Tomt i stugan.....

I går var det avslutning på segelskolan för barnbarnet Ozzy och sedan  for  de hem till sitt.... lite stressade  dock, för dottern ska hjälpa till på ett bröllop i  dag.
 
Hon har gjort väldigt vackra placeringskort och allt ska gå i lantlig stil
Hon är ju pysslig och duktig med allt sådant, dottern.
 
 
I går var jag och  maken med till hamnen och tittade och Ozzy är riktigt duktig på
att manövrera sin jolle. Nästa sommar blir det större båt.
 
 
 
 
Vår mysiga hamn och här håller segelskolan till !
 
 
Dottern älskar att bada i havet och ligger i och plaskar mest hela dagarna !
 
 
Dottern redo för shoppingtur !
 
I dag är det tomt i stugan.. men det varar inte länge !
 
I morgon, söndag,  anläder ryska syster och det blir liv i luckan igen
 
Hon har lovat att laga till en rysk middag en av dagarna och det ser jag fram emot !
 
Lite festligheter på hamnkrogen ska vi också hinna med !
 
Vi rår om varann fram till torsdag och det ska  bli så roligt
 
Kram & kärlek💖
 
 
1 Skorpan:

skriven

Duktig grabb, Ozzy, som går i seglarskola sommar efter sommar :). Brås på sin mor som tycks vara duktig på allt hon tar tag i, eller hur :). Det är ju bara tomt i stugan för en dag Es, sen blir det full rulle igen ju o du kan ju behöva lite lugn o ro också... Eller gör du inte det?

Här var det också tomt igår då jag sent omsider kom hem o det är så skönt att inte behöva passa nån, därför gillar jag ensamheten ;).

O nu talar jag om barnen, skulle gärna ha nån annan att mysa med, nån som är mycket självgående o kanske skulle passa mig, om det nu är möjligt ;). So far syns ingen till hur jag än försöker spana o det undrar jag om jag rör mig på fel ställen ;D? Är han ännu långt borta Es, soulmaten?Verkar så...

Varmt o soligt ska det vara idag också, får se vad jag orkar göra i hettan. Stranden min har blåalger, inge vidare det inte, men en stund på stranden kanske skulle gå...

Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Ja, Ozzy är ihärdig med segelskolan !Och nu har han kommit så långt att han får låna båt på egen hand i sommar och ge sig ut !
Jag kan inte se hur långt bort din framtida vän är men det känns ju hela tiden som om det närmar sig, kram :)
Esmaralda

2 Susan:

skriven

Ska bli med katt 🐈‍⬛ men har aldrig haft djur innan så lite nervös e jag allt… fixar jag detta 🤔😱

Håller oxå på att hjälpa till inför ett lantligt bröllop, tyvärr inte mitt eget😉 utan för min ”lilla tös”

Kramiz

Svar: Jadå, visst fixar du att bli kattägare... läs på så du är förberedd ! Kram :)
Esmaralda

3 <3:

skriven

Godmorgon kära Es
Ryska syster kanske vill dela med sig av ngt recept. Funderar på att laga kreolsk fläskfilé gryta med kabanoss, grädde, oliver, paprika, syltlök och champinjoner. Med riktig grädde blir allt så gott.
Börjar A närma sig nu ? Bröllopet är idag 🤮känner han ett uns av saknad eller mest det är synd om mig.
Kram

Svar: Jag ska fråga henne om recept !!Din gryta låter hur läcker som helst !
Saknad på djupet kan du nog inte räkna med att han känner, kram :)
Esmaralda

4 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda det ska blir en övervakningsfest i dag till min bror som fyller 50år! Tror du allt blir bra? Något jag ska tänka på ?
Kram🤩🌺☀️

Svar: Jag tror det blir jättebra... ha det nu riktigt skoj.. kram :)
Esmaralda

5 Helena Ir:

skriven

Duktig han är Ozzy, det har blivit några somrar för han i Segelskolan.. roligt när det går framåt.
Och din dotter, så vacker hon är! På riktigt det lyser om henne, i 40 års åldern blomstrar kvinnorna, sägs det, och det stämmer in på henne :) Lite blygsamt så tyckte jag det om det om mig själv också :).. det var då de :)!!

Igår kom tanken upp helt plötsligt att varför inte möblera om i vardagsrummet, byta plats på soffan och bokhyllan. Vore väl bra! Så inom några minuter så startade jag detta.. rätt stor soffa, och bokhyllans hyllor fick plockas ner. En bra kvinna reder sig själv :) Mina döttrar, på varsitt håll på sms, en suckade om värmen och min syssla! Den andra skrattade och skrev: Mamma alltså :) !
Själv känner jag vissa gånger att jag trots min trötthet, så får jag ett sånt energiöverskott!! Kanske en bokstavskombination på mig också, mina döttrar, har båda två, kanske även sonen.. så why not, liksom :) det blev ju bra!

Idag får du ladda inför nästa besök :)
Ha det så bra!

Kram

Svar: Ja, nästa sommar fyller dottern 50... herregud vad tiden går !Så roligt när man får sina ryck om att förändra hemma... det händer mig också då och då... och dessa ryck ska man ju leva ut ! Kram :)
Esmaralda

6 Snödroppen:

skriven

Godmorgon💞
Va gullig han är lille Ozzy, han har vuxit på sej minsann, vacker mamma har har också! Mysigt när du får besök i stugan…
Jag fick också besök igår, huxflux dök min gamla flört upp och fyllde på energidepåerna🙈han är en rolig prick😅Ses vi snart igen?
Ha en go o fin lördag, kram💞

Svar: Ja Ozzy är lika lång som jag nu minsann !!Kul med påfyllning av energi... det behöver vi alla emellanåt, kram :)
Esmaralda

7 Naturvän:

skriven

Hej!

Vilka fina bilder på barn och barnbarn!

Våra barn kommer ner och hälsar på ngra dagar i början av nästa vecka, blir ngra intensiva dagar men kul.

Uppe i ottan och förberett dagen, till middag färsk sparris och skinksås. Alltid lika gott! Vi fick rejält med regn igår och det känns mkt friskare ute.

I dag blir det att besöka en "nygammalstrand", bad och bok och solparasoll med,

Hade varit trevligt om jag stötte på ngn trevlig karl där, vad tror du Esmaralda,??? Dags nu tycker jag!!

Kram och ha en härlig sommardag



Svar: Sparris är galet gott !Och så härligt med strandhäng ! Då känner man att det är sommar.
Ja, jag tycker också det är dags att du träffar rätt... och det känns inte som att det ska dröja så länge... kram :)
Esmaralda

8 Misstjejen:

skriven

Hej

För två år sedan vet jag vad jag vill att vad jag ska gör med min livet för jag är den äkta person med B kvinna. Så nu vet jag inte vad jag vill. Nu allt känns så falskt av mig. Jag har olika typer av grupperna som jag umgås med. Det är svårt att hitta mig själv tillbaka som jag bruka var. Jag är så osäker på allt.

Jag minnas bara att jag var äkta med B kvinna efter den tid var jag inte så äkta... allt är en tabu för mig.

Men det är svårt att blir äkta igen och vet vad jag vill att gör med min livet. Jag hitta aldrig tillbaka till mig själv.

Är det bra att var falskt? Som jag minnas att jag önskar en viss av såna situationen längesen men jag är besviken att den slår in...

Jag vet inte hur ska jag ändrar på det...🤔

Ha det bra

9 Joana:

skriven

Hej Esmaralda!
Kommer Sha höra av sig under/efter sommaren och ungefär när i så fall?

10 Lupin:

skriven

Så underbart med olika besök som avlöser varandra..
Njut av fina dagar med din syster.

Natten gick förträffligt och jag känner min osäkerhet klingar av. Det är helt och hållet Hans 👁 förtjänst, jag är övertygad.
Jag kan faktiskt känna av hur han verkligen jobbar på att leda in mig på just det, som är rätt för mig och hur mina tankar ska tänkas ( och inte tänkas).
Nu, ska jag verkligen ta sikte på ett spikrakt spår framåt.
Kram :) 🍀🌱

Svar: Ja, han jobbar stenhårt för dig och det är så positivt att du kan ta emot och känna av detta, kram :)
Esmaralda

11 Hemlig:

skriven

God morgon Esmaralda!
Uppe med tuppen idag? Här blev det lite längre sovmorgon och liggande i sängen o det kanske behövdes.

Undrar gällande min låga energi o ringa livslust, nej inte att jag vill ta livet av mig, är det något som kommer att bli bättre? Enligt test hos doktorn är jag varken deprimerad eller nedstämd så vad är det jag då har? Dåliga hormoner, för lite testosteron? Något bör det ju vara som inte står rätt till? Doktorn kom inte fram till något allvarligt i alla fall. Hoppas att du kan se något Esmaralda.
Tack och kram!

Svar: Ja, jag har vaknat lite tidigare än vanligt nu sista tiden !Försök med tillskott... kan vara hormonerna som spökar..... kram :)
Esmaralda

12 Misstjejen:

skriven

Hej

Sommar kommer väl var intensiv för mig med aktiviteter? Medan försöka jag jobbar på att bli vana med var aktiv. Jag ska bara kämpa till min kropp blir vana igen. Kommer det uppbyggd igen?

Ha det bra

Svar: Jadå gör upp en bra plan som är rimlig och som du kan hålla dig till och bygg upp dig, det kommer göra gott, kram :)
Esmaralda

13 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag vet att jag kommer inte väl kunde ses J honom mer. Har den känslan att jag borde gå vidare och inte försöka att ser honom. Jag har förstår att många har en annan tanken om mig när det har gör med örebro.

Jag har redan gå vidare tack vare B kvinna men kanske ska jag låtsas ännu mer?

Ha det bra

14 Carina ST:

skriven

Vilka härliga somrar du har Ez. En tillvaro i min smak. Önskar mig något liknande och undrar om det kommer finnas i min framtid? Hemmet i Skåne och umgänge med nära och kära. En dröm för mig.

I augusti ska jag iallafall få två veckor i Ystad hos mamma. Barnen är med i minst en av veckorna så då får vi rå om varandra lite mer. Längtar.

Ett liv i ett hus där, med soumaten vid min sida, skulle vara drömmen.

Läste om hur gymbesöket och första mötet med din PT gick. Låter ju riktigt bra. Blir inspirerad!

Önskar alla en fin helg.

Kram, Carina ST

Svar: Vilken härlig semester du ska ha i Ystad !Kram :)
Esmaralda

15 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om vår Katt mamman kommer att födda sina kattungar innan vi åker till Sverige och jag kommer att kuna hjälpa mina sötisar 🙏🙏🙏

16 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Härligt med liv i luckan !
Vacker bild på dotra din <3 Duktigt barnbarn blivande OS stjärna kanske ? Har själv aldrig seglat men beundrar de som klarar av det !

Här blir det oxå liv i luckan idag . Bägge sönerna kommer och jag stortrivs !

Kram Anki med flock som inte är åskrädd ;-)

Svar: Jag har inte heller seglat... och sonen har motorbåt.... och det är bara Ozzy som regelbundet återkommer hit varje sommar och går segelskola :) Vad roligt att ha bägge sönerna på besök... kram :)
Esmaralda

17 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Resan börjar närma sig sitt slut och det känns alltid så vemodigt. Jag har säkert varit nomad i något tidigare liv då jag älskar att vara på resande fot. Att återvända till vardagen känns lite som att bli inlåst i en bur, med begränsade möjligheter. Ångesten kommer krypande.

Fina Esmaralda, ser du om hemresan går bra? Och tror du det dröjer länge innan jag kommer iväg nästa gång?
Kram,
Jennifer

Svar: Upptäcktsresande har du varit !Hemresan kommer gå bra... lite rörigt på en flygplats kanske men ingenting tokigt, kram :)
Esmaralda

18 Jossan:

skriven

Godmorgon!

Jag vaknar trött varje morgon. Det är riktigt drygt..
Igår träffade jag en klasskompis från högskolan. Ibland är det skönt att bara träffa andra än de man umgås med. Jag och mina kompisar har dock kommit överens om att vi ska ses en dag i veckan nu när vi är lediga. Så nästa vecka ska vi ses på fredag. Klockan 11..Tycker dock det är lite tidigt eftersom jag inte hinner träna innan..

Jag har sån träningsvärk idag i armarna och tå träna jag dem i torsdags. Det går så segt med min coach..
Idag ska jag iallafall vara barnvakt till mina syskonbarn. Blir väl poolhäng med dem då. Eller med 7 åringen iallafall.
Tänkte ta med böckerna och testa henne om hon klara av att läsa andra nivån på böckerna. Hon kan redan läsa och är långt fram.

Jag satt igår och planerade upp SO skönt när man inte har press på sig.,

Han mr right.. Börjar han närma sig?

Kram

Svar: Härligt med poolhäng !Mr Right KAN närma sig... ha koll... kram :)
Esmaralda

19 HS:

skriven

God morgon Es!

Underbart med havet.

Incidenten igår, skedde den av naturliga orsaker eller fanns det en yttre påverkan? Ska jag ta det som en varning?

Kram

Svar: Känns som att det handlade om naturliga orsaker, kram :)
Esmaralda

20 Ghostwriter :

skriven

Vad roligt med besök!


Känns det rätt av mig att leta ny inneboende? Om du ser något problem som kan uppstå, tex flytt….


Önskar dig en fin dag!


Kramar

Svar: Lite småproblem får du räkna med men var så tydlig du kan redan från början om vad som gäller... kram :)
Esmaralda

21 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om det tar tre år söta Esmaralda eller fem år innan min bror kommer att träffa tjejen med gott hjärta som du såg för honom 😊 du såg att det inte blir som tio år Esmaralda 🙂

Svar: Det kan ta tre eller fem år men också ett år... det beror lite på hur aktiv din bror själv är i sitt sökande... kram :)
Esmaralda

22 Misstjejen:

skriven

Hej

För tredje gånger att jag har migrän i sommaren just nu😫. Det är svårare än vad jag trodde.

Jag har aldrig haft såna i sommaren.😔

Hur ska jag lösa det

Ha det bra

Svar: Migrän är jobbigtPrata med din läkare om medicin... kram :)
Esmaralda

23 Johanna :

skriven

Kära E!

Ser du om/när jag kommer träffa den stora kärleken och isåfall hur (jobb etc)?

Önskar dig en fin helg!

Kram

Svar: Du möter din kärlek men kan inte säga exakt när, kram :)
Esmaralda

24 Alex :

skriven

Hej Esmeralda,
Jag verkar ha stött bort min syster ännu mer nu, och det är bara så tydligt att hon inte vill umgås. Varken någon av dem. Förstår inte varför det är så svårt att kommunicera, hon är bara så fördömande jämt vilket jag inte accepterar längre. Men nu sa jag nåt och få verkar det som att jag är boven i dramat.

Svar: Låt det rinna av dig... känns inte som att det är värt konflikt... kram :)
Esmaralda

25 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 Esmaralda ser du om vår Katt mamman kommer att födda sina kattungar innan vi åker till Sverige 😓 kommer jag att kunna hjälpa dem😔

26 <3:

skriven

Kommer det bli ett uns samvete idag och att han tänker på mig på bröllopet?
Önskar någon bara fällde en kommentar till min fördel.

27 <3:

skriven

Grytan är väldigt god. Du kan söka på kreolsk gryta. Brukar ha den som grundrecept.Gott att ha stekta färska champinjoner i med. Eller paprika.
Hur är JB som person ? Längtar han inte efter kärlek och en seriös relation ?
Så konstigt att han är singel utåt säger Eva.I midsommar firade han med andras familjer och barn. Tallisman kanske hjälper till där för mig att ett möte sker och love. Tror du vi kommer dejta ?
Han har kanske någon kvinna i sina tankar...fortfarande.
Kram

28 E:

skriven

Strul med bloggen. Svårt att komma in.
Ozzy är duktig & din dotter är vacker!
Har han med de vackra ögonen glömt mej nu?

Svar: Nja, inte glömt kanske men jag ser inte så mycket tankar på dig.. kram :)
Esmaralda

29 AnnaK:

skriven

Blir det bra?

Kram 🤗

30 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror kommer att träffa tjejen med gott hjärta som du såg för honom innan han träffas med tjejen som han har kontakt via mobilen som du är tveksamt 😊

31 Helena Ir:

skriven

Det frågas en del om kärlek här på bloggen :) rätt förståeligt att många längtar. Så jag chansar på om du känner något för min del ännu?

Härligt med regnet och åskan i natt, men det är ändå rätt svettigt, tycker jag. Sjöblöt av dagens träning..

Kram

32 Sommarlov :

skriven

Oj har de avslutningen så sent?
Har dina barn haft det roligt i kroatsien?

Es ser du något spontant om mig!
Kram

33 Sommarlov :

skriven

Oj har de avslutningen så sent?
Har dina barn haft det roligt i kroatsien?

Es ser du något spontant om mig!
Kram

34 Louise:

skriven

Hade svårt att komma in på bloggen innan. Fick bad gate meddelande eller något.
Kollade på en dokumentär innan om Kissie(Alexandra Nilsson)och Dessie(Desiree Nilsson). Du vet de tjejerna som hade de stora bloggarna i mitten av 2000 talet. Så himla intressant att faktiskt höra deras historier om hur de som tonåringar blev rakt av utnyttjade och hatade och bråkade sinns emellan. Om ni är intresserade så finns den på SVT och heter Vad hände sen?
Svinigt det var om man ser bakom kulisserna.
Idag är de i alla fall vuxna och Desiree jobbar som mäklare eller något sådant.

I torsdags kom beslutet från högsta förvaltningsdomstolen och de tänker inte pröva vårt case så vi får väl vänta tills de prövar det igen i oktober.
Jag hoppas verkligen att jag har då kunnat komma en bra bit på vägen med mitt eget liv. Även om det inte är lika mycket så tjafsar och bråkar jag och mannen (inte lika högljutt längre) fortfarande och vi har skilda åsikter om allt.
Han tycker det är viktigt att vi får reda på vad som händer i världen och ren och skär ondska styr världen. Men jag orkar inte bry mig vilket jag berättar för honom och då börjar han bråka om det.
han har sagt att han vill ansöka om hemtagningsutredning redan nu. Men en sådan utredning tar fyra månader och det är fyra månader tills de ska pröva om hon kan komma hem eller behöver fortsatt "vård".
Och min advokat avrådde att vi inte skulle förhasta oss med detta. Men det handlar även om hennes skolgång.
Jag vet inte riktigt var jag ska börja för att komma här ifrån...till soc tänker jag inte vända mig till jag litar inte på den myndigheter alls. Jag får lämna in skilsmässoansökan om drygt 2 månader så är det gjort.
Jag måste ha ett jobb och tro mig jag har sökt allt men då jag inte har utbildningen så får jag söka till det jag har utbildning till och det inom förskola.
På fyra veckor har jag varit på 7 intervjuer(blir den sjunde på måndag). Och den som jag var på igår kändes jättebra men så kommer vi till referenser. Nästa gång tänker jag säga att de inte vill vara mina referenser längre så jag står där utan. Kanske de kan anställa mig då och faktiskt ge mig en chans och se vad jag går för.

Har jag chansen till de 6 jobb(ett har redan meddelat att de gått vidare med andra sökande) jag varit på intervju hos? Jag hoppas det för jag behöver ett jobb.

Ha en fortsatt fin lördag och tacksam för svar. Kram

35 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja synd att jag inte finns i hans liv för tänk så mycket glädje jag skulle ge honom ;D. Eller det tror jag iaf!?

Tankat bilen full så det är nu omskött med tanke på resan om en vecka. Bensinen va det billigaste jag sett på länge så jag hade lite tur där :). Sen in i ett varuhus o svalka sig, pust denna värme, finns det faktiskt nån som gillar den? Vore kanske ok om det ens va svalt inne, men det är det inte hos oss. En luftvärmepump med kylegenskap vore något nu... Tål att tänkas på.

Dags att laga käk o äta o sen bara slappa för vad annat orkar man i denna värme? Kanske lika bra att man inte har en karl ;)...
Kram Skorpan

36 Naturvän:

skriven

Hej!

Tackar för svar, hoppingivande. Kanske träffar jag Mr Right redan i sommar? Jag jobbar på det i alla fall. Strosade på 2 stränder idag och njöt av dagen,affirmerade men träffade dock inte på ngn, tyvärr!!

Inte kan man tro din dotter fyller 50 nästa år, hon ser minst 10 år yngre ut! Väldigt söt!

Till nr 3, kreolsk fläskfilé gryta låter gott,har aldrig provat, men smakar nog bra i sommarvärmen. Ska söka receptet på nätet.

Sparris och skinka var urgott, lite vitt vin därtill smakade också bra!

Kram och hs en fin Lördagskväll!



37 Kapsejsare :

skriven

Vilket underbart koncept att nära å kära avlöser i strid ström :')

Och så stor Ozzy har blivit!

Undrar om e.w kan bli en nära vännina på sikt? Hon går igenom lite prövningar just nu men hoppas hon uppskattar gåva och mina ord. Kramar ❣️

Svar: Jodå, visst kan hon bli en ny väninna, kram :)
Esmaralda

38 HS:

skriven

Tack Es för svaret.

Kram

39 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Sker min sommarflirt ut att ske med Z eller blir det med någon ny? Är den nya en utländsk man?

Kram

40 M:

skriven

Har inte kommit in på bloggen förrän nu. Så vacker din dotter är Es och jag älskar hatten. Tänk vad stor Ozzy har blivit och bra jobbat av honom. Vad kul att ryska syster kommer och ni får det säkert jättekul tillsammans.

Väldigt seg idag efter att ha varit vaken kl 02.15 - 5.00 pga åskoväder. Gäääsp. Och sen jobbat men på helger kör vi 4 timmar så skönt och går alltid lätt när man har goa kollegor med sig.

Från igår. Nej det är ingen action runt mig trots att jag släppte på blockeringen för romantik i våras och varit öppen och mottaglig sedan dess. Lika dött som det var innan och jag kan inte göra mer än det jag gjort och det är nog bäst för mig att inte hoppas för jag blir bara besviken och det är ännu jobbigare. Så jag och Ögat får fokusera på annat och hoppas att det blir bra :)
Kram

Svar: Ja, många har haft problem att komma in på bloggen... jag också !Ja, fokusera på annat... ibland hjälper det och bidrar till att öppna upp på just det sätt som behövs... håller alla tummar... kram :)
Esmaralda

41 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om tjejen med gott hjärta som du såg för min bror är müslim 🤔

Svar: Det är troligt att hon är muslim, kram :)
Esmaralda

42 Therese C :

skriven

Hej Es!
Vad duktig Ozzy är med seglingen.
Jag gick också i seglarskola när jag var liten men det var inget jag fastnade för. Jag var livrädd hela tiden. Men min storebror var duktig på segling.

Nu har hästarna äntligen släppts på betet. Bona blev exalterad och hoppade jämfota av glädje.
Hon flög runt som ett popcorn. Björn fokuserade enbart på att äta. Men Bröta och Caddis sprang ett varv tillsammans med Bona innan dom dök ner i gräset precis som Björn.
Jag har berättat för Bonas ägare att jag ska ta lektioner på Björn för Maria och hon blev nyfiken och ville veta mer om vad vi ska göra för Björn är ju för liten för att jag ska kunna rida honom. Jag ska lära mig dressyr ifrån marken och jag berättade lite om vad vi gjorde med Pingu och jag visade Marias hemsida.
Hon tyckte att det verkade intressant och började fundera på om det kanske var något man skulle kunna göra med Bona också. Hon hade som förslag att vi kunde ta en lektion tillsammans och att vi kunde turas om med att träna Bona och att se efter hennes dotter. Det låter som ett jättetrevligt förslag tycker jag. Det kunde bli kul för oss alla. Kul för Bona som får börja träna innan hon rids in,kul för hennes ägare som kommer får utveckla sin relation och kommunikation med Bona innan hon hoppar upp första gången. Kul för dottern som får umgås med mig medan mamma tränar (dottern är 3 år och hon verkar svårt förjust i mig). Kul för Maria som får hålla lektion. Och kul för mig som får både träna med Bona och umgås lite med min fanclub (syftar på treåriga dottern😁).

Kram Therese C

Svar: Vilket roligt förslag du fått om att träna... jag tror det passar dig riktigt bra... kram :)
Esmaralda

43 A:

skriven

Idag var det svårt att komma in på bloggen! Och texten ser väldigt konstig ut. Nåja.. nu är jag inne! Vad duktig han är Ozzy och så stor han blivit! Din dotter är väldigt vacker.

Här har det fixats och donats. Tvättat. Dottern har haft kompis här hela dagen. Nu blir det hemmagjorda hamburgare. Tyvärr inte på grill då jag bor i lägenhet, men blir gott i alla fall.

Nåt budskap till mig? Nåt jag ska tänka på?

Kram!

44 Jossan:

skriven

Jag tänker det.. Kommer jag ha chansen att träffa han den rätte innan jul eller sommaren? Tänker att jag hade önskat att han kom så man kunde njuta av en utlandsresa...

Kra,

Svar: Jag kan ju inte se när han kommer... men du ska inte vara passiv i din väntan och vill du resa... så res... kram :)
Esmaralda

45 Matilda:

skriven

Hejsan esmaralda, en fråga om det hinns såhär en lördags kväll, vad ser hösten ut att komma med för mig?

Sådan mor sådan dotter, både med shopping och söta utseendet, härligt 😄

46 M:

skriven

Jag har problem med robotrutan varje dag och blogg.se säger att de ska jobba på det men ändå fortsätter problemen.

Tack! Jag tror inte att mitt problem är att öppna upp utan jag är helt enkelt inte intressant för det andra könet när det kommer till kärlek utan det verkar en annan typ av tjejer som går hem och sådan är inte jag. Man gillar mig som människa men där tar det stopp. Trist men sant.

Ha en gosig kväll.
Kraam

Svar: Generellt kan det vara så... MEN.. din speciella människa som dyrkar dig i kärlek kommer... helt klart... kram :)
Esmaralda

47 Nyfiken i en strut 🍦:

skriven

Så nyfiken.
Är mina tjejer Himi och Tali dräktiga?
Båda eller endast en?

Längtar väldigt mycket ❤️

Kram

Svar: I all fall en av dem kan vara dräktig, kram :)
Esmaralda

48 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 😔 jag blev så glad för min brors skull 😊 Esmaralda och jag är så tacksam för allt som du gör för våra söta katter och söta kattungar 😔 och när jag ser hund på gatorna jag ber för dem Esmaralda 😫 de är dem vackraste som finns 😔🙏🙏🙏

49 Västkustbruttan :

skriven

Herregud.
Nu har denna icke-dansanta och mindre graciösa dam gått och skrivit upp sig på SALSA kurs (!!)
Lord give me mercy... 😱😅
Men kul med utmaning!
Någon känsla kring kursen?

Nu ska jag pusta efter denna modiga handling...

Stora kramen




Svar: Men gud så roligt med salsakurs !Bra träning dessutom.... och jag tror detta kommer passa dig riktigt bra... kram :)
Esmaralda

50 Roboten:

skriven

Det är ju ni kärlekskranka gnällkärringar som tjatar så förbannat mycket om karlar varje dag att jag hakar opp mig, ingen karl vill ha ett desperat kvinns, lite självrannsakan skulle inte skada. ;D

51 Skorpan:

skriven

Himmel så konstig bloggen är idag, har den också fått solsting ;D?
Kram Skorpan

Svar: Ja, nåt har den drabbats av ! Kram :)
Esmaralda

52 Johanna :

skriven

Kära E!

Ser du om/när jag kommer träffa den stora kärleken och isåfall hur (jobb etc)?

Önskar dig en fin helg!

Kram

Svar: Jag ser inte när... men jag ser ATT det sker... dock kan det dröja ännu en tid, kram :)
Esmaralda

53 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Resan börjar närma sig sitt slut och det känns alltid så vemodigt. Jag har säkert varit nomad i något tidigare liv då jag älskar att vara på resande fot. Att återvända till vardagen känns lite som att bli inlåst i en bur, med begränsade möjligheter. Ångesten kommer krypande.

Fina Esmaralda, ser du om hemresan går bra? Och tror du det dröjer länge innan jag kommer iväg nästa gång?
Kram,
Jennifer


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: