Efter vaccinet....

Håll i er nu…. den 22-23 juni  åker jag till Ullared… hotell är bokat .. och jag åker tillsammans med Nettan !

Kanske är vi helt nuts… jag vet inte !

Men båda kommer vi vara vaccinerade fullt ut och Ullared har ju vissa restriktioner.. munskydd kan man använda… slösa med handsprit kan man också.... och vi kände bara att… nä nu får det bära eller brista.. vi ska göra nåt normalt.

Och vad är mer normalt än att fara till Ullared ?

 

Extra kul att vi bokat varsitt hotellrum och inte sover i stuga.. det betyder att vi kan ta en vätskepaus då och då i sportbaren under shoppingens gång ! Hotellet ligger ju intill butiken precis !!

Ryska syster och jag planerar också Ullared… hon är lite yngre än jag och har inte fått  vaccin än… men det kommer ! För oss blir det också hotellet.

Och sen, tredje gången gillt, med döttrarna !

De önskar sig alltid en Ullaredsresa i födelsepresent.. och nu har det samlats på sig… varje jul och födelsedag har de fått 500 kr  som överlämnas på Ullared och nu är de uppe i vars 1500 från mig och vars 1500 från sin mormor !

Kanske hinner de fylla år igen i sommar innan resan blir av och då blir det ytterligare 500 kr !

Jag håller ett öga på gränserna o Tyskland också för dit längtar jag som besatt.. kanske man måste vänta tills man har vaccinationspass ?  Ingen verkar veta nåt fullt ut.

Och så har jag ju Kretaresan som är bokad till 1 september och som jag verkligen hoppas kunna genomföra! 

Alla vännerna  är inte som jag ! 

Vännerna i Göteborg från studietiden där för 100 år sen… de är mer försiktiga även om de är vaccinerade. De fortsätter isolera sig och träffar ingen inomhus.  Och de har ingen aning om hur länge de ska hålla på med detta. De brukar ju komma hit till midsommar o vi firar ihop men de kommer inte i år heller.

Man tacklar olika.. och så får det vara.

 

 

Mamma däremot.. hon har varit med pojkvännen på restaurang minsann och han hade bokat ett helt eget rum åt dem på restaurangen , hur lYxigt som helst och de åt en god  3-rätters meny med gott vin därtill.

Hon har börjat spela boule i sitt lag igen och hon umgås med sina gamla väninnor där ju alla är vaccinerade som vill vaccinera sig.

 

En bekant som 100% isolerat sig och knappt ens gått utomhus mår väldigt dåligt psykiskt idag. Han har vägrat att ens träffa någon utomhus och tagit promenader sena kvällar när inget folk i byn är ute.  Och så fortsätter han trots att han är vaccinerad.

Sådär kan man ju bara leva en kort tid.. det tär på psyket.

Nu är jag nyfiken på  hur ni  andra vaccinerade lever… eller hur ni tänker er leva efter vaccination ?

 💖

Kram & Kärlek

P.s. Ikväll blir det bad  i jacuzzin & virre som vanligt och så blir det favoriten papas arougadas till middag... med pulled pork o sallad.  Men innan dess tittar två kompisar in på trädgårdsfika ! Ha en riktigt fin fredag !!

1 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Jag har också sagt att jag inte kommer åka till Ullared innan jag blivit vaccinerad. Hade ju varit bra om man hade kunnat bli det innan augusti.. jag pratade nämligen med min chef om att vi hade tjänat att köpa saker till jobb där. Leksaker och liknande är ju billigare där.. Men ja vi får väl se!

Men Det är så roligt att jobba nu! Det känns verkligen så bra i mitt arbetslag och det är roligt att åka till jobbet. Har ju kommit nära läraren E och det trodde jag aldrig att jag skulle göra!

Saknar T så mycket nu.. vi har inte setts på evigheter. Tror du vi kommer åka till hans föräldrar i sommar? Och kommer han följa med när pappa fyller år?

Kram

Svar: Härligt att det känns bra på jobbet, det är ju viktigt !! Kram :)
Esmaralda

2 Smulan:

skriven

Heja dig, vad mycket roligt du har framför dig. Dröjer några veckor tills jag kan boka första sprutan.
Längtar också tills ullared. Men vågar inte innan vaccinering.

3 Maria :

skriven

Hej!
Härligt med Ullared, älskar att åka dit o fynda! Har sett lite fina kläder där som jag skulle vilja ha 😊
Har träffat en underbar man som jag känt sen tidigare och vi trivs så fint i varandras sällskap. 🥰 Han skämmer bort mig och jag får nypa mig i armen så jag inte drömmer. Jag hoppas det fortsätter och blir bättre o bättre. Vi har redan gjort planer för vad vi ska uppleva, resa tillsammans. ⭐️ Han känns pålitlig och trygg. Kommer vi iväg på våra äventyr tro? 🌸
Kram

Svar: Ja chansen är god att det blir som ni planerar, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Finns det chans att jag kunde fortsätta föreläsare minst några år senare... blir det senare mer större och större?

Ha det bra

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet inte om jag har fick tillbaka min glädje som igår... är den riktigt glädje eller bara grund av andra...

Kommer den glädje var starkare än tidigare? Då är jag mer lyckligt för mig själv

Ha det bra

Svar: Riktig glädje kommer inifrån och det tar lite tid att bygga upp, men det kommer :) kram
Esmaralda

6 <3:

skriven

Godmorgon kära Esmeralda, men så roligt för er att få komma iväg. Så fort jag får andra vaccination kommer jag försöka komma iväg till Grekland om det är möjligt. Längtar så efter sol och värme.
En tjej S har hört av sig till mig och vill ses på ett glas vin. Hon tycker jag är fin. Inte svarat upp henne är ju lite off ibland med nya vänner rädd att bli sårad. Borde jag ta chansen och se om vi kan passa som vänninor.
Är det en bra tjej?
Hon verkar träna mycket och vara mån om sitt yttre.
Frågar igen kan du se vart min fjärrkontroll är ?
En ny kostar 750 kr 😱
Måste försöka hitta den tills imorrn.
Kram

Svar: Ja, ta chansen och känns efter för visst kan det vara en ny väninnaKan inte se var fjärrkontrollen finns... bara att det finns i närheten... kram :)
Esmaralda

7 T:

skriven

Härligt att komma ut i det ” vanliga”
Livet igen Es. Ser du någon resa framåt för mig? Detta år? Utomlands eller Sverige? Tack!!!

Svar: En resa ser det ut att bli.... kram :)
Esmaralda

8 Linda N:

skriven

Åh vad roligt för er.. jag tycker ni gör rätt! Försiktighet iakttar man ju som sagt ändå och det är nog dags att för börja göra lite mer sådant man mår bra av nu 💕 jag längtar till vaccinet blir nog ytterligare ett år månader för min del! Men tänker definitivt återgå lite mer till det normala livet efter det! (Gå till någon restaurang/café, klädaffär etc) resa utomlands får vänta ett tag till men kanske nästa år för min del! Håller tummarna att ni kommer iväg i höst 🥰 ha en bra helg och tack för bästa bloggen! Kram

9 Mts:

skriven

Hej!
Blir anställd som sommarjobbare hos min fd arbetsgivare😊 kan du se om jag blir fastanställd där till hösten?
Kram!

10 Lotta S:

skriven

Middagar (på stan eller hemma) med vänner och våra resor är nog det vi saknar mest. I somras funkade det rätt normalt med en del träffar med vänner, mat på terrass osv.

Med familjen har vi ändå kunnat leva ganska normalt i övrigt, känns det som, så mycket jobb och skolarbete i alla fall att det inte blir speciellt mycket tid över. Det har jag fascinerats över, vart tiden försvinner?! Vi har i alla fall inte märkt att vi skulle behöva ta upp en ny hobby eller blivit ivriga att städa alla skrymslen och vrår!

De som tittat på gamla huset denna vecka, vad tänker de nu? Finns det reellt intresse?

11 Jennifer:

skriven

Hej!

Jag har ett viktigt prov imorgon.
Jag har pluggat mycket inför det, men det är ett väldigt speciellt prov och man är ytterst tidspressad.
Har du något tips hur jag får "kontakt" med provet, och hur jag bibehåller lugnet?

TACK! Stor kram! Trevlig helg:)

Svar: Meditera gärna redan nu för att sedan snabbt hitta den rätta lugna känslan och det tror jag att du kommer fixa, kram o lycka till :)
Esmaralda

12 Huldamaräng:

skriven

Godmorgon!
Det är så skönt att vaccineringen är igång! Jag har inte fått båda doserna än, men även när jag får det tänker jag vara fortsatt försiktig. Smittbärare kan man ju vara även som vaccinerad och i mitt yrke är det inte så lämpligt.
Idag skiner solen, det är fint. Jag försöker räkna saker att vara tacksam för. Jag har tagit ett ansvarsfullt beslut i min ekonomi, vilket jag behövt göra länge. Bättre sent än aldrig... men jag har ändå en gnagande känsla i magen... Ser du hur det blir framöver?? Min kort visar på framgång, men det har de ju gjort länge och än har inget hänt...
Stor kram

Svar: Jag tror på ditt kort... känner samma sak , det positiva kommer... kram :)
Esmaralda

13 Skorpan:

skriven

Härligt med Ullared, det är säkert okej o åka dit då ni båda är vaccinerade. Ser ut att bli många resor dit i år o annat också ;). Nån dag tror jag bestämt att jag också ska åka dit...

Här ges andra vaccinet efter tolv veckor vilket betyder att jag har ett bra skydd då min semester precis tar slut :D. Tänker åtminstone försöka vara mera aktiv o röra på mig o vara ute med cykeln i närliggande områden. Förra sommaren hade jag så kort semester att jag inte kom mig för nåt o då hade jag ju inget vaccin heller. Ska försöka ta mig ut bland folk, kolla in karlar ;) o de får förstås gärna kolla in mig o bjuda på ett glas eller två, hihhii. Det enda sättet o möta nån är väl att röra sig bland folk, eller hur Es, ser du nåt om det är sommar o varmt då jag möter min "vän" ;)? Vill inte bara vara på hemmaplan en sommar till. En kryssning vore kul men det är kanske lite utopistiskt att tänka...

Skönt med fredag. Lite tröttare än vanligt kanske o armen är öm, annars känns det helt okej efter vaccineringen :). Kanske lunch ute idag el så hämtar jag en pizza, får väl se.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan


Svar: Det kan mycket väl vara sommar när ni möts... men svårt att säga.. ser dock ut som om du kommer hitta på lite kul i sommar.. kram :)
Esmaralda

14 C:

skriven

Godmorgon!
Det här med att sitta fler än fyra vid ett bord, kortare avstånd än 1,5 m mellan bordssällskapen... som det var förr alltså...
Om man vill fortsätta leva med restriktioner, kan det finnas möjlighet/risk att man kan kräva som exempelvis restauranggäst att denna möjlighet ska finnas? Kommer lagar/regler att utformas för restauranger med anledning av pandemin?
****
Om dispyt/konflikt sker och den ena spottar på den andra, finns det ett potentiellt hot att man hotar med att man har Covid, kommer det att räknas som terrorbrott?
***
För.... att vi har levt med restriktioner/rekommendationer har ju uppenbart inte slagit igenom eftersom man (inte alla....) har levt efter sina egna lagar regler...
***
I, however.... som är en social person, tidigare sett till att handskakning är obligatoriskt vid ett första/andra möte, den som behövt en kram fått en kram... Det har på ett sätt varit en lättnad att veva in min sociala närvaro ordentligt. De som står mig nära och har varit i emotionella behov av en kram har faktiskt fått en kram. För vi vet att människan är inte menad att leva i sina egna kroppar endast, någon form av beröring är vad inte bara knoppen behöver, utan även kroppen. Ja, en risk. Inte bara för min omgivning utan även för mig själv. Efter att ha gjort totalt 8 tester och påvisats negativt så kan jag eventuellt vara en som redan haft covid eller inte alls.

Virtuell kram till er som inte skadar någon whatsoever <3

Svar: Kramen tillbaka :)
Esmaralda

15 F:

skriven

Godmorgon härligt med lite planer så du har något roligt att se fram emot, min man vill så gärna köpa en bil 🚘 som han tittat på ett tag , men den finns utomlands, får du till fig någon varning där ??? Eller är allt grönt ?

Svar: Han måste ha koll på allt och har han inte det finns risk att det kan gå fel, kram :)
Esmaralda

16 Lilly:

skriven

Har inte fått något vaccin ännu , men snart blir det nog vår tur oxå , till hösten behöver vi semester , ser du oss komma iväg i år?? och hoppas på att sommaren kommer bli kanon iår för alla och vår verksamhet 🙏🏻

Svar: Ja, er ut som om du kommer iväg på semester, kram :)
Esmaralda

17 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Längtar efter sommaren och semestern och hoppas kunna resa någonstans varmt med mitt barn. En härlig sol och bad semester. Vad är chansen att vi kommer iväg på en sådan resa?
Min semester är i slutet av juli och i augusti.

Kram

Svar: I augusti ser det ut att kunna finnas en bra chans, kram :)
Esmaralda

18 Naturvän:

skriven

Hej!

Härligt att Ni kan åka till Ullared igen!

Själv väntar jag på andra vaccineringen och har jag tur kan jag resa hem och hälsa på barnen i början på juni, men klart osäkerheten är stor och reglerna ändrar sig efter hand mellan olika länder. Har inte träffat min familj hemma på snart 1,5 år och det börjar kännas ordentligt i hjärteroten. Som tur är finns Skype , men kan inte på långa vägar ersätta en kram och personliga möten.

Själv lever jag ganska isolerat, träffar i princip inte ngn för tillfället, eller för sällan. Växlar ngra ord på avstånd när jag är ute o rör på mig. Masker är tvång på många ställen och avstånd är markerat, aktiverar mig från morgon till kväll. Motion, musik, målarkurs på youtube, etc. Det mesta är nedstängt här. Tar en fika där det är öppet och en matbit när tillfälle ges. Bra sätt bryta den ofrivilliga ensamheten.
Periodvis känns ensamheten mkt jobbig, främst att jag saknar en soulmate, men även att träffa kompisar, kollegor...bara få umgås, skratta ihop!

Har i alla fall bokat en resa till Kreta i slutet på september eftersom jag är färdigvaccinerad då, blir att resa själv, men känns som om det blir trevligt och jag skall nog ha sällskap när och om jag vill. Blir att utmana sig själv lite. Är halvtidspensionär och nu kan jag unna mig lite.

Fick väldigt bra kontakt med ägaren till en butik i gannstaden, vi började prata och gm henne fick jag råd om hotel och plats på Kreta. Kändes så bra i den butiken, var ngt som drog dit och det kan ju ha varit resan och inte bara parfymeriet i sig.

Hursomhelst öppnar turismen upp för fullt i slutet på maj hos oss, med restriktioner. Man kan ju bara hoppas det går bra!

Nej ensamheten är underbar de tider den är självvald, men en längre tid i "isolering" mår inte jag bra av, men det gör väl ingen?? Intressant att läsa om hur ni andra hanterar coronan.

Det gäller ju att träffa de människor det klickar med, och där hoppas jag på tur så småningom. Använda intuion och affirmera. Vad mer kan man göra?

Sätter man saker och ting i perspektiv så måste man naturligtvis vara överlycklig att man fortfarande är frisk, att familjen mår bra och att första vaccineringen gick problemlös förbi , Astra Zeneca. Har ingen aning om vad jag får om ca 2-3 veckor, men jag tar det jag får. Den ofrivilliga ensamheten går ju att bryta så småningom!

Läste vad du skrev om ang Tom för ngn dag sedan, mkt tragiskt. Likaså ang din väninna och Astra Z vaccineringen, är där ngn bättring?

En vän frågade mig om en kryssningsresa i framtiden, har aldrig provat, är lite rädd för de här stora fartygen, är rädslan obefogad. Undrar om det kunde bli trevligt? Ser att de är välutrustade när det gäller fitness i alla fall....

Nej, kaffe o sedan ut i det gröna, tack för allt du gör för oss på bloggen, tur att du finns!

Ha en riktig härlig fredag i poolen, låter gött!

Kram












Svar: Ja vem vet, vi kanske springer på varann på Kreta !!:) Tom är tyvärr inte alls bättre... nu har fått lunginflammation ovanpå allt också så vi är extra oroliga... men vännen mår bättre... kram :)
Esmaralda

19 Lotta B:

skriven

Bra fråga!
Låter så kul, och bra att du snabbt kan haka tag i ditt vanliga beteende och göra sånt du gillar i vanliga fall.

Covid kom samtidigt med en separation så jag vet inte vad som är vad nästan.

Isolationen kanske har gett mig lite tid att låta allt sjunka in. Men samtidigt är jag ju ensammare än nånsin så jag ser fram emot mer socialt liv, samtidigt som mitt lite sköra jag undrar hur omställningen ska gå.

Men ser fram emot att ha blivit vaccinerad. Inte vaccinationen för den är jag rädd för. Men känns inte som jag har nåt val, vill inte ha det så här längre.
Kramar, ha en fin dag 🌞💜💓

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Jaaa så härligt det är att kunna planera happenings tillsammans !Självklart ska ni till Ullared du och Nettan <3
Inte är ni nuts inte , efter spruta 2 tänker jag börja leva igen !!

Har ju inte sett en affär från insidan på över 1 år så här blir det att handla igen som står som första på listan .
Inte kommer jag kasta mig om halsen på folk inte de kan ju vara ovaccinerade Så jag fortsätter hålla avstånd och ansiktsmask för att jag bryr mig om andra ...men satan i gatan va skönt det ska bli att komma ut och slippa vara rädd !

Ha nu en härlig Fredag i badet ! Här blir det Masked singer gillar faktiskt konseptet :-)

Kram Anki med flock

Svar: Ja eller hur !!! Visst ska det bli härligt att kunna lämna hemmet lite !! Jag ska också ser Masked singer... gillade inte första programmet men nu har man kommit in i det lite... kram :)
Esmaralda

21 EE:

skriven

När dagen kommer sk jag vaccinera mig. Men det lär dröja ett tag men har antikroppar så är inte lika oroad men försiktig. Och tänker på de i familjen som inte har antikroppar.

Min son i tonåren har träffat en transsexuell person. Född tjej men känner sig som kille. Självklart accepterar jag det och är bara glad han träffat någon han gillar även om det är 5-6 h reda dit. Nu kommer hen till oss över kristiflygare. Dom är så glada att få ses några dagar. Men jag är lite oroad över att min son mer och mer stänger in sig på rummet senaste året och var pratar med hen hela tiden. Från morgon till kväll är de uppkopplade med varandra. Inga intressen alls och ligger med inne i rummet och spelar tv spel. Ska jag bli oroad över detta? Försöker få han att hitta ett intresse men inget är bra eller kul.

Ha en fin helg nu!

Svar: Det är svårt att tvinga ungdomar ut... bäst är om man tillsammans med dem kan göra upp en plan och "regler" om hur det ska fungera.. kul att han fått en ny kompis i alla fall !!! Jag tror han kommer ut sin sociala isolering men det kan ta lite tid, kram :)
Esmaralda

22 Molly:

skriven

Hej! Hur går det med jobbet, blir jag uppsagd eller får jag vara kvar? Och hund, hur blir det med det? Mysigt med Ullaredsresa :-)

23 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag har inte fått vaccin, än. Har själv blivit mindre social. Tycker att man har fått mer insikt i att livet kan vara väldigt skört samtidigt som åtminstone jag har lite tappat förtroende för andra människor, eftersom många har varit oförsiktiga under pandemin och utsatt andra för risker. Jag vet inte. Det har absolut påverkat mig men det handlar inte bara om corona. Tror det sammanföll med mycket annat. Och jag hoppas att den här "depressionen" är något som jag kan bli kvitt, för jag lever inte, jag bara står ut. Hoppas hela tiden på en vändning men är osäker på att det kommer någon. Vad ser du?

24 MH:

skriven

Hej!
Jag blev vaccinerad i Februari, så skönt att det är klart.
Ser framemot en mera normal sommar i år.

Finns det nått att se framemot inom snar framtid?Nått positivt som händer.

Kram

25 Marimo:

skriven

Min Zanmi har uppfyllt två av mina önskningar nu och jag är oerhört tacksam. Kram

Svar: Vad roligt :) kram :)
Esmaralda

26 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Vad ser du?
Ser det ut som om planerna kommer att bli så som det är tänkt?
Kram

27 SarA:

skriven

Det gör ni helt rätt i att åka till Ullared.
Jag var själv där för 2 veckor sedan. Innan barnbidrag, innan löning, en måndag eftermiddag och det var så lugnt på folk. Parkering fanns det precis vid kundvagnarna och vi var ensamma på vissa ställen i varuhuset. Provrummen nästintill tomma.
Det är ju dessutom uppdelat i två varuhus nu så man får betala på ena stället , pausa och lämna kassar för att sen gå in i andra delen. Kändes väldigt tryggt och speciellt med att i stort sett vara ensamma i detta stora varuhus.

Trevlig helg!

Svar: Låter helt perfekt ju... fast kan tänka att i slutet av juni är det lite mer folk med tanke på sommarlov... kram :)
Esmaralda

28 Anonym Isah :

skriven

Mannen på jobbet är han intresserad och kan va soulmate?

Kram

29 Hej :

skriven

Hej, när han flytta ner hit från sin hemstad. Var det för att han ”flydde” alla krav han hade där eller var det bara hans dåvarande flickvän?

30 <3:

skriven

Hej kära Es, du får lägga ut kort på maten och spa.
Aldrig ätit papas arougadas.
ser det ut att bli en fin lördag med A ?
Tror han saknar mig. När det är bra med honom är det 100 % <3 och när han blir sur/störd på ngt som han tar som en stor grej då blir han så off.
Jag har visat den här veckan att jag inte tycker det är ok med hans beteende att bli sur för i lördag när jag var ute och blev lite för susig med vännina. Är det svartsjuka Es att han tror att vi var på eftefest. Han vill ju liksom få det till det fast det inte var så. Vi hade bara så himla roligt tillsamman jag och M. Hon tycker verkligen om mig.
Kram

Svar: Googla gärna recept.. det ser kanske inte så gott ut men smaken är gudomlig !! Du är en vuxen kvinna och har rätt att bli hur susig du vill... acceptera inte svartsjuka för då växer den och inget gott kommer ur detta.. kram :)
Esmaralda

31 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja nåt måste jag göra, inte hemmamänniska alls, o det undrar jag varifrån det kommer? Hade jag råd skulle jag absolut resa, men, nåja...
Kram Skorpan

32 Moms:

skriven

Hej e

Kommer jag träffa någon som jag gillar under sommaren eller efter? Något allmänt inom kärlek som kommer hända??
Kram :)

33 Linko:

skriven

Hejsan. Hur ser situationen framöver mellan mig och M? Kommer vi att träffa eller prata med varandra mer?

34 Mirre:

skriven

Godmorgon Es,

Önskar dig en mysig fredag med vänner och virre i jacuzzin. Låter underbart, vädret ska klarna upp mot kvällen🌞



Två personer skulle dyka upp i mitt liv och en av dom skulle bli viktig för mig.. kan J vara den personen tro undrar jag.. Det får tiden utvisa helt enkelt☺️
Verkar något roligt eller spännande vara på ingång i mitt liv snart? Blev lite less igår och tänkte att nu får det snart hända något.. får väll försöka sätta igång något själv men tycker det är roligare när saker sker spontant..
kram☀️

35 Rika:

skriven

Nu har jag bokat tid för att bli vaccinerad. Jag har haft covid samt fått antikroppar redan förra året i maj så det tog ett helt år innan jag nu bestämde mig för att våga vaccinera mig och hoppas det blir bra så.

Svar: Ja, det känns som att det kommer bli bra... kram :)
Esmaralda

36 ML:

skriven

Men hurraaaa Es!! ÄNTLIGEN :) Gud vad glad jag blev över att läsa detta och mamsen lever på vilket hur härligt som helst! Tänk att ha pojkvän när man är 88. Wohoo :) Som jag berättat förut så kan jag inte ta vaccin pga läkemedelsallergier så livet blir väl fortsatt tråkigt för mig de närmsta månaderna och inga grodor att kyssa. Fyyyyy så tråkigt :) Om du nu inte ser skoj för mig ändå dessa ljusa månader som vi nu går in i.. ?

Apropå grodor så har jag idag varit singel i 6 år. 6 år! Så länge har det aldrig gått och lär bli 6 år till med min tur :)

Zanmi och jag firar två veckor idag och känns som vi bondar mer och mer för varje dag. Hoppas att hon är lycklig hos mig.

En mysig fredag för dig. Här vilar jag armen och saknar att jobba! Bamsekram till dig.

Svar: Nej inte tror jag att du blir singel i 6 år till inte ! Något lär hända innan dess !! Zanmi dyrkar dig och för henne finns bara du... kram :)
Esmaralda

37 En charmboll :

skriven

Shoppingligan är i farten!
Det är ni så, så värda :D

Och vilken fredag, Es!
Min hostas bort i förkylning, men sedan laddar jag om!

Tagit kontakt med en karl på bokstaven a nu via appen, finns chans till svar? Eller fångas mitt intresse på någon annan snart? Det är inte det lättaste kan jag säga.

Glad fredag 🎉

Svar: Krya på dig nu , du ska se att det snart är över och du är pigg igen ! Chans till svar finns, kram :)
Esmaralda

38 Dunegull:

skriven

Spela padel igår med en tränare och tyckte det var fantastiskt kul. Kommer detta utveckla mig så jag kan ta detta vidare ett steg och sen börja spela matcher?
Tyckte han jag va bra och tror på mig?

Kram

39 F.u:

skriven

Såg precis en vacker vit fjäder som flög runt , undrar om det är ett budskap till mig? Vad betyder det?

40 Lotta:

skriven

Självklart ska man leva som vanligt när man är vaccinerad. Om man inte gör det som stackaren som totalisolerat sig kanske det är något annat problem/rädsla som ligger bakom. Märkligt ändå att de som är äldre tror att de har hur mycket tid som helst. Livet ska ju levas så gott det nu går. Och det gör det ju med i och med vaccineringen.
Så härligt att ni ska till Ullared. Jag har varit där en gång och blev till min egen förvåning superförtjust. Jag som nästan inte ens gillar shopping 😀.

Kram L

Svar: För mig är ju det roligaste med Ullared de övernattning jag gör med vänner.. vi har alltid så himla kul :) Blir ju lite extra som läggs till själva shoppingen... Kram :)
Esmaralda

41 Shenzi:

skriven

Hejsan!
Åh har du egen jacuzzi. Gud vad härligt! Badar du även där vintertid?

Två nyfikna frågor; ser du barn för mig och hur många? Ser du om jag får göra några fostervattensprov och om de går bra samt hur många prov det blir i så fall?
Kram Shenzi 🌹

Svar: Ja, det är ju framförallt vintertid om jag badar ute i min jacuzzi... när de varma kvällarna kommer tycker jag det blir för varmt. Standadr på fredagar är alltså bad, en virre därtill och sedan en god middag !! Jag tycker mig kunna se barn men ser inga detaljer i detta.. kram :)
Esmaralda

42 Drutten :

skriven

Hej Ez 😃

Jobbar och har jobbat hela pandemin i hetluften på labb där vi analyserar bla covidprover.

Ja man har inte träffat så många kompisar som tidigare. Dock rest till älsklingen på landet på ett smittsäkert sätt
Under en period kom fästmannen och hämta mig och skjutsade mig hem också.

På landsbygden är man ju mer spontan i umgänget men visst har det varit på sparlåga. Äntligen blir jag vaccinerad till veckan 😃.

Kram Drutten

Svar: Härligt... ju fler som vaccinerar sig desto säkrare blir det ju också allmänt... kram :)
Esmaralda

43 blaebaer:

skriven

Ursäkta men.. är det verkligen så klokt med ullared just nu? Det är ju så mycket folk där och inomhus, visst du/ni är vaccinerade men ändå. Osäkert om det ens ger fullgott skydd. Hade det inte varit bättre att satsa på att göra saker utomhus där mindre folk samlas för att vara lite extra "safe" så att säga? Finns ju massa roligt man kan hitta på :) camping kanske? auktion/loppis? utomhusbad? Nya smultronställen.. Bara skrivet i all välmening så hoppas du inte tar illa vid dig, förstår ju att du vill göra saker och komma iväg :)

..Sen kan vi väl inte sitta instängd för resten av livet men den här vacinhysterin känns lite dum, ingen vet hur det blir i framtiden och vilka konsekvenser det kan ge. Och skapa vacin på virus som fortfarande är aktivt och muterar, är det verkligen en bra ide? Varför satsat det inte mer på antivirala läkemedel? Det skulle kännas betydligt vettigare å säkrare då det är något som används länge med goda resultat.. Men det är väl pengar som styr som vanligt och mycket ska ha mer.. Skrämsel och agendor.. Bara mina tankar lite kort..

Ha en trevlig fredag til oss alla nu och må väl :)

Svar: Du har säkert helt rätt... det är inte 100% säkert med Ullared och kanske inte så klokt heller men faktorerna som talar för är vaccination, butikens covidpolicy, avstånd, munskydd och handsprit... och då känns det tillräckligt säkert för mig.Var och en ska göra precis som man känner och vill... och man SKA vara rädd om sig !!
Kram :)
Esmaralda

44 Skorpan:

skriven

Es, har jag helt fel om jag påstår att gårdskarln hyser ett litet intresse för mig? Vi följdes åt i den trånga hissen o sen i korridoren o sen kom han ännu en sväng o ringde på dörrklockan. Bara undrar om det finns nån som är intresserad av mig ;).
Kram Skorpan

Svar: Ja, lite intresse finns allt, kram :)
Esmaralda

45 Mikaela :

skriven

Hej E!

Varför kan min pappa inte bara be om ursäkt till mig för att han varit och är en dålig pappa? Han verkar iJu inte förstå att han gör något fel. Utan som VANLIGT sen man var barn är det alltid mitt fel. Jag hör inte av mig mera för orkar inte bråka. Han hör inte av dig och har sagt att han tycker det är skönt för han slipper huvudvärk från mig! Åter igen dom när man va barn att det är mitt fel och jag är värdelös! Vem säger så till sitt barn eller gör så mot sina barn ?

Sen undrar jag om min bror mår bra , han hör inte heller av sig ( har alltid varit jag som håller kontakten med dom hör aldrig av sig till mig Och jag får jämt vara den ) blir ledsen och känner mig inte viktig när jag anser att dom är viktiga. Vill inte vara den som alltid...

Varför eller är det fel på mig ?

/ Mikaela

Svar: Din pappa kan inte bättre än det blir och går lätt i försvar.. han ser oftast inte sin egen del i gräl och osämja... kram :)
Esmaralda

46 Snödroppen:

skriven

Hejsan💞
Lär väl få vänta i en evighet på detta vaccin. Här har de precis börjat vaccinera 50+ och tiderna tar slut med en gång och dessutom går interner före dom anställda på anstalten så vaccinet får jag se i stjärnorna efter. Men jag är inte så rädd för eländet allvarligt talat men tar det på allvar när jag är ute bland folk.
Äntligen fredag och ikväll blir det lite mysmiddag och vin med mej själv. Jag ska förbereda för min speciella familjemedlem för igår anlände hon äntligen - Zanmi💞 har småpratat lite och hållit i kuvertet men inte öppnat ännu....
Min gamle vän som fortfarande tar kontakt ibland hör han av sej snart igen, tror det känns som han vill ha kontakt och ses?
Önskar er en riktigt trevlig fredagkväll och härlig helg💞🥰

Svar: Det ska ju komma igång med fler vaccinationsplatser... hoppas det ska funka så det snabbt rullar på ! Zanmi är verkligen ivrig på att få träffa dig... kram :)
Esmaralda

47 Sol:

skriven

Jag fick min personliga spådom nu och det löste mitt absolut största problem plus god input i hur jag bör tänka. Jag är så otroligt nöjd. En seans här var mer värt än tio besök hos min terapeut. Så mycket tack och en trevlig helg tillönskas alla.

Svar: Kram :)
Esmaralda

48 Hönan:

skriven

Det låter som en riktigt trevlig fredag :) och kul med alla resor du har att se fram emot till Ullared, det piggar upp!

Jag undrar om denna nya väg jag banat in på, som är riktigt svår att greppa ibland, men det tror jag kommer med tiden och med praktisering, om det kommer att vara en central del i mitt arbete framöver?

Känns som att det är en nyckel jag har hittat till mitt liv.

Kram och önskar er en fantastisk fredag <3

49 Nej:

skriven

Jag tänker inte vaccinera mig. Tror inte på vaccinet. Jag fortsätter leva isolerat och hoppas att ni som vaccinerar er tar hänsyn till mig och inte kommer nära.

Svar: Ja, man ska enligt sin egen övertygelse, kram :)
Esmaralda

50 Carolina :

skriven

Du kan vara lugn är inte mycket folk på gekås längre pågrund coronan dem släpper bara in 500 pers så har dem delat upp gekås till två ingångar, risken är på helgarna är det långa köar. Ser du nån varning för mig?

Svar: Låter betryggande !! Och nej, någon varning kommer inte till mig så här spontant, kram :)
Esmaralda

51 Lilla blå:

skriven

Goder förmiddag, goder förmiddag!

Dessa planer ska du se fram emot med glädje; två sprutor är ändå två sprutor 😊

Vad tror du Es; kan dejtingsajten ge något napp snart? Något specifikt jag ska kika efter? Kram.

Svar: Ja något kan det ge, om inte annat så lie dejting, kram :)
Esmaralda

52 Skorpan:

skriven

Tack Es, det låter trevligt att höra :). Så att alla inte suktar efter blondinen på denna våning o då menar jag en verklig blondin, inte en fake som jag ;). Nåja, hon lär inte vara så trevlig, men tror nog att hon finns i varenda karls dagdröm ändå ;D. Ska suga på denna "karamell" du gav mig idag då Es. Trevligt att nån ens är lite intresserad...
Kram Skorpan

53 Shenzi:

skriven

Tack gör ditt svar, Es! Hoppas så innerligt att jag får barn, de har varit min önskan sen barndomen!

En annan nyfiken fråga. När de handlar om att du inte kan se svar på frågor som alla ställer till dig beror det på att universum inte tillåter det eller ligger för nära i tiden? Kram Shenzi 🌹

54 Lilla blå:

skriven

Goder förmiddag, goder förmiddag!

Dessa planer ska du se fram emot med glädje; två sprutor är ändå två sprutor 😊

Vad tror du Es; kan dejtingsajten ge något napp snart? Något specifikt jag ska kika efter? Kram.

55 CA :

skriven

Hej
Jag är i mitt hus som du vet, har inga karantän regler utommina egna, det är inte någon som kollat mig ännu. Men när jag kommer hem, ska det vara 1 covid testvid ankomst till Sverige och ett nytt efter 7 dagar, fastjag ärvaccinerad fullt. Så i samhällets ögon är man fortsatt utsatt, det är inte helt genomtänkt allting ännu.
Här är allt bra, förutom fortsatta diskussioner om mitt avlopp eller om det är frånvaro av det. Har inte ännu vågat duscha, då jag inte säkert vet hur det är med avloppet, hoppas det ordnar sig snart, att jag får besked om vad som behöver göras.
Kram

56 Bellagio:

skriven

Nu bor min 14 åriga dotter mer hos sin pappa, och det gör inte lika ont i mammahjärtat som i början. Vi har nästan daglig kontakt och det känns bra :). Du har sett i iaf två seanser att barnens pappa kommer flytta och att barnen kommer bo mer hos mig. Blev det inte av eller är det fortfarande i framtiden?

Svar: Det är i framtiden och jag ser ju att barnen kommer vara mer hos dig så småningom... kram :)
Esmaralda

57 Alice:

skriven

Vad roligt med gekås,sist jag var där var det lite folk och det var skönt.

Ser du något spännande skoj för mig under månaden?
Kram och trevlig helg

58 Tildis:

skriven

Hej Es!

Vad kul att kunna planera lite roliga saker igen!

Tror du det dröjer länge till innan smittan minskar drastisk?

Kram

Svar: Efter att alla blivit vaccinerade så minskar de allvarliga fallen.. men covid kommer ju finnas kvar... kram :)
Esmaralda

59 Dalkulla:

skriven

Håller med 43 blaebaer!

Här kommer min utsago av hela vaccinationsnästet.


Själv håller jag mig mest hemma omkring. Visst är jag utomhus men, jag vet vad jag bör hålla mig ifrån. Jag har inte vaccinerat mig och, kommer inte att göra det heller, min mediala sida säger mig att jag ska hålla mig ifrån vaccinet.

Det är säkert stort mörkertal vilka som fått biverkningar och dött av propp osv. Tänker inte bli en av dom. Jag avgör, jag bestämmer om mitt liv. Är en bra bit upp i ålder, med sjukdomar men, vill inte riskera att blir sjuk av vaccinet.

Finns dom som pratar för mig att jag ska vaccinera mig, det är där jag vill smälla till människor som tror sig har rätten att både döma och, prata för mig. Jag är vuxen och utifrån det gör jag som jag behagar, alla andra ska hålla igen sitt sopnedkast, ja jag, blir förbannad på besserwisser.

Åka iväg vaccinerad är upp till var och en, inget jag säger något om, eftersom vi alla är myndiga och gör vad vi finner bäst.

Kram!

.

60 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Känns Portugal som ett bra resmål i sommar? Vet att det inte finns några garantier! och således svårt att planera... men KÄNNS Portugal som ett bra resmål för oss?
Hoppas man inte behöver sitta i karantän då, i juli/augusti.

Finns chansen att träffa på nån romans där?

Kram

61 Bjork:

skriven

Hej vad betyder förändrings drömmarna?

Kram

62 F.u:

skriven

Såg precis en vacker vit fjäder som flög runt , undrar om det är ett budskap till mig? Vad betyder det?

63 AnnaK:

skriven

Skönt att börja leva lite ute i världen igen!

Velar hit och dit om vad som är rätt beslut. Stanna eller gå? Alltid detta samvete som spökar. Känner mig självisk och taskig. Önskar att jag vore mer beslutsam.

Trevlig helg och Kram 🤗

64 F.u:

skriven

Såg precis en vacker vit fjäder som flög runt , undrar om det är ett budskap till mig? Vad betyder det?

65 Smöla:

skriven

Idag har barnen varit med bonusmamman 🤗 Och jag kan inte va nöjdare.. ser du någon framtid mellan henne och barnens pappa?

Svar: Chansen är god, kram :)
Esmaralda

66 Millan:

skriven

Vilka underbara nyheter och så kul att ha något att se fram emot. Jag hade hoppats kunna åka hem till Finland och hälsa på systrarna i sommar men så blir det inte. Inget vaccin för mig på grund av min getingallergi. Sonen kom till VC idag för sin första Pheizer men de sa nej och att han måste prata med sin hjärtläkare först. Sen kom nästa smäll. Exets svar till hans advokat gällande umgänget med sin dotter och det var allt annat än roligt och nu vet vi inte vad advokaten kan göra och sonen säger att han inte orkar mer. Och man känner nästan samma. Usch vad tungt det känns nu🙁

Hur kommer det sig att personen drar igång en konversation och frågar hur allt är och sedan struntar själv i att svara på samma fråga? Personen borde veta att ett sådant beteende inte är något som är okej hos mig.

Får önska en fortsatt lyckad fredag med allt roligt som ska göras. Klarar inte av Masked Singer så blir Netflix här. Kram och oerhört ledsamt att höra om Tom.

67 Jen:

skriven

Tack för tidigare svar för ett tag sedan <3
Jag känner mig så dum, nästan lite skamsen som upptar din tid. Även om jag vet att du själv väljer vad du besvarar. Kanske beror det på att jag vet att jag egentligen skulle kunna finna svaren själv. Men just nu befinner jag mig på villovägar. Så många frågor… Är D den jag ska var med? Kommer m och L bli bättre? Är det dags att lämna arbetet? Staden? Var/i vilka former ska jag vara extra uppmärksam på tecken som kan leda mig rätt?

Svar: Jag ser att det är dags att du allmänt fattar nya beslut och inte med rädsla och oro i botten utan dina beslut ska fattas helt och hållet från din egen inre känsla... med glädje.... det kommer bli bra... förändringar kommer och de är positiva även om de i början kan bli tunga.. kram :)
Esmaralda

68 Louise:

skriven

Oavsett så kommer man fortsätta smitta. Jag ska inte ta vaccinet. Har kommit fram jättemycket om biverkni gar där folk rakt av blir förlamade,spädbarn som ammas dör om mamman tagit vaccinet. Tog inte ens vaccinet 2010. Jag är inte emot vaccin men jag tänker inte ta ett vaccin som inte har testats klart. Det ska testas i 3-4 år och inte 4 månader. Och dessutom så kommer covid alltid att finnas.

Jag tror att jag börjar se slutet av tunneln nu. (Läs förhållandet). Han ville som vanligt ha mys i sovrummet varpå jag sa att jag inte ville och då sa han att jag gärna kunde försvinna eller ta av mig och möta honom i sovrummet. Jag tog på mig skor och jacka och gick. En lång promenad till Limhamn. Och han stör mig då också. Han kan aldrig låta mig vara ifred.
Idag ska jag skriva ett utkorgsmejl till soc och skicka det på måndag för jag har inte ork med detta längre. Illa nog att vi måste bo tillsammans ett tag. Men jag hoppas att de kan hjälpa mig snabbt.
Är ju orolig att han inte kommer släppa barnen.Han beter sig så illa. Han vill fortsätta bo med mig och vara tillsammans med mig. Om jag inte vill det kan jag dra.
Jag är så trött i både huvud och kropp.
Jag vill att mina föräldrar ska kunna hälsa på mig men de är portade här för han är portad hos dem. Så nej jag orkar inte mer så jag hoppas att detta är ljuset i tunneln. Att vi kan börja komma ifrån varandra.

Ha en fin fredag nästa jag göra bulle till dottern och städa undan det har kastat och tagit sönder,
Kram

Svar: Huvudsaken du själv känner dig säker och verkligen vet vad du vill... vet du att du SKA lämna oavsett så kommer du också att få hjälp och inte minst av de dina... men du måste fatta ett eget och tydligt beslut.. du är en sån himla go tjej och värd allt bra.. kram :)
Esmaralda

69 Hej:

skriven

Hej, när han flytta ner hit från sin hemstad. Var det för att han ”flydde” alla krav han hade där eller var det bara hans dåvarande flickvän?

Svar: Lite flykt var det nog över flytten, kram :)
Esmaralda

70 ML:

skriven

HAHA det får jag verkligen hoppas för det är HELT uteslutet att längta i flera år till :) Jag vill inte vara mycket äldre än vad jag är nu för vill få leva länge tillsammans när man äntligen träffas och inte byta rullatorer med varann :) Även resa och göra saker.

Ååhh älskade Zanmi! Hoppas vi har roliga äventyr framöver tillsammans :)

Smaklig måltid ikväll. Både i mat och dryck. Kanske MG får smaka lite :) Kramizar

Svar: Asså, man kan nog göra mycket kul med rullatorer också :) Nä, så länge dröjer det inte och jag tror aldrig du kommer behöva en rullator heller för den delen :) MG får smaka... kram :)
Esmaralda

71 Lydia💕:

skriven

Va mysigt med alla dessa resor du kan åka på nu härligt 👍
Nu känner jag mig bara inklämd i ett hörn och vet inte om jag ska gå vänster eller höger väntar också på ett vaccinera mig som typ släpps nästa vecka och kärlek verkar vänta på sig och jag hoppas min zamni hjälper mig
Kram
Lydia💕

72 Hoppfull:

skriven

Hej Esmeralda! Har han bestämt sig att lämna mig? Kram

73 <3:

skriven

Jag slapp vara med på första mötet, men nu ber dom mig vara med på andra mötet. Min chef är så bedräglig och jag kan inte hålla min ilska inombords.
Jag vill bara sätta henne på plats för hon kan faktiskt inte tvinga mig.
Kommer hon hålla käft när jag säger att jag inte tänker vara med?

74 Smulan :

skriven

Flytten närmar sig. Längtar så..
Börjar även längta efter en liten fyrbent naken säger totalt nej men kommer det en liten hund eller 2 till oss i framtiden?

75 Anonym Isah :

skriven

Skulle mannen på jobbet vilja ta kontakt / har intresse? Eller ska jag skippa det. Är mer ledsen för varje dag så hade behövt annan energi i livet kram

76 A:

skriven

Hej Es

Ser du möjligen hur jag kommer träffa kärleken och vem jag skall hålla ett öga efter..?
Kram

77 Naturvän:

skriven

Hej!

tack, ja vem vet, vi kanske springer på varandra på Kreta. Vore kul!

Till dig Alex, du skall se det känns bättre efter coronan, känner igen mig i känslan att man på ngt sätt bara skall stå ut, har säkert med annat att göra också. Mitt recept är aktivera sig, inte så lätt alltid, men det hjälper mig.

Skorpan, håller tummarna att du får mer kontakt med gårdskarlen, låter ju riktigt trevligt....själv skall jag spana på min motionsrunda imorgon, i bästa fall blir det ett hej o ögonkontakt med ngn. Springer innan kl 12 för då skall maskerna på och då kan man ju inte ens heja på varandra. Ja Ja, det är övergående.

Ha en mysig fredag kväll alla!

78 Browallia:

skriven

Jag tycker det var skrämmande att Fembarnsmamman fick utstå spott och spe pga trångsynta människor när hon var modig och gästbloggade om ett känsligt ämne. Jag själv fick en skopa ”Sköt dig själv och skit i andra” när jag reagerade på att du blev dåligt bemött och sa ifrån. Det fälldes kommentarer både att jag var upprörd och att jag skällde ut folk, vilket jag inte alls var och ligger helt i deras tolkning av det jag skrev.
Om det är så här bloggfamiljen kommer bemöta varandra i fortsättningen så är bloggen inte längre ett ställe för mig.

Svar: Klart att bloggen är ditt ställe.. du hör hit och är en i bloggfamiljen... ibland blir det kommentarer som man kanske inte vill höra men skit i det för din närvaro här är viktigare än så..... och min policy är ju att okey allt.. man får ha högt i tak och tycka till... kram :)
Esmaralda

79 Skorpan:

skriven

Börjat se framemot den dag då alla flyttat hemifrån vilket ju nog dröjer flera år ännu, tyvärr. Ser det ut som att karln kommer in i mitt liv så länge nån ännu bor hemma Es?
Kram Skorpan

80 Skorpan:

skriven

Naturvän, ja får allt se om det leder till nåt, vem vet är han en fling ;D. Lycka till på löprundan i morgon! Men var nånstans måste man börja använda mask kl 12? Låter mycket lustigt i mina öron..
Kram Skorpan

81 ML:

skriven

Hoppas bara inte att MG blir på fyllan :) Skönt att slippa rullstor. Du har ju sagt att jag ska bli en frisk o pigg gammal gumma :) Jag får hjälpa kärleken med rullatorn då :) Hoppas att han är varm, kärleksfull med massa humor och ett fint yttre. Och att han blir jättekär i moi :)

Trevlig kväll! Glassbåtar efter maten är bra mättande kan jag säga :) Puss på gottegrisen MG. Kram till världens bästa spådam!

82 ML:

skriven

* Rullator ska det stå!

83 Ghostwriter :

skriven

Borde jag ta kontakt med mannen på nya stället om han har intresse eller strunta i det? Vill inte få dålig stämning kram

84 Fjäril:

skriven

Hej,
Tror du att det kunde vara en god idé att söka detdär eller ser min egna bana ut att passa mig bättre?
Kram

85 TILL BROWALLIA:

skriven

Klart du ska vara kvar! Jag bad dig och Es om ursäkt! Varför? Därför att jag visste ju att jag hade frågat en fel fråga. Läste du gårdagens kommentarer så läste du oxå att jag bad dig och Es om ursäkt 2 GÅNGER!

Problemet när man skriver och inte ser varandra är att de är svårt att veta hur den andra reagerar, man missuppfattar med andra ord lätt varandra eftersom man inte ser personen i fråga. Jag var inte alls sur på varken dig eller Es och de var inte spydigt menat från mig. Jag bad som sagt om ursäkt för att de var ju sant och jag tänkte mig inte för. Att jag skrev att du var upprörd var ju för att de var min uppfattning med tanke på att du skrev med utropstecken. Som sagt missuppfattning!

Klart du ska vara kvar i bloggfamiljen! ❤️ Jag vill att du ska vara kvar!
Jag bad om ursäkt och hoppades att både du och Es förlät mig för en fråga som jag själv visste inte ens hörde hemma här.
Förlåt!
Ha en härlig fredagskväll! ❤️ Kram Zoey 💕

86 Hedwig:

skriven

Ullared, det är er så väl unnat.

Här i Nederländerna kan man inte ens gå ut på det där sättet på grund av alla restriktioner. Kanske märks det inte så mycket i fina Sverige men det händer väldigt skrämmande saker i Europa just nu, främst i Tyskland. Angela Merkel har tagit över makten över alla tyska delstater, precis som Adolf Hitler gjorde på 1930-talet. Sedan ryktas det att man kan hamna i fängelse där om man skulle krama någon eller skaka någons hand. Skulle man bjuda in flera gäster samtidigt då kan man också häktas. Man får inte ha vanligt munskydd på sig utan enbart medicinskt munskydd, även skolbarn.

Nederländerna styrs också av ett gäng psykopater. Vaccinpasset kommer inte bara att gälla i utlandet utan blir även ett inrikespass. Utan det kommer man inte ha tillgång till många faciliteter. Sakta men säkert kommer man att bli tvungen att ta vaccinet eller så blir man helt utesluten från samhället. Sedan ser det inte ut att restriktionerna som obligatoriskt munskydd och social distansering kommer att försvinna. Min intuition skriker att det här blir fruktansvärt fel. Miljardärerna som egentligen har makten och som även äger massmedierna, bankerna, nästan alla större företag och som styr våra regeringar (det är tyvärr ingen konspirationsteori utan ett faktum) har planerat det här in i varje detalj.

Under hösten tror jag att massmedierna och våra politiker kommer att skrika att nya virusmutationer har dykt upp. Då blir det ännu fler experimentella vaccin och kanske ´lockdowns´ igen. Konsekvensen blir en ekonomisk kris som även har planerats.

Jag är väldigt rädd för framtiden och känner mig mycket stressig. Mest skrämmande tycker jag att omkring 85% av befolkningen inte verkar fatta att vi blir lurade. Jag skulle så gärna vilja ha helt fel och tro som de flesta andra att hotet enbart är Covidviruset, att vaccinet blir vår räddning och att allting snart blir normalt igen. Men jag kan inte!

87 EE:

skriven

När dagen kommer sk jag vaccinera mig. Men det lär dröja ett tag men har antikroppar så är inte lika oroad men försiktig. Och tänker på de i familjen som inte har antikroppar.

Min son i tonåren har träffat en transsexuell person. Född tjej men känner sig som kille. Självklart accepterar jag det och är bara glad han träffat någon han gillar även om det är 5-6 h reda dit. Nu kommer hen till oss över kristiflygare. Dom är så glada att få ses några dagar. Men jag är lite oroad över att min son mer och mer stänger in sig på rummet senaste året och var pratar med hen hela tiden. Från morgon till kväll är de uppkopplade med varandra. Inga intressen alls och ligger med inne i rummet och spelar tv spel. Ska jag bli oroad över detta? Försöker få han att hitta ett intresse men inget är bra eller kul.

Ha en fin helg nu!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: