Alla älskar....

Alla älskar spaghetti & köttfärssås !!!

Eller hur ?

Pasta bolognese, brukar jag säga  när  vi har gäster för att det ska låta lite tjusigare.

Mina barnbarn älskar  min köttfärssås och äldsta barnbarnet fick nyss receptet.

Precis som med köttbullar så gör alla sin köttfärssås på sitt eget sätt och så  här gör jag den….

 

 

Jag bryner blandfärs  i lite olja - i en rejäl kastrull

Tillsätter ett rejält gäng hackad gul lök och grön paprika

3-4 klyftor finhackad vitlök

1 burk hackade tomater ( inte passerade)

Ett par deciliter matgrädde

Sambal oelek efter smak

Lite soya för färgens skull

Rejält med ketchup

Salt o peppar

Jag låter allting puttra sakta en halvtimme .

När du smakar av kan du tillsätta det du tycker fattas…

 

Enkelt eller hur ?

Några fancy och märkliga kryddor behövs inte alls

 

 

Kokt spaghetti  till och  så brukar jag sätta fram en rejäl bit  permesan så var och en kan riva så mycket de önskar

Och en enkel krispig sallad - gärna med italiensk dressing.

 

 

Lika gott till vardag som fest !!

 

 

MG älskar spaghetti men köttfärssåsen är ju inte så bra eftersom det finns gott om lök i den.. så för hans del blir det lite pasta med duttar av leverpastej och då är det fest, hälsar han !!

Både han och jag tycker att ett gott rött vin fullbordar det hela.

 

// Den här gången var det vanlig bulldogsmat i skålen och MG undrade förnärmat   vad i helsefyr  som står på ? 
 
Han sorterar ut  bitarna och som ni ser så kastar han de bitar han kasserar omkring sig.. hur som helst... och han vägrar städa upp !
Jag har aldrig riktigt begripit vad det är för fel på somliga bitar !! ???
 
Numera står han på en matta och äter eftersom bakdelen gärna glider iväg lite... men bortsett från detta så är han en pigg och glad senior.. som leker och busar och som fortfarande jobbar fem dagar i veckan !!
Han skickar massa pussar😍

 

Kram & kärlek💖

1 Agnes:

skriven

Nospuss på dig med, Herr Fralla!

Denna hära lilla filmen brukar jag titta på när jag vill känna mig glad! Går inte att bli annat än glad när man ser den!
https://www.youtube.com/watch?v=WgM0RM-FvCI

Stora kramen, everyhopa! =0}


Svar: Åh så underbar.. och visst blir man glad !! Kram :)
Esmaralda

2 Hon:

skriven

Gomorgon,
Ser jag ut att kunna komma in i nån arbetsgemenskap eller är det kört? Börjar bli rejält trött på distansjobb och sitta ensam hemma..
Kram

3 sus:

skriven

hej
alla gör på sitt sätt....
kommer det något ljus i tunneln snart?
love sus

4 Jojo:

skriven

Låter gott, ska testa receptet!

Fråga: inget sex på 2 år, hela jag och min kropp skriker efter det… senaste gången var dessutom en flopp….blir det min tur inom kort att få uppleva BRA och HÄRLIGT sex?

5 Kärlek:

skriven

Godmorgon!
Jag har börjat prata med M igen, är det han som jag kommer fortsätta träffa eller är det någon annan som väntar för mig?
Kramar

6 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har redan gå vidare från J honom så tack vare B kvinna.

Men jag har bestämma mig för längesen att jag ska vänta till han blir pensionär då för han har några chanser att hör av sig till mig. Om han vill säger något tills den dag kommer så ignorera jag honom för alltid.

Då är det 7 år kvar.

Kommer han vilja höra av sig under 7 år tills han är pensionär? Jag är snälla att ger flera chanser.

Kommer han höra av sig något gång under 7 år?

Ha det bra

Svar: Han kanske hör av dig men låt honom inte vara viktig för dig.... kram :)
Esmaralda

7 Maria:

skriven

Alltså MG 💝 Sån karaktär! 😍 Kram

Svar: Eller hur !!!! Kram :)
Esmaralda

8 <3:

skriven

Godmorgon Esmeralda och alla andra på bloggen.

En liten fundering, kör han nån taktik nu med mig att jag ska "jaga" honom? Jag kommer inte göra det.

9 Lillanmillan:

skriven

Jag har just nu nått min gräns och min bägare ligger precis som den är påväg att rinna över. Min kompis kom ju ut med vilket kön bebisen ska ha. Senare på kvällen skriver hon att det skulle vara kul med ett grattis. Jag blev lite irriterad och skrev att jag sovit hela kvällen för det hade varit jobbiga dagar men inte frågade hon hur jag mådde utan det skulle bara vara om henne. Brukar vara så att skriver jag i chatten så svarar man inte mig. Sen en del kollegor på jobbet från mig att bara vilja gå hem och lägga mig. Just nu känner jag mig ensam. Kommer jag bli en "gammal" mamma?

10 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Såg mycket god ut, den köttfärssåsen ska jag prova göra.

Har han redan börjat leta en ny? Ska jag glömma honom och försöka gå vidare? Kramar

Svar: Jag tror du vinner mest på att gå vidare.. kram :)
Esmaralda

11 Browallia:

skriven

Nej, ALLA älskar inte köttfärssås! Min son har aldrig tyckt om det, redan när han var runt 1 år och fick smaka det för första gången så spottade han ut det illa kvickt. Nu är han vuxen och gillar fortfarande inte köttfärssås. ;D

Skickar en massa pussar till MG! :)

Kram :)

Svar: Ja, undantag finns :) Min son vägrade alla former av soppa som bebis och det gör han fortfarande... envisa rackare till söner.. :) kram :)
Esmaralda

12 Snödroppen:

skriven

Godmorgon❣️
Va hungrig jag blev nu när jag läste detta. Spagetti och köttfärssås går alltid hem. Jag häller i en burk pizzasås med kryddor och chilisås, vitlök och lite oregano och kryddar upp den och givetvis parmesan och färsk pasta till, såå gott😋
Har inget husdjur och dela med men det går åt ändå…
Har åkt på nån skit som satt sej i halsen, sträv som taggtråd och hostig och det gör ont!! Tråkig och mörk dag, regnigt så kan ju lika gärna vara hemma och kurera på soffan. Inte ofta jag är sjuk…
Härligt att MG är pigg och glad och orkar jobba ännu🥰
Ha en go och härlig dag. Kram💞

Svar: Nu får du krya på dej !! MG hälsar också... kram :)
Esmaralda

13 lilla m:

skriven

Hej Es, var det meant to be att A skulle komma in i mitt liv så intensivt igen?
Kram

Svar: Ja, på något sätt var det så, kram :)
Esmaralda

14 <3:

skriven

Men åhh gulliga MG.
Känner igen det där att de små 🐶petar ut gobitarna och sprätter ut på mattan.
Drömt två nätter i rad att jag träffar någon ny kille. Färgen grön var tydlig i drömmen.
Tror grön står för kärlek och trygghet.
Jag är inte ute och rör mig ännu på nya ställen...vänninor och jag går ofta på samma restauranger.
Frågar igen och ser om du kan se ngt om min soulmate och om ny kärlek närmar sig ? Tinder/ nätdejting har jag aldrig testat. Tror inte det är ngt för mig. B finns fortfarande i mina tankar som E tycker är en bra man.
Han är på väg till Marbella nu och jag kom hem från semestern nyss. Är han fortfarande ingen du tror jag skulle klicka med? E tycker det är konstigt att han inte redan är gift och har barn. Perfekt så för mig.
Kram
Maria

Svar: Du får känna dig för helt enkelt.... kanske du ska dejta E, och känna in....kanske klickar det och kanske inte men det kan vara viktigt för dig att veta.. kram :)
Esmaralda

15 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Låter gott, sambal oleak har jag aldrig provat i köttfärsås.

Själv lagade jag Kalopps igår, i min järngryta som jag inte kan vara utan. Får puttra flera timmar. Traditionella tillbehör och sallad därtill , gott !

Känns fortfarande behagligt i kroppen efter gårdagens helkroppsmassage, från tårna ända upp till huvudknoppen. Utbildad personal på sjukhus och jag är så nöjd, skall bli regelbundna besök framöver. Hon använde bl a varma stenar , skönt känna smärtan lindras....Kan bara rekommendera.

Besök hos frisören blev det också igår, ser du om mitt hår tar fart och jag kan få tillbaka mitt långa hår?? Gillar sätta upp och göra frisyrer.

Ögonläkare idag och bibliotek, blir liksom en utflyktsdag. Vi väntar storm hos oss, hoppas bara hinna hem innan det värsta brakar loss.

Ha en fin dag alla!


Svar: Ja, jag hade inte heller klarat mig utan min stora gryta !! Din massage var en femetta och det hade fler behövt !! Ja, nog tror jag ditt långa hår kommer tillbaka ! Kram :)
Esmaralda

16 GP:

skriven

Så gott med bolognese, går verkligen inte att få nog av det och det finns så många olika sätt att göra det på!

Es, ser du när jag kommer att få mitt första barn?


Kram :)

Svar: Nej jag ser inte exakt men barn kommer, den saken är klar, kram :)
Esmaralda

17 Anna:

skriven

God morgon Ez,
Har du testat att blanda i Sweet chili sås( thailändsk) blir så gott!
Saknar så min fralla när jag ser Mannabonne Glenn:-( Har en fundering jag inte riktigt blir av med.
Mannen som jag träffar, hans tunga bagage är mkt med att hans då 17 åriga dotter ihop med hans fd ( ej sin mor) gick in o lade en falsk polisanmälan mot honom. Som dottern sedan drog tillbaka, en cirkus som jag sett på nära håll. Hans sorg gör att vår relation är på paus, då han tänker på detta hela tiden och undrar varför. Tankarna har tagit över hans liv, dom hade kontakt ett kort tag i vintras, men han vågade aldrig lyfta frågan av rädsla för konflikt. Jag har också träffat henne och jag undrar ofta samma sak, vad har fått henne att göra så här mot sin egen pappa?
Anmälan gäller att han skulle ha misshandlat hela sin familj osv, hade det inte varit för att jag har känt honom i 11 år så hade jag nog undrat. Att göra så här kan ju skada en person för livet. Kan du få en känsla av varför hon hyser agg mot sin pappa?

Kram

Svar: På något sätt kände hon sig osedd och anmälan handlade om en omogen och barnslig hämnd . Hon och henne pappa behöver prata ut som detta så han kan lägga det bakom sig.. också dottern mår dåligt av det hela och tänker ofta på det... kram :)
Esmaralda

18 Skorpan:

skriven

Ja det kan man väl hålla med om, att köttfärssås är mångas favorit. Du får nog Es undersöka Mannabonnes mat lite närmare för att se vad det är för konstigt med de "pärlor" han inte vill ha ;). Kanske de inte innehåller det goda han tycker om... Och ja, ett glas rödvin till bolognesen, absolut :D.

Drömde om att jag satt på stranden, en höstdag, o att jag lyckades hitta en plats där solen sken hela dagen. Njöt av höstens sista varma dag, kändes det som. I följande dröm befann jag mig i ett restaurangkök som var rätt tomt på ingredienser o jag tyckte att det var rätt uselt planerat. Månne det är mitt liv som är uselt planerat om än att jag lyckas hitta några solglimtar nu o då, låter det som en bra tolkning Es?

Känner mig flunsig o undrar om jag lyckas mota Olle i grind o inte blir sjuk Es? Vill ju fira lite på lördag, hur vet jag inte men nåt utöver det vanliga behöver jag nog hitta på ;).

Tåg till jobbet idag, höststormen med tillhörande regn slog till...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Du satt på stranden och njöt av solen.... och här handlar det om att drömmen uppmuntrar dig till att just njuta lite oftare ! I restaurangköket handlar det om att du ska planera ditt liv lite bättre så du får det du behöver... kram :)
Esmaralda

19 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Finns det någon chans att jag är i en relation kring jul och firar jul med min romans/kärlek? Eller blir det ännu en jul som singel?

Kram

Svar: Chansen finns men det kan dröja lite längre, kram :)
Esmaralda

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
När jag såg köttfärssåsens recept åkte köttfärsen fram från frysen ;-)
Det är gott ! Min liknar din men har mycket grädde i sig och ingen paprika o sambal olek..Men jag fuskar med smaksatta tomater...
Hörde om ålens utrotning på svt nu på morgonen .Fasiken att vi ska utrota allt i vår väg .Älskar rökt ål men det var länge sedan jag åt det..

Härlig Onsdag önskas !

Här ska det rensas lite i röran inspirerad av tidigare blogg <3

Kram Anki med flock

Svar: Alla arter har ett existensberättigande.... rökt ål till hör inte mina favoriter men det beror nog mest på att pappa drog hem en massa levande ålar som han la i badkaret och när jag kom in i badrummet klättrade de omkring på väggarna och jag som ingenting visste trodde jag hamnat i en mardröm :) kram :)
Esmaralda

21 Kulla:

skriven

Så söt han är❤️🐶.. japp 🍝är ju supergott..
Undrar om ett nytt arbete kommer att komma under 2022? Blir det flytt för mig då? Kram

Svar: Jag tror du fattar nya beslut under 2022 som leder till nytt... kram :)
Esmaralda

22 Artisten:

skriven

Jag undrar, kommer flyget i tid eller blir det allvarligt fördröjt ? Kramar o tack på förhand

Svar: Jag tror att det till och med kommer några minuter för tidigt.. kram :)
Esmaralda

23 Frasse:

skriven

Hej igen....
Jag mår inte alls bra. Min man bryr sig inte om mig fast jag är ledsen. Han vill inte ha vigselringen på sig. Han skiljer sig hellre än har ringen på fingret. Jag är ledsen och orolig och jättenervös. Hur kommer detta att bli? Jag anser att är man gift då bär man ringen. Min man är väldigt svår att prata med.

Svar: Kanske han kan ha den i en kedja runt halsen ? Är man gift så ska man ha sin ring som ju är själva symbolen... men man kan ha den på olika sätt. Kram :)
Esmaralda

24 Anki:

skriven

Huua ålar i badkaret ger nog även den tuffaste mardrömmar haha
Pussa bästa herr fralla på nosen från hela flocken
som är lite avis på att han jobbar i veckorna och får sortera maten !
Moses suckar här lägger matte tillbaka det jag sorterar ut !

Kram Anki med flock

Svar: Och MG pussas tillbaka !! Han meddelar att mamma varit oförskämd nog att lägga tillbaka det bortsorterade också men se, då blir det 100% matvägran här.. och det kan hålla i sig i flera dagar.... så numera sopar jag upp o kastar det som sorterats bort.. kram på dej och flocken :)
Esmaralda

25 Bjork:

skriven

Hej lyckas jag med resårmadrass köpet idag ock kan sova i min säng i natt?

Kram

Svar: Du har alla chanser att lyckas bra med detta, kram :)
Esmaralda

26 Lillanilla:

skriven

Det är det bästa man kan äta en fredagskväll med ett glas rött till!
En kram till Dig och en puss på Mannabonne Glen som lever livets glada dagar...som sig bör💜

27 Helena Ir:

skriven

De flesta gillar nog köttfärssås, själv tar jag vad jag har hemma, är den mer för vuxna, så blir det mer sting i den! Sist kokade jag den 2,5 timme..blev den godare, som det sägs? Märkte inte någon direkt skillnad!

Sen en tid tillbaka är det lite tufft att möta mycket människor, suger upp energier och känslor..

Jag önskar en skön mitt i veckan dag :)
Gjort mitt träningspass och promenad, så nu mår jag toppen!

Kram

Svar: Ja, du är i en period när du behöver extra påfyllning av energi.. kram :)
Esmaralda

28 Skorpan:

skriven

Tack för svar!
Ska planera in nåt kul till helgen iaf.
O försöka undgå ev flunsa, jäklar också...
Kram Skorpan

29 <3:

skriven

Tack för svar kära Es.
Det är B som E tycker jag skulle passa med inte E.
Tror du han skulle vilja ta en dejt med mig om han får veta vem jag är ?
Vill han träffa någon kärlek ? Har han demoner som gått över nu ? Tror han är lugnare nu och slutat dricka och lämnat Stureplans livet till viss del.
Kram

30 Kristin:

skriven

Jeg som har gått og undret på hva jeg skal ha til middag i dag. Tusen takk for tipset og den herlige oppskriften, kjære Esmaralda. Dette skal jeg lage i dag. Gleder meg. Rødvin har jeg også, så det blir bare velstand.
Nå har jeg klart å ordne det bedre på mitt soverom. Det er mer balanse og bare en hund som er med meg om natten. Grunnen til det er at han har veldig separasjonsangst, og vil bråke mesteparten av natten om han ikke får være med. Det har gått 3 netter nå, og det går vel bedre og bedre. De andre hundene er sure på morgenen, en bjeffer som f...., men jeg håper dette går fint framover. Jeg kom til et punkt hvor jeg kjente at jeg måtte forsøke å ta tilbake min nattesøvn. Dessuten, jeg har vinduet åpent, og når kuldegradene nå blir heftigere, er det ikke bra for hundene, selv om jeg legger over de en dyne.
Nå ser jeg fram til dagens middag og ønsker en god dag. KRAM!!!

Svar: Vad spännande, hoppas nu att du tycker det är gott :) Och rödvinet till är perfekt krydda ! I sängen tror jag det kommer bli lugnt och bra fast hunden som är med dig om natten får nog vara det också i framtiden, känns bäst så. Du är på rätt väg, helt och hållet. Lycka till nu med middagen och låt mig få höra hur det smakade :) Kram :)
Esmaralda

31 barrqvist:

skriven

Jag gör något liknade i min köttfärssås, gott och enkelt är det, helt klart så =)

Fråga..
Hur stor chans finns det att min studieskuld/csn blir avskriven när min ansökan blir inskickad?


Svar: Chansen är runt 50-55 %, kram :)
Esmaralda

32 Smöla:

skriven

Finns det något budskap till mig idag? Är det något särskilt som kommer ske innan nytt år kommer? Något i nov-dec ?

33 ML:

skriven

Ja jag ääälskar spagetti och köttfärssås! Mums filibabba! Tack för recept.

INFO: En kompis som jobbar på 1177 berättade nyss att nu ramlar det in telefonsamtal om fullvaccinerade som legat på sjukhus och fortfarande inte mår bra efter utskrivning så var försiktiga! .

Är du rädd för narkos Es? Det är ju min stora skräck och rädd att jag inte vaknar om 1.5 vecka :) Jag har ju nu slutat jobba inför OP och lite nyfiken på om det blir fortsatt jobb inom sjukvården nästa år eller om jag gör något annat?

Var så fint det du skrev till någon igår att hennes ängel är nära henne. Hoppas att min också är det❤

PS: MG är så underbar med sin personlighet och gläds något oerhört att han mår bra och jobbar som han älskar. Massa stora blöta pussar till honom!

Ha en bra onsdag. Kram

Svar: Ja, jag har en fullvaccinerad bekant som ligger på intensiven... skrämmande !! Nej, jag är inte alls rädd för narkos men jag vet ju att många med dig är. Men det behöver du inte vara, allt kommer gå bra ! Din ängel är med dig, hela tiden ! MG pussas tllbax... just idag är han ledig från jobb eftersom det regnar o han hatar ju att få regn i öronen !! Han ligger under en muffligt mjuk filt och bara myser :) kram :)
Esmaralda

34 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Jag möts av passivitet från en grupp som jag måste jobba med, vilket är frustrerande eftersom jag är beroende av dom. Ser du om det blir bättre? Måste jag ta mer initiativ? Tack!

Svar: Ta lite mer initiativ, var lite mer "på" och tydlig i vad du förväntar dig... kram :)
Esmaralda

35 Pia1:

skriven

Både jag och sonen mår skit pga hans pappas hemska humör och omogna utbrott på barnet...
Sonen är rädd för att jag ska skvallra så han får det än värre men känns inte som det finns andra utvägar längre 😑
Kommer mitt barn se det som ett svek att jag lägger alla kort på bordet?
Klarar inte att se hur sonens personlighet blir alltmer ledsen och orolig...
Jag ångrar att jag gav honom gemensam vårdnad trots att han valde att avstå från småbarnsåren...

Svar: Meddela sonen i förväg att du måste prata med hans pappa och gör klart att du från och med nu tar över ansvaret och att det inte ligger på hans axlar längre. Räkna dock inte med att mannen kommer förändras särskilt mycket, kram :)
Esmaralda

36 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron kära Es!

Vi älskar också spagetti o köttfärs😋👍mums…barnbarnens favorit

Jag har en fråga som är sååå viktig för mig o hoppas på att du kan hjälpa mig med ett svar.
Min dotter ligger i skilsmässa men han vägrar skriva på hon har inte fått underhåll än han har inte varit så trevlig!!!Nu har han ringt o hotat att hon o barnen ska komma dit i helgen han bor just nu på ett behandlingshem där han rymt ifrån ett otal ggr o har stora problem!!! Han är en psykopat som ljuger m.m. Min dotter vill inte o har inte råd att åka i flera timmar för att han vill! Hon gör allt för sina älskade barn o har äntligen hittat sig själv igen, för det tog han ifrån henne🥺🥲🥲 Snälla kan du se om hon åker o hälsar på för barnens skull? Om kommer det att gå bra? Han har kostat mig mkt av min lilla pension men även min hälsa i alla år den drummeln!!
Jag mår inte bra av detta o inte min dotter heller!!!

Snälla hoppas du får fram något kära Es🙏🥺🥲♥️🧡🍀🍀🍀🍀

Svar: Hon ska vara mycket bestämd i att INTE åka och hon ska jobba på att stå på egna ben och inte ha med honom att göra mer än hon måste och då genom myndighetspersoner. Din dotter behöver fatta ett eget tydligt beslut om hur hon ska förhålla sig framöver gentemot honom. Kram :)
Esmaralda

37 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Så gott de där och jag håller med dig många älskar spagetti och köttfärssås 😍

Jag screena receptet så ska testa din köttfärssås 😍

Jag undrar över en sak, jag och min tjejkompis vi har inte snackat nu på fem dagar typ, jag tycker det är skönt eftersom jag får lugn och ro och fokusera på de jag ska, så jag undrar över detta kommer hon att vara tyst länge nu och inte lär höra av sig och kommer hon att säga upp kontakten eller hon bara ta bort mig från alla sociala medier och inte hör av sig alls? 😊

Sen har jag en ytligare fråga till och det är en tjej som jag inte har haft kontakt i två och ett halv och hon hörde av sig för nån vecka sen och vi umgicks förra veckan och hon ska komma till mig idag, så jag frågan är kan det hända något mellan mig och tjejen? 😊

Tack i förhand och ha en fantastisk fin onsdag 😁🙏 stor kram

Svar: Tjejen som stör i ditt liv kommer höra av sig men jag ser inte när... dock får du själv vara tydlig i att du inte vill ha kontakt.Du behöver ta egen kontroll.Tjejen du nu ska träffa, hon vet inte riktigt vad hon vill och vad hon känner men hur det utvecklas kommer du snart att veta.Kram :)
Esmaralda

38 lilla m:

skriven

Hej Es, kommer han att krossa mitt hjärta? Kram

39 Mercan :

skriven

Esmaralda blir det något Esmaralda 😞 jag ska spela svenska lotto 1,2 med joker idag 😞 eller ska jag shöpa triss Esmaralda idag 😓 fem stycken triss från 30 kr från hemshöp 😩

40 Mandarin:

skriven

Tack för svar Esmaralda, det låter hoppfullt men när kommer jag att må bättre? När kommer jag börja gå längs den bättre vägen? Jag är trött på den väg jag nu står på… Kram

Svar: Jag kan inte säga när utan det beror på de val du själv gör... gör val som får dig att må så bra som möjligt och därmed vänder det fortare... kram :)
Esmaralda

41 Browallia:

skriven

Jag håller med din son om att soppa inte är någon höjdare, jag har aldrig varit vidare förtjust i någon variant av soppa. Det är tillräckligt med att mitt liv är en soppa. Det har gått en månad sedan mitt senaste läkarintyg skickades in till F- kassan. Jag har inte hört ett ljud ifrån min handläggare och vet varken bu eller bä om jag kommer få pengar så jag kan betala mina räkningar. Jag är less på att det alltid är en massa krångel och har bestämt mig för att försöka få byta till en annan handläggare. Ser du om det blir till det bättre om jag får igenom ett byte?
Kram :)

42 Lilla m:

skriven

Hej Es, slutar det med brustet hjärta för min del? Kram

43 Helena Ir:

skriven

Okej, så jag suger åt mig andras energi och känslor för att jag behöver det? Men det konstiga är att det är energier som inte är av det positiva slaget jag får till mig.. det där får jag nog klura lite mer på.

Kram

44 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har spelat svenska lotto 1,2 med joker idag 😞 blir det någonting Esmaralda 😫

45 Sofia D:

skriven

Alltid spännande att läsa hur andra gör sina köttfärssåser😊

Jag vill gärna dela med mig av min:

1 rödlök
3-4 vitlökar
500 g nötfärs
Tomatpuré
Ev. lite balsamvinäger
Passerade/Finkrossade tomater
Rödvin (hett tips!)
Köttbuljong
Vatten
Oregano/Basilika
Salt o peppar
Ev. lite socker
Riven ost ovanpå

Jag kan låta köttfärssåsen dra i upp till 2 h 😊

46 Mercan :

skriven

Esmaralda i går jag installerade en app och det har kommit i min mobil virus, det jag såg att det står i min mobil för betalning förbindelsen med Google, sedan jag har inte hunnit läsa allt, Har det misslyckats Esmaralda eller lyckats, har dem stulit pengar Esmaralda 😭😭😭ser du något Esmaralda 😞

47 Undrar mest för det är kul:

skriven

Tycker han fortfarande att jag är attraktiv? Vi ses inte så ofta längre men gjorde i morse på jobbet. Blir det mer blickar igen?
Kram

48 lilla m:

skriven

Hej Es, blir det krossat hjärta för mig? Kram

49 <3:

skriven

Mitt minne är kort ibland länken jag hittade när jag städade är det guld eller kattguld ?
Kram

50 E:

skriven

Tänk att något kan vara så gott som denna maträtt .... måste vara den populäraste av dem alla ....
Världens sötaste fralla är MG ... äter han allt eller är det något som han inte gillar och rynkar på sin söta nos för? .... Han får en stor skopa pussar tillbaka 💕 .. Blev han påverkad/berörd av mitt sms och infon som stod i det .....? Kram till alla och speciellt till dig Ez för denna underbara blogg❤️

51 Camilla:

skriven

Ja, det är fantastiskt gott med spagetti och köttfärssås. Men det är inte alltid som min mage tål köttet. Jag brukar ibland byta ut det mot sojafärs, det blir också gott.
Det är tråkigt då jag egentligen tycker mycket om kött, men ibland går det bara inte. Tur det finns alternativ.

52 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Så det blir alltså en till ensam jul för mig. När du säger att det dröjer lite längre än julen innan jag är i en relation, menar du då månader eller år? Jag är över 40 år och trodde aldrig att jag skulle måsta leva ensam så länge. Snart är hoppet om en egen familj släckt, känns så väldigt jobbigt.


Kram

53 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Så det blir alltså en till ensam jul för mig. När du säger att det dröjer lite längre än julen innan jag är i en relation, menar du då månader eller år? Jag är över 40 år och trodde aldrig att jag skulle måsta leva ensam så länge. Snart är hoppet om en egen familj släckt, känns så väldigt jobbigt.


Kram

54 Bella:

skriven

Köttfärssås med spaghetti o en sallad till.. mums!! 😁

Är ju ledig som jag sa i januari februari, som en blixt från himmeln slog den där riktiga känslan ner att näe nu måste jag börja boka/ iallafall kolla på riktigt och kanske tillomed boka till USA, o Nashville! Men jag är ju inte vaccinerad än (har inte bestämt mig än som du vet..) , kommer jag iväg ändå?

Behöver äventyr och vara Bella!

Kram

55 ML:

skriven

Ja det är skrämmande! Hur gammal är din bekant? Man eller kvinna? Brosans killkompis har nyligen kommit hem efter några veckor på intensiven. Fullvaccinerad och fullt frisk. Strax under 50 år. Vi förstod på jobbet efter ett tag när rapporterna började komma att detta vaccin inte är så effektivt som man först trodde. Jag har ju inte tagit det dels pga min läkemedelsallergi.

Pheew så skönt att höra att narkosen kommer att gå bra! Man vet lite för mycket som sjukvårdspersonal och tror att det spär på det hela. Såå glad att min ängel är nära mig hela tiden :)

N är en av de mest oförskämda människor jag träffat. Svarar ej och ger ingenting tillbaka och sådana personer ogillar jag skarpt. Tack gode gud att våran kontakt är över. Hurraaaa! Jag vill bara träffa min kärlek nu men han lyser fortfarande med sin frånvaro. Är han inte redo för mig än🤔

Myyyyys MG under muffiga filten i regnet :) Såg en svart fralla tidigare idag. Hjulbenta bakben och det är ju för charmigt. Längtar han efter fler ostbågar? :)

Kraaam från ett mulet och + 15 gradigt!!! Stockholm. Gräsligt och vill ha kylan tillbaka. NU!!

56 Anna.L:

skriven

Hej! Ser du om A kommer vilja att jag skickar en hälsning och säger förlåt för när vi var barn och hon en sommar blev utfryst.
Jag blev utfryst under tre år, efteråt. Som Karma. I högstadiet!
Men jag fick ett förlåt skickat till mig från en i den gruppen som utfryste mig och tänkte då på henne från den sommaren. 🥺
Men vad jag lärt mig är att vi kan inte förändra det som varit (som barn) men alla kan ta ansvar att vara bättre framåt, ser du vad som är den mest kärleksfulla handlingen enligt henne?
Kontakta henne eller ej.

57 EE:

skriven

Nej alla älskar inte spagetti och köttfärssås. Min dotter klarar inte av det och kan knappt vara i samma hus som oss andra om det serveras. Så jag försöker göra det bör hon inte är hemma.

Är lite surr i stallet just nu. Ena stunden ska det läggas ner och andra ska det fortsätta. Blir inte helt klok på detta men tar en dag i taget. Måste ändå fråga, kommer jag att flytta min häst till annat stall närmare hemma? Ska jag lite förbereda mig på att titta efter annat. Vill gärna ha med min ridkompis med ”handikapphästen” till nytt ställe isf.

Nu ska jag fortsätta vara lite lagom sjuk. Varit många vändor med sjukdom denna hösten. Trött på det nu. Känns som jag aldrig varit och jobbat. Tror inte jag jobbat en hel vecka sen före semestern.

Ha det gott!

58 Cecilia:

skriven

Så gott med köttfärssås och spaghetti. Håller med tidigare kommentar om att MG verkligen är en karaktär.

Nu har jag äntligen överlevt två redovisningar som jag varit så nervös över.

Mycket tankar om exjobbet och än så länge finns det bara en arbetsplats jag vill till. Det är nästan ett halvår kvar, men borde jag sätta igång och ta kontakt redan nu eller ha lite is i magen? Hur stor är chansen att dem nappar om jag tar kontakt? Kramar

59 Misstjejen:

skriven

Hej

Det har går några månader sedan sommar då jag inser just nu så jag börja landar och hitta vem jag är. Jag har förstår vad jag har gjorde i 10 år att jag lekar tydligt med min egen livet och relationer. Jag har börja blir mer mogen och mer seriöst även lugnt och trevligt.

Jag tror väl jag kommer inte gör densamma i framtiden utan förändras som person och hitta seriöst och bra vägen. Till och med många relationer

Det känns ju skönt men ibland kan man saknar men kommer väl bättre med tider.

Jag har ju förändras med tid och mer landa i mig själv också.

Har bättre kontroll över min känslor och vet när man ska öppna eller inte

Jag är tacksam för den lärdomar som jag har var med om

Ha det bra

60 Till Nr 41 Browallia:

skriven

Man kan inte byta handläggare. Det är FK som bestämmer vilken handläggare som man skall ha.

61 Emlily:

skriven

Hej!

Jag har gjort ett misstag på jobbet, kommer incidenten blåsas över eller blir den ännu större?

Kram

62 Ghostwriter :

skriven

Känns det som det dröjer länge tills jag hittar rätt hem åt djuren? Har ju letat i många år men mer aktivt på senaste. Ingen hör av sig om intresse….
Och provat allt.



Kram

63 Dunegull:

skriven

Ser du om jag kommer få genom en löneförhöjning nu i vinter?

Kram

64 AnnaK:

skriven

Det där med att min ängel förmedlade att jag faktiskt kan det jag vill. Menade han då det jag funderar på konstant nu eller överlag bara. Om du ser något 😊

Känner ibland att detta livet är något jag ska ta mig igenom bara. Klarar inte av att ta dom beslut jag vill och därmed ingen glädje längre. Blir som för svärmor som bet ihop hela livet och sen när hon fick börja leva som hon vill blir hon sjuk och går bort. Saknar henne så mycket...min vän!

Kram 🤗

65 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har vunnit från svenska lotto 1,2 med joker 240 kr, Esmaralda ser du något, blir det något om jag shöper i morgon i stället tre triss lottar från 60 kr Esmaralda 😩

66 Mercan :

skriven

Esmaralda jag har vunnit från svenska lotto 1,2 med joker 240 kr ser du något Esmaralda om jag tar i stället fyra triss lottar från 60 kr Esmaralda 😩 inte sigaretter, ser du något Esmaralda tre klöver eller TV 😩

67 Mercan :

skriven

Söta MG 🤗♥️🙂

68 En Ängel med stort hjärta:

skriven

Tack finaste Es för ett klokt o mycket bra svar det värmde mitt hjärta Tack så hemskt mycket 🌺🌸🌺
Nr 36

Idag har han blivit utslängd från behandlingshemmet igen!!! O nu är jag som mamma o mormor riktigt rädd vad han tar sig till till😪😕

Kan du se om han tar sig hem till dem jag tycker det är så obehagligt
Tacksam för svar
Kram o kärlek

69 Rika:

skriven

Ja det är märkligt det känns som det kommer vara en favorit rätt äter den när jag är utomlands och här hemma med god aptit. Vet att jag tog den till lunch nästan varje dag med en kall öl när vid en semester resa ;) härligt gott.

70 EE:

skriven

Nej alla älskar inte spagetti och köttfärssås. Min dotter klarar inte av det och kan knappt vara i samma hus som oss andra om det serveras. Så jag försöker göra det bör hon inte är hemma.

Är lite surr i stallet just nu. Ena stunden ska det läggas ner och andra ska det fortsätta. Blir inte helt klok på detta men tar en dag i taget. Måste ändå fråga, kommer jag att flytta min häst till annat stall närmare hemma? Ska jag lite förbereda mig på att titta efter annat. Vill gärna ha med min ridkompis med ”handikapphästen” till nytt ställe isf.

Nu ska jag fortsätta vara lite lagom sjuk. Varit många vändor med sjukdom denna hösten. Trött på det nu. Känns som jag aldrig varit och jobbat. Tror inte jag jobbat en hel vecka sen före semestern.

Ha det gott!


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: