Något är fel......

 Asså, vad är fel i  samhället ? Vad är fel på folk ?😳

Ingenting är som det varit.

Flygen är det åt helsicke med, vården funkar inte och människor beter sig irrationellt och märkligt. 

Många har plötsligt fått talfel och maken har konstaterat att det är en  biverkning av vaccinet… ja, det är hans egen högst oprofessionella slutsats , som ska tolkas med ett leende.

En reporter sade att ” Han är högare än jag ” och då tror man ju att de rackarna är påtända under sändningstid  men så var det inte, de talade om  kroppslängd.

En annan sade att han gjort en interjuv,  men hallå !

 

En kypare på restaurangen talade om att deras  lakefood   var fantastiskt och då kunde jag inte hålla mig utan muttrade att ” Du menar seafood” , för annars är jag sån som inte tycker om att rätta vuxna människor.

” Tack vare” som används istället för ” På grund av ” och då blir ju hela meningen en annan.

Nån  refererade på radion och sa att ” Han hade brylékräm i håret och var riktigt  50-tal”

Herre guuuuud !!

 

 

Alla säger och skriver fel ibland och det är i sin ordning men sista tiden har jag uppmärksammat detta elände väldigt ofta.. men det beror nog på att  maken började skylla på vaccinet och  då plötsligt började jag lägga märke till alla felsägningar !

  Det är ungefär som när döttrarna var gravida, då såg jag gravida kvinnor överallt !!

Kram & Kärlek 💖

1 Jag:

skriven

Åh vad kul att höra att det inte bara är jag som reagerar!
En bekant envisas med att skriva ja istället för jag och o istället för och så meningen blir "ja o du".
Biter ihop men det stör mig 😁
Den här veckan väntar jag på besked.
Jag är så stressad över detta att jag helst hade velat sjukskriva mig, lägga mig under en filt och låta tiden gå tills beskedet kommer.
Men man är ju vuxen och reser sig och går till jobbet även om hela mitt inre är i kaos.
Ser du något runt detta?
Det skulle betyda mycket för mig för jag mår inte så gott just nu.
Kramar i massor ❤

Svar: Det här kommer greja sig, kram :)
Esmaralda

2 A:

skriven

Jag håller med, det känns som allt är uppåt väggarna just nu, både i det stora och det lilla. Jag jobbar inom vården och det är halvkaos med allting. Alla är eniga om att något måste göras, börja om från början på nåt sätt och göra nytt.

Har bestämt mig för att säga upp mitt garage. Betalar 550 kr för det i månaden. Väldigt bekvämt, men det finns andra lösningar om än lite tidskrävande. Måste flytta bilen i princip varje dag och då stå på en parkering mycket längre bort. Men jag tror det går bra ändå, får planera bättre. (Jag använder ju inte bilen varje dag, varför det varit smidigt med garage).

Många bäckar små!

Nu är hösten här, äntligen, jag gillar hösten. 🙂

Trevlig tisdag!

Kram!

Svar: Ja, man får dra in på det man kan dra in på, och du tänker rätt, kram :)
Esmaralda

3 Helena Ir :

skriven

Håller med din man, det är vaccinet! Där har vi syndabocken till det som sker. Säkert felsägningar som ledde till både det ena och andra i världen. Så snart någon smarthuvud kommer på detta, så slipper vi skenande priser. För det var ju vaccinets fel! Sagt med ett leende! Och mina felskrivningar beror ju givetvis också på detta.

Tänker på orden, To be om not to be, That's a question! Och i mitt fall vaccin eller inte, det är frågan för mig..som ännu inte tagit en påfyllning.

Just nu är jag uttråkad av det mesta,lever på minimalen, därav dagens kommentar..Men så fick jag lösningen av din man! Det är tammefasen vaccinets fel!

Ha en bra dag :)

Kram

Svar: Japp, det är vaccinets fel och ni kan vi alla känna oss lugnare, kram :)
Esmaralda

4 Celinda:

skriven

Hej,
Finns det något jag kunde göra för att maxa mina chanser att bli gravid i höst? T ex dricka mindre kaffe?
Kram

5 Zita:

skriven

Hej! Esmaralda tror du utbildningarna ska gå bra som jag och en kollega ska hålla i i dag! Handlar om psykisk ohälsa för äldre. Alltid lika nervös.

Svar: Visst kommer det gå bra, andas lugnt, kram :)
Esmaralda

6 Rädd:

skriven

Kommer jag palla att va kvar på jobbet? Kommer saker bli bättre? Känns som jag gång på gång säger att saker inte funkar men det går inte fram. Jag blir så ledsen.

Kram och kärlek

7 Jossan :

skriven

Godmorgon

Jag somnade ledsen igår igen. Jag har verkligen det mesta jag önskar. Världens bästa familj, vänner och mitt fantastiska jobb. Jag har en lägenhet jag trivs i men jag är så trött på att vakna upp själv varje dag, gå och lägga mig själv.. Jag känner mig så ensam.. jag vill typ lägga mig i sängen och gräva ner mig för jag har slutat tro. Visst har jag längtat efter kärleken förr men denna längtan jag har nu är det värsta jag varit med om. Blir nästan som jag inte ens kan hantera det längre..

8 MollyD:

skriven

Hej E
Nu är jag officiellt sambo. Har skrivit mig på samma adress. Till jul åker vi till Tanzania på safari. Ska bli spännande.
Rörigt på jobbet men det är förhoppningsvis övergående.
Försökte sälja lägenheten men det hände ingenting. Attraktivt läge som såldes på 2 v för ett tag sedan.
Delar nog oro i kroppen med många i dessa tider. Inget positivt någonstans och det tar.
Kommer vi någonsin bygga vårt drömhus? Kommer jag vara kvar på detta jobbet fram till pension?
Kram

Svar: Grattis till samboskapet och så spännande med Tanzania !Lägenheten blir såld och huset kommer, kram :)
Esmaralda

9 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Sen då jag mött kärleken, kommer vi då tillsammans att flytta utomlands?

Kram

Svar: Jag ser dig bo utomlands men inte exakt hur, var eller när och denna variant är möjlig, kram :)
Esmaralda

10 Xy:

skriven

Godmorgon ☕☕🍂☕☕
Känns som att omgivningen har blivit lite dumma i huvudet i allmänhet.
Då undrar jag vad de tänker om mig? 😶😆
Som du nämner, är man bland ett viss kategori så ser man dem överallt.
Jag har oerhört svårt just nu att vara nära gravida, och de som har gravida i sin närhet. Tidigare kunde jag ducka för det men nu har det tagit sig till jobbet.
Glädjetjut från kontoret som uppstod igår när chefen visade film på sitt kommande barnbarn från ultraljud. Och jag får en sån mental käftsmäll. Ska jag sjukskriva mig från detta? Eller ska jag hålla en fasad? Hur länge ska jag orka det?
Samtidigt tänker jag att "den enes lycka, en annans sorg", och det går inte att värja sig ifrån det.
💗☕
Kram

Svar: Sätt dig över det och låt inte påverkas så du gör fel val, kram :)
Esmaralda

11 |<3:

skriven

Godmorgon kära Es,börjar A också se vår relation som över ? Hans utspel i helgen. Handlade det egentligen om att han ville ses? Men inte tål att jag gick ut med E en dag som han också gjorde.
Kram

Svar: A funderar lite över relationen och känner sig osäker, kram :)
Esmaralda

12 ängeln :

skriven

Hej Esmaralda, har tyvärr tappat min talisman ögat. Finns det någon chans att jag hittar henne? Kram

Svar: Chansen finns, kram :)
Esmaralda

13 Herr-P:

skriven

Hej Esmaralda!
Kanske en konstig fråga, men sitter den kvar i högra ögat, eller satt den inte alls där till att börja med?
Om jag låter det vara som det är nu ser du då någon nutida eller framtida fara?
Tackar vänligast för att du försöker besvara min fråga även om det kanske inte går denna gång.

Herr-P

Svar: Jag försöker men kan inte upptäcka något i ditt öga, kram :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Hmm, kan inte påstå att jag lagt märke till nåt sånt här, men det kanske beror på att jag inte rör mig så mycket eller följer nyheter eller annat så mycket. Rättar inte til andra än mina barn o det har väl gett dem traumor ;).

Trött så in i vassen då stressen över lördagens fest tagit tag i mitt sovande. Drömde dock att jag beundrade min bara rygg i en spegel tills jag såg fettvalkarna, usch o fy ;D. Så aktuellt att drömmen knappast hade nån betydelse, eller vad tror du Es? Fläskig som fläskig ;).

Lite brått på jobbet o det är nog lite kul också, ibland.
Ha en bra dag!
Kram Skorpan

Svar: Nä, det handlar nog om att vi började skoja om det och när vi väl lagt märke till det så hände det överallt :)Kram :)
Esmaralda

15 Lilla m:

skriven

Hej Es, kommer han och jag att bli vänner igen? Kram

Svar: Jamen inte riktigt så som det varit och det kan ta tid, kram :)
Esmaralda

16 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag ihågkomna att jag läser för något dag som du gör en inlägget om spontanta spådomar. Den senaste. Handlar om en kvinna som tycker hennes livet är trist och du sägs att var mer aktiv för universum har en glad överraskning för den person. Något som är positiv.

Men flera stämmer bra på mig utan det står medelålder men jag är 27 år?

Så osäker jag på om det är jag eller en annan?

Ha det bra

Svar: Känns som om det är menat till någon som är äldre än du, men man vet aldrig riktigt säkert, kram :)
Esmaralda

17 N:

skriven

Hej Esmaralda.

Jag vet vissa som inte tagit vaccinet för de tror det är något lurt med det.

Esmaralda,

Tror du att jag i skolan kommer att ha någon att skriva både C och B uppsats med? Ser du att jag kommer kunna slutföra mina studier?
Kram

Svar: Ja det gäller ju att välja mellan side effects från vaccinet eller covid och då väljer jag vaccinet :) God chans att du får någn att skriva uppsatsen med och om inte, så grejar du det ändå, kram:)
Esmaralda

18 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha nog sägs det fel både här och där och ordförrådet blir ju inte rikare hos de unga heller som förkortar allt när de pratar.Men det kan man nog inte skylla på vaccinet.

Idag åks det med grannen återigen...Han ringde och tyckte jag skulle vara rädd om planeten och mina pengar ,vilket jag inte kunde argumentera emot.Haha

Ha nu en härlig Tisdag !

Kram Anki med flock


Svar: Ja, det är skillnad när man väljer att åka med någon mot att vara tvungen :) Han gillar ju era shoppingturer tillsammans.Jag ska snart till gym och sen blir det Ica Maxi för mig, kram :)
Esmaralda

19 Na:

skriven

Hej esmaralda.

Ser du om jag kommer att trivas i min nya klass?
Ser du om jag kommer att komma någon eller några lite nära? Sådär att man har någon elller några att umgås med?
Kram

Svar: Jadå, det ser ut som om du kommer umgås med någon, kram :)
Esmaralda

20 MalinS :

skriven

Håller med!! Jag blir irriterad när jag läser tidningen, dagligen hittar jag fel och dom är ju ändå journalister och har redaktörer som kollar igenom innan publicering.

Har inte mått bra på flera dagar, blivit stressad över företaget jag har en tvist med.

Dom har inte skött sin del av avtalet och under de senaste två åren har min ekonomi avsevärt försämrats. Jag har inte råd.
Ezmaralda ser du om vi kommer överens om att riva avtalet?

Kram

Svar: Ja, det ser ut att komma men kan vara lite invecklat innan dess, kram :)
Esmaralda

21 Fiskaren:

skriven

Så brukar jag också skoja, att det är vaccinets fel.

Svar: " Skratt"
Esmaralda

22 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag missar och känns bara opassande att ställa fråga när du besvara på frågor.

Jag förstår att förra helgen fick jag migrän sen sova dåligt och lite feber. Då jag mår ganska bättre på söndags på kvällen. Igår och idag är okej.

Då uppfattande jag något. Är det handlar om att min kroppen säga ifrån? Som utmattad på något sätta. Före den dag kommer så var jag riktigt iriiterar och lite negativ.

Just nu är jag mer positiv och mår bra.

Då förstår jag att det var inte en riktigt sjuk utan något sätta som kroppen vill säger?

Kan det var så?
Ha det bra

Svar: Din kropp mår bäst när du känner harmoni i själen, kram :)
Esmaralda

23 Hej:

skriven

Hej Esmaralda.
Det som gör mig tveksam i min nuvarande relation är att det är mycket småtjafs. Om ”jobb” hemma, och om pengar. Det är lätt att det blir småtjafs. Det kanske är så att vi båda är lika envisa? Men jag tycker det blir som ett gift som jag inte egentligen vill ha?

Men det kanske är så det är i en relation? Eller skulle jag kunna ha det bättre med en annan man? Vad ser du om mitt kärleksliv framöver?

Kram

24 Solen ☀️:

skriven

Själv brukar jag skylla på cellgifterna! Jag blandar ihop ord och meningar och skapar helt nya ord ibland och det skyller jag på cellgifterna som jag fick för ett par år sedan.
Kanske det blev en påspädning nu med vaccinet också vad vet man….
Många skratt har det i alla fall blivit åt allt konstigt jag har sagt. Tack o lov så har det minskat nu ju längre det har gått sedan jag fick dem.

Kan hälsa att en tur till Rügen var fantastiskt trevligt! Och tur med vädret hade vi också. Det blev vandring, golf och god mat. Och härliga långa frukostar som jag älskar.
Binz var vi i också och det var en väldigt gullig liten stad som du skrev.

Ha en fin dag!
Kram Solen ☀️

25 Doris:

skriven

Hej!
Världen känns knasig i stort.
Ska börja med nytt på Månd.Blir det bra o trivsamt?Kommer jag
va omtyckt?

Kram

26 AnnaK:

skriven

Inte känns det väl som att sannolikheten att jag ska råkas bli gravid är så stor? Konstig fråga kanske..

Kram 🤗

27 Hm:

skriven

Hej Esmarslda.
Provar igen..
Tjejen som jag föreslog att vi skulle arbeta ihop hon svarade aldrig mig. Jag tänker att jag inte ska bry mig så mycket om det och se vidare. Jag kommer inte fråga igen utan jag tänker att jag ska låta det passera.

Men det är ändå så att jag känner mig lite stött. Det känns liksom inte riktigt bra att hon inte svarar. Då börjar jag undra om det var fel av mig. Eller om hon kanske inte gillar mig eller så.

Men iallafall. Ser du vad hon egentligen tänkte? Tror du att jag och den tjejen blir bra ”klasskompisar” igen? Eller tror du det kommer finnas andra för mig?
Kram

28 Pia1 :

skriven

Det är ledsamt att man inte längre lär sig språket ordentligt i skolan och det ser ut som att i sociala medier har det blivit rätt att skriva ända om enda och sätt om sett, och så vidare geom hela ordboken 😑 men det fanns före vaccinet so no worries, man bara uppmärksammar det mer tänker jag.

Igår kom chocken för en patient vi kämpat med för att hon ska få diagnos - en tidigare kirurg ringde upp henne och erbjöd operation efter alla dessa år!
Han som skrattade åt misstankarna för ett par år sedan...
Hursom, det är underbart ❣️
Själv är jag uppsatt på träff med just honom så snart min nya MR är gjord.
Lite rädd att han nekar mig för att jag fått diagnosen någon annanstans och de själva inte var först att se det men, vilken lycka det hade varit...
Tror du han kommer erbjuda samma för mig? 😬

Svar: Nu håller jag alla tummar, finns en chans att du får samma erbjudande, kram :)
Esmaralda

29 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏 Esmaralda ser du någonting om våra söta katter och söta kattungar i trädgården hemma i Bulgarien 😔 om allt är bra med dem, om de går till Anshes trädgård till Sılvias trädgård Esmaralda 😔♥️♥️♥️🙏🙏🙏

30 Mej:

skriven

Det är kusligt det du skriver, för jag har undrat vad det har blivit med Svenskarna. Allt är så himla konstigt. Jag skyller på "den nya generationen" som har vuxit upp ocgh "tagit över världen". Och att det blivit så konstigt i skolorna. Svenskan har blivit förvriden på nåt sätt. De och Dem används hur som helst nuförtiden t ex. Och det är väldigt lite som är som man är van nuförtiden. Jag har inte tagit femte sprutan än och det vette katten om jag vågar heller.

Svar: Konstigt är ordet !!! Kram :)
Esmaralda

31 Nalle Puh:

skriven

Biverkningarna av vaccinet duggar tätt och nog har patienter och övriga man känner berättat om en del bra märkliga som man aldrig sätt tidigare av vaccin. Själv är jag glad att jag inte tagit :)

Mardrömmarnas natt och tror att det beror på alla känslor som rördes upp igår men tänk om vi lyckas få pengar som jag faktiskt har rätt till :)

Hösten fortsätter och vad bjuder sista delen av året på?
Något positivt? Det har stått still nu sedan i somras och tycker det är konstigt att det inte lossnar. Kram

Svar: Gör lite nya val som överraskar dig själv en aning... ta dig utanför din comfrtozon och därmed bjuder du in nytt ch positivt i ditt liv, kram :)
Esmaralda

32 GD:

skriven

inget står nog riktigt rätt i samhället just nu 😂

Es, jag tog 2 graviditetstest men båda visade negativt. Är så förkrossad och ledsen. Trodde verkligen att det skulle bli något denna gången.


Kram

33 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Ja vad fel det kan bli!

Jag trodde anda att pengafragan skulle losa sig och jag kunde aka ivag till Sverige med tillrackligt for att kopa ett radhus dar jag vill. Nu har problem uoostatt pa grund av andringar i budgeten som star utanfor hans kontroll. Kommer han nu att spela pa det eller kommer jag fa vad vi har pratat om?

Kommer jag verkligen kunna aka till Sveruge med nagoin slags trygghet och stolthet eller blir det med svansebn mellan benen?

Kram
Maja

Svar: Känns som att dina planer kan bli lite förändrade eller senarelagda, kram :)
Esmaralda

34 Skorpan:

skriven

Ja så är det nog. Själv lägger jag märke till alla par, de fina singelkarlarna syns inte till ;). Eller så saknar jag förmågan att se dem? Mycket möjligt...
Kram Skorpan

Svar: De finns där så ta på dig lite röntgenblick och lägg märke till alla singlar.. kram :)
Esmaralda

35 <3:

skriven

Är det fortfarande ingen insikt hos A att han borde be om ursäkt för sitt utspel i lördags? Inte trevliga meddelanden från honom. Är det svartsjuka paranoia när han inte har den kontroll han vill över mig ? Han kan ju inte ställa krav när han själv inte beter sig som en pojkvän.
Kram

Svar: Han har stort kontrollbehov och när det inte funkar hans väg kan han bli rejält sur, kram :)
Esmaralda

36 Mercan :

skriven

Esmaralda du såg något större som möjlighet från euro jackpott 2024 😆 blir det bostad för min bror Esmaralda innan dess 😊

37 smulan:

skriven

Har inte uppmärksammat detta, men gör det säkert nu ;)

Snälla kan du se om katten kommer hem igen, har varit ute och letat där hon sprang bort, börjar bli riktigt orolig.

Svar: God chans att hon kommer hem, kram :)
Esmaralda

38 .:

skriven

Hej Es!

Häromdagen höll jag på att bli påkörd av en kille på elsparkcykel, dom var dock två på en... Suck! Jag hann inte ens reagera utan bara konstaterade att "jag kommer att bli påkörd nu". Jag satt fram handen som han körde/puttade in i innan han fick stopp på den. Var det dom på andra sidan som räddade mig då och var det många som tittade? Jag har ingen aning då jag inte vågade titta åt det hållet. Jag tittade på styret, tittade upp på killen som körde och sen gick jag. Och jag kände mig bara tom.

Svar: Obehagligt men du hade flera som tyckte in och hjälpte dig, kram :)
Esmaralda

39 C:

skriven

Har också märkt framförallt felstavningar i media.

Kommer jag få nöjet att säga "vad va det jag sa"? ....... och en släng av karman även till dem som betett sig illa?

Njut av tisdagen💖

Svar: Japp, det kommer :) kram :)
Esmaralda

40 emilia:

skriven

När är det min tur att få pluss på stickan? 😔 blir förtvivlad...💔

41 Eva:

skriven

Hej! Sitter och läser en bok av Vibeke Olsson som heter Molnfri Bombnatt. På något sätt känner jag att många av Es följare verkligen skulle uppskatta boken - därav tipset. Kanske inte passar in här riktigt, men du får välja Es om du vill publicera inlägget eller inte!

Svar: Absolut att jag vill... och tack för ett bra tips ! Kram :)
Esmaralda

42 Ghostwriter :

skriven

Man pratar mycket om att soulmate kommer när det är rätt i tiden. Samtidigt som vi inte har så mycket tid. Tiden blir rätt när man gör det rätt. När de kommer till de människor som är rätt för än så har inte tid någon roll.

Kommer Min soulmate bara när jag mår bra? Har allt helt perfekt i mitt liv? För jag har ju faktiskt haft allt perfekt. Jag var perfekt, ekonomin, boendet, måendet. Han dök inte upp.

Nu är livet allt från perfekt
Och jag är i en depression som är rätt svår att komma ur på länge med tanke på att boendet är dåligt. Likt allt annat runt om.


Så bara undrar vad som menas med rätt i tiden… de känns som man tvingas ha allt perfekt o perfekt mående annars får man inte vara lycklig, när anledningen till varför man ens mår dåligt från början är för att lyckan lyser med frånvaro 🤷‍♀️



Obs: är deprimerad men inlägget är inte så deppigt som det låter! Försöker bara förstå vissa saker ☺️




Kram & ha en fin dag!!

43 Ghostwriter :

skriven

Man pratar mycket om att soulmate kommer när det är rätt i tiden. Samtidigt som vi inte har så mycket tid. Tiden blir rätt när man gör det rätt. När de kommer till de människor som är rätt för än så har inte tid någon roll.

Kommer Min soulmate bara när jag mår bra? Har allt helt perfekt i mitt liv? För jag har ju faktiskt haft allt perfekt. Jag var perfekt, ekonomin, boendet, måendet. Han dök inte upp.

Nu är livet allt från perfekt
Och jag är i en depression som är rätt svår att komma ur på länge med tanke på att boendet är dåligt. Likt allt annat runt om.


Så bara undrar vad som menas med rätt i tiden… de känns som man tvingas ha allt perfekt o perfekt mående annars får man inte vara lycklig, när anledningen till varför man ens mår dåligt från början är för att lyckan lyser med frånvaro 🤷‍♀️



Obs: är deprimerad men inlägget är inte så deppigt som det låter! Försöker bara förstå vissa saker ☺️




Kram & ha en fin dag!!

44 Mimmi K:

skriven

Hej Es!

Min särbos son som varit så stora problem med och med tunga diagnoser. Nu verkar han utåt sett fungera helt normalt sedan jag slutade komma hem till dem. Vad beror detta på?

Kram!

45 Jennifer:

skriven

Hej finaste Esmaralda! Jag längtar ut i världen. Ser det ut att bli en resa i vinter för mig? Hoppas kunna förverkliga min dröm om att åka till Södra Asien nästa sommar. Blir den resan av?
Kram,
Jennifer

46 Jossan :

skriven

Ännu en dag är snart över… dagarna går snabbt och ibland känns det skönt..

Jag är verkligen nere i en ordentlig nedförsbacke och det känns som jag aldrig kommer komma upp. Det har varit för länge med att inget blir bra. Jag har verkligen slutat tro för det kommer ändå inte ske…
Alla säger universum jobbar för dig men hur liksom?

Ber om ursäkt för mina bittra inlägg men jag är så sjukt bitter på livet..

Kram

Svar: Det är tufft men du kommer över detta... livet kommer in i ett nytt ch positivt skede... bara vänta ska du få se, kram :)
Esmaralda

47 Linda Larsson:

skriven

Tack för en väldigt inspirerande text! Jag vill också kunna skriva så bra! Får se vad det blir av mitt eget bloggande men du är en stjärna. Följer dig med spänning!

Svar: Oj så rörd jag blev nu ! Absolut att du ska blogga och du kommer göra det hur bra som helst, kram :)
Esmaralda

48 Rädd:

skriven

Hej E!

Kommer saker vli bättre på jobbet? Kommer jag palla att vara kvar tills jag hittar nytt jobb?

Kram och kärlek

49 Mercan :

skriven

Esmaralda jag ska spela euro jackpott samma siffror fyra rader med min mors vilja Esmaralda 😓 ser du någon alls vinst ändå 😌

50 K :

skriven

Nu räcker detta helvete. Jag tar livet av mig alltså. Här ska jag inte behöva vara. Men nu har jag ingenstans att bo. Ingen kan ställa upp av de jag känner. Ingen hyresvärd kommer tacka Ja. Då måste jag hyra i andra hand och det lär vara svårt att få tag på.


Snälla ser du något? Vad är bästa alternativet för mig?
Jag har tappat all röst
Jag vill inte vakna. Tror enda alternativet är att ta livet av mig här. De är enda utvägen jag ser.


Kram

Svar: Nej, att ta livet av dig är ingen lösning... du kommer bara tillbaka och får genomleva något liknande igen.. istället ska du ta dig igenom detta för hur tufft det än känns just nu så kommer det att lösa sig, och det kommer nya tider när du mår så mycket bättre. Jag sänder healing. Stor styrkekram
Esmaralda

51 Tjafs:

skriven

Usch så arg jag varit på min bror idag som så alltid är så kritisk och dömmande mot mig. Har knappt någon lust att prata med honom längre. Vi är så olika som personer. Säger att jag inte kommer klara mig ekonomiskt och få en dålig pension för att jag inte kommer kunna jobba heltid framöver pga min arm. Samt att var skulle jag träffa någon kille. Så trött på hans beteende och han borde istället stötta mig när han vet vad jag gått igenom med misshandeln och trots op så kommer skadorna att vara bestående och det är INTE mitt fel. Men ändå så skall han sänka mig. Nej fy fan säger jag. Håll käften!

Tror att den ljushåriga rörmokaren har ett litet gott öga till mig allt såsom han tittar. Jätte trevlig kille och jag dras mer till lite yngre killar då jag går bättre ihop med dem :) Kram

Svar: Ärligt talat så bry han sig om dig, men han visar det på fel sätt !! Rörmokaren tycker att du är söt, kram :)
Esmaralda

52 K :

skriven

Jag vet att de låter så hårt när man säger att de är enda utvägen för jag är en av de som tror på att det finns andra utvägar än att dö. Men just i mitt liv orkar jag inte må dåligt varje dag igen, bli psykiskt misshandlad och utnyttjad. Inte igen. Inte i vuxen ålder för jag har ju valt att kämpa mig från sådant förr.


Tror du det finns någon fin själ där ute i närheten som kan tänka sig hyra ut till mig i min situation?




Kram … och tack för healing ❤️

Svar: Skriv gärna en gästblogg om vad du behöver och kanske någon i bloggfamiljen känner någon... chansen finns....Vill du skriva en gästblogg så var tydlig och tala om vad du söker och skicka till mig: [email protected] och jag publicerar det som ett blogg inlägg... kram :)
Esmaralda

53 Sofia :

skriven

Hej Esme!

Jag har bekymmer som gör mig stressad. Jag tog ett sent beslut i att plugga en kurs på universitet. Kursen ger mig en extra kompetens som är bra men jag känner mig stressad då jag också jobbar mycket och det känns som en extra grej att tänka på. Jag märker att jag andas dåligt och sover dåligt. Jag har bestämt att jag under helgen ska verkligen bestämma mig om jag ska försätta eller ej. Vad har du för råd? Kommer jag att klara tentorna? Är det en kurs som kommer att vara användbar, eller ska jag släppa den?🥹 tack Esme
Kram
Sofia

54 Lisa:

skriven

Hej Ez

Intressant ämne, har lagt märke till detta fenomen i ett halvår ungefär, konstiga ordföljder och människor som vänder på orden när de talar och skriver.....

Människor har också sagt konstiga saker, som inte hänt förut....var på en vårdcentral i en annan del av landet för några veckor sedan. Läkaren var färdig med undersökningen då han säger : Ja, nu är det bara du och jag kvar här. Det var lite olustigt, men även andra liknande saker har hänt den senaste tiden.
Känns lite som man inte riktigt kan lita på någon. Vaccin eller ej, jag vet inte

Kram Lisa

55 Nalle Puh:

skriven

Jag tycker att jag tänker nytt och kliver ur min comfortzone men jag måste ju även få möjligheter att göra det mer annars funkar det inte :) Kram

56 Vitlilja :

skriven

Finns det något jag kan göra för att få saker att röra sig framåt med sysselsättning? Tror du jag får komma igång snart?

57 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda detaljer någonting var och när ska jag träffa mannen med gott hjärta om det blir här i Sverige 🤔 kanske jag ska träffa honom här för du såg att han är inte helsvensk det betyder väl att han bor i Sverige 🤔 men det skänns omöjligt för jag är hemma bara och går bara till matbutiken 🙁 ser du om vi ska flyga till Türkiyet med min syster som födelsedagpresent för mig i November eller någonstans med min bror med bilen och ska träffa där honom 😊 Esmaralda ser du om våra katter och kattungar någonting om de mår bra 😩 jag tänker ofta på dem och skickar via Messenger deras bilder till min bror och syster när de är på jobbet, hoppas de går till Anshes trädgård till Sılvias trädgård de sa att de kommer att ge mat och vatten till våra söta katter 😔jag tänker ofta på alla söta djur som lider på gatorna alltid ber för dem ♥️♥️♥️😔🙏🙏🙏Esmaralda 😫 😫 😫

Svar: Jag ser inga detaljer kring mannen... mötet kan ske snart men kan också dröjaRör dig ute bland folk på ett bra sätt och detta kan påverka positivt
Kram :)
Esmaralda

58 Boudica:

skriven

Jag är så trött! Även om jag sover... helgerna hjälper inte även om jag sover närmare 11 timmar
även inatt drömde/vaken drömde om att det här går inte mer, funderar att sjukskriva mig några dagar, men hjälper det?
Fick spontant upp tanken under dagen att jag måste göra en blodkontroll för att se om något saknas eller vad som pågår i min kropp
Jag är verkligen på gränsen att bryta ihop. men samtidigt envis och inte vill vara borta

Idag på vägen hem, så var det så märkligt
jag hörde en kråka, och jag som har speciell relation med kråkor, förstod att den hade budskap till mig, och speciellt när den flög på ett sett att göra sig uppmärksammad.
Och mer märkligt blir det när en katt från ingenstans ska korsa vägen direkt efter så att jag måste sakta in (elspark) även katter är lite budskapbärare för mig
nu fattade jag ju inte riktigt vad budskapet var.
Så jag undrar om det var budskap eller varning?
Ser du något om detta? För nånting var det eller hur? annars bara ut över det vanliga!

KRAM!

Svar: Ja, gör ett ordentligt hälsotest så du har koll på om hälsan är okDet var ett budskap.. men jag ser inte vilket. Det är riktat bara till dig och jag får ingen insyn. Kram
Esmaralda

59 Smulan :

skriven

Tack för svar, då håller jag tummarna att hon snart är hemma

60 F:

skriven

Hej esmeralda träffade en bekant idag som har det väldigt tufft , undrar om du ser hur det kommer att gå för henne ?

Svar: Ser ut att bli tung under en ganska lång period innan det vänder, kram :)
Esmaralda

61 Mercan :

skriven

🙂♥️Esmaralda 🤗 Esmaralda tack för att du finns till 🤗vad hade jag gjort utan dig Esmaralda 😊du har ett stort hjärta som hjälper alla och söta djur 🤗♥️😊

62 Anonym:

skriven

Nu hoppas jag faktiskt på någon positiv respons och att det pirrade till lika mkt hos hen som hos mig… 💘
Kram :)

63 Frasse:

skriven

Hej...nu har det gått ett tag sen jag hörde av mig. Men nu har det uppdagats att exmaken tagit lån i mitt namn och satt mig i en otrolig skuld.
Det har visat sig att han är spelmissbrukare. Detta har han antagligen inte berättat för den nya, och han kommer troligtvis att fortsätta.
Vad kommer att hända när den nya en dag får veta vem han är och vad han sysslar med, som otrohet, lögner och svek mm
Kommer hon eller hennes föräldrar att se till att han flyttar därifrån?

64 L:

skriven

Hej E!
Jag kom så nära mitt mål som det gick utan att korsa mållinjen. Jag har gjort mycket bra ifrån mig, men når inte ända fram. Ska jag bara luta mig tillbaka och nöja mig där jag är eller ska jag fortsätta kämpa på? Kan det dyka upp en oväntad möjlighet baserat på mina tidigare ansträngningar trots att jag trappar ner på mina försök?

Vad känner du?

Kramar

65 Nina:

skriven

Hej Esmaralda.

Ser du för mig vad jag skulle passa med för man? Jag har en tro att jag skulle passa med en lite äldre mogen man i sättet iallafall. Samt någon som är bra att prata och förstå. Men som också kan vara lättsam och rolig.

Kan man verkligen få allt det i samma paket? Haha

Men sen undrar jag om du ser en man som är påväg in i mitt liv?
Kram

66 Naturvän :

skriven

Hej!

Tack Eva för boktipset Vibeke Olsen. Har läst för längesedan men skall absolut läsa om ...,🖐️

Kram

67 L:

skriven

Hej E!
Jag kom så nära mitt mål som det gick utan att korsa mållinjen. Jag har gjort mycket bra ifrån mig, men når inte ända fram. Ska jag bara luta mig tillbaka och nöja mig där jag är eller ska jag fortsätta kämpa på? Kan det dyka upp en oväntad möjlighet baserat på mina tidigare ansträngningar trots att jag trappar ner på mina försök?

Vad känner du?

Kramar

68 Annika:

skriven

Hej Esmeralda. Jag behöver vägledning i form av svar på fråga.
Jag undrar om jag och min man och son kommer att hitta ett eget boende snart? Exempelvis inom 6-12 månader. Jag känner mig låst och vet inte hur jag ska lösa vår bostadssituation så att vi äntligen får ett eget hem? <3

69 Contici :

skriven

Hej kära Ez!
Så rörigt allt är nu, på flera plan… tungt att orka😔, ibland undrar jag hur länge det ska vara såhär. Någon ljusning måste ju komma. Ser du om jag får behålla mitt jobb/sysselsättning?
Kram♥️

70 L:

skriven

Hej E!
Jag kom så nära mitt mål som det gick utan att korsa mållinjen. Jag har gjort mycket bra ifrån mig, men når inte ända fram. Ska jag bara luta mig tillbaka och nöja mig där jag är eller ska jag fortsätta kämpa på? Kan det dyka upp en oväntad möjlighet baserat på mina tidigare ansträngningar trots att jag trappar ner på mina försök?

Vad känner du?

Kramar

71 Contici :

skriven

Hej kära Ez!
Så rörigt allt är nu, på flera plan… tungt att orka😔, ibland undrar jag hur länge det ska vara såhär. Någon ljusning måste ju komma. Ser du om jag får behålla mitt jobb/sysselsättning?
Kram♥️

72 L:

skriven

Hej E!
Jag kom så nära mitt mål som det gick utan att korsa mållinjen. Jag har gjort mycket bra ifrån mig, men når inte ända fram. Ska jag bara luta mig tillbaka och nöja mig där jag är eller ska jag fortsätta kämpa på? Kan det dyka upp en oväntad möjlighet baserat på mina tidigare ansträngningar trots att jag trappar ner på mina försök?

Vad känner du?

Kramar

73 L:

skriven

Hej E!
Jag kom så nära mitt mål som det gick utan att korsa mållinjen. Jag har gjort mycket bra ifrån mig, men når inte ända fram. Ska jag bara luta mig tillbaka och nöja mig där jag är eller ska jag fortsätta kämpa på? Kan det dyka upp en oväntad möjlighet baserat på mina tidigare ansträngningar trots att jag trappar ner på mina försök?

Vad känner du?

Kramar

74 Contici :

skriven

Hej kära Ez!
Så rörigt allt är nu, på flera plan… tungt att orka😔, ibland undrar jag hur länge det ska vara såhär. Någon ljusning måste ju komma. Ser du om jag får behålla mitt jobb/sysselsättning?
Kram♥️

75 Sofia :

skriven

Hej Esme!

Jag har bekymmer som gör mig stressad. Jag tog ett sent beslut i att plugga en kurs på universitet. Kursen ger mig en extra kompetens som är bra men jag känner mig stressad då jag också jobbar mycket och det känns som en extra grej att tänka på. Jag märker att jag andas dåligt och sover dåligt. Jag har bestämt att jag under helgen ska verkligen bestämma mig om jag ska försätta eller ej. Vad har du för råd? Kommer jag att klara tentorna? Är det en kurs som kommer att vara användbar, eller ska jag släppa den?🥹 tack Esme
Kram
Sofia


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: