Äckelfaktor .....

D
 
Jag har jobbat på sjukhus, långvård och på de gamla  mentasjukhusen och är härdad vad det gäller äckelfaktorer. 
 
 
 Man tvättade skrev och bytte vuxenblöjar och sen slog man sig ner och åt sina medhavda mackor, utan minsta problem.
 
Det finns dock två ting som jag inte reder ut.
 
Ett av dem är hårstrå... som häromdagen när jag skulle ta min medicin och hade kranat  upp kallt vatten.
In med tabletten i munnen och just när ska svälja får jag syn på ett hårstrå i vasken och kväljningarna kommer direkt.
 
Fy tusan så äckligt med hår.
 
Och så är det videon här ovan... efter att ha sett den kommer jag aldrig någonsin att äta havregrynsgröt igen.
Du som  vill äta gröt... se den INTE !!
 
Kram & kärlek💖
 
1 New jersey :

skriven

hej Es

hhh ska då unvika o titta detta då kring gröt.
min syster skulle göra gröt åt sig själv för några år sen efter hon gjorde såg hon en liten liten mus i gröten jätte mysigt 😁😂 hon alldrig ätit sen dess

ser du när en graviditet för mig kommer och när sker det

kram

Svar: Ja, allt pekar på att en graviditet kommer så småningom, kram :)
Esmaralda

2 Misstjejen:

skriven

Hej

Jag älskar en lilla bit av dröm om G kvinna.

Så ärligt kommer våra relation blir bättre? Det är väl positiv?

Ha det bra

3 Louise:

skriven

God morgon
På väg till jobb med ersättningsbuss. Har både öppning och stängning(personalen har planering) så idag är en lång dag. Men jag har sovvilan så det är ändå lugnt.

Ringde inkassobolag igår och efter deras miss måste jag betala drygt 2000 kr för att de ska dra tillbaka det från kf. Inga problem sa jag men på riktigt. Sen ska jag betala 1100 i månaden. Men jag är ändå snart av med dem. Shit happends.

På måndag ska dottern prata med soc. Och jag hoppas att de lyssnar på henne om att hon vill hem.
Kommer hon komma hem innan jul?
Jag önskar ju det och det är en stark önskan. Hoppas Occhi lyssnar på den och att han kan uppfylla den. Tackar honom varje dag för mitt jobb.
Måste fixa mig en kopp te när jag kommer fram. Min hals dödar mig.
Har ont i halsen mfn glömde köpa halstabletter.

Ha en fin torsdag och tacksam för svar. Kram

Svar: Dottern kommer hem men ser inte exakt när.... nu får du krya på dig med halsen, kram :)
Esmaralda

4 Misstjejen:

skriven

Hej

Kan du berätta om det blir bra i helgen? Hos mamma☺️

Men jag tror väl det blir bra

Ha det bra

Svar: Ja, det ser ut att bli bra... ta bästa humöret med och tolka positivt.. kram :)
Esmaralda

5 Misstjejen:

skriven

Hej

Man väntar sig inte om C kvinna ska blir överraskad. Hon bruka mer så "okej vad kul att hon vill prata med mig"

men här gång känns som om hon är mest "wow! Så hon tänker på mig även jag tänker på henne såklart det blir efterlängtade för mig för våra stunden men det är redan varit"

Har det var för henne som om jag går tillbaka den gamla person för 11 år sedan och vill inte prata med C kvinna mer.

Så det stämmer? Är hon positiv om det och blir överraskad då kommer det blir bättre i våra relation?

Ha det bra

6 Maria:

skriven

Hej!
Ja det där var too much för mig oxå 😝 uhh , undrar om man kan äta gröt igen 😵‍💫😬
Ha en fin dag 🌸

Svar: Ja, eller hur !! Kram :)
Esmaralda

7 <3:

skriven

Godmorgon kära Es, tittar inte på videon nu på morgonen 🙈
Tillbaka till A. Vad är det med honom ?
Kan du se vad han surar över ? Kommer det gå över tills på lördag? Är då vi ska fira en gemensam kompis som fyller 50.
Är han sur för att P och R satt med oss och videon jag skickade på dem. Han kanske fått för sig ngt annat. Allt var så trevligt i lördags mellan oss och när vi åkte på olika fester/ träffar. Jag på konsert.
Kram

Svar: Jag ser inte vad han surar över men tycker du ska ha fokus mer på dig själv .. svårt med människor som inte talar om vad som skaver, kram :)
Esmaralda

8 Helena Ir :

skriven

Äter gröt, tittar inte:).. annars vet jag egentligen inte om min äckelfaktor! Tål det mesta! Jobbade på tvätten på ett ålderdomshem helt själv i unga år. De där hinkarna med diverse innehåll..
Att byta stomipåsar uppe på avdelning, när jag började där, var svårt för mitt unga jag!

Varje höst händer det som pågår i min kropp just nu, slår aldrig fel.. kan tänka mig att en del har det så jämnt. Verkligen att beklaga! Hoppas behandlingen hjälper något idag. Mitt glada jag får kämpa lite extra för att orka!

Sommaren gick så fort..behöver få in något nytt!

Ha en bra dag :)

Kram

Svar: Höstarna är besvärliga för en hel del ... försök ha fokus på något bra... planera in positiva händelser.. kram :)
Esmaralda

9 Sensommar:

skriven

Japp, då blir det bara te för mig denna morgon 😶☕🍂
Varit i hemtjänsten och håller med, ett jobb är ett jobb.
Rensar avlopp hemma, lättast att göra det när man blir arg på sig själv att man själv orsakat det.
Men igår, att rensa kattlådan var mig ett mysterium när jag kände hur det surnade till i käken. Aldrig hänt tidigare. Rent nu iaf...
Kram

10 Miltons ❤️ Mamma :

skriven

Då kommer du kräkas av en dröm jag hade för länge sedan. Den drömmen är fasen ett trauma och efter det har jag oxå svårt för hår. I många år efter fick jag kräkkänsla om ett hårstrå hamnade på mackan eller liknande.

I drömmen skulle jag göra i ordning en macka. Tog ut pålägget, gjorde i ordning mackan med smör och skulle sedan bre på mjukost. Öppnade paketet och drog med smörkniven. Ingeggad i mjukosten var klumpar med långt hår.. 🤮🤢


Vidrigt när man tex cyklar är när man får in en insekt i munnen. Och det år eb jäkel man inte får ut utan råkar svälja.. Yike. Då får jag kramp i tungan och enorma äckelpäckel känslor.

Kämpar röven av mig i skolan. Kände att mina betyg är ok. Tills igår då jag såg andras betyg som ligger på B fast jag är bättre. Men tydligen inte 😅 Det tar lite på självförtroende och självkänslan. Kanske jag inte förtjänar bättre betyg men när de som ligger på samma nivå eller lite under undrar man ju.
Ja ja...


Ser du om jag får arbete i djurbutik?
Ska börja söka nu

Kjam

Kjam

Svar: Fy tusan vilken äcklig dröm ! Du kämpar på jättebra.. tävla inte mot någon annan utan känn dig nöjd.God chans till det arbete du vill ha men tillfällena kommer inte ofta, kram :)
Esmaralda

11 Anna:

skriven

Tur att det finns sådana som vill jobba med sånt :))!

Vilket yrke passar mig?vad är mitt kall här i livet?

12 GD:

skriven

Usch, hårstrån är väldigt äckligt… speciellt när man finner dem på platser där det inte ska finnas! Själv blir jag äcklad av ganska mycket och jag trodde att jag skulle bli härad efter att ha jobbat inom vården, men det blev ingen skillnad 😂 man har gjort allt knasigt inom vården och det är ett under att man inte har fått en mental breakdown 😂

Es, ser du om det är rätt i tid för mig att få barn eller bör jag avvakta?


Kram :)

Svar: När du känner att NU är det rätt, då ska lita på den känslan, kram :)
Esmaralda

13 Lilla jag :

skriven

Hej! 🫶🏼

Ligger det i närtid för mig och min nya partner att ta steget att träffa varandras familjer? ☺️

Är så nyfiken på hans familj & vilka dom är.

Kram från lilla mig ❤️

Svar: Ja, det bör komma snart, kram :)
Esmaralda

14 Skrållann:

skriven

Hej!
Haha, jag har inga problem med varken hårstrån eller annat. Brukar kolla på klipp när de klämmer ut var och allt möjligt. Jobbar också inom vården och tror mest det handlar om att jag oftast tycker att det lindrar för patienten. Har de en böld känns det oftast bättre när den är klämd, är de förstoppade känns det så mycket bättre för dom när ”proppen” lossnar, sitter det mycket slem i halsen och de kan harkla upp det ordentligt så blir det så mycket lättare i bröstet osv. Löständer är också ett fenomen, att borsta ett par rejält äckliga löständer och sätta in i munnen hos någon måste vara så skönt för den tänker jag. Och snor, förstår mig inte på alla människor och framförallt föräldrar som inte tar bort intorkade snorkråkor från sina barns näsor. En del kan ju knappt andas genom näsan pga det;)
Nu är det inte så att jag tycker mig ha en sjuk eller osund läggning utan tänker mera att sådana småsaker kan underlätta och göra så mycket gott och ibland även ge en bättre livskvalitet för en människa☺️

Kram❤️

15 AnnaK:

skriven

Hår funkar om jag inte får det i munnen. I min konstiga dröm härom natten drömde jag så äckligt så jag hulkade i sömnen. Kvinnan i drömmens pappa satt och klippte sina förhårdnader på fötterna och åt upp bitarna han klippte lös 🤢 Hur kommer ens hjärna ens på allt. Jättemysko egentligen.

Kram 🤗

Svar: Ja, DET var äcklig :) Det är ett mysterium hur vår hjärna funkar... kram :)
Esmaralda

16 Skorpan:

skriven

Hårstrån i munnen eller på mst är äckligt o Pimple Popper kan jag faktiskt se på :D.

Trevligt på resan om än herrsällskap saknas ;). Ska inte hoppas på för mycket... God mat o dryck.

En blomma som jag har gillat nu ett tag är Monstera o jag börjar tro att den blomman har haft nån betydelse i tifogsre liv, vad tror du Es, kan det vara så?

Ha en bra dag!
I skärgården skiner solen så fint :).
Kram Skorpan

Svar: Ja, nog har de blomman haft en speciell betydelse och då var väldigt stora exemplar, kram :)
Esmaralda

17 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något om det blir bostad för min bror Esmaralda iår, blir det hus 😔 du såg att det tar ännu en tid 🤔 tar det månader Esmaralda 🤗

18 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Ja det var väl det jag tänkte att de har haft nån betydelse. Kanske ska ta o köpa ett exemplar nån dag...
Kram Skorpan

19 Mercan :

skriven

Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 Jag blev så glad för dit svar i går 😊 att någon av våra söta katter är inte instängt kvar i min farmors rum 🤗tack Esmaralda 😔 💖 💝 💟

20 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Haha jag titta innan jag läst din varning om gröt ;-)
Tur jag inte äter havregrynsgröt så ofta ...
Jag klarar det mesta men har som du 1 grej jag får kväljningar och kräks av och det är snorloskor ...klarar inte se dom ! så att gå där det är mer folk får jag hålla blicken höjd ;-)

Nu står pärlan hemma en bensinslukande V70 av -98 års modell och jag är överlycklig ! Sonen körde hem den <3

Idag ska jag städa ur den lillablå kolla oljan osv och sätta undan vinterdäcken I morgon blir det premiärtur ! Var ju ett bra tag sen jag körde bil haha

Kram Anki med bilburen flock !

Svar: Oh så roligt med bilen... kan tänka mig att hela flocken är upplivad ! Ha en fin premiärtur i morgon... kram :)
Esmaralda

21 N:

skriven

Hej Esmarslda

Ser du något speciellt angående mitt kärleksliv närmaste tiden? Positivt eller negativt?
Kram

22 Na:

skriven

Hej Esmaralda.

Känner mig lite deppig efter allt det här.

Kommer det att lösa sig och bli bra? Blir det ett bra slut? Och är det ändå det bästa alternativet?
Kram

23 Fråga:

skriven

Ser du någon kärlek för mig snart? Vart isåfall?

24 Doris:

skriven

Hej!
När jag va i tonåren jobbade jag på ett ålderdomshem. Där fanns det spottkoppar,så himla äckligt.Det va spott o slem överallt,man träffade inte alltid koppen.

Finns det något positivt på ingång i livet Es?

Kram

Svar: Ja, jag håller med spottkoppar var bland det äckligaste på den tiden... positivt kommer till dig, kram :)
Esmaralda

25 Stm:

skriven

Hej!
Kommer Hon skicka någo mer mess?
Kram!

26 Mercan :

skriven

Esmaralda min bror har ansökt till att plugga, Esmaralda ser du om min bror kommer att shöpa bostad innan han börjar plugga 🤔

27 Dunegull:

skriven

Ööörk! Så äckligt, är känslig 😂😇

Ska ut i morgon, länge sedan nu. Blir det lyckat? Ngt ragg kanske?

Kram

Svar: Ser ut att bi bra... ett ragg KAN det bli... 50% chans, kram :)
Esmaralda

28 <3:

skriven

Borde inte kortet till M kommit fram ?
Kram

29 Bebis :

skriven

Hej! 👶

Kan det vara så att det ljusrosa/bruna som anlänt hos mig kan vara en nidblödning och att jag har ett litet frö i mig? 🙏🏼

Hoppas hoppas.
Kram 🥰

30 Mercan :

skriven

Esmaralda alldeles nyss min mor sa till mig att det hade blivit bra om jag hade tackat ja till konst sysslan att det hade blivit roligt för mig och jag kanske blir känt konstner, men min syster hade sagt att jag kan rita hemma, vi får se, psikologen sa att det är bara att säga till när jag vill och årkar 🙂

Svar: Jag håller med din mor i detta och tror det vore bra för dig att komma hemifrån lite, kram :)
Esmaralda

31 LottaS:

skriven

Kände mig dissad av seminarieledaren under tisdagseftermiddagen, också under kvällensd middag och sedan på flygfältet. Vi hade ju ändå gemensamma samarbetsparter, varför var han inte alls intresserad av mitt forskningsarbete eller att ens hälsa?

Svar: Dålig stil helt enkelt, han verkar mest vara fokuserad på sig själv, kram :)
Esmaralda

32 Jeanette :

skriven

Jag älskar sånt här! Spelar ingen roll vad det är, bara det kommer ur sår bölder osv. Om någon spottar slem eller kräks då måste jag bita ihop om jag är på jobbet, det är äckligt!

Ha det fint!

Svar: Ja, äckligt är bara förnamnet... kram :)
Esmaralda

33 SarA:

skriven

Nej, nu är jag trött på att "vänta" på det rätta jobbet. Är så less på mina nuvarande arbetsuppgifter och gör verkligen bara det jag måste på jobbet.
Ändå trivs jag så med kollegorna och stämningen är på topp, vilket gör att jag orkar hålla ut.
Jobbet jag väntar på, tror du att det blir en ledig tjänst snart eller dröjer det ytterligare?
Försöker intala mig om att det kommer när tiden är rätt.... Kram

Svar: Det bör inte dröja så länge, kram :)
Esmaralda

34 Pia1 :

skriven

Hårstrån är äckliga och störande men för mig bara om de befinner sig i eller för nära maten eller i handfat/duschen.
Och ett hårstrå jag aldrig glömmer, försök att inte kräkas nu.
Hade en gång så ont i bröstvårtan, det stack som kvivar så jag var tvungen att titta efter.
Jodå det stack upp en pytteliten bit av ett hårstrå ur ett av hålem liksom 😳
Jag drog, lätt match tänkte man.
Hårstrået tog liksom inte slut 🤢 utan var ett av full längd (har långt hår...) och inte bara det.
Det var täckt av knallgult VAR, hade antagligen suttit ett bra tag innan det letade sig ut 😱😱😱
Det var riktigt äckligt och faktiskt skrämmande när man tänker efter vad de små rackarna kan göra!

Svar: Hua som ett hårstrå kan ställa till och rejäl äckelfaktor är det ju också ! Kram :)
Esmaralda

35 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

De renoverar ett område periodvis. Nu har jag anmält intresse för det som ska uthyras den här gången. Kommer vi att få det den här gången?

Eller kommer det bli när nästa etapp är klart?

Ser du om vi kommer att få någonting där och flytta in?
Kram

36 Usch:

skriven

Håller med. Äckligt! Jag klarar inte heller avföring och slem. Då hulkar jag direkt och kollegor har skrattat åt mig gebom åren men hur jag än jobbar med så går det inte. Kan inte styra över det. Minns två ambulanskollegor. Den ena tog hand om spyor och den andra om avföring. Bra upplägg :)

Har Norge någon betydelse i min framtid? I min seans stod det att jag har en fin framtid med massa glädje och kärlek, stämmer det fortfarande?

16 grader och sol så sommaren gör comeback :) Kramar

Svar: Jag får säga att jag alltid kunnat hantera kiss & bajs men värre med spyor... och mina ungar har alla tre varit drillade från späd ålder att spy på toan ! Ja, det finns mycket positivt för dig i din framtid och du har mycket att uppleva.. till Norge lär du kommer på ett speciellt sätt men jag ser inte vilket, kram :)
Esmaralda

37 Ghostwriter :

skriven

Har inte fått min mens på snart 14 dagar, den brukar högst va tidig och sen med 4-5 dagar. Jag har varit stressad men ändå, det är jag ju alltid. Så de är märkligt att den inte startar. Känner du av något? Om du får svara på sådana frågor


Kram

38 Mig:

skriven

Hej Esmarslda

Känner mig bara jätte deppig.

Ser du om det kommer att bli bättre?
Kram

Svar: Ja, det vänder och dröjer det så sök hjälp, kram :)
Esmaralda

39 Dejsan:

skriven

Jag är inte äckelmagad. Har jobbat inom åldringsvården både i ungdomen och efter jag fått några år på nacken och gjort både det ena och det andra. Men jag tittar ändå inte på filmen, för nåt jag inte klarar är hårstrån i maten eller fiskben i maten. Då slutar jag äta. Allt annat jag stött på har jag klarat.
Tyvärr har jag en vädigt livlig bildvisare och kan tänka mig vad det finns i den där kindbulan.

Svar: Ja, titta inte på filmen !! Kram :)
Esmaralda

40 Dani:

skriven

Kommer jag och C att träffas på söndag?

41 Maja:

skriven

Hej Esmaralda,

Ja det finns mycket som ācklar!
Sjukhus i sig får mig att må illa o ācklar mig.
Nār jag praktiserade på kirurgavdelning så anvānde de mig ofta att sta i lilla diskrummet o plocka undan o skolja t ex frukostens porslin o kommer ihåg att vāllinglukten fick mig att kvāljas om o om igen o bli alldeles tårögd.

Samma i hemtjansten flera ggr utan att gå in på detaljer.

Ser du om vi kommer hitta tillbaks till varandra trots allt! I så fall hār eller i Sverige?
Alternativt; ser du mej med någon annan man? I så fall; helt ny eller från förflutna o i så fall ār det någon ledtråd du kan he mej eller tid innan det hānder?
Eller ser du mej som ensam eller sārbo?

Kram
Maja

Svar: Runt 40-45 % att ni hittar varann på nytt och resterande procent säger att du finner någon annan, kram :)
Esmaralda

42 Shenzi :

skriven

Kära Es!
Min dröm e att åka till Söderhavet närmare bestämt Tahiti de året jag fyller 50 år. Hur stor chans e de att den drömmen går i uppfyllelse??? Kram Shenzi 🌹

43 Lollo:

skriven

Hårstrå i handfatet uuuhuhh😱 Undra hur frisörer klarar detta😂 Får man sova gott igen? 🤗🤗

Svar: Ja frisörer bör ju rimligen drömma hår-mardrömmar varje natt !! Ja, sömnen kommer tillbaka, kram :)
Esmaralda

44 Helena:

skriven

Kommer jag att möta kärleken snart?

45 Rika:

skriven

Hej skickar in en fråga hastig och spontant men känner du in om att min finaste syssling kommer att hitta en bra lägenhet att köpa nu under hösten?

Svar: En lägenhet kommer... känns viktigt att vänta in den som känns helt rätt... kan dock inte säga exakt när detta kommer att ske, kram :)
Esmaralda

46 Erika:

skriven

Hej! Tror du att jag och min sambo ångrar oss om vi skaffar en till katt?

47 Nat:

skriven

Hej Esmarslda.

Nu när jag ska byta lärosäte så får jag ju tänka om angående vem jag ska skriva uppsats med. Än är det ju ett tag kvar…

Vill gärna ha någon att skriva tillsammans med. Kommer jag att ha någon att skriva uppsats tillsammans med?

Vet en person nu jag skulle kunna tänka mig. Men verkar det vara för tidigt att fråga om det nu?
Kram

48 Cami:

skriven

Snusk snusk ....😆
Dålig hygien får det att växa i munnen på mej🤢

Har tappat lite självförtroende men det här klarar jag väl av Ez även om det är jobbigt?👊
Positivt att fokusera på uppskattas också om det kunde ske🙂

Må så gott💕


Svar: Jadå, visst grejar du detta, ha fokus bara, kram :)
Esmaralda

49 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du om min bror shöper bostad innan han börjar plugga 🤔

50 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för att du förvarnar om att inte titta på klippet, (uppskattas) som det fattighjon jag är så måste jag kunna fortsätta äta havregrynsgröt om småslantarna ska räcka till allt nödvändigt, det är inte gott men mättar magen. Jag är glad så länge jag inte behöver bo på något fattighus som de riktiga fattighjonen på 1800-talet fick göra, alltså de som var sjuka och inte kunde arbeta på den tiden. Jag brukar leka med tanken om hur det skulle ha varit om jag hade levt i ett ”U-land” eller i ett annat århundrade, för mig fungerar effektivt mot både offerkofta och bitterhet. Tacksam över att ha den förmågan och min galghumor.

X:et som jag hade ett ”av och på förhållande” med för några år sen har börjat höra av sig på messenger och tjatar om att ses över en kaffe, tolkar jag rätt att han ”hovrar”? Jag tackade nej en andra gång på kort tid.

Hoppas att det gick bra för dig på gymmet idag. Kram 🐈‍⬛

Svar: Jadå, nog hovrar han allt och du gör rätt i som är bestämd med ditt nej, kram :)
Esmaralda

51 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du någonting Esmaralda 😌 blir det bostad för min bror under året 🙂 Du såg att det det tar ännu en tid 🤔 tar det månader eller flera år Esmaralda 🙂 Ser du Esmaralda min bror har ansökt till att plugga, blir det bostad innan dess när min bror arbetar Esmaralda 🤗 sedan han ska plugga och arbeta båda Esmaralda 🤗 Esmaralda jag tänker ofta vad våra söta katter och söta kattungar gör i trädgården hemma i Bulgarien Esmaralda Anshe hennes son och Sılvia sa att de kommer att ta hand om dem, ser du Esmaralda om allt är bra med dem 😔jag ber för dem och alla djur som lider på gatorna alltid innan jag börjar äta min mat Esmaralda 🙏 Esmaralda du hjälper oss så mycket söta Esmaralda 🤗 tack Esmaralda 😔 💖 💝 💟

52 Nat:

skriven

Hej Esmarslda.

Nu när jag ska byta lärosäte så får jag ju tänka om angående vem jag ska skriva uppsats med. Än är det ju ett tag kvar…

Vill gärna ha någon att skriva tillsammans med. Kommer jag att ha någon att skriva uppsats tillsammans med?

Vet en person nu jag skulle kunna tänka mig. Men verkar det vara för tidigt att fråga om det nu?
Kram

Svar: Nej jag tror inte det är för tidigt att börja spana efter någon att skriva med, kram :)
Esmaralda

53 Skorpan:

skriven

På väg hem med chartrad buss. Kom mig o hälsa på några av våra medlemmar, mycket trevliga, o vakten som tog mig dit var mycket trevlig o såg inte alls illa ut, aningen ung kanske ;). Fick se butkan dit man hamnar om man ställer till det för sig o det var inte precis nåt mysigt ställe, hoppas jag kan uppföra mig ;). D

Den ena värden för resan var minsann trevlig o en försäljare var också myckdt trevlig. Tycker att jag kände mig sedd,vad tror du Es, stämmer min känsla? Shoppade en ny doft o present åt en som snsrt blir konfirmerad. I morgon måste jag skriva en artikel om min resa... O den va ju himla trevlig, resan.
Kram Skorpan

Svar: Jadå, visst blev du sedd och man gillade vad man såg ! Bra shopping blev det också ! Kram :)
Esmaralda

54 Helena:

skriven

Kommer jag att möta kärleken snart?

55 Snödroppen:

skriven

Hejsan💞
Hårstrå ÄR äckligt och speciellt det man får rensa från duschen!! Avskyr även avloppen på jobbet med massa stekfett och äckelheter😱
Dagen som jag fasat för är över, allt gick smärtfritt hos käftis men bedövningen är obehaglig!
Varför har jag känt så starkt på sistone att exet vill ses igen? Har han ångrat sej och vill försöka igen?
Ha en go kväll🥰

Svar: Jag tror du är i en tankemässig svacka bara när det gäller exet... tror inte han ångrat sig... och det kommer finnas någon annan för dig, kram :)
Esmaralda

56 L:

skriven

Blå så äckligt & samma är det med långa tånaglar iihhhh = )))

Drabbas dom andra nästa gång?

Trevlig torsdagskväll önskas.

57 Shenzi:

skriven

Kära Es!
Min dröm e att åka till Söderhavet närmare bestämt Tahiti de året jag fyller 50 år. Hur stor chans e de att den drömmen går i uppfyllelse??? Kram Shenzi 🌹

Svar: En resa lär det bli när du fyller men jag ser inte vart den går, kram :)
Esmaralda

58 LottaS:

skriven

Tack för svar om dissande föreläsaren, att han mest verkar vara fokuserad på sig själv.
Men ser du av vilken orsak han ändå valde att prata med andra från vår grupp, alltså vad är det som gör att jag inte alls är obekant med känslan att vara utanför, vad är det jag gör eller signalerar i motsats till alla andra som drar till sig kontakter mycket oftare än jag?

Svar: Människor som kan gå utanför sig själv tycker att du är intressant men de som mest tänker på sig själv väljer ofta de som är mer extroverta .... jag vet inte varför det är så.... di signalerar inte fel alls... kram :)
Esmaralda

59 .:

skriven

Hej Es!

Så var detmed min mamma också, hon klarade iprincip allt förutom hårstrån. Var vi ut och campade fick jag (eftersom att jag hade långt tjockt hår) stå ute och borsta 😂

Det känns som att jag är påväg in i en depression (om jag inte redan är där). Idag har dagen bestått av att låtsats. Jag brukar inte låtsats, men jag har bara inte orkat prata om vad jag känner. Jag känner mig som en grå vägg och har gjort ett tag. Och jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det. För jag tar mig dit jag ska, jag gör det jag ska, jag äter iprincip det jag ska. Att prata är jobbigt.. Intryck är jobbigt. Försöker göra saker, träffat vänner.. Men jag mår inte bra. Mitt i allt det börjar panikångestkänningar som gör att det kan kännas jobbigt att gå ut (men jag gör det) då jag ju är rädd för en riktig attack. Har det att göra med att vissa datum börjar närma sig...
Blir det bättre snart?

Svar: Ja, det blir bättre men dra dig inte för att söka hjälp, för så här ska du inte behöva må, kram :)
Esmaralda

60 Usch:

skriven

Går bara att läsa halva inlägg och svar på mobilen så fick gå in på datorn. Då är du mycket duktigare än jag Es även om jag klarar spyor bra :) När jag skulle ta en korg på Willys så låg där ett .... svart hårstrååååå :) Trevliga möten med  okända människor idag och det ger god energi. Ett skedde över morötterna på Willys och ett annat med kvinnan som fyllde på nytt lösgodis. Jag är ju inte blyg utan pratar med de flesta :)

Undrar lite vad nästa jobb blir? Ser du något? Måste börja lösa sig snart för har ingen lust att vaccinera säsongsinfluensan.

Och vad kul att jag kan känna att det är något med Norge. Har inte känt det förut utan kom för några veckor sedan. Och ser fram emot framtiden när du beskriver den sådär även om det känns väldigt långt bort men kanske känslan inte är densamma som verkligheten ..... ? Kram

Ps: Hoppas att träningen går fortsatt bra!

Svar: Man blir alltid glad när någon är som du och pratar... ger så god energi :)Och något speciellt med Norge är det allt..... kommer uppdatering på lördag om träningen :) Kram :)
Esmaralda

61 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du något Esmaralda när min bror kommer att shöpa bostad 🙂

62 A:

skriven

Hej Es

Finns det något budskap till mig?
Kram

63 A:

skriven

Hej Es

Finns det något budskap till mig?
Kram

64 Mercan :

skriven

Ursäkta mig att jag frågade igen om bostaden för min bror Esmaralda 😊du svarar när du ser någonting Esmaralda 🙂 Tack så mycket söta Esmaralda för allt som du gör för oss för våra söta katter och söta kattungar för alla djur som lider på gatorna 😔 jag är så tacksam Esmaralda 🤗

Svar: Kram :)
Esmaralda

65 AnnaK:

skriven

Så himla trött och har fått svårt med ljud mm på sistone. Är det en tillfällig svacka eller är det början på något värre?

Kram 🤗

66 Usch:

skriven

Jag som trodde att det var JAG som blev glad. Inte tvärtom :) Spännande med Norge ..... och ser fram emot träningsuppdateringen :) Kram

67 Helena Ir:

skriven

Tack för ditt svar tidigare idag.

Jag kom faktiskt på vad jag får rysningar av, jo när jag hör när någon tuggar så det riktigt låter..blir som något konstigt ljud av det.
Önskar jag hade hörapparat då och kunde stänga av ljudet..för det ljudet..

Bra dag njuter av en mindre värkande kropp.

Kram

68 Cecilia:

skriven

Jag låter nog bli att kolla på videon. Är nog ganska lätträknade. Som tur har jag en snäll sambo som tar hand om att rensa avlopp osv.

Fortfarande inget besked angående lägenheten och inflyttningsdagen närmar sig. Är det kört nu? Kramar

Svar: Känns tveksamt, kolla upp det, kram :)
Esmaralda

69 Mam:

skriven

Hej Esmaralda.

De renoverar ett område periodvis. Nu har jag anmält intresse för det som ska uthyras den här gången. Kommer vi att få det den här gången?

Eller kommer det bli när nästa etapp är klart?

Ser du om vi kommer att få någonting där och flytta in?
Kram

70 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Kram Skorpan


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: