Wolfenbuttel...

Nu är Tyskland bokat….och den 2 augusti far vi till Wolfenbuttel !

What ? undrar ni…. varför vill man åka dit ?

Svar: ingen som helst aning !

Jag älskar ju tyska småstäder med torg och biergarten och gemyt och varje gång kastar jag typ pil mot en Tysklandskarta och  låter slumpen bestämma. 

Den här gången blev det alltså Wolfenbuttel, som jag aldrig hört talas om förut.

 

Enligt Wikipedia är Wolfenbuttel   "De andliga livets och de sköna konsternas stad".

 

 

Massa korsvirkeshus,  gammaldags torg, fina restauranger….och det räcker för mig. Och att det sedan finns läckra butiker för shopping gör ju inte saken sämre precis !!

 

 
 

Sen tog nästa moment vid – att hitta hotell !

Jag ÄR petig när det gäller boende… det måste vara RENT… det är liksom prio ett !

 Internet måste finnas.  Helst balkong.  Stor skön säng.

Man kan inte få allt dock

Park hotell har fått fina recensioner .. det ligger i en härlig park med grönska och intill gamla stan precis. 

Gamla furumöbler – tumme ner, ingen balkong – tumme ner men  fin frukost – tumme upp, bra  internet – tumme upp – och  högt poäng vad det gäller städ och rent !

Nu har jag bokat

Det blir från måndag till fredag… Wolfenbuttel, here I come 😜

 

 Park hotel

 
 
 
 
 
Fint inomhus men förhoppningvis lär det bli mest härute som vi kommer att hålla till !!
 

Annars är hela juli inbokat med diverse…årligt  gyn besök,  jag ska fixa  barnbarnet Ellis kalas här för sina vänner… barnbarnet Ozzy kommer hit och går på segelskola i två veckor,  ett dygnet- runt- blodtryck ( suck) …  två Ullaredsresor med övernattning…. Mamma på besök, barn på  besök med sina familjer eller vänner i flera omgångar, tandhygienist och tandläkare…. ja herregud…. hur tänkte jag där ? 😱

Kram & kärlek💖

1 Läroliv:

skriven

Härligt, och så härligt att du kommer iväg på dina resor, både inom och utom Sverige, och alla möten med dina nära och kära och goda vänner.
Jag är så glad att kunna vara utomhus utan munskydd för här regnar det en del och snart har ju pollen dragit bort helt. Njuter av livet och tillika det har vi fått en så välbyggd och fin altan. Duktigt byggfolk som vi hade tur att få, (med lite magi inblandat).

Ha en fin vecka alla.

Kram

2 Browallia :

skriven

Wow! Att du har bokat en resa gör att det känns att vi börjar återgå till ett mer normalt liv. :)

Apropå resor, idag är det är det äntligen Sommarsolståndet och det vänder mot höst och vinter som jag älskar. Vid Stonehedge i England har man firat sommarsolståndet vid de mystiska stenarna i tusentals år med olika ritualer och sermonier. Besöka Stonehedge finns med på min Bucket list. Har du varit där?

Kram Browallia

3 Skorpan:

skriven

Härligt!
O vilken fin sommar ni kommer att få :)!

Jag är också sugen på att resa, månne det sker nåt på den fronten, tänkte mig bilresa?
Kram Skorpan

Svar: Ja, börja planera och det kommer bli bra... kram :)
Esmaralda

4 ML:

skriven

Missade att det var två inlägg idag :) Gud så roligt med Tyskland. Har varit där och gillade det och tyskar är trevliga. Vilken juli du kommer att få. Fullt upp men du brukar gilla när det händer saker :)

På väg. Riktigt rörigt idag och fick nästan jobba själv igen men det löste sig. Blir det fler pass "on my own"?

Undra om människan ägnat mig någon tanke på senaste tid🤔

Kram

Svar: Ja, någon tanke men kanske inte sådär väldigt mycket, kram :)
Esmaralda


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: