbar på min arbetsplats så kan du tyvärr inte uttala dig om hur det fungerar. Alla patienter får dessutom själva fylla i om de vill ha sekretess gällande vaccineringen som vi dubbelkollar och ingen av de jag vaccinerat har valt det utan är stolta över att ta tagit vaccinet som typ resten av världen. Sen vad som sägs utöver det är full sekretess. Som "Ghostwriter" skrev häromdagen. Det är tröttsamt att man inte ger sig fastän förklaring har kommit och nu ordar jag inget mer om detta!

27 Le:

skriven

Hej Esmaralda.

Står fortfarande som reserv till sökt utbildning.

Har jag chans att komma in denna gången känns det som? Eller ska jag satsa på nästa omgång?
Kram

28 AnnaK:

skriven

Lät trevligt förutom folkmängden 😊

Varit till läkaren iaf som trodde mina hormoner gått bananas så fått lite tabletter. Hoppas det hjälper. Sen är det ju 1000 andra saker jag skulle behöva kolla upp men det får bli en annan gång.

Kommer jag lyckas få ordning på mitt liv nån gång? Vill känna mig bekväm med tillvaron nån gång. Och bekväm i mitt hem.

Kram 🤗

Svar: God chans att medicinen hjälper ! Ha tydliga mål och jobba medvetet mot dem och du kommer ta den goda kontrollen över dig själv och ditt liv... kram :)
Esmaralda

29 A:

skriven

Vilken härlig dag ni haft, åker själv till Ullared i höst, ska bli kul, åker också med min bästa vän 🙂 Har för övrigt planerat in fler övernattningar i Sverige under hösten, nu behöver man något att se fram emot!

Skulle vilja boka in i vinter med men väntar tills jag vet vart jag hamnar först. Pratade med en annan chef där jag jobbar och hon vill gärna ha mig dit. Och det känner mycket bättre än erbjudandet jag fick förut. Jag hoppas det löser sig snart.

Nu regnar det. Har inget emot det alls! Det är så välkommet. Även om jag ska ut och cykla nu 🙂

Kram!

Svar: Ja, man får försöka bygga lite händelser... en morot behöver man alltid ! Kram :)
Esmaralda

30 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Blir lite besviken över att inte få hjälp när jag behöver det här hemma. Är det jag som hakar upp mig över en struntsak? Jag är alltid den som ska fixa allt och får klara mig själv. Är lite less på det. Varför kan inte han ställa upp på samma sätt?

31 LilaSyren:

skriven

Hej Ez,
Så roligt ni haft det!

Tänkte fråga dig om du ser att jag går tillbaka till mitt gamla jobb eller får jag nytt?

Känner en dålig magkänslan när det kommer till en vän... ljög hon häromdagen?!

Svar: Jag tror det blir ett nytt jobb för dig även om du kanske för en tid går tillbaka till det gamla, kram :)
Esmaralda

32 Bbv:

skriven

Hej e
Hoppas du har haft det bra!

Kommer det hålla mellan mig och M? Allting verkade gå bra tills han kom tillbaka hem och tog lite avstånd ish, något ja behöver oroa mig för?


Kram:)

33 Moms:

skriven

Hej, stämmer min magkänsla? han undvek mig igår kväll för att han var med någon ?:) kram!! :)

34 ML:

skriven

Underbart med en vän som man klickar så bra med! Handlade du något skoj? Massa kallingar till sonen kanske? :) Nu är väl dottern från Lund hos dig om jag minns rätt :)

Sista dagen av två månaders värme. Nu ska det bli under 20 och jag tackar högre makter för det!

Intressant :) Jag är inte glömd då?

Pussa Herr MG som måste vara överlycklig att du är hemma igen :)

Svar: Japp, Lundadottern och Ellisen är här... i åska och oväder... men vi har så mysigt i alla fall :) Nej, glömd är du inte. Kram :)
Esmaralda

35 Ghostwriter:

skriven

Kärlek till er! Fina bilder.


Jag blev antagen till 2 av 3 kurser varav alla som behövs. Kontaktade skolan innan och de sa att jag skulle bli antagen till alla direkt men det stämde ju inte. Finns det möjlighet att jag löser detta? För känns ju riktigt dåligt att jag ska behöva vänta till termin 2 till pga en kurs….



Kram

Svar: På något sätt verkar det lösa sig... kram :)
Esmaralda

36 <3:

skriven

Så trevligt ni haft det i Ullared man blir nästan sugen att åka dit någon gång.
Är det kanske dags att gå vidare nu och ge L en chans ?
Kram

Svar: Ja, gör gärna ett försök, kram :)
Esmaralda

37 Anki:

skriven

Goéftermiddag Es
Välkommen hem Såg ut som ni hade en underbar vistelse i Ullared (om man bortser frn köerna ;-))

Här åskade det ngt otroligt igår och kom regn med men inga stora mängder ...Jag drog ur alla kontakter o sov mig igenom åskovädret. Med en gång vart min förkylning bättre ! Inget ont som inte har ngt gott med sig !

Nu kom sonen bättre sent än aldrig så nu på med handskarna o hantlanga !

Ha en underbar Torsdag alla !

Kram Anki med flock

Svar: För en stund sedan åskade det här hos mig, hur mysigt som helst :) Ha en bra hantlangningsdag :) Kram
Esmaralda

38 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, ser du nåt positivt för mig? Var till läkare idag, kommer jag bli hjälpt av det vi diskuterade? Ser du om jag kommer att må bättre snart? Tack och kram

Svar: Ja, god chans att du blir hjälpt och oavsett så kommer du må betydligt bättre.. kram :)
Esmaralda

39 Reflekteraren:

skriven

Kan det stämma att personen jag går och tänker på har drag av en viss personlighet och det bästa är att dra öronen åt sig och inte ha någon kontakt alls?

Svar: Det känns som att du kan ha rätt i din tanke... kram :)
Esmaralda

40 Browallia:

skriven

Så härligt att se dig i Ullared igen :D Jag bara älskar den sista bilden på dig, ska ta en skärmdump och sätta den som kontaktbild till ditt swischnummer i mobilen :D

Hur går det med erbjudandet på regressions seansen du skulle klura på?

Bara 33 dagar kvar till hösten och vi kan njuta svala temperaturer utomhus :)

Kram Browallia


Svar: Ha ha ha.. det där räliga fotot :) Jag måste ha tappat bort det här med regressionsseansen men självklart kan du få en sådan.. maila mig... kram :)
Esmaralda

41 MalinS :

skriven

Ezmaralda kan ni medium kommunicera med de som gått över men inte kunnat tala svenska i tidigare liv?
Ett medium jag besökte många år sedan sade alltid att hon kunde se min farmor men förstod inte hennes språk för hon inte kunde prata engelska. Kan det verkligen stämma?
Kram

Svar: Ja, man kommunicerar inte via språk på det sättet... det de säger känner jag inom mig.,, och det kan ibland vara mycket detaljerat och jag förstår allting oavsett vilket språk som talades i jordelivet... och så fungerar det för de flesta mediala... kram :)
Esmaralda

42 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Igår var jag så sjukt uttråkad så jag gick med i Badoo, dejting app. Självkänslan är dock låg så vågar inte träffa ngn 😊
Har gått upp i vikt och känner mig gammal.

Ärligt så less på att vara ensam. Mr Right lyser med sin frånvaro. Just nu könns det som Fuck him!

Ser du något riktigt förhållande för mig snart?

Kjam

Svar: Våga dejta... du är hur fin som helst så nedvärdera inte dig själv... kram :)
Esmaralda

43 Vitlilja :

skriven

Tror du hon N och jag hade kunnat bli vänner?

44 Anna.L:

skriven

Hej! Ser du om inbjudan jag fick gällande ekonomiska oberoende trading (handel) verkligen är trovärdig?
Jag fick dubbla signaler. Är orden så trovärdiga att det är helt gratis osv. Förutom det du sätter in.
Better Safe than sorry.
Kramar 🥰

45 Louise:

skriven

Du har inte funderat på wordpress, blogger eller nouw för jag tycker att blogg.se klyddar en hel del.

Idag har jag varit hos match och stöd egentligen skulle vi gå igenom hur man spontanansöker men det kan jag redan så vi satt och snackade om hur man kan skriva på frågorna som Malmö stad lägger ut under sina annonser och så tittade vi hur jag skulle fixa mitt personliga brev och CV´t är fixat så idag har jag skickat iväg 7 jobbansökningar.
Nu hoppas jag att detta nya kan ge mig jobb.
Blir jag kallad till intervju ska jag kontakta match och stöd direkt så de kan intervjuträna mig. Jag tror att jag är för ärlig det är därför jag inte kommer vidare som anställd.
Så nu håller vi tummar och tår att jag får en anställning någonstans.

Ska skriva klart mina arbeten nu också ska lägga på ett kol. Är bara så trött på att springa ut hans ärenden varje jäkla dag.
Jag gjorde upp en avbetalningsplan till ett inkassoföretag. Frös räntan och ska betala 900 kronor i månaden.
Jag måste det nu för att kunna bli skuldfri och får jag ett jobb så kommer det gå ännu snabbare till både kronofogden och andra inkassoföretag.
Längtar tills jag är skuldfri.

Ser det ut som att jag kommer komma på intervju och bli anställd nu med hjälp av match och stöd?
Och om någon vet: Måste man betala igen om man ska skicka in nya skilsmässopapper?

Ha nu en fortsatt fin torsdag. Kram

Svar: Det här är tredje stället jag bloggar från.. och det som trots allt funkat bäst.. suck ! Bra att du får hjälp hur du ska agera vid en anställningsintervju.. det gäller ju att vara ärlig men inte på ett sätt som kan känna negativt... en hårfin linje ibland. Jag håller alla tummar ! Kram :)
Esmaralda

46 ML:

skriven

Åh så mysigt! Vad hittar ni på? Här har det varit tromb under ett jävla åskväder så brosan kom och hämtade mig. Folket är tillbaka från semestern och vi vaccinerade 1000 pers i timmen. 1 km kö. Totalt har vi nu vaccinerat över 400.000 och du kan ju förstå vilket USELT facit jag har som inte lyckas träffa någon Es :) Det är HELT omöjligt att hålla ögonen på alla så Zanmi måste hjälpa mig så att vi får syn på varandra om han är nära. Dock hade jag en kille med fin blick och charm som stod länge kvar hos mig så kanske fann mig lite intressant :)

Nu köttfärssås och spagetti! :) Kram o hälsa!

Svar: Känn in Zanmi lite extra när du kan.. jag tror du kan få en vink av henne.... och blir det också köttfärssås o spagetti om en halvtimme :) Kram :)
Esmaralda

47 <3:

skriven

Varför vill L ses igen är han seriös nu och en bättre kille än för två år sedan ?
Menar han att han vill att jag följer med honom till Marbella ? Jag kommer inte göra det då jag inte känner honom så bra och känns ibland som det är mycket prat och liten verkstad.
Kram

48 Skorpan:

skriven

Ser det ut att gå bra på festivalen imorgon Es? Nåt jag behöver vara extra uppmärksam på? Ja jag blev vald :).
Kram Skorpan

Svar: Heja dej och allt kommer gå fint.. ha positivt fokus... kram :)
Esmaralda

49 ML:

skriven

Då får också ni god kvällsmat :) Jag pratar med Zanmi när vi är på jobbet om hjälp att leda mig rätt så vi hittar varann. Hoppas att hon hör mig :)

Tröttmössa och hoppas på en bra natt :) Kram

50 Ghostwriter :

skriven

Du hade rätt att det verkar lösa sig! Har inte fått besked än men hittade ett sätt iallafall ☺️ Ta hand om dig!
Tror jag behövde detta för att förstå att jag faktiskt har mer att ge!!
Kram

Svar: Ja, du har mycket mer att ge, den saken är klar, kram :)
Esmaralda

51 MH:

skriven

Hej!
Aldrig varit i Ullared, man blir sugen på att åka dit.

Ser du mej frisk framöver?Orolig för alla covid varianter.Känner mej trött o energilös.Kanske bara behöver lite nytt i livet.

Kram

Svar: Ja jag ser dig frisk framöver men du behöver en skjuts av positivt i ditt liv nu så planera positivt :) Kram
Esmaralda

52 Bjork:

skriven

Hej kommer jag och Albin,Paulina ses igen?

Kram

53 Månskenet:

skriven

Så härligt ni haft det! Alltså, egentligen är jag inte mycket för att shoppa, nu har dessutom allt blivit så dyrt och lönen börjar kännas obefintlig. Fast jag är nästan påväg nån regnig dag ;) till ett varuhus, köpa lite smått o gott, småprylar, presenter o.s.v. Men i dessa corona-tider :o vet inte...kollade häromdan med en kompis om att gå på teater, ute, men nu stiger incidensen igen och folk blir smittade utomhus :o Skulle gärna träffa en barndomsvän såhär hastigt utomhus bara på stan när jag/om jag åker in om en vecka, men vi båda tänker på våra mammor och andra äldre vi träffar regelbundet, även på oss själva. Så det blir väl ändå inte, har inte träffat varan på lääänge men hittade varann igen på feijan och messen <3 (jag som aldrig skulle gå med i fb haha!)
Ser ut att bli regn (åska?), luften är grå, rökig, stor skogsbrand en god bit norröver. Sitter här och njuter av en cider, mitt i vardagen :) kikar på tvnyheter från erat land - hjälp, ser ut att va åska här :o
Må så gott!

Svar: Ses ni utomhus med avstånd så känns det säkert..... här har det åskat som bara den och nu stormar det rejält... kram :)
Esmaralda

54 ullie:

skriven

ja man blir riktigt arg o sur på blogg nu

det låter som en riktigt rolig o bra dag men vilken otur me 27 :)
Ha en fin fortsatt resa
Es...tror du att det är pappa eller svärmor eller snälla damen som är här? Någon ta mej i håret och det är så speciellt.
Ja säger ofta va kul duär här men skulle ju vilja veta vem

kramar & Kärlek

Svar: Det känns som en man och jag tror absolut att det kan vara pappa... det är ett kärleksfullt besök av någon som vill dig så mycket gott... kram :)
Esmaralda

55 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Positiv, alltid, ja inte då det gäller ev smitta då, hoppas jag ;). Ska faktiskt bli lite spännande o uselt väder har det lovats också ;D. Vem vet vem som kommer emot en...
Kram Skorpan

Svar: Exakt.. ha antennerna ute ordentligt.. kram :)
Esmaralda

56 MK Gbg:

skriven

Har varit frånvarande från din blogg ett tag. Har haft kaos med dottern och hennes mående.
Vi sökte hjälp hos BUP, men det dröjer så förbaskat länge innan hon får komma till läkare och kbt-behandling.
Jag är så orolig för att hon inte ska orka med gymnasiet som hon ska börja på nu i höst.
Hon har PTS mm efter årslång mobbing och utfrysning i skolan. Det har knäckt henne totalt. Jag är helt förtvivlad och nere för räkning själv, men kämpar på för hennes skuld. Har beställt lite vitaminer/mineraler och hoppas få upp henne lite i energi och mående innan hon kan få komma till läkare och få medicin.
Kan du se något om det kommer att lösa sig för henne till hösten och att hon kommer att orka med skola och kommer hon hitta någon go kamrat där? Hon har inga vänner alls...
"Knäckt mamma"

57 Månskenet:

skriven

Tack för svar! Låter fint, att träffas utomhus med avstånd, ska se lite hur vädret ser ut att bli och tar sen kontakt med henne. Kul!
Alltså här blev det åska till natten, gillar inte den situationen riktigt. Konstigt, brukar följa åsk-appen Real Time Lightenin Maps, men där visas just inget här. Men det räcker att se och konstatera att det åskar, behövs inga kartor. Fast liiite kul är det ju :D Ha det gott!

58 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Antennerna har dragits ut till yttersta spetsen ;D.
Kram Skorpan


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: