HJÄLP ..............

Nu måste jag be er om hjälp !!

 

Jag har dammsugit nätet på jakt efter RIKTIGA lakan… mormorslakan typ som är  av riktigt tjock bomull….men hittar inte ! Nu börjar jag bli frustrerad på riktigt !

Det ska vara påslakan till ett vanligt enkelt täcke.. örngott och det ska vara underlakan i kuvertmodell.

Hotell  har  ibland de här tjocka lakanen och  jag har köpt vad som sägs vara hotell-lakan och betalat en halv förmögenhet men sen visade det sig att de är tunna och eländiga  och helt utan den tjocka bomullskänslan!!

Sist när jag var i Tyskland hade vi tjocka härliga lakan och jag frågade var de var köpta men de köptes såklart från en försäljare som enbart  säljer i storpack till hotell !!

Jag funderade om jag kanske kunde sno lakanen med mig hem...men det hade ju varit alltför uppenbart !

Mamma har kvar lakan efter mormor… vackra tjocka lakan med knypplad spets.. men de är ju tillverkade till 90 sängar och påslakan fanns ju inte heller på den tiden.

 

 

Känns som om det är mission impossible… överallt annonserar man  om mjuka lakan… och skit i mjukheten säger jag…. ge mig tjock bomull bara !

Har någon av er tips ?  Det tar jag så gärna emot !

Kram & kärlek💖

1 Ester:

skriven

Godmorgon!

Hotellkompaniet.se kanske kan ha de lakan du letar efter?

Kan något bra vara på väg som gör tillvaron lite roligare och lättare?

Kram

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Varför säger du att jag kan smsar C kvinna men du borde säger att vänta lite med det för jag vet inte hur är hennes reaktion just nu grund av hon svar inte på min fråga för få stödjer.

Det känns mer oroligheter för mig och jag är självkritisk...

Ha det bra

3 A:

skriven

Svårt det där! Af Swedala har sånt... Men dem gör bara till företag (bara hotell?), men du har ju ett företag... du kan kolla 😁 annars har jag inga tips tyvärr!

Kram!

4 Liljan:

skriven

Godmorgon 💐
Kontakta lokal linnefabrik och fråga om de har nätverk med kollegor i branschen. Nätverkande brukar leda en åt rätt riktning.
Kram

5 <3:

skriven

Ska fundera lite.
Du kanske får sy ihop två lakan på ngt fiffigt sätt.
Ser du om JB och jag kommer träffas ?
Hur ska jag närma mig det / honom ?
Kram

6 En Ängel med stort hjärta :

skriven

Gomorron Es!
Inte för att jag själv köper kläder o sängkläder på loppis, men vill tipsa om att där finns det gott om sådana fina lakan med Monogram o allt där kan du hitta riktigt fina rejäla sådana!

Vilken fin födelsedag jag fick igår vi hade såååå trevligt o blommor o presenter fick jag så mkt. Du sa att min dotter skulle få ett jobb t 75% hon var på 3 anställningsintervjuer på 5 dagar wow På sista blev hon tillfrågad om hon ville ha jobbet o hon fick det direkt vi är så glada!
Fråga ser du om hon kommer att trivas där?

Du sa också att min barndomsvän hade fullt upp med sitt eget o inte skulle höra av sig mer. Men fick ett vackert kort med posten o med pengar att köpa mig nåt fint. Idag tittar hon över på ett kort besök. Hoppas det inte blir för mkt sjukdomssnack för det tar min energi, den lilla jag har kvar!
Kram🤗♥️

Svar: Vad roligt att du hade en sådan lyckad födelsedag :)Jag tror din dotter kommer att trivas...i början kan det bli lite mycket med allt nytt med så brukar det vara... hon ska ha positivt fokus... så roligt med barndomsvännen... kram :)
Esmaralda

7 Snödroppen :

skriven

Godmorgon💞
Det kan nog bli svårt att hitta den kvaliteten på lakan idag. Det enda är väl och hitta på loppisar och second hand men vem vill sova i begagnade lakan liksom…
Jag har också mormorslakan sen förr men dom används ju inte nu tyvärr. Däremot kökshanddukarna, dom är ju superbäst!!
Ja du, det närmar sej helg IGEN! Vad är det med tiden den rusar iväg…
Kommer det ske nåt kul till helgen, nån nice fika med han jag tycker om?
Lycka till med lakanen!
Kram💞

Svar: Något kul lär det bli för din del till helgen... kram :)
Esmaralda

8 mona:

skriven

Hej problem med lakanen.
Ta 2 vanliga ,spetsförsedda lakan å sy ihop till påslakan. Det har jag gjort, blev jattebra!
Ha en bra dag alla!

Svar: Tack för det tipset ! Kram :)
Esmaralda

9 J:

skriven

Godmorgon,
Varför beter han sig så mot mig? Han är inte direkt trevlig mot mig. Jag frågar hur mår du och försöker småprata lite. Han svarar mig men är kort i tonen och han frågar inte tillbaka. Detta hände igår men det har hänt flera gånger.
Hoppas att du får tips angående de lakan du vill ha ❤
Kram

Svar: Ha försöker ta avstånd och hålla ett avstånd, kram :)
Esmaralda

10 lilla m:

skriven

Hej Es, vår relation kommer aldrig att klara det här. Varför vill han kasta bort en tioårig vänskap? Kram

Svar: Han verkar inte bry sig riktigt längre men jag ser inte vad detta kan bero på, kram :)
Esmaralda

11 Carina ST:

skriven

Åh de där lakanen vill jag också gärna hitta! Jag är inte heller särskilt förtjust i tunna eller silkiga lakan. De tjocka bommulslakanen är mycket skönare att sova i. Mormor hade sådana.

Jag har också sådana med broderad spets men det är ju egentligen överlakan och för små för dagens sängar.

Hoppas någon i bloggfamiljen vet var de går att få tag på.

Kram, Carina ST

Svar: Ja eller hur !! Sådana lakan är magiska ! Kram :)
Esmaralda

12 Runa:

skriven

De tjockaste jag har lyckats att hitta är från https://www.engelsons.se/ men de har fortfarande inte samma tjocklek som de du och jag egentligen söker...Antar du håller koll på second hand för där brukar det dyka upp ibland. :)

Svar: Tack för tips... kram :)
Esmaralda

13 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Tyvärr har jag inga tips ,hoppas ngn annan har.
Man kanske kan väva lakan ? Har du ngn handlagsförening i närheten så fråga...

Torsdag redan och veckorna flyger iväg ,jag önska jag inte behövde sova då allt spricker ut i naturen på en ggr Häggen blommar och sprider sin tunga doft och jag njuter för fullt .Bara bilen som inte verkar finnas..

Ser du om ngn passande bil är på ingång snart ?

Kram Anki med bilfri flock

Svar: Har tänkt men nej, tror inte det finns något sådant i min närhet !Fortsätt leta... begagnade småbilar verkar vara svårt att hitta för alla.... men du finner så småningom.... kram :)
Esmaralda

14 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska säga till min far i Bulgarien att han ska visa mig våra söta katter och kattungar när jag pratar med honom på messenger 😔Esmaralda ser du dem att de mår bra och har det bra ☹️ jag vet att de har det svårt 😞

Svar: Bra att du vill se dem och låter din far veta att de är viktiga för dig, kram :)
Esmaralda

15 💕 Zoey 💕:

skriven

Kära Es!
Jag undrar om N kommer hjälpa min pappa i sommar eller blir det någon annan?? Kram Zoey 💕

Svar: 60 % att det blir N, kram :)
Esmaralda

16 IaElisa:

skriven

Jag köpte två set ljusgula (enfärgade) bomullslakan från ikea, och dom har just den där ”tät, hård bomull-känslan”. Fast nu vet jag ju inte om de finns till försäljning längre, det var nåt år sedan jag köpte dem. Ja, och de är som sagt ljust grågula, inte vita.

Svar: Tack :)
Esmaralda

17 Misstjejen:

skriven

Hej

C kvinna svar på sms nu. Men jag får ber om förlåta för jag var arg på dig. Jag trodde bara du skapa hela fel situationen. Nu kan vi glömma det. Jag vill säger förlåt för det. Jag var ledsen i onödigt. Det var dåligt stil av mig. Jag vet att jag har för bråttom men du får gärna ta bort några kommenterar av mig idag. Räcka med här som har på. Om du vill.

Jag vill säger förlåt till dig. Jag bedöma för snabbt och jag har för mycket av tankarna.

Jag menar inte så... du har väl rätt men jag har fel. Medan alla gör sina misstag.

Jag trodde nästan att du ska gör densamma som med B kvinna.

Jag vet att jag har haft jobbigt sistone tid. Jag vet att jag tror för mycket om alla och allt utan tänker om.

Så förlåt vill jag säger. Jag vill inte sårar dig ändå. Jag gillar dig ändå. Men förlåt för det.

Det är inte smart att tar en snabbt besluta.

Jag menar inte så illa men förlåt. Jag vill inte förstöra din dag.

Du är värt att få en bra dag idag.

Förlåt och kram vill jag kunde gör det.

Ha det bra

Svar: Allt är i sin ordning... men du ska nog jobba på att inte tillskriva personer och händelser alltför stor betydelse och satsa mer på sådant som du själv kan påverka... kram :)
Esmaralda

18 Skorpan:

skriven

Ja det kan bli svårt. Du kanske får gå på auktion o inhandla gamla lakan o låta nån sy dom till påslakan o dynvar. Dotra din är ju duktig på sånt. Men kanske nån annan vet bättre hur det ligger till i ert avlånga land ;).

Känner mig lite dyster till sinnes o det borde jag väl ändå inte göra, jag som har det så bra. Ensamheten gnagar o jag undrar om du Es ser om det står många grodor på rad o vill bli kyssta innan soulmaten dyker upp? O hur ser sommaren ut med tanke på nån sommarromans? Nån som kanske kunde tänka sig att vara intresserad av lilla mig ;)?

Nå bara att hugga tag i dagens uppgifter...
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Jag hade ju hoppats att det ska finnas nya att köpa men det verkar inte så..En romans i sommar kan det visst bli... ha antennerna ute... kram :)
Esmaralda

19 Kristin:

skriven

Jeg har sjekket på nettet, men finner ikke disse gode gammeldagse lakenene. Jeg har faktisk et par gamle selv, som har en helt annen kvalitet enn dagens laken.
Jeg tror man må forsøke å finne steder på nett, f eks facebook, eller lignende steder, å spørre der, eller på bruktbutikker. Ikke godt å si. Men, at det finnes, er jeg ikke i tvil om.
Skal sjekke her jeg bor i bruktbutikkene.
Tusen takk for svaret du ga meg i går.
Jeg ønsker en god dag. KRAM!!!

Svar: Tack för tips, kram :)
Esmaralda

20 Nina:

skriven

Prova second handbutiker. Där har jag hittat massor av äldre sorters lakan, örngott och dukar, knypplade och broderade. Bara att tvätta och använda. Har en fråga också, kommer det att gå bra på jobbet? Vi nyinvesterar och är lite oroliga.
Kram Nina

Svar: Kris kan det bli men allt pekar på att det är då är tillfälligt och att det kommer lösa sig bra, kram :)
Esmaralda

21 Mts:

skriven

Hej!

Du hade rätt om att jag skulle få fast jobb på mitt nuvarande jobb. Fick fast nu i veckan😊

Kommer jag få jobba med min gamla tjänst framöver?
Kram!

Svar: En förändring kommer längre fram men den verkar vara av det mer positiva slaget, kram :)
Esmaralda

22 Naturvän:

skriven

Hej!

Söker själv med ljus och lykta efter kraftiga lakan, har hittat ngra som är bra, Borganäs of Sweden, som jag köpt på Engelssons i Falkenberg, de har även postorder.

Inte samma som de underbara "mormorslakanen", men ett alternativ. Börjat brodera lite örngott för att ge barnen i present, blir lite personligt .

Letar vidare och så fort jag hittar ger jag tips på bloggen.

I dag blir det storbak av kanelbullar, visst är det gott med iskall mjölk eller hemlagad saft! Bäst smakar det i syrenbersån!

Hoppas ni alla får en underbar dag, det skall jag ha!

Kram

Svar: Tusen tack för tips ! Kanelbullar är så himla gott... kram :)
Esmaralda

23 Vonsan:

skriven

Hej.
På tal om gamla fina lakan så har jag fått många lakan som jag ärvt. Ingen annan har velat ha dem och det har varit vackra lakan med spets och broderier. Eftersom jag ju använder påslakan så använder jag dessa fina lakan som underlakan. De håller i evigheter. Jag har en dubbelsäng och lakanen är ju för 90 sängar men det går ju att bädda med två stycken till en dubbelmadrass.
Har även ärvt fina gamla örngott som jag också bäddar med. Man får ju oftast bara ett örngott per påslakan och det räcker inte för mig, tycker det är fint att även ha dessa fina broderade.
Har även ärvt kökshanddukar med brodyr. Jättefina i mitt kök som ändå är modernt.
Har frågat mina barn om de vill ha lite lakan eller handdukar men de köper hellre nytt. Varför inte använda dessa istället som dessutom är både snyggare och bättre kvalitet.


Svar: Mitt problem är ju att som underlakan vill jag ha kuvertlakan så de ligger 100% på plats och är sträckta.. jag antar att man inte kan få allt :) Kvaliteten på det gamla är ju så mycket bättre än på nytt, kram :)
Esmaralda

24 Rebban:

skriven

På loppisar nu under sommaren kommer du hitta massvis av sådana lakan du efterlyser. Sedan köper just jag inte lakan på loppis men de jag har sett ser ut att vara väldigt fina och knappt använda.

Snart är det dags för mig att sluta nuvarande anställning och trots osäkerhet kring framtiden känns det så rätt. Ser du något särkilt för mig närmaste tiden framåt?

Kram

25 Mercan :

skriven

Esmaralda kommer jag att träffa mannen med gott hjärta denna gång i Bulgarien eller tar det lite längre tid 🤔 Esmaralda ser det ut som hus med trädgård eller lägenhet för min bror Esmaralda bostaden i år 🤗 ♥️ 😊

26 Dunegull:

skriven

Har du varit inne på hotellkompaniet.se ? Kanaka Jan hjälpa dig i jakten på rätt?

Något spontant om mig som är på väg in?

Kram

Svar: Tack för tips :) Kram
Esmaralda

27 Jennifer:

skriven

Godmorgon finaste Esmaralda! Jag älskar också sådana lakan, men kan tyvärr inte tipsa om var man kan hitta sådana. Köpte själv i misstag för tunna.

Fina Esmaralda, nu har jag bokat min resa och det känns spännande. Det blir Grekland, Cypern och Polen. Jag vet inte varför men det kändes viktigt att få med Polen, så det fick bli så. Dock kommer min budget att vara ganska skral, men det får gå ändå. Jag får hoppas att det dyker upp lite extra pengar innan resan, det finns en god chans för det.

Ser du fina Esmaralda om hur det går? Lyckas jag hanka mig fram? Och blir det trots allt en bra resa? Finns chansen att det händer något extra utöver det vanliga på resan (då menar jag, och hoppas, i någon positiv bemärkelse)?
kram,
Jennifer

Svar: Härligt att du fattat dina resbeslut nu !Känns som att det har förutsättningar att bli en bra resa... kram :)
Esmaralda

28 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för våra söta katter och kattungar 😔🤗♥️🙂

29 MalinS :

skriven

Föredrar också sådana lakan. Fick ärva mammas lakan, hon hade skåpet fullt.

Kollade på nätet och på engelska heter dom percale sheets men såg att det heter så på svenska också.

Lycka till och säg gärna till om du hittar.

Kram

Svar: Jag köpte ett som hette percale men det var väldigt tunt och mjukt... finns kanske olika kvalitet på dom... kram :)
Esmaralda

30 lilla m:

skriven

Hej Es, kan det vara så att han är deprimerad och har personliga problem? Kram

Svar: Tveksamt, känns inte riktigt så, kram :)
Esmaralda

31 Ester :

skriven

Hej!
Skickade en kommentar tidigt i morse som inte verkar ha kommit fram.
Hotellkompaniet.se kanske har sådana lakan du letar efter?
Kan det komma något trevligt för mig snart som gör tillvaron lite mer uthärdlig?

Svar: Tack för tips, kram :)
Esmaralda

32 Pia1:

skriven

Var lite busig och byt ut sänglinnet när du är på hotell vetja 🤣 förstår precis vad du menar, hotellakan is the shit!

Svar: Ja, eller hur !!!!! Kram :)
Esmaralda

33 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda om det ser ut som hus med trädgård eller lägenhet för min bror som kommer under året Esmaralda du såg att det finns shans till hus 😊Esmaralda kommer jag att träffa nogån denna gång i Bulgarien 🙂Ser du Esmaralda någonting 😊

34 Razawa:

skriven

Hej bästa Esmaralda
Jag och maken har så mycket med två småbarn och mycket med hans jobB osv o det är alltid nära till liksom irritation mellan oss.. skulle han ens bry sig eller bli ledsen om jag lämnade honom?

Svar: Ja, han skulle bry sig för även om ni har det svårt ibland så är du viktig för honom, kram :)
Esmaralda

35 Me:

skriven

Hej!
Jag tror inte man kan hitta såna lakan längre,utan det blir nog loppisar.

Något positivt eller spontant som är på väg?

Kram

36 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Får se till att byta ut nuvarande antenner då, känns som att de inte tar emot signaler speciellt effektivt ;). Undrar vad dom felar?
Kram Skorpan

37 <3:

skriven

Ska fundera lite.
Du kanske får sy ihop två lakan på ngt fiffigt sätt.
Ser du om JB och jag kommer träffas ?
Hur ska jag närma mig det / honom ?
Kram

Svar: Får en känsla av att det finns någon annan i hans tankar... kram :)
Esmaralda

38 Evig:

skriven

Hej Es,
när det gäller lakan så har Cellbes upp till 200 i trådtäthet och Sovtex upp till 400. Sovtex har även kuvertlakan.

Har inte testat själv så jag vet inte om de motsvarar dina förväntningar, men kan vara värt att kolla upp.

Kram
Evig


Svar: Tack :)
Esmaralda

39 Alex:

skriven

Hej Esmeralda,
Fick lite dåliga vibbar av en tjej igår som mötte min blick men som inte hälsade ordentligt. Suck. Vad är hennes problem nu då. Varför kan folk inte bara vara trevliga. Vad har hon emot mig nu plötsligt?

40 Louise:

skriven

Tredje dagen han säger åt mig att gå ifrån lägenheten. Han säger att det är mitt eget fel att jag måste gå ut.Så det är inte han som tvingar mig att gå ut. Nej han är alltid oskyldig så klart. Jag funderar på att ringa soc på måndag och kriscentrum. Kriscentrum först kanske. Vad ska de göra liksom ta barnen i från mig. Det har de redan gjort. Du och många andra har sagt att jag inte ska ställa upp på något jag inte vill och enligt honom måste jag välja. Antingen gå eller ställa upp.
Han kör ut mig för att jag inte vill ha umgänge med honom. Finns det någon som vet om vem som har rätt till lägenheten? Den som står första hand eller den som betalar hyran? Han är ju försörjningsskyldig men det skiter han i.
Jag kan få matpengar nästa vecka när lönen kommer säger han.
Nej nästa vecka måste jag ta tag i detta för jag orkar inte mer. Skilsmässopapper måste in. Mina föräldrar har sagt de kan hjälpa mig men jag ville först se vad domslutet säger. Asså egentligen just nu så vill jag att vi faktiskt hamnar på utredningshem jag och dottern. Men vill ju heller inte det. Vill bara ha en egen lägenhet. Imorgon är det dags för visning av en femma på våning 15 och 16. Sen där efter är det dags för seminarie om starta eget. Önskar jag hade en ide så jag kunde starta eget.
Jag behöver ett jobb.
Kommer det jobb snart för mig? Inom snar framtid?

Ha en fin torsdag och tacksam för svar. Kram

Svar: Oftast är det ju den som barnen bor hos som får behålla bostaden... du behöver prata med någon som kan allt juridiskt så du får veta dina rättigheter ! Att försöka köra ut dig när du inte går med på hans krav... är ju såklart helt galet..... och så kan du inte ha det! Kram :)
Esmaralda

41 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Jag har blivit osams med en kompis, som jag inte vet om jag vill ha kvar i mitt liv mera. Men våra barn är goda vänner så jag hoppas innerligt att de kan fortsätta träffas? Blir det så?

Kram

42 smulan:

skriven

Second hand kanske finns?
brukar köpa lakan från ellos dom är rätt tjocka:)

Svar: Tack :)
Esmaralda

43 Bella:

skriven

Godmorgon 😊 Vad säger spåkulan din om nashvilleresa? Jag har semester i juli tre veckor så jag hoppas ju på att få kunna åka då!! Väntar bara på att dom ska öppna upp.. tror du det kan ske snart?🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲

Kram

Svar: Det ser ut att ske snart... men lite tur ska det klara sig... kram :)
Esmaralda

44 lilla m:

skriven

Hej Es, vi hade bestämt att träffas på lördag. Men kommer han nu inte att dyka upp till vår träff? Kram

45 Skorpan:

skriven

Hej, är något förbryllad över en kompis. Vi pratades vid för en tid sen o kom överens om att träffas inkommande helg då hon äntligen skulle ha tid med en träff. Idag då jag föreslog att jag kunde komma på morgonkaffe ja då meddelar hon att det visst skulle vara trevligt att träffas men att hon är på resa då. Jaha, nå det är ju inte första gången hon drar sig ur, men varför händer det mest hela tiden då vi har bestämt oss för att göra nåt ihop? Hmm, bäst att lägga allt på is nu tror jag, eller?
Kram Skorpan

Svar: Ja lägg det på lite is... verkar som hon får något slags stresspåslag när saker och ting ska spikas definitivt... kram :)
Esmaralda

46 Sommar:

skriven

Jag har sett liknande i second hand butiker så kolla där! Gillar inte heller silkeslaksn utan det skall vara bomull.

Vilken sommardag! 22 grader. Men from i morgon regn och 9 grader. WTF!!

Vad är det för man som skall komma in i mitt liv och gifta sig med mig? Tiden rinner iväg ...

Drömde att Pernilla Wahlgrens killw blev kär i mig istället. Herregud! :)

Kram i värmen!

Svar: Ja så typiskt att jag inte kollade vädret innan jag for till affären... har köpt grillkött till i morgon. och det ska bli kallt & regn här... suck ! Ha ha ha, ja tänk om du drömt en sanndröm !! Men det tror jag ju inte... kram :)
Esmaralda

47 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om det blir bostad för min bror Esmaralda under året när vi har kommit från Bulgarien 😊 hus kanske 😄😄😄

48 lilla m:

skriven

Hej Es, vi hade bestämt att träffas på lördag. Men kommer han nu inte att dyka upp till vår träff? Kram

49 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg att känns som om denne man finns lite längre bort i framtiden, Esmaralda betyder det att jag kommer inte att träffa mannen med gott hjärta nu när vi reser till Bulgarien 😊

50 MIKA:

skriven

Hej E! Ser du ett barn till i mitt liv ? Har sådan längtan kommer det att funka kram 🥰

51 Hoppet:

skriven

Hoppas du hittar dina lakan,jag har ingen aning,men fina är de.

Jag undrar om du ser mig jobba inom sjukhus eller ser du annat som jag borde söka inom som passar mig bättre. Jag har ju aldrig vetat vart rätt plats är för mig. Vad ser du mig Es som lyckligast inom jobbjakten? ( Sen har jag fobier som stoppar mig att ta mig framåt vidare,jag vet varken ut eller in hur jag skall göra)
Kram

52 Igges matte:

skriven

Tack för ditt svar igår. Det stämmer att sonen resonerar att han tycker det är bättre att inget säga för att undvika bråk. Det som gör mig så ledsen är att jag har aldrig haft något i mot att han träffar mormor och de andra i min familj som jag har valt att inte ha kontakt med. Det är han själv som gör det till ett problem som han lägger på mig. Han hävdar även bestämt att det är jag som är skitlöjlig som vägrar försonas med min narcissistiska familj när mormor är gammal och dement. Han vet inte allt som de har utsatt mig för och skulle jag berätta så skulle han förmodligen inte tro på mig efter som min narcissistiska mamma och hans mormor är som två helt olika personer. Det sägs att barn alltid lojala med sin förälder men det stämmer inte för min son har alltid varit lojal med mormor och sin pappa. Det känns som även han ser mig som familjens syndabock för saker och ting är alltid mitt fel. Han är ju ingen tonåring längre utan snart 30 år så han borde fatta vid det här laget att det inte hänger bara på en person. Det är min stora sorg i livet att jag inte ens har fått ha en nära och fungerande relation med mitt barn. Jag skulle vilja gå i terapi med sonen men tvivlar på att det är nåt han skulle gå med på. Jag är livrädd för att det ska skära sig mellan oss och han vänder mig ryggen helt, då kommer jag gå under. Nu blev det långt men jag behövde få lätta på hjärtat och skriva av mig. Tack för att du finns. Stor kram

Ps. Loppisar och auktionsbyråer som auktionerar ut gamla dödsbon kan ha den sortens lakan du söker D.s

53 K :

skriven

Mot alla odds, verkar det som att jag får stanna kvar och att jag får hjälp från soc med det akuta?
Jag har tagit modet att våga be om råd, stöttning och hjälp... så jag hoppas.


Ser det ut att bita mig i baken om jag säger upp mig? jag tror det kommer andra jobb men tänker om du ser någon varning i uppsägning.



Kram

54 Mumintrollet:

skriven

Mitt tips är loppisar och second hand butiker.
Har inte sett i vanlig butik på många år.
Funderas det fortfarande över om att ses igen?
Är det den andra kvinnan som hindrar?
Må så gott.
Kram

55 Maja:

skriven

Hej Esmaralda!

Kan det vara sa att det ar egyptisk bomull du soker. Den basta bomullen i varlden och manga hotell skryter att de har skona lakan i egyptisk bomull.

Irriterad morgon med sonens pappa, min sambo som beter sig i motsats till vad jag vill att min son ska gora.
Nu later det som han ar en total idiot och sa ar det inte men han har aldrig tid och nar han har det sa ar det for roliga saker med sonen och for att ge honom saker. Sen far jag ta resten. Det ar inte latt att fa sonen att bli intresserad av skolan nar pappan aldrig ar involverad.

Ser du mej i Sverige? blir det sa? ellr ar det jag som styr det nu sa det gar inte att se?

Kram

Maja




56 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja nu får det vara.
Vem vet får jag nåt stresspåslag då hon ska ha sin födelsedagsfest i september o kan inte delta ;). Det hände ju henne då hon var bjuden på min fest, sjuk blev hon mitt i allt...
Kram Skorpan

57 Tiss :

skriven

Hej Es!

Jag försökte få kontakt med andra sidan igår men misslyckades. Det har hänt en gång förut också.. vilket gör mig rädd att tappa förmågan. Spelar mitt mående någon roll eller skiter dom i mig? När du inte får kontakt vad beror det på?

Svar: Måendet spelar alltid in och det är samma sak för oss alla, kram :)
Esmaralda

58 Aalessia:

skriven

Hej Es

Hut ser sommaren ut att bli för mig?
Kram

59 Sommar:

skriven

Haha ja tänk och vi bor nära varandra så hade blivit catfight men nej usch , han är inte alls min typ. För kärringaktig :) Och sen tror jag inte heller att någon kan bli kär i mig . Är för annorlunda helt enkelt och jag glöms bort fortare än en höna skiter :)

Då får ni grilla med vinterkläderna under regnstället i morgon för blir ett sjuhelsikes väderomslag :) Nu 25 grader!

Dagens skämt: FK ska ju betala mitt armskydd då det är en arbetsskada och vet du Es när pengarna kommer . . . jo om 6 månader!!!!! Pga långa handläggningstider. Vet inte om man skall skratta eller gråta över detta system.

Är saknaden ömsesidig?
Kram

Svar: Jistanes vilken tid det ska ta !! 6 månader !Ja saknaden verkar vara ömsesidig, kram :)
Esmaralda

60 K :

skriven

Känns det som jag är illa omtyckt av chefen och arbetskollegorna nu när de blivit såhär? Kommer jag behöva göra enligt avtalet eller stanna ändå förutsatt att jag är där? Eller ska jag bara gå vidare och söka annat om jag ändå inte kommer få vara kvar sen



Kram

61 Erika:

skriven

Hej! Ser min sommar ut att bli bra?

62 AnnaK:

skriven

Tog en tupplur och drömde att jag blev lite ofredad i en taxiresa hem. Sen var det en karl som kom upp bakifrån och höll om mig på stan och sen började ringa och besvära mig. Drömde även att jag var på ett badhus och försökte få ihop håret i en tofs men det gick inte. Försökte och försökte. Vad kan allt detta betyda? Så less på alla jobbiga drömmar...

Kram 🤗

63 A:

skriven

Den snygga killen på mitt jobb... han är fortfarande väldigt snygg. Men helt plötsligt så bara försvann all attraktion, när jag lärde mig mer om honom när vi pratade. När jag såg han idag kände jag inte ens för att stanna och prata, jag brydde mig liksom inte. Tänk så det kan bli!

Nu planerar jag att träna i morgon och på lördag. Måste ta tag i det. Har blivit väldigt slö, och med det kommer ännu mer seghet och trötthet. Gillar inte att vara såhär trött och utmattad.

Hoppas du hittar lakan du letar efter, låt oss veta!

Är rea 50 % på Indiska, endast idag. Passa på!

Kram!

Svar: Hoppas du hittade något bra på Indiska, kram :)
Esmaralda

64 Jossan :

skriven

På söndag ska jag på visning.. Är dock osäker på om jag vill flytta. Är jag osäker för att jag rädd att lämna denna lägenheten? Eller kanske för allt är så jobbigt med mitt jobb så jag blir osäker..

Jag har plats 6 på denna… vad tror du? Kan den bli min?

Kram

Svar: Chansen finns men tänk noga efter om du vill, kram :)
Esmaralda

65 Singel för alltid:

skriven

Hej Es

Kommer jag någonsin gifta mig och bilda familj i detta livet? Eller blir jag singel och lever ensam för resten av mitt liv?
Kram

Svar: Du kommer hitta din kärlek som du kommer att leva med, kram :)
Esmaralda

66 Singel för alltid:

skriven

Tack snälla Es för svaret kramar

67 Hedwig:

skriven

Kanske på Amazon.se? Jag har hittat lakan mot kvalster där av ren bomull av ett tyskt varumärke som inte gick att få tag på i Nederländerna så där kunde du titta..

68 CA :

skriven

Hej
En välförsedd tygaffär, köp Så mycket du behöver, be dina händiga döttrar att sy kuvert lakan. Samt påslakan med spwtskanr. Spets brukar också finnas i välförsedd tygafrer.
Resan hit gick bra. Kommer jag att få fatt på en hantverkare till baksidan?


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: