Det frodas....

 
Djurlivet frodas och här har vi Byggare Bob som samlar isolering till sitt bo.
 
 
Han är dedikerad sin uppgift och far fram och tillbaka och inte bryr han sig om att vi sitter bara ett par meter bort.
 
  Han är så lycklig över att ha hittat riktig isolering !
 
Han har sitt bo i pergolan och snart kommer nog andra kullen av små korrar !!
 
 
Och så har vi Benny Bålgeting.
 
Han har envistats med att flyga in genom öppna dörren... vi lyfter ut och han flyger in och så har det hållit på.
  En stor och väldigt vänlig geting som alltid verkar vara på gott humör.
 
Till sist fick vi kläm på anledningen till hans beteende
 
 
På hatthyllan har jag en gammal picknickväska  och där upptäckte jag att han är i färd med att bygga bo. 
 EN Benny Bålgeting är bara trevligt... men ett helt bo fullt, nä, det blir för mycket, till och med för mig 😳
 
Jag lyfte ut kassen och satte den på altanen men han bryr sig inte utan envisas hela tiden med att komma in i huset och har säkert fått för sig att där är bästa platsen att bygga bo !
 
Sommarvädret frodas.. nu är det morgonkaffe på terrassen varenda morgon och grille när kvällen kommer !! 
 
Kram & kärlek 💖
 
 
 
1 <3:

skriven

Såg E bilden på mig och M på fb ?
Förstår hon nu att hon betett sig illa.
Kram

Svar: Kanske inte fullt ut, kram :)
Esmaralda

2 Mimi:

skriven

Hej!

Oljuden fortsätter. Rädd att det är mina öron men tror inte det. Kan vara industrin som ligger nära eller vindkraftverket. Kan du se något om detta oljud kommer det att försvinna? Är det mina öron så får jag väl leva med det om det är tinnitus. Känns så hopplöst med allt. Vill bara härifrån

Kram

Svar: Jag tycker du ska se till att få öronen kollade så du 100% vet var felet ligger, kram :)
Esmaralda

3 Bjork:

skriven

Hej jag lyckade få hem min jättefina klänning.


Kram

Svar: Jättebra, kram :)
Esmaralda

4 Eko:

skriven

Sommar sommar sommar
🐜🕷🐛🐝🐞🦋

Men som det också heter ibland nu är den förbaskade sommaren här igen 😜 på gott och ont.

Fint du fått till det med värsta terrassen 🏖👍.

En terrass på önskelistan nedtecknat hos mig 😁

Kanske i framtiden.. tills dess får fortsätta njuta så gott ändå med allt som är bra. Sommar eller ej :)

Fråga: Just nu funderar jag på en sk nära anhörig men som jag inte haft kontakt med på väldigt lång tid.

Hen sårat å kränkt mig något så oerhört under många års tid.

Har hen insett jag blev ledssen och insett sina fel? Ångrar hen sitt agerande mot både mig och mina barn?

Funderat att föreslå te eller om allt är oförändrat hos hen så landar det hela bara i gamla hjulspår igen? Blir som att riva upp gamla sår?

Vad tror du Ez får du till dig nåt om detta eller något annat?


Kram!

Svar: Jag tror inte att hen förstår sitt beteende gentemot dig och därför tror jag inte heller att det finns uppriktig ånger... det är tungt med sådana personer.... kram :)
Esmaralda

5 Ally:

skriven

Godmorgon ☀️
Å ekorrar är ju bara så fina dom välkomnar man, men Benny Bålgeting ställer jag mig motvillig till, dom är ju gigantiska och låter som värsta Hercules planet när dom kommer, isch.

Om jag nu får det här radhuset jag budar på, är det ett bra köp, inga varningstecken som dyker upp? Handlar ju om så mycket pengar och man har liksom kollat 10 min på objektet..
Kram :) 🌷

Svar: Lite smått kommer behöva åtgärdas i huset men så är det ju alltid, se till så det är besiktigat innan du köper, kram :)
Esmaralda

6 Klara:

skriven

Hej, så kul med lite djur besök och hoppas Benny ändrar sig och bygger bo ute till sist! Såå härligt med sommarväder och grill. Hoppa du har en fin dag!

Kram Klara

Svar: Tack och detsamma önskar jag dig, kram :)
Esmaralda

7 Bjork:

skriven

Hej kommer min systers fest bli lyckad?

Kram

Svar: Ja, det tror jag den blir, kram :)
Esmaralda

8 Skorpan:

skriven

T om djuren känner hur hjälpsam du är Es :)! O den härliga terassen skulle också jag tillbringa en massa tid på, så fin är den. Bosse Bi räcker för mig, övriga får gärna stanna ute ;)...

Gällande gårdagens dejt kan jag summera att fotot bedrog o karln var nog en bra bit från det ;). Smal o inte alls så lång som han i sin orofil påstod. Trevlig, ja, men inget för mig o inte kan jag ha en karl som vinden kan ta när vi är ute o går ;D. Nej, nej, nej...

Jag behöver en karl som är större än jag, som ju är bredaxlad o stadig, en som orkar bära mig över tröskeln vid behov ;) o är manlig i mina ögon. Verkar som att han inte finns, tyvärr :(... Vilken tur att det bara är ungefär en månad kvar på dejtingsajten. Det är lättare att hitta den berömda nålen i höstacken än en karl på sajten ;).

Vet inte om mitt köp sent ikväll blir bra, lite möblemang till balkongen. Finns en liten risk för att det blir trångt, men det kanske löser sig. En oas till svalare soliga sommar- o varmare höstdagar. Får se. Blir det bra Es?

Ha en bra dag!
Kram Skorpan


Svar: Ljuger man i sin profil då säger det allt tycker jag och sådana ska snabbt sorteras bort !Den manliga mannan finns, och du kommer möta honom men det är jobbigt att de ska dra ut på tiden såhär !
Jag tror det blir bra till balkongen, trångt men samtidigt bekvämt, kram :)
Esmaralda

9 Anki:

skriven

Godmorgon Es
Det är verkligen underbara dagar nu . Med full fart i naturen . Så kul att få se korre i full action . Mina har övergett mig då jag slutade mata . Bålgetingar skall vara fredliga . Min kopmis Carin hade bo under taknocken och en for in i rummet jag låg ,hon försäkra mig att de var ofarliga och då satte den sig på min hand och stack ! :-)

Tack för svar igår . Nu har jag röjt och jag hoppas lastbilen vill backa in med spisen . Sonen var nöjd med resultatet från besiktningen . Det var normala "brister" som kan förväntas på ett hus som har ngr år på nacken. Nu återstår det att få till köpet och där är dom inte än ;-)Säljaren har inte bestämt sig när han vill flytta...

Njut av härliga dagar !

Kram Anki med liten flock

Svar: Ajaj att du blev stucken ! En av dem går ju an för den kan man hålla koll på men ett helt bo som kläcks, nä fy tusan !Spännande med spisen, du får hålla oss underrättade
Njut du också av dagarna, kram :)
Esmaralda

10 Vitlilja :

skriven

Vad är det som kommer göra att jag blir starkare i mig själv så småningom?

Svar: Dina insikter och din förmåga att göra bra val, kram :)
Esmaralda

11 Dani:

skriven

Hej!
Ska jag åka till Stockholm på måndag eller är det bättre om jag stannar hemma?

Kram

Svar: Visst kan du åka men bara om du verkligen vill, kram :)
Esmaralda

12 Tjejen345 :

skriven

Hej! Vad tyckte han om mig i klänning, gillade han det? Gillar han fortfarande mig? Kram o njut av det fina vädret 😊

Svar: Han gillar dig men jag ser inte hur pass seriöst detta gillande är, kram :)
Esmaralda

13 Misscool:

skriven

Hej! Kommer jag o han ha kontakt i sommar? Kommer det hända något kanske då i och med att han o min bästa vän är släktingar. Kram :)

Svar: Nja, kanske något kan ske men det ser inte ut att bli något seriöst, kram :)
Esmaralda

14 Skorpan:

skriven

Exakt!

O han såg mycket äldre ut än på bilden o jag märkte att han försökte hyssja mig där vi satt o pratade då det kom en massa folk som stod bredvid oss o köade för sitt fika ;D. Hur skulle en sån karl klara av mig då till vardags? Stackarn skulle ju bli platt som en pannkaka också om vi idkade sex ;D. Får bara fortsätta o vänta på mannen med det stora M:et.

Ja en liten oas där jag kan somna o sova över natten, om jag så vill :).
Kram Skorpan

Svar: Nej, det här var inte din cup of tea !Det kommer de som passar dig så mycket bättre.... tänk att han hyssjade !! Stort no no ! Kram :)
Esmaralda

15 Tjejen345 :

skriven

Hej igen! Jag bara undrar om det är någon annan som gillar mig än han. Varför gillar killar mig egentligen? Kram :)

16 Jeanette:

skriven

Vad gulligt med ekorren!

Ha det fint, kram

Svar: Kram :)
Esmaralda

17 Dani:

skriven

Hej!
Vilken stad är det mest troligt att jag kommer in på universitet. Linköping eller Jönköping?

Kram

18 Jennie:

skriven

Hej Esmaralda

Min mamma kan vara så otroligt råddig, det har hon alltid varit, och nu har hon - igen - tappat sin plånbok. Hittills har hon alltid fått tillbaka plånboken på ett eller annat sätt, men är det nu så denna gång också? Eller är den borta?

Hon har spärrat sina bankkort men alla kort fanns ju där, tex körkortet.

Kram

Svar: Chansen är runt 75 % att plånboken kommer tillbaka och i så fall bör det ske närmaste dagarna, kram :)
Esmaralda

19 Doris:

skriven

Hej!
Alla djur är underbara förutom fästingar o mygg.

Finns det något nytt på inkommande i sommar?

Kram

Svar: Ja, en speciellt kul utflykt kan du räkna med, kram :)
Esmaralda

20 Lotta S:

skriven

Och vi har för många ekorrar i huset på landet, klättrar ofta på väggarna och bygger bo på mellantaket!
Hur stor är familjen som småningom blir köpare av pappas hus?

Svar: Ja, är nog inte så kul när det blir för många, oavsett av vad !Jag ser ingen riktigt stor familj som köper, kram :)
Esmaralda

21 <3:

skriven

Ser det ut att bli en trevlig lördag?
Hur stor är chansen att jag får med mig S ut hon och jag och vi skippar konsert ? Så kul vi hade på 🇸🇪tillsammans när vi firade med grill och party.
Kram

Svar: Chansen är över 50 %, kram :)
Esmaralda

22 Ior:

skriven

Lilla fina ekorren - så fin <3
Vad roligt att ha dom så nära!
Jag saknar en nära vän.
Har flera jag umgås med sporadiskt och några jag pratar med i telefonen men jag saknar den där riktigt nära relationen som känns så trygg och fin.
När man är bekväm med att göra och prata om allt.
Ser du om jag får nöja mig med de relationer jag har eller om det någonstans finns en tvillingsjäl till mig?
Kram <3

Svar: En dag möter du någon som du klickar väldigt bra med och det blir en nära relation, kram :)
Esmaralda

23 Mercan :

skriven

Esmaralda dina besökare är så söta Esmaralda 😍🤗🙂💖💝♥️

Svar: Ja, de är alldeles bedårande fina :)
Esmaralda

24 Helena Ir:

skriven

Ja,du har insekter och djur runt dig,och verkar trivas bra. Kanske för bra 😀
Själv har jag haft en spindel inne i badrummet en tid, lite osäker om det var samma hela tiden. Fick ju vara så länge inte E såg den, för hon hade nog skrikit att den måste bort. Men det är ju så att den är mer rädd för människor. Men igår så fick den bli hjälpt ut. Lika bra!

Nu är jag trött, hållit igång ca 4 timmar, fönsterputsning och städat. Lär ju kännas i kroppen imorgon. Men så skönt att få det gjort!

Känner en viss lättnad för överföring från bolag ska ha skett!
Rik lär jag aldrig bli men glad om min pension livet ut ger mig mer än mat på bordet!

Ska väl ta det sista också härhemma...nu är pausen slut!

Kram


Svar: Jag är inte överdrivet förtjust i spindlar och ber alltid maken bära ut dem.... och särskilt de där stora ludna är räliga ! Oj vad du har legat i idag och jobbat !
Kram :)
Esmaralda

25 Dunegull :

skriven

Tänker han på mig mycket?
Tog en väldigt spontan weekend med honom förra helgen.
Blir känslorna starkare hela tiden?

Kram

Svar: Ja känslorna ser ut att växa, kram :)
Esmaralda

26 Silvertassen:

skriven

Hej Es!
Nä, ett bål geting bo vill man ju gärna inte ha inne i huset. Hur ska ni göra för att han inte ska flyga in igen? Jag känner en som var tvungen att ta död på en geting när den har byggt bo i närheten av ingången då den blev så arg att boet var borta. Lite synd om getingen.

Jag undrar om du kan se om vi byter ringar på förlovningsfesten eller räknas de som vi är förlovade när han friar? De är ju så olika i olika kulturer. Kram ❤️

Svar: Benny Bålgeting försökte länge ta sig in.. och till sist lät jag honom få göra det.. han for direkt till platsen där han hade sitt bo men nu var det borta... och lite förvirrad flög han ut igen.. och nu hoppas jag han börjar bygga någon annanstans !Jag tror ni räknas som förlovade när han friar men att det blir en fest i alla fall, kram :)
Esmaralda

27 Naturvän:

skriven

Hej!

Ekorrar är så fina, har tyvärr ingen som vill bygga bo i min trädgård. Getingar däremot får gärna hålla sig utomhus!

Gott med Grille, men på lördag blir det lite småplock och en flaska sekt. Ska bl a göra Mozarella sallad med tomat och basilika, ett gott bröd till, jordgubbar och vindruvpr etc. Hoppas vädret blir bra så vi kan sitta ute. Har fått sådan energi, manglat dukar och skall göra det riktigt mysigt.

Har en känsla av att det är en man som uppskattar estetik pricis som jag, lite finess tror jag han har, verkligen med glimten i ögat! Känns som om han är seriös .....

Jaha och nu den stora frågan, vad skall jag ta på mig? Väljer en blå klänning som jag känner mig kvinnlig i och därtill silversmycken.

Stranden idag igen men innan plantera ngra blommor och luka lite.

Kram


Svar: Mums så gott du bjuder på när det blir lördag !Jag får också en känsla av att han är seriös.
Du blir så attans fin i din blå klänning och smycken, kram :)
Esmaralda

28 Iza:

skriven

Hej!
Jag jobbar som lärare för en årskurs 4:a. Jag har en stark känsla av att en man i mitt arbetslag har svårt för mig. Jag ska byta arbetslag och vara med en ny klass efter sommaren. Hamnar då med andra kollegor. Det känns både tråkigt och skönt. Om du kan känna in att denna man har svårt för mig, kan du möjligtvis greppa varför?

Vänligen,
Iza

Svar: Känns som att din personlighet påminner honom om någon om han inte vill bli påmind om, det är alltså hans problem och du har ingenting gjort fel, kram :)
Esmaralda

29 Ally:

skriven

Tack för svar.., nu är det ju ett radhus i en bostadsrättsförening så någon besiktning är inte gjord och brukar inte göras enl mäklaren.. men KAN ju göras av mig om jag vill ( kostar en slant så klart)
Det jag egentligen bara vill veta., blir detta bra? Har jag gjort ett bra köp i det stora?
Får besked i em om den blir min 😬 nervöst!! ( men kul så klart om den blir min) tänk, en egen trädgård o trädäck… 🙏
Kram :)

Svar: Inga varningar kommer till mig, kram )
Esmaralda

30 Cami:

skriven

Söt som attans, o det är lite som ett zoo hos dig😀 Förstår att du njuter av utomhusfrukost, o kvällsgrille, sommaren är här🌞
Skulle hen vilja berätta om sina känslor? 💗

Svar: Tveksam om hen vill berätta om sina känslor.... känns inte riktigt så... och jo, nog är det som ett litet minizoo här :) Kram :)
Esmaralda

31 Fia-Lotta :

skriven

Benny bålgetings kämparglöd tar jag gladeligen inspo av :-D

- b.la på dagen jobbintervju! Vad tror du om mina chanser där Es?

Glad torsdag gänget 💜

Pst! Pink pirate på balkongen nu för att ”förfira” helg


Svar: Helt klart är att du har en god chans, kram :)
Esmaralda

32 Mercan :

skriven

Esmaralda ser du verkligen att det blir något från euro jackpott 2024 😆 du såg möjlighet söta Esmaralda 🤗 tiden går fort man märker inte, det är nästa år Esmaralda 🙂Tack så mycket söta Esmaralda 🤗 Jag är så tacksam till dig Esmaralda 😊 🤗 ♥️ 🙂

Svar: Jag ser att det finns en chans... inte till storvinst utan något mindre... chansen är dock inte stor så du ska inte hoppas för mycket, kram :)
Esmaralda

33 Mimi:

skriven

Hej!

Tror du att felet till oljuden kommer att hittas? Hinner hag flytta innan dess?

Kram

34 K :

skriven

Jag har tagit upp med min pojkvän att jag inte uppskattar att man kollar in andra, inte irl (på det sättet) eller sociala medier. Tycker han respekterar rätt bra men jag upptäcker ju saker ibland som stör mig, jag tar upp det och så har vi tjafsat.

Så jag får ju lita på att han respekterar mig? Nu följde han ett konto - varför i helskotta skulle jag tycka de va okej att följa där en tjej klär av sig? Han kan ju följa normala tjejer istället om det nu var ”stilen” han tyckte va nice. Vad ser du? Följde han för det va sexigt? Varför tänker han inte ett steg längre? Jag blir ju arg och ledsen och avtänd på sånt och jag har ju sagt redan vad jag tycker


Kram

Svar: Följer en kille en tjej som klär av sig då handlar det inte om "stilen" men å andra sidan ser jag ingenting allvarligt i detta... förstår dock om det kan störa dig, kram :)
Esmaralda

35 Anonym idag:

skriven

Hej Es!
Har träffat min soulmate i 1,5 vecka. Idag berättade han att han haft en stressutlöst psykos för flera år sedan, men att han äter medicin och har mått bra sedan dess bortsett från ett återfall pga medicinbyte. Allt har känts så perfekt mellan oss, men detta gjorde mig orolig. Han är dock väldigt öppen och mån om att jag inte ska behöva känna oro. Om allt stämmer mellan oss, kan han då ändå vara min soulmate trots denna sjukdom? Hur ser det ut?

Kram :-)

Svar: Ja, det kan han varaSköter han bara medicinen så blir det bra.. risken är om han slarvar men han verkar vara helt medveten om hur viktig medicinen är för honom, kram :)
Esmaralda

36 M:

skriven

Piff och puff är två favoriter på julafton :) Getingar. Big no no för mig. Rädd för att bli stucken. Din terass är som en oas och jag förstår att ni njuter fullt ut där :)

Pratat med tandis och skall avvakta nästa vecka också för att se om ilningarna blir bättre. Vill ju inte göra om lagningen!

Jag vet att jag är löjlig :) men jag försöker bara förstå allt som händer och vi kan ju inte prata med varandra om detta och jag är ingen tankeläsare eller medium även om jag förstår en hel del och då går jag på känsla. Men det som framförallt hände igår är för märklig för att bara vara en slump. Jag går aldrig tillbaka och handlar samma dag och så skedde allt som skedde och jag vet inte vilka krafter som ligger bakom för jag har inte önskat något :) Hur ofta får man uppleva ren magi och något som verkar vara 100% ömsesidigt? Jag får nog gå tillbaka ca 20 år. Han kanske upplever det oftare så söt och charmig som han är. Jag tror att han använde jobbet som en ursäkt för att komma så nära som han kunde för han stod typ 10 cm ifrån och där hade vi nog kunnat stå om ingen hade stört oss. Tiden stannar liksom som på film. Klart man blir lite omskakad och jag vet inte hur han tänker och känner såhär "dagen efter" :) Kram

Svar: Piff o Puff är underbara :)Han är taget av det hela precis som du är och han försöker finna förklaringar men lyckas kanske inte så bra med det, kram :)
Esmaralda

37 Mimi:

skriven

Hej! Kommer jag att bli tokig av oljudet? Det surrar och dånar fruktansvärt. Hoppas att blåsten avtar snart. Ursäkta tjatet men finns det någon ljusning för mig??

Kram






Svar: Som sagt, börja gärna med att kolla dina öron snarast, du behöver få riktig klarhet, kram :)
Esmaralda

38 Snödroppen:

skriven

Hejsan💞

Va mysigt du har det med dina ”husdjur” Byggar Bob går ju an men bålgetingen, nej tack helst inte🙄
Jag päser o steker fläsket vid sjön, lyssnar på fågelkvitter och göken som gal. Det har blivit ett dopp och det var ljuvligt skönt! Jag har verkligen laddat energierna så nu ska jag nog orka ända fram till semestern. Det blir dejt ikväll, vi tar det varligt och sakta sakta men trivs ihop. Känns det som hans känslor djupnar?
Ska pressa ut det sista av dagens sol nu o sen bege mej hemåt.
Kram☀️🥰☀️

Svar: Tänk att du doppat dej... här har vi 17 grader i havet och det blir ett stort nej för min del vad det gäller dopp!Ja, känslorna verkar djupna, kram :)
Esmaralda

39 Jennifer:

skriven

Hej fina Esmaralda! Vad är sannolikheten att det blir läkarbesök för mig? Är livrädd för eventuella undersökningar.
Kram,
Jennifer

40 Igges matte 🐈‍⬛:

skriven

Tack för ditt svar igår, jag tvivlar på att mer glädje skulle lösa problemet med att jag är dränerad på energi. Jag har ADD och utredningen visade att mina exekutiva funktioner i hjärnan är så pass mycket nedsatta så det skapar stora svårigheter för mig att klara av min personliga ADL och är anledningen till att jag snabbt dräneras på energi och blir hjärntrött. I min Region erbjuds man inte något stöd för att bygga upp strategier som underlättar svårigheterna så att man får vardagen att fungera utan att krascha av utmattning. Jag har även konstaterad Ängslig personlighetssyndrom och PTSD men det kan man inte heller få behandling för i min Region när man inte är suicid. Och inte finns det någon lokal förening för de med Npf att få stöd av trots att det en medelstor stad. Måste jag flytta till ett annat landsting för att få vård så jag kan börja leva livet fullt ut?

Kramar 🐈‍⬛

Svar: Ja, det ser ju nästan så ut... finns det kanske privata alternativ som är rimliga för dig ? Kram :)
Esmaralda

41 .:

skriven

Hej Es!
Det känns som att hon på arbetsförmedlingen bara vill bli av med mig. Att hitta plats verkar vara det hon fokuserar på, sen om det är efter mina förutsättningar verkar inte spela någon större roll. Och jag ifrågasätter mig själv, om det jag som kräver för mycket och inte verkar intresserad. Men jag tänker att det ju måste bli hållbart. Att börja på något som redan känns ångestfyllt inte klingar så bra. Men jag är rädd att jag gör fel. Att hon har rätt och jag har fel.
Vad ser/känner du?

42 Mercan :

skriven

Tack Esmaralda 🙂💖🤗

43 JSE:

skriven

Hej. Jag har en känsla att kärleken är så nära. Stämmer min känsla att han med stort H är nära?

44 M:

skriven

Vad är det för förklaringar? Som varför vi träffas eller varför han känner som han gör?
Snurr :) Kram

Svar: Han funderar nog över varför han reagerar så starkt, kram :)
Esmaralda

45 Misscool :

skriven

Hej! Varför tittade han så mycket på mig efter jag hade varit med min bästa vän o vi varit vid han. Asså hans blickar är liksom inte som att man bara tittar på en vanlig person rakt up o ner utan en mer djup blick liksom. Kan ej riktigt förklara hur haha. Gjorde jag något speciellt som han gillade eller? Kram :)

46 K :

skriven

Ställer om frågan
Varför avföljer han dem jag inte tycker är ok att följa för att sedan följa liknande ändå? Jag har sagt att det stör mig och att jag inte tycker det känns bra. Han säger att han inte är behov av någon annan och att han inte följer olämpligt i min mening med vilje, och att jag ska lita på honom. Ändå följer han igen? Jag vet inte hur jag ska sätta ner foten tydligare än jag gjort, det är som att han inte fattar hur sårad jag blir.

47 Cecilia:

skriven

Roligt att djuren dras till er.

Imorgon är det dags att skriva tenta igen.. Hur ser mina chanser ut att klara den denna gång? Kramar

Svar: God chans, håller tummarna, kram :)
Esmaralda

48 K :

skriven

Jag tog upp saken med min kille i LUGN OCH RO. Inget agg inget anklagande och inget hastigt dåligt beteende! Som jag lovat att jag skulle tänka till på!! Ändå tolkar han det som att jag anklagade och kan inte säga VARFÖR han följde den där nakna tjejen.

Varför beter han sig så här? Jag ville och bråkade inte ens 😭

49 Naturvän :

skriven

Hej!

Ja tackar. Det ska bli bra..har aldrig kännt ngt liknande
Tror vi längtar lika mkt bägge två....

Ja nu när jag är nöjd med min kropp är det en fantastisk känsla att kunna bejaka och njuta av sin kvinnlighet. Present ville han absolut ha med.

Håller tummarna Skorpan att du snart träffar kärleken. Förstår din frustration till fullo

Kram

50 K :

skriven

Ärligt nu. Han följde kvinnan med äldre stil pga det sexuella och nakna ? Inte av oskyldig anledning som han försökte få det se ut eller? Jag ör besviken, tog det lugnt men han reagerade hårt.

51 Mercan :

skriven

Esmaralda jag undrar om du ser ny bil för min bror Esmaralda iår 😊 ♥️ 🤗 😘 ❤️ tack Esmaralda 😔 💖 💝 💟 jag tänker inte röka längre 😔 jag har bestämd mig Esmaralda 🙂 med tanke att djuren på gatorna lider hungriga och utan vatten medan jag unnar mig röka dem idiotiska sigaretterna 😤 😤 😤

52 Skorpan:

skriven

Tack Es!
Nej inte min cup of tea, jag föredrar ju kaffe ;D.

Natutvän, lycka till med din dejt, den låter himla bra redan nu :)!

Jag drar till mig omöjliga exemplar som det verkar :X.. Men tack i alla fall för dina extra tummar för mig Naturvän ;).
Kram Skorpan

53 G.H:

skriven

Du är en sann djurvän:)

Benny Bålgeting hade nog inte varit så långlivad i ett annat hus 😆

Kram:)

54 K :

skriven

Ärligt nu. Han följde kvinnan med äldre stil pga det sexuella och nakna ? Inte av oskyldig anledning som han försökte få det se ut eller? Jag ör besviken, tog det lugnt men han reagerade hårt.

55 Mercan :

skriven

Esmaralda 😆😆😆jag ska inte röka en enda sigarett mera inte 😂 😂 😂 vill eller inte vill 😁😁😁min bror och syster varnade oss för det är eld förbjud risk för brand det är torka, och stora böter, min bror varnade oss för en vecka sedan och alldeles nyss hörde såg jag själv på nyheterna med min syster som hatar sigg min bror hatar men sa inget illa under så många år Esmaralda 😔dags att sluta 😤 😤 😤 och min syster sa, ha tålamod tills vi åker till Bulgarien 😊 jag tror om jag vänjer mig utan sigg jag ska inte heller röka där och jag hade den tanken för söta djurens skull som lider på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ att om jag slutar röka, min önskan är att Gud och bra mäniskor ska hjälpa dem på gatorna 😔 ♥️ ♥️ ♥️ 🙏 🙏 🙏


-*-.-*-.-*-.((¯`♥´¯)).`*.¸.*´✿¸.•*¨`*•..¸.-*-.-*-

Kommentera /ställ fråga här: