Välkommen på turhealing !!!

En av er i bloggfamiljen tipsade om   ” turhealing” och det nappade jag direkt på eftersom jag råkar ha hemma exakt vad som krävs för dessa förberedelser !!

Turhealing på distans !!

 Jag har grodor i min lilla bäck utanför och grodor representerar  rikedom och långt liv men också intuition och energi

 // Min bäck//

Påfågeln är viktig i feng shui och är en symbol för lycka, skönhet och trohet och jag har nyss plockat fram mina fem påfågelfjädrar !

Snäckskal kommer med intuition och förmåga att lösa problem och jag har min stora fina snäcka från Vietnam

 

Ek  ger ny energi och ungdomlig kraft och när jag ger turhealing kommer jag att sitta under den stora eken.

 

Jag har konsulterat mina vägledare och de kommer hjälpa till. 

Jag har fått ett stort fett klartecken  redan och det gäder mig.

Faktum är att det kommer era vägledare oxå att göra och jag kommer göra en liten ceremoni kring detta innan healingen börjar.

💖

Jag ska samla så många vägledare som möjligt och jag ska  även samla energi från era Zanmis och från min egen.  Detta kommer inte att påverka era Zanmis negativt när det gäller era önskningar i övrigt .

Tvärtom så ger det lite extra energi åt dem.

💖

Healingen kommer att gå ut på att ge tur de till de som deltar, oavsett vad man själv önskar ha tur med.

Det kan handla om vad som helst.

 

Vill du delta i turhealingen ?

Då gör du så här :

 

Kostnaden är 100 kr och  du swishar till:

123 597 9752

När du swishat så skriver du ett mail till mig och

jag kommer att svara på ditt mail genom att ge dig en SIFFRA

[email protected]

Denna siffra ska du sedan ha fokus på  under healingen,

 💖

Dagen efter berättar vi för varann på bloggen hur det kändes och  hur vi upplevde healingen  och sedan hoppas jag att det ska trilla in massa kommentarer om bloggmedlemmar som  plötsligt fått en väldig tur !!

 

Det går bra att ge bort en turhealing om man skulle önska men tala då om detta när du mailar mig

 

TURHEALINGEN KOMMER GÅ AV STAPELN PÅ LÖRDAG 

DEN 15 MAJ klockan  21

Det enda du behöver göra är att tänka på din siffra då och då  från klockan 21-22 oavsett vad du i övrigt sysslar med!!!

 Sista anmälningstid är på lördag klockan 17.

Ni är alla varmt välkomna att delta

 💖

Kram & kärlek

1 A:

skriven

Jag vill gärna vara med men har ingen talisman dock? Spelar det någon roll?

Ska man skriva i mailet vad man vill ha tur med, eller det annat som styr det?

Här ska det bli över 20 grader och sol. Så härligt.

Trevlig torsdag 😀

Kram!

Svar: Nejdå, detta är för alla, med eller utan talisman, kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Ja det var ju en mycket annorlunda healing, bra initiativ :). Med eller inte med, vet inte...

Önskar att jag i framtiden får bo nära havet så att jag kan ta mig dit relativt fort åtminstone, på cykel t ex så länge benen funkar iaf. Ser havet ut att kunna finnas i mitt liv också framöver Es? Gillar månne mannen havet, har han båt? Helt okej om han har motorcykel, det har jag aldrig åkt ;D. Vilka drömmar...

Så skönt att det på en ledig dag utlovas varmt o fint väder. Tror bestämt att jag behöver ge mig ut i periferin o utforska omgivningarna, sån härlig frihetskänsla att kunna röra sig med cykel hit o dit...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, det känns som om havet kommer finnas med. Kram :)
Esmaralda

3 Ses på lördag!:

skriven

👍👍✨
Två tummar från mig!
Toppen initiativ :)

Och så en fråga!
Kanske låter konstigt taget ur sin kontext, men får du till dig något kring hur jag kan öka mina odds att göra ett attraktivt/nyfiket intryck på hen på söndag?

Nu: en balja kaffe!

Kristi himmelfärds kramar på er hela bunten!

Svar: Var bara dig själv på söndag, tänk på att din humor ofta går hem... kram :)
Esmaralda

4 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Spännande det lät med turhealing.

Jag undrar vad som kommer hända mellan oss? Har jag gjort bort mig? Kramar

5 <3:

skriven

Vad spännande det låter. Såg två stora 🐸 som parade sig i vattnet. Lite älskog.
Lite genant. Betyder det ngt att jag och bror såg dem.
Underbart väder idag 💯💯. Ser det ut att bli en mysig dejt.
Tänkte piffa lite glow och en solkysst look och göra mig extra fin.
Kram

Svar: Grodor för tur med sig ! Och att de är i färd med att göra massa fler grodor kan betyda extra tur ! Kram :)
Esmaralda

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer dom publicera min artiklar i facebook? Är det snart?

Ha det bra

7 C:

skriven

Godmorgon 💐🌤️
Avnjuter av första koppen kaffe på altantrappan, snart en tur för hästarnas morgonfodring.
Vilken mäktig känsla det är att känna sig tursam, inte för att det är om 'makt' men hur stort det är jämfört med ve och elände.
Just nu tankar jag i mig efterdyningarna efter min födelsedag som var otroligt lugn, nästan lite för lugn. Har kommit underfund med vem och vilka som älskar mig och det är de som är absolut viktigast. Lyfta fram den känslan och är glad för att ha dessa människor i mitt liv. Efterdyningarna är att dagen efter min födelsedag var en del inplanerat med bilåkande och trädgårdshandelsbesök och redan där kände jag mig så rik att få blicka ut imorse och se dessa nya blommor och växter som väntar på att få sina egna platser i trollträdgården 🍃
Godmorgon igen och kram till er.

Svar: Vilken härlig dag att vakna till... kram :)
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

Gör jag rätt att säga ifrån om J honom och talar för E kvinna. Så om han vill något så säger det eller var tysta än störa mig?

Ha det bra

Svar: Det kanske bli bäst om du inte frågar, blir lätt för mycket, kram :)
Esmaralda

9 Huldamaräng:

skriven

Gomoron!
Då hoppas jag aTT jag fått mina pengar från försäkringskassan så jag kan delta, för makterna ska veta att jag behöver lite tur!!!

Svar: Kram :)
Esmaralda

10 Boudica:

skriven

Låter intressant detta! Ska nog anmäla mig, gillar på att testa nytt! Och lite tur kan väl inte skada ;) och lite tur är just något jag skulle behöva!
Försökte förhandla med min ängel denna morgon innan jag gick upp om att ge mig ett "mirakel" så får han ett tillbaks ifrån mig, det här kanske var svaret! ;D

Här planeras en längre promenad i solen, det känns som om det är just det jag behöver nu, att samla mina tankar. Ta vara på det, nästa vecka ser rätt regnig ut här. Måste säga jag tycker om din bäck! har en svaghet för fina bäckar! XD

Idag är jag väldigt ledsen, nu har han till och med slutat svara på sms, och jag vet inte ens vart felet är. Har jag hört det sista utav honom? Kommer vi höras och träffas igen? Det är så synd, han var ett bra potential till att bli en fin vän.

KRAM!

Svar: Exakt, tur kan aldrig skada ! Och nog kan det vara detta mirakel som du bad din ängel om ! Härligt att du har sol- här är det rätt grått minsann ! Kram :)
Esmaralda

11 Mimi:

skriven

Hej!

Turhealing! Skulle mer än gärna varit med om jag haft råd. Känns som om oturen har förföljt mig i flera år. Har faktiskt börjat tvivla på att det ska ordna sig med jobb och inkomst så att jag slipper att leva som parasit.
Ser du någon ljusning en förändring till det bättre??

Kram

Svar: Ja absolut så kommer en positiv förändring, ge dig inte utan dra i alla tampar, kram :)
Esmaralda

12 SarA:

skriven

Men så passande, precis vad jag behöver nu när knutarna sakta börja lösa upp sig i livet.
Härom dagen kom det ut en jobbannons på ett företag jag ser upp till. En nytt team på 3-4 personer där uppgifterna är som helt enkelt klippta och skurna för mig. Sökte samma dag och hoppas nu på att turen om nytt jobb kommer.
Husletandet går sakta framåt. Ser fram emot en öppning som jag drömt om.

Jag kommer definitivt vara med på turhealingen och skickar dig meddelande direkt. 🙏🤩

Svar: Vad roligt att du vill vara med på healingen :) Kram
Esmaralda

13 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Låter spännande, fin bild på eken, tycker själv det är speciellt med ekar, det är en speciell kraft!

Idag står konstutställning och restaurang besök på agendan hos mig, men först träning.

Känns så fruktansvärt tomt, skall sätta mig nära en ek när jag är ute i naturen, det ger kraft.

Ser du om min soulmate gillar segling? Kanske är en för detaljerad fråga, men jag gillar ju båt och hav så mkt, går liksom inte att vara utan...suck!

kram o ha en fin dag!


Svar: Viken trevlig dag du har idag !! Njut av stunderna ! Jag kan tyvärr inte se om han gillar segling , kram :)
Esmaralda

14 55:

skriven

Kommer jag komma iväg på min resa söderut nästa vecka. Är lite oro men vill fara. Lycka till med healingen ezmaralda

15 Krystyna:

skriven

Ja, så roligt, detta kommer jag vara med på för jag behöver lite tur och flyt närmaste tiden. Kram

16 J:

skriven

Gomorgon,
Kommer delta i turhealingen💕
Kommer denna fredag till söndag bli bra? 💕
Kram

Svar: Ja helgen har potential, kram :)
Esmaralda

17 Lotta:

skriven

Turhealing verkar toppen. Vilken grej 😀. Här behövs all tur jag kan få så varför inte. Gäller det bara tur i spel eftersom man ska tänka på en siffra eller är det allmän tur?

En liten fråga...blev erbjuden ett deltidsjobb igår, men det känns inte riktigt bra. Något gnager i intuitionen så att säga. Om jag jobbar där litegrann som det är sagt och fortsätter jobbsökandet undrar jag om det kommer ett heltidsjobb där jag kan jobba med det jag tycker är roligt?

Trevlig helg
Kram L

Svar: Nej, snarast att det inte gäller tur i spel utan allmän tur.. ja jag tror det blir bäst om du ta jobbet och samtidigt söker annat... kram :)
Esmaralda

18 Dunegull:

skriven

Detta vill jag vara med på. Kan man skicka detta till någon annan? Tänker på min pall som har dubbla hjärtslag och man ska fortsätta utreda honom. Löser det sig? Kan jag skicka denna till honom?

Kram

Svar: Ja, om du skriver i ditt mail till vem turen ska riktas så funkar det bra :) Kram
Esmaralda

19 Skorpan:

skriven

Tack Es!

Så grodor betyder tur o parande grodor mycket tur, vad säger du då om en grupp på tre grodor Es ;)? Grodynglen i diket fick tyvärr sätta livet till pga av grävning en bit bort o nu blir det väl ingen tur för mig då? Inte för att jag hann uppleva nå mera tur, eller kanske det är på kommande, hoppas...
Kram Skorpan

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Vilken spännande ide ! Naturligtvis är jag med !
Inte för att du sett ngr storvinster för mig men man kan ju ha tur i kärlek ;-) även små vinster är välkommna :-)

Att grodor är turbringande visste jag sen tidigare .Fick en sån kinesisk groda av syrran som tyvärr har försvunnit...hade ett mynt i munnen tror jag ..

Björn sa alltid att om man drömmer om ormar betyder det pengar vet inte om det ligger ngt i det har inte drömt direkt om ormar däremot har jag sett både snok och en ståtlig huggorm nu på promman ..de är lite sega så här dags på året så man får vara försiktigt runt sjön.

Ha en ljuvlig kristiflygare !

Kram Anki med flock

Svar: Orm brukar betyda pengar så din Björn hade helt rätt !! Huggorm, nja ja hade väl farit upp i ett träd och stannat där gud vet hur länge :) Kram :)
Esmaralda

21 Jossan :

skriven

Ja det hade jag verkligen velat vara med på men tyvärr är mina pengar typ slut och jag vet inte varför...


Inatt drömde jag om att jag klarade min tenta i NO. Jag var ett poäng ifrån men så sa jag att detta är ser sista jag har kvar innan att jag kan ansöka om min legitimation och då godkände han mig.

Det kändes så verkligt!

Var det något med den drömmen eller bara önskedröm?

Kram

22 A:

skriven

Ok tack, vad bra 🙂

Nu ska det byggas typ radhus för hyres. Inflytt 2022. Så sätta mig på intresseanmälan så får vi se. Ett litet radhus vill jag gärna ha.

Och har fått hint om på mitt jobb, att det ska byggas en helt ny enhet, och jag ska ha koll när dem söker personal. Har också kommit jobb inom området som jag utbildat mig i, dock heltid, men funderar på att söka ändå så får vi se.

Har lämnat både vård och förskola bakom mig. Vill jobba administrativt och dagtid med "normala" arbetstider.

Det går framåt, och börjar röra på sig.... känner mig hoppfull igen efter denna vår.

Kram!

23 Kristin:

skriven

Dette høres veldig spennende ut, kjære Esmaralda, så det er klart jeg vil være med.
Har betalt sek100,- gjennom min nettbank.

Jeg må berette at jeg ikke har kjent noen ting etter min vaksine, og da tror jeg ikke at jeg vil merke noe heller.
Fikk Zanmi i går. Tusen takk!!!
Vi gjennomgikk prosedyrene.
Vet du, i natt har hundene og jeg sovet så vanvittig godt. Jeg ba jo blant annet om bedre nattesøvn :)
Spennende framover dette.
I går bestilte jeg også time til massasje hos en Naprapat som jobber på et treningsstudio. Det skal bli så godt å gjøre dette forsøket. Skal få riktige øvelser for mine nakke- og korsryggskader også. Gleder meg virkelig.
Nå ønsker jeg en god dag, og jeg ser fram til turhealingen lørdag.
Ønsker en god dag.
KRAM!!!

Svar: Vad skönt att du inte fick bieffekt efter vaccinet ! Din Zanmi gör allt hon förmår för dig ! Massagen kommer göra dig gott, kram på dig och hela flocken :)
Esmaralda

24 iol:

skriven

Så man behöver inte önska sig något specifikt? En ev.anmälan ger allmän tur så att säga? Så man inte missuppfatat konceptet dvs.. och kan man betalala via bankövf. om man inye har swish?

Svar: Ja man behöver inte önska sig något speciellt utan här handlar det bara o allmän tur och flyt, kram :)
Esmaralda

25 Naturvän:

skriven

Hej!

Nej, huvudsaken är att han gillar havet. Segling inte så viktigt!

Det här skall bli en bra dag, träningen flöt på och nu har jag klätt mig fint, smycken o lite smink. Inte spara ngt i lådorna längre utan nu skall allt användas.

Men ngn dejt lär det nog inte bli idag, tyvärr!

Till dig skorpan, har du värk i benen? Undrar pga vad du skriver idag, men cykla är ju toppen!

Kram o ha en fin Kristihimmelfärd alla!

26 sus:

skriven

Hej Esmaralda! Spännande det lät med turhealing.

Jag undrar vad som kommer hända mellan oss? Har jag gjort bort mig? Kramar

Svar: Nej det tror jag inte du gjort, kram :)
Esmaralda

27 Sima:

skriven

Vad bra med turhealing, det är precis vad jag behöver och jag känner att min Zanmi vill vara med. kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

28 Vitlilja :

skriven

Jag hittar inte zanmi, var kan hon vara?

Svar: Hon är i närheten av dig men ser inte var... kram :)
Esmaralda

29 ML:

skriven

Åh gud så roligt! Det behöver jag så är självklart med på lördag :) Inga grodor här men nykära grannen och hans tjej pippar i tid o otid så nu drömmer även jag sexuella drömmar :)

Från igår! Skrattade gott när du sa att du hade behövt en spruta själv med uppiggande för att orka med 200 klienter :) Mitt rekord var 52 patienter ett kvällspass på akuten men det slogs ju när jag vaccinerade 150 pers under ett pass och nu är de uppe i 200 pers/person. Ca 5 min per pers och sen kör man så i 5 tim. 30 min rast och så samma tempo i 5 timmar till. Du hade väl kolat Es haha. Kanske jag missar killen jag skulle möta i jobbsammanhang nu när jag inte är där.

Sista dagen med sommarväder så blir att njuta. Ha en go dag! Kram











Svar: Jag tror inte du missat honom.... det kan vara så att det sker på nästa jobb.. kram :)
Esmaralda

30 Skorpan:

skriven

Naturbän, jo jag känner fortfarande av löpningen så nu har det "bara" blitt cykling för min del. Kanske inte menat att jag ska idka löpning ;).
Njut av att känna dig fin, jag klädde mig dagen till ära i klänning, omg...
Kram Skorpan

31 Agnes:

skriven

Ska försöka igen med att vara med på lördag då jag läser att man kan göra sitt under tiden! Jobbar på lördag o behöver lite tur när det kommer till jobbet.

Blivit en riktig soppa där den pensionerade åldermannen nu hotat med att gå till kunden om han inte får vara med på ett möte o där tala om hur dåligt han mår då han jobbat med mig. Kan bero på att han inte fick fortsätta med att klappa mig i rumpan o stryka sin hand mot utsidan av mitt bröst.
Vår/min chef anser att vi måste låta honom få som han vill med ett möte då han ändå varit anställd i företaget i drygt 40 år.

Varför ett möte ska till är att jag bett om ett möte med kvinnlig kollega som burit sig väldigt otrevligt åt mot mig genom att agera ytterst barnsligt.
Denna kollega är den kollega som tydligen spelat med dubbla kort. Hon har meddelat åldermannen allt jag sagt om hans agerande gentemot mig men tydligen undanhållit sin egen roll i "dramat", där hon sagt sig varit utsatt på det sätt jag varit under den tid han o jag jobbat ihop.

Sedan början av april så har det eskalerat med en massa dubbelspel och den pensionerade åldermannen har under den tiden inte kunnat släppa det somhänt utan ska nu "ta tillbaka sin heder" på vilket sätt som helst. Kanske han anser att jag ska få sparken så han blir nöjd o kan säga det till folk? "Titta vilken makt jag har, jag har fått subban kickad!"

Försöker få fram vad nu kvinnliga kollegans roll är i det här? Vilket jag inte får svar på. Har åldermannen en hållhake på henne? Gillar hon intriger o drama på jobbet? Lider hon av ngt psykiskt?

Och med en chef som nu fått det till att det är jag som är busen så blir det nog ngr livade möten då jag inte kommer att ge mig en tum med ngt alls. Då jag vet att jag har rätt.

Att kollegan o jag ska ha möte talade hon nog om för åldermannen som ringde o sa att han oxå skulle vara med då han ansåg sig vara utsatt för "skitsnack" från mig.

Sanning för offer är skitsnack för förövaren....så är det ju.
Fattar inte varför åldermannen inte bara kan skita i mig och ägna sig åt sin pension. Eller är han så illa sedd av folk så ingen vill umgås med honm? Mer än nu den kvinnliga kollegan som tydligen informerar åldermannen om allt som sker på jobbet.

Trodde att sekretess gällde men kanske inte för vissa som ser sig som bättre än både kollegor och chefer.

Så trött på att inte få vara den jag är, utan detta krav från kollegor att anpassa mig efter deras nycker o infall, annars så blir det härskarmentalitet, onda ögat o tysta leken tills jag ändrar mig...vilket jag ju nu inte gör o då ska jag tydligen brinna som den subba jag nu är i deras ögon.

Trött på folk, helt enkelt! Och kränkta män som inte får pilla på kvinnor som de vill.

En härlig helg önskar jag er alla!

*vem vet, kanske ngn i kollegans omkrets läser din blogg, festligt i så fall o det kommer jag ju i så fall att märka, haha*

Superduper-KRAM!

Svar: Se mötet som ett bra tillfälle att reda ut all skit, så du sen kan lägga det bakom dig och inte ge mer energi åt det här.Ja, man vet inte vem som läser bloggen... men känns inte som om detta ska nå fram till kollegan.... kram o lycka till :)
Esmaralda

32 Ghostwriter :

skriven

Både du och jag kunde uppfatta ett intresse hos mannen men får ingen respons just nu, vill han ej ses? Är det något speciellt som ligger och skaver eller?



Kram

Svar: Han känner sig osäker och vet inte vad han vill, lite velig, får man säga, kram :)
Esmaralda

33 Tcremz:

skriven

Merhaba sevgili esmeralda , İyi bir bayan ile tanışmak ve evlenmek için bana şans dile lütfen ,bu konuda birşey görüyormusun.
Ayrica mutlulklar seninle olsun

34 Tcremz:

skriven

Merhaba sevgili esmeralda , İyi bir bayan ile tanışmak ve evlenmek için bana şans dile lütfen ,bu konuda birşey görüyormusun.
Ayrica mutlulklar seninle olsun

Svar: Doğru bayanla tanışacaksınız ama biraz zaman alabileceğine hazırlıklı olmalısınız. En iyisini alma. Kalbinde tam olarak hissedilene kadar bekleyin.
Esmaralda

35 Lotta S:

skriven

Nu har jag alldeles nyss aktiverat Zanmi, så spännande om hon lyckas föra önskningen i hamn!
Es, hon utifrån som oväntat söker jobbet, varför söker hon?

36 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.

Har inte fått något schema från min arbetsgivare för i sommar.
Är rädd att det är för att jag kommer att få ett skit schema som inte är bra alls.

Är det därför hon håller på schemat?
Kommer det att vara helt okej schema?
Kram

37 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Gick nog inte alls så bra på
Högskoleprovet som jag hoppats. Har inte fått resultat men kollar igen facit. Blir det så dåligt som jag tror?
Kommer jag inte att komma in nu den här omgången?
Kram

38 Camilla:

skriven

Vilken rolig idé'😃 Visste inte att det som finns i naturen har sådan kraft och påverkan men man säger ju alltid att naturen läker och att man mår bra av att vistas där och det gör jag med mina dagliga promenader. Ska absolut fundera på lördagens healing😃

Vaknade med migrän idag och det har med morgondagen att göra. Skickade ett sms till min ena systers man som fyllde 70 år igår att hon skulle gratta honom ifrån mig. Brukar alltid få ett tack tillbaka men inte denna gång. Inte ett ljud vilket jag tycker är jätte konstigt. Kan du se varför jag inte fick något svar? Funderar över detta.

Önskar en bra ledig torsdag. Man tror inte att det är sant när temperaturen ute är 23 grader. Jag som älskar sommaren😎

Må så gott och stor kram.

39 Nat:

skriven

Hej Esmaralda.

Har åkt på covid. Inte bra alls.
Kommer det här bli segt och långdraget på mig?
Kram

Svar: Otur, men det ser ut som om du kan klara det bra.. kram o krya på dej :)
Esmaralda

40 Camilla:

skriven

Jag menade gårdagen. Jäkla T9😂

41 Fundersam:

skriven

Hej Esmeralda! Har han bestämt sig att avsluta vår relation, finns det något hopp här? Kram

Svar: Känns nog som om det blir avslutat och att det blir det bästa för dig, kram :)
Esmaralda

42 Cecilia:

skriven

Oj vad spännande. Kläckte ett ägg med två äggulor i, det brukar väl ses som tur? Kanske var det ett tecken på att jag borde vara med på healingen.

Vill så gärna bjuda över min killes vänner och deras flickvänner. Hade dem varit positiva till det? Kramar

Svar: Ja, två gulor brukar man säga är tur !! Klart du ska bjuda.... kram :)
Esmaralda

43 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Gick nog inte alls så bra på
Högskoleprovet som jag hoppats. Har inte fått resultat men kollar igen facit. Blir det så dåligt som jag tror?
Kommer jag inte att komma in nu den här omgången?
Kram

44 Misstjejen:

skriven

Hej

Det är kanske meningen att jag ska går och sitter mig på en bänken och tar en kaffe latte. Då jag sitter och funderar över min egen livet. Så jag sågs en bokstavas "JA!!"... som om en budskap som vill säger något till mig? Över jag tänker på något?

Kan det var så som en budskap kommer och vill att jag ska säger ja till om något som har gör med livet?

Ha det bra

45 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.

Kommer det att hålla mellan K och M? Kommer det att vara långvarigt?
Kram

46 Shenzi :

skriven

Hej!
Oj, nyfiken fråga bara, ska man skriva vad man vill ha tur med eller gäller det i största allmänhet? Kram Shenzi 🌹

47 Shenzi :

skriven

Hej!
Oj, nyfiken fråga bara, ska man skriva vad man vill ha tur med eller gäller det i största allmänhet? Kram Shenzi 🌹

48 Shenzi:

skriven

Hej igen Es!
Glömde fråga: ser du om de kommer ljusna för mig snart? Kram Shenzi 🌹

49 Shenzi:

skriven

Hej igen Es!
Glömde fråga: ser du om de kommer ljusna för mig snart? Kram Shenzi 🌹

50 Louise:

skriven

Det var egentligen meningen att dottern skulle på hajk idag fram till lördag men det blev inställt på grund av covidsymtom.
Har en jättebesviken dotter här hemma idag. Hon vill ju på hajk men de får ju helt enkelt vänta till hösten i så fall.

Var på mötet i tisdags där hon ska bli utredd för ADD. Men med frågorna så tycker jag inte det känns som hon har det. Men det är två möten kvar. Djupintervju för oss föräldrar och några uppgifter för dottern.

Igår fick jag beslutet från CSN där de sätter ner mina årsbelopp i särskilda skäl. Och drar drygt 8000 från kronofogden. Så nu väntar jag på besked om jag ska få studiemedel eller inte. Men jag tror jag kommer få studiemedel för hela terminen.
Barnen måste ha nya kläder, jag måste ha nya kläder, betala lite räkningar osv.

När jag läste bloggen i måndags om vad du ska skriva om önskar jag att du ska skriva om Attraktionslagen, om de vitögda barnen om det finns någon information om det. Och så klart om Zozo eller annat obehagligt som kan komma från ouijaboards.

Jag har börjat lyssna på creepypodden och har lärt mig att det finns avrättningsplatser vid värnhem. Eller ja inte nu längre men på 1700 och framåt säkert tidigare. Visste ni till exempel att den sista avrättningen i Malmö var på 1900 alltså för över 100 år sedan. Ändå så nära eller så långt bort.
Om man googlar på galgbackar på zenitgatan så hittar man en hel del fakta. Skrämmande men ändå facinerande att vi en gång haft hängning och halshuggning som dödstraff i Skåne.

Igår kväll stängde någon av vår hushållsel igen. Asså jag får tuppjuck och önskar att någon fick tag på skitungarna. Jag har varit på husvärden flera gånger om detta men det verkar vara mycket snack och väldigt liten verkstad. Han är bra och duktig och vet att han har mycket att göra men detta börjar bli så tröttsamt. Orkar inte kontakta honom hela tiden. Någon annan granne får göra det nästa gång. Får väl skicka iväg ett mejl senare idag och berätta igen. Annars får vi ju ha en vakt här.

Nu ska jag snart traska mig ner till Ica för att handla.
Jag hoppas CSN ta beslut snabbt.

Ha en fin torsdag. Kram.

51 Skorpan:

skriven

Varför ska jag råka på en karl som velar, ser du det Es? Tänkte att han kanske skulle vara flingen du sett? Börjar vara kris här nu ;)... Tar snart första bästa villiga, bara jag visste vem som är villig, finns det nån?
Kram Skorpan

52 Rädd:

skriven

Kommer jag få jobbet på DC om jag söker? Kan det bli bra för nu i så fall? Kram

53 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, när blir det bättre för mig med mitt mående? Blir det någon ljusning de närmaste dagarna? Kram och tack! ❤️

54 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, när blir det bättre för mig med mitt mående? Blir det någon ljusning de närmaste dagarna? Kram och tack! ❤️

55 Ghostwriter :

skriven

Känns de som att mannen kommer ta initiativ trots sin velighet eller när jag bara gå vidare? Jag vet inte heller vad jag vill förutom att lära känna varandra men de kanske ej han känner



Kram

56 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Oj, vad kul! Ja detta vill man inte missa. Vilken idé! Hoppas på någon sorts tur nu då, brukar ofta få otur med mig.

En nyfiken fråga; min yngsta kusin fick ju sin andra dotter i slutet av april. Hennes storasyster L har redan tre grabbar, men nu blev L sugen på en bebis till när hennes syster fick. Ser du om L får något mer barn eller är det bara den vanliga sugheten hon har fått som man kan få när någon får barn som går över? Kram Zoey 💕

57 Ghostwriter :

skriven

Känns de som att mannen kommer ta initiativ trots sin velighet eller när jag bara gå vidare? Jag vet inte heller vad jag vill förutom att lära känna varandra men de kanske ej han känner



Kram

58 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, när blir det bättre för mig med mitt mående? Blir det någon ljusning de närmaste dagarna? Kram och tack! ❤️

Svar: Ljusningen kommer och det blir så mycket bättre... kan inte säga exakt när, kram :)
Esmaralda

59 Boudica:

skriven

Anmäler mig till healingen senare idag, så trött just nu, blev en lång promenad och vi har sommar väder här, upp till 22 grader! Och helt klar himmel.

Väldigt trött nu, sov inte mycket och vaknade av solen, tidigt. Gick upp då, vred bara mig runt i gråt.

Fick ett oväntat mess från honom, hade gett upp att få ett svar, det skrivna var också oväntat men att det gick i stil med att han vill ha paus från det hela var inte speciellt oväntat.
Ska ge honom denna paus,
men ser du om jag någonsin får träffa honom igen?
Så sorgligt att förlora en så fin vän!

Tack!
KRAM!

Svar: Betydligt längre fram finns en chans att ni stöter på varann igen men ni ska du ta hand om dig själv, kram :)
Esmaralda

60 She:

skriven

Hej,
Fastän jag inte vågade säga detdär idag, ser det ändå ut att gå bra eller komma flera chanser om det behövs?
Kram

61 Elisa:

skriven

Spännande med en turhealing :)

Ser dendär energin som jag uppfattar ut att komma från honom, eller är det mer mina egna energier?
Kram

62 Mikael:

skriven

Folk tar semester för att kolla på älgarna som streamas på tv , nu kan man kolla live från Israel med på olika kanaler

https://youtu.be/0yDjsQT2HTU


Israeliska polisen gör lite annorlunda mot svenska polisen när det kommer till folksamlingar, såg en utklädd till clown som stod och imiterade polisen, det skulle jag inte göra :)

Lite annorlunda mot jobba på svenska kontor

https://youtu.be/9tAttVRg6QM

Agnes, bli av med jobbet är något av det bästa som kan hända en även om inte tror det just då :)

Kram
Mikael

63 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har ovanlig huvudvärk och min mor alldeles nyss fick stark smärta i ögat, hon är med skadad nerv i ögat, hon har också stark huvudvärk och känner sıg utan krafter och hennes ben darrar 😞😥😥😥Esmaralda är min mor smittad av corona virusen på grund av mıg 😭 😭 😭 kommer hon att bli värre, kommer jag att smitta mina bror och syster 😭😭😭Esmaralda ser du om min mor får sin hälsa tillbaka 😓😓😓♥️♥️♥️🙏🙏🙏

64 ML:

skriven

Kom på att det är ju Lets Dance final på lördag när det är healing men du kanske ser på play sen. Såg du Robinson igår när Dennis berättade att han skulle fria till sin flickvän som han älskade så mycket. Tänk om någon kunde känna så för mig :)

Kanske blir som "Tunna blå linjen" då:) Jag ska ju börja jobba på annat ställe. Tillbaka till sjukhus som jag hör hemma på. Eller så dröjer till jobbet efter det och då kommer det dröja länge. Attans :)

Skorpan: Kanske det är gårdskarln som du ska hamna i säng med :) Jag vilar armen men läker väldigt långsamt denna gång.

KRAM!

65 Vitlilja :

skriven

Tyckte tjejen med de fina ögonen att jag var intressant?

66 Camilla:

skriven

Fortfarande inget svar från min syster efter att jag grattade hennes man igår på hans 70 års dag. Väldigt märkligt. De har haft problem i sin relation i några år så vet inte om det är orsaken. Kan du se något fina Es?

Får önska en fortsatt bra kristiflygare. Kram

67 Alex :

skriven

Hej Esmeralda,
Jobbet jag någorlunda hoppades på sket sig och har även fått tvärt nej från andra som jag kände jag hade kvalifikationer för. Jag får ta nya tag helt enkelt. Det borde ju lösa sig till slut?
En fråga även om Zanmi. Detta kommer att låta konstigt, jag veta men jag kan ibland känna att sen jag fick henne har saker och ting snarare gått sämre än tidigare. Kände det med förra talismanen också, men har väl hoppats på att det bara var något jag fått för mig. Undrar om det faktiskt kan vara så att hon faktiskt väljer att inte hjälpa? Konstig fråga, jag vet!

Svar: Ta nya tag, saker och ting löser sig och du kommer i mål så småningom. Nej, hon hjälper dig, jag lovar och hade du inte haft henne kan det vara så att ännu mer gått tokigt... kram :)
Esmaralda

68 Mercan :

skriven

Esmaralda jag röker inte sigaretter längre men för några dagar sedan jag gick till Willys men jag såg mannen som bor i psyckiatrin i bygnaden nära oss som alltid hälsar när han ser mig. Jag bad från honom en sigarett för andra gången från ett tag sedan förjag hade inga mina pengar 😟 jag fick samma huvudvärk som för första gången när han gav mig sigarett, har jag smittat min mor Esmaralda, hon har huvudvärk som mig 😟kommer det att gå över Esmaralda 😭 😭 😭 och jag är så dum 😥 😥 😥 kommer den mannen när han ser mig med min syster eller bror säga att jag frågat honnom om en sigarett 😟

69 ML:

skriven

Hur går det till när vi får våra nummer till healingen? Mitt kändes bekant på något sätt men mer vet jag inte.

Zanmi är så söt. Hon hänger ju i mitt halsband och när jag sätter henne innanför tröjan mot huden så vips så ploppar hon fram igen och hänger utanpå igen. Så är det hela tiden så någonting göt att hon vill vara där :) Hur är hennes personlighet?

Trevlig afton!
Kram

70 Skorpan:

skriven

ML, ja som det ser ut nu händer ju inget ;), men kanske det bara är jag som är för otålig... Håller tummarna för att din arm ska bli bättre!!
Kram Skorpan

71 Mandarin:

skriven

Tack snälla Esmaralda för svar! Finns det något jag kan göra själv för att det ska bli bättre? Kam t.ex. turhealingen hjälpa mig må bättre? Eller är den mest för tur i kärlek och pengar osv? Tack och kram

72 bella:

skriven

Godkväll Ez. Har precis haft två lediga dagar vilket har varit underbart, nya energier och nya tag för denna jobbhelg. :-D Ser det ut som att jag och A får en bra sommar tillsammans? jag känner mig osäker att vi kanske inte kommer tillbaka till den där braiga frekvensen.. kram så länge

73 AnnaK:

skriven

Ska försöka vara med! Lät spännande 😊

Kram 🤗

74 💕 Zoey 💕:

skriven

Go kväll Es!
En nyfiken fråga; min yngsta kusin fick ju sin andra dotter i slutet av april. Hennes storasyster L har redan tre grabbar, men nu blev L sugen på en bebis till när hennes syster fick. Ser du om L får något mer barn eller är det bara den vanliga sugheten hon har fått som man kan få när någon får barn som går över? Kram Zoey 💕

75 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Idag höggs en tall ner på radhusgården, eftersom den riskerade att välta på ett hus vid hård blåst. I mina ögon såg tallen frisk och stark ut. Min dotter såg när trädet fälldes och blev väldigt upprörd. Hon blev så himla ledsen över att den fina tallen fälldes. Hon älskar djur och naturen och är ett riktigt naturbarn. Och hon grät hejdlöst och hjärtskärande över trädet och för att människor kan vara så dumma (att fälla friska träd). Sörjde trädet hela kvällen. Somnade till slut helt utmattad.

Känner mig smått orolig och hjälplös i sådana situationer. Hon reagerar så starkt på vissa saker, särskilt om det berör djur och natur, tydligen träd också. Hur kan jag hjälpa henne?

Kram

76 Rädd:

skriven

Hej E!

Kan jobbet på DC bli bra? Borde jag söka? Har jag stor chans att få det?

Kram och kärlek.

77 Förvirrad:

skriven

Har fått en ny chef. Han ljuger o har lovat en kompis anställning.men ångrat sig. Vad håller han på med egentligen. Är han pålitlig som chef.

78 Oro:

skriven

Hej Esmaralda.

Har inte fått något schema från min arbetsgivare för i sommar.
Är rädd att det är för att jag kommer att få ett skit schema som inte är bra alls.

Är det därför hon håller på schemat?
Kommer det att vara helt okej schema?
Kram

79 A:

skriven

Jag har aldrig varit sån som lagt pengar på frissan. Jag klipper mig typ 2-3 gånger per år. Å andra sidan är jag alltid missnöjd med mitt hår. Så jag klippte mig för ett par veckor sedan och färgade håret. Nu har jag bokat en ny tid så det enbart gått 6 veckor. Sen ännu en för 6 veckor efter och då också färga igen. Såhär mycket pengar brukar jag inte lägga ut. Jag vill men samtidigt tänker jag att pengar kan gå till oförutsägbara utgifter. Vilket aldrig händer eftersom jag bor i hyreslägenhet. Varför är jag så snål när jag har råd? Kan det ha och göra med barndomen? Min mamma hade ibland inte råd att betala telefonräkningen.

Ser du mig utfattig och inte kunna ha råd med mat i framtiden? Eller räkningar.

Kram!

80 Misstjejen:

skriven

Hej

Är lite nervös/oroligt så tänker om J han har planera för att ses och få träffas mig.

Om det händer så kunde jag känner mig trygga för jag är starkare och är bra på att skyddad mig själv?

Jag ska inte behöver var rädd för det?

Hjälpa mig att glömma honom...

Ha det bra

81 Misstjejen:

skriven

Hej

Är lite nervös/oroligt så tänker om J han har planera för att ses och få träffas mig.

Om det händer så kunde jag känner mig trygga för jag är starkare och är bra på att skyddad mig själv?

Jag ska inte behöver var rädd för det?

Hjälpa mig att glömma honom...




Ha det bra

82 Misstjejen:

skriven

Hej

Är lite nervös/oroligt så tänker om J han har planera för att ses och få träffas mig.

Om det händer så kunde jag känner mig trygga för jag är starkare och är bra på att skyddad mig själv?

Jag ska inte behöver var rädd för det?

Hjälpa mig att glömma honom...







Ha det bra

83 Niz:

skriven

https://nizofreni.blogg.se skriver om mitt liv som förföljd eller att jag lider av paranoid schizofreni, om jag slutar uppdatera vet ni svaret.

Kanske är det andar kan du hjälpa mig??

84 Tcremz:

skriven

Çok teşekkür ediyorum sevgili esmeralda
İyiki varsın ,
mutlu olmanı diliyorum


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: