Gästbloggare.....

Dagens gästbloggare är:  Maria

Jag fick min spådom från Esmaralda för några  veckor sedan.

Jag förstod allt utom att  jag  inom ett par veckor skulle få ett glatt besök från andevärlden.

Jag är inte så andlig av mig och blev lite nyfiken om detta skulle stämma.

Jag tänkte på min mormor och min moster som finns i andevärlden.

I lördags skulle jag på fest men allt blev avbokat eftersom många av deltagarna drabbats av covid.

Det blev en stilla hemmakväll istället.

 

Jag sitter i soffan och tittar på en film och plötsligt känner jag en rörelse bredvid mig och något vått på min hand. 

Det är min finaste älskade  Bertil och ett kort ögonblick ser jag verkligen honom.

Han är tax, strävhårig och han har de vackraste och mest uttrycksfulla ögon man kan tänka sig. Han gav mig en slick på handen  och han krumbuktade sig av glädje.

Hans  närvaro förmedlade absolut kärlek. Jag blev så glad.

 

 

Bertil dog i en olycka för sex månader sedan och jag har hela tiden känt att det var mitt fel. Att det var jag som inte var uppmärksam och en känsla av att han skulle hata mig för detta. Men det gjorde han inte.

Sorgen är stor och ensamheten tung.

Jag hade nog fastnat i sorgen och i skuldkänslorna men efter besöket i lördags känns det mycket lättare.

Jag kan inte låta bli att tänka att det var Esmaralda som påverkade honom och hjälpte honom att besöka mig.

Att utan seansen hade det kanske inte hänt.

Eller så blev jag själv mer uppmärksam och mottaglig när jag fick veta att jag skulle få besök.

 

 

 

I går kände jag av honom igen men inte lika tydligt.

Jag fick en känsla av att han leker och har roligt i himmelen och jag har ingenting att oroa mig för. Att han blir så väl omhändertagen och att allt är som det ska vara.

Tack Esmaralda för den perfekta spådom när jag behövde det som bäst.

Kram alla

Maria

 

P.s. Vill du ha seans och bli spådd via mail   på ett omfattande sätt och ställa alla dina frågor?

Då mailar du mig på:

[email protected]

Jag mailar all info tillbaka till dig om hur det fungerar !

1 Agnes:

skriven

Åh, så fint!

Grattis!

Kramen till er alla! ;0}

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Gillar du inte min relation till B kvinna. Jag tycket hon är bra. Hon är bra på att får mig må bra.

Ha det bra

3 Misstjejen:

skriven

Hej

Varfmr Lelde förstår inte mig och hon kan inte begränsa sig. Är hon intresserad av mig?

Det är väl en obesvara kärlek från mog för henne.

Varför hon bete så mot mig?

Vad vill hon?

Ha det bra

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför är det så många som missförstått mig. Att dom är intresserad av mig men dom tror att jag vill också om dom. Det är jag inte. Med verkligheten och i facebook. Det är irriterar... jag försöka alltid har en gränsen och allt. Så en viss fortsätta med dom tror att jag vill var med dom.

Varför många är missförstått mig. Så flera trodde att jag har något G på dom så samma som dom gör för mig.

Varför? Vad har jag gjorde för qtt få dom bete såhär mot mig.

Ha det bra

5 Marie:

skriven

Vilken tröst, vad härligt.

Kan du se om det blir någon annan arbetsplats för mig?

Kram

6 susanne:

skriven

Hej Maria och Esmaralda! Vilken härlig upplevelse.

Känns som jag äntligen träffat rätt man. Har jag rätt känsla att känslorna kommer växa sig starka? kramar

7 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vill publicera inlägget om min foten som överkörd för 10 år sedan. Så kanske den 18 april eller före den dagen. Jag ska publicera i facebook. Jag har inte bestämma när. Kan det blir positiv?

Jag har också tankar runt den

Jag har lust att gör det.

Kan det var positiv?

Ha det bra

Svar: Javisst kan du publicera ett sådant inlägg, kram :)
Esmaralda

8 Blåstjärna:

skriven

Dessa härliga djur 💚
För länge sen i tonåren tog vi bort den älskade katten som vi hade haft bara i ett par år vilket var slitsamt nog för en tjej i 13-årsåldern som älskade denna varelse.
Ett par veckor efter var jag på väg till mitt rum och fick kasta mig åt sidan när det välbekanta "Swooshet" kom från korridoren, det innefattade att hon liksom passade på oss långt bort och tog sats för att springa helvetet ur sig för att sunka till våra fötter med sina tassar och springa vidare.
Nu i efterhand så var hon nog mordbenägen...
Nåväl, jag skrek "Jävla katt!“ och insåg sekunden senare att jag var ju ensam i huset...
Nåväl 💚

Svar: Ja, hon kom på besök och påminde dig :) Kram :)
Esmaralda

9 Rebecca :

skriven

Jag är 32 år och längtar efter familjeliv riktigt mycket. Att ha en kärleksfull partner som jag kan hitta på roliga saker med, bo ihop med, skaffa hund med och sen barn.
Önskar även mer vänner att hitta på roliga saker med. Kommer min dröm bli sann?

10 <3:

skriven

Tack Maria att du delar med dig.

Hej Es, vad är det för fel på Zalando kundtjänst. De lovar att betala tillbaka och sen hittade de på olika anledningar i efterhand.
Tänker klaga igen idag.
Har du ngt tips på hur jag ska ro detta i land och få rätt och tillbaka mina pengar ?
Väldigt märkligt kundservice som erkänner vad som hänt och sen ändrar sig. Vill de jävlas med flit ?
Kram
Maria

Svar: Ge dig inte och det blir till din fördel, kram :)
Esmaralda

11 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Åååh Maria så underbart att du känner av Bertil <3
Vilken tröst att få veta att han är lycklig .
Tack för att du delar med dig . Stort lycka till i framtiden <3

Har känts som älskade Molly går med ibland på promman. Jag har inte sett eller känt av henne men helt plötsligt är hon i mina tankar o då tänker jag att hon är med oss från andra sidan och då pratar jag med henne och det känns bra.

Kram Anki med flock

Svar: Ja, du tänker och känner helt rätt... kram :)
Esmaralda

12 Citronfjäril :

skriven

Härlig och välbehövlig mysstund för dig och Bertil, Maria! ❤️

Ezmaralda: något i närmaste tidssvängen som dyker upp kring mig?

Ha det gott :)

13 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Maria - så fint att du fick kontakt med din älskade hund. Tack för att du delar med dig.

Jag undrar om min dotter får en bra relation med personen som hon nu fått träffa? Just denna relation känns faktiskt väldigt viktig.

Kram

14 Skorpan:

skriven

Åh så härligt för dig Maria att få besök o känna av besöket på det sätt du gjorde :). Kanske det så småningom kommer en ny hund till dig? Det tror jag...

Milda Matilda, jag har igen lyckats få in exet i mina drömmar, va sjutton är det bra för Es? Visst, jag var tvungen att ha kontakt med honom förra veckan o nästa månad blir det tio år sen han fick egen lägenhet o flyttade ut, men inte kan väl detta vara orsaken till mitt drömbesök?

Tänk det, våren -12 ordnade jag en skilsmässofest o det var himla trevligt, bara kvinnor på plats. Nu orkar jag knappt fixa middagen till bordet... Tänk så man ändras under en tioårsperiod ;). Får hoppas till det bättre, gällande det mesta iaf ;).

Bara trött o liv- o lustlös, nåja, bara att ta det som det kommer, idag skiner åtminstone solen, ute ;D.

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, du kommer piggna till igen.... jag tror det beror på trötthet i nuet som du drömmer tillbaka.... försök bygg upp dig.. kanske yoga eller meditation ? Kram :)
Esmaralda

15 En vädur:

skriven

Godermorgon!

Detta värmde i hjärterötterna, minsann. Oj så vi saknar våra ängladjur.

Finurlar på om jag ska hålla ögonen efter något särskilt på de relationsappar jag hänger på? Ser du något Esmaralda? Kram :)

Svar: Lita till din inre känsla, kram :)
Esmaralda

16 Lillanmillan :

skriven

Det som sker är att min kille ska flytta till sin hemstad. Du har sett att vi ska bli sambos.. jag vet att jag måste lämna men jag vill inte ser just nu. Det svider inom mig och jag vill bara gråta. Jag drömmer om det som alla har.. sina lyckliga samboskap och barn.. Könns som det inte kommer hända mig.. jag vet inte.. hur kan det bli att du ser oss som sambos men det slutar med att han kommer flytta? Ser du när ser kommer ske?

Svar: Just nu verkar det mesta vara ovisst och tankarna far hit och dit hos honom... jag ser inte tydligt hur det kommer bli, kram :)
Esmaralda

17 GP:

skriven

Wow! Vilken spådom…


Es, ser du om jag kommer få fast anställning på min nuvarande arbetsplats detta året?



Kram

Svar: Chansen är runt 75 %, kram :)
Esmaralda

18 Alie:

skriven

God morgon,
Vilken underbar läsning denna morgon, blir uppriktigt glad för din skull Maria, så fint.

Undrar kring ensak Es, när det kommer till min Ängel ( talismaner i allmänhet). När det gäller ens önskningar verkar endel få dem direkt medans andra ta väldig tid. Bara för det tar tid innebär det väl inte att det inte kommer att ske alls.. fast kraften avtar ju med tiden, eller?
Nu är jag ju en person som har svårt att lära mig ordet är invänta och avvakta ( vilket jag jobbar på hela tiden) ibland handlar det kanske om rätt tid och rätt timing…
Kram :)

Svar: Ibland kan det ta tid oavsett hur talismanen kroknar... somligt sker direkt, annat kan ta tid och är det inte alls ment to be så kanske det inte alls sker ! Men talismanerna jobba hårt ! Kram :)
Esmaralda

19 lilla m:

skriven

Hej Es, har vi tagit oss igenom krisen nu? Vi står varann närmare och relationen känns starkare än någonsin. Kram

Svar: J det känns stabilt men kan blåsa igen längre fram, kram :)
Esmaralda

20 Hejsan:

skriven

Kan du se när jag träffar den rätte?

Svar: Räkna med att det kan dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

21 Skorpan:

skriven

Jaha, jobbkompisens fru har testat positivt hemmatest o barnen har också symtom. Han var på jobb igår, hur stor är risken för smitta för min del Es? Tror ju att vi alla, mer eller mindre, kommer att drabbas av detta... O du har ju sagt att jag ska vara försiktig, flera gånger Es...
Kram Skorpan

Svar: Risken finns men den är större att du blir smittad från annat håll... kram :)
Esmaralda

22 Mikael:

skriven

Det var ett trevligt besök nog lätt vara taxsam när man får ett sådant besök :)

Här berättar de om vad de säger är ett av de största besöken på södra halvklotet, de ringer ut hela skolan till skolgården så alla ungarna står och glor på ufot och jagar ufot med flygplan, till de vuxna säger att nu är ni tyst om det här annars så är vi tvungna säga att ni är fulla på jobbet haha se hur besöket i Sverige blir :)

https://youtu.be/sEczN_8Q380


Kram
Mikael

23 Undrar:

skriven

Hej!
Vilken underbar upplevelse Maria.Jag tror att det finns en underbar hund himmel där våra älskade djur leker o mår bra.

Hade en konstig dröm i natt.Skulle skära ut olika kroppsdelar på en man som låg på en brits.Han va död men pratade.Jag skulle betala för att få ta ut olika inälvor.
Va betyder den drömmen?

Kram

24 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om vi får första våningen hemma i Bulgarien 😔 jag hade frågat dig, du sa att jag ska inte räkna med att det blir ordentligt ordning så jag får första våningen permanent, det sitter långt inne 😕 menade du att jag ska inte räkna med det Esmaralda 😓

25 Lilla m:

skriven

Hej Es, finns chansen att vi även klarar oss igenom framtida kriser? Jag är villig att kämpa och göra precis allt för att vi ska klara det. Kram

26 Lillanmillan :

skriven

Ja allt känns så jobbigt bara.. kommer vi få barn eller kommer det bli att vi går olika håll och jag får barn med någon annan?

27 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du Esmaralda om vi kommer att få första våningen permanent av nin fars syster hemma i Bulgarien längre fram i tiden 😕 du svarade mig men jag kan inte tolka svaret 🤔ska jag inte räkna med Esmaralda 😔😐♥️😐om du ser någonting Esmaralda 🙂 Du såg och sa att jag ska inte räkna med att det blir ordentligt ordning så jag får första våningen permanent, det sitter långt inne 😐😐😐♥️♥️♥️

28 Mercan :

skriven

Vilket underbart besök av söta Bertil Maria 🙂♥️🤗😊😍♥️

29 Anna:

skriven

God morgon Ez,

Har lite vånda här, jag har fått erbjudande om ett jobb. Samtidigt så har en tjänst blivit tillgänglig som jag ej fick i våras. Chefen vill ha in mig på den tjänsten och det är mitt första hands alternativ. Nu är jag rädd att dom snart ringer från det andra jobbet. Vilket skall jag välja och vad skall jag göra?
Intervjun för mitt 1:a hands alternativ är nästa tisdag.

Kram!

30 <3:

skriven

Hejhej!
Inflammationen släpper inte och det är svårt att få den hjälp jag behöver av vården.

Jag läste om en maskin ute på nätet och den kostade en del pengar!!

Ser detta ut att vara något som kommer att hjälpa mig? 💕
Mannen jag pratade med verkade vara väldigt geniun.

31 Mercan :

skriven

Esmaralda min mor och syster har kommit från läkaren, min mor har bakterie, är det på grund av mıg Esmaralda 😭 jag hemtade hem ekliga byxan från hm och det var något ekligt i byxan jag tagit den med vått servett med händerna 😕min bror är sjuk åckså vi alla 😭😭😭

32 Rädd:

skriven

Hej E!

Ser du när i tiden jag kommer känna att det är kul på jobbet? Händer det något som är positivt snart?

Kram och kärlek.

33 MollyD:

skriven

Hej
Vårt förhandsbesked är överklagat. Väntat då det sker i de flesta fall.
Vi längtar så efter att få bygga vårt hus. Kommer det gå vägen och kommer vi kunna påbörja i år?
kram

34 lilla m:

skriven

Hej Es, är det då han som kommer att lämna mig? Kram

35 Baloo:

skriven

Åh gud så underbar blogg och tack för att du delade med dig Maria! Glädjer mig att Bertil kom på besök och förhoppningsvis så fortsätter han att göra det framöver. Djur är bäst❤ Kram till dig!

Detta får mig Es att tänka på om min Baloo besöker mig och om han har något budskap eller hälsning? Saknar honom så❤

Elektrikerna är här och byter ut all vår el och jag tycker att de är så jävla skickliga! Hur fan kan dom allt och hur det ska kopplas?! Hatten av för dem säger jag😊 Tänkte att kanske min SM dyker upp utanför min dörr då jag inte vet vad han jobbar med ... I wish😁 Ser det ut som att jag tar hans efternamn när vi gifter oss?

Ha en bra tisdag!
Kramen

Svar: Baloo besöker dig då och då och det kommer han att fortsätta med.Ja, det verkar som om du kommer ta hans namn - du gillar namnet helt enkelt, kram :)
Esmaralda

36 Frasse:

skriven

Hej...jag skriver till dig återigen. Nu vill maken att jag ska bo kvar...jag är helt förvirrad...älskar han mig?
Kommer han att sätta på sig ringen igen?
Hur kommer allt att bli?? Hoppas du kan känna in mån känsla och ge mig nåt svar. Jag ligger bara på soffan och känner mig ledsen och likgiltig.

Svar: Kan vara så att ni behöver en paus från varann för att känna in hur ni verkligen vill ha det , kram :)
Esmaralda

37 Lotta:

skriven

Så fint och tröstande.

En liten fråga också. Jag undrar om jag och min äldste vän ses igen snart. Blev så fel sist och önskar att vi fick en sista gång i detta livet som blir ett bra avslut för oss båda. ???

Kram L

Svar: Ni kommer ses igen och saker och ting kommer reda ut sig, kram :)
Esmaralda

38 Tiss :

skriven

Hej Es!

Nu har jag äntligen vågat ta upp det där med journalen som hände för tre år sen (ja, det hela har jag funderat väldigt mycket på trots tre år) Men jag blir alltid så nojig och tvivlar på mig själv. Men visst är det något som inte stämmer, visst har jag rätt? Min samtalskontakt skulle kolla upp det hela då han tycker att hela situationen låter väldigt fel, när det gäller båda vårdtillfällena.

39 <3:

skriven

Hej kära Es,
Du trodde jag skulle behöva ta lite initiativ själv med kontakten.
E kommer absolut prata gott om mig och försöka om hon träffar honom 💖
Men vi vet ju inte hur lång tid det kan dröja innan det blir guldläge och de ses 🌟 genom sonen.
V hade sagt att hon får fråga själv 🙈
Kan det vara en god idé att kolla lite med S ? Vet hon vem jag är ? Är hon en reko tjej ?
Kram

40 Mercan :

skriven

Min bror och syster har testats positiv covid hemma Esmaralda 😭😭😭min mor var i vårdcentralen och resultatet de ska ringa, min mor har bakterie jag tror min bror åckså, är det på grund av mıg Esmaralda 😭 😭 😭

Svar: Nej jag tror inte det beror på dig, kram :)
Esmaralda

41 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Bra ide', tålamodet tryter för "lugna saker" att göra. Märklig jag är kan inte annat säga ;).

Hoppas kollegan inte blir allvarligt sjuk, det vore ledsamt...
Kram Skorpan

42 Ia:

skriven

Hej
Vad roligt Maria att få en så fin hälsning.

Själv sitter jag i karantän ☹️Och sitter och funderar på livet. I fjol var det snö, drivor på 2 m, och i år är det isgata, tala om att det kan svänga. Känner mig nere och ensamen, skulle verkligen behöva någon nu, att luta mig mot och lämna över alla bekymmer. Suck Tur man kommer över hinder och förhoppningsvis är det lite medvind på andra sidan innan nästa motgång kommer.
Finns det något att se framemot, någon ljuspunkt som man kan se framemot? Närmar sig min livspartner eller har han passerat?

Kram

Svar: Nej din livspartner har inte passerat och verkar inte ens vara i närheten än.. men det kommer... kram :)
Esmaralda

43 AnnaK:

skriven

Vilken fin upplevelse!😊

Är hemma idag från jobbet men har inga tydliga symtom. Känner mig bara trött och eländig. Gör det svårt att veta om man är sjuk eller inte. Normalt skulle jag jobbat i det här tillståndet. Ska prova ta ett hemtest iaf. Har mått såhär några ggr förr och lämnat in test som varit negativa alla ggr.

Provar igen om du ser nån specifik positiv händelse i år?

Kram 🤗

Svar: Ja det sker mer än en positiv händelse för dig under året... kram :)
Esmaralda

44 Anki :

skriven

Till Igge medflera <3
Så kul att vi är fler som tycker att Es ska skriva böcker om sitt liv . Hoppas vi inspirerar till bokskriveri Es ? :-)

Kram Anki med flock

Svar: Ja det gör ni absolut !! Tack alla och stor kram :)
Esmaralda

45 Läroliv:

skriven

Så glad för din skull, Maria. Vilken fin upplevelse du fick.

Kram

46 Shenzi:

skriven

Hej Es!
Jag undrar nyfiket vad som menas när du skriver "det kan dröja ännu en tid"? Fattar ju att det är svårt att se i tid, men hur länge kan det handla om?? Om du inte ser saker eller får in saker är det att universum inte tillåter dig att se då??
Ha en härlig tisdag! Kram Shenzi 🌹

47 Shenzi:

skriven

Hej Es!
Jag undrar nyfiket vad som menas när du skriver "det kan dröja ännu en tid"? Fattar ju att det är svårt att se i tid, men hur länge kan det handla om?? Om du inte ser saker eller får in saker är det att universum inte tillåter dig att se då??
Ha en härlig tisdag! Kram Shenzi 🌹

48 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Nu är det så att jag har skjutit upp detta med körkort hur länge som helst och behöver ta tag i det.. har två barn o bör verkligen ha körkort, min man tjatar lite också hehe.. ser du mig ha körkort i framtiden?
Kram

49 TILL IGGES MATTE 24/1:

skriven

Varför en del personer på denna blogg har åsikter om dig är för att du bland annat far med osanning om hur psykiatrin/sjukvården fungerar i Sverige och det är inte ok .... Man kan ha sina åsikter men fakta är fakta .... och att du inte tar till dig något av det den kritik du får säger mycket om din problematik ....

50 Naturvän:

skriven

Hej!

Vilken fin upplevelse Maria, kommer och tänka på alla älskade hundar jag haft, de var speciella allihopa, ibland känns det nästan som om min Boxer lägger sitt huvud på mina fötter när jag sitter vid datorn. Kan ju vara ett önsketänkande också, vad vet man.

Underbart med tisdag och massage igen, vissa punkter gör rejält ont under fötterna, men antar det känns så när kroppen inte är helt i balans.

En fråga Esmaralda, ser du om soulmaten fortarande är långt ifrån mig, eller kan ett möte ske i år?

Nu får det bli middagsvila innan spinningpass i kväll. Lätt att slumra till i det här gråvädret. Hoppas våren kommer med mkt sol!

Kram


Svar: Nog lägger din boxer sitt huvud på dina fötter ibland !Mötet kan ske i år men det är osäkert, det kan dröja lite längre också, kram :)
Esmaralda

51 Skorpan:

skriven

Understödes Anki, Igges matte mfl, ta tag i bokskrivandet igen Es! Du har varit med om mycket o kan skriva. Sen skickar vi alla vår (pocket)bok till dig för att signeras ;D. Föreställ dig den stackars brevbäraren som släpar säck efter säck med böcker till dig Es. OMG :D..
Kram Skorpan

Svar: Ha ha ha :)Nå om det blir en ny bok så kommer jag ha releasefest här på min strand när det är sommar och alla är välkomna :) Kram :)
Esmaralda

52 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Nu är det så att jag har skjutit upp detta med körkort hur länge som helst och behöver ta tag i det.. har två barn o bör verkligen ha körkort, min man tjatar lite också hehe.. ser du mig ha körkort i framtiden?
Kram

Svar: Ja, det ser ut som om du tar ditt körkort.. och det blir till glädje, kram :)
Esmaralda

53 vill bli lycklig:

skriven

Hej,
jag undrar om det kommer lösa sig med jobbsituation och livet i övrigt, vad behöver jag göra för att bli lycklig?
kram och tack!

54 Naturvän:

skriven

Hej!

Tack för svar, ja min kära boxer känns så oerhört nära, kommer ihåg hur jag klappar honom, nu får jag nästan tårar i ögonen, ibland längtar jag intensivt , men som jag lever idag passar det ej. Man kanske skulle bli hundvakt? Som extraknäck? Fast då gärna Boxer eller welsh-corgie...

Ja, soulmaten dröjer nog....bara gilla läget. Får vara glad för mina sporadiska kontakter med vännen i byn...vad göra??

Kram


Svar: Javisst kan du bli hundvakt ! Hundar gillar dig generellt ! Ta för dig och bygg gärna fler kontakter.. kram :)
Esmaralda

55 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss 😊 🤗 ♥️ 🙂

56 lilla m:

skriven

Hej Es, finns chansen att vi även klarar oss igenom framtida kriser? Kram

Svar: Ja, den chansen finns, kram :)
Esmaralda

57 LILO :

skriven

Vad tänker mannen kring mig? Kan jag lita på han? Överlag


Kram

58 Baloo:

skriven

Vad glad jag blir att han kommer på besök och fortsätter med det❤

Konstigt det kommer kännas att heta något annat i efternamn. Identitetskris typ men härligt att vara gift😊 Ang seans så har tyvärr inget hänt som stod i min för 6 år sedan. Kan det ha tagit en annan väg än det du såg då för lite konstigt att inget inträffat på så lång tid🤔 Men hoppas såklart!

Har skrivit på för bussarna nu och hoppas att det blir bra tills vi lägger ner massvaccineringen. Nya tjänster på Polisen utannonserade med start i Maj och vore då fan om jag inte lyckas knipa någon av dem. Dock vill jag inte gå ner i lön och de har lägre än vad jag har idag. Hälsa mamma det är 1 tim program samma tid som vanligt med start på måndag. Kan tänka mig hur mycket hon längtar😊

Gud vad jag älskar sol! Borde bo i ett land där det är mycket av den varan men där det inte är så varmt. Hoppas att du mår prima Es och jag kommer på releasefesten på stranden😁 Kraam

59 Lillanmillan :

skriven

Kommer jag få barn ens? Blir det med min pojkvän eller någon annan? Vill ha barn nu..

60 Skorpan:

skriven

Okej, då är det överenskommet, releasefest sommaren 2024?! Ger nog dig två år att fila på boken...
;D.
Kram Skorpan

Svar: "skratt" ja, vi får väl se... men blir det en bok så blir det fest för alla i bloggfamiljen ! Kram :)
Esmaralda

61 CL :

skriven

Hjärtat ler över denna fina berättelse om dig Maria och Bertil. Så fint och ta vara på hans besök framöver💕 Ez: Hoppas att jag en dag har hund igen för nog är livet bra mycket tråkigare utan dem. I natt drömde jag att killen som jag sa hej då till förra veckan tänkte lite på mig efter det jag gjorde och hörde av sig igen. Inte var det en sanndröm väl? Kram

62 AnnaK:

skriven

Då har jag lämnat in ett riktigt covid-test. Verkar det gå fort att få svar?

Känner mig inte direkt sjuk men nåt är i olag i kroppen så då är ju frågan vad det kan vara om inte covid.

Kram 🤗

63 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Ser du hur våren blir för mig? Något smått positivt och roligt som sker?

Kram

64 Soffan:

skriven

Halloj 👋

Sikken vacker upplevelse, Maria! Kärleken är evig den..
Skrämde jag bort henne nu, Es? Med mina "flum" intressen, eller varför denna fördröjning? När det naturvetenskapliga möter andra perspektiv va.. 😂

Stora vidsynta kramar!

Nu vankas prinsesstårta!
(viskar så inte MG hör)

65 <3:

skriven

Killarna på postombudet verkar skoja om min ålder.
Tror de att jag är yngre än vad jag är och tycker jag är söt?
Blir lite förlägen ibland när jag ska hämta ut paket 🙈
Kram

Svar: Man skojar lite eftersom man tycker du är attraktiv :) kram :)
Esmaralda

66 Makaon:

skriven

Vad härligt att få kontakt med din hund.

67 A:

skriven

Vad fin denna gästblogg var! Vet hur mycket djur betyder för en. Obeskrivlig sorg när dem inte finns i jordelivet längre. Jag träffade min katt jag hade som barn på första storhealingen jag var med på här. När jag blundade så kände jag och såg han. Jag öppnade ögonen av förvåning men då såg jag honom inte längre (såklart). Ovärdeligt!

Fick min första lön nu från nya jobbet. Och är så glad, för jag får bra med pengar över efter räkningarna är betalda, så jag kommer kunna nå mitt mål med mitt sparande. Det blev helt plötsligt verkligt, att det verkligen kommer kunna bli verklighet! Äntligen. Efter alla år.... tänk när min dotter var liten... hade knappt råd med mat och bodde i ett ghetto. Kan nästan inte fatta. Men jag har aldrig gett upp eller nöjt mig. Jag är inte samma person som då. Och jag har dig att tacka för också, för alla svar, råd och peppningar man får här!! Så man såg ljuset i tunneln

Kram!

Svar: Underbart ! Så glad jag blir nu för din skull ! Kram :)
Esmaralda

68 Mc brud :

skriven

På återseende Bertil! 🥰
Du, Esmaralda...
Ytlig fråga måhända.
Men så evinnerligt trött på min inredning...
Tror du det skulle bli bra att byta ut några möbler och få in mer av 'mig'?
Eller blir det galet/slöseri?

Kramis!

Svar: Jag tror det skulle påverka din trivsel.. du behöver få hemmet att mer spegla dig och din personlighet, kram :)
Esmaralda

69 Fjärilen :

skriven

Hej! Kan du se något om jobberbjudanden för mig framöver?

Svar: Ja, det verkar komma något, kram :)
Esmaralda

70 Andreas:

skriven

Har tjafsats hit och dit om psykvården och jag kan ge ett exempel på hur det kan se ut. Min kollega har mått dåligt och sökte sig till psykakuten. Hon skulle få kallelse till samtal och har efter tre månader ingenting hört. När hon kontaktar dem nu så har de inte kvar några av hennes uppgifter och ingen aning om att hon skulle kontaktas. Så kan det också gå till.

71 Jossan:

skriven

Kommer jag bli en gammal mamma? Blir 31 i år..

72 Jossan:

skriven

Kommer jag bli en gammal mamma? Blir 31 i år.. Kommer jag ens få chansen att bli gravid? Jag skulle ju till och med ha träffat den rätte vid 25.. När blir det barn för mig?

73 T:

skriven

Vilken fin berättelse och återseende av fin hund. Hundar är underbara. Jag har själv min lille hund i alltet sen några år tillbaka. Saknar honom mycket. Men svårt att ha hund idag med små barn som tar mycket tid. Men skulle gärna vilja ha hund igen nångång om jag orkar .. Ser du något djur framåt es? Hund eller katt? Tack!!!

Svar: Ja, ett djur i familjen kommer så småningom, kram :)
Esmaralda

74 Skorpan:

skriven

Klart att festen är för alla i bloggfamiljen, det avsåg jag nog i mitt "uttalande" :). Är inte såå egoistisk ändå ;D.
Kram Skorpan

75 Mirre:

skriven

Hej Es,

Haft en period nu med sjukdom och trötthet.. känner mig väldigt nere och ensam. Försöker tänka positivt..
Blir det bättre snart? Något nytt påväg?

Kram🥰

Svar: Det kommer vända och bli riktigt bra...gr positiva och bra val under tiden.. kram :)
Esmaralda

76 Till Andreas:

skriven

Trist och höra att din kollega också har dåliga erfarenheter av psykiatrin, hoppas att det ordnade med samtal och att h*n mår bättre nu.

Kram Igges matte

77 Emilia:

skriven

Jag håller med dig Andreas att det ibland försvinner mellan stolarna och man kan få vänta max någon månad, men att det skulle ta flera år att få tid stämmer absolut inte utan då har det att att göra med att man har problem som inte kan bli hjälpa av en psykolog eller terapi.

78 Rädd:

skriven

Hej E!

Jag känner mig så arg, känns skit jobbmässigt. Kommer det bli bättre? Ska jag vabba imorn med eller är det bättre att försöka ta tag i sakerna? Jag vill bara komma därifrån.

Ledsen.

79 Mys:

skriven

Några nya och bra personer på väg in i mitt liv? Kram

80 Agnes:

skriven

Ang inlägg 49.

JAG vet mkt väl vem som ligger bakom dessa härskna angrepp gentemot de som inte stryker en viss person medhårs.
Att ha blivit blockad en gång i tiden av "hen" har nu utvecklat sig till en form av vendetta som ska utspela sig här i Es kommentarsfält. I syftet att smutskasta en upplevd "antagonist".

Jag fattar..du är skitkränkt! Vilket du nu blir av tamifan allt som inte passar din sk "världsbild".
Att gömma sig bakom epitetet "VI" bygger på att inte väga ta ansvar för sig själv. Lite udda beteende av ngn som påstår o skryter vitt o brett om sina självklart självupplevda godhet, men utan förmåga att kunna applicera detta i levande livet.

Jag fattar..du är som Moder Theresa...men för fan...skaffa självinsikt, människa...
åtminstone jag är jävligt trött på att du måste hålla grytan kokande med dessa påhopp på ngn som nu har sin egen upplevelse inom psykvården. Som du nu anser inte är relevant för det har nämligen inte du o då stämmer det inte! Underbart resonemang. (Är du likadan när det kommer till en relation? Då är du en knepig rackare...i mina ögon.)

Jag med flera, däribland även ES, har bett om att främst du ska lägga ner tramset o gå vidare...men tydligen så klarar du inte det?

Att säga sig ha kunskap om psykiatri men ha så taskig insikt om sig själv.
Wejki-wejki...typ..

Du får välja ngt av alla dina alias du använder här o gå frustande till anfall...eller, ett uttalande av mig som du valde att copycat:ta i syfte i att göra det till ditt som du kände låg bra i en text..."Nu kommer du att hugga som en kobra...!" Hahaha...

Ber nu Es att åter igen försöka få dig att stilla dig. Du har ju en bra relation med Es, så kanske du denna gång väljer att lyssna på henne o lägga ner din vendetta o udda anfall på de som du nu finner misshagliga?

Och återgå till ditt alias som flera a oss vet att du har?
Åtminstone jag skiter fullständigt i ditt alias, men med tanke på att du nu är medelålders, så anser jag att ditt beteende är en smula udda...vill inte gå in på personliga egenskaper mer än så, men jag föreslår att du kanske ska gå i terapi för att finna dina dolda fönster du inte kan se själv...

Må gott o ha det bäst, både du o alla andra här på bloggen! ;0}



81 Dunegull:

skriven

Vilken fantastisk historia Maria 🐕❤️

82 Till Andreas:

skriven

Trist och höra att din kollega också har dåliga erfarenheter av psykiatrin, hoppas att det ordnade med samtal och att h*n mår bättre nu.

Kram Igges matte

83 Till Emilia:

skriven

Du verkar inte riktigt veta hur vården fungerar idag.... max en månad att få terapi! Måste vara ett skämt. Där jag jobbar är människor på väntelista BETYDLIGT längre än så.

84 Igges matte:

skriven

Läste kommentarerna om fest på din strand för hela Bloggfamiljen, jag må ha social ångest men den kan hoppa och skita för jag för är det nåt jag inte vill missa så är det att få träffa dig IRL och få ett ansikte bakom alla alias ;) Sätt igång och skriv!! ;D Stor kram

85 Sophija:

skriven

Hei!
Min syster gick bort i september, vill veta lite mer om hur det gick till och om hon hade ont? Du får jättegärna framföra hur mycket jag älskar henne och att hon är så himla saknad! Tack
Mvh sophija


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: