När brandlarmet gick...

Det var en gång för länge sedan och jag var inlagd på sjukhus efter en operation.

Jag vaknade upp och mådde bra och begav mig till rökrummet, för på den tiden rökte jag, rejält dessutom.

Det är femton år sedan jag slutade. Och det är säkert 25 år sedan själva händelsen så allt är preskriberat och glömt, hoppas jag!

  I rökrummet satt  herrar i olika åldrar och vid olika vigör och jag kurtiserade lite lagom.. fortfarande aningen omtöcknad  efter narkos och smärtstillande.

Jag hade fått ögonen på ett präktigt exemplar… bad honom om eld till min cigg och så började jag av någon anledning prata om rokokomöbler.

 

Jag vet, totalt knas men så var det.

Normalt sett har jag inget förhållande alls till rokoko.

Just när jag skulle sätta in den ordentliga stöten.. omedveten om min fysiska uppenbarelse i sjukhuskläder, håret på ända och nerhasade sockor så gick brandlarmet.

Det tjöt rejält. 

 Nu gällde det att rädda sig  fast jag verkade vara den enda som försökte överleva.

Alla satt kvar på sina platser och iakttog mig med en intresserad blick i ögonen

 

"Jamen, what ?" undrade jag desperat

"Det verkar komma från röven på dig," sa en av gubbarna  och sög på sin röda Prince

Brandlarm ? Från röven på mig ? 😱

Och ta mig tusan om han inte hade rätt. Jag vred på mig  mot röven till så gott det nu gick och det var så.. det visslade och tjöt!

Och en lite mer medveten del av mig vaknade till liv… jag insåg att  man hade tryckt in nåt  i rumpen som skulle underlätta för gaserna … och jag  släppte väder helt okontrollerat och  det visslade som värsta brandlarm.

 

Så värdigt jag kunde ( inte lätt alls) tog jag mig ur rummet och stängde in mig på min egen kammare.

Sen ägnade jag min tid där åt att smyga runt hörnen för att inte stöta på någon av herrarna från rökrummet !

Så stolligt det kan bli ibland !

Kram & Kärlek

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Vad menas hon med jag borde inte kär i honom medan det är första kärlek så respektera det.

Så betyder att hon vill det själv?

Jag känna av... min tolkas... hon vill själv...

Ha det bra

2 HS:

skriven

Åh Es, stackars dig, men tack för att du bjuder på dig själv!

Angående min fråga om brevet igår, hur ser du på hotbilden?

Kram

3 Pia1:

skriven

Åh nej jag kan knappt bestämma vilket som var värst här 🤣🤣🤣

4 Linda N:

skriven

😂😂😂 Tack för gapskratt så här på morgonkvisten!

5 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Hahaha bästa starten på veckan med ett gott skratt😂 Du är la för go💞
Måndag igen och en ny vecka. Kan bli en bra vecka tror jag, ser det ut att bli en liten miniresa för min del.
Kram☀️😍

Svar: Ja faktiskt, en liten resa kan det bli, kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

En roligt tanke som jag har ibland. Jag undrar hur ser ut min relation till C kvinna i andra världar? Är dom ovänner, annat typer av relation och såna?

Som det händer oss i här världen och det händer inte i andra världar?

Ha det bra

7 <3:

skriven

😂😂😂
Kram med till dig kära Esmeralda på internationella kvinnodagen.

Ser du någon ny vännina i mitt liv jag kommer klicka med och bli nära ?
Tog inte chansen med L.
Kram

Svar: Tack :) Ja, det kommer en ny bra väninna, kram :)
Esmaralda

8 EPM :

skriven

😂😂😂😂
Åh jag älskar de där piparna, de slutade dock med dem lagom till att jag insåg dess värde och tänkte ta med hem (jag var väldigt gasig i början av graviditeten med min dotter)
Men det fanns till bebisar med Kolik lagom till att sonen föddes, windy hette de 😂

Min dotter har ett öga som är rött lite då och då, kommer det ordna till sig? Allt är kollat och så och det beror på ett tjockare ögonlock och därmed trängre mynningar för tårvätska mm.
Idag kommer nog mamman få reda på anmälan tror jag. Vi är på spänn...

Kram

Svar: Windy !!! :) :) Ja det ser ut som om det kommer bli bra med din dotters öga. Kram :)
Esmaralda

9 PiaS:

skriven

Hej Es,

Underbart att börjar veckan med att skratta . Ett gott skratt förlänger ju livet säga det 😂.

Vill tack än en gång för spådomen/seansen 😊🙏🏻. Jag kämpar på med att släppa tankarna och känslorna för P. Det går framåt och jag lämnar P bakom mig.
Nu hoppas jag att nästa man som kommer in i mitt liv är han, min livspartner/soulmate ❤️. Och att han kommer snart, jag har väntat länge nog nu🙏🏻.

Ha en fin måndag 😊.

Kram PiaS

Svar: Bra att du aktivt försöker ta dig vidare ! Och när du bearbetat klart kommer mötet med din kärlek närmare.. kram :)
Esmaralda

10 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda. Jag har alltid trott att jag skulle göra väl ifrån mig karriärmässigt. Dock har jag de senaste 7 åren hämmats i karriärutvecklingen pga hälsan. Så frustrerande. Mina vänner och före detta kollegor har alla bra och spännande jobb på ledarpositioner. De har alla gått framåt. Utom jag. Som kört fast totalt under många år.

Hur ser min karriär ut i fortsättningen? Kommer jag att nå dit jag vill innan jag fyller 50? Jag kommer aldrig hinna ikapp, eller hur? Blir det så att jag får nöja mig med något mediokert?
Kram,
Jennifer

Svar: Du har blivit stoppad pga sjukdom... men du ger dig inte.. och du kommer ta kliv framåt.... kram :)
Esmaralda

11 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Härligt att få ett skratt till morgonkoppen, ja visst, man är ju lite durrig efter narkosen , hoppas du fick åka hem snart och slippa smyga runt hörnen.

Njöt av en fin dag igår, man får ta tillvara på stunderna. Ser du om besöket var uppskattat?

Kallt, frostigt men sol hos oss, bara försöka vara ute så mkt som möjligt. Långpromenad i grannbyn utmed strandpromenaden känns rätt idag.
Har valt ut en sträcka för cykelsemester, alltid ngt positivt!

Kram

Svar: Bra att du tar cykelplanerna framåt, kram :)
Esmaralda

12 Mh:

skriven

Hej!
Kommer min arbetsgivare höra av sig under mars o erbjuda jobb?
Kram!

13 EE:

skriven

Startat brandlarmet hemma när jag lagat mat så många gånger. Pinsamt men sant.

Kan jag lita på min man ang. Vad han sagt om denna nya vännen Vincent. Att det är en manlig vän och inte en affär med någon kvinna han försöker dölja?


Svar: Känns sant, men är inte helt säker... kram :)
Esmaralda

14 Dahlia:

skriven

Tack för ett gott skratt denna morgon!

Drömde om min vännina som var mig nära tidigare, men nu har vi tappat kontakten rätt helt.
Vi blev tydligen ett par i drömmen.

Får mig undra, om på den tiden vi var nära, hade hon mer än vänskapskänslor för mig? Fann hon sig attraherad utav mig?

Har tidigare funderat i dessa banor.

Svar: Känns som om det balanserade på gränsen, kram :)
Esmaralda

15 J:

skriven

Godmorgon🌻
Jag skriver med en man som bor i Danmark. Kommer vi att lära känna varandra bättre och ses när covid pandemin har lugnat ner sig?
Kram

Svar: Ja, den chansen är god, kram :)
Esmaralda

16 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Kan mannen jag fått kontakt med nyligen vara min romans? Jag är rädd för att öppna upp för har blivit sårad och besviken otaliga gånger, men han verkar annorlunda denna mannen. Intressant och smart också.
Vad är oddsen att det blir en romans mellan oss?

kram

Svar: Oddsen är runt 60 % men ökar hela tiden om ni fortsätter relationen.. kram :)
Esmaralda

17 Lotta:

skriven

Nej, vad pinsamt :))))) Men roligt.

Jag undrar om det är någon idé för mig att jag väntar på att mitt gamla jobb som jag faktiskt saknar hör av sig till mig snart om jobb eller om det blir något helt nytt som kommer istället.

Kram L



Svar: Ha ögonen öppna efter nytt.. i fall i fall, kram :)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Hahaha Tack för morgonens skratt <3 Bättre start på ny vecka kan man inte få ! Igenkänningsfaktorn var dessutom hög !
Jag operera mig i mitten av -80-talet och fick sådan pip i röven OCH gick till rökrummet !! Men på mig startade visslingarna redan på väg mot rökrummet ,så jag vände kvickt så kvickt det nu gick tillbaka haha .

Tack Es för allt du frikostigt delar med dig av .
och för en bra start på Måndagen !

Kram Anki med flock

Svar: Vilken känsla, jag är alltså inte ensam o detta :) Kram på dig och flocken :)
Esmaralda

19 Smöla:

skriven

Hej:) undrar vad det är för val jag kommer göra framöver som kommer bli åt det positiva hållet??

Sen undrar jag om du har slutat med spontana spådomar varje månad?

Svar: Jag ser inte vilket val, bara att det kommer och det behöver inte vara något stort..... spontana spådomar kommer då och då också framöver... kram :)
Esmaralda

20 Skrållann:

skriven

Hej!
Haha, det var roligt😁
De hörde av sig från jobbet jag sökt och ville ha lite kompletterande uppgifter, det var roligt och nu håller jag tummarna för att de blev nöjda och vill träffa mig.
Dottern har studiedag och ska till sin nya vän idag. Jag har väl inget och oroa mig över när det gäller honom va? Han verkar vara en ”helyllekilleä”🙈

Kram❤️

Svar: Ja, han verkar vara en bra grabb , kram :)
Esmaralda

21 Jossan :

skriven

Åh vilken härlig helg jag hade! Jag fick frukost, han gjorde varm choklad för jag var sugen på det. Asså wow hur kan kärlek kännas så bra? Vi båda sover bäst med varandra. Det är så läskigt.

Men ny vecka fast man kommer leva på helgen ett tag. Förhoppningsvis ska jag sova hos honom i veckan. När han ändå är ledig. Tänk att alltid få bo med honom.. Fick iallafall mina böcker rättade.

Kan du se hur jag och T ser ut?

Kram

22 Mercan :

skriven

Esmaralda kommer min brors lunsh kort bli spärrat för jag shöpte sigaretter 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

23 Silvertassen:

skriven

Kära Es!
Men gud vad pinsamt! 🙈
Talismanen kan den hjälpa mot sjukdomar? Läste ju att någon hade utslag och då hjälpte den. Gäller de samma mot inflammationer? Kan man önska samma önskan en gång till på nästa talisman om den den förra talismanen inte har uppfyllt ens önskan? Kram ❤️

Svar: Talismanen KAN hjälpa mot sjukdomar... men det finns inga garantier.. och man kan ha samma önskan på nästa talisman.. kram :)
Esmaralda

24 Tiss:

skriven

Tror du att samtalet blir av på onsdag?

25 Dunegull:

skriven

Hahahah!

Bjuder veckan på något kul?
När kommer något skojsigt besked till mig? Har livet något att ge snart?

Kram

26 Helena Ir:

skriven

Men du, vad stolligt det kan bli.. måhända bjöd du på leenden :))..

Jag vart så glad när jag skickade healing och det jag såg stämde in på hur det var, en säng som behövde bytas ut bland annat.. hoppas att jag lyckas få till de där bilderna lite mer igen, det får mig att må bra och jag känner mig stärkt i att det fungerar..

Ha en bra dag!

Kram

27 F:

skriven

Vaknade sex imorse om att det prasslade i köket , gick upp och kollade men det var ingen där ? Kan du se vad det var ?

28 Anonym :

skriven

Godmorgon esmeralda kan du se hur det kommer bli när den nya killen börjar hos oss .

29 Skorpan:

skriven

Åh Herre Gud Es, det var flr dråpligt, tack för morgonens gapflabb :D. Man kan ju inte bli nå annat än glad. Måhända talas det om dig ännu ;). När blir pinsamma fadäser preskriberade, efter hur många år? Tror de aldrig blir det,ledsen Es ;).

Måndag o trotsar önskan om distansjobb, huset fullt med annat "distanserat" folk,inverkar på nätets funktion = svårt att jobba. Rör mig alltså i den öde staden... O råkade på gårdskarln o genast blev måndagen lite bättre ;). Undrar dock om man kan dö pga tristess, är det möjligt o ser du det hända mig Es? Det känns så motigt o trist just nu...

Måndag o ny vecka med nya möjligheter?
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nej, somligt blir nog aldrig riktigt glömt :) Tristess är mördande trist... men inte dödande.... och det vänder ju, nya möjligheter kommer.. kram :)
Esmaralda

30 Amanda:

skriven

Tack för dagens ASG 🤣 och för att du delade med dig ❤️

Skulle så gärna vilja starta ett eget företag så att jag kan "arbeta åt mig själv"... Men frågan är om inom VAD? Kan du se om eget företag är något för mig? Om ja, inom vad? 🤗

Kram
Amanda

Svar: Ja det kan komma så småningom... helt möjligt.... kram :)
Esmaralda

31 Läroliv:

skriven

Hahaha, pinsamt förstås. Tack för att du delar med dig.

Kram

32 Jossan :

skriven


Åh vilken härlig helg jag hade! Jag fick frukost, han gjorde varm choklad för jag var sugen på det. Asså wow hur kan kärlek kännas så bra? Vi båda sover bäst med varandra. Det är så läskigt.

Men ny vecka fast man kommer leva på helgen ett tag. Förhoppningsvis ska jag sova hos honom i veckan. När han ändå är ledig. Tänk att alltid få bo med honom.. Fick iallafall mina böcker rättade.

Kan du se hur jag och T ser ut?

Kram

33 smulan:

skriven

Letar fortfarande hus ,börjar kännas hopplöst.
Ser du om det närmar sig, hittar vi något till sommaren

Svar: Det bör absolut närma sig men ha ingen panik för då kan det gå fel.. kram :)
Esmaralda

34 F:

skriven

Vaknade sex imorse om att det prasslade i köket , gick upp och kollade men det var ingen där ? Kan du se vad det var ?

35 Anonym :

skriven

Godmorgon esmeralda kan du se hur det kommer bli när den nya killen börjar hos oss .

36 Mercan :

skriven

Esmaralda ☹️kommer min brors lunsh kort bli spärrat på grund av mıg för jag shöpte sigaretter med lunsh kortet, kommer i min brors kort 600 kr avvisas på grund av mıg för jag shöpte sigaretter med det 😭 😭 😭 😭 😭 😭 😭 😭

37 Amanda:

skriven

Tack för dagens ASG 🤣 och för att du delade med dig ❤️

Skulle så gärna vilja starta ett eget företag så att jag kan "arbeta åt mig själv"... Men frågan är om inom VAD? Kan du se om eget företag är något för mig? Om ja, inom vad? 🤗

Kram
Amanda

Svar: Nja, att komma på VAD är alltid det svåraste.. men det lär komma så småningom... dock kan det dröja.. kram :)
Esmaralda

38 Sessan:

skriven

O herrejösses :) stackars dig!
Idag skulle min äldsta börja på sin praktik. (3 månader) Var där tidigare på intervju och allt verkade bra. Idag var hon där före avtalad tid men ingen släppte in henne.
Hon ringde o mejlade och blev tillslut insläppt av någon. Den hon skulle träffa var bortrest men hon skulle få träffa någon annan.

Hon hade flera företag som var intresserade och valde bl a bort en känd firma för att hon tyckte att denna lät bättre och mer inriktad på det hon är mest intresserad av.
Men detta känns inte som en bra start... Kommer det bli en bra praktikplats eller är det bättre hon söker någon annan?

Imorgon är det dags för nästa barn att hälsa på hos en praktikplats. Blir det bra?


Svar: Hon får ge det en chans till... kan ju knappast bli värre än det blev nu ! Nästa barn kommer inte ha sådan otur , kram :)
Esmaralda

39 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Min son blev nu arbetslös. Kan du se om han snart hittar ett nytt jobb.

Tack på förhand och kramiz!

40 Luna:

skriven

HAHAHA!! Jag döör! Fy fan vad underbart Es. Kan se framför mig när du hasar runt där 😆 Och du är inte ensam. Jag fick en pip efter en titthålsop 2016. När man gör dessa operationer så blåser man upp buken med koldioxid för att lättare se organen och denna koldioxid förlamar tarmarna lite och då kommer inte luften ut så jag höll ju på att spricka. Hade ont ända upp i axlarna och kunde inte ligga ner. Vankade runt i korridorerna men pipen hjälpte inte för mig som för dig😁 Tog några dagar tills tarmarna vaknat så släppte det. Mycket ska man vara med om😁

Tänkte på det här med kärlek på jobbet när jag såg "Blå Linjen" igår. Är ju många som hittar varann där men det har aldrig hänt mig. Har du varit med om det? Jag har aldrig varit intresserad av en kollega. Sen har jag såklart suttit och dreglat över poliser som kommit med patienter men det stannade där. Blir det flirt fritt även på nya jobbet? Någon ny trevlig kontakt?

Måndag och snö på marken. Ska vara tråkigt väder denna vecka. Vil ha sol och värme! Kram på dig din piiip😁

Svar: Faktum är att det kan bli en flirt på jobbet för din del framöver..... jag har dejtat en kollega en gång men det blev mest jobbprat, inget kul alls, kram :)
Esmaralda

41 Lotta S:

skriven

Haha, du skriver så målande att man verkligen ser hela den dråpliga scenen framför sig!
Satte ner huspriset nu, ser du om det ger sig eller är det fortfarande för högt? Är beredd att pruta lite till om någon visar intresse.

Svar: Chansen är god.. runt 75 % att det kan lyckas nu... kram :)
Esmaralda

42 Eva:

skriven

Ha ha sjukt kul att skratta lite. Älskar folk som bjuder på sig själva.Vi har haft det trögt att sälja vårt hus. Kommer vi att lyckas nästa gång vi har visning? Vill hjälpa vår son med pengarna från huset. Han är bostadslös med två små barn, så vi vill köpa en bostad till honom snabbt.

43 Lina:

skriven

Så tokigt det kan bli ibland 😄 Tack för att du bjuder på dig och för satt jag fick börja dagen med ett skratt 😆

Jag känner mig trött på allt, vilsen och väldigt stressad över att tiden bara går.. Ser du om vändningen kommer snart?

Kram ❤

Svar: Försök tänk i nya banor och gör något nytt... då får du det att vända om det bättre.. kram :)
Esmaralda

44 Ghostwriter :

skriven

Kommer jag gå ner i vikt med min kost trots att den är ensidig? Vissa saker sägs ha mycket kolhydrater o jag är rädd att jag ökar istället då jag är känslig för detta. Mår ändå bra tycker jag. Vägde mig och fick dock en chock trots att jag ätit kosten i ett halvår. (Med för många undantag). Därför undrar jag om kosten är bra men att jag står still pga sötsaker

Kram

Svar: Sötsakerna är dilemmat, det tillför betydligt mer negativt än kosten i övrigt, kram :)
Esmaralda

45 Bbv:

skriven

Hej E

Har sedan jag tog avstånd från mina vänner varit mycket positivare. Vad känner dem?
Kommer jag få nya vänner? Kram :)

Svar: De är nog lite förvånade... nya vänner kommer... kram :)
Esmaralda

46 Moms:

skriven

Hej!
Vad är det med killen på F. Är han geniun eller inte? Kram!:)

47 Tildis:

skriven

Hej Es!

Tror du jag kommer få ha kvar en roll i projektet eller kommer jag gå tillbaka till vanlig drift framöver?

Kram

48 <3:

skriven

Hej kära Es, kan det bli någon prissänkning på huset i stan som legat ute länge ? Planlösning är lite konstig men läget är top.
Kommer det komma ngn bra lgn/hus till mig snart så jag kan flytta. Längtar.
Kram

49 GP:

skriven

Hahah men oj vad tokigt det kan bli 😂

Es, ser du om jag kommer att trivas på mitt nya jobb?


Kram :)

Svar: Ja jag får en positiv känsla, kram :)
Esmaralda

50 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Aldrig hört om nåt som de lägger i röven på en o som dessutom låter ;). Är det vanligt månne?

Får lita på dina ord att tristessen inte tar livet av mig, finns så mycket jag vill uppleva ännu, o helst snart förstås ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja, helt ovanligt tror jag inte det är.. ibland blåser de upp en för att lättare komma åt under en operation och den luften ska ju ut... one way or another :) Du kommer ha massa upplevelser, det kommer.. kram :)
Esmaralda

51 linna:

skriven

ezmaralda hej, blir jag med barn??? e det min tur snart??😬😬😭😭🙏🏻🙏🏻❤️😭😭

52 Louise:

skriven

Pinsamt värre.

idag småskriver jag på sista arbetet i montessori III. Det ska in för kontroll på söndag som senast men om jag skriver nu i veckan och delar med min handledare på torsdag så har jag bra med tid innan nästa del ska in för kontroll.
med rådande situation vi har nu måste jag göra en litteraturstudie istället. Förskolorna tar ju inte emot.
Jag är tillexempel den enda som får komma in på barnens skola för att se till så Izabella går på lektionerna. det tycker inte mannen om för jag ska enligt honom vara hemma och tillgänglig. Blir så trött på det.
I torsdags ringde AF men eftersom jag studerar på 50% så får jag inte rätt till stöd och matchning. Tidigast i juni. Sen skickade jag in saker till CSN för de avslog så nu sitter jag och väntar på det och hoppas jag får för denna gången. Jag menar hur ska jag kunna betala mina årsbelopp till dem jag har ju ingen inkomst och mannens räcker knappt till något.
Jag får nog ta och göra upp en budgettavla som de har i Lyxfällan.
Men mannen säger att då ska båda ha inkomst men nej det behövs inte. Vi har ju inga brutala lån och så som de i lyxfällan och inga krediter på flera hundra i månaden.

Idag sökte jag två jobb. Ett på en montessoriförskola och en på en vanlig förskola. samma rektor och de ligger i centrala Trelleborg.

jag hoppas ju på montessorijobbet. Men förmodligen inte denna gången heller. Jag ska vara glad om jag ens får komma på intervju.

Hur stor chans på något av jobben?

Ha en fin måndag. I Malmö skiner solen idag. Och tacksam för svar. Kram

53 She:

skriven

Tillhörde detdär glittret nån tjej som han varit med?
Kram

54 Rika:

skriven

Hej ser du mig bo/flytta utanför Stocholm nästan som i Helsingborg eller Malmö.

55 AnnaK:

skriven

Vet att jag tjatar men tar jag mig verkligen vidare nån gång? Och om jag nu gör det kommer jag då att dejta lite innan karln jag ska leva med i framtiden dyker upp? Allt känns helt omöjligt och orimligt just nu...

Kram 🤗

56 MollyD:

skriven

Hej
Känner mig så otroligt ledsen.
Min ena dotter for ut mig på ett dramatiskt sätt i helgen. Hon tog sin familj och åkte med buller o bång. Jag vet inte var det kom ifrån men det har med min x-man att göra. Kommer vi hitta tillbaka till varandra?
Kram

Svar: Ge det lite tid, det kommer blåsa över och ni hittar tillbaka till varann igen.. kram :)
Esmaralda

57 Bjork :

skriven

Hej kommer min moster inse att jag trivs bäst i min ensamhet utan att umgås med någon?

Händer det något kul snart?
KrAm

58 She:

skriven

Kan det vara så att nån av mina kollegor vet om vad som hände? Tycker bara det är lite märkligt då jag inte fått respons från nån av dem..
Kram

59 Bella:

skriven

Heej, kommer vi hitta på mer saker nu till våren/sommaren tillsammans? Vill ju ha det så med honom❤️ inte bara vila typ haha..

60 Lotta B:

skriven

guuuuuuuuuud alltså
tack för att du bjuder på dig själv Ez <3
inte alls lika pinsamt som din historia men jag låg rätt nyvaknad (och virrig) från narkos och ville gå upp och kissa, men det satt två muslimska farbröder i rummet och hälsade på sin anhöriga. jag tänkte att de är nog pryda och min sjukhusdräkt nådde nätt och jämnt nedanför baken. flera gånger var jag på väg upp och skulle gå över golvet förbi gubbsen men hejdade mig. jag var ju lite omtöcknad. plötsligt satt jag där på toan i alla fall och tänkte oops, hur kom jag hit. men det fick de väl tåla :)
kram på dig

Svar: Ha ha ha, ja är man på sjukhus får man minsann tåla det mesta :) kram :)
Esmaralda

61 Erika :

skriven

Hej! Tror du jag kommer byta jobb i år?

62 Camilla:

skriven

Gaser är inte att leka med!😂 När jag jobbade på sjukhus i slutet av 70talet och behövde en pip då satte vi in som en tjock svalgslag i rumpan med en röd rosett som stopp så att den inte skulle gå in för långt. Halleluja vilka tider😃😃

Är tystnaden för gott nu?

En bra start på veckan önskas. Kram

Svar: Tänk om min också var pimpad lite med rosett :) Tystnaden kan vara för gott nu... något mindre kan ske... men det är på rätt väg.. kram :)
Esmaralda

63 Fenix:

skriven

Tidigare idag kom en vän förbi med en försenad present. Vi träffades utanför min port och stod och pratade en kort sund på coronasäkert avstånd. Efter en stund ringer min vän och berättar att hon mött mina mina grannar som bor rakt under mig (som jag en gång har polisanmält på inrådan av hyresvärden för att få stop på på deras trakasserier). De stoppar henne och frågar nedlåtande om hon är vän med mig? Varpå de säger att det är nåt fel i huvudet på mig och att jag inte är riktigt riktig eftersom det hörs ner till dem när jag går omkring i min lägenhet och när jag kissar i toaletten. De påstår även att en fd. granne har berättat för dem att hon varit tvungen att säga upp bekantskapen med mig eftersom jag aldrig lämnade henne ifred och var tvungen att flytta ifrån stan för att bli av med mig. Detta stämmer inte alls, vi var mycket nära vänner och hon flyttade av en helt annan anledning. Det var flera år senare som det skar sig mellan oss men även det av en helt annan anledning. Jag har svårt att tro på att fd. grannen skulle säga något dylikt om mig trots att vi inte längre är vänner, hon är inte den typen. Jag är så känslig och tar illa vid mig fast jag vet att jag inte ska ta åt mig och att det bästa vore att inte bry sig alls men jag är så less på att folk behandlar mig som skit utan anledning och skulle vilja ge dem en ordentlig näsbränna. Har du något råd för hur jag kan agera? Hur skulle fd. grannen reagera om jag hörde av mig och berättar vad de påstår att hon har sagt om mig? Tacksam för svar

Stor kram ledsen Fenix

Svar: Antingen släpper du det hela eller så ringer du snarast fd grannen ! Jag tror för min del att grannen under dig pratar massa skit, rent ut sagt, kram :)
Esmaralda

64 Heart:

skriven

Hejhej!
Ser du mig med ett annat jobb snart? inom vad?

65 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda
Det hände ett tragiskt fall för min kusin i lördags Hennes ende son 4år gick plötsligt bort😪! Jag önskar att du kan sända lite helande tankar kraft till Mammman ❤️Kram

Svar: Så fruktansvärt, stackars din kusin. Det värsta man kan vara med om är att förlora ett barn. Självklart att jag sänder healing både idag och i morgon, kram
Esmaralda

66 F:

skriven

Vad väcktes jag av idag ?? Kändes som det var någon i köket

67 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du någonting Esmaralda 😩kommer min brors lunsh kort sppärras och bonusen 600 kr avvisas på grund av mıg för jag shöpte sigaretter med det 😭 jag ska aldrig mera shöpa sigaretter 😥ser du någonting Esmaralda eller kommer min bror använda sin kort som förut 😓😓😓

68 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Kommer min son att snart hitta nytt jobb igen?

Tack och kramiz!

69 Fatima :

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något roligt på väg in i mitt liv kram 🤗

70 Camilla:

skriven

Ja Es, din kanske också var klädd i rosett utan att du visste om det😂
Där ser man. Är det han som kommer höra av sig då om ett tag? Svårt att släppa?

Stor kram!

71 Fatima :

skriven

Hej esmeralda undrar om du ser något roligt på väg in i mitt liv kram 🤗

72 Luna:

skriven

Nämen vad är det du säger Es😁 Sker det på detta jobb? Annars söker de nu statister till nya säsongen av "Blå linjen" så kan ju söka dit☺ Jag ska ju vaccinera Fas 4 dvs massan över 18 år så kommer träffa galet mycket folk men kan ju inte ragga på patienter😄

Förresten ... har A glömt mig nu när han har ny pingla? Känns inte om han är så kär men kan ju ha fel.

Ha en gosig afton!
Kram & pussar till piip grisen MG!


Svar: Ha ett litet öga också på patienterna... men vet aldrig :) MG berättar stolt att han minsann tagit sig en egen promenad idag.. till en granne en bit bort som alltid har godis hemma... kram :)
Esmaralda

73 Mercan :

skriven

Esmaralda kommer min bror använda sitt lunch kort som förut 😫😫😫

74 Luna:

skriven

Egna promenader är av buskaraktär MG😁 Kommer sitta där med mitt munskydd och spruta. Kanske någon tycker att det är sött☺ Kram

Svar: Ja, vem vet !! Omöjligt är det då inte ! Kram :)
Esmaralda

75 Luna:

skriven

Åsså glömde jag .. är jag glömd nu Es? Känns inte riktigt så. Kram igen. Lite tekniskt strul för mig🤨

76 Månskenet:

skriven

Oj nej 😱 så det kan bli 😂😂😂 Hjälp ändå! Tack för det skrattet! Mja, man vet ju inte vad man själv pratar då man är helt groggy 🤭 Minns ännu killen i uppvakningen när jag var inne för nåt i tonåren, herreguuud så han pratade och jag ville bara sooova 🙈

Svar: Ja, det kan bli hur rörigt som helst :) kram :)
Esmaralda

77 Mercan :

skriven

Jag beklagar Zitas sorg mammans sorg 😭😭😭må lille barnet vila i frid 💞🙏🙏🙏

78 Lina :

skriven

Tack Esmaralda för svaret ❤ Jag tycker att jag försöker tänka i många olika banor, men verkar inte hitta rätt ändå.

Kroppen säger ifrån och jag vet inte vad det beror på heller.
Ibland funderar jag om det är lathet, undanflykter, hypokondri eller något annat, "då allt ser bra ut" vid tester. Önskar att det fanns reservdelar till hjärnan som gick att byta till.

Kram❤

79 Rädd:

skriven

Hej E!

Gjorde jag rätt som inte tackade ja direkt till det ”lilla” uppdraget? Kan det bli ett bra uppdrag? Eller är förutsättningarna för dåliga? Eller kan vi göra något riktigt bra i och med att jag och I kan jobba tillsammans då?

Kram och kärlek.

Svar: Det har goda förutsättningar, kram :)
Esmaralda

80 ullie:

skriven

ha ha nä det va en rolig berättelse
Hoppas din dag varit bra och även morgondagen blir kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

81 Luna:

skriven

Nej men sånt händer inte mig😁 Bara glad över att få jobba igen. Tack för idag! Älskar att babbla om allt möjligt😊 Ha en fortsatt fin afton. Godnatt kram!

82 Heart:

skriven

Hejhej!
Ser du mig med ett annat jobb snart? inom vad?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: