Julpynt och döden....

I går bökade  maken och MG runt i trädgården och satte  upp alla juleljus och tomtar…  och när det var avklarat   blev det det  glögg och lussebulle ! 

Nu snackar vi julstämning på hög nivå !

 

Sen anlände ryska syster och vi tog ett maraton spabad tillsammans, på tre timmar och det gick åt  en hel del bubbel kan jag säga 😊

 

 // MG är redo för pyntandet //

 

Jag hade helt stiltje i fantasin kring vad jag skulle bjuda ryska syster på… hittade en bit högrev i frysen och det blev skånsk kalops .. vilket uppskattades  även om det kanske inte är  comme-il-fautatt  bjuda på en lördagskväll !😳

 

 

 
// Bruno, Fåret och Tomten...ett aningen märkligt följe ///

 

Häromdagen var jag till butiken  i stan för att proviantera inför julbocksfesten den 4 december ! 

Det är en hel del som ska införskaffas.. tre rejäla kalkoner bland annat, de sista paketen till paketleken och  lite smått och gott.

 

 

Plötsligt tar en äldre kvinna tag i hyllan med konserver och dimper ner i golvet. 

Hon svimmade av och ett rejält fall blev det.

Jag rusar fram och det gör ett butiksbiträde också som befann sig i närheten.  Framstupa sidoläge.. check… ringa 112 och ambulans .. check.. och så satt jag hos henne i väntan på ambulans.

Och vad händer då ? Jo massa människor samlas och flera FILMAR med sina mobiler… herregud, hur är folk funtade ?

 

 

Som den bitch jag kan vara… jagade jag iväg filmarna och läste lusen av dem. 

Det finns ta mig faen en gräns hur respektlös man får vara !

 

 

 

Ambulansen kom… och precis när hon bars in så kvicknade hon till och oroade sig mest för frysvarorna hon hade i sin vagn, att de inte skulle bli förstörda.

Jag vet inte riktigt hur det gick för henne sedan.. men fick en känsla av att det trots allt gick bra och att hon är hemma igen efter några dagar på sjukhuset.

Jag filosoferade över detta tillsammans med butiksbiträdet… att alla kommer vi att göra någonting för sista gången…och sedan dör vi. Vi blev riktigt djupa där ett tag.

-

Butiksbiträdet rev av en vacker dikt av Pär Lagerkvist:

En gång skall du vara en av dem
som levat för länge sedan.
Jorden skall minnas dig
så som den minns gräset och skogarna.
Så som myllan minns det multnade lövet,
och så som bergen minns vindarna.
Din frid skall vara oändlig – såsom havet.

 😍

Jag blir så impad av  folk som kan sånt där utantill !

I dag är det söndag… en lugn söndag….och planen är att vila ut efter långbad och bubbel i går… och lägga sista handen vid talismanerna som i morgon ska söka  sina nya ägare

 

I morgon är det alltså  först till kvarn som gäller

Följ instruktionerna  på morgondagens blogg

 

Kram & kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Är C kvinna positiv till mig? Jag kan inte ser något av det...🤔

Ha det bra

2 Yvonne gammal kund :

skriven

Hej Esmaralda!

Min store hund är sjuk.
Vet är inkopplad.

Jag har inte sovit en blund.

Är hans tid ute nu tror du, eller reder han det?

Kram

Yvonne

Svar: Han mår inte bra.. och det känns som om närmaste dygnet kommer bli avgörande... jag sänder healing på direkten, kram :)
Esmaralda

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet att det är snart julavslutning för mig i arbetsplats. Då ofta fick jag och andra av den konstigt och barnsligt present.

Så kan jag fråga C kvinna om jag kan få något annat som jag bruka önskar mig på den avslutande eller hon kan hittta något annat?

Kan jag fråga om det imorgon?

Ha det bra

4 Jo :

skriven

Kära E.

Ser du om jag kommer få jobbet?

Trevlig advent!

Kram

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har alltid tycker 28 november är en speciellt datum för mig. Sedan den sexdrömmar för många år sedan.

Om du vet något som kommer var en speciellt för mig och det kommer att sker i framtiden?

Jag vet inte vad är så speciellt med den.

Kan du ser något som kommer var en stor händelsen för 28 november i framtiden för mig då det är menad till att varför jag känner så?

Ha det bra

6 A:

skriven

Va bra gjort! Både med snabbt handlande och ivägfusning av filmande människor. På mitt jobb övar vi på HLR kontinuerligt, och jag tror faktiskt jag skulle klara av det om jag påträffade en person som faller ihop. Det är faktiskt inte självklart, när man inte vet hur man ska göra/reagera och inte varit med om det förut. Så bra jobbat! 🙂

Här blir det annat än lugnt. Borta hela dagen igår (bara roligheter) och idag har dottern dans, det är julmarknad, vi ska fira en födelsedag och så ska vi hinna "fira" 1 advent. Phu! Men nästa helg blir lugnare, då blir det "bara" lussebullebak.

Min dotter älskar att dansa. Hon försöker fortfarande hitta sin stil. Tror du hon fortsätter med det? Eller något annat liknande? Hon gillar ju allt estetiskt, hon gör allt inom det, målar, pysslar, sjunger, dansar, gymnastik, spelar instrument. Du sa hon var underhållare i tidigare liv, och det genomsyrar verkligen detta liv också 😁

Jag har tänkt igenom om lägenheten, 4an, och kommer inte ta den. Jag vill göra annat för pengarna. Det måste finnas billigare liknande! Jag väntar...

Glad första advent!

Kram!

Svar: En massa skoj för dig denna helg ! Din dotter kommer nog pröva på det mesta inom estetik.. och dansen har hon liksom i sig, kram :)
Esmaralda

7 sus:

skriven

hej
full fart som vanligt.....
här är det lugnt....
tog fram staken....
ett gott råd vore bra...
love sus

8 Pia1:

skriven

HUR kan man komma på tanken att filma människor i sådana tillstånd 😠😠😠
Jag fattar grejen om det pågår ett BROTT, som bevis för att fånga en mördare eller smitare i trafiken...
Men detta alltså.

Svar: Exakt så ! Kram :)
Esmaralda

9 Läroliv:

skriven

Så bra att du körde bort gamarna. Hade gjort likadant, så otroligt oförskämt och inkräktande. Vad i hela friden är det med folk, man blir paff.

Kram

Svar: Ja, eller hur !! Kram :)
Esmaralda

10 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Igår var det en förvirrande dag för mig då min kompis oväntat kysste mig i hissen. Utan att tänka besvarade jag kyssen men känner mig samtidigt helt perplex och förvirrad.

Jag undrar vad han menade med kyssen och varför han kysste mig?

Kram

Svar: Han tänker på dig en hel del och nu blev det bara som han tyckte, rätt läge... kram :)
Esmaralda

11 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Förstår ditt agerande, folk är respektlösa. Ska vara på hugget imorgon.

Kommer J och jag va tillsammans hela helgen som vi planerat?

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag stänga ut allt för jag tänker på hur vackra dag idag är för 1 år sedan med B kvinna.

Jag hoppas att min dag blir en bra dag för värt att minnas. Jag tar kläder samma som ifjol och allt.

Den borde ger mig goda energi. Jag tänker väl kanske jag ska inte publicera något i facebook.

Kan du ser något av den goda energi som jag har just nu med den kärlek och glädje. En minne med allt känsla.

Kommer jag få en bra dag idag som jag ska gör allt för mig själv och blir en riktigt långsamt och lugnt dag?

Ha det bra🥰💕

13 Juni ☀️:

skriven

Fin dikt. Min pappa gick bort för en kort stund sedan. För mig viktigt med en dikt som beskriver. personen. Vi valde en om hembyggden 🙏

Svar: Väldigt fint diktval ni gjorde, som uppskattades av pappa, kram :)
Esmaralda

14 Naturvän:

skriven

Hej!

Ja hur är folk funtade som ställer sig och filmar vid olyckstilfällen, där känns det som om man kommer från olika planeter...usch vad arg jag blir...

Vilken fin dikt, manar verkligen till eftertanke...

Min Ängel har kommit och jag har henne tätt intill mig, känns väldigt speciellt och lugnande. Känns som om vi går bra ihop...

Blir konfunderad över bild som sköljer över mig titt som tätt, en bil med släp....flytt? Men jag planerar för påbyggnad på befintligt hus, kan det vara symbol för det. En längre flytt kommer väl inte inom det snaraste? Det är svårt stänga av den bilden... Kanske bara betyder ngn sorts förändring? Kan det ha ngt med soulmaten att göra??? vad tror du Esmaralda?

Blir en lugn dag , satte igång göra peelingmix av olivolja och kaffesump. Funkar hur bra som helst, dessutom prisvänligt. Borde ta tag i målerit också...men svårt få inspiration för tillfället, vet inte varför.......


Ha en mysig 1a advent!
Kram

Svar: Ja, du och din Ängel passar samman alldeles perfekt !Bilen med släp representerar en förändring av det positiva slaget
Kram :)
Esmaralda

15 Misstjejen:

skriven

Hej

Tänker B kvinna på mig som ifjol då vi har den dag tillsammans är idag. Det var en mysigt dag och vackra tider.

Det gav mig ju goda energi som minnas allt var en bra tider.

Men jag hoppas ju hon tänker på det som jag gör det.

Ha det bra❤

Svar: Ja, det tror jag att hon gör, kram :)
Esmaralda

16 Susan:

skriven

Vilken vacker dikt, tårarna trillar på min kind. Min bror gick hastigt bort för tre veckor sedan o vi har en tung vecka framför oss.
Har hoppats att allt skulle bli för honom i detta livet men det hjälpte inte riktigt, så hoppas att han finner frid o glädje i nästa att håller ett vakande öga över sina barn o barnbarn i framtiden❤️

Kram

Svar: Ja, din bror kommer absolut att hålla ett öga på de sinaDet är tungt för de som är kvar när någon oväntat går vidare... kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Julen kan komma då, allt är klart hos er, ja förutom snön då o maken som går i shorts, brr ;). Tre timmar i badet, du måste nog vara världens största russin nu Es ;D. Vilken tur att ni två fanns där för tanten då hon svimmade, nån annan hade nog bara gått sin väg.

Filmandet är ett märkligt fenomen jo, här misshandlas folk o andra filmar det o sen sprider sig dessa videon bland folk. Fult gjort, dock har dessa videon hjälpt till att få klarhet i vem som gjort vad o att man fått tag på de skyldiga. Världen är en konstig plats numera...

Förbenat att mitt dåliga sovande nu tycks ha kommit tillbaka. Vaknar okristligt tidigt o ligger sen o väntar på att somna om som tar ett par timmar eller nåt. Sen är jag alldeles yr i bollen då jag stiger upp. Igår var jag nog ute o fick nåt gjort plus att jag tog mig en promenad, delvis i skogen då det var kallt o torrt att gå där. Här lyser också snön med sin frånvaro, istället tillverkar man den på konstgjorde väg så att det snart finns spår att skida i, ja inte jag ;). Det kan väl knappast vara vår gemensamma hobby i framtiden Es, att skida? Tänkte mer på nån hemmaaktivitet i vågrätt läge, som ju inte heller syns till ;), o det kanske beror på världsläget?

Läget är oroväckande o det gäller att ta det lugnt, även om man hade lust att göra precis tvärtom...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, här är jag och ryska syster som två jätterussin som vandrar omkring :)Kan inte känna in att skidåkning blir något större för er tillsamman..... kram :)
Esmaralda

18 Jo :

skriven

Kära E.

Ser du om jag kommer få jobbet?

Trevlig advent!

Kram

19 Godmorgon:

skriven

Saknar han mig eller har han gått vidare?

Svar: Han tänker på dig ibland men verkar ändå ha tagit ett steg vidare, kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Så bra att du sa ifrån ! Filma avsvimmade personer fyy f-n Verkar vara den nya generationens melodi filma och inte hjälpa...

Jag skulle komma som ett skott om jag blev bjuden på hemmagjord kalops en lördag ! ;-) Visst passar det även en läckergom och absolut på en lördag !

Ha nu en lugn 1:a advent <3

Adventskramar Anki med flock

Svar: Ja, syster var väldigt nöjd.. och nu efter en lång frukost beger hon sig hemåt, kram :)
Esmaralda

21 Hanna:

skriven

Hej!

Bra gjort Ez. Skönt att det verkade gå bra trots allt.

Glad advent allihopa 😊

22 MalinS :

skriven

Fy för dessa filmare, gör en så arg, det kunde vara deras syster, mamma, dotter eller vän... Hur skulle de reagera då?

Jag tänkte också på det det där med att alla ska vi göra en sista sak och sen dö. Undrade också vem av mig eller min man kommer dö först.

Idag ska jag försöka gå massage för lite smärtlindring.

Tålamodet räcker snart inte trots min positiva inställning till livet.
Ezmaralda ser du om något positivt kommer min väg snart?

Kram

23 Lilla m:

skriven

Hej Es, blir vår nästa träff lyckad? Kram

24 Jossan :

skriven

Jag har fått upp alla julsaker i vardagsrummet: ska städa hallen och köket idag. Jag orkar 10 minuter sen är jag helt slut. Skit corona. Jag har ingen hunger heller. Hade klarat mig utan mat just nu.. Kan du se om jag behöver oroa mig över att smitta någon. Saknar så att krama mamma och pappa.. Ja och T såklart 🙈

Alla julklappar är färdiga tack vare internet! Är så glad att jag vänta till fredagen för vissa saker blev ännu billigare. Det gillade min plånbok!

Imorgon ska jag börja jobba igen. Ska bli skönt. Hoppas bara jag kommer orka hela dagen. Min chef har ett bra kontrakt säger hon.. Är det något jag kommer bli glad över? Och kommer jag få en bra löneökning?

Kram

Svar: Det verkar inte som om du smittat de dina.Lycka till på jobbet, något bra kan vara på gång.. kram :)
Esmaralda

25 Lillanmillan:

skriven

Att folk filmar är ingen nyhet. Jag vet att min kille säger att han säkert är med på flera videos när han fått gripa in eller diskuterar med andra på sitt jobb. Det är så sjukt att filma. Vad ska man ha bilden till sen? Nä ingen skam.

Svar: Exakt !! Kram :)
Esmaralda

26 <3:

skriven

Glad första advent 🕯
Så mysigt att MG är redo för pyntadet.
Börjar mötet med B närma sig ? Skulle han vilja träffa mig om E ordnar en dejt/ nämner mig ?
Har han ngn käresta i sina tankar ? Hans affärspartner som är yngre än honom är både gift, barn och hund.
Kram

27 Helena Ir:

skriven

Härlig lördag det blev hemma hos dig, bubbel, min favorit!

Även jag hade en härlig lördag, från tidig morgon till sen kväll. Skansen vart riktig bra, väldigt mycket djur ute. Lodjuren med 3 ungar vart en höjdare.. första gången jag såg dessutom. Att sedan få åka en 95 år gammal spårvagn in mot city vart som att åka tillbaka i tiden.
Julskyltningen och lite shopping.. det vart helt enkelt en mysig dag.

Det där du skriver att alla gör vi något en sista gång, en sådant samtal hade vi precis för några dagar sedan.. hur det bara så plötsligt tar slut. Plötsligt dog min yngsta dotters farmor för någon månad sedan.. från att ha levt som vanligt dagen före. Utan en tillstymmelse till att dagen efter falla ihop och fara till Alltet inom de närmaste dagarna. Så alla gör vi något en sista gång, ibland utan en förvarning.En påminnelse om att försöka leva livet så fullt ut det går! Det väcker ett visst vemod.. livet är skört..

Så fint med julpynt.. jag tycker att det blir så hemtrevligt det där juliga!

Ha det så bra!

Kram

Svar: Viken härlig helg du haft !! Du ar helt rätt... hur viktigt det är att famna nuet och leva i stunden... kram :)
Esmaralda

28 EllaBella :

skriven

God morgon!
Jag har insett att jag är så rädd för att bli avvisad och sårad att jag inte riktigt fullt vågar ge mig in i att dejta. Ska jag fortsätta skriva med den här mannen? Har han goda avsikter?

Svar: Fortsätt gärna kontakten och ge dig själv en chans att se hur det utvecklas.. kram :)
Esmaralda

29 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Fint det bli med julpyntet. Glad första advent.

Es, tror du att han och jag skulle passa ihop och ha en möjlighet att få det bra tillsammans?
Kram

Svar: Det finns en möjlighet.. kanske inte så stor men den finns.. och hur det blir märker du snart.. kram :)
Esmaralda

30 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Kan vi genomföra den inplanerade resan? Kommer det att gå bra?

31 Lulu:

skriven

Hej!
Är det bäst att inte aktivera ängelstalismanen då man är sjuk? Bättre att vänta tills man är frisk?

Svar: Ja jag tror det är bättre att du väntar tills du är frisk, kram :)
Esmaralda

32 Dunegull:

skriven

Fruktansvärt, vem filmar? Idiotier!

Gör jag bort mig när jag pratar eller det går bra?

Kram

Svar: Det går bra, absolut, kram :)
Esmaralda

33 AnnaK:

skriven

Ja, det är sjukt hur det filmas och fotas numer. Usch säger jag bara. Hoppas kvinnan mår bra idag.

Ser att maken grejar på i shorts! Här är det -15 och det faller lätta flingor ❄ Orkar inte med vinter.

Bra dikt. Känns tragiskt att man snart är där och än har jag inte levt 😬

Kram 🤗

Svar: Ja, ett par plusgrader här och maken går alltid i shorts oavsett väder... märkligt men så är det !
Gör upp din plan och börja lev !
Kram :)
Esmaralda

34 ThereseC :

skriven

Hej Es!
Här blev det också julpyntat igår. I övrigt är jag förkyld och missade både Aikidoforum inför graderingen och adventsfika hos mamma.
Jag hade rätt mysigt ändå. På morgonen innan stalltjejerna hade kommit gick jag bort till hästarna för att hämta hö till kaninerna. Caddis snodde min höpåse och busade med den och Pingu ville också vara med. De var jättebesvärliga och ivägen hela tiden. Antagligen lite extra ystra på grund av det kalla vädret. Sen började det snöa och Björn blev vit. Det kom väldigt mycket på en gång. Jag gick hem och matade kaninerna och julpyntade. Sen gjorde jag en jättegod persisk kycklinggryta med saffran, spiskummin, lime och granatäpple efter ett recept jag googlade fram på nätet. Det blev väldigt lyckat.

Kram ThereseC

Svar: Du får krya på dej ! Och den där persiska kycklinggrytan vill jag gärna ha recept på ! Låter riktigt smaskigt ! Kram :)
Esmaralda

35 ML:

skriven

Oh no! Stackars kvinna! Hoppas att allt har gått bra med henne! Vissa människor är ju så jävla dumma i huvudet och då tänker jag på de som filmar. Jag har ju jobbat mycket med ambulanspersonal genom åren och deras största problem på olycksplatsen är våld och de som filmar. Och det har kommit de senaste åren. Innan dess fick dom jobba sånär i fred. Bra att du läste lagen för dem Es. Det hade jag också gjort för sådant kan jag inte se utan att brinna av!

Jättefint har ni det där hemma och härligt med långt spabad. Kan tänka mig att eran elräkning inte är den lägsta precis. Jävlar vad dyrt det har blivit!

Glad första advent. Hos mig ser det ut som vanligt. Jag gillade julen när jag var yngre men sedan har det försvunnit. För mig är så skall det ju vara lite kärleksmys på jul och för varje år som går som singel så har jag tappat lusten mer och mer och i år skiter jag i att pynta helt för har ingen som helst lust :) Tur att man får göra som man själv vill och att familjen är likadan :)

Vi är inne i sista delen av 2021. Hur ser det ut för mig? Händer det något skoj? Lite "Christmas magic" hade suttit fint :)

Ha en skön söndag. Kram

Svar: Ja, herregud vad elen kostar !!Och det är kanske inte så PK med spabad... men det struntar jag i... älskar mitt bad :)
Lite skoj tror jag absolut kommer till dig... kanske inte i det stora... men bra i alla fall... kram :)
Esmaralda

36 Lilla m:

skriven

Hej Es, ska jag berätta om vad som hände i helgen för honom, eller är det bättre att låta bli?
Kram

37 MH:

skriven

Hej!
Fruktansvärt att filma vid en olycka. Tydligen ett nytt fenomen.

Något nytt o positivt på väg in i in 2022 kanske?

Kram

38 Hm:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag mår så fruktansvärt dåligt i den här staden. Känner mig lite ensam och det gör mig deprimerad. Brist på saker att göra.

Ser det ut som att det finns en möjlighet att jag kommer att få byta till min hemort med mina studier? Eller ser det ut som att vill jag göra klart min utbildning så behöver jag bli kvar här i 3 år?
Kram

Svar: Det finns en chans.. runt 50 % att du byter utbildningsort och om inte...så tror jag du landar bättre där du är och du får vänner och livet där kommer kännas mycket lättare, kram :)
Esmaralda

39 ThereseC :

skriven

Här är vad Persiska grytan innehåller, fast jag bytte ut och tog mindre buljong och lade till Crème fraiche och hade inte maïzena och så bytte jag sambal oelek mot röd currypasta. Det blev jättegott ändå ❤️
Ingredienser
3 st gul lök
2 st vitlöksklyftor
2 st limefrukter, skalet och saften
5 dl kycklingbuljong
4 st kycklingfilé
2 msk olja till stekning
1 msk smör till stekning
1 tsk spiskummin
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
0,5 g saffran
1,5 tsk sambal oelek
1 msk maizenamjöl
2 msk vatten
ev ytterligare salt och peppar
dekorering:
1 knippe bladpersilja
0,5 st granatäpple

Svar: Jättetack.. detta ska prövas ! Kram :)
Esmaralda

40 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Tur det att det inte blir skidåkning iaf.
Jätterussin, er skulle jag vilja se ;D.
Kram Skorpan

41 Misstjejen:

skriven

Hej

Är det sant att det finns en viss som accaprerar mig oavsett vilka relation jag har till. Leende precis åt när jag ser glada ansikte mot mig. Så gulligt. Jag såg bara negativ. Så nu ser jag mest av positiv folk så det finns runt mig.

Är det så sant?

Ha det bra❤

42 Yvonne gammal kund :

skriven

Tack för healingen till min hund.

Han är i alltet nu😥

Kram

Yvonne

Svar: Tack för att du berättade... då fick jag också förklaringen till att han inte alls verkar sjuk utan lycklig och glad och riktigt sprallig !! Han har det så bra. Jag skickar dig en stor styrkekram !!
Esmaralda

43 Tiss :

skriven

Hej Es!

Alltså, jag förstår inte grejen med att filma. Ska dom visa sina "coola" kompisar, eller bara gotta sig i andras olycka? jag fattar verkligen inte!

Kommer tröttheten att försvinna snart.. Ska jag vila eller ignorera?


44 sussie:

skriven

Hejsan! Hur kommer det utvecklas mellan J och mig? Kommer han våga gå ut öppet med ett förhållande med mig? Kram

45 Browallia:

skriven

Så skönt att du känner av att det gick bra för damen. ”Det finns folk till allt” som vi säger här uppe i norr om de som beter sig korkat åt. Vissa verkar inte ha fått en uns av bondförnuft bakom pannbenet eller vett att ta hänsyn till andra människor. Bra att du läste lusen av dem, världen behöver fler som dig!

I fredags var jag halva dagen på sjukhuset och genomgick både gastroskopi och koloskopi. Utan den magiska kraft som jag har runt om mig hade jag aldrig klarat av denna tuffa undersökning som lätt skulle kunna bli en traumatisk upplevese. Personalen var helt underbar och jag kände hela tiden att jag var i trygga händer. Under tiden låg Ängla i sitt kuvert under min huvudkudde i söngen för att förhoppningsvis känna en slags närhet till mig fast jag inte var där. Inte förrens i natt kände det lugn jag ville känna när jag packade upp henne, när jag enl. cermonin skulle berätta om mina önskningar fick jag totalt
”hjärnsläpp” och kunde inte komma på en enda av mina önskningar. Jag ursäktade mig och med Ängla i ena handen lyckades jag klicka fram mitt mail till dig på mobilen med den andra och kunde läsa mina önskningar. Känner mig osäker på om jag sabbade cermonin? Kan du känna av Ängla och om hon är missnöjd över något?

Kramar

Svar: Hon är absolut inte missnöjd.. tvärtom så känner hon en stark närhet till dig.. Så skönt att ha undersökningarna avklarade och underbart med fin och inkännande personal... det är guld värt.. kram :)
Esmaralda

46 SOL:

skriven

Svært respektløst å stille seg opp å filme folk i deres mest sårbare og hjelpeløse situasjon. Hva skal de med filmen?

Jeg prøver å ikke få analysetankekjør (hvis det er noe som heter det) :-)) mens jeg leter etter en hjertevenn på nett.
Ingen tvil om at jeg er fryktelig sårbar for avvisning, har også en stolthet og vil ikke knegå en som virker bakpå, han svarer kort og hyggelig, men ikke tatt initiativ på en stund, han kanskje føler det samme, at det er jeg som er reservert og bakpå.
Synd, han virker hyggelig, men tror ikke jeg kommer til å ta initiativet nå igjen.
Han får gjøre hva han vil, kommer det noe blir jeg overrasket.

Haha, tror nesten jeg fant svaret selv i dette øyeblikk.

Ha en fin dag :-)

Svar: Ja, jag tror också att du själv fann svaret :) Kram :)
Esmaralda

47 Lilla m:

skriven

Hej Es, ska jag berätta om vad som hände i helgen för honom, eller är det bättre att låta bli?
Kram

Svar: Känn av, ibland kan det vara bra att inte vara alltför transparent, kram :)
Esmaralda

48 <3:

skriven

Glad första advent 🕯
Så mysigt att MG är redo för pyntadet.
Börjar mötet med B närma sig ? Skulle han vilja träffa mig om E ordnar en dejt/ nämner mig ?
Har han ngn käresta i sina tankar ? Hans affärspartner som är yngre än honom är både gift, barn och hund.
Kram

49 Mk:

skriven

Hej:)
Nu har M funnits i mitt liv ett långt tag.. känns som vår relation blivit mycket bättre. Men har han fortfarande känslor för mig ? Eller är det mesta vänskap?

50 Till ThereseC:

skriven

Jag vill också gärna ha receptet på den grytan 😀

51 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Tack. Jaså, ja nu har jag svårt att sluta tänka på kyssen och stunden i hissen med min kompis men känner mig lite som en skitstövel för jag dejtar ju smått en annan man. Visserligen är vi inte ännu i en ”officiell” relation, men ändå. Känns lite skit mot honom och jag har dåligt samvete.

Så är det bästa bara att glömma kyssen och aldrig nämna den för någon, eller vad borde jag göra? Vill ju vara ärlig mot killen jag dejtar också, men vet inte hur han skulle reagera om han får veta det? Vad tror du?

Kram

52 ML:

skriven

Tar tacksamt emot allt som är bra :)

Alla verkar ha fått sin Ängel utom jag. Tom "Naturvän" som bor i Holland. Då är nog min borta🙁 När jag opererade njuren 2016 så försvann 5 st läkarintyg med postnord och vart dom är får jag aldrig veta. Kul med mina personuppgifter. Skandal!

Om min SM gillar traditioner så kommer det bli en jävla krock då jag inte gör det :) Vad kommer hans familj och vänner att tycka om mig? Hoppas på bra kontakt :)

Myst med en hund under promenaden som ville gömma sig under min jacka :) Ägaren berättade att hon var 12 år och helst vill ligga i soffan. Så galet sött. Saknar hund varje dag!

Kramelikram

Svar: Ge inte upp om Ängel än... hon kan fortfarande komma !! Kram :)
Esmaralda

53 Ghostwriter:

skriven

Hade en intervju som kändes riktigt bra med en lön/arbetsplats jag verkligen kan se mig trivas på. Jag tror de gillade mig ganska mycket tillbaka. Däremot ville de åtminstone för syns skull träffa fler och återkomma. Har jag stor chans till jobbet? och kan jag ställa lite mer krav gällande timmar? Då de ville börja med timmar först sedan anställning.



Kram till dig och ha en fin fortsatt första advent!

Svar: Det ser ut som om du har god chans.... men jag tror inte de vill anställa direkt utan vill först ha timmar.. kram :)
Esmaralda

54 TILL AURORA IGÅR :

skriven

Jag har inte sagt till Universum att jag inte vill träffa någon när jag är gammal utan det är min egna känsla och sist jag kollade så får jag själv bestämma över mitt liv och jag behöver inte din sk "expertis" kring någonting. Jag har inte lagt skulden på någon och definitivt inte Universum så du ska nog ta och tänka till innan du häver ur dig saker till andra som saknar grund. Och vad snackar du om jag skulle döma andra som vill mig väl. Det har jag väl aldrig gjort så lägg av med att häva ur dig även sådana falska anklagelser. Kommer inte diskutera detta mer och vill inte ha några mer kommentarer ifrån dig så jag hoppas att du respekterar detta!

/ ML

55 Silvertassen:

skriven

Hej Es!
Kommer jag ut i praktik i år eller lutar de mer åt nästa år?? Kram ❤️

Svar: Kan dröja till nästa år, kram :)
Esmaralda

56 Boudica:

skriven

Ja gu vad hemskt med folk som filmar, vad ska de med videon till? visa upp och tro sig vara häftiga? De som likar sådanna videor är väl inte bättre dem heller. För det måste väl va lite för like-fiske?


Es jag försöker igen med min fråga, verkat som jag haft lite dålig timing med den tidigare ;)

Det gäller ju såklart om att jag typ förföljs av tidigare liv minne, får lite bilder då och då när jag pratar med min chef som levt i det livet med mig. Även olika känslor dyker upp ibland. Jag är inte kär i honom, och tänker att det inte är menat att det ska vara vi i detta liv.
Men eftersom det typ hemsöker mig, så vill jag tro att det finns en anledning, någon lärdom jag ska ta ur detta. Men vad kan jag inte förstå.
Kan ju inte fråga honom, för då ser man mig tokigare än vad man redan tycker jag är ;)
Men det jag undrar är mer, hur medveten han är om detta, ibland får jag känslan att han vet något, att han är medveten om att vi haft liv ihop, och får ibland känslan av att han vet något som jag inte vet.

Så Es, frågan är, hur medveten är han, känner han på sig något med? Vad vet han!

Detta gör mig tokig! Så återigen förlåt för en konstig fråga ;)

KRAM!

57 K:

skriven

Känns det som jag är gravid? Känns det som det dröjer innan jag blir det? Har verkligen gått fort och du såg i en seans att jag inte verkar bli en gammal mamma.


Kram

58 Mumin50:

skriven

Glad första advent och fint med lite julmys i trädgården. Vad är det för positivt som du såg vara på väg till mig och barnen? Kram💕

59 Till Yvonne gammal kund:

skriven

Stor kram ❤

60 Agnes:

skriven

Till 42, Yvonne!

Beklagar din förlust...

Stora kramen, alla!

61 Vitlilja :

skriven

Vågar jag säga upp lägenheten än? Hinner jag få en ny under uppsägningstiden?

62 Christmas:

skriven

Browallia, du tror säkert att det inte märks när du sitter här och lägger dig i andras liv samt läxar upp andra under ett annat alias men för gamla rävar så är det lätt att genomskåda dig och ditt beteende, vilket rätt många av oss är trötta på vid det här laget. Fokusera på ditt eget liv istället för det behöver du, och låt andra vara. Tack för ordet.

63 TILL YVONNE:

skriven

Skickar en stor kram. Jag miste min bäste vän nyligen också, en glad blandras och han blev 10 år. Hälsar Fiskaren.

64 Helena Ir:

skriven

Christmas (62) men då.. jag är inte det minsta trött på Browalia! Vet inte vilka du tror dig prata för..?
Väldigt otrevligt.. tror inte du heller heter Christmas annars i den här så kallade bloggfamiljen..
Men du kanske som gammal räv uppfattar saker på ett annat sätt..

65 ML:

skriven

TILL YVONNE! Har också varit där och det är hemskt! Stor kram till dig.

66 Mm:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag vet att det kanske tog slut mellan dem på märkligt sätt.

Men nu undrar jag, Är hon fortfarande intresserad utav honom?
Avundas hon oss och är ett hot? Eller känns allt lugnt och okej?
Kram

67 Ma:

skriven

Hej Esmaralda.

Pratar dem om mig bakom min rygg? Känns det som att de inte vill vara mig så nära?
Kram

68 TILL YVONNE:

skriven

Stor varm kram från mig också!
LottaS

69 Lotta:

skriven

Vilken händelserik helg, men tänker ändå att det måste vara lite kallt med kortbyxor såhär på vintern…

Har en fråga om min granne som beter sig så illa. Sonen beter sig oerhört illa mot mig på olika sätt och jag förstår att han har det svårt, men känner mig inte trygg. Är det lugnt eller ska jag vara orolig för vår säkerhet?

Kram L

70 Agnes:

skriven

Ni som känner er manade att påpeka vad andra gör, kanske ska föregå med eget exemplen, o våga skriva under med eget nam(det som ni använder i vanliga fall vid inlägg) istället för att gömma er bakom ngt random alias.
Kan inte tycka annat än att ni som gnäller inkognita faktiskt är lika goda kålsupare som de ni gnäller på, typ.

Likaså ni som kör inlägg under 2-3 olika alias...gå över till det namn ni brukar använda...

Som sagt...vilka ni är lyser igenom ändå! *ler i mjugg*

Men vad vet jag, som harvar vidare i ur o skur med mitt sketna "Agnes"...*blink-blink*

Kramen!

71 Jessica:

skriven

Hej Es,

Kommer jag möta den där kvinnan igen?
Hur stor är chansen att vi kommer ha kontakt med varann?
Tänker hon på mig något?

72 TILL ML :

skriven

I bloggen har det alltid varit högt i tak och fritt fram att kommentera det andra skriver. Att du inte kan ta kritik är ju ingen nyhet, det är vi flera i bloggfamiljen som har råkat ut för. Du blir så skitnödig när någon ser igenom masken du bär på så för att inte bli avslöjad smutskastar du den personen för att sätta dig själv i bättre dager. Jag är alltid rak och ärlig, menar aldrig något illa och står för mina åsikter. Jag tar inte åt mig av skit som en uppblåst kalkon sprätter omkring. PUNKT!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: