Greger Ludenben.......

I dag gästbloggar : Sima
 
 
Jag blev   glad och tagen när jag läste bloggen om de naturväsen som knackade på din dörr Ez och jag vet ju att du haft med dem att göra på olika platser i olika länder.
De är ju så fina fast ibland kan de bli arga.
 
Som barn hade vi naturvarelser på besök ibland.
 
Det hände bara när jag var hos mormor och hon bodde i skogen helt ensam och trivdes utmärkt.
 
Hon sade alltid att här skulle hon leva och dö.
Så blev det också.
 
 
 
Hon pratade ibland om sina vänner småfolket och tog mig med ut för att
presentera mig för dem.  De kom inte fram så lätt när jag var med men ibland hände det och det var stort och speciellt.
 
En gång  när jag sov över hos mormor så hade jag fått en ask Violpastiller.
Jag hällde ut några stycken på sängbordet och sen somnade jag från allting.
 
Jag vaknade av att någon pustade och stånkade och på sängbordet stod  den fulaste lille varelse man kan tänka sig.
 
 
 
Han hade kortbyxor och var alldeles hårig.
Stora blodstrända ögon och stora fladdrande öron.
Han såg ut som ett troll.
 
Han var i färd med att försöka baxa ner en Violpastill i en säck.
 
Jag skrek hysteriskt, allt vad jag orkade.
 
Den lille filuren fick fart och for så snabbt ner från bordet och över golvet att man knappt hann se vart han tog vägen.
 
 
 
Mormor kom inrusande
 
Jag förklarade för henne vad som hänt och jag minns hur gott hon skrattade
" Det var bara Greger Ludenben" sa hon  som om det var den naturligaste sak i världen.
 
Hon förklarade att nog var han ful och kunde vara besvärlig men i grunden hade han ett hjärta av guld.
 
Jag träffade honom aldrig igen och det är jag tacksam över.
 
Vill passa på att hälsa till er alla och till dig Ez
 
Kramar från Sima
1 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron Es!

Jag har bara en fråga o hoppas på att du kan hjälpa mig se det jag inte själv kan se!

Kl 03.32 vaknade jag ur en hemsk dröm såååå verklig. Sen kunde jag inte somna om hjärtat slog dubbelt så fort o jag hade gråtit rejält. Jag gick ut på toaletten o när jag sitter där börja det blixtra i vitt runtom mig där jag satt jag räknade till 7 ggr!! När jag kom in i sovrummet igen började fundera över om det varit en sanndröm o att jag kanske varit på plats o hade sett allt detta hemska eller var det ett varsel?

Vore tacksam om du får till dig nåt🙏🌹♥️🥺Kram o trevlig Onsdag

Svar: Nej, jag får inte till mig att det är en sanndröm du haft och inte heller att det är ett varsel. Jag ser det enbart som en dröm och ingenting annat, kram :)
Esmaralda

2 Sessan:

skriven

Vilken upplevelse! :)
Es du har spått att vi kommer att flytta.
Min kompis här har berättat att de ska flytta och när jag tittade på nätet på huset de skulle åka och titta på så surfade jag vidare och hittade ett ställe som såg bra ut.
Är det nu vi flyttar?
Eller kommer vi bo kvar länge till?

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har en konstigt dröm inatt. Att vi alla tjejer och jag är en av dom som ska ta bort våra bröst för ska inte var kvinna på länge. Då är jag med min familjen i en rummet som sova. Senare vi ska sticka från där huset. Då en viss tjejer blir våldtagna från män i där huset.

Jag undrar vad handlar det om. För jag trodde att jag ska blir man igen eller?

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag har märks i somras att min pappas sida som är min släkten var inte en stödjer för mig på en viss situationen och speciellt med B kvinna i facebook. Jag mår bättre utan dom. Inte mer falskt sidor. Även med överdriva emojl. Och andra också.

Jag hoppas att jag kan få en fred och behöver inte väl träffas dom mer eller något. Dom har inte ens respekt mot min vänner exempel B kvinna.

Dom får funderar om var tar jag iväg eller tror något.

Kommer det inte väl hänt så jag kommer behöver träffas dom eller något? Dom är dåligt för mig och för min energi...

Kommer jag slipper dom för alltid och har sett deras äktheten mot mig som är inte stämmer med vad jag tänker mig.

Kommer jag slipper dom för alltid?

Ha det bra

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet att jag har alltid ser mig som en perfekt person. Jag vet att jag har alltid haft höga krav på mig själv och höga förväntningar på mig själv.

Men kommer jag väl lyckas allt och övervinna allt som jag väntar om mig själv i framtiden?

Ha det bra

6 <3:

skriven

Finns det nån annan käraste i hans liv?

7 Naturvän:

skriven

Hej!

Ju vad otäckt med trollet. Violastiller hade min mormor alltid och bodde också vid skogen. Där fanns nog gott om naturväsen där.Fast jag såg aldrig några men kunde känna av .

Tyvärr. Min vän tog inte kontakt m läkare och jag är orolig för honom. Apropå gårdagens svar. Tack

Lite vimsig efter narkos och lite smärta men summa sumarum allt gått bra. Fantastiskt läkarteam och övrig personal

Blir många promenader framöver. Hoppas känna av naturväsen . De brukar väl mest hålla till i skogen och i närheten.

Kram

Svar: Skönt att allt gått bra och nu får du ha fokus på att återhämta dig ! Kram :)
Esmaralda

8 lilla m:

skriven

Hej Es, blir det bråk med A, blir vi osams? Kram

9 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag tycker ju dessa bilder som igår jag tar från en annan var fult. Bilder på mig är fult.

Jag vet inte varför. Men jag vet att jag är negativ just nu medan jag förstår ju jag behöver en uppmuntrar mig också.

Har min självförtroende blir sämre också.

Ha det bra

Svar: Försök ha mer fokus på dig själv och bry dig inte vad andra eventuellt kan tycka och tänka... gå din egen väg och självförtroendet växer.. kram :)
Esmaralda

10 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, har det gått upp ett ljus för honom att han är lite dålig på att uppvakta och vara romantisk att jag saknar det ? Kommer det bli någon ändring med det ? 🌹
Kram

Svar: Han är ju som han är och för en period kan han ändra sig men det halkar lätt tillbaka till det gamla mönstret igen.. kram )
Esmaralda

11 Sheri:

skriven

God morgon! Es, ser du vad M tycker om mig och vår träff? Kommer han att höra av sig? ❤️

Kramar

12 Jennifer:

skriven

Godmorgon fina Esmaralda. Blir kallare då hösten är här och vintern närmar sig och det gör min sjukdom värre. Älskar sommar och värme som lindrar symptomen lite.

Kommer jag att bo i varmare klimat i framtiden, så att jag därmed förhoppningsvis kan leva ett liv med mindre smärtor?
Kram,
Jennifer

Svar: Ja, det ser ut som om du en dag bor i varmare klimat, kram :)
Esmaralda

13 Veronika:

skriven

Kära Esmaralda!

Min dotter (47 år) och hennes hund är hemlösa efter årets slut. Hennes hyreskontrakt på 1 år går ut sista december. Det känns så otryggt att inte veta vad som väntar. Det är inte lätt att hitta boende i "Hövvestan". Kan du känna in om det kommer att lösa sig så att dom får hyra en lägenhet.
Bästa hälsningar

Svar: Ja, på något sätt löser det sig... hon får vara aktiv och ha alla antenner ute, kram :)
Esmaralda

14 Anki:

skriven

Godmorgon Es

Godmorgon Sima och ett hjärtligt tack för din gästblogg <3 Den värmde mig i hjärtat och fick mig att småle Förstår din chock som liten men skönt ändå att mormor din kunde lugna dig om Greger .
Nyfiket undrar jag om du såg andra små och hur de såg ut ?

Regn och provtagning
Önskar er alla en härlig Onsdag !

Kram Anki med flock

15 susanne:

skriven

Hej! Vilken upplevelse och härlig berättelse att läsa.

Har nu börjat träffa killen jag träffade ifjol, då var han inte redo för ett förhållande. Han har hört av sig och vi har träffats några gånger, han säger att nu är han redo och tycker mycket om mig. Stämmer det? Kan jag lita på han denna gång? Kramar

Svar: Känn dig noga för innan du investerar för mkt känslor, kram :)
Esmaralda

16 AnnaK:

skriven

Drömde inatt att jag tappade en framtand. Vad kan det betyda?

Kram 🤗

Svar: Ekonomiskt tillskott... kram :)
Esmaralda

17 Skorpan:

skriven

Vilken häftig liten typ om än att du inte var så brydd i honom Sima. Härligt att få möta småfolket, på riktigt, vilken härlig tid du hade hos din mormor.

Inga småfolk här men kanske hos min mormor Es? Mamma sa att mormor talade med nån o det kanske var småfolket då? Synd att jag inte har nåt minne av att ha sett dem hos min mormor, om de alltså fanns där?

På jobb igen o inte alls på bra humör, blä. Tar väl tid innan den här sjukan är över...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Visst kan de ha funnits hos din mormor... kram :)
Esmaralda

18 Smöla:

skriven

Kommer det hända något speciellt under november och december månad för min del?

19 Fullmåne:

skriven

Jag börjar bli orolig för det jag känner i hals/mun.
Är det något som kommer försvinna nångång? eller någon infektion/sjukdom?

Svar: Boka läkartid och du är orolig, kram :)
Esmaralda

20 Lilla m:

skriven

Hej Es, har haft så många lyckliga stunder med A under våra år som vänner. Blir det flera lyckliga stunder med honom? Kram

Svar: Ja, det kan det mycket väl bli, kram :)
Esmaralda

21 HedwigH:

skriven

Så kul med naturvarelser (om de är snälla/neutrala förstås)..Min mamma kunde se tomtar som barn och ung vuxen. Själv tror jag att jag har sett naturvarelser en gång, det var i Italien när jag var omkring 10 år gammal. Jag kan tänka mig att de tycker rätt illa om människor, hur vi håller på med att förstöra naturen och då främst vara regeringar/multinationals och dess ägare..Hoppas att naturvarelser fortsätter att kunna leva på jorden bland oss för jag tror att vi behöver dem.

Svar: Ja, de har alltid funnits och kommer nog alltid att finnas... vad skoj att du mötte dem i Italien... kram :)
Esmaralda

22 Ghostwriter :

skriven

Känns de som jag får jobbet jag träffa igår och den lönen som sa?

Kram!

23 Naturvän:

skriven

Hej igen!

Tack. Ja nu är det 100 procent på återhämtning och inget annat.

Kram

24 MH:

skriven

Hej!
Så spännande med naturvarelser.Har anat nån i ögonvrån ibland men aldrig stött på nån.
Undrar om jag har nåt naturväsen här hemma hos mej.
Fått höra om nått litet väsen som ska finnas här.

Kram

25 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Sima, det var säkert ett litet troll du stötte på? Jag kanske också skulle ha börjat skrika…

Jag ska ordna födelsedagskalas för dottern i december och söker redan nu lämplig plats att ordna det på. Dyker en sådan plats upp tror du? Temat ska vara Jurassic World och dinosaurier, dotterns älsklingsintresse. Har skaffat en massa häftiga festdekorationer och hoppas det blir ett lyckat kalas🙏🏻

Kram

Svar: Du kommer hitta platsen och det kommer bli riktigt lyckat... du har så god förmåga att fixa det lilla extra... kram :)
Esmaralda

26 Moms:

skriven

Hej E

Kommer han befinna sig samma plats som mig nu i helgen? Eller han kommer inte komma pga det som hände mellan mig o han? Kram

27 ML:

skriven

Tack för din berättelse Sima. Jättekul att läsa för oss som inte upplevt detta.

Blir det en nystart för mig efter OP så att jag kan få börja leva mitt liv som jag vill? Den här skadan har hindrat mig i 2 år nu. Igår på nyheterna så berättade dom att många stockholmare lämnat staden och flyttat ut på landet istället tex orter vid Åre. Detta är precis vad jag vill göra! Kommer jag ta mitt pick och pack jag också så småningom? :)

Till kiropraktorn idag och shoppa det sista jag behöver från stan. Känns jävligt onödigt att köpa vinterskor när det är + 15 grader var och varannan dag. Även om vi idag lägger till ösregn och halvstorm. Varmaste Oktober jag varit med om. Kanske även du har vår Es :)

Månne kompisen är glad nu när jag är borta som han önskade. Vad tros? :)
Kram

NATURVÄN: Skönt att OP gick bra! Min tur på måndag. Krya på dig! Kram

Svar: Här är det grått och regnigt.. rätt typisk oktober tycker jag !Ta hand om dig nu och oroa dig inte, allt kommer gå bra.. kram :)
Esmaralda

28 Bella :

skriven

Godmorgon☺️ om jag vaccinerar mig.. kommer min kropp att klara av vaccinet och må bra då? Är så orolig och är så jobbigt att känna sådär.. kram

29 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, hittade nyckeln som du sa.
Har vykortet kommit bort med posten ?
Så konstigt att det inte kommit fram.
🥺💌🙀

30 ML:

skriven

INFO TILL ALLA!

Nu har jag haft ett långt samtal med blogg.se gällande problemen här på bloggen och deras tekniker ska kolla på det under dagen. Nu hoppas vi att det löser sig :)

Svar: Kanonbra jobbat... tusen tack !! Kram :)
Esmaralda

31 Anonym:

skriven

Doften av violpastiller minns jag sen jag var barn.
Är det till min fördel att jag skickar in kontoutdrag och kvitto att det är betalt så de ser att jag har en del pengar ? Kommer detta bli en hemsk härva för mig ?
Kram

32 Cara:

skriven

TILL JOSSAN!

Stort grattis till den avklarade tentan!

Vi vet att du kämpat!

Hälsningar
Cara

33 E:

skriven

Om man är i skogen ... hur kan man få kontakt med dessa små varelser?...
Du nämnde att Andreas sparat mitt mobilnummer "utifall" ... "Utifall vad" undrar jag då? ... Han har inte hört av sig på 3 år ...
Må så fint ... Kram

34 Petra:

skriven

Hej!
Jag undrar om du kan se om jag kommer träffa mannen som jag kommer skaffa familj med snart eller fortsätter han o lysa med sin frånvaro?
Kram

Svar: Du kommer möta honom men det kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

35 Jennifer:

skriven

Tack fina Esmaralda för svaret, så spännande! Kommer jag att leva i ett land där jag känner mig som hemma?
Kram,
Jennifer

36 Mikaela :

skriven

Hejsan!

esmerladra undrar om du kan se vad våra vänner har emot oss och slutat att höra av sig till oss och inte brytt sig något alls sen vi gifte oss och nu har två månader passerat. Som min man sa så tog vi dom för närmre vänner än vad tydligen dom känner för oss. Vi har haft kul ihop och bjudit över funnits där för som när som hade svårt att få barn och grattat dom när dom väl blev gravida och när dom fick sin lilla kille och gjort mycket ihop. Men så fort det är något som handlar om oss att vi ex som jag anser är stort gift oss så har dom inte visat någon lycka gentemot oss eller kommit till oss för att gratta. Vi fattar inte vad som hänt ? Vi umgicks inte så i sommar för vi hade semestrar på olika veckor så det kommer jag men sen har dom inte valt att umgås med oss överhuvudtaget trots att vi bjudit över på både fika och grill. Men det är något som surar över och min man hade tänkt ha han som sin bestmen om inte Corona fanns och vi fick ändra planer långt innan med att det bara blir vi och föräldrar syskon.

Vad har hänt ? Allt är så märkligt och vi har en känsla av att stora problemet ligger i våran väns flickvän…. Hon är så märklig. Kort efter bröllopet så taggade hon mig i en sån konstig hur många barn eller hur dag tjej spel det finns. Och där taggade hon mig att jag ska ha barn …. Som det vore en pik och det kändes jätte konstigt att tagga någon och ge en sån kommentar.. jag kanske inte vill ha fler barn då jag börja närma mig 40… vad vet hon liksom. Min önskan är så klart att jag skulle kunna tänka mig men min tanke slog mig direkt att det kanske är någon slag avundsjuka från hennes sida. Att önskan kanske finns hos henne även bröllopet och hon ”inte önskar oss” den lyckan och måste förminska genom att inte bry sig som jag tycker nära vänner bör. Men det är bara en tanke jag fick för tycker det är så märkligt.

Ser du vad problem är ? Är det hon eller han eller vad händer ? Känner mig sårad och tycker det är så synd att min man har förlorat en vän som han tog som nära vän men som tydligen inte värdesätter honom på samma sett som han sa till mig och gjorde att jag blev ledsen för hans skull.

Ser du något kram

37 Katt :

skriven

Känns de som det dröjer länge innan mina djur hittar hem? Jag tycker ju detta är en stor sorg för mig men också rätt beslut, så de börjar bli ”påfrestande” att inte få någon respons ALLS. Har gjort allt faktiskt.

Visst tänker jag också rätt kring vad jag söker för typ av hem?


Kram

Svar: Ja, du tänker helt rätt och det du vill ha, det kommer, kram :)
Esmaralda

38 Cecilia:

skriven

Kul att få läsa mer om naturvarelsen. Hade också blivit rädd om jag vaknat upp och sett annorlunda varelser.

På senaste tiden har saker jag tänkt på dykt upp på t.ex. tv eller när jag kollar runt på mobilen. Är det ett tecken? Känns svårt att känna in. Den senaste tiden så har det dock tänts någonting inom mig, en gnista som får mig att se fram emot förändring inom det sociala samt planer för arbetslivet som väntar. Vad tror du, kan det ha med detta och göra? Kramar

Svar: Ja jag tror helt enkelt du gör dig redo för de bra valen och positiva händelser som kommer i spåren.. kram :)
Esmaralda

39 G.H:

skriven

Vilken häftig upplevelse, även om trollet var lite läskigt 😂…

Hoppas någon gång i livet oxå få möta naturväsen :)

Kram:)

Svar: Tänk, det tror jag faktiskt att du får, kram :)
Esmaralda

40 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag försöka varje dagar att ha fokus på mig själv för att må bättre. Jag vet att jag har förmåga som tankeläsare för en del som jag vet vad andra tänker men hur ska jag stänga av det och inte tänker om det.

Jag försöka var starkt och inte motivera andra så mycket eller hjälpa någon. Utan fokus på mig själv.

Med hur ska jag stänga av förmågan för inte tänker på vad andra tänker eller tycker

Ha det bra

Svar: Skjut bort tankarna kring andra och sätt fokus på dig själv och det du tänker och vill !! Det är inte lätt men det går. Kram :)
Esmaralda

41 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Häftigt o jag hoppas att jag får se småfolket en dag...
Kram Skorpan

42 fina:

skriven

hej Ez!
finns det nån kille som gillar mig?

43 Tiss:

skriven

Hej Es!

Jag har ringt och rådfrågat angående min katt. Ögat har börjat rinna lite smått idag. Hon jag pratade med sa att jag kunde köpa speciella pads för att torka under ögonen. Själv ska jag badda och ha ögondroppar idag. Tror du att detta kommer att hjälpa så att vi slipper åka till veterinären? Min katt har äntligen börjat slappna av när det kommer någon och plingar på. D.v.s. han springer inte och gömmer sig. Han har förut accocierat det med transportburen (vi har ju varit mycket till veterinären).

44 Solstjärnan:

skriven

Intressant med pastill ätande småfolk 😊 Ful med stort,hjärta av guld..men det visste du inte Sina.
Vore intressant att möta småfolk😊 fastän ändå lite skrämmande och konstigt.

Tiden går, veckor blir månader och snart byter det tom år...
Ingen man har dykt upp än , är han/ min SM redo att möta mig ?Eller behöver han ännu tid?
Har vi närmar oss varandra eller är vi långt ifrån varandra?

Ha en bra onsdag!😊
PS.Snart är det fredag ,Jippiii!!😊😊

Kram Solstjärnan ☀️

45 Lilla blå:

skriven

Ha ha, så uppfriskande med en "Greger Lundenben" istället för ett "det finns inga spöken" som på klassiskt manér brukar bankas in!

Tack för delningen, Sima :-)

Jahopp Esmaralda, har tanken på potential även snuddat henne eller hur går tankarna? Kanske inte lika många tankar alls.

Nu blir det din skånska äppelpaj här! Återkommer med omdöme!

Stora kramen 💙

Svar: Tankarna har nuddat också henne och det känns positivt. Hoppas äppelkakan smakade :) kram :)
Esmaralda

46 ML:

skriven

OMG! Du har en kopia i Stockholm Es! Jag klev av tunnelbanan och där stod du! Jag tom ryckte till haha. Av alla hundratals människor jag sett så hade 4!st munskydd. Det är helt otroligt vad svenskarna förlitar sig på detta vaccin. I andra länder har man munskydd på offentliga platser fortfarande men nix, inte i Sverige. Kompisen som jobbar på 1177 drunknar i samtal från bla fullvaccinerade som är sjuka. Hur mår din bekant som låg på IVA?

Nu är jag jätte nyfiken på hur han tog emot mitt samtal Es?? Han ställde massa frågor och verkade inte riktigt vilja sluta prata. Uppfattade jag det rätt? Han sa att anledningen till att han har kvar mitt nr är för att han aldrig rensar sin mobil. Hmm stämmer detta? Tror att han i alla fall på något sätt fortfarande bryr sig om mig fastän några år har passerat.

Nu hem till spagettin och köttfärssåsen. Hungrig som en gnu. Min storstädning har börjat inför OP och ikväll ska madrass skydden tvättas :)

PS: Varsågod för hjälpen med blogg.se!!

Svar: Tänka sig att jag har en dubbelgångare i storstan :) Vi är urkassa på munskydd... i Berlin hade typ alla munskydd och du inte in i varken affär eller restaurang utan ! Bekanten på IVA är fortfarande ruggigt sjuk, ingen förbättring. Han har helt enkelt inte velat göra sig av med det... tänkte nog att det kunde komma till användning på nåt sätt och så blev det ju ! Han mådde bra efter samtalet, kram :)
Esmaralda

47 TILL FULLMÅNE NR 19:

skriven

Halsproblematik skall alltid undersökas av läkare. Obehandlad infektion kan tex sätta sig på hjärtmuskeln så mitt råd är att boka tid på VC. Lycka till // ML

48 Helena Ir:

skriven

Nej, inga naturväsen som jag själv sett, men hört talas om sen barnsben.

Att äta penicillin när jag inte är van med mediciner har varit en pärs..kunde varit värre med Borrelia infektionen utan, förstår jag! Hörde en hel del skrämmande historier. Hoppas på mer ork igen utan penicillinet.

Fint gjort ML, du tänker då på allt..överallt! :)

Kram

Svar: Orken kommer tillbaka , kram :)
Esmaralda

49 Boudica:

skriven

Lite avis faktiskt, vill få "riktiga" upplevelser jag med. Hoppas jag får det någon gång.

Här hade jag lite konstig upplevelse med duschen igår, helt plötsligt slutade vattnet rinna, jag direkt på att stänga av ifall det börjar spruta någonstans XD försökte starta vattnet igen och helt plötsligt var det inställt på kranen. Och jag förstår inte hur det är möjligt. inte lätt att bara råka ändra utan att märka något. Kanske någon osynlig som retades med mig!

Jaha och där gick möjligen min plan upp i rök!
Praktikanten hemma idag med sjukt barn, och jag tvivlar på att han kommer tillbaka de resterande dagarna denna vecka, hans sista vecka.

Eller ser du något annat Es, träffas vi igen?

KRAM!

Svar: Ja det känns som om ni ska ses igen på något sätt, kram :)
Esmaralda

50 Linda N:

skriven

Naturväsen ligger mig varmt om hjärtat. Blir alltid extra glad över dessa inlägg. Stackars herr Ludenben, han måste ju ha blivit vettförskräckt han också..
Tack för att du delade med dig av denna historia, Sima🥰

Svar: Ja, han blev säkert precis lika rädd... kram :)
Esmaralda

51 Skorpan:

skriven

Fy så skrämd jag blev ikväll då min cykellampa började lysa av sig själv, två gånger, där den låg i korgvagnen i tamburen. Fick för mig att nån ville ge mig ett tecken, men vem o vad, Es vad tror du? Bara inbillning?
Kram Skorpan

Svar: Jag får till mig att detta kan vara en varning... inte något allvarligt men dock... ha ögonen med dig lite extra i morgon.. kram :)
Esmaralda

52 Dunegull:

skriven

Ska på kickoff med jobb om par veckor. Hur känns det? Blir det lyckat?
Kram

Svar: Har förutsättningar att bli bra men se själv till att vara på gott humör... kram :)
Esmaralda

53 Esset:

skriven

Bra smak hade den lille filuren! 👌

Hoppas småfolket lever lite bland oss stadsbor oxå..
Nu vankas nattjobb!
Stålsätter mig med kaffe och en fråga:
Nyfikenheten ökat något efter måndagens prat tror du?

Kramis :)


Svar: Ja, se det tror jag den har :) Kram :)
Esmaralda

54 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Blir min man bättre? Han är riktigt dålig och det är svårt att inte bli rädd och ängslig. Ser du om han blir bättre?

55 ML:

skriven

Ja ni var sååå lika! Minns ju dina selfie miner och hon hade samma. En riktig dubbelgångare :)

Ja det är bedrövligt i Sverige! Så tråkigt att höra om din bekanta. Håller tummarna för tillfrisknande! Nu kan 65+ boka tid för 3e sprutan Es. I alla fall i Sthlm.

Haha ... ja fast det var ju jag som ringde och inte han så då fick han inte nytta av det :) Undra vad som gjorde att han mådde bra efter samtalet ..?

HELENA Ir: Tusen tack! Jag är som en bläckfisk :) Kram

56 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Oj, ska hålla mig lite alert i morgon...
Kram Skorpan

57 ❤❤❤:

skriven

Hej Es❤
Jag har skrivit till dej tidigare angående min 16 åring. Han kom in på Naturbruksgymnasiet. Har gått där några månader nu. Bor där på veckorna också. Det verkar gå bra för han och han trivs säger han. Sen sköter han inte alla arbetsuppgifterna som han ska. Jag önskar han börjar ta skolan mer på allvar. Och att han börjar mogna på sej mer och ändrar sin dåliga attityd gentemot mej och pappan. Även att han kommer ta tag i sej själv om du förstår vad jag menar...Jag är så orolig för att det inte kommer gå bra för han. Jag vill tro på han och jag försöker verkligen. Men oron tar över. Med hans historik så känns allt så tungt för mej. Jag mår så dåligt pga av allt. Han får mej att bli så ledsen ibland. Kommer allt bli bättre? Tacksam för svar fina du❤


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: