Naturväsen på besök......

Knackeliknack på dörren, som en trumvirvel och jag öppnar.

Där finns inte en kotte.

Så börjar det om och jag rusar till dörren och sliter upp den… fortfarande ingen alls.

Precis när jag ska till att stänga  så fångar jag en rörelse i ögonvrån och det är något litet som rör sig snabbt .  

Kan det möjligen vara en naturvarelse ?  Ett väsen ?  Småfolket ?

Det kan det ! 

 

Jag går in i köket och plockar ihop lite gott på ett tefat, som jag se ställer  ner utanför dörren.  Naturvarelser har bara aktivt tagit kontakt  med mig när de varit hungriga.

Jag ställer ner fatet och önskar en god måltid och sen drar jag mig tillbaka.

Jag försöker låta bli att kika genom fönstret – för de vet ifall  man tittar och det gillar de inte.  Naturvarelserna är ena  blyga rackare och de vill ju helst inte alls att vi ska veta att de finns.

30 minuter  senare är den halva oliven, köttbullen och brödbiten borta.

 

 

Det KAN ha varit en hungrig mus som försåg sig men det kan också ha varit  ett naturväsen. Man vet ju inte riktigt säkert !

Det var i alla fall inte MG för han sov gott i soffan under tre filtar !

Någon av er som stöter på väsen ibland ?

Kram & kärlek💖

1 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag var tydligt inte redo för nya människor som vänner. Jag behöver bara igenom allt med B kvinna första. Du vet kanske inte om min detaljer för jag är inte såna som snabbare att gå vidare efter någon.

Det tar sin tid och läker allt. Jag behöver bara njuta av allt med B kvinna som finns i min hjärna.

Jag är inte redo för nya människor. Det betyder inte att jag är inte aktivt utan det handlar om hur jag mår och vad har hänt på sistone tider.

Så bara du vet att varför det har inte kommer nya människor. Jag är tydligt inte färdigt med B kvinna. Varje dagar längtar jag efter henne och tänker på allt som finns.

Det kan tar några år att jag är redo för nya människor. Typ efter 30 år.

Så lovar jag att det betyder inte att jag är inte aktiv utan är inte redo än så du vet😊 för min hjärna är fokus på B kvinna.

Bara är min hjärta är inte redo för det

Ha det bra


Svar: Ibland kan man gå in för någon annan lite för mycket och det ska du se upp med... du kan vara redo för kontaktakter med andra tidigare än du kanske tror... det hjälper dig i processen att gå vidare... kram :)
Esmaralda

2 Skorpan:

skriven

Så häftigt att de kommer o knackar på hos dig o vill ha mat Es, har detta hänt ofta? Vad lever väsen av i naturen där de bor?

Det vore minsann nåt om jag stötte på nåt väsen, helt otroligt skulle jag påstå att det vore, speciellt här där det är så befolkat o en massa folk som rör sig i skogarna runtomkring. Jag skulle gärna vilja möta ett väsen, så om du ser ett passligt ställe för detta får du gärna tipsa mig Es :). Dylika möten är nog få förunnade tror jag...

Unnar mig ännu en sjukdag för att säkert bli frisk o kunna jobba på lördag utan att smitta ner någon. Tror att det börjar vända så att jag snart orkar o kan med det normala livet igen ;).

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Det är andra gången det händer !! Jag trodde inte de fanns kvar i närheten.Man har störst chans att möta dem om man är i mentalt stabilt och öppet läge för de känner av !
Fortsätt krya på dig, kram :)
Esmaralda

3 Hon:

skriven

Hej,
Kan jag ha nån rätt i min känsla att han ser vad jag gör på min mobiltelefon..
Kram

4 Läroliv:

skriven

Underbart, oavsett vad. Värmer hjärtat.

KRAM

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Vet B kvinna om jag bruka titta in hennes instagram av story. Hon märks inte alls. Förstår hon att jag tänker på henne för varje gånger när hon publicera i story...

Förstår hon? Hon reagera inte alls... jag mår bra av att titta på det. Det bruka gör mig glad.

Vet hon eller inte? Förstår hon att jag saknar henne?

Ha det bra

6 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Igår blev en av de bästa dagarna i mitt liv. Jag klarade den hemska tentan som jag kämpat med sen 2013! Så vet du? Nu är jag klar med lärarutbildning och ska söka efter min examen idag. Det är skrämmande! Det har känts så långt borta från mig men innan sommaren har jag den lärarlegitimationen i min hand!

Jag har tackat min fjäril för hon har kämpat så mycket för mig. Jag träffa min kärlek, min psykiska ohälsa är bättre och jag är färdig med min utbildning!

Jag är fortfarande i chock!

Kram

Svar: Åh så roligt - em stor grattiskram till dig !! Fjäril har verkligen gjort allt hon kunnat.. men framförallt är det du själv som gått i land med studierna !! Kram :)
Esmaralda

7 Pia1:

skriven

Jag är i chock.
Försökte enligt sonens bedjande önskemål prata med hans pappa om att sonen känner sig otrygg och vill bli trodd istället för skäll när han har ont.
Sonen var och simmade med deras familj trots att detta är den största utlösaren, varpå sonen får skitont hos pappan.
Pappan ringer då soc och anmäler mig för att orsaka sonen denna smärta som sonen fick av simningen, och behåller mitt barn som är rädd för honom, på obestämd tid.
För att han säger att soc håller med om att det är jag som på något sätt gör honom illa.
Trots att jag innan bad dem hålla koll på vad sonen klarar och hur han mår så simmar de när han redan var på väg in i skov och detta är mitt fel.
Stackars barn.
Alla har bestämt sig, ingen från soc har ens hört av sig och varken jag eller mitt barn har någon talan.
Jag har varit bara medgörlig och låtit den där så kallade mannen styra och ställa och så hugger han oss på värsta sätt.
Varför i helvete?
💔

Svar: Det här kommer redas ut men jag förstår ju hur jobbigt det måste vara !! Sänder en dust healing... och en stor styrkekram :)
Esmaralda

8 Fullmåne:

skriven

Godmorgon
Ser du mig och han ha kontakt i framtiden? Rädd att jag får mer känslor och sätter mig själv i skiten.

9 Naturvän:

skriven

Godmorgon!

Jag är övertygad om att jag mött Naturväsen tidigt på morgonen i gryningen, när daggen ligger tät.
Kändes som om det var ngn aktivitet på ängen utanför mitt hus på Västkusten. Tassar oftast upp då och njuter av morgonkaffet och stillheten. Helt underbart!

Ser du om min vän tar kontakt med sjukvården pga sina besvär. Försökte trycka på igår, blir lite orolig..

Nu bär det iväg till Lübeck!

Kram och ha en fin dag

Svar: Ja, det blir kontakt med sjukvården för din vän-Ha det så fint i Lubeck, en riktigt fin stad, kram :)
Esmaralda

10 Filifjonkan :

skriven

Ha! Du är ju klockren! Gick i skogen i morse innan det blivit ljust och tänkte just på troll och väsen, så skriver du om dem idag, som av en händelse. Jag har sett små grå tussar sprungit förbi, och jag har känt stortrollets starka energi. Har haft två lodrätta ljusvarelser i billyktans sken, så där så jag måste bromsa för jag undrade - vad i hela fridens namn var det där?! När jag bromsar hoppar ett rådjur upp framför bilen, det hade inte klarat sig om jag inte bromsat. Visst finns det väsen. Vättarna är lite griniga och kitsliga har jag fått erfara. Men med lite god mat kan man nog blidka en del av dem iallafall.
Kram

Svar: Ja, god mat gör underverk.. de är helt klar omutbara och på sitt sätt ganska okomplicerade, kram :)
Esmaralda

11 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför min hjärta smälta för jag fick tankar hur M man bryr sig om mig igår. Jag tror väl han förstår hur jag har haft tufft i året. Blir lätt tårögd och lite tårar.

Viktigt är våra relation blir bra men fint bemötande kan man få.

Den känslan behöver jag.

Är han väl bryr sig om mig hur jag mår och såna?






Ha det bra

Svar: Jadå, han ser ut att bry sig, kram :)
Esmaralda

12 susanne:

skriven

Hej Esmaralda! Nä har aldrig upplevt något sådant.

Kommer det in någon kärlek snart i mitt liv? Blir jag lycklig igen? Hur kommer vi träffas? Kram

Svar: Ja, rätt kärlek kommer men inte än, kram :)
Esmaralda

13 <3:

skriven

Tror inte att jag gjort det. Vill inte göra det heller.
Kan du se vart min nyckel är ? Hoppas den är kvar i mitt hem. Det blev ju lite slirigt och party i lördags.
Kram

Svar: Känns inte som att nyckeln är på vift, kram :)
Esmaralda

14 lilla m:

skriven

Hej Es, ser du om vi blir osams, jag och A? Kram

15 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Oooh va ljuvligt att ha ngn av småfolket hos dig . För nog kan de hitta en som ser och inte knackar möss inte ;-)
Själv har jag inte upplevt dem om inte de var just småfolk eller min fantasi som höll mig sällskap som liten där vi bodde i Fiskars Finland .Enligt mamma lekte jag på gården med mina låtsasvänner både högljutt och glatt. Vi bodde i de längor som numer hyser konstnärer Då fanns inte toalett inne bla Mamma brukar kalla det för statarlängor när hon tala om boendet vi flyttat ifrån när vi kom till Sverige.Själv minns jag bara den branta trappan upp till lägenheten.

Ha en förträfflig Tisdag !

Kram Anki med flock

Svar: Ja, nog har du haft skoj med dina vänner :) Kram :)
Esmaralda

16 Nenna:

skriven

Hej Es,

Intressant läsning, tyvärr har jag inte stött på några naturväsen.

Kan du se något som kännetecknar min själsfrände? 💙

Kram 🤗

Svar: Din själsfrände får dig att skratta, kram :)
Esmaralda

17 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Känns det som att min dejt är lite intresserad av mig? Vi ska träffas på fredag igen. Är själv osäker om jag är intresserad av honom.
Han är trevlig men kanske mer som kompis? Usch vad jag håller på, inte undra på att jag är den eviga singeln. Kanske jag är för kräsen?!

Kram

Svar: Man måste vara sann i sina känslor, annars blir det inte bra, kram :)
Esmaralda

18 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Orkar inte med mer sjukdomsfall. Ser du om det blir en ändring på det? Kommer det att bli någon lösning på problemet?

Svar: Ja, lösningar kommer, kram :)
Esmaralda

19 Dunegull:

skriven

Hej E,
Den mannen jag berätta om i helgen som var medial skicka massa konstiga saker inatt. Att jag va vacker osv. Fick riktigt dålig magkänsla så jag svara honom i morse att jag Inte tyckte detta var okej. Att han utnyttja sitt mediala för att få mitt intresse. Nu tog han bort allt och blockera mig vilket är skönt. Men varför blev det såhär? Vem är denna man egentligen? Varför hände detta mig nu?
Vad ville han egentligen? Va detta ett test uppifrån? Snälla försök få in ngn känsla. Tyckte detta va riktigt obehagligt.

Kram

Svar: Bra att du satte ner fotenHan utnyttjade sin position och det får man aldrig göra.
Jag ser inte att han är farlig på något sätt... bara lite allmänt korkad... du har ingenting att oroa dig för och någon djupare mening i det som hänt finns inte.. kram :)
Esmaralda

20 Zita:

skriven

Hej Esmaralda då kanske det blir hus? 😃👍kram ☀️

21 Skorpan:

skriven

Kul att veta, tack Es!

Mentalt stabil, hmm är jag det månne? Inte för att jag tror att småfolket skulle visa sig för mig ;)...

Anki, trevligt att höra att du bott i Fiskars. Har du varit på besök där under de senaste åren?

Fortsätter o tar det lugnt...
Kram Skorpan

22 Lotta S:

skriven

Vågar du sia om pappas hund, hon börjar bli till åren och frågan är om en preventiv operation är det bästa. Skulle hon klara sig sin tid ut ändå utan detta ingrepp som ju är tungt/farligt i sig?

Svar: Det vågar jag inte svara på.... jag ser ju att hon får problem så småningom men inte när.. kram :)
Esmaralda

23 <3:

skriven

Har vykortet försvunnit med posten ?
La på det förra veckan och det verkar inte ha kommit fram....🥺

24 Sheri:

skriven

Hej es, får du till dig något om vad MS tycker om mig ? Vad tyckte han om vår träff?

Kramar

25 ML:

skriven

Nej något sådant är jag aldrig med om tyvärr. Vad gulligt att dom kommer när dom vill ha mat :)

Sitter i kö till Försäkringskassan. Plats 216!! Inte klokt det här! Måste veta lite vilken årsinkomst de vill ha. Fick nya elräkningen igår. 500 kr höjning. Det var saftigt!

Undra vad min SM pysslar med. Sist såg du Es att han utbildade sig. Har han ngt budskap till mig? Är ju sååå segt det här med att träffas. Blir 6e julen/nyår som singel.

Går nya talismanerna ihop med Zanmi? Hoppas att arbetet med dem går bra :)

Kram & ha en fin dag!

JOSSAN: Grattis till tentan! Äntligen!


Svar: Ja, dessa köer !! Jadå. änglarna går ihop med alla talismaner... kram :)
Esmaralda

26 Helenb:

skriven

Jossan:
Vad härligt att du klarade tentan!! Vi alla vet ju hur du kämpat. Stort Grattis och lycka till!!
Kram

27 lilla m:

skriven

Hej Es, ser det bara negativt ut med min och As relation? Kram

28 ML:

skriven

Åter igen funkar det inte att skriva sin mail ...

Svar: Sååå irriterande, många har haft problem sista dagarna... kram
Esmaralda

29 Mvp:

skriven

Hej E

Tänker H höra av sig mer till mig eller är han också klar med vår relation:) ?kram

30 Silvertassen :

skriven

Hej Es!
Ser du något spontant kring mig? Kram ❤️

31 Silvertassen :

skriven

Hej Es!
Ser du något spontant kring mig? Kram ❤️

32 Agnes:

skriven

"Testing"

33 Rädd:

skriven

Usch är så rädd, hur kommer mötet med min chef gå idag? Känns som jag inte riktigt vet vad jag sysslar med just nu.

Kram och kärlek.

34 Fitnesskillen:

skriven

Hej ez

Nu är jag här igen 😆

Jag undrar över tjejen som stör i mitt liv, ens så länge har hon inte hört av sig och det har ändå gått flera dagar nu och jag är förvånad att hon är så tyst ifrån sig, är det så att hon har typ träffat nån och att jag passar inte längre?

Sen undrar jag om jag lär få godkänt med min ansökande om studielån? 😊

Tack i förhand 🙏

Ha en fantastisk fin tisdag ez och stor kram 😁

35 Jonaz:

skriven

Hej coll blogg

Svar: :)
Esmaralda

36 .:

skriven

Hej Es!

Jag hade samtal idag och jag blev så ledsen inombords. Jag pratade om min katt. Eller ja vi pratade om min katt av en anledning. Och sen kom vi in på att det enligt honom finns det en studie som säger att katter inte kan älska en människa. Det viktigaste för dom är mat och att det är därför han kommer fram till mig när jag kommer hem då dom är rovdjur. Jag tror inte på det där. Dom kan väl visst känna kärlek till en människa? Dom har väl känslor? Visst att dom är självständiga, men min vill bara gosa. Men enligt min samtalskontakt handlar det om vad han vill ha och inte vad jag behöver (att han bryr sig om mig). Jag märkte dock att han sen försökte ändra lite i sina ordval då jag tror att han såg mina på mina ögon att jag blev ledsen. Och jo jag försökte hålla mig för att inte börja gråta.

Svar: Klart en katt kan känna trygghet och kärlek ! Kram :)
Esmaralda

37 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Vad gulligt att du fick besök av skogsknyttet!

Fina Esmaralda, funderar om jag kommer att ha en karriär eller om den är slut. Ser du mig återvända till diplomatlivet?
Eller blir det något annat?
Kram,
Jennifer

Svar: Du kommer syssla med något liknande i alla fall... jag ser inte exakt vad... kram :)
Esmaralda

38 Jeanette:

skriven

Finns en arbetskamrat som börjat hos oss, hon är vår fd chef som slutat tvärt. Arbetskamraten och jag hade en livlig diskussion vi har pratat ut i telefon men jag vet att hon inte har löst upp allt det har nog inte jag heller eftersom hon är som hon är. På fredag ska jag träffa hennes chef eftersom hon har en annan chef än vi. Kommer vi att kunna jobba ihop eller blir det en ohållbar situation tills jag eller hon får ett annat jobb? Vi jobbar ihop i natt.

Ha det fint!

Svar: Lägg inte för mycket vikt vid det hela och det kommer funka hyfsat.. kram :)
Esmaralda

39 Frågvisa:

skriven

Hej igen!
Jag funderar och funderar på om M som jag pratar med nu igen är mannen i mitt liv eller om han bara dök upp igen av en slump?

Kramar

40 E:

skriven

Inget som jag har upplevt ... Är det endast mediala som kan få kontakt med dessa? ... MG sov som den bulldogs kung han är :0
Söta verkar dom vara i alla fall ...
Brydde sig inte Andreas om det som stod i meddelandet eftersom han inte svarade? ...
Varför har han kvar mitt mobilnummer? ...
Ha det fint ... kramar

Svar: Jag tror inte man måste vara medial.. men väldigt uppmärksam och ha ett öppet sinne. Han tyckte ditt nummer kunde vara bra att ha... utifall... kram :)
Esmaralda

41 Skorpan:

skriven

Nu har jag inlett säsongen o slagit in de första julklapparna, låter inte klokt ju ;D... Hur är det med dig Es, blir det adventskalendrar åt barnbarnen i år?

Chefen, som är skyldig till detta mående, skickade ett mail om mitt bidrag till tidningen att det ska vara inne senast lördag, med utropstecken o allt ;). Jaha, är det bråttom? Vad är det som stressar honom nu då, kan du se det Es? Lördagens tillstälning? Jösses så han är enerverande mellan varven...
Kram Skorpan

Svar: Jajamän.. men inte till äldsta barnbarnet.. jag drar gränsen efter att de tagit studenten.. men till de tre andra blir det paketkalendrar ! Kram :)
Esmaralda

42 Fia-lotta:

skriven

Mys-tumme på denna!
Vi ska värna om varandra 👍🥰

Och grattis bloggens Jossan.!!
Blod, svett - och nu firande, hoppas jag!

Goe Ez, var på en härlig aw igår. Hamnade på kanten bredvid en intressant tjej. Någon chans till en ny bra väninna på sikt? Hennes avundsjuka kompis till trots..

Kramis :)

Svar: Ja, chansen är god, det klickade bra där, kram :)
Esmaralda

43 Lilla blå:

skriven

Halloj,
Ha ha ja MG vore en toppmisstänkt annars :) en dog blog från herrns eget perspektiv månne?

Till matte,
Kan V vara den nya kompis som kunde dyka under hösten? Hoppas även hon känner lite potential. Blir alltid lite osäker i sådant där:

Strålande tisdag på er 🌟

44 Ghostwriter :

skriven

Känns det som jag får jobbet jag var hos idag och är det sant att jag skulle få den lönen?

Kram

45 Browallia:

skriven

Sä modigt av en pytteliten filur att våga knacka på din dörr. :)

Det har varit helt omöjligt att posta kommentarer i bloggen de senaste dagarna, både från mobil och dator men nu verkar det fungera igen.

Kram :)

Svar: Ja man blir trött på Blogg.se ibland !! Ni som har problem... kontakta Blogg.se och meddela detta--- kram :)
Esmaralda

46 Kristin:

skriven

Jeg har et spørsmål, kjære Esmaralda.
Jeg har et piano etter min Mor som jeg hadde fra jeg ble født.
Er dette noe jeg bør få ut?
Veldig takknemlig for svar.
Ønsker en god kveld. KRAM!!!

Svar: Nej, pianot kan du lugnt låta vara kvar, kram :)
Esmaralda

47 barrqvist:

skriven

Inte för att jag sett något skogsväsen/tomtar/troll men fick ofta höra historier som barn om småfolket och inte göra hustomten arg så någon slags tro finns ändå, synlig eller ej :)

Fundering..
Tror du jag får besked iveckan kring mitt hyreskontrakt?? Kanske redan imorgon? :D

48 Misstjejen:

skriven

Hej

Lite terapi/psykologi så borde jag behöver få en råd av. Jag vet att jag mår bättre av umgås med vem som helst. Jag har väl öppen min sinnen. Medan det dyker upp ändåom B. Det är bara accapterar eller sla jag trycka bort dessa tankar. Som jag lära mig att "styra min tankar och försöka var medvetenhet om vad man tänker"

Att våga ändrar på dessa tankar.

Exempel en tanke dyker upp så ska jag byta tanke till något annat. Jag ska försöka att inte har "fel tankar" eller "fasta vid det"

Men en råd kan jag få från dig? Som jag kan inte fråga C kvinna just nu.

Med din kloka råd som kan jag få? För att var mer medvetenhet. Jag förstår vad du säger om det. Jag vet att jag kan styra bort alla dessa tankar om jag vill.

Har du en kloka råd som jag kan få?

Ibland önskar jag att kan få från c kvinna just nu.

Så snälla jag vill har en kloka råd från dig som du har haft en känslan av mig under här terminen.

Vad kan du ger en kloka råd till mig?

Jag vet att jag är ibland inte bra på att lyssna på flest än fåtal är jag bättre på.

Men en kloka råd ska fungerar. Jag behöver ock en utmaningar för att bli av med det.

En kloka råd kan jag få?

Ha det bra

49 Ghostwriter:

skriven

Känns det som jag får jobbet jag var hos idag och är det sant att jag skulle få den lönen?

Kram

50 ML:

skriven

Ja jag har haft problem senaste veckorna. Det räcker liksom med tekniskt strul då jag FORTFARANDE efrer 6 månader är utan TV då det inte finns någon utrustning och ingen lösning i sikte. Tänk om du Es inte fått ha din dator på minst 6 månader. Tror att du hade gått bananas!!! :)

Blev häromdagen bjuden på korv och stekt potatiis och tänkte ge mig på det idag. Korven gick bra men satan vad räligt att steka potatisen!! Blev nästan potatismos men gott var det ändå och nu rapar jag kryddig korv haha. Min tillkommande får stå för matlagningen då jag ogillar det så städar jag. Bra deal tycker jag men han måste ju också gå med på det :)

Idag har jag känt mig lite uppgiven såhär 5 dagar inför OP men försöker ändå ha positivt fokus :) När jag pratar med min ängel och mina bästa på andra sidan så infaller ett lugn och allt blir självklart på något sätt. Är det dom som jag får kontakt med? :)

Ha en gosig afton och kanske MG ligger under 4 filtar ikväll :) Puss på söta nosen o kram till dig Es!





51 Boudica:

skriven

Just naturväsen har jag nog aldrig stött på, men alltid känt mig rätt trygg i naturen. Och djur verkar ha märkliga beteenden vid mig.
Hade trevligt nog lite sällskap av en skuttande hare på väg till jobbet idag. Om den ville något vet jag inte.

Måste bara säga att jag är otroligt trött idag.
ingen riktig anledning. Tidigt sova.
Igår när ja la mig så bad jag universum att ge mig ett svar om jag skulle försöka bjuda praktikanten på kaffe. Drömde då att mina kursledare gav mig något slags godkännande. Så det måste ju tolkas som ett ja. Sen träffade jag haren. Och kom även fram till att han möjligen kan fixa min hårddisk som kraschade för ett tag sedan. Märkligt synkande med hårddisken där kan jag tycka.
Så tänkte att jag kanske tar två flugor i en smäll och bjuder över på en kaffe så han kan fixa den.
Men... Jag är fortfarande kluven, för samtidigt känns det som min energi dras ut från honom, men det kan ju lika väl vara att jag är fortfarande känner mig svag och bräcklig.
Ser du något om det eller ett råd till mig Es?
Har ju bara denna arbetsvecka på mig!

KRAM!

52 AnnaK:

skriven

Kommer jag få det liv jag vill ha? Någotsånär iaf.


Sambon skrev i helgen att jag var hemsk, självisk och han ville separera. Skyllde sen på att han var full men nån sanning fanns det väl i det han sa annars hade han inte sagt det. Är han bara bekväm som håller sig kvar?

Kram 🤗

Svar: Ja, bekvämlighet spelar in, kram :)
Esmaralda

53 Tintin:

skriven

Hej Ez!

Jo då, nu och då ser jag skymtar av små väsen :)

Går det vägen nu med jobbet för min son?

Tack och kramiz! <3

Svar: Chansen finns absolut, kram :)
Esmaralda

54 <3:

skriven

Har vykortet försvunnit med posten ?
La på det förra veckan och det verkar inte ha kommit fram....🥺🐱

55 Silvertassen:

skriven

Hej Es!
Ser du något spontant kring mig? Kram ❤️

56 A:

skriven

Här aldrig sett någon. Däremot tror jag min farmor såg dem, hon pratade ofta om sådant samt tomtar och troll.

Jag har blivit lite lat... Och känner nu att jag måste påbörja mina promenader igen och simma. Vilken skillnad det är nu från då. Är mycket tröttare nu.

Jobbet är klart!! Jag längtar. Även om det är samma arbetsgivare, men helt andra människor och arbetsuppgifter. Är SÅ klar på mitt nuvarande. Visst måste nästa år bli mitt år? Det kan bara bli bättre. Har så många planer och mål.

Har två gånger träffat på en gammal skolkamrat, för typ 20 år sen, och vi har pratat lite, vi jobbar tydligen på samma sjukhus. Får bra vibbar och funderar på att fråga om lunch någon dag, tror du hon skulle vilja det?

Kram!

Svar: Ja det känns som om en hel del positivt kommer nästa år... :) Ja jag tror hon gärna skulle vilja luncha med dig, kram :)
Esmaralda

57 Lufia:

skriven

Hur skulle ett förhållande med K fungera? Finns möjlighet för ett?

58 lilla m:

skriven

Hej Es, ser det en enbart negativt ut kring mig och A, vår relation? Kram

Svar: Nej, enbart negativt tror jag inte det är, kram :)
Esmaralda

59 Månskenet:

skriven

Hej!
Spännande med naturväsen! Visst finns de. Om jag ser dem eller inte, tja, det kan jag inte säga, egentligen. Små skuggor som skymtar i ögonvrån ser jag men om det är naturväsen eller någon från andra sidan eller om det är inbillning det vet jag faktiskt inte.
Kram och ha det gott!

Svar: Oavsett vad så inbillning tror jag inte att det är :) kram :)
Esmaralda

60 Månskenet:

skriven

Nej va häftiga bilder du hittat på youtube, vilka troll och/eller väsen! Wow! - Kikade på dem först efter jag skrev (första) kommentaren :)

61 A:

skriven

Tack, jag är lite larvig på det sättet, vill inte verka för framfusig och lite rädd att hon ska säga nej. Så löjligt egentligen. Men då ska jag fråga henne. Kanske ett nyårslöfte, träffa mer folk och röra mig ute och börja leva lite! Kanske till och med en dejt bör jag väl kunna få till.

Tack, och

Kram!

62 Jeanette:

skriven

Tack 🥰


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: