Fredag......

Jag har inte besvarat era frågor på flera dagar nu och ni förstår säkert att det beror på strulet med Blogg.se

De verkar göra om något på sajten och det har blivit full kaos.

Hoppas det ska funka idag !

I dag är en ganska hygglig  fredag… mamma är ju kvar hos mig och stannar till onsdag i nästa vecka och hon blir piggare för varje dag som går.

 // mamma skickar massa hälsningar och kram//

I dag ska vi bege oss till restaurang Nimt på Valhall och äta  lunch och det blir mammas första tur utanför hemmet.

Annars är hon upptagen med att titta på serie, hon kollar Outlander en gång till och såväl hon som båda mina döttrar är ju stora Outlanderfans och de tre reste ju för ett par år sedan till Skottland och i Outlanders fotspår!

Själv tycker jag det är en hur tråkig serie som helst.. och böckerna är lika trista!

  I kväll blir det bad för mig och maken, med varsin redig virre och vi har ju bestämt att stoppa huvudet i sanden och sätta upp värmen om torsdagskvällen på spabadet så det  håller sina 39-40 grader till fredagen när vi badar. Och när vi ändå dragit på med värmen så badar vi på lördagen också och sen skruvas temperaturen ner.

Räkningen kommer, den saken är klar och så får det vara !

Ikväll ska vi försöka hitta en film som passar oss alla tre… käka pommes från airfryern och panerad spätta med remoulad och en god sallad !

Mamma får inte dricka vin än, inte så här tätt inpå operationen så hon får festa på julmust !

 Önskar er alla en riktigt bra fredag och så hoppas vi att bloggen ska funka idag !

 

Kram & kärlek💖

1 Rika :

skriven

Härligt med mamma hemma och hälsa med god jul must. Ni får ha en trevlig kväll helg alla 😍här blir det även familje träff 🥰

Svar: Skoj med familjeträff, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Något som jag uppskattar mig själv att jag är duktigt och har bra tålmodigt för du kunde inte besvara på frågor för med blogg.

Men jag vill väl fråga när du publicera inlägget om spontanta spådom.

"Du vet inte om du är lesbisk eller hetero utan du är bi och om jag har en öppet sinne så har jag mer chanden men hur ska jag hitta den person?

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Något som dom har inte förstår med män om mig. Men nu är det liten problem att jag har får en kärlek känslor för den M killen. Jag hoppas väl dom förstår dessa situationen att jag borde inte var med män för ofta...

Kommer dom ändrar om jag berätta hela sanning? Och kommer dom lyssna?

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Kommer alla var glad för den julkorten som jag har skicka till?

Ha det bra

Svar: Ja, absolut, kram :)
Esmaralda

5 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Ja nu får vi verkligen hoppas att bloggen funkar, det är ju liksom dagens höjdpunkt!
Härligt att din mamma mår bättre och bättre och ni gör rätt i att unna er värme och bad, smällen får man ta efteråt! Ska visst bli hemskt dyrt nu med elen men här ska visst bli värsta stormen snart…
Helg igen och ingen vila för mej bara jobb jobb jobb men det är så kul så mej gör dej inget! Idag ska jag göra 130 port vit chokladpannacotta😅
Undrar om det är nåt skoj på ingång i mitt liv? Den där flörten, vill han fortfarande ses tro? Eller kommer mitt senaste ex att höra av sej igen? Det känns som han har lite koll åt mitt håll…
Ha en underbar fredag och många kramar till er alla❤️

Svar: Jisses, 130 portioner !! Det bär respekt med sig ! Känns som om det kommer någon helt ny in i ditt liv så småningom, kram :)
Esmaralda

6 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Känns otroligt ensamt just nu. Har inte en endaste vän och blir både ledsen och irriterad över detta. Är välintegrerade låg just nu bara. Går det ens att få nya vänner i den här åldern? Vad ser du för min del? Känns som att en vän håller på att glida ifrån mig, den enda jag hade.

7 Shenzi :

skriven

Hej Es!
Jag undrar om nästa kille har varit singel länge innan jag och han inleder något med varandra??? Kram Shenzi 🌹

8 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Åh vad kul att få se en bild av din mamma! 😍❤️ Alltid lika glad! Hoppas hon repar sig fort! 🙏❤️

Jag undrar om min kusin L äntligen kommer få sig den där efterlängtade flickan efter att ha fått tre pojkar eller blir det ytterligare en pojke samt kan du se om de dröjer länge till innan hon får barn?? Kram Zoey 💕

9 MalinS :

skriven

Mysigt med mamma hos dig. Jag skulle också använda spat om jag hade en sån, man kan spara in på annat.

Tycker inte du behöver besvara frågor varje dag. Man har blivit lite bortskämd.

Ezmaralda kan du skicka lite healing till min man idag, han har det jätte tufft på nya jobbet, jag är rädd att han inte orkar hålla ut.

Kram

Svar: Healing till mannen kommer, nu prövas hans tålamod, kram :)
Esmaralda

10 Johanna:

skriven

Kära E!

Haft kontakt med en man och ska träffa honom imorgon vilket ska bli kul. Kan det vara kärleken?

Kram

Svar: Tveksamt men absolut att du ska träffa honom och känna in, du kommer snabbt att veta hur dina känslor landar, kram :)
Esmaralda

11 .:

skriven

Hej Es!

Du vet att du skrev förut att det inte var mitt fel. Situationen.
Ibland tvivlar jag på mig själv. Att det måste ju vara jag det är fel på. Det blir lite alla mot mig. Detta gör att min ätstörning eskalerar. Jag kan inte (trots att jag vet hur jag ska göra) riktigt styra det. Fast min terapeut förstår att det är tufft. Fast att en annan människas ord (inte terapeuten) och tonläge kunde såra så mycket, det hade jag svårt att tänka mig. Jag har sett en sida hon personen jag aldrig har sett förut. Allt har varit/är så kaotiskt. Kommer hon att fortsätta? Kommer spännen att märkas?jag hatar det här! Jag har en klump i magen då jag inte vill träffa denna person.

Svar: Du behöver fortsätta att jobba med dig själv och du har en bra terapeut, du kommer ta dina steg framåt. Det tar sin tid för så är det ju alltid. Fortsätt kämpa och ha tålamod, det kommer löna sig. Gör aldrig någon annan viktigare än personen är, kram :)
Esmaralda

12 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Morning kära Es! Åh så härligt att se din mamma så pigg hälsa så gott tillbaka. Vilken mysig fredag för er skulle vara kul o få krypa i det varma vattnet! Jag önskar er en härlig helg🙏🌸🌸🌸

Fråga
Igår hände nåt märkligt! Satt i tänkte på dottern som skulle ha tenta o bad för henne att det skulle gå lika bra som förra gången högsta betyget 🤗👍jag är så stolt över henne💞❣️
Så var jag inne på en sida där det stod att en person hade blivit påkörd på området där hon bor. Blev så kass i magen o tänkte det värsta. Talade med en fin vän o då ser jag att det ringer från hemligt nr!! Tyvärr hann de lägga på o inget på tfnsvararen?! Jag gick in la mig att vila och försökte få svar från Änglarna🙏😔 o då hör jag världens brak precis som om fallit med full kraft mot nån av ytterdörrarna!! Jag är inte så rädd av mig, men då blev jag!! Jag gick upp o öppnade båda dörrarna men ingen där?! Jag undrar om du kan se vad detta var o om det var svaret på min fråga handlade detta om olyckan eller var det nåt annat den hemska smällen skulle visa? Hoppas du kan hjälpa mig tolka det 🙏♥️

Kram o kärlek♥️♥️♥️

Svar: Jag tror inte smällen handlade om olyckanFörsök att aktivt tänk bort din värsta oro, det är inte bra för dig, försök hitta ett förhållningssätt, kram :)
Esmaralda

13 Naturvän:

skriven

Hej!

Ja nu får vi verkligen Bloggen funkar igen!

Vad pigg din mamma ser ut och restaurang besök är ju alltid trvligt!

I dag blir det julmarknadsbesök i Lübeck och Edit Piaf koncert som avslutning, blir en härlig början på helgen.

Har blivit introducerat på jobbet och har bestämt mig för att tacka ja till en provanställning. Det känns riktigt bra. Mkt att göra hela tiden och oregelbundna arbetstider. Passar mig liksom nya utmaningar. Lönen är säkert hyfsad, det är liksom inget att tacka nej till i min situation.

En fråga, får du samma känsla som jag att det blir positivt för mig med en fast anställning där?



Kram och ha en fin början på helgen!



Svar: WOW säger jag bara, julmarknad i mitt älskade Lubeck och sen Edit Piaf som är en av mina favoriter !Lycka till på jobbet, jag får en positiv känsla, kram :)
Esmaralda

14 💕 Zoey 💕:

skriven

Hej igen Es!
I början av året nämnde du att jag skulle få en positiv och bra nyhet, än har de inte kommit någon. Kan du se om de fortfarande kommer eller har de varit en nyhet och jag inte har tolkat de som om de var den??? Kram Zoey 💕

Svar: Det kan vara en mindre nyhet, inget stort och livsomvälvande, kram :)
Esmaralda

15 Lauren :

skriven

Hej Ez!
Kommer Elias Svara på mitt sms, dvs höra av sig när han mår bättre? Eller har han ghoostat mig och vår korta dejting är över?
Har vi en framtid?

Svar: Jag tror det finns någon annan för dig, kram :)
Esmaralda

16 Mamma:

skriven

God morgon <3
Min dotter som nu är frisk från sin cancer har nu efter allt som hänt blivit deprimerad.
Jag vet inte hur jag ska hjälpa henne och från att ha varit så lättad att allt var över så börjar oron gnaga i mig igen.
Det jag egentligen undrar är om du kan se om detta snart släpper så att hon kan njuta av livet som hon så väl förtjänar.
Kramar <3

Svar: Det är alls inget ovanligt att bli påverkad såsom din dotter blivit efter en svår sjukdom. Tipsa henne om samtalsstöd och det tror jag hennes läkare kan hjälpa till med, kram :)
Esmaralda

17 A:

skriven

Du verkar ha en fin helg framför dig <3
Min yngsta dotter (som är vuxen) har alltid varit så besviken på sin pappa som hon tycker har svikit henne efter vår skilsmässa när hon och hennes syster var små.
Jag vet att han älskar henne men han hör sällan av sig och svarar inte på sms när hon skickar.
När jag ser hur illa detta gör henne blir jag både ag och ledsen.
Hur tröstar man en vuxen dotter som känner att pappa valt bort henne?
Hon älskar sin bonuspappa men han är ju när det kommer till kritan inte hennes riktiga pappa.
Kramar <3 <3

Svar: Dottern ska försöka ha fokus på de i hennes liv som visar omtanke och kärlek... och sedan får hon helt enkelt acceptera pappans sätt att vara, han kommer inte förändras, kram :)
Esmaralda

18 Dunegull:

skriven

Vilken drömmig helg ni ska ha, nästan så jag kommer bort och badar lite 😅

Jag har haft problem med ryggen i 7 veckor. Vi misstänker diskbråck och jag väntar på en röntgen. Ser du om jag snart är på benen igen och börja spela fotboll? Ser du kanske vad som är felet? Det är oerhört h mentalt just nu. Både smärtan men oxå att inte kunna göra ngt. Har svårt för vardagen. Vill börja träna efter nyår, är det för optimistisk?

Kram och trevlig helg

Svar: Så trist, och det tar lite tid till men du kommer bli helt frisk igen, kram :)
Esmaralda

19 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Men åååå.. Vad spännande.. Resa i Outlanders fotspår. De får ju otroligt gärna gästblogga och berätta 😃
Har sett Outlander ett par ggr jag oxå särskilt de första säsongerna.
Jag dras dit men har aldrig varit där. Kände mig så... hemma. Kände saknad och led (närmast beskrivning) av att vara i nutid. Kändes så fel. Att inte höra hemma.
Jag tror att jag en gång levt där. Likaså Australien. Har starka drag åt det hållet oxå. Men på senare har de varit Skottland.

Med tanke på Skottland. Nessie.. Myt eller sanning 🤔 Spännande 😃

Drömde om en resa till Australien...
Drömmer om en resa till Skottland, kanske över till Irland.
Men ja.. Känner mig gammal...


Kjam





Svar: Ja, i Skottland skulle du känna dig lite som hemma, det är ett bekant land för dig.Gammal är du inte och resa kommer du att göra, kram :)
Esmaralda

20 Kristin :

skriven

Så flott bilde av din mor, kjære Esmaralda. Så glad for at det går fint med henne. Du må hilse så mye og ønske alt godt.
Jeg savner Virus, men det måtte gå som det gjorde, dessverre. En hund som biter, kan man ikke ta ansvaret for. Men, trist er det, for han hadde jo mange positive kvaliteter også.
Veterinæren sendte epikrisen til forsikringsselskapet, så jeg lurer på om jeg vilfå noe tilbake på hans livsforsikring. Men, det vil uansett ikke gi meg han tilbake.
Her har vi det kaldt, ca - 12på dagen og kaldere om natta. KG og jeg går ca. 8 - 10km nesten hver dag. Det er skikkelige motbakker innimellom, så blodsirkulasjonen kommer godt i gang. For hundene er det for kaldt.
Ønsker en fin fredagskveld med deilig bad. Kram!!!

Svar: Ja, det var sorgligt med Virus men du fattade rätt beslut.Oj så kallt du har det.. här var det minus 7 igår och kallt för att vara Skåne :)
Ha du ( ni) också en riktigt fin helg, kram :)
Esmaralda

21 GD:

skriven

Vad bra att din mamma kan göra de sakerna hon tycker om att göra!

Es, ser du om min lillasyster kommer att komma in på högskolan idag?


Kram! :)

22 Rebban :

skriven

Låter som en härlig fredag! Ja, de där räkningarna. Hade knappt värmen på i november månad och trots att vi gör av med en fjärdedel mot förra året så är räkningen lite högre. Nu har kylan kommit och vi har såklart på värme, ska bli intressant att se vad räkningen hamnar på i januari 🙄 Jag har dessutom fortfarande inte ett jobb men hoppas och tror fortfarande att det kommer inom det närmaste.

Allt gott och kram

Svar: Ja jag tror de flesta av oss fasar inför elräkningen nu under de kalla månaderna !Jobb kommer, ge dig inte, kram :)
Esmaralda

23 Mål:

skriven

God morgon Es,

Jag oroar mig för min son. Kommer tentorna gå vägen? Kommer han trivas till våren?

Kram!

24 Lupin:

skriven

Godmorgon,
denna kylslagna gnistrande morgon ✨❄️
Så glädjande att din mamma mår bättre och allt går som det ska, framåt 🙏
Njut av utebad med virra och ha en underbar fredag 🫶

Jag förstår nu vad du menar att ta tillvara dom små stunderna,
Hoppas på fler av dessa.. 💞
Kram :) 🎄💫

Svar: Bra att du förstår och kan ta dem tillvara... för då byggs det på och fler kommer... kram :)
Esmaralda

25 <3:

skriven

Godmorgon Es, ser du någon bättring för mig ? Känner mig helt slut av denna hemska förkylningen eller vad det är. Har läkarna missat något ? Kram

Svar: Ja det har sannerligen varit långdraget.Mår du inte bättre i veckan så sök läkare igen
Kram :)
Esmaralda

26 Skrållann:

skriven

Hej!
Skönt att det är bloggportalen som strular, blir ju alltid lite orolig att det hänt något när dina inlägg lyser med sin frånvaro🙈
Har just lämnat av dottern och hennes kompisar på Nobelfestligheter på skolan. Tjejer i långklänning och killar i kostym, så himla fina. I helgen åker hon med vännen och hans familj på en tur till Stockholm och jag hoppas det blir en långvarig vänskap mellan dom för de är så fina ihop. Sonen kommer också vara borta så det är nya tider för mannen och mig. Trodde jag skulle vara bekväm med så mycket tid ihop men det stressar mig faktiskt lite, dumt kanske men jag tycker att han är så kall och vresig, vet inte vad det beror på?!

Kram❤️

Svar: Ja ibland har jag inte alls kunnat skriva, inte kommit in på bloggen och ibland har annat strulat och än är det inte okJa, ungdomarna är fina när de klär upp sig !
Mannen och du behöver prata er samman och göra upp lite gemensamma planer, kram :)
Esmaralda

27 Bjork:

skriven

Hej har jag en pojkvän på nästa familjesemsester?

Kram

28 Mimi:

skriven

Hej!

Hur blir nästa år kommer det att vända så att turen är med mig istället för otur och elände??

Kram

29 Jossan :

skriven

Godmorgon!

Rädslan att bli sjuk nu är rätt enorm.. känns som jag börjar inbilla mig en massa symptom.. precis innan jul också.. ska jag bli sjuk får der bli på onsdag! Innan dess har jag inte tid… Hade behövt stärkande healing för att klara mig..

Kram

30 SarA:

skriven

Härligt å se att din mamma är på benen. Hon ser pigg och frisk ut.
för en vecka sedan utannonserades det en tjänst på företaget jag vill byta till. Det är ingen tjänst som lockar mig men funderar på om det blir fler tjänster inom kort? Kanske ska ringa och höra med dom?
Fredagskram och ha en fin helg!

Svar: Ja fler tjänster kommer, kram :)
Esmaralda

31 Skorpan:

skriven

Ja jösses så segt det har varit på bloggen. Men tur att du fått pyssla om mamma o hon blir friskare för var dag som går. Spabad, tja allt kostar ;)...

Här blev det vinter o vyerna är som tagna ur ett vykort, så fina. Varit lite brått på jobbet så det är ju skönt med fredag o helg.

Är mestadels trött tycker jag o det undrar jag vad det är som fattas mig, det går ju ingen nöd på mig s a s. Ser du nåt Es?

Drömde om en hund som hoppade upp i min säng o en katt som for upp på min byrå o sen kom den i min säng o lade sig där o sova. O så sålde nån "rumskompis" min soffa. Va, hur kan man sälja nån annans soffa? Mycket märklig dröm...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja det är trist med allt krångel här på bloggen !Känns som att en del av tröttheten är mental trötthet så rannsaka dig själv och tänker efter hur du kan ge dig själv lite mer energi. Kram :)
Esmaralda

32 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda skönt att din Mamma är på bättringsvägen.
Jag har min Mamma som ligger på sjukhus för lunginflammation och blodförgiftning. Hon har vart där 6 dagar och värdera börjar gå neråt. Jag hoppas att hon frisknar till och blir stark. Tänkte hjälpa henne när hon kommer hem. Fast de kan ju ta sin lilla tid. Något jag ska tänka på denna vecka ? Kram 🌺🤩🌺🤩

Svar: Jag kommer sända healing till din mamma !Själv ska du försöka ta tillvara de små fina stunderna, kram :)
Esmaralda

33 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Skönt att mamma din blir bättre för var dag <3
I dessa bistra el-tider måste man få ha ljusglimtar
Njut av badet ikväll <3

Här saknas vedspisen ngt grymt ! Glögggästerna tyckte jag hade kallt och då hade jag ändå höjt så det var +20 grader :-) Sänker tempen på natten och höjer till 18 grader annars. Jag är ju inte frusen av mig .Men vad hjälper det man vill ju duscha ändå och det skaver när elen är så dyr för duscha det vill jag göra riktigt varmt .Man får väl vara tacksam att man har el ! Hoppas man klarar av elräkningarna i vinter ?
Tanka gjorde jag igår till gladare priser alltid ngt :-)

Ha nu en njutningsfull Fredag !

Kram Anki med flock som inte fryser

Svar: Ja, det är kris i väldigt många hem nu med dessa hysteriska elpriser !Du kommer reda ut det och roligt är det inte att behöva snåla med värmen
Kram på dej och flocken :)
Esmaralda

34 AnnaK:

skriven

Ja, varit mycket strul med bloggen!

Kommer kollegan lägga ner sitt trams tro? Undrar även om armbandet jag ska ge i julklapp kommer passa och uppskattas?

Kram och ha det skönt i badet 🤗

Svar: Tramset kan fortsätta en tid till, kram :)
Esmaralda

35 Mercan :

skriven

Esmaralda ha det så trevligt med din mamma Esmaralda 😊 Esmaralda du sa att det tar flera år innan min bror träffar den rätta, Esmaralda du såg möjlighet i skolan när min bror blir antagen nu att han träffar tjejen med gott hjärta där 🙂 Esmaralda ser du om min bror kommer att träffa den rätta tjejen med gott hjärta eller träffar han en annan tjej Esmaralda innan dess 🤔

Svar: Han KAN träffa en annan först, och så småningom kommer hon som är rätt , det kan ta lite tid och något exakt ser jag inte, ch det beror ju också på hur aktiv din bror är med att dejta, kram :)
Esmaralda

36 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om min kusin L äntligen kommer få sig den där efterlängtade flickan efter att ha fått tre pojkar eller blir det ytterligare en pojke samt kan du se om de dröjer länge till innan hon får barn?? Kram Zoey 💕

37 Anki:

skriven

Oooh va roligt att bloggen verkar fungera igen !
Tack för värmande svar
Här kommer en glöggdoftande kram <3
Kram Anki med flock

Svar: Ja, just NU verkar bloggen funka.. men jag vågar inte ropa hej :)Kram tillbax :)
Esmaralda

38 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Inte lätt alls med den mentala sodan. Behöver jag oroa mig för depression tror du?
Kram Skorpan

39 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Tack för svar idag o tack för tips☆♡☆

Undrar om du kan se om det går bra hos läkaren idag? Är orolig...

Kram o kärlek
♥︎♥︎

40 Ninni :

skriven

Hejsan.
Nu får vi hoppas att bloggen ska fungera.
Mitt äldsta barnbarn har dåligt med vänner på fritiden har ingen att träffa på helgen.
Kommer det att bli bättre.kram

41 <3:

skriven

Drack årets första julmust igår så gott.
Har J tänkt tanken att skriva / höra av sig till mig ? Finns chansen att vi ses 2023 ? 😇
Kram

Svar: Julmust är gott !! Jag tror att J tänkt tanken men verkar svårare att omsätta den i handling, kram :)
Esmaralda

42 Frasse:

skriven

Hej esmeralda
Har en fråga få se om du har nåt svar. Sitter här ensam dag ut och dag in, och är mycket ledsen. Fattig pensionär som inte får pengarna att räcka till. Kommer jag att få ha det så här nu? Kommer det skenån förändring för mig? I så fall vad? Finns det någon där ute som kanske fått intresse för mig? Hoppas du kan känna nåt.

Svar: Jag ser ju att det kommer en speciell kärlek i ditt liv men det kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

43 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att min bror kan träffa en annan först innan den rätta kommer 🤔 Esmaralda jag undrar om denna tjej som min bror ska träffa först är tjejen som han har kontakt via mobilen som du var tveksamt eller en annan tjej Esmaralda via skolan som han ska träffa kanske innan den rätta kommer 🤔

44 Snöflingan ❄️ :

skriven

Åh äntligen fungerar bloggen igen👍😁
Härligt att din mamma mår bra så söt och glad alltid på bilderna❤️

Es ser du något som händer på kärleksfronten för mig snart?
Kram och ha en härlig dag med din mamma

Svar: Ja, något inom kärlekens tecken bör ske snart , kram :)
Esmaralda

45 New jersey :

skriven

hej Es

vad fint att mamma är hos dig och hon ser piggare också😃❤💐🎉


ser du hur länge det dröjer för min "lillasyster Q" när kommer den rätta mannen att träda fram. ?

kram och ha en fin fredag

46 Mickis:

skriven

Det var fanimej på tiden att det funkar!

Mamsen är så gullig och fräsch trots allt hon gått igenom :) Pheeeew vilken elräkning ni kommer att få men vad fan bada ska ni ju få göra :) När är det dags för glögg och julbockfesterna?

Tänkte ge Manicken salt idag då det har gått 1 månad. Hoppas att han är med mig fastän inget har hänt. Kanske han jobbar på ändå :) Annars står mitt liv stilla hur jag än försöker och så har det gjort hela detta år som handlat om min arm efter op känns det som. Förändringarna som skulle komma har uteblivit och jag gräver ner mig snart om det inte händer något positivt :)

Kram till er1

Svar: Ja, på tiden eller hur !!!!Hoppas nu att det ska funka bestående.
Manicken jobbar på och tar tacksamt emot lite salt, kram :)
Esmaralda

47 Solstjärnan:

skriven

Trevligt med besök av din mamma 😊
Hon får ha det lilla lyxiga hos er med god mat o bra sällskap.Återhämtning och vila i form av serie tittande är ju bra😊
Tack för hennes hälsning!😊
Återhämtning av annan nivå behöver jag.Stress på jobbet gör mig trött.Måste hitta ett nytt jobb så fort som möjligt,för inga extra resurser är att vänta på detta jobb och det verkar bara bli mer och mer att göra.
Es, kommer mitt kommande jobb att vara stressande eller blir det ett lugnare, vanligt tempo?

Kommer jag att använda datorn mycket i mitt kommande jobb?

Ha en toppen fredag med bad!
Bara njut!
Fundera inte på kostnaderna nu utan unna er att bada😊

Kram Solstjärnan ☀️

Svar: Du kommer hitta nytt jobb och det lär inte bli lika stressigt även om det ibland kan dra ihop sig... kram :)
Esmaralda

48 CA :

skriven

Hej
Skönt att din mamma är på bättringsvägen. Hon ser pigg och välmående ut.
Jag är så glad för nya jobbet och dom är glada att jag ska börja där.
Hur mår min manick? Trivs den hemma i sin ask?
Trevlig helg
Kram

Svar: Din Manick trivs alldeles utmärkt och jobbar aktivt för dig, kram :)
Esmaralda

49 Choklad :

skriven

Hej Es!
Jag fick tyvärr aldrig jobbet jag skrev om här. Men du hade rätt med dina odds! Det var väldigt nära.
Chefen sa att det var väldigt svårt för henne att bestämma sig och att det var ett hårstrå som skilde oss två sista kandidater.
Hon hade frågat hennes chef i sin tur om hon kunde få anställa 2 istället för 1. Jag tror denna kandidat som fick jobbet istället för mig är en intern kandidat från en annan avdelning?
Men hursomhelst hon frågade om hon kunde ringa mig i framtiden om det skulle komma upp ny tjänst. Att det var en del förändringar som skulle trå i kraft i det nya året osv.


Jag befinner mig just nu i dubai är på livets resa med min man och mina två barn.
Vi har vart här i 2 veckor och har 8 veckor kvar.
Jag har under min tid här inte kunnat släppa detta jobb och hur nära jag faktiskt var, jag är nöjd med min prestation. Jag kunde inte gjort något annorlunda.
Men Jag undrar verkligen kommer hon att kontakta mig i framtiden??? Eller var det något hon bara sa?
Det känns lite som att det är det jag går runt och väntar på….

Det känns sådär att gå tillbaka till sitt gamla jobb som är en arbetsgivare man har haft rättssak med, det väl där skon klämmer för mig…..


Svar: Hon menade att hon vill kunna kontakta dig igen om det blir aktuellt men tiden kommer gå och detta är ingenting som du ska räkna med. Det kommer andra möjligheter för dig. Fortsätt njut av underbara Dubai, kram :)
Esmaralda

50 .:

skriven

Hej igen Es!

Jag tänkte nu på det du skrev för en stund sen "Gör aldrig någon annan viktigare än personen är".
Menar du då att personen i fråga, som var så elak. Att hon inte ska få äran/vinsten av att få mig att må dåligt? Eller tänker jag helgalet...

Svar: Det handlar om att du ska tänka efter om denna person är viktig gör dig och viktig i ditt liv...och är hon inte det, då ska du helt enkelt bara låta det rinna av dig och inte bry dig... kram :)
Esmaralda

51 Smulan.:

skriven

Vad pigg hon ser ut. Härligt med spabad. Något måste det går att unna sig.

Konstig dröm inatt, drömde om killen som kommer och tar fläktarna på jobbet,(görs 3 gånger om året) sen idag när jag kom till jobbet så tänkte jag nu får jag inte säga att jag drömde om honom. En kort stund senare ringde han på dörren.
Mycket märkligt.
Trevlig helg

52 Tjejen372:

skriven

Hej!

Hoppas allt är bra och snart jul, äntligen ☺️. Tror du att du kan se vad han känner för mig? Önskar er en fortsatt bra dag! 🥰

53 .:

skriven

Oki tack för svar!

Det hela känns inte lika läskigt längre. Plötsligt känner jag mig starkare. Håll gärna (om du vill) en liten tumme för mig i eftermiddag!

54 Liten C:

skriven

Har en fråga .
Min dotters häst har tyvärr blivit sjuk och måste vandra vidare .
Inget lätt beslut för oss att ta.
Men har landat i att det blir det bästa för henne.
Ser du om vår ponny är med på samma tanke och ”vet” 😔.
Jobbigt varje gång vi är i stallet och vet vad som väntar henne 😔.
Men vill inte hon ska ha ont.
Stor kram till dig ❤️

55 LottaS:

skriven

Vad roligt det kändes med mer liv i bloggen igen, hoppas det krånglar mindre framöver!
Kommer från fältskolan med vårt långvariga samarbete, alla verkar så trötta där. Ser du om rektor avgår på eget initiativ eller blir det styrelsen(/arbetarskydd som ingriper?

56 Unni:

skriven

Kjære Ez
Så fint at moren din er på bedringens vei og at bloggen er oppe igjen.
Jeg har bestemt meg for å feire jul alene på hotell fra lille juleaften til 1.nyttårsdag. Og jeg skal lage meg en fin jul for meg selv - må ta eierskap i livet som skilt og singel og lage meg en fin jul. 2. juledag kommer mine voksne barn :-) Ser du noe hyggelig og fint for meg disse 2 dagene på hotell, hvordan vil det bli? Akkurat fått corona, vil jeg bli frisk igjen i løpet av kort tid....sånn at jeg får dratt bort i jula :-)?

God førjulstid til deg, din mor og mann - kos dere <3 KLEM

Svar: Vilken bra plan du har... ha nu positivt fokus rakt igenom juldagarna och det här blir riktigt bra.Du kommer vara frisk tills det blir dags för julfirande, kram :)
Esmaralda

57 Dani:

skriven

Hej!
C sa jag älskar dig till mig. Vet inte om han sa det på skoj för han skrattade lite efteråt. Menade han det?

Kram

58 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om min kusin L äntligen kommer få sig den där efterlängtade flickan efter att ha fått tre pojkar eller blir det ytterligare en pojke samt kan du se om de dröjer länge till innan hon får barn?? Kram Zoey 💕

Svar: Tvvärr, det ser jag inte, kram :)
Esmaralda

59 Jen.:

skriven

Hej, ser det ut som att jag blir godkänd med det första tentförsöket som jag gjorde idag. Skulle verkligen inte orka göra om det.

Svar: Chansen är god, jag håller tummarna, kram :)
Esmaralda

60 Mercan :

skriven

Esmaralda jag är pensionerad av psykos men inte permanent du såg att det blir permanent om jag inte vill annat som syssla 😊du såg syssla för mig att jag går nånstans i närheten att jag inte pendlar, Esmaralda jag undrar om jag börjar sysslan kommer jag att få inkomst från två ställen, men kommer de att minska min sjuk ersättning 😞

61 Louise:

skriven

Fredag och jag hade öppning men idag var det ganska mysigt att öppna. Slutar egentligen 3 idag men ska jobba nån timme extra. Vi ska på julbord i stadsparken i eftermiddag. Så himla trevligt.
Jag älskar mitt jobb och jag hoppas de är nöjda med mig också. Om inte hade de väl inte frågat om jag ville jobba fram till augusti. Lite mindre lön men jag är nöjd.

Igår skickade jag in min överklagan som ska vidate till förvaltningsrätten. Socialtjänsten ville prata med mannen ovh sen när de ringde upp hade de inget att säga honom. Märkligt nog.Jag har sagt att han måste börja samarbera med dem. Han förstår inte men jag orkar inte bry mig längre. Jag fokuserar på barnen(de stora),jobbet och att få hem dottern.

Imorgon är det dags för kusinjul och dottern ska vara med.
Men jag hoppas på julmirakel.
Galet att det är julafton om drygt 2 veckor. Hoppas bara dottern får komma och vara med oss några timmar. Hon får ju inte fira med sin farmor och farfar.

Kommer min överklagan att vara stark nog att dottern kommer hem? Kan du förnimma om det blir flera år hon kommer bo där eller hon kommer hem nästa år(2023).

Ha en fin fredag och tacksam för svar. Kram

Svar: Jag önskar att jag kunde säga NÄR du får hem dottern... jag ser ju att det kommer ske men inte när.Det är viktigt att din man börjar samarbeta... inte bra om han sätter käppar i hjulen och fördröjer
Man gillar dig på jobb :) Kram :)
Esmaralda

62 Bjork:

skriven

Hej ser du något på kärleksfronten för mig?

Kram

63 Jojo:

skriven

Idag har jag gråten i halsen.
0 kr i inkomst i Januari och vem vet hur länge det blir så.
Undrar vad man gjort för illa för att hamna här.
Finns inge hopp.

Önskar dig och familjen en trevlig adventshelg💕

64 Mandarin :

skriven

Hej Esmaralda, när blir jag frisk och återfår min goda hälsa igen? Du sa att det vänder och jag kommer må så mycket bättre, gäller det fortfarande? Behöver lite pepp. Tack på förhand och kram

Svar: Jadå, det här kommer inte att hålla i sig och du kommer må bra igen, kram :)
Esmaralda

65 Mimi:

skriven

Hej!

Blir nästa år ett bättre år än senaste åren?

Kram

66 <3:

skriven

Ser du mig vinna någon trevlig tävling innan jul ? Kanske den där ⚽️tävlingen.
Hade sån tur förut men det är väl många som börjat tävla senaste åren och man har mindre chans när man inte har Instagram.
Kram

67 Helena Ir:

skriven

Jag kommer fortfarande inte in via min mobil, felkod mellan blogg.se och din blogg. Konstigt det där!
Blogg,se ska vara nordens största bloggportal läste jag! Vilket fiasko!!

Men trevligt att det fungerar hos dig igen :) och också väldigt trevligt att din mamma piggnar på sig, hon ser lika fin ut som tidigare :)

Det händer mig något varje vecka nu sen en tid tillbaka. Att jag på vägen hem eller vart jag nu är på väg, får vara en hjälpande hand för en medmänniska. Senast för några dagar sedan en ung kvinna som kommit så tokigt att hon fallit av sin permobil, pga av snö och is på sidan av vägen. Hon hade fallit och jag kom och tog över lite, fick en ung kille att lyfta upp henne, för hon försökte ju själv. Hon frågade varför hon var så blodig fram på sin jacka. Jag såg inget på en gång om hon skurit sig smycket runt halsen.. hon skulle till frissan sa hon, samma väg som mig. Då får vi sällskap sa jag. Men jag ville titta mer och undersöka henne före. Och vad det var blod från bakhuvudet och ner på kroppen, kläderna. Nej, du, sa jag det blir ingen frisör för dig.. det blir ambulans! Och så blev, jag väntade tills de kom! Det händer som sagt varje vecka nu, med något.. jag bara är där! Slumpen eller vad? Det gör mig inget i och för sig.. blir bara så fundersam att jag möts av det här..

Simma lugnt ikväll.. eller plaska lugnt tillsammans med maken :) Njut av vatten och virre!

Själv hittar jag ledtrådar till något som kan lösa sig. Får väl se om det bär :) Skulle inte skada med lite mer av det positiva. Förresten jag klagar inte.. nix pix.. jag har det jädrans bra.. en del har ingen värme och el.. de har ett helvete med krig och elände! Jag har det alltså väldigt bra!

Kram


Svar: Funkar inte fullt ut här heller.... kram :)
Esmaralda

68 ???:

skriven

Varför blockade han mej?

Kram och trevlig helg.

69 Lupin:

skriven

Hej igen,
Funderar kring jobbet jag är nu.. Har fått höra ett och annat om deras chef bla och baxnar nästan vad som pågår där.
Känns inte som jag vill vara kvar nästa år.. kommer annat ( som känns bra för mig) dyka upp i Januari för mig?
Kram :) 🍀

70 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏

71 Boudicea:

skriven

Välkommen tillbaks!
Men kanske inte fungerar helt till hundra än?
Fick ett error när jag försökte komma in på kommentarssidan. Men andra försöket gick.

Outlander är en ok serie tycker jag, men mycket sexscener, gör de inget annat? XD
Och i böckerna blir det ju väldans rått när man läser dessa.
Men böckerna är nog lite bättre i alla fall.
Många böcker är bättre än serierna som kommer efter,
just nu läser jag the last kingdom böckerna.

Idag nalkas det julbord här, lite omotiverad, framförallt i denna kyla!
Och min fina närmste chef är sjuk, så han lär inte komma, så är liten besvikelse där med!
Hur ser du att kvällen blir för mig?
Kanske en möjlighet för en fling? ;)

KRAM!

Svar: Tar ganska lång tid för mig att logga in så riktigt 100% tror jag inte det är än, kram :)
Esmaralda

72 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg mig att jag går nånstans till sysslan 🤗 Jag tror det kommer förverkligas när du ser 😌 ser du om jag kommer att börja sysslan och få bra betalt från två ställen eller kommer jag att bli permanent pensionerad utan att börja sysslan 🤔😎jag har tid hos doktorn, kommer han säga något om det för jag visade till honom portret som jag hade ritat han sa wow och sa om jag inte orkar jag behöver inte börja sysslan 😂men i fjöl du såg att jag ska syssla med något som jag trivs med efter ett och halvt år Esmaralda 🙂 ♥️ 🤗 😘 ❤️

73 Mandarin :

skriven

Tack för svar Esmaralda, mitt dåliga mående har hållit i sig väldigt länge, flera år… Ser du när det vänder och vad det är som gör att det vänder? Tack och kram

74 Ghostwriter :

skriven

Min gamla vän jag tänker på varje dag förstår jag att han troligtvis inte är singel längre… men tänker han på mig och någonsin kommer höra av sig eller är detta that’s it?





Kram och glädjer mig att höra sånt positivt inlägg!

75 Silvertassen:

skriven

Go kväll Es!
Så himla skönt att din mamma är hemma hos dig nu så hon slipper vara själv. Så skönt att allt har gått bra. ❤️ Du får hälsa henne från mig!

Jag undrar om både min kusin och min kusindotter hinner få barn innan de är min tur eller får någon av dom efter mig? Kram ❤️

76 G :

skriven

Sökte till programmet, hur många procent chans är det att jag kommer med denna gång?



Kram

Svar: Runt 75 %, håller tummarna, kram :)
Esmaralda

77 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du får till dig något spontant om mig kram 🥰

78 A:

skriven

Härligt att se att din mamma mår bra. Julmust fungerar ju alldeles utmärkt, jag dricker ju inte alkohol så för mig blir lyxdricka cola med is och en liten citronskiva i 🙂

Det känns som att det blir förändringar på mitt jobb nu. Jag hoppas det, det låter som det. Står och tvivlar. Ska på arbetsintervju nästa vecka. Hur stor chans har jag till jobbet?

Det positiva med mitt nuvarande jobb är att det är rätt fritt och jag får själv välja arbetstider och funderar på att gå ner i tid. Gillar INTE att jobba heltid. Kanske inte samma flexibilitet på jobbet jag sökt?

Trevlig kväll i spabadet!

Kram!

Svar: Du har över 50% chans på jobbet, lycka till.... kram :)
Esmaralda

79 G :

skriven

Nej men vad sjukt, det är ju hög chans tycker jag oavsett utfallet om man kommer med eller ej.

Är det något som överväger tex mitt utseende, att jag inte skickar in video, min ålder som gör att jag inte sticker ut eller känns rätt? eller hänger den biten på universum?



Ktaaaam

80 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill bara fråga så snabbt fråga att julkort har inte kommer hos G kvinna än. Kommer den fram eller är den vilse?

Ha det bra

81 Mercan :

skriven

Esmaralda 😌Jag undrar om jag kan förvänta mig stor summa eller arv av mannen med gott hjärta som jag kommer träffa 🤔😎♥️🤗😉

82 G :

skriven

Nej men vad sjukt, det är ju hög chans tycker jag oavsett utfallet om man kommer med eller ej.

Är det något som överväger tex mitt utseende, att jag inte skickar in video, min ålder som gör att jag inte sticker ut eller känns rätt? eller hänger den biten på universum?



Ktaaaam

83 Mercan :

skriven

Esmaralda jag frågade dig om mannen med gott hjärta men han ska inte ha kanske möjlighet med det😊för jag minns att du hade svarat att jag ska inte räckna med stora pengar 😎

84 F:

skriven

Hej esmeralda undrar om du får till dig något spontant om mig kram 🥰

85 Frasse:

skriven

Hej och tack för svaret. Tänkte fråga en sak...vad kommer att hända när mitt ex nya får veta vem han egentligen är? Är det mycket tjafs och osämja mellan dom?

86 Ghostwriter :

skriven

Ville bara säga att jag varit nykter i 3 månader idag och det är väldigt länge på senaste tre åren. Det är skitjobbigt och framtiden är skrämmande men jag gör mig iallafall stolt och det är en känsla jag saknat och behöver


Stort tack för all pepp kram

Svar: Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud så roligt och så bra av dig !!Du har styrkan och kraften och du ska vara så stolt !
Stor kram :)
Esmaralda

87 Jenny:

skriven

Vad roligt att ha mamma på besök..

Outlander har jag inte tittat på än..


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: